Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bruggink en Been trekken harde conclusie in gesprek over Feyenoord en AZ

Laatste update:

AZ is Feyenoord op bepaalde vlakken voorbijgestreefd, zo beamen Arnold Bruggink en Mario Been voorafgaand aan het onderlinge duel tussen de Eredivisionisten. Niet alleen vertegenwoordigen de spelers van de Alkmaarders meer waarde, ook maakt Feyenoord volgens Been verkeerde beslissingen op financieel vlak. AZ heeft de zaken organisatorisch beter op orde, vinden Bruggink en Been.

Beide clubs treffen elkaar donderdag om 20.00 uur in De Kuip. "Feyenoord kijkt op dit moment heel erg naar de korte termijn. Wat dat betreft, kijkend naar de lange termijn, is AZ Feyenoord al lang voorbij op organisatorisch gebied", oordeelt Bruggink bij FOX Sports. "Als je kijkt naar de waarde van de spelers op het veld, dan is AZ Feyenoord toch al lang voorbij? Bij Feyenoord is het moeilijker werken, want er staat veel meer druk op. Bij AZ werk je meer in de luwte. Maar qua clubs is het al lang gebeurd."

AZ publiceerde donderdag de jaarrekening van het seizoen 2018/19. De club boekte een nettowinst van 8 miljoen euro; het eigen vermogen steeg naar 33 miljoen. "En dat zonder de transfer van Guus Til. Dat is bijzonder, zeker als je ziet wat er nu nog op het veld staat", vindt de oud-aanvaller. "Zo creëren ze enorm veel kapitaal. Hoe AZ het nu doet, is een voorbeeld voor andere clubs. Ze durfden te investeren in de eigen jeugd nadat het fout ging met Dirk Scheringa. Gertjan Verbeek werd trainer en vroeg of er wat mogelijk was. Om spelers hoefde hij niet te vragen, want die zouden toch niet komen."

"Ze deden het met de jeugdopleiding en ze hebben daar een fantastische ontwikkeling mee doorgemaakt, op hun eigen manier", aldus Bruggink. Het proces was noodgedwongen, merkt Been op, maar pakte goed uit. Feyenoord had deze zomer juist weer wat geld te besteden en gaf 'veel geld' uit aan verdedigers Edgar Ié, Marcos Senesi, George Johnston en Liam Kelly. "En wat zie ik tot mijn schrik? Die staan niet allemaal op het veld", aldus Been. "Dan geef je je geld verkeerd uit. Ik ben dolblij dat Orkun Kökcü in ieder geval regelmatig op het wedstrijdformulier staat, want dat zijn de spelers die later geld kunnen genereren. Daarin is AZ op dit moment veel verder dan Feyenoord. Ze hebben veel meer restwaarde op het veld staan."

Is AZ Feyenoord als club voorbijgestreefd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bijzonder dat ze zo verrast reageren. Is toch al langer bekend dat Feyenoord en beleid niet bepaald hand in hand gaan.

26 september 2019 om 19:39

Klopt. Probleem is echter dat er nog altijd een heel aantal personen zijn die het beleid verdedigen. Persoonlijk vindt ik dit echter een juiste vergelijking. Zal voor eenieder die Feyenoord een warm hart toedraagt wel ook een zeer pijnlijke vergelijking zijn.

26 september 2019 om 21:37

Klopt, maar op termijn zal Feyenoord AZ wel weer voorbij gaan. Uiteindelijk gaat het om geld en Feyenoord zal met de achterban altijd meer exposure hebben dus met het juiste beleid meer geld binnen halen. Dat het nu anders is, is slecht van Feyenoord en knap van AZ.

27 september 2019 om 05:18

Vergis je er alleen niet in dat die achterban aan het uitdunnen is, pakweg 10 jaar terug waren Ajax en Feyenoord de onbetwiste populairste clubs van Nederland maar inmiddels is PSV Feyenoord daarin al voorbij als je kijkt naar een aantal statistieken zoals Social Media volgers/fans, Pageviews op internet etc. dus Feyenoord heeft die achterban nog wel om op terug te vallen maar daar ga je geen decennia meer op kunnen teren vrees ik voor ze.

AZ heeft een geweldige jeugdopleiding en plukt daar nu de vruchten van met Koopmeijers Stengs en die jonge spits (naam kwijt) lopen er weer parraltjes in de selectie terwijl er met Til al een enorme klapper gemaakt is. Jammer dat het bij een club als Feyenoord toch minder gaat qua jeugd ze breken wel door ma zoals nu Jorgenson niet meedoet laat dan Banis ervaring opdoen terwijl een Geertrudia bijv ook niet slechter kan zijn dan v.Beek neem bij sommige spelers je verlies en selecteer door dat is wat Feyenoord nodig heb en dan heb ik het over een Larsson Bottinghen v Beek enz die niet het Feyenoord niveau (meer) brengen.

26 september 2019 om 19:41

De keuze om het jeugdteams niet aan de voetbalpiramide te laten deelnemen kost Feyenoord op de langere termijn zo ontzettend veel geld. Het is dan ook ongelofelijk dat ze nog altijd niet die foute keuze hersteld hebben.

26 september 2019 om 20:37

Ze willen dit wel herstellen en zijn hier ook mee bezig, maar is niet zo makkelijk als jij dat hier neerploft

26 september 2019 om 21:52

Is dat zo waaruit blijkt dat? Vooralsnog weet ik alleen dat ze de 2e mogelijkheid niet aangegrepen hebben. Daarbij geven ze vooralsnog zo ongeveer elke euro uit aan directe aanvullingen voor het 1e. En als dat nu direct versterkingen waren....maar be meeste spelen niet eens. Naast het giga gat tussen jeugdopleiding en het 1e een extra klap in het gezicht van de eigen jeugd.

Az timmerd aardig aan de weg en AZ is misschien qua organisatie beter op weg maar verder is AZ natuurlijk verder op geen enkele manier Feyenoord voorbij. AZ wint zelden van Feyenoord ook qua begroting aanhang en stadion loopt AZ mijlen ver achter op Feyenoord. AZ kan best winnen vanavond en ook dit seizoen boven Feyenoord eindigen maar Feyenoord voorbij zijn zel voorlopig nog niet.

26 september 2019 om 19:51

Als AZ vanuit het openstaande luik het veld betreden en die hele ambiance van die volle Kuip zien,dan verstijven ze. Feyenoord zie ik thuis gewoon winnen dus. Pas in de bus terug zal AZ zich voor de kop slaan,en denken : " waarom had die volle legendarische Kuip zo'n impact op ons,en voelden we ons zo ontzettend klein?

26 september 2019 om 21:21

Valt wel mee geloof ik.....

Structureel aanhaken bij Feyenoord is vrijwel onmogelijk met een 25 miljoen begroting. Als jeugdspelers voor 15 miljoen worden verkocht haalt AZ c-garnituur als Johnsen op voor 1-2 miljoen. Feyenoord kan richting de 7-8 miljoen bieden. Eredivisie is wat dat betreft zo ingedeeld in mijn ogen de komende jaren. - Ajax vist voor 15-25 miljoen. - PSV voor 10-12 miljoen. - Feyenoord voor 5-7 miljoen. - AZ voor 2-3 miljoen. En de rest van de clubs huurspelers, spelers voor een paar ton of transfervrije spelers.

Ik denk dat AZ inzakt nadat de pareltjes uit de opleiding zijn verkocht. Maar hoop het natuurlijk niet voor de Eredivisie. AZ heeft een gouden lichting nu maar mist volledig financiële slagkracht om Feyenoord aan te vallen op de lange termijn.

26 september 2019 om 20:04

Afgezien van die gouden lichting presteert az dus, zoals je zelf aangeeft, veel beter dan je mag verwachten in vergelijking met Feijenoord. Ze geven inderdaad slechts 1-2 miljoen uit voor spelers, maar maken het op de ranglijst gewoon waar. En sinds Scheringa doen ze elk seizoen ook wel een nette verkoop.

26 september 2019 om 20:09

Dat klopt. Erg goed beleid wordt daar gevoerd. Feyenoord haalt te weinig uit hun potentieel in mijn ogen. Misschien kunnen ze met een nieuw stadion hoge ogen gooien. Dan wordt de klassieker misschien meer een “Barca-Real†strijd in plaats van nu een soort PSG-Marseille wedstrijd.

26 september 2019 om 21:14

Natuurlijk heeft AZ wel eens een flop als Johnsen en ze zullen er nog veel meer hebben gehad en ook nog gaan krijgen maar daar tegenover staan ook weer jongens als Weghorst, Jahanbaks en ene Vincent Janssen die voor weinig zijn gekocht en voor een enorm bedrag zijn verkocht. Er is niet 1 club ter wereld die het alleen met jeugdspelers kan doen. Structureel aanhaken op financieel gebied doet AZ nu ook niet en in de toekomst zal dat waarschijnlijk ook niet gebeuren maar AZ is zeer gezond en op sportief gebied zijn we niet minder dan Feyenoord, daar doen die nederlagen in de kuip helemaal niets aan af.

Toch een erg vreemde conclusie van meneer Bruggink die louter onzin uit slaat. Feyenoord won in een relatief kort tijdsbestek de KNVB beker, de titel, wederom de KNVB beker en de JC schaal. Wat heeft AZ ook alweer gewonnen de afgelopen jaren?! Optimisme pur sang. AZ heeft geweldige talenten, wat natuurlijk uitstekend is voor de toekomst van het Nederlands voetbal. Verder is Feyenoord in mijn ogen nog steeds duidelijk met afstand de derde ploeg van Nederland.

26 september 2019 om 20:05

Ik vind het niet louter onzin. Natuurlijk is Feyenoord qua historie en aanhang nog steeds met afstand de derde (of zelfs tweede) club van Nederland. Dat zal waarschijnlijk in ieder geval voorlopig nog wel zo blijven ook. Maar als je kijkt naar de toekomst, op basis van wat er op het veld staat bij beide teams en de waarde die dat vertegenwoordigd en het beleid en bestuur van de clubs, zie ik de toekomst van AZ een stuk zonniger in dan die van Feyenoord. Op dit moment is het nog niet de derde club van Nederland qua prestaties, dat ben ik met je eens. Maar ik ben bang dat dit heel snel gaat veranderen.

26 september 2019 om 20:21

Ach, kijk je een aantal jaar terug en dan zal je gezegd hebben dat Feyenoord mijlenver voor ligt op AZ, met jongens als BMI, de Vrij en Kongolo. Wat Bruggink en jij doen is pas korte termijn visie, AZ heeft het nu even beter voor elkaar dus zullen ze op de lange termijn wel Feyenoord voorbij streven. De kans dat een club uit Alkmaar op lange termijn de nummer 1 club uit Rotterdam voorbij gaat streven is minimaal. Qua achterban, stadion en potentie loopt AZ zo ver achter dat ze dat gat nooit structureel kunnen dichten, laat staan Feyenoord voorbij gaan.

26 september 2019 om 20:47

Laat je toch niet zo lijden door opportunistisch gebazel. AZ heeft een aantal hele grote talenten, maar dat zegt niets over hoe ze er over vijf jaar voor staan. Waarschijnlijk dachten mensen die hierin geloven een jaar of 6 geleden ook dat Feyenoord de komende tien jaar onderaan de subtop zou eindigen. Ze zijn inmiddels echter vijf prijzen in drie seizoenen verder. Nee AZ is Feyenoord niet eens genaderd en zullen ze ook niet voorbij gaan. Hebben ze dit seizoen een goede ploeg die gelijkwaardig en wellicht zelfs wat beter is dan die van Feyenoord? Wellicht wel.

26 september 2019 om 23:46

@dvv20alleen ging het geld van de verkopen van die jongens niet naar goede aankopen. Sterker nog, er moest veel afgelost worden op schulden.feyenoord heeft een groot probleem, ze hebben geen JL elftal waardoor hun jeugd niet ontwikkeld zoals we bij Ajax, AZ en PSV zien.

26 september 2019 om 21:22

AZ heeft de laatste jaren helemaal niets gewonnen maar het blijft altijd bijzonder dat de beker en de Johan Cruijff schaal altijd worden beschimpt en gezien als troostprijzen het echte prijzen zijn als ze door de traditionele top 3 worden gewonnen. Wat heeft Feyenoord eigenlijk gewonnen in de afgelopen 40 jaar. Viermaal een landstitel en dat zijn er slechts 2 meer dan AZ. Je zal mij er niet op betrappen dat AZ groter en beter is. Groter zal AZ sowieso niet worden maar op sportief gebied is het verschil niet zo groot als dat het zou moeten zijn. Maar goed, jij mag het natuurlijk allemaal onzin vinden en voor jou is Feyenoord met afstand de derde ploeg van Nederland. Ik zal er niet met je om strijden, ik heb er vrede mee.

26 september 2019 om 21:45

Ach het kan me ook vrij weinig schelen. Ik ben wat dat betreft neutraal. Ben geen fan van welke traditionele top drie ploeg dan ook.. Zie alleen geen enkele reden om iets anders te vinden. Uiteraard mogen anderen een andere mening hebben en weet ik ook wel dat het gros met de wind mee waait, simpelweg omdat dat de eenvoudigste mening is om te ventileren.

27 september 2019 om 08:50

Dus jij wil zeggen dat je niet voor Feyenoord bent? Jezelf een Willem v Hanegem afbeelding geven en jezelf Kalou noemen maar je bent geen Feyenoorder. Doorgaans reageer je ook veelal op Feyenoord topics. Geloof je het zelf ook wat je zegt? Al snap ik best dat je er nu even niks mee te maken wil hebben. Kwestie van tijd dat Az erover gaat. De komende 5 jaar gaat er bij Feyenoord nauwelijks geld binnenkomen. Kijk wat Az op het veld heeft staan en hoeveel er de komende jaren verdient gaat worden

AZ doet het al jaren uitstekend. Als je kijkt naar de achterban, dan zouden ze achter clubs als Heerenveen en NAC moeten staan. Maar die clubs zakken steeds verder af, terwijl AZ stabiel in de top 5 staat. Wat natuurlijk wel heeft geholpen zijn de vele tientallen miljoenen van Scheringa, waardoor er een gloednieuw stadion stond, een selectie met veel transferwaarde en een goede jeugdopleiding. Daar hebben ze na de val van DSB optimaal gebruik van gemaakt, zodat ze ook op eigen benen konden staan.

Vanwege dit verheug ik me eigenlijk op de wedstrijd. Je kan zeggen wat je wilt, maar in de Kuip zullen ze nu toch wel met het mes tussen de tanden spelen want je kan nu neit van AZ verliezen en ik denk dat ze dat zelf ook wel weten. Leuke pot gaat t worden, toch vind ik het ergens jammer dat Feyenoord afglijdt, het is een gigantische club en de competitie is veel leuker met een Feyenoord dat goed is.

fc club Als Sparta en Utrecht daar geen last van hadden, waarom AZ dan wel ?

Ik blijft het eigenaardig vinden dat ze over restwaarde praten . Dan blijkt toch meer en meer dat de zakelijke kant van het voetbal steeds meer belangrijker wordt….

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren