Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Telegraaf: Ajax sluit akkoord over transfer van ruim 20 miljoen euro

Laatste update:

OGC Nice en Ajax hebben een mondeling akkoord bereikt over een transfersom van ruim twintig miljoen euro voor Kasper Dolberg, zo meldt De Telegraaf. Daarmee is de club uit de Ligue 1 de 'voornaamste kandidaat' om de spits over te nemen. Het TSG Hoffenheim van trainer Alfred Schreuder wil alleen een verhuurperiode, zo klinkt het. Dolberg en Nice zouden 'op hoofdlijnen' al akkoord zijn over een meerjarig contract.

Voetbal International stelt dat de transfersom via bonussen kan oplopen tot 25 miljoen euro, maar De Telegraaf houdt het op 'ruim 20 miljoen'. De krant spreekt van een 'meevaller' voor directeur voetbalzaken Marc Overmars. Twee jaar geleden kon Ajax nog vijftig miljoen euro ontvangen voor Dolberg van AS Monaco, maar de club wilde toen niet meewerken aan een vertrek. Het was een 'dure misrekening', maar het feit dat de Deen nu meer dan twintig miljoen euro oplevert, wordt bestempeld als een positieve ontwikkeling voor Overmars en Ajax.

Zelf zou Dolberg geen vertrouwen meer voelen bij Ajax. Zijn voorkeur gaat dan ook uit naar een transfer. De 21-jarige aanvaller heeft een contract tot medio 2022 in de Johan Cruijff ArenA. Het werd de afgelopen dagen echter al duidelijk dat zijn toekomst elders zou liggen. Dolberg ontbrak dinsdagavond tegen PAOK Saloniki (3-2) en zaterdag tegen VVV-Venlo (1-4) al in de wedstrijdselectie van Ajax.

Erik ten Hag liet vrijdag al doorschemeren dat Dolberg niet op veel speeltijd hoefde te rekenen. "Ik heb hem het vertrouwen gegeven in de voorbereiding, maar we hebben voor die positie veel concurrentie. Hij heeft het een paar keer goed gedaan en een paar keer wat minder. Hij heeft de potentie om bij ons een heel belangrijke rol te gaan spelen", zei de trainer evenwel. Hij vertelde een dag later in gesprek met FOX Sports dat hij 'advies' heeft gegeven over de vraag of Dolberg verkocht dan wel verhuurd moest worden, maar wilde niet zeggen wat hij vond.

Ruim twintig miljoen euro is een goed bedrag voor Kasper Dolberg

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou niks mis mee toch 20 miljoen voor een speler die de laatste tijd geen pepernoot kan raken.

18 augustus 2019 om 23:50

Wanneer krijgt Overmars z'n standbeeld

18 augustus 2019 om 23:51

Die wij supporters met de hand moeten maken

19 augustus 2019 om 06:40

Overdrijven we niet een beetje. Een jaar geleden was het allemaal nog drama bij Ajax. Overmars en Van de Sar hebben toen de portemonnee moeten trekken om ook kun eigen hachje te redden. Het heeft beter uitgepakt dan men verwacht had.

19 augustus 2019 om 07:00

Een jaar geleden drama? Totaal niet. Overmars is sinds zijn start gestaag aan het opbouwen en het is al enkele jaren erg goed wat hij laat zien. Als je je blind staart op prijzen kom je misschien tot jouw conclusie ja, maar Ajax is echt veel gegroeid onder Overmars z'n bewind hoor! De portemonnee hebben ze niet moeten trekken om hun eigen hachje te redden maar als logisch gevolg van de geplande financiã«le groei. Edit: bovendien natuurlijk alsnog een positieve transferbalans van ongeveer 140 miljoen in het huidige seizoen, dus 'de portemonnee trekken' is sowieso een relatief begrip zoals je ziet.

19 augustus 2019 om 08:05

De portemonnee is vorig jaar getrokken om cl te halen en kampioen te worden. Ten Hag en de directie stonden zwaar onder druk omdat er jaren lang geen prijs is gepakt. Van der Sar heeft zelfs zijn functie ter discussie gezet mochten er dat jaar geen prijzen worden gepakt.

Ik ben super tevreden over Overmars maar we moeten niet doen alsof al het succes door hem komt.

19 augustus 2019 om 08:17

Volgens mij heeft Overmars niet het bod van Nice uitgebracht, maar is Nice zelf gekomen met dit voorstel. Als je zo met standbeelden wil overgaan, dan staat de arena straks vol met standbeelden ipv voetballers xd

19 augustus 2019 om 08:27

Niet al het succes komt door hem, tuurlijk niet. Het sportieve succes van vorig jaar bijvoorbeeld komt voor het leeuwendeel op het conto van Ten Hag en de spelersgroep (al heeft Marc hierin ook wel een aandeel door Tadic en Blind naar de Arena te halen). Maar het succes op Overmars' werkgebied, dat komt wel degelijk door hem. Hij stapte in als directeur voetbalzaken toen Ajax in 2012 toen de club er echt niet heel florissant voor stond. In de afgelopen 7 jaar hij Ajax bij de hand genomen en uit de financiele slob getrokken. Een eigen vermogen opgebouwd waar je u tegen zegt, mogelijk gemaakt dat de begroting stukje bij beetje opgeschroefd kon worden, in totaal voor bijna 500 miljoen aan uitgaande transfers gerealiseerd (!). Standbeelden heb ik het verder niet over, dat vind ik ook enkel toebehoren aan mensen die de club op sportief gebied heel veel gegeven hebben, maar ik denk dat N-AFCA het ook gewoon met een knipoog bedoelt, gewoon om aan te geven dat Marc zijn werk als TD echt buitengewoon goed uitvoert, en daar ben ik het dan wel weer mee eens!

19 augustus 2019 om 08:35

@pukas

Uiteindelijk zijn het altijd de spelers die het moeten doen op het veld, maar het staat buiten kijf dat Overmars erg veel goed werk verricht en niet voor niets genoemd wordt bij de grote clubs in Europa. Het fundament wordt jaarlijks door het vertrekken van belangrijke krachten wel gemaakt door de mensen achter het bureau, met samenwerking van de scouts.

Prijzen zijn het afgelopen seizoen pas weer binnen komen stromen, maar daar voor was de opmars al enkele seizoenen ingezet. Het jaar onder Bosz werd ook de finale van de EL bereikt. Mensen mogen er een andere mening over hebben, maar dat is voor mijn gevoel meer waard dan het winnen van de beker of een kampioenschap waar je elk jaar standaard voor mee speelt.

18 augustus 2019 om 23:51

En dan te bedenken dat ze ooit 40 miljoen geweigerd hebben.

18 augustus 2019 om 23:53

Van welke club dan? Is never bevestigd.

18 augustus 2019 om 23:56

Ja gewoon een logische keuze na zijn eerste jaar. Gelukkig heeft Ajax meer dan voldoende kapitaal op het veld staan en op de bank dus dat komt wel goed. 20 miljoen voor een speler die al 2 jaar uit vorm is, is gewoon een hele goede deal.

19 augustus 2019 om 00:03

Krijgen we dit weer. Er is nooit een bod van 50 miljoen (dat was het bedrag) geweigerd, want dat bod is nooit ingediend door Monaco.

19 augustus 2019 om 01:23

Wat is je bron dat dat bod nooit is ingediend?

19 augustus 2019 om 01:25

Wat is je bron dat het wel is ingediend?

19 augustus 2019 om 01:26

Dat kan verkeren want niemand kon vermoeden dat hij zo lang geblesseerd zou raken en nooit meer de oude zou worden.

19 augustus 2019 om 01:49

@sjempjonsliek, dit artikel, de Telegraaf.

19 augustus 2019 om 01:52

Dat is het risico. Nu al twee jaar weinig gepresteerd. Gekomen als A junior voor 400.000. Vertrokken voor 20 Miljoen plus. Netto hetzelfde als een Lozano er aan over houden. Ik vind het knap.

19 augustus 2019 om 03:00

Die rekensom klopt niet helemaal.

19 augustus 2019 om 03:25

Lozano levert 35 op dat is minus het bedrag dat aan zijn oude club wordt betaald. Dan de aanschaf eraf dat was 11 miljoen maakt 24 miljoen. Dolberg verkocht voor 20-25 miljoen minus 400.000. Scheelt niks toch

19 augustus 2019 om 03:27

Hij was het toen echt wel waard. Zo gek is dat toch niet. Maar hij was de spits voor de toekomst dus verkopen was geen optie.

19 augustus 2019 om 04:01

Was bijna een jaar geblesseerd. Dus 2 jaar uit vorm lijkt mij een beetje overdreven.

19 augustus 2019 om 07:17

@@xyzz,

Zo werkt het natuurlijk niet. Ja, meneer wij beschuldigen u van moord, het is aan u om het tegendeel te bewijzen.

19 augustus 2019 om 07:42

van die Chinese club op Neres? Ja maar dat heeft toch niks met Dolberg te maken?

On: Mooi bedrag maar ik blijf het jammer vinden dat Dolberg het niet red. Ik ben wel een Dolberg fan, ik hoop dat die het bij zijn volgende club gaat waarmaken!

19 augustus 2019 om 07:51

@xyzz hahaha wat een grapjas ben jij; dus er moet worden bewezen dat iets nooit is gebeurd zonder dat er eigenlijk is bewezen dat het is gebeurd???

19 augustus 2019 om 08:25

PSV houdt zelfs minder over, omdat er een flink doorverkoop percentage op lozano zit

19 augustus 2019 om 10:12

@xyzz,

Een beetje logica is voldoende om te beseffen dat Monaco nooit 50 miljoen heeft geboden.

Het gaat om een vermeend bod voor het seizoen 17/18. In de 3 seizoenen daarvoor heeft Monaco niet 1x meer dan 15 miljoen uitgegeven voor een speler. Ze maakten in die seizoenen financieel een pas op de plaats qua uitgaven, ondanks dat ze de nodige transferinkomsten hadden. Het beleid was duidelijk gestoeld op relatief goedkoop inkopen en ontwikkelen van spelers.

50 miljoen zou een transferrecord voor Monaco zijn geweest. Als je kijkt in hun transferhistorie, dan zie je dat ze slechst 2x over de 40 miljoen zijn gekomen, en dat was voor spelers die al diverse jaren op hoog niveau hadden gepresteerd.

Om dan ineens 50 miljoen te bieden op een speler die 1 seizoen Eredivisie heeft gespeeld zou compleet niet in lijn zijn met hoe Monaco zaken deed op dat moment. Zo'n bod zou totaal onlogisch zijn geweest.

19 augustus 2019 om 17:26

Daarbij maak je van aannames natuurlijk wel even de waarheid. We gaan het zien.

18 augustus 2019 om 23:51

Het is dan 20 miljoen op basis van zijn prestaties van 2 jaar geleden en zijn jonge leeftijd. Hoe je het wendt of keert, hij heeft de potentie ook al raakt hij nu ‘geen pepernoot’. Mocht hij zijn oude niveau terugkrijgen is het een koopje.

18 augustus 2019 om 23:57

Precies. Een Dolberg in vorm is bijna van wereldklasse natuurlijk. Als hij daar in 2 seizoenen er 30 inschiet staan zo alle topclubs weer in de rij denk ik. Zou handig zijn als Ajax ook een doorverkoop percentage mee neemt. Het is voor Dolberg ook wel een beetje zijn laatste kans, bakt hij er daar niks van dan is het over. Al krijgen spelers als Balotelli ook 100 aanbiedingen dus eigenlijk slaat het lekker nergens op wat ik net zeg..

19 augustus 2019 om 00:36

Dolberg is helaas niet van wereldklasse. het betreft hier de typische eendimensionale spits die ook uitgebreid beschreven staat in de cursus oefenmeester 1. De jongen heeft ruimte nodig,zo niet dan bevriest ie.

19 augustus 2019 om 01:28

Onzin. Als er iemand in de kleine ruimtes kon spelen dan was dat Dolberg wel maar hij is na zijn blessure dat gevoel kwijt en dat is een mentale kwestie die hij zelf moet oplossen.

19 augustus 2019 om 04:04

Heeft niets met ruimte te maken. Komt omdat hij in een systeem speelt waar al zijn logische looplijnen worden dichtgelopen door andere spelers. Denk hierbij aan ziyech, tadic en donny.

19 augustus 2019 om 06:15

Waarom zijn looplijnen wel en die van kjh niet?

19 augustus 2019 om 07:10

@janta.
Nee dolbelg was daar altijd al slecht.
Kon onder het jaar onder bosz excelleren door met name traore, die altijd 2 man bezig hield.
Met Ziyech en tadic is dat niet.
De man heeft een slechte aanname waardoor ie teveel tijd nodig heeft.
Heeft niks met zijn blessure te maken, was toen ook zo, maar toen was de ruimte daar.
Is gewoon een matige basis techniek.

19 augustus 2019 om 08:45

@musi26

Dit lees ik wel vaker. Komt door het spelsysteem dat zijn looplijnen worden dichtgelopen.

Wat voor een type spits is het dan?? Twee compleet andere spitsen renderen uitstekend in het spelsysteem een is een afmaker (huntelaar) die zijn goals blijft meepikken in de weinige speelminuten en de ander is een meevoetballende spits (tadic) die daar zijn beste spel ooit heeft laten zien. Beide hebben totaal geen last van het dichtlopen van looplijnen.

Waarom heeft Dolberg daar wel last van?? Omdat hij gewoon niet goed speelt en ik durf zelfs voorzichtig te stellen gewoon niet zo goed meer is.

Als aanspeelpunt is het echt te slecht voor woorden. Hij heeft meer ruzie met de bal dan iets anders. Je ziet zelfs geen enkele aktie meer waarvan je zegt ja daar zie je toch potentie, iets wat je voorheen wel zag. Als afmaker is het ook ruk, het is niet zo dat hij geen kansen krijgt, hij maakt ze gewoon niet. Zelfs in wedstrijden waar het een grote speeltuin wordt voor de aanval van Ajax is hij niet toch nauwelijks betrokken bij goals. Ja zo nu en dan een intikker, maar zodra er iets meer nodig is, is het drama.

Dolberg zou niet de eerste speler zijn die na blessureleed gewoon niet meer op niveau komt.

19 augustus 2019 om 09:11

@ninjakai

'waarom heeft Dolberg daar wel last van?? Omdat hij gewoon niet goed speelt en ik durf zelfs voorzichtig te stellen gewoon niet zo goed meer is. "

Bijzondere logica. Je bent toch zo goed als je speelt? Als hij wel goed zou spelen, zou hij wel goed zijn. Een jonge voetballer heeft zelfvertrouwen nodig en dat heeft Dolberg niet, is hij totaal kwijt. Hij loopt echt met zijn ziel onder zijn arm en in de Arena gaat het helaas niet meer goed komen, vrees ik. Ik denk dat hij het vooral moeilijk heeft met de voortdurend in beweging zijnde Donny van der Beek die overal opduikt, waardoor hij en Dolberg in elkaars vaarwater komen. Dat KJH daar minder last van heeft, is omdat hij minder beweeglijk is dan Dolberg en daardoor beter in dit systeem past. Ik denk dat Dolberg gebaat zou zijn met een nummer 10 a la Bosman of Bergkamp achter zich. Ik kijk niet zo vaak naar het Franse voetbal, maar ik sluit niet uit dat hij in een nieuwe omgeving weer helemaal zal opbloeien en zijn aanvankelijke vorm weer zal hervinden. En dan is hij gewoon een spits van wereldklasse en zal een bedrag van rond de 20 miljoen een koopje blijken te zijn. Je kunt Ajax en Ten Hag echter niets verwijten, die hebben er volkomen terecht heel veel tijd en energie in gestoken om hem weer aan de praat te krijgen. Op een gegeven moment houdt het echter op, helemaal als het spel van Ajax als team ook hapert en dat euvel die tijd en aandacht nodig heeft. Dan is het voor alle partijen het beste om uit elkaar te gaan. Ik had liever een huurdeal gezien, maar daar blijken Dolberg en zijn zaakwaarnemer niets voor te voelen omdat Dolberg kennelijk klaar is bij Ajax en toe is aan iets nieuws. En daar kan ik wel begrip voor opbrengen.

18 augustus 2019 om 23:55

Bizar... 2 jaar geen reet gepresteerd en toch 20 miljoen opbrengen obv 1 seizoen boven zijn stand presteren.

18 augustus 2019 om 23:58

Toch haalde hij vorig seizoen nog redelijke statistieken dacht ik. Maar het was niet wat er van verwacht word inderdaad.

19 augustus 2019 om 00:06

Klopt. Vorig seizoen nog 11 goals en 5 assists in een seizoen waarin hij heel weinig basisspeler is geweest. 1 goal per 132 minuten. Geen bijzonder goede, maar ook geen slechte stats. Wel grappig dat iedereen hier de afgelopen dagen deed alsof Ajax blij moest zijn als er nog 10 mil voor betaald zou worden en nu deze jongen voor meer dan 20 weggaat zometeen. Ajax verkoopt bankzitters voor meer dan 20 mil, dan weet je dat het gat groot wordt.

19 augustus 2019 om 00:11

‘23 doelpunten per jaar’ in de competitie terwijl je net veel blessures hebt gehad, niet goed in vorm bent en niet goed hebt kunnen inspelen met het team, dan is 20 miljoen zeker geen gekke prijs.
Alleen dolberg is een afmaker. Niet iemand die heel erg meespeelt.

19 augustus 2019 om 09:22

Inkemontana

"ajax verkoopt bankzitters voor meer dan 20 mil, dan weet je dat het gat groot wordt. "

Is natuurlijk onzin. Als Ajax Dani de Wit of Jurgen Ekkelkamp zou kunnen verkopen voor dat bedrag zou je gelijk hebben, maar Dolberg is niet zomaar een bankzitter, maar 1 die overloopt van het talent dat er bij Ajax alleen niet meer uit komt. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen, dat dat bij een andere club daarom ook het geval zal zijn. Davey Klaassen, om maar iemand te noemen, is sinds zijn vertrek naar Bremen ook weer helemaal opgebloeid nu hij club heeft gevonden die gewoon beter bij hem past. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat met Dolberg ook niet zo zou kunnen lopen. En dan zullen er ongetwijfeld mensen zijn die gaan roepen dat Ajax hem voor dat bedrag had mogen laten gaan. Daar kan je bijna de klok op gelijk zetten.

19 augustus 2019 om 10:12

Scepticus38. Ja veel talent of niet, het is gewoon een bankzitter bij Ajax op dit moment. Dus onzin kan je het niet noemen. Je noemt Dani de Wit en Jurgen Ekkelenkamp om duidelijke redenen, omdat die (nog) niet zoveel waard zijn. Maar ik kan dan ook Promes en Avarez gaan noemen omdat die wel weer rond de 20 zouden moeten opleveren.

19 augustus 2019 om 00:21

Ik moet toegeven dat ik als Feyenoorder af en toe een beetje gefrustreerd raak van de bedragen die Ajax vangt voor zijn spelers. Ons transferrecord staat nog steeds op 18 miljoen (voor Kuyt) en Ajax krijgt doodleuk 20+ miljoen voor een reservespeler die 1 goed seizoen heeft gehad en daarna twee jaar geen knikker heeft geraakt. Het is een beetje calimero, ik weet het, maar blij wordt je er niet van.......

19 augustus 2019 om 00:58

helaas hadden jullie v Geel

die weigerde heel veel geld (21 mil?) op jullie spits en later 12 mil op Juste. Zonde zouden mooie klappers zijn om stabiele basis te bouwen

19 augustus 2019 om 03:32

Komt ook omdat Feyenoord jarenlang in Europa niet naar behoren presteerde. Daar wordt naar gekeken. Daarbij slagen spelers van Ajax in het buitenland ongeacht de hogere transfersom vaker dan spelers van Feyenoord. Denk aan Fer, Clasie en die jongen die teruggekomen is van Roma. Dat is geen goede reclame. De laatste die echt geslaagd is in het buitenland is Pelle. Wijnaldum via PSV. Denk dat dat het is.

19 augustus 2019 om 08:15

Slagen? Als je het lijstje erbij pakt zul je zien dat elke ajaxied mislukt in het buitenland. Enige die het goed doet is dijks. Hopelijk brengen de jong en de ligt daar verandering in.

19 augustus 2019 om 08:30

Ja want rijkaard, van basten,Bergkamp,Cruijff, Litmanen, jonk, seedorf, davids, suarez.....zijn natuurlijk allemaal mislukt! Praat na je verstand en niet met je haat over Ajax

19 augustus 2019 om 08:49

Niet alleen als Feyenoord supporter Perry. Een bankzitter van Ajax vang je tegenwoordig de helft van onze sterspeler voor. Zegt genoeg!

19 augustus 2019 om 08:51

Speelt zeker mee Wouter. Waarom denk je dat Ajax zoveel vangt voor hun spelers? De Champions League natuurlijk

19 augustus 2019 om 09:45

Alleen zijn bijna al die namen van spelers die 25 jaar geleden zijn vertrokken fabiano. Op dit moment is Eriksen de laatste geslaagde speler in het buitenland en die is ook al 8 jaar geleden vertrokken. Waar zijn alle zelfbenoemde toptalenten van de laatste jaren? Tete, El Ghazi, Gudelj, Riedewald, Bazoer, Kluivert, Fischer en ook jongens als Boilesen, Van Rhijn, Ozbiliz of Ebecilio werden als toptalenten beschouwd die de wereldtop wel eventjes zouden gaan halen. Of ze zijn totaal mislukt in het buitenland of ze zitten ergens op de bank te vertieren.

19 augustus 2019 om 09:51

Perry19

"ik moet toegeven dat ik als Feyenoorder af en toe een beetje gefrustreerd raak van de bedragen die Ajax vangt voor zijn spelers. Ons transferrecord staat nog steeds op 18 miljoen (voor Kuyt) en Ajax krijgt doodleuk 20+ miljoen voor een reservespeler die 1 goed seizoen heeft gehad en daarna twee jaar geen knikker heeft geraakt."

Dat komt natuurlijk omdat Feyenoord sinds die tijd geen spelers heeft voortgebracht die meer waard waren. Robin van Persie is destijds voor 4,5 miljoen aan Arsenal verkocht. Een belachelijke prijs natuurlijk, maar dat had te maken met het conflict dat hij had met Feyenoord. Als hij 2 of 3 jaar langer was gebleven, had hij ongetwijfeld veel meer op gebracht dan Kuyt omdat hij een speler van wereldklasse was. Daarna heeft Feyenoord geen topspelers meer voortgebracht, mede omdat een aantal grote talenten voortijdig door buitenlandse topclubs werd opgehaald. Als Wesley Sneijder niet bij Ajax maar bij Feyenoord was terecht gekomen, had hij ongetwijfeld net zoveel opgebracht bij verkoop. Al moet ik daarbij wel aantekenen dat een CL seizoen als dat van Ajax, een club ook geen windeieren legt. Toen Ajax De Ligt en zijn entourage aan het begin van het vorige seizoen een prijsindicatie gaf toen daar naar werd gevraagd, werd een bedrag van 40 miljoen door Ajax genoemd. Uiteindelijk is hij bijna voor het dubbele bedrag weg gegaan en dat heeft vooral te maken met het succes in de CL. Dolberg is nog steeds een heel groot talent en wat mensen vergeten is dat hij nog steeds maar 21 jaar is. Dat hij bankzitter is, doet niets af aan dat talent, maar komt omdat zijn prestaties daar geen gelijke tred mee houden. Dat Ajax 20-25 miljoen voor hem gaat ontvangen, vind ik daarom helemaal niet zo gek. Als hij elders zijn belofte weet waar te maken, en waarom zou dat in een ander systeem niet kunnen, is dat bedrag zelfs een regelrecht koopje. Dat Ajax 33 miljoen voor Milik heeft weten te krijgen, vind ik eerlijk gezegd een veel grotere prestatie van Overmars.

19 augustus 2019 om 11:26

Naar mijn weten doen Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, Sanchez, Suarez, Cillessen, Milik en Kluivert het gewoon prima bij de Europese (sub)top en ook Klaassen heeft zich prima herpakt bij Werder. Zet dat eens af tegen psv of feyenoord. Over de El Ghazi's (die het trouwens nog prima doet bij Aston Villa), Riedewalds en Fischers (speelt ook prima bij Kopenhageb) heb je gelijk, maar die waren op dat moment al geen basisspeler meer bij Ajax en zijn niet voor recordbedragen vertrokken. De Ligt en De Jong zullen "gewoon" de volgende 2 gaan worden die het gaan maken bij topclubs. Daarnaast als je met een vrij jong team de halve finale van de CL haalt dan kan je niet zeggen dat er geen potentiele wereldtop tussen loopt.

19 augustus 2019 om 08:39

Zou het niet verstandig zijn om een doorverkoop percentage te bedingen? Denk dat er veel potentie in Dolberg zit en dat het in een andere omgeving zomaar kan gaan lopen.

Gaan ze die spaanse buitenspeler dan halen?

18 augustus 2019 om 23:52

Je bedoelt die nummer 10 Dani Olmo? Het lijkt mij dat Ajax die alleen haalt als Donny van de Beek vertrekt.

19 augustus 2019 om 01:31

Voor de spitsen positie staat Traoré aan de deur te kloppen. Technisch maar fysiek ook sterk.

19 augustus 2019 om 06:39

Brobbey ook

18 augustus 2019 om 23:55

Het wordt ook gewoon in het stukje neergedonderd alsof het een feit is! Apart dat zoveel mensen lijken te denken dat het echt zo is. On: Ruim 20 miljoen voor een aanvaller in zijn vorm is nog een prima bedrag eigenlijk. Als je het vergelijkt met bijv. De Jong die topscorer werd dan is dit nog niet zo'n slechte deal.

18 augustus 2019 om 23:59

Maar is er bewijs dat het niet zo is dan? Overmars heeft het toch nooit ontkend? Waar rook is, is vuur. En nee, daarmee zeg ik niet dat het dus wel zo moet zijn maar sommigen hier doen alsof het onzin is terwijl het toch best geloofwaardig is na dat seizoen.

19 augustus 2019 om 00:08

Hoezo moet er bewijs zijn dat het niet zo is? Het is voor zover ik weet nooit bevestigd door 1 v.d. partijen en alleen verspreid in de media. Er zal misschien best een hoog bod op hem binnengekomen zijn, maar geen €50 miljoen en niet door Monaco.

19 augustus 2019 om 00:18

De buurman van de tante van mijn kapster beweerde vorige week een paarse koe te hebben gezien. Klinkt misschien wat gek, maar is er wel bewijs dat paarse koeien niet bestaan? Neen. En waar rook is, is vuur, dus misschien bestaan ze wel.

Kijk, zo werkt logica dus niet.

19 augustus 2019 om 00:28

Waarschijnlijk zag ze de Milka chocolade koe. Klinkt niet zo gekðÿ˜‚ðÿ˜‚

19 augustus 2019 om 01:37

@Bon Jovi, alleen dit was de Telegraaf over een transfer bij Ajax. Waar ze normaal gesproken goed op de hoogte van zijn. Over destijds een van de meest veelbelovende jonge spitsen in de wereld. Het is niet zo'n gek verhaal. En ook geen van de betrokkenen heeft het ontkent. Waarom zou ik meer waarde hechten aan het woord van willekeurige Voetbalzone bezoekers dan die van de Telegraaf?

19 augustus 2019 om 02:16

De telegraaf was eerder inderdaad goed op de hoogte van wat er gebeurde bij ajax, maar dat is de laatste jaren stukken minder geworden helaas

19 augustus 2019 om 02:32

Dit zou zich dan hebben plaatsgevonden in 2017. Toen was de Telegraaf inderdaad best goed geïnformeerd over de transfers bij Ajax.

19 augustus 2019 om 06:45

Balenciaga
“als je het vergelijkt met bijv. De Jong die topscorer werd dan is dit nog niet zo'n slechte deal.”
Toen die voor 15 miljoen naar Spanje ging, was juist de algehele stelling dat Dolberg, die veel meer potentie heeft dan de jong, voor wel het dubbele kan gaan vertrekken. Toch?

19 augustus 2019 om 09:50

Dezelfde Telegraaf die een jaar later met volle overtuiging wist te melden dat Frenkie naar PSG zou gaan? Dezelfde Telegraaf die letterlijk dingen verzon om aan de stoelpoten van de trainer te zagen? Ja, ga er maar vanuit dat zij het wel aan het rechte eind hadden. Het is tenslotte wel een grote krant, die zullen toch niets schrijven om sensatie te creëren he?

19 augustus 2019 om 09:52

Ik heb vrijwel niemand zien zeggen dat Dolberg wel even voor €30 miljoen verkocht zou worden. Was eerder dat mensen zeiden dat Ajax al blij mocht zijn met een bedrag als dat voor De Jong werd betaald. Al met al wel sterk onderhandeld weer, nu hopen dat ze Olmo nog op gaan pikken.

19 augustus 2019 om 09:55

@messibazoer

"maar is er bewijs dat het niet zo is dan? Overmars heeft het toch nooit ontkend? Waar rook is, is vuur. "

Als Overmars alle geruchten over spelers die met Ajax in verband worden gebracht of vice versa, moet gaan ontkennen, heeft hij daar een dagtaak aan en komt hij niet meer aan zijn echte werk toe.

19 augustus 2019 om 11:28

Yoda Dolberg vertrekt ook voor ongeveer 25 miljoen, dus dat is ook bijna het dubbele?

Dat zou een serieus net bedrag zijn!!!

20 miljoen? Wauw Chapeau. Belachelijke prijs op dit moment. Knap onderhandeld.

18 augustus 2019 om 23:56

Belachelijke prijs? Knap onderhandeld? Dolberg is nog steeds een erg jonge spits die, ondanks de nodige blessures, vorig jaar 11x scoorde in 25 wedstrijden en heeft laten zien een erg hoog piekniveau te hebben. En die 25 wedstrijden waren natuurlijk ook niet 25x de hele 90 minuten. Kortom, redelijk tot gewoon goede statistieken. Tel daarbij op dat hij nog lang onder contract staat en dit is een normale transfersom.

19 augustus 2019 om 00:07

Kom op zeg, dit is absoluut geen 'normale transfersom'. Dolberg presteert al tijden niet.

19 augustus 2019 om 00:13

Hij scoort blijkbaar 1 doelpunt per 1,5 volledige wedstrijd. Dus 22 a 23 in de competitie. En dat in de vorm van vorig jaar na al die blessures. Dus Dolberg presteert zelfs in die situaties nog goed.
Helaas voor hem zijn tadic en huntelaar beter en passen beter in het team.
20 mln is dus zeker niet een heel gek bedrag.

19 augustus 2019 om 00:42

Je hebt nog over Pereiro gezegd, dat 15 miljoen belachelijk was volgensmij. Vind Pereiro zijn pieken toch vele malen hoger. Beetje hypocriet.

19 augustus 2019 om 01:34

Gewoon marktconform want ondanks zijn mindere spel waren zijn statistieken goed. Bij Nice zal hij een heel andere rol als spits krijgen dan die bij Ajax waar hij ook aanspeelpunt moest zijn.

19 augustus 2019 om 02:34

Jaouad, Pereiro is geen talent meer met potentie en laat dat precies zijn wat een groot aandeel heeft in de markt hedendaags.

19 augustus 2019 om 06:36

Was ook belachelijk. Speelt nog steeds voor PSV. Als die Russische club hem echt wilde was hij daar al. Gaston is max 10 miljoen waard en kan zomaar transfervrij het Philips stadion uitwandelen. Op dezelfde manier als dat hij altijd in zijn wedstrijden rondwandelt.

19 augustus 2019 om 10:05

Benzema

"kom op zeg, dit is absoluut geen 'normale transfersom'. Dolberg presteert al tijden niet. "

Is onzin. Ajax heeft 12 miljoen voor Neres op tafel gelegd terwijl hij amper 8 wedstrijden op het hoogste niveau had gespeeld. Datzelfde geld voor de Braziliaanse talenten van Real, waarvoor zelfs tot 4 keer zoveel op tafel is gelegd. Talentenscouts kijken in de eerste plaats naar wat een speler kan en niet naar wat hij doet. Omdat dat afhankelijk is van de omstandigheden. Dolberg heeft in zijn eerste seizoen laten zien tot wat hij staat is. En dat is veel. Daarna is het mede door blessures bergafwaarts gegaan met hem, maar dat talent is hij natuurlijk niet kwijt. En aangezien hij nog maar 21 jaar is, is het zeer aannemelijk dat dat talent op een gegeven moment vanzelf weer boven komt drijven en dan is 20 miljoen een koopje in de huidige transfermarkt.

20 miljoen voor een speler die totaal niet meer uit de verf komt. Geeft even het verschil aan tussen Feyenoord en Ajax. verdomme zeg.

18 augustus 2019 om 23:54

En op wat voor een manier geeft dit het verschil aan tussen Feyenoord en Ajax als ik vragen mag?

18 augustus 2019 om 23:58

Feyenoord krijgt zo'n bedrag alleen voor een jonge sterspeler die echt imponeert, terwijl Ajax het krijgt voor een jongen die al een paar jaar de verwachtingen niet waar kan maken en zijn basisplaats verloor.

18 augustus 2019 om 23:58

Omdat Feyenoord met geen mogelijkheid hun 2e laat staan 3e spits zouden kunnen verkopen voor ruim 20 miljoen. Eerste spits voor dat bedrag ook niet eens meer. Gewoon accepteren dat Feyenoord geen serieuze bedreiging meer is voor Ajax en PSV.

19 augustus 2019 om 00:01

Dat mag natuurlijk. En hoewel ik denk dat jij er zelf ook heel wat bij kunt bedenken zal ik mijn visie geven.... Komt het: 20 milj voor een speler die het bij Ajax niet red is vergeleken met wat PSV krijgt voor spelers die het daar niet halen nogal veel!

19 augustus 2019 om 00:01

Dat Feyenoord z'n sterspelers nog niet eens voor 20 miljoen verkoopt waarschijnlijk.

19 augustus 2019 om 00:02

Sorry moest met Feyenoord vergelijken.... maar eigenlijk kun je daar hetzelfde verhaal voor invullen.

19 augustus 2019 om 00:03

Omdat Feyenoord 2 basisspelers (Vilhena en St. Juste) samen laat vertrekken voor 18 miljoen.. Ajax vangt meer voor haar 3e spits. Dat is het verschil.

19 augustus 2019 om 01:01

feyenoord heeft nooit 20+ mil bedrag ontvangen. Ondanks ze goede spelers hebben gehad.

19 augustus 2019 om 03:34

Transfer record van Feyenoord is 18 miljoen voor Kuyt. Dolberg levert vreemd genoeg meer op.

19 augustus 2019 om 07:16

Deze bedragen kan je niet vergelijken. Dit zijn 2 verschillende periodes.
Toen was de transferwereld nog niet op zijn kop en was 18 miljoen een topbedrag. De 18 miljoen van toen is de 35 miljoen van nu.

19 augustus 2019 om 10:21

@mrkrillin

"feyenoord heeft nooit 20+ mil bedrag ontvangen. Ondanks ze goede spelers hebben gehad. "

Ajax heeft tot nu toe 8 spelers gehad die voor meer dan 20 miljoen de deur uit zijn gegaan. Dat zijn De Ligt, F. de Jong, Davinson Sanchez, Milik, Kjh, Klaassen, Sneijder en Suarez. Dat zijn op Milik en Klaassen na allemaal spelers die de wereldtop hebben gehaald en waarvan het logisch is dat ze zoveel hebben opgebracht. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat als ze bij Feyenoord hadden gezeten, niet ook zoveel hadden opgebracht. De 8 Feyenoordspelers die het meest hebben opgebracht, zijn Kuyt, Karsdorp, Kongolo, Clasie, Drenthe, Pelle, Vilhenha en St. Juste. Dat zijn spelers van een totaal ander kaliber, die op Kuyt na geen van allen in de top zijn terecht gekomen of het daar niet hebben gered. Dat Ajax meer voor haar spelers ontvangt dan Feyenoord, heeft er simpelweg mee te maken dat de spelers van Ajax veel meer kwaliteiten hebben. Alle waarde is naar zijn geld.

Volgens mij wilt Dolberg zelf ook graag weg. Zijn vrienden Schöne en Kristensen zijn al weg en hij wilt nu ook graag een nieuwe uitdaging. Ik wens hem het beste en hoop dat hij weer zijn oude vorm terug kan vinden.

20 miljoen voor een speler op de bank die niet eens rendeert? WoW het moet niet gekker worden. Zeer jammer, want onder bosz deed deze jongen nagenoeg alles goed zowel nationaal als internationaal. Het ga je goed Kasper❤️

19 augustus 2019 om 02:39

Ik denk dat dat vooral de prijs heeft bepaald. Hij heeft het nog in huis, maar het komt niet uit de verf. Nice heeft er (blijkbaar) nog vertrouwen in en dat is zeker begrijpelijk. "20 miljoen voor een speler op de bank die niet eens rendeert?" Hij rendeert zeker wel, zelfs met alle blessures die hij heeft gehad en met de geringe speeltijd. Als je zijn speelminuten van vorig seizoen omzet in wedstrijden rendeert ie zelfs bijna 1 op 1.

Overmars verkoopt een caravan zelfs voor 1 miljoen euro. Wat een klasbak

Ik baal er van maar tegelijkertijd weet ik dat dit de beste optie is voor Dolberg. Ajax heeft met Tadic, Huntelaar en de naderende doorbraak van Traorã© genoeg opties voor de spitspositie. Zolang hij het niveau van 2016/2017 niet meer gaat aantikken heeft hij bij Ajax geen meerwaarde meer. Ook wederom knap werk van Overmars die weer het maximale eruit weet te halen.

Waarom wordt die 50 miljoen telkens naar boven gehaald? Dat was toch gewoon een gerucht?

20 miljoen voor een Dolberg in huidige vorm is gewoon uitstekend. Die jongen heeft potentie, maar het is bij hem vaker niet dan wel. En je wilt niet nog het vertrouwen blijven geven als hij het niet laat zien, aangezien jongens als Traore, Brobbey en Danilo ook een kans verdienen.

19 augustus 2019 om 00:04

Dus als De Telegraaf meldt dat Ajax een bod van 50 miljoen heeft afgewezen is het slechts een gerucht, en als De Telegraaf meldt dat Ajax een bod van 20 miljoen geaccepteerd heeft is het een uitstekende deal. Zo is het inderdaad erg makkelijk om positief te blijven als Ajax-supporter.

19 augustus 2019 om 00:20

Die 50 miljoen was ook gewoon een verzonnen verhaal. Dat is toen ook bekend geworden maar mensen blijven er maar mee aan de haal gaan. Onbegrijpelijk dat ook de media daar steeds maar weer over begint.

19 augustus 2019 om 00:33

Uh. Is het dan ergens bevestigd dat er 50 miljoen is geboden door Monaco en Ajax dat heeft afgewezen? Volgens mij niet.

En die 20 miljoen is een uitstekende deal als je bekijkt in wat voor vorm Dolberg verkeerd en hij momenteel gewoon bankspeler is bij ons. Vandaar dat ik positief ben over het bedrag. Maar kennelijk is dat een beetje raar voor jou. Mijn excuses daarvoor. Het was niet mijn intentie om je zo op je pik getrapt te laten voelen.

19 augustus 2019 om 00:33

Ik ben toch geneigd om De Telegraaf meer te geloven dan de ietwat gekleurde Ajacieden op VZ..

19 augustus 2019 om 00:38

Wat is er gekleurd aan als je als Ajacied je afvraagt of die 50 miljoen wel klopt aangezien het vooralsnog lijkt dat het een gerucht was? We vragen ons af waarom dat gerucht telkens naar boven wordt gehaald, aangezien het door niemand is bevestigd.

Als het verhaal wel klopt, is het ook prima.

19 augustus 2019 om 01:08

Van die 50 miljoen is later gezegd dat dat bod nooit ingediend is. Over die 20 (die nog tot 25 kan oplopen) is dat (nog) niet het geval.

19 augustus 2019 om 01:41

Door wie is dat gezegd? Telegraaf meldt namens nogmaals dat het wel zo is.

19 augustus 2019 om 05:49

Door Ajax zelf, boven een bepaald bedrag moet ajax als beursgenoteerd bedrijf transfers (maar ook biedingen) bekend maken in het jaarverslag. Daar stond niets over in, dus is dat bod nooit ingediend.

19 augustus 2019 om 08:25

Telegraaf was de enige die het over 50 miljoen had. Ajax heeft nooit bevestigd dat het bod er was terwijl dat wel moet als beursgenoteerd bedrijf, dan moet het ergens terug te vinden zijn. En bronnen rond Monaco spraken destijds van 25 miljoen en ontkenden ook de 50 miljoen dus dat blijft een fabel.

20 miljoen is wel een hoop geld hoor voor een spits die na zijn blessureleed eigenlijk 2 jaar heel weinig heeft gepresteerd. knap van Ajax als dit doorgaat

19 augustus 2019 om 02:41

Heel weinig? Heeft vorig seizoen bijna in 1 op 1 gehaald qua goals.

''twee jaar geleden kon Ajax nog vijftig miljoen euro ontvangen voor Dolberg van AS Monaco, maar de club wilde toen niet meewerken aan een vertrek. Het was een 'dure misrekening', maar het feit dat de Deen nu meer dan twintig miljoen euro oplevert, wordt bestempeld als een positieve ontwikkeling voor Overmars en Ajax.''

Ik heb vaak Ajax fans op dit platform horen roepen dat dit bedrag (die 50 miljoen) lariekoek was maar het blijft maar steeds terugkomen in artikelen?

19 augustus 2019 om 00:20

Net zoals de media dat domme verzonnen verhaal massaal bleef overnemen

19 augustus 2019 om 02:45

Overnemen van jezelf kan natuurlijk niet. Het was de Telegraaf die kwam met het gerucht van de 50 mio voor Dolberg en ze herhalen het nu weer. Zit er dan misschien toch een kern van waarheid in als de Telegraaf blijft ontkennen dat er geen bod is gedaan van 50 mio op Dolberg, zelfs als het is als lariekoek is bestempeld? Ik weet het niet, maar het zou zomaar kunnen, dus dan vind ik het niet gepast om het meteen te bestempelen als een verzonnen verhaal.

Een misrekening... Destijds was het gewoon hartstikke logisch dat ze Dolberg wilden houden. Dat hij daarna 1,5 jaar geblesseerd is, is gewoon botte pech. Overmars heeft ook geen glazen bol. 20 miljoen is een prima bedrag voor hem. Voor beide partijen een mooie deal denk ik. Zijn talent komt ongetwijfeld weer een keer bovendrijven, misschien dat een nieuwe omgeving hem goed zal doen al denk ik dat hij het gewoon keihard af gaat leggen tegen die kleerkasten in de Ligue 1

Keurige prijs voor Dolberg en heerlijk onderhandeld door Overmars. Voor minder, had ik 'm ook liever verhuurd. Je ziet af en toe nog glimpsen van het talent dat ie weggestopt heeft zitten. Maar het komt er niet uit en zal er binnen dit systeem ook niet uit komen. Beste oplossing voor alle partijen. Hopelijk komt Dolberg bij Nice aan de bak, vind het een sympathieke gast.

Tsja rendeert totaal niet onder ten Hag. Nog steeds een wereld spits in wording maar wel in een systeem waar in een spits snelheid en bewegelijk moet zijn. In het ten Hag systeem moet een spits ballen aannemen en doorspelen op de goede plek staan en erin knallen. Waar in het bosz systeem een spits de ruimtes moet belopen een bal in 3 keer kan aannemen en lekker kan dribbelen. Ben ik de enige die dat ziet?

19 augustus 2019 om 00:09

Als hij wil slagen in de top zal hij toch in meerdere systemen moeten kunnen spelen. Als je maar op 1 specifieke manier gebruikt kan worden of alleen met Bosz als trainer kan renderen word het een moeilijk verhaal met zijn verdere carriere natuurlijk. Ik denk dat hij echt wel potentie heeft maar het ligt toch echt meer aan hem zelf dan aan de manier van voetballen van Ajax. Hij laat gewoon te weinig zien voor wat hij in potentie kan.

19 augustus 2019 om 04:17

Gedeeltelijk. Het ligt inderdaad aan het systeem, maar heeft niks met snelheid of bewegelijkheid te maken. De spelers om hem heen lopen alle lijnen dicht. Iets wat ook fout is in het huidige systeem (ook vorig jaar). Er ligt namelijk elke week zoveel ruimte op de flanken. Indien deze werden gebruikt, dan zou dolberg ook beter uit de verf komen. Ookal doet hij het helemaal niet zo slecht als men hier zegt.

19 augustus 2019 om 07:16

Dat is precies wat bedoel. De spelers om hem heen lopen alle lijnen dicht en dat komt omdat ze dankzij het systeem met die opdracht het veld ingaan om deze lijnen te lopen.

19 augustus 2019 om 07:21

Waarom lukt het Huntelaar dan wel? Die is voetballend nog minder dan Dolberg.

19 augustus 2019 om 12:36

Fysiek sterker en door ervaring weet hij zich beter te positioneren. Ajax zou het beste af zijn met een fysiek sterke ervaren spits zoals Ibrahimovic. Mandzukic of Pelle zouden ook perfect passen. Maar opzich is de spits positie wel prima bezet met Tadic Huntelaar en die talenten.

19 augustus 2019 om 08:26

Dolberg krijgt geen fatsoenlijke bal in mijn ogen. Neres en Ziyech maken de ruimtes die er zijn nog kleiner, zijn natuurlijk ook wapens maar als je wilt dat Dolberg rendeert moet je soms ruimte voor hem maken. Je hebt een punt wat betreft de rol van een spits, denk dat Dolberg bv. best wat baat zou hebben bij meer positiewisselingen, waar hij een keer van links komt bijvoorbeeld.

19 augustus 2019 om 12:42

Jaa idd dolberg rendeerde uitstekend met pijlsnelle buitenspelers om hem heen. Met Traore en younes die het veld lekker lang en breed maakten door hele tijd naar voren en naar buiten te sprinten had dolberg enorm veel ruimte om een bal aan te nemen te draaien en met de bal aan de voet met de neus naar de goal is dolberg levens gevaarlijk. Onder ten Hag moet hij het in hele kleine ruimtes doen.

Zonde van 2 jaar geleden maar dat is het risico van het vak. Alhoewel ik van mening ben dat hij toen ook verkocht moest worden voor 50 miljoen ondanks zijn goede vorm.

Persoonlijk heb ik Dolberg nooit echt speciaal gevonden. Vooral nu met zijn huidige vorm, voetballend, onzekerheid en passieloos gedrag is 20 miljoen nog steeds echt veel. Ik had met alle respect niet eens 10 miljoen voor gegeven als ik aan het roer stond bij een club.

19 augustus 2019 om 00:09

Het ging toen niet alleen om de transfersom die eventueel, of het bod er echt is geweest valt te betwijfelen, gevangen kon worden. Op dat moment waren Traore, Klaassen, Sanchez al verkocht of richting de uitgang aan het gaan en we begonnen erg slecht waardoor de druk op Ajax om sportief te presteren toenam. De kritiek was daarnaast ook dat Ajax alles voor het geld deed, maar we niks met dat geld deden. Als we Dolberg echt toen voor 50 miljoen konden verkopen en we deden dat, waren de rapen gaar...

Misschien een beetje offtopic... Maar als ik dit lees dan is het toch gek dat er mensen zijn die 12 miljoen voor Doan van FC Groningen veel te veel geld vinden.

19 augustus 2019 om 00:15

Doan is toch ook al een halfjaar grotendeels uit vorm? Volgens mij heeft hij minder goed gedaan dab Dolberg het laatste halfjaar... Daarbij heeft Dolberg op Europees niveau laten zien het talent te hebben om in potentie een topspits te worden. Doan heeft dat nog niet gedaan. En daarbij maakt het natuurlijk uit welke club verkoopt, want een PSV had Dolberg in dezelfde situatie niet voor 20 miljoen kunnen verkopen. Als Groningen echt minimaal die 12 miljoen wil hebben, kunnen ze nog minimaal een halfjaar over Doan beschikken. Ik zie geen club dat betalen.

19 augustus 2019 om 04:20

Klein verschil; 1. Doan is geen spita. 2. Doan speelt bij fc groningen 3. Doan heeft nog nooit europees gespeeld. 4. Doan heeft nog nooit het niveau van een dolberg gehad. 5. Speelt gewoon al een tijd lang niet goed, zonder dat er blessureleed is.

Geef Overmars een dik salarisverhoging, mooie nieuwe Mercedes, een standbeeld en een Fifa rating van 95 voor deze deal

19 augustus 2019 om 02:48

Maak er maar een Bugatti van!

Een speler met zoveel potentie letterlijk weggepest in mijn ogen. Door supporters en door Ajax zelf, voornamelijk omdat hij introvert is. Bosz heeft wel het maximale uit hem kunnen halen. Hier gaat Ajax spijt van krijgen.

19 augustus 2019 om 00:43

Weggepest? Hij presteerde gewoon ondermaats. Tadic vervulde zijn rol in de punt uitstekend en Huntelaar liet in zijn invalbeurten meer zien dan Dolberg. Dan is het toch gewoon logisch dat hij in de pikorde achterop raakt?

Zie niet in hoe hij weggepest is. Hij is er zelf verantwoordelijk voor of hij wel of geen kansen krijgt, door zich te laten zien in de minuten die hij krijgt. Maar dat gebeurde bijna niet.

19 augustus 2019 om 08:27

Weggepest is onzin natuurlijk, hij heeft genoeg kansen gehad, maar presteert niet. KJH en Tadic wel, dus dan speel je niet.

Wat een bedrag zeg voor een spits die al 2 seizoenen bagger voetbalt. Ik denk wel dat hij in een ander systeem beter tot zijn recht komt maar vind het een bizar bedrag. Wat heeft die eigenlijk gekost,?

19 augustus 2019 om 02:50

Staat in de tekst. Hij is voor €400.000 aangetrokken. Bovendien speelt hij niet "2 seizoenen bagger", maar gewoon slechter dan Tadic en Huntelaar. Als je kijkt naar z'n statistieken heeft ie het prima gedaan en op zijn pieken is ie zeker een meerwaarde voor Ajax.

Heel mooi bedrag wat Ajax hiervoor vangt. Heeft genoeg kansen gekregen maar het de laatste 2 jaren helaas niet kunnen waarmaken. Hopelijk bedingt Ajax ook nog een mooi doorverkooppercentage!

Als het daadwerkelijk 20 miljoen gaat worden, dan is dat natuurlijk geweldig. Maar ik kan het me werkelijk niet voorstellen dat er een club is die nu 20 miljoen neerlegt voor Dolberg. Zeker op basis van zijn ontwikkeling, of beter het gezegd het gebrek aan, de afgelopen twee jaar.

Brian Brobbey vind ik dan een speler wat Ajax mist voorin. Lekker laten doorstromen naar het 1e.

19 augustus 2019 om 08:44

Brobbey heeft Traore momenteel nog voor zich, en Danillo denk ik ook. Is nog erg jong en speelt vaak nog bij O19, een van die 2 Jong Ajax spitsen zal eerder doorgeschoven worden, Traore is ook echt wel een stuk verder dan Brobbey al hoor!

Voor 10 erbij mogen ze Promes ook meenemen

Dat worden dan 2 strikken

Please!

S'il vous plaît!

Och wat zou ik daar gelukkig mee zijn en meteen Olmo voor dat geld halen..

Dan gaat het de hele goede kant op

19 augustus 2019 om 00:31

Wat heb jij in hemelsnaam tegen Promes? Die jongen gaat het echt wel prima tot goed doen bij Ajax. Daarnaast slaat het nergens op om dan Olmo te halen. Je verkoopt 2 aanvallers en wil een nummer 10, waar we vooralsnog een topper hebben lopen, er bij halen?

19 augustus 2019 om 02:52

Ik vind Promes hopeloos

Ik heb nog nooit een goede wedstrijd van hem gezien, of zelfs een halve

Niet in Oranje, niet bij Ajax

En ik hoop elke keer dat het een keer zou moeten gebeuren, maar helaas...

En ik ben ook totaal niet onder de indruk van zijn passeren, dus wat hou je dan over?

Ik heb Lang in 10 minuten meer zien passeren dan Promes in 5 wedstrijden

Hou toch op, dat joch moet echt snel verbeteren anders is het nu al passe

Los zand, goede bedoelingen, vlijtigheid

19 augustus 2019 om 03:01

En plus: Tadic is geen spits, geen buitenspeler

Ziyech is geen buitenspeler

Toch staan ze er

Van de Beek is soms meer spits dan middenvelder

Deze 3 voetballers vinden elkaar, waar ze ook staan

De ene keer duikt de een in de spits de andere keer de ander

Ik denk dat Olmo ook zo'n voetballer is, het maakt niet uit waar je hem op papier neerzet, na 2 wedstrijden vinden ze elkaar

En Promes vindt helemaal niets, die mag blij zijn dat hij niet over zijn eigen benen struikelt bij zijn acties

Ik heb geprobeerd me iets genuanceerder uit te drukken

19 augustus 2019 om 04:23

Misschien had je dan vaker wedstrijden van hem.moeten bekijken, zodat je wist dat deze jongen wel iets kan.

19 augustus 2019 om 08:54

Gelukkig hoeven we jou niet serieus te nemen met je reacties .

19 augustus 2019 om 14:04

Hij is in de Russische competitie gekozen als beste speler van het jaar en jij zet hem nu weg alsof ie er helemaal niets van kan.

Quincy past bij Ajax en hij is een Amsterdammer. Als die jongen iets meer steunen vertrouwen krijgt gaat ie vlammen.

Quincy moet z'n voeten laten spreken en iedereen z'n hielen laten zien.

Wat hebben er een boel mensen last van een selectief geheugen zeg. Iedere keer als de 50 miljoen van Dolberg naar boven komt denkt iedereen aan hoe die de afgelopen 2 jaar heeft gespeeld. Ja, vanuit dat perspectief zonde en als Overmars een glazen bol had gehad dan was het destijds ook doorgegaan.

Toen was nog niet bekend dat Dolberg het jaar erop voortdurend geblesseerd zou raken en zijn vorm zou verliezen. Toen Monaco aan de deur stond liep de transfermarkt op zijn einde en was alleen Huntelaar (die dat jaar ook de nodige blessures had) over. Ajax was op dat moment al sterkhouders kwijt.

De keuze Dolberg toen te houden was volkomen begrijpelijk. Net zoals het nu valt te rechtvaardigen hem voor ruim 20 miljoen te verkopen. Al die wijsheden met de wetenschap achteraf daar heb je geen zak aan.

Ik wens Dolberg veel succes in Nice, bedankt voor bewezen diensten!

Als Overmars echt 20 miljoen krijgt voor Dolberg dan verdient hij een standbeeld, een naar hem vernoemd plein in een stad of dorp naar keuze en een te duur koffieautomaat op zijn eigen kantoor. Dan heeft hij het onderhandelen echt uitgespeeld. Een speler die al anderhalf jaar bijzonder weinig laat zien zo verkopen is natuurlijk echt super. Je kunt natuurlijk zeggen dat hij een grote fout heeft gemaakt door hem destijds niet te verkopen aan Monaco maar met het beleid heeft ajax wel de CL finale gehaald. Je toont ambitie door je grote talenten niet bij ieder goed bod te laten gaan. Dat gaat ook weleens mis maar over het algemeen levert het ajax veel op.

Mooi bedrag gezien de situatie, maar deel de hosannastemming hier niet. Is gewoon nog steeds een enorm talent, 21 jaar (de leeftijd waarop Frenkie doorbrak) die dit seizoen minder dan 1,5 wedstrijd de kans heeft gekregen zich te bewijzen ondanks een goede voorbereiding. Had graag een verhuur gezien maar snap ook goed dat hij het zelf niet wil. Vrees dat we hier over een paar jaar met hele gemengde gevoelens op terug gaan kijken.

19 augustus 2019 om 00:47

Ergens in m'n onderbuik voel ik hetzelfde, het kan echt nog steeds een topspits worden en over een jaar of twee gewoon exploderen. Die klasse zit er wel ergens namelijk, het probleem is alleen dat hij er ook zelf niet meer bijkomt momenteel... en in dat licht bezien is 20mln echt een héle mooie deal voor Ajax en dus een logische keuze om elkaar de hand te schudden en beiden verder te gaan.

19 augustus 2019 om 04:25

Ik had hem graag in de basis gezien. Gewoon minimaal 10 wedstrijden lang. Ik weet zeker dat we hier spijt van gaan krijgen. Deze jongen heeft namelijk zoveel potentie.

Ik zou hem toch liever verhuren. Je weet zijn potentie. Als die eruit komt, is hij zo veel meer waard

19 augustus 2019 om 01:16

Als je het bericht opnieuw leest, stond er dat hij de keuze had tussen een verhuur (hoffenheim) en een definitieve transfer (ogc Nice). Die keuze is uiteindelijk gevallen door Nice, omdat Dolberg zelf geen vertrouwen meer heeft in Ajax en zijn zaakwaarnemer hem denk ik ook heeft overgehaald om naar Nice te gaan voor het geld. Ik vind het echt heel zuur voor deze jongen, ook zoals jou had ik ook een verhuur voorkeur gegeven, maar dit is zijn persoonlijke keuze en hij moet zijn hart volgen. Ik wens hem het allerbeste.

Hopelijk is hij binnenkort terug in de Eredivisie.

19 augustus 2019 om 01:38

Ik weet dat dat er staat. Ik vind het echter jammer dat de zaakwaarnemer een ogenschijnlijk dubieuze rol heeft. Hoffenheim leek me ideaal, met Schreuder aan het roer

Dit is niet de intentie waarmee club en speler een verbintenis aangaan. Maar het kan er de uitkomst van z als er uiteindelijk niet uitkomt wat club en/of speler er van verwachten.
Jammer voor Ajax en Dolberg dat het niet is geworden wat beiden er van verwachtten.
Ik gun Dolberg alsnog een mooie voetballoopbaan.

Ik zeg een prima bedrag wat Ajax gaat krijgen voor Dolberg.
Alhoewel ik denk dat dolberg gaat vlammen in Franse competitie.
De verwachtingen en het systeem van Ajax past duidelijk niet bij hem. 2 jaar geleden was hij echt ijzer sterk en knalde de klassen van hem af, hij is snel wendbaar en heeft zowel links als rechts een prima been.
Ik ben van mening dat hij op mentaal gebied veel stappen te maken heeft. Als hij werkt aan zijn zelfvertrouwen ( ik bedoel hiermee zijn houding en uitstraling) dan komt zijn pure talent weer naar boven. Hij heeft op dit moment de pech dat er weinig tijd is om slecht te spelen omdat Ajax een sterke selectie heeft met jongen zoals Huntelaar en tadic..

Al met al denk ik zeker nog dat hij weer gaat opbloeien. Anders betaald niemand 20mil voor hem.

Gasper dolberg gewoon een goeie spits geef hem vertrouwen wat hij onder peter bos deed is iedereen dat vergeten ajax gaat een fout maken ...

Dolberg, vond m altijd al een Victor Fischer. 1 seizoen fantastisch, helemaal de hemel in geprezen worden en daarna gewoon minder tot matig. Denk dat je ook dolberg over 5 jaartjes bij brondy of Kopenhagen terug vind.

Netjes gedaan van overmars.

Mooi bedrag. Jammer dat het er niet uitkwam maar ik zie hem nog wel over paar jaar aan de top komen. Hij heeft alleen die laatste stap nodig. Ik heb veel verwachtingen van lassina traore, die zie ik wel die stap maken. Hij is er fysiek al, maar dat laatste beetje zal ook komen want hij is pas 18 dus dit transfer van dolberg is voor alle partijen een goed transfer.

En ik denken aan 5 miljoen...
Netjes hoor, 20... behoorlijk bedrag

Vind het heel jammer harde werker nooit zeuren en die jonge. Kan verschikkelijk goed voetballen. Alleen bij het publiek is het vertrouwen weg helaas.
Past momenteel ook niet bij ajax. Dolberg wil lekker bewegen dat lukte met Klaassen achter zich wel vd beek staat veel dieper en loopt in de ruimtes waar Dolberg graag loopt ook met Tadic en Ziyech op de flanken is niet prettig voor Dolberg komen graag naar binnen.

Een nieuwe club veel vertrouwen en hij legt ze er zo weer in!
Als opvolger moet ajax een type hunterlaar of dost hebben geen bewegelijke spits.

Die spaanse buitenspeler van 20+ miljoen wat moeten we ermee? Allemaal buitenspelers opstellen? Nieuwe spits en een goede middenvelder lijkt me noodzakelijk!

Het meest hilarisch aan dat hele “50 miljoen euro bod op Dolberg” gerucht is dat vele figuren dat graag als een feit presenteren terwijl het gerucht vd Telegraaf kwam, dezelfde krant Welke normaliter wordt afgebrand als “roddel & onzin krant” door dezelfde figuren....

Toch zonde voor Ajax. Als je twee jaar geleden had voorspeld dat hij uiteindelijk voor maar 20 miljoen zou vertrekken, dan was je voor gek verklaard, want hij leek echt een toptalent.

19 augustus 2019 om 08:55

Hij is nog een toptalent!

19 augustus 2019 om 09:07

"hij is nog een toptalent!"

Daar lijkt Ajax toch anders over te denken. Een club die het geld niet nodig heeft gaat toch niet een toptalent met een contract voor nog drie jaar verkopen voor "slechts" 20 miljoen?

19 augustus 2019 om 10:04

Ik snap er geen zak van, als je ziet wat hij op de training doet dan denk je ook wtf. Dus ergens zit het tussen Ten Hag en Kasper niet lekker denk ik... waardoor het nu klapt(e)

Zou toch fantastisch zijn als Dolberg daar de sterren uit de hemel speelt.

Nou en bij Nice schiet hij er gelijk dit seizoen 17 in ofzo! Ten Hag heeft hem denk kapot gemaakt.

Veel mensen denken dat het bod van 50 miljoen op Dolberg van Monaco een gerucht was van de Telegraaf maar gisteren bij Studio voetbal werd er aan tafel gezegd dat er wel degelijk een bod van 50 miljoen is gedaan door Monaco.
Dat is dus de tweede keer dat Ajax een bedrag van 50 miljoen is misgelopen. Want eerder wilde Bazoer niet naar Napoli gaan terwijl Napoli bereid was om 25 miljoen vast en 25 miljoen aan bonussen te betalen voor Bazoer.
Ipv 100 miljoen wat Ajax voor deze twee spelers kon krijgen krijgen ze nu iets van 35 miljoen voor deze twee spelers. 65 miljoen minder dan wat ze ervoor hadden kunnen krijgen.

19 augustus 2019 om 12:48

Als we de toekomst konden voorspellen waren we allemaal multimiljonair. Zo tegen het einde van de transferperiode toen Monaco kwam en in zijn vorm van toen, was het goed te begrijpen dat ze hem niet lieten gaan.

20 miljoen nu is gewoon erg goed en Dolberg gaat het bij Ajax niet meer maken. Hopelijk bij Nice wel maar zie hem ook zomaar Fischer de tweede worden en over een paar jaar bij Kopenhagen spelen.

De vraag is of je Brobbey al wilt gaan brengen op zijn 17e of ze ergens een lage risico speler ophalen. Bony is gratis op te halen, ookal heb ik geen flauw idee of hij nog door de medische controle komt met zijn zware blessures van de afgelopen jaren en of hij nog de motivatie heeft.
Wel is het duidelijk dat we een sterke spits nodig hebben die ballen kan vasthouden en scoren in de 16 met hoofd en voet.

Jeetje, toch fijn hoor de status die Ajax heeft overgehouden aan dat geweldige seizoen. Hoe kan je nou zoveel geld voor hem vangen. Die gozer raakt al 2 jaar geen knikker.

19 augustus 2019 om 13:08

1. Ajax heeft al geld genoeg en kan dus vragen wat ze willen
2. Dolberg is nog steeds erg jong en heeft nog steeds veel potentie
3. Zijn stats zijn nog steeds prima. 4. Deens international.

19 augustus 2019 om 16:10

1. Dat je kan vragen wat je wil, betekent niet dat iemand het betaalt.
2. Dat is inderdaad zijn overgebleven pluspunt.
3. Nou ja, prima, hij heeft maar liefst nul keer gescoord in de historische CL campagne vorig jaar. En leuk wat goals in de Eredivisie. Die maakt Dylan Vente ook.
4. Das Jörgensen ook, dus boeiend.

Ik blijf het jammer vinden dat Dolberg verkocht wordt.

Z'n talent is er gewoon nog en hij heeft de voetbalkwaliteiten. Wellicht is het iets mentaals dat het er nu niet uitkomt, maar laat hem een wedstrijdje of 10 in de basis starten en dan kijken hoe dat uitpakt.
Hij is het voetballen toch niet verleerd?

Ik denk als hij dat vertrouwen kijgt hij dat ook terugbetaald met goals. Ik vind het een echte Ajax spits en had verwacht dat hij iets meer krediet zou krijgen dan nu het geval is. Hij is sinds kort pas weer helemaal fit en Ajax verkoopt hem echt te vroeg.

Tjonge wat een miskoop van Nice. Een one season wonder, gaat nooit meer wat worden met die jongen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren