Transferaankondiging Mkhitaryan bij AS Roma draagt bij aan vermissingszaak
De social media campagne van AS Roma tijdens de afgelopen transferzomer heeft zijn vruchten afgeworpen. De Italiaanse topclub sloeg de handen ineen met twee liefdadigheidsinstellingen die zich bezighouden met het terugvinden van vermiste kinderen. Roma presenteerde nieuwe spelers op sociale media en vroeg daarbij telkens aandacht voor een vermissingszaak. De aankondiging van Henrikh Mkhitaryan heeft bijgedragen aan het terugvinden van een vermiste jongen.
Mkhitaryan maakte de afgelopen transferperiode op huurbasis de overstap van Arsenal naar AS Roma. Een foto van een dertienjarige Keniaanse jongen werd door Roma getoond naast die van Mkhitaryan bij de transferaankondiging op Twitter, waar de club uit de Serie A een achterban heeft van circa vijf miljoen volgers. De jongen, die in augustus voor het laatst was gezien, is daarna gevonden en herenigd met zijn familie, zo bevestigt Roma.
??Brilliant news! A 13-year-old Kenyan boy featured in the #ASRoma announcement video for @HenrikhMkh has been found safe & reunited with his family. The club partnered with the amazing @missingchild_ke in July to raise awareness about cases of children missing in Kenya?? pic.twitter.com/MMQExRGj5a
— AS Roma English (@ASRomaEN) September 16, 2019
“Door de samenwerking van @missingchild_ke en @ASRomaEN hebben we een kaars van hoop aangestoken om deze kinderen terug naar hun families te leiden”, laat Maryana Munyendo weten namen Missing Child Kenya. Het is niet de eerste keer dat een vermist kind is teruggevonden nadat een foto werd getoond op de kanalen van AS Roma. Vorige maand werd een vijftienjarig meisje teruggevoden, zes dagen nadat de Italiaanse club aandacht voor de zaak vroeg bij de transferaankondiging van de Turkse verdediger Mert Cetin.
In juni van dit jaar begon Roma een samenwerking met het National Center voor Missing and Exploited Children uit de Verenigde Staten en het Italiaanse Telefono Azzurro. “We hebben een gigantische achterban op sociale media en onze aankondigingen hebben een enorm bereik, overal ter wereld”, verklaarde Paul Rogers namens Roma de samenwerkingen. “We dachten dat wanneer we de aandacht van de wereld op ons gevestigd hebben, we net zo goed onze kanalen kunnen inzetten om deze instanties te helpen.”
Meer nieuws
Wint Cole Palmer het EK voor Engeland? ‘Het is een absoluut genie’
Ajax maakt vanwege riant bedrag aan tekengeld amper winst op Conceição
‘Liverpool maakt topprioriteit van Arne Slot en gaat aankloppen bij Feyenoord’
Noodkreet Koeman sorteert effect: Oranje mag met 26 spelers naar EK
Arsenal en Havertz voeren voetbalshow op na rust en vernederen Chelsea
PSG denkt zeer waardevolle troef in handen te hebben om Yamal in te lijven
Meer sportnieuws
Dat is geweldig!
Dat clubs op die manier een groter publiek willen treffen.
Chapeau voor Roma!
Als hier meer clubs aan meedoen dan wordt het netwerk alleen maar groter.
Wauw, dit is tof! De kracht van sociale media. Hopelijk kunnen meerdere clubs (en bedrijven) dit voorbeeld volgen
Bijzonder en mooi dat een club als Roma zijn bekendheid inzet ten goede. Origineel en goed bedacht ook.
Echt dikke respect voor AS Roma! Geweldig dat ze zoiets doen.
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.