Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Liverpool staat voor grootste kledingdeal in Engeland met Nike’

Laatste update:

Liverpool staat op het punt om de meest lucratieve kledingdeal in de geschiedenis van de Premier League af te sluiten, zo meldt de Daily Mail op basis van gegevens van Forbes. Exacte bedragen worden niet genoemd door de krant, maar met de aanstaande deal met Nike wordt Manchester United van de troon gestoten.

Manchester United heeft een overeenkomst met Adidas ter waarde van omgerekend 83 miljoen euro per seizoen, maar Liverpool zou daar in de nieuwe situatie overheen gaan. Met het huidige contract met kledingsponsor New Balance strijkt de Champions League-winnaar jaarlijks een bedrag van circa vijftig miljoen euro op. De deal met Nike zou ingaan bij de start van het seizoen 2020/21.

New Balance heeft echter een clausule in het contract met Liverpool waarmee het bedrijf elk bod van een andere producent kan evenaren. De clubleiding van Liverpool sprak volgens de Daily Mail ook met Adidas en Puma over een mogelijke samenwerking, maar de verwachting is dat Nike uiteindelijk als winnaar uit de strijd komt.

De Engelse krant schrijft verder dat het aantrekkelijk is om momenteel bij Liverpool in te stappen, daar het elftal van manager Jürgen Klopp het miljardenbal heeft weten te winnen. Daarnaast is Liverpool wederom een belangrijke gegadigde voor de Engelse landstitel en hebben the Reds overal ter wereld supporters. Barcelona gaat wereldwijd aan kop wat betreft shirtdeals, want de Catalanen strijken dankzij de overeenkomst met Nike een bedrag van ruim honderd miljoen euro per seizoen op.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe kan je als Nederland hier nou tegenop concureren? Wat een geld weer.

23 augustus 2019 om 08:54

Kan ook niet en die verwachting moet je ook laten varen. Op geen enkel aspect kan Nederland ook maar iets evenaren wat Engeland heeft op het gebied van voetbal en economie.

23 augustus 2019 om 09:06

Door een Benelux competitie.

Een Bene-Liga zou voor België en Nederland een mooie stap voor beide landen. De clubs ontvangen meer tv-gelden, meer sponsors en meer internationale aantrekkingskracht omdat ze meer salaris kunnen aanbieden.

Echter ligt dit uiteraard anders voor ons, de fans.

23 augustus 2019 om 09:14

Maar zelfs dan zal je niet kunnen concurreren met de absolute top. Een stap zetten zeker, waardoor je moet hopen dat je jezelf tot plekje 6-7 op de ladder van Europese competities kan nestelen. Maar dat is altijd nog een eind weg van de gelden van de absolute topclubs natuurlijk.

Engeland heeft in te veel facetten een onoverbrugbaar voordeel.

23 augustus 2019 om 09:37

Maar Engeland doet er ook nog niet heel veel mee als je naar de geschiedenis kijkt van de Europese toernooien, de Spaanse clubs hebben veel meer gewonnen de laatste jaren.

Als denk ik ook at een BeNe Liga je zeker over Frankrijk kan gaan tillen omdat je dan ook af bent van potjes Ajax - Emmen. Het degradatie clubs zijn dan van het niveau onderaan linkerrijtje/bovenaan rechterijtje dus van het kaliber Groningen/Heerenveen. Dat zou toch echt een heel groot verschil zijn met nu.

Daarnaast is de weerstand heel anders en kunnen we als Nederlandse clubs ook leren om efficiënter te worden door een hele andere weerstand (omdat Belgische clubs niet alleen maar blind op de aanval spelen).

De afstanden zou ik geen probleem vinden want Nederland en Belgie is nog niet zo groot samen de andere landen om ons heen zijn veel groter.

23 augustus 2019 om 10:15

Persoonlijk snap ik nooit zo goed waarom iedereen altijd maar zo extreem gefocust is op Europese competities. Het gaat in eerste instantie toch gewoon om je eigen competitie? Europese competities zijn een leuke bijkomstigheid voor wat extra prestige, en centen natuurlijk.

Engeland heeft de Premier League en dat is veruit de populairste competitie ter wereld. Dat is natuurlijk door diverse zaken ontstaan, naar mijn mening niet ten minste omdat ze al vele jaren een goede verdeling van de tv gelden hanteren waardoor het verschil tussen top en bodem niet zo extreem groot is als bijvoorbeeld in de Eredivisie. Dat maakt de competitie per definitie al interessanter en dus populair. Daarnaast werkt de taal ook mee. Het is internationaal voor velen beter te volgen. Om dergelijke reden gaat er veel meer geld om in het Engels voetbal dan in andere competitie. Europese prestaties staan daar los van.

Het klopt dat de Spaanse clubs het Europees beter hebben gedaan het afgelopen decennium. Als je kijkt naar de historie dan zie je dat het vaak zo is geweest dat clubs uit een bepaald land Europese toernooien voor een periode domineren.

Het is denk ik niet gek om te stellen dat een hoop van de Spaanse dominatie is voortgekomen uit de aanwezigheid van Messi en Ronaldo. Je ziet dat Madrid het zonder Ronaldo al direct heel wat lastiger heeft. Als straks Messi ook afzwaait dan is het goed mogelijk dat de Spaanse dominantie ook even afgelopen is. Iets wat wellicht afgelopen seizoen al wel ingezet is, gezien beide Europese toernooien eindigden met een volledig Engelse finale. Wie weet is het nu weer even de beurt aan Engeland, en zal het stokje later weer doorgegeven worden. Ongeacht dat Spanje domineerde Europees, is de positie als populairste competitie voor de Premier League geen moment in gevaar geweest.

Het is in mijn ogen zeer ambitieus om te stellen dat we wel even over Frankrijk gaan zodra je 2 competities samenvoegt. Ja, natuurlijk gaat het gemiddelde niveau omhoog, maar dat wil niet zeggen dat alle clubs daar goed mee om kunnen gaan en zullen groeien. Clubs die nu bij of tegen de subtop zitten zullen ineens om degradatie moeten vechten en Europees voetbal is ver weg voor ze. Je moet altijd maar bezien in hoeverre dit een uitwerking heeft op de supporters. Ik voorzie zeker wel groei, maar een land als Frankrijk is voorlopig echt niet het land waar je je op moet richten als je een Beneliga start.

23 augustus 2019 om 11:39

@ Sammerens

Natuurlijk is er geen garantie dat Belgische en Nederlandse clubs het geld goed besteden als de competities samen gevoegd worden. Alleen dat is nog geen reden om het niet te doen, ik denk echt dat velen de staat waarin het Nederlandse voetbal verkeerd echt onderschatten.

De vorige keer toen de rechten vrij kwamen hadden veel clubs financiã«le problemen en de grootste moeite om sluitende begrotingen te presenteren. Waarbij de vorige tv licentiehouder niet meer wilde betalen dan ze op dat moment al deden, FOX was wel bereid om meer te betalen. Het was van het grootste belang dat de FOX deal toen doorgang vond, anders was het voor een aantal clubs gewoon afgelopen. Je kunt er donder op zeggen dat FOX de volgende keer niet bereid is om nog (veel) meer te betalen voor de Nederlandse rechten gezien het niveau. En aangezien de meeste Nederlandse clubs nog steeds geld nodig hebben krijg je dan weer hetzelfde probleem.

Inmiddels is alles al geprobeerd om aan nieuwe inkomsten te komen, maar meer dan wat kruimelwerk is niet mogelijk (met uitzondering van Ajax). Doorgaan op de huidige weg is gewoon uitstel van executie, Nederlanders zijn over het algemeen niet bereid om te betalen voor voetbal (dan heb ik het natuurlijk niet over mensen die het daadwerkelijk niet kunnen betalen). Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat er zoveel miljoenen voetbal supporters/fans zijn in Nederland, maar een klein deel daarvan bereid is om te betalen voor voetbal op tv. FOX is volgens mij ook de eerste licentiehouder die winst heeft weten te maken met het Nederlandse voetbal, overigens kijkt er geen hond naar wedstrijden waar de traditionele top drie niet bij betrokken is.

Dan heb je nog het probleem dat er een grote groep Nederlanders is die alleen een buitenlandse club supporten. Het probleem van de Keuken Kampioen Divisie is al helemaal onoplosbaar, het toeschouwers aantal is over de gehele linie gewoon onvoldoende en ook daar heeft men tevergeefs alles geprobeerd om aan geld te komen. Het is veelzeggend dat FOX alleen belangstelling had voor die divisie als de talenten teams van de grote clubs mochten mee doen, als dit niet was gebeurd was het voor die competitie gewoon afgelopen. Wat dat betreft vind ik het geklaag hierover altijd wel merkwaardig, door het simpele feit dat de Keuken Kampioen Divisie gewoon niets te eisen heeft

Door het samen voegen van de competities sta je wellicht niet op gelijke hoogte met Engeland of Spanje, maar je zou wel kunnen doorgroeien naar een acceptabel niveau waarbij je een geduchte outsider kan vormen. Nu besef ik heel goed dat ik als Ajacied makkelijk praten hebt omdat mijn club nooit buiten de boot zal vallen, maar op dit moment kun je ook stellen dat de kleinere clubs de vooruitgang en ontwikkeling van de rest tegen houdt. De clubs die buiten de boot vallen hoeven toch ook niet te verdwijnen, want ze kunnen dan gewoon promotie afdwingen naar de nieuwe te vormen eerste divisie. Waarbij ik er vanuit ga dat een 2e divisie meer waard zal zijn, en de kans aanwezig is dat de huidige Eredivisie clubs die buiten de boot vallen dan meer geld ontvangen dan dat ze nu doen.

Veel clubs kunnen gewoon niet mee in de hedendaagse voetbalwereld die gewoon veranderd is, en door het rampzalige "stem systeem" wat we in het Nederlands voetbal kennen zullen daar nooit echte veranderingen uit voort komen. Wat dat betreft is het systeem bijna identiek aan ons politieke systeem wat gewoon niet te veranderen is van binnenuit door de manier hoe het is opgezet.

Het is overigens niet voor niets dat eerder dit jaar een aantal Belgische en Nederlands clubs bij elkaar zijn gekomen om het topic "het samenvoegen van de competities" bespreekbaar te maken. Ik hoop er vurig op er zo snel mogelijk een vervolg komt, want het is gewoon de enige manier om het club voetbal in de Benelux te redden. Al het andere is niets meer dan uitstel van executie, want zowel Belgiã« als Nederland zijn niet "sexy" genoeg om het soort rijke lui aan te trekken die we zien bij de "sugar daddy clubs" uit de grotere competities.

Wat mij betreft start het plannen van een nieuw te vormen competitie met onze zuiderburen morgen, maar het zal nog wel even duren. Om uit supporters maak ik mijzelf ook niet echt te druk, de meeste clubs nemen nu al amper uitsupporters mee, bij een nieuwe competitie moet te doen zijn dat clubs een betaalbare en betrouwbare combiregeling maken voor supporters die uitwedstrijden willen bezoeken.

Of we laten de boel lekker de boel, en dan weet je dat de markt de competitie echt de nek omdraait; of we doen nog een ultieme poging om het club voetbal in de Benelux te redden.

23 augustus 2019 om 16:21

Het slechtste idee ooit, we zouden dan namelijk de Europese plekken ook moeten delen en maken zodoende minder kans op kwalificatie, zeker omdat uefa regelementen stellen dat een nieuwe competitie op 0 begint. Hoe wil je dan concurreren met 5 jaar zonder europese inkomsten voor beide landen?

Begrijpelijk. Liverpool is hot, dat merk je overal. Daarnaast is het echt een grote club die terug is van even weggeweest. Vond de shirtjes van Adidas vroeger trouwens wel keurig maar die van New Balance hebben me nooit echt kunnen bekoren en al zeker niet de uitshirts. Puma maakt in mijn ogen echt de meest afzichtelijke shirts dus hopelijk laten ze die links liggen.

23 augustus 2019 om 09:31

Ik vond de shirts van vorig jaar anders prima er uit zien (van NB)

23 augustus 2019 om 11:27

Dit jaar is het thuis shirt ook gewoon prachtig. Iets donkerder rood en een leuke twist met die krijtstreep erbij. Het uitshirt dit seizoen is een stuk beter dan de jaren ervoor. Dat patroon erop had van mij niet gehoeven, gewoon zwart had ik mooier gevonden. Eventueel die krijtstreep van het thuisshirt erin verwerken had gekund.

Maar goed, al met al een goede deal als ze met nike in zee gaan. Vooral natuurlijk voor de centen. Hopelijk kwakt nike dan niet zo'n standaard template neer, maar ontwerpen ze iets echt unieks.

23 augustus 2019 om 09:55

Niet alle ontwerpen van New Balance zijn top, maar ze hebben toch wel een paar fraaie shirts geproduceerd voor Liverpool. Thuisshirt van 17/18 was bijvoorbeeld echt schitterend.

23 augustus 2019 om 10:56

De thuisshirts zijn ook wel oké hoor, maar de uitshirts vind ik over het algemeen afgrijselijk en dan vooral de kleurencombinaties. Nu ook weer met het donkere uitshirt. Ziet er goed uit, maar dan komen er lichtblauwe sokken bij (driekwart lichtblauw) en dat staat niet. De helft van de spelers tapen er zwart overheen is me opgevallen zodat ze bijna geen lichtblauw meer dragen in de sok.

Zonde. Vond nu juist New Balance en Liverpool een mooie match. Liverpool met de goede prestaties en New Balance is ook keer ff wat anders. Nike met die kille saaie jerseys altijd...

23 augustus 2019 om 10:27

Een geheel rood shirt, zonder rare strepen etc. Gewoon een heel clean design. Dat zou juist heel stijlvol zijn. Zo hoop ik al jaren op een nike deal voor Real bijvoorbeeld. Weg met die lelijke strepen, maar strakke, cleane shirts. Prachtig.

23 augustus 2019 om 12:03

@ Enriqued

Inderdaad, hetzelfde hoop ik ook voor Ajax, ik kan er met mijn pet niet bij dat Ajax voor wat wisselgeld toch bereid was om de strepen op het shirt toe te laten (daarvoor was het alleen op de broek). Tegelijkertijd kan ik ook niet zeggen dat Adidas een slechte sponsor is, want ze hebben veel gedaan voor Ajax, maar ja het zal net zoals het "oude logo" in plaats van de huidige achterlijke smurf bij nostalgisch dromen blijven.

26 augustus 2019 om 19:26

Precies dat. Hoewel ik dat dan weer stiekem bij Feyenoord hoop. Het shirt van dit jaar is nagenoeg perfect, maar die stepen ....

Vond de merken Adidas,warrior en New Balance (laatste 3 kledingsponsors) geen verkeerde shirts maken.
Wellicht wordt dit ook weer een package deal met Boston Red Sox waar Fenway Sports Group ook eigenaar van is.
Goeie deal komt er zowiezo dan uit als NB het aanbod mag matchen!

23 augustus 2019 om 11:12

Ik zou Nike ook graag weleens een heel mooi Liverpool shirt zien ontwerpen. Lijkt me geen verkeerde combi.

Ik vraag me ook af hoe een merk als New Balance zich kan veroorloven om miljoenen van de winst die ze maken te betalen aan een Liverpool aangezien ze natuurlijk nog lang niet in de buurt komen van Nike, Adidas etc.

23 augustus 2019 om 12:56

Daarom sponsoren ze ook niet de helft van alle grote voetbalteams zoals de andere 2 grote merken. En moeten ze nu dus blijkbaar ook afhaken, nu Liverpool zich voorlopig weer bij de echte top lijkt te scharen.

23 augustus 2019 om 15:33

Lijkt te scharen? Als je twee seizoenen op rij de Champions League finale haalt en de enige echte uitdager van Manchester City bent in de Premier League, mag het duidelijk zijn dat je bij de echte top hoort. Er zijn op dit moment weinig ploegen beter dan Liverpool, heel weinig.

23 augustus 2019 om 18:08

Ja, dat bevestig ik toch ook juist?

Ik hoorde laatst ergens dat Adidas marktleider is maar ik vind de collectie van Nike, met name als het over voetbal gaat, veel mooier en cleaner dan Adidas. Kijk bijvoorbeeld de trainingscollecties of de shirts.

Nu er toch geen zak te zien is op TV pleit ik voor een concept van Nike, Adidas, Umbro, NB, Under Armour, Puma, Diadora, Kappa enz om de beste hobbby ontwerpers die je bijvoorbeeld op Pinterest kan vinden, deze een kans te geven om ronde voor ronde met eliminatie van een jury, die hard supporters, oud-voetballers en een panel van de merken om tot uiteindelijk met een shirt te komen waar iedereen blij mee is. De supporters van desbetreffende clubs mogen ook mee stemmen en op het eind hou je een shirt over waar iedereen tevreden mee is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren