Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dusan Tadic: ‘Björn Kuipers is de beste scheidsrechter in de wereld’

Laatste update:

Björn Kuipers vervulde zaterdag een van de hoofdrollen in de Eredivisie-wedstrijd tussen Ajax en FC Groningen (2-0). De dienstdoende arbiter deelde Django Warmerdam in de 73e minuut een tweede gele kaart uit nadat hij wat lang met een inworp wachtte. Charlison Benschop ging verhaal halen en kreeg ook geel. De verontwaardiging bij Groningen was achteraf groot, mede omdat de tussenstand in de Johan Cruijff ArenA op dat moment nog 0-0 was, terwijl Ajax de beslissing van Kuipers juist rechtvaardigde.

Dusan Tadic was uitgesproken. “Hij is de beste scheidsrechter in de wereld”, zo verzekerde de aanvaller in gesprek met het Algemeen Dagblad. “Je moet vertrouwen hebben in zijn beslissingen. Hij weet wat hij doet.” Tadic was blij met de zege van Ajax. “Een goede overwinning. Ik denk dat we het onszelf makkelijker hadden gemaakt als we in de eerste helft hadden gescoord. Dat deden we niet, maar toen we het eerste doelpunt maakten werd het makkelijker.”

“Ik kijk door een gekleurde bril, maar ik vond het echt lachwekkend”, reageerde trainer Danny Buijs na afloop voor de camera's van FOX Sports. “Ik dacht: Frans Bauer komt zo tevoorschijn. Hij was ook niet overdreven aan het tijdrekken. Nee, ik vond het geen beste keuze.”

Aanvoerder Mike te Wierik sloot zich aan bij zijn trainer. “Belachelijk. Ik kan er alleen maar om lachen. Ik zal er niet te veel over zeggen, want dan mag ik volgende week toekijken. We hebben lang standgehouden, en dan moet je een beetje geluk hebben. Maar dan zo verliezen... ik vind het schandalig.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was gewoon een terechte kaart

29 september 2019 om 00:25

Als jij dat echt vind... dan zal onana maar de helft van de wedstrijden uitspelen vanaf nu......

29 september 2019 om 00:33

Ja want Onana is bijna elke wedstrijd een kleine voorsprong aan het verdedigen. Of ben je verblind door de CL waar hij nooit een 2e geel zou krijgen.

29 september 2019 om 00:34

Klopt. Kan Ajax een extra spits er bij zetten omdat de tegenstanders als Groningen met max 8 man de wedstrijd zullen volbrengen. Wat heerlijk als dat anti voetbal zo genadeloos wordt afgestraft. Meer van dit svp.

29 september 2019 om 01:15

Naar mijn weten wordt Onana niet tot in den treure gewaarschuwd, vanaf de 17e minuut

29 september 2019 om 01:17

dus dit had vorige week ook moeten gebeuren tijdens PSV-Ajax en dan Onana rood?

29 september 2019 om 01:31

Had Onana al geel? Probeerde heel Ajax PSV de hele wedstrijd van het voetballen af te houden door continu tijd te rekken? Wel raar dan dat Ajax daar 't spel maakte en veel meer balbezit had. Wat een waardeloze vergelijking eigenlijk.

29 september 2019 om 03:13

Tja, kan me genoeg wedstrijden in de Euroborg herinneren waar oa Jasper Cillisen en Onane tijd aan het teken waren (daar is toen nog een korte corner bij studio voetbal over gemaakt met een uittrap die een minuut duurt van Jasper Cillisen). Waarschuwde de scheids ook, maar kwam nooit geel. Helaas wordt hier te weinig tegen op getreden. Ik vind zelf dat spelers er veel te veel mee wegkomen met tijdrekken, maar de situatie van vandaag vind ik niet juist. Kuijpers word door sommigen bejubeld door die gele kaart te geven, maar eigenlijk doet ie het juist fout, omdat hij tot in de oneindigheid in waarschuwingen blijft. Hij had al veel eerder geel moeten geven aan Padt bijvoorbeeld. Dan zal zon Warmerdam ook zon actie niet meer uithalen en haal je ook deze ellende niet over je heen. Btw, mensen vinden Warmerdam dom, ik vond Tagliafico nog veel dommer. Eerst al dat akkefietje waarbij hij onnodig geel oploopt en een natrappende beweging maakt en daarna een beuk bij je eigen cornervlag terwijl je al met een man meer speelt en voor staat. Die man ook best een tweede gele kaart verdient. Ik denk wel dat dat het voordeel is van thuis spelen / top club en uit spelen / niet-top club.

29 september 2019 om 07:25

@myvision: je mag echt niet over antivoetbal praten. Groningen is bezig om elke punt binnen te halen, en dan moeten ze uit spelen tegen Ajax. Je kan niet van hen verwachten dat ze aanvallend spelen. Van een topploeg als Chelsea mocht je toentertijd zeggen dat het anti voetbal was, maar dat is een topploeg, van Groningen is het proberen te overleven. Ik als verdediger kan het wel waarderen.

Over de tweede gele kaart: Kuipers zei dat ie vaker moest waarschuwen, beetje raar dat hij dan net niet meer gaat waarschuwen als degene tijd rekt die al heel heeft....

Dit van een Ajax supporter

29 september 2019 om 07:33

Worden jullie nou niet heel erg moe van je zelf met dat Onana voorbeeld? Die klopt voor geen meter, maar men blijft hem steeds naar voren halen. Dat zegt veel over hoe gekleurd (ook) niet-Ajacieden kunnen kijken en dan totaal de werkelijkheid verdraaien. Maar ga maar lekker ongefundeerd verder, dat speelt de Ajacieden alleen maar weer in de kaart hoe 'Calimero' (want klein en daardoor gekleurde bril en onrealistisch) de rest van de supporters is 😔

29 september 2019 om 10:48

Lol, ga je echt het archief in duiken om een discussie te voeren....wauw!!!

29 september 2019 om 11:15

Daarnaast heeft onana ook al de nodige gele kaarten gehad voor tijdrekken en heeft het ons misschien wel de cl finale gekost.

29 september 2019 om 11:41

Heeft hij toen ook heel gekregen voor tijdrekken ? Of zelfs 2x geel voor het vele tijdrekken ?

29 september 2019 om 00:31

Precies. Soms als een wedstrijd als Barcelona-Atletico in de CL gespeeld wordt lees je na de wedstrijd hoe verschrikkelijk irritant men het tijd rekken, zuigen, kaarten vragen, etc. vindt en hoe de scheidsrechters het te veel laten gaan. Doet een provincieclub het tegen een topclub dan is dat opeens schijnbaar wel allemaal toegestaan. Zoals Kuipers zei: "mensen komen hier voor voetbal en niet voor tijd rekken." En zo is het. Van mij mogen ze dit vaker doen. Verschrikkelijk irritant dat bijna elke club gaat tijd rekken tegen Ajax als ze de eerste 25 minuten hebben overleefd.

29 september 2019 om 02:21

En toch is ajax geholpen met een afgekeurde goal tegen ons op een moeilijk punt. En nu dit op een moeilijk punt vd wedstrijd. Misschien kijk ik door een provinciale bril maar vind het toch opmerkelijk. Maja dit puntverlies word ingecalculeerd maar blijf zo wel zuur.

29 september 2019 om 08:27

Het is ook opmerkelijk. Kuipers zei dat groningen al veel langer aan het tijdrekken was. Waarom geeft hij Padt dan niet veel eerder geel, en doet hij dat uitgerekend bij Warmerdam? Dat is het vreemde en zou andersom nooit gebeuren

29 september 2019 om 10:54

@lord, als hij direct geel trekt voor tijdrekken is het ook niet goed, je ziet het aan ongerelateerde reacties zoals die van @feantime. Supporters kunnen kompleet andere wedstrijden niet loskoppelen, laat staan dat ze verschillende situaties kunnen loskoppelen. Tijdrekken is bv een ander onderwerp dan het wel of niet afkeuren van een andere goal in een andere wedstrijd. Het wordt allemaal op een hoop gegooid door de bvaak ontevreden supporter die zich benadeeld voelt. Hoe dan ook, Kuipers heeft bij de derde poging, zoals gebreukelijk, geel getrokken. Daar moet bijgezegd worden dat Groningen al veel langer aan het rekken was, maar dat heeft Kuipers blijkbaar niet waargenomem.

29 september 2019 om 11:16

Omdat hij duidelijk aangaf dat ook warmerdam reeds meermaals gewaarschuwd was...

Haha Tadic, de man die elke seconde bij de scheidsrechter staat om te zaniken. En dan als Ajax duidelijk bevoordeeld wordt opeens scheidsrechters wel goed vinden. Wat een ongelooflijke hypocriet

29 september 2019 om 00:13

Nee Groningen is lekker bezig. Een uur lang bewust spelbederven en dan janken als het fout gaat bij een tweede geel. Dat is pas hypocriet.

29 september 2019 om 00:16

Dus omdat Groningen niet lekker bezig is is het gedrag van Tadic opeens niet verachtelijk? Beetje kinderachtig om als reactie direct defensief naar een andere partij te wijzen als je het ergens niet mee eens bent

29 september 2019 om 00:18

Precies. Beetje als die droeftoeters die alle regels aan hun laars lappen om vervolgens te zaniken over agenten wanneer ze een keer op de bon geslingerd worden.

29 september 2019 om 00:19

Wat deed jij zelf in je reactie met Tadic dan? Hij becomplimenteerd hier het optreden van in zijn ogen de beste scheids ter wereld. Dat is z'n goed recht gezien het mateloos irritant is als een club naar Amsterdam komt om zoveel mogelijk niet te hoeven voetballen. Blijf gewoon lekker thuis in 't vervolg.

29 september 2019 om 05:23

@myvision Je tweede argument is zo mogelijk nog zwakker dan je eerste. Het is van Tadic redelijk sneu om de scheids na een beslissing die Ajax god uitkomt in zijn hol te kruipen maar je hebt wel gelijk, hoe sneu het ook is, het is zijn goed recht. De Ajacieden zetten zichzelf met deze topics wel in hun hemd daar ze vorig jaar tegen de spurs het deksel op hun neus kregen toen Onana tijd aan het rekken was. Toen schreeuwden de Ajacieden ook moord en brand. Wees een vent en laat nu die Groningers eens hun beklag doen.

29 september 2019 om 06:35

Nee, dan moet je het wel een goed vergelijk maken. Een beetje als de agent die iedereen die te hard rijdt een waarschuwing geeft en dan wanneer er iemand komt waarvan de agent weet dat hij al geen geld heeft ineens wel een boete uit delen. Tijdrekken is een gele kaart waard, maar waarom dit willekeurig uitdelen en dan ook nog eens precies bij iemand met een 2e gele kaart. Dat is selectief en daar ontstaat ophef over.

29 september 2019 om 06:57

Kaassie. Onana kreeg vorig jaar gewoon geel tegen de Spurs voor dat tijdrekken. Volgens mij geen Ajacied die daar toen zijn beklag over deed. En inderdaad luttele momenten later helemaal de deksel op de neus met de tegengoal. Velen om mij heen hebben Onana zijn tijdgerek vervloekt i.p.v. moord en brand geschreeuwd over zijn tijd gerek, dus ik heb echt geen idee waar je het over hebt.

29 september 2019 om 09:14

Slechte vergelijking omdat e het in dat geval niet van elkaar weten. Als ik mijn beide kinderen meerdere keren waarschuw en zeg dat het nu echt de laatste keer is, is het de laatste keer. De eerste die dan iets doet gaat naar boven. Ongeacht of hij minder heeft gedaan dan de ander. Je moet gewoon weten wanneer je moet stoppen.

29 september 2019 om 10:46

Dus als je niet het voetbal wil spelen dat Ajax graag ziet, blijf je maar thuis? Wat is dat voor iets raars. Groningen heeft punten hard nodig, dus waarom vol op de aanval spelen? Zulke opmerkingen helpen niet bij het sympathieker maken van de gemiddelde Ajax supporter.

29 september 2019 om 11:19

T is duidelijk dat ajacieden niet in staat zijn ook maar een beetje in te leven in de andere ploeg. Die niet zoveel geld en kwaliteit hebben dat ze de keuze hebben om leuk voetbal te spelen tegen Ajax, maar juist die wedstrijd al in gaan om te proberen te overleven

29 september 2019 om 12:22

Waarom zou ik me inleven in een ploeg die niet wilt komen voetballen? Zijn de verschillen tussen Ajax en Real Madrid, Juventus, Bayern en Spurs niet even groot? Clubs als Groningen moeten door Ajax realiseren dat alles mogelijk is, in plaats van dat trieste gedrag. Ja. Blijf lekker thuis joh. Je hoeft niet het voetbal te spelen van Ajax, je moet gewoon komen voetballen in plaats van spel bederven. Snap niet dat je dit gedrag goedkeurt, duidelijk geen liefhebbers van voetbal.

29 september 2019 om 12:37

EnriqurD. Lol. Het gaat er niet om dat ze voetbal spelen wat wij niet willen zien. Het gaat erom dat ze geen voetbal spelen. Ze houden continu de bal uit het spel. Jij gaat mij niet vertellen dat er mensen naar het stadion gaan om een heerlijk naar tijdrekken te gaan zitten kijken.

29 september 2019 om 22:43

Hoe kwamen wij aan al die kansen en corners dan? Er waren in beide helften 2 fases van pak hem beet 15 min dat Groningen totaal niet onder de druk VAN Ajax uitkomt. Er is in zowel kwaliteit als begroting een mega verschil. Ajax speelt thuis en Groningen is al blij met een punt. Ik voel je opluchting want het aller Ajax was helemaal niet zo machtig zoals jij doet stellen. En volgens mij zijn wij vaak met voetballende combinaties aanvallen eruit gekomen. Dan janken als het fout gaat....nee typisch dat hij net bij die ene die al geel heeft met een kaart komt zwaaien. Hou toch op man.

29 september 2019 om 10:57

Het is je onbekend dat een aanvoerder mag praten tegen een scheidsrechter? Ik vind het om te janken dat je zo'n ophef over praten maakt en dat klaarblijkelijk erger vindt dan onsportief gedrag dat werkelijk invloed heeft op het spel en dus ons kijkplezier. Hypocriet zijn de reacties van Warmendam en Buijs, maar dat is je in je woede schijnbaar ontgaan. Als er iets is waar ik niet tegenkan, is dat volwassen mannen geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen keuzes en acties en daarna gaan lopen janken als kleine kinderen. In dit geval verhaal proberen te halen op nationale televisie. Een echte vent zegt dat ze het geprobeerd hebben, maar dat het strijdplan mislukt is. En dan hoeven ze niet eens te benoemen dat een groot onderdeel van het strijdplan tijdrekken vanaf minuut 1 is.

29 september 2019 om 11:21

De manier waarop Tadic dat doet is zonder respect, aanvoerder of niet, dat slaat nergens op. Kun je wel mooi met andere dingen aan komen zetten maar dat heeft niks met Tadic te maken die hier hypocriet is

29 september 2019 om 12:04

Waar zie jij woede? Ik heb niks met of tegen Ajax of Groningen, maar wel tegen de schijnheiligheid die Tadic tentoonspreidt. Natuurlijk mag een aanvoerder iets zeggen, maar hoe vaak Tadic als een klein kind bij de scheidsrechter staat is tijdens een wedstrijd niet een op zes handen te tellen. Persoonlijk vind ik dat misschien nog wel erger dan een keer tien seconden te lang over een inworp doen. Maar het punt wat ik maak is vooral dat Tadic dus nooit ook maar enig respect voor de scheids lijkt te hebben, maar nu bij een dubieuze actie in het voordeel van Ajax opeens niets dan liefde heeft voor de scheids. In mijn boek is dat hypocriet en kinderachtig, en dat heeft verder niets met woede o.i.d. te maken. Zwak om dat als argument aan te voeren ook

29 september 2019 om 14:06

Goh toch raar zo een reactie van een PSV supporter.
De Jong is zeker weg en daarom kan je nu veilig je reactie plaatsen over hypocriet gesproken.
Luuk is de ergere versie van Tadic wat mekkeren betreft dus wat zal jij balen van alles wat je aan die hypocriete PSV onwaardige speler te danken hebt.

Prima reactie van Tadic. Groningen ging bewust vanaf het begin tijdrekken. Ze kwamen om het spel te bederven. Als je dan vervolgens je eigen fout zo in de schoenen van de scheids schuift ben je echt klein bezig. Hoe Padt z'n schoentje uittrok, alles aangrijpen om tijd te rekken is te triest voor woorden. Totaal geen respect voor. Blijf vervolgens gewoon thuis in plaats van dat eeuwig slachtoffertje uithangen.

29 september 2019 om 00:18

Jij legt verbanden die niet logisch zijn. Omdat Groningen matige dingen doet is de reactie van Tadic vanzelf goed? Vreemde gevolgtrekking hou je er op na

29 september 2019 om 00:23

Nee. Tadic becomplimenteerd de scheidsrechter zijn optreden op het wangedrag van de Groningers in het veld. Nogmaals: Prima reactie dus van Tadic. Overigens heb ik nog in Groningen Pragmatiek in taalkunde op m'n studie glansrijk afgerond. Misschien iets voor jou?

29 september 2019 om 00:36

Wangedrag ?

29 september 2019 om 00:45

Ja. Schoenen zelf uitschoppen om tijd te kunnen rekken is puur wangedrag. Heel zielig. Vond ik qua spelbederf al donkerrood maar wie ben ik.

29 september 2019 om 00:57

Leg mij dan eens het verschil uit tussen wangedrag en 'professioneel gedrag', zoals Onana vandaag uitlegde dat hij bewust tijd rekt (weliswaar niet door zijn schoenen uit te schoppen, maar toch).

29 september 2019 om 01:01

Ik vind sommige momenten van Onana ook wangedrag, vooral in de halve finale CL. Ik zeg nergens dat ik dat professioneel vind dus zou niet weten waarom ik dat moet uitleggen.

Groningen kwam naar Amsterdam om zo weinig mogelijk minuten te hoeven voetballen. Ajax zal nooit ergens naartoe gaan met deze 'tactiek'. Daarbij moet je ook redelijk achterlijk zijn als je na een gele kaart en talloze waarschuwingen voor jou en je teamgenoten nog te gaan tijdrekken. En dan nu ook nog slachtoffer spelen, dat maakt het lachwekkend haha. Prachtig dat het afgestraft is. En zoveel anti Ajacieden hier die dus eigenlijk anti voetbal zijn merk ik wel. Ze keuren dit wangedrag gewoon goed!

29 september 2019 om 01:16

@NJ vind jij echt bewust je schoen uitgooien om tijd te rekken professioneel? Was het ook professioneel toen Veltman die snelle fake intrap deed? In mijn optiek beide wangedrag en dan te bedenken dat deze trainer van Groningen deze opdrachten bewust meegeeft is misschien nog wel pijnlijker.

29 september 2019 om 02:01

@thamike Ik vind het meten met twee maten ergerlijk. Dat geldt niet alleen in dit geval; dat zie je bv ook altijd zo mooi als een penalty Voor of tegen wordt gegeven. Myvision geeft in zijn laatste posting wel een goede uitleg. In het algemeen is nuance ver te zeken.

29 september 2019 om 02:11

Groningen had alleen al 11x geel moeten hebben voor tijdrekken. Dat is de fout die Kuipers heeft gemaakt. Tijdrekken wordt begrensd door de scheids. Kuipers heeft dat meer dan een uur onbestraft gelaten, wat hij nooit had moeten doen.

29 september 2019 om 05:30

@myvison Het uittrekken van de schoen van Padt heb ik al diverse malen voorbij zien komen. Kun jij mij het verband uitleggen tussen het uittrekken van de schoen van Padt en de 2e gele kaart van Warmerdam? Het lijkt mij dat die 2 dingen geen moer met elkaar te maken hebben. Daar komt nog eens bij dat Warmerdam van de grens een paar stappen achteruit moest voor hij in mocht gooien. Je hoeft geen geleerde te zijn om te snappen dat het dan automatisch iets langer duurt.

29 september 2019 om 05:33

@4ever4ajax Jij maakt als enige een punt die hout snijdt. Er lijdt geen twijfel dat er op teveel tijdrekken een gele kaart staat maar als ze echt al een uur tijdrekken aan het waren dan had Kuipers die kaart al veel eerder moeten trekken en niet wachten op het laatste kwartier aan iemand die al een kaart had.

29 september 2019 om 06:50

Kaassie. Volgens mij heeft Kuipers dat verband zelf al uitgelegd. Diverse spelers van Groningen waren al gewaarschuwd voor het tijdrekken (waaronder Padt). Warmerdam werd door de grens op het bewuste moment zelfs een paar keer gewaarschuwd dat hij eraf zou gaan als het zo lang duurt. En voila hij ging eraf.

29 september 2019 om 09:08

Toch volkomen logisch. Is toch verdomme de druppel dat dat vervelende joch zijn schoen uittrekt. Ik zou dan ook laaiend zijn als scheidsrechter, is gewoon een spuug in je gezicht van naaierij. Dus logisch dat hij die momenten optelt.

29 september 2019 om 10:03

@njfromvol, nou dat is niet zo moeilijk uit te leggen. Als Onana temporiseert met tijdrekken doet hij hetzelfde als Padt, daar is op zich weinig mis mee. Het is vooral irritant voor de supporters en tegenstander. Maar op het moment dat je zelf je schoenen gaat uitschoppen, spelers continue bewust het hele veld laat oversjokken om te wisselen, of een corner of uitbal te laten nemen, dan is het spelbederf en niet anders dan dat. Dit zijn allemaal acties van loosers en heeft niets meer met voetbal te maken. Zeer blij dat er eindelijk eens een scheidsrechter optreedt op de enig juiste manier! Je wil niet voetballen maar t spel bederven is wegwezen.

29 september 2019 om 12:06

Ook deze reactie is weer vrij kinderachtig, ik vraag jou toch ook niet om debatlessen te volgen waardoor je zou snappen hoe argumenten werkt? Maar goed, als dit het niveau is van de discussie moet jij vooral in je bubbel blijven zitten, dat zal je waarschijnlijk een stuk gelukkiger maken

29 september 2019 om 22:46

Myvison , Kerel ga die pot is terug kijken denigrerend mannetje. Groningen probeert gewoon te opbouwen en te voetballen. Door alle spanning misschien stront in je ogen alsof ze alleen tijdrekken..de enige die dat vaak doet is Padt en die is vorige week bij een 2-0 in eigen huis ook uitgefloten omdat wij daar niet van houden.

29 september 2019 om 11:02

@Myvision: Jij bekijkt het ook lekker neutraal, zeg. Ik snap de irritatie over het tijdrekken van Groningen. En dat dit bestraft wordt is inderdaad terecht. Maar het is toch op zijn minst opmerkelijk dat je dan één van de twee Groningers kiest met een gele kaart op zak bij een relatief licht vergrijp. Dat slaat toch nergens op. Kuipers maakt er gewoon een potje van door niet eerder geel te trekken. Nu stuur je min of meer zonder echte waarschuwing iemand van het veld af.

Als je de bal meer dan 14 seconden vast houdt en nog niet hebt ingegooid ja dan is het wel genoeg

29 september 2019 om 11:51

Als je bij elke ingooi die langer dan 14 seconde geel gaat geven, dan gaan er heel veel kaarten vallen. Ik ben tegen tijdrekken, en kan mij vooral ergeren aan het feit dat spelers met de bal gaan lopen als er al gefloten is. Ik vind het een goede zaak dat hier streng tegen opgetreden wordt, maar dan moet je het consequent doen. Er waren in deze wedstrijd gevallen waar geel veel meer op zn plaats waren als nu. Dit vind ik nu het grootste probleem. Het slaat helemaal nergens op dat hij nu geel geeft terwijl hij tegen ergere zaken niet op treed. Het leek wel of de scheids wilde laten zien hoe belangrijk hij wel niet was.

Als Kuipers nu eens in de eerste helft een gele kaart uitdeelt voor tijdrekken aan de keeper en er zegt doe het nog een keer en je gaat eraf is het ook niet goed.wad Padt deed met zijn schoen uitrekken speelt natuurlijk ook mee en de VAR heeft dat ook gezien dus die had er ook af gekund met rood door onsportief gedrag.

Het grote onaantastbare Ajax, dat geholpen moet worden door se scheidsrechter om van Groningen thuis te kunnen winnen.

Ben gewoon een kerel Tadic en zeg, we mogen niet klagen met de beslissingen van de scheidsrechter vandaag, ipv dit hooghartige kijk oms nou eens goed zijn, en als het ons voetballend niet lukt, dan helpt de scheids ons wel gedrag.
Kijken of die huilebak, die altijd bij de scheids staat te zaniken er ook zo over denkt als het as woensdag gebeurd als Ajax een 0-0 verdedigd tegen Valencia en de scheids dit doet...

29 september 2019 om 00:52

Mwah ik zie Ajax niet zo snel een 0-0 verdedigen maar Tadic gooit een beetje olie op het vuur. Persoonlijk vind ik het typisch dat je juist in deze wedstrijd dan dat punt wil maken..

29 september 2019 om 10:28

Ik vond het ook niet nodig om iemand weg te sturen. Maar feit is wel dat er in de regel veel te weinig wordt gedaan tegen tijdrekken.deze reactie van Tadic omarm ik ook niet.maar er wordt nu wel zo gesuggereerd dat Ajax dit alleen mee heeft. Ik herinner me een PSV - RKC waar een speler van RKC om dezelfde reden met 10 man komt te staan een kleine tien minuten voor tijd en daardoor zijn punt verliest.

Na de move van Sergio pad te hebben gezien vind ik het prachtig dat dit gedrag keihard wordt gestraft! Wat een achterlijke aktie is dat zeg! Ajax moet wel oppassen met dat gelaten voetbal dat ze spelen met een intentie “valt hij nu niet dan wel later” dat gaat een keer mis!

Als Ajacied kan ik me alleen maar voorstellen dat ze ziek zijn bij Groningen. Die 2e gele kaart sloeg nergens op. Ja Groningen was heel de pot aan het tijdrekken, met Padt in de hoofdrol die zijn schoen expres uitdoet! Maar Warmerdam had natuurlijk nooit zijn 2e gele kaart mogen krijgen voor dit vooral. Was na 10 seconden dat hij zijn 2e geel kreeg. Kuipers maakte gewoon een fout en wil dat niet toegeven, jammer...want hij is ook mens. Ik geloof gerust dat ze meerdere waarschuwingen bij Groningen hadden gekregen, maar dit was mijn inziens gewoon een dikke onbedoelde fout. Waar ik het niet mee eens ben is dat je daar de pot door verliest, Ajax was gigantisch aan het drukken op dat moment, en de 1-0 viel buiten de 16, een schot die er anders ook in had gegaan, je zag 4 man van Groningen voor Martinez staan! Hij valt misschien gelukkig, maar dat had niks met die 10 man te maken, niet dat moment. De 2-0 zou kunnen doordat je een man mist, maar 1 of 2-0...tja. Wel moeten clubs zoals Groningen die bovenaan staan in tijdrekken collectief wel eens vaker bestraft worden met kaarten, maar niet op deze manier.

Ik begrijp niet wat iedereen zo moeilijk doet, het is getimed het zijn 10 seconden geweest. 10 seconden zijn echt heel erg lang hoor. Als voorbeeld een keeper heeft te maken met de 6 seconden regel, houd ie de bal langer vast krijgt ie geel en een indirecte vrije trap tegen. Iedereen vind dat normaal, maar een speler die de bal nog langer vast houd bij een inworp, ach dat moeten we maar door de vingers zien

29 september 2019 om 02:18

En hoe vaak heb jij gezien, dat een scheidsrechter ook daadwerkelijk geel, en een indirecte vrije trap heeft gegeven, aan een keeper, omdat hij de bal langer dan 6 seconde vast hield? Precies, hiermee heb je ook meteen je antwoord op waarom iedereen zo moeilijk doet....

Hij heeft de bal 10 seconden vast. Volgens Kuipers heeft op dat moment de assistent 5 keer gewaarschuwd. Dus elke 2 seconden vewaarschuwd? En wanneer kwam de eerste waarschuwing?. Dit verhaal klopt van geen kanten. Warmerdam ontkent dat bij gewaarschuwd is en kijk de beelden erop na, duidelijk te zien dat de assistent zijn mond niet open doet. Padt had hij geel moeten geven maar deze gele kaart slaat nergens op.

29 september 2019 om 11:16

Die assistent heeft in de wedstrijd al zoveel keer aangegeven. Niet tijdens die ingooi blijkbaar. Ik vind het ook een beetje vreemd eerlijk gezegd. Ik denk nog steeds dat Ajax anders ook wel gewonnen had. Ajax begon aardig te drukken en Groningen kwam er nauwelijks meer uit de 2e helft. Wel lullig voor Groningen

Die goal had toch wel gevallen, nu doet iedereen of dit komt door n 2e,gele kaart, typisch geval van als je n stok zoekt om te slaan dan vind je er wel één

29 september 2019 om 08:20

Precies dit. Ajax had wel gewonnen. Ik vind het wel mooi dat tijdrekken nu werd zo werd bestraft, mag vaker zo worden bestraft. Ook gewoon keepers 2x geel geven. Vaak krijgen ze geel voor tijdrekken en blijven ze het gewoon doen. Wat me wel op viel bij Groningen, dat ze bij PSV open huis spelen en bij ajax al vanaf minuut 1 aan het tijdrekken waren. Verschil was zo duidelijk te zien. PSV heeft gewoon veel minder weerstand bij wedstrijden

29 september 2019 om 09:42

Inderdaad, als ajax komt de bus parkeren en frustreren moet t strijdplan zijn geweest ipv jongens geniet en probeer met fris voetbal een resultaat te halen , nu zaten ze zelf 2u gefrustreerd terug in diezelfde geparkeerde bus naar Groningen , Iéts met karma te maken ???!!

Waarom geeft Kuipers Padt dan geen geel ,als hij al veel langer (en vaker) aan het tijdrekken was en doet hij dat uitgerekend bij Warmerdam, die al geel op zak heeft. Andersom was dit nooit gebeurt. Even de komende weken goed op kuipers letten (met name in de champions league) want dan laat hij het allemaal wel gaan. Een voordeel voor Groningen, Warmerdam geschorst.

Ach jah, je kunt idd een 2e gele kaart geven. Echter, dit is volgens mij de 1e x in de nl voetballerij dat een speler met al geel een 2e gele krijgt. Ik kan me echt geen andere wedstrijd heugen en kijk toch best wel eea. En idd, de inworp aan ajax geven had gekund en er waren in dat tijdsbestek ook andere spelers van de fcg die net zo tijd rekten of mssch zelfs wel wat meer die daar geen geel voor kregen. En dan is t natuurlijk wel heeeel makkelijk om dit in de arena te doen met 54000 ajax supporters. Ja, en als ajax die bal ook maar niet in het netje krijgen dan krijg je hier toch een ongemakkelijk gevoel bij. Ik denk alleen de ajax supporters niet. DIe zijn het natuurlijk volledig eens met zijn beslissing. T was iig vast nog fijn toeven in de business room van de Arena....

Gewoon nu doubling down doen als KNVB en ook die keeper schorsen.

En Tagliafico had volgens de regels rood moeten hebben wegens natrappen. Ook alsnog schorsen? Maar dat ligt natuurlijk anders, of niet?

Het gaat niet over Tagliafico of de door jouw gewenste rode kaart voor een Ajacied, maar over tijdrekken en spelbederf en de daarbij terecht gegeven gele kaart.

Jongens, even allemaal het brilletje af. Tadic is een hypocriet, die staat zelf altijd als eerste bij de scheidsrechter samen met Blind om om kaartjes te schooien. Verder had Ajax dit hoe dan ook gewonnen, de kansen waren er ook tegen 11 man. T is weliswaar niet handig van Kuipers om dan juist Warmerdam te straffen, maar goed. Verder vind ik t terecht dat ze die walgelijke tactieken van Groningen aanpakken. Iedere week is t wel weer iets met Padt voorop.

Wanneer is t tijdrekken vraag ik me af.. Na 5 sec? 10,15,20? Of bepaalt de scheidsrechter dat?

Uitmuntende actie van Kuipers. Nu hopen dat er structureel gele kaarten gaan vallen voor tijdrekken. Houd je dat een maand of 2-3 vol en je zuit merken dat er stukken minder wordt tijdgerekt . Zo een Padt had van mij al in de eerste helft geel mogen krijgen

Ik vind het raar dat iedereen het erover heeft dat hij niet lang de tijd had voor de ingooi. Ik heb de beelden teruggezien, van het moment dat de bal over de zijlijn gaat, en het duurt 24 seconden voordat hij de kaart krijgt. Nauwelijks tijd dus....

Ik vraag me echt af waarom zoveel andere ajacieden zo over dit moment denken. Ik heb gisteren bijna een hartaanval gehad op het moment dat Groningen echt een paar goede kansen kreeg rond de 60ste/70ste minuut.

Ik geef het niet graag toe, maar de tweede gele kaart was echt belachelijk. Die jongen was gewoon in aan het gooien en ineens krijgt net toevallig hij een gele kaart. Vervolgens was ik een minuut later bang dat Tagliafico eraf gestuurd zou worden, dat was een vreemde overtreding van Nico. Uiteindelijk denk dat Ajax tegen 11 man ook had gewonnen, die bal van Martinez was er toch wel in gegaan.

On topic: als Ajacied is het heerlijk om een speler als Tadic in je team te hebben, net als PSV in het verleden met Luuk de Jong

Ik weet nog wel Den Haag - Ajax. Ajax stond een lange tijd voor toen was Onana continu aan het tijdrekken. Ballen ging die bij de cornervlag halen. Uittrappen ging die eerst z’n schoenen schoontikken tegen de paal terwijl het kunstgras was. Als een bal achterging tergend langzaam doen. En ja hoor deksel op de neus 1-1 werd het via Kramer. Toen ging de ballenjongen van Den Haag het terugdoen. Gaf de bal niet en Onana had haast. Geeft de beste jongen nog een duw.

Waarom ik dit vertel? Omdat hier gewoon met twee maten wordt gemeten! Dit had nooit bij Ajax gebeurd!!

We moeten ophouden met zeuren, het was gewoon terecht. Je zag zelfs de keeper expres zijn schoen uitdoen om maar tijd te kunnen rekken. Groningen was antivoetbal gisteren en ze hebben de instructie meegekregen om tijd te rekken, dat zag je al duidelijk vanaf minuut 1. Ze moeten niet klagen en vooral naar zichzelf kijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren