Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Victor Valdés verklaart weigering Barcelona en is kritisch op PSV

Laatste update:

De Onder-19 elftallen van Barcelona en Everton zouden zondagmiddag aantreden in de troostfinale van de Otten Cup, maar de Spaanse deelnemer weigerde om het duel om de derde en vierde plaats te spelen. Volgens Mundo Deportivo heeft trainer Victor Valdés deze beslissing genomen vanwege een aantal blessures, de in zijn ogen slechte grasmat en de slechte weersomstandigheden in Eindhoven.

Valdés komt via Instagram met een uitgebreidere lezing. “Ik heb deze beslissing genomen omdat ik verantwoordelijk ben voor deze spelers. Hun gezondheid is mij veel waard. De organisatie van dit toernooi houdt in onze optiek te weinig rekening met de rusttijd tussen wedstrijden. Na de uitschakeling in de halve finale van zondagochtend (tegen Internazionale, red.) was er geen ruimte voor herstel, want de volgende wedstrijd zou een uur later beginnen. Dat is niet goed voor spelers van deze leeftijd, zeker niet in deze fase van het seizoen.”

“Zonder er al te diep op in te gaan zou ik willen zeggen dat de kans op blessures of zelfs hartproblemen onaanvaardbaar groot zou zijn geweest als ik niet had ingegrepen. Ik sta volledig achter deze beslissing en neem de verantwoordelijkheid zonder problemen op me. Laten we vaker rekening houden met de fysieke gesteldheid van spelers, ik zal ze in ieder geval altijd in bescherming nemen”, aldus Valdés.

Volgens het Eindhovens Dagblad was Valdés zaterdag niet te spreken over de arbitrage bij het duel tussen PSV en Barcelona en met de hierboven genoemde bezwaren is de oud-doelman tot de conclusie gekomen dat het beter is om voortijdig uit Nederland te vertrekken. Het is overigens de eerste keer in de geschiedenis van het toernooi dat een club weigert te spelen. De finale van de Otten Cup gaat deze zondag tussen PSV en Internazionale. Het elftal van trainer Ruud van Nistelrooij rekende in de halve finale af met Everton: 2-0.

Snap jij de beslissing van Victor Valdés?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Door zijn verklaring komt het verhaal dat hij zich zomaar terug zou trekken in heel ander daglicht te staan. Hij trekt zich ook niet terug omdat hij de finale niet heeft gehaald, maar omdat hij de spelers in bescherming tegen de slechte organisatie van PSV. Als dat waar is dan geef ik Valdes groot gelijk. Wel handig om volgende Keer eerst een statement naar buiten te brengen voordat je het toernooi verlaat. Dat scheelt achteraf een heleboel uitleg om het verkeerde imago wat is ontstaan weer op te poetsen.

18 augustus 2019 om 15:11

Je kent het schema vooraf dus dit is echt grote onzin. Dan moet je niet meedoen aan zo’n toernooi.

18 augustus 2019 om 15:18

Inderdaad en gisteren had Barcelona tussen de twee wedstrijden exact hetzelfde aantal minuten rust, dus waarom is het nu opeens een probleem? Je zou toch zeggen dat als het om de fysieke gesteldheid van je ploeg gaat dat je gisteren dan ook niet gespeeld had? Gewoon zeer treurig van Valdés, die duidelijk boos is en PSV te kijk probeert te zetten door weg te gaan. Volgend jaar Barcelona maar niet meer uitnodigen en kijken of Atletico/real trek hebben in wat leuke oefenpotjes.

18 augustus 2019 om 16:35

Het is nu een probleem omdat meerdere spelers blessures hebben opgelopen. Staat in de tekst.

18 augustus 2019 om 16:52

Sorry hoor ik lees zovaak dingen hier he en k blijf maar lezen lezen en wil nooit reageren maar vraag me dan altijd af heeft een iemand op deze site eigenlijk ooit hoog gevoetbald ofso want als je zelf hoog hebt gespeeld ! Begrijp je soms dat emoties erbij komen kijken ongeacht winnen of finale halen hoort er allemaal bij we zijn toch allemaal mensen vraag me oprecht af wie op deze site ooit zelf eens het Nederlands elftal heeft gehaald of weet hoe het gaat als je er eenmaal bent 90 procent hier zit op de bank heeft nooit een balletje echt op hoog niveau aangeraakt en toch maar elke keer een mening hebben like seriously !!! Jullie namen zijn niet eens een keer bij de KNVB geweest dat je in Zeist mag trainen of iets dergelijks !! Je weet niet eens hoe je daar binnen kan komen !! Ik wel namelijk serieus , hij beschermt zijn spelers ! Zie het maar hoe je het wilt zien ja eigen belang maar hij heeft ze nog langer nodig !! En hij wilt zijn seizoen niet een flop laten zijn daammnnn !!

18 augustus 2019 om 16:59

Hou het maar bij lezen inderdaad, dat is voor iedereen beter geloof ik. Gewoon een zwaktebod van Valdez, niets meer niets minder.

18 augustus 2019 om 19:32

Wat een onzin, als jij hoog hebt gevoetbald zou je weten dat internationale toernooien op die leeftijd en dat niveau meerdere wedstrijden in slechts enkele dagen spelen betekend. Slecht gras? Er ligt een hele verse grasmat op de Herdgang. Het speelschema is ver van tevoren bekend, als hij er echt zo'n probleem mee had, had hij dit vantevoren aangekaart.

Groetjes, een oud speler die wel opgeroepen is bij de Knvb in zijn jeugd.

18 augustus 2019 om 15:13

Of hij is wel gewoon gefrustreerd en noemt dit als excuses. Volgens mij is het speelschema van te voren gewoon bekend.

18 augustus 2019 om 15:15

Als ze in de finale hadden gestaan had je hem niet gehoord, arrogant gedrag

18 augustus 2019 om 15:17

Ik denk dat hij achteraf zijn frustraties aan het goedpraten is. Zoals anderen al opmerkten; hij wist waaraan hij begon

18 augustus 2019 om 16:21

Hij had dan voordat hij ging deelnemen aan het toernooi al moeten aangeven dat hij problemen zag in het speelschema. Daarnaast is het hartprobleem gedeelte natuurlijk grote onzin. Als dit werkelijk op advies van een dokter is gebeurt dan had deze dokter genoemd moeten worden of zelf naar voren moeten stappen. Hoevaak worden er wel niet toernooitjes gespeeld waar er meerdere wedstrijden op een dag gespeeld moeten worden. Daarnaast loopt dit toernooi nu geld mis en is dit een vorm van werkweigering van barcelona. Mijn oplossing zou dan ook zijn om deze kosten te verhalen op het prijzengeld van barcelona.

18 augustus 2019 om 18:27

Ik zou me als Barcelona eerder zorgen maken om deze trainer en een ander standpunt innemen dan meneer Valdes heeft gedaan. Het is toch een schande dat een club van dat kaliber zelf zijn voorbereidingen niet heeft gedaan. Een speelschema wat bekend is, een toernooi wat al jaren wordt gespeeld en als je spelers na een uur voetballen zoveel tijd om te herstellen nodig hebben, dan zou ik me focus eerst daar leggen. Maar je wil als club toch niet zo naar buiten profileren, het is zeer onproffesioneel en een aanfluiting naar de organisatie toe.

20 augustus 2019 om 23:37

Daarom zei ik ook: "als dit allemaal waar is " .

Leuk die uitleg, maar ik denk dat als hij in de finale had gestaan het geen probleem was of denk je dat Everton er geen last van had gehad? Je kan toch gewoon je wisselspelers inzetten? En daarnaast is het ook niet mega warm vandaag

18 augustus 2019 om 15:12

De finale was na de troostfinale dus een paar uur later

18 augustus 2019 om 15:19

Ja, maar dat is ook het punt van BellaPartita. Je weet van tevoren het schema, dus dan is het vrij kinderachtig om deze redenen aan te halen, terwijl je die als trainer vooraf ook al wist. Je weet dat het risico er is dat je die troostfinale moet spelen. Blijkbaar ging Valdes er van uit dat zijn team wel even de finale zou halen.

18 augustus 2019 om 15:52

Of je leest de hele tekst en zeurt niet alleen om te rusttijden, aantal blessures en slechte grasmat spelen ook mee, vergeet ook niet dat dit hoog niveau voetbal is, 60 minuten lang jezelf kapot rennen en vervolgens een uur later weer moeten spelen is ook een klap voor de spieren.

18 augustus 2019 om 15:58

Een uur, geen paar uur.

18 augustus 2019 om 16:32

Je hebt toch wissels? Je kan toch temporiseen in duels? Het zijn potjes van 60 min geen 90. Als.je voldo e nde spelers meeneemt dan lijkt dit me geen probleem. Everton dacht er blijkbaar anders over

18 augustus 2019 om 18:12

“Aantal blessures en slechte grasmat” gaan de wissels daar geen last van krijgen dan? Er zijn er 4 geblesseerd zullen we dan maar gewoon doorgaan tot de hele selectie geblesseerd raakt? Laat PSV maar eerst knappe velden neerzetten en daarna pas een toernooi organiseren, als je iets organiseert is het eerste wat je doet je grasmat goed onderhouden.

18 augustus 2019 om 15:15

De finale begint toch pas om 14:30.

Dit geeft natuurlijk wel een andere kijk op de zaak

Ik vond het ook een beetje stuitend hoe Valdes door iedereen werd afgemaakt in de vorige topic hierover

Zijn dit ook wedstrijden van 90 minuten?

Dan kun je inderdaad niet een uur na een wedstrijd weer een wedstrijd spelen

Dat is zelfs voor jonge gasten niet te doen

18 augustus 2019 om 15:11

Twee keer 30 minuten ipv 90.

18 augustus 2019 om 15:13

OK, dus dat zou nog moeten kunnen

18 augustus 2019 om 15:13

De wedstrijden zijn 60 min. Ik vraag me wel af, als ze in de finale hadden gestaan hadden ze dan ook geweigerd? Ik ben een beetje sceptisch of dit echt zo is, de staf en spelers zelf wilde schijnbaar wel spelen. Dat spreekt dit verhaal wel tegen.

18 augustus 2019 om 15:16

De finale begon pas om 14:30. Daar zit dus veel meer tijd tussen.

18 augustus 2019 om 16:00

Een uur maar. En ze hebben gewoon volledige selectie bij zich. Misschien moet die dan meer rouleren. Is gewoon kul smoes van valdes. Dat nietige Barcelona gewoon niet meer uitnodigen. Doe Real volgend jaar maar. Ook nog eens aansprekender ook.

18 augustus 2019 om 15:15

Fantastisch betoog van hem, maar ergens ook heel zielig. Dit zijn namelijk nogal beschuldigingen richting de organisatie. Waarom dit niet van tevoren aankaarten? Waarom deze beslissing pas nemen nadat je hebt staan foeteren langs de lijn? Ik vind het verhaal zelfs nog slechter dan voor zijn verklaring, maar dat is mijn mening. Wat mij betreft geen Barca meer op de Otten Cup!

18 augustus 2019 om 15:50

Nou, je gaat natuurlijk niet inplannen dat je een troostfinale moet spelen

Als die echt een uur na zijn wedstrijd is, dan is dat niet goed gepland door de organisatie

Daar heeft hij echt wel een punt

En als de omstandigheden ook niet meewerken, plus blessures vind ik dat hij toch echt wel een punt heeft

Voor de toeschouwers misschien vervelend, maar dan moet PSV toch maar eens gaan kijken hoe dat schema in elkaar zit

18 augustus 2019 om 15:54

Dan speel je als Barca de troostfinale, zet je wisselspelers in en geef je dat terug aan de organisatie. Is Everton er ook uitgestapt dan? Je kunt het wel blijven verdedigen maar het blijft kansloos. Zeker omdat hij niet blij was met de beslissingen in de halve finale!

18 augustus 2019 om 16:03

Dit gaat al 72 jaar goed, Is nooit een probleem geweest. En nu ineens zou PSV naar het schema moeten kijken. Haha hou toch op met die onzin. Barcelona heeft vorige keer finale ook niet gehaald, net als nu. Dus het is heel reeel voor ze om niet van een finaleplaats uit te gaan.

18 augustus 2019 om 17:01

Everton speelde 10 minuten later

Ik denk dat Valdes zo baalde dat hij de finale niet bereikte, die om 14:30 werd gespeeld, dat hij geen trek meer had in de troostfinale om 13:10

Die tijd is inderdaad wel erg kort

Maar als ik zie dat er ook wedstrijden voor 5/6 en zelfs 7/8 waren ingepland dan had hij het kunnen weten

Hij had dus gewoon moeten spelen, dan maar met de reserves, die 3e of 4e plaats is natuurlijk ook voor de kat zijn k***

Misschien toch een overweging voor de organisatie om het anders in te plannen, maar de planning was bekend

18 augustus 2019 om 18:15

Het zou een andere kijk op de zaak geven als hij vooraf zijn bezwaren had geuit. Achteraf over het veld en de korte rusttijd klagen komt niet professioneel over en lijkt meer op een slechte verliezer.

Ik had veel varianten op excuses verwacht, maar hartproblemen gaat wel heel ver. Verder is dit echt heel zielig, aangezien het alleen maar aangeeft dat ze hele slechte verliezers zijn: het schema leek me vooraf bekend.

18 augustus 2019 om 15:54

Slechte weersomstandigheden is wel een schande. Dat miet PSV toch beter regelen. Hartproblemen na 2x 60 spelen? Dan heb je sowieso een probleem en zou ik ze nooit ergens 90 min laten spelen. Ik kan deze Valdes toch niet serieus nemen. Zet wat wissels erin en speel tempo lager maar niet opdagen is bizar.

18 augustus 2019 om 16:34

Ik denk dat valdes echt weinig benul wat hartproblemen inhouden

Grasmat ziet er prima uit.. Fysieke problemen is te begrijpen maar daarom wordt er ook 60 minuten gespeeld in plaats van 90. Je kan toch ook gewoon wisselpelers opstellen?

18 augustus 2019 om 15:16

Het gaat er ook om dat alle jeugd spelers op dit niveau spelen, PSV rouleert ook heel veel dus hij had zeker ook met anderen kunnen spelen. Deze mat ziet er een stuk beter uit dan die van VVV gister. Maar Valdès zal wel de La Liga grasmatten onder de spaanse zon gewend zijn.

Wat een onzin dit. Ineens is dit een issue. Ik neem aan dat de speelschema al een tijdje bekend is. Alles wat met barca te maken heeft is echt verrot. Bewust of onbewust. Maar zoals altijd Barca komt weg met heel veel dingen. Zo niet met alles. Waardoor de mensen daaro helemaal megalomanen worden.

18 augustus 2019 om 15:17

Dat gaat me dan weer een beetje te ver. Barca is een prachtige club en de staf en spelers wilde ook gewoon spelen. Nee, deze beslissing ligt wat mij betreft alleen bij hem..

18 augustus 2019 om 15:29

Was prachtige club. Maar hoevaak lees ik nu negatieve artikelen over barca.. Ze denken werkelijk alles te kunnen flikken of zeggen. Ooit vond ik barca geweldig. Begon bij kluivert, saviola, rivaldo etc. Maar laatste 5 jaren kan ik ze echt niet uitstaan.

Dat schema is ruim van tevoren bekend gemaakt dus beetje zielig om achteraf piepen dat er te weinig rust tussen de wedstrijden zat

Ik snap niet precies waar hij op doelt.. een uur tussen de wedstrijd? Misschien aanpassen want volgens mij moet dit een dag zijn?

Vaak zijn de selecties redelijk groot en volgens mij is hij zaterdag uitgeschakeld terwijl de finale zondag is? Dit is een dag, ik zie zijn punt, maar dit weet je voorafgaand asn het toernooi en lijkt me dat dit wel vaker gebeurd (doelende op 1 dag rust).

18 augustus 2019 om 15:19

Nee, hij heeft het over dezelfde dag

Dat is op zich niet ongewoon met kortere wedstrijden, maar een uur rust is ook wel erg weinig

Ik denk dat de teleurstelling van het niet bereiken van de finale, en dan een flutwedstrijd om de 3e / 4e plaats moeten spelen heeft overheerst

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen

En of de spelers er dan nog wel zin in hebben is ook nog een factor

Eigenlijk moeten ze alle troostfinales per direct afschaffen, op alle toernooien

Daar zit echt helemaal niemand op te wachten

Als je de finale mist, worden 2 ploegen derde, opgelost!

18 augustus 2019 om 15:46

Het gaat om 2x 30 minuten wedstrijden. Twee wedstrijden op een dag betekend dus maximaal 120 minuten voetbal voor een speler (vergelojkbaar met een wedstrijden met verlening), echter je kan de tweede wedstrijd zoveel spelers wisselen als je wilt. Verder zit er een lange pauze tussen de wedstrijden.

Ja dag Valdes. Puur deze beslissing genomen, omdat je niet in de finale staat. Bovendien is dit de eerste keer in de gescheidenis dat een club zich terug trekt op de Otten Cup. Nooit waren er klachten of wat dan ook. Er wordt ook 30 min per helft gespeeld ipv 45. En bovendien kan je ook andere spelers gebruiken, ipv de heletijd met dezelfde 11. Nee slap gewoon dit. Volgende keer kom je maar lekker niet. Niet meer uitnodigen dus ook. Want dan gaat die dit volgend jaar ook weer flikken.

Be-lach-elijk. Dat hij er zomaar uitstapt is tot daar aan toe. Maar dan met deze slappe redenen komen? Wat een druiloor. Dat weet je toch als je aan het toernooi begint? Maar nee meneer kan het toernooi niet winnen en oh oh wat erg, het regent! Ja dan is alles in een keer mis en slecht geregeld. Wat een Jan Jurk. Dit kun je alleen maar hoofdschuddend toehoren en daarna kun je alleen je conclusies over Valdes trekken.

Volgens mij is Barcelona gecontracteerd voor het tournooi en als het zo slecht allemaal was hadden Everton en andere ploegen zich allang teruggetrokken

18 augustus 2019 om 18:12

Gewoon niet meer uitnodigen die jankerds.
Er zijn genoeg ploegen die mee willen doen volgens mij.

"Hartproblemen"

Omdat je een paar wedstrijden speelt, alsjeblieft zeg

In principe begrijp ik de argumentatie van Victor Valdés, was namelijk zelf ook verbaasd dat de clubs twee wedstrijden per dag spelen in het voorseizoen (en ook nog eens zo snel achter elkaar). Maar als de gezondheid van de spelers werkelijk de reden van afmelding is, waarom speel je dan op de andere dagen wel twee wedstrijden per dag? En waarom doe je dan überhaupt mee aan een toernooi waarvan je weet dat de wedstrijden zo kort op elkaar gepland worden? Verder zijn de omstandigheden niet dusdanig anders dan op andere dagen, dan lijkt me het nogal vreemd om er nu plots een punt van te maken.

Begrijp trouwens ook niet dat Barcelona hier als club mee akkoord is gegaan, het is namelijk geen blijk van respect richting de organiserende club. Victor Valdés heeft hier een voorbeeldfunctie richting jeugdspelers en hoort de waarden van La Masía uit te dragen. Dus dat betekent in de eerste plaats respect voor de tegenstander.

18 augustus 2019 om 15:47

Prcs dat. Hartproblemen...voor spelers O19. Waar gaat het toch heen met deze wereld. Haha. Verder moeten we niet te zwaar aan tillen en heel barca hierbij betrekken. Dit is een eenmansactie en staat niet symbool voor de club barca. Als psv fan zeg ik: zand erover doorgaan.

18 augustus 2019 om 16:05

Misschien een belangrijke kanttekening is het moment van aanstelling van Victor Valdés. Op het moment dat Barcelona hun elftal inschreef voor het toernooi stond Valdés nog onder contract bij een andere club. Dus hij had zelf geen zeggenschap over het al dan niet meedoen aan het toernooi, dat was al eerder bepaald.

18 augustus 2019 om 15:48

En vergeet niet het ging om 2x 30 minuten wedstrijden. In totaal op de gehele dag dus maximaal 120 minuten voetbal (vergelijkbaar met ene enkele wedstrijd met verlening) terwijl je onbeperkt kan wisselen voor de tweede wedstrijd en er een lange rust periode tussen de wedstrijden zit.

18 augustus 2019 om 16:09

Begrijp dat er maatregelen zijn getroffen om de belasting van jeugdspelers tijdens zo’n toernooi te beperken, maar niemand zit toch te wachten op zo’n wedstrijd om de derde plaats? Kijk, m’n standpunt over de actie van Valdés is duidelijk. Maar zo’n nutteloze wedstrijd zouden alle toernooien in mijn ogen moeten schrappen. Zou ook begrijpen als de spelers zelf niet zaten te wachten op deze wedstrijd. Maar juist dan zou Valdés het respect voor de tegenstander moeten uitdragen. Als je niet zo’n wedstrijd wil spelen, dan had je er maar voor moeten zorgen dat je de finale mocht spelen.

18 augustus 2019 om 23:41

Maar dit is geen nutteloze wedstrijd. Het toernooi is bedoeld om je te meten met andere internationale jeugdelftallen en jeugdspelers te ontwikkelen en deze extra wedstrijd helpt daarbij, wat er dan ook op het spel staat.

19 augustus 2019 om 10:31

Dat durf ik te betwijfelen. Welke toegevoegde waarde heeft zo'n wedstrijd om de derde plaats nog als je toch al vier wedstrijden in twee dagen in de benen hebt? Dan heb je genoeg kansen gehad om spelsystemen uit te proberen, spelers minuten te geven en het elftal vorm te geven.

Deze gast is het punt van enig fatsoen voorbij. Daarnaast gebruikt hij hartproblemen wat een slag in het gezicht van mensen met hartproblemen mag zijn.

Wat mij betreft een echte narcist die de leugen gebruikt om groot te gelijken. Ik hoop dat Barcelona dit gebruikt om zo snel mogelijk van deze vent af te geraken. Wat zal nu het IQ van zo'n persoon zijn, ik bedoel in de functie en rol die moeten worden vervuld?

Het is inderdaad wat veel om 2 wedstrijden achter elkaar te spelen, maar ze zijn wel maar 60 minuten lang.

Zielig, nog zieliger als Barcelona hier niets aan gaat doen. Het is precies zoals ik hem als persoon in het voetbalveld zie, echt een min kereltje.

18 augustus 2019 om 15:59

Oke, hij handelt hier fout. Maar deze man heeft deel uitgemaakt van een lichting die mij jaren lang heel erg blij heeft gemaakt. Het is nog steeds een kerel en geen kereltje.

18 augustus 2019 om 16:51

Als je jezelf zo gedraagt, ben je absoluut maar een kereltje.

Valdes lijkt me ook een naar persoon, viel me al vaker op. Spijtig voor de jongens die nog een potje wouden voetballen...

Gewoon grote bull shit an Valdez
Naar verluidt heerst er onbegrip onder de spelers en de rest van de staf van het hoogste jeugdteam van FC Barcelona. Zij wilden gewoon in actie komen, maar schijnbaar had Valdes geen trek meer in een duel waar geen hoofdprijs aan verbonden was.

Het is een smet op de uitstekende reputatie die de club heeft opgebouwd als deelnemer

Het zijn potjes van 2x 30 minuten, dat lijkt me nou niet echt onmogelijk voor fitte jonge profs. Zeker als je tussendoor wat rusttijd hebt en mag doorwisselen.

Hopen maar dat hij met zijn team nooit een verlenging hoeft te spelen... als hij consequent is zullen de spelers dan ook het veld af moeten stappen. Eigenlijk elke wedstrijd al na 60 minuten

Wat een leugenaar en idioot. Dit moet je als Barcelona niet willen. Een schande om je zo terug te trekken terwijl je prima weet hoe de planning was, of je hebt je huiswerk niet gedaan.
Zoals al eerder gezegd is deze eervolle en mooie cup al 72 jaar oud. Nee al die 72 jaar zijn we blind geweest, het schema is niet in orde!
Hou op met je leugens Valdez, als ik Barca was zou ik een flinke waarschuwing geven, een statement maken, verontschuldigen aanbieden en wanneer Valdez niet wil buigen dan ontslaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren