Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajacied is niet gediend van kritiek: ‘Dat had hij niet moeten zeggen’

Laatste update:

Edson Álvarez begrijpt niet waarom Ronald de Boer zo kritisch op hem is. De analist concludeerde eerder onder meer dat de Mexicaan niet creatief genoeg is om op het middenveld te spelen. Álvarez, die eerder op Twitter al cynisch reageerde op de woorden van De Boer met een gifje, is benieuwd waarom de oud-voetballer zulke harde conclusies trekt.

"Ik ken hem niet", begint Álvarez in een interview met ESPN over De Boer. "Ik heb nog niet het plezier gehad om hem te ontmoeten, maar om de een of andere reden heeft hij dit gezegd. Ik focus me op wat de trainers tegen mij zeggen. Ik vind dat hij dat niet had moeten zeggen, want we zijn een familie en familie kijkt naar elkaar om."

Edson Álvarez reageert met cynisch gifje op kritiek Ronald de Boer

Lees artikel

De Mexicaans international doelt op het feit dat De Boer als jeugdtrainer actief is bij de Amsterdammers en jarenlang in het eerste van Ajax speelde. Álvarez heeft wel vaker te maken gehad met kritiek. De 21-jarige verdediger annex middenvelder geeft aan dat hij gewoon hard moet blijven werken om criticasters de mond te snoeren.

"Ik speelde bij mijn vorige club (Club América, red.) als centrale verdediger en toen zagen ze kwaliteiten in mij waardoor ik ook op het middenveld terechtkwam. Ik kan beide posities bekleden. Ik denk dat God mij de gave heeft gegeven om te voetballen", aldus Álvarez, die afgelopen dinsdag nog trefzeker was in de 3-0 overwinning tegen Lille OSC in de Champions League.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is natuurlijk het werk van de Boer om dat soort dingen te zeggen, maar om van een jongen die net begint in een nieuw land, in een nieuw team en een nieuwe competitie nu al dat soort conclusies te trekken is wel snel natuurlijk. Geef zo'n jongen even een half jaar om te wennen, en oordeel daarna.

19 september 2019 om 11:22

Hij heeft ook letterlijk gezegd dat Alvarez meer tijd nodig had, zijn naar mijn idee geen gek verhaal van de Boer.

19 september 2019 om 11:30

Als Alvarez dit al kan laten zien na drie wedstrijden dan vraag ik mij af waar het heen gaat na een half jaar. Veel scorend vermogen en hij duikt al veelvuldig op in de 16 van de tegenstander, dat is wel duidelijk. Twee heerlijk overtuigende doelpunten in zijn nog prille tijd bij Ajax. Ik denk dat Alvarez er hoe dan ook gaat komen bij Ajax. Dat de Boer hem dan nu al afschiet is erg jammer om te lezen. Maar het zal hem motiveren om hem het tegendeel te bewijzen. En natuurlijk is het het werk van de Boer om er zijn mening over te geven. Maar je kunt je mening pas geven over iets als je jezelf er goed over hebt ingelezen. Zoiets is onmogelijk na 3 wedstrijden. Dus dan kun je jezelf afvragen wat zon mening op opinie dan waard is.

19 september 2019 om 11:45

Ik snap zijn kritiek wel hoor als je van de 49 pases er maar 3 vooruit speelt als middenvelder is gewoon slecht te noemen.

Het is trouwens nog maar de vraag als die 2e goal wel zijn bedoeling was.

19 september 2019 om 11:49

Hij heeft in de jeugd veel als spits gespeeld, dus ik denk eigenlijk wel dat het zijn bedoeling was. Hij schijnt in Mexico wel vaker ballen vanuit gekke hoeken er in geschoten te hebben.

19 september 2019 om 11:53

De Boer kan er wel achteraan hebben gezegd, dat Alvarez meer tijd nodig heeft, maar volgens mij had De Boer het over een gebrek aan basiskwaliteiten. Dat is nog al snel beoordeeld. Ook al geeft hij hem zogenaamd de tijd, dan nog bepaalt een vermeend gebrek aan basiskwaliteit het plafond wat je zou kunnen bereiken. Dat tijd gunnen door De Boer is dus eigenlijk een dooddoener. Ik vond zelf dat hij wel erg snel zijn oordeel klaar heeft. Die jongen is nog pas 21 (!), speelt in een nieuw tactisch systeem, in een compleet ander sportieve- en culture wereld, met nieuwe jongens, waarvan een groot gedeelte als Chinees klinkt en oogt fysiek als een grote doorgeschoten slungel. Ik ben wel onder de indruk geraakt vam zijn aanpassingsvermogen, passie, inzet en scorend vermogen. Die jongen kan nog heel veel groeien; zowel tactisch als technisch.heeft hij denk ik nog lang xijn plafond niet bereikt. Als die kenners die hem nu al bij voorbaat beoordelen als ervaren en gearriveerde speler, moeten zich eens even achter de oren krabben in het vervolg. Gun die jongen van 21 jaar eerst even echt de tijd en beoordeel hem pas over een jaar of zo.

19 september 2019 om 11:55

Ik heb de doelpunt vaker bekeken en aan alles blijkt dat hij hem er gewoon in wilde jagen. Vaak bij schoten die er onbedoeld in vliegen, zie je dit aan de lichaamsstaal

19 september 2019 om 12:06

@elnino Zo is het precies. Dit is echt niet normaal dat je zo snel al zo goed presteert. De middelmatige Donny van de Beek die zo belachelijk gepromoot wordt door de Boer en zn vriendjes heeft jaren de tijd gehad bij het eerste om tot een beetje niveau te komen. Je hoort links en rechts dat die jongen gewoon is voorgetrokken door zijn broer Frank boven veel grotere talenten als Nouri en Frenky en Bergwijn. Omdat Frank, Ronald en Donny dezelfde zaakwaarnemer hadden of hebben. En dan laat Alvarez dit topniveau na drie wedstrijden al zien op het allerhoogste niveau de Champions League, in een vreemd land, vreemde taal, allemaal nieuwe mensen om hem heen en dan ga je hem afkraken. Belachelijk. Dat is niet geloofwaardig. Het is in ieder geval duidelijk wie van die twee het veel grotere talent is hoor. Het is geen toeval dat Ajax veel beter draait nu Donny niet meedoet. Zelfde spelletje spelen ze met die Promes. Ze willen gewoon niet dat die gasten slagen. Ook Promes heeft nu al in een paar wedstrijden die hij de kans heeft gekregen laten zien een veel betere nummer 10 te zijn dan Donny. Maar deze analisten zullen weer een reden bedenken waarom Donny zogenaamd beter is dan Promes. Laat me niet lachen. En straks als Ten Hag Promes terecht verkiest boven Donny gaan ze met de botte bijl de aanval inzetten op Ten Hag. Bij Noa Lang doen ze het ook, ze hebben het geprobeerd bij Martines, Bij Neres en bij Ziyech hebben ze het ook geprobeerd. Die hebben zoveel sh.. over zich heen gekregen omdat ze een bedreiging waren voor de positie van Donny. Ga zo maar door. Absurd dit spel.

19 september 2019 om 12:14

Die treffer was honderd procent de bedoeling. Dat het lukt is prachtig, maar het was absoluut geen mislukte voorzet als je daar op doelt.. Kijk hem nog maar eens terug..

19 september 2019 om 12:23

@AcePluto. Je zag hem vlak voor en tijdens zijn schot al naar het doel kijken en niet naar wie er vrij stond. Ook zal je geen verbazing bij hem, toen de bal erin vloog, hij juichte ook gelijk zonder ‘positieve vertwijfeling’ in zijn blik. Dat jij er een andere lichaamstaal in ziet kan, maar naar mijn idee is het niet helemaal de juiste. Ik denk dat het zuiver bewust was.

19 september 2019 om 12:25

Het ligt er maar net aan wat Ten Hag hem voor opdracht heeft meegegeven. Misschien voerde hij wel gewoon zijn taak uit. Verder is het niet zo belangrijk of gij zo bedoeld was. Hij ging erin daar gaat het om toch? Hij maakt er nu wel 2 achter elkaar

19 september 2019 om 12:28

@demybert: Ik zie graag een linkje waar je deze stats vandaan hebt. Ik weet nu al 100 procent zeker dat je ongelijk hebt en die 3 uit 49 gewoon uit je duim zuigt maar ik ben wel op zoek naar een site waarop je zulke passing stats bijvoorbeeld kunt vinden! Alvast bedankt

19 september 2019 om 12:29

Buitenspelvalik vraag mij af wat je anders met zon bal zou moeten doen dan op doel rammen? hem wegwerken ofzo? mooi dat mensen het proberen te bagatelliseren maar het was gewoon een fantastische goal. Er zat, net als in zijn vorige doelpunt een hoop overtuiging. En dat is iets dat je graag bij voetballers ziet.

19 september 2019 om 12:38

@vulpix. Ik denk ook dat Alvarez wellicht de opdracht had gekregen het sober te houden als controleur. Met Tadic, Ziyech, Neres en Promes én ook nog de hoog opgestelde backs Dest en Nico, was de opstelling al aanvallend genoeg. Alvarez en ook Martinez zorgen voor een betere balans, waarbij Martinez zich wat meer bemoeide met de opbouw en Alvarez meer de rol van stofzuiger had en balonderscheppingen moest inleveren aan anderen met meer opbouwende gaven.

19 september 2019 om 12:39

Bovendien blijft het bizar dat Ronald de Boer die gewoon een werknemer is van Ajax en daar op de loonlijst staat op de televisie kritiek mag leveren over Ajax, collegas en andere werknemers. Heel fout dit en moet absoluut verboden worden. Als je op de loonlijst van Ajax staat kun je niet ook bij de televisie werken als analist waarbij je collegas waaronder de coach van je club en de spelers van je club vrijelijk mag bekritiseren en kapot maken. Dat kan echt niet. Alles wat de club probeert op te bouwen kan de Boer zomaar vernietigen ook al omdat hij nog een heleboel andere belangen heeft. Hoe dan?

19 september 2019 om 12:45

@elninoo. Precies, zo denk ik er ook over. Op de één of andere manier lijkt het ook wel alsof mensen het vooroordeel van een technisch beperkte Alvarez willen bevestigd te zien krijgen. Een vermeend slecht gegeven voorzet past goed in dat straatje. Het was in mijn ogen een echte spitsengoal waar een Van Basten denk ik ook met goedkeuring naar zal hebben gekeken.

19 september 2019 om 13:29

@sanderk91 Derksen heeft dat zogenaamde statistiekje uit zijn duim gezogen om zijn negatieve mening kracht bij te zetten. Demybert heeft dat vervolgens zonder na te denken overgenomen.

19 september 2019 om 13:44

Hij kijkt de bal na op moment dat hij hem raakt. Was gewoon de bedoeling. Keeper zag er wel een beetje raar uit. Speelt als verdedigende middenvelder die net nieuw in een team is gewoon goed. Zette ook nog Promes alleen voor de keeper met een prachtige lange pass

19 september 2019 om 13:57

@holland8: Het is ook één grote samenzwering. Die Donny toch, de parasiet van Ajax die de veroorzaker is van alle ellende bij de club. wel ironisch dat je het hebt over iets dat niet geloofwaardig is in een post als deze. Heeft die jongen je vriendin afgepakt ofzo? Al die ongefundeerde beweringen over het politieke gekonkel zijn niet serieus te nemen. Ik zal wel ingaan op het enige inhoudelijke stukje in je post: de bewering dat het bij Ajax beter draait sinds Donny geblesseerd is. Het klopt weliswaar dat het beter draait nu, maar om dat 1 op 1 te koppelen aan de afwezigheid van Donny is natuurlijk absurd. Er zijn namelijk nog veel meer significante wijzigingen geweest in de basiself. Eerder stond Marin nog basis, Blind op het middenveld, Martinez achterin, Dolberg in de spits, Mazraoui speelde vaker. Om maar een aantal andere wijzigingen te noemen die logischerwijs veel beter als oorzaak voor het betere spel kunnen worden geopperd. Als je het dan toch zo eenzijdig aan Donny koppelt, zegt dat wel iets over jouw gebrek aan objectiviteit.

19 september 2019 om 13:58

https://m.voetbalzone.nl/amp/doc.asp?uid=359265&__twitter_impression=true

Nu jij weer @sanderk91.

19 september 2019 om 14:34

@DemyBert. In het artikel, waar je link naar verwijst met uitspraken van Kenneth Perez en een bewering dat Alvarez 3 van de 49 ballen vooruit speelde, staat nergens de bronvermelding waar Perez die cijfers vandaan heeft gehaald. Dus waar blijft nou je concrete bron met deze statistieken? Dit is napapegaaien, meer niet. En nu jij weer,

19 september 2019 om 16:33

@buitenspelval ik zeg juist dat het een bedoelde schot op doel was, haha.

19 september 2019 om 16:35

Ik zeg juist dat hij die bal erin wilde jagen.. Ben ik ergens niet duidelijk? Ik probeer het voortaan wel wat duidelijker aan te geven, excuses.

19 september 2019 om 17:10

Inderdaad zeg, je hebt gelijk... Speelt mijn dyslexie me toch weer parten... mijn excuses.

19 september 2019 om 17:41

@buitenspelvalSlechte smoes weer, iedereen op het internet zegt zo wat dat hij/zij dyslexie heeft.Overigens zeg ik nergens dat de bron klopt of niet? Ik ga uit van wel, maar de bron was een antwoord op de vraag als ik het uit mijn duim zoog of niet.En nu jij weer.

19 september 2019 om 18:25

@DemyBert. Is goed joh, wat jij wilt. Geloof het of niet. Geen idee wat voor reden ik zou moeten hebben om te jokken over mijn dyslexie. Wat ‘iedereen’ op internet zegt, zal moj een dikke worst wezen. Zoals dr waard is vertrouwt hij zijn gasten vaak. Wat het linkje betreft: Sander vraagt een linkje waarop jij de stats kan staven. Jij voert het immers als bewijs op om Alvarez op een bepaalde manier te typeren. Vervolgens kom je met een link als antwoord, waarin de bron van de statistiek nog steeds niet duidelijk is. Die duim van jou vind ik helemaal niet interssant verder.

19 september 2019 om 19:32

Ten eerste gaat dit over Ajax - Heerenveen, niet over Ajax - Lille. Die wedstrijd speelde hij een stuk behoudender maar dan nog denk ik dat de '3 van de 49' metaforisch bedoeld was, zo van: hij speelt niet vaak vooruit. Maar helaas, mijn zoektocht naar een site waarop zulke stats te vinden zijn gaat door haha!

19 september 2019 om 11:26

Wanneer je dat door zal voeren, kan het analistenvak net zo goed worden opgeheven. Tuurlijk kun je iemand pas na een half jaar pas echt evalueren, maar Ronald de Boer zegt alleen maar dingen die hij heeft gezien en op basis van die waarnemingen trekt hij een conclusie over zijn kwaliteiten.

19 september 2019 om 11:51

Ik stem voor, opheffen die analisten. Komt zelden wat nuttigs uit. Vooral Derksen dan. Laat hem lekker bij Voetbal Inside zitten, maar niet bij live wedstrijden. Soms denk ik echt dat hij een andere wedstrijd heeft zitten kijken.ik vind het vrij vroeg om nu al een conclusie te trekken. Zeg dan dat er genoeg verbeterpunten zijn, maar dat hij door zijn doelpunten al belangrijk is. Dan eindig je toch nog positief.

19 september 2019 om 11:56

Ik heb gister dan weer genoten van Van der Gijp (?) en Advocaat. Derksen zegt zelden wat nuttigs maar die nuchterheid bij Advocaat kan ik heel erg van genieten. Denk dat je meer doelt op het feit dat sommige “analisten” gewoon geen podium mogen

19 september 2019 om 12:15

Precies, ik had het anders moet verwoorden. Er zitten wel een paar goede tussen, maar het merendeel kraamt alleen maar onzin uit. Gisteren was het prima ja, maar dinsdag heb ik mij echt kapot geërgerd. Ik was ook verrast door het optreden van Sierd de Vos bij Rondo. Hij had wel leuke achtergrond verhalen. Past toch beter bij zo'n praatprogramma, dan tijdens het becommentariëren van een wedstrijd.

19 september 2019 om 12:17

Die zogenaamde analisten, eigenlijk niet meer dat ex-voetballers en journalisten die betaald worden door zendgemachtigden om de tijd tussen de reclames (de inkomstenbron) vol te lullen, maken het allemaal ingewikkelder dan het is. De naam ‘analist’ alleen al: alsof het een wetenschappelijke benadering betreft... Zo’n Kees Kwakman bijvoorbeeld. Of een Johan Derksen. Voetballers met een voetbalverleden in de marge, die het gewone volk gaan uitleggen, op een quasi intellectuele manier, wat er allemaal goed en fout gaat in hun allesomvattende wijsheid na hun “wetenschappelijke analyse’ van een voetbalwedstrijd voor ieders vermaak en ontspanning. Ach ja, er zit gelukkig een knop op je tv. Maar storend is wel, hoe zulke figuren het podium krijgen om de publieke opinie te bepalen. De meute slikt veel voor zoete koek. Laten we teruggaan naar de tijd van uitzendingen van hooguit twee keer 45 minuten met pauze en wat interviewtjes met spelers en trainers eromheen. Ik weet wel dat het een utopie is, het niet meer in de commerciële tijdsgeest past en dat het op die manier geld geld in de la legt, maar voetbal mag wat moj betreft weer terug naar het pure, simpele spelletje, zonder gewichtig geblabla van “analisten’ rond de wedstrijden, die alles achteraf proberen te verklaren tegen een goedbetaalde vergoeding en zichzelf zo geweldig belangrijk achten. “Voetbal is een simpel spelletje. Ofwel kom je op tijd bij de bal, ofwel ben je te laat. Als je vaak te laat komt, moet je de volgende keer gewoon wat vroeger vertrekken.” aldus wijlen Johan Cruijff. En: “Voetbal is een spel van fouten. De ploeg die de minste fouten maakt is de beste.” Who needs more?

We zijn familie en familie kijkt naar elkaar om, vind ik een sterke uitspraak. Kan wel zien dat hij van Ajax houdt. Is denk ik iets Argentijns/Mexicaans. Ik zie hem dit seizoen wel echt groeien als een CVM naast Martinez.

19 september 2019 om 11:29

Ik vind vooral dat hij erg licht geraakt is. De Boer zegt niet eens dat het een slechte speler is ofzo, maar alleen dat hij niet perse een middenvelder in hem ziet. En ik zie zelf ook veel meer een verdediger in hem en dat is vooral ook de positie waar Ajax hem het hardst nodig heeft op dit moment. Want op dit moment heb je niet eens perse een Llorente nodig om door de lucht in de problemen te komen.

19 september 2019 om 11:53

Ik kan mijzelf vinden in je mening en ben het eigenlijk gewoon met je eens. Ik zou hem bijvoorbeeld ook naast Blind neerzetten. Alleen, heeft hij hier nog nooit gestaan bij Ajax. Ik zou dit dan proberen in de Eredivisie, tegen de kleinere clubs en dan tegen FC Utrecht etc. Kijken hoe dit duo het doet... Mexicanen zijn over het algemeen hele emotionele mensen, ik denk dat hij het misschien negatief opvat en daarom zo erg geraakt is. Want zoals je zegt, De Boer zegt alleen dat hij hem een betere verdediger vindt.

19 september 2019 om 12:09

Latinos zijn sowieso vrij eergevoelig, maar als hij de top wil halen zal hij nog 10x erger meemaken dan deze constructieve en genuanceerde mening. Misschien een goed moment voor hem 'to grow a pair'.

19 september 2019 om 13:00

Ik vind dat Alvarez gewoon een goed argument heeft. De Boer is werknemer van Ajax en zou zich derhalve van publiekelijk ("analytisch" commentaar op Ajax (zijn werkgever, zijn collega's moeten onthouden.dat is niet lichtgeraakt zijn of typisch Mexicaans, mijn werkgever hanteert dezelfde integriteitscode. Maar ja, de Boertjes en integriteit....

19 september 2019 om 16:37

Inderdaad, heb je gelijk in. Als dit Engeland was...

19 september 2019 om 15:56

Ook ergens een beetje overdreven dit soort uitspraken. Je zou ook kunnen denken, De Boer wil graag andere dingen van mij zien, welke keuzes kan ik misschien beter maken, je kan het ook opvangen als feedback op die manier. Dan wil je elkaar scherp houden en beter maken door kritisch te zijn op iemand. Ik denk dat dat juist naar elkaar omkijken is.

Vind het ook overdreven. Vooralsnog doet hij het prima op het middenveld. Niet uitmuntend maar wel steeds voldoende. Ook heeft hij al zijn transfersom terugverdiend met zijn twee doelpunten in de voorronde CL en tegen Lille. En hopelijk wordt hij straks als centrale verdediger gebruikt waarvoor hij eigenlijk gehaald is.In de winterstop zie ik nog graag Olmo erbij komen op het middenveld zodat Alvarez centraal in de verdediging kan spelen: Onana, Dest, Alvarez, Blind, Tagliafico, Vd.Beek, Martinez, Olmo, Ziyech, Tadic, Neres

19 september 2019 om 12:01

Denk niet dat Zagreb die Olmo laat gaan voor een bedrag onder de 30 mil. En al helemaal niet in de winter

19 september 2019 om 13:48

We zullen het zien. Misschien is Zagreb dan al uitgeschakeld in de CL en zien ze een verkoop misschien dan wel zitten. Olmo heeft zeker oren naar een transfer.

Ze hebben allebei een punt. Als je bij Ajax werkt, dan hou je in de media je mond over Ajax spelers en bespreek je dat intern. Aan de andere kant zegt de Boer wat iedereen ziet, nl dat Alvarez minder creatief is als middenvelder... maar dat is dus niet aan Ronald om dat publiekelijk aan te kaarten.

Oud-voetballers blijken niet altijd briljant na hun voetbalcarriere. Kijk maar naar de oud-voetballers van Manchester United. Het is gewoon geen garantie dat er slimme en constructieve opmerkingen worden gemaakt. En ik vind de opmerking van R de Boer over Alverez ook onterecht.
Ik ben sinds de eerste wedstrijden van fan het koppel Alverez, Martinez.
Als je Arsenal fan bent geweest, dan weet je hoe plezierig een stabiel defensief middenveld is. Heb je het niet, dan verlies je onnodig wedstrijden.
Alvarez en Martinez zijn een prima uitgangspunt en gedurende het seizoen kun je nog altijd schuiven naar nog iets beters, maar voor nu aub de stabiliteit koesteren

Kritiek of gewoon een afwijkende visie van de implementatie van onze nieuwe speler? Ondanks dat ik het een uitstekende middenvelder vind, en zelfs voor diepgang en dreiging zorgde in de 16 van de tegenstanders, dat ie op zeer korte termijn een linie naar achteren kan. Ook voor de positie achterin heeft ie veel kwaliteiten. Het is bijna zonde om daar een heel seizoen te spelen met Schuurs of Veltman, want die jongen heeft de potentie om de nieuwe Rafael Marquez te worden.

Ondanks ik vind dat je als voetballer moet leren omgaan met kritiek, in wat voor vorm dan ook is het wel goed dat hij van zich afbijt. Zijn eerste buitenlandse avontuur in een ander continent bij een club die totaal anders speelt op je 21e, ga er maar aan staan. Vooralsnog doet hij het meer dan naar behoren. Komt denk ik beter uit de verf centraal achterin, echter doet hij op het middenveld precies wat er van hem verwacht wordt en draait hij moeiteloos mee, verovert ballen en levert ze in bij de meer creatieve spelers. En ik verwacht dat hij alleen nog maar beter wordt

Hij komt uit een land met een andere mores, waar men niet gewend is dat er in het eigen vlees wordt gesneden. Het is niet zozeer een probleem dat R. de Boer dat zegt, maar dat hij dat zegt over een speler van Ajax terwijl hij bij die club op de loonlijst staat. In een eerdere periode is hij om die reden al eens weg gestuurd en er zijn nog steeds mensen dat vinden. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit omdat hij niets anders doet dan zijn mening geven. Zijn mening is niets meer waard dan die van een ander en blijft een mening en is geen feit. Hij komt uit een voetbalcultuur waarin er een voorkeur is voor technische spelers op het middenveld en dus is zijn mening te begrijpen. Cruijff is dat in feite ook, maar haalde desalniettemin Wouters naar Ajax en dat was allesbehalve een echte Ajaxspeler. Omdat de situatie daar om vroeg. Wouters is een prima speler gebleken voor Ajax, zoals dat later bijv. ook gold voor Dickie Schoenaker. Wat R. de Boer uitspreekt, is een voorkeur, maar er zijn meerdere manieren om brood te bakken.

19 september 2019 om 14:37

Als De Boer niks mag zeggen over spelers die net als hij bij Ajax op de loonlijst staan, is hij geen onafhankelijke analist en zou hij een van beide baantjes op moeten geven.

Wanneer God er bij word gehaald haak ik af

19 september 2019 om 11:37

Waar maak je je druk over? Mexico is een zeer katholiek land. Dat is bij alle Spaanstalige landen zo. Messi dankt ook altijd op deze manier.

19 september 2019 om 11:50

Oke, tot ziens.

19 september 2019 om 13:13

Ik vind dat zelf ook altijd een zwaktebod maar als hij écht denkt dat hij zijn talent van god heeft gekregen dan moet hij dat zelf weten.

19 september 2019 om 14:04

Gelukkig was het aan het eind van het interview. Dus je hebt weinig gemist.

19 september 2019 om 14:54

Eens. Het is een enorm zwaktebod en zegt wat over denkvermogen en dat men hem makkelijk iets wijs kan maken. Zolang hij op het veld presteert mag hij echter helemaal zelf weten of hij dagelijks de paashaas eert met een eitje.

Daarnaast: voetbal kwaliteiten staan los van iq. Iemand met vmbo zal gemiddeld niet slechter voetballen dan iemand met
Vwo.

Als er iets wat altijd en overal gebeurd is snel oordelen. In Nederland krijg je gelukkig als speler en trainer wat meer krediet dan in het buitenland. Kijk maar eens naar Italiaanse/portugese/engelse clubs, daar verdwijnen trainers en spelers heel wat sneller van het toneel dan hier. Alvarez doet het tot op heden prima, al verwacht ik wel wanneer van de Beek weer terug dat Alvarez een linie naar achteren zal worden geschoven in plaats van Veltman. Ik zou met deze opstelling spelen.

Onana
Dest
Alvarez
Blind
Tagliafico
vd Beek
Ziyech
Martinez
Neres
Tadic
Promes

Normaal gesproken is dat natuur niets geks wat de boer zegt. Maar het maakt het wel apart dat hij bij Ajax op de loonlijst staat en hiermee dus zowel alvarez als de keuze van ten hag bekritiseerd. Niet heel collegiaal naar ten hag vooral die al genoeg kritiek krijgt.

Deze jongen is heel belangrijk voor Ajax en brengt "kloten" mee! De Boer moet niet gaan zitten stoken en zich niet met het technisch beleid bemoeien. Al dat geouwehoer. Ga lekker voetballen man. Deze jongen is multifunctioneel en gaat een grote toekomst tegemoet. Net als Martinez, die andere geweldenaar! Geef ze het volledige vertrouwen en ze strijden tot de dood er op volgt.

Hij is wel erg op zijn pikkie getrapt he, het is de Boer zijn werk om zijn mening te geven als analist, ben je het daar niet mee eens prima maar ga er niet telkens op terugkomen in de media

Eigenlijk zegt hij wat ik veel vaker denk van onze analisten. Analyseer eens in plaats van punten vinden waarom hij niet functioneert. Ik bedoel het is zo simpel; Alvarez is geschikt als middenvelder met scorend vermogen en verdedigende taken, dat doet hij goed tot zeer goed. Alvarez is niet geschikt als nummer tien of aanvallende middenvelder, maar dat is ook zijn rol niet. Ga hem daar dan ook niet op beoordelen. Beoordeel zijn functioneren conform zijn rol en beoordeel zijn functioneren in het team, maar ga niet met kaasverhalen komen over wat die niet kan, hij heeft namelijk ook niet goed gekeept maar dat is ook zijn rol niet.ik hoop echt dat de Nlse analisten veeeel beter worden, want dit is gewoon storend en ik support Alvarez dan ook echt in deze.

iedereen mag een mening hebben natuurlijk. Ronald De Boer verwacht misschien iets meer voetballend vermogen van een middenvelder van Ajax. de een zal dat terecht vinden en de ander niet maar uiteindelijk is het slechts een mening van een analist die hij natuurlijk mag hebben. hij heeft verder niks gezegd dat niet door de beugel kan ofzo imo. als Ronald actief is als analist moet hij gewoon zijn mening kunnen geven over een Ajax speler want als analist kan je daar niet omheen gaan zitten draaien. als Ajax het daar niet mee eens is dan moeten ze hem een ultimatum stellen. of stoppen als analist of stoppen bij Ajax

Ronald de Boer zou wat meer kritiek moeten hebben over de arbeidsomstandigheden in Qatar met de bouw van de stadions daar en waar nog steeds een moderne slavernij heerst. Maar ja, je gaat toch niet je broodheer aanvallen?

Ik denk dat Ronald de Boer weinig verkeerds heeft gezegd. Als middenvelder is Alvarez ook meer geschikt in een verdedigende rol dan een aanvallende. Met een beetje zelfreflectie snapt Alvarez zelf ook wel dat zijn tackle nu eenmaal beter is dan zijn dribbel of visie. Daarmee zegt de Boer overigens niet dat hij het een slechte middenvelder vind. Alleen dan moet je hem bij Ajax ook wel zo gebruiken en niet verwachten dat hij aanvallend ook veel bij gaat dragen met dribbels, goals en assists. Bij Ajax is het spel echter vaak zo dat dit wel van een middenvelder wordt verwacht.

19 september 2019 om 12:03

Alvarez is net een paar weken in Nederland en moet aan alles nog wennen op een positie waar hij niet gewend is om daar te spelen maar komt meneer de Boer wel even vertellen wat hij verkeerd doet.

19 september 2019 om 12:16

Op een positie waar hij niet gewend is om te spelen? Onder welke steen heb jij geleefd? Hij heeft heel vaak op het middenveld gestaan. Hij voelt zich daar juist prettiger dan achterin zegt ie zelf. Al zie ik hem liever achterin naast blind.

19 september 2019 om 12:19

Dat is die steen die jij op je knar hebt gekregen. Hij is gescout en aangetrokken als cv en word samen met Martinez op het middenveld gezet en deed het daar uitstekend.

19 september 2019 om 13:53

@janta een leek kan zien dat Alvarez geen middenvelder is. geen dynamiek, geen voetballend vermogen, geen hoge handelingssnelheid, geen geweldige pass vooruit omdat hij de oplossing naar voren niet snel genoeg ziet. hij is goed in ballen onderscheppen en daarom gewoon een verdediger die prima een man kan uitschakelen

Misschien wat off topic hoor, maar ben ik nou de enige die van deze zin heel erg moe wordt? "ik denk dat God mij de gave heeft gegeven om te voetballen"wat moet ik met deze informatie?daarbij doet De Boer gewoon ze werk als analist. Niks aan de hand dus, gewoon laten zien dat ie ongelijk heeft en niet op reageren.

19 september 2019 om 17:19

Je hoeft niks te doen met deze info omdat het niet belangrijk voor je is. In Mexico zijn ze erg gelovig en denken ze ook dat een brroodje pindakaas smeren iets van God is. Dat is hij natuurlijk ook. De Boer doet ook z'n werk als analist, maar hij heeft een vrij groot oordeel over een jongen die eigenlijk nog niet echt op fouten te betrappen is. Toch zij ik al bij z'n transfer dat hij niet op het middenveld moet spelen, want ik vind hem te slordig als hij vooruit moet spelen en te langzaam. Als verdediger zie ik hem erg graag.

Ik blijf erbij dat ik hem naast blind achterin in het centrum wil zien. Die shirtjes graaiende Veltman die elke keer weer zijn gebruikelijke fouten maakt lekker op de bank of desnoods rechtsback als het moet.

19 september 2019 om 13:03

Supporters als jij die bij elke topic afgeven op de meest trouwe en loyale speler, kan Ajax missen als kiespijn. Veltman heeft precies 1 fout gemaakt. Tagliafico maakt ook vaak overtredingen maar bij hem is het grinta.

Ik snap de context niet helemaal: 'ik ken hem niet ', 'we zijn familie en familie kijkt om naar elkaar'. Vervolgens 'ik focus op wat de trainer zegt' maar hij reageert wel op een twitterbericht waarin kritiek wordt geuit.als je dan zo graag politiek netjes wilt reageren, blijf lekker oppervlakkig.

Ik zie op TV en lees in allerlei bladen en op websites steeds de kritiek die Jan en Alleman heeft op Martinez en Alvares. Even los van het feit dat het mij op zich niet heel veel kan schelen en ik het voor een groot deel oneens ben met die kritiek vind ik het vooral jammer dat al die critici wel lekker lopen te janken over het opstellen van die twee op het middenveld bij Ajax maar dat ik niemand hoor zeggen hoe Ten Hag zijn middenveld met het spelersmateriaal dat hij dan wel ter beschikking heeft dan wel zou moeten inrichten. En met welke argumenten.

19 september 2019 om 13:54

@theo Uphus de analytici gaan toch niet over het aankoopbeleid of wat dan ook? die beoordelen wat ze zien in de wedstrijd en concluderen dan imo terecht dat Alvarez geen middenvelder is

Ik vind het geen sterke reactie van hem. Het komt op mij over alsof ie niet met kritiek om kan gaan, aangezien de Boer enkel twijfels uit of Alvarez creatief genoeg is om bij Ajax op het middenveld te spelen. Dat mag je gewoon roepen op televisie als analist. Ook al ben je jeugdtrainer bij Ajax. Zeg gewoon dat je vastbesloten bent het tegendeel te bewijzen en kom niet met een verhaal dat het niet gezegd mag worden en je van god een gave om te voetballen hebt gekregen.

Bij Ajax is men altijd kritisch, daar zal ie nog aan moeten wennen.

Gozer heeft met zijn doelpunten nu al zijn waarde terugbetaald. Maar blijkbaar als een grote jongen op het middenveld speelt dan past dat niet bij het dwergjes middenveld wat ze normaal gewend zijn.

Alvarez lijkt wat snel op zijn pik getrapt te zijn. Kritiek hoort er nou eenmaal bij. En dit was eigenlijk zeer milde kritiek als je ziet wat sommige andere spelers te horen krijgen.

Ach, Ronald de Boer is al jaren te zien als analist bij Foxsports en al jaren niet goed genoeg om op die stoel te zitten.....

Als hij nu al zo gereageerd ben ik benieuwd wat er gebeurd als er kritiek loos barst.

De Boer probeert zijn commentaar uit alle macht zo neutraal mogelijk te geven, maar daarin is hij vaak onbedoeld wat al te kritisch naar Ajax en wat minder kritisch naar anderen. Alvarez is een erg jonge speler met vreselijk veel talent. Net als Martinez en Promes is hij een geweldige aankoop waarbij Mark Overmars weer erg goed heeft ingekocht. Als je dan ook kijkt naar een jongen als Dest dan moet je concluderen dat dit team weer erg ver kan komen dit jaar.

Eigenlijk moest Edson Álvarez hier helemaal niet op ingaan en gewoon doorgaan waar die mee bezig is, namelijk scoren in de Champions League en prima voetballen de laatste weken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren