Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wim Kieft heeft twijfels over Ajax-aankoop: ‘Ik vind hem niet zo lichtvoetig’

Laatste update:

Wim Kieft heeft zijn bedenkingen bij de keuze van Ajax om Quincy Promes aan te trekken. Volgens de voormalig spits rendeert de vleugelspits vooral bij ploegen die op de counter spelen en past hij daarom niet echt in het spel van de Amsterdammers.

"Ik weet niet of dat een heel goede speler is", zegt Kieft in Veronica Inside als hij gevraagd wordt naar Promes. "Als er veel ruimte is dan is hij wel heel dreigend. Maar als je ziet hoe Ajax nu speelt, dat is in een heel kleine ruimte. En ik vind hem toch niet zo heel lichtvoetig." Ook Johan Derksen is niet onder de indruk van Promes.

"Het gekke vind ik: haast alle bondscoaches kwamen bij hem uit", aldus Derksen. "Hij heeft het blijkbaar in Rusland goed gedaan, hoor ik uit de overleveringen, want daar zie je nooit beelden van. Maar in Spanje hadden ze hem op het laatst rechtsback staan, daar was het ook geen succes."

Ook Kasper Dolberg kwam ter sprake in het praatprogramma. Ajax staat naar verluidt op het punt om de Deen te verkopen aan OGC Nice. "Daar gaat Ajax geen spijt van krijgen", zegt Kieft. "We zijn twee jaar verder, hij heeft het twee jaar niet kunnen laten zien. Dat had vooral met druk te maken denk ik, dat hij daar niet mee om kan gaan. Want voetballen kan-ie wel, daarom gaven ze hem ook steeds de kans."

In zijn eerste seizoen onder Peter Bosz maakte Dolberg indruk. "Dan ben je onbevangen", weet Kieft. "In het begin gaat het allemaal vanzelf. Op een gegeven ogenblik ga je je realiseren dat ze dingen van je gaan verwachten. Grote bedragen worden genoemd, en dan krijg je druk natuurlijk. Je denkt: ik moet vandaag scoren."

Is Quincy Promes een goede aankoop van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een counterspeler misstaat toch helemaal niet in de selectie van ajax lijkt me. Ja tegen ploegen die terugtrekken heb je hem misschien minder nodig ja, maar ploegen die vooruit dekken of ploegen die beter zijn of bij het verdedigen van een voorsprong, is het natuurlijk een ideale speler. Prima toch. Hij hoeft niet alles te spelen.

19 augustus 2019 om 21:54

Daar zit iets in, maar dan vind ik hem aan de dure kant.

19 augustus 2019 om 22:04

Wat is duur dan? Als Ajax aan wil haken bij de Europese (sub)top, gaat het gebeuren dat spelers met dit prijskaartje niet direct verzekerd zijn van een basisplaats. We kunnen onze ambities niet waarmaken met alleen maar spelers uit de categorie tot 4 miljoen voor op de bank. Ook voor spelers die niet altijd zullen spelen, maar wel specifieke kwaliteiten hebben, zal je nu soms de portemonnee moeten trekken.

20 augustus 2019 om 04:35

Klopt en dat Hakim en Neres bleven had ook niemand verwacht. Ik ben overigens een van de weinige die Promes juist wel in de kleine ruimte goed vind. Ik zag dat al terug tegen Heracles. Als je de beelden terugziet van zijn periode in Rusland zie je dat ook. Ik ben erg blij met hem. Hij zal u inderdaad dit jaar geen bassis speler zijn maar volgend jaar wel. Hij zal dit jaar genoeg spelen en naar een goed nivo groeien. Past ook nog eens goed in de groep. En gaat ook zeker zijn doelpunten meepakken. Af en toe denk ik weleens dat de analisten vergeten dat wij niet het budget van REAL of Barca of Bayern hebben en zomaar even Coutinho, Sané ofzo kunnen halen. Gewoon een Amsterdamse jongen, international die het in het buitenland prima gedaan heeft. Ik ben er blij mee.

20 augustus 2019 om 09:52

@woutersl

"klopt en dat Hakim en Neres bleven had ook niemand verwacht. Ik ben overigens een van de weinige die Promes juist wel in de kleine ruimte goed vind. Ik zag dat al terug tegen Heracles."

Het beeld dat van Promes wordt geschetst, is het beeld dat men van hem heeft nav zijn optredens in Oranje. En die optredens waren inderdaad matig. Maar je kunt een ellenlange lijst maken van spelers die het goed doen bij hun club en geen indruk weten te maken bij hun nationale elftal. Zelfs een superster als Messi is slechts een slap aftreksel van de Messi die we van Barca kennen, als hij het shirt van Argentinie om zijn schouders heeft.

Ook Neres werd met de grond gelijkt gemaakt toen hij niet meteen wist te imponeren. Dat is eerder regel dan uitzondering en ik ben er van overtuigd dat het ook met Promes ook goed gaat komen. Ik denk dat Promes als het er op aan komt, lichtvoetiger is dan Bergwijn omdat ik de kwalificatie die van Promes wordt gegeven, dat hij het beste tot zijn recht komt als hij ruimte voor zich heeft, veel meer van toepassing op Bergwijn dan op hem.

20 augustus 2019 om 15:56

Ik vind hem helemaal niet zo slecht in de kleine ruimte. Het is wel een speler die goede spelers om zich heen moet hebben. Tikken en kaatsen en dan diep. Met Tadic, Donny en Ziyech is dat een prima combinatie. Als ze elkaar aan gaan voelen kunnen we echt wel een hoop plezier beleven aan Quincy.
Daarnaast, vorig jaar hadden we een prima eerste 11 maar daarna was het vrij snel niet veel meer, nu hebben we een aantal opties. Mocht Quincy ons 1 ronde verder schieten in de CL dan betaalt hij zichzelf al terug.

klopt inderdaad. het is een speler die veel ruimte nodig heeft dus in de kleine ruimte heb je niet veel aan hem. misschien wel in de CL tegen sterkere ploegen als je vanuit de omschakeling speelt

een Bergwijn had veel beter in het systeem van Ajax gepast maar die was financieel onhaalbaar

19 augustus 2019 om 22:00

Was makkelijk haalbaar alleen niet logisch

19 augustus 2019 om 22:31

Makkelijk nog wel. Het gaat goed met Ajax, maar 40 gaan ze echt niet zomaar neertellen hoor

19 augustus 2019 om 23:28

Voor de ligt en de jong vang je 150 miljoen plus 90 miljoen champions league ongeveer 240 gok dat we 60 miljoen hebben uitgegeven hou je nog 180 miljoen over

20 augustus 2019 om 00:04

Een cursusje economie zou je goed doen Robinho71114 transferinkomsten kun je niet allemaal klakkeloos doorschuiven om nieuwe spelers van te kopen he. Stel je koopt Bergwijn voor 40 miljoen en geeft hem een 5-jarig contract: dan drukt dat met 8 miljoen per jaar op je begroting (excl. salaris). Dat is een zeer grote post, te groot zelfs. Het is niet voor niets dat Ajax zich langggggzaam aan het opwerken is op gebied van aankopen. Mensen die destijds riepen "we hebben 150mil eigen vermogen, kopen die handel!", die snappen niet hoe het werkt. Het is allemaal niet zo simpel om zulke grote aankopen te doen, daar heb je grote periodieke inkomsten voor nodig. Let op: periodiek, niet incidenteel. CL- en transferinkomsten zijn dus niet afdoende om zulke transfers te realiseren.

20 augustus 2019 om 02:06

Typisch gevalletje FIFA managercarrière. Als je echt zo te werk zou gaan heb je wel een probleem. Ik weet zo niet wat het jaarsalaris is van alle spelers die hebben verlengd en ook niet tot hoe lang hun contract doorloopt. Maar de salarisverhoging en het volledige salaris voor het aantal verlengde jaren moet er ook nog af. Daarnaast ook het salaris van de nieuwe spelers maal de looptijd van het contract. Je houdt dan geen 180 miljoen meer over. Prijzen- en transfergeld zal nog wel binnenkomen, maar daar mag je op de balans niet vanuit gaan, omdat dit geen gegeven is. Je kan dus niet de volle 240 miljoen uitgeven zoals op FIFA.

20 augustus 2019 om 07:06

Als je Bergwijn koopt voor 40 mln blijft je eigen vermogen in principe gelijk
Eigen vermogen is namelijk geld + contractwaarde spelers.

Maar de afschrijving van je contractwaarde drukt inderdaad op je begroting en Ajax kan niet zomaar die post verhogen met 8mln. Zeker niet nu ze Neres, Ziyech, Tadic en Blind nog hebben die daar behoorlijk op drukken.
De verkoop van de Ligt en de Jong heeft wat dat betreft 0 effect gehad, Sinkgraven verkopen was gunstiger voor de begroting ivm de daling afschrijving vergoedingssommen op de begroting met 1.4 mln

19 augustus 2019 om 22:03

Misschien is dit ook wel een aankoop met in het achterhoofd de CL.
Ten Hag is wel een coach die graag wat opties heeft om verschillende stijlen te proberen . Ook als je ziet hoeveel spelers er op meerdere plaatsen kunnen spelen

19 augustus 2019 om 22:27

Ben alleen wel.echt bang dat zodra Promes in zijn ogen te weinig speelt voor problemen gaat zorgen. Laten we hopen dat het meevalt. Fingers crossed.

19 augustus 2019 om 22:31

Dan moet hij er zelf voor zorgen dat hij aan meer speelminuten komt....

19 augustus 2019 om 23:15

Vind Bergwijn een zelfde type speler; vooral in countersituaties handig. Maar veel duurder, te duur. Ben blij dat ie niet gekocht is, al had Ajax het geld. Promes, ik geef hem gewoon het voordeel van de twijfel. Hij is nu speler van Ajax en zal geen basisspeler worden in de meeste gevallen. Echter kan het komend seizoen anders zijn. Prima speler.

20 augustus 2019 om 00:55

Dat is naar mijn mening toch wel onzin. Bergwijn is een speler die op de flank ook gewoon kansen kan creëren voor andere en in de kleine ruimte is hij ook niet slecht.

20 augustus 2019 om 09:55

Japie_krekel

"een Bergwijn had veel beter in het systeem van Ajax gepast maar die was financieel onhaalbaar"

Bergwijn is nog veel meer dan Promes een speler die het best tot zijn recht komt als hij ruimte voor zich heeft, dus die redenatie kan ik niet zo goed volgen. Promes kan ook heel goed uit de voeten op de 10, terwijl Bergwijn het duidelijk moeilijk heeft op die positie. Als Promes niet lichtvoetig is, geldt dat in het kwadraat voor Bergwijn.

Prima aankoop, gaat genoeg spelen dit seizoen en als het niks is verkopen voor hetzelfde geld of meer.

19 augustus 2019 om 21:59

Voor hetzelfde geld of meer? Nou als hij bij sevilla al verkocht is aan Ajax met verlies en bij Ajax wordt het niks, waarom denk jij dat Ajax dan hetzelfde geld of meer voor hem kan ontvangen? Ik kan echt geen 1 argument verzinnen, waarom dat zou zijn. Overmars krijgt veel voor elkaar, maar dit is echt onmogelijk.

19 augustus 2019 om 22:02

16 miljoen voor een oranje international met een mooie leeftijd is toch niet gek in deze markt? Dat krijg je er echt wel voor terug.

19 augustus 2019 om 22:03

Omdat het nog altijd een aanvaller van het Nederlands elftal is en speler van de grootste club van Nederland. Het feit dat hij international is verzekert je eigenlijk al van minimaal 10-15 miljoen en hij heeft ook gewoon een naam opgebouwd de afgelopen 5 jaar. No way dat Ajax bij de verkoop meer dan 2-3 miljoen verlies zou maken. Zal waarschijnlijk gewoon voor 15+ weggaan en als hij het echt goed doet voor 25+.

19 augustus 2019 om 22:09

Als het niks wordt hij Ajax, dan is die zijn plaats bij het Nederlands elftal ook kwijt hoor. Is nu zijn basisplaats al kwijt, en dat zal dan alleen maar erger worden. Hij staat dan gewoon wissel hij een club als Ajax hé, het is dan geen wisselspeler van een Europese topclub. Ik wens Overmars veel succes om een wisselspeler van Ajax die dan dus hij 2 clubs achter elkaar mislukt is, voor hetzelfde bedrag kwijt te raken als hij gekocht is. Je kan lang teren op wat individuele prijzen uit Rusland, maar mocht die bij Ajax ook mislukken (het scenario wat mij schetst), dan ben jij gewoon 2x mislukt. Dan ben je als club echt gek als je 15 miljoen betaalt voor een speler die in de bloei van zijn leven zou moeten zijn. Beter wordt die dan namelijk niet meer, alleen maar slechter.

19 augustus 2019 om 22:30

Ken jij ene Bruma die nu bij PSV speelt? Behoud ook redelijk zijn waarde ondanks teleurstellende periodes bij meerdere clubs...

19 augustus 2019 om 22:32

Rond de 15 ben je in de huidige markt al snel kwijt voor een speler die iets "extra" heeft ja

19 augustus 2019 om 22:37

Dat zegt me niet zoveel kleine. Het zegt eerder iets over de spelers in de basis. De spelers die aan de basis hebben gestaan van het huidige succes. Die zet je niet zomaar even op de bank, ook niet voor Promes

19 augustus 2019 om 23:31

Luuk de Jong was ook 2x mislukt, wel minder voor betaald en een stuk jonger maar eigenlijk zo goed als afgeschreven. Van Ginkel was ook geen zekerheid.

20 augustus 2019 om 12:28

@kleinegeneraa7

"ls het niks wordt hij Ajax, dan is die zijn plaats bij het Nederlands elftal ook kwijt hoor. Is nu zijn basisplaats al kwijt, en dat zal dan alleen maar erger worden. Hij staat dan gewoon wissel hij een club als Ajax hã£â£ã¢â£ã£â¢ã¢â©, het is dan geen wisselspeler van een Europese topclub. Ik wens Overmars veel succes om een wisselspeler van Ajax die dan dus hij 2 clubs achter elkaar mislukt is, voor hetzelfde bedrag kwijt te raken als hij gekocht is. Je kan lang teren op wat individuele prijzen uit Rusland, maar mocht die bij Ajax ook mislukken (het scenario wat mij schetst), dan ben jij gewoon 2x mislukt. Dan ben je als club echt gek als je 15 miljoen betaalt voor een speler die in de bloei van zijn leven zou moeten zijn. Beter wordt die dan namelijk niet meer, alleen maar slechter. "

Het is maar goed, vooral voor je eventuele manschappen, dat je geen echte generaal bent, anders was je gedoemd iedere veldslag te verliezen omdat je duidelijk aan een chronische vorm van tunnelvisie lijdt. Je laat in je je bijdragen geen enkele ruime voor de mogelijkheid dat je het mis zou kunnen hebben en dat zaken anders zullen verlopen dan je in de veronderstelling bent, terwijl die mogelijkheid er natuurlijk altijd is als het om een menselijke waarneming gaat. Daarnaast ben je zo schaamteloos vooringenomen, dat je een speler die nog nauwelijks een serieuze wedstrijd heeft gespeeld en dus ook niet aan een objectief oordeel kan worden onderworpen, de maat neemt, terwijl je het feit dat die speler met veel succes in Rusland heeft gespeeld, de zesde competitie van Europa, en daar in 128 wedstrijden 64 doelpunten heeft gemaakt en 32 assists heeft gegeven en in 2017 tot voetballer van het jaar is verkozen, wegwuift alsof die prestaties nooit hebben plaats gevonden. Hoe vooringenomen je bent, blijkt wel uit het feit dat je het in je reactie alvast een voorschot neemt op het eventueel mislukken van Promes bij Ajax, terwijl het seizoen amper is begonnen en Promes nog amper heeft gespeeld. Het is sowieso al bizar om de periode van Promes bij Sevilla als mislukking te betitelen terwijl hij daar gewoon 49 wedstrijden heeft gespeeld, waarvan de meeste als back. Dat hij zelfs in staat is om in 1 van de grote competities, die bekend staat om het offensieve spel, als back overeind te blijven, toont op zich al genoegzaam aan hoe stompzinnig een dergelijke bewering is. Kennelijk is er bij jou maar heel weinig nodig om als mislukkeling bestempeld te worden.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat bij jou de wens de moeder is van de gedachte en dat je vooral hoopt dat het verblijf van Promes bij Ajax tot mislukken gedoemd is. Wat ik me bij mensen als jou altijd afvraag, is of ze nooit in de spiegel kijken en bij zichzelf te raden gaan en zich afvragen, waarom een speler als Promes altijd wordt geselecteerd, ongeacht of de bondscoach nu Hidding, Blind, Advocaat of Koeman heet. In dat geval zouden de meeste mensen zich op een gegeven moment toch gaan afvragen of ze het misschien toch niet bij het verkeerde eind hebben en er niet zoveel kennis van zaken hebben als ze zichzelf toedichten. Maar aan de andere kant is het het belangrijkste kenmerk van tunnelvisie om dat niet te doen. Over Overmars hoef je je overigens geen zorgen te maken die heeft wisselspelers als Wober (11 miljoen), Kristensen (5 miljoen) en Dolberg (onder voorbehoud max 25 miljoen), allemaal met winst of in ieder geval zonder verlies weten te verkopen. Dus ook met je sneer richting Overmars, dat die gek zou zijn omdat hij 15 miljoen voor Promes betaald heeft, maak je vooral jezelf belachelijk. En ongeloofwaardig.

19 augustus 2019 om 23:18

Juist. Al die mensen (hier) die hem nu al afschrijven.. Gaat echt helemaal nergens over. We hebben het alweer over hem verkopen, hij is net hier en het seizoen is net begonnen.

Prima aankoop, gaat genoeg spelen dit seizoen en als het niks is verkopen voor hetzelfde geld of meer.

19 augustus 2019 om 22:05

10 miljoen strik er omheen en je 5 miljoen verlies nemen

Dit wordt never nooit wat bij Ajax

Hele domme aankoop

19 augustus 2019 om 22:13

En je vete tegen Promes wordt vervolgd.... Geef die jongen toch echt minstens een half jaar om zich aan te passen en te bewijzen... Jouw veroordeling is echt veel te vroeg.

20 augustus 2019 om 00:58

Kom op zeg! Een Nederlander die zich een half jaar aan Ajax aan moet passen. Zijn concurrentie is natuurlijk heel erg goed maar met zijn kwaliteiten moet hij er vanaf dag 1 staan. Daarnaast geloof ik niet zo in dat half jaar wat jij stelt. Ik denk dat goede prestaties gepaard gaan met vertrouwen en zeker bij zo’n trotse speler als hem denk ik dat een half/heel jaar bankzitten hem niet goed zal doen.

20 augustus 2019 om 16:43

Ja, misschien dat het vervelend wordt,maar elke keer als Promes ter sprake komt zal ik reageren

Ik vind het echt de slechtste aankoop sinds Sulejmani, en ik begrijp echt niet, zelfs als ik mijn best doe, wat Ajax heeft bezield om deze speler te halen

Waarschijnlijk paniek, met in het achterhoofd dat Ziyech en/of Neres zou vertrekken, en angst dat er dan geen volwaardige vervanger op tijd zou staan met oog op de voorrondes

Nou, hij heeft al snel laten zien geen volwaardige vervanger te zijn, dus nu zit je met een overbodige speler van 15 miljoen

Maar goed, als ik kijk naar de mensen die blijkbaar wel iets in hem zien: Advocaat-Koeman-ten Hag-Overmars dan wacht ik nog steeds tot op het moment dat ik het ook ga zien

Sorry, het lukt me nog steeds niet

20 augustus 2019 om 16:51

Plus, tel daar een paar jaar Oranje bij op

Bij mij is het half jaar al lang om, ik begreep al tijden niet dat hij in Oranje steeds werd geselecteerd

Maar ja, als je bijna elk wedstrijd met Babel in de basis staat, dan zegt dat veel over het niveau van de Oranje voorhoede

Ik verwacht van de voorhoede van Ajax iets meer...

Er moest een linksbuiten bij omdat tadic in de spits gaat spelen. Dus niet heel gek dat ze bij promes uitkomen als die maar 16 miljoen hoeft te kosten. Als je tegen een Europese top club speelt een heel belangrijk wapen.

Personlijk zag ik liever stengs of dilrosum komen omdat die wel de potentie hebben om de wereld top te halen.

Waarschijnlijk is de afweging geweest dat er iemand moest komen die er gelijk staat ivm de nieuwe opzet van een evt Europese competitie. Daar wil ajax koste wat kost aan meedoen en daarom moet er op korte termijn gepresteerd worden.

Misschien is Prommes wel aangekocht om een snelle speler te hebben die de ruimte achter de defensie kan benutten. Als Ajax bv voorstaat en ze worden achteruit gedrukt ,bv in CL, dan is het fijn om zo'n type voetballer erbij te hebben.
Ten Hag lijk me wel een coach die meerdere stylen wilt hanteren

Als hij zo doorgaat dan vrees ik dat hij ook niet meer opgeroepen zal worden voor Oranje. Op de bank wordt hij ook niet beter. Lijkt me wel zuur voor hem, hij had vast verwacht dat er aanvallers zouden vertrekken.

We zijn welgeteld 3 wedstrijden onderweg en als Ajax mee wil doen met de grote jongens is een sterke bank een vereiste. Geef die jongen de tijd om even te acclimatiseren zeg..

19 augustus 2019 om 23:28

Welke 2 wedstrijden heb je dan niet meegeteld?
Maar goed punt. Hij komt wel aan voldoende wedstrijden dit seizoen. Ben alleen bang dat hij geen serie wedstrijden gaat krijgen wat veel spelers toch nodig hebben om goed te presteren.

Onbegrijpelijke aankoop , zeker omdat hij nu minuten pakt die Noa Lang had kunnen krijgen. Veel betere balbehandeling , veel balvaster, veel meer overzicht en gogme en dus veel meer geschikt voor het Ajax spel.




https://youtu.be/tOo2ofDAou8

Ik merk dat de Nederlandse analisten nog niet helemaal rekening houden de vernieuwde status van Ajax. Wil je aanhaken bij de Europese (sub)top is het niet gek dat je ook aankopen zoals Promes er tussen hebt zitten. Die gozer kan prima ballen en heeft slechts vijftien miljoen gekost. Er zitten duurdere reservespelers op de bank bij menig Europese topclub. De analisten denken iets te zuinig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren