Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax vangt riante transfersom bij verkoop Dolberg aan OGC Nice

Laatste update:

Kasper Dolberg heeft zijn transfer van Ajax naar OGC Nice afgerond. Daarmee komt er een einde aan een samenwerking tussen beide partijen, die uiteindelijk is uitgelopen op een teleurstelling. Ajax ontvangt een transfersom van 20,5 miljoen euro voor de 21-jarige spits, wiens contract nog doorliep tot medio 2022. Dolberg zat woensdagavond al op de tribune bij zijn nieuwe werkgever, tijdens de ontmoeting met Olympique Marseille, en zette een dag later zijn handtekening onder een vijfjarig contract.

Dolberg werd wekenlang gelinkt aan zijn nieuwe werkgever. Nice kon echter nog niet handelen omdat de club middenin een overname zat. Maandagavond maakte de club wereldkundig dat de overname door energieconglomeraat Ineos was afgerond, waarna er gehandeld kon worden op de transfermarkt. Ajax hield bovendien de boot af omdat Nice geen bankgarantie kon overleggen. Inmiddels is al het papierwerk afgerond en mag Dolberg zich voor de komende vijf jaar speler van Nice noemen. Na Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt, Rasmus Kristensen, Daley Sinkgraven, Lasse Schöne, Kostas Lamprou en Václav Cerny is Dolberg de achtste Ajacied die de club deze zomer verlaat.

De verwachtingen waren torenhoog toen Dolberg als jong talent door Ajax werd overgenomen van Silkeborg IF. Toen Arek Milik aan Napoli werd verkocht en directeur spelerszaken Marc Overmars geen nieuwe spits in huis haalde, deed trainer Peter Bosz een beroep op Dolberg en dat pakte goed uit. Het talent scoorde aan de lopende band en gooide hoge ogen in de Europa League. AS Monaco wilde toehappen en bood naar verluidt liefst vijftig miljoen euro, maar Ajax dacht goud in handen te hebben en liet hem niet gaan.

In de zomer van 2017 haalde Ajax Klaas-Jan Huntelaar terug naar Amsterdam. De routinier kreeg te horen dat hij gehaald werd als tweede spits, omdat Dolberg de eerste keus was. De Deen had echter moeite om zijn niveau te halen onder toenmalig trainer Marcel Keizer. De coach probeerde diverse varianten uit en liet Huntelaar en Dolberg zelfs een paar keer samenspelen, maar een succes werd dat nooit. Ook onder Erik ten Hag haalde de Deen zijn oude niveau niet meer. Mede door blessureleed kwam hij vorig seizoen niet verder dan 11 doelpunten in 25 Eredivisie-wedstrijden.

Dolberg stelde vorig seizoen ook teleur in de Champions League. Ten Hag koos uiteindelijk vaker voor een variant met Dusan Tadic in de spits, waarbij Huntelaar en Dolberg genoegen moesten nemen met een rol als invaller. In de voorbereiding op dit seizoen kreeg Dolberg het vertrouwen van de trainer en was hij nog trefzeker in de Johan Cruijff Schaal tegen PSV. De spits stelde echter teleur en nadat hij tegen PAOK Saloniki geblesseerd uitviel, kwam hij niet meer in actie voor Ajax. Ten Hag liet hem vervolgens steevast buiten de wedstrijdselectie, met een transfer naar Nice als gevolg. TSG Hoffenheim had ook interesse en wilde hem huren, maar Dolberg wilde naar verluidt definitief breken met Ajax.

Verwacht jij dat de periode van Kasper Dolberg bij OGC Nice een succes wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Veel succes in Frankrijk. Jammer dat Dolberg zijn vorm van het seizoen 16-17 nooit meer heeft gehaald bij Ajax.

Dat seizoen liet hij zowel in de Eredivisie als in de Europa League echt mooie dingen zien. Daarna helaas pech gehad met wat blessures en als hij fit was, speelde hij niet altijd even goed.

Het probleem bij Dolberg is eigenlijk wel een beetje zijn karakter. Normaal gesproken zou het goed zijn als je zo nuchter bent en 'down to earth', maar dat is bij Dolberg naar mijn mening juist iets teveel van het goede en daardoor mis ik ook wel een beetje een 'drive' bij hem als hij speelt.

Bijvoorbeeld Huntelaar heeft dat wel: het maakt niet uit of Huntelaar 5 minuten speelt of 75 minuten, het maakt ook niet uit of het 1-0 voor Ajax staat, 1-1 staat of 5-0 voor Ajax staat want Huntelaar gaat altijd opzoek naar een goal en dat heeft Dolberg niet.

Bij vlagen liet Dolberg nog wel fraaie dingen zien en heeft hij ook zeker een aantal mooie goals gemaakt, maar helaas. Hopelijk zal hij het goed doen bij OGC Nice, want als Ajacied vind ik het toch wel een beetje 'pijnlijk' dat Dolberg zijn ontwikkeling niet heeft door kunnen zetten.

Qua ontwikkeling is dit natuurlijk ongeveer hetzelfde als bij Viktor Fischer: begon ook echt heel goed in Ajax 1, maar had daarna pech met een aantal blessures. Maar in tegenstelling tot Dolberg was Fischer altijd wel echt gemotiveerd en erg gedreven en wat bij Dolberg in mijn ogen juist te weinig was qua motivatie en gedrevenheid, dat had Fischer in mijn ogen juist teveel: die was in mijn ogen juist te gedreven en gemotiveerd om zich echt te laten zien en daardoor ging dat aan hem knagen als hij niet goed speelde, wat dus ook ten koste ging van zijn ontwikkeling.

29 augustus 2019 om 13:05

Echt jammer dat ie het niet heeft waargemaakt idd. Wat een potentie had/heeft deze jongen. Benieuwd of het mentaal goed zit na zijn blessure?! Hoop dat ie t alsnog redt. Zag hem graag spelen. Edit: Rochester, wat een verhaal heb je er van gemaakt na je edit. Eerst was het alleen het eerste zinnetje....

29 augustus 2019 om 13:14

Ik hoop dat ie weer zin gaat maken, de koele-kikker-kant is leuk en aardig, maar als het ten koste van volle overgave en inzet gaat dan ben je geen topsporter.
Mark zorgt gewoon weer voor 20M inkomsten, we gaan zooo goed ))

29 augustus 2019 om 13:30

Zei hij laatst niet eens, dat hij scoren ook niet heel bijzonder vindt. Dat hij die adrenaline rush niet heeft? Lijkt me voor een spits ook te veel van het goeie. Zelfs op het niveau waar ik speel zijn we echt uitzinnig als we een goal maken (zolang het niet de 1-15 is ofzo). Te veel emotie is niet goed, maar te weinig net zo min.

Voetballen kan het mannetje echt wel, dus zonde.

29 augustus 2019 om 13:50

Zeker, ikzelf had ook hoge verwachtingen van hem nadat hij in seizoen 16-17 veel indruk maakte. Hoop dat het met hem bij nice wel de goede kant opgaat en zijn oude niveau gaat halen.

29 augustus 2019 om 14:34

Ik vind dit zon flauwekul; zn mentaliteit.
Als ie de ballen erin had getrapt zou ie geroemd zijn om zn heerlijke koele uitstraling en dat niemand m gek kan maken.
Niet iedereen rent als een Dirkie Kuijt met zweet op de bovenlip achter elke bal aan, of is een vechtjas als Suarez.
Dolberg is gewoon een geweldig mooie spits met veel techniek en meevoetballend vermogen, maar ook een koele kikker met niet al teveel emoties.
Dat is in je voordeel als je richting de goal loopt in n kolkend stadion (lyon uit ), maar in je nadeel als het slecht gaat en fans op de tribune willen dat je emotie toont en je terugvecht.
Dit is echter niet de reden waarom hij het nu niet haalt bij ajax.
Wat dan wel? Altijd lastig maar zoals vaak, naar mijn mening, meerdere factioen.
eeN greep:
Traore en Younes met Ziyech op 10 16/17 gaven veel meer ballen aan een nr 9 dan en naar binnentrekkende neres, tadic of ziyech op rechtsbuiten
Blessures kunnen een spits onzeker maken, zeker een jonge jongen.
Er is te vaak gekozen om Huntelaar de kans te geven in simpele wedstrijden (vvv, Emmen) waarin juist ook n dolberg aan zn zelfvertrouwen had kunnen werken.
Uiteindelijk blijft het doodzonde natuurlijk, want hij had wel de kwaliteiten en hoe weinig dat voorkomt hebben we gezien de laatste 20 jaar...

29 augustus 2019 om 15:26

Alleen schoot hij niet de ene na de andere bal erin. En het is prima als je een koele kikker bent zoals Van Basten en Bergkamp waren maar die schoten in hun tijd bij Ajax wel altijd 20+ doelpunten erin.

Dolberg werkte gewoon niet hard genoeg. Daar zat het fout in zijn mentaliteit. Niet dat hij een "koele uitstraling" had.

29 augustus 2019 om 15:48

dat heb ik in elk geval nooit gehoord, dat ie lui was....
En in je slechtste seizoen 11 goals maken in 25 wedstrijden. Dan blijf ik zeggen; met vertrouwen had ie er zekr 20+ ingelegd.

29 augustus 2019 om 15:59

Dat is het eerste wat Bosz tegen hem zei toen die bij de groep kwam.

Een artikel van voetbalzone hierover:

"kasper kende ik natuurlijk nog niet en dat is een heel introverte, rustige jongen", vertelt Bosz in een interview met FOX Sports. Het viel de coach op dat Dolberg zich niet al te druk maakte op de training. De Ajacied liep de rondjes mee achterin de groep. Dat een jonge speler die zich wilde bewijzen zich niet meldde in de kopgroep, vond Bosz maar vreemd. "Op trainingskamp in Oostenrijk kreeg ik iedere dag data door. Zat-ie ook steeds bij de onderste. Toen had ik zoiets van: dat is vreemd. Toen heb ik hem bij me geroepen.”

Een kort gesprek volgde. “ik heb hem verteld dat het me verbaast dat een jongen van achttien jaar constant achteraan loopt en heel vlak traint. Ik zeg: zo heb ik niets aan je. En dan kun je beter naar huis gaan. Dan vind ik het zonde dat je hier op trainingskamp in Oostenrijk erbij bent. Daar is hij denk ik wel van geschrokken, want de dag daarna zat hij tot mijn verbazing ineens bij de top.”

Dolberg pakte de draad op en werkte zich een slag in de rondte. “en dat is in mijn ogen wel de manier om je als jongen speler te ontwikkelen. Het interesseert me niet hoeveel hij loopt, maar ik wil wel dat hij het maximale geeft. Dan zie je dat zijn voetbalkwaliteiten er beter uitkomen, dat hij wã©l voor zijn man, wel los van zijn man komt. Dan komen zijn specifieke kwaliteiten er ook uit. Hij heeft scorend vermogen, schiet het hardst van allemaal, is vast in zijn techniek en is een heel intelligente voetballer. Alleen dat hij zo'n ontwikkeling zou doormaken had ik ook niet verwacht.”

29 augustus 2019 om 15:16

Zou Fischer graag terug zien. Na zijn blessure maakt hij aan het eind van het seizoen zijn rentree als spits; dat vond ik er veelbelovend uitzien. Daarna was het over. Van de Deense rookies heeft alleen Eriksen het écht gemaakt bij Ajax. Dolberg was een succes, Fischer deed het goed, Kristensen was matig
Boilesen een teleurstelling en de rest kwam gewoon te kort.

29 augustus 2019 om 15:42

Schone?

29 augustus 2019 om 16:14

Was niet echt een rookie toen hij bij Ajax kwam toch?

29 augustus 2019 om 15:19

Idioot betoog, heeft niks te maken met drive. Dolberg is gewoon slachtoffer van het systeem dat Ajax speelt en de ontwikkeling van het algehele niveau dat flink omhoog is gegaan. Kijk alle statistieken er maar op na. Ook leuk dat jij precies in het hoofd van Viktor Fisher kan kijken, misschien kan je waarzegger worden. Geven ook veel adviezen of meningen die op lucht gebaseerd zijn, zou je goed passen.

29 augustus 2019 om 15:29

Welke statistieken heb je het dan precies over? Dat het niveau van Ajax omhoog gegaan is moge duidelijk zijn. Dat het niveau van Dolberg omlaag gegaan is ook. Dat het door het systeem zou komen vind ik onzin.

Dat is wã©ã©r heel netjes gedaan door Overmars

29 augustus 2019 om 13:07

Jaaa echt wat een baas die overmars! is er ook een doorkooppercentage of niet?

29 augustus 2019 om 13:27

B-geuren gezien de huidige vorm wel ja. Maar ze hadden naar het goede seizoen moeten verkopen voor die 50 mil (wat er waar van is) voor die tijd een hoog bedrag

29 augustus 2019 om 13:41

een 19-jarige spits moet je na zo'n seizoen nooit verkopen, ongeacht het bedrag

29 augustus 2019 om 13:50

Dsv
Ik ben van mening van wel. 2 jaar geleden was 50mil voor 19jarige speler uit de eredivisie ontzettend veel geld zeker hoe de eredivisie er Europees gezien er voor stond. En bij een talent is het altijd e vraag of het seizoen er na er ook uit komt.

29 augustus 2019 om 14:01

die 50 mil was een onzin bedrag door de media verzonnen, dus ja ik snap wel dat ze n toen bij de club lieten blijven

29 augustus 2019 om 14:27

Makkelijk lullen achteraf. Dan was Overmars voor gek verklaard op de laatste dag je spits weg doen. Helaas kunnen we niet in de toekomst kijken. Overmars had hem dan ook wel verkocht als hij dat wel kon. Als het überhaupt waar is want dat betwijfel ik eerlijk gezegd.

29 augustus 2019 om 13:37

In verkopen is Overmars de beste in. Nu nog een goede middenvelder kopen en nog een goede spits.
Ik hoop zelf nog op Olmo en op Boadu.
Traore heb ik ook veel vertrouwen in maar laat hem eerst nog maar een jaartje doorontwikkelen bij Jong Ajax.
Huntelaar stopt toch waarschijnlijk na dit seizoen en dan kunnen Boadu en Traore volgend seizoen met elkaar concurreren om de eerste spits positie.

29 augustus 2019 om 14:02

Eens alleen het schijnt dat overmars klaar is en op vakantie gaat. Olmo zou ik graag zien komen.

29 augustus 2019 om 14:19

Spits is echt overbodig. Tadic is nu 1e spits, Huntelaar een meer dan goede 2e en Traore komt eraan, moet dit seizoen zijn vlieguren ook echt gaan maken. Brobbey komt alweer achter Traore eraan. Dus een spits kopen? Nee. Middenvelder met techniek en passing mag er wel nog bij. Maar Baudo is dan volgens mij weer veel te aanvallend voor het soort middenvelder dat nu nodig is.

29 augustus 2019 om 14:24

Tadic zal meestal linksbuiten spelen. Alleen in de moeilijkste wedstrijden in de spits. Promes is geen goede spits, sowieso geen goede aankoop van Ajax denk ik. Huntelaar zal niet iedere wedstrijd 90 minuten kunnen spelen met zijn 36 jaar. Brobbey en Traore moeten eerst nog stappen maken in Jong Ajax. Dus ja, Boadu is wel degelijk welkom om met Huntelaar te concurreren net zoals Kasper dat vorig seizoen deed.

29 augustus 2019 om 15:29

Overmars gaat echt niet voor zaterdag op vakantie..

29 augustus 2019 om 17:12

Ik zie niet direct nu al een spits komen, die zou dan 3e spits worden.
Huntelaar is denk ik, ondanks de wedstrijd van gisteren, nog steeds 2e spits achter Tadic.
En in de jeugd heb je Danilo, Traore, Brobby en Kuhn (alleen in die laatste zie ik het niet direct zitten).
Daarnaast denk ik dat Boadu 30 miljoen moet kosten en dat zie ik Ajax ook nu niet heel snel neerleggen voor een jong talent (wanneer je Janssen voor 20 verkoopt en Til voor 18 zou ik voor hem niet minder gaan vragen, AZ heeft bewezen dat zij ook aan buitenlandse clubs kunnen verkopen).

29 augustus 2019 om 14:28

Hij doet het prima hoor, maar bij deze transfer heeft hij niet heel veel bijzonders gedaan toch?

Een club wordt overgenomen, die nieuwe eigenaar wil snel een aantal spelers en doet een bod van rond de 20.000.000. Dan is het nagenoeg alleen nog maar "ja" zeggen en alles netjes afronden.

Nu ga ik overigens af op de 1e artikelen waarin direct, voor een 1e bod en overname, al over deze 20miljoen werd gesproken.

29 augustus 2019 om 14:42

Je moet het toch maar krijgen he. Ik zie in Nederland niet veel clubs hun spits die al 2 jaar geen knikker raakt verkopen voor 20plus miljoen. Goed gedaan dus! Jij weet ook helemaal niet of dat het eerste bod was. Hoelang ze al aan het handelen zijn etc. Pure speculatie wat jij doet.

29 augustus 2019 om 14:56

"pure speculatie wat jij doet." Dat is dus precies wat ik duidelijk maak met mijn laatste zin idd, bedankt voor de herhaling.

Dus nogmaals, het is idd speculatie, maar als het gegaan is zoals de media doen lijken (de enige info die jij en ik hebben) dan heeft Overmars hier niet iets gedaan dat een ander persoon anders zou doen. Namelijk: een ontzettend mooi bod accepteren.

Zo veel genoten in het seizoen 16/17 jammer dan het er nooit meer uitkwam ok hopelijk bloeit hij weer op in nice

29 augustus 2019 om 13:10

Ik vind dat altijd zo lastig; aan de ene kant gun ik die jongen het beste maar aan de andere kant zou ik wel zuur kijken als die gast er straks 20+ in schiet in Frankrijk...

29 augustus 2019 om 13:12

Dan koopt Ajax 'm toch gewoon terug? 😉 Hoop juist dat hij opbloeit en zijn talent er weer uit laat komen. De afgelopen maanden of jaren te weinig kunnen zien namelijk!

29 augustus 2019 om 14:45

Naja misschien hebben ze nog iets van een percentage bedongen. Ook kunnen ze nog wat opleidingsvergoeding voor hem krijgen de rest van zijn spelerscarriere. Buiten dat bespaar je ook nog wat salaris. Eindeloos wachten heeft ook geen zin. Ik denk eerlijk gezegd dat hij het niveau van de absolute top nooit gaat halen. Het is niet echt een vechter

29 augustus 2019 om 14:45

Vergeet ook niet dat hij maar 3 ton heeft gekost ofzoiets.. wat dat betreft is het een heerlijke winst

Netjes, heel veel succes dolberg!! Hopen dat die zijn oude niveau weer weet te halen.

Beter voor beide partijen!

Dat is nog een flinke som, voor iemand die de afgelopen tijd toch zwaar ondermaats heeft gespeeld. Puur vanwege de potentie, want die zit er m.i. wel nog steeds in.

Hoop dat hij het gaat maken daar

Vind wel dat Ajax nu iemand nog moet halen ( middenvelder ) met het geld van Dolberg en de CL inkomsten. Zeker nu ook De Wit waarschijnlijk nog weg gaat.

29 augustus 2019 om 13:10

Niet eens waarschijnlijk, zijn vertrek is toch al bekend gemaakt? Verder denk ik niet direct dat er nog een middenvelder bij hoeft... het is al redelijk goed bezet en met het grote aantal multifunctionele spelers dat Ajax heeft kan er altijd een beetje geschoven worden mocht dat noodzakelijk zijn. Zie namelijk liever weer eens wat talentvolle spelers doorschuiven om eventuele gaten op te vullen.

29 augustus 2019 om 13:12

Nu de Wit weg is ...

29 augustus 2019 om 13:12

Volgens Ten Hag is het onwaarschijnlijk dat er nog iemand bij komt. Ik hoop het ook, maar verwacht het eigenlijk niet. Een goede nummer box-to-box die Van de Beek en Martinez aanvult op het middenveld zou top zijn.

29 augustus 2019 om 13:15

Maar vind je niet dat Marin niet veel te snel dan alweer wordt afgeschreven? In principe is hij in die rol gekocht toch en niet voor een misselijk bedrag bovendien. Ik ben de eerste om toe te geven dat het tot nu toe echt nergens op lijkt bij hem... maar ik weiger te geloven dat Ajax' scouting apparaat zo'n miskleun maakt met een speler die ze geruime tijd hebben kunnen bekijken. Daar moet toch iets in zitten, zou je zeggen...

29 augustus 2019 om 13:27

@LilywhiteNL mee eens! Die jongen heeft pas een paar serieuse potten achter de rug en wordt door velen al afgeschreven. Het is wel 50/50 met hem, maar dat is bij Dolberg ook zo gebleken. Misschien bloeit ie op korte termijn nog op .

29 augustus 2019 om 15:49

Je hoeft helemaal niemand af te schrijven. Ik ben er ook van overtuigd dat Marin zich kan herpakken. Echter, wat als hij dat niet doet? Dan heb je geen alternatieven. De Wit is ook al pleite. Dan zou je Van de Beek terug moeten schuiven, wat inhoudt dat je niet meer in de Tadic-variant kan spelen. Ik zou graag nog iemand, het liefste met wat ervaring, zien komen die de ploeg direct kan versterken. Zou alleen geen enkel idee hebben wie dat zou kunnen zijn, zo op de korte termijn.

29 augustus 2019 om 17:08

Tja, dan is een speler als Propper op 6 in mijn ogen een goede kandidaat... maar zal behoorlijk wat kosten.

29 augustus 2019 om 13:16

In mijn ogen mag er ook nog wel een spits bij. Want vooral bij blessures is het wel erg minimaal. In mijn ogen kan je niet alle wedstrijden op Huntelaar rekenen en Tadic is tegen de echte toppers in de CL als spits heel nuttig, maar aan de linkerkant toch ook belangrijk. Als er zich een buitenkans voordoet voor een goede jonge spits, eventueel huur vanwege aankomende talenten, dan zou ik hem halen.

29 augustus 2019 om 13:32

Huntelaar, Tadic, Promes, Traore, Brobbey. In die volgorde.
Lijken me genoeg opties.

29 augustus 2019 om 13:45

Traore en Brobbey eerst nog een jaartje doorontwikkelen bij Jong Ajax. Volgend jaar zullen ze kansen gaan krijgen als Huntelaar waarschijnlijk gestopt is.
Tadic zal meestal linksbuiten spelen. Promes is geen goede spits. Is sowieso geen goede aankoop van Ajax.
Nee, Ajax kan zeker nog een nieuwe aankoop gebruiken om te concurreren met Huntelaar.
Ik hoop zelf dat Ajax Boadu nog gaat kopen. Boadu is de toekomstige spits van Oranje.

29 augustus 2019 om 16:09

Nee dit jaar de kans geven, dan weet je of je volgend jaar nog een spits moet halen of niet. Ik denk dat het wellicht moet Brobbey en Traore helemaal niet nodig is, goed genoeg is oud genoeg.

29 augustus 2019 om 16:04

Meer vertrouwen in de opleiding, bedoel we hebben net twee grote sterren verkocht Frenkie de Jong die gekocht en een paar jaar opgeleid is en Matthijs de Ligt die een veel langer traject heeft doorlopen binnen de jeugd.

Blind zou ik op VM opstellen met als back-up Eiting, die een hoog niveau kan halen mits fit, in de jeugd zit nog Jurrien Timber daarachter. Driedubbel bezet.

Van de Beek als dynamische middenvelder, Marin als back-up en Gravenberch als toekomstig talent, ook driedubbel bezet.

Ziyech als creatieve middenvelder, Labyad als back-up en Jensen voor de toekomst en dan heb je voor de extra breedte Ekkelenkamp, Taylor nog en Max de Waal. Plus dat Martinez en Alvarez evt. ook op VM kunnen en Tadic, Neres of Promes nog een linie naar achter op de plek van Ziyech.

Het ga je goed, ik hoop dat hij weer kan gaan stralen. En de som is natuurlijk mooi meegenomen voor Ajax. Goed werk van Overmars.

Dit had 50 miljoen kunnen zijn als hij eerder aan BVB was verkocht.

Maar toch een mooie som.

Wel gek hoe zo'n jongen op zo'n leeftijd geweldig kan spelen en dan nu geen knikker meer raakt.

Toch denk ik dat hij er wel komt uiteindelijk.

29 augustus 2019 om 13:06

Die 50 miljoen is nooit door iemand bevestigd. Ik moet nog maar zien of ze dat voor hem wouden betalen. Ondanks een goed seizoen een halve jeugdspeler verkopen met veel blessure leed en niet in vorm is een prima zet. Ik hoop dat Ajax Boadu nog binnen haalt.

29 augustus 2019 om 13:43

Is wel meerdere keren bevestigd dat Monaco 50 miljoen heeft geboden bij menig voetbalprogramma. Heb zelfs Gullit en Dickie horen zeggen dat er 50 miljoen op Dolberg is geboden.

29 augustus 2019 om 14:01

En dus geloof je het maar meteen?

29 augustus 2019 om 14:20

Kwam wel geloofwaardig over, ook bij studio voetbal is het bevestigd dat Monaco 50 miljoen voor hem had geboden.

29 augustus 2019 om 14:21

CantonaEric. Het is door de Telegraaf verzonnen en door Ajax zelf ontkracht. De praatprogrammas halen continu die Telegraafbron aan, die Ajax dus allang ontkracht heeft.

29 augustus 2019 om 14:40

Wie zegt dat ze die Telegraafbron aanhalen? Dit zijn mensen die in het voetbalwereldje werkzaam zijn en dus ook interne zaken te horen kunnen krijgen.

29 augustus 2019 om 15:00

Wat een onzin zeg, als ik bij vastgoedbedrijf a werkzaam ben en er gaat een verhaal rond over vastgoedbedrijf b heb ik daar toch ook de ballen verstand van? Aangezien Ajax het zelf heeft ontkracht, kan je dit dus gewoon als pure onzin zien.

29 augustus 2019 om 13:09

Ja, maar aangezien niemand destijds een glazen bol had en het toen te rechtvaardigen viel Dolberg te behouden moeten we daar niet te lang bij stil staan.

29 augustus 2019 om 13:19

Die 50 miljoen is gewoon onzin, weet ook niet hoe jij bij BVB komt want het gerucht was altijd dat Monaco dat had geboden, maar goed. Inderdaad wel echt vreemd het verval van die jongen, gun hem echt dat hij weer opbloeit bij Nice en niet nog verder afzakt. In potentie was Fischer bijv. ook een geweldige speler en die heeft ook prachtige wedstrijden gespeeld, maar het is er ook nooit echt helemaal uitgekomen. Zo zie je maar weer dat je met alleen talent er niet komt, je hebt ook mentale weerbaarheid nodig.

Goed geld voor wisselspeler. Hoop desondanks dat dolberg daar goed gaat doen. Ook al kwam het er bij Ajax niet altijd uit. Nu topper op middenveld kopen, de Wit ook al weg. Financiële ruimte genoeg.

Blijf het zonde vinden ....

29 augustus 2019 om 13:11

Ik ook! Die jongen kan echt goed voetballen en heeft ook wel een killer instinct. Het ziet er soms nonchalant en soms apathisch uit, maar ik weet zeker dat hij zijn potentie kan benutten in de juiste omgeving!

Onze Overmars kan nog water aan de zee verkopen. 20 miljoen, Jezus. Is Nice echt zo gek? Dolberg heeft nog steeds veel potentie maar ik vind het een dure gok.

Die jongen is in 2 jaar 30 miljoen minder waard geworden en voetbalzone noemt het een riante transfersom...

29 augustus 2019 om 13:06

Op dit moment is 20 miljoen erg veel voor iemand die 2 jaar niets heeft laten zien.

29 augustus 2019 om 13:09

Echt he, en die 50 miljoen was ook nooit bevestigd door iets of iemand, zelfs ontkend door Ajax. Zijn waarde was destijds ook iets van €30 miljoen dus als iemand vervolgens 2 jaar niet meer presteert en je verkoopt m voor 20 miljoen is dat gewoon meer dan prima

29 augustus 2019 om 13:18

Blijft dan ook verbazingwekkend dat veel leden die 50 mln steeds blijven benoemen. 20.5 mln is een prima deal van Overmars.

29 augustus 2019 om 13:20

De markt is wel veranderd ik 2 jaar. Het lijkt me lastig om op dit moment nog een goede vervanger te halen.

29 augustus 2019 om 13:20

Omdat het ook steeds maar weer in de nieuwsstukjes terecht komt op de een of andere manier. Het is echt een vreemd fenomeen.

29 augustus 2019 om 13:48

Net zo verbazingwekkend Balenciaga. Net alsof ze doen voorkomen dat er 30 miljoen verloren is gegaan. Zelfs 3 jaar geleden toen het gerucht de ronde deed dat Monaco dat wou betalen is het al naar het rijk der fabelen verwezen.

29 augustus 2019 om 14:30

Al was het wel zo. Jammer van 30 miljoen maar..... Nu hebben we 60 miljoen met cl erbij Op dat moment Dolberg verkopen dan had ik O v rmars wel voor gek verklaard. Als je alles van je voren weet dan had Overmars hem ook vast verkocht. Helaas kunnen we niet in de toekomst kijken..

29 augustus 2019 om 14:33

Beetje kansloos ook dat mensen dat maar steeds blijven benoemen. Gewoon zielig eigenlijk. Het is al 80duizend keer verteld dat het niet hele betrouwbare bronnen waren en niet bevestigd door iemand van Ajax. Volgens mij kwam dat gerucht ook nog is op de laatste dag. Niet heel gek dat je hem toen niet weg wou doen. Btw dit is geen aanval naar jou fr_jc het is meer een aanvullingen op mijn eigen stukje, maar ik word er soms zo moe van(kieft). Mensen vinden het echt leuk om dit lekker te herhalen. Verzin is wat nieuws!!

29 augustus 2019 om 14:41

Zo ook niet opgenomen hoor @vulpix. Velen waaronder ik mezelf ook reken zijn er inmiddels doodmoe van. Het eindeloze copy paste verhaaltje, door media en redactie als ook mensen die het maar
bl-ij-ven benoemen.

29 augustus 2019 om 13:08

20,5 miljoen voor een bankzitter die al twee jaar met blessureleed en gebrek aan vorm kampt. Zo vreselijk slecht lijkt me dat niet.

29 augustus 2019 om 13:29

Frenkie en De Ligt zijn in 2 jaar 140 miljoen gestegen in waarde, dus het compenseert meer dan prima.

29 augustus 2019 om 14:06

Kijk jij überhaupt voetbal? Twee jaar door blessures en ik vermoed ook mentale problemen stil gestaan. Als jeugdspeler gekocht. Voor weinig maar wel met doorverkoop percentage. Ik vind het een mooi bedrag. Ze gunden hem ook de transfer. Ik hoop dat hij in het mooie Nice zijn draai weer kan vinden. Deed het bij het nationale team altijd meer dan uitstekend overigens. En daar kijken clubs ook naar.

Leuk al dat geld, maar waar blijft dat middeveld

29 augustus 2019 om 13:10

Dat middenveld stond er toch gisteren? En daarbij is Donny nog geblesseerd.

29 augustus 2019 om 13:32

Tegen een armoedig Apoel vond ik het middenveld niet eens zo geweldig spelen maar wel voldoende om door te kunnen gaan. Maar tegen betere tegenstanders heeft Ajax 100% zeker betere middenvelders nodig.

47,5 miljoen aan CL inkomsten, Dolberg verkocht 20,5 miljoen en De Wit voor 2 miljoen. Hoe je in twee dagen tijd 70 miljoen aan inkomsten weet te generen en gelijk ruimschoots alle inkomende transfers hebt afgedekt.

Zijn we ook weer verlost van al die speculanten die zich zoveel zorgen maakte over het financiele beleid van Ajax.

29 augustus 2019 om 13:14

Ik moet het nog lezen indien het zo is, maar wie maakt zich in hemelsnaam zorgen om de financiën van Ajax dan? Ajax verkoopt al jaren middelmatige of teruggevallen spelers voor veel te veel geld en koopt redelijk 'slim' in.

29 augustus 2019 om 13:18

"against modern football" foto en dan alleen maar over de financiën van een club praten. Beetje tegenstrijdig.

"zijn we ook weer verlost van al die speculanten die zich zoveel zorgen maakte over het financiele beleid van Ajax." denk dat niemand het financieel beleid van Ajax in twijfel trekt lijkt me als je een omzet en cash flow hebt van 100+ (?) miljoen.

29 augustus 2019 om 13:27

Ja, want al mijn posts gaan over de financiele situatie bij Ajax

Zelfs als je niks hebt met hoe het voetbal tegenwoordig door de commercialisering is geworden is de financiele situatie van je eigen club wel degelijk belangrijk. Bij wanbeleid kan je club falliet gaan, vraag dat maar eens aan de supporters van Fiorentina, Parma, Rangers, ect.

Ik denk dat de meerderheid wel goed geinformeerd was en zich geen zorgen maakte. Maar de laatste dagen kwamen er toch de nodige mensen speculeren over het financiele beleid van Ajax en de risico's daarvan.

29 augustus 2019 om 13:35

Natuurlijk was alles al afgedekt en was er niks aan de hand. Alleen schijnbaar waren daar toch mensen niet van overtuigd. Of het nou kwam omdat ene Ton Boot een column schreef of omdat een analist bij Fox iets riep ... plots las ik afgelopen week hier ook weer allerlei verhalen (die overigens weinig hout sneden) over de risico's. Maar ja, het zou me verbazen als de betreffende personen hier hun ongelijk komen bevestigen.

29 augustus 2019 om 13:28

Dat veranderd niet hoor: de Wit en Dolberg stonden voor niks op de balans dus het is wel winst maar het veranderd niet per definitie de begroting. Het betekent dus ook dat een nieuwe investering op de begroting drukt en dus niet zomaar gemaakt kan worden tenzij de begroting wordt verhoogd

Financieel gaat het natuurlijk super, maar het gaat vooral om de vergroting van de begroting dat is namelijk structureel. Hiermee kan je alleen verliezen afdekken, investeringen doen (waarmee je verliezen accepteert).

Ik hoop dat CL structureel wordt dan kan je begroting van 110mln naar 160mln en kan je transfer en salarisbudget nog verder omhoog.

29 augustus 2019 om 14:48

Waar haal je vandaan dat de buffer 170 miljoen is?
De meest recente bron, de halfjaarrekening over 1e helft 2018/2019 leert mij dat:

"het totaal eigen vermogen stijgt in het eerste halfjaar van het seizoen 2018/2019 met € 20,4
miljoen naar € 178,7 miljoen, 66,4% van het balanstotaal."

Dat is niet een buffer, dat is de waarde van het kapitaal op het veld alsmede in aandelen en de middelen op de bank.
De halfjaarlijkse afschrijving vergoedingssommen lag in die periode op 18,5 miljoen. De balanswaarde van het elftal was ongeveer EUR 109mln
Ajax had dus maar ongeveer 70 miljoen aan ander kapitaal dan de spelerswaarde.

Daarnaast kan je inderdaad verlies lijden, ik weet niet wat de regels voorschrijven maar volgens mij mag je niet teveel jaren verlies lijden, mag je geen incidentele inkomsten begroten en mag je geen negatieve begroting indienen. Dat maakt het voor Ajax lastig. Niet de euro's die ze op dit moment hebben want wat dat betreft is het best wel rooskleurig.

Ajax is een beursgenoteerde onderneming en heeft dus met allerlei accounting regels (bv Ifrs) te maken en ook met allerlei regels van de Fifa/uefa over hoe hun begroting er uit moet zien en aan welke eisen het moet voldoen.

Als het geen gezeur had met Fifa en Uefa hadden ze inderdaad veel meer kunnen uitgeven en ook nog anders kunnen waarderen op de balans, met de consequentie dat Ajax in 1x stijgt naar een balans van ruim 400 miljoen (spelerswaarde van transfermarkt + liquide middelen).

29 augustus 2019 om 14:35

@adzevedo, ja bizar. Ik was even benieuwd wat er per saldo door Overmars is binnen gekomen. Bij deze:

Inkomende transfers:

Edson Alvarez (america) - 15 miljoen
Quincy Promes (sevilla FC) - 15,7 miljoen
Razvan Marin (standard Luik) - 12,5 miljoen
Lisandro Martinez (defensa) - 7 miljoen
Kik Pierie (sc Heerenveen) - 5 miljoen
Bruno Varela (benfica) - gehuurd (1 miljoen)
Kjell Scherpen (FC Emmen) - ?
Benjamin van Leer (nac Breda) - was verhuurd
Siem de Jong (sydney FC) - was verhuurd

Uitgaande transfers:
Lasse Schöne (genoa) - 1,5 miljoen
Rasmus Kristensen (RB Salzburg) - 5 miljoen
Matthijs de Ligt (juventus) - 75 miljoen
Kostas Lamprou (vitesse) - transfervrij
Vaclav Cerny (FC Utrecht) - 750.000
Frenkie de Jong (FC Barcelona) - 75 miljoen
Maximilian Wöber (sevilla) - 10,50 miljoen
Daley Sinkgraven (bayer Leverkusen) - 5 miljoen
Dani De Wit - 2 miljoen
Kasper Dolbert - 20.5 miljoen

Totaal inkomend:56.2
Totaal uitgaand:195.25

Saldo: 139 miljoen.

(kan zijn dat ik ergens naast zit, ik volg Ajax niet op de voet)

Hele nette prijs, ga je goed Dolberg. Op momenten echt genoten, soms me dood geërgerd aan hem. Traoré schuift nu plekje op, die gaat volgend seizoen serieuze gooi doen naar basisplaats lijkt me.

Zeg dat wel, een geweldige deal voor een talentvolle spits die in schoonheid klein is gebleven. Een nwe spits is niet nodig, afhankelijk van de tegenstander kun je prima rouleren met Huntelaar en Tadic. En verder kan Traore of anders Brobbey ingewisseld worden. De selectie is rond op een talentvolle 18/19 jarige linksbuiten. Een transfer a la Neres toentertijd.

Bedankt Dolberg voor de mooie goals en acties, je fenomenale eerste seizoen en je bijdrage aan het succes de afgelopen jaren. Veel succes in Nice, hopelijk bloeit hij daar weer volledig op en ontwikkelt hij zich verder.

Blijf het jammer vinden, ik had hem er net als overigens bv. Sinkgraven en Schone dit jaar nog graag bij gehad. Aan de andere kant wel mooi ruimte gemaakt voor Traore, Danilo en Brobbey die ook kansen verdienen in Ajax 1 en natuurlijk een mooi bedrag erbij. Gun hem het beste, blijft een ongelooflijk talent.

Erg veel geld voor een speler die werkelijk niks heeft laten zien de laatste jaren. Bizar

Binnen 24 uur ruim 60 miljoen getoucheerd met het behalen van de Champions League + de verkoop van onze 3e spits. Heerlijk dit!

Weet iemand of er een doorverkooppercentage bij zit?

29 augustus 2019 om 14:10

Zit er bij. Kwam meen ik voor 400K met doorverkoop percentage van 10% of meer

Ik word hier een beetje droevig van. Ik had, in tegenstelling tot veel mede reaguurders, nog wel veel vertrouwen in hem. Zonde dat het zo gelopen is. Vind Nice ook niet direct de juiste clubkeuze, maar we gaan het zien. Het talent wat hij bezit moet er toch echt een keer uit komen. Kasper, bedankt voor alles jongen!

Zo die is weg als zelfs een 36 jarige nog vele malen beter is dan moet je gewoon wegwezen en kan er misschien een echte goede spits worden gekocht want met alleen Huntelaar is wat karig lijkt mij , maar waar vind je zo snel een vervanger of er moet in de jong Ajax nog wat zitten misschien is die Traore wel een goede maar die is nog erg jong ,

Riant is natuurlijk erg overdreven. Ja je kunt het JA Maar scenario ervan maken maar het feit is wel dat ze hem 2 jaar geleden voor veel meer konden verkopen. Ook als er vertrouwen in hem was gehouden was dit mogelijk!
Maar goed 20,5 miljoen ik heb er dagen bij zitten dat ik het niet heb!

29 augustus 2019 om 13:28

Ach 50 miljoen is nooit echt bevestigt en dat geloof ik ook niet want dan hadden ze hem echt wel verkocht hoor , want dat is een giganties bedrag zeker ook 2 jaar geleden .

29 augustus 2019 om 13:29

Riant is in verhouding tot NU, niet tot 2 jaar geleden. Als jij een 'n auto verkoopt, verkoop je 'm toch ook op basis van de huidige staat, niet op basis van z'n staat x-jaar geleden. 20,5 is gewoon een riant bedrag voor een speler die op de tribune zit bij Ajax en al twee jaar hopeloos uit vorm is. Zeker omdat ie praktisch niks heeft gekost.

29 augustus 2019 om 14:23

Djabber, Ik zal je geen Auto verkopen wees niet bang. Tevens is de auto direct 5 K minder op het moment dat je er 10km mee hebt gereden dus beetje appels met peren vergelijken! Maar ik vind het minder riant dat dat er is. Maar goed is leuk zakcentje plus de miljoenen van de CL vandaag toch ff 60,5 miljoen voor Ajax erbij.

Toch jammer hoe het is gelopen. Na seizoen 2016/2017 dachten we echt goud in handen te hebben inderdaad. Veel succes jongen bij je nieuwe club!

Blijf het zo jammer vinden dat die niet meer in zijn oude vorm is gekomen... Ontzettend gecharmeerd van Dolberg, nog steeds. Hoop dat hij zijn oude vorm weer vindt en we nog veel van hem gaan horen! En nu hopen voor Ajax dat Traore dit seizoen zich goed gaat ontwikkelen, daar zit ook een partij veel potentie in.

Leuke speler maar niet meer dan dat.

Hij mist gewoon het gif en vernijn om koste wat het kost te willen winnen.
Dat zie je terug bij de ontlading (of bij hem gebrek hiervan) na het scoren van een goal.

Het doet hem simpelweg te weinig.

Wederom een voorbeeld dat talent alleen niet genoeg is om te slagen. Mentaliteit, opoffering en doorzettingsvermogen zijn net zo belangrijk.

Voorbeelden genoeg van spelers die tot het uiterste gaan om te willen winnen: Huntelaar, Suarez, Sergio Ramos, Salah, Cristiano Ronaldo, van Dijk, Diego Costa, en ga zo maar door... allemaal stuk voor stuk winnaarsmentaliteit, maar ook allemaal stuk voor stuk topspelers.

Elk nadeel heb zijn voordeel zei een wijs mens ooit.
Jammer voor Dolberg, maar er komt weer wat meer ruimte voor eigen jeugd.

29 augustus 2019 om 14:30

Dolberg in de Eredivisie

2016/2017: 2158 minuten, 16 goals en 6 assists
2017/2018: 1143 minuten, 6 goals
2018/2019: 1459 minuten, 11 goals en 2 assists

En dat voor een speler die nog maar 21 is. Deze jongen is in potentie veel meer waard.

Jammer, had hem graag in de Bundesliga gezien, onder Bosz of Schreuder. Succes in Frankrijk Kasper!

Nice dacht: van ‘n ontembare gek die altijd fratsen uithaalt(Balotelli), naar het ijskonijn waarvan iedereen alleen al gek op kijkt als ie al eens ‘n scheet laat in de kleedkamer! Heel veel succes Kasper, ik hoop dat je talenten hier weer tot bloei komen!

Vorig jaar in 1459 minuten in de Eredivisie 11 goals en 2 assists gemaakt... Heel apart dat men 20 miljoen hier een riante som vindt voor een 21-jarige spits die goed presteert en ontzettend veel talent heeft laten zien.

Domme zet van Ajax om hem zo makkelijk te laten gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren