Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal heeft drie dagen voor Man United-uit nieuwe aanvoerder

Laatste update:

Granit Xhaka is de nieuwe aanvoerder van Arsenal, zo weet de BBC vrijdagmiddag te melden. Manager Unai Emery is tot deze beslissing gekomen na uitvoerig overleg met zijn spelersgroep. Xhaka is de opvolger van Laurent Koscielny, die the Gunners in de afgelopen transferperiode inruilde voor Girondins Bordeaux.

Koscielny droeg jarenlang de aanvoerdersband van Arsenal, dat de verdediger na negen seizoenen trouwe dienst zag vertrekken. De routinier ging zelfs in staking om een vertrek bij de Londense club te forceren, ondanks een contract tot medio 2020 in het Emirates Stadium. Uiteindelijk kwam Arsenal met Bordeaux tot een akkoord over de transfer van de 34-jarige mandekker.

Manchester United en Arsenal staan maandagavond tegenover elkaar op Old Trafford

Emery moest vervolgens op zoek naar een nieuwe captain en Xhaka kreeg in de eerste zes van de acht wedstrijden van deze voetbaljaargang de aanvoerdersband toegewezen. Dat beviel de Spaanse manager blijkbaar goed genoeg om de Zwitserse international permanent aanvoerder van Arsenal te maken. Xhaka maakt maandag in de uitwedstrijd tegen Manchester United zijn officiële debuut als aanvoerder van de Londenaren.

Emery heeft met Xhaka een nieuwe aanvoerder, maar een vice-aanvoerder is nog niet aangewezen. Volgens de BBC zijn Alexandre Lacazette en Pierre-Emerick Aubameyang de voornaamste kandidaten voor deze functie binnen de spelersgroep van Arsenal. Lacazette kampt momenteel met een enkelblessure en lijkt het uitduel met Manchester United sowieso te moeten missen.

Is Granit Xhaka geschikt als aanvoerder van Arsenal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Xhaka... een van de meest bekritiseerde spelers van dit seizoen. Eén van de spelers die eigenlijk vaker matig speelt dan goed. Dat wordt dan de aanvoerder. Loopt er dan echt niks anders rond daarzo? .... nou, kan behalve lacazette eigenlijk niet zoveel verzinnen ook.

27 september 2019 om 13:17

Iedereen is beter dan xkaka, mustafi en David luiz.

27 september 2019 om 14:10

Mustafi doet het wel beter dan David Luiz op dit moment, ben ook dat gezeur op hem wel moe.tevens denk ik dat Mustafi een goede aanvoerder zou kunnen zijn, hij staat wat ik zo zie op foto's/social media, altijd goed in de groep.

27 september 2019 om 14:24

Dat die het beter doet dan David luiz is duidelijk. Maar mustafi is zeker geen goede aanvoerder. Het enige verschil met luiz is dat mustafi nog wel is goede wedstrijden speelt.

28 september 2019 om 02:04

Indd mustafi is ook beter dan die griekse clown ene Sokratis

Ongelofelijk, hij heeft helemaal niet de voetballende kwaliteiten om überhaupt in de basis te staan. Daarnaast is hij geen leider, geeft hij geen goed voorbeeld en is het een enorm domme voetballer. Staat bekend om zijn domme fouten en domme kaarten. Ook niet de meest sympathieke speler, volgens mij heeft hij ooit een blank iemand racistisch bejegend (Shut up white bitch of iets dergelijks). Hij heeft een goede trap en dat is gelijk zijn enige pluspunt. Ik denk dat Aubameyang, Holding, Lacazette en Leno allen betere opties waren. Maar anderzijds verbaast het mij niet. Sinds RVP zijn alle aanvoerders drama geweest; Vermaelen, Arteta, Mertesacker, Koscielny. Misschien ontbreekt het bij Arsenal gewoon al een aantal jaar aan echte leiders zoals Keown, Dixon, Winterburn, Adams, Vieira, Henry, Campbell etc.

27 september 2019 om 13:13

Idd Arsenal ontbreekt al jaren een echte leider zoals een Viera of Adams dat vroeger waren. Ik sta ook niet achter de keuze voor Xhaka, maar wie neem je dan wel?

27 september 2019 om 13:19

Er is inderdaad geen één speler een echte aanvoerder, maar de vier eerdergenoemde spelers zou ik al boven Xhaka verkiezen. Daarnaast zou ik Bellerin, Guendouzi, Torreira, David Luiz en Sokratis ook liever als aanvoerder zien. Xhaka heeft gewoon helemaal niets wat hem geschikt maakt, misschien zijn positie centraal op het veld, maar verder kan ik echt niet bedenken??? Overigens zijn David Luiz en Sokratis ook enorme clowns, maar zij hebben wel een noemenswaardige carrière opgebouwd en zijn ook wel enigszins leiderfiguren. Xhaka staat in mijn ogen symbool voor het matige Arsenal van de laatste 3-4 jaar.

27 september 2019 om 13:19

Sorry, maar wat een onzin. Mertesacker was juist een ontzettend goede aanvoerder en Arteta ook. Koscielny had helaas niet de juiste eigenschappen voor een aanvoerder en Vermaelen was te vaak geblesseerd. Xhaka zie ik het liefst vertrekken inderdaad.ik zou Torreira aanvoerder maken, maarja. Wie ben ik... Torreira staat er waarschijnlijk juist naast vanwege Xhaka.emery mag van mij vertrekken!

27 september 2019 om 13:24

Met jou eens wat betreft voorgaande captains, maar ik zou op termijn de band eerder aan Holding of Bellerin geven.

27 september 2019 om 13:26

Mertesacker was qua persoonlijkheid en kwaliteit (toen hij op de toppen van zijn kunnen speelde) wel een geschikte aanvoerder. Het probleem is meer dat hij ongeveer 10 wedstrijden gespeeld heeft sinds zijn aanstelling als aanvoerder. Arteta was al ver over zijn top en niet meer goed genoeg voor de basis, het sloeg nergens op. Als Arsenal dit jaar weer geen CL haalt mag Emery wat mij betreft ook weg. Ik heb liever een trainer met een duidelijke filosofie en speelwijze, niet één die zich aan iedere tegenstander aanpast.

27 september 2019 om 13:34

Maar dat zeg je toch helemaal niet? Je impliceert dat het Arsenal aan echte leiders ontbreekt. Mertesacker was een leider en Arteta ook in iets mindere mate.hoe ze volgens jou gespeeld hebben vanaf het moment dat ze aanvoerder waren, heeft daar geen invloed op.eens, Emery mag van mij nu al weg, maar helemaal als dit seizoen geen top 4 bereikt gaat worden.

27 september 2019 om 14:28

@Samcro: op termijn ja maar aan wie geef je hem vandaag?

27 september 2019 om 15:12

Thenry, ik kom ook bij Xhaka uit. Ben sws wel een btje klaar met de overdreven kritiek op hem. Hij mag van mij na dit seizoen vertrekken, maar er wordt imo nu te erg op hem gezeurd tov de dingen die hij fout doet. Daardoor ziet bijna niemand meer wat hij goed doet, wat ook een hoop is.

27 september 2019 om 15:35

Wat doet hij precies goed dan? Heb hem letterlijk nog nooit iets zien toevoegen aan Arsenal. Los van wat afstandschoten die met wat geluk er in vlogen. Dit soort spelers zijn niet voor de top van de PL. De Schneiderlins, Xhaka’s en Artetas. Het gaat gewoon te snel voor ze, miss komen hun kwaliteiten beter naar voren bij een team waar het wat langnzamer gaat. Ik verlang echt weer naar een dynamische middenvelder a la Viera een grote sterke beer, die ook nog eens kan voetballen. Weet nog dat Arteta daar speelde en ik me week in week uit liep te ergeren aan het type speler, en dat Diaby toen 1x fit was en echt top speelde tegen liverpool. Deed me echt denken aan Viera. Het was ook meteen te zien dat zo’n type speler was wat Arsenal jaren misste. Steeds maar weer stellen ze een passer op die totaal niet dynamisch is en ook geen goeie verdediger. Je speelt eigenlijk gewoon met 10 man, aan de bal voegen ze niks toe en als je de bal niet hebt zijn het ook geen bovengemiddelde verdedigers/bal afpakkers. Kan niet wachten tot we een x een speler halen die dit wel kan invullen.

27 september 2019 om 17:00

Hoeven we niet te halen, die leiden we op.

27 september 2019 om 17:12

Heb jij totaal geen verstand van voetbal ofzo? Xhaka met Arteta vergelijken.man man man. Een ferrari met een fiat punto. Verder vet belachelijk hoe negatief jij praat over Arteta. Geweldige middenvelder die precies de juiste balans meegaf aan het middenveld. Ze hadden toen andere problemen dan Arteta!

27 september 2019 om 18:24

In diverse Engelse media wordt gesproken over het feit dat de spelersgroep Xhaka heeft gekozen, netzoals zij willen dat Auba of Laca vice aanvoerder wordt. Torreira schijnt nog niet helemaal fit te zijn, anders speelt hij alles. Emery mag volgens jou vertrekken, maarja, wie ben jij...

28 september 2019 om 02:11

Die man kan niet in de basis staan klaar . Torreira is de type speler wat bij Arsenal past aanvallend en verdedigend goed en fysiek ook heel sterk voor zo kleine. Geen domme fouten als Xhaka aan het maken . Xhaka 1 te traag 2 begrijpt het spel niet 3 veel te veel fouten 4 iemand die geen voorbeeld is en ook nog aanvoerder van het team . Maak dan Ozil ofzo aanvoerder hij heeft het ook niet in zich maar beter dan hem. Mijn keuze zou Holding zijn geweest

Misschien dat ie dit nodig heeft om een seizoen constant goed te spelen? Of is dit ijdele hoop 😊

27 september 2019 om 13:30

Ijdele hoop inderdaad. Doorsnee voetballer die echt van geluk mag spreken dat hij bij een club als Arsenal is terecht gekomen.

Lijkt me zeker geen leider binnen de huidige Arsenal kern. Het helpt hem ook niet dat hij momenteel als een natte krant loopt te voetballen... MAAR, langs de andere kant: wie kunnen ze wel aanstellen om die rol te vervullen? In zie eerlijk geen echt uitgesproken leidersfiguur in de kern van Arsenal. David Luiz is een clown, Leno lijkt me ook geen geschikte kandidaat, Lacazette en Aubameyang evenmin.

27 september 2019 om 14:07

Waarom zijn die laatste twee geen geschikte kandidaten? Beide nemen het team veelal op voortouw en staan zo te zien op social media ook goed in de groep.

27 september 2019 om 14:21

Omdat het naar mijn aanvoelen geen spelers zijn die de boel op scherp kunnen zetten of de ploeg bij de hand kunnen nemen. Maar goed, welke spelers bij Arsenal kunnen dat wel? Sociale media is uiteraard geen bepalende parameter om iemand aanvoerder te maken😀

Want een ramp voor Arsenal, dat houdt in dat hij mits fit gegarandeert een basisplaats heeft. Begrijp me niet verkeerd, hij is best wel een goede voetballer, alleen maakt altijd domme beslissingen zoals tackels uitvoeren op momenten dat het al te laat is. Plus het is ook nog een heethoofd. Vind hem gewoon niet geschikt als aanvoerder maar ik vraag me af wie van Arsenal. Misschien Sokratis.

Wat ongelooflijk beschamend zeg. 1 van de slechtste en matigste spelers je aanvoerder maken. Beschamend voor een club als Arsenal.

Grappig dat niemand holding noemt.. van de hele selectie is hij degne die het van nature in zich heeft en super intelligent voetbalt.. dus met andere woorden, xhaka blijft basisspeler??? Iedereen ziet dat hij niet goed genoeg is, behalve emery... oh, als arsenal niet in top 4 eindigt mag emery meteen zijn biezen pakken.. heb het nu wel gehad met deze man.. blijft rare beslissingen nemen...xhaka opstellen gaat ten koste van torreira of guendouzi of willock.. dit moet je niet willen.. torreira is paar klasse beter en slimmer op de positie net voor de verdedigers..

27 september 2019 om 13:19

Inderdaad. Het was al beschamend dat Arsenal vorig jaar geen CL wist te halen met die goede uitgangspositie. Maar als het dit jaar weer niet lukt moet die wegwezen en hij moet xkaka meenemen.

27 september 2019 om 13:28

Waarom is dat grappig? Hij heeft in vier seizoenen Premier League met Arsenal nog maar 30 wedstrijden gespeeld. Dan kan je toch hem niet die aanvoerdersband geven, kom op.

27 september 2019 om 14:15

Holding kan je sneller aanvoerder maken dan Xhaka, al is het alleen al om het feit dat Holding een van de weinige spelers in de selectie is met een functionerend brein.

27 september 2019 om 18:27

Mertesacker was ook captain, maar lang niet altijd basis.

Mag ik nog hopen dat het alleen een verjaardagscadeautje is en dat de band morgen voorgoed naar een ander gaat? Ik hoopte op Holding, maar helaas

27 september 2019 om 13:22

Ik weet nog wel toen Walcott 10 jaar bij Arsenal speelde Hij mocht de band dragen tegen Chelsea en we verloren, zo beschamend...

27 september 2019 om 14:05

Walcott was wel Engels en al heel lang bij de club/geliefd. Tevens is hij geen loslopend wild ten opzichte van Xhaka die elke wedstrijd wel een kaart pakt.

Dat betekent dat hij dus vrijwel altijd basis zal blijven staan. Niet het beste nieuws voot Arsenal fans.

Bij een aanvoerder kijk je altijd eerst naar een verdediger of middenvelder. Aangezien de verdediging die verantwoordelijkheid niet kan dragen, kijk je dan naar je middenvelders. Torreira kan het nog niet, al speelt die wel goed bij momenten. Guendouzi te jong natuurlijk, en Ozil krijgt niet altijd speeltijd. Dus dan wordt het maar Xhaka. Niet omdat hij oh zo goed is maar omdat er niemand anders is. Het legt het probleem van Arsenal eigenlijk helemaal bloot.

27 september 2019 om 13:37

Dan nog maak je Xhaka geen captain.... De meest dramatische speler bij Arsenal en dat dan als captain.. Het is gewoon triest. Ik geef nog liever die band aan Mustafi man. Persoonlijk vind ik Leno, Holding, Sokratis en Lacazette veel betere keuzes. Leno kun je kiezen aangezien hij altijd speelt, als je een leider kiest dan moet je Lacazette kiezen. Lacazette is degene die altijd alles geeft en het team op sleeptouw neemt.

27 september 2019 om 13:40

De spelers hebben Xhaka gekozen

27 september 2019 om 13:42

En daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Bovendien vind ik het getuigen van zwakte dat Emery de spelers überhaupt laat kiezen.. Dat laat zien dat Emery überhaupt geen beeld heeft bij wie zijn captain zou moeten zijn.

27 september 2019 om 14:00

@Jackieboy

Nee inderdaad, snap het ook niet. Dan zal die jongen echt wel goed in de groep liggen en wordt hij ook serieus genomen door zijn ploeggenoten zeker?

Wat een overtrokken reacties. Vermaelen, Arteta en Mertesacker waren allen niet zeker van een basisplaats in de tijd dat ze captain waren. Het gaat er vooral om dat het een gewaardeerde speler is binnen de selectie, met overwicht, tactisch inzicht en goede relatie met de manager. Blijkbaar is Xhaka die persoon. Wie had het dan moeten zijn? Holding was de enige andere optie, maar die is pas net terug en moet meer tijd maken in het elftal.

27 september 2019 om 13:37

Tactisch inzicht is juist datgene wat Xhake mist...dus totaal geen overtrokken reacties. Mertesacker niet zeker van een basisplaats? De wedstrijden die Mertesacker wilde spelen, heeft hij gewoon gespeeld onder Wenger. Hij was inderdaad al wat ouder, maar als hij fit was waarschijnlijk de eerste die Wenger op papier zette.

27 september 2019 om 13:55

En hoe weet jij dat? Aan zijn spel? Was Ten Hag een genie op het veld? Of van Gaal?

Over Mertesacker: Die heeft een handjevol wedstrijden gespeeld in die twee seizoenen. Niet alleen door fitheid.

27 september 2019 om 14:13

Hoe weet jij dat hij dat wel heeft? Of je gaat ervan uit dat het zo is omdat iemand met expertise hem heeft aangewezen als aanvoerder, maar dat lijkt mij ook geen goede manier om iets te beoordelen.

27 september 2019 om 14:59

Ja, ik vertrouw eerder de volledige staf die elke dag met hem traint en expertise hebben, dan iemand van buiten de club (incl mijzelf). Dat is gek? Persoonlijk had ik de band ook liever om iemand anders zijn arm gezien, maar we hebben momenteel geen overload aan leiders én ik baseer mij mening op een zeer beperkt stukje (interne) kennis.

27 september 2019 om 22:30

Haast automatisch ervan uitgaand dat hun het wel zullen weten omdat ze experts zijn, vind ik wel een beetje gek ja. Geschiedenis heeft vaak genoeg aangetoond dat dit niet zo hoeft te zijn. Ik besef heel goed dat we leken zijn, maar aan de andere kant, onze selectie heeft nooit echt uitgeblonken in tactisch inzicht of algemene intellect. En daar valt Xhaka heel hard onder. Dus dat onze selectie hem kiest, vind ik dan eerder tekenend op een negatieve dan op een positieve manier, want dan is het waarschijnlijk wel heel sneu gesteld met de selectie. Meer dan ik al dacht.En dat er niet veel goede opties zijn, helemaal mee eens. Maar ik kan er wel een paar bedenken die ik boven Xhaka had verkozen. Bellerin, Aubameyang, Lacazette, Holding. Guendouzi half, maar die is soms nog iets te jeugdig qua karakter, logisch, ondanks zijn grinta op het veld. Torreira ook, maar onze trainer vind hem niet goed genoeg voor de basis, wat ik ook heel stom vind, maar oke.De perfecte aanvoerder was eigenlijk Ramsey, maar ja, dat verhaal is bekend.

27 september 2019 om 13:40

Tactisch inzicht?? Overwicht in de selectie?? Daar geloof ik echt niet in. Die goede relatie met de manager is wel de reden dat we die waardeloze zoutzak elke wedstrijd op het veld zien.... Hij maakt fout na fout en wordt beloond met het aanvoerderschap, dat kan toch niet?! Zelfs als Xhaka goed speelt, dan nog past hij niet bij het spel wat Arsenal dient te spelen. Sterker nog, de glimpsen die je opvangt van de "filosofie" van Emery (hoe weinig dat ook is), laten zien dat Xhaka niet eens in Emery zijn speelstijl past. Waarom maak je hem dan aanvoerder en waarom laat je hem zo belachelijk vaak spelen???

27 september 2019 om 14:37

Snap het ook wel, alleen het is dieptriest dat een Xhaka zowat de beste keuze is. Enorm domme speler en kwalitatief is hij ook niey goed genoeg. Nu blijft hij dus sws basisspeler.

27 september 2019 om 13:38

Waarom kunnen zij geen aanvoerders zijn? Als er 2 spelers zijn die het team op sleeptouw nemen zijn zij het wel. Een heel stuk meer dan Xhaka...

27 september 2019 om 13:42

Gozer, Laca laat het zien in het veld. Gaat voorop in de strijd en verdedigt altijd goed mee. Verder wordt hij gezien als de beste in de Arsenal selectie en ligt hij het beste in de groep.

27 september 2019 om 14:11

Sokratis is zo'n slechte voorstel dat ik liever hoogstpersoonlijk die band aan Lacazette geef dan dat Sokratis hem krijgt.

27 september 2019 om 14:26

Als ik aan een aanvoerder denk, dan denk ik aan Kompany ( destijds bij Man City😀) of aan Van Dijk bij Liverpool. Echte leidersfiguren waarvoor respect is en waarnaar men luistert als ze iets te zeggen hebben. Sorry maar ik zie dat niet in Lacazette ( hoe goed hij ook kan voetballen). Ik zie dat eigenlijk in geen enkele speler bij Arsenal en dat missen ze toch.

27 september 2019 om 22:38

Kan ik me in vinden. Het was niet per se pro-Lacazette, maar heel erg anti-Sokratis. Denk dat hij amper een zinnig woord kan uitspreken, zijn prestaties op het veld zijn dusdanig slecht dat zijn act van mensen aanspreken en dat soort onzin niet serieus te nemen is. Beetje een clown eigenlijk. Hij als aanvoerder zou een beeld geven van een Arsenal dat een grote bek heeft, maar weinig kan uitdelen.

Haha wat een keuze... Als je het als trainer dan niet weet (of zogenaamd met spelersgroep hebt besproken) geef de band dan aan de keeper,die heeft het beste overzicht en het complete spel voor zich. Tja een Tony Adams loopt er nu niet rond hè

Aanvoerder?! Uitgerekend de structurele dissonant in het elftal. Wat een bijzondere keuze. Nu kun je hem er helemaal moeilijk naast zetten.

Het voordeel van onze aanvoerders is dat ze meestal binnen een korte tijd vertrekken: VP, Fabregas, Kos, etc. - al deden deze namen wel pijn. Bij Xhaka kan ik niet wachten totdat hij weg is.

Was niet mijn eerste keus geweest maar als ik eerlijk ben komt dit niet als een verrassing bij de Arsenal supporters. Daarnaast is het vooral bij Arsenal niet gelijk zo dat een aanvoerder ook altijd in de basis staat, dus ik hoop dat we bij deze ook Xhaka snel uit de basis zien verdwijnen. De band mag dan wat mij betreft naar Lacazette of Holding.

Snelle beslissing ook, eind september.Domme beslissing trouwens. Uitleg is niet echt nodig, maar Xhaka maakt al jaren domme fout na domme fout. Je kan hem er niet op vertrouwen dat hij het team in goede banen kan leiden als hij zijn eigen prestaties niet eens in goede banen kan leiden.Arsenal-dingen weer.

Ik vind dit echt zo'n domme beslissing. Granit Xhaka is echt een lompe voetballer die eigenlijk in t snelle spel wat Arsenal probeert te spelen veel te kort komt. Hij heeft een aardige trap en cross pass, maar het is echt een beperkte voetbeller die heel vaak wedstrijden zelf verkloot. Bijvoorbeeld de penalty die hij aan Spurs gaf in een wedstrijd die Arsenal had kunnen en moeten winnen, het ging nergens om hoe dom hij er in gaat.een speler, die net als z'n broer Taulant, soms kortsluiting heeft en domme overtredingen maakt en een speler die nauwelijks ooit verantwoordelijkheid neemt voor wat er gebeurt op het veld.echt een verschrikkelijk slechte beslissing als je het mij vraagt, alleen vraag je je dan wel af, wie moet er anders de leider zijn bij dit Arsenal? Vroeger had je Viera's, Gilberto Silva's, nu heb je tja, wie?

Dit is echt een ramp voor elke Arsenal fan! Iemand zonder voetbal kennis kan zelfs zien dat xhaka door de mand valt, maakt teveel fouten en is niet dynamisch zoals een middenvelder bij Arsenal dat hoort te zijn. Komt zwaar tekort en kan het niveau niet aan. Emery moet vooral zo doorgaan dan is het vertrouwen bij de supporters snel weg!
Xhaka moet nu maar elke wedstrijd presteren want dit is echt een grap

Xhaka is een beperkte speler, maar wel een enorme hard werker.. in die zin snap ik zon keuze wel en om eerlijk te zijn heeft Arsenal ook niet veel betere opties. Ik heb nog we vertrouwen in Emery, top 4 moet haalbaar zijn dit jaar! Chelsea en United gaan het dit seizoen een beetje laten afweten denk ik

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren