Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Wij hadden twee dagen minder rust dan Ajax, maar zij hadden het zwaar’

Laatste update:

PSV ontving afgelopen zondag Ajax in het eigen Philips Stadion en voor Nick Viergever betekende dat een weerzien met zijn voormalige werkgever. De verdediger maakte de negentig minuten vol in het hart van de Eindhovense verdediging en concludeert een paar dagen na de in een 1-1 gelijkspel geëindigde wedstrijd dat zijn ploeg er goed in is geslaagd om de aanval van de Amsterdammers partij te bieden.

“Ajax is een ploeg met heel goede spelers, maar het was voor hen lastig om tegen ons iets te creëren. Wij hebben bepaalde principes over hoe we willen verdedigen en als het bij ons compact staat, is het voor elke tegenstander lastig om de oplossing te vinden”, vertelt hij in gesprek met Voetbal International.

Donyell Malen nam de enige treffer van PSV voor zijn rekening.

“Wij laten ons dus niet gek maken als een tegenstander wat langer de bal heeft en ook niet als wij een keer op achterstand komen, dan weten we ook gewoon wat ons te doen staat.” Viergever merkte tijdens de wedstrijd ook dat Ajax zich bewust was van het gevaar dat PSV kon stichten via de omschakeling: “We hadden dat een paar keer beter kunnen uitspelen, maar als een tegenstander doorheeft dat je er heel snel en gevaarlijk uit kunt komen, is dat gunstig. Het boezemt angst in.”

De verdediger denkt dat PSV nog niet op zijn topniveau zit en ziet genoeg ruimte voor ontwikkeling. De Eindhovenaren hebben zondag volgens Viergever bovendien laten zien over een brede selectie te beschikken en uiterst fit te zijn: “Wij hadden twee dagen minder rust gehad dan Ajax, maar hadden aan het einde nog energie, terwijl zij het zwaar hadden.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Best wel triest dat je thuis op de counter gaat spelen. Terwijl je gewoon veel kwaliteiten in huis hebt. Je hebt gewoon spelers als Dumfries, Ihattaren, Bergwijn, Malen, Gakpo en Bruma in huis! En dan ga je lafjes op de counter spelen. Vind Ajax dan ook de morele winnaar van afgelopen weekeinde. Een punt uit bij Psv is voor Ajax een goed resultaat.

25 september 2019 om 14:04

Tja dat hoor ik steeds. En dat mag jij vinden. Tegen de mindere goden (get it) doen ze dat ook zeker, maar de speelwijze van Ajax ga je niet overklassen. Zeker niet met de achterhoede van PSV..

25 september 2019 om 14:53

Vooraf las ik hele andere dingen hier. 3-0 voor Psv las ik hier zelfs. Ajax is niet in de val getrapt door als een gek te gaan aanvallen en daar balen ze van. Psv wist niet eens wat ze moesten doen. Het spel maken is niet aan hun besteed. Loeren op foutjes van een ander. Is opzich niks mis mee maar wel een beetje zielig in eigen huis. Je zou juist een boost moeten krijgen met dat publiek erachter maar ook die hoorde je nauwelijks. Alleen na die goal heb ik ze 10 min gehoord.

25 september 2019 om 15:08

Doordebenenik ben verre van fan van PSV en heb zelfs meer met Ajax, maar ik word zo onderhand wel moe van berichten van (overwegend) Ajacieden hier die zich afvragen waarom je als PSV supporter tevreden moet zijn met dit spel en de opvatting tegen Ajax. PSV counterde iets meer, maar in principe vind ik niets mis met countervoetbal mits je snelle buitenspelers hebt (zoals vroeger Narsingh). Countervoetbal kan zelfs heel mooi zijn en zeker doeltreffend. Het aanvallende voetbal van Ajax is echt niet heilig en in hoeverre is het Ajax nog aanvallend met 2 verdedigende controleurs op het middenveld? Pure onderschatting en misplaatst superieur gedrag; PSV heeft met de 'cowboys' Bergwijn, Malen en Ihattaren + aangevuld met Gakpo een middenveld/voorhoede om je vingers bij af te likken, deze strijd heeft Ajax verre van gewonnen.

25 september 2019 om 15:42

Zolang die controleurs 75 procent van de tijd op de helft van de helft van PSV stonden en dus zwaar domineerden is het aanvallend. Voetballend was Ajax prima en PSV schaamteloos.

25 september 2019 om 15:47

myvisiondat is niet mijn vision, ik heb een voorkeur voor Ajax maar ik vond PSV minstens zo gevaarlijk die wedstrijd en veel interessanter om te zien met spelers als Ihattaren en een Ziyech die kwakkelt en dus niets leuks liet zien. En euh zwaar dominerend op het middenveld? Wat een stuitende zelfoverschatting. Dat je psv schaamteloos noemt is precies mijn punt, jij als oh-aller-ajacied verklaart jullie spel heilig en de rest is ruk. Typisch.

25 september 2019 om 15:49

Ik zie aan de uitslag niet dat Ajax gedomineerd heeft.

25 september 2019 om 15:54

@Twenteov

Het spel blijft verbazen. In hoeverre is Ajax superieur? Ontzettend. PSV wist niets anders dan te kiezen voor de counter, in eigen huis, tegen een tegenstander die je nu al meerdere jaren met de staart tussen de benen naar huis hebt gestuurd. Ultiem zorgwekkend zou dit moeten zijn, maar je hoort voornamelijk positieve geluiden vanuit Eindhoven. Ajax creëerde in 270 minuten in Eindhoven minder kansen dam de laatste 90. Ze hadden zelfs 2 keer moeten scoren en dat terwijl ze 2 mega talenten zijn kwijtgeraakt. De zin PSV deed niets onder voor Ajax, is dus alarmfase een. Alle reden tot zorg en dodelijk. Ajax staat immers nog altijd aan kop, terwijl we nu toch wel wat wedstrijdjes bezig zijn. Dat is niet normaal. Moeten achtervolgen is normaal. De moeilijkste uitwedstrijd van het jaar afsluiten met resultaat is niet normaal. Kansloos verliezen is normaal. Totaal geen paniek ondanks meerdere blessures is niet normaal. Een minder elftal moeten opstellen is normaal. En wat betreft 2 verdedigende controleurs? Martinez is geen verdedigende controleur. Dat is duidelijk een voetballende controleur.

25 september 2019 om 15:59

@myvision, als jij vind dat ajax prima speelde, dan liggen jouw grenzen wel laag. Ik vond het een dramatische wedstrijd, waarbij PSV op de counter / omschakeling speelde (en dit slecht deed) en Ajax in een te laag tempo met zo min mogelijk risico probeerde te winnen. Waarbij ook nog eens veel spelers niet de vorm hadden. Ik vond het een slechte wedstrijd.

25 september 2019 om 16:25

ninjakai psv koos de counter en deed dat slecht. Ajax koos voor iets aanvallender spel en deed dat ook slecht. Jij bent Ajacied en ziet dat misschien anders. Martinez is de betere voetballer vergeleken met Alvarez maar staat toch echt vlak voor de verdediging en die noem ik dan een verdedigende middenvelder. Hoe dan ook; dit zijn wedstrijden op zich en ik snap PSV compleet dat ze met een gelijkspel kunnen leven, als je de rest alsnog wint dan ben je ook kampioen. Heel lief dat jij en veel van je medeajacieden dit 'ultiem zorgwekkend' vinden (overdrijven is ook een vak), maar ik denk dat PSV zich prima redt met dit elftal en jullie graag en stiekem de bevestiging hier willen zoeken over hoe awesome jullie club en voetbal wel niet is omdat jullie psv in eigen huis een gelijkspel hebben bezorgd. Nogmaals; misplaatst.

25 september 2019 om 16:33

Ik hoor dat wel aan het commentaar van Van Bommel die na afloop ruiterlijk toegaf dat Ajax mn de eerste helft beter was en op voorsprong had moeten staan. Zelfs de broers VD Kerkhof deelden die mening.

25 september 2019 om 16:39

Wow. Ik heb mensen zien overdrijven maar jij hebt er echt een kunstwerk van gemaakt. In dat opzichte ben je wel erg creatief met je woordkeuzes maar daarnaast ook wel een zwartkijker. Ultiem zorgwekkend. Pffff, nu doe je alsof PSV maar een punt heeft gehaald, sinds de start van de competitie.

25 september 2019 om 18:18

Jij wil alleen maar discussie uitlokken en doen alsof Ajax supporters zichzelf superieur vinden. Sorry ik trap daar niet in 😁

25 september 2019 om 18:24

Komt ook door de media, de vergroot alles en de PSV fans blijven jammeren, ajax was gewoon duidelijker beter, alleen jammer dat die van promes en ziyech er niet in wou. Dan had ajax gewoon gewonnen.

25 september 2019 om 14:06

Dat heeft Ajax afgedwongen ook natuurlijk. PSV kon het spel lastig maken. Zeker als je voetbal mist op het middenveld. Guti of Hendriks scheelt aardig wat. Verder durfde Ajax op het einde ook niks meer. Morele winnaar, ach geen van beide denk ik.

25 september 2019 om 14:06

Vraag me af waarop het gebaseerd is dat ajax het zwaar had. PSV verdedigde en speelde de hele wedstrijd op de counter. Het is ook niet zo dat psv met een slot offensief kwam om te winnen.

25 september 2019 om 14:30

Wij stonden er niet bij op het veld, dus kunnen er geen zinnig woord over zeggen. Misschien dat veel ajacieden richting het eind naar adem hapten of aan het hijgen waren. Wellicht dat Viergever de vertragingstactieken van bijvoorbeeld Onana zo interpreteert. Ik kan mij voorstellen dat je als tegenstander op het veld merkt op een gegeven moment merkt dat je conditioneel sterker bent.

25 september 2019 om 14:58

Dat kun je ook gewoon zien hoor. Daarvoor hoef je niet op het veld te staan. Het laatste kwartier vond Psv het wel best en Ajax ook. Al zie ik het voor Ajax nog als een prima uitslag uit bij Eindhoven. Vooral gezien de laatste jaren. Ik snap niet dat je hier blij mee kan zijn als je voor Psv bent. Thuis hoor je de baas te zijn.

25 september 2019 om 15:29

Master D, ik denk dat als de woorden van Viergever juist zijn, dat het nog onlogischer is dat PSV er de laatste 10 minuten er niet vol klapten voor de drie punten. Denk dat het dus allemaal wel meevalt

25 september 2019 om 14:07

Waarom is het persé triest om thuis te counteren? Real Madrid heeft met een gelijkwaardige tactiek driemaal achter elkaar de Champions League gewonnen. Het is gewoon een kwestie van je eigen kracht goed kennen. Voetballend kan je proberen mee te gaan met Ajax en druk zetten kan ook, maar de kans is dan dat erg groot dat Ajax zich er doorheen voetbalt en je van het kastje naar de muur stuurt. Is het niet gewoon naïef om dat te proberen als je weet dat de kans vrij klein is dat het lukt?

25 september 2019 om 14:14

Frankrijk is er wereldkampioen mee geworden, wij haalde de finale met Nederland door meer verdedigend te voetballen. En zo kan ik nog wel even doorgaan

25 september 2019 om 14:36

Real speelde destijds thuis niet (puur) op de counter. Die hadden genoeg kwaliteit om niet enkel uit de omschakeling kansen te creëren. De laatste thuiswedstrijden van Psv tegen Ajax heeft PSV met overtuigend spel klinkende overwinningen behaald. Op dit moment leek een gelijkspel op voorhand al prima voor Psv, je zou toch meer verwachten van een ploeg die om de titel speelt, zeker wanneer je thuis speelt.

25 september 2019 om 14:39

Tussen counteren en 433 zoals Ajax speelt zit nog heel veel speelstijlen. Wat Frankrijk op het WK deed was het het middenveld volledig controleren met Kante en Pogba, PSV gaf het middenveld volledig uit handen. Ik heb Hendrix meer in de verdediging dan op het middenveld gezien.

25 september 2019 om 15:29

Leuk, alleen die clubs speelden altijd zo. PSV speelt tegen de rest van de Eredivise niet zo, vandaar dat mensen het triest vinden als ze wel zo tegen Ajax spelen.

25 september 2019 om 19:02

Maar is toch niet heel gek? Overall heeft Ajax gewoon een veel betere selectie. Wil niet zeggen dat ik tevreden ben met het resultaat of de uitvoering van de tactiek, thuis moet er gewonnen worden, maar dat je je tactiek aanpast als je tegen een betere tegenstander speelt is verre van triest

25 september 2019 om 14:27

PSV heeft de perfecte voorhoeden voor een counterende speelstijl. Waarom zou je proberen te combineren in de kleine ruimte als al je aanvallers juist snelle jongens zijn. Je krijgt geen doelpunten voor balbezit, je krijgt doelpunten voor doelpunten. Daarvan hadden beide teams er 1, dus gelijkspel. Je zou zeggen dat na 4 CL overwinning in 5 jaar zelfs mensen uit Amsterdam door hebben dat balbezit niet heilig is.

25 september 2019 om 16:40

Het verschil is, is dat PSV wel echt met de reet in het doel gaat liggen wegens onkunde, een counter ploeg loert op de fout van de tegenstander om dan heel snel om te schakelen, maar een counter ploeg zoals Real Madrid in de beste jaren (onder Ancelotti geweldig voetbal) en Frankrijk forceren de fout van de tegenstander door het middenveld te domineren. Natuurlijk is PSV niet zo'n ploeg, maar tegen elke tegenstander in de Eredivisie moet dit wel kunnen. Ook tegen Ajax.

25 september 2019 om 16:52

Probleem is dat PSV een dramatisch middenveld heeft. Das lastig bij het in handen krijgen van het middenveld los van de voorhoede heeft Ajax echt veel meer kwaliteit dan Psv, dus dat ze dat tegen Ajax moeten kunnen, ik weet het niet. Hun wapen was altijd Luuk de Jong. Tegen zo'n sterke kerel voorin heeft Ajax nooit echt een plan lijkt het. Net als met die Spanjaard van Tottenham die met de dozen om z'n schoenen speelt, maar het Ajax puur op kracht ontzettend moeilijk maakte.dat Luuk weg is, is voor zowel PSV als Luuk zelf echt een probleem.

25 september 2019 om 14:42

Je kunt idd lekker naief aanvallend gaan spelen tegen Ajax, maar dan is de kans dat je van de mat wordt gespeeld. Het gaan om winnen en wat is de beste manier om van Ajax te winnen? Counteren.

25 september 2019 om 15:10

Tja, bij Ajax PSV afgelopen seizoen bleef PSV aanvallen en toen kregen ze nog de 1-2 tegen. Nu doen ze het rustiger aan en wordt het 1-1. PSV heeft gezien wat Ajax dit seizoen kan en dus snap ik wel dat ze wat rustiger aan doen. Ajax durfde ook niet meer aan te vallen omdat ze de kwaliteit van PSV weten, waarom zou het dan triest zijn als PSV zich aanpast. Dat is gewoon tactisch.

25 september 2019 om 15:13

Het is best wel triest om countervoetbal standaard laf te vinden. Countervoetbal is vaak spelen naar je mogelijkheden. En nog behoorlijk moeilijk ook. Heb je snelle mannen voorin en liefst ook nog op het middenveld dan is het toch logisch dat dat plan A is tegen een gelijkwaardige of sterkere tegenstander? Ik vind het juist getuigen van realisme. Bovendien: de algehele consensus is dat Ajax heeeel goed is en PSV heeel slecht. Als dat zou kloppen, dan kun je toch niet verbaasd zijn over de tactiek van Psv? Dat van die morele winnaar ben ik volledig met je eens. Ajax had al een paar jaar bij ons niet gescoord en dus ook niet gewonnen, nu dus wel, en ik vond Ajax ook wel iets beter dan Psv. Hopelijk is het in de Arena andersom en weet PSV te winnen.

25 september 2019 om 15:13

@lawpi je vraagt waarom ze op de counter spelen en dan noem je allemaal aanvallers op die het best renderen vanuit de omschakeling

25 september 2019 om 15:23

Elke speler die je opnoemt op Ihatarran na is juist sterk op de counter (ihatarran is dat ook, maar kan ook heel goed in de kleine ruimte spelen). Dus logisch toch dat PSV zo speelt? Ook Dumfries vind ik nu niet een speler die je wilt hebben om het balbezit te domineren. Daar is hij technisch gewoon veels te matig voor.

25 september 2019 om 15:39

Vorig jaar won PSV eenvoudig met aanvallend voetbal en overklaste Ajax volledig. Ajax werd kampioen. Op basis daarvan kun je concluderen dat PSV dit jaar kampioen wordt.

25 september 2019 om 16:00

Mag je triest vinden, dat is echt iets wat Ajax supporters vinden. De meeste PSV supporters geven daar weinig om, zolang er maar gewonnen wordt of op zijn minst niet verloren. Tuurlijk, tegen de kleine clubs moet je het spel maken, maar tegen Ajax hoeft PSV van mij dat juist echt niet te doen. Het zou zelfs dom zijn omdat je dan juist gaat spelen zoals Ajax gaat wil. Gewoon de verdediging op slot houden en rekenen op de uitbraken met de snelle gasten voorin. De afgelopen jaren leidde dat telkens tot een overwinning, deze keer werd het helaas een gelijkspel.

25 september 2019 om 16:19

Helemaal mee eens. Het gaat om winnen en als dat niet mogelijk is in ieder geval niet verliezen. Psv wordt steeds beter, lees effectiever, deze komende maanden.

25 september 2019 om 16:30

Jij noemt het triest maar ik noem het eerder verstandig. PSV heeft namelijk helemaal niet de kwaliteiten om vol in de aanval te gaan tegen dit Ajax. PSV heeft een fantastische aanval die niet onder doet op die van Ajax maar daar achter is het een stuk minder stabiel. Als PSV vol op de aanval was gegaan dan was dat alleen maar in het voordeel van Ajax gevallen dus dat zou dom zijn geweest. PSV voelt zich niet te goed om zich aan te passen aan de tegenstander ook al is dat thuis en daar is helemaal niks mis mee. Dat sommige mensen hun ploeg liever 90 min vol in de aanval zien gaan snap ik helemaal maar soms is het verstandig om de tactiek wat aan te passen om zo een beter resultaat te halen. Ajax speelt altijd hetzelfde en heeft geen plan B, leuk voor het publiek maar als Ajax tegen Tottenham op de couter was gaan spelen na de ruime voorsprong hadden ze een CL finale gespeeld en die misschien nog wel gewonnen maar ach ze we hebben wel 90 min aanvallend voetbal gespeeld.

25 september 2019 om 18:55

Ik heb natuurlijk een voorkeur, maar ik snap dit toch nooit zo goed. Eén van de mooiste voetbalstijlen ooit was het Real Madrid van een paar jaar terug, wat ook vol op de counter was. Natuurlijk was het voetbal zondag gewoon niet goed en moet je die pot (thuis) als PSV zijnde gewoon winnen, maar het counterargument is toch zo zwak. Bijna een scheldwoord hier in Nederland, terwijl je er, nogmaals, geweldig voetbal mee kan spelen en is imo weinig lafs aan.

Mwah, ik vond juist dat PSV na de goal wel door had mogen drukken. Helaas vonden beide ploegen het prima

Stilstaan in je eigen zestien en af en toe een bal een poeier geven kost natuurlijk ook niet veel energie, Nick.
Ik ben wel een beetje verbaasd over de positiviteit. Je zou denken dat een ploeg als Psv het aan zijn stand verplicht is om thuis alles te winnen er dus teleurstelling heerst wanneer dat niet lukt.

Ik heb steeds het idee dat ze bij PSV elkaar moet in lopen te praten. Zij gaan dit geen heel seizoen volhouden. Zijn teveel afhankelijk van 3 a 4 spelers. Bij Ajax is dit makkelijker op te vangen.

25 september 2019 om 14:13

Haal Ziyech Tadic en Onana weg en Ajax stelt ook weinig meer voor.

25 september 2019 om 14:16

Hoezo dan? Met Varela/ Kotarski en met Promes en Neres kan Ajax dat redelijk opvangen. Natuurlijk ga je er in kwaliteit op achteruit maar het kan wel redelijk opgevangen worden. Kan Ajax alsnog zo gaan spelen: Varela, Dest, Veltman, Blind, Tagliafico, Alvarez, Martinez, Vd.Beek, Promes, Huntelaar, Neres

25 september 2019 om 15:26

En als je Bergwijn, Malen en Ihattaren weghaalt kun je dat prima opvangen met Gakpo, Mitrouglu en Pereiro. Dus ook bij PSV is dit makkelijk op te vangen.

25 september 2019 om 15:30

Mitroglou en Pereiro.. come on.

25 september 2019 om 16:04

Mitroglou heeft tot nu toe alleen maar positieve dingen laten zien. Ondanks dat ik Pereiro misschien wel de beste voetballer vind heb ik daar minder vertrouwen in, maar als bij PSV de geblesseerde spelers weer terug krijgt (lammers, Thomas en Affeley) hebben ze naast deze spelers ook nog met een Gakpo en Doan aanvallend heel veel mogelijkheden. Meer dan Ajax.

25 september 2019 om 14:16

Dit wordt al een jaar of 5 geroepen.

25 september 2019 om 14:23

Ajax heeft ook verreweg de beste selectie. Verwacht niet echt een spannende titelrace. Ook het grootste budget. Vroeger werd PSV een koopclub genoemd, nu is Ajax de koopclub van Nederland en krijgen bij PSV de talenten nu de kansen. Niet erg, maar een feit.

25 september 2019 om 14:33

Waarom zou er geen spannende titelrace zijn? Dat Ajax een betere selectie heeft ben ik het mee eens. Echter heeft aan de andere kant PSV ook een veel betere selectie dan de rest van de Eredivisie. Ik verwacht dat PSV nog best lange tijd in het spoor van Ajax kan blijven, waarmee je de spanning op de titelrace ook gewoon zal hebben.

25 september 2019 om 14:34

Die spannende titelrace zie ik wel het hele seizoen gebeuren. Vergeet niet dat PSV normaal gesproken ook veel beter is dan de rest van de Eredivisie. Wellicht dat Feyenoord en AZ nog in onderlinge wedstrijden PSV het moeilijk gaan maken, maar de rest hoort PSV gewoon te winnen.

25 september 2019 om 14:37

Oh ja joh, dat is een feit? Dus Ajax had met Blind, Veltman, Dest en Van de Beek geen vier voormalig jeugdspelers op het veld staan?

25 september 2019 om 14:43

Bij ajax breken al jaaaaaaaaaaarenlang gewoon elk seizoen jeugdspelers door, dit jaar ook weer met Dest en Lang, wellicht nog Gravenbergh.bij PSV gebeurt dit pas enig op constante basis de laatste2,3 jaar.ajax een koopclub noemen met nog steeds structureel 30-40% vd selectie wat bestaat uit zelf opgeleide spelers en bijvoorbeeld dit jaar ook gewoon weer 10 zelf opgeleide spelers in de A-selectie is werkelijk waar Lachwekkend.als Ajax een koopclub is dan is Elke andere club in zowel de ERE alsmede Eerste divisie dat ook.

25 september 2019 om 14:48

Ik heb het toch niet over het verleden. Ik zeg alleen dat het op dit moment zo is.

25 september 2019 om 15:13

Inti, als je niet weet waar je over praat zeg dan niets, Ajax heeft altijd spelers gekocht, het grootste verschil met PSV is dat Ajax ook altijd spelers uit de jeugdopleiding heeft gehad. Ze kopen gerichte versterking, PSV is nu ook sinds een aantal jaar meer aan het focussen op de jeugd, deels geforceerd. Dat is ook gewoon positief, maar Ajax is nu niet meer een koopclub als dat ze waren. Waar jij je laat foppen is dat ze meer geld uitgeven aan de aankopen die ze doen.maar wat je hieronder terecht lees, er spelen gewoon, 4-5 spelers uit de jeugd, Onana, Dest, Van de Beek, Blind en Veltman. Dit zijn spelers die in de basis spelen, dan heb ik het nog niet over de spelers in de selectie, zoals Eiting, Lang, Ekkelenkamp etc.en voordat mensen gaan roepen ik heb het over jeugd of dat ze vanaf 7 of vanaf 15 bij ajax spelen maakt mij niet uit. Fijn VZ dat we gewoon alinea's kunnen maken pffff, Prettig lezen zo!!!

25 september 2019 om 15:59

@inti ; je slaat volslagen onzin uit met je "koopclub" opmerking. Ik heb hier eerder al eens een lijstje gepost (toen had ook iemand het over "koopclub" Ajax) met de aankopen van Ajax en PSV op een rijtje over de afgelopen 10 jaar. En wat blijkt , er zitten nagenoeg geen verschillen in de aantallen aankopen. Ik ga niet weer die moeite doen , maar misschien kun je dat zelf eens doen voordat je jezelf zo voor lul zet met een opmerking die zo ver van de feiten verwijderd is.

25 september 2019 om 16:10

@ajax33, Als je ziet hoeveel rechtsbacks je gekocht hebt, of ook een Labyad en een Scherpen of de miljoenen die ze voor jeugdspelers uitgeven (o.a. Kuhn en Victor Jensen) kun je toch moeilijk gaan roepen dat ze alleen maar gerichte versterkingen doen. Het is steeds meer kopen en hopen dat er iets goeds tussen zit dat gaat slagen. Daarbij moet je misschien ook eens kijken naar de dit jaar gericht gekochte spelers. De gericht gekochte middenvelder zit op de bank, en de gerichte gekochte verdedigers staan op het middenveld. Dat is nog eens gericht inkopen.

PSV heeft zich veel teruggetrokken en veel energie bespaard. Vind het niet zo gek dat Ajax vermoeider was, dat voetbal van hen kost meer moeite.

25 september 2019 om 14:25

Het risicoloos rondtikken op het middenveld kost anders minder energie dan erachteraan hollen.

25 september 2019 om 14:34

Psv’r denk? PSV laat duidelijk zien dat ze hopen op puntverlies van Ajax tegen de mindere teams.

25 september 2019 om 14:49

Nee, Utrechter

25 september 2019 om 15:30

Nee als Psv'er hoop je dat ajax elke wedstrijd wint? Zowel PSV en ajax hopen op punteverlies van elkaar....

25 september 2019 om 21:08

PSV holde er niet achter aan, die stonden allemaal dicht op elkaar en Ajax probeerde ruimte te zoeken. Af en toe kwam PSV er half uit maar veel meer dan dat was het niet.

Ik denk dat Ajax een aantal goede kansen heeft gecreëerd, ook na rust. Psv heeft een aantal mogelijkheden op kansen gehad. Doordat Ajax beducht was op de counter hadden ze de wedstrijd onder controle, een dekkingsfout zorgde voor een gelijkspel maar als Ajax de kansen af had gemaakt was het 1-3 geworden. Nee Viergever, Ajax was niet moe maar op z'n hoede.

25 september 2019 om 14:52

En die kansen van Ajax kwam niet door fouten van Psv? Hoe je 't went of keert, een PSV supporter zal 't naar PSV toe praten een Ajax supporter zal het naar Ajax toe praten. Ajax supporter: Doelpunt van PSV kwam door een fout van Ajax verdediging en de goal van Ajax kwam door goed spel door Ajax.psv Supporter: Doelpunt van Ajax kwam door fout van PSV verdediging en de goal van PSV kwam door goed spel van Psv.. Eindeloze discussie... Ik was het juist niet met Nick eens en het leek er op dat PSV aan het einde van de wedstrijd geen gas meer kon geven, en daarom een gelijkspel genoeg vonden.

25 september 2019 om 16:13

Ik ben het grotendeels met je eens, ik had alleen het gevoel dat ze PSV bang waren op nog een tegentreffer omdat ze eigenlijk met te veel aanvallers in het veld stonden. De balans sloeg er door op de aanval. Ik denk dat ze daarom weer terug zakten om geen risico te nemen.

Ik denk dat Ajax een aantal goede kansen heeft gecreëerd, ook na rust. Psv heeft een aantal mogelijkheden op kansen gehad. Doordat Ajax beducht was op de counter hadden ze de wedstrijd onder controle, een dekkingsfout zorgde voor een gelijkspel maar als Ajax de kansen af had gemaakt was het 1-3 geworden. Nee Viergever, Ajax was niet moe maar op z'n hoede.

Goh Nick, wat verbazingwekkend dan dat, ondanks de energie van psv en de vermoeidheid van Ajax, die laatste 10 minuten geen enkel initiatief werd genomen door psv. Ajax speelde de bal rustig over en weer, en psv leek de opdracht te hebben niet op de helft van Ajax te storen. Dit leek overigens te resulteren in wat gefluit en gemor van het psv publiek naar Ajax..

Laten we het erop houden dat Ajax en psv een totaal uiteenlopende spelopvatting hebben. Dat blijkt wel weer uit het wedstrijd beeld en de interview daar omheen.

25 september 2019 om 16:15

Ze hadden allebei dezelfde spelopvatting, ze wilden beide winnen, en beide met zo min mogelijk risico op een tegendoelpunt.

Vond PSV erg tegenvallen, had wel verwacht dat ze vol voor een overwinning zouden gaan. Zeker gezien hun thuisvorm de laatste jaren, maar het lijkt alsof het vertrouwen een stuk minder is.

25 september 2019 om 14:34

Als je elf potjes in competitieverband speelt en er acht wint, is er zeker wel vertrouwen. Echter speelden ze tegen Ajax, zal een stukje ontzag geweest zijn. Als je tegen Ajax het spel gaat maken, kun je ook overklast worden. Dus kies maar eens de juiste tactiek.

Ajax had het zwaar inderdaad. Het kwam hun spel niet te goede. Ook sommige spelers leken al uitgeblust (blind, Ziyech). Iedereen bombardeerde ajax als favoriet, dat kan en mag, maar daarom was ik wel verbaasd over het vertoonde spel van ajax, dat viel eigenlijk eerlijk gezegd wel tegen. Nu is PSV voor ajax altijd een lastige tegenstander, als PSV flinke druk zet (zie afgelopen 2 jaar). Ik denk dat PSV alleen nog maar kan groeien en het niveau van ajax zal niet hoger worden als dit. PSV loopt hierin dus achter en daar is John de Jong verantwoordelijk voor. Mogelijk helpt het ook dat PSV geen CL speelt, dat gaat toch opbreken op een gegeven moment. Mits PSV nog een goede VM en VC koopt (in de winter), dan kunnen ze meedoen om het kampioenschap. Verder mag Nick van mij uit de basis. Die kerel kan werkelijk waar helemaal niks. Ik begrijp nu wel waarom ajax hem geen contract heeft aangeboden. Ik snap dan ook niet waarom Mark er geen Duitse verdedigingslinie ervan maakt. Baumie doet het echt goed en kan alleen maar beter worden als Schwaab mee doet. Je ziet nu dat Baumie op sommige momenten onzeker is door Nick Weggever.

25 september 2019 om 14:48

"het niveau van ajax zal niet hoger worden dan dit'..ik stopte met lezen toen ik dat las: WAT EEN Onzin. Hoezo zou ajax zich als team niet verder kunnen ontwikkelen? vd Beek amper gespeeld, Martinez nog steeds zoekende, Tadic nog niet niveau van vorig jaar, Neres nog maar matig,etc,etc,etc.het is eerder andersom: bij PSV spelen vele op hun top zoals Malen en Ihataren en die zulllen nog wel een dipje krijgen.

25 september 2019 om 14:54

Ik verbaas me over de opmerking dat ze dan mee kunnen doen om de titel en niet nu? Volgens mij staan ze in punten gelijk...

25 september 2019 om 15:05

Gewoon verder lezen Richard. Waar je aan begint moet je ook afmaken, toch. Ajax is gewoon veel verder dan PSV en dat komt omdat PSV pas sindskort compleet is i,t,t, ajax. Dat brengt met zich mee dat ajax verder is en daardoor niet meer zal groeien. Een speler zoals Tadic en Beek staan er altijd en zitten op hun top. Mwah, misschien Beek niet, maar heel veel beter zal het niet worden in de eredivisie. Malen en Mo komen net kijken. Die zullen echt nog enorm gaan groeien (en dips krijgen natuurlijk),maar daar zit nog enorm veel potentie in. Tevens zijn Bergwijn en onze middenvelders ver verwijdert van hun normale niveau. Nu nog een goeie VC voor Viergever en we kunnen mee doen om het kampioenschap.

25 september 2019 om 15:06

vanavond eerste punt verlies. Tegen Groningen heeft PSV het altijd lastig en PSV is geen woensdagclub.

25 september 2019 om 15:25

@ Jeffreyjanssen, je meet hier wel met 2 maten.je zegt dat spelers van Ajax niet beter worden, terwijl je daarna zegt dat Bergwijn en het middenveld nog niet op hun niveau zitten. Wat denk je van Ziyech, Neres, Tadic, v/d Beek. Deze jongens zitten momenteel toch ook niet op hun gewenste niveau!? Ik heb ze in ieder geval afgelopen seizoen beter zien spelen.daarbij heb je het over talenten, maar spelers als; Martinez, Alvarez, Schuurs, Dest, Lang, Gravenberch & Ekkelenkamp kunnen in mijn ogen ook nog beter worden toch?!daarbij zeg je dat Malen en Mo net komen kijken, maar buiten de 5 goals vorige week, wat heeft Malen daadwerkelijk al laten zien? (wil niet zeggen dat ik geen potentie in hem zie, want denk dat hij 1 van de weinigen is die er wel zal gaan komen). En Ihataren word ook de hemel in geprezen na 3 goede wedstrijden.

Dacht dat je als supporter naar een goede wedstrijd van je eigen club kwam kijken, maar niet naar schijtbakken voetbal met af en toe een uitval. Als je als thuisclub 30% aan de bal bent geweest heb je, je eigen supporters wel tekort gedaan. Maar bravo Nick als men dit blijft vertonen stromen de tribunes vanzelf wel leeg

25 september 2019 om 14:42

Geen wonder dus dat ze nog aan het einde van de wedstrijd meer energie over hadden . Merendeel van de wedstrijd hebben ze de bal aan Ajax gelaten.

25 september 2019 om 14:57

Waarom bepaal jij voor de supporters in het stadion wat zij willen zien? Neem Nederland-Spanje, 5-1, prachtige wedstrijd, niet? Is het je opgevallen dat Nederland in die wedstrijd 36 balbezit had? En dat de goals van dat Nederlands elftal, net zoals in 2010 overigens, voornamelijk countergoals waren? Nee, als PSV af en toe in het jaar vol op de counter voetbalt, dan vind ik dat, als supporter, meer dan prima. Sterker nog, ik vind countergoals vaak de mooiste goals.

Dit is de grap van de dag. Wees verdomme blij met het gelijke spel, want je ploeg was absoluut niet beter. Ajax had het lastig ..

25 september 2019 om 15:07

Willen jullie svp Nick terugkopen? Krijg je er nog geld erbij. Ok?

Heb viergever wel is vaker domme dingen horen zeggen.....

Ja, Nick vorig jaar won je thuis nog dik van Ajax en nu moest je al blij zijn met een gelijkspel. Dat zijn geen beste voortekenen.verder speelde PSv met name in de 1e helft als ongeslagen thuisclub Passief Saai Voetbal. Ze moesten wel toen Ajax de 0-1 scoorde. Verder was er weinig overtuiging in eigen kunnen; sterker nog het was vooral niet willen verliezen !!

Prima als ze bij PSV tevreden zijn, vorig jaar was het 3-0 en nu 1-1. Gelukkig is het ook geen goed vooruitzicht om Viergever in je ploeg te hebben, dus hopelijk houdt dat nog wat jaren stand. Xo gek is het overigens niet dat Ajax niet heel veel kon creã«ren, beide ploegen spelen met behoorlijk wat verdedigers/controleurs, alleen bij Ajax tonen ook de verdedigers en middenvelders wat meer aanvalsdrift. Laatste opmerking: Hij geeft aan dat Ajax er aan het eind doorheen zat en dat zij nog energie hadden. Wel raar dat je dan nauwelijks een poging doet om de 2-1 nog te maken.

Hadden wij het zwaar?ja je zag dat we zeker bezig waren om de counter van PSV in de kiem te smoren, maar dat je nu dit zegt slaat nergens op. Ik ga echt niet zeggen dat we veel beter wareen, maar beter waren we wel en als je kijkt naar het aantal grote kansen die wij hebben gehad en die van PSV is het toch overduidelijk dat ze in Eindhoven blij zijn met een puntje.

26 september 2019 om 10:24

"Ik ga echt niet zeggen dat we veel beter wareen, maar beter waren we wel en als je kijkt naar het aantal grote kansen die wij hebben gehad en die van PSV is het toch overduidelijk dat ze in Eindhoven blij zijn met een puntje."Haha, heerlijk dit soort opmerkingen! Niet zeggen dat jullie veel beter waren, en dan daarna zeggen dat je beter was, en refereren naar het aantal kansen dat ajax gehad heeft en dat het overduidelijk is dat PSV blij is met een puntje. Haha, i love it!Eigenlijk snap ik niet dat de KNVB jullie niet alsnog de overwinning gegeven heeft als je dit leest. Als het zo "overduidelijk" is, zeg je toch eigenlijk gewoon dat jullie veel beter waren?

26 september 2019 om 14:42

Nee Frans77, wat een onzin man. Je kan toch best beter, of veel beter zijn?het komt er op neer dat als je de verhouding van de kansen ziet dat je dan zeker vrede daar mee kan hebben.

Nick heeft helemaal gelijk. In het moderne voetbal gaat het om de punten. En niet om wie er het meeste balbezit heeft. Ik vond idd dat de ajax spelers niet zo fit meer waren op het einde, ondanks de 2 extra rust dagen. Ajax had misschien iets meer kansen maar daar win je niet een wedstrijd mee. Daarom was 1-1 een terechte uitslag. In Amsterdam gaat psv gezien de kwaliteiten natuurlijk winnen.

25 september 2019 om 17:04

Had niets met fitheid te maken, Ajax temporiseerde bewust na die 1-1. Daarvoor al, om de voorsprong te verdedigen. Ik denk dat 1-1 een terechte uitslag is maar als er dan 1 ploeg had moeten winnen dat het Ajax was. Beter spel en betere/meer kansen. Ik vond PSV tegenvallen, armoedig spel. Ajax was de morele winnaar.

26 september 2019 om 10:32

Oja, dan noemen ze het temporiseren ja...... Wie is er eigenlijk de laatste jaren kampioen geworden in de morele competitie? Volgens mij domineert Ajax die al jaren! TenMinste, dat vinden de ajacieden zelf dan. Vieren jullie zulke, zelf verzonnen en zelf beoordeelde kampioenschappen ook vanuit Ajax, of organiseren jullie supporters dat zelf? Lijkt me heel gaaf om een keer van dichtbij mee te maken. Dan hoor je op die dag supporters met elkaar praten over welke verliespartijen ze dus echt wel de morele winnaar waren enzo, en dat die ander het daar dan helemaal mee eens is! Lijkt me machtig mooi om mee te maken!

'ajax had 2 dagen meer rust' tja Nick dat is het voordeel van CL spelen en niet EL Het feit dat we na een paar wedstrijdjes al gaan klagen over rust hier, rust daar.... op het einde vh seizoen lijkt het me niet meer dan logisch als je al heel wat potjes in de benen hebt... in het begin vh seizoen lijkt het me juist een voordeel om wat meer te spelen en ritme op te doen en automatismen in te slijpen.... Beetje droevig om dat aan te halen...

26 september 2019 om 10:36

Hahahaha, wat een hoopje onzin staat hier! Dus in het begin van de competitie, werkt het menselijk lichaam anders dan op het einde van de competitie? Met alles wat daar bij hoort, met spieren enzo? Dus die verzuren niet in het begin, nadat je veel wedstrijden hebt moeten spelen, maar wel op het eind van de competitie?

“wij hadden twee dagen minder rust gehad dan Ajax, maar hadden aan het einde nog energie, terwijl zij het zwaar hadden.” Die viel allemaal wel mee toch. In de fase voor de 1-1 en net erna zette PSV druk, daar had Ajax het even lastig mee, maar daarna werd er door beide partijen geen risico meer genomen, omdat ze tevreden waren met een punt.

Als ik dit zo hoor en niet alleen dit bericht van Viergever lijkt het wel of PSV een wereld prestatie geleverd heeft, maar dat is juist verre van zo. Veel zeggen over de wereldaanval van PSV en dat ze weer erg goed waren tegen Ajax. Ihattaren had een paar leuke acties, maar op de kans van Bruma en vrije trap waren er weinig beslissende momenten en Malen was veel te wild vaak in de afronding en schoot de bal terwijl hij beter had kunnen afspelen of door had kunnen lopen. De goal van hem was goed, maar dat was 1 van de weinige topacties van hem. Even los van het feit dat deze aanval erg talentvol en goed is. Deze wedstrijd waren ze niet geweldig (Ajax ook niet trouwens), en toch hoor je weer dat ze fantastisch waren.

26 september 2019 om 10:41

Sorry? Je hebt toch ook dit artikel gelezen of reageer je op een ander artikel? Wereld prestatie, wereld aanval, erg goed waren, fantastisch waren. Allemaal zelf erbij verzonnen woordjes van je om iets duidelijk te maken. Er staat werkelijk alleen maar zelf verzonnen prut in je opmerking, en je probeert daarmee iets duidelijk te maken. Ik snap ooit niet wat er in die hoofdjes omgaat als ze zulke teksten verzinnen.....

26 september 2019 om 11:59

Ik vind Viergever hier toch naar voren komen dat PSV misschien wel had moeten winnen gezien ze conditioneel veel sterker waren, verder geef ik aan dat dit niet alleen uit dit bericht vloeit, ik hoor veel analisten praten over hoe goed PSV wel niet is en over hun wereld aanval alleen was het tegen Ajax niet zo heel goed ook dat los van het feit dat de aanval van PSV erg goed is. Misschien heb ik het iets aangedikt maar ga niet zeggen dat ik alles verzin want dan heb jij volgens mij veel analisten niet gehoord

Wat een kul verhaal van Viergever. Ajax had veruit de meeste en beste kansen. Hij mag van geluk spreken dat het vizier niet op scherp stond, anders kijkt hij met rust al tegen een 0-3 achterstand aan.

Volgens mij heeft Viergever een andere wedstrijd gespeeld dan ik gezien heb. Ajax heeft denk ik echt 6 dikke kansen gecreeerd dus zo goed tegenstand gaf de verdediging niet echt. Ajax speelde op een gegeven moment gewoon rustig om niet in de val te lopen van PSV met de snelle omschakeling.
Het zegt al enige als je zulk voetbal moet spelen in je eigen huis maar goed.

PSV had geluk want Ajax verdiende echt de overwinning hadden de hele wedstrijd controle en hele dikke kansen, jammer genoeg niet afgemaakt maar een gelijkspel uit bij PSV is prima. De laatste jaren kwamen er geen punten mee terug en nu wel dus dat scheelt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren