Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord moet vak sluiten als gevolg van vuurwerkrel tegen Ajax

Laatste update:

Feyenoord moet Vak S in De Kuip gesloten houden tijdens de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag van zondag, zo maakt de Rotterdamse club maandagmiddag wereldkundig. Deze beslissing is een gevolg van de uitspraak van de Commissie van Beroep Betaald Voetbal in het hoger beroep dat Feyenoord drie maanden geleden had aangespannen tegen een uitspraak van de tuchtcommissie van de KNVB.

De tuchtcommissie van de voetbalbond oordeelde in juni dat de vakken R, S en T een wedstrijd leeg moesten blijven, als gevolg van het afsteken van vuurwerk door Feyenoord-supporters tijdens de bekerwedstrijd tegen Ajax in februari. Daarnaast werd een geldboete van 15.000 euro opgelegd. Feyenoord tekende gelijk beroep aan tegen de volgens de clubleiding ‘buitenproportionele straf’, met als resultaat dat bezoekers tegen ADO toch welkom zijn in de vakken R en T.

De door de tuchtcommissie opgelegde sanctie zou in eerste instantie worden uitgevoerd tijdens de thuiswedstrijd van Feyenoord tegen AZ, maar door de Europese verplichtingen van de Alkmaarders is het competitieduel verplaatst naar 26 september. Hierdoor treedt de straf in werking rondom het eerstvolgende thuisduel met ADO. Feyenoord meldt maandag tevens dat seizoenkaarthouders uit Vak S zondag ook niet in andere delen van het stadion welkom zijn.

Terechte beslissing van de Commissie van Beroep?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat het nu deze wedstrijd is geworden.... Een wedstrijd in het teken van zieke kinderen. Word volgens mij altijd behalve knuffel veel geld gedoneerd. Wie is nu de grootste verliezer?

9 september 2019 om 16:05

Moet je toch echt bij afstekers van het vuurwerk zijn.

9 september 2019 om 17:25

Vertel? De afstekers van vuurwerk hadden vooraf kunnen weten dat dit ten koste zou gaan aan zieke kinderen? Sorry hoor....ik heb het idee dat je mijn bericht totaal niet begrijpt. In het belang van deze wedstrijd en jaarlijks initiatief had je je hart laten spreken als Knvb zijnde om het een wedstrijd later te doen....of nog ludieker om zieke kinderen in VAK S te laten plaatsnemen.

10 september 2019 om 08:53

Ik begrijp je bericht volkomen. Maar moet de knvb er rekening mee houden als ze een straf moeten uitdelen?? De knvb doet niks fout. Die hebben niet het vuurwerk afgestoken dus wijzen naar hun heeft geen zin. Degene die het hebben afgestoken zijn ook hier voor verantwoordelijk en niemand anders. En het is aan feyenoord om te overleggen of dat laatste mag. Weet niet of dat zo handig is want de ene k*** na de andere komt vaak voorbij in dat stadion. Dus ergens vind ik deze hele aktie altijd maar hypocriet, maar als er maar geld binnenkomt dan vind ik het goed.

9 september 2019 om 16:48

Ze kunnen nog steeds doneren hoor. Ook van buiten het stadion.

Deze straf hoord gewoon de thuiswedstrijd tegen Ajax gedaan worden had Utrecht toen ook met de bunnik side. Nu mogen ze niet na ado thuis en kunnen ze zich tegen Ajax weer heerlijk uitleven. Top weer van de knvb

9 september 2019 om 15:42

Maar Utrecht heeft zich er niet aan gehouden. Die heeft de supporters gewoon in andere vakken laten zitten. Dat vond ik heel zwak van Utrecht.

9 september 2019 om 15:48

Dat is wel zo Kyle, maar ik vind het ook zwak om een heel vak uit te sluiten op basis van wat een paar mensen doen. Je zou er maar met goede bedoelingen staan en niet meer mogen komen omdat anderen zich misdragen

9 september 2019 om 16:01

Wat hij wel even vergat bij te zetten was dat het verplaatsen van de Bunikside ervoor zorgde dat het uitvak moest leegblijven. Want het risico bestond dat ze nu per ongeluk randdebielen naast het uitvak geplaatst hadden. En dus mocht het uitvak de straf uitzitten die was opgelegd aan de Bunikside. Nog los of je het er mee eens bent of het een goed idee is hele vakken te straffen voor het gedrag van een paar individuen : dit was helemaal omgekeerde wereld. Ik ben zelf absoluut geen fan van het straffen van hele grote groepen supporters op basis van het gedrag van enkele, maar als die straf toch opgelegd wordt dan vind ik wel dat je hem moet uitvoeren.

9 september 2019 om 16:04

Ik vond het juist een goede actie van Utrecht om de simpele reden laat de knvb maar is gelijke straffen uitdelen maar nergens worden vakken gesloten om spreekoren en bij Utrecht gelijk de hele bunnikside om een paar mensen die iets zingen moeten 5! Vakken gesloten blijven. Wat ik wel zwak vond was dat de uitfans niet welkom waren terwijl hun er helemaal niks mee te maken hadden. En juist als ik zo straf als deze leest ben ik alleen maar trotser op Utrecht dat ze het zo gedaan hebben want Feyenoord (gaat dan wel om vuurwerk nu) krijg niet dezelfde straf en mag gewoon volle bak spelen in de wedstrijd waar het mis ging.

9 september 2019 om 16:06

Ik typ het echt net hieronder toevallig dat ik dat ook zwak vond want hun hadden er niks mee te maken de wedstrijd dat het mis ging en worden toch gestraft.

9 september 2019 om 17:41

@fcu_030 - Wat mij betreft had die Bunikside open gebleven (of tenminste grotendeels) en was het afgedaan met remprimande. Ik was bij het duel wat de spreekkoren betrof aanwezig in het uitvak en zo vreselijk massaal was dat echt niet. Ik geloof zelfs dat Utrecht enkele daders had opgepakt en voor mij was het daarmee echt wel klaar. Maar je kan het natuurlijk eigenlijk niet maken als club wanneer je de straf moet uitvoeren, dat ontloopt en feitelijk een nieuw probleem creeert. Dat je straffen eigenlijk moet betrekken op duels waarin ze plaats vinden (het jaar erop) vind ik op zichzelf ook geen slecht idee. Alleen bij een bekerduel is dat natuurlijk wel wat lastiger.

9 september 2019 om 15:56

Nee hoe het in het geval met FC Utrecht ging was echt top. De mensen op de Bunikside (inclusief de daders) krijgen een plekje elders in het stadion en omdat dit te dicht bij het uitvak was mochten wij als Ajax supporters niet meer komen. Als je ergens het voorbeeld van een mislukte straf wilt aanvoeren dan wel de situatie met de Bunikside tegen Ajax. Dit heeft meer weg van een straf (of die terecht is of niet laat ik even buiten beschouwing).

9 september 2019 om 17:37

Ja of bij Ajax vak 410 moest dicht, dat gebeurde ook, al waren de mensen die daar zaten al verhuisd naar de eerste ring. Dus de daders werden niet echt gestraft en zo kan je doorgaan. Ik kan niks met de goede hebben last van de kwaden, want niks helpt kennelijk. Het staat op de huisregels, het staat op borden het is vele,vele malen gemeld op de site of in het nieuws en toch gebeurd het, ook de goeden spreken de kwaden er niet op aan, of maken eens een filmpje en sturen die dan naar de club zodat ze de daders in beeld hebben. Het herhaaldelijk vragen om gezond verstand te gebruiken en je gewoon aan de regels te houden helpt niet, dan ontkom je niet aan maatregelen die iedreen raakt.

9 september 2019 om 17:47

De seizoenskaarten van de mensen die op 410 stonden zijn toen geblokkeert voor de Klassieker het jaar erop. Ook al waren ze verhuisd naar beneden. Het betekend echter niet dat er via omwegen niet alsnog is gezorgd dat deze mensen aan kaarten zijn gekomen. Dit zal ongetwijfeld nu ook gaan gebeuren bij Feyenoord. De club incasseert de straf met tegenzin, voert hem keurig uit maar weet zelf ook dat een deel van de gestrafde mensen via omwegen alsnog in het stadion terecht komen.

9 september 2019 om 16:31

Dit is nou eenmaal niet de manier waarop schorsingen in Nederland worden uitgedeeld. Schorsingen die worden gegeven aan spelers vinden ook niet plaats in de eerstvolgende wedstrijd tegen die club. Dit lijkt mij ook niet meer dan logisch. Wat als je tegen bijv. de laatste wedstrijd tegen Emmen een schorsing pakt en zij daarna jaren geen Eredivisie meer spelen? De huidige manier van schorsen is gewoon het meest eerlijk.

9 september 2019 om 16:47

Ik snap je punt maar haal er als voorbeeld mijn eigen club bij wij hebben 2x zo straf gehad 1x van de uefa (om de wedstrijd tegen legia was de eerstvolgende europese wedstrijd zonder publiek) en tegen Ajax toen werden we gestraft voor de komende wedstrijd tegen Ajax. Nu gebeurd het bij Feyenoord en is het de eerstvolgende wedstrijd die ze spelen. Het is niet dat ik Feyenoord een oor wil aannaaien maar is toch logisch dat ik dan ook vind dat ze ook tegen Ajax gestraft horen te worden en niet de eerstvolgende wedstrijd. Ik vind de eerst volgende wedstrijd zelf ook het eerlijkst maar me punt is meer doe het bij iedereen of geef iedereen dezelfde straf.

Nou, toch fijn dat iedereen de dupe wordt van wat een enkeling doet. Ik snap best dat er maatregelen genomen worden, maar dit is niet de manier. Ze jagen supporters alleen maar tegen zich in het harnas en deze supporters steken als een soort machtsvertoon juist nog meer vuurwerk af tijdens de volgende wedstrijden. Tel uit je winst.

9 september 2019 om 15:41

Vind het vooral raar dat de knvb zo hard straft. Vind een boete altijd genoeg. Knvb moet begrijpen dat sfeer in het stadion 50 procent van het voetbal is. Zo snap ik wel dat er steeds minder mensen naar het stadion gaan maar gewoon op tv gaan kijken.

9 september 2019 om 15:46

Hoewel ik geniet van een ouderwetse sfeer met fakkels, rook en spandoeken over de reling zal de Knvb deze 'oorlog' winnen. Zij hebben immers de regels om op terug te vallen en stappen direct naar de tuchtcommissie. Feyenoord kan de schade beperken maar geen straf ontlopen, geen jurist die daar meer in slaagt.

9 september 2019 om 15:51

Naja vorige jaren kregen we altijd een boete van 15k en nu opeens vakken dicht. Tuurlijk mag het niet maar vind een boete prima en niet overdreven groot gaan straffen.

9 september 2019 om 15:54

Tja, het is een keer klaar met onze club. Fout na fout, telkens weer. Sancties zijn oplopend en dat blijft niet bij een boete. Van straf moet je leren en daardoor worden ze zwaarder, thats the way of life.ik ben er uiteraard totaal unhappy mee, maar dit kan je verwachten.

9 september 2019 om 17:03

Vak S is al een keer eerder leeg moeten blijven, nu zelfde eerste uitspraak en R en T. R en T worden nu toegelaten dus blijft Vak S weer leeg en 15k. Begrijpelijk deze straf die idem is aan de vorige maar toch triest voor wat fakkels en wat vuurwerk. Knvb is deze weg ingeslagen en gaat niet meer terug. Zie andere clubs idem dito. Toch en blijft triest.

We zagen het al aankomen en verwachtten ook geen ander resultaat in hoger beroep. Zeer jammer is wel dat het tijdens de wedstrijd met knuffelactie voor de kindjes is. Enkel Vak S bestraft, "gelukkig"....

9 september 2019 om 15:41

Volgensmij was er wel straf vermindering. Weet alleen niet precies wat

9 september 2019 om 15:46

Vakken R en T mogen toeschouwers in zijn waar die eerst ook bestraft waren.

Goed zo, lekker daadkrachtig van de Knvb. Net als toen met het aanvallen van (groot)ouders van kinderen op de Toekomst, keihard aanpakken, geen genade, zware consequenties. Dat doet de Knvb toch goed zeg!

9 september 2019 om 15:44

En net zoals de straf toen supporters van Feyenoord in de wedstrijd tegen Ajax liedjes over Nouri zongen en dingen over een massagraf in Servië riepen vanwege Tadic. Yep. Heel daadkrachtig.

9 september 2019 om 15:46

Of de straf van Ajax supporters welke in Enschede massaal vuurwerk geluiden maken? Daar doel je toch ook op Kyle?
Niet hypocriet doen, elke club heeft een groot stel halfjes lopen welke menen alles maar te kunnen blèren! Voor mijn part blijven zulke lui lekker weg want de kunnen allemaal niet tegen drank / drugs...

9 september 2019 om 15:54

Ik doe niet hypocriet. Baardgrasmus haalt een incident aan van Ajax waarmee hij suggereert dat Feyenoord er veel te zwaar vanaf komt. Ik noem iets wat ik veel erger vind en waarvoor Feyenoord geen straf heeft gekregen. Of vind jij die liedjes en opmerkingen over een massagraf normaal en niet strafwaardig?

9 september 2019 om 15:54

Kyle weet altijd fijntjes de pijnpunten bij andere clubs te benoemen. Daar is natuurlijk niets mis mee, maar helaas staat zijn bril wat minder scherp gesteld als deze op zijn eigen club gericht staatAh, jij vindt kwetsende liederen erger dan daadwerkelijk geweld? Beiden kunnen uiteraard niet door de beugel maar wat mij betreft is gewelddadig hooliganisme toch echt een tandje erger hoor.

9 september 2019 om 15:57

Is dat zo? Klopt het dan niet wat ik schrijf? Is Feyenoord wel gestraft voor wat er toen werd gezongen en geroepen? Als dat wel is gebeurd bied ik onmiddellijk mijn excuses aan.

9 september 2019 om 15:59

Kyle66. Ha Kyle! Bommen op Rotterdam wordt natuurlijk wel elke keer bestraft? Straffen voor spreekkoren kun je nou eenmaal niet handhaven. Het is natuurlijk allebei walgelijk gedrag. Maar je reactie is daarentegen wel enorm hypocriet.

9 september 2019 om 16:01

Kyle ik vind de liedjes waar jij op doelt buitengewoon smakeloos en stuitend. Of ze daarmee ook strafwaardig zijn, is een tweede. Wel eens met Hijniet! dat lijflijke bedreiging en geweld een tandje erger is.

9 september 2019 om 16:03

Als je daadwerkelijk vindt dat kwetsende liedjes zingen erger is dan mensen aanvallen dan heb je het ook niet helemaal door hoor.

9 september 2019 om 16:05

@kyle; op het jeugdcomplex bij ajax werden feyenoord fans fysiek aangevallen door hooligans. Straf: 2.500 euro boete die op kan lopen tot 10.000 euro boete. Voor het afsteken van vuurwerk krijg je dus een boete van 15.000 euro en als het aan de knvb ligt een paar lege vakken.ik zeg niet dat ajax te licht is gestraft, maar de verhouding hier vind ik wel heel krom.

9 september 2019 om 18:22

Er is niemand fysiek aangevallen, als je dat denkt weet je niet wat er gebeurd is, zeg mij waar ik de beelden kan vinden dat iemand klappen heb gehad

9 september 2019 om 19:11

1. Niemand werd fysiek aangevallen. 2. Jeugdvoetbal valt onder de amateurtak van de knvb dus kun je niet zo bekijken.

9 september 2019 om 19:40

Dat je dit nog goed durft te praten... @Musi26 & AFCA420xxx. Walgelijk..

9 september 2019 om 15:45

Ik heb ook nergens gelezen dat er een vak (bij een bepaalde club) gesloten werd, nadat er vuurwerk werd afgestoken en zelfs in andere vakken gegooid. Complete willekeur weer.

15.000 euro boete en het sluiten van een vak staat in geen enkele verhouding met de 'straf' die de tuchtcommissie Ajax oplegde na de wantoestanden tijdens de mini-Klassieker. En daar ging het nota bene niet eens om een paar fakkeltjes, maar om daadwerkelijk gewelddadig hooliganisme. Tuchtcommissie, get your priorities straight!

9 september 2019 om 16:14

Er is ook geen enige relatie tussen wat er op De Toekomst is gebeurd en waarvoor Feyenoord nu gestraft is. Al die verontwaardiging daarover is onzinnig, maar goed sommige supporters hebben nou eenmaal een voorliefde voor verontwaardiging.

9 september 2019 om 16:30

Door het boetesysteem wordt de straf geobjectiveerd en vergelijkbaar gemaakt. Daar mag je best iets van vinden, maar om hem daarmee "voorliefde voor verontwaardiging" in de schoenen te schuiven, vind ik dan weer kinderachtig.

9 september 2019 om 16:34

Als je dan toch een vergelijking wil hebben die 'zinnig' is (alhoewel ik de verbazing van Hijniet! hier volledig kan begrijpen), waarom heeft Ajax niet een zelfde straf gekregen voor het vuurwerk in de Bekerfinale afgelopen april?

9 september 2019 om 17:00

Nee, dit is typisch weer een gevalletje van doelbewust de aandacht verplaatsen naar een ander onderwerp. Niet het vuurwerk afstekken van wat Feyenoord supporters tijdens de bekerwedstrijd is het issue, laten we het nog eens hebben over ''geweldadige hooligansime'' bij Ajax (om een krankzinige overdrijving te geven van wat er op De Toekomst gebeurd is). Totaal niet relevant hier in deze discussie.

9 september 2019 om 17:07

@orgullo - kwestie van de strafkaart, zover ik begreep nemen ze recente straffen in dezelfde catogorie mee in de beoordeling. Mede daarom viel deze straf zo streng uit. Ajax heeft een andere strafkaart. Het is niet dat we niet gestraft worden. Na aanleiding van de bekerfinale en De Graafschap uit zijn we gestraft. Als voorwaardelijke straf moet het (hele) uitvak de eerst volgende wedstrijd moet leegblijven na een nieuw incident. Enige verschil is dat het bij Ajax uitwedstrijden betreffen en geen thuiswedstrijden. Boete voor de bekerwedstrijd tegen Willem II 15.000 euro, De Graafschap uit 10.000.

9 september 2019 om 17:09

Nee, ik verwijs naar een zelfde vergrijp (afsteken van vuurwerk door Ajax supporters tegen Willem II) waar (nog) niet met dezelfde straf is gereageerd door de knvb. Nou kan het zijn dat dat nog komt, maar ik heb ook nog niks gelezen over een eis van een aanklager. Dat is wel een beetje vreemd.

9 september 2019 om 17:23

@orgullo - mijn tweede reactie was voor jou bedoeld, hierboven de uitleg.

9 september 2019 om 16:46

Je vergelijkt zaken die gebeuren bij eredivisieduels met zaken die gebeuren bij duels van de a-jeugd. Natuurlijk staat dat niet met elkaar in verhouding

9 september 2019 om 16:57

Je vergelijkt het afsteken van wat vuurwerk met het intimideren van onschuldige voetbalsupporters tijdens een wedstrijd. Natuurlijk staat niet met elkaar in verhouding. Iedere vergelijking staat tot op een bepaalde mate met elkaar in verhouding, alleen ze zullen nooit identiek zijn aan elkaar. Daarom vergelijk je ze met elkaar.

9 september 2019 om 17:28

@Orgullo: En soms heb je een compleet scheve vergelijking. Bijvoorbeeld wanneer je verschillende zaken die in verschillende competities zijn voorgevallen met elkaar probeert te vergelijken.

9 september 2019 om 19:13

Je weet dat het jeugdvoetbal niet onder de proftak van de knvb valt? De straffen zullen dus altijd lager zijn. Sterker nog auax is zeer zwaar gestraft als je bekijkt dat het onder de amateurtak valt.

Ik vind dat we als Feyenoord niet te veel moeten zeuren over de geldboetes bij vuurwerk. Hele vakken sluiten bij wedstrijden vind ik wel ver gaan voor een Pyro actie. Wat me wel bevreemdt is dat ik nog geen strafmaat heb gehoord over bepaalde wedstrijden (bekerfinale Ajax - Willem II) waar ook vuurwerk werd bij afgestoken. Komen die straffen nog?

9 september 2019 om 17:11

Ajax heeft die straf al gehad, 1 uitwedstrijd voorwaardelijk zonder publiek bij het eerst volgende incident met vuurwerk tijdens een uitwedstrijd met de proeftijd van twee jaar. De boete is 15.000 euro. Deze straf is samengepakt met De Graafschap uit (kampioenswedstrijd) waar ook vuurwerk werd afgestoken. Hierdoor kwam er nog 10.000 euro boete erboven op.

9 september 2019 om 17:11

Denk dezelfde straffen als bij de finale Ajax - Pec in de Kuip... 74 mensen achteraf een stadion verbod. Club geen.

9 september 2019 om 17:22

De club moest de eerst volgende uit wedstrijd in de beker zonder publiek spelen. Alleen was dat tegen SV Urk uit, waarmee dit alles behalve als pijnlijke straf voelde. Verzachtende omstandigheid is dat de bekerfinale door de Knvb georganiseerd is en daardoor de clubs met begrensde verantwoordelijkheid te maken hebben.

9 september 2019 om 18:04

Weer iets wijzer geworden. Kon me alleen herinneren van de stadion verboden, wat dan ook niet zo verwonderlijk is daar ze tegen Sv Urk geen supporters mee mich1twn nemen.

Blijft een belachelijke straf - ik zal zondag wederom moeten thuisblijven. Supporters die geen Vak S kaart hebben mogen hier het hun eigen gevoel van (on)rechtvaardigheid bij hebben, maar ik blijf het bizar vinden dat een dergelijke grote groep wordt uitgesloten. Het meenemen/bezit/ontsteken van Vuurwerk is verboden (art 8.1), laat nu een heel groot deel van de gestrafte supporters op vak S zich aan deze regel houden. Straf is buitenproportioneel, zeker afgezet tegen het de nadelen die vuurwerk met zich meebrengt. Ellende door vuurwerk (grootschalig op het veld) in de Kuip ken ik vooral van niet-Feyenoord supporters uit de bekerfinales van 2014, 2018 en 2019 waarbij de straffen beperkt bleven tot een geldboete. De straf van afgelopen jaar was dat bij herhaling binnen 2 jaar geen supporters mee mogen. Laat het verschil vooral zijn dat getroffen vak S supporters al betaald hebben voor een (seizoens)kaart.in hetzelfde reglement van de Knvb staat dat je geen opnamen van maken anders dan voor privégebruik (art 9.1). Gaat een filmpje vanuit vak K met sfeerbeelden op Facebook of Youtube gevolgen hebben voor alle supporters van vak K? Straffen horen in principe slechts de daders te treffen en moet niet disproportioneel zijn. Had ik al gezegd dat de straf belachelijk was...…….

9 september 2019 om 17:48

Dan moeten de mensen in het stadion elkaar eens beginnen aan te spreken hierop. De straffen begonnen met geldboetes en lopen steeds verder op, zo nu eigenlijk 3 vakken dicht. Je kan er op wachten dat het meer word straks. Het mag gewoon niet dus lekker mee kappen. Ga met de club in gesprek voor alternatieven die wel mogen.

9 september 2019 om 18:05

Ik zie het al helemaal voor me : '' zeg menneer met de bivakmuts, ik wil u erop attenderen dat dit niet mag in het stadion en dat je onze club hiermee veel schade doet. U ook, menneer met de capuchon en het North face jasje, stop die rookbom onmiddelijk weg, dat is heel gevaarlijk.''

9 september 2019 om 19:14

Zolang dat niet lukt gewoon steeds zwaarder blijven straffen. Houden ze vanzelf op. Zo niet benadelen ze zichzelf, iedereen om zich heen en de hele club.

9 september 2019 om 20:02

Ja zo werkt dat bij alles in de maatschappij : strenger straffen lost het wel op. Hoewel uit wetenschappelijk onderzoek allang is gebleken dat het zo niet werkt. Maar bij gebrek aan creativiteit en een extreme gesteldheid op orde en tucht kiezen we maar voor de harde aanpak. Het is al jaren verboden, er staan al jaren forse straffen op voor daders, clubs krijgen al jaren oplopende boetes. Het heeft niks uitgehaald. In plaats van te gaan kijken of er in gesprekken met supportersgroepen en clubs geen mogelijkheid is tot een bepaalde mate van een compromis kiezen ze voor dezelfde doodlopende weg.

9 september 2019 om 22:05

Dus als we gaan opschalen....... de volgende keer geen TV uitzending want dan moeten de TV kijkers de daders maar opzoeken en aanspreken? Get real......

9 september 2019 om 19:17

Ik ben het met je eens dat het uitsluiten van een heel vak belachelijk is. Er zijn genoeg camera's. Dus straf de desbetreffende personen.

De hetze die tegen het sfeervuurwerk in stadions is begonnen door de Knvb is helaas nog niet voorbij. Dit is een punt waarop fanatieke supporters en de Knvb niet op een lijn met elkaar gaan komen. Simpelweg omdat de uitganspunten ''vuurwerk hoort bij sfeer op de tribune / hoort er niet bij en is levensgevaarlijk'' Het betekend dat er ongetwijfeld de komende maanden meer van dit soort straffen zullen volgen. Gelukkig weten we allemaal dat de focus van de Knvb na een paar maanden weer over gaat op anderze zaken zoals spreekkoren, spelers die ellebogen geven, respect voor de arbitrage, homo emancipatie of een ander project. Tot die tijd is het voor veel clubs de schade beperkt houden en voor veel fanatieke supportersgroepen straffen incasseren. Volgens de regels zal deze straf ongetwijfeld volgens het boekje zijn. Maar het principe dat hele vakken gestraft worden voor de daden van andere blijft een in principe een onrechtvaardig verhaal. De club voert de straf uit, maar tussen de regels door lees je de tegenzin die ze erbij hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren