Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Telegraaf: Ajax huurt ‘buitenkansje’ van Chelsea en bedingt optie tot koop

Laatste update:

Ajax heeft een akkoord bereikt met Chelsea over Juan Familia-Castillo, zo meldt De Telegraaf vrijdagochtend. De Amsterdammers huren de negentienjarige verdediger, die door het dagblad wordt beschreven als een 'buitenkansje', een jaar van de Londenaren. Daarnaast wist directeur voetbalzaken Marc Overmars een optie tot koop te bedingen.

Familia-Castillo is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax, maar vertrok in 2016 samen met Daishawn Redan naar Chelsea. De linksback maakte de overstap niet met het doel om het eerste elftal te halen. "Ik heb naar mijn vader geluisterd. Hij zei dat ik moest kijken waar ik me in de komende drie jaar tijd het beste kon ontwikkelen", zei Familia-Castillo eerder tegenover FOX Sports.

De jongeling, die naast linksback ook als linkshalf en linksbuiten kan spelen, was volgens De Telegraaf donderdag al op jeugdcomplex De Toekomst, waar Ajax een medische keuring uitvoerde. Momenteel is de kampioen van Nederland druk met het papierwerk; daarvoor heeft de club nog tot maandag 2 september de tijd, als de transfermarkt sluit.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar moet die dan gaan spelen? Dit is een linksback, toch..?

30 augustus 2019 om 10:35

Misschien als vervanger van Nico. Denk dat ze met martinez dan toch een ander plan hebben.

30 augustus 2019 om 12:44

Deze speler is 18 jaar wel een goede speler maar denk dat hij gehaald wordt om een jaartje te rijpen in jong Ajax. Goede keuze al had ik liever dat ze ook nog Redan gehaald hadden voordat die naar Duitsland ging. Dat is echt een topper

30 augustus 2019 om 10:35

Misschien als vervanger van Nico. Denk dat ze met martinez dan toch een ander plan hebben.

30 augustus 2019 om 10:35

Soms worden spelers voor de breedte gehaald. Soms raakt een voetbalspeler geblesseerd en kan hij even niet mee doen. Soms wordt iemand geschorst. Vooral onze linksback is daar goed in. In zo een situatie kan het prettig zijn dat er iemand op de reservebank zit die dan zijn plek kan innemen. Zodat je met elf spelers kunt aantreden. 😌

30 augustus 2019 om 10:37

Dat weet ik wel, maar we hebben al 3 spelers die daar uit de voeten kunnen..

30 augustus 2019 om 10:38

En nu vier.

30 augustus 2019 om 10:39

Deze jongen is in eerste instantie voor jong Ajax gehaald lijkt mij. 'buitenkansje' gaat ook nergens over, want het is echt niet iemand met de kwaliteiten om in Ajax 1 er direct te gaan staan.

30 augustus 2019 om 10:40

Dan te bedenken dat je ook nog Salah Eddine hebt die binnen 2/3 jaar ook wel bij het eerste zal zitten als hij zich zo blijft ontwikkelen.

30 augustus 2019 om 11:31

Ajax1812. Ja maar, die speelt voorlopig nog niet voor Jong Ajax en daar is wel behoefte aan een linksback.

30 augustus 2019 om 12:38

Eigenlijk zouden ze Unuvar bij Jong Ajax moeten halen. Die schiet alles in de onder leeftijd teams kapot.

30 augustus 2019 om 10:35

In het artikel op de Telegraaf site staat dat deze ex Ajax jeugdspeler de hele linkerflank kan bestrijden. Hij zal in mijn mening meer voor het middenveld gehaald zijn.

30 augustus 2019 om 11:46

Dat hoop ik niet. Hij komt het beste tot zijn recht als wingback, dat is niet echt het type speler wat we op het middenveld nodig hebben. Absoluut geen middenvelder, gewoon de LB voor jong.

30 augustus 2019 om 11:06

is wel grappig; zegt dat ie in 2016 naar Chelsea ging omdat ie zich daar zo geweldig kon ontwikkelen. En komt nu terug om zich bij ajax verder te ontwikkelen.
Wanneer stoppen die talenten eens met onzin verkondigen en zeggen ze gewoon dat ze naar Engeland gaan voor de doekoe en omdat ze het vet vginden om te zeggen dat ze bij Chelsea spelen. Want voor je ontwikkeling moet je bij het Harvard van het voetbal zijn: de jeugdopleiding van Ajax.

30 augustus 2019 om 11:12

Ik denk oprecht dat hij zich bij Chelsea beter heeft kunnen ontwikkelen. Je krijgt minder kansen maar het niveau is nog hoger, nog fysieker en die hebben nog sterkere jeugdteams. Hij heeft niet de intentie om het bij Chelsea per se te maken.

30 augustus 2019 om 11:14

Sterkere jeugdteams? Ajax jeugdteams winnen internationaal bijna alles....

30 augustus 2019 om 11:17

Chelsea z’n jeugdopleiding staat ook gewoon hoog aangeschreven hoor. Daarbij heeft hij nu de Hollandse school gehad qua opleiding en nu ook een aantal jaar de Engelse gehad (fysieker geworden dus). Het is echt niet zo dat je een slechtere voetballer wordt wanneer je rond de A’tjes naar Chelsea gaat..

30 augustus 2019 om 11:18

Het grappige is nog dat ze zeggen zich enorm ontwikkelt te hebben in die periode. Is puur rationaliseren van de gemaakte keuzes. Natuurlijk ontwikkel je je enorm. Je leert een nieuwe taal, je wordt volwassen in een andere omgeving etc. Allemaal randzaken waar een voetballer van onder de 20 zich, naar mijn idee, nog totaal niet mee bezig zou moeten houden. Je ziet de talenten die in Nederland zijn gebleven ze aan alle kanten voorbij streven, omdat die elke dag bezig zijn een betere voetballer te worden op een vertrouwde plek.

Ik ben benieuwd wanneer het kwartje gaat vallen, want er zijn weer een aantal jongens vetrokken deze zomer. Wellicht zal het besef komen als Ajax genoeg geld heeft om gelijke salarissen te bieden...

30 augustus 2019 om 11:18

De Ajax jeugd is inderdaad erg goed maar ook de jeugd van Chelsea is van zeer hoog niveau Guido. Stonden niet voor niets 4 van de laatste 5 edities (!!) van de Uefa Youth League in de finale, waarvan ze twee maal de titel wonnen.

30 augustus 2019 om 11:19

En Chelsea jeugdteams zijn ook altijd ijzersterk.

30 augustus 2019 om 11:21

ik denk oprecht niet dat het niveau van chelsea -23 nou zo hoog is. Het gaat ook vooral om het niveau van de opleiding. Kennis van de trainers om een speler beter te maken. Bovendien is de eredivisie qua druk en niveau nog altijd hoger. Gasten als Mason Mount hebben bovendien nauwelijks bij Chelsea gespeeld. Die worden jaar op jaar verhuurd. Het aantal verhuurde spelers geeft alleen al aan dat het een verdienmodel is.

30 augustus 2019 om 11:22

@guidoowtjuhh,

Chelsea heeft de Uefa Youth League, de Champions League voor jeugdteams, al 2x gewonnen en is daarnaast 2x verliezend finalist geweest.

Ajax is in de afgelopen 6 seizoenen die gespeeld zijn nimmer verder gekomen dan de kwartfinale.

30 augustus 2019 om 11:22

effe serieus hey, haal alsjeblieft dat ajax uit je naam ajaxcunian.
Want wat jij praat is echt onzin. Ajax jeugdploegen geven op jeugdtoernooien in 8 vd 10 gevallen dikke klappen aan de engelsen. Niet alleen naar de youth league kijken waar je ook oudere spelers mee kmag laten doen. Over de hele opleiding heeft ajax gewoon een beter nieau. Soms valt het goed voor ze met de 11 buitenlanders die ze uit alle windstreken gekocht hebben.
Engelsen kunnen al niet meer opleiden sinds Nicky Butt, Beckham en Scholes.
Terwijl Ajax met zn opleidingsopbrengst vorig jaar de halve finale CL haalt en hofleverancier is van de europese top.
Fysiek kun je je ontwikkelen? Dat is juist het minst belangrijke in het spel man als je jong bent. Houthakkers en uitsmijters kun je overal vandaan halen.

30 augustus 2019 om 11:24

Het grappige is ook dat talenten van buiten Nederland zich hier ook gewoon kunnen ontwikkelen ondanks dat ze te jong naar het buitenland vertrokken zijn. Het grappige is ook dat Engeland de afgelopen twee grote toernooien aanwezig was en Oranje niet. Best grappig om te zien dat ze in Engeland dan blijkbaar toch goed spelers op kunnen leiden.

30 augustus 2019 om 11:32

ja man kohaku, onwijze verfijnde voetballers die engelsen. En wat n succes internationaal. Dat Oranje een mindere generatie heeft, wist niet uit dat ze al 30 jaar de nr 1 opleiders van de wereld zijn.
Zelfs toptalenten uit andere landen komen hier om hun opleiding af te maken. En niet voor de doekoe en een baan voor je vader.
En dan nog.... moet je op een Nlse voetbal site met Nederlanders in discussie over dat Chelsea een betere opleiding heeft dan ajax? Echt om te lachen!
Jongens, dat vinden ze bij Chelsea zelf niet eens...

30 augustus 2019 om 11:42

@ Clarkkent2,

Nee, jouw reactie getuigd van veel realisme. Chelsea is de meest prominente club in het grootste officiã«le jeugdtoernooi. Daar presteren ze al jaren veel beter dan andere clubs.

Eenvoudige onwetende reactie is dan om te roepen dat ze dat doen met 11 buitenlanders die ze gekocht hebben. En onwetend is dat zeker, want Chelsea speelt gewoon met vooral Engelse spelers in de Youth League. In 2016 kegelde Chelsea Ajax uit de Youth League in de kwartfinale. Ze traden toen met 11 Engelsen aan tegen 10 Nederlanders in de basis van Ajax.

Volgens jou kunnen de Engelsen al jaren niet meer opleiden. Vreemd, aangezien de Engelse jeugdploegen de afgelopen jaren ontzettend goed gepresteerd hebben en de nodige jeugd Ek's en Wk's hebben gewonnen, dan wel erg ver zijn gekomen. De Engelse jeugdteams hebben simpelweg beter gepresteerd dan de Nederlandse jeugdteams. Vreemd, want ze kunnen daar toch totaal niet opleiden?

Ajax heeft een hartstikke goede opleiding, maar alsof Ajax de enige club is die dat heeft. Ook de nodige Engelse clubs hebben een uitstekende opleiding en zijn prima in staat om goede spelers voort te brengen. Wat is er mis mee om te erkennen dat dit het geval is en dat het voor spelers gewoon een prima keus kan zijn om het over de grens te proberen? Ik snap dat misgunnen en de noodzaak tot jezelf op de borst kloppen niet.

30 augustus 2019 om 11:46

@ajaxcunian, dat is je reinste nonsens. Jij ben duidelijk geen volger. Als je naar de Future Cup kijkt vanaf 2011 dan zie je dat Ajax de fysieke inhaalslag gemaakt heeft. Ook in de Kkd, voorheen Jupiler League is de progressie zichtbaar. De eerste jaren Jupiler League speelde de Jong Ajax de tegenstanders een uur lang weg en kreeg daarna de goals om de oren omdat de jochies leeg waren. Ook verloren ze destijds alle luchtduels.

Zowel op lichamelijke kracht als uithoudingsvermogen kan Ajax de afgelopen jaren op alle vlakken mee met de absolute top, zowel bij de senioren als in de jeugd.

Hoe dan ook, die overstap was verkeerd in mijn ogen. Bij Ajax kan een jeugdspeler die er klaar voor is op zijn 16e/17e al wedstrijden afwerken in het betaald voetbal; dat kan je vergeten bij de meeste topclubs. Uitzonderingen zoals in Spanje daargelaten, maar daar kan je tijdens het seizoen bij de selectie van het eerste gevoegd worden.

30 augustus 2019 om 11:48

Ze zullen in Engeland toch ook iets goed doen met de jeugd op dit moment.
Recent het WK o-20 gewonnen, het EK o-19 en het WK o-17.

Daarnaast heeft Chelsea de afgelopen jaren een paar keer de Uefa youth league gewonnen (en ook nog een paar keer de finale gehaald).

30 augustus 2019 om 11:59

@ Sammerens, in de opleidingen in GB maakt men nog steeds de verkeerde keuzes door de nadruk op het fysieke te leggen, dus men kiest voor de verkeerde spelers. Dat wil zeggen de grote fysiek sterke jongeman speelt en de technische "dwerg", die zijn groeispurt nog moet krijgen maar veel beter kan voetballen, niet. Die zit op de bank en daarmee stagneert zijn ontwikkeling.

Dat men succesvol is tijdens Youth League vind ik niet zo interessant, want een club als Chelsea haalt elk seizoen 1 tot 2 jeugdelftallen aan nieuwe spelers over de hele wereld; dat kan ook makkelijk met een jaarlijks budget van 600 miljoen. En dat zijn allemaal de allerbeste spelers van hun vorige club, de kersen op de taart, die vaak fysiek sterker zijn dan hun tegenstanders, waardoor ze aan het eind aan het langste eind trekken. Als je ziet wat daar dan van al dat toptalent terecht komt, is het beschamend weinig. Uiteindelijk halen slechts uitzonderingen het betaald voetbal, want bij de senioren trekken fysieke voordelen weg en blijkt technisch en taktische vaardigheden belangrijker te zijn. Volgens koopt men kant en klare spelers voor het eerste en verpatst men de beste talenten uit de opleiding weer die men 2-3 jaar eerder bijna voor niets heeft opgehaald. Dat is gewoon een ordinair verkoopmodel gebaseerd op stropen. Dit model wordt gefaciliteerd door de EU, onder het mom van vrijheid van arbeid en het tegen gaan van kinderarbeid, wat er ironisch genoeg voor zorgt dat er juist kinderhandel van jeugdspelers ontstaan is, en de Uefa, die investeringen in faciliteiten voor jeugdcomplexen laat aftrekken van de begroting voor de Ffp.

@london Calling, Engeland is altijd al goed geweest in de jeugd, omdat hun jeugdspelers worden gescout op fysieke kwaliteiten. Dat zegt niet zo heel veel. Overigens doet Nederland het ook ontzettend goed, als je ziet hoeveel inwoners hebben en steekt Engeland bij lange na Spanje niet naar de kroon, een land waar de nadruk gelegd wordt op het technische aspect. Techniek wint het dus gewoon van het fysieke op lange termijn.

30 augustus 2019 om 12:06

Sammerens: je pikt een wedstrijd hier eruit en een jeugdtoernooi daar om je punt te maken.
Ik kijk meer naar de langere termijn. Daar verslaat Ajax Chelsea dik met opleiden en NL engeland dik dik dik met opleiden.
Daarbij. Zelfs anno nu. Buiten een hele rits jongens met gemixte afkomst en dubbele achternamen, zie ik nog steeds geen mooie verfijnde voetballers uit Engeland komen die het hedendaagse voetbal domineren.
Ik hoef niet op de borst te kloppen. Ik vind het gewoon gek dat als je iets echt goed kan, namelijk opleiden, dat er dan nederlandse voetballers en hele volkssstammen zijn die dat bagataliseren en doen alsof het over de plas zo fantastisch is.
NL en Ajax hebben een proven trackrecord van heb ik jou daar. Wees daar trots op. En als je dan zoals Juan Castillo de Familalala na 3 jaar met hangende pootjes weer komt aankloppen. Omdat je gewoon bij Chelsea niet de laatste stap kunt zetten Dan lach ik daar wel effe om. Mag dat?

30 augustus 2019 om 12:17

Allemaal leuk en aardig maar de besten van de Ajax jeugd staan stiekem al in de eerste-, eredivisie, CL en sommigen zelfs al in het nationale team te ballen i.p.v. in een jeugdtoernooi. Tel daarbij op dat in de Ajax jeugd spelen niet alle toppers in hun eigen leeftijdsklasse spelen en wij weten allemaal dat behaalde prijzen vergelijken veel te kort door de bocht is.

30 augustus 2019 om 12:22


@clarkkent
Engelsen kunnen niet meer opleiden?
Rashford en Sancho zijn toch 2 wereldtalenten. Had Ajax maar zulke aanvallende talenten in de jeugd rondlopen. Dan had Koeman zich niet druk hoeven maken.

30 augustus 2019 om 12:52

Clarkkent2 maar hij heeft in een interview aangegeven dat de keuze was waar hij zich het best kon ontwikkelen in 3jaar. Dat vond hij dat dat chelsea was. En dat is een keuze van hem geweest. Misschien de juiste misschien niet. Op hangende pootjes komt hij sowieso niet terug, want hij us een ervaring rijker en heeft zich goed ontwikkeld.

30 augustus 2019 om 13:20

Dat doet Ajax al jaren. Buiten ploegen als Man City om, betaald Ajax nagenoeg dezelfde salarissen in de jeugd als de Europese top en subtop. Keane kreeg toen hij 16 werd bij Juve geloof ik iets van 2 ton, terwijl Ajax bij 250. 000 begint.

30 augustus 2019 om 13:20

@DonCoXxX, Volgens mij weet je echt vrij weinig over de jeugd van Chelsea. Je blijft maar praten over fysiek, terwijl alle producten bij Chelsea juist technisch moeten zijn. Een voorbeeld is Declan Rice die was weggestuurd, omdat hij niet technisch genoeg was. De hele jeugd bestaat uit technische spelers, zelfs de keepers krijgen van jongs af aan te leren om goed te kunnen passen met de bal. Spelers als Billy Gilmour en Mason Mount stonden echt niet bekend om hun fysiek, maar die 2 zijn toch altijd basisspelers geweest in de jeugd.

Daarnaast zeg je dat Chelsea elk jaar een heel nieuw elftal koopt wat al helemaal onzin is. Vrijwel alle spelers lopen hier rond sinds dat ze 6/7 waren. Ook de grootste talenten zijn hier sinds zo jong. Spelers als Hudson-Odoi, Abraham, Mount, Anjorin, Reece James, Loftus-Cheek staan bekend als onze grootste talenten en die spelen hier allemaal sinds 6/7. Vind je het ook niet grappig dat al deze spelers heel erg technisch zijn? Natuurlijk waren sommige spelers hier fysiek verder dan anderen, maar het was toch echt hun techniek dat hun beter maakten dan andere spelers in de jeugd.

Trouwens, de o18 staan vol met Engelsen die hier hun hele leven lang speelden. Hebben Engeland gedomineerd sinds dat ze 10 waren en hebben alles gewonnen wat er te winnen viel. Onze o23 bestaat ook uit onze eigen producten buiten 3 spelers (inclusief Castillo), dus wat jij allemaal vertelt is toch echt onzin.

30 augustus 2019 om 13:26

@DonCoxx, Ajax haalt ook ieder jaar bijna een elftal aan jeugdspelers die stuk voor stuk jeugdinternational zijn. Gebeurt in iedere competitie wel. Ajax heeft in Nederland het monopolie omdat ze minimaal 2 keer zoveel salaris betalen als de Nederlandse clubs. Zelfs in Europa overtreffen ze het gros van de clubs op dit gebied, waardoor jeugdige talenten eerder voor Ajax gaan.

30 augustus 2019 om 13:49

@ steef: jij moet niet liegen. Ajax haalt absoluut niet een heel elftal aan jeugdinternationals. Maar haalt er af en toe een topper bij zoals Dolberg of Frenkie.
En 250k in de mjeugd is iets wat ajax een aantal jaar gelden bij uitzondering voor het eerst heft gedaan voor Nouri. Niet aan het hele u18 elftal, zoals bijv Cheslea wel doet.

@chelseafener: Leuk dat ze nu bij Chelsea ook proberen te kopieren wat Ajax al 30 jaar doet.... scouten op techniek. Wrsl wel onder aanvoering ook van een europese Hoofd jeugdopleiding.
Maar je kan niet ontkennen dat Chelsea 1 vd allergrootste koopclubs van de wereld is. Niet allen hun 1e elftal maar ook in de jeugd. Half Vitesse is ermee hggevuld en ze maken met dat hele jeugdbeleid zelfs af e n toe nog winst. Maar mey opleidnen voor het eerste elftal heeft het allemaal weinig te maken. Breekt nooit iemand door. Want er wordt gekocht.
Dit jaar zie je pas hoe jammer dat eigenlijk is. Chelsea wordt gestraft door de Uefa voor ongeoorloofd jonge jongens aantrekken. En door die transferban krijgen nu voor het eerst in 20 jaar jongens uit de jeugd de kans.... Wat een goeie grap vind ik dat!

30 augustus 2019 om 14:19

Je hebt natuurlijk volledig gelijk. Naar Chelsea gaan doe je niet voor je ontwikkeling maar voor het geld. Kan je kort en lang over praten, feit blijft dat weinig spelers het maken vanuit de Chelsea jeugd, kijk maar eens naar de (weliswaar voornamelijk aangekochte) jeugdspelers van Chelsea in de volgende link: https://www.transfermarkt.nl/fc-chelsea/jugendarbeit/verein/631
Zoveel toppers zitten hier niet tussen, oordeel zelf.

Je mag dat niet eens met Ajax vergelijken, zie: https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam/jugendarbeit/verein/610

Niet eens een discussie waard!

30 augustus 2019 om 14:32

dankjewel benenbreker, dankjewel...

Ik zeg je eerlijk, houdt niet van dat blinde domme nationalisme ofzo. Maar heb denk ik nog nooit een land gezien waar de eigen mensen zo bagataliseren wat er gepresteerd is op voetbalgebied.

30 augustus 2019 om 15:25

@Clarkkent2, natuurlijk zal ik niet ontkennen dat het beleid met de jeugd schandalig was. Het constante verhuren en in plaats daarvan spelers kopen, zodat de jeugd geen kans meer krijgt. Laatste jaren lijken ze toch van hun fouten te hebben geleerd, waardoor ook Lampard is aangesteld als de manager. Meer jeugdspelers krijgen de kans (de transferban helpt natuurlijk ook wel), dus het gaat wel echt veel beter. Alhoewel ik had het specifiek over de jeugd en niet de link van jeugd naar het eerste team. Chelsea heeft al jaren een geweldige jeugd en naar mijn mening de beste in Engeland. De jeugd zoals ik al heb gezegd bestaat vooral uit eigen producten en niet spelers die zijn gecontracteerd van andere clubs. Per jeugdteam kan ik je garanderen dat op zijn minst 9/10 hier speelden sinds jongs af aan. Net als bij Ajax spelen ze dan hetzelfde soort voetbal in elke jeugdteam (aanvallend voetbal waar ze de bal moeten
hebben & hoog druk zetten zodra ze de bal kwijtraken). Hierdoor is elke speler die vanuit onze jeugd is doorgestroomd enorm technisch. Het kopen van jeugdspelers gebeurt natuurlijk altijd, maar dat is echt veel beperkter dan dat mensen denken. Het gaat nooit om een heel elftal dat gekocht is, maar echt om 1 a 2 spelers per jeugdteam.

30 augustus 2019 om 11:14

Jong Ajax heeft letterlijk geen linksback. Enige spelers die er kunnen spelen zijn Kemper (LCV) en Ter Heide (CVM en RB) dus lijkt me dat hij dit jaar daar gaat spelen

30 augustus 2019 om 11:17

Bedankt Wolter. Zover had ik inderdaad nog niet gedacht. Denk jij dat Castillo de potentie heeft om bij ajax 1 aan te sluiten over een jaar of 2?

30 augustus 2019 om 12:01

Zeker heeft hij dat talent. Betwijfel alleen of ze optie tot koop gaan gebruiken. Hij zou momenteel al basiself salaris opstrijken (niet netjes om absoluut getal te geven maar gaat flink over de miljoen, laten we het daar op houden) en geloof niet dat ze dan een optie tot koop van miljoen of 3-5 hebben. Als hij meer dan 8 miljoen kost moet hij een serieus goed jaar draaien. Denk persoonlijk dat hij goed genoeg is voor Eredivisie dit seizoen, zal alleen tactisch andere rol gaan hebben. Nietmeer die pure LWB maar echt als back. Is technisch een hele goede back, echt heel sterk zelfs. Past perfect bij Ajax.

30 augustus 2019 om 14:53

@wolterx

Was vroeger toch wel één van de grootste parels van Ajax in de jeugd en heb er echt enorm om getreurd dat hij weg ging. Tactisch en technisch was hij enorm sterk. Als hij in Engeland zijn fysiek (lees spierkracht/uithoudingsvermogen etc) heeft opgepakt en zijn tactische/technische bagage heeft behouden dan kan dit echt wel een voltreffer worden.

Desondanks een hele goede deal van Overmars. Een nieuwe back voor Jong Ajax, Kemper is niet goed genoeg. Een van oorsprong talent die nu een jaar de tijd krijgt om te laten zien dat hij er hoort. En vertrek Tagliafico komende zomer weet je alvast of je de opvolger in huis hebt of dat je verder moet zoeken.

Goed geanticipeerd!

30 augustus 2019 om 18:19

Zeker mee eens, was met afstand grootste talent dat we hadden uit 2000. Zowel op LCM als op linksback en linksbuiten. Is wel echt een beest geworden fysiek trouwens, is nietmeer die slungelige jongen die hier vertrok. Is echt een beest nu. Tactisch was hij bij Chelsea gewoon een extra aanvaller vaak als wingback (of echt als buitenspeler) ipv linksback. Vond het jammer dat hij vertrok, heeft een heerlijke techniek. Toch belangrijkste om het bij Ajax te maken imo.

30 augustus 2019 om 11:40

In Jong Ajax, ervaring opdoen in echte wedstrijden tegen echte kerels in heuse stadions met puibliek.

Iemand die weet hoe die zich de laatste jaren ontwikkelt heeft?

30 augustus 2019 om 10:35

Kwam.in 2016 2017 uit voor Ajax. Vertrok naar Chelsea keert nu terug.

30 augustus 2019 om 10:40

Ja dat weten we, maar dat beantwoord zijn vraag niet..

30 augustus 2019 om 10:44

Laatste keer dat ik hem zag spelen bij Jong Oranje maakte hij echt een sterke indruk op me, hij is fysiek een stuk sterker geworden, maar nog steeds ontzettend snel met de bal aan zijn voet. Ik hoopte al dat hij terug zou komen naar Ajax, hier gaan we nog wel plezier aan beleven. Heeft ook gewoon zo'n beetje alle wedstrijden bij Chelsea U23 gespeeld, dat is niet voor iedereen weggelegd.
Echt een goede multifunctionele speler die de hele linkerflank kan bestrijken. Ben hier heel bij mee

Iemand die meer over deze speler kan vertellen?

30 augustus 2019 om 11:27

Een multi functionele speler die naast in de verdediging ook op het middenveld kan spelen. Voor een verdediger scoort hij veel. Toen hij bij Ajax vertrok was hij daar aanvoerder en ook in Oranje. Beste vriend van Daishawn Redan en dus niet verwonderlijk dat hij hem achterna ging naar Chelsea en nu ook weer vertrekt nadat Redan dat ook deed.

Heel groot talent, maar afwachten dus hoe hij zich daar ontwikkeld heeft. Overmars hoopt natuurlijk dat hij nog steeds het talent heeft om van waarde te zijn zoals een van de andere ex-Ajacieden Donyell Malen die nu bij PSV zit.

30 augustus 2019 om 12:04

JFC ging eerder naar Chelsea dat Redan, verder helemaal waar. Maar hij wilde al langer vertrekken, begin dit jaar gaf hij dat al aan. Was verrassend dat hij verlengde imo

Snel nog het elftal leegkapen voor het tweeluik, slim hoor Marc 😉.

30 augustus 2019 om 10:46

Hij zou vast basis hebben gestaan ja...🤔

30 augustus 2019 om 10:53

Het is een speler van Chelsea U23 die nog geen enkele wedstrijd in het eerste van Chelsea gespeeld heeft.

30 augustus 2019 om 10:58

Zijn jullie bekend met het woord Sarcasme?

30 augustus 2019 om 11:04

Wat is hier dan sarcastisch aan? Ik zie niets spottends in zijn reactie.

30 augustus 2019 om 11:13

Een knipoog emoji

30 augustus 2019 om 11:15

Alleen de knipoog achter zijn reactie zegt al genoeg..... Duidelijk sarcasme.

30 augustus 2019 om 11:24

Ohh jullie bedoelen ironie!

30 augustus 2019 om 11:25

Strikt genomen is het ironie en niet sarcasme. Maar punt blijft, hij bedoelde het niet serieus.

30 augustus 2019 om 10:58

Zei hij met een knipoog...

30 augustus 2019 om 11:08

De joke vliegt wel heel hard over de hoofden van de 2 boven mij hahaha

Dat is toch wel een verrassing, Ajax en huren.

Hij begon als buitenspeler en heeft wel loopvermogen. Is dit ook om het gat in Jong wat op te vangen? Voor hem zal het goed zijn, heeft wat geld verdiend bij Chelsea en komt nu weer terug bij Ajax waar je een meer reële kans hebt op doorbreken.

30 augustus 2019 om 10:37

Van mij mag Overmars een heel elftal huren, zolang hij altijd een optie tot koop bedingt. Zeker als het voormalig Ajacieden zijn, welkom.

30 augustus 2019 om 10:42

Normaal gesproken halen ze geen vertrokken jeugdspelers terug. Dit is de eerste, dus wel redelijk een verrassing. Huren met optie tot koop is wat anders dan huren uit noodzaak tegenwoordig.

Verder heb ik het niet zo op dergelijke spelers. Veel praatjes over ontwikkeling, maar ze worden door de talenten die blijven en wel doorbreken aan alle kanten voorbij gestreefd.

Hmm vind het opvallend omdat we vrij breed in de verdedigers zitten. Hij kan ook linkshalf en linksvoor las ik net. Maar alleen linkshalf behoort denk ik dan tot de mogelijkheden.

Ik vind het zeer opvallend, had liever dan nog een echte middenvelder gezien.

30 augustus 2019 om 10:59

Linksback juist niet. Dat bleek vorig jaar wel. Mazroui speelde daar tegen Juventus. Sinkgraven weg en Martinez willen ze denk ik centraal houden.

Welkom terug, prima backup en kan in jong minuten maken.

Hij heeft toch nooit in jong Ajax gespeeld? Wat is het plan hiermee?

30 augustus 2019 om 10:58

Ja toen was tie 16, vind je het gek

En die maakt de winnende tegen Chelsea in de Champions League.....

Hmm. Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Als er een positie was die versterkt moest worden, dan was het 't middenveld wel, niet de verdediging. Dan lijkt het mij dat ze Martinez en/of Alvarez nu als serieuze opties beschouwen voor het middenveld. Je mist nu wel echt wat voetballend vermogen op de controlerende posities.

30 augustus 2019 om 10:51

@miccoli

"hmm. Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Als er een positie was die versterkt moest worden, dan was het 't middenveld wel, niet de verdediging. Dan lijkt het mij dat ze Martinez en/of Alvarez nu als serieuze opties beschouwen voor het middenveld. Je mist nu wel echt wat voetballend vermogen op de controlerende posities. "

Ajax heeft meer dan genoeg middenvelders. Als er nog 1 bij zou moeten komen, moet die uit het buitenland komen en dan moet je altijd maar weer afwachten hoe lang het duurt voor die inzet baar is. En of hij kan renderen in het spelconcept. Van spelers als Lang, Jensen en Gravenbergh weet je dat die dat kunnen en daarom zou het veel logischer zijn om een hen in te passen. Serginho Dest komt rechtstreeks uit de O19 en heeft zich razendsnel aan het niveau van het huidige Ajax past. Ik heb ook heel veel vertrouwen in Lang, Jensen en Gravenbergh, het gras is lang niet altijd groener aan de overkant. Een middenveld met Marin op 10 en Martinez en Van de Beek als controleurs heeft meer dan voldoende voetbal in zich. Familia Castillo is bij Ajax opgeleid en is dus gewend om met ruimte in de rug te verdedigen. Wellicht is hij op termijn de beoogde vervanger van Blind zodat die weer naar het middenveld kan. Dan krijg je een middenveld met Marin op 10 en Blind en Van de Beek als controleur en ook daar zit meer dan genoeg voetbal in.

Prima om erbij te hebben en wellicht komt het goed uit tijdens een onverwachte blessuregolf. Ik denk wel dat Dest en Martinez de eerste opties zijn als Tagliafico afwezig is.

Kan die niet is beter op zoek naar een middenvelder??

30 augustus 2019 om 10:54

Ajax haalt ook spelers voor jong Ajax. Dit is geen speler die meteen gaat spelen in het eerste elftal.

Ze hadden beter nog op zoek kunnen gaan naar een spits. Nu alleen Huntelaar nog als spits en Tadic die daar eigenlijk niet thuis hoort. Dunnetjes, hoor.

30 augustus 2019 om 10:43

We hebben Traore nog, die gorig jaar als een komeet is binnen gekomen en daarnaast Danilo die ook in de spits uit de voeten kan.

30 augustus 2019 om 10:44

Daarnaast uiteraard Tadic nog. En ook Brobbey die eraan komt.

30 augustus 2019 om 10:44

Traore zal z’n kansen krijgen.

Vervanger voor sinkgraven dus, prima. Nu nog een spits.

30 augustus 2019 om 11:39

Als Ajax vertrouwen heeft in Traore moeten ze geen nieuwe spits halen. Tadic en Klaas zullen samen de dienst uit maken in de spits en Traore zal z'n kansen ook wel krijgen. Heeft geen nut om dan nog een spits erbij te halen.

Dit is alvast om in te spelen op de toekomst. Nico zal volgend jaar vertrekken en dan hebben we meer opties nodig voor de linksback positie. Met Martinez en Blind hebben we wel twee spelers die daar zouden kunnen spelen en met Salah-Eddine een goed talent. Verwacht dat hij komend jaar vooral in jong Ajax zal spelen en pas in beeld komt bij het eerste als er blessures zijn.

Ik ben wel benieuwd naar de kosten van dit buitenkansje en wat de mogelijke transfersom zou moeten zijn.

Zo te zien is hij de (tijdelijke) vervanger van Sinkgraven, daar hij linksback, linkshalf en linksbuiten kan spelen.

Volgens mij puilt de selectie van Ajax onder hand wel uit. Ze kunnen wel 3 elftallen opstellen...

30 augustus 2019 om 11:19

Precies.
Zoveel spelers hebben ze ook weer niet voor op links toch?

30 augustus 2019 om 11:21

Lijkt me de linksback voor Jong Ajax eigenlijk, daar hebben we niemand dit seizoen. Zou voor Jong Ajax wel een absolute topspeler zijn, zeker potentie om voor Ajax 1 te spelen. Maar persoonlijk zou ik het niet hebben gedaan, ondanks dat ik altijd positief over hem ben geweest vind ik het een slecht signaal naar spelers van 15 die twijfelen over eerste contract. Deze speler is letterlijk vertrokken omdat hij elders zich beter dacht te kunnen ontwikkelen (in zijn geval geen gekke gedacht, is fysiek echt enorm gegroeid) wat zijn goed recht is natuurlijk maar dat hij nu kans krijgt terug te keren ben ik geen fan van. Elke zaakwaarnemer zal dit als voorbeeld gebruiken, val je qua niveau tussen top en Ajax in kan je misschien nog terug ook. Dat moet je niet willen.

30 augustus 2019 om 11:29

Je kunt het ook anders bekijken. Het feit dat een jeugdspeler terug wil naar Ajax geeft misschien ook wel een signaal af dat het gras in Engeland niet groener is dan in Amsterdam. Ik denk dat het niks uithaalt als je jezelf hier heel moralistisch opstelt.

Snap deze transfer niet echt. Speler halen die met name in jong zal spelen. Was altijd een groot talent, maar hadden imo beter nog een controleur voor het eerste kunnen halen.

30 augustus 2019 om 11:00

Hoezo? Je kan het toch aankijken en is het niks laat je m gewoon weer lekker terug gaan. Mocht het toch een goede speler blijken kan je m gewoon kopen, prima dus

Ik hoopte eigenlijk op Michy Batshuayi... Zou een prima spits zijn voor ajax

Niet doen. Geen breedte aankopen en zeker geen huur! Denk aan Cruijffie. Buitenkansjes betekenen meestal dat je iets gaat doen wat je normaal gezien niet zou doen en ook niet zou moeten doen.

30 augustus 2019 om 10:56

Dit is een speler uit de eigen jeugdopleiding. Speelde van zijn achtste tot zijn zestiende in de Ajax jeugd en ging toen hij 17 werd naar Chelsea. En komt nu op zijn 19de weer terug om in jong Ajax verder opgeleid te worden.

30 augustus 2019 om 11:02

Huur met optie tot koop is ideaal. Als het niks is stuur je hem gewoon terug. Als hij wel bevalt kan je hem gewoon overnemen. Wat is daar mis mee?

Deze speler is gewoon gehaald voor Jong Ajax. Zowel op de linksbuiten als linksback is er ruimte voor een extra speler in Jong Ajax - dat vult hij mooi op.

Benieuwd met welk idee hij gekocht wordt. Wellicht een jaar aankijken en dan als vervanger voor Tagliafico die vast een transfer wil maken. Huur met optie tot koop is hier een ideale manier voor.
Wel zuur dat je je eigen talent terug moet kopen

Jammer dat hij dit niet ook eerder al met Redan gedaan had die was nu ook wel erg welkom geweest. Maar ik ken deze jongen niet misschien dat ze Martinez dan geen linksback vinden en deze jongen als backup zien. Wel mooi dat hij uit de jeugdopleiding komt dan hoeft hij zich heel erg aan te passen.

Had liever Redan terug gezien, Familia Castillo vond ik over het algemeen wel aardig maar was verrast dat Chelsea hem wilde hebben. Redan was echt een topper.

Had hem eigenlijk naar vitesse verwacht

30 augustus 2019 om 11:29

Chelsea verhuurt dit seizoen veel minder spelers zonder toekomstperspectief. Ze verkopen dit jaar dat soort spelers juist. Het wordt dan ook interessant om te volgen wat de gevolgen voor Vitesse zullen zijn.

Vitesse zoekt dringend een linksback en heeft goede banden met Chelsea. Toch bijzonder dat hij dan naar Ajax gaat, tenzij het een duidelijke voorkeur vanuit de speler is geweest

30 augustus 2019 om 11:21

Hoezo zoekt Vitesse dringend naar een linksback? Clark doet het toch prima bij jullie?

30 augustus 2019 om 11:32

Exact; een vreemde move van Chelsea.

Je zou verwachten dat richting de Eredivisie onze club als eerste optie genoemd wordt.
Verder had hij bij ons (normaal gesproken) op redelijk wat speeltijd voor de gehele linkerflank kunnen rekenen. Nu kan hij achter die Argentijn op de bank gaan zitten of bij jong-Ajax spelen.

Wat mij betreft een dikke fail en Vitesse kan wat mij betreft net zo goed de samenwerking opzeggen !

30 augustus 2019 om 12:06

Verkijk je trouwens niet op salaris van JFC na zijn verlenging afgelopen zomer, ook 50% van salaris zou heel zwaar drukken op salarishuis van Vitesse lijkt me. Tenzij Chelsea volledige salaris wilde blijven betalen lijkt me dat geen optie.

Verrassend. Maar hopelijk zal hij een goede aanwinst voor Ajax zijn en 1 voordeel is wel dat hij een paar jaar geleden natuurlijk nog in de jeugdopleiding van Ajax speelde en waarschijnlijk nog best wel wat jongens zal kennen.

Overigens dacht ik dat hij altijd een middenvelder was die eventueel ook nog als vleugelaanvaller kon spelen, maar schijnbaar kan hij dus ook als linksback spelen. Momenteel heeft Ajax natuurlijk Tagliafico als linksback, terwijl Martinez en Blind daar eventueel zouden kunnen spelen maar ik zie Martinez toch liever vooral in het as van de veld dan aan de zijkant.

Afgelopen maand verlengde Familia Castilio trouwens zijn contract bij Chelsea tot 2022, maar waarschijnlijk zoals wel vaker bij dit soort spelers als Familia Castillo soort handelswaar voor Chelsea zijn, maar ik hoop dat hij enigszins indruk zal maken en weet te overtuigen zodat Ajax na hun huurperiode de optie tot koop zal lichten.

Marc.... Wat doe je?
Je linksback positie is bezet door Nico en als die weggaat heb je Martinez daar al voor gekocht.
En wat denk je? Dat Chelsea een goeie voetballer zou verhuren aan een directe tegenstander? NOT! Oftewel, hij is niet zo goed.
Vreemd dit... Je hebt een goeie controlerende middenvelder nodig die zich al enigszins bewezen heeft. Plus dat je een spits MOET kopen, want Klaas kan geen 50 wedstrijden meer spelen...

30 augustus 2019 om 11:23

Dit wordt gewoon de linksback van Jong Ajax, die af en toe misschien minuten bij 1 zal maken. Jong heeft letterlijk 0 linksbacks in de selectie. Prima optie dit, huren voor een jaar met optie tot koop. Is het niet goed genoeg, laat je hem terug gaan. Presteert hij wel heel goed heb je gelijk een nieuwe linksback bij je selectie aangezien Nico volgend jaar waarschijnlijk vertrekt.

30 augustus 2019 om 11:57

Martinez speelt nu meer in de verdediging en op het middenveld dus een backup voor Tagliafico is zeker welkom met deze Familia Castillo. Goed gedaan door Marc.

Nou vraag ik me af of Ajax hem niet gratis had kunnen oppikken een paar maanden geleden toen hij nog geen nieuw contract bij Chelsea had getekend. Blijft een apart verhaal.
Chelsea kondigde al aan dat hij geen nieuw contract zou tekenen en weg zou gaan. Uiteindelijk toch een nieuw contract getekend en nu verhuurd met optie tot koop.

Hebben ze wel een goede aan. Paar keer zien spelen en die jongen is wel heel veelzijdig, ben benieuwd welke positie hij uiteindelijk terecht komt.

Waarom een verdediger haal een spits en nog een middenvelder dat is wat we nodig hebben maar voornamelijk een spits!

Opvulling voor Jong Ajax om wat gaten te dichten totdat salah eddine op t gewenste niveau zit mag ik toch hopen? Ben alleen voorstander van het terughalen van dit soort spelers als t om eerder beschreven situaties gaat, gezien ze eerder het geld (of zoals hij zei: voor zn ontwikkeling) achteraan liepen. Maar goed, als ie er toch is: welkom terug, loop je de ballen uit de broek in dit shirt en hopen dat je van meerwaarde kunt zijn voor Jong Ajax of het eerste.

30 augustus 2019 om 11:59

Nee, ik denk dat hij gehaald is als backup voor Tagliafico. Dat was eigenlijk eerst Martinez maar die heeft zich al op andere posities in de basis gespeeld dus is een nieuwe backup nodig voor Tagliafico.

Ik had gehoopt op een middenvelder die er meteen zou staan.

30 augustus 2019 om 12:20

Kan nog steeds. Castillo wordt slechts gehuurd. Kost dus weinig. Ook hoop ik nog op een nieuwe spits.

Jammer, vind dat Ajax dit soort spelers niet moet halen. Kon gewoon bij Ajax blijven, contract tekenen maar dacht zich bij Chelsea beter te kunnen ontwikkelen en dan nu weer terug komen.

Zo geef je imo een slecht signaal af naar andere jonge spelers in de jeugd.. ach ik teken nu wel bij man city, lukt t niet dan haalt Ajax me wel weer terug, zo word de kans groter dat je grootste talenten vroeg(er) vertrekken. Zonde, ook van bijvoorbeeld malen, die krijgt nu weer een kans bij PSV maar goed daar heeft Ajax geen stem in. Redan zal wel de volgende zijn die ergens in de eredivisie opduikt straks, jammer!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren