Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Daley Blind: ‘Dat was niet verstandig van hem met een gele kaart op zak’

Laatste update:

Daley Blind stond dinsdagavond negentig minuten op het veld tijdens het 0-0 gelijkspel tussen Ajax en APOEL Nicosia en de middenvelder annex centrale verdediger was na afloop van de wedstrijd niet tevreden over het spel van zijn ploeg. De Amsterdammers speelden een slechte wedstrijd, waarin de grootste kansen zelfs nog voor de thuisploeg waren, zo oordeelt de Oranje-international.

“Het was niet goed genoeg vandaag. Wij hebben een paar heel kleine mogelijkheden gehad en zij hebben enkele heel grote mogelijkheden gehad. Ik denk dat we achteraf niet tevreden terug kunnen kijken, maar misschien moeten we nog wel blij zijn met dit resultaat. Dit is niet wat je wil, maar er is gelukkig nog een return en thuis zijn we altijd sterk”, reageert hij in gesprek met de NOS.

Blind zag dat Ajax nog goed begon, maar daarna te slordig speelde. In de tweede helft werd APOEL bovendien een aantal keer gevaarlijk met spelhervattingen. Vlak voor het verstrijken van de wedstrijd was er nog weer een goede kans voor invaller Klaas-Jan Huntelaar, die hier echter niet van wist te profiteren: “Klaas schiet ze de laatste weken uit alle standen binnen, vandaag vlak voor tijd helaas net niet. Dat is zuur, maar we moeten niet in paniek raken. We zijn pas halverwege en er is nog niks aan de hand”, gaat Blind verder.

Ajax stond toen al met tien man op het veld, nadat Noussair Mazraoui tien minuten voor tijd in moest rukken met zijn tweede gele kaart van de wedstrijd. In totaal gingen er zes ploeggenoten van Blind op de bon: “De ene scheids geeft ze wel, de andere niet. Van Nous was het niet verstandig met al een gele kaart op zak. Wij moeten ons nu focussen op ons spel, de felheid zit er wel. Thuis moeten we gewoon winnen. We weten wat ons te doen staat.”

Denk jij dat Ajax de groepsfase van de Champions League gaat bereiken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit gaat niet het jaar van Mazaroui worden. Speelt overduidelijk het liefst rechtsachter maar Dest lijkt dat beter in te vullen. Op het middenveld ziet het er onwennig uit.

21 augustus 2019 om 07:54

Dear heeft tot nu toe ook nog geen indruk gemaakt op rechtsback. De beste daar blijft Veltman. Maar Mazraoui op het middenveld kan iig echt niet.

21 augustus 2019 om 08:02

Mazroui begon gisteren toch rechts achter..? Hij speelde op beide posities een draak van een wedstrijd.

21 augustus 2019 om 11:18

Volgens mij speelt Mazaroui het liefste op het middenveld maar is het beste rechtsachter. Ik weet niet of hij dat zelf al accepteert of niet

Niet verstandig van Nous zegt ie, terwijl hij degene was die de bal op een kinderlijke manier inleverde waaruit de counter begon, zelf nog aan de speler ging hangen maar door het voordeel blij mag zijn dat ie er zelf geen geel voor kreeg. Ongelooflijk hoeveel ballen er gister op deze manier werden ingeleverd.

21 augustus 2019 om 07:56

Dat komt ook gewoon doordat er echt bij teamgenoten 0,0 beweging was. Blind of de verdediging konden echt aan helemaal niemand de bal kwijt. Iedereen speelde verstoppertje. Frenkie was vorig jaar altijd aanspeelbaar. Die kon dan makkelijk wegdraaien waardoor een man meer situatie ontstond. Dat heb je nu niet. Als iedereen dan verstoppertje gaat spelen wordt het opbouwen sowieso heel moeilijk. Ik vind het te makkelijk om diegene die de opbouw doet hier de schuld van te geven. Omdat niemand beweegt wordt elke bal vooruit een risicovolle bal.

21 augustus 2019 om 08:02

Blind staat op de plek van Frenkie, Blind moet dus altijd makkelijk aanspeelbaar zijn en wegdraaien om een man meer te creëren...........

21 augustus 2019 om 08:06

Leuk en aardig. Maar bijna niemand in het moderne voetbal kan dat zoals Frenkie. Dus dat wordt lastig. wie je daar ook gaat neerzetten. Het is wat prettiger als er wat meer mensen bewegen zodat er wat meer afspeelmogelijkheden zijn. Kan je meer combineren en makkelijker voetballen. Iedereen verstopt zich en dan lekker naar Blind gaan wijzen. Veel te makkelijk.

21 augustus 2019 om 09:19

Blind is gewoon geen speler voor een tweemans middenveld, daar heeft ie het atletische vermogen gewoon niet voor. In de tijd van de Boer speelde hij als enige cvm met daarvoor 2 halve aanvallende middenvelders. Nu speelt ie met een slechte onzekere nieuwkomer naast zich en de op papier 3e middenvelder gedraagt zich 10 seconden per wedstrijd als middenvelder.

21 augustus 2019 om 10:11

Ben het helemaal met je eens Shorty. Dit zorgt er ook voor dat de verdediging onzeker wordt. We verliezen de bal en worden kwetsbaar in de omschakeling. Aanvallers krijgen de bal te laat aangespeeld waardoor ze weinig ruimte hebben en veel man voorbij moeten. Het maakt het voetbal gewoon lastig. Donny heeft 0 discipline en Marin is aan het zwemmen. We hebben gewoon te vaak bijna geen middenveld.

21 augustus 2019 om 11:39

Dit alles haalt niet weg dat Blind schuld heeft aan de gele kaart.

21 augustus 2019 om 08:06

Klopt. Blind verloor de bal en Nous haalde de counter eruit met rood als gevolg. Dat was ook het enige wat Nous niet aan te rekenen viel. Hij speelde als een dweil en had al veel eerder eruit gehaald moeten worden.
Er wordt steeds gesproken over het vertrek van de Ligt en de Jong, maar waarom hebben we in hemelsnaam Schone laten gaan. Marin mag zijn schoenveters nog niet eens vast maken. Donny kon diep spelen omdat Schone en de Jong balvast positie kiezen en Blind als centrale verdediger doorschoof waardoor je toch weer 3 man daar op die positie had. Nu schuift de centrale verdediger niet door en zijn de twee controlerende technisch sterke middenvelders weg. Dat is nu wel overduidelijk gebleken uit de voorbereiding. Je hebt dus niet 1 nieuwe middenvelder nodig, maar 2. Daardoor kan Blind weer terug naar centrale verdediger, waarbij hij weer kan inschuiven. Vanaken werd genoemd, maar zou nooit in de belangstelling hebben gestaan. Ontzettend jammer want die hadden ze moeten halen in plaats van Marin. Dan had je loopvermogen en lengte in je ploeg gehad, iets wat je in elke wedstrijd te kort komt. Hopelijk ziet Overmars dit nu ook en wordt zo een speler nog gehaald. Daarnaast moet iemand tegen Donny gaan zeggen dat we anders spelen en het middenveld overlopen wordt. Hij moet niet alleen diep staan, hij moet in de omschakeling ook verdedigen. Doet hij dat niet, dan wordt dit middenveld overlopen. Grr. Schone laten gaan terwijl de Jong al weg was.

21 augustus 2019 om 08:50

Ajax met schone werd in de cl ook regelmatig overlopen. Was alleen nog bruikbaar voor zijn vrije trappen in de cl. In de eredivisie ging het nog wel.

21 augustus 2019 om 09:14

@spettersson

"klopt. Blind verloor de bal en Nous haalde de counter eruit met rood als gevolg. Dat was ook het enige wat Nous niet aan te rekenen viel. Hij speelde als een dweil en had al veel eerder eruit gehaald moeten worden. Er wordt steeds gesproken over het vertrek van de Ligt en de Jong, maar waarom hebben we in hemelsnaam Schone laten gaan. Marin mag zijn schoenveters nog niet eens vast maken. Donny kon diep spelen omdat Schone en de Jong balvast positie kiezen en Blind als centrale verdediger doorschoof waardoor je toch weer 3 man daar op die positie had. Nu schuift de centrale verdediger niet door en zijn de twee controlerende technisch sterke middenvelders weg. Dat is nu wel overduidelijk gebleken uit de voorbereiding. Je hebt dus niet 1 nieuwe middenvelder nodig, maar 2. Daardoor kan Blind weer terug naar centrale verdediger, waarbij hij weer kan inschuiven. "

Ajax heeft helemaal geen nieuwe spelers nodig maar tijd. Er zijn duidelijk aanwijsbare oorzaken en dat zijn o.a. het feit dat de ene helft van de basisspelers de gehele voorbereiding heeft gemist en de andere helft de helft. Het volstrekt onrealistisch om te verwachten dat dat geen effect zal sorteren en dat het allemaal weer net zo makkelijk zal gaan als vorig seizoen. Omdat het om mensen gaat en niet om Duracell konijntjes. Daarnaast staat er een totaal anders verdedigingsduo en een bijna compleet ander middenveld. Het heeft gewoon tijd nodig om weer een collectief te smeden en natuurlijk laat het gemis van De Ligt en vooral Frenkie de Jong zich ook voelen. Hun specifieke kwaliteiten mis je overduidelijk. Marin is een andere speler dan De Jong waardoor Ajax ook anders moet spelen en het is heel moeilijk om dat er in te slijpen als de meeste spelers die het moeten gaan uitvoeren er niet zijn. Ajax is gewoon bezig te overleven omdat het pure noodzaak is om de CL te halen, als die deelname is veilig gesteld, gaat het seizoen feitelijk pas echt beginnen.

Marin, die er net is, al na een handjevol wedstrijden vergelijken Schone die 7 jaar in de Arena heeft rond gelopen en exact weet wat er nodig is om voor Ajax te spelen, vind ik ronduit bizar. Wat nog wonderlijker is, is dat je denkt dat je het probleem dat Marin aanpassingsproblemen heeft, denkt te kunnen oplossen met 2 nieuwe middenvelders, die aangezien ze niet in de Eredivisie rondlopen, uit het buitenland moeten komen. Waardoor het voor de hand ligt dat ook zij tijd nodig zullen hebben om zich aan te passenen je dus geen probleem oplost, maar juist nieuwe creeert. Het is ook bijzonder dat je aangeeft dat Donny van der Beek een deel van het probleem veroorzaakt omdat hij te diep speelt. En dat je dat denkt op te lossen door een speler als Vanaken te halen, terwijl die exact hetzelfde doet. Terwijl je dat probleem ook zou kunnen oplossen door Marin en Van de Beek van positie te laten wisselen. Van de Beek kan ook prima als controleur uit de voeten en hij is intelligent genoeg om te beseffen dat hij op een andere positie ook anders moet gaan spelen.

In plaats van nieuwe middenvelders te halen, die de tijd nodig hebben om zich aan te passen, kan je beter middenvelders uit Jong Ajax doorschuiven zoals Gravenbergh en Victor Jensen. Vooral van eerstgenoemde moet je niet verwachten dat hij al in staat is om 30 wedstrijden op een evenwichtig niveau op de mat te leggen, maar daar kan je rekening mee houden door af en toe te rouleren. Gravenbergh en Jensen spelen inmiddels al lang genoeg bij Ajax om te weten wat er van hen wordt verwacht. En vooral Victor Jensen heeft een uitstekende voorbereiding gehad en een uitstekende indruk achter gelaten en laat zijn goede vorm ook bij Jong Ajax zien. Met opportunisme ga je de problemen bij Ajax niet oplossen, daarmee creeer je alleen maar nieuwe. Ajax en Ten Hag hebben vooral tijd nodig en die moet je hen dus gewoon gunnen. Het grootste probleem bij Ajax ligt niet op het middenveld, maar in de verdediging, die niet of nauwelijks aansluit waardoor er gaten ontstaan die alleen door loopwonders te bestrijken zijn. En dat zijn Blind en Marin in ieder geval niet. Dus wellicht zou het helpen om Schuurs het vertrouwen te geven en Blind en Martinez en Marin en Van de Beek van plaats te laten wisselen. Het zou zo maar kunnen dat je daarmee in een keer alle problemen oplost. Martinez is overigens een heel goede speler, maar als hij in deze vaart doorgaat met kaarten pakken, ga je niet veel plezier aan hem beleven. Hij pakt bijna in iedere wedstrijd geel en als hij daarmee in dezelfde vaart doorgaat, zal het niet lang duren voordat dat hem en Ajax een keer gaat opbreken.

21 augustus 2019 om 09:33

Dat ben ik niet met je eens Scepticus. Marin laat keer op keer zien niet te passen bij Ajax. Het gaat te snel, hij kan het niet belopen, hij is fysiek niet sterk genoeg en hij speelt onzuiver in. Niet voor niets wordt hij steeds gewisseld. Verder stichten we geen enkel gevaar bij eigen corners en is het steeds gevaarlijk als we corners tegen krijgen door gebrek aan lengte in de ploeg. Dat zeg ik niet alleen, dat zeggen er velen en het blijkt ook uit analyse van de gespeelde wedstrijden.
Donny is een speler die diep staat, sterk in de combinatie is en de ruimtes ziet. Verdedigen doet hij op deze positie alleen tot aan onze eigen middenlijn. Verder teruglopen zie ik hem niet doen. Vanaken is een box tot box speler van 1 meter 95. Je had er 2 problemen mee opgelost. Als je mijn tekst goed leest staat er ook dat je beter Vanaken had kunnen kopen dan Marin.
Blind speelde vorig seizoen zeer sterk als centrale verdediger die positie koos en inschoof naar het middenveld. Als verdedigende middenvelder is hij goed in de opbouw, maar hij wordt er steeds uitgelopen in de omschakeling. Met andere woorden hij moet echt een linie zakken en de lijnen gaan uitzetten, net als vorig seizoen. Dan heb je iemand anders nodig die de opbouw verzorgd op het middenveld. Ook ik vind Gravenbergh en Jensen grote talenten maar ik vind niet dat je een dergelijke belangrijke taak al aan deze jeugdspelers kunt overlaten.
Ik ben het met je eens: eerst overleven en CL behalen, en dan gaan bouwen. Over de manier waarop verschillen wij van mening. Marin voldoet niet. Een nieuwe sterke grote middenvelder is nodig en dan zou je daarnaast wellicht een jeugdspeler kunnen inpassen.
Zoals al vaker aangegeven heb ik grote verwachtingen van Gravenbergh maar ik mis bij hem nog een beetje de over mijn lijk mentaliteit. Dat wat de Ligt wel had.

21 augustus 2019 om 10:42

En daarom was het handiger van Ten Hag geweest om exclusief de vertrokken spelers het elftal van de succesformule gewoon intact te laten. Puur om de afstemming en automatismen . Van daaruit kun je de nieuwe spelers inpassen en coachen . Nu heeft hij alles door elkaar gegooid en dat kost veel tijd en energie en punten ( kwalificatie ? ) Dus T Hag gaat ook niet vrij uit.

21 augustus 2019 om 10:42

En daarom was het handiger van Ten Hag geweest om exclusief de vertrokken spelers het elftal van de succesformule gewoon intact te laten. Puur om de afstemming en automatismen . Van daaruit kun je de nieuwe spelers inpassen en coachen . Nu heeft hij alles door elkaar gegooid en dat kost veel tijd en energie en punten ( kwalificatie ? ) Dus T Hag gaat ook niet vrij uit.

Gewoon Blind centraal achterin met Alvarez of Schuurs en Martinez naar het middenveld samen met Donny en de andere weet ik niet.
Marin vindt ik maar matig en kan ten hag wel zeggen hij moet wennen nou laat hem dan wennen in jong Ajax en Mazeroui vindt ik de zwakste schakel dus de 3de middenvelder weet ik niet ja Alvarez door schuiven en schuurs/Blind centraal

21 augustus 2019 om 07:54

als je het zo bekijkt wordt het wel ineens armoedig op ons middenveld. Als wissel van Marin heb je niet zoveel. Behalve een back die niet op het middenveld hoort te spelen.

21 augustus 2019 om 07:56

Alsof het in eens fundamenteel anders staat als je Blind en Martinez omdraait. Alsof je dan niet komt te zwemmen op het middenveld.

21 augustus 2019 om 08:06

@xyzz

nope, Martinez 6 is echt veel agressiever dan blind en grijpt wel in, in plaats van gemakzuchtig meelopen, makkelijk van de bal te zetten en elk duel verliezen. Martinez wint namelijk nog wel eens luchtduels, maar weet ook spelers reglementair af te stoppen voordat de counter ingezet kan worden.

Als je dan ook overstapt op een middenveld met Donny, Martinez en Ziyech dan valler er veel minder gaten en wordt er echt veel beter en meer verdedigd dan nu. Ziyech verdedigd beter mee dan werkelijk waar elke speler die gisteren op het middenveld zijn kunsten mocht vertonen.

21 augustus 2019 om 09:11

ninjakai, Martinez speelt tot nu toe elke wedstrijd met vuur met z'n agressiviteit en inzet. Dat moet hij snel onder controle gaan krijgen, dan is hij in beeld voor de 6 positie. Zolang hij zoals gisteren ook weer onbeholpen erin kleunt en een domme gele kaart pakt wil ik 'm daar niet zien want dan speel je elke keer voor rust al met 10 man.

21 augustus 2019 om 09:44

@ninjakai, agressie is niet de belangrijkste kwaliteit daar. Spelverdelen wel, zeker als je met de punt naar achter wil spelen. Frenkie was ook niet agressief. Wat betreft Donny en Ziyech ben ik het wel met je eens.

21 augustus 2019 om 10:38

Gisteren was echt een wedstrijd om Ziyech op middenveld te zetten en Neres laten staan, ook al was hij niet in vorm

Nous liet gewoon zien waarom hij totaal ongeschikt is voor het middenveld. Hij is te doldriest en gewoon dommig soms. Mist het overzicht. Op de back kan dat nog. Op het middenveld wordt hij echt overlopen. Hij loopt maar wat.

Maar goed ik kan van gisteren sowieso over weinig spelers zeggen dat het goed genoeg was. Ten Hag had hem wel eerder kunnen wisselen.

21 augustus 2019 om 09:32

Hij gaat ook gewoon mee in de malaise van de ploeg. Al bij de aftrap vond ik een achttal spelers niet fit ogen. Vermoeide gelaatsuitdrukking. Waar is die scherpe en frivole en brutale Nous van vorig seizoen gebleven? Deze ziet er moe en slap uit.

21 augustus 2019 om 10:08

Dan nog is hij geen middenvelder Frix. Daar is hij te onstuimig voor en hij mist het voetbalinzicht voor. Op de back kan hij aanvallend nog veel brengen en komt zijn loopvermogen nog tot zijn recht. Hij is gewoon absoluut geen middenvelder. Of hij nou moet is of topfit. Hij is het niet.

21 augustus 2019 om 10:39

Tegen Tottenham speelde Mazz juist heel sterk toen hij op het middenveld kwam.

Die jongen heeft gewoon een normale dip. Een heel lang seizoen met Ajax en vervolgens Afrika cup.

Je kunt je afvragen wie er verder weggezakt is. Dumfries bij PSV of Mazaraoui bij Ajax. Wat speelde deze man niet alleen slecht, maar wat doet hij ook domme acties.

Ik vind Blind op dit moment wel echt 1 van de betere spelers bij Ajax. Ook vind ik dat hij echt een goede 6 kan zijn maar op dit moment moet je ook kijken naar wie nog meer op het middenveld staan. Doordat Donny zo ongelofelijk diep altijd staat speel je met een man minder op het middenveld waardoor Blind zijn minste kwaliteit moet gebruiken en dat is sprinten.

Als Ajax zo wilt blijven spelen dan zullen ze Blind naar achter moeten zetten en Martinez ervoor. Martinez is veel sneller en feller en kan een man afstoppen en van wat ik tot nu toe heb gezien kan hij makkelijk wegdraaien.

Als Blind weer vanuit achter speelt kan hij ze kwaliteiten gebruiken en dat is het achter goed zetten en indribbelen vanuit achter.

Ik ben nooit fan van Mazraoui geweest en vond hem altijd al de zwakste schakel, maar nu wordt het toch echt schrijnend.
Op het middenveld is het helemaal drama en verzuipt hij. Iedereen zag deze rode kaart ook aankomen, behalve ten Hag en hijzelf volgens mij. Wat mij betreft wordt hij zsm vervangen door Dest en gaat hij banken, komt voor mij veel te kort voor het niveau bij Ajax. Twee zondagsschoten in de CL vorig jaar hebben mij ook niet overtuigd van de ‘aanvallende impulsen’ die hij geeft.

21 augustus 2019 om 10:52

Dest is leuk voor de eredivisie maar Europees is hij er nog niet klaar voor. Hij loopt teveel naar voren wanneer het niet kan . Bij balverlies is hij dan te laat. Laat zich nog weleens wegzetten in de duels of haat ze te druistig aan. Hij komt net kijken in Ajax 1 dus hij heeft tijd nodig deze punten te verbeteren. Maar potentie heeft hij zeker.

21 augustus 2019 om 12:29

Je hebt gelijk, maar ik vind Dest niet onder doen voor een Mazraoui die dramatisch uit vorm is. De potentie die ik in Dest zie, zie ik in Mazraoui namelijk niet. Liever geleidelijk vervangen dus.

Blind speelde matig gisteren en ging naar mijn mening ook te weinig het middenveld in. Marin speelde slecht, maar het werd hem ook niet makkelijk gemaakt, doordat Blind naar achteren zakte en vd Beek naast de spits stond. Marin leek op eiland te staan. Als EtH zou wil spelen met een naar achter zakkende Blind dan lijkt mij de 4-3-3 opstelling met de punt naar achteren het meest logisch. Met Blind als 6 die bij een aanval achter kan blijven en als twee andere middenvelders Ziyech en vd Beek. Ziyech heeft risico in zijn spel en kan op die positie gevaarlijk balverlies, maar op dit moment heeft Ajax imo geen andere middenvelder die als een creatieve 8 kan spelen. Mocht EtH niet voor Ziyech, maar voor Marin op die positie kiezen is dat met het oog op gevaarlijk balverlies, maar zal het ten koste gaan van de creativiteit. Vd Beek moet in deze rol meer gaan verdedigen en de loopacties die hij maakt, worden dan minder, maar zo zou er denk ik meer balans in het elftal kunnen komen. Nu lijkt het alsof Ajax zonder middenveld speelt met alleen verdedigers en aanvallers.

Volgens de regels was het zelfs een directe rode kaart, dus zelfs zonder geel op zak een zeer domme overtreding.

Weet iemand wat er met gele kaarten na de play-offs gebeurt?

Gaan die mee naar de groepsfase?

Ik zou dat oneerlijk vinden als andere geplaatste ploegen op nul beginnen

Ik heb lopen zoeken, maar kan het nergens terugvinden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren