Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Frenkie de Jong schittert op ongelukkige avond voor Jasper Cillessen

Laatste update:

Barcelona heeft zich zaterdagavond in een doelpuntrijke wedstrijd ontdaan van Valencia. In het Camp Nou waren doelpunten van Ansu Fati, Frenkie de Jong, Gerard Piqué en Luis Suárez (twee keer) voldoende voor een 5-2 overwinning op de groepsgenoot van Ajax in de Champions League. Het werd zodoende een ongelukkige avond voor Jasper Cillessen, die terugkeerde op het veld van zijn oude club en blunderde bij het doelpunt van Piqué.

Voor het eerst dit seizoen koos Ernesto Valverde voor het middenveld waar veel supporters op hoopten, bestaande uit Frenkie de Jong, Sergio Busquets en Arthur. De zestienjarige Fati had bovendien voor het eerst een basisplek, nadat hij voor de interlandperiode scoorde tijdens een invalbeurt tegen Osasuna (2-2). Destijds vond hij vijf minuten na zijn entree het net; ditmaal had hij nóg korter de tijd nodig. In de derde minuut van de wedstrijd ontving De Jong de bal aan de zijkant van het strafschopgebied van Carles Pérez. De middenvelder draaide open en vond Fati, die rond de strafschopstip hard en doeltreffend uithaalde.

Enkele minuten later waren de rollen omgedraaid: Fati diende als aangever voor De Jong. De jeugdexponent van Barcelona trok vanaf de linkerkant het strafschopgebied in, ging buitenom en zag De Jong inlopen. De Nederlander schoot vervolgens hard, hoog en door het midden achter Cillessen: 2-0. Barcelona leek de wedstrijd onder controle te hebben, maar na 26 minuten vond Valencia de aansluiting. Kévin Gameiro dook plots op voor Marc-André ter Stegen na een steekpass van Rodrigo, stond volgens de videoarbitrage geen buitenspel en maakte er 2-1 van.

Valencia slaagde er desondanks niet in om Barcelona in grotere problemen te brengen. In de tweede helft liep de ploeg van Valverde uit naar een ruime zege. De 3-1 kwam op naam van Gerard Piqué: de verdediger profiteerde dankbaar toen Cillessen een schot van Antoine Griezmann liet glippen, waarna de bal via de paal voor de voeten van Piqué kwam. Kort daarna stuitte Nélson Semedo op de paal, alvorens Suárez zijn invalbeurt binnen een minuut bekroonde met een fraai doelpunt. Vanbuiten het strafschopgebied schoot de Uruguayaan uit stand raak via de paal. Nadat De Jong het veld verliet voor Ivan Rakitic, leek het laatste woord voor Suárez, na voorbereidend werk van Griezmann. In de blessuretijd kwam Valencia via Maximiliano Gómez echter nog op 5-2.

Wordt Barcelona dit seizoen kampioen van Spanje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Frenkie én Ansu Fati schitteren. Suarez ook grettig ingevallen, doelpunt lijkt op die van Ronaldinho tegen Chelsea. Luxeprobleem voorin.

14 september 2019 om 23:26

Heel grettig! En nog prettig ook!

15 september 2019 om 07:11

Saurez en Messi moeten spits en rechts voor. De rest vecht het maar uit om de linksbuiten positie.

15 september 2019 om 08:58

Suárez liet meteen even zijn visite kaartje achter bij zn 1e bal contact. Geweldenaar die nog lang niet afgeschreven is.

14 september 2019 om 23:39

Die vergeten we nooit meer. Letterlijk elke voetballer in de wereld had bij die voetbeweging meerdere collaterale banden gescheurd, maar die vent was één wandelend elastiek. Verschil is wel dat de bal toen stil lag, maar hoe Suarez er zo veel vaart tegen krijgt zonder aanloop is erg knap.

15 september 2019 om 07:14

Vergeet die counter na balverlies van Messi en weergeloos afgerond door Ramires niet. Was denk ik 1 vd mooiste stiftjes ooit.

15 september 2019 om 10:40

Natuurlijk, maar dat was een andere wedstrijd. Die tegen Ronaldinho vind ik toch memorabeler. Deels omdat we toen Ronaldinho, Deco enzo uitschakelden maar het is ook gewoon genieten om zo’n voetballer in z’n prime te zien schitteren. Ik vond hem voetballend gewoon een klasse hoger dan Messi en daar blijf ik altijd achter staan, beste techniek die ik ooit heb gezien.

Ansu fatti hoort voor dembele in de rangordr te staan.
Ik vind hem nu al een slimmere speler dan dembele.

Vandaag hoort valverde ook profijt te krijgen. Het team zag er goed uit en sto d tactisch goed

14 september 2019 om 23:19

Dembele is een blind paar zonder overzicht, deze jongen heeft zoveel meer overzicht en inzicht.

15 september 2019 om 09:04

We hebben vandaag kunnen genieten van het team. Valverde had het prima neergezet wat ook wel eens gezegd mag worden. Dat Fatti... Wat een talent! Wisselwerking met Frenkie was geweldig. Als Fatti meer en zo blijft spelen zal hij idd voor Dembélé komen te staan. Logisch.

De tijd van Suarez is allang voorbij. Barcelona moet dringend een vervanger in huis halen. Ben die ondankbare zogezegde fans nu wel helemaal beu. Aanschouw één van de beste spitsen aller tijden en de allerbeste spits de laatste 15 jaar. Enkel Ronaldo, Cristiano Ronaldo en Messi kunnen betere cijfers voorleggen. Een absolute legende. Hopelijk blijft hij nog enkele jaren op zn best spelen zodat ie na messi de topscoorder aller tijden wordt bij Barcelona.

14 september 2019 om 23:10

Na die?

14 september 2019 om 23:10

Inderdaad, snel naar Ajax sturen. De zomer van 2020 bijvoorbeeld. Die gozer kan er toch niets meer van.

14 september 2019 om 23:14

Ik denk dat Ajax hem niet nodig heeft, de Suarez van 2015 daarentegen kon Ajax nu zeker wel gebruiken. Nee, laat deze Suarez maar naar AZ gaan, die hebben een spits nodig.

14 september 2019 om 23:16

Denk niet dat Suárez Boadu eruit speelt hoor. Misschien iets voor VVV?

14 september 2019 om 23:32

Neejoh, meer een speler voor de Keuken Kampioen Divisie.

14 september 2019 om 23:34

Lekker ondankbaar. Typisch. Suarez is altijd welkom bij een club/fans die ‘m altijd zullen waarderen. Kom maar naar Amsterdam Luis.

15 september 2019 om 00:33

Wij willen hem wel

14 september 2019 om 23:30

Lewandowski en Aguero??

14 september 2019 om 23:49

Lewandowski boven Suarez zetten lol..zelfs Aguero chokt vaak in big games, maar hem zou ik nog wel gelijkwaardig durven te noemen, maar Lewandowski is geschiedenis. Dat is niveautje Cavani, Griezmann, Benzema. Net onder Suarez vind ik.

15 september 2019 om 00:19

Geschiedenis? Je weet dat Lewa er inmiddels alweer ff 7 in heeft liggen in 4 wedstrijden? Bizar hoe erg onderschat Lewandowski soms wordt door mensen.. Zijn stats zijn elk seizoen weer ziek en constant. Nee dan vind ik het lachwekkender dat jij Benzema op een zelfde level met Lewandowski wil zetten dan dat iemand Lewa boven Suarez rate.

15 september 2019 om 00:19

Gast kijk je uberhaupt voetbal? Lewandowski is al 3 jaar de beste klassieke 9 van de wereld. En dat Aguero chocked in big games is ook onzin. Scoorde vorig jaar nog 2 hattricks achterelkaar tegen Arsenal en Chelsea/

15 september 2019 om 00:20

Lewandowski geschiedenis noemen is een beetje vreemd lijkt me.Heeft er 7 in liggen in 4 competitiewedstrijden dit seizoen.In de 3 afgelopen CL seizoenen scoorde Suarez 5 keer. Lewandowski 21 keer.Lewandowski is de afgelopen 3 seizoenen gemiddeld vaker dan 1x betrokken bij een doelpunt geweest per wedstrijd in de nationale competitie. Net als Suarez, die daarin net ietsje beter scoort.Hun nationale statistieken lijken bijna een kopie van elkaar.Prima dat je de 1 hoger aan slaat maar als Lewa geschiedenis is dan is Suarez dat ook.

15 september 2019 om 00:55

Ik ben het met je eens hoor dat Suarez gruwelijk onderschat wordt, maar alsjeblieft niet je gelijk halen nadat de desbetreffende speler net iets goeds gedaan heeft, gewoon niks zeggen en laat die negatieve mensen maar lijden is het beste.

15 september 2019 om 09:10

Juist niet. Ze worden simpelweg de mond gesnoerd. Vorig seizoen máár 26 goals overal en zn tijd was voorbij. Één vd beste spitsen aller tijden.

15 september 2019 om 10:46

Ik vind dat er tegenwoordig wel snel met de term ‘aller tijden’ gesmeten wordt. Je plaatst hem dan wel in een rijtje met Van Basten, Ronaldo9, Pele, Cruijff etc. Persoonlijk vind ik dat wat overdreven, als ie bij die categorie hoorde had ie Liverpool wel naar het kampioenschap geschoten.

15 september 2019 om 11:02

John Terry, het is dan ook maar een persoonlijke mening. Die ik zal aanpassen naar de afgelopen 10 jaar. Idd, er zitten geweldenaren van het verleden in waar hij niet in vergelijking kan staan. Maar hij is wel een geweldige spits. Ook bij de LFC.

15 september 2019 om 12:51

''als ie bij die categorie hoorde had ie Liverpool wel naar het kampioenschap geschoten''wat n beredenering... als gerrard niet uitgleed en Ba dat niet afstrafte was liverpool ''gewoon'' kampioen geworden,en dan hoorde hij volgens jou wel in dat rijtje? ik ga echt nooit begrijpen hoe sommige mensen beredeneren wat betreft beste spelers aller-tijden , messi die niet de beste is omdat hij geen wk heeft gewonnen terwijl hij zijn land 3jaar oprij naar 2 copa finales schiet en wk finale waarin zijn teamgenoten het verpesten, nu hoort suarez niet bij de beste spitsen ooit omdat hij lvpool geen kampioen maakte terwijl dat alles behalve aan hem lag en buiten dat zijn dat teamprestaties.. er is geen enkele voetballer in het huidige voetbal die een team zomaar aan een kampioenschap of wk titel helpt.. het is geen 1970 meer waar je tegen half afgetrainde semi profvoetballers speelt.

15 september 2019 om 10:15

Suarez is een klasbak inderdaad maar mensen liegen niet als ze zeggen dat hij al voorbij zijn top zit. Dit is toevallig een leuke wedstrijd geweest voor hem, waar hij twee keer uit stand een bal erin schiet. Er waren en komen ook genoeg wedstrijden waar hij helemaal niks doet. Sjokken, vloeken op medespelers, kansen verprutsen, irritant gedrag jegens de scheidsrechter en tegenstander. Verder ben ik het niet eens met je ‘een van de beste spitsen aller tijden’. Statistieken zeggen niet alles, vooral niet in een doorgeslagen gepolariseerde voetbalwereld. Uiteraard komt het ook aan op een beetje subjectiviteit, maar ik kan zo al tien betere spitsen noemen van de afgelopen 15 jaar.

15 september 2019 om 10:33

Einde van het jaar wordt de balans opgemaakt en is het allerbelangrijkste voor een spits de statistieken. Goals/assists.dan kan Suarez nog zo nonchalant overkomen en een wat negatieve uitstraling hebben en rare streken. Maar zijn stats zijn nog altijd meer dan prima. Evenals die van Benzema en Lewandowski.ze vallen misschien niet zo op als menig ander maar ze zijn alle 3 nog zeker niet afgeschreven en spelen allen ook niet voor niets al heel wat jaren in de basis bij e absolute top!!!!!!

15 september 2019 om 12:54

dus je kunt een spits niet afrekenen op statistieken? een beetje vreemd, op basis waarvan word een spits dan beoordeeld? hoevaak hij zeurt tegen de scheidsrechter? volgensmij is de taak van een spits toch echt gewoon de bal in t mandje leggen.. we hebben het hier over de beste spitsen he, niet de beste voetballers..

15 september 2019 om 11:50

@veroordeeld ze hebben toch al een vervanger in huis met Griezmann?

15 september 2019 om 13:23

Was sarcastisch bedoeld Japie.

Ongelukkig is inderdaad het juiste woord. Wat zijn garay en paulista toch een slecht duo achterin. Geen snelheid, niemand stapt uit, niemand dekt door. Al metaal veel te statisch. Met verdekte afstandsschoten heeft elke keeper het lastig. Frenkie speelde wel zijn beste wedstrijd voor de blaugranas, was heerlijk om te zien. Dit middenveld mag nog wel even blijven staan zo.

14 september 2019 om 23:14

Zo'n ketser zoals bij de 3-1 is niet ongelukkig, maar gewoon slecht gekeept. Natuurlijk hadden de verdedigers beter kunnen handelen, maar dat doet niets af van het feit dat je van je keeper mag verwachten dat hij het beter doet dan Cillessen gedaan heeft.

De goal van Saurez was ook niet best gekeept.

14 september 2019 om 23:30

Beide voorbeelden zijn exact voorbeelden van ballen die gewoon nooit geschoten mogen worden. Verdedigers staan te ver uit elkaar en zeker bij die van Suarez mag daar nooit geschoten geworden. Je moet daar een aanvaller gewoon aanpakken door uit te stappen. Dat een keeper in no-time nog een reflex eruit gooit laat het er knullig uit zien, maar er zijn legio keepers die deze ballen gewoon langs zich heen laten gaan. Topkeepers hebben ze, subtopkeepers doen wat cillessen hier doet, alles daaronder duikt er niet eens heen. Cillessen is nou eenmaal subtop, ik vind daarom dat je het hem niet kan aanrekenen.

14 september 2019 om 23:41

Cillessen moet nu bewijzen subtop te zijn door een heel seizoen te draaien in een topcompetitie.Bij de eerste goal van Suarez staat hij simpelweg verkeers gepositioneerd. Dat is ook duidelijk te zien.Bij de tweede van Suarez zet hij vlak voor/op het moment van schieten een stap naar links waardoor hij de korte hoek groter maakt en te laat reageert. Dat verdedigers ook voldoende aan te rekenen valt neemt niet weg dat Cillessen zichtbaar verre van optimaal handeld.Cillessen het niet aanrekenen omdat hij geen top is vind ik onzin. Bij iedere situatie kan je analyseren of een speler of keeper optimaal, matig of slecht handelt naar de situatie. In deze gevallen was het matig tot slecht. Als een minder goede keeper eigenlijk alles goed doet en toch niet bij een bal kan, dan kan je hem weinig aanrekenen. Als hij echter sowieso iets niet goed doet en dan de bal niet heeft, dan mag je hem dat best aanrekenen.Overigens vind ik aanrekenen niet direct het juiste woord. Men probeert er vaak direct een schuldvraag van te maken. Dat is zeker niet wat ik probeer te doen. Ik geef louter aan dat het naar mijn mening duidelijk is dat Cillessen bij meerdere situaties matig tot slecht handelde.

15 september 2019 om 08:11

Als je slecht handeld waardoor een goal valt heb je automatisch schuld, je zegt dat je er geen schuldvraag van wil maken maar doet dat toch.

Van Dijk, Wijnaldum, Depay en Frenkie.

Sterkhouders van Oranje waarmee je hoge ogen kan gaan gooien op het EK. En Frenkie zie ik zelfs uitgroeien tot sterkhouder bij Barça.

Ja inderdaad, bij Frenkie durf ik wel mee te doen aan de hype.

14 september 2019 om 23:08

Ik denk dat Malen en De Ligt ook heel belangrijk kunnen gaan worden in de as. Allebei nog erg jong maar superveel potentie.

14 september 2019 om 23:12

Wijnaldum, Donny en Frenkie, heerlijk middenveld. De Ligt en Van Dijk centraal
Geweldig.

Cillessen kan nog wel even mee.

Alleen nog een echte spits, hopen op Malen.

Misschien is het EK2020 iets te snel, maar ik krijg zo echt heel veel vertrouwen in het WK van 2022

15 september 2019 om 00:11

Ik denk dat Oranje juist kan verrassen op het EK. Er ligt nu in principe nog zo weinig druk op dit team, omdat iedereen al blij is als we ons kwalificeren. We hebben eigenlijk de perfecte cocktail voor Oranje. Vooral talent, aangevuld met enkele wereldtoppers en enkele ervaren gasten. Als Oranje echt de druk er op krijgt, gaat het tien van de tien keer mis. Laat ons nu maar een outsider zijn. Dan gaan het juist jongens als Bergwijn, Malen, Wijndal, Van de Beek enzovoorts worden die, net als Ajax afgelopen seizoen, Oranje naar ongekende hoogten laten stijgen (maar dan wel met een beker tot gevolg ). Het WK durf ik niets over te zeggen, maar ik heb oprecht meer vertrouwen in het komende EK dan toen in 2008.

Geweldige wedstrijd, het middenveld Arthur-Busquets-Frenkie speelde precies zoals verwacht. Wat maken die 3 elkaar mooi af zeg. Ansu Fati, wat een talent. Constant naar voren willen, zijn terugspeelballen zijn waarschijnlijk op een hand te tellen. Frenkie speelde ook de sterren van de hemel. Ik moet wel zeggen dat ik Griezmann vond tegenvallen, vooral in de eerste helft. Hopelijk speelt iedereen ook zo goed in de CL.

Raar om te zeggen na een 5-2 nederlaag, maar hier had meer ingezeten voor Valencia. Het is een godswonder te noemen dat men na deze hectische week nog zo goed terug wist te komen van een razendsnelle 2-0 achterstand. Ze waren er duidelijk niet voor de volle 100 bij, maar er was geloof en vechtlust te zien bij de spelers tot de 3-1 viel. Uiteindelijk natuurlijk een dik verdiende overwinning voor Barcelona.

14 september 2019 om 23:14

Moet zeggen dat ik dat onderbuikgevoel met je deel. Ondanks het overweldigende balbezit voor Barcelona waren de grootste kansen in de fase na de 2-0 eigenlijk voor Valencia. Maar je zag eigenlijk gedurende de gehele wedstrijd dat het ontslag van Marcelino flink heeft doorgewerkt op de selectie. Zowel op het middenveld als in de verdediging werd er eigenlijk nooit agressief druk gezet op de bal en herkende ik het levensgevaarlijke Valencia van afgelopen seizoen eigenlijk niet tot nauwelijks vandaag. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de fans denken van het ontslag van Marcelino. Was het echt zo'n onhoudbare en onvermijdelijke situatie?

14 september 2019 om 23:45

Hoe open stond die deur om hem in te trappen? Marcelino is woensdag ontslagen en jij denkt dat het nu al heeft doorgewerkt? Dat is net zo reeel om te zeggen dat als ze zouden willen dat het effect van Celades zichtbaar was. Al met al was het een geweldige avond van Barca met Arthur aan de aftrap. Die zorgde ivm Sergi Roberto meer structuur, is vrijwel altijd aanspeelbaar en verliest zelden de bal. Ansu Fati en Frenkie de absolute smaakmakers van de avond. Het enige minpuntje is wederom het wisselbeleid van Valverde. Had graag Junior Firpo gezien want alba speelde slecht en breng je Suarez haal dan die Perez eruit die niet veel deed en Todibo mocht ook wel een paar minuten krijgen. Maar nee hoor Valverde wisselt gemakkelijk weer de jonkies en geeft de oudjes hun minuten.

15 september 2019 om 00:26

Schijnt dat je ook normaal kan reageren in plaats van elke tussenzin aan te grijpen om met verwijten te gaan strooien. Jezus zeg, wat moet het leven vermoeiend zijn als je overal boos om wordt.

Overigens ben ik het inhoudelijk niet met je oneens. Het wisselbeleid van Valverde sprak duidelijk in het voordeel van de ‘oudjes’ en Arthur was van grote waarde vandaag.

15 september 2019 om 08:15

Midter objecti, dus jij denkt dat het later meer impact gaat hebben? Heel gek wat je zegt.

15 september 2019 om 10:45

Dat is juist de kracht van Barcelona. Ze laten je denken dat je in de wedstrijd zit en voor je het weet sta je 4-5 - 0 achter. Vraag maar aan Psv!

15 september 2019 om 13:03

''hoe open stond die deur om hem in te trappen? Marcelino is woensdag ontslagen en jij denkt dat het nu al heeft doorgewerkt? Dat is net zo reeel om te zeggen dat als ze zouden willen dat het effect van Celades zichtbaar was. ''je snapt z'n punt dus duidelijk niet... het gaat er niet om dat ze het ineens niet meer zouden kunnen, maar de bereidheid... je snapt toch wel dat het geen robots zijn maar gewoon mensen, de trainer lag goed in de groep en er was geen aanleiding voor ontslag, maar omdat Marcelinho zichzelf niet als trekpop wil laten gebruiken word hij ontslagen.

14 september 2019 om 23:15

Na die verschrikkelijke gebeurtenis met het ontslag van de beste trainer in de laatste 10 jaar gun ik Valencia het allerbeste dit seizoen. Wat een randdebiel van een voorzitter, het kan toch niet zomaar dat hij die trainer op straat zet nadat de hele ensemble hem wilde houden en na die zege op Barcelona? Bizar!GuaportaDe spelers rebelleren al tegen de voorzitter, met name Garay. Niemand zag dit aankomen en zeker niet na de triomf tegen Barcelona, hun eerste beker in een hele lange tijd. Laat staan hoe de fans zich nu moeten voelen zeg... Gegarandeerd spandoeken en allerlei geroepen in het publiek de volgende wedstrijd.

Jasper cillesen kan je niet de schuld geven maar de hele thema en je kan niet altijd de beste zijn Jasper cillessen is de beste in Nederland en de Valencia doet het zelf om en nieuwe trainer aan de stellen

14 september 2019 om 23:09

Cillessen heeft simpelweg op diverse momenten zwak gekeept. En dat is pijnlijk, aangezien het een keeper betreft die nu Ou moeten laten zien wekelijks een hoog niveau te kunnen halen.

14 september 2019 om 23:16

Ik vind dat hij maar voor 1 doelpunt verantwoordelijk is. De overige doelpunten waren in mijn ogen onhoudbaar. Verder heeft hij ook een aantal prima reddingen verricht.

14 september 2019 om 23:30

Goals van Suarez waren ook niet sterk gekeept. Verkeerd gepositioneerd bij zijn eerste en bij de tweede zet hij een stapje naar links vlak voor/tijdens het schot, waardoor hij te laat in de korte hoek was.

Het begint eindelijk ergens op te lijken. Geen Sergi Roberto meer op het middenveld, maar eindelijk eens Arthur, Busquets en Frenkie de Jong samen op het middenveld. Het maakt een wereld van verschil; de bal gaat sneller rond op het middenveld, de ruimtes worden sneller gevonden en het elftal lijkt überhaupt meer controle over de wedstrijd te hebben. Toch is de afstemming tussen Arthur en Frenkie nog niet optimaal, wat natuurlijk logisch is aangezien ze voor het eerst in deze samenstelling samen met Busquets aantraden. In plaats van afwisselend de bal op te komen halen bij Busquets of de centrale verdedigers (zoals dat aan het eind van de eerste helft gebeurde), bleef Arthur relatief hangen en de bal opeisen bij Busquets of Piqué. In die situaties moet Frenkie de Jong wegblijven (wat hij ook keurig deed), maar daardoor komt hij steeds verder van zijn sterkste positie te spelen. Juist die wisselwerking tussen Arthur en De Jong lijkt me recept voor succes en hoop dat in de komende wedstrijden vaker te zien. Desalniettemin, een ijzersterke wedstrijd van de Nederlander met een doelpunt en een assist. De andere uitblinkers waren de afgetrainde Luis Suárez en de 16-jarige Ansu Fati. Vooral die laatstgenoemde speelde met ontzettend veel vertrouwen. Wat mij betreft was zijn hoogtepunt van de wedstrijd niet eens het doelpunt of zijn assist, maar de sombrero waarmee hij Daniel Wass uitgeschakelde. Voor degenen die de wedstrijd niet gezien hebben, zoek even voor de grap die actie specifiek even op. Het talent spat er gewoon vanaf tijdens die actie; een foutloze aanname op z’n knie, kijken waar Daniel Wass staat en in dezelfde vloeiende beweging hem uitschakelen met een sombrero. Het is lang geleden dat we een talent hebben gezien die in staat was om van toegevoegde waarde te zijn voor het eerste elftal zonder überhaupt een doelpunt te hebben gemaakt voor Barcelona B. Maar als je dan hoort in welk rijtje met jonge doelpuntenmakers hij komt te staan… Met onder andere Bojan Krkic en Giovani dos Santos. Dan kan je niet anders dan hopen dat hij beter met de druk weet om te gaan dan zijn voorgangers.

Ansu Fati zeg, wauwww. Jammer genoeg gaat hij spelen voor Spanje, dit is ook precies de redenen dat Europese landen aan de top van de wereld staan. Moet je eens voorstellen Frankrijk zonder Mbappe, Pogba en Kante, Engeland zonder Sterling en Sancho en ga zo maar door, jammer voor sommige Afrikaanse landen waarvan sommige spelers echt veel talent hebben maar voor hun andere land spelen

14 september 2019 om 23:32

Stel je het Afrikaans voetbal eens voor zonder al die mannen die er wel spelen met een Europese opleiding..

15 september 2019 om 07:04

Sterling is half Jamaicaan

Geweldig talent die Fati. En wát een goals van die Suarez zeg, ik ben nog steeds aan het nagenieten. Een middenveld met Arthur Sergio en Frenkie loopt dus goed. Een mooi middenveld voor dit seizoen!

‘Frenkie kan het niveau niet aan!’, las ik wel vaker in comments de afgelopen weken. Man man man. Zo zie je maar dat je hem zonder ook maar enig sterk argument, niet kunt afschrijven. Mooie wedstrijd Frenkie!

Het was niet zozeer een blunder of glipper van Cillessen. Hij hield de bal tegen, maar de bal was niet onder controle te krijgen. Cillessen sterk gekeept, maar met een te zwakke verdediging voor zo'n topcompetitie en met een tegenstander als Barcelona kreeg hij gewoon te veel onmogelijke ballen tegen. Zelfs de beste keeper in de wereld kan niks met een zwakke verdediging (je kunt bijvoorbeeld een 2 tegen 1 nauwelijks winnen). In deze wedstrijd heeft Jasper denk ik juist laten zien dat hij een klasbak is, maar dat hij, zoals iedereen, niet als enige de oplossing kan zijn.

Wat Frenkie betreft, hij had qua betrokkenheid bij goals een goede avond, maar een speler die scoort wordt vaak gehyped na een wedstrijd. Hij heeft zich van een betere kant laten zien en voor zijn zelfvertrouwen is dit fijn, maar na een goaltje moeten we niet zeggen dat alles ineens goed is. Hij heeft een lange weg te gaan, maar is nu belangrijk voor het team. Dat is goed, want dan blijft hij hopelijk de kans krijgen.

15 september 2019 om 00:54

Ze betalen ontzettend veel geld voor zijn diensten, je kan er dus bijna gif op in nemen dat hij heel het seizoen de kans blijft krijgen. Stel je voor, dat het niet gebeurt, dat zou beetje apart zijn, is het niet?

15 september 2019 om 09:42

Als een speler niet goed speelt, dan speelt hij niet. Ze geven een speler lang de kans, maar op een gegeven moment gaat het om resultaten. En ik kan het me voorstellen, gezien hetzelfde is gebeurd met genoeg spelers, op het moment kan ik Klaassen bedenken bijvoorbeeld. En De Ligt heeft geluk, want er is een blessure in het team, anders zou hij zeker banken. Dus laten we maar gewoon hopen dat hij de kans krijgt.

Suárez is gewoon slim. HIj heeft lang getraind met onze Jasper en weet dat de korte hoek zijn zwakke hoek is. Zie daar, 2 keer in de korte hoek. Slim, Luis!

Ze mogen beginnen met Domenech terug in doel te zetten. Neto is geen 10 maar 100 keer beter dan die vliegende Hollander. Dan die Lim nog verbannen en het seizoen kan nog enigszins gered worden voor Los ché.

De prijs die Barca betaalde voor Frenkie is gewoon een koopje.. Die jongen is al goed, en wordt vreselijk goed. Als je dat niet ziet heb je del laatste wedstrijden, Duitsland, Litouwen, Valencia, naar de achterkant van je TV zitten kijken. Alleen al die versnelling tegen Valencia in de 2e helft, geweldig! Als je voor Coutinho meer dan 100 milj betaalt die nooit zijn transfer heeft kunnen waarmaken wat is Frenkie dan waard als je na een paar wedstrijden al zo je stempel kunt drukken.

Geweldig om te zien dat Frenkie de Jong schitterde bij Barcelona, dat is toch maximaal genieten als Nederlander zijnde. Hopelijk zet die deze lijn door, maar daar ben ik niet bang voor. Klasse!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren