Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cyprioten lachen om nieuwskop van UEFA na APOEL - Ajax

Laatste update:

Op Cyprus wordt APOEL Nicosia alom bewierookt na de wedstrijd tegen Ajax van dinsdagavond. De regerend kampioen speelde voor eigen publiek met 0-0 gelijk in de laatste voorronde van de Champions League, maar had meerdere grote kansen om het duel naar zich toe te trekken. De Cypriotische media zijn van mening dat APOEL meer recht had op de overwinning dan Ajax, terwijl vanuit de spelersgroep optimistische geluiden klinken over de return van volgende week in de Johan Cruijff ArenA.

Op het eiland wordt gelachen om de manier waarop de UEFA verslag deed van de wedstrijd. 'Ajax in bedwang gehouden door APOEL', schreef de Europese voetbalbond dinsdagavond in het artikel waarin de wedstrijden in de laatste voorronde werden besproken. "De UEFA heeft de wedstrijd waarschijnlijk niet gezien", schrijft Phileleftheros, de grootste krant op Cyprus, met een knipoog. "Dat Ajax niet heeft gescoord, is natuurlijk een knappe prestatie van APOEL. Maar de kop had waarschijnlijk moeten zijn: 'APOEL in bedwang gehouden door Ajax'.

Het Cypriotische Sigma TV spreekt op de eigen website van een 'oneerlijke 0-0'. Men stipt aan dat Ajax aanvankelijk het initiatief nam, maar dat APOEL vervolgens duidelijk de betere kansen had. De krant Politis is het daarmee eens. "Voor degenen die de wedstrijd niet hebben gezien: het mag klinken als overdrijven, maar de waarheid is dat APOEL teleurgesteld mag zijn na de 0-0. APOEL oogde flitsend tegen de kampioen van Nederland en kreeg grote kansen om een historische overwinning uit het vuur te slepen."

Diepe onvoldoendes bij Ajax na zwakke vertoning in Nicosia

Bekijk hier het spelersrapport van Voetbalzone na de wedstrijd van Ajax.Lees artikel

Goede mogelijkheden waren er met name na rust voor APOEL. Nadat de bal eerst nog vlak voor de doellijn was weggehaald, mocht Ajax bijvoorbeeld opgelucht ademhalen toen Giorgios Merkis de lat trof. Lucas Souza dwong André Onana vervolgens tot twee knappe reddingen. "Ik vind dat we heel goed hebben gespeeld", aldus aanvoerder Nicholas Ioannou op de website van de UEFA. "We verdedigden heel goed en kregen aan de andere kant goede kansen om te scoren. We hadden het geluk niet mee. We gaan naar Amsterdam met het doel om ons te kwalificeren voor het hoofdtoernooi."

"We gaan daarheen om een doelpunt te maken en dan hebben de kwalificatie in zicht", aldus aanvaller Linus Halenius. "Het wordt moeilijk, maar we geloven erin." Voormalig NAC Breda-middenvelder Uros Matic vult aan: "We hebben een paar rustdagen, voordat we op reis gaan. We blijven dromen." Trainer Thomas Doll is 'heel blij' met het optreden van zijn ploeg. "Ajax is een van de beste ploegen in Europa. We moeten niet vergeten hoe makkelijk ze vorig seizoen wonnen op bezoek bij Real Madrid en Juventus. Ik heb niet het idee dat we een gelijkspel hebben gestolen. We verdienden dit resultaat en hadden misschien nog kunnen winnen, als we iets meer vertrouwen hadden."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was vreselijk matig. Veltman in het centrum, Blind en Marin op het middenveld. Alles voorin. Wat een treurnis. Ajax onwaardig. Beschamend. Desondanks ga ik ervanuit dat Ajax doorgaat. Uitgeschakeld worden dor Apoel zou echt een schande zijn. Die kunnen er oprecht niet veel van.

21 augustus 2019 om 07:40

Die Veltman viel nog best mee vond ik, was zeker niet de minste maar toch zie ik hem altijd wel genoemd worden door veel Ajacieden.

21 augustus 2019 om 07:45

Sterker nog, wat mij betreft was hij na Onana, samen met Martinez de beste speler.
Beide backs waren zowel verdedigend als aanvallend redelijk onzichtbaar, Blind meer foute passes dan normaal, Marin tja, vd Beek te veel in de spits ipv middenveld, Tadic te veel tussen de linies ipv in de spits, Neres waardeloos, Ziyech minder dreiging en meer balverlies dan normaal.

21 augustus 2019 om 07:46

Ik baseer mijn mening voorop op voorgaande wedstrijden. Hij is positioneel vreselijk en maakt elke wedstrijd wel een grote fout in het centrum. Gisteren bijvoorbeeld bij die gele kaart waar hij eerder moet ingrijpen. Ik ben fan van hem als back, beste van de eredivisie, maar in het centrum is hij echt belabberd. Niet kopsterk, niet sterk in de duels, positioneel matig, matig aan de bal.

21 augustus 2019 om 07:55

Hij was een van de minste. Corners weggeven terwijl ballen simpel weggewerkt kunnen worden. Zo wild ingrijpen dat je bijna in eigen doel schiet. Domme onnodige gele kaart pakken. Ja inderdaad een van de beste op het veld.......

21 augustus 2019 om 08:11

Bij jou kan Veltman niets Goes doen he? Samen met Martinez en Onana scoorde hij als enige een voldoende. Die gele kaart kwam door verkeerd gepositioneerde middenvelders, hij staat er dan om aan de noodrem te trekken. Daarnaast is hij rustig aan de bal, maar zou hij de bal wel in moeten leveren bij een middenvelder, en dat kon niet omdat het middenveld niet goed stond. Behalve Onana speelde niemand foutloos, maar Veltman was echt niet zo slecht als menigeen hier doet vermoeden.

21 augustus 2019 om 08:14

Jullie leggen mij allemaal dinven in de mond. Ik zeg toch nergens dat Veltman de slechtste op het veld was? Ik vind hem gewoon onvoldoende in het centrum. Niets meer, niets minder. Zet hem lekker op de back positie waar hij wel voldoet.

21 augustus 2019 om 08:48

Iedereen baseert z'n mening bij Veltman op voorgaande gebeurtenissen Mario, maar stel jouw baas maakt je elke morgen voor je begint met werken al af omdat je een keer ziek bent geweest en toen minder werkte, is dat eerlijk? Het is gewoon lachwekkend dat zoveel volwassen mannen de behoefte voelen om iemand totaal de grond in te willen stampen, ook al zijn daar heel weinig redenen voor. Na Nous en Marin is Veltman de meest bekritiseerde Ajacied, terwijl hij gister eerder bij de beste 3 dan de slechtste 3 zat. Dat is gewoon heel erg sneu van mensen zoals jij.

21 augustus 2019 om 08:51

Ninjakai, onnodige gele kaart? Tja als Blind die gast gewoon laat lopen, Martinez en Marin doen er beide ook niets aan, dan tikt Veltman 'm net op tijd neer. Het was onnodig omdat de rest wat had kunnen doen ja, maar als Veltman hem had laten lopen en er was een goal uit voortgekomen, dan krijgt ie ook alle zeik over zich heen. Kortom: Veltman kan gewoon nooit iets goed doen en heeft het altijd gedaan. Veltman was niet grandioos, maar zat gewoon bij de betere spelers. Wel een waanzinnig achterlijke volley op eigen doel vanuit een cypriotische corner, die zal ik jullie criticasters dan geven.

21 augustus 2019 om 08:52

Ninjakai, onnodige gele kaart? Tja als Blind die gast gewoon laat lopen, Martinez en Marin doen er beide ook niets aan, dan tikt Veltman 'm net op tijd neer. Het was onnodig omdat de rest wat had kunnen doen ja, maar als Veltman hem had laten lopen en er was een goal uit voortgekomen, dan krijgt ie ook alle zeik over zich heen. Kortom: Veltman kan gewoon nooit iets goed doen en heeft het altijd gedaan. Veltman was niet grandioos, maar zat gewoon bij de betere spelers. Wel een waanzinnig achterlijke volley op eigen doel vanuit een cypriotische corner, die zal ik jullie criticasters dan geven.

21 augustus 2019 om 08:53

Haha, als je eindigt mij een sneu persoon te noemen heeft een discussie niet zo heel veel zin. Vriendelijke vriend. Ga je dagelijkse frustratie lekker tegen iemand anders uiten.

21 augustus 2019 om 08:56

Dr Mario

Shorty zegt niet dat jij sneu bent, maar vind dit sneu van je, toch een nuance verschil.

21 augustus 2019 om 08:58

Ik zeg dat ik dat gezeik over Veltman sneu vind, een sneue actie, ik zeg verder niets over jou als persoon. Moet je nagaan als je de shit van Veltman over je heen krijgt, jij bent nu al op je prikkie getrapt..

21 augustus 2019 om 09:01

Volgend mij noemt die je geen sneu persoon en maak jij dat ervan? Hij zegt dat het sneu is, om iemand zo de grond in te stampen. Dat is iets anders dan iemand sneu noemen. Daarnaar probeer je het mooi recht te lullen, maar jij zegt echt zelf 'Veltman in het centrum', wat voegt dat precies toe? Als Ajax met 0-2 had gewonnen had je het dus ook benoemd in je reactie? Ik ben ook geen Veltman fan (alles behalve), maar ik vond hem ook 1 van de minst slechte. Volgens mij ben jij hier dus de gene die zijn dagelijkse frustraties richting Veltman aan het uiten is, anders had je hem niet benoemd.

21 augustus 2019 om 09:03

Ik ben helemaal niet op mijn lollie getrapt. Jullie reageren zelf als mijn ongestelde verloofde en leggen dingen in mijn mond die ik nooit gezegd heb. Ik ben juist een van die ajacieden die Veltman tot in de treurnis verdedigd. LET WEL! Op de back positie! Ik vind hem in het centrum gewoon vreselijk matig en ook gisteren hield het niet over. Hij was niet dramatisch maar zijn positionering bij de gele kaart, zijn gebrek aan koopkracht en de onrust die hij uitstraalt waren weer typisch.

21 augustus 2019 om 09:09

Prima Mario, omdat we het niet eens zijn, ben ik de gefrustreerde, het zal wel. Gisteren was gewoon een zeer dramatische wedstrijd, maar van alle Ajacieden die speelden, verdient veltman het haast het minst om genoemd te worden. Toch benadruk jij liever Veltman, dan bijvoorbeeld Neres of Ziyech die wel op hun goede posities speelden en slechter presteerden dan Veltman. Ik sta ook niet lijnrecht tegenover jou, ik vind Veltman geen geweldenaar en ben het ook eens met de meeste punten die je benoemt, maar Veltman wordt er onevenredig vaak uitgepikt en dat vind ik niet fair.

21 augustus 2019 om 09:16

Mee eens. Je ziet een heel andere Veltman dan als rechtsback. Als rechtsback is hij tamelijk onverzettelijk, in het centrum speelt hij met een keutel in zijn broek.

21 augustus 2019 om 09:28

@Shorty,

O, dan zijn wij het zeker eens. Veltman wordt vaak onnodig aangepakt. Ik snap alleen niet waarom Ten Hag voor Veltman kiest in het centrum. Dan vallen zijn tekortkomingen extra op. Vreemde is dat ik hem dan wel weer verrassend sterk vindt op de back positie. Wereld van verschil. Ik had iedereen kunnen benoemen. Alleen Onana en Martinez haalde een prima niveau, Veltman kort erachter inderdaad. Ik benoemde hem doordat je wanneer je hem van back naar het centrum plaats je mijns inziens niet een maar direct twee posities verzwakt. Ik snap die tactische keuze van Ten Hag gewoon niet zo goed. Hoevaak moet Veltman nog bewijzen dat hij geen centrale verdediger is.

21 augustus 2019 om 09:31

Ik zie Veltman ook veel liever op de backplaats. Zoals Kieft al zei hij voegt niet veel toe als centrale verdediger. Daar zijn andere spelers met meer potentie. Ten Hag kiest voor Veltman denk ik op CV omdathij zekerheid wil en je wel weet wat je aan Veltman hebt, maar hij zal ook niet echt boven zichzelf gaan uitstijgen. Trouwens heeft Ajax ook spelers nodig die de lijntjes gaan uitzetten in de verdediging en daar lijken Veltman en Martinez mij niet de spelers voor. Veltman is veel te onrustig in zijn spel en Martinez zal de taal nog niet machtig zijn en is er ng maar net dan is het nog lastig om je als een leider op te stellen. Blind mket gwn centraal spelen want die kan de lijntjes uitgooien op zowel verdedigend vlak als op het middenveld

21 augustus 2019 om 09:32

Ik ben meestal een stuk positiever over Veltman dan anderen hier, maar gister vond ik hem echt om te huilen. Zijn belabberde inspeelpass heeft meerdere counters ingeluid en naast zijn zwakke passing vertraagde hij ook nog eens het rondspelen. Vond hem gister echt heel slecht! Maar dat slechte werd een beetje verbloemd doordat er een aantal Ajacieden nog veel verder door de ondergrens heen gingen. Neres en Mazraoui als toppunten. Die deden werkelijk niks goed, net als Marin overigens, maar die heb ik überhaupt nog weinig goed zien doen dus dat schaar ik maar onder zijn vaste niveau.

21 augustus 2019 om 09:43

Maar dat Veltman op die positie speelde is eerder een fout van ten Hag dan van Veltman. Ik vind het gewoon jammer dat zoveel mensen een sneltoets Veltman lijken te hebben wanneer ze kritiek uiten, maar dan heb ik dat bij jou (Mario) verkeerd gezien.

21 augustus 2019 om 09:54

Ik ben absoluut niet van het affikken van spelers, zeker niet van Veltman. Was en is dus ook de fout van ten Hag. Veltman als back? Prima! Meteen doen. Dan is het een heel andere speler dan centraal. Dan lijkt hij zo gespannen en gefixeerd op geen fouten maken dat die fout er altijd komt.

21 augustus 2019 om 10:33

Dat Veltman überhaupt op het veld staat is voor mij dé reden dat het nu gewoon even wat minder loopt. Kon bij het oude Ajax prima meekomen. Zou bij Feyenoord misschien wel de beste CV zijn, maar in het Ajax dat CL aspiraties heeft heeft Veltman niets te zoeken. Komt hij simpelweg net een tikkie kwaliteit voor tekort

21 augustus 2019 om 12:01

Veltman was misschien niet zo slecht, maar ik heb hem zeker 5 ballen wild de tribune in zien trappen, wat op mij heel onrustig overkomt. En dat zie je niet vaak bij Ajax gebeuren, ballen expres uitschieten. Martinez daarentegen vond ik wel echt rust uitstralen in de verdediging. Overigens was de hele voorhoede ook zo onrustig en haast doelloos acties aan het maken en ballen voor aan het geven.
Tadic in de punt was een mooie oplossing tegen sterke tegenstanders. Maar vind het tegen een team als Appoel echt armoede dat er niet gewoon een goede spits staat en het liefst een die ook nog kan koppen.
Volgende week vanaf het begin met Kjh?

21 augustus 2019 om 07:59

Heerlijk daar zitten ze op de eerste rij om het al te gaan benoemen, want als PSV een schande was dan is Ajax al helemaaaaaal een schande.

Het was ronduit slecht , maar er komt nog een wedstrijd in de Arena. Er is veel werk aan de winkel - maar ik heb er vertrouwen in dat ze het gaan halen. Maar wat het team in de CL te zoeken heeft...

21 augustus 2019 om 08:06

@Le Papillon Ajax was slecht en beschamend....maar PSV is tegen een mindere tegenstander uitgeschakeld. Dat is dus nog triester. Maar zoals al aangegeven...ze waren slecht.

21 augustus 2019 om 08:11

Dat zeg ik toch ook - eht was ronduit slecht en dramatisch. Maar ik denk wel dat eht goed gaat komen. Maar man man man om te huilen

En dat eeuwig vasthouden aan Blind op middenveld en Veltman achterin, krijg er gewoon nachtmerrries van

21 augustus 2019 om 08:21

"maar PSV is tegen een mindere tegenstander uitgeschakeld."

Basel staat 30e op de UEFA-ranglijst, Apoel 59e.

21 augustus 2019 om 08:34

Zo ken ik er ook nog 1. Basel werd door nummer 172 uitgeschakeld.

21 augustus 2019 om 08:58

"zo ken ik er ook nog 1. Basel werd door nummer 172 uitgeschakeld."

En Ajax heeft vorig seizoen in 2 wedstrijden maar 1 punt gepakt tegen Heracles en die staan 164e. Dat zegt niet zoveel, he? Je eigen positie op de lijst wel, die is op basis van je prestaties over vijf jaar.

21 augustus 2019 om 09:15

Dat zegt niet zoveel, he? Je eigen positie op de lijst wel, die is op basis van je prestaties over vijf jaar.

Precies, maar jij maakt een vergelijking mbt Apoel en Basel he?

21 augustus 2019 om 09:23

"precies, maar jij maakt een vergelijking mbt Apoel en Basel he?"

Ja, omdat gesteld werd dat PSV uitgeschakeld werd door een minder tegenstander dan Apoel. De UEFA-ranglijst zegt iets anders.

21 augustus 2019 om 09:59

Nou als ik Basel zag voetballen en Apoel - dat kun je dat inderdaad stellen.

21 augustus 2019 om 11:10

Oke, het heden boeit niet? Hoop dat je als voetbal liefhebber toch wel kan zien dat Apoel momenteel sterker is dan Basel. Als je dan toch naar lijstjes kijkt, zoom dan in. Basel stond 2 jaar geleden nog 18e, zijn behoorlijk aan het afzakken.

Maar goed, AZ, Vitesse, en FC Utrecht zijn beter dan PSV gezien teletekst pagina 819.

21 augustus 2019 om 11:42

Er staat dat PSV is uitgeschakeld door een mindere tegenstander! Wellicht een mindere tegenstander ten aanzien van PSV zelf? Zo zou je het namelijk ook kunnen lezen. Ajax speelt nu dramatisch gelijk tegen een mindere tegenstander en PSV heeft zich uit laten schakelen door een mindere tegenstander. Hoeft niet perse zo te zijn dat er gesteld wordt dat Basel minder dan Apoel is.

21 augustus 2019 om 12:34

@kingb

Wat zou het toch lekker zijn als iedereen objectief naar een situatie zou kunnen kijken zonder snel op de ziel getrapt te zijn waarnaar je gelijk weer in de aanval gaat om een ander de vliegen af te vangen.

Ik bedoel; waarom is het eigenlijk relevant of Apoel beter of slechter is dan Basel? Is het dan zo moeilijk om volwassen te discussieren? Je kunt excuses blijven zoeken, maar uiteindelijk is de coefficientenlijst de meest betrouwbare bron in deze discussie. Subjectieve meningen zijn dat niet.

21 augustus 2019 om 17:30

Waarom is Veltman altijd de lul bij menig ajacied. Hij was gister zelfs 1 van de beteren bij Ajax! Lijkt wel of hij nooit wat goed kan doen...

De Cyprioten worden misschien wat overmoedig, maar moet zeggen dat zij ook de betere kansen hadden. Ten Hag moet toch wat schuiven in het elftal om het meer in balans te krijgen. Ik zou zeggen Blind centraal achterin en Alvarez op het middenveld. Marin nog wat tijd gunnen, die komt er (hopelijk) wel. Te veel spelers haalden hun niveau gisteren niet helaas.

21 augustus 2019 om 07:05

Ik hoop dar Blind centraal achterin de orde hersteld en dat Martinez naar het middenveld doorschuift. Martinez is rustig aan de bal, heeft een goede pass, lijkt prima te kunnen dribbelen en verlegt het spel snel. Zie hem graag eens op het middenveld.

21 augustus 2019 om 07:23

De helft van de keren dat Martinez het middenveld indribbelt verspeelt hij de bal. Ik snap niet dat mensen denken dat hij daar beter zou zijn dan Blind. Het probleem zit bij Marin/Mazraoui. Ik zou eerder Ziyech en Donny met in de punt naar achter Blind opstellen.

21 augustus 2019 om 07:39

Ik zeg nergens dat hij het beter zou doen dan Blind maar de verdediging is een gatenkaas momenteel. Blind heeft het vorig jaar prima gedaan achterin, het gehele jaar. Blind zal zorgen voor stabiliteit achterin en vanaf daar voor rust zorgen.

21 augustus 2019 om 09:38

Het voordeel is dan wel wat je op het middenveld eens meer duels kan winnen, want Blind is potioneel wel sterk maar veel te slap in de duels, Marin en Nous zijn ook geen spelers die veel duels winnen. Dat was gister ook het geval, op het 1e kwartoer na werd zowat elk duel op het middenveld verloren.

21 augustus 2019 om 07:46

Zelfde geldt voor Ajax, 5 seizoenen niks gepakt, 1 seizoen uitstekend gespeeld en denken gelijk dat ze bij de top horen. Tuurlijk worden de Cyprioten overmoedig als Ajax niks in te brengen heeft terwijl zij voornamelijk als favoriet worden gezien.

21 augustus 2019 om 07:58

@shevanr7

Dat is het hem juist, jij bent net zo overmoedig als die Cyprioten. Ajax heeft zeker kansen gehad en goede ook. Dat ze die niet afmaken is een ander verhaal, maar die kansen waren niet minder groot dan die van de Cyprioten, gewoon nog slechter afgemaakt.

Daarbij als je tegen 10 man alleen nog maar kan tegenhouden, geen enkele aanval kan opzetten en kansen tegen krijgt, dan is overmoedigheid echt totaal ongepast.

21 augustus 2019 om 08:28

Onana heeft toch een stuk meer reddingen moeten verrichten dan de keeper van Nicosia. Het zag er bij Ajax dreigend uit een paar leuke schoten uit de 2e lijn en dan de kans van Huntelaar maar zoveel was het uiteindelijk niet. Nicosia heeft meer en betere schoten op doel gehad en Onana heeft Ajax meerdere keren op de been gehouden.

21 augustus 2019 om 08:35

Haha het is maar hoe je het bekijkt. In 3 jaar tijd finale Europa League, en halve finalist van de CL. 😉

21 augustus 2019 om 09:08

Ik overmoedig? Volgens de Ajacieden zouden ze het wel even doen en een pak slaag geven, Apoel zou geen schijn van kans hebben, wie is er nou overmoedig? Uiteraard hoopte ik dat Ajax wel zou winnen.

21 augustus 2019 om 09:11

@noldries leuk een finale en halve finale toch sta je met lege handen.

21 augustus 2019 om 09:37

@ninjakai, dat ben ik absoluut niet met je eens. Ajax heeft amper een bal op doel geschoten, omdat ze niet eens een goede eindpass hebben gegeven. De Cyprioten zijn meerdere keren goed voor het doel gekomen, maar waren daar niet scherp. Als ik heel eerlijk ben was 3-0 een betere afspiegeling van de wedstrijd geweest dan 0-0. Ajax werd gewoon volledig ondersteboven gecounterd. Die Cyprioten kunnen er misschien niet veel van, maar ze hebben snelle spelers voorin die de verdedigers bij Ajax voorbij liepen alsof ze lijm onder de voeten hadden.

Natuurlijk waren die counters allemaal het gevolg van slap passen bij Ajax en niet de verdienste van Apoel door goed verdedigen, maar feit blijft dat objectief gezien Apoel veel en veel meer aanspraak mocht maken op de overwinning.

21 augustus 2019 om 12:18

Je kan ook overdrijven. Een gelijkspel was op zich een redelijk terechte uitslag. Beide teams hebben grote kansen gehad en hadden de kans om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Beide teams hebben dat nagelaten. Apoel had zeker kunnen winnen, had daartoe betere kansen dan Ajax. Maar 3-0 was wel flink geflatteerd geweest. Zelfs een 0-1 voor Ajax was nog misschien een betere afspiegeling van de wedstrijd dan 3-0 voor Apoel.

21 augustus 2019 om 08:13

Waarom zou je, naast Blind, nog een verdediger op het middenveld zetten. Er moet gewoon een creatieve middenvelder bij. En een vleugelaanvaller die wel aan de zijlijn blijft en een voorzet kan geven.

21 augustus 2019 om 08:55

Een voorzet op wie dan? Over het middenveld wel met je eens, niemand kent die Alvarez überhaupt, maar mensen komen al met de meest creatieve oplossing om hem op te stellen.

21 augustus 2019 om 10:44

Blind wil ik wel zien met of Schuurs of Alvarez achterin. Blind om daar toch weer controle te geven.
Martinez op de 6 zetten die gozer heeft gif en kan goed voetballen dus wie weet gaat dat werken. En ik zou maar eens een van de Beek melden dat hij niet alleen maar in de spits moet lopen maar ook het middenveld moet helpen.
Daarnaast Marin ook nog maar een kans geven (al is hij echt heel erg matig), maar misschien met Blind achterin en Martinez op het middenveld en van de Beek die wat helpt moet het goedkomen.
Voorin vindt ik Tadic in de spits tegen zo’n tegenstander ook niet helpen dan kan je beter Huntelaar opstellen of die Traore een kans geven.

21 augustus 2019 om 11:19

Dat kun je natuurlijk ook van Ajax zeggen. Het lijkt namelijk nogal als een verrassing te komen dat Ajax het weer ouderwets moeilijk heeft tegen ploegen als Paok en Apoel. Bovendien heb ik tot gisteren eigenlijk nauwelijks kritische geluiden gehoord. Alles werd afgedaan met het excuus dat de ploeg nog niet was ingespeeld.

Maar goed, langzaam staat men weer met beide voeten op de grond en kan er eindelijk weer eens kritisch gekeken worden naar Ajax, de spelers en hun kwaliteiten. Te veel spelers zijn gehyped waarbij hun zwakke punten niet benoemd werden. Daar kun je niet meer onderuit, want de zwakke punten liggen eigenlijk al sinds de voorbereiding bloot.

Al waren er nog slechtere spelers, dit bewijst maar eens dat t over is voor Veltman

21 augustus 2019 om 07:29

Als centrale verdediger wel, als rechtsback mag hij van mij prima in het elftal staan. Blind moet alleen een linie terug en Schuurs of Alvarez naast hem zodat Martinez naar 6 kan.

21 augustus 2019 om 10:09

Inderdaad. Op rechtback speelt Veltman prima. Hij geeft daar verdedigend ook veel steun aan het centrum waardoor het team stabieler wordt.

Ik vind dat Ten Hag ook een grote fout maakt door het team helemaal door elkaar te gooien. Ik snap niet dat hij zijn verdediging na het vertrek van De Ligt verder ook helemaal door elkaar husselt. De verdediging is de basis. Ik zou altijd beginnen met Onana, Veltman (RB), Blind (LCV) en Nico (LB). Basis van vorig jaar. Zij kunnen de RCV (Schuurs/Alvarez) en het middenveld neerzetten omdat zij gewend zijn aan de vaste patronen. Zo creëer je sneller vastigheden dan nu (waarbij het hele elftal door elkaar wordt gegooid en ook vastigheden (Veltman/Blind) worden vergooid waardoor ook zij meer met zichzelf bezig zijn..

Apoel speelt reactie voetbal, omdat ze het spel niet kunnen maken. Waren zij dan ook beter dan Ajax? Nee dat vind ik niet. Ze waren beide gewoon slecht. Het was een matige wedstrijd door beide teams.

21 augustus 2019 om 07:45

Futures

Als je de betere kansen ontwikkeld maakt het niet uit met welk type voetbal je dat bekomt, reactie voetbal kan even moeilijk en van een even hoog niveau zijn als aanvallend voetbal.

21 augustus 2019 om 08:57

Alex ik ben het wel eens met de strekking van jouw verhaal, maar vraag alle topsporters op de wereld of het moeilijker is om aan te vallen of te verdedigen en dan denk ik niet dat jouw laatste zin overeind blijft. Als aanvallend voetbal even makkelijk of moeilijk was, dan zouden heel wat meer underdogs proberen aan te vallen lijkt me.

21 augustus 2019 om 09:01

Shorty

Ben ik eigenlijk niet met je eens, goed verdedigen is minstens zo moeilijk als aanvallend spelen, zelfs moeilijker imo, want itt tot aanvallers hun fouten worden verdedigers hun fouten vaak uitvergroot en afgestraft. Maar goed, is misschien ook een cultuur dingetje? Met mijn achtergrond zie ik verdedigen als een kunst, in NL geld een doorgaans aanvallendere filosofie als de maatstaf voor " goed voetbal ".

En dat is indien het zo is prima natuurlijk, heerlijk toch die clash van stijlen en manieren van denken over ons aller mooiste spelletje 😄

21 augustus 2019 om 09:14

Goed verdedigen is ook een kunst, maar toch zie je alle underdogs zich ingraven in de hoop een grote reus te verrassen. Ik zie een Qarabag of BATE nooit va banque alles op de aanval gooien omdat dat net zo makkelijk of moeilijk zou zijn. Ik denk dat het merendeel van de wereld toch denkt dat ze verdedigend een grotere kans hebben wanneer ze de underdog zijn. Wel ben ik het met je eens dat verdedigend of counterspel net zo goed of slecht kan zijn als aanvallend spel. Het zijn verschillende stijlen die beide goed of slecht uit kunnen vallen.

21 augustus 2019 om 09:25

Wat Apoel liet zien vond ik anders van een bijzonder treurig niveau. Overtredingen maken, snel gaan liggen, kaarten aannaaien, met 9 man inj het eigen strafschopgebied, echt alles doen om te ontregelen. Zijn ze prima in geslaagd hoor, daar niet van. Maar doet pijn aan de ogen.

Ajax mag echt oppassen want Apoel zal in de Arena daar nog een schepje bovenop doen. Als ze weten te scoren kon het wel eens heeel vervelend worden.

21 augustus 2019 om 10:54

Als Ajax net als Apoel had gespeeld gisteren, dan had de bal 90 min op de middenlijn gelegen.

21 augustus 2019 om 09:22

Is wel een typisch Nederlandse benadering Futures. Als je het spel niet maakt ben je minder. Nog niet zo heel lang geleden was het standaard dat Nederlandse clubs balbezit hadden en met 'mooi' voetbal ten onder ging, omdat de tegenstander ipv balbezit de doelpunten maakten.

Hebben we nog niets geleerd?

21 augustus 2019 om 11:24

Zeg je dat ook even tegen de Italianen met hun rijke historie, bereikt met reactievoetbal? Er mogen dan veel ploegen zijn met meer middelen dan Ajax, maar Ajax heeft weer veel meer financiele middelen dan Apoel. Zo'n ploeg kan de poorten moeilijk opengooien. Dat soort ploegen spelen nou eenmaal reactievoetbal en doen dat vaak best verdienstelijk.

21 augustus 2019 om 12:18

Als iedereen aan reactie voetbal zou doen, dan zou het altijd 0 - 0 blijven en de supporters komen niet meer.

Ik kan me goed voorstellen dat APOEL achteraf teleurgesteld is met een gelijkspel, hoewel ze er vooraf wellicht voor hadden getekend. Echter maak ik me minder zorgen voor de thuiswedstrijd dan dat ik dat deed tegen PAOK. Ajax kwam gisteren voornamelijk in de problemen doordat 9 van de 11 spelers zwaar door de ondergrens zakten. Niet doordat de tegenstander het ze zo lastig maakte, maar gewoon omdat ze een offday hadden. Bij Ziyech en Neres mislukte vrijwel iedere actie. In de opbouw grossierden Veltman, Marin en blind in foute passes en onnodig balverlies. Als je zelfs met zulk collectief falen in Europa de 0 kunt houden en de ongeslagen (uit) reeks voort kunt zetten, dan kun je daar ook nog wat hoop uit putten. Zo slecht zullen we het voorlopig niet zien. Als je deze ploeg desondanks thuis niet kunt verslaan, dan heeft ‘dit’ Ajax ook niets in de championsleague te zoeken.

21 augustus 2019 om 07:33

Eigenlijk met praktisch alles eens, behalve dan dat ik Tagliafico nog een voldoende vond scoren (onana en Martinez de 'uitblinkers'. De rest was erbarmelijk slecht inderdaad met Mazraoui en Marin voorop.

Die Cyprioten hebben het maximale uit de wedstrijd gehaald. Een 0-0 thuis. Goede wedstrijd van ze, en Ajax een hele slechte. Helaas voor hun wordt de uitslag over 2 wedstrijden bepaald. Volgende week is Ajax door en is iedereen deze wedstrijd vergeten.

Nou, bij deze dan voor heel Cyprus: gefeliciteerd! APOEL nog steeds niet gescoord maar eigenlijk willen ze dus toch kunnen zeggen dat ze gewonnen hebben. Op die manier mag de gouden cup uit 2010 ook richting Nederland komen, want Robben had ook bijna gescoord 1 op 1 op Casillas. En daarnaast kan in het mis hebben, maar de voorrondes gaan over 2 wedstrijden. Dus misschien is er nog een wedstrijd te spelen.

De betere kansen hebben is 1 ding, ze afmaken is een 2e en dat is ze ook niet gelukt.

21 augustus 2019 om 11:28

"we gaan daarheen om een doelpunt te maken en dan hebben de kwalificatie in zicht", aldus aanvaller Linus Halenius. "het wordt moeilijk, maar we geloven erin." Voormalig NAC Breda-middenvelder Uros Matic vult aan".

Voor de rest gaan de quotes in dit artikel enkel over de wedstrijd, niet over de return. Ze zeggen nergens dat ze door zijn of dat ze Ajax nu zeker gaan pakken. Je kunt ook niet ontkennen dat Apoel zichzelf een goede uitgangspositie heeft verschaft. Ajax overigens ook, al was het gisteren inderdaad niet goed.

Ik begrijp de reactie van de Cyprioten wel. Zeker in de 2e helft had je het gevoel dat de kans dat iemand scoort groter was bij Apoel dan bij ons. Onana heeft 2 keer ook echt goed moeten ingrijpen (man of the match aan onze kant).

Al met al was het barslecht van ons, maar uiteindelijk 0-0. Dat is Europees een prima uitslag, nu moeten we onze rug rechten en het volgende week thuis afmaken!

21 augustus 2019 om 07:58

0-0 is europees helemaal geen prima uitslag. 1 snelle tegengoal en het wordt zwaar billenknijpen. Je moet nu winnen.

21 augustus 2019 om 11:35

Wat je (of eigenlijk de technische staf) moet doen, is erkennen dat je op het middenveld niet de handelingssnelheid hebt en in de verdediging niet de stabiliteit om te spelen zoals vorig jaar. Daar zit namelijk het grootste probleem op dit moment. Dat de tegenstander nog relatief weinig scoort heeft meer met de kwaliteiten van de tegenstander te maken dan met de stabiliteit in de verdediging van Ajax. Ze krijgen namelijk wel relatief veel kansen tegen.

Als je nu gewoon met Onana, Tagliafico, Blind, Schuurs, (rechtsback), Martinez, Van De Beek, Ziyech, Tadic, Huntelaar, Neres speelt is het allemaal al wat stabieler naar mijn mening. Gewoon 4-3-3 met een verdedigende middenvelder (martinez) en een nummer 10 met creativiteit (ziyech). Van De Beek zal in deze ook eens mee moeten verdedigen als gewone 8.

Ik zou als ik Ten Hag was de komende wedstrijden toch iets anders proberen. Mazraoui en Marin mogen van mij er een paar wedstrijden naast staan, want Maz laat dit seizoen alleen maar domme dingen zien en alles lijkt voor Marin veel te snel te gaan. Blind gewoon terug op vertrouwde positie, en ik denk dat een jongen als Schuurs heel erg gebaat is bij een ervaren speler naast hem die goed kan coachen. Veltman rechtsachter met Dest als backup, en twee beulen in de vorm van Martinez en Alvarez voor de verdediging. Van Alvarez hebben we nog niet veel gezien, al geeft hij zelf aan dat hij zichzelf meer comfortabel vindt op het middenveld. Martinez daarentegen is misschien wel de beste Ajax-speler sinds de voorbereiding en is aan de bal ook erg sterk.

Frenkie en Schone zal je nooit helemaal vervangen, maar ik denk dat je met bovenstaande spelers in ieder geval meer bestand bent tegen omschakelingen. Op Blind na ben je gewoon je complete verdedigende as van vorig seizoen kwijt (De Ligt, Schone en Frenkie), dus dat moet eerst gerepareerd worden. Met een stabiele restverdediging geef je de aanvallende spelers ook meer ruimte en minder druk om voorin te blijven hangen.

Onana
Veltman
Schuurs
Blind
Tagliafico
Alvarez
Martinez
Ziyech
vd Beek
Neres
Tadic
21 augustus 2019 om 08:07

Je hebt alleen wel verbindingspelers nodig op het middenveld. Jij hebt nu alleen verdedigers en aanvallers.

21 augustus 2019 om 10:16

Ook Blind was gisteren helemaal nergens in de omschakeling. Meerdere keren sjokte hij achter een counter aan en was hij te laat. In dit soort wedstrijden mist hij in mijn ogen het loopvermogen op het middenveld. Ik ben het dan ook helemaal met je een dat Blind weer in de verdediging moet spelen. Het probleem van Ten Hag is alleen dat er geen verdedigende middenvelders zijn die voldoen..

Slechte wedstrijden heb je er tussen zoals deze, volgende week in de JC arena zijn de verhoudingen anders let op....

21 augustus 2019 om 09:30

Ik zou er niet te hard op rekenen. Apoel verstaat de kunst om treitervoetbal te spelen en Ajax perfect te frustreren. Daar gaat Ajax echt nog een helse kluif aan beleven want in 1 week zie ik ten Hag dit niet zomaar even 180 graden omdraaien.

21 augustus 2019 om 10:49

Een betere opstelling maken en Ajax zal heel anders voor de dag komen hoor....

21 augustus 2019 om 11:39

Dit Ajax is hoe dan ook afhankelijk van Ziyech en Tadic. Als zij in bedwang gehouden worden of niet in de wedstrijd zitten, blijft er weinig over en krijg je het ook volgende week lastig. Het zal er dus om spannen of die twee op komen dagen in de wedstrijd.

Ajax zal zeker deze week van z'n filosofie af moeten stappen, want je hebt niet de handelingssnelheid en de verdedigende stabiliteit om dat te kunnen spelen. Wel in de aanval, maar zeker niet in de verdediging en op het middenveld.

Allemaal rare reacties ajax onwaardig bullsjit nederlands voetbal is al deze eeuw niks meer.
Elke tegestander in europa is gewoon goed en kan nederlandse clubs uitschakelen. Is allemaal naief nederlandse pers 1 zwaluw maakt geen zomer

Ik gun alle Nederlandse ploegen het beste als ze in Europa spelen. Zowel Ajax als Psv. Wat deze beide teams tegen Apoel en Haugesund hebben laten zien is bagger, ik denk dat er een onterechte hele grote portie zelfoverschatting bij zit. Zowel Apoel als Haugesund hebben kansen gehad op meer. Dat is beschamend als je zoveel meer kwaliteit hebt. Desondanks blijf je naar zulke wedstrijden kijken omdat je verwacht dat er een keer een kentering komt. Zonde van de tijd eigenlijk, een potje 'mens erger je niet' is interessanter. En toch hoop ik dus dat Ajax en PSV allebei doorgaan, en ook Feyenoord en AZ.

Hoop dat Marc zich dood geschrokken heeft en nog een middenvelder word gehaald. Volgens mij heeft gundugan uitzicht op weinig speeltijd. Dat zou mijn droom kandidaat zijn. Ascasibar van Stuttgart schijnt een groot talent te zijn. Propper komt verdedigend te kort. Ben geen fan van strootman maar als ten Hag het in hem ziet zitten is hij welkom. Er moet een opvolger voor de jong komen je kunt niet een heel seizoen weg gooien door verkeerd te gokken op Marin. Ekkelenkamp en Eiting komen te kort mijn inziens. Vd Beek zou ik sws op de plek van schone zetten. Verdedigend is donny echt niet minder dan schone. Blind heb je nodig om blessures links en centraal achterin op te vangen.

21 augustus 2019 om 10:18

100% eens. Met dit middenveld gaat het niets worden (in Europa) en is het wellicht beter om Donny terug te halen. Er moet een verdedigende middenvelder bij.

21 augustus 2019 om 10:48

Gundogan? Verdient ongeveer 8 miljoen per jaar bij City. Denk niet dat hij zijn salaris wil halveren om bij Ajax te spelen.

Blijkbaar hebben ze op Cyprus ook van die bijzondere brillen.
Ajax was dramatisch, maar Apoel legde nou ook geen hoogstaand voetbal op de mat. Die konden ook geen bal over 5 meter passen.

21 augustus 2019 om 11:47

Maar hoeveel kun je verwachten van een ploeg met spelers die niemand kent? Ik heb net even gekeken, maar in de 3 meest huidige transferperiodes (inclusief deze) heeft Apoel 2.950.000,- uitgegeven aan transfers en 7.760.000,- verkocht aan spelers.

Ajax daarentegen heeft 134.600.000,- uitgegeven aan transfers en voor 282.000.000,- verkocht. Dat zijn natuurlijk wel astronomische verschillen. Die Cyprioten hebben dus hele andere verwachtingen op het gebied van voetbal dan wij hier in Nederland.

laat die cyprioten nu maar lachen en denken dat ze zo veel kans maken in de Arena. Zo goed waren ze zelf ook niet. Ze hebben 1 speler die echt gevaarlijk was, de rest was toch ook niet bijzonder.

Mag toch hopen dat Ajax dit volgende week in huis gewoon afmaakt met het eigen publiek erachter.

In een seizoen heb je altijd wel een paar waardeloze wedstrijden, liever nu dan. En Europees uit gelijk spelen is niet zo erg, alleen liever wel met een doelpuntje.

Ach, als Donny 2x iets scherper had gepasst, dan was t ook een andere wedstrijd geweest.
Feit blijft dat t middenveld niet klopt.
Vorig seizoen begon iedere aanval bij het kwartet: De Ligt, Blind, De Jong en Schone. Daarvan is nu 3 kwart vertrokken. Er is geen verbinding, geen snelheid. Jeugdspeler inpassen?

21 augustus 2019 om 11:51

Schone niet echt. De handelingssnelheid van Schone was behoorlijk laag en dat ging ook regelmatig mis. Echter had je toen De Jong met z'n intercepties en anders nog het gebalanceerde blok De Ligt - Blind.

Man man man, wat hoop ik toch dat Ajax in eigen huis er kneiterhard op gaat klappen en de Cyprioten met pak'm beet een 3-0 terug naar huis gaan sturen. Laat de wedstrijd van gisteren een soort van incident zijn.

Blind een linie laten zakken, samen met Alvarez in het centrum. Martinez met van de Beek en tzt Eiting op het middenveld.

Apoel had gewoon 2-0 moeten winnen gister, dat was nog verdiend ook. Zo'n slecht Ajax heb ik in jaren niet gezien.
Marin geef ik nog de voordeel van de twijfel. Bij Standaard begon die ook ontezettend slecht. Maar ik zou hem nu wel eff op de bank zetten en en af en toe laten invallen.die jongen staat vol onder spanning.
Waarom niet met Lang op het middenlveld? Hele voorbereiding goed gespeelt en Ten Hag gunt die jongen geen speeltijd.
Veltman in het centrum dramatisch maar als back kan die best mee.
Ben benieuwd volgende week..

Onana
Veltman
Blind
Martinez
Tagliafico
van de Beek
Alvarez
Lang
Ziyech
Tadic
Neres
21 augustus 2019 om 11:54

Als een aankoop van 12,5 miljoen euro al onder hoogspanning staat, hoeveel mag je dan van een jeugdspeler zonder ervaring verwachten? Zoiets werkt als zo'n jongen terechtkomt in een geoliede machine als de druk er niet vol op staat, maar dat is Ajax verre van op dit moment.

Als dit de ondergrens is dan gaat het een lastig seizoen worden, ook in Nederland. Maargoed, 0-0 is op zich redelijk natuurlijk, hoewel het wel een gevaarlijke stand is. De 2-2 bij Paok was een stuk beter.

Ik snap dat Ten Hag nog een beetje aan het zoeken is na het vertrek van De Jong en De Ligt. Maar waarom je hele elftal overhoop gooien??

Laat Blind en Masroui lekker doen wat ze vorig jaar ook deden. Die speelde wekelijks voor een 8. Vervang de De ligt en de Jong voor een nieuwe speler of talent en laat de rest lekker staan.

21 augustus 2019 om 11:57

Omdat het elftal niet zoals vorig jaar is. Blind en Mazraoui kunnen dus niet doen wat ze vorig jaar deden. Mazraoui had vorig jaar Blind, De Ligt en De Jong om zich heen staan, nu alleen nog maar Blind. Blind had vorig jaar Tagliafico, De Ligt en De Jong om zich heen, nu alleen nog maar Tagliafico. Je kunt niet zo spelen als vorig seizoen, want die kwaliteiten zijn er niet meer in de achterste twee linies.

Het is héél treurig om te moeten zeggen, maar de Cyprioten hebben nog volledig gelijk ook. Ik schaam heel erg diep als Ajax supporters voor wat Ajax gisteren liet zien. En helaas deel ik het optimisme van de Cryprioten, en voor mij als Ajax-supporters dus het pessimisme, voor de return in Amsterdam. Ajax heeft de Apoel eigenhandig in het zadel geholpen en aan een enorm zelfvertrouwen voor de return geholpen. Echt, het is met geen pen te beschrijven hoe groot deze schande is.

21 augustus 2019 om 10:29

Dat misplaatste zelfvertrouwen zal Ajax alleen maar helpen. Ze hebben hun kans gehad en verprutst tegen een historisch slecht Ajax.
Volgende week wordt het gewoon 5-0.

21 augustus 2019 om 12:06

Ja, want de voorbereiding en de afgelopen drie wedstrijden in Europa wijzen er ook echt op dat Ajax er even overheen walst. Dat misplaatste zelfvertrouwen is toch vooral van toepassing op jou. Die Cyprioten hebben hoop op een goede afloop, terwijl jij een 5-0 min of meer afdoet als een feit. Wie heeft er dan een misplaatste vorm van zelfvertrouwen?!

Grappig, het is ze gelijk volledig naar de bol gestegen. Ik begrijp het enthousiasme echter niet. Zelfs van dit zeldzaam slechte Ajax niet eens kunnen winnen.
Ik ga gewoon uit van een hele makkelijke ruime overwinning van Ajax volgende week.

21 augustus 2019 om 10:43

Haha typisch dit. Ajax mag van geluk spreken dat het gister een gelijkspel is geworden, maar jij weet het zo te buigen alsof Apoel van geluk mag spreken dat Ajax dramatisch speelde. Als ze volgende week weer zo spelen liggen ze er naar alle waarschijnlijkheid gewoon uit. Tegen PAOK was het ook al niet best, het lijkt er op dat Ajax zonder de Ligt en Frenkie gewoon de controle mist om tegen dit soort tegenstanders te domineren.

21 augustus 2019 om 11:13

''maar jij weet het zo te buigen alsof Apoel van geluk mag spreken dat Ajax dramatisch speelde''
Wil je werkelijk beweren dat dit niet het geval was dan?
Je doet nu net alsof Ajax blij moet zijn dat het fantastisch spelende Hapoel het gisteren is vergeten af te maken.
Gisteren hadden we na een kwartier toch allemaal het gevoel dat het 5-0 zou worden. Totdat Ajax plotseling met de minuut slechter ging spelen en werkelijk geen bal meer bij een medespeler kreeg. En zelfs tegen dit dramatische Ajax, dat nog een tijdje met 10 man speelde, heeft Hapoel niet kunnen winnen.
Dus ja, ik ga er vanuit dat Ajax voor eigen publiek, als het weer beetje in de buurt komt van zijn eigen niveau, volledig over deze ploeg heen walst. Zeker als die grieken op basis van deze wedstrijd meer naar voren gaan spelen.

21 augustus 2019 om 12:13

Je gaat er vanuit dat Ajax de eerste 15 minuten goed speelde en daarna minder. In Apoel gaan ze er vanuit dat Apoel het eerste kwartier slecht speelde en daarna wat meer in de wedstrijd kwam. Feit blijft dat Ajax goed weg is gekomen en er geen enkele garanties is dat het volgende week anders zou zijn.

21 augustus 2019 om 10:58

Kukelekoki, ik hoop het, maar voorlopig zou ik in een competitie met Paok, Apoel, Basel, Haugesund, PSV en Ajax niet al mijn geld er in willen zetten op de hoogste plaatsen voor Ajax en Psv. Allemaal gelijkwaardig (beter gezegd wij waren verre van oppermachtig) ..... tenminste als je niet door een Ajax of PSV bril kijkt. In deze vorm moeten Ajax en PSV nog net ons linkerrijtje kunnen halen. Onzin natuurlijk, zij zullen vast weer 1 en 2 worden maar wat is deze start onbeholpen. Waar zou dat aan liggen? Onrust door transferperikelen, nieuwe spelers die ingepast moeten worden, vroege start seizoen, slechte coaching (zijn Ten Hag en Van Bommel ingedommeld?). Ik weet het niet, er zijn vele oorzaken aan te wijzen.

21 augustus 2019 om 12:00

Gelukkig gebeurt dat bij Ajax en hier in Nederland nooit...

Er is gewoon een disbalans bij Ajax en dat betekent dat je anders moet gaan spelen. Het heeft geen zin om een manier van spelen te forceren op een ploeg die daar de kwaliteiten niet voor heeft op bepalende posities.

Wat een treurig Ajax onwaardig spel.
Er moet verbetering komen, Blind centraal achterin naast Schuurs of Alvarez. . Veldman rechtsback. Martinez middenveld als balafpakker, dat kan ie prima.

Middenveld van Ajax gisteren weer zwaar onvoldoende. Vond naast Marin en Mazraoui ook Blind dit keer niet goed in die positie. Ik dacht dat Ajax vooral het voetballend vermogen zou gaan missen, maar ik krijg ook steeds meer de indruk dat Ajax de snelheid en intensiteit van het druk zetten van de Jong mist.
Moet trouwens ook zeggen dat ik nog steeds niet overtuigd ben door van de Beek. Ik vind hem qua rendement in de Eredivisie soms tegenvallen. Dat was gisteren ook goed duidelijk. Die uitbraak met Ziyech en Tadic moet je meer mee doen. Net als die 1 op 1 met de keeper na de goede pass van Veltman. Zo'n bal moet echt ten minste tussen de palen, maar zijn aanname is daar net niet goed genoeg om gelijk goed te kunnen schieten.

Helemaal niks voor die misselijke ploeg, komende week afmaken en Ajax waardig voetbal laten zien. Thuis wordt de klus afgemaakt daar heb ik alle vertrouwen in, 2/3-0 winnen en ze de mond snoeren.

Het is heel simpel. Ajax begon goed, paar kleine kansjes. Het leek toen een makkelijke avond te worden. Net als uit bij PAOK. Juist dan lijken ze overmoedig te worden. Gaan ze rare ballen spelen en dan kan de tegenstander gevaarlijk counteren.

Ajax bleef niet rustig en gedisciplineerd spelen. Ze gingen steeds gehaaster de opening zoeken. Een beetje zoals uit bij Tottenham. Dat moet eruit.



Ten Hag zegt: volgende week moeten we het afmaken.
Alsof ze daar ergens aan waren begonnen.

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar als Onana een 8 verdiende en Belec slechts een 7.3 dan weet ik wie recht op de overwinning had. Kijk dus maar uit dat Apoel volgende week niet de klus afmaakt.

Wat me opviel dat Marin geen goede pass kan versturen. Alleen tikkie terug en breed, zit geen durf in zijn spel. Vind hem een slechte aankoop had meer van hem verwacht. Denk dat Doan wel goed bij Ajax zal passen. Die trekt zich op aan Ziyech en gaat helemaal opleven. Had dit graag willen zien, die Doan kan echt wel voetballen. Ajax was zeer matig, vind de verdediging drama, zie liever Veltman en Blind centraal achterin.

21 augustus 2019 om 12:04

Doan is in alles minder dan Van De Beek en brengt weinig creativiteit met zich mee. Waarom zou je dan Doan halen als je Van De Beek al hebt? Daarmee verander je werkelijk niets en maak je alleen de bank iets sterker. Bovendien denk ik niet dat Doan het vereiste niveau heeft.

21 augustus 2019 om 13:02

Ik heb het over Marin, snap dan ook niet dat je van de Beek erbij haalt? Zijn totaal verschillende spelers.

21 augustus 2019 om 13:21

Doan is een aanvallende middenvelder / buitenspeler. Het is dus logischer om hem te spiegelen aan Van De Beek dan aan Marin. Op basis waarvan is Doan ineens een speler met de handelingssnelheid en de passing? Doan is een dynamische aanvallend ingestelde speler met drive, niet met de subtiele techniek.

We moeten nu niet even gaan roepen dat we wel even doorgaan. Dat is op niets gebaseerd. 0-0 is een hele slechte uitslag. Ajax oogt kwestbaar en het zal nog moeilijk genoeg worden volgende week.

In de achterhoede zal er sowieso iets moeten veranderen, Veltman en Martinez zijn beiden 1.80 m. Daar ga je het in de CL niet mee redden, de meeste wedstrijden in de Eredivisie zul je geen problemen ondervinden, mochten ze doorgaan naar de groepsfase zal hopelijk Alvarez in het centrum komen te spelen. Desnoods Blind terug naar achter halen.

Maz moet stoppen met over t veld heen slenteren en sjokken. Maz moet stoppen met alleen zijn taak te doen. Hij moet nu opstaan nu de Jong en de Ligt weg zijn. Er is geen ondersteuning meer.
Ja hij is jong.. maar t moet echt.. anders kan die z'n carrière gedag zeggen. Zo'n zonde van t talent dat ik in m zie/zag. Missch ff met een psycholoog praten of een mental coach.

Haha die gasten van Apoel waren gewoon heel slecht, niveau vvv😄Johan Derksen vatte het mooi samen: Het is niet dat Apoel goed is, het is dat Ajax zo slecht speelt dat Apoel wel haast goed lijkt

Haha die gasten van Apoel waren gewoon heel slecht, niveau vvv😄Johan Derksen vatte het mooi samen: Het is niet dat Apoel goed is, het is dat Ajax zo slecht speelt dat Apoel wel haast goed lijkt

Hoogmoed, komt na de val zal ik maar zeggen.
Cyprioten heeft nu zoveel vertrouwen dat ze denken dat ze kunnen winnen.
Zelf denk ik dat Ajax het niet lukt op die manier van spelen zoals daar
Maar goed dat ze zo slecht gedaan hebben, kunnen nu niets meer veroorloven dan halen ze groepsfase niet op die manier.
Echt Nederlands om zo te presteren , in andere sporten is het ook zo geen mentaliteit, onderschatting, wel met de mond maar niet met daden. Was Ajax onwaardig en een anticlimax voor het Nederlands voetbal
Krijgen nu de kans om zich weer te laten zien hoe goed ze KUNNEN zijn







Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren