Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nederland stijgt drie plekken op FIFA-ranking en is Duitsland voorbij

Laatste update:

Nederland is de nieuwe nummer dertien op de wereldranglijst van de FIFA. Na de overwinningen van Oranje op Duitsland en Estland in de EK-kwalificatie is het team van bondscoach Ronald Koeman met drie plekken gestegen op de ranking. België blijft koploper, terwijl wereldkampioen Frankrijk de nieuwe nummer twee is. Brazilië zakt een positie naar de derde plaats.

Nederland stond op een gedeelde zestiende plaats met Italië, dat eveneens op 1569 punten stond. Duitsland stond een plaats hoger, maar inmiddels heeft Oranje Die Mannschaft voorbij. Oranje was in de EK-kwalificatie met 2-4 te sterk voor de ploeg van bondscoach Joachim Löw. Een paar dagen later werd Estland met 0-4 opzij gezet. De twee overwinningen zijn van positieve invloed op positie op de wereldranglijst.

In oktober komt het Nederlands elftal weer in actie. Op 10 oktober staat om 20.45 uur de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Noord-Ierland op het programma. Drie dagen later volgt de uitwedstrijd tegen Wit-Rusland.

Stand FIFA-ranking per 19 september



POSITIE LAND PUNTEN +-
1 België 1752 0
2 Frankrijk 1725 +1
3 Brazilië 1719 -1
4 Engeland 1662 0
5 Portugal 1643 +1
6 Uruguay 1639 -1
7 Spanje 1631 +2
8 Kroatië 1625 -1
9 Colombia 1622 -1
10 Argentinië 1614 0
11 Zwitserland 1604 0
12 Mexico 1603 0
13 Nederland 1586 +3
14 Denemarken 1584 -1
15 Italië 1583 +1
16 Duitsland 1580 -1
17 Chili 1576 -3
18 Zweden 1560 0
19 Peru 1551 0
20 Senegal 1546 0

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap enigszins hoe lijst in elkaar steekt. Maar kan iemand me uitleggen waarom Engeland op plek vier staat? Ik heb niet het idee dat ze goed presteren.

19 september 2019 om 10:24

Halve finale wk, halve finale nations league.

19 september 2019 om 10:26

Halve finale wk en nu alles gewonnen ek-kwalificatie. Niet slecht toch

19 september 2019 om 10:26

Halve finale WK, halve finale Nations League, makkelijke kwalificatiegroep... ik zou ze ook niet inschalen op nummer 4 qua kracht of potentie, maar resultaten hebben ze wel gehaald.

19 september 2019 om 13:45

Op basis van die resultaten kun je stellen dat het terecht is maar ik ben het er wel mee eens dat er veel landen zijn die sterker zijn dan Engeland (nederland, Duitsland, Italie, Mexico, Spanje, Portugal, Argentinie....

19 september 2019 om 13:50

Ze zouden de top 10 eens moeten uitnodigen voor een heel kort tornooi en laten zien wie echt de sterkste en best voetballende ploeg is. Laat al deze landen tegen elkaar spelen en Engeland steekt er niet bovenuit. Sommige landen zouden een pak slaag krijgen van een Spanje/brazilie.

19 september 2019 om 14:07

Dat doen ze eens in de vier jaar . Het heet een wk .

Dest erbij en je hebt een leuk basiselftal voor tijdens het EK. Als Ihattaren en Stengs zo leuk blijven spelen, kunnen er mooie dingen aankomen tijdens het WK daarop.

19 september 2019 om 10:36

Zeker weten. Als je je bedenkt dat dit elftal nog 3 jaar gaat groeien, verwacht ik een elftal in de top 5 van de wereld staat. Alleen Blind zal qua niveau/leeftijd minder worden, omdat hij wat traag is. Verder allemaal spelers die ik eerder beter zie worden, dan slechter. En dan niet te vergeten dat we nog extra (potentiã«le) toppers hebben als Malen, van de Beek, De Vrij, Akã©, Boadu, Koopmeiners, Kluivert. Spelers als Simons en Naci Unuvar zullen op het WK 2022 /- 19 jaar zijn. Oh, en dan hebben we ook nog talenten iets minder in de schijnwerpers staan, maar ook potentie hebben: Chong, Redan, Wijndal, Gravenberch, Hendriks, Zirkzee, Hoever, van de Berg. Ik heb er zin in!

Cillessen
Dest
De Ligt
van Dijk
Blind
Wijnaldum
de Jong
Stengs
Ihataren
Bergwijn
Depay
19 september 2019 om 13:47

Zou eerder Stengs noemen dan doodloper koopmeiners straks noem je TIl nog.... :-)Unuvar dat is echt een topper in wording. En maar hopen dat er een echt goede spits opstaat en een opvolger voor Babel. Blind kan ook nog wel even mee

19 september 2019 om 14:11

Stengs heb ik al opgenomen in mijn potentiele basiselftal.

Onofficieel dan.. net als de hele ranglijst. De effecten van de nieuwe rekenmethode gaan we pas over een paar jaar echt terugzien in deze lijst en niet binnen 3 maanden. Op dit moment staat de wereldkampioen oefenduels nog fier bovenaan.

19 september 2019 om 10:40

3de op het laatste WK en van de laatste 16 kwalificatiewedstrijden voor zowel het WK als nu het EK 15 keer gewonnen en 1 keer gelijkgespeeld.ga elders zeveren met je oefenwedstrijden aub.

19 september 2019 om 11:04

Sorry hoor, maar het sterkste team dat ze in die 16 wedstrijden zijn tegengekomen is Rusland. Verder onder andere 3x tegen Cyprus, San Marino, twee keer Gibraltar... Tuurlijk, je moet het nog wel even doen, maar we moeten niet doen alsof dit een wereldprestatie is waardoor ze terecht bovenaan staan.

19 september 2019 om 11:14

Dat er geen absolute toplanden tussen zaten, dat is zo, maar landen als Griekenland, Bosnie, Schotland, Rusland, daar win je echt niet zomaar van. Sterker nog, dit zijn landen waar Belgie 10 jaar geleden zomaar van verloor. We zien nu toch echt, ook bij andere grote landen, dat er geen makkelijke wedstrijden meer bestaan? Ok, een San Marino en Gibraltar, dat zijn simpele overwinningen zonder veel moeite, maar de rest? Als je zelf niet top bent kan je daar zomaar van verliezen.

19 september 2019 om 11:58

stungunner, wel even eerlijk zijn alsjeblieft. Op basis van wat je zegt moet Frankrijk dus eerste staan. Het is gewoon algemeen bekend dat België tegen de zwakkere landen -vaak- oefent.

19 september 2019 om 12:00

Schotland? Griekenland?? Daar hoor je gewoon makkelijk van te winnen als België zijnde. Je bent één van de toplanden met de beste spelers die er rond lopen. Als je moeite heb met een land waar Sokratis de beste is...

19 september 2019 om 12:23

Frankrijk heeft verloren van Turkije. Turkije, toch ook wel ongeveer niveau Rusland me dunkt. Dat is dus mijn punt, zelfs de wereldkampioen verliest van een land als Turkije. Tuurlijk hoort Belgie te winnen van dergelijke landen, maar het is niet dat alles zomaar vanzelf gaat. Je kan ook gewoon verliezen van dergelijke landen, en feit is dat Belgie gewoon al een paar jaar geen steken laat vallen tegen zulke landen, en daardoor ook veel punten sprokkelt. Als je dan ook nog op een WK tegen oa Brazilie en Engeland wint, dan is dat gewoon goed, en sta je echt niet zo hoog omdat je gewoon je oefenpartijtjes wint.

19 september 2019 om 12:34

Ik weet niet precies wat je probeert te zeggen. Ik heb Rusland niet opgenoemd, een land die jij vergelijkt met Turkije. Een bal is rond dus je zou ook zomaar van San Marino kunnen verliezen. Alleen is het wel een feit dat België tegen de mindere tegenstanders speelt. Op basis hiervan zijn ze onterecht eerste op dit lijstje. Kwamen zelfs net na de WK op nummer 1 terecht. Een Frankrijk die 2e en 1e werd in kampioenschappen op twee, vind ik dan weer vreemd. Zelfde geld voor landen die helemaal geen oefenwedstrijden speelde om geen punten te verliezen en er goed voor te staan in de groepsfases. Tegen Brazilië hadden ze de nodige geluk, Engeland is niet eens goed. Dat zij 4e staan is een grap.

19 september 2019 om 14:26

Met overwinningen tegen SAN Marino en zo stijg je niet op deze ranking . Sterker nog , je daalt er mee. Als je bijvoorbeeld 100 punten hebt in 10 wedsrijden = 10 En je speelt dan tegen san Marino en win je krijg je bv 1 punt. Dan heb 101 punten in 11 wedstijden . Dat is dan een quote van 9,2 of zoiets. Kortom je bent gedaald door van san Marino te winnen. Je kunt dus onmogelijk bovenaan staan door zogenaamd alleen van kleintjes te winnen. België heeft toch op het wk ook alles gewonnen op 1 wedstrijd na. Waaronder ook Brazilië en Engeland ...dus wat een onzin

19 september 2019 om 14:34

Kom op man, kijk naar je selectie die is van wereldtop formaat. Schotland en co stellen niks voor. Dat je het even lastig hebt tegen een Bosnie en Rusland kan nog, maar dan nog ben je aan je stand verplicht om die teams met eeen pak slaag af te maken.

19 september 2019 om 10:50

Dat is dus echt enorme onzin hoor, als je nu de wereldkampioen kwalificatieduels had gezegd had je misschien nog een punt gehad. En je kunt ook niet ontkennen dat ze op het WK vrij geweldig waren en dat net zo goed hadden kunnen winnen.

19 september 2019 om 11:07

Met dat materiaal dat jullie hadden... vond ik het gewoon ondermaats. Ik zeg niet dat het aan de spelers ligt hoor, maar voornamelijk aan de beroerde technische staf.

19 september 2019 om 11:18

Vrij geweldig? Met alle geluk wordt er gewonnen van Brazilië en bij de volgende serieuze tegenstander is het meteen uit met de pret. Als je kijkt hoeveel (officiële) wedstrijden België heeft gewonnen van serieuze tegenstanders is het toch best wel matig met deze selectie? Er wordt wel veel gewonnen, maar dat zijn niet bepaald tegenstanders ben niveau, als je de Belgische selectie erbij pakt. Als je al kijkt naar de nation league poule waar België niet nummer 1 is geworden, is het toch gewoon slecht? Deze lijst geeft naar mijn inzien wel een vertekend beeld.

19 september 2019 om 11:36

Op het WK waren ze gewoon de best voetballende ploeg hoor. En als je tegen Brazilië na een half uur 2-0 voorstaat is het toch enorm naïef om te blijven aanvallen?

19 september 2019 om 11:39

Sorry maar ik kan echt niet snappen dat een derde plaats op een WK met echt wel leuk voetbal en uitschakeling tegen de latere wereldkampioen in de halve finale als “ondermaats” bestempeld wordt. Op het EK 2016 was het wel ondermaats, daar geef ik je 100% gelijk in.

19 september 2019 om 11:50

Niet per se ondermaats, maar wel een sterk vertekend beeld. Belgiã« heeft op dat hele toernooi twee serieuze tegenstanders gehad: Braziliã« en Frankrijk. Tegen de eerste speelde ze goed, maar werd er ook met enig geluk gewonnen, daar Braziliã« in de slotfase veel sterker was. Frankrijk dus van verloren. Belgie heeft een abonnement op eenvoudige poules, zo ook op dat WK. Panama en Tunesie... tja. De wedstrijd tegen Engeland ging al nergens meer om, dus die reken ik niet mee als serieuze tegenstander. Verder hebben ze Japan nog getroffen, waartegen ze nog bijna verloren ook. Nee, gezien het materiaal wat ze hadden/hebben was ik niet onder de indruk.

19 september 2019 om 11:58

Engeland is plots geen serieuze tegenstander meer ofzo, dat is janneke en mieke? Kan je dan wel zeggen dat het nergens om ging, maar hebben ze wel 2x van gewonnen, en de laatste wedstrijd ging wel om een medaille.

19 september 2019 om 12:01

Vergeet niet dat een ronde ervoor ze ook nog door het oog van de naald kropen tegen Japan!

19 september 2019 om 12:02

Gaan we nu ook doen alsof Engeland met een A selectie speelde? We weten toch wel dat dit een wedstrijd was voor de tweede plek?

19 september 2019 om 12:22

Ach jongens, laat die Belgen ook eens genieten. Ze hebben zo veel zwakke periodes gekend, dan is dit toch mooi voor ze? De kans is groot dat ze dit niet zo snel nog een keer gaan meemaken. Ze hebben een gouden lichting (die ook al deels op z'n retour is) en wat daar onder is is alweer een stuk minder. Dan moeten ze dit nu koesteren, is toch prima?

19 september 2019 om 12:26

@acepluto, de troostfinale voor brons was nochtans wel een wedstrijd met inzet.

19 september 2019 om 12:34

Ja die wel, maar je noemt ook de groepsfase op en dat vind ik geen goed argument. België hoort gewoon geen 1 te staan hier.

19 september 2019 om 12:54

Daar heb je gewoon gelijk in, Frankrijk moet altijd op 1 staan. Maar van de landen die daar onder zouden moeten staan is België toch echt wel zo wat de best presterende (samen met Brazilië) en de rest presteert zo wisselvallig als de pest.

19 september 2019 om 12:59

Ik denk dat alleen Frankrijk meer tegenstanders met naam is tegengekomen op het WK en zelfs dat is nog discutabel. Want vind jij echt dat Engeland-Brazilië-Frankrijk-Engeland echt veel onderdoet voor Argentinië-Uruguay-België-Kroatië? Zo kun je echt van iedereen lijstjes maken, en de partij tegen Frankrijk kon echt wel twee kanten op , Frankrijk won verdient maar als België won was dat nu ook niet enorm onverdiend geweest. Al bij al vond ik het als Belg een prachtig WK met vele hoogtepunten en meestal voetbal om trots op te zijn.

19 september 2019 om 13:32

Klopt, ik laat het allemaal zo vreemd klinken maar ik vind België samen met Brazilië 2/3.

19 september 2019 om 14:12

Dat mensen het ondermaats noemen zou ik als een compliment zien. Deze Belgische selectie heeft zo ontzettend veel talent dat er meer van verwacht wordt. Belgie speelde best aardig op het WK, maar je houdt er toch altijd een gevoel bij dat ze het zoveel beter zouden moeten kunnen, met zulke spelers.

19 september 2019 om 14:16

Vrij geweldig? Ik dacht dat Nederlanders chauvinistisch waren en een dikke nek hadden, maar jullie Belgen kunnen er ook wat van. Heb destijds met stijgende verbazing naar Sporza gekeken waar 'landgenoot' Jan Mulder ook regelmatig de polonaise mee liep terwijl het voetbal voor de neutrale supporter niet zo geweldig was als jij doet denken. Maar dat snap ik; want je bent een fan. Ik vond het WK in Zuid Afrika ook top voor ons Oranje maar zag later pas dat het eigenlijk qua spel niet sprankelend was. Wat jullie betreft hadden jullie er tegen Japan al verdiend uit te vliegen.

19 september 2019 om 14:31

Hmm een derde plek is ondermaats ? 2* Engeland weggespeeld , van Brazilië gewonnen en tegen Frankrijk was België zeker niet de mindere. Heel ondermaats ja , haha.

19 september 2019 om 17:22

Ik ben misschien wel een fan maar dan heb je echt niet naar alle matchen gekeken hoor. Ze speelden misschien wel het aangenaamste voetbal om naar te kijken, en dat werd echt niet alleen door de Belgische tv gezegd hoor. Tegen Japan waren ze ook gewoon beter en hebben ze verdiend gewonnen. Die Japanners trapten 2 keer op doel en 2 keer vloog die bal er geweldig in.

19 september 2019 om 11:25

Klopt, de vertraging in de lijst is veel te groot. De kwalificaties WK van jaren geleden tellen nog mee, immers alleen via de kwalificaties kon je het hoofdtoernooi halen.

Heeft deze ranglijst nog invloed op de poule van het EK of WK?

19 september 2019 om 10:43

De groepshoofden op het EK staan al vast. Als Nederland en Roemenïe het EK halen zal Nederland bij Roemenië ingedeeld worden. voor het WK weet ik het niet.

19 september 2019 om 10:57

Nederland zit dan bij Roemenie in de poulefase en daar komen nog 2 bij? Want volgens mij zitten Spanje en Engeland dan ook bij elkaar toch?

19 september 2019 om 11:27

Dit heeft te maken met het feit dat de speellocaties al vastliggen. Nederland zal in dit geval twee keer in de Johan Cruijff Arena spelen. Als de volgende 12 teams zich kwalificeren is de helft van elke groep al bekend. Groep A: Italiã« en Azerbeidzjan groep B: Rusland en Denemarken groep C: Nederland en Roemeniã« groep D: Engeland en Schotland groep E: Spanje en Ierland groep F: Duitsland en Hongarije

19 september 2019 om 11:51

Pfff ... snel afschaffen, lekker loten niet dit voorafgaande bullshit

19 september 2019 om 11:54

Ze hebben dit zo ingesteld omdat dit de twaalf speellocaties zijn. Als er een poule komt met Roemenië, Nederland, Litouwen en Oostenrijk, dan speelt Nederland tegen Oostenrijk en Litouwen in de JC Arena. Wat ze willen voorkomen is dat Nederland-Oostenrijk in Rusland wordt gespeeld en Rusland-Zwitserland in Nederland. Van mij had dat ook niet persé gehoeven.

Lijst is sowieso prut. Als je geen wedstrijden speelt kun je niet zakken.

19 september 2019 om 11:40

Leg is uit? Dan hou je toch gewoon evenveel punten, als degene onder je dan wel punten haalt kunnen ze je toch gewoon inhalen? Of is dit niet hoe het werkt?

Het zegt nu nog helemaal niks, het is een incomplete lijst. Maar toch is het een lekker gevoel dat we even over die Duitsers heen wippen. Hou deze lijn vast zou ik zeggen!

Leuk voor de statistieken maar voor de rest heeft het geen enkele consequentie.

Begrijp sowieso niet hoe portugal niet hoger dan Engeland staat. EK gewonnen en Nations league gewonnen. Het WK zal wel zwaar meetellen..

Leuk die lijst, maar dat is vaak wel wat vertekend het beeld,makkelijke tegenstanders en oefenpotjes doen ook mee voor de punten.het gaat uiteindelijk maar om 1 ding en dat is winnen! Nederland is hard op weg weer een geweldig elftal te krijgen, met een paar echte toppers erbij.ik begrijp overigens heel de discussie over België niet, ze staan gewoon 1e klaar. Of dat terecht is of niet maakt niks uit. Zo een stand is toch niet alles zeggend?

Toch wel apart, die dip waar Duitsland nu in zit. Het was altijd zo'n bizar constant presterend land: 19 WK-deelnames, 17 keer bij de laatste 8. 12 EK-deelnames, 9 keer minimaal halve finalist. En ineens zijn ze het helemaal kwijt, met een laatste plek in de poule op het WK 2018 en maar 5 overwinningen in de 10 interlands die ze sindsdien speelden. Dat Nederland af en toe z'n ups en downs heeft is logisch voor zo'n klein land, wij kunnen niet in elke generatie voor elke positie een topper hebben. Maar Duitsland leek daar tot voorheen nooit last van te hebben.

19 september 2019 om 14:35

Heeft vooral te maken met het feit dat ze geen nieuwee coach hebben aangesteld. Low deed het goed met de generatie hiervoor, maar ze hebben vers bloed nodig en nieuwee ideen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren