Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ihattaren krijgt advies bij FOX Sports: ‘Bij Oranje wilden ze ook Asensio erbij’

Laatste update:

Mohamed Ihattaren staat voor de keuze tussen Nederland en Marokko. Om in alle rust na te denken over de keuze heeft de zeventienjarige buitenspeler van PSV een uitnodiging van Jong Oranje naast zich neergelegd. Nordin Amrabat adviseert Ihattaren bij Goedemorgen Eredivisie van FOX Sports om in ieder geval zo snel mogelijk een keuze te maken.

“Het enige wat ik hem zou adviseren, is om niet te lang te wachten. Dan ben je er vanaf. Wanneer hij de keuze maakt, is alle media klaar. Nu wordt hem in elk interview gevraagd of hij de keuze al heeft gemaakt. Hij is zeventien jaar, je moet die jongen gewoon met rust laten”, zegt de Marokkaans international. Hij krijgt bijval van Hans Kraay junior. “Je moet die jongen niks meer vragen, je zet hem daarmee alleen maar onder druk.”

“Hij is natuurlijk welkom. Ik ben 32, dus hij kan mijn rol overnemen binnen twee jaar. Kan ik hem een beetje inwerken”, gaat Amrabat met een knipoog verder. Hij is bijzonder positief over Ihattaren. “Hij is een hele goede speler, technisch perfect, tweebenig. Groot, sterk en heeft loopvermogen. Als hij met beide beentjes op de grond blijft, kan hij de wereldtop halen. Veel spelers hebben geen keuze, die zeggen heel stoer: ‘Ik kies voor Nederland of Marokko’. Maar dan hebben ze maar één keuze. In zijn situatie heeft hij twee opties en daar moet hij heel goed over nadenken.”

Amrabat denkt dat in de komende jaren steeds meer spelers voor een interlandcarrière bij Marokko zullen kiezen. “De organisatie is top, je wordt opgehaald en zit in goede hotels. Je voelt je daar happy, het is leuk om er naartoe te gaan. De laatste jaren is de sfeer verbeterd, we zijn een hechte groep. Het liefst heb ik hem erbij bij Marokko, maar het is zijn keuze. Ik laat hem daar vrij in. Hoe sterker Marokko is, is hoe beter. Bij Oranje wilden ze ook Marco Asensio erbij hebben.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
1 september 2019 om 13:26

Ik denk dat de druk van familie, vrienden en kennissen voor Ihatarren zo hoog word dat hij never nooit voor NL gaat kiezen. Wel profiteren van alle voorzieningen in Nederland maar uiteindelijk niet voor het land kiezen waar je bent geboren en groot gebracht.

1 september 2019 om 13:35

Profiteren van alle voorzieningen? Daar betaalt iedereen gewoon voor. Laten we blij zijn dan we keuzevrijheid hebben wat hij ook kiest daar heb jij niets mee te maken verder en dien je te accepteren.

1 september 2019 om 13:50

Hoop dat die voor marokko kiest. Als het geen voetballer was zagen de meeste nederlanders hem toch als een "kut Marokkaan". En ja dit zeg ik als een nederlander

1 september 2019 om 14:08

Mee eens, als die jongen voor Oranje kiest zullen zijn vrienden en familie hem dat nooit vergeven. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan om voor Oranje te kiezen, maar ik hoop het wel. Laat dit dan ook een voorbeeld voor anderen zijn.

1 september 2019 om 14:29

Dat zijn familie en vrienden het hem nooit zullen vergeven is natuurlijk de grootste onzin die er is. Ja, voor zijn familie zou het mooier zijn wanneer hij voor Marokko kiest, maar denk je nou echt dat ze hem zullen afstoten wanneer hij kiest voor Oranje? Afellay heeft natuurlijk ook geen familie meer omdat hij heeft gekozen voor NL. Zucht.

1 september 2019 om 15:36

Jij noemt dit profiteren?Lachwekkend noem ik jou reactie.
Hou het aub bij de feiten, hij gebruikt zijn gave of talent hier in Nederland voor een Nederlandse club die straks ook nog eens flink gaat cashen voor hem.Daarbij doet hij wat elke Nederlander doet:Belasting betalen.Dus begrijp t probleem niet,kijk eens eerst op social media hoe de "Nederlander " praat over Marokkaanse voetballers.Ze worden door de Nederlander gepusht om de keuze te maken voor Marokko. Is dit niet logisch voor jou?Ik geef die jongens 100% gelijk als ze voor Marokko kiezen .Maar dit is mierenneukerij.

Dat Amrabat de vergelijking maakt met Asensio slaat natuurlijk nergens op. Ihattaren heeft in elk jeugdelftal van Oranje gespeeld en woont al z’n hele leven in Nederland. Daar was bij Asensio geen sprake van! Appels met Peren!

1 september 2019 om 12:50

Dus wat maakt dat uit net alsof Nederland niet werk zou maken van spelers die in het buitenland spelen en wonen.

Trouwens Asensio speelde en woonde toch ook in Spanje waarom is Nederland daar achter gegaan dan? Marokko doet nu gewoon hetzelfde..

1 september 2019 om 13:30

Marokko doet nu hetzelfde... Eens, ze hebben het praktisch uitgevonden! Inmiddels een jarenlange professionele praktijk waarbij 100+ spelers door Marokko benaderd zijn in allerlei landen... Maar dat is idd hun goed recht... Portugal heeft ook allerlei Brazilianen in dienst gehad...

1 september 2019 om 13:50

Ik vind die Brazilianen van Portugal echt wel van een ander niveau en dan weer te ver gaan. Dat zijn echt genaturaliseerde jongens. Zo'n Deco kwam op zijn 20e pas in Portugal.

1 september 2019 om 12:54

Nee, het is een goede verglijking. Asensio speelde ook voor alle jeugdelftallen van Spanje en woont daar ook zijn hele leven! Dus dat Nederland hem wou is precies het zelfde!

1 september 2019 om 13:20

Zeker goede vergelijking, alleen het verschil is dat iedereen het heel raar vond dat de Knvb hem benaderde want "het is een Spanjaard". De meeste jongens die door de Marokkaanse bond worden benaderd kiezen wel voor Marokko en doet men alsof het heel raar is dat de Knvb (en de meeste Nederlanders) dat vervelend vindt. In die zin is het dus wel een scheve vergelijking

1 september 2019 om 14:09

Iets met een zwaluw en Asenio koos terecht voor Spanje. Echter kiezen veruit de meeste Marokkanen voor Marokko.

1 september 2019 om 14:10

Wat een onzin, helemaal niet iedereen vond het raar dat Nederland Asensio benaderde... Dat was gewoon een logische gok.

En ik denk dat de meeste Nederlanders vinden dat die lekker zijn eigen keuze moet maken. Dat idee dat die jongen alles maar aan Nederland te danken heeft is zwaar bekrompen, hij heeft het talent en werkt er gewoon hard voor. Doet die allemaal zelf, of denk je dat PSV hem die opleiding geeft omdat het zo'n aardige jonge is? Die zien het als een investering en verwachten dat hij die gaat terugbetalen in de vorm van resultaten of een transfersom.

1 september 2019 om 12:56

Hij bedoelt aan te geven dat we stonden te springen om Asensio voor Oranje te laten kiezen, maar verontwaardigd zijn als Marokkaanse spelers (Ihattaren in dit geval) andersom voor Marokko kiezen. Is juist precies hetzelfde: Asensio speelt in de jeugd voor Spanje, maar we vinden het prima om hem naar Nederland te lokken. Ihattaren speelt in de jeugd voor Nederland, maar we vinden het schandalig als hij voor Marokko zou kiezen. Zijn dus gewoon peren en peren.

1 september 2019 om 13:23

Eens, maar je kan het ook net ietsje anders uitleggen. Toen Asensio werd benaderd vonden veel mensen dat gek omdat die jongen zijn hele leven in Spanje woonde, alle Spaanse jeugdelftallen heeft doorlopen etc. Nederland/ de Knvb heeft dan toch ook het recht om het raar te vinden dat jongens als Ihattaren door Marokko worden benaderd? Het verschil is dat een Asensio niet voor Nederland kiest en de meeste Nederlandse Marokkanen wel voor Marokko

1 september 2019 om 13:28

@lasse, het verschil is dat Asensio wel goed genoeg is om structureel voor Spanje te spelen. Hij zit nu al op meer dan 20 interlands in 3 jaar tijd. Buiten Ziyech zou geen een Nederlandse Marokkaan die gekozen heeft voor Marokko dat redden en afgeserveerd worden na 1/2 interlands.

1 september 2019 om 13:38

Alsof de laatste 5 jaar Nederland überhaupt een goed elftal had. Nergens voor gekwalificeerd was 1 en al drama dan snap ik niet dat je nu doet alsof Nederland de prijzen achter elkaar binnen haalt. Het Nederlands elftal heeft in de geschiedenis 1 EK gewonnen that's it. Uiteindelijk pak je daar ook geen prijzen mee.

1 september 2019 om 13:10

Hij bedoeld juist aan te geven dat wij net als Marokko, druk bij een speler leggen/vragen voor nl uit te komen terwijl die speler nog nooit eerder voor een vertegenwoordigend elftal van nl.heeft gespeeld. Laatste tijd werd dkt namelijk ook wel eens geroepen: dat het ergens een beetje verkeerd is om een speler op.te roepen die hier is opgegroeid en jeugdeltallen van nl.heeft doorlopen. Asensio is in Spanje opgegroeid en heeft daar alle.spaanse jeugdelftallen doorlopen. Zelfde geldt overigebs voor Simons, die nu naar paris is gegaan

1 september 2019 om 13:14

@wesleyonbelang, Simons speelt voor de Nederlandse jeugdelftallen

1 september 2019 om 13:17

Simons heeft juist wel altijd voor Nederland gespeeld. Daarnaast lijkt het me nu hij weg is uit Spanje, de kans dat hij voor Spanje gaat spelen nog kleiner.

1 september 2019 om 13:38

Het is heel simpel, als zowel asensio en ihra niet goed genoeg waren, zou dit geen nieuws zijn. NL wilde asensio erbij hebben omdat hij goede speler is(wat logisch is). Toen hoorde je ook niemand roepen "maar hij heeft z'n opleiding in Spanje gehad". Precies hetzelfde gebeurt met Ihra. Als hij een slechte speler was zou dit geen onderwerp zijn. Dan zouden wij met z'n allen hem in een cadeau verpakking naar Marokko sturen. Precies hoe Spanje dit zou doen als Asensio niet goed genoeg was.

1 september 2019 om 16:25

Slimbo juist wel. Asensio speelde ook voor alle Spaanse jeugdelftallen en toch wilde Oranje hem binnenhalen. Dus zelfde voorbeeld. Beetje hypocriet vind je niet. Maar je zal het vast niet willen toegeven.

Toevoeging over Asensio is natuurlijk onzin. Die is gewoon 100% Spaans (ik weet van zijn Nederlandse roots) en heeft nooit getwijfeld of ie voor Nederland uit wou komen. Is onzinnige vergelijking.

Voor de rest, je zou verwachten dat Ihattaren voor Nederland gaat kiezen gezien hij gewoon Nederlander is, maar aangezien hij Jong Oranje naast zich neerlegt (terwijl daar spelen geen uitsluitsel geeft), ben ik bang dat hij voor Marokko gaat spelen.

1 september 2019 om 13:41

Dude het gaat er toch om dat de Knvb hem wel heeft benaderd, terwijl hij alle jeugdelftallen van Spanje bewandeld daar is geboren geboren en waarschijnlijk de taal nog niet eens kent. Marokko doet het zelfde en daar zijn wij boos over... Dus de toevoeging slaat alles!!!

1 september 2019 om 16:27

Echt he, sommige doen echt alsof ze dom zijn, man man man. Zo hypocriet sommigen. Alles wat krom is maar willen recht praten. Nu weer. Oranje, de Knvb wilde Asensio ook hebben terwijl hij idd voor alle Spaanse jeugdelftallen speelde. Zo hypocriet dan.

1 september 2019 om 17:09

Lees wat ik zeg. Asensio koos 100% voor Spanje, zoals Ihattaren 100% voor Oranje zou moeten kiezen. Helaas denk ik niet dat hij dat gaat doen

Hoewel Oranje weer de weg omhoog heeft ingeslagen, merk je aan alles dat zulke jongens de laatste jaren toch liever voor Marokko uitkomen. Voornaamste reden? Je bent al de gebeten hond voordat je uberhaupt een definitieve keuze hebt gemaakt. Omdat je blijkbaar het gore lef hebt om uberhaupt te na te denken welke keuze je maakt. Een Kokcu (Turkije weliswaar) krijgt daadwerkelijk de smerigste taal over zich heen van Derksen, terwijl het gewoon zijn eigen keuze is. Ben je onbetwist en een potentieel goede speler voor Oranje ben je welkom, maar zit je een tijdje in een mindere fase, ben je gewoon een Marrokaan of Turk.

1 september 2019 om 13:01

Welke van die jongens zijn dan goed genoeg om voor langere tijd in Oranje te spelen? Alleen Ziyech. Zelfs een Adam Maher heeft het niet gemaakt en die was echt wel beter dan de Amrabats en Idrissi's. Amrabat bv is typisch zo'n speler die 1/2 interlands speelt en daarna nooit meer wordt opgeroepen.

1 september 2019 om 13:04

Weet je wat het is? Turkije heeft een heel interessant beleid qua paspoorten. Turken die in het buitenland wonen en daar kinderen krijgen die hun hele leven in bijvoorbeeld Duitsland wonen moeten een dubbel paspoort hebben. Dit maakt ze Turks en Duits terwijl ze alleen maar in Duitsland hebben gewoond. Hierdoor lijkt het ook alsof er gigantisch veel Turken wonen over heel Europa terwijl het grotendeels jongens zijn die Turkije alleen als vakantie adres hebben gezien in hun leven. Wanneer dan de keuze komt om voor Turkije of voor Duitsland te kiezen kunnen ze voor Duitsland kiezen. Iets wat in mijn ogen een heel vreemd beleid is, want waarom zijn al die mensen die niet in Turkije zijn geboren automatisch ook Turks. Ik neem even specifiek Turkije eruit, want ik weet dat zij dit beleid hebben. Hierdoor wilde laatst die minister uit Turkije hier ook komen lobbyen voor stemmen, want al die 'Turken' die Turkije als vakantie adres zien mogen daar wel allemaal stemmen. Ik merk dat ik een beetje afdwaal, maar dat vind ik gewoon zo'n vreemd beleid. Verder vind ik dat spelers gewoon voor het land moeten uitkomen waar ze zijn opgegroeid. Anders worden landelijke elftallen bij elkaar gelobbyde teams... spreekt ook weinig identiteit meer uit. Wordt dan een vreemd schaakspel. Asensio had voor mij ook niet voor nl uit hoeven komen. Is een Spanjaard. Ihatteran is voor mij een Nederlander. Dit is mijn mening

1 september 2019 om 13:05

In het geval kokcu is het toch niet voordat die zijn keuze maakt, maar juist erna... en je opmerking dat je in mindere tijden ineens een Turk/Marokkaan zou zijn heb ik eigenlijk nog nooit gehoord... Hoor je toch ook niet over een Surinaamse NL’er?! In tegenstelling zelfs... ik denk dat een dost/Siem de jong harder aangepakt worden dat ze ‘het niveau’ niet aankunnen dan een Yildrrim...

1 september 2019 om 13:13

Surinamers krijgen die opmerkingen niet omdat er nog amper een volbloed Surinamer rondloopt. Vroeger had je wel de kabel. Van dijk is half Su, Nigel de Jong is half Su, Justin Kluivert is kwart Su, Sergino Dest half Su.

De Siem de Jongs worden aangepakt, puur op niveau, niet op randzaken. Ze worden aangepakt omdat ze geen bal kunnen aannemen.

Is niet dezelfde situatie als met Assensio, die speelt voor het land waar hij in opgegroeid is.
Maar denk zelf wel dat het voor een hoop jongens van Marokkaanse komaf niet altijd even makkelijk is om die keuze te maken, weet van bevriende Marokkaanse jongens dat er behoorlijk aan zo'n speler getrokken wordt, ook aan zijn familie.
En anders moeten de regels veranderd worden, bijv bij de jeugdelftallen al een keuze maken, hoe je het ook wendt of keert, niemand houdt zich niet aan de regels.
Dries Boussata die nb stond te huilen bij zn debuut gaf aan dat in deze tijd hij voor Marokko zou kiezen, de tijden zijn veranderd, de Appie's en de Mo's zijn tegenwoordig Abdul en Mohammed..

1 september 2019 om 13:08

Hij doelt er waarschijnlijk op dat de Knvb Asensio wel wilde toevoegen aan de selectie terwijl hij geen enkele jeugdinterland voor Nederland gespeeld heeft en heel zijn leven in Spanje gewoond heeft. Dit is dus eigenlijk hetzelfde als Marokko bij Iharaten doet.

Ik snap de toevoeging van Marco Asensio niet maar goed. Deze casus gaat natuurlijk niet alleen over de voetballer zelf, maar om een grote groep die zich hier te pas en onpas gediscrimineerd voelt. Overheid en bedrijven wapperen met mantra diversiteit en inclusiviteit, maar wat ik tot nu toe constateer is dat we hier te maken hebben met een groep die wel de lusten wenst maar niet de lasten. Dat zie je ook in de tekst van amrabat: alles wordt hier voor je geregeld, dus waarom zou je het niet doen? Is hij dan vergeten hoe de knvb mensen deze groep in de watten legde in de hoop dat zij grote oranje op een wk vertegenwoordigen? Kijk naar surinamers en dus donkere spelers wat voor goodwill ze kweken door op zo'n podium laten zien hoe gekleurd NL is. Echt super jammer, en wat mij betreft moet de overheid ook haar beleid in deze herzien. Dat beleid zou dus ook door moeten werken naar de knvb.

1 september 2019 om 13:20

Wel de lusten niet de lasten?
Betalen ze geen belasting over het salaris dat ze ontvangen of zo?
Welke lasten zijn voor jou en mij verplicht die die niet voor hen gelden dan?
Het Nederlands elftal is geen overheidsinstantie of zo en niemand is verplicht om voor Oranje te spelen. Jij en ik ook niet. Dat de Knvb spelers in de watten legt doen ze omdat ze hopen er later profijt van te hebben, niet uit filantropische overwegingen. Wie niet voldoet wordt toch ook net zo makkelijk weer afgedankt. Begrijp me goed, ik ben supporter van het ons Nederlands elftal en juist daarom wil ik alleen maar spelers hebben die er zelf voor kiezen om te alles te geven in het oranje shirt.
Waarom zou je spelers willen die je dwingt om op het veld moeten staan?

1 september 2019 om 13:21

@tubes:

Mooi, jij zegt het al zelf! dankjewel! "dat de Knvb spelers in de watten legt doen ze omdat ze hopen er later profijt van te hebben, niet uit filantropische overwegingen."

1 september 2019 om 16:29

Man Oranje, de Knvb wilde Asensio hebben terwijl hij voor alle Spaanse jeugdelftallen speelde. Ben je principieel en klaag je nu over Iha dan moet je niet zo hypocriet zijn. Als Asensio binnen was klaagde niemand maar nu een Iha wellicht voor Marokko kiest is de wereld opeens te klein.

Noem mij een speler die voor beiden zou kunnen spelen en alleen voor NL geselecteerd zou worden... Marokko en Turkije zijn er als de kippen bij om na drie leuke jeugdwedstrijden een speler op te roepen en als je goed genoeg bent voor NL elftal ben je goed genoeg voor 95% van alle landen ter wereld.

Hun goed recht (Marokko in dit geval), maar geef niet een voorbeeld dat er veel spelers hebben die geen keuze hebben in het geval het om Marokkaanse voetballers gaat...

Sommigen zijn echt te dom en hypocriet voor woorden. Nu amrabat komt met het voorbeeld van asensio, zijn t ineens appels en peren. En als asensio wel voor NL had gekozen, dan was t prachtig en hosana voor de knvb. Amrabat geeft aan dat iedereen nu over ihattaren heen valt omdat hij mogelijk is voor marokko kiest terwijl hij in de jeugd voor NL speelde. Asensio speelde in de jeugd voor spanje, en tóch deed de knvb een poging hem te benaderen voor oranje. Het verschil is dat asensio voor spanje bleef spelen, neemt echter niet weg dat de knvb gewoon hetzelfde heeft geprobeerd als de Marokkaanse en Turkse voetbalbond. Daar gaat de vergelijking van amrabat over met die uitspraak over asensio, niet over de keuze van de speler. Maar blijkbaar geldt die hele shitzooispuwerij niet als de hand in eigen boezem moet worden gestoken

1 september 2019 om 13:11

Ik ben het hier deels met je eens. Het lobbyen van Nederland bij asensio was een tegen reactie. De afgelopen jaren hebben veel jongens die in Nederland zijn opgegroeid voor andere landen gekozen, omdat die hier kwamen lobbyen. Dit ziet de KNVB ook natuurlijk en je kan het ze dan ook niet kwalijk nemen als ze hetzelfde proberen, want tegenwoordig moet je je nationale team blijkbaar bij elkaar lobbyen... zoals ik al in een eerdere post zei ik ben 100% tegen dat trekken en duwen en lobbyen. Dit haalt alle identiteit uit een landelijk elftal en zo'n team dat bij elkaar geraapt moet worden en spelers die op hun 17e al debuteren om ze vast te leggen is maar een lelijk schaakspel. Kom gewoon uit voor het land waar je bent opgegroeid. Asensio lekker in Spanje, Ihaterran lekker voor Nederland, klaar. Dat is mijn mening, al werkt het helaas niet zo...

1 september 2019 om 13:14

Het kan zeker dat het een reactie is, maar dan moet er achteraf niet meer gezanikd worden over het feit dat andere landen dit ook doen. Dan is het gewoon vrij hypocriet namelijk.

1 september 2019 om 13:17

Ik neem de knvb ook niks kwalijk, maar dan moet men OF lekker niet hypocriet lopen doen OF de move van KNVB ook eens een keer gaan kraken. Nu is t alleen wijzen naar een ander om het falen van eigen beleid te verbloemen. Maar als je dat benoemt dan zij de derksen-fangirls weer op hun nageltjes getrapt

1 september 2019 om 13:24

Met deze reactie ben ik het wéér deels eens. Zoals ik al aangaf is Nederland deze trend van lobbyen niet begonnen. Al MOET je wel mee met deze trend anders staat er alleen maar b garnituur straks in je landelijke team. Dus er is vooral verontwaardiging over meerdere spelers die al hun hele leven in Nederland leven en daarna voor andere landen kiezen. Dit is al de zoveelste die misschien niet voor Nederland kiest. Ja dan worden mensen boos, want die spelers die in mijn ogen Nederland zijn gaan lekker voor Marokko ballen en voor Turkije. En zoals iK al aangaf ben ik het niet eens met deze trend, maar wordt er wel 100x meer getrokken aan "nederlanders" dan dat Nederland aan andere spelers trekt. Ik wordt er ook moe en geïrriteerd van, snap je?

1 september 2019 om 16:30

Zo hypocriet zijn sommige dus. Alsof ze het niet willen zien. Zo vreemd he.

Ik ben benieuwd wat Nederland gaat doen bij Willem Geubbels. Geboren en opgegroeid in Frankrijk. Voor alle teams daar uitgekomen. Op zijn 16e al gedebuteerd voor Lyon, is nu 18. Enorme concurrentie natuurlijk in Frankrijk .

Ik irriteer me telkens weer aan deze discussies. Xavi Simons heeft ook zowat zijn hele leven in Spanje gewoond, maar wordt uitgenodigd voor Oranje. Het zelfde was het geval met Jordy Cruijff en in mindere mate met de zoon van Dean Gorre. De landen waar zij hun hele leven hebben gewoond hebben dat gewoon geaccepteerd en deze spelers nooit gedemoniseerd. Het superioriteitsgevoel van de Nederlander maakt dat men mensen die hier wonen wil dwingen om in dit soort gevallen voor Nederland te kiezen, en dat terwijl er gepredikt wordt dat Nederland een liberaal land is waar ieder zijn eigen keuzes man maken

1 september 2019 om 13:37

Is Xavi Simons in Spanje geboren? Oh nee. Is de vader van Ittaharen de grootste Marokkaanse voetballer ooit en voor het voetbal geëmigreerd naar Nederland? Oh nee. Dus domme voorbeelden.

Superioriteitsgevoel? Ittahren is hier geboren, opgegroeid en opgeleid en heeft eigenlijk niks aan Marokko te danken. Denk daar maar eens over na.

1 september 2019 om 16:42

Het gaat er toch om wat je je voelt en niet waar je geboren bent?

We vinden Verstappen allemaal een Nederlander, die heeft nog nooit een dag van zijn leven in Nederland gewoond, die is zelfs nog minder Nederlander dan dat Ihattaren Marokkaan is want hij heeft maar een Nederlandse ouder.
Het zelfde geld voor Mathieu van der Poel, ook niet in Nederland geboren of opgegroeid, maar we zijn wel blij wanneer hij de amstel gold race wint of wereld kampioen wordt (kon trouwens ook aardig voetballen en speelde in Belgie zelfs voor regionale selecties).

En als we het dan toch hebben over spelers die in het buitenland geboren zijn, Luuk de Jong is in Zwitserland geboren en zo zijn er meer internationals geweest die in het buitenland zijn geboren in het verleden.

@koldmagnum is Ihattaran gewoon Nederlander omdat hij kan voetballen of is elk jongetje van Marrokaanse roots gewoon Nederlander? Ik hoop niet dat hij dat is alleen omdat hij kan voetballen!!

Ik hoef hem al niet meer in het Nederlands elftal te zien. Zie veel liever Vd.Beek, Propper, Frenkie De Jong en Wijnaldum op het middenveld bij Oranje. En in de jeugd komen ook weer grote talenten aan met o.a. Taylor, Xavi Simons, Gravenbergh, Chong, enzovoorts.

1 september 2019 om 13:39

Kan toch prima “en en” zijn?! Zowel de jong als ihattaren? Hoe weet jij nu al dat ihattaren niet veel beter kan worden dan Wijnaldum?

1 september 2019 om 14:24

Het kan ook prima De Jong en Vd.Beek en Taylor, Gravenbergh of Xavi Simons straks zijn in de toekomst. Wie weet worden hun wel beter dan Wijnaldum.

1 september 2019 om 14:40

Kan zeker zo zijn! Hoop ik ook, maar om ihattaren bij voorbaat al niet te selecteren lijkt me niet slim.

Is hij ooit echt ten spraken gekomen? Volgens mij is er 1 belletje gedaan en dat was het. Ben blij dat hij niet voor Nederland uitkomt, hij kan geen eens fatsoenlijk Nederlands, dus wat moet je er mee? Ok, hij kan goed voetballen, maar is toch in niks een Nederlander? Dat de Marokkaanse bond het niks uit maakt, is hun pakje aan. Ik mag hopen dat wij wel gewoon normaal selecteren en niet een 'buitenlander' pakken. Eigenlijk laat Amrabat precies zien hoe de Marokkaanse bond werkt. Maakt niet uit welke taal je spreekt of gewoontes je hebt, zolang je maar een balletje kan trappen en ergens Marokkaans bloed in je hebt is het goed. Iedereen zo zijn manier van werken hé

1 september 2019 om 13:30

Laten we ook maar geen jeugdspelers met marrokaanse roots meer opnemen in de jeugd elftallen. Ze kiezen toch voor Marokko uiteindelijk.
Geef dan maar talenten de kans die wel echt voor Oranje willen uitkomen later.

1 september 2019 om 13:45

Goed idee. Nederland moet het misschien maar hard gaan spelen, aangezien er nu misbruik wordt gemaakt van onze voorzieningen door bv een Ziyech die vervolgens doodleuk voor Marokko kiest. Marokko draagt niks bij aan de ontwikkeling van die Jongens. Laat Marokko maar hun eigen talenten scholen, want ze plukken nu de vruchten van oa Nederland en Frankrijk.

1 september 2019 om 14:28

Inderdaad laten we zelf maar harder gaan spelen in het belang van Oranje.

Gewoon voor Marokko kiezen jongen daar word je gewaardeerd in Nederland blijf je altijd gezien worden als de Marokkaan. Kijk maar naar El Ghazi bijvoorbeeld is hij nou echt minder dan Promes of Berghuis. Amrabat is een modale speler en word in Marokko op handen gedragen dus Amrabat kan het weten. En mensen moeten hier niet lopen zeuren van hij kent dat land alleen van vakantie. Zoals Amrabat hier terecht aangeef wat heeft Assensio te maken met Nederland dan maar die werd ook benaderd door de Knvb.

Hassan - atletiek 5km kampioene.

Van der poel - mountainbike & bijna alle andere fiets disciplines held.

Max verstappen - geen uitleg nodig.

Nederland zelf 'doet het ook'.

Gezeur altijd maar.
Eerst hand in eigen boezem steken, zou al een hoop schelen als het Nederlandse volk ook eens trots op zichzelf kan zijn en ook eens een soort van samenhorigheid kan hebben ipv alles en iedereen kan beter en blablabla.
Warmte is hier überhaupt ver te zoeken in dit land dus geef die jongens eens ongelijk als ze voor een ander land kiezen.

1 september 2019 om 13:40

Van der poel en verstappen hebben gewoon Nederlandse vaders hoor.

1 september 2019 om 13:41

Hassan wilde zelf graag voor NL uitkomen... Van der Poel en Verstappen hebben toch NLse vaders?! Snap je punt niet.

1 september 2019 om 16:53

Ik wel, het punt is dat als het ons uit komt, zoals in die gevallen, we die sporters allemaal als Nederlanders zien en niemand het hier erg lijkt te vinden terwijl als het omgekeerd gebeurd we er niets van willen snappen.

1 september 2019 om 17:20

Hoe zouden we ze Van der poel en verstappen dan moeten zien?

NL “doet het zelf ook?!?”... wat zelf ook? Hoe zouden we die mensen dan moeten zien? Mensen die graag voor NL willen/kunnen uitkomen en altijd onder een Nederlandse licentie hebben gesport daar kijken wij anders naar? Jij wilt je punt maken, maar als de vaders van beide coureurs ook onder Nederlandse vlag hebben gekoerst, hoe zouden we dit dan moeten zien? Als ik jr post hieronder zie, dan zou ik je aanraden je te verdiepen in inkomsten vs vermogensbelasting in het geval vd familie verstappen... jij simuleert nu dat dat belastingverschil hetzelfde is als een 4e generatie gastarbeider in een compleet ander werelddeel...

1 september 2019 om 18:28

Pavol, met mensen die het verschil tussen simuleren en insinueren niet weten, kan je maar beter geen discussie aan gaan denk ik zo.
Helemaal niet wanneer in dezelfde zin een soort van slavernij word aangehaald.
Vind je dit zelf niet een beetje raar nagedacht..

1 september 2019 om 22:06


Lees de zin graag even goed svp. Hij simuleert zijn werkelijkheid dat een belasting vluchteling maar Nederlander in de kern en overal altijd NL vertegenwoordigd heeft, hetzelfde is als iemand die 4 generaties in NL woont, maar toch voor een ander land wilt uitkomen. Dat is quatsch.


Jouw laatste 2 regels laat ik maar even... Jij ziet wellicht wat je wilt zien, maar volgens is geen enkele gastarbeider gedwongen...

1 september 2019 om 13:43

Als warmte hier ver te zoeken is dan zou ik je adviseren te emigreren. Wat houdt je tegen?

Het voorbeeld van Max Verstappen slaat nergens op. Er zijn veel Limburgers die vlak over de grens zijn gaan wonen, omdat België belastingvoordeel biedt. Die mensen werken meestal in Nederland en voelen zich Nederlands. Zijn ouders zijn ook Nederlands. Verdiep je eens ergens in voordat je wat gaat schreeuwen. Niet te vergelijken deze voorbeelden.

1 september 2019 om 16:50

Verstappen heeft maar een Nederlandse ouder en nog nooit een dag in Nederland gewoond, die is dus nog minder Nerderlander dan dat Ihattaren Marrokaan is. Zelfde geld voor van der Poel.

Dus omdat iemand in Nederland geen belasting wil betalen en het dus economisch voordeel heeft om in een ander land te gaan wonen is toch percies hetzelfde als iemand die uit Marokko naar Nederland gaat omdat hij hier meer kan verdienen?

Overigens ging over Verstappen in Belgie dezelfde discussie als over veel voetballers hier. Zelfs zijn moeder heeft zich in de pers wel eens uitgelaten dat ze vond dat hij eigenlijk meer Belg was.dus die vergelijking gaat echt wel op. Alleen willen sommige mensen kennelijk niet zien dat het percies dezelfde situatie is.

1 september 2019 om 18:31

Lucaij, voor een volgende hoogst gepikeerde reactie, verdiep je eens ergens in voordat je gefrustreerde reacties gaat plaatsen.
Max verstappen zijn moeder is Belgisch, is daar geboren en is daar opgevoed. Heeft dus alleen een vader met een Nederlands paspoort. Zijn keuze gaat hier dan toch ook puur en alleen om gevoel...?

1 september 2019 om 20:37

Max Verstappen komt voor Nederland uit. Hoezo gepikeerd? Ik proef juist bij jou de frustratie eraf druipen. Lees mijn reactie op London dan begrijp je het misschien.

1 september 2019 om 20:39

Hier de reactie van Max zelf dan begrijp je het misschien: Verstappen kwam in 2015 zelf al met een verklaring voor zijn keuze om toch voor Nederland te rijden. “Ik woonde eigenlijk alleen maar in België om te slapen, maar overdag ging ik naar Nederland en had ik daar ook mijn vrienden. Ik ben als Nederlander opgevoed en zo voel ik me ook", zo zei hij destijds.

Zou Ittaharen ook eke dag in Marokko lopen? Haha

Laten we gewoon afwachten met deze jongen. Er zijn spelers geweest die bij Nederland Moesten spelen om voor Oranje uit te komen die na een paar wedstrijden weer aan de kant gezet worden. Wacht maar eerst af of hij echt zo goed wordt. Voor hetzelfde geld wordt Unuvar beter en serveer je hem weer af...

In een ideale situatie zou zo'n jongen nog jaren moeten hebben om zijn keuze te maken, maar amrabat heeft gelijk dat er dan constant dezelfde vraag aan hem gesteld wordt. Snel beslissen heeft dan weer als nadeel dat je het niet goed genoeg overdenkt en je misschien spijt krijgt van de keuze.

Wat hij kiest moet hij helemaal zelf weten!

Het zou zo moeten zijn dat iedereen maar 1 pas kan hebben, dan is het gezeik gelijk over. De voordelen en de opleiding van nederland en dan naar Marokko gaan moet eigenlijk niet kunnen als je de voordelen plukt dan ook de nadelen van die keuze erbij nemen

Snap het nooit zo goed. De Marokkanen in Nederland zijn hoofdzakelijk Berbers. Een volk dat in Marokko juist stevig wordt onderdrukt. Waarom willen ze dan toch zo graag voor dat land uitkomen?

1 september 2019 om 16:32

Ah ga joh, je praat zo'n onzin. Onderdrukt? Haha wat een grappemaker. Die mensen zijn de gelukkiger dan vele in een Nederland, ondanks velen ook nog eens weinig hebben.

Elke keer dat gehuil over dat Marokko en Turkije spelers afpakken. Volgens de regels van de Fifa mag Marokko deze jongeren benaderen. Als mensen het hier niet mee eens zijn, dan moeten ze in beklag gaan bij de Fifa. Een Marokko of Turkije bewegen zich enkel binnen de grenzen die geboden worden.

Veel reageren ook vanuit onderbuikgevoel. "als hij zo graag voor Marokko wil voetballen dan moet hij daar gaan wonen." Dat zegt dat er veel meer speelt dan alleen de voetbalkeuze. Ik vind het ergens ook grappig dat men het vervelend vind als iemand "oranje-waardig" is, maar zodra hij middelmaat is dan mag ie lekker voor het andere land spelen.

1 september 2019 om 16:33

Ja het is zo hypocriet als wat. En dan zie je sommige stomverbaasd de Asensio argument niet snappen. Lachwekkend gewoon. Die jongen speelde voor alle Spaanse jeugdelftallen maar ze zouden het wel prima vinden als hij voor Oranje koos. En dan nu lopen zeuren. Erg hypocriet.

En weeet je wat het verschil is tussen Assensio en deze "nederlanders"? Toen Nederland bij Assensio informeerde, zei hij letterlijk in de Spaanse media: Ik voel me vereerd maar ik ben opgegroeid in Spanje, heb hier mijn vrienden en ben dankbaar voor alles dat de Spaanse bond mij gegeven heeft. Mocht ik worden opgeroepen voor het Spaanse elftal, zou ik daar nooit nee tegen kunnen zeggen.

Klein en subtiel verschil met de Marokkaanse spelers.

1 september 2019 om 16:04

Het verschil ligt vooral in het feit dat Asensio amper een woord Nederlands sprak en vrij weinig tot niets met Nederland heeft. Terwijl de meeste Marokkanen wel de cultuur van hun ouders hebben meegekregen.

Dat deze jongens 2 paspoorten hebben en daardoor kunnen kiezen is nu eenmaal zo. Zo zijn de regels en respecteer dan de keuze.

Wel valt me op dat Marokko heel snel jonge jongens oproept de laatste jaren voor A interlands om ze maar te binden. Ik vind juist dat jonge spelers zelf die keuze moeten maken. Nu lijkt het selecteren een wervingscampagne en dat zou het niet moeten zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren