Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Youri Mulder wijst pijnpunt aan: ‘Ik denk dat hij te veel opkijkt naar Ajax’

Laatste update:

Razvan Marin speelde zich aan het begin van het afgelopen seizoen in voorrondes van de Champions League in de kijker bij Ajax en maakte ook in het jaar erop een goede indruk in het shirt van Standard Luik. De Amsterdammers meldden zich dan ook eerder dit jaar met ruim twaalf miljoen euro in België voor de Roemeen, die een belangrijke pijler op het middenveld moest gaan vormen.

Marin heeft in de eerste wedstrijden van het seizoen ook merendeels een basisplaats gehad, maar de 23-jarige middenvelder slaagt er nog niet in om zijn stempel op het spel van Ajax te drukken. In de meest recente wedstrijd die zijn ploeg speelde, in de voorrondes van de Champions League tegen APOEL Nicosia, werd hij zelfs na een uur spelen naar de kant gehaald en was er ook de nodige kritiek.

André Onana hoopt dit seizoen op nieuwe Champions League-successen.

Youri Mulder is van mening dat Marin zijn plek nog moet vinden bij zijn nieuwe club: “Hij heeft het moeilijk. Hij is een goede voetballer, maar ik denk dat hij te veel opkijkt naar Ajax en dat moet je niet doen als je daarnaartoe gaat. Het is een harde cultuur, waarbij ze elkaar ook een beetje testen. Kan hij daar tegen? Hij is een beetje te bescheiden. Hij moet de schroom van zich afwerpen”, vertelt hij in gesprek met Sporza.

Marin krijgt woensdag mogelijk een nieuwe kans om zich te bewijzen als Ajax het in eigen huis in de beslissende return opneemt tegen APOEL, na het 0-0 gelijkspel van vorige week op Cyprus. Trainer Erik ten Hag kan in de Johan Cruijff ArenA in ieder geval niet beschikken over de geblesseerde Donny van de Beek, terwijl Noussair Mazraoui geschorst is vanwege de indirecte rode kaart die hij een week geleden ontving.

Denk jij dat Razvan Marin een succes gaat worden bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blijft toch wel aan Overmars kleven dat hij teveel miskopen haalt. Nu neemt hij weer veel risico door teveel overduidelijke twijfelgevallen te halen. Nu weer met Magallan, Marin, Pierie, Scherpen en Promes heeft hij teveel overduidelijke twijfelgevallen binnen gehaald wat de kans groot maakt dat ze zullen floppen. En dan is het veel te mager als je daar alleen 1/2 goede aankopen tegenover kan zetten met Martinez en mogelijk ook Alvarez.
Ook echt onnodig want er waren waarschijnlijk veel betere opties haalbaar met hetzelfde budget.

27 augustus 2019 om 12:51

Het seizoen is net een maand onderweg en jij noemt het al een miskoop. Doe toch eens gewoon.

27 augustus 2019 om 13:05

@cantonaeric, nou je veroordeelt Overmars in je eerste zin dat hij teveel miskopen haalt. Noemt daarna een rijtje spelers die dan een miskoop kunnen worden.. Dus je oordeelt Overmars over miskopen die nog geen miskopen zijn?

Reactie op inmiddels verwijderde post.

27 augustus 2019 om 13:31

Ik veroordeel Overmars dat hij weer onnodig veel risico neemt op mogelijk weer teveel nieuwe miskopen door teveel twijfelgevallen te halen. Vorig jaar kwam hem dit ook op kritiek te staan dat hij teveel miskopen haalt.

27 augustus 2019 om 13:44

Nieuwsflash, iedere aankoop is een twijfelgeval.

27 augustus 2019 om 13:50

Cantonaeric. Je beweert dat met hetzelfde budget er meer zekerheden gehaald kunnen worden, maar wijs ze dan eens aan? Promes was voor die transfersom een zeer goede aankoop en Marin werd voor het huidige seizoen ook nog bewierookt als goede aankoop voor dat bedrag. Pierie en scherpen zijn gekocht met doorgroei mogelijkheden. Magallan is een misser. Maar daar staan inderdaad voltreffers van 'onzekerheden' als Tagliafico, Martinez, Neres tegenover.

27 augustus 2019 om 15:02

NL_Modric maar bij deze spelers ligt het er wel heel dik bovenop dat ze twijfelgevallen zijn met een grote kans dat ze floppen.

27 augustus 2019 om 15:03

Bijvoorbeeld Mertens en Pröpper waren meer zekerheden geweest. Met hun vele ervaring zowel nationaal, internationaal als voor hun land spelen.

27 augustus 2019 om 15:29

Mertens had je niet voor hetzelfde budget gekregen. Is een stuk ouder. En de vraag is uberhaupt of hij weg wil uit Italie. Propper is maar de vraag of het meer een zekerheid is.

27 augustus 2019 om 12:53

Serieus? Marin en promes hebben amper nog gespeeld geef ze de tijd. Pierie en scherpen hebben nog nul minuten gemaakt in de competitie.

27 augustus 2019 om 13:45

Gaat toch niet alleen maar om tijd geven. Zo een Promes is een speler met redelijk wat snelheid en een aardig schot als hij de tijd krijgt. Maar in de kleine ruimte zorgen zijn matige techniek en beperkte overzicht ervoor dat hij onder hoog spanning en dus in de problemen komt. Dat is al jaren zo , daar gaan 3 maanden verder in dit seizoen niets aan veranderen. Voor Marin geldt dat ik hem vooral in zijn fysiek heel matig vind, wint heel weinig duels en dat is ook al jaren zo. Zijn passing is heel behoorlijk zolang het breed of terug is, vooruit is hij vaak slordig door een te lage handelingssnelheid. Maar goed misschien kunnen ze over 3 maanden per ongeluk wel heel goed voetballen.

27 augustus 2019 om 14:45

@baradona,

Onzin. Tadic was een leuke speler, verre van Europese subtop, laat staan top. Toen stond hij ineens bij Ajax in de spits en zo een goede Tadic was nog nooit vertoond. Toch is hij nergens zo gebruikt. Marin zijn fysiek is niet belachelijk slecht. Zijn passing en aannames zijn belabberd waardoor alles te lang duurt. Echter is hij een lopende speler en probeert Ten Hag er een passende speler van te maken. Promes is vooral veel te onrustig. Alles moet in de allerhoogste versnelling. Maakt hij daar een stap, dan wordt het een Europese subtop speler. Laat het nou net zo zijn dat Promes eerder in zijn carrière ook al een grote stap zette onder EtH. Ajax heeft gekocht op wat het kan worden. Na project schuurs, zeg ik helemaal niets meer tot een volledig seizoen erop zit. Schuurs vond ik namelijk kansloos voor een plek in Ajax een en die heeft een enorme ontwikkeling mee gemaakt, terwijl daar niets van te zien was in jong....

27 augustus 2019 om 12:54

Scherpen en Pierie zijn voor de toekomst gehaald en hebben voor hun leeftijd al veel gepresteerd. Daarnaast vullen ze gaten in jong-Ajax. Promes valt in het beleid van Ajax om met zoveel als mogelijk met Nederlandse internationals te spelen, omdat ze geen vreemdelingenlegioen willen (vrij logisch). Marin speelt er net een maand is nog vrij jong, die jongen kan echt wel wat. Een vd betere spelers in België zou in NL ook mee moeten kunnen. Magallan, tja, daar is echt bijzonder weinig positiefs over te zeggen

27 augustus 2019 om 13:00

Pierie en Scherpen zijn niet voor dit seizoen gehaald. Die moeten zich gaan verbeteren. Hopelijk maakt Pierie net zo'n ontwikkeling door als Schuurs afgelopen seizoen, toen werd hij in het begin ook al gelijk afgeschreven. Met Magallan ben ik wel eens dat is een miskoop. Marin moet nog wennen en Promes had ik persoonlijk niet gehaald, maar dat is op basis van hoe hij in Oranje speelt(ondanks dat hij af en toe scoort).

27 augustus 2019 om 13:04

Alleen Schuurs liet bij Fortuna nog wel zien dat hij goed kon verdedigen en goed kon voetballen maar bij Scherpen en Pierie missen wel heel veel basisvaardigheden. Scherpen kan niet keepen en Pierie kan niet verdedigen. Lijkt mij sterk dat ze in een jaartje zoveel bijleren dat ze daarna wel iets kunnen toevoegen aan het eerste.

27 augustus 2019 om 13:47

Amen ! Je moet als speler wel aan voorwaarden voldoen om je te kunnen ontwikkelen , ik zie die voorwaarden bij zowel Scherpen als Pierie niet terug.

27 augustus 2019 om 14:21

We zullen het gaan zien wat ze dit seizoen aan ontwikkeling doormaken.

27 augustus 2019 om 14:48

Schuurs kon totaal niet verdedigen in jong Ajax. Kreeg opeens meters in zijn en leek nergens op. Nog slechter dan Pierie, die op een hoger niveau met meters in zijn rug speelde.....

27 augustus 2019 om 13:02

Totaal mee oneens. Begrijp niet hoe je jongens als Marin, Pierie, Scherpen en Promes nu al kunt afschrijven. Zijn misschien niet de jongens die er nu direct al staan, maar die wel voor de langere termijn belangrijk kunnen zijn. Van deze namen mag je alleen meer verwachten van Promes, maar die heeft volgens mij ook wat pech gehad in de voorbereiding.

27 augustus 2019 om 13:48

Noa Lang is nu al in alles een betere voetballer dan Promes , maar die word nu geparkeerd omdat Promes voor veel geld gekocht is. Dramatisch beleid. ...

27 augustus 2019 om 13:12

Hoezo twijfelgevallen? Scherpen is gehaald op potentie evenals Pierie, terwijl het altijd afwachten is hoe Zuid-Amerikaanse spelers het doen. Marin en Promes hebben in principe het vereiste niveau, maar sommige supporters kunnen maar niet accepteren dat een ploeg zoals dat van vorig jaar momenteel een uitzondering is, geen structureel iets. Ajax heeft veel geld, maar niet zoveel.

Je hebt een aantal jaren geen Champions League gespeeld en in de edities daarvoor ben je regelmatig scheel getikt door de Europese top en was je blij dat je nog derde werd en de Europa League nog kon spelen. De mogelijkheden zijn nu groter, maar dat wil niet zeggen dat je elk jaar jongens als Tagliafico, Ziyech of een Tadic haalt.

Verder is het niet zozeer het niveau van de aankopen waar Ajax fouten maakt, maar het type spelers dat ze halen. Marin krijgt de tegenovergestelde rol van waar z'n kwaliteiten liggen, Promes werd gehaald als opvolger voor (een) speler(s) die niet eens vertrekken en zelfs met een speler als Blind waar het overduidelijk is en die ze door en door moeten kennen, zijn ze aan het experimenteren met posities waar hij totaal niet rendeert.

27 augustus 2019 om 13:19

Promes is vooral gehaald omdat hij Nederlander is omdat Ajax niet een vreemdelingenlegioen wilt worden. Maar sowieso al van de zotte dat je zulk beleid hanteert want je kunt veel betere buitenlandse flankspelers halen dan Promes met hetzelfde geld. Had dan Pröpper gehaald om het aantal nederlanders op te krikken dat was een veel betere versterking geweest op het middenveld dan Marin ook omdat Schone ook nog eens is vertrokken en Pröpper prima op de positie van Schone kan spelen. En bij Scherpen en Pierie zie ik eerlijk gezegd weinig potentie omdat ze veel basisvaardigheden missen.

27 augustus 2019 om 14:41

Heeft Ten Hag, Overmars of Van Der Sar gezegd dat Promes alleen gehaald is omdat hij Nederlander is? Dat is gewoon een simpel gerucht, gestart door iemand die even wat nieuws wou melden. Voor een Nederlandse club zal de Nederlandse nationaliteit altijd meewegen, maar Promes werd duidelijk gehaald omdat ze dachten een aanvaller kwijt te raken. We moeten ook niet doen alsof Promes werkelijk geen knikker kan raken, want normaal gesproken is hij voor een club als Ajax gewoon een goede speler.

27 augustus 2019 om 13:26

Ook al zouden het miskopen zijn zoals jij zegt dan doet Overmars het toch niet slecht gezien een financiële en sportieve prestaties . Kun je nagaan waar Ajax zou staan als Overmars het perfect zou hebben gedaan

27 augustus 2019 om 13:33

Dat zeg ik ook niet maar hij zou zijn werk wel nog veel beter kunnen doen. Zijn aantal miskopen is best aan de hoge kant.

27 augustus 2019 om 13:51

Ik weet niet hoe het allemaal precies bij Ajax loop de aan en verkopen . Het kan best zo zijn dat Ten Hag bv zegt ik heb een middenvelder nodig met deze specifieke kwaliteiten, de scouting gaat daar mee aan de slag en zeggen dan we hebben er een gevonden . Dan kan het best zo zijn dat Overmars pas in actie komt als het om het transferbedrag gaat. Dus om Overmars al die goede en verkeerde aankopen in zijn schoen te schuiven ,is misschien niet helemaal waar

27 augustus 2019 om 13:51

@CantonaEric.....het is niet overmars die bepaald wie er komt he. Mensen vergeten dat wel eens en roepen dan maar wat. Hij krijgt overal de schuld van. Het is een heel team dat samen met elkaar bepaald wie er gehaald worden.

27 augustus 2019 om 14:11

Elke goede technisch directeur haalt soms een verkeerde binnen. Maar ik ben er zeker van dat Marin geen verkeerde is. Wat ben ik blij dat hij weg is bij Standard want hij bleef maar groeien. Waarschijnlijk zullen jullie hem verkeerd gebruiken (geen wedstrijd gezien). Die jongen moet zijn gif kunnen tonen, moet lopen en schieten op doel. Is jullie 6 een snelle goede recuperator? Marin zijn focus moet vooral aanvallend liggen maar door zijn gif recupeert hij nog veel samen met een goeie 6. Ik denk dat jullie verwend waren met De Jong waardoor de andere midds zoveel tijd en ruimte kregen. Nu wordt het weer bouwen aan het team.

27 augustus 2019 om 14:48

Denk dat je te snel oordeelt over aantal spelers. Marin, Pierie en Scherpen gaan het denk ik nog wel redden. Promes heeft heel veel ervaring maar laat dat tot nu toe niet zien. Magallan ben ik met je eens.

Mulder heeft marin in België dus ook nooit bekeken en roept maar weer wat, zoals ie vaker doet. Marin wordt gewoon verkeerd gebruikt. Dat is het punt.

27 augustus 2019 om 12:58

Hem milder volgt wel degelijk het Belgisch voetbal... ben het niet altijd met hem eens, maar hij kent de Belgische competitie (net als zijn vader) goed hoor.

27 augustus 2019 om 14:40

Dan is het maar goed (voor Marin) dat van de Beek geblesseerd is zodat hij op zijn positie kan spelen. Wellicht dat hij dan laat zien waarom hij is aangetrokken!

Ik heb nog niet zoveel gezien van Marin maar bij Vitesse uit vond ik hem niet eens onaardig spelen. Het probleem is alleen dat men Frenkie gewend is maar een nieuwe Frenkie koop je niet zomaar. Bij een topclub krijg je weinig tijd maar geef deze jongen een half jaar om te wennen en hij komt er echt wel.

Grappig dat mensen zeggen dat we hem nog de tijd moeten geven om te wennen. Deze jongen heeft de hele voorbereiding bij Ajax meegemaakt. Die begon naar mijn weten al vrij vroeg dit jaar. Dat hij nu nog steeds niet lijkt mee te kunnen lijkt inmiddels een duidelijk signaal te zijn? Hij doet werkelijk waar niks goed in wedstrijden. Zijn draaisnelheid is te langzaam, zijn aannames zijn slecht, hij moet de tijd nemen om die bal goed aan te nemen. Op Insta Stories zie je bij oefeningen van Ajax dat hij ook daar geen bal aan kan nemen en goed kan inpassen op zijn medespelers in de kleine ruimte. Het lukt hem gewoon niet. Vind het sowieso geen typische Ajax speler. Hoop echt dat Overmars dit ook inziet en dat er een middenvelder bij moet komen die het wel lukt om in de kleine ruimte mee te kunnen komen. Anders hebben we echt een heel groot probleem.

27 augustus 2019 om 12:56

Inderdaad, voor 12,5 miljoen hadden ze een veel betere middenvelder kunnen halen dan Marin. En voor 17 miljoen hadden ze een veel betere flankspeler kunnen halen dan Promes. Vind het echt weggegooid geld van Ajax als ze zo teleurstellend blijven spelen.

27 augustus 2019 om 13:01

Wie dan? Geef deze gasten gewoon eens wat tijd, in het begin van het seizoen is het bij elke nederlandse club zoeken naar de formatie en opstelling.

27 augustus 2019 om 13:03

Je kunt de schuld bij die jongen leggen, maar Ajax maakt gewoon de fout een speler om te willen turnen terwijl de kwaliteiten van Marin heel ergens anders liggen. Hij is geen behendige middenvelder met de handelingssnelheid en de intercepties van een De Jong.

Deze jongen rendeert beter in een dynamisch middenveld en dan het liefst met de punt naar voren. Ik denk dat hij al een stuk beter zou spelen als hij bijvoorbeeld op de plek van Van De Beek moet spelen. Zie jij Van de Beek bijvoorbeeld al als controleur spelen? Dat zou ook een ramp worden. In dat opzicht vind je Van De Beek dus ook geen typische Ajax-speler.

27 augustus 2019 om 13:13

Ik zeg helemaal niks over Donny, weet niet zo goed waar je dat vandaan haalt. Donny kan meevoetballen in de kleine ruimte. Dat heeft hij vaak genoeg gezien. Hij hangt nu alleen te vaak diep waardoor het middenveld verzuipt. Dat is tactisch onkunde van de trainer maar tegelijkertijd ook de schuld van Marin, die kan niet inzien dat hij die ruimtes moet dichtlopen/korter erop moet zitten om het spel klein te houden. Nu komt daarbij dat Marin dus geen speler die goed is in de kleine ruimte. Slecht gescout dus. Hij is een type die tijd en ruimte nodig heeft om zijn actie te kunnen maken. Inderdaad meer een 10/box-to-box speler. Maar hij wordt nu misbruikt op de plek van Schone/frenkie. Daarom opper ik ook voor een speler die goed is in de kleine ruimte. Schone was ook geen Frenkie, maar was wel goed in de kleine ruimte. En op dit moment is die Marin dus niet de juiste man op de juiste plek. Daarmee een slechte aankoop.

27 augustus 2019 om 14:35

Nee, je schreef niets over Van De Beek. Ik haalde hem aan als voorbeeld. Die jongen staat nogal vaak symbool voor het Ajax Dna, maar Van De Beek is ook gewoon een dynamische middenvelder met drang naar voren. Marin is min of meer hetzelfde type speler.

Verder is het wel heel erg gemakkelijk om de fouten van Van De Beek af te schuiven op Marin. Zo'n jongen heeft ook zo z'n eigen takenpakket. Als Van De Beek dus te diep staat, moet hij leren dat niet te doen waar dat niet kan. Vorig jaar had hij het geluk dat De Jong dat wel deed omdat dat 1 van de krachten van De Jong is, maar Marin beheerst dat niet en is goed in andere taken.

Dat is geen fout van die jongen, maar een fout van Ajax die schijnbaar wel even dachten zo'n speler om te kunnen turnen.

27 augustus 2019 om 13:12

Heerlijk toch, iemand afschrijven in AUGUSTUS. Ga verdomme is een keer achter je eigen spelers staan en steun ze in plaats van iemand met de grond gelijk maken. Die jongen heeft net een handje vol wedstrijden mee gedaan, het hele team is al weken dramatisch.. iedereen maar afschrijven en afbranden? Ik word zo moe van mensen zoals jij, echt verschrikkelijk dat we een groot aantal supporters hebben die werkelijk waar nooit is een keer iemand kunnen steunen als degene het moeilijk heeft. Marin is een speler van ons, wees is een keer een echte supporter en support je club en spelers.

27 augustus 2019 om 13:18

Je mag toch wel kritisch zijn op een speler, heb je hem zien spelen afgelopen wedstrijd. Dat was toch niet om aan te zien? Wat ik probeer te zeggen is dat hij wordt misbruikt als speler. Hij staat niet op de plek waar hij het beste rendeert. Dat hij de sterren van de hemel speelde in België, moge wel duidelijk zijn maar duidelijk op een andere positie. In de kleine ruimte op de plek van Frenkie rendeert ie niet. Dat mag nu toch weleens aangekaart worden, of moeten we met een bord voor onze kop hopen dat het nog goedkomt? Praat me niet over afschrijven afbranden, zolang die mening gegrond en onderbouwd is dan moet ik die mening kunnen geven, dankje.

27 augustus 2019 om 13:13

Ik vind het eerder grappig dat fans hem na een paar weken al willen afschrijven. Heel Ajax haalt het niveau van vorig jaar (nog) niet maar dan is het makellijk de nieuwe jongens aan te pakken. Hij is nog jong komt uit een ander land bij een nieuwe club nieuwe formatie/positie noem het maar op waarsschijnlijk spreekt hij nog geen nederlands ik snap heel goed dat iemand dan nog moet wennen.

27 augustus 2019 om 13:14

@ Prologic

Ik ben bang dat men nog wel even vertrouwen houd in die jongen, wat op zich ook niet zo gek is. Alleen het simpele feit is dat Ajax de luxe niet heeft om nieuwkomers maar rustig de tijd te geven (tenzij iemand gehaald is met de eerste gedachte om eerst bij Jong Ajax te laten wennen), spelers voor het eerste elftal moeten het in zich hebben om er meteen of op hele korte termijn er te staan.

Wat dat betreft neig ik net zoals "cantonaeric" in de richting dat het geld beter besteed had moeten worden (hetzelfde vind ik voor Promes gelden). Persoonlijk ben ik er alles behalve gerust op dat we woensdag het gewenste resultaat krijgen, je hoeft er maar eentje tegen te krijgen en je moet er minimaal drie maken. Het mislopen van kwalificatie zou echt onacceptabel zijn, het is te hopen dat Ten Hag in grijpt en een logische opstelling het veld in stuurt.

27 augustus 2019 om 13:26

1e wedstrijd is 0 0 geeindig. 2 1 zal genoeg zijn 😋

Ik vind het allemaal zo overdreven. Als je echt genoeg talent hebt, slaag je 'gewoon' bij Ajax. Daar hoort het mentale aspect ook bij. Topsport in het algemeen is een harde cultuur en daar zul je je tegen moeten wapenen, wil je de top halen. Als je daar bij Ajax al moeite mee hebt, ga je daar nog veel meer problemen mee hebben bij (veel) grotere clubs.

Verder ziet elke leek dat deze jongen verkeerd gebruikt word. Hij is een dynamische middenvelder met een goede passing, mits er wat ruimte is. Bij PSV zou deze jongen naar mijn mening beter renderen, omdat PSV meer in een systeem speelt waar zo'n jongen kan renderen. Bovendien heb ik het idee dat deze Marin nog wel een stuk beter kan dan hij tot nog toe in Nederland heeft laten zien.

Wat veel doemdenkers hier tussen de mensen die reageren. Marin speelt inderdaad nog niet top, maar laat wel wat goede dingen zien. Mensen vergelijken hem met Frenkie de Jong, maar je kunt het ook zien als een vervanger van Schöne, die afgelopen jaar veel heeft gespeeld. Heel Ajax draait nog erg matig, maar om daar nou spelers als Marin en Schuurs op af te rekenen? Denk dat er meer verwacht mag worden op dit moment van de ervaren spelers als Blind, Tagliafico, Tadic en Ziyech. Laten zich momenteel te weinig gelden, waardoor er extra druk op de nieuwe jongens komt te liggen..

27 augustus 2019 om 13:27

@ Ajaxbril

Noem het doem denken, maar er zijn weldegelijk gedegen redenen tot zorg. Dat mensen hem 1 op 1 met de Jong vergelijken is iets wat jij ervan maakt, de meeste mensen weten heus wel dat hij het op zijn eigen manier moet invullen, al ben ik oprecht nieuwsgierig wat hij volgens jou goed heeft gedaan ? Al ben ik het met jou eens dat de ervaren spelers al hadden moeten opstaan, nu heb ik de trainingen dit seizoen amper gevolgd, maar van mensen die dat wel bij houden hoor je toch ook verhalen dat het hem daar (vooralsnog) ook niet lukt. Dat het elftal nog moet wennen is iets waar tegenstanders ook last van hebben, en het gaat nu gewoon weer om het echie; kwalificatie mis lopen zou ik echt onacceptabel vinden. Die gasten hoeven er maar eentje te maken en je moet er gelijk drie maken, en in de vorm waarin Ajax nu verkeert is dat een hele opgave. Al hoop ik er uiteraard op dat ik hard op mijn bek ga door ongelijk te hebben.

27 augustus 2019 om 14:04

Weet niet met welke regels jij voetbalt, maar als APOEL er eentje maakt, hoeft Ajax er maar twee te maken voor zover ik weet..

Mulder heeft marin in België dus ook nooit bekeken en roept maar weer wat, zoals ie vaker doet. Marin wordt gewoon verkeerd gebruikt. Dat is het punt.

welke goede buitenlandse spelers uit de Ajax historie speelde na 1 maand na aankoop helemaal top ?
Volgens mij vond iedereen dat Zlatan er niets van kon, Milik was niet denderend, Chivu speelde aan het begin niet goed. Vorig jaar zei iedereen aan het begin dat het een slecht seizoen zou worden. Waar gaat dit over. Je hele middenveld is weg, je basis voor verdediging en aanval op de manier zoals Ajax speelt. Dus dat het dan gatenkaas is en de aanvallen niet lekker lopen door verkeerde posities en communicatie is begrijpelijk en frustrerend. Maar dat Marin niet goed genoeg zou zijn voor Ajax is klinkklare onzin, daar gaan we echt nog wel wat van zien. Zijn basis is goed, hij heeft een verfijnde techniek, ziet de ruimtes, alleen vult het nu nog niet goed in. Maar dat komt.

27 augustus 2019 om 13:49

Sana!

Al werd dat snel iets minder Ik weet nog dat ik bij zijn eerste 2 potjes dacht, sjemig, Ajax heeft weer een pareltje binnen.

Waarom blijven analisten altijd alles weer in dezelfde zwaar verouderde kaders plaatsen? Nog steeds dat “Ajax is hard” stigma, gebaseerd op een periode uit t verleden... Zoiets hangt toch vooral af van de spelers & staf, en wordt beïnvloed door de resultaten? Allemaal dus tijd- en contextgebonden. Volgens mij hangt er momenteel bij Ajax een zeer goede, warme, vriendschappelijke sfeer in de selectie en rond de club.

Mulders punt over het opkijken tegen Ajax vind ik meer hout snijden. Qua naam is dit sowieso de grootste club uit zn carrière, en hij komt binnen na het succesvolste jaar in de recente geschiedenis. Zijn uitspraken over bijvoorbeeld de technische kwaliteiten van de jeugdspelers zou je ook zo kunnen interpreteren.

Als voornaamste redenen waarom het nog niet loopt zie ik zelf de tactiek & zijn rol daarin. Hij stapt in een team met veel automatismen, maar zonder overduidelijke basiself. Het is dus nog niet helemaal duidelijk wat Marin’s rol op het middenveld concreet moet zijn (letterlijk op t niveau van; nu uitstappen of voor je houden), terwijl hij zich wel aan de bestaande automatismen probeert aan te passen. Ik vind het niet gek dat hij soms nog wat zwemt & niet de beste beslissingen neemt.

Verder helpt t ook niet voor de beeldvorming dat ie altijd met frenkie vergeleken zal blijven worden.. Hopelijk kan hij zijn andere kwaliteiten snel laten zien. Als ie morgen tegen APOEL een vrije trap in de kruising jast kan de sfeer snel omslaan..

Veel te lang verhaal dat niemand gaat lezen, maar ik heb er nog wel vertrouwen in!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren