Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Johan Derksen krijgt na duel met Estland repliek van basisklant Oranje

Laatste update:

Na een absentie van bijna twee jaar keerde Joël Veltman maandagavond terug in de basisopstelling van Oranje. De rechtsback stond negentig minuten op het veld tegen Estland (0-4 zege) en werd door bondscoach Ronald Koeman beloond voor zijn goede seizoenstart bij Ajax. Veltman erkent dat hij even moest wennen, maar zegt tegen Veronica Inside terug te kijken op een 'prima week'.

"Het is natuurlijk wennen om rechtsachter te staan, omdat ik veel centraal heb gespeeld bij Ajax. En je hebt een andere rechtsbuiten voor je", aldus Veltman, die desondanks vrijwel al zijn ploeggenoten wel persoonlijk kende. "Ik ken eigenlijk wel 99 procent, alleen Donyell Malen nog niet. Het is een heerlijke groep." De twintigvoudig international geeft, met de wedstrijden tegen Noord-Ierland en Wit-Rusland van vorige maand in het achterhoofd, toe dat zijn optreden naar meer smaakt. "Voor mij is het zaak om bij Ajax weer te vlammen en de bondscoach te laten zien dat ik erbij hoor."

"Ik ben op de goede weg. Als het fout gaat, ben ik de eerste om dat toe te geven. Ik kan ook veel meer en dat eis ik ook van mezelf, maar ik denk dat het op dit moment alleen maar top is", zegt Veltman over zichzelf. Hij wordt vervolgens geconfronteerd met uitspraken van Johan Derksen, die in de verdediger 'geen Ajax 1-speler en geen international' ziet. "Ja, wat moet ik daarvan vinden? Ik weet nog dat ik rechtsachter speelde toen Kenny Tete geblesseerd was, toen was ik ineens top. Nu ben ik geen Ajax 1-speler."

"Ik denk dat je ook moet kijken naar het aantal wedstrijden dat ik voor Ajax heb gespeeld en volgens mij zit ik bijna tegen Dennis Bergkamp aan. Ik laat me niet vergelijken met Dennis Bergkamp, maar ik zit wel op bijna zoveel wedstrijden. Qua techniek komen we wel overeen, hij kan nog wel wat van me leren", zegt Veltman met een grote glimlach. "Volgens mij zit ik dik over de 200 wedstrijden (224, red.) en zegt dat ook wel wat."

Is Joël Veltman momenteel de beste rechtsback voor Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerlijke speler om er bij te hebben. Ik heb het vaker gezegd: ik snap dat overdreven bashen op deze jongen echt niet.

10 september 2019 om 10:22

Goed verhaal lekker duidelijk ook pfff. Het is wachten op Karsdorp die is er in oktober gewoon bij.

10 september 2019 om 11:21

Veltman speelde gewoon verdienstelijk tegen grootmachten in de CL, haalde de halve finale. Ik vraag me af hoezo ineens Karsdorp, die al 2 jaar amper een wedstrijd op niveau heeft gespeeld, zo makkelijk genoemd wordt. Die zit op vele fronten nog totaal niet op het niveau van Veltman.

10 september 2019 om 12:15

@myvision een beetje hetzelfde verhaal als met Blind. zonder directe tegenstander houden ze zich wel staande maar als je zo een Veltman dan zag toen Douglas Costa erin kwam bv dan zag je gelijk dat al het gevaar van de rechterkant kwam

10 september 2019 om 12:20

Leuk dat je in je reactie weer de naam Blind moet noemen met je opmerking (beetje hetzelfde verhaal als met Blind.) die was in de CL gewoon elke wedstrijd een van de betere tegen de topploegen maar het zal ongetwijfeld weer in de naam Blind zitten , die jongen heeft zowat 70 interlands op zijn naam en nog steeds kan hij er niets van en al die bondscoaches selecteren hem maar die kunnen er ook weinig van zeker of hebben er geen zijn op .pff

10 september 2019 om 12:59

@japie_krekel.... het gevaar kwam van de rechterkant omdat Douglas Costa er in kwam.... En dat zou verschrikkelijk zijn...als Douglas Costa het niveau van de gemiddelde eredivisie speler heeft. Want tegen dat niveau hebben Dumpries zijn wedstrijden gespeeld. En Kasdorp....tegen welke topspeler heeft die het de afgelopen jaren goed gedaan?
Duidelijk is dat Veldman het met name het afgelopen jaar gewoon goed heeft gedaan. Dat Douglas Costa dan voor de tegenstander het meeste gevaar verzorgt zegt juist iets over het niveau waarop Veldman zich staande heeft gehouden. En bewijst daarmee gelijk wie de beste oplossing voor Oranje is.

10 september 2019 om 14:09

Japie komt altijd met Mbappe en Douglas Costa aan. Blijkbaar ziet hij niet in dat deze gasten iedere wedstrijd levensgevaarlijk zijn. (maakt niet uit welke verdediger er tegenover staat) Veltman is een degelijke back. Blind daarentegen is voetballend subliem voor een verdediger. Ik snap dan ook het gebash niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen.

10 september 2019 om 14:38

@sloep01 omdat ik de backposities van Oranje het grootste zorgenkindje vind. Blind komt als back altijd in de problemen tegen voetballanden van een acceptabel niveau en Dumfries en Veltman daar word je ook niet vrolijk van

10 september 2019 om 14:41

@tiptopp als we nu alleen gaan kijken hoe Oranje spelers tegen Eredivisie tegenstanders spelen heb je een valide punt maar is dat de maatstaf voor Oranje? we hebben namelijk ook de kans om straks met Oranje tegen Frankrijk, Belgie, Engeland, Portugal etc. uit te komen en dan ben ik er alles behalve gerust op met de huidige backs van Oranje. dat zijn imo veruit de zwakste schakels in ons elftal

10 september 2019 om 15:20

(nl_modric)japie meen ik al tijden niet echt serieus die kijkt alleen wat de spelers niet kunnen en wat ze wel kunnen vind hij schijnbaar normaal , Wij weten ook wel dat blind geen absolute topspelers is maar voor ons land is hij gewoon top zowat 70 interlands en ze blijven maar zeuren over Blind zijn al die trainers dan gek dat ze hem oproepen ?,maar we zitten nu eenmaal in een afzeik cultuur en daar doet Japie vrolijk aan mee , we winnen van Duitsland en nog worden de negatieve berichten van de heren analisten lekker nagepapagaait , 4-2 winnen van Duitsland en dan nog zeiken over de dingen die niet goed gaan dat hij niet moe van zichzelf wordt .

10 september 2019 om 15:28

@sloep01 omdat we dankzij de individuele fouten van Blind in de eerste helft al met 3-0 achter hadden kunnen staan tegen die Duitsers als die wat effectiever waren voor de goal. blijkbaar moeten we dat dan met de mantel der liefde bedekken want we mogen alleen kritiek uiten op Dumfries. als Blind dan voor de zoveelste keer staat te schutteren achterin dan moeten we dat maar door de vingers zien totdat het wel een keer afgestraft word straks op het EK en we uit het toernooi vliegen. misschien niet Blind zijn fout omdat hij simpelweg geen back is maar daarom zie ik liever daar iemand neergezet worden door Koeman die wel op die positie thuis hoort. Blind is als CV een uitstekende speler maar als back schiet hij gewoon tekort

10 september 2019 om 09:05

Helemaal mee eens. Ja we willen liever een rechtsback die nog meer aanvallend kan brengen. Maar als je dan doodloper Dumfries ziet dan heb je ook tranen in je ogen. Spelers spelen Dumfries niet eens aan als hij een tegenstander binnen 5 meter heeft. Gini en Frenkie spelen uberhaupt niet Dumfries in dat zegt genoeg. Ook speelt De Ligt gewoon 30% beter met een rustige back die verdedigend de boel op orde heeft naast zich. De Ligt speelt een stuk minder met Dumfries naast zich. Natuurlijk zijn er een paar kandidaten voor rechtsback (karsdorp maar die is verdedigend minder dan Veltman), dumfries moet je gewoon niet selecteren, Hateboer komt te kort, Tete moet eerst maar meer spelen, Fosu.... tja veel potentie maar komt er niet uit. Als je dit rijtje ziet dan is Veltman geen gekke keuze denk ik. Al hoop ik dat men nog steeds uit gaat komen bij Dest dat die voor NL gaat kiezen (moet hij het niveau wel kunnen vasthouden wat hij nu laat zien.

10 september 2019 om 09:49

'Bashen', het modewoord om te gebruiken wanneer iemand gefundeerde kritiek geeft. Wat word ik toch moe van die lange tenen.

10 september 2019 om 10:23

Idd vermoeiend als je geen fan bent van iemand bash je hem of ben je een hater!

10 september 2019 om 13:16

@HijNiet gefundeerde kritiek mag maar....ik wordt er moe van als iemand niet meer naar de boodschap van een ander luistert. Dat gebeurd helaas heel veel en om verschillende redenen. Naast clubkleuren en verkoopcijfers is een “vreemd” woord gebruiken ook een van die redenen. Zo zonde...want je loopt dan een potentieel “leermoment” mis.

10 september 2019 om 10:22

Volgens mij is de kritiek vaak dat je op een briefje kan meegeven dat hij elke wedstrijd wel een kaart pakt. En meestal een onnodige kaart.

10 september 2019 om 10:33

Is onstaan door Derksen en Co en die hebben een hoge kijkdichtheid maar een belangrijk deel van hen vreten alles wat ze zeggen.

10 september 2019 om 11:33

Hij heeft het zelf veroorzaakt, door te doen een bal uit te gaan spelen voor een blessure behandeling, echter gaat hij snel door met voetballen en krijgt dus ajax zodoende een grote kans. Niet netjes in mijn ogen.

10 september 2019 om 13:05

Dan vondt jij v Bommel, Wouters, v Tiggelen enz enz zeker ook verschrikkelijke voetballers. Allemaal spelers die veel deden om te winnen ook als het soms eens onsportief was. Daarbij heeft Veldman ook al meerdere malen aangegeven dat hij dit niet had moeten doen. Maar ja, hij heeft een doelwit op z’n rug gekregen en sommigen zullen daar altijd naar blijven zoeken.

Veltman is op dit moment naar mijn mening de beste. Ik wil best toegeven dat een Dumfries in topvorm beter is maar die moet eerst zijn vorm hervinden. Het kan ook nog zijn dat hij voor het NL elftal niet past in de manier hoe Koeman wil spelen. Ik vond Veldman gisteren degelijk. Er lag ook weinig druk op deze wedstrijd natuurlijk

10 september 2019 om 08:56

Veltman was degelijk maar onwennig in mijn optiek omdat hij vaak mee naar voren moest en stond daardoor vaak uit positie. Als hij zn 'steekje' uit zn koppie krijgt is het een nuttige kracht.

10 september 2019 om 11:22

Ik ben het 100 procent met je eens dat hij eens slimmer moet worden. Soms gewoon een te kort lontje, terwijl hij echt een goede verdediger is.

10 september 2019 om 11:39

Precies. Hij moet dan ook enkel en alleen maar gebruikt worden in de verdediging, dan kan hij zijn taken meer als voldoende uitvoeren. Of dat hij ooit slimmer gaat worden.... nee, denk het niet, dat had hij dan al wel geleerd bij Ajax

10 september 2019 om 12:53

Ben het met je eens dat hij op dit moment het beste is. Zou voor hem wel prettig zijn als hij bij Ajax op dezelfde positie kan spelen als in Oranje. Wat ik echter wel apart vond is dat hij imo juist tegen Duitsland beter tot zijn recht zou zijn gekomen terwijl Dumfries het tegen Estland beter zou doen dan hij nu tegen Duitsland gedaan heeft.

10 september 2019 om 16:02

Zelfs een dumfries in topvorm hoort niet bij de selectie van oranje. Veltman is geen topverdediger die ook nog kan aanvallen, maar verdedigen kan hij goed. Op basis daarvan is hij op dit moment de enige echte rb van oranje.

Joel is net als schöne. Hij komt altijd bovendrijven. Ik vind hem centraal minder zeker internationaal denk ik. Maar wat niet is kan nog komen. Deze jongen moet alleen geen gekken dingen doen wanneer er gebikkeld moet worden. Daar is hij niet voor gemaakt en krijgt hij geel of twee keer geel. Dat is niet handig.

Je hebt ook gewoon waterdragers in een elftal nodig. Wat dat betreft is Veltman een nuttige speler, ook voor Ajax. Nee, geen geweldenaar, topspeler of leider, maar wel iemand die je prima in de selectie kunt hebben en regelmatig laten spelen. In het verleden zijn er genoeg van dit soort vergeljikbare spelers geweest. Een Sonny Silooy heeft zelfs meer dan 300 wedstrijden voor Ajax gespeeld en 25 interlands achter zijn naam staan. Dat is toch een redelijk vergelijkbare speler.

10 september 2019 om 09:00

Silooy, dat was de speler waar ik al een tijdje in mijn hoofd naar op zoek was die te vergelijken viel met Veltman. Thanks. Waterdragers zijn zeker nodig in elk team, 11 'sterren' zullen nooit een goed team zijn of worden.

10 september 2019 om 09:46

die gaf wel een fijn voorzetje waar van basten de winnende 1-0 tegen lok leipzig mee scoorde in ec2-finale 1987. helaas miste hij ook een strafschop in cl-finale tegen juve in 1996.

10 september 2019 om 09:59

Silooy was in zijn tijd absoluut niet vergelijkbaar met Veltman. Hij miste door een blessure het gewonnen EK van '88. Hij was onbetwist basisspeler in Oranje en als hij niet zijn oogkas had gebroken, had Van Tiggelen in Duitsland braaf op de bank gezeten. Silooy was op dat moment 1 van de beste backs ter wereld. Door blessures later flink minder maar zeker geen type Veltman.

10 september 2019 om 10:00

Alleen zou wel fijn zijn als die waterdrager niet elke wedstrijd probeert te solliciteren naar een rode kaart hahah, verder ben ik het zeer eens met je verhaal.

Helemaal eens met Johan. Veltman is zo'n speler die het zelfs tegen Estland bijna voor elkaar krijgt om een rode kaart te krijgen

10 september 2019 om 09:03

Tsja... Dat is een mentaal gebeuren wat in zijn spel inbegrepen cq vastgeroest zit. Buiten dat is hij een nuttige kracht. Niks meer of minder.

10 september 2019 om 10:27

Is niet mentaal maar hij kan niet met ruimte in zijn rug spelen ivm beperkte snelheid dus fysiek. Hij maakt dan de overtreding door in te stappen en te hopen op een goed resultaat. De overtreffende trap zie je bij Botteghin.

10 september 2019 om 10:32

Dat is maar een klein gedeelte wat jij beschrijft. Het is geen geheim dat er een tikkie los zit bij Veltman in wedstrijden wat reeds vele malen is gezegd en geschreven door Ajacieden. klein voorbeeld is Sparta in de Arena. Dus leuk dat je een sneertje uit wilt delen gezien je Botteghin aanhaalt waar 2 ongelukkige blessures uit kwamen maar is ver van alle realiteit.

10 september 2019 om 09:04

Kennelijk zijn er nogal wat (bonds) coaches, die daar anders over denken. En volgens mij hebben die niet allemaal geen verstand van het spelletje.

10 september 2019 om 09:39

Je bedoelt die bondscoaches die zich niet hebben geplaatst voor het WK en EK met Nederland? Joel is gewoon geen Nederlands elftal speler en zal dat ook nooit worden. De alternatieven zijn er nu niet en is het allemaal lood om oud ijzer, dus voor dit oranje is die het maximale, maar voor het oranje, dat op het niveau zit waar wij horen te staan, is het geen oranje materiaal. Zelfs geen wisselspeler waardig.

10 september 2019 om 11:45

Nee hij bedoelt die bondscoach die de derde plek haalde in Brazilie. Je weet wel, die met Ajax een CL won. Die werkte bij Ajax, Barcelona, Bayern en Man United. Dat was de bondscoach die hem bij Oranje haalde.

10 september 2019 om 12:44

ja natuurlijk, en Veltman was persoonlijk verantwoordelijk voor het feit dat we die eindtoernooien niet haalde. Wat een onzin man.

10 september 2019 om 13:20

Toen was Veltman een 21-jarig talent en die bondscoach maakt ook fouten (zie bijvoorbeeld Manchester United). Veltman is zo'n speler die op mag komen draven als er spelers geblesseerd zijn (vooral backs) of totaal hun vorm niet (meer) hebben. Veltman mag geen graadmeter zijn voor Oranje. Dat neemt niet weg dat hij in dit soort situaties wel bruikbaar kan zijn. Het niveau van onze rechtsbacks is momenteel werkelijk een ramp.

10 september 2019 om 09:37

Backs maken meer overtredingen, dat zit in de positie opgesloten. Ze spelen vaak tegen snelle, creatieve en technische flankspelers, die ze eerder ‘dwingen’ tot het maken van overtredingen. Een jongen als Tagliafigo wordt juist oo handen gedragen om zijn felheid en loopt evenzeer geregeld tegen kaarten aan. Het is maar net hoe je het wil zien. Overigens is het overdreven te stellen, dat Veltman gisteren het bijna voor elkaar kreeg rood te pakken. Bij de gele kaart ging hij iets te fel het duel in, verder had hij daarna nog één duel op het randje, maar niet eroverheen. Dat schatte de arbiter juist in. Zoals gezegd: het is maar wat je er graag in wil zien om clichés voor jezelf bevestigd te krijgen.

10 september 2019 om 10:52

@buitenspelval, helemaal eens met jou. Als Tagliafico het bij Ajax doet, noemt iedereen dat een vechtersmentaliteit. Gif in zijn spel. Maar als Veltman het doet, is het een gebrek van hem. Hij kan nooit goed doen. Als hij in een wedstrijd 10 uitstekende onderscheppingen verricht, maar 1 fout maakt, struikelt half Nederland over die ene fout van hem. Ik kan me nog herinneren dat Lozano meer kaarten dan Veltman had gepakt in een jaar. Maar bij Veltman ging iedereen los.

Veltman wordt opgesteld bij gebrek aan beter. Ook bij Ajax is heeft hij op die manier het aantal wedstrijden gehaald. Daar hoeft hij niet over te pochen, want zijn optredens in topwedstrijden en in de Champions league zijn al jaren zeer armoedig, maar tegen dwerglanden en dwergclubs kun je hem gerust opstellen. Niet verbaasd zijn als hij zo nu en dan een eigen goal maakt, iemand ondersteboven schopt, tegenstanders tegen de reclameborden duwt, pootje haakt, penalty’s veroorzaakt en onnodige gele en rode kaarten pakt. Dat zit allemaal in het pakket als je hem opstelt.

10 september 2019 om 09:47

Als Ajax in de personen Ten Hag/Overmars Veltman niet goed genoeg had gevonden, dan hadden ze uiteraard wel een andere rechtsback voor hem in de plaats gehaald. Er is daarvoor geld zat. Ze hebben hem notabene contractverlenging gegeven en prijzen zijn routine, vechtlust en verdedigende skills. Het is daarom natuurlijk ook totale onzin te stellen dat hij er bij Ajax staat door gebrek asn beter. Ook bij Oranje krijgt hij bij vele bondscoaches voorkeur voor een plek in de selectie. Dat is niet voor niets. Je één na laatste zin met een opsomming van zogenaamde ‘feiten’ is een mooie opsomming van clichés over Veltman. Pak zijn statistieken er eens echt bij, raad ik je aan. Dan kom je er nog bedrogen uit.

10 september 2019 om 10:21

Hij staat inderdaad basis bij Ajax aan gebrek aan beter. Dat mazzraoui zo'n terugslag zou krijgen, hadden zij waarschijnlijk niet verwacht. Ajax wilde hem (zover ik weet) laten gaan en verlengde daarom zijn contract in eerste instantie niet. Veltman zijn club kwam niet echt, en omdat mazzraoui zo beroerd uit de zomerstop kwam, staat die weer in de basis. Daarnaast is het geen groot geheim dat Ajax graag zijn identiteit wilt behouden, mede op basis daarvan is Promes ook gehaald (Nederlands jongen die in de jeugdopleiding van Ajax heeft gezeten). Maar dat Ajax hem, na bewezen diensten, wilden laten gaan, zegt naar mijn mening voldoende. Zal mij niks verbazen als in de loop van het seizoen Promes op de rechtsback positie wordt gestationeerd en veltman weer zijn vertrouwde rol op de bank krijgt.

10 september 2019 om 10:40

Nee hoor, Ajax is 100% bewust nog een jaar met hem doorgegaan. Overmars heeft dat uitgesproken en wilde hem in eerste instantie ook al aan zijn contract houden. Ajax besloot daarop zelfs zijn aflopende contract te verlengen. Ze hadden ook een ander kunnen halen als ze hem niet goed genoeg hadden bevonden. Dat Ajax hem wilde laten gaan is totale onzin, sterker nog: Veltman kon naar West Ham, die waren concreet, maar Ajax hield dat consequent tegen. Bovendien was het in de optiek van Ten Hag de bedoeling dat Mazraoui naar het middenveld zou opschuiven en Veltman en zichzelf bewijzende Dest in de selectie de rechtsbackpositie zouden opvullen. Gezien de mogelijkheden van Mazraoui als middenvelder/back en Veltman back/cv gaven ze nog extra mogelijkheden. Je verhaal van Nederlandse identiteit behouden is waar, maar gaat voor Veltman niet op als hoofdreden dat hij moest blijven. Veltman bleef omwille van voortrekkersrol al echte Ajacied, zijn verdedigende kwaliteiten, zijn routine en zijn nooit aflatende karakter en moest persé blijven. Je zich er compleet naast dat hij weg moest. Daarnaast is Promes gewoon gehaald als aanvaller, niet als rechtsback, ook al zal hij wellicht sporadisch de hele flank om tactische redenen moeten bestrijken.

10 september 2019 om 12:54

@kleinegeneraa7, Mazzraoui is er bij Ajax in gekomen omdat Veltman geblesseerd raakte, Veltman was voordat hij geblesseerd raakte onbetwist de rechtsback van Ajax. Hij won het van Tete die daar op wegging. Dat Mazzraoui goed speelde vorig jaar was prettig maar ik vond hem wel de zwakste schakel in het team vorig jaar. Veltman is al jaren constant, ja hij heeft zijn mindere punten maar noem mij een speler in de top van NL die dat niet heeft?!het is allemaal elkaar na praten, wat hierboven terecht gesteld wordt check ff zijn statistieken. Maar nee want dat past niet in het straatje......

10 september 2019 om 17:46

@kleinegeneraa7:veltman zijn vertrouwde rol op de bank? In de afgelopen jaren is Veltman toch bijna structureel basisspeler geweest bij Ajax. Met uitzondering van zijn blessure dan natuurlijk. En een stuk of drie wedstrijdjes dat Ten Hag wilde uitproberen of Kristensen een serieuze optie was (niet dus). Maar over het algemeen is hij gewoon vaste basisspeler bij Ajax en momenteel is hij misschien wel zowel op RCV als RB de beste keuze voor Ajax.

10 september 2019 om 10:51

Elke speler ter wereld word opgesteld bij gebrek aan beter. Lijkt me dus een beetje rare constatering. We hebben op de rechtsback gewoon niet veel beter momenteel. Tete is ingestort, Dumfries uit vorm en Hateboer is eigenlijk geen echte rechtsback.

10 september 2019 om 11:09

Inderdaad. Zelfs Messi en Ronaldo staan er bij gebrek aan beter. Ze zijn tegelijkertijd dus de beste op hun positie. Voor sommigen is het glas liever halfleeg i.p.v. halfvol.

10 september 2019 om 13:17

Dat vind ik een te makkelijke constatering. Er is een bepaald niveau vereist voor Oranje en als spelers daar niet aan voldoen, word de term "een gebrek aan beter" daar vaak voor gebruikt. Helaas hebben we backs die daar qua niveau eigenlijk niet horen.

10 september 2019 om 14:47

@kilum dat vind ik echt altijd zo een onzin argument. wat mensen bedoelen is dat Veltman gewoon een matige verdediger is die er nu in staat omdat de rest waarschijnlijk nog matiger is

"toen Kenny Tete geblesseerd was, toen was ik ineens top. Nu ben ik geen Ajax 1-speler." dude je bent nooit top geweest. je hebt wel eens goede wedstrijden gespeeld, zeker, maar een topper ben je Niet. waar ik niet tegen kan, en blijkbaar de meeste hier ontgaat, is dat in de eredivisie, door het niveau, wordt er veel gecamoufleerd, want het levert geen tegendoelpunt op,zeker als het goed gaat. maar op een hoog niveau kan je niet met Veltman aan zetten, net zoals mensen die zeggen:" ja Ziyech heeft veel balverlies, maar is wel bepalend" dude, 34x per wedstrijd balverlies lijden is een dikke NO GO! waarom anders dat niemand van de wereldtop hem wilt? in de wereldtop wordt dat nou eenmaal niet gewaardeerd. kijk hoeveel Silva,en De Bruyne voor balverlies lijden per wedstrijd? het is juist pijnlijk dat Ajaxfans zoveel balverlies gewoon goed praten... ik heb echt niks met Veltman, hij is wat beter geworden de laatste jaren, maar maakt vaak genoeg domme overtredingen, zoals toevallig ook tegen Estland. als verdediger is hij steady, maar daar blijft het bij, hij is zo ontzettend onzettend dom in zijn spel. het is bijna pure middelmaat, dat hij een het huidige oranje zit.veltman out. en zoals De Roon, pure pure armoede.

10 september 2019 om 09:56

Je moet even beter lezen Maurootje. Hij zegt hier niet van zichzelf, dat hij toen top was. Men vraagt hem te reageren op Johan Derksen. Die noemde hem als rechtsback na het wegvallen van Tete destijds top, maar vindt hem nu ineens geen Ajax 1 speler. Hij haalt dus enkel het draaien van Derksen hiermee aan. Hij zegt niet van zichzelf een topper te zijn. Sterker nog: er zijn weinig spelers in Nederland, die de grenzen van hun beperkingen zo publiekelijk durven te onderkennen en zo zelfkritisch durven te zijn in interviews. Wat dat betreft is Veltman zeker een topper.

Veltman is geen superster, maar mag wel wat meer respect krijgen vind ik. Prima speler om er bij te hebben.

Veltman is prima tegen Estland maar het is wel een heel beperkte voetballer. Hij is multi inzetbaar maar op geen van de posities is hij echt top. Een fitte Veltman kan je er bij hebben maar brengt weinig extra's. Waarom trekken die spelers zich zoveel aan van Derksen van der Gijp of Driessen, laat ze lekker lullen. Derksen en vd Gijp maken een satirisch programma en Driessen raaskalt vaak maar wat omdat hij z'n krantje moet vullen en het voor de verkoop beter is om spectaculaire onzin artikelen te schrijven dan brave stukjes met op waarheid gebaseerde inhoud.

10 september 2019 om 09:34

Interviewer geeft ze voer waar ze dan weer op reageren. Waar de heren weer wat op te zeggen hebben in hun kantine praatprogramma en Driessen in de krant. Cirkeltje wat rond blijft gaan tot het vermoeiende af tot iemand het van zn rug laat glijden en het stopt...

10 september 2019 om 16:17

Welk krantje? Je weet dat hij al jaren bij de vi weg is? Juist sinds hij dat niet meer doet is hij onzin aan het verkopen.

11 september 2019 om 12:24

Ik had het over Driessen die zijn krantje vol moet krijgen,...........

10 september 2019 om 17:51

Ik vind Veltman de beste optie die NL op rechtsback heeft momenteel, maar vind juist dat het tegen Estland en dergelijken er minder uit komt omdat het niet het type is dat de hele flank bestrijkt en je dat misschien juist wel nodig hebt. Een meer aanvallend type. Veltman is wel een uitstekende verdediger, verdedigend de beste back die we hebben. Heeft ook een prima lange bal in de benen waarmee hij iemand vrij voor de keeper kan zetten. Maar daar heb je imo meer aan tegen de sterke tegenstanders dan tegen de kleintjes.

Ben echt benieuwd of Karsdorp zijn oude niveau haalt.
Hij en Haps zijn naar mijn mening de backs voor het Nederlands elftal.

10 september 2019 om 09:29

Laten we Haps en Karsdorp voorlopig nog niet naar het Nederlands elftal toe schrijven. Laat ze eerst maar eens een half jaar wedstrijden spelen en fit blijven. Wil ze er graag zien hoor, zijn aak geschikte backs voor het team alleen nog niet fit en geen ritme.

10 september 2019 om 09:50

Inderdaad. Onderschat Blind vooral niet in positioneel, tactisch en opbouwend opzicht. Zeer belangrijke schakel wat dat betreft. En Karsdorp heeft lang niet het trackrecord van Veltman in grote wedstrijden en is daarnaast ook nog wel eens erg wild en onstuimig.

10 september 2019 om 10:18

Ik onderschat Blind niet, zo ook nergens schrijf ik erover. Maar omdat je het benoemd: Blind is geen back ondanks zijn positionele spel en op de back positie vind ik hem niet eens tactisch sterk en heeft bij snellere tegenstanders altijd een man achter zich nodig. (zie Duitsland 1e en 2e helft als voorbeeld) Verder naar voren geschoven is Blind een goeie voetballer en is hij zowel tactisch als positioneel sterk. Het trackrecord in grote wedstrijden wat Veltman heeft kun je niet vergelijken met Rick, die is zga 2 jaar geblesseerd geweest. Wild en onstuimig geef ik aan je, maar Veltman heeft een tik in zn koppie, iedere wedstrijd weer dus streep ik zodoende tegen elkaar weg. Doordat Karsdorp een omgeturnde CAM is die op RB speelt is hij wel vele malen sterker in aanvallend opzicht dan Veltman, zie gisteravond, zeer onwennig in zijn rol.

10 september 2019 om 10:21

aan de andere kant heeft Karsdorp ook niet het trackrecord van Veltman in kleine wedstrijden. Heb Karsdorp nooit kunnen betrappen op zulk onsportief gedrag als Veltman wel eens heeft laten zien (zie Sparta in de Arena)

10 september 2019 om 16:21

Wat heeft dat onsportief gedrag te maken met het spelen in oranje? Helemaal niets. Karsdorp is het tegenovergestelde van veltman. Karsdorp heeft namelijk moeite met de eerste taak van een verdediger, namelijk verdedigen. Ligt dus aan de tegenstander wie je het beste kunt opstellen.

10 september 2019 om 16:33

Schei toch uit man, " Karsdorp heeft namelijk moeite met de eerste taak van een verdediger, namelijk verdedigen." Hieruit blijkt gewoon dat je totaal geen weet hebt van wat Karsdorp allemaal doet. Feyenoord is met hem kampioen geworden, hij was 'de' verdediger die alle gaten dichtliep die Jan-Arie en Botteghin lieten vallen. Natuurlijk maakte ook hij wel eens een slippertje, welke verdediger doet dat niet? graag met voorbeelden komen Musi26. Daarnaast heeft Karsdorp meer aanvallende kwaliteiten dan Dumfries als Veltman, is niet erg dat Veltman daar niet over beschikt want het is een pure verdediger. Maar omdat zo goed verdedigde alsmede aanvallende kwaliteiten had stond hij ook in Oranje en is hij naar Roma gehaald. Toevoegend, wanneer Rick weer in zijn oude doen is en 'fit'is en 'blijft' dan is hij vele male beter als Dumfries alsmede Veltman, op alle fronten.

10 september 2019 om 13:13

Lekker objectief ook. Karsdorp moet eerst maar eens laten zien dat hij fit kan blijven, want zo heel goed was hij niet eens toen hij even een basisplaats had in Oranje. Haps heeft nog nooit op een dergelijk niveau geacteerd. Dan veel liever Van Aanholt.

Als er gebikkeld moet worden dan heb je veel aan Veltman maar hij is een risico voor rode kaarten. Ik vond gisteren dat hij ook te weinig open draaide naar de flankspeler en elke keer voor het tikje terug of breed koos. Soms lag de ruimte er wel degelijk en dan deed hij er niets mee.

Veltman is gewoon drama. Zelden een verdediger gezien die zo vaak zn handen moet gebruiken om iemand af te stoppen. Elke keer weer die domme overtredingen en dat gegraai met zn handen. Aan de bal prima maar als ie iemand moet afstoppen.... hou maar op.

Ik zie toch liever Dumfries dan Veltman. Die is verdedigend net zo stabiel, pakt minder domme kaarten en levert aanvallend meer. Het klopt dat het bij Dumfries vaak niet uitkomt en het er ook wel onbeholpen uitziet, maar denk uiteindelijk dat hij in totaliteit wel meer toevoegd dan Veltman

10 september 2019 om 16:23

Dumfries is in alles minder dan veltman. Geen inzicht, geen overzicht, geen techniek.

11 september 2019 om 08:03

Daarin verschillen wij dan dus van mening

Een correcte reactie van Veltman. Niet het ego laten spreken, maar gewoon inhoudelijk reageren met meningen en feiten. Ik heb ook geen hoge pet van Veltman op, maar men moet hem ook niet weg gaan zetten als een jongen die niet eens meekomt bij de subtop van de Eredivisie. Veltman is een redelijke speler voor een Nederlandse topclub die weleens dwaalt tussen bank en basis. Voor Oranje eigenlijk te licht, maar momenteel is de rechsback-positie erg karig bezet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren