Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Dijk wil Cannavaro opvolgen: ‘Misschien tijd voor een verdediger’

Laatste update:

Virgil van Dijk maakt samen met Cristiano Ronaldo en Lionel Messi kans om door de FIFA uitgeroepen te worden tot de beste voetballer ter wereld. De aanvoerder van het Nederlands elftal troefde de twee iconen onlangs al af als UEFA Speler van het Jaar en hoort maandagavond in het Teatro alla Scala in Milaan of hij ook de beste ter wereld is. “Maar wat er ook uitkomt, het zal mij niet veranderen”, laat de verdediger van Liverpool weten in het Algemeen Dagblad.

Van Dijk behoort tot de drie overgebleven kanshebbers op de FIFA Best Award. “Wat ik daarvan vind? Kijk, je kunt mij als voetballer onmogelijk vergelijken met Messi of Ronaldo. Het enige dat je volgens mij kunt proberen, is te vergelijken welke impact we hebben gehad op onze teams. En zelfs dat is heel moeilijk”, laat de beste speler van Europa van het afgelopen seizoen weten. “Ik ben vooral blij dat er waardering is voor verdedigers. Dat er anders naar ons wordt gekeken. En dat er dus een beloning kan volgen voor al het vuile werk dat is opgeknapt.”

Vidic: 'Ik ben een groot bewonderaar van Virgil van Dijk'

De 28-jarige ex-speler van onder meer FC Groningen beseft dat hij de nominatie nooit had verdiend zonder zijn ploeggenoten. “Dit is dankzij de jongens van Liverpool en Oranje. Deze prijzen win je echt alleen als je met elkaar successen hebt geboekt”, aldus Van Dijk. “Of ik het verdien? Wat ik vind, is dat we een fantastisch jaar achter de rug hebben. We hebben ook de Supercup weer binnen kunnen slepen in augustus. Dat voelt gewoon geweldig. Een verdediger wint niet vaak individuele prijzen. Volgens mij was Fabio Cannavaro in 2006 de laatste. Misschien is het wel weer een keertje tijd voor een verdediger.”

Van Dijk benadrukt dat hij meer waarde hecht aan prijzen die hij met het team wint. “Ik doe het helemaal niet voor de individuele prijzen. De Champions League winnen in Madrid, dat was iets geweldigs. Dat doet meer met mij”, vertelt hij. “Die halve finale, met die comeback tegen Barcelona op Anfield en dat enorme aandeel dat Gini (Wijnaldum, red.) had in die wedstrijd, daar draait het om. En de winst tegen Duitsland in Hamburg. Of die partij in mijn top vijf komt? Ik weet het niet. Het was een fantastische avond, een bewijs voor hoe snel Oranje is gegroeid de laatste anderhalf jaar. Het gaat allemaal zo snel. Ik heb wel wat mooie wedstrijden gespeeld de laatste maanden.”

Wie verdient de FIFA-award?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die prijs gaat gwn naar Van Dijk, Ronaldo verdient het niet na zijn jaar, en Messi heeft de CL niet gewonnen, het word Van Dijk.

21 september 2019 om 11:29

Dat Messi de CL niet gewonnen heeft zou geen reden mogen zijn. Dit zou betekenen dat er jaarlijks alleen gekeken zou mogen worden naar de teams die de CL, EK of WK winnen. Desalniettemin heb ik er vrede mee als van Dijk hem wint. Hij en Messi verdienen hem beiden.

21 september 2019 om 11:33

Het zou idd geen reden mogen zijn, maar zo werkt die hele verkiezing wel, zo onduidelijk en belachelijk als wat. Los daarvan verdiend Van Dijk het zeer zeker wel inderdaad, je moet kijken naar invloed op een team, en ik denk dat Messi en Van Dijk redelijk aan elkaar gewaagd zijn qua invloed op hun team, ze doen het alleen aan de andere kanten van het veld. Als Messi de CL had gewonnen had hij ook deze prijs gewonnen, zo werkt dat nu éénmaal.

21 september 2019 om 11:41

Helemaal mee eens Alex! Van Dijk heeft met zijn Liverpool Barcelona uitgeschakeld in een wedstrijd waar Messi zich amper liet zien, terwijl het juist toen moest. Van Dijk mag hem van mij winnen. Zijn invloed op Liverpool is immens groot. Zeker als hij de komende tijd met Liverpool bovenaan blijft staan in de competitie is dat helemaal mooi. Je kan een aanvaller en verdediger natuurlijk ook wel erg lastig met elkaar vergelijken...

21 september 2019 om 11:44

Ja zo gaat het wel helaas vaak. Kijken inderdaad teveel naar wie welke prijs wint. Maar nogmaals, als Messi hem wint vind ik het verdiend en als van Dijk hem wint vind ik het ook verdiend. Het is mij om het even.

21 september 2019 om 11:48

Je kan heel veel zeggen maar niet dat Messi zich amper liet zien. Als je scoort en je zet een aantal keer een aantal mensen alleen voor de keeper dan is zijn invloed best groot geweest imo. Daarnaast kan je ook zeggen dat Liverpool met 4-0 verloor en dus vier tegengoals tegen kreeg met van Dijk in de verdediging. Ze hebben beiden een fantastisch jaar gehad en ze verdienen hem beiden. Zou wel mooi zij als een Nederlander met de prijzen aan de haal gaat natuurlijk.

21 september 2019 om 11:48

NecInderdaad zeer moeilijk te vergelijken, Van Dijk kan niet wat Messi kan maar Messi kan ook niet wat Van Dijk kan, je hebt zowel een goede defensie nodig als een goede aanval, beide zijn cruciaal. Alleen krijgen aanvallers meer aandacht, als Van Dijk in een CL potje zijn defensie als een baas regelt en 3 cruciale intercepties maakt, is hij even belangrijk als een Messi die 3 goals maakt en een verdediging 90 minuten terroriseert, echter zal de prestatie van Messi veel feller belicht worden. Beste voorbeeld is te vinden bij spelers van eenzelfde team, stel Salah maakt voor lfc 3 goals in een pot, en Van Dijk maakt drie intercepties die erger voorkomen, wie denk je dan dat de meeste erkenning krijgt? Jammer dat het zo werkt, maar het is wat het is, meer mensen lopen weg met aanvallers dan met verdedigers.

21 september 2019 om 11:51

Fc voetbalKlopt Messi heeft zen team kansen genoeg gegeven, maar Suarez faalt drie keer opzichtig voor doel. Dat is niet Messi zijn schuld, enige wat Messi valt te verwijten is dat hij in zo'n moeilijke situaties geen présence heeft om de rest aan te manen, aan te sporen en mentaal te leiden, hij gaat dan wat met zijn hoofd naar beneden lopen, wat rond zich kijken en het blijven proberen oplossen met zijn voeten, die mentale leidende kwaliteit heeft Leo gewoon niet, anders was de gouden bal 8-10 keer naar Messi gegaan. Messi is voetballend gewoon de allerbeste, hij doet zijn ding met zijn voeten en 9 van de 10 is dat ruimschoots voldoende om zijn team te laten winnen, maar soms is dat mentale ook nodig, die veerkracht heeft Ronaldo wel, die kan zijn team echt mentaal wat bijbrengen in lastige situaties, zijn honger en furieuze aanvallende speelstijl spoort zijn teamgenoten aan, als teamgenoot van Ronaldo durf je niet eens 90% te geven, je gaat van zo'n aanwezigheid automatisch beter presteren op lastige momenten. Ronaldo heeft daarentegen gewoon niet de voetballende klasse van Messi.

21 september 2019 om 11:51

Terwijl het juist toen moest? Ze stonden 3-0 voor, dankzij onder andere een weergaloze vrije trap van Messi. Messi is in die wedstrijd in Liverpool zwaar in de steek gelaten door zijn team. Verder vind ik wel dat Virgil de prijs mag winnnen.

21 september 2019 om 11:57

Ja klopt, heb je gelijk in. De verschillen zijn daarin echt te groot. Ik zou het echt mooi vinden wanneer ze per linie een gouden bal zouden geven. Zodat iedere keeper, verdediger, middenvelder en aanvaller de erkenning krijgt die ze verdienen.

21 september 2019 om 12:00

FcVoetbal

Dat is een oplossing inderdaad, dan zou bv een Dani Alves ook minstens één Golden defenders Ball gewonnen hebben ( om het ding maar een naam te geven ) zo krijg je tenminste gelijke waarderingen per posities. Bv een Xavi of Iniesta hadden ook zulke individuele prijzen verdiend.

21 september 2019 om 12:00

Mee eens alleen ik vind niet per se dat een leider zijn team op die manier hoeft op te peppen. In mijn ogen kan een leider ook zn verantwoordelijkheid nemen, zich niet verstoppen en het verschil maken met de bal aan zijn voet door bijv mensen alleen voor de keeper te zetten.

21 september 2019 om 12:05

FcVoetbal

Dat laatste heeft Messi gedaan in die pot, kijk de beelden er maar eens op na, Messi heeft toen Suarez drie keer 1op1 gezet met de keeper, maar Suarez had zijn dag niet. Op zulke momenten brengt Messi mentaal niks bij, hij zal Suarez geen spreekwoordelijke schop onder de kont geven, waardoor die wel scherper word.

21 september 2019 om 12:16

Dan heb je hier pipos als -NEC- die denken dat ze alles kunnen lullen omdat ze een groene rand hebben. Het impact van Messi was over die twee wedstrijden véél groter dan wat van Dijk liet zien. Messi vernietigde Liverpool volledig in z'n eentje in de eerste wedstrijd. In de tweede wedstrijd, de wedstrijd waar je van zegt dat hij zich amper liet zien, gaf hij 3-4 keer een pass die kon resulteren in een doelpunt als Suarez en flapdrol Coutinho hun goede schoenen aan hadden. Tel daarbij het feit dat Messi de meeste dribbels, meeste passen in het aanvallende gedeelte had van de wedstrijd en je komt uit op een goede 7/10 minimaal. Van Dijk verdient een top 3, maar absoluut geen ballon d'Or. Ook zonder van Dijk ging Barcelona gewoon onderuit tegen Liverpool in die wedstrijd. Maar zonder Messi zou Barcelona gewoon onderuit zijn gegaan in Camp Nou. In het vervolg wat meer argumenten aanhalen en minder napraten. Ik zal wel een puntvermindering krijgen wegens vermeende provocatie. Maar het is een provocatie opzich om te praten zonder argumenten en denken dat je zomaar mag zeveren omdat je randje groener is dan de rest. Als van Dijk z'n impact immens is op het team van Liverpool dan wil je niet weten wat voor impact Messi heeft als hij niet speelt. Dan lijkt Barcelona vaker dan niet op een subtopper die enkele topspelers heeft. Als Messi speelt lijkt het alsof er ineens 3 creatieve topmiddenvelders en 3 topspitsen op het veld komen.

21 september 2019 om 12:22

VeroordeeldMensen met een groen randje hebben vaker gewoon een beleefdere meer volwassen manier van communiceren, misschien een voorbeeld aan nemen? Het wil niet zeggen dat wanneer iemand een andere mening is toebedeeld, deze per direct maar wat lult.

21 september 2019 om 12:26

Alex

Iemand die kwakzalvert en zevert tot op een niveau dat zo irritant is maar het zogezegd beleefd houdt krijgt in het echt geen groene rand hoor. Dat voetbalzone deze wijze hanteert is mij een zorg. Het betekent niet dat iemand een 'beleefde' manier van spreken hanteert dat ie gewoon mag zeggen wat ie wilt zonder maar tegenwind te verwachten na een bizarre uitspraak. Vind ik persoonlijk spijtig. Toch bedankt voor je reactie, apprecieer ik.

21 september 2019 om 12:31

Tegenwind is prima, maar Pipo's, Randdebielen ( heb je aangepast maar te laat ), Lullen, en zeveren is gewoon geen tegenwind maar onnodig schelden.

21 september 2019 om 12:37

Te laat voor wat? Ik had het aangepast voor mezelf, om een puntenverlies te voorkomen. Ik zie die persoon nog steeds als een randdebiel hoor, daar niet van. Lullen en zeveren is gewoon Nederlandse terminologie en absoluut geen scheldwoord . Weet niet hoe dat in België zit, maar hier kijkt er niemand raar op als je zegt dat iemand maar wat lult of zevert.

21 september 2019 om 13:12

Nee, ik begrijp wat je bedoelt. Alleen ook op dit niveau zou dat niet nodig meer moeten zijn eigenlijk. Maar je hebt zeker een punt.

21 september 2019 om 13:59

Veroordeeld, ach, mij uitmaken voor iets is sowieso al lager dan de grond. Jij bent het type statistieken vergelijking. Voetbal is niet een honkbalsport waar je precies kan zien hoe goed iemand is. Ik kan ook 8 dribbels maken voor mijn verdediging en dan als topdribbelaar uit de test komen. Volgens jou beredenering is Veltman een absolute topverdediger want die heeft heel goede cijfers in zijn carrière qua intercepties en duels. Zo werkt het nou eenmaal niet.

21 september 2019 om 14:01

Iedereen die wat zegt heb je een reactie erop en elke keer denk je dat je gelijk heb en alles zo goed weet. Je weet waar je over praat maar dat je zegt Messi heeft geen leidende kwaliteiten wauw. Een leider zijn betekend niet dat je moet schreeuwen op het veld van kom op jongens. Een leider kan je zijn op vele andere manieren zoals in de kleedkamer of in de catacombe dat je de groep nog 1x bij mekaar roept en dat is wat Messi wel doet. Hoevaak geven zijn teamgenoten aan dat het een echte leider is maar de meeste zien hèm zo stilletjes op het veld en denken dan ow nee het is geen type voor een leider.

21 september 2019 om 14:15

Daarbij mogen wij beide een verschillende mening hebben over iets. Dat maakt de ander nog geen randdebiel. Daarbij weet jij helemaal niet wat er was gebeurd als Van Dijk er niet was, wat we wel weten is hoe Liverpool er voor stond vóór Van Dijk er kwam voetballen. Maar ach, daarbij doe je verschillende aannames alsof ik geen tegenwind verwacht en napraat (geen idee wie). Jou neem ik daarom ook niet heel serieus, niet normaal met elkaar om kunnen gaan, dat vind ik persoonlijk dan weer spijtig

21 september 2019 om 14:41

MsnOf toch minder leidende kwaliteiten, je kan toch niet ontkennen dat Messi gelaten momenten heeft op het veld als het niet loopt? Dit is geen verwijt maar gewoon iets wat ik al vaker heb gezien. Er zijn spelers die hun hoofd nooit zo laten hangen, dat straal je af op je medespelers, voetballend is Messi dan weer gewoon de allerbeste, mss wel ooit, ook hij mag mindere kanten hebben, en dit is een klein iets wat me bij hem soms gewoon opvalt, niks meer niks minder.

21 september 2019 om 13:10

Dus tegenwoordig is een speler die de CL wint de kanshebber op de gouden bal. Een verdediger vergelijken met Messi gaat mij al te ver en al helemaal als deze ook nog eens topscorer van Europa en Spanje is, landskampioen, half finalist CL en finalist Copa. Je kunt ook zeggen dat Van Dijk niet eens zijn team kon leiden naar het kampioenschap ondanks een voorsprong van 8 punten op City.

Niet misschien, het is gewoon tijd! Heeft een erg sterk jaar gehad en een groot aandeel in de CL zege van Liverpool. De impact die hij bij zijn club heeft, hebben weinig spelers.

Messi en Ronaldo zijn buitenaards natuurlijk,maar volgens mij is het winnen van de CL van zo'n grote invloed op de uitverkiezing dat dit niet mis kan gaan. Wk voor clubteams winnen zou het helemaal af maken,maar volgens mij is de uitverkiezing voordat dit evenement van start gaat?

21 september 2019 om 11:50

Het is vrij lastig voor de CL winnaar om het WK voor clubteams niet te winnen, dat stelt al jaren helemaal niks voor. Na 2012 heeft geen enkele niet-Europese club hem meer gewonnen, zegt genoeg denk ik.

Laten we alsjeblieft niet zo raar doen en de prijs gewoon aan Messi geven. Messi en Cristiano staan ver boven de rest, schei toch uit. Van dijk heeft een leuk jaar gehad, maar wat Messi en Cristiano jaar in jaar uit laten zien is bizar, onmenselijk en we zijn het zo gewend dat we denken dat van dijk em zou verdienen. Ja van dijk heeft de CL gewonnen, maar dat is het dan ook. Messi zou ook nu weer gewoon moeten winnen.

21 september 2019 om 12:19

Deels eens. Ik denk inderdaad dat het gewoon is geworden wat die twee laten zien en dat men daardoor sneller naar een ander gaat kijken voor dit soort prijzen. Echter, als je ziet wat voor impact Van Dijk op Liverpool heeft gehad... Dat is ook buitenaards. Er zijn weinig spelers zo belangrijk voor de stabiliteit van een elftal geweest als Van Dijk in dit Liverpool. Dat hij dit niet kan omzetten in goals maakt het lastig vergelijken, maar Van Dijk steekt dit jaar ook met kop en schouders boven de rest uit. Dit, in combinatie met de goede prestaties van Liverpool en Oranje, maken het wat mij betreft gerechtvaardigd dat Van Dijk wint.

21 september 2019 om 12:21

Dat is het dan ook? Van Dijk heeft echt een beestachtig jaar achter de rug. Hij heeft Messi stats en invloed alleen dan in de verdediging. Hoe hij Liverpool verandert is echt heel knap hoor. Maakt mij niet uit of Messi of van Dijk hem wint maar je hoeft niet zo verbaasd te doen als van Dijk hem gewoon wint. Liverpool was daarentegen met 97 punten in elk seizoen wel kampioen geworden. Helaas had City blijkbaar ook een super jaar.

21 september 2019 om 12:24

Jaar in jaar uit maakt niks uit, deze prijs gaat over dit jaar, en in dit jaar is van Dijk zeker zo belangrijk geweest voor LFC als Messi voor FCB.

Het zou zeker verdiend zijn als Van Dijk hem gewoon wint hoor. Hij heeft echt een fenomenaal jaar achter de rug. De impact die hij heeft op de verdediging van Liverpool is echt indrukwekkend. Heeft statistieken die echt belachelijk goed zijn voor een verdediger. Liverpool had een puntenaantal dat kampioenwaardig was in elk seizoen in de historie van het voetbal met 97 punten alleen met City pech dat hun ook ijzersterk waren. Daarnaast met Oranje ook een goed seizoen en de CL gewonnen.

Blijf erbij dat Messi hem verdient. Ja VVD heeft een topjaar gehad, maar niks ongelooflijk. Er zijn in de geschiedenis genoeg topverdedigers geweest die hetzelfde deden. Wat Messi doet is toch veel uitzonderlijker. Het moet niet gaan over CL en hype maar over individuele klasse.

Deze topper gaat ‘m gewoon pakken. Dat kan niet anders en anders trek ik mijn twijfels bij de onpartijdigheid van de Fifa en France Football. Over het hele jaar gezien het beste gepresteerd en bovendien CL-winst. Top voor ons natuurlijk dat we een Voetballer van het jaar kunnen voortbrengen. Maar ik heb zo’n vermoeden dat dit niet de laatste keer gaat zijn, gezien de massa talenten op voorhand in Nederland.

21 september 2019 om 14:34

De FIFA en France football werken niet meer samen. De gouden bal word in december uitgereikt

21 september 2019 om 15:42

Klopt, ik noemde ze ook apart, of ten minste, dat was mijn intentie.

In mijn visie heeft Messi hem ieder jaar sinds zijn debuut het gewoon verdiend. Er is geen betere; dan heb ik het over datgene wat door 1 individu op het veld getoond wordt. Ik kijk niet naar prijzen en zelfs goals. Het gaat mij om het vertoonde spel, dat is waar een beste voetballer van het jaar voor beoordeeld moet worden naar mijn mening. Zelfs een speler, die beter dan een Messi speelt maar bij een degradatie kandidaat speelt, zou hem moeten winnen als zijn dribbles, passing etc. beter zouden zijn. Alleen worden verdedigers wel harder beoordeeld en dat vind ik ook oneerlijk. Maakt een verdediger een foute pass en dan leidt dat vaak tot een gevaarlijke situatie of een tegengoal. Terwijl een top spits nog weleens naast mag schieten. Hetzelfde geldt voor keepers. Ik zou dan maar goed Van Dijk en Messi met elkaar vergelijken en wat ik Messi nog altijd zie doen.... is verre weg op een ander niveau. De kwaliteit van de aannames, dribbling, passing, overzicht etc. is van een niveau dat ik nooit eerder gezien heb. Vele mensen zijn het ook maar normaal gaan vinden, de wijze alleen waarop Messi al een bal bij zich houdt is niet normaal.

Dit soort individuele prijzen gaan nergens meer over. Ten eerste wordt er enkel gekeken naar 1 of 2 toernooien. Meestal de Champions League of het WK. Daarna volgt een tweede schiftingsproces: wie heeft dat toernooi gewonnen? En daarna de derde: wie viel het meest op in de laatste 2-3 wedstrijden van het winnende team? Ik vind dit nergens op slaan omdat hier al prijzen voor gegeven zijn. Namelijk de beker zelf en de man of the match award. Maar voor journalisten zijn 2-3 wedstrijden kennelijk voldoende om jaarprijzen op te baseren.nu wil ik niet zeggen dat van Dijk een slecht of matig seizoen heeft gedraaid. Hij was echt heel goed. De beste verdediger die het team echt beter en stabieler heeft gemaakt. Zou je hem vergelijken met Messi, dan hebben ze allebei een beresterke competitie gespeeld. Vergelijken we hen in de Champions League (dus individueel, en niet als team): dan was van Dijk 1x de man of the match tegenover 7x voor Messi. Kijken we naar hun ratings dan kreeg Messi gemiddeld een 8.7 (en daarmee de sterkste van het toernooi) en van Dijk een 7.1 (niet hoog genoeg om de beste 11 van het toernooi te komen).en nee Messi heeft niet gefaald tegen Liverpool. Kijk voor de gein anders de wedstrijden terug en turf alle kansen en goals die hij gecreëerd heeft en vergelijk dat met de rest (inclusief Liverpool spelers).tot slot: Ik vind van Dijk echt wel een brute speler. Mijn complimenten voor zijn weergaloze bijdrage aan het team!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren