Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Waarschuwing voor FC Groningen: ‘PSV neemt hem niet serieus’

Laatste update:

Ritsu Doan heeft zijn zinnen gezet op een overgang naar PSV. De vraag is of een transfer ook tot stand komt met het prijskaartje waarmee FC Groningen de onderhandelingen in is gegaan. Volgens De Telegraaf vragen de noordelingen liefst 13,5 miljoen euro voor de aanvaller en ook nog eens een fors doorverkooppercentage. Het Dagblad van het Noorden schrijft woensdag dat het zelfs om veertien miljoen euro gaat.

De regionale krant claimt dat technisch directeur Mark-Jan Fledderus van FC Groningen met een dergelijk prijskaartje verbazing heeft gewekt bij PSV. “Met de vraagprijs wordt de technisch directeur van FC Groningen niet serieus genomen in Eindhoven”, zo valt vandaag in het Dagblad van het Noorden te lezen. “Er zal een sloot water bij de wijn moeten, wil Fledderus de onderhandelingen op gang helpen.”

FC Groningen betaalde een jaar geleden circa twee miljoen euro voor Doan, die eerst van Gamba Osaka werd gehuurd en daarna een contract tot medio 2021 ondertekende. CSKA Moskou en Shakhtar Donetsk hadden eerder maximaal een bedrag van acht tot negen miljoen euro over de aanvaller, maar de clubleiding verleende geen medewerking. Een fletse tweede seizoenshelft, mede door zijn deelname aan de Asian Cuo, volgde.

“Dat hij speciale kwaliteiten heeft, staat evenwel buiten kijf. Dat weten ze bij PSV ook, want de Eindhovenaren volgen hem al zes jaar”, zo verzekert de regionale krant. “Voor Doan behoort een koopsom van acht tot tien miljoen euro tot de mogelijkheden, als het aan PSV ligt. De vraagprijs van FC Groningen ligt een eind uit de richting. Zet Fledderus niet te hoog in?”

Het Dagblad van het Noorden vraagt zich af hoe Doan reageert als ook een transfer naar PSV niet doorgaat, nadat hij eerder graag in Rusland aan de slag was gegaan. De vorige directie beloofde Doan dat FC Groningen zich bij een volgende, goede transfermogelijkheid en dito bod coöperatief op zouden stellen. “FC Groningen heeft niets aan een supertalent dat straks niet meer wil. Dat zal ook de toekomstige waarde van Doan geen goed doen. Fledderus moet ervoor waken dat hij zijn hand niet overspeelt met het gevaar dat deze onderhandeling straks alleen maar verliezers oplevert”, zo besluit de krant.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

14 miljoen? Die Fledderus is knettergek

21 augustus 2019 om 10:20

Dacht ik ook van napoli😉

21 augustus 2019 om 10:45

Lozano is van een ander kaliber. Sterspeler van PSV, buitenlandse transfer, marktwaarde enz...

21 augustus 2019 om 10:56

Daarom ook bijna 30 miljoen minder..
Iedereen krijgt veel te veel en de waarde is tegenwoordig wat de gek ervoor geeft.
Maar zoek lekker verder. Half jaar vlammen moet Doan dan komt er wel een bak met geld van een Engelse club in de winter die in nood zit. PSV bepaald onze prijs niet.

21 augustus 2019 om 11:36

Ondanks dat ik me kan vinden in je schrijven... Wat heeft Doan internationaal laten zien?

21 augustus 2019 om 15:41

Doan speelde erg goed bij Japan.

21 augustus 2019 om 17:30

Hij is basisspeler van Azië-cup finalist Japan. Verder was hij wel genomineerd voor de Golden-Boy Award voor de 40 grootste talenten in Europa. Maar ik begrijp dat FC Groningen, SC Heerenveen, FC Twente hun spelers voor een prikkie moeten afstaan aan de grote clubs.

21 augustus 2019 om 21:06

FR_JC,
Zoals de mensen onder jouw aangeven bij Japan is hij ene waardevolle basis speler geworden. Hij is daarnaast onmens populair. Bussen vol Jappaners zijn bij ons vaak te vinden en kopen daarna vrolijk er op los in de fan shop. Helaas was Groningen een beetje boers bestuurlijk waardoor er lang nog niet alles uitgehaald is. Maar een club als PSV krijgt met hem een giga kans ook commercieel gezien! Die vent tekent al een miljoenen contract bij zijn sponsor. En dat vanaf ons kleine platform..Als PSV beseft wat voor goud ze voor zo 10 a 12 miljoen in handen hebben slaan ze echt wel toe. Daarnaast bij betere spelers veel op de 16 van de tegenstander ga je zien hoe goed zijn techniek is en zijn dribbel. Bij ons moest hij defensief spelen en soms 40/50 meter sprint overbruggen voordat hij überhaupt bij de 16 was..voor de eredivisie is hij bij de top binnen no time een bepalende speler.

21 augustus 2019 om 11:26

14 miljoen is een bedrag waar hij de onderhandelingen mee start. Denk dat hij bedrag rond 10 milj wil.

21 augustus 2019 om 15:13

14 miljoen is veel geld, maar in de huidige markt geen gekke vraagprijs. Zeker niet om te starten. Ik verwacht dat er een Russische club komt en ze uitkomen rond de 12 miljoen. Als PSV het teveel vind is dat prima, dan moeten ze maar doorschakelen

22 augustus 2019 om 14:48

Hij mag wel gek zijn in jou ogen.
Maar hij heeft wel gelijk .
Doan wordt beter als die Lozano ooit zal zijn .
De tijd dat kleinere clubs hun betere spelers voor de paar centen moeten verkopen is voorbij.
Wil PSV de speler hebben moeten ze gewoon betalen .
Willen ze dat niet .dan gewoon Doan bij Groningen laten

Het is hun goed recht om te vragen wat ze willen. Dat PSV dat niet betaalt wil niet zeggen dat een andere club dat niet betaalt. Zou mooi zijn als er meer clubs in Nederland vele miljoenen binnen halen.

21 augustus 2019 om 09:29

Haha eens, PSV moet doan lekker links laten liggen. Zo speciaal is hij niet. Voor dat geld kun je spelers halen met meer ervaring en klasse.

21 augustus 2019 om 09:34

Noem er eens een paar? Voor een speler uit de 2 Bundesliga is PSV wel bereid 8-10 mio uit te trekken. Dat is echt geen hoger niveau dan wat Doan laat zien.

21 augustus 2019 om 10:09

Baumgartl had meer dan 80 wedstrijden in de Bundesliga gespeeld. Die was goedkoper dan Doan. Ik ben geen scout, maar voor die bedragen zie ik betere spelers komen dan Doan. 14 miljoen is belachelijk veel geld voor Doan. Groningen moet dat lekker vragen, maar ik hoef hem niet, zeker niet voor dat bedrag.

21 augustus 2019 om 10:21

Maar niet klagen als er 40 voor lozano binnenkomt.

21 augustus 2019 om 10:24

Lozano is international van Mexico en kijk eens naar zijn statistieken haha. Bij PSV notabene, Doan speelt bij Groningen, succes met je vergelijking.

21 augustus 2019 om 10:41

Waarom zou er geklaagd moeten worden.
Jij bent blijkbaar niet bekend mrt het spel van kopen en verkopen.

21 augustus 2019 om 12:31

@rochus

Feitelijk gezien heb je natuurlijk gelijk dat Stuttgart gedegradeerd is en het dus technisch gezien bundesiga 2 spelers zijn maar jij weet zelf ook wel bij Stuttgart normaal gesproken Bundesliga 1. waardige spelers spelen.

Stuttgart heeft voor de degradatie 39 jaar aan aangebroken in de Bundesliga 1 gespeeld en is zelfs 5x kampioen geworden.

Dat ze vorig jaar een drama jaar hebben gehad betekend natuurlijk niet dat al het spelers materiaal wat ze hebben per defenitie Bundesliga 2 kwaliteit is.

21 augustus 2019 om 12:42

Hoe bedoel je statistieken naar je hand zetten, Stuttgart speelt al jaren degradatie voetbal en zijn ne voor de 2e keer in 4 jaar gedegradeerd

21 augustus 2019 om 12:43

Als je degradeert dan is dat het bewijs dat je spelers niet Buli1 waardig zijn.

21 augustus 2019 om 16:33

Ja? Allemaal? Dus dan heb je geen 1 Bundesliga waardige speler meer? Haha mooi gezegd.

21 augustus 2019 om 21:09

Bij Doan krijg je veel meer dan een speler je krijgt er een merk uit een gigantisch groot en voetbal gek minder Japan. Je wilt niet weten hoeveel geld je aan die vent kan verdienen. Daarnaast is hij technisch veel beter dan de meesten door hebben. Alleen speelden wij veel te defensief en te laf en moest hij veel te veel meters maken voordat hij kan doen waar die goed in is.

Durf me hand ervoor in het vuur te steken dat als een Ajax/PSV hem haalt voor 10/12 dat ze hem binnen 1 a 2 jaar minimaal voor het dubbele kunnen verkopen.

In een jaar tijd is hij wel beduidend meer waard geworden. Echter is 10 mil wel voldoende wat mij betreft.

21 augustus 2019 om 10:53

Doan is al een paar maanden 'afwezig', dus hoezo meer waard geworden in jouw optiek?

Met een op hol geslagen transfermarkt (lozano voor 42 mio verkopen , maar ook de Ligt voor 75) is Doan ook wel 12 mio waard. Een eerste vraagprijs van 14 is dus wel hoog, maar mijn inziens volkomen legitiem. Ik vind dat er mensen bij PSV een kritisch naar zichzelf moeten kijken. Hoe kun je als verkopende partij wel verwijzen naar de op hol geslagen markt, maar als kopende partij daar weer vragen over stellen. Dan doet Overmars dat toch veel chiquer. Een Marin was een paar jaar geleden ook geen 12,5 waard, maar hooguit 5. Maar als je links de hoofdprijs vraagt dan is het wel zo netjes om recht ook de hoofdprijs te betalen.

21 augustus 2019 om 09:50

Nou voor een speler die het pas een jaar lat zien (met wisselende regelmaat) bij een club uit het rechterrijtje is 14 miljoen + doorverkooppercentage belachelijk. Maakte 6 goals als 10?

Til als aanvoerder bij een heel voetballende ploeg en vaker scorend kost ongeveer hetzelfde.. snap dat Groningen geen uitverkoop hoeft te houden, maar dit is wel heel erg gortig hoor. Maar het is hun goed recht en het recht van PSV om dat niet te accepteren.

“En mensen van PSV kritisch naar zichzelf moeten kijken” we weten niet of dit allemaal waar is, maar als PSV 10M genoeg vind moet je niet doen alsof dat heel vreemd is voor een dergelijke speler.

21 augustus 2019 om 10:06

@lepenseur

"nou voor een speler die het pas een jaar lat zien (met wisselende regelmaat) bij een club uit het rechterrijtje is 14 miljoen + doorverkooppercentage belachelijk. Maakte 6 goals als 10?"

Wat een non-argumenten. Doan speelt pas een jaar voor Groningen, waardoor het mathematisch volstrekt onmogelijk is om het langer dan 1 jaar te laten zien. Het is een jonge talentvolle speler, die ook gewoon Japans international is. Ik zeg niet dat hij 14 miljoen waard is, maar de argumenten die je aandraagt om hard te maken dat de transfersom belachelijk zou zijn, raken kant nog wel. Donny van der Beek heeft ook pas een jaar een basisplaats en wordt al in verband gebracht met Real Madrid. En hoeveel wedstrijden heeft Frenkie de Jong op zijn naam staan in de Eredivisie, terwijl die nu in de absolute top speelt. Dat Doan pas een jaar in de eredivisie is volstrekt irrelevant voor zijn transferwaarde, sterker nog dat is eerder een reden om hem nu al te kopen omdat hij, als hij zijn naam eenmaal definitief heeft weten te vestigen, waarschijnlijk veel duurder zal zijn.

21 augustus 2019 om 10:49

@ Sceptucus

Ehm.. Doan is inmiddels bezig aan zijn derde seizoen bij Groningen.

21 augustus 2019 om 17:12

Op basis waarvan noem je FC Groningen een club uit het rechterrijtje?

21 augustus 2019 om 09:52

Ik heb zelfs gehoord dat ze voor Marin maar 10miljoen hebben gevraagd, maar omdat Marc zo'n chique vent is en hij zoveel geld met De Jong had binnen geharkt, heeft hij er zelf 12,5 van gemaakt. Want zo'n nette chique man is het.

21 augustus 2019 om 09:54

Het is misschien dan wel netjes, maar als ik een speler voor 4 miljoen minder kan krijgen dan zou ik dat toch niet afwijzen. In de voetbal is het nou eenmaal zo dat clubs het minst voor een speler willen betalen. Dat je Lozano zegt vind ik eigenlijk niet fair. Ik vind zijn transferbedrag wel reëel. Omdat de transfer zo laat pas afgerond is lijkt me het zo dat het bedrag ook minder is geworden. Een speler met deze statistieken in de afgelopen 2 jaar is zeker wel 42 miljoen waard. Ik zou als PSV zijnde kijken naar een echte rechtsbuiten zodat je Ihatarren op 10 kan zetten en Bergwijn op linksbuiten kan zetten. Als ze Doan voor 8/9 miljoen op kunnen halen, zou ik dat doen. Anders zou ik naar een alternatief in het buitenland kijken..

21 augustus 2019 om 10:18

@rochus

"hoe kun je als verkopende partij wel verwijzen naar de op hol geslagen markt, maar als kopende partij daar weer vragen over stellen. Dan doet Overmars dat toch veel chiquer. Een Marin was een paar jaar geleden ook geen 12,5 waard, maar hooguit 5. Maar als je links de hoofdprijs vraagt dan is het wel zo netjes om recht ook de hoofdprijs te betalen. "

Overmars gaat ook geen 15 miljoen betalen als hij een speler voor 10 kan krijgen. Overmars heeft Bergwijn ook gewoon laten lopen omdat hij te duur was. Het is gewoon heel simpel als verkopende partij heb je het recht om te bepalen wat je voor een speler wil hebben en dan is het aan de kopende partij om daarmee akkoord te gaan of verder te kijken. Als een kopende partij voor de eigen spelers hoge vraagprijzen hanteert, is hij daardoor natuurlijk niet verplicht om als hij zelf spelers koopt, voor die spelers meer geld op tafel te leggen dan hij ze waard vindt. Dat is een belachelijke stellingname omdat het om volstrekt andere spelers gaat en die zaken dus niets met elkaar te maken hebben. Je gaat voor je nieuwe huis toch ook niet meer betalen naar gelang je meer geld ontvangt voor je eigen huis?

21 augustus 2019 om 10:53

@scepticus:

1) gelieve niet te quoten. In verband met het in de toekomst mogelijk willen verwijderen van mijn account om welke reden dan ook wens ik niet dat er nog post van mij traceerbaar zijn. (verzoek van mijn kant uit)

2) Overmars heeft Bergwijn laten lopen omdat Ajax nooit concrete interesse had in Bergwijn. Hierover is afgelopen week voldoende gepubliceerd op verschillende media kanalen

3) Ja ik betaal meer voor mijn nieuwe huis, ja ik heb meer voor mijn huidig huis gekregen. Dat is een basaal economisch principe en dat heet marktwerking. Als ik een woning wil hebben betaal ik nu meer dan 3 jaar geleden. Wil ik dat niet dan moet ik een 2 onder 1 kap kopen in plaats van vrijstaand of gaan huren. Vertaald naar voetbal. PSV koopt een kwalitatief mindere speler dan Lozano (-Doan) en betaald daar ook minder voor. Wil PSV dat niet en willen ze nog minder betalen dan zullen ze kwalitatief een nog mindere speler moeten kopen, een jeugdspeler moeten doorschuiven of de lege plek in de selectie niet opvullen.

21 augustus 2019 om 10:27

Een doan was een paar jaar geleden 4 a 5 mil waard als ik kijk naar vergelijkbare transfers. Dan lijkt me nu 8 een prima bedrag.

21 augustus 2019 om 10:57

Rochus, hebben jullie al een altaar voor overmars? Goeiendag zeg wat wordt de beste man bejubeld. Overmars doet het prima maar is zakelijk ook gewoon kei hard. Hij is niet de balmhartige samaritaan die overal de hoofdprijs betaald omdat hij veel geld ontvangen heeft.

21 augustus 2019 om 11:15

Nee maar we hebben wel de Over-Mars in het leven geroepen, deze mars moet je zien als een bedevaartsmars om de heilige Sint Marc te aanbidden. De lengte van de mars wordt met elke landstitel met 10 km opgehoogd.

Ik snap ook wel dat het makkelijk praten is als je veel geld ontvangt, dat je het dan makkelijker kunt uitgeven, maar het gemak waarmee er vanuit PSV gekscherend wordt gewezen naar clubs die ook de hoofdprijs willen hebben voor hun toppers (en voor Groningen is Doan gewoon een topper) vindt ik (en dat is mijn mening) schandelijk en laagdunkend.

21 augustus 2019 om 11:50

Hahaha Rochus, ik moest hardop lachen. Ik denk dat het verschil toch echt zit in de potentie en kwaliteit, Marin werd waardevoller geschat dan Doan. Een club heeft toch het volste recht om een maximaal bedrag vast te stellen. Tuurlijk is de markt veranderd maar als je als PSV zijnde denkt voor hetzelfde bedrag een (veel) betere speler te kunnen kopen trek je de stekker er toch uit. Deze berichtgeving over het niet meer serieus nemen van Fledderus komt niet van PSV zelf dus de club PSV heeft zich nooit laagdunkend over iemand bij FC Groningen uitgelaten.

Wat een kut stuk van het dvhn weer. Als je Groningen een warm hart toe draagt moet je niet gaan meewerken aan het gek maken van een speler. Gelukkig lijkt Doan me een nuchtere jongen. Dat hoofdpijn incident geloof ik zeker. Als je wil gaan saboteren als speler meld je je gewoon ziek en ga je niet eerst in de bus naar Enschede zitten.

Wat veel mensen niet zien is dat aanvallers van de fc het heel moeilijk hebben omdat de fc zo verdedigend speelt. Als Doan bij een meer aanvallend ingesteld team had gespeeld dan waren ten eerste zijn statistieken veel beter en kon hij ten tweede veel meer laten zien omdat hij dan niet altijd door twee man werd verdedigt.

14 miljoen en geen cent minder. Als hij dit jaar zijn grote doorbraak heeft gaat hij echt wel voor dat geld de deur uit ondanks een 1 jarig contract. Mocht hij weer een kut seizoen draaien kan fc Groningen altijd nog een poging doen om te verlengen.

Mooi dat PSV wel alles mag en kan vragen voor de middelmaat die ze hebben maar als een Groningen Feyenoord hogere bedragen aan PSV stelt is het opeens allemaal belachelijk. Het wordt tijd dat PSV is wakker gaat worden en dat zulke bedragen betaald moeten worden, dit is iets wat Ajax wel snapt.

21 augustus 2019 om 10:30

Psv heeft groot gelijk en de vergelijking met Ajax gaat niet op. Ajax verkoop middelmaat voor de hoofdprijs. Zie dolberg Kluivert riedewald el ghazi etc. Psv krijgt ze niet verkocht. Zie ramselaar luckassen. Goed ook dat PSV kritisch is waar Ajax nu te snel geld lijkt uit te geven. Zie magallan orejula kristensen etc

21 augustus 2019 om 10:38

Er is nog al een niveauverschil tussen een dolberg/kluivert/elghazi en een ramselaar/luclassen he..die laatste twee zijn middenmoot eredivisie. Die eersten zijn voor de eredivisie top (maar zijn voor de ambities van ajax niet genoeg)

Een doan is een stuk beter dan een ramselaar bijv.
Als psv 10 mln over heeft voor doan, vraagt groningen terecht 14. Komen ze uit op 12 mln. Lijkt mij heel redelijk voor alle partijen.
Psv wil graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Cadeautjes weggeven zoals Robben indertijd zit er niet meer in. Eerst Lozano volr het dubbele van zijn waarde verkopen, en daarna zeuren dat groningen hun beste speler vlak voor sluiten transferperiode niet kwijt wil voor een setje knikkers?

Vergeet niet; afgelopen jaar was groningen in de winter dicht bij degradatie. Dat willen ze zekee voorkomen. Psv had eerder moeten kopen als ze een koopje wilden. Nu betalen ze zelf ook maar eens een keer de ‘hoofdprijs’.

21 augustus 2019 om 10:31

Ik vind de bedragen van PSV helemaal niet belachelijk hoor. Lozano heeft fantastische statistieken en was topscorer. Doan heeft 3 doelpunten in 30 wedstrijden gemaakt? Daar gaat toch niemand 14 miljoen voor betalen?

21 augustus 2019 om 12:02

Doan speelt nu in een minder sterk team. Als hij bij Az had gespeeld met betere spelers om zich heen had niemand wat gezegd. Deze jongen slaagt wel. En 14 miljoen is teveel, maar een ploeg die kort voor het sluiten van de markt nog wat wil zal de hoofdprijs betalen moeten. En anders blijft Doan gewoon bij Grunn.

21 augustus 2019 om 17:35

Lozano was geen topscorer, dat was Luuk de Jong.
Lozano is gezien zijn vormdip van meer dan een halfjaar voor best heel veel geld verkocht, dan weet je dat clubs ook aardig hoog in de boom gaan zitten als je daar langskomt om een speler op te pikken. Dat is inherent aan de transfermarkt. Toen barca 222 miljoen kreeg voor Neymar vlogen de prijzen ook omhoog toen Barcelona ging shoppen.

Nou nou wat een sensatie weer. Groningen vraagt 14 miljoen en PSV wil 10. Je zou een groter verschil in eerste instantie verwachten als je het artikel leest. Kom je uiteindelijk uit op 12 ofzo, wat een redelijk normaal bedrag zou zijn.

21 augustus 2019 om 10:39

Dit dus. Een van de weinige nuchtere reacties.

Maar dit werkt ook de omgekeerde richting op. Fledderus neemt PSV niet serieus als ze Doan voor 6 miljoen willen binnenhalen. Prima zo,

Als PSV Doan al 6 jaren volgt en Groningen komt met een vraagprijs van een slordige 13 miljoen plus een goede doorverkooppercentage dan is dat hun goed recht. Als je de bedragen hoort waar spelers tegenwoordig voor worden gekocht/verkocht is dat niet zo verwonderlijk.
De prijs mag in de ogen van het PSV legioen misschien te hoog liggen maar Doan is wel een speler die prima past in het elftal van Psv, hij is nog jong en heeft veel potenties.
Als PSV serieus belangstelling heeft zal het dan toch met de directie van Groningen moeten uitonderhandelen, immers het is een VRAAG-prijs.
Anders gewoon lekker verder kijken naar een andere speler. Nog 10 dagen de tijd anders sluit de transfermarkt.

21 augustus 2019 om 10:32

Ik neem aan dat PSV een scorende speler wil halen en dat is doan nou niet echt.

21 augustus 2019 om 10:53

@arsenal890

Bij Groningen krijgt hij daar momenteel ook niet de gelegenheid voor omdat ze bij Groningen niet kiezen voor de aanval, nog steeds onbegrijpelijk.
Bij een aanvallende partij komt hij beter tot zijn recht en dan komen de doelpunten vanzelf.

21 augustus 2019 om 11:07

Zelfs dan. Als je zo’n groot talent en geweldige speler bent kun je ook scoren in een team dat weinig aanvalt.

Waar bemoeit Dvhn zich mee, aandelen? Wat een slecht stuk zeg!

Tja, ik snap Groningen best. Die willen het hoogste bedrag haalbaar opstrijken. Hun goed recht.
Snap alleen niet dat PSV hem al jaren volgt en er vorig jaar of eerder dan geen 2 miljoen voor wilde betalen.... Dan mag je daar nu zo’n 10 bij optellen....

1. Groningen heeft alle recht om te vragen wat ze willen, er is namelijk geen noodzaak om te verkopen
2. PSV vangt een hoop geld voor Lozano, dus heeft ook aardig wat te besteden. Fledderus weet dit
3. Het is vlak voor het einde van de transferwindow, dus dan mag je sowieso wel meer vragen.
4. Het is een Vraagprijs!!! Als je onderhandelt begin je nooit met je minimale bedrag, maar altijd hoog.
5. Doan's "matige" statistieken liggen wat genuanceerder dan "hij komt tekort". Hij speelde afgelopen half jaar zonder winterstop te hebben gehad. Meerdere keren naar Japan vliegen, met soms dubbele jetlags. Daarnaast speelde Groningen erg defensief en was het voor de aanvallers behoorlijk lastig om een stempel te drukken. Tevens is Doan een speler waarvan ik sterk het idee heb dat hij zich vrij moeiteloos kan aanpassen aan een hoger niveau, dus het al hebben afgeschreven na een minder half jaar is belachelijk.
6. Grappig dat wanneer een Groningen een hoog bedrag vraagt voor haar meest waardevolle speler het ineens "belachelijk" is, maar PSV dit zelf wel mag doen. Betalen, of opdonderen. Wij zijn geen uitverkoop voor "topclubs"

Tja, zelf de hoofdprijs vragen en vangen voor middelmatige spelers Europees gezien en dan raar opkijken als een club zijn talentvolste speler vlak voor het sluiten van de transfermarkt de hoofdprijs vraagt. Denk zelf 11 miljoen en een flinke doorverkoop percentage dat beide partijen blij moeten zijn. Guus Til was 18 miljoen waard. Vind Doan niet minder.

Nu jammeren over 14 miljoen en over 2 jaar verkopen voor 40 miljoen. Zo worden de rijkere clubs dus rijker en de rest moeten maar naar de pijpen van deze clubs dansen.

21 augustus 2019 om 11:35

Ja of hij is over 2 jaar compleet afgeschreven, net zoals bij Luckassen, Ramselaar, Maher, Matavz en alle andere zogenoemde pareltjes gebeurden die het leuk deden in de middenmoot van de Eredivisie

21 augustus 2019 om 11:38

Of ze zijn veel meer waard. Suarez, Robben, v Dijk.... en Groningen heeft het nakijken

21 augustus 2019 om 11:49

Dat is dus de gok. Het kan een succesverhaal als Robben worden maar ook zomaar een miskoop van het kaliber Nijland, Berg en Matavz. De oplossing hiervoor is een lagere transfersom en een hoger doorverkooppercentage.

21 augustus 2019 om 11:56

Ja, maar moet Groningen dat risico dragen?

21 augustus 2019 om 12:08

Nee hoor. Jij bent er toch zo zeker van dat hij over 2 jaar voor 40 miljoen verkocht wordt?

21 augustus 2019 om 12:57

Juist, daarom niet aan PSV verkopen...

Leuke speler hoor, ook met een commerciële meerwaarde, maar ik zie hem echt niet worden doorverkocht voor +30 miljoen, ook al is de markt gek.

Lekker scouten in Argentinië of Colombia, alsof je daar geen goede creatieve middenvelder kan halen. Kunnen ze beter een jongen als Lucas Robertone voor hetzelfde bedrag halen.

Ik denk dat Groningen het te laat vind om hem zomaar te laten gaan... competitie is begonnen hij is een van hun betere als je kwaliteit wil terughalen moet je zelf ook veel betalen dus gaan ze hoog zitten en ik geef ze groot gelijk!

Tijden veranderen, waar Ajax Suarez kocht voor 9 miljoen zijn nu middelmatige spelers dat waard. Ik vind het helemaal geen gekke prijs. Groningen moet zich niet laten piepelen door Psv. Als zij hem zo graag willen dan komen ze echt wel terug.

Bron transfermarkt.nl

Waarde Doan: € 10.000.000,-
Waarde Lozano: € 40.000.000,-

Ik verwacht dat PSV de onderhandelingen met Napoli ook niet begonnen is op € 42.000.000,-
Dus stel dat ze rond de 11-12 miljoen uit zouden komen zou dat niet gek zijn.

Wat betreft de statistieken waarover gerept wordt. Voor grote clubs, waaronder Napoli denk ik gerekend mag worden, telt de eredivisie niet echt. Dan kijk je dus naar CL en WK. Als ik me niet vergis heeft Lozano een goed WK gedraaid, maar in de CL kon hij niet echt potten breken.

Sommige mensen doen net of ze achterlijk zijn. Of ze zijn het echt. Onderhandelingen beginnen toch pas echt met een bod van de koper. Dat FC Groningen een dergelijke vraagprijs heeft staat daar redelijk los van. Het laat alleen zien dat een bod van 6 miljoen oid geen nut heeft, maar het zegt natuurlijk helemaal niet dat er per se 14 miljoen moet worden betaald om tot een akkoord te komen... Laat PSV maar eens een goed bod doen. Als ze 10 miljoen willen uitgeven dan hebben ze Doan echt wel. Was het hun idee om hem voor maximaal 6/7 miljoen over te nemen dan kan men de interesse gelijk volledig beëindigen.

21 augustus 2019 om 19:14

Precies dat. Je leest overal dat PSV 8-10 mio ingecalculeerd heeft. Doe dan een bod!

Ik hoop dat psv zo denkt als er in de krant geschreven wordt, want dat is wel erg arrogant.
Het bod wordt niet serieus genomen?
Groningen zal water bij de wijn moeten doen om onderhandelingen te starten?
Wat moet Groningen met een ontevreden speler?

Weinig zelfreflectie naar hoe ze zelf in de zaak bergwijn stonden lijkt me.


Groningen moet helemaal niets en mag vragen wat ze willen
Groningen moet helemaal niets?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren