Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax heeft ‘een volkomen ander idee’ dan PSV inzake het grote geld

Laatste update:

Zondag nemen PSV en Ajax het tegen elkaar op in de Eredivisie. De twee Nederlandse topclubs proberen niet alleen nationaal, maar ook op de wereldmarkt stappen te zetten. Beide topclubs voeren wel een andere strategie om internationaal 'het grote geld' binnen te hengelen, zo stelt NRC vast na het voeren van gesprekken met sportmarketeers van beide clubs.

Ajax heeft een kantoor in New York en heeft samenwerkingsverbanden in China, Japan en Australië, waarbij de Amsterdammers zich willen voordoen als 'de club van de toekomst'. PSV focust op landen als Brazilië, Japan, China en Mexico. Medewerkers van PSV praten daarbij niet alleen over voetbal, maar ook over de regio Eindhoven, mondiaal bekend om de toptechnologie aldaar.

Erik ten Hag: 'Oppassen voor de vier cowboys van PSV'

De Eindhovenaren geloven dat de bekendheid van de regio uiteindelijk zal leiden tot een sterke merknaam voor de regio én PSV. Ajax heeft 'een volkomen ander idee' over de internationale strategie, met als centraal idee van Ajax als 'de club van de toekomst'. Sportmarketeer Frank van den Wall Bake stelt dat het aandeel van internationale sponsoren laag is bij de clubs.

"Ajax investeert nu in het eigen imago en durft het goede vorige seizoen te kapitaliseren. PSV heeft een uitermate creatief concept bedacht rond de regio. Het zijn eerste stappen." Uit onderzoeken blijkt dat beide clubs hun financiële plafond in Nederland zo goed als bereikt hebben, waardoor men wel internationaal móét kijken. Van den Wall Bake denkt dat Ajax internationaal makkelijker voet aan de grond krijgt vanwege het rijke voetbalverleden, met diverse internationale prijzen en topspelers.

"In een buitenlandse taxi begint iedereen over Johan Cruijff of Marco van Basten en, met alle respect, niemand over Coen Dillen of Willy van der Kuijlen. Ajax is een mondiaal merk. De prestaties van PSV zijn ook van wereldniveau, maar de naamsbekendheid zal altijd minder blijven. Ze ondervangen dat nu goed met de Brainport-stategie, daarmee dragen ze extra bij aan een intercontinentale uitstraling. Uiteindelijk zijn PSV én Ajax mondiale A-merken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een gelul. In het buitenland weten ze echt wel dat Gullit, Romario en Ronaldo bij PSV hebben gespeeld hoor

20 september 2019 om 23:39

Over Dillen en Van der Kuijlen zullen ze niet snel beginnen nee, dat doen ze zelfs in Nederland niet meer. Het gros van de mensen die deze spelers heeft zien voetballen leeft allang niet meer. Zeker in geval van Dillen.

20 september 2019 om 23:43

Zijn sowieso rare vergelijkingen qua spelers. Beetje hetzelfde dat vrijwel niemand buiten Nederland Sjaak Swart kent.

20 september 2019 om 23:45

Gelul of niet, ik denk dat PSV er op deze manier op de lange termijn, ook voor de regio Eindhoven en indirect dus ook Nederland, goed aan doet deze strategie te voeren. Als middels PSV de regio als het tech-hart van Europa bekend komt te staan kan daar een boel geld mee gemoeid raken.

21 september 2019 om 01:36

Allemaal goed en aardig maar Ajax heeft ingezien dat je ver buiten je landsgrenzen moet gaan zoeken om je begroting te gaan verdubbelen om zo mee te kunnen doen met de (sub) top van Europa.

21 september 2019 om 06:35

En wat is je punt? Dat doet PSV toch ook? Alleen met een andere strategie. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

21 september 2019 om 07:27

@Janta Wat ik zeg over PSV heeft toch niks met Ajax te maken? Als ik zeg dat ik Ronaldo goed vind zegt dat toch niet dat ik Messi niet goed vind? Ajax is internationaal gezien al langer een sterk merk, PSV is daar nog lang niet en daarom is het goed dat ze hun marketing op deze manier voeren.

20 september 2019 om 23:45

Goed punt, Dillen en Van der Kuijlen kiezen als voorbeelden is wel erg gemakkelijk. Toen Dillen de goals aaneen reeg bestond de buitenspelval niet eens. Hoewel ik het eens ben met de stelling dat Ajax een mondialer merk is, doet het niet noemen van Romario, Ronaldo en ook Gullit en Van Nistelrooij een beetje af aan het verhaal.

21 september 2019 om 01:39

Maar daartegenover kun je de namen van Suarez, Ibrahimovic, Sneijder, Seedorf, Rijkaard en Kluivert zetten. Het zit hem niet in de spelers op zich. Het verschil zit hem in de jeugdspelers, internationale prijzen maar vooral de spelopvatting. Iedereen assioiceerd Ajax met een bepaalde voetbal filosofie. Als je met een aanvallende filosofie succes haalt herinnerd men zich dat meer dan als je dat succes met een “standaard” of verdedigende stijl behaald. Dat geld voor Ajax maar ook voor bv het “Dream team” van Barca of het NL-11 tal van 74. Het bewijs is wel verschil in indruk die het team van 74 heeft gelaten tov het team van v Marwijk in Zuid-Afrika.

20 september 2019 om 23:55

@Voetvolley, doen jullie zelf. Sterker nog, simpel voorbeeld Ajax claimt Zlatan en Suarez ook gewoon, jij claimt van Nistelrooij geen eens. Daar zit direct het verschil. Tijdens Ajax top seizoen vorig jaar rolden ze in het buitenland over elkaar om de lijst met spelers voortgebracht door Ajax op te sommen. Zaten Suarez en Zlatan gewoon bij. PSV had ook een heel mooi seizoen in de CL, met uitschakeling na pingel tegen atletico. Ging bar weinig over Ronaldo en Romario. Vandaar dat ik Suarez als voorbeeld pak. Is toch echt door Groningen naar Europa gehaald, heeft haast niemand het over.

21 september 2019 om 00:49

In het buitenland weten ze dat Gullit bij AC Milan en Chelsea heeft gespeeld en Ronaldo bij Barcelona, Inter en Real en Romario bij Barcelona. Ik denk dat er weinigen in het buitenland ze associëren met PSV uit de Eredivisie, een competitie die destijds ook nauwelijk aandacht kreeg over de grenzen. Daarnaast is Gullit de enige Nederlander in het rijtje. In buitenlandse taxi’s begint men echt niet over de 2 Brazilianen als je als Nederlander in de auto zit.

21 september 2019 om 06:55

Ligt eraan waar je bent. In Brazilië zullen ze over die spelers beginnen. In zuid Korea beginnen ze over Park en Lee, en word Ajax nooit genoemt. Ook in Mexico is Chucky en guardado het eerste wat je hoort.

Tuurlijk loopt Ajax hierin op voor, is erg logisch en kan psv nu weinig aan doen, maar de naamsbekendheid van PSV is zeker heel erg goed in bepaalde landen door de buitenlandse spelers.

21 september 2019 om 07:12

In Mexico praat met in de taxi niet over chuckie en quadrado maar gewoon over Cruijff, van Basten, kluivert en bergkamp. Ik kom er een aantal keer per jaar in meerder delen van het land. Men denkt hier dat PSV daar bijzonder groot is maar dat val reuze mee. Vrijwel alle wedstrijden van Ajax en PSV worden er live uitgezonden via ESPN. PSV doet er nog steeds voor Ajax onder.

21 september 2019 om 08:43

Tja, Alvarez zegt letterlijk gisteren nog het tegenovergestelde van jou, en dat PSV daar by far het grootste is. Ik weet wel wie ik geloof.

21 september 2019 om 09:19

@brisongr. Ik stel toch ook ‘weinigen in het buitenland’? Ik sluit het ook niet uit dat er bepaalde landen zijn waar ze PSV kennen, omdat er een nationale voetbalheld heeft gevoetbald? Maar dan nog. Ajax heeft in het buitenland vaak een cultstatus, met elftallen als die uit de zeventiger- en negentiger jaren én het elftal dat vorig seizoen furure maakte, nog fris in het geheugen. Ajax is Cruijff, Van Basten, en ga zo maar door. Ajax is totaalvoetbal, aanvallen en met jeugdig talent voor veel buitenlanders. Als ik bij familie in Indonesië langsga, dan wordt met bijvoorbeeld altijd gevraagd Ajax-shirts, petjes e.d. mee te nemen. Nooit vraagt men me PSV of Feyenoord spul mee te nemen. Ik reisde vroeger veel in het buitenland. Als met vroeg waar ik vandaan kwam en Nederland noemde was de reactie vaak: “Ah Ajax, Cruijff, Amsterdam.” Ajax loopt niet voor, zoals je stelt, maar Ajax is gewoon Ajax, een naam die veel buitenlander meteen associëren met Nederland.

21 september 2019 om 09:35

Iedereen vergeet Robben volgens mij de bekendste na wk wedstrijd tegen Mexico

21 september 2019 om 09:42

@brisingr. Om nog even op je reactie op elninoo terug te komen: Alvarez zei gisteren niet letterlijk dat ‘PSV daar by far de als grootse club’ is of wordt gezien. Hij zei letterlijk iets heel anders namelijk: “In Mexico tellen twee clubs: Ajax en PSV. Waarbij PSV veruit de meeste aandacht krijgt. Ik kreeg ook veel reacties dat PSV de beste optie voor me zou zijn. Gezien de goede reputatie die de club heeft met Mexicaanse spelers.” Dat is een hele andere strekking dan jij beweert, dat hij letterlijk gezegd zou hebben. PSV heeft de goede reputatie door die Mexicaanse spelers en krijgt daardoor de meeste media-aandacht. Hij zegt daarmee niet, dat PSV by far als de grootste club wordt gezien. Als Tottenham door de Koreaan Sun de meeste media-aandacht in Zuid-Korea krijgt, omdat hij daar speelt, betekent dat niet, dat men de Spurs ook automatisch als de grootste club van Engeland zal worden gezien. Ze weten in Zuid-Korea ook wel dat een club als Manchester United de grootste club is Je logica klopt niet helemaal.

21 september 2019 om 10:32

Ben je ooit in zuid Korea geweest of Mexico? In Korea beginnen ze uit eigen ervaring over Hiddink en Cruijff. In Mexico over Robben... Daarna over Cruijff en vab Basten. De naamsbekendheid valt reuze mee. Van Ajax idem. Men kijkt naar individuele spelers.

21 september 2019 om 11:39

Brisingr, Wanneer je in Mexico een Ajax-shirt wilt kopen is dat veelvuldig in iedere sportwinkel te krijgen. Voor een Shirt van PSV moet je echt zoeken. Feyenoord ben ik er zelfs nog nooit tegengekomen. Je mag geloven wie je wilt, dat is je goedrecht. Ik zet hier enkel mijn eigen bevindingen uiteen. Dat is dan weer mijn goedrecht.

21 september 2019 om 00:53

Spelers kun je blijven vergelijken, maar ze hebben beide superspelers gehad dus hier heb je niks aan. Hetgeen waarom Ajax altijd bekender en groter is dan PSV is de speelstijl. Het mooie voetbal waar de harten mee zijn gestolen en worden gestolen. Natuurlijk zijn er ook supporters die houden van clubs als atletico en Chelsea en Psv die inzakken en counteren tot kunst verheven maar het merendeel houdt van druk zetten, op balbezit spelen en proberen het spel te maken. Zie een Barcelona een Ajax een Bayern en tegenwoordig ook Manchester City.

21 september 2019 om 00:59

Niet alleen de speelstijl, ook om de jeugdopleiding, waaruit vele spelers naar grote competities vertrokken en furore maakten, is Ajax bekend. PSV heeft nauwelijks echt zelf eigen opgeleide spelers voorgebracht in de loop der decennia.

21 september 2019 om 01:20

Het is gewoon zo dat het buitenland voetbal in Nederland associeert met Ajax. Toen ik in Egypte in een taxi zat en ik de chauffeur vertelde dat we uit Nederland kwamen (op zijn vraag), riep hij meteen: "Ah! Nederland! Ajax! Cruyff!" Zo gaat dat nu eenmaal. Het voetbal van Ajax wordt door mensen bewonderd.

21 september 2019 om 10:35

Klopt Cruijff wordt bijna overal genoemd. Afrika, zuid Amerika, noord Amerika, Azië, Oceanië maakt niet uit. Nederland = Cruijff

21 september 2019 om 02:27

@ Voetvolley Dat ze in het buitenland Romario en Ronaldo automatisch aan PSV koppelen is echt niet zo. Zelfs in Brazilië wanneer ze het over die twee hebben word PSV bijna nooit genoemd. Wanneer dit wel het geval is, is het over het algemeen heel vluchtig. Men focust zich meer op de clubs waar beide spelers speelde nadat ze bij PSV vertrokken. Er bestaat zelfs nog een reportage van pakem beet 10 tot 15 jaar terug van de NOS waarin Kieft terug naar Brazilië ging, waarbij de NOS en Kieft dachten doordat Kieft samen had gespeeld met Romario dat ze met open armen ontvangen zouden worden. Dat was een pijnlijke reportage hoe Romario met zijn oude ploegmaat omging, en waaruit ook weer eens bleek dat de populariteit van PSV in Brazilië echt een sprookje is.

21 september 2019 om 02:52

Heb je ooit wel eens in pak om beet Indonesië of China of Brazilië in de taxi gezeten en nadat je gezegd hen dat je uit Nederland komt ; dat de taxi chauffeur dan enthousiast over PSV begint ? Mij nooit. Maar over Ajax beginnen ze bijna standaard . Dus het voorbeeld met Dillen en Van der Kuijlen is wellicht niet zo goed , maar het klopt wel. Een internationaal merk zal zich dan ook vee eerder aan Ajax willen linken , momenteel wellicht met uitzondering van een Mexicaans bedrijf .

21 september 2019 om 03:25

Onzin. Ik woon in Azië en daar koppelen ze Gullit aan Milan, Romario aan Brasil en Ronaldo aan Madrid. Werkelijk maar een enkeling kent PSV en dat zijn dan vaak de gokkers. Ajax kennen ze wel van naam. Eindhoven kent niemand. Amsterdam kent iedereen hier.

21 september 2019 om 06:57

Je woont in Azië ja? Groot continent maat, scheelt nogal toch? Heel zuid Korea kent psv en begint als allereerste over psv. In Japan gebeurd nu hetzelfde.

21 september 2019 om 07:35

Hahahaha, zo snel gaat dat niet hoor met Doan. Hij is niet de eerste Japanner in het buitenland he? Natuurlijk, als Doan het goed blijft doen, zal dat veel aandacht opleveren. Maar nu nog zeker niet.

21 september 2019 om 08:44

Nee, zo snel gaat het niet, maar het is wel een begin.

21 september 2019 om 09:29

Daar heb je gelijk in maar Korea wat heeft dat PSV gebracht tot nu toe? Hiddink heeft het heel veel gebracht. Korea geloof ik niet in. Met Down kan je gelijk krijgen maar dat neemt niet weg dat ze daar Ajax en Amsterdam niet kennen. Sterker in Azië denken ze vaak dat Nederland en Amsterdam 1 is. Vandaar dat de Friese meren nu de Amsterdamse meren heten en Zandvoort Amsterdam aan zee etc. Het gaat erom wat brengt het op. Bij Ajax al miljoenen door nieuwe sponsoren. Waar ik benieuwd naar ben en misschien kan hij Brisingr mij dat melden welke sponsors heeft PSV uit Zuid Korea en Japan?

21 september 2019 om 10:39

In zuid Korea kent men PSV niet lol😂. Japan is zeer groot. Men kent vooral de stad Amsterdam. Laatst was ik daar en men riep red light red light😂. Maar dat was voordat doan naar PSV ging. Wie weet is dat nu veranderd. Hoewel het aantal insta volgers van doan meevalt. Vooral als je het vergelijkt met de voetbal fans uit Japan.

21 september 2019 om 08:19

Daar gaat het niet om. Bij van Basten en Cruijf denk je meteen aan Ajax. Deze spelers zijn onlosmakelijk verbonden met de identiteit van Ajax. Bij Ronaldo en Romario denk je meer aan Real Madrid en Barcelona.

21 september 2019 om 08:48

Hij heeft het over zelf opgeleide spelers.

21 september 2019 om 09:14

Begrijpend lezen is helaas niet aan je besteed. Deze marketer heeft het over iconische "kind van de club" figuren die totaal verankerd zijn aan een club. Dus zoals van Hanegem echt Feyenoord is. Gullit, Romario en Ronaldo waren passanten, geen psv iconen. Dat lijkt mij vrij duidelijk. Zoals Suarez ook geen Barcelona icoon is, en Budquets en Xavi wel. Niks verkeerd aan.
Het valt mij hier op dat een groep psv supporters heel snel iets als negatiefs leest en dan niet beargumenteerd emotioneel reageert. Deze man verteld over 2 clubs met commerciële visie die beide een andere insteek kiezen maar beide succesvol zijn in het verkopen van het merk "psv" respectievelijk "ajax". Daar kunnen clubs als feyenoord wat van leren die zich teveel op een regio (Rijnmond) richten ipv nationaal en internationaal commercieel geleid te voeren, hoewel die mede door al het nieuwe kuip gedoe daar focus op moeten hebben.

21 september 2019 om 09:28

Nou ik durf te beweren dat buiten Brazilianen heel veel mensen dat niet weten. En ja, ik heb veel in het buitenland gewerkt. Mat name in zuid Amerika.
Het is gewoon jmer voor de gemiddelde psver en hard te verteren maar ajax is mondiaal gewoon groter. En zo erg is dat ook helemaal niet gezien de historie.
Dus mensen hoeven niet meteen de vergelijking in twijfel te trekken en op hun tenen getrapt te reageren, PSV heeft de toekomst ook nog om hun bekendheid verder uit te bouwen.
Maar op dit moment is Ajax internationaal veel meer aan Nederland verbonden dan PSV. AJAX wordt toch vrijwel altijd als eerste Nederlandse club genoemd. Ook in Brazilië..

21 september 2019 om 10:12

Weet je wat gelul is? Dat mensen weten dat de regio Eindhoven zichzelf Brainport heeft genoemd; dat weten en interesseert mensen in Nederland nauwelijk; en dat PSV hierdoor naamsbekendheid en sponsors aan zal trekken. Sponsor of ben jij fan, of ken je zelfs een club uit Ecuador, omdat die uit de regio van de lekkerste desertbananen komt? Daarnaast zullen, als mensen ze uberhaupt nog kennen want de 80s en begin 90s is erg lang geleden, de bekende oudspelers van PSV wellicht kennen, maar voornamelijk associeren met Milan, Barcelona en Real Madrid.kortom, die strategie van PSV is heel erg ver gezocht en zal daarom nauwelijks effect hebben. Ik snap hem overigens wel, want Brainport is de sponsor, maar als de bedenkers inderdaad een enorme brain hadden, dan zou men verder zoeken naar een goede strategie.

21 september 2019 om 12:21

Aandoenlijk om te lezen hoe weinig je hiervan begrijpt. Zou je graag verbeteren maar hieruit blijkt dat je zo weinig van marketing weet, dat het weken zou duren. Focus je maar op iets wat je wel kan.

Ja en Romario en Ronaldo en Ruud Van Nistelrooy en Jaap Stam kennen ze niet hahaha degene die Johan Cruyff nog kennen zijn hoog bejaard. En dan vergeet ik Gullit en Koeman nog en velen andere

21 september 2019 om 00:03

De meesten die Cruijff hebben zien voetballen zijn idd bejaard, maar Johan was veel meer dan een voetballer. Zijn kijk op het spelletje was uniek, heeft het voetbal echt veranderd. De naam Cruijff zal nog wel een tijdje voort leven denk ik

21 september 2019 om 02:54

Ja en toch kennen mensen all over the world wellicht de naam PSV , niemand die er enthousiast over gaat vertellen of er een shirtje van koopt , momenteel wellicht wat Mexicanen

21 september 2019 om 03:26

Die kennen ze maar niemand koppelt hun aan PSV

21 september 2019 om 10:42

Zelfs kindjes in afrika kennen Cruijff. De man was meer dan alleen voetbal hoor. Denk na voordat je wat zegt. Stam kennen ze vast van oranje en united. Ruud idem en Romario van barca. Ronaldo kent iedereen als de nr 9 van Madrid.

Voornamelijk door het einde; volkomen mee eens. Ajax en PSV zijn voor Nederlandse begrippen en hun exposure A merken. Voornamelijk PSV heeft qua eigen jeugd echt een inhaalslag gemaakt in het eerste elftal hoor. Hoop meer van Gakpo te zien ook. Het zijn mooie tijden om supporter te zijn!

21 september 2019 om 09:30

Nee... Psv heeft een slag gemaakt. Een inhaalslag nog lang niet. Eindelijk krijgt de jeugd da kans bij PSV. Is lang anders geweest. En als je ziet wat voor pareltjes er nu uit rollen is dat alleen maar mooi voor het Nederlandse voetbal.

21 september 2019 om 10:28

Dit artikel gaat helemaal niet over eigen jeugd, en daarnaast heeft PSV helemaal nog niets bewezen op dat gebied. Wanneer een club zijn opleiding verbetert en een inhaalslag maakt bij de jeugd, dan gaat het algehele niveau omhoog. Dat betekent dat de aanvoer van spelers vanuit de jeugd naar Jong en daarna het eerste enigzins steady gaat en dat het niveua van de spelers die het eerste nooit zullen gaan halen zeker de KKD divisie aankunnen. Als de jeugdopleiding 2 toptalenten aflevert, heeft dat niets te maken met het algehele niveau of een verbetering van de opleiding. Dat zou toch duidelijk moeten zijn als je naar wedstrijden en prestaties van Jong PSV van de afgelopen weken kijkt. Sowieso is het niet de verdienste van de opleiding dat een jonge speler van PSV die bij Ajax opgeleid is doorbreekt.

Niet zo lange tenen zeg PSV ers. Je kan hoog of laag springen, of zak door de grond voor mijn part. Maar het is toch gewoon zo dat Ajax een grotere naam heeft. En daarbij al die topspelers die psv heeft voort gebracht. Op de een van de andere manier linken mensen in het buitenland die spelers niet direct aan PSV. Zo denken mensen die spreek vaker aan man u als ik over van nistelrooy begin. Zelfs Robben denken ze als eerste aan bayern en holland. Tis toch net wat anders wanneer t gaat om ajax spelers. Zelfs ibrahimovic wisten mensen in dubai die ik van de zomer sprak dat hij een zweed is die bij ajax speelde. Ibrahimovic is dat.. Laat staan van basten, rijkaard en cruyff.. Instant link naar ajax..

21 september 2019 om 01:23

Nee hoor. Dat is niet zo. De persoon in kwestie heeft voor ajax gewerkt en jij bent supporter. Beide nogal gekleurd. Ajax en haar supporters overschatten zichzelf enorm. Na 1 leuk jaar gaat het helaas weer helemaal mis.

21 september 2019 om 01:52

Hangt ervan af waar, hoe verder van Europa hoe enger de perceptie en groter de kans dat men alleen Ajax kent. Is helemaal geen schande.

21 september 2019 om 02:49

Heeft niks met gekleurd bekijken of onszelf overschatten na een succesvol jaar te maken. Vraag in het buitenland naar wat mensen weten van het Nederlands voetbal, dan zul je gewoon vaker iets horen over Ajax dan over andere Eredivisieclubs. De reputatie die Ajax heeft opgebouwd bestaat al veel langer dan vorig seizoen.

21 september 2019 om 07:44

Inderdaad. Je ziet het ook al binnen Nederland toch? Door heel Nederland zijn veel mensen supporter van Ajax en Feyenoord. Bij PSV is dit toch beperkt tot Brabant.

21 september 2019 om 07:50

Ach met jou kan je toch niet serieus praten man. Ik ben nu ondertussen in meer dan 10 landen(allemal azie) geweest buiten europa. Bij geen enkele van die 10 is PSV bekender dan Ajax. Wanneer mensen t woord holland en voetbal combineren, wordt al sneller de link gemaakt naar ajax. En in de voetbalwereld zelf, is ajax toch ook een bekendere merk. Staat bekend om de jeugdopleiding, is een van de meest gerespecteerde voetbalscholen van europa. Na 1 leuk jaar nog wel. Ga je mond spoelen. 2 seizoenen eerder EL finale ook nog. Om maar de meest recente resultaten op te noemen.

21 september 2019 om 09:12

Ben je in Korea geweest?

21 september 2019 om 09:31

Ja.... En daar was het ook Ajax en Cruijff, jammer voor je..

21 september 2019 om 12:42

En maar niet willen begrijpen dat jij zelf over ajax begint. In het buitenland is daadwerkelijk nog nooit iemand over ajax begonnen tegen me en ik heb toch wel iets meer dan 10 landjes bezocht. Ajax is internationaal lang niet zo groot als in jullie hoofd :-)

21 september 2019 om 16:45

Ach lul niet man, tenzij je aan iedereen verkoopt dat je uit Amsterdam komt in plaats van Nederland maar anders is het PSV, Hiddink en Park. Dit zegt wel dat je het allemaal uit je duim zuigt.

Ik ben wel benieuwd naar PSV haar (commerciële) activiteiten in Brazilië en China omdat ze dat al eens eerder geprobeerd hebben, en in beide gevallen alle projecten vroegtijdig werden stop gezet omdat er geen belangstelling was. Zelfs in Zuid Korea wist PSV waar PSV door Hiddink, Park en die andere Zuid Koreaan echt populariteit genoot; er niet in slaagde omdat commercieel goed te exploiteren. Hetzelfde gold voor Australië. Wat dat betreft hoop ik dat PSV over meer capabelere commerciële mensen beschikt dan toen het geval was.ik wel benieuwd hoe de activiteiten van PSV in Mexico zich zullen ontwikkelen. Weet iemand eigenlijk hoe het zit met dat sportieve en commerciële samenwerkingsverband tussen PSV en de Indiase voetbalbond, wat onder het bewind van die voormalige PSV directeur die carrière had gemaakt bij een Nederlandse zuivel multinational een tijdje geleden werd aankondigt. Het is denk ik ook wel een goede strategie om de internationale netwerken en de kennis van de bedrijven die in de Brainpoort actief zijn te gebruiken om in die buitenlandse markten in te breken. CTS bijvoorbeeld is meer dan een sponsor/partner, want zij hebben Ajax ook actief geholpen (wat ze nog steeds doen) bij de marketing van Ajax in Azië. Voor Nederlandse begrippen werpen Ajax haar buitenlandse activiteiten hub vruchten af, al is er nog een wereld te winnen is bij het Youtube kanaal van Ajax. Waar maar heel beperkt Engelstalige content is te vinden, terwijl daar wel degelijk vraag naar is (ook voor vorige seizoen). Overigens ben ik ook wel benieuwd eigenlijk waarom Ajax een kantoor opende in New York en niet in Orlando of in een andere stad in Florida. Ajax Orlando mag dan al heel lang niet meer bestaan, maar die fan base zit daar nog steeds en word nog steeds generatie op generatie door gegeven.

21 september 2019 om 05:56

Dat is net als vragen waarom meer mensen in de wereld de New York Yankees kennen dan de Orlando Magic. New York is misschien wel de meest bekende stad ter wereld. Ik woon er nu zelf, alles is er gigantisch, de stad zelf is al een merk genoeg.als je commercieel iets wilt klaar spelen moet je hier zijn.

21 september 2019 om 06:20

Daarbij is het jammer dat er niet genoemd wordt dat Ajax door deze exposure toch grote sponsors binnen heeft gehaald. Budweiser en enkele Chinese sponsoren. Heeft PSV dat ook al gedaan??

21 september 2019 om 07:21

Yep, vooral wat Mexicaanse.

De psv supporters hier kunnen blijkbaar de realiteit niet aan. Deze van den Wall Bake is een expert en het is niet in zijn belang om niet objectief te zijn.

Ik kan serieus niet 1 door PSV opgeleide speler bedenken die een internationale ster is geworden. Help me even...

21 september 2019 om 09:14

We zijn dan ook een koopclub, niks mis mee. Pas nu komt de jeugd echt naar boven na er veel in geïnvesteerd te hebben.

Daarnaast ligt het er maar net aan hoe je kijkt, Memphis is wel bekend bij iedere voetballiefhebber, maar misschien noem je dat geen Europese top.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren