Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Frenkie de Jong kent dramatische seizoensouverture met Barcelona

Laatste update:

Barcelona heeft een zeer teleurstellende seizoensouverture achter de rug in LaLiga. Met Frenkie de Jong negentig minuten binnen de lijnen verloor de regerend landskampioen vrijdag op bezoek bij Athletic Club met 1-0. Het duel in het San Mamés stevende lang af op een doelpuntloze remise, maar in de voorlaatste minuut van de officiële speeltijd moesten De Jong en consorten uiteindelijk toch buigen voor een schitterende omhaal van oudgediende Aritz Aduriz. Laatstgenoemde had amper één minuut ervoor als invaller zijn entree gemaakt en dompelde Barcelona zo in rouw. Lionel Messi kwam bij Barcelona niet in actie vanwege een blessure.

Athletic Club probeerde er voor eigen publiek een fysieke strijd van te maken, hetgeen al na minder dan twee minuten voetballen werd geïllustreerd door Raúl García. De Spaanse veteraan beging onder het oog van scheidsrechter Carlos Del Cerro Grande een grove overtreding op De Jong, maar kwam uiteindelijk weg zonder kaart. Even later zorgde García’s aanvalscompagnons Iñaki Williams voor het eerste gevaar van de wedstrijd: een afstandsknal van de spits scheerde via doelman Marc-André ter Stegen rakelings naast. Williams was na een kwartier opnieuw dreigend, maar stuitte opnieuw op Ter Stegen.

Barcelona speelde een ronduit zwakke eerste helft. De Jong had op het middenveld moeite om de lijnen uit te zetten en werd daarbij nauwelijks geholpen door Sergi Roberto en Carles Aleñá (Sergio Busuqets zat de gehele wedstrijd op de bank). Toch kreeg het bezoek uit Catalonië na ruim een halfuur een uitgelezen mogelijkheid op de openingstreffer: Luis Suárez schoot na een foutieve terugspeelpass aan de kant van de thuisploeg op de paal. Het betekende meteen de laatste noemenswaardige actie van de Uruguayaanse spits, want hij moest vrijwel direct erna de strijd staken met een blessure. Rafinha verving Suárez en was op slag van rust dicht bij de 0-1, maar de middenvelder trof via de vingertoppen van Unai Simón de lat.

Barcelona leek vervolgens sterker te beginnen aan de tweede helft. Rafinha schoot al snel in het zijnet, maar echt los kwam het aanvalsspel van Barça niet. Het elftal van trainer Ernesto Valverde ontbeerde overduidelijk creativiteit en wist Athletic Club nauwelijks aan het wankelen te brengen. Athletic Club oogde op zijn beurt aanvallend eveneens onmachtig. Barcelona leek twintig minuten voor tijd zowaar weer eens gevaarlijk te worden via de in de rust voor Aleñá ingevallen Ivan Rakitic, maar hij schoot hard en wild over.

Een kwartier voor tijd voerde Valverde zijn laatste wissel door: Sergi Roberto werd naar de kant gehaald ten faveure van Carles Pérez. Barcelona ging zo nog op zoek naar een late treffer, maar kreeg in de voorlaatste minuut van de officiële speeltijd uiteindelijk het deksel op de neus. Aritz Aduriz werd vanaf rechts bediend door Ander Capa, waarna de 38-jarige spits San Mamés met een werkelijk schitterende omhaal in vuur en vlam zette.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Athletic Bilbao tegen Barcelona in het nieuwe San Mamés staat al jarenlang bovenaan mijn to-do-list, maar achteraf ben ik blij dat het in mijn ogen te duur was om (vanuit Japan) via Bilbao terug te vliegen. Hoewel de beslissingen van Ernesto Valverde in principe begrijpelijk waren, was het spel weer eens niet om aan te gluren. Frenkie de Jong kreeg te weinig steun van Sergi Roberto, terwijl Nelson Semedo weer eens uitblonk in een gebrek aan aanvallende bijdrage. Dat was gedeeltelijk te wijten aan het loopvermogen van Iñaki Williams (die maar liefst 9.5 kilometer liep in de eerste helft) en het offensieve spel van Athletic Club, maar vooral aan het gebrek aan initiatief aan de kant van Barcelona.

In principe waardeer ik de lessen die Ernesto Valverde uit het voorseizoen heeft getrokken en door durft te voeren in de eerste competitiewedstrijd. Een middenveld met Frenkie de Jong en Carles Aleñá in plaats van Sergio Busquets en Ivan Rakitic was in mijn ogen de juiste beslissing. Sergi Roberto op het middenveld was dat niet. Zijn handelingssnelheid is te laag voor het middenveld, terwijl Nelson Semedo op de rechtsbackpositie duidelijk weinig bijdraagt aan in offensief opzicht. Wat mij betreft blijft Sergi Roberto (ondanks zijn wensen om op het middenveld te spelen) als rechtsback spelen, dat is namelijk de positie waar het elftal het meest aan hem heeft.

Verder maakte de kuitblessure van Luis Suárez (en misschien wel het spel daarvoor) duidelijk waarom de club behoefte heeft aan een speler als Neymar. Laat duidelijk zijn dat ik nog altijd geen voorstander ben van de terugkeer van de Braziliaan, maar buiten Lionel Messi lijkt geen enkele speler op dit moment in staat te zijn om een wedstrijd open te breken met een geslaagde dribbel. Rafinha viel sterk in en Ousmane Dembélé zou dat met zijn talent moeten kunnen, maar echt gevaar stichten deden ze niet. Ook Antoine Griezmann nam de ploeg niet bij de hand zoals hij dat eigenlijk zou moeten kunnen. Nogmaals, ben geen voorstander van de komst van Neymar. Maar begrijp wel waarom de club behoefte heeft aan een speler van zijn soort.

Om toch af te sluiten met een positieve noot… De invalbeurt van de 38-jarige Aritz Aduriz die bezig is aan zijn afscheidstournee. Niet alleen een heerlijk doelpunt, maar vooral de manier waarop het publiek in San Mamés hem ontvangt en toejuicht. Daar kan je niet anders dan respect voor hebben, zelfs al scoort hij het winnende doelpunt tegen Barcelona.

16 augustus 2019 om 22:59

Aduriz wat een baas, op 38 jarige leeftijd zo een omhaal scoren. Kippenvel

16 augustus 2019 om 23:01

Kan iemand samenvatten?

16 augustus 2019 om 23:02

Meteen op de eerste speeldag een nominatie voor doelpunt van het seizoen haha! En wat je zegt je, 38 jaar oud

16 augustus 2019 om 23:03

jamesroriguez vatte het epistel goed samen, gewoon de eerste en de laatste zin lezen.

16 augustus 2019 om 23:04

Samenvatting = zonder messi is barcelona shit!

Dit wordt een interessant seizoen. Ook voor Real Madrid wordt het moeilijk morgen, maar ik mag toch hopen dat het beter is dan wat ik vandaag gezien heb in Bilbao, heel slecht!

En voor Frenkie de Jong : welkom in Laliga, hier zijn geen makkelijke wedstrijden en je zit gewoon in een matig team als messi niet mee doet!

16 augustus 2019 om 23:05

Barca heeft verloren

16 augustus 2019 om 23:06

Weinig acties en diepgang langs beide kanten. Aduriz valt in de laatste 5 minuten in en scoort meteen bij zijn eerste balcontact met een driekwart omhaal. Beter kan je niet invallen.

16 augustus 2019 om 23:08

@jamesrodriguez
Plus het feit dat hij letterlijk één minuut in het veld stond. Het was volgens mij zelfs zijn eerste balcontact, als ik het goed gezien heb.

16 augustus 2019 om 23:16

Er was eens de media die bellen begon te blazen. Frenkiebellen. het werden er steeds meer en ze werden steeds groter...totdat ze vanavond allemaal klapten,die zeepbellen.. dit is de samenvatting van het hele Frenkieverhaal tot nu toe.

16 augustus 2019 om 23:28

@insidermadrid

Maar Real verloor wel van dat o zo slechte Barcelona zonder Messi met 5-1?

Weeral onnodig provoceren van jouw kant. Uit bij Bilbao het seizoen openen is gewoon een zeer moeilijke klus, dus met of zonder Messi, Barcelona had er nooit overheen gelopen. Na een zeer goede 1ste helft van Bilbao, was het voorin allemaal net niet bij Barcelona (zonder Messi en Suarez natuurlijk) in de 2de helft en zag je duidelijk dat de automatismen er nog niet zijn. Langs de andere kant raakt Barcelona 3 keer het kader, heeft Bilbao de hele 2de helft enkel maar verdedigd en had Barcelona 72 procent balbezit, dus een overwinning had zeker mogelijk geweest.

Celta is daarnaast kandidaat voor degradatie, Bilbao gaat meedoen voor de Europese plaatsen. Tenslotte slaat je opmerking wat betreft Frenkie op niets want hij was 1 van de beteren bij Barcelona vanavond. Zeer zielige reactie dus van jou.

16 augustus 2019 om 23:30

Beetje overdreven reactie. Frenkie kwam niet in het spel voor, omdat Bilbao het tactisch goed had staan. Frenkie kreeg totaal geen ondersteuning en je zag ook dat niemand hem durfde aan te spelen, ondanks dat hij steeds tussen twee man in stond. Frenkie is juist een speler die de bal moet hebben om in de wedstrijd te groeien en dat was vanavond niet zo. Niet gek dat hij dan minder opvalt.

Door het feit dat Frenkie constant vast stond, moest Barca in de opbouw uitwijken naar de flanken. Laat nou juist op die posities twee spelers staan die slecht speelden vanavond. Zowel Semedo als Alba vond ik zwak vanavond. Met name Semedo. Aan de linkerkant had je daarbij ook nog een Griezmann staan die geen schim van zichzelf was en een dramatische pot speelde.

16 augustus 2019 om 23:36

@LaManita5

Beetje boos ofzo? Niks verkeerd aan zijn reactie. Zonder messi is Barcelona niet veel. Het spel is al sinds Guardiola niet echt om aan te zien. Eerst MSN die veel verbloemde, nu Messi die het telkens moet doen. Real zit zelf in die fase zonder Ronaldo dat is heel anders dan een wedstrijd zonder. Die 5-1 zegt helemaal niks. Feit is dat Barcelona niks klaar speelde en Frenkie speelde matig deze partij net als het hele elftal.

16 augustus 2019 om 23:39

La manita

Als Guaporta dit zei was het prima geweest? Enkel omdat het een madridista is reageer je zo. Hij heeft gewoon een punt. Barcelona is daadwerkelijk veel minder zonder Messi. Triestige reactie.

16 augustus 2019 om 23:49

@insidermadrid: Real Madrid gaat het echt veel zwaarder krijgen nu de helft van jullie transfers geblesseerd zijn en de afwezigheid van Ronaldo is bij jullie onmogelijk op te vullen.

16 augustus 2019 om 23:49

Oef. Wel mooi gezegd trouwens en erg hilarisch.

16 augustus 2019 om 23:50

Oef. Wel mooi gezegd trouwens en erg hilarisch.

16 augustus 2019 om 23:51

@PogbaDabKing

Ehh zwaarder dan vorig jaar kan niet hoor. De afwezigheid van Ronaldo hebben we inderdaad gevoeld zelfs een heel seizoen. Messi en Ronaldo zijn beide onmogelijk te vervangen.

16 augustus 2019 om 23:54

Geen voetbal, geen snelheid, eigenlijk speelde iedereen matig.

16 augustus 2019 om 23:55

@ModricMagic De afwezigheid van Ronaldo voelen jullie nog steeds en het is het bewijs dat hij Zidane op zijn rug droeg. Messi en Ronaldo vervangen is inderdaad onmogelijk.

16 augustus 2019 om 23:59

Pogbadabking

Vroeg of laat krijgt Barcelona hier ook mee te maken. Als Messi weg is, is dat ook onmogelijk op te vangen.

Ik ben benieuwd of Real het zwaarder gaat krijgen. Als Zidane de voorhoede aan de praat krijgt is Real weer de oude. Als Real wint van Celta heeft Real al 3 punten voorsprong op Barcelona en dat is toch wel een lekker begin van de competitie.

17 augustus 2019 om 00:01

Wat een reactie, en dat na een wedstrijd, jou gaan we echt serieus nemen dit seizoen

17 augustus 2019 om 00:04

Wat een zielige reactie zeg. Zonder Messi toch 5-1 verloren van Barca.

17 augustus 2019 om 02:33

Besef

- 2 landskampioenschappen in 10 jaar
- In de voorbereiding helemaal afgaan
- Vorig seizoen verliezen van Fc Knudde
- Vorig seizoen verliezen met 5-1 uit van het B elftal van Barca

Maar nog steeds Hala Madrid durven te roepen.

Wat een paupers daar.

16 augustus 2019 om 23:00

Ik ben het wel eens met wat je zegt. Als toevoeging moet ik toch wel zeggen dat Griezmann ongelofelijk zwak was vanavond. Frenkie kreeg inderdaad weinig steun en stond constant in de dekking. Soms zelfs met twee man die hem als het ware bewaakte. Ondanks dat vroeg hij alsnog om de bal, maar je zag dat niemand het aandurfde.

Het verlies van vanavond had toch wel te maken met het behoorlijk slordige spel van Barca. We gaan zien of dit duur puntverlies is. Wat wel duidelijk is na vanavond is dat de afstemming nog niet optimaal is.

16 augustus 2019 om 23:05

Het leek ook of frenkie geen zien had liep een beetje met tegenzin bij. Vroeg niet bepaald om de bal. De spel liep niet via hem, ook omdat er steeds direct door 2 man druk word gezet als de bal richting gepasst wordt.

16 augustus 2019 om 23:09

Sluit me daar volledig bij aan, ook Antoine Griezmann was vandaag niet in staat om zijn nieuwe club bij de hand te nemen. Al moet ik zeggen dat hij in het voorseizoen al wel heeft bewezen van toegevoegde waarde te zijn met zijn combinatiespel, creativiteit en scorend vermogen.

Frenkie de Jong werd inderdaad vastgezet en kreeg geen hulp van zijn medespelers, in specifiek Sergi Roberto (in mijn ogen). Hij had de rol op het middenveld om juist in dat soort situaties te gaan helpen. Carles Aleñá moest voor meer diepgang zorgen in die samenstelling. Athletic Club zette Frenkie de Jong constant afzonderlijk vast met mandekking, de ene keer Iñaki Williams en de andere keer Raúl Garcia.

16 augustus 2019 om 23:11

Ik denk niet dat dit het geval was. Busquets loopt er altijd identiek bij. Hij speelt inderdaad anders dan bij Ajax.

16 augustus 2019 om 23:13

Grappig om te zien hoe snel mensen conclusies kunnen trekken. Defensief en op het middenveld stond het redelijk tot goed. Frenkie de Jong speelde ook redelijk. Het is duidelijk te zien dat de voorhoede van Barcelona geen enkel creativiteit in bezit heeft. Griezman en Dembele zijn echt geen Barcelona spelers.

Wanneer er in de kleine ruimte gevoetbald moet worden komen zij zwaar te kort. Telkens wanneer frenkie de bal inspeelde ontving hij de bal terug. Slaat werkelijk nergens op. Geen enkel creativiteit is er terug te zien in de voorhoede.

16 augustus 2019 om 23:16

@guaporta
Raul Garcia bewaakte als het ware telkens om Frenkie heen als Barca in balbezit was. Wat ook duidelijk was, was dat Williams direct druk zette als Frenkie aangespeeld kon worden. Eerlijk is eerlijk Athletic had dit tactisch heel goed staan. Hierdoor werd de opbouw ook verstoord en moest Barca constant uitwijken naar de flanken. Daar waar het dus ook niet liep, want Semedo speelde echt dramatisch. Alba vond ik ook nog niet in goede doen. Het was vanavond gewoon niet best. Ik ben eigenlijk nieuwsgierig hoe Valverde de opstelling weer gaat veranderen de volgende keer, want eerlijk gezegd zie ik dit wel gebeuren.

16 augustus 2019 om 23:22

Precies. Sterk gevonden, @apyrog! Denk dat het onvermijdelijk is dat de opstelling gaat veranderen, maar tegelijkertijd is het pijnlijk genoeg onvermijdelijk dat de spelopvatting niet gaat veranderen.

Ter Stegen; Sergi Roberto, Piqué, Umtiti, Jordi Alba; Rakitic, Busquets, De Jong; Messi, Griezmann, Dembélé

Of heeft Ernesto Valverde in de volgende wedstrijd al de beschikking over Neymar?

16 augustus 2019 om 23:29

Iedereen ziet en wilt Umtiti in de basis. Ook ik wil dat. Hoe kan Valverde in vredesnaam voor Lenglet kiezen? Ik zie daarnaast liever Semedo en Arthur in plaats van Roberto en Rakitic. Neymar lijkt helaas over, gezien Coutinho naar Bayerm vertrekt. Of wordt Dembele ruilmiddel?

16 augustus 2019 om 23:36

@guaporta
De komst van Neymar zou best goed uit kunnen pakken voor Valverde, maar persoonlijk zou ik daar als Barca zijnde mijn vingers niet aan branden om hem binnen te halen. De focus zou moeten liggen op het veldspel en dat is echt al tijden gewoon niet best. Zolang Valverde er zit zal het er niet beter op worden en mocht Neymar erbij komen dan krijg je hoe dan ook te maken met onrust in de kleedkamer. Al helemaal, omdat de komst van Griezmann dan als het ware onnodig was geweest. Ik ben dan heel benieuwd hoe Valverde dat gaat managen.

17 augustus 2019 om 00:58

@tarikamsterdam

Helemaal mee eens , eindelijk hoor ik iemand iets heel goeds zeggen , voor mij was de zwakste linie echt de voorhoede .. ik kan njet geloven dat er nog fans zijn die niet hopen dat neymar terug komt , er is nu zonder Messi totaal geen creativiteit .. als je nu coutinho weg doet hoop toch echt dar de reden neymar is .. anders begrijp ik het echt niet

16 augustus 2019 om 23:01

Ik begrijp niet waarom jij Roberto op de back positie wil zien? Verdedigend laat hij zoveel steken vallen. Ik zie liever Semedo. Verder ben ik het met je eens. Had liever Busquets gezien ipv Roberto. Een middenveld met Arthur, Frenkie en Busquets geniet mijn voorkeur.

16 augustus 2019 om 23:12

Vrij simpel. Omdat Sergi Roberto in offensief opzicht een betere speler is dan Nelson Semedo. Daarnaast is de Spanjaard duidelijk een tactisch slimmere speler dan de Portugees, die eigenlijk alles met een surplus aan snelheid oplost. Het klopt dat Sergi Roberto het lastig heeft tegen snelle aanvallers, maar met een relatief defensief / controlerend ingesteld middenveld kan je je dat veroorloven.

Verder vond ik het niet oneerlijk dat Busquets op basis van zijn vorm in het voorseizoen gepasseerd werd vandaag.

16 augustus 2019 om 23:22

Ik begrijp punt, maar een defensief ingesteld middenveld is het laatste wat we willen zien. En al helemaal om maar Roberto een pleziertje te doen. Hij komt naar mijn mening enorm traag over. Semedo kan in aanvallend opzicht zichzelf verbeteren en ontwikkelen. Heeft de kwaliteit en snelheid daarvoor. Roberto zie ik in defensief opzicht zichzelf niet verbeteren.

16 augustus 2019 om 23:26

Twee vragen. Hoe wil je een aanvallender middenveld vormen met het huidige materiaal? Ik kom niet veel verder dan Arthur, Busquets en Frenkie. Dat is vrij controlerend en eigenlijk stuk voor stuk spelers die graag 'in de bal komen'. De andere vraag is als volgt. Waarom denk je dat Semedo zich kan verbeteren in aanvallend opzicht? Hij speelt inmiddels alweer twee jaar bij de club en heeft op dat vlak nog geen vooruitgang geboekt. Denk dat het een illusie is dat hij een aanvallende rechtsback is doordat hij razend snel is. Want als je naar zijn output kijkt kan je niet anders dan concluderen dat hij vrij weinig bijdraagt aan het offensieve spel van het elftal.

16 augustus 2019 om 23:26

Heb je vorig seizoen wel naar FCB gekeken?

Semedo moet rechtsback!

16 augustus 2019 om 23:31

Sergi op rechtsback is het gewoon net niet. Semedo biedt verdedigend gewoon meer zekerheid. Leuk en aardig dat hij offensief meedoet, maar met de gaten die Lionel Messi aan de rechter kant achter laat heb je gewoon een snellere en verdedigend stabielere back nodig. Hoe zeer ik ook met je eens ben dat Sergi aanvallend meer geeft op de back positie, was hij vandaag en de voorbereiding wel uitermate zwak

16 augustus 2019 om 23:32

Sergi op rechtsback is het gewoon net niet. Semedo biedt verdedigend gewoon meer zekerheid. Leuk en aardig dat hij offensief meedoet, maar met de gaten die Lionel Messi aan de rechter kant achter laat heb je gewoon een snellere en verdedigend stabielere back nodig. Hoe zeer ik ook met je eens ben dat Sergi aanvallend meer geeft op de back positie, was hij vandaag en de voorbereiding wel uitermate zwak

16 augustus 2019 om 23:33

Dat middenveld wat je noemt vind ik persoonlijk heerlijk. Dat zijn geen tikkie breed spelers als Rakitic en Roberto. Arthur, Frenkie en Busquets zijn weliswaar controlerend maar zijn ook puur voetbal. Vind op zn minst dat ze een keer moeten samenspelen, tot nu toe niet gebeurd. Wat betreft Semedo; hij heeft nooit echt meerdere wedstrijden achter elkaar gespeeld. Zoek maar op, speelde er 3/4 achter elkaar en zat daarna 1/2 wedstrijden op de bank voor Roberto. Hou gewoon vast aan Semedo, heeft wel degelijk kwaliteit.

16 augustus 2019 om 23:36

Semedo is net hetzelfde als Dembele, allemaal zeer mooi op papier, maar de waarheid ligt wat anders. Haal alle mogelijke statistieken (assists, kansen creëren, etc.) erbij en je zal zien dat Roberto niet onder doet voor Semedo. Maar ja; Semedo is zeer atletisch en heeft het ideale profiel voor de backpositie, alleen komt het er niet volledig uit.

Dembele juist hetzelfde. Neymar schiet er minstens 25 in op een seizoen, Dembele zal blij mogen zijn als hij de helft haalt...

16 augustus 2019 om 23:04

Was nog niet bekend met het San Mamés. Wat een stadion en wat een sfeer! Niet normaal mooi. Helaas van de verliespartij maar de manier waarop was stiekem toch een beetje genieten als voetballiefhebber.

16 augustus 2019 om 23:16

Als je ergens nog wat tijd kan vinden moet je maar eens de wedstrijden in de Europa League onder Marcelo Bielsa terugkijken. In dat elftal speelden onder andere Javi Martinez, Ander Herrera, Fernando Llorente en Iker Muniaín.

Maar de voornaamste reden dat deze specifieke wedstrijd bovenaan mijn lijstje staat is toch vooral het politieke achtergrondverhaal en de geweldige stad Bilbao.

16 augustus 2019 om 23:09

Van Griezmann kun je niet in de 1e wedstrijd verwachten dat hij dit zooitje ongeregeld bij de hand gaat pakken. Bestuur en Valverde zijn volledig verantwoordelijk hiervoor.

16 augustus 2019 om 23:17

Nou, van een speler die voor een dergelijke transfersom naar de club kwam en een speler met de status en ervaring van Antoine Griezmann mogen we wel degelijk verwachten dat hij de ploeg bij de hand neemt. We hebben het hier niet over een talent á la Dembélé die nog moet groeien als speler en als mens.

16 augustus 2019 om 23:25

Kun jij me vertellen hoe hij dit had moeten doen dan? Letterlijk elke linie van Barca was drama. Alba zat te knoeien, Lenglet zat te prutsen, Roberto was drama, Dembele was slordig, Frenkie kwam niet in het spel voor, Suarez raakt geblesseerd. Enkel Ter Stegen haalde zijn niveau. Hoe kun je dan van Griezmann verwachten dat hij dit team op sleeptouw gaat nemen?

17 augustus 2019 om 00:12

Griezmann had weinig kunnen brengen vandaag door de kleine ruimtes, wat te wijten viel aan het tempo waarmee gespeeld werd. Hiervoor is Valverde verantwoordelijk. Het is knap dat je met dit materiaal dit voetbal op de mat legt.

16 augustus 2019 om 23:11

Jammer dat je het in je stuk niet hebt over dat Bilbao heeft gewonnen maar Barca heeft verloren...

16 augustus 2019 om 23:18

Goh, waarom zou dat toch zijn? Je zou bijna denken dat ik al meer dan vijftien jaar fanatiek volger ben van de club die vandaag heeft verloren.

16 augustus 2019 om 23:15

Jammer dat je Frenkie niet objectief genoeg weergeeft, lees met veel belangstelling altijd je betogen echter was hij uitermate zwak va daag in de opbouw. Hij heeft nig niet het gochme en de ervaring wat deels logisch is.

16 augustus 2019 om 23:20

Denk dat het wat kortzichtig is om Frenkie de Jong met de grond gelijk te maken als hij bijna geen afspeelmogelijkheden op het middenveld heeft. Natuurlijk speelde hij geen sterke wedstrijd, maar je moet ook kijken naar de redenen waarom dat het geval was. En dan zie je dat hij gewoon geen hulp kreeg van Sergi Roberto en vaak gedwongen werd om de bal breed te geven.

17 augustus 2019 om 00:25

Haha gast krijg je hiervoor betaald?

17 augustus 2019 om 13:41

nu gaat het om het echt.
wat zegt die snor er nu van.

Zwak Barca, een schande met hun budget. Griezmann was afwezig. Rafinha en Jordi Alba waren de meest bewegelijke spelers bij Barca. Zonder Messi en Suarez staat Barca nergens

16 augustus 2019 om 22:57

Kon zelfs Mighty Frenkie een nederlaag niet voorkomen?

16 augustus 2019 om 23:00

Lekker tekst voetbalzone. Drama zou zijn als hij zijn been breekt of dat hij een ketser maakt waardoor ze verliezen. Prima pot van Frenkie. Gewoon slechte aanval vandaag maar athletic club ligt ook lekker met 10 man voor de pot. Ook dat is kwaliteit.

16 augustus 2019 om 23:03

Vandaag was heel de ploeg ondermaats dus ook De Jong. Er ontbrak diepgang en dat bereikt Barca voorlopig enkel met Messi. Om die redenen heeft Barca wel Neymar eerder nodig ipv Griezmann. Mocht Suarez geblesseerd zijn kan Barca Messi centraal plaatsen en heb je dan Neymar en Dembele op de flanken.

16 augustus 2019 om 23:06

Mooi man, gewoon om die hype even te temmen. Natuurlijk gaat ie het wel redden, maar ook VZ weer met 'legendarische warming-up Frenkie de Jong', die vent kan een middag aan de diarree zitten en we vinden het alsnog geniaal met z'n allen.

16 augustus 2019 om 22:58

1 persoon is het aan te rekenen. De voorzitter. Hij kiest er voor om Valverde een 3e kans te geven.

16 augustus 2019 om 23:02

Griezmann bekritiseren terwijl hij weldegelijk goede dingen heeft laten zien en de uiterst matig spelende Dembele buiten beschouwing laten? Ik zie het echt niet zo in Dembele. De roekeloosheid in zijn acties.. blessures, lifestyle. Dembele, Rakitic out. Neymar in aub!

16 augustus 2019 om 23:04

Lifestyle, roekeloosheid en blessures? En dan noem je uitgerekend Neymar die met zoveel randzaken bezig is en om de haverklap geblesseerd is😂

16 augustus 2019 om 23:14

Neymar kan een zekerheidje zijn opweg naar succes. Heeft hij al bewezen met zijn mentor Messi naast zich. Over zijn lifestyle maak ik me dus eigenlijk niet zo veel zorgen. Roekeloosheid in Dembele's bewegingen en acties bedoelde ik. Op het veld. Neymar is juist kalm en klinisch in de kleine ruimtes. En blessures. Neymar heeft de top bereikt door jarenlang blessurevrij voor doelpunten en assists te zorgen. Dembele worstelt nu al met blessures en zijn statistieken zijn daardoor ronduit matig te noemen.

16 augustus 2019 om 23:26

Iedereen die dembele nog verdedigd of denkt dat hij beter is dan neymar kan beter tennis gaan kijken.

Dembele gaat never nooit in de buurt van neymar komen.
Dat zie je nu al gewoon.
Die jonge ontbreekt aan voetbal intelligentie die neymar wel bezit.

Neymar is een koele kikker in de kleine ruimtes en zal bijna nooit een overhaaste pass of schot nemen.

Er is veel meer wat ik kan opnoemen maar als je denkt dat dembele even goed is als neymar dan adviseer ik je om terug te gaan naar je playstation

Kan iemand mij vertellen wat de hand van Valverde is? Ik ben er na 2 seizoenen niet achter, ga nu mijn 3e seizoen in.

Wat een drama. Lengelt voor Umtiti? Hoe durft hij Robert op te stellen? Busquets 90 min op de bank? Alena eruit halen en Rakitic brengen ipv Busquets?

Zeer en zeer slechf. Snel
Hopen op april 2020 en een afstraffing zodat Valverde kan vertrekken. Pff..

16 augustus 2019 om 23:01

Dat hand van valverde is dat jij en ik ook een coach kunnen worden.

16 augustus 2019 om 23:01

Zeg dat enige waar je als barca fan op kan hopen is....

16 augustus 2019 om 23:03

Als ik als Barca fan daarop moet hopen kun jij nagaan hoe ver de club is gezakt sinds het vertrek van Guardiola.

16 augustus 2019 om 23:07

Ik denk dat de hand van Valverde vrij duidelijk is (waaraan ik eveneens wil toevoegen dat het de bodem is voor het disfunctioneren van het huidige elftal): solide verdedigen. Laten we niet vergeten dat Valverde's eerste seizoen bij Barcelona aanving met een - in Barcelona-termen - uiterst defensieve 4-4-2-opstelling. De basis van Valverde's elftal was immer de verdediging, van waaruit hij opbouwend voetbal wenst te creëren. Per saldo vind ik de stijl van Valverde te defensief voor een club als Barcelona. Prefereer daarom ook het riskantere voetbal dat gespeeld werd onder Luis Enrique, hetgeen wel meer tegendoelpunten opleverden en Barcelona kwetsbaarder maakte in de verdediging, maar op offensief vlak wel aantrekkelijk was (in tegenstelling tot dit huidige elftal). Een andere oorzaak is - zoals hierboven eveneens door Guaporta ook wordt aangestipt - het gebrek aan individuele kwaliteit, in die zin dat spelers wedstrijden open kunnen breken, zoals - ironisch genoeg - Aduritz vanavond op magistrale wijze heeft gedaan.

16 augustus 2019 om 23:11

Enrique heeft het goed gedaan, maar eerlijk is eerlijk, had alles aan MSN te danken. Zij verbloemden het slechte spel. Sinds het vertrek van Guardiola is Barca niet meer op de rails gekomen.

Wat een slechte pot, maar die goal maakte bijna alles goed! Wat een fantastische goal! En wat een verhaal.

Barcelona was echt slecht, bijna geen normale aanval gezien, eindpass was waardeloos. Zonder Messi en mindere mate Suarez en Busquets is het niet veel. De Jong speelde prima, maar misschien iets te timide, durft het nog niet op te eisen. Hij werd strak gedekt en je zag dat hij baalde als hij niet werd aangespeeld. Het zou voor Barcelona goed zijn als hij ook eens mag uitzakken tussen de centrale verdedigers of ernaast.

16 augustus 2019 om 23:04

Wereldgoal inderdaad. Dat was het goedmakertje voor de neutrale kijker vanavond. Voor de rest was deze wedstrijd echt haast niet om aan te zien. De jong vond ik geeneens timide spelen. Hij kwam haast niet in het spel voor omdat hij vaak overgeslagen werd en zo niet in de wedstrijd kwam. Hij stond constant in de dekking en krijg vrijwel geen steun van zijn teamgenoten. Het is wel echt duidelijk dat de afstemming bij Barca bij lange na nog niet optimaal is.

16 augustus 2019 om 23:33

Bilbao had ook geen enkele reden om goed voetbal op de mat te leggen, een punt is al winst als je eerlijk bent, dit is geen winst maar gewoon werkelijk waar fantastisch. De kathedraal blijft toch altijd een moeilijk obstakel.

16 augustus 2019 om 23:42

Nee, precies. Absoluut waar. Ze hadden het tactisch gewoon zeer goed staan en zijn beloont met de winst door een briljant moment van Aduriz. Wel mooi overigens dat juist hij scoort. Ik had Frenkie wel een mooier debuut gegund, maar Barca verdiende het gewoon niet om te winnen. Het was simpelweg te slecht.

16 augustus 2019 om 23:15

Nee geen busquets maar simpelweg Messi ontbrak. Barca zonder Messi vorig seizoen... gewoon No Messi No party! De jong etc zinn leuke spelers ma meer ook niet. Spelers ala mbappe/neymar in goede doen hazard etc. Dat is duidelijk bij griezman, leuke afmaker ma Thats it, is niet iemand die iets creëert uit het niets. Had het meer van Dembele verwacht ma het is duidelijk dat het gewoon niey lukt

16 augustus 2019 om 23:22

@bpreal
Ik begrijp de aankoop van Griezmann niet echt om heel eerlijk te zijn. Griezmann is juist op zijn best in het as van het veld en niet op de flank. Juist op de positie waar ze eigenlijk geen aankoop nodig hadden. Als ze gelijk voor Neymar waren gegaan, dan had Griezmann sowieso nooit hoeven komen. Dat is gewoon overbodig. Mocht Neymar er daadwerkelijk bijkomen, dan wil ik nog wel eens zien hoe ze dat gaan oplossen.

16 augustus 2019 om 23:29

@bpreal:
Wat heeft je moeder ermee te maken? Of bedoel je het woord 'maar'?

17 augustus 2019 om 00:18

@murki lekker kinderachtige reactie, je weet heus wel wat hij bedoelt, dit is puur reactie uitlokkerij.

17 augustus 2019 om 01:02

Barca deed het anders best goed vorig seizoen toen Messi geblesseerd was. Kan me nog ene 5-1 herinneren....

Vreselijk dat commentaar! Hall die man van de buis!

16 augustus 2019 om 23:00

Stel Ziggo dan lekker in op Engels...

16 augustus 2019 om 23:01

Vond sierd vandaag nog vrij ingetogen. Bij zo'n goal mag die lekker losgaan op zijn Sierds wat een wereldgoal zeg.

Ook niet heel slim om Busquets op de bank te zetten haha

Wauw wat een verhaal en wat een omhaal Aduriz. Prachtige speler is het toch...

16 augustus 2019 om 23:03

Is na messi de topscorer aller tijden die nog actief is in de la liga met 157 doelpunten!

Zo hopelijk is de hype nu voorbij zeg pfff. Frenkie ook weer met beide voetjes op de grond.

16 augustus 2019 om 22:58

Dit dus hahhaa

16 augustus 2019 om 22:59

Jij hebt vast niet gekeken. Hij speelde goed, werd veel overgeslagen. En rest was nog met hoofd op vakantie

16 augustus 2019 om 22:59

Jij hebt vast niet gekeken. Hij speelde goed, werd veel overgeslagen. En rest was nog met hoofd op vakantie

16 augustus 2019 om 23:20

Nolo85 ik heb de wedstrijd gezien , als Frenkie geen ruimte krijgt is het een simpele speler. Hij gaf alleen maar balletjes van paar meter verder op naar zijn teamgenoten. Frenkie de Jong van Ajax zag ik niet eens 1% van terug. Tegen zulke zware tegenstanders moet je het laten zien en niet tegen een Eibar of oefenpotjes.

16 augustus 2019 om 23:01

Ja daar hebben we hem. De Nederlander die een van de grootste talenten van zijn eigen land 'aanpakt' als het een keertje fout gaat ookal is het totaal niet de fout van die speler. Klasse gozer.

16 augustus 2019 om 23:01

Wedstrijd niet gezien zeker? Speelde meer dan prima. Het is een teamsport he, en de doelpunten moeten niet van hem komen.

16 augustus 2019 om 23:01

Want Frenkie zou Barcelona even bij de hand nemen en de wereld laten zien hoe het spelletje gespeeld wordt? Frenkie speelde prima, dat Valverde niet snapt hoe je een collectief laat excelleren is een ander verhaal!

16 augustus 2019 om 23:09

@BartBertus: trieste vent man, misschien even de wedstrijd kijken? Frenkie speelde juist goed (voor zover dat kon). Misschien wat minder jaloezie vriend, beter voor je hart..

16 augustus 2019 om 23:09

Blij dat je dat nu kan typen? Geen enkele kennis van iets hebben, maar toch je controversiële mening willen ventileren. Dan ben je een hele grote.

Mijn hemel, Barca heeft letterlijk geen kans gecreerd. Wat een armoede, die coach heeft ook totaal geen visie.

16 augustus 2019 om 23:06

Barca? Je bedoeld Fc Messi. Inderdaad, zonder Messi kunnen ze niets. Mensen vragen zich af waarom Neymar moet komen, nou hierom dus. Iedereen die deze match heeft gezien kan niet meer ontkennen dat Neymar broodnodig is. Persoonlijkheid zus zo, de voetballer Neymar hebben we nodig. Nu Coutinho is vertrokken zal Neymar deal ook kansloze missie zijn.

16 augustus 2019 om 23:11

Misschien dat deze nederlaag de president wel triggered om of Valvelde er uit te knikkeren of Neymar koste wat het kost te halen.

16 augustus 2019 om 23:14

Neymar zal lastig worden.
Met Coutinho kon je de prijs nog drukken. Nu is het kansloos of Dembele wordt in de deal betrokken.

17 augustus 2019 om 01:06

Wat een overdreven reactie zeg... Poe poe...... Barca verliest de eerste wedstrijd van het seizoen en er wordt gelijk een drama van gemaakt. Ajax, PSV en Feyenoord hebben ook de eerste wedstrijd van het seizoen gelijk gespeeld, maar daar zag ik dit soort reacties niet van hun eigen fans. Vorig seizoen was Barcelona zonder Messi hartstikke prima, dus het ligt niet aan het ontbreken van hem. Dit is gewoon een incident. Vergeten, hoofd omhoog en focussen op de volgende speelronde.

16 augustus 2019 om 23:16

Nu ja, Barcelona heeft wel 3 keer het kader geraakt. Maar idd, voor uitgespeelde kansen, misten ze genialiteit voorin tegen een zeer stug Bilbao. Eerste helft heeft Bilbao zelfs zeer goed gevoetbald, 2de helft was dat wel volledig weg.

Het verschil in kwaliteit tussen Dembele en Neymar kun je gewoon moeilijk uitdrukken, maar 1 ding is zeker, vanavond had ik toch liever Neymar in mijn ploeg gehad. Een zeer zeer matige pot opnieuw van Dembele met op de koop toe nog zijn man laten lopen bij het tegendoelpunt.

16 augustus 2019 om 23:17

Jawel de schot op de paal was de enige kans

Wat een slechte pot van Barca en een matige wedstrijd van Frenky. Helaas.

Heb gekeken en vond De Jong gewoon erg solide spelen. Ruimde veel op, goede snelle passing en zijn kenmerkende versnellingen waren er ook. Maar die voorhoede, man man wat waren die slecht. Griezmann die geen man voorbij durfde te gaan en Dembele die helemaal niets leek zien en net zo goed niet mee had kunnen doen. Barcelona raakt de paal nog twee keer. Lullig voor De Jong, maar op persoonlijk vlak een prima debuut. Wel schrikbarend hoe matig Barcelona is zonder Messi en Suarez in vorm (die er na een half uur uit moest met blessure).

16 augustus 2019 om 23:00

Kan aan mij liggen, maar hij staat wel vaak in de dekking als hij aangespeeld moet worden. Ja dat was soms dubbele dekking maar ook dan kun je toch de ruimte inlopen?

16 augustus 2019 om 23:03

Andere middenvelders stonden te diep neem daarbij nog is dat semedo en alba te pas en te onpas mee naar voren rennen als kippen zonder kop, dan moet je als de Jong zijnde wel blijven hangen, jammer denk dat als hij iets meer mee kon opkomen er meer had ingezeten voor barca.

16 augustus 2019 om 23:06

Maar dan moeten de medespelers die voor je staan daar ook de mogelijkheid toe geven. Als die niet bewegen kan Frenkie ook vrij weinig, zodra Alena en Roberto gewisseld werden ging dit al stukken beter en was hij zelfs regelmatig rond de 16 te vinden .

16 augustus 2019 om 23:02

Sorry, maar je verward solide met middelmaat...Een speler kan wel doodleuk 100% perfect inspelen maar als alles naar de zijkant en zo gaat veranderd er niks. Hij liep niet de ruimte in, vaak juist naar de drukte en verdedigend heb ik hem
misschien tweemaal iets zien oplossen. Zijn rushes waren wellicht 1 of 2. Ik ga er sowieso vanuit dat hij thuis tegen Betis het beter gaat doen.

16 augustus 2019 om 23:07

Hij kan geen rushes maken, omdat hij de enige 6 is die speelde. Hij moest blijven hangen om met Pique en Lenglet een blok van 3 achterin te vormen aangezien Alba en Semedo altijd naar voren gaan. Dit is niet ideaal voor Frenkie, er moet een ander 6 (Busquets) naast hem staan waarbij hij degene is die mee naar voren mag waar hij wel die rushes zou kunnen maken.

16 augustus 2019 om 23:11

Eens, al bood het inbrengen van Rakitic ook al mogelijkheden voor Frenkie om naar voren te gaan.

16 augustus 2019 om 23:17

Fair enough

17 augustus 2019 om 02:47

@linkerbaan dit zag ik dus ook.

16 augustus 2019 om 23:02

dubbel

Heel wat ballen zijn er leeggespoten bij die goal van Aduriz...tering man wat een goal. 1 min in het veld, wat een verhaal.

Jezus zeg wat is Barcelona niet om aan te zien zonder Messi. Alles komt van die man. Zonder hem wordt het zo moeilijk voor Barcelona dat kennen wij hier in Madrid al te goed zonder Ronaldo. Geen een fatsoenlijke kans gehad. Hopelijk profiteren wij ervan!

Hopelijk zijn we een stap dichter bij het ontslag van Valverde, maar helaas. Net zoals zoveel leden hier op VZ erop zitten te wachten heeft het bestuur een ja-knikker nodig. Valverde is hiervoor de ideale man.

Dembele en Griezmann? Geen idee wat ik erover moet zeggen, maar zo zie je, maar dat Suarez gewoon belangrijk is voor Barcelona.

Aduriz! Wat een held! Ongelofelijk wat hij nog presteert met zijn 38 jaar.

Aduriz even op 38 jarige leeftijd een prachtige omhaal scoren tegen Barcelona. Respect!
En Barcelona...... wat een clowns zijn het toch zonder Messi, en dan heb je nog Valverde, heeft hij soms wat prive foto's van Bartomeu?
Wat een ramp is dit Barcelona toch onder Valverde.

sergi roberto, alena, suarez, dat kan niet op het niveau dat barca nastreeft. gewoon de oude toppers verkopen, daar kun je opgeteld messi 300 mil voor pakken en beginnen met de heropbouw van barca. la masia niet heiliger maken dan het is, alleen ware toptalent kansen geven, rest slim inkopen.

16 augustus 2019 om 23:02

Klopt messi had deze wedstrijd welgeteld 5 kansen die erin moesten.
Die man bakt er niks meer van.

Oef zonder een fitte suarez en Messi is dit Barcelona wel erg matig hoor. Prachtige wereldgoal van die ouwe knakker Aduriz. Ben je 38 scoor je zo'n goal in de 90e minuut, ziek gewoon!

16 augustus 2019 om 23:16

Eens, zonder Messi stelt hst niks voor. Zonder Messi hoor je deze
Club ook van de mat te spelen. Het probleem is Valverde. Genoeg kwaliteit, tot een team en geoliede machine smeden lukt hem niet. Bedankt bestuur.

Weer zelfde voetbal als vorig seizoen. In andere woorden 30x niks zonder lionel messi.
Je vraagt je toch echt af hoe goed messi wel niet is als hij zo een team naar de kampioenschap sleept.

Het middenveld met roberto en alena was een ramp. Hij had busquets en rakitic op de bank zitten maar kiest ervoor om maar 1 van de 2 erin te brengen.

ALs PSG dembele wil hebben in ruil voor neymar dan hoort barcelona er een strikje om heen te doen. Ik roep het al langer maar degene die denken dat dembele het niveau neymar kan aantikken snappen weinig van voetbal.
Jammer dit van het bestuur van barca dat valverde na de verloren copa finale niet ontslagen is.
Ik hoop dat suarez er niet lang uit ligt.

16 augustus 2019 om 23:02

valt wel mee allemaal. valverde is niet schuldig aan de malaise, je haatcampagne jegens hem is oneerlijk. de man presteert maximaal met de spelers, er loopt gewoon pure middelmaat of over de hill materiaal rond. ook pep zal er niet veel meer van bakken, tenzij hij 500 mil mag investeren. dit is voetbal, na pieken komen de dalen, wen eraan.

16 augustus 2019 om 23:05

Nee.
ik ga het niet eens meer uitleggen aan jou maar je zit er dik naast.

16 augustus 2019 om 23:11

Pure middelmaat? Jaarlijks op zijn aandringen wordt er met miljoenen gesmeten om daarna remontada's te incasseren en enkel te teren op Messi. In de wedstrijden tegen subtoppers wordt die al overklast door de coaches. Komop man.

16 augustus 2019 om 23:18

Middelmaat? Komop he

16 augustus 2019 om 23:29

Bf1994

Jij snapt het. Dembele heeft teveel snelheid lijkt het wel. Alles gaat zo horkerig op volle snelheid. Neymar ipv hem zou een droomscenario zijn.

Zolang Valverde daar coach is ga ik denk ik geen wedstrijden meer volgen. Heeft toch geen zin wat een verschrikkelijke laffe spelopvatting heeft deze man. Gaan gewoon weer verder waar ze vorig seizoen gebleven waren. Maakt niet uit welke spelers je er neer zet.

dit sloeg helemaal nergens meer op.

allemaal een dikke onvoldoende behalve ter stegen en Rakitic..

Frenkie kwam te kort in alle aspecten.. volgende keer gewoon busiquet erin

Griezman, dembele en Sergi roberto wil ik geen woorden aan vuil maken.

Valverde's ontslag hopelijk snel en neymar's komst nog sneller.

Prachtige basken team zien strijden .. zeer verdiend .. hadden meeste kansen en schoten op goal. dan die gouden wissel die hem even op een geweldige manier afwerkt .. petje af !

16 augustus 2019 om 23:49

Je bent echt te kortzichtig over Frenkie was gewoon solide en hij irriteerde zich aan zijn teamgenoten die hem niet goed gebruikte.

Te kort in alle aspecten???? wat verwacht jij precies van Frenkie dat hij assist geeft ??? Of goals scoort, Hij is de verbindingsspeler tussen verdediging en aanval, had mandekking van Raul Gracia (is dat je uberhaipt opgevallen???)

17 augustus 2019 om 10:11

niet meteen op je teentjes getrapt zijn..

ik heb de hele wedstrijd gezien en ik Vind dat frenkie best wat meer mocht laten zien.

verwacht geen iniesta / Xavi van hem en zeker niet zo vroeg in zijn carriere bij barcelona.

maar dit was toch echt een schim van zijn prestaties bij Ajax.

Als een brokke piloot als Raul Garcia frenkie kan afstoppen gaat FDJ geen leuke seizoen krijgen bij barcelona.

fijne dag verder.

17 augustus 2019 om 09:44

Frenkie komt nog tekort

Was letterlijk geen zak aan de hele wedstrijd, wat was Barca slecht zeg. Bilbao bakte er ook niet veel van. Absolute hoogtepunt was uiteraard de goal van Aduriz, wat een wereldgoal zeg!

Waar heb ik in vredesnaam naar zitten kijken? Het is zo ontzettend statisch, niemand beweegt, niemand doet wat. Er zit totaal geen tempo in en de gevaarlijkste kans was voor Rafinha, normaliter een wisselspeler. Dat zegt toch wel genoeg? Waarom zit Valverde hier nog? Je hebt het materiaal om een geoliede machine te creã«ren, maar Valverde krijgt het voor elkaar dat ik naar FC Wandelclub Bal op het Dak zit te kijken. Ongelofelijk.

Frenkie helaas ook ongelukkig, maar ja, hij moet dan ook niet als meest defensieve middenvelder worden geposteerd. Sigh. Wordt een heel lang seizoen zo. Je wilt zo graag geen Messi FC worden, maar het gebeurt. Er moet iets gebeuren.

Verdiende winst overigens voor Athletic, gevochten voor iedere centimeter. En wat een wonderschoon doelpunt Aduriz, ontzettend knap wat hij nog presteert op zulke leeftijd.

pff.. dit is zo triest. man man man ik heb er geen woorden ervoor.

Zo hebben we Barca vorig seizoen ook al een aantal keer gezien. Toen hadden ze Messi nog die bijvoorbeeld tegen Sevilla uit in zijn eentje nog Barca uit kansloze positie terugbracht. Voor de rest was dit natuurlijk een geweldig einde van een saaie wedstrijd met Aduriz. Ik heb ook genoten van Rail Garcia, een geweldige klootzak maar door zijn tijd bij Atleti heb ik gezien hoe heerlijk het is om zo'n speler in je team te hebben.

Prachtig dit! Dan kun je honderden miljoenen investeren en toch uitglijden tegen een Bilbao wat alleen spelers uit het Baskenland haalt. Een heerlijke goal van Aduriz was ook precies wat Bilbao en hijzelf verdiende. Na Atletico de mooiste club uit Spanje imo. Barça speelde dramatisch en het bleek opnieuw dat Valverde uit visieloze aardappel is zonder enige uitstraling of passie. Ik hoop dat dit puntenverlies een voorsprong voor Atleti betekent. Het geeft in een ieder geval een goed perspectief!

Zo hebben we Barca vorig seizoen ook al een aantal keer gezien. Toen hadden ze Messi nog die bijvoorbeeld tegen Sevilla uit in zijn eentje nog Barca uit kansloze positie terugbracht. Voor de rest was dit natuurlijk een geweldig einde van een saaie wedstrijd met Aduriz. Ik heb ook genoten van Rail Garcia, een geweldige klootzak maar door zijn tijd bij Atleti heb ik gezien hoe heerlijk het is om zo'n speler in je team te hebben.

16 augustus 2019 om 23:07

Die Garcia is gewoon een vieze natnek zoals Suarez en Ramos. Je hebt een hekel aan als je tegen ze speelt, maar zodra ze voor jouw clubje spelen hou je van hun felheid haha. Ik heb echt een grote hekel aan hem voor de manier waarop hij soms zich aanstelt of overtredingen maakt en doet als hij de slachtoffer is. We hebben er ook een aantal lopen bij Barca, dus mag niet te veel klagen of ik ben een grote hypocriet.

Hoe deed onze wondergod Frenkie de Jong het? Nog een beetje balletje breed, balletje vooruit gespeeld?

16 augustus 2019 om 23:11

Hij werd goed gedekt zoals ze in nederland nooit deden en dan komt er niet veel nuttigs vandaan. Behalve als je het aan een ajacied vraagt dan heeft hij een wereldpot gespeeld natuurlijk.

16 augustus 2019 om 23:11

Hij werd goed gedekt zoals ze in nederland nooit deden en dan komt er niet veel nuttigs vandaan. Behalve als je het aan een ajacied vraagt dan heeft hij een wereldpot gespeeld natuurlijk.

16 augustus 2019 om 23:27

Naja ik ben zelf een Ajacied maar ik word er helemaal moe van over hoe hij word opgehemeld door oud-voetballers en analisten. Ik zag net op deze site een filmpje over een legendarische warming up, en ja hoor het ging over Frenkie. Laten we aub normaal doen zeg.

Wat een bagger pot van Barca. Niks lukte, middenveld was zwaar overlopen en de belachelijk dure aanvalsvoorhoede kon ook geen potten breken.

Dit team stelt geen ene reet voor al 2 jaar lang maar ironisch genoeg doet Real Madrid er wel een paar schepjes bovenop om nog slechter te presteren.

Denk dat Atheltico de grootste kanshebber zal zijn dit jaar

Ongelooflijk, uitgerekend in de week dat absolute clublegende Aritz Aduriz bekend maakt dat hij na dit seizoen gaat stoppen, schiet hij op zo’n mooie wijze zijn Athletic naar een zege op Barcelona. Hoop op een mooie afscheidstournee dit jaar, dat hij het nog maar vaak mag herhalen.

Daarnaast ben ik erg blij dat de stijgende lijn en het goede werk onder Gaizka Garitano van afgelopen seizoen wordt voortgezet met een 1-0 overwinning op Barcelona. De spitsensituatie is nog steeds een heikel punt, zeker aangezien je niet de hele competitie kan hopen op een briljante ingeving van een man die evenveel jaren op de teller heeft als het competitieschema wedstrijden telt, maar zeker gezien de pijnlijke wijze waarop vorig jaar in de laatste speelronde Europees voetbal werd weggegeven is het heel belangrijk om goed te starten. Mooi ook dat Unai Simon tussen de palen mocht beginnen, hij lijkt die arme Iago Herrerin wederom tot een plek op de bank te hebben veroordeeld. Gelukkig lijkt het er op dat hij, in tegenstelling tot Alex Remiro, wel graag bij de club wil blijven, dus is Athletic hopelijk voor jaren verzekerd van een groeibriljant op doel.

Ook geweldig om Oihan Sancet in actie te zien – een van de grootste Baskische talenten van de afgelopen jaren. Vorig jaar scheurde hij nog op dramatische wijze zijn kruisbanden, ik hoop hem dit seizoen geregeld aan het werk te zien. Daarnaast is het dit seizoen echt de laatste kans voor gewezen toptalent Unai Lopez, hopelijk is driemaal echt scheepsrecht en verovert hij definitief een plekje op het middenveld.

Mag ik vragen waar ik in vre-des-naam naar heb zitten kijken? Welke gek begint in een uitwedstrijd waarin het jaar in jaar uit lastig is met Roberto en Alena op het middenveld? De een bewijst al jaren handelingssnelheid te kort te komen voor die positie en de andere haalt totaal geen niveau. Het was alsof er dinsdag een halve finale CL op het programma stond en er spelers gespaard moesten worden. Dan heb ik het nog niet eens over het veldspel, er is geen touw aan vast te knopen, vooral de voorhoede doet maar wat. De onzekerheid en het gebrek aan karakter dat de trainer uitstraalt, was vandaag terug te zien in het veld. We gaan door waar we vorig seizoen stopten. Blegh.

16 augustus 2019 om 23:14

Ja en FdJ ook in de basis sloeg echt nergens op.

Ik voelde hem al gewoon aankomen man man man..38 valt in heeft een minuut nodig om griezmann en co. laten zien hoe je je moet positioneren voor 't doel. Wat speelde Barcelona dramatisch zelf jeezz..als we zo aan 't seizoen gaan beginnen wordt het een grote klus om La Liga te winnen.. Ik mag hopen dat ze niet zoals Real denken La Liga vroeg op te geven om volledig voor de CL te gaan, want met zo een selectie hoor je gewoon volledig voor de treble te gaan! Voordat ik aangevallen wordt zeg ik niet dat ik dat vermoed, maar gewoon hoop dat ze gretig genoeg zijn om voor alle titels te strijden tot 't eindfase.

16 augustus 2019 om 23:07

Ja man hij maakte prima gebruik van Semedo die in de 89ste nog niet wakker was.

Blablabla, Semedo is geen Barca speler. Einde verhaal. Wat een droevige uitstraling heeft die gast op het veld.

Voetbalzone.... Hoe kan je Aduriz niet in deze titel benoemen?? Wat een goal wat een verhaal.... Met het verhaal erom heen het doelpunt van het jaar! ‘Aduriz met magistrale omhaal matchwinnaar bij basisdebuut f. de jong’ ???

Alleen al op basis van deze wedstrijd moet Valverde optyfen, zal vast niet gebeuren. Zo frustrerend. Keek zo hard uit naar deze seizoensouverture. Barca geen seconde in de match. Dembele, die ik altijd verdedig een 0, Alba een 1 voor de moeite, Roberto een -10. Gaat een lang seizoen worden hoor.

Als je dan Memphis ziet schitteren, waarom niet voor hem gaan? Iemand met persoonlijkheid en lef. Iemand die ballen durft op te eisen en nooit terugdeinst voor iemand, ondanks zijn status. Zulke spelers heeft Barca nood aan, ipv knullen die blij zijn het shirt te dragen. Mannen met ballen aan hun lijf: Memphis, Neymar, Manã©, Ziyech, Pogba, etc.

Daarmee bedoel ik niet dat Barca ze allemaal moet halen, maar ze moeten zulke types zoeken: mentaal sterke jongen met een klein beetje arrogantie.

Barca mag verder verliezen na het smijten van miljoenen, het kapotmaken van de transfermarkt en het overtreden van de ethische code.

Aandacht voor één man vandaag: Aduriz. Wat een Bibao legende. Op zijn 38e invallen met nog tien minuten spelen en een paar minuten later met een halve omhaal de winnende maken tegen Barça. Prach-tig.

Frenkie was wel aardig. Niets bijzonders verder, maar hield zich prima staande. Komt wel goed met hem.

Wat een weergaloze Frenkie de Jong elke keer tikkie breed of balletje naar achteren.
Het echte werk is begonnen, zoals ik al eerder aangaf in oefenwedstrijden is iedereen goed , omdat er toch niet serieus gevoetbald word.

The hype is finally over

17 augustus 2019 om 00:44

Ze missen ook types als iniesta en xavi , daar had je Coutinho maar die is helaas weg. Een Cazorla type zou ook perfect bij Barca passen

Wat een ongelofelijk mooie goal van Aduriz, respect dat hij dat op deze leeftijd nog kan bereiken. Hopelijk dat Barca wat beter gaat draaien indien Neymar, Messi en Rakitic/busquets/arthur nog in het veld komen te staan. Dan heb ik er wel vertrouwen in dat Barca met Frenkie hun draai weer kunnen vinden!

Ik zeg het vaker: zonder Messi is Barcelona niet veel meer dan een gewone topclub (a la United) dat haar wedstrijden niet meer met dominantie wint. Het was een blik in de toekomst. Zonder Messi zal Barcelona geen bijzondere club meer zijn en zullen dit soort wedstrijden vaker plaatsvinden. Men zag het ook gebeuren bij Real Madrid. Sinds het vertrek van Ronaldo verloor de club de dreiging voorin en oogde het onwennig. Dit zag je ook vandaag bij Barcelona. Automatismes vielen weg. Ook als Busquets, Rakitic en Sergi(op zijn vertrouwde plek) hadden gespeeld had het denk ik ook niet geleid tot de winst. Frenkie speelde matig en vond niet de ruimte om aanspeelbaar te zijn.

Mooi dat de veteraan Aduriz de winnende maakt met een prachtige omhaal en dat op zijn 38e.

Wat droom ik ervan dat Barca ooit met Pep,Abidal en Xavi de leiding overneemt.
De gemiddelde leeftijd van de ploeg moet ook nog steeds wat lager. Er worden teveel spelers gekocht van 28+ al bijna 10 jaar lang. Wanneer krijgen we opnieuw een beleid met veel kansen op het juiste moment voor de jeugd. Bayern Munchen is toch wel het sterkst hierin. Geen te grote uitgaven ook per speler. En je mag Bayern toch wel in de top 6 plaatsen.

Hoe lang zou Valverde nog hebben? 3 maanden max ofzo?

Frenkie heeft gefaald. Hij is de speler die de aanvallers moet ondersteunen. Een waterdrager meer dan dat is hij niet. Griezmann was ook heel slecht.

16 augustus 2019 om 23:42

Beetje kortzichtig vind je ook niet, het leek namelijk of Frenkie de enige middenvelder was in de eerste helft omdat Alenä en Roberto echt onzichtbaar waren en hun juist verantwoordelijk waren voor de aansluiting en deels aanvoer naar voren toe,

16 augustus 2019 om 23:59

Frenkie met Busquets en Arthur. Griezmann met Messi. Dan pas oordelen over Frenkie. Tot nu toe geweldig, ook in deze moeizame wedstrijd van vanavond. Ga er maar aanstaan met B-garnituur Alena, Roberto en Dembele. Griezmann en Frenkie komen er wel. Nog even wachten.

Willen alle Dembele fans die hem altijd maar verdedigen zich even melden? Wat is hij overschat zeg. Basis techniek van lik me reet, heeft zijn snelheid mee thats it.

16 augustus 2019 om 23:27

Als er een Barca-speler is die er niets van bakt dan is hij dat wel, en hij komt ook nog een te laat op training :’). Zit je dan met je 110 miljoen speler die te laat komt..

16 augustus 2019 om 23:40

Vind Dembele ook niet heel speciaal. Heeft opzich wel briljante momenten maar dat zijn er niet veel. Hij speelt meer belabberd dan goed. 2 jaar bij Barcelona en niet veel vooruitgang.

16 augustus 2019 om 23:40

Mag weg*

16 augustus 2019 om 23:40

Mag weg*

16 augustus 2019 om 23:41

Heeft zijn snelheid teveel mee lijkt het wel. Er zitten zoveel spastische bewegingen tussen. Jammer wel. Had zoveel van hem verwacht namelijk. Ook van Coutinho.

Had Coutinho zijn snelheid gehad(...).

Barca is 100% afhankelijk van Messi, dat zagen we vorig seizoen al. Zonder Messi stelt Barca helaas nog maar weinig voor. De Jong niet gezien vandaag. Die goal van die veteraan was wel een beauty hoor.

In dit soort wedstrijden mis je echt de creativiteit van een Suarez en Messi combinatie.

Ik haat het ook echt dat ze zo afhankelijk zijn van Messi, waar was Griezman en Dembele vandaag? Ze willen beiden graag in de basis staan maar laten vervolgens echt totaal niks zien.

Dembele laat gewoon zijn man lopen waaruit die prachtige goal voorkomt van Aduriz. Kleine details waarin hij elke keer maar weer verzaakt, matige passing en in verdedigend opzicht ook nog steeds geen verbetering,

Ik ben en blijf voorstander voor Neymar die ondanks dat hij zijn gebreken heeft als persoon gewoon 100x creativer is dan Dembele en Griezman bij elkaar iets wat door vele vaak gebagataliseerd wordt.

Daarnaast speelde Frenkie onopvallend maar werd hij ook weinig gebruikt in de korte combinaties, ook het feit dat hij mandekking kreeg van Raul Garcia (die geen geel heeft gekregen/ echt een schade). dat laat wel zien dat ze bang voor hem zijn. Maar het feit dat Barcelona niet weet te profiteren hiervan is ook enorm teleurstellend,

Er lijkt dus ook niet veel veranderd en zijn ze nog steeds puur en alleen afhaneklijk van Messi en Suarez die beiden nog enigszins scorend vermogen hebben

De jong liep er deze wedstrijd bij alsof het de laatste van het seizoen was. Het is wel de bedoeling dat je af en toe een sprintje trekt om vrij te lopen toch?

Ga naar Spfling.com - geweldige datingsite voor volwassenen met een slim zoeksysteem om een partner te vinden om seks te hebben!

Barca verdiend verloren...
Bilbao is een stugge team en is een ploeg die op het juiste moment druk kan zetten.... Ik vind Aouar en grotere talent dan Frenkie goes to hollywood

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren