Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gezapig PSV voorkomt afgang tegen Haugesund ternauwernood

Laatste update:

PSV heeft zich ternauwernood weten te plaatsen voor de laatste voorronde van de Europa League. Na de 0-1 zege op FK Haugesund van vorige week leek er geen vuiltje aan de lucht, maar de vicekampioen van Nederland had het donderdagavond bijzonder lastig voor eigen publiek. Het gezapige PSV mocht zich gelukkig prijzen met de 0-0 eindstand en wacht in de laatste voorronde een dubbel treffen met Apollon Limassol.

De lauwe reactie van het thuispubliek was veelzeggend, toen het rustsignaal klonk. In de problemen was PSV niet gekomen, maar indruk maakte de ploeg van Mark van Bommel allerminst. Na een hoopgevende beginfase zakte PSV in; de nummer negen van Noorwegen mocht het spel maken. De grootste kans voor PSV in de eerste helft was voor Donyell Malen. Na ruim een halfuur kreeg de aanvaller de bal in het strafschopgebied van Bruma. Hij draaide met één tik weg bij zijn bewaker, maar schoot vervolgens van dichtbij naast het doel van Helge Sandvik.

Dumfries stuitte in de slotfase tweemaal op Sandvik, waardoor de eerste helft verstoken bleef van doelpunten. Haugesund probeerde aan te vallen, maar had niet voldoende kwaliteit om de defensie van de Eindhovenaren in de problemen te brengen. PSV begon zonder de geblesseerd afgehaakte Denzel Dumfries aan het tweede bedrijf; na een uur greep Bruma naar zijn bovenbeen en ook hij kon niet verder. Er viel voor PSV helemaal niets te lachen, want ook het spel liet veel te wensen over. Het bleef 0-0 en in de slotfase kwam de thuisploeg tweemaal met de schrik vrij.

Er kwam een grote kans voor invaller Martin Samuelsen, die acht minuten voor tijd net langs de tweede paal kopte. Even daarna kwam Haugesund nóg dichter bij de 0-1, die een verlenging zou hebben opgeleverd. Samuelsen was Timo Baumgartl te slim af en legde de bal terug met de hak, waarna Bruno Leite de lat trof. Het publiek probeerde PSV aan te sporen, maar de ploeg bleef kwetsbaar ogen. In de blessuretijd ging de doelman van Haugesund mee bij een corner en probeerde Bergwijn in de counter van grote afstand te scoren, maar zijn bal werd voor de lijn nog weggehaald door Mikkel Desler.

Bereikt PSV de groepsfase van de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Luuk de Jong kom terug...

Echt zeldzaam weinig zin in het seizoen. Bijna nog minder dan na het Osijek debacle (al liep uit eindelijk nog redelijk af). Ik ga mij lekker nog meer op de Premier League focussen.

Beschamend dat we hier 0,5 punt voor de coefficient hebben laten liggen.

15 augustus 2019 om 22:26

Met of zonder Luuk, met Van Bommel aan het roer mislukt alles.

15 augustus 2019 om 22:31

Vorig jaar was feitelijk gezien een goed draaiend seizoen. Ontzettend veel punten gehaald ondanks dat Ajax kampioen werd, en in Europa ook naar vermogen gepresteerd.

15 augustus 2019 om 22:37

@AsRoma8
Totdat van Bommel werkelijk vat kreeg op het elftal en alles mis ging. En erger nog, het niet meer aan de praat krijgt. Het wordt alleen maar van kwaad tot erger.

15 augustus 2019 om 22:42

Alleen de eerste seizoenshelft was goed, daardoor heeft PSV dat mooie puntenaantal gehaald. Toen hanteerde Van Bommel ook gewoon een logische opstelling met Pereiro als echte nummer 10. Vanaf de tweede sezioenshelft is Van Bommel zichzelf echter volledig gaan overschatten en komt hij met de meest idiote opstellingen aanzetten. Eerst Luuk de Jong en Malen regelmatig op 10 zetten en nu dus Bergwijn. Kan echt niet. Die jongens missen alle kwaliteiten die een nummer 10 moet hebben. Resultaat is dat je een verkapt 4-2-4 systeem speelt en het positiespel totaal niet van de grond komt.

16 augustus 2019 om 06:43

@jamesrodriquez

"met of zonder Luuk, met Van Bommel aan het roer mislukt alles. "

Domme en kortzichtige opmerking. PSV is een andere weg in geslagen en zet vol in op de jeugd. Van Bommel heeft dat begrepen en maakt volop gebruik van die jeugd en is dus de beste trainer die PSV zich kan wensen om de cultuuromslag te kunnen bewerkstelligen en het project te doen slagen. De kost gaat altijd voor de baat uit en je moet eerst zaaien voor je kan oogsten. En PSV zit nu duidelijk in de zaaiperiode. De jeugd moet spelen en vlieguren maken om ervaring op te doen en dat gaat hoe dan ook punten kosten. Jeugd is nu eenmaal synoniem aan wisselvalligheid en als je er op rekent dat de jeugd van PSV in staat is om gedurende een heel seizoen een evenwichtige prestatie op de mat te leggen, ga je hoe dan ook teleurgesteld worden. Jeugdbeleid vergt vooral heel veel geduld. De selectie van PSV is door al die jeugd te jong en in onbalans en zal met de zelfde problemen te maken krijgen als Ajax in het verleden. Uiteindelijk zal ook PSV er niet aan ontkomen om ervaring aan de selectie toe te voegen en dat zal weer ten koste gaan van de jeugd. Maar die jeugd zal daar ook weer van profiteren als ze mentoren naast zich heeft die hen de fijne kneepjes van het vak kan te brengen. Met dergelijke dilemmas krijgt iedere opleidingsclub te maken krijgt en daar zal gedeald moeten worden. Een cultuuromslag gaat altijd gepaard met tegenslagen en is niet in een achternamiddag geregeld. Daar gaan jaren overheen. Dat een deel van de achterban zou gaan morren omdat een dergelijke operatie altijd ten koste gaat van de resultaten, was voorspelbaar en kon je al ver van tevoren zien aankomen. En dat zal nog wel even aanhouden. Er is nog een groot werk tot stand gebracht zonder dat daar offers voor zijn gebracht. Dat heeft Ajax ondervonden en dat zal PSV nu ook moeten ondervinden.

15 augustus 2019 om 22:26

Hoezo een half punt hebben laten liggen?

Er worden punten toegekend per te bereiken (voor)ronde:

Uefa Europa League points system.

Preliminary round elimination – 0.5 points
First qualifying round elimination – 1 point
Second qualifying round elimination – 1.5 points
Third qualifying round elimination – 2 points
Play-off elimination – 2.5 points
Group stage win – 2 points
Group stage draw – 1 point

Clubs are guaranteed a minimum of three points if they reach the group stage and are awarded an additional point if they get to the quarter-finals, semi-finals or final.


(c) Sammerens.

15 augustus 2019 om 22:28

Dat is enkel voor de club-coëfficient. Voor het land werkt het anders, daar kost dit wel degelijk een half punt. Lees het hele topic over Feyenoord even door, er staan wat meer links die de uitleg geven over de landencoëfficient.

15 augustus 2019 om 22:26

Zou het alleen Luuk de Jong zijn denk je? Gezien het spel van de 2e seizoenshelft. Doodzonde voor de punten inderdaad.

15 augustus 2019 om 22:32

Er zijn wel meerdere problemen, maar Luuk de Jong was on-ge-kend belangrijk. Die had er vandaag wel een tegen de touwen gekopt, trouwens.

15 augustus 2019 om 22:41

Naast dat Luuk een prima afmaker is in de 16-meter. Was hij ook een leider voor het team. Dat mis je nu echt in dit brave elftal. Iemand die iedereen even tot de orde kan roepen.

15 augustus 2019 om 22:49

Een echte draufgänger ja. Wordt zeker gemist.

15 augustus 2019 om 22:51

Jullie mogen Dani de Wit anders wel overnemen? Ook een geweldige draufganger heb ik vernomen.

15 augustus 2019 om 22:55

Ja klopt! Want baumgartle en swaab zijn geen draufgangers. Terwijl de 1 toch een boomwortel en de andere een enorme swaab heeft.

15 augustus 2019 om 23:00

Het lijkt wel of iedereen verplicht de bal moet aannemen. Bij Ajax zie ik 1x raken, tikken, net of dat verboden is bij psv

15 augustus 2019 om 23:45

Bergwijn is nog het allerergste. Die staat op een positie op het veld waar je 1 of 2 keer moet raken, maar Bergwijn heeft iets in zijn hoofd zitten (of zijn het instructies van de technische staf?) dat hij eerst moet gaan dribbelen voordat hij mag passen?

En die buitenspelers die steeds naar binnen komen waardoor de flanken niet bezet zijn en ze alleen maar de drukte in lopen waardoor ze hun snelheid niet kunnen benutten. Verschrikkelijk

15 augustus 2019 om 22:26

Sluit ik me bij aan... denk dat ik de uitslagen wel opzoek, live wedstrijden kijken doet pijn aan me ogen.

15 augustus 2019 om 22:31

Supporter ben je in goede en slechte tijden. Kom op er is nog niks verloren en nog zoveel te winnen steun je ploeg en probeer er iets moois van te maken!

15 augustus 2019 om 22:36

Mijn hoop is wel verloren.

15 augustus 2019 om 22:59

Ik steun me ploeg, maar dan hoef ik het nog niet live te kijken, niet goed voor mijn hart.

15 augustus 2019 om 22:27

Ik zou toch maar voor Labyad gaan! Ook Schuurs is in de aanbieding.

15 augustus 2019 om 22:32

Aan de centrale verdedigers ligt het niet, gewoon prima.

15 augustus 2019 om 22:42

Schuurs is niet in de aanbieding

15 augustus 2019 om 22:59

Ook niet voor verhuur? Trying to save myself here..

Ik zie inderdaad nog wel de potentie, maar ik zie hem bij Ajax voorlopig niet de benodigde ervaring opdoen. Dat is doodzonde.

15 augustus 2019 om 23:19

Denk niet dat Ajax Schuurs wil verhuren. Hij is ook gewoon de eerste back-up voor de cv positie nu (dit zal op termijn waarschijnlijk Alvarez worden) maar als veltman en tagliafico vertrekken volgend jaar zal de Lisandro Martinez naar de lb-positie gaan en zullen Schuurs en Alvarez het centrale duo worden.

15 augustus 2019 om 23:30

Nee want je speelt volgens de ajax manier en dat is linksbenige verdedigers links centraal rechtsbenige rechtscentraal.

16 augustus 2019 om 05:02

Oh ja, zoals Sanchez en De Ligt bedoel je?

16 augustus 2019 om 06:20

Dat was met Peter Bosz Sanogo, Ten Hag speelt zoals Robinho het zei.

16 augustus 2019 om 07:02

@laviola89

"ook niet voor verhuur? Trying to save myself here.. Ik zie inderdaad nog wel de potentie, maar ik zie hem bij Ajax voorlopig niet de benodigde ervaring opdoen. Dat is doodzonde. "

Ajax heeft een groot probleem en dat is dat het centrale duo teveel tegen het eigen strafschopgebied aan blijft hangen, waardoor er zulke grote gaten vallen dat die niet door het middenveld zijn te belopen. Het duo Schuurs / Blind heeft in de voorbereiding aangetoond wel met ruimte in de rug te kunnen en willen verdedigen. Door het wegvallen van De Jong heeft Ten Hag Blind als strateeg op het middenveld geposteerd omdat hij het spel als geen ander kan lezen. De kans is echter groot dat Ten Hag daarop moet terug komen en Blind weer een linie naar achteren moet schuiven. Grote kans dat Eiting als hij weer hersteld is, Blind op het middenveld gaat vervangen omdat hij het systeem goed kent en goed spelinzicht heeft. Mogelijk moet Marin even pas op de plaats maken en zal Martinez zijn positie overnemen. Een middenveld met Martinez, Van de Beek en Eiting is zeer complementair. Ik heb onlangs wat beelden bekeken van de nieuwe aankoop Alex Mendez en als hij werkelijk zo goed is als die beelden doen vermoeden is hij de speler die Ajax nodig heeft. De beelden tonen een fenomenale spelverdeler met een voortreffelijke passing en dito spelinzicht. Hij heeft ook nog eens een goede individuele actie, een prima schot en vrije trap. Hij wordt volgende maand pas 19, dus moet hij eerst nog maar eens aantonen dat hij het ook op het hoogste niveau in de vingers heeft, maar wat ik van hem gezien heb, wekt hele hoge verwachtingen. Ik kan niet wachten om hem bij Jong Ajax aan het werk te zien.

15 augustus 2019 om 22:28

Ze hebben er gewoon weer geen zin in lijkt het ook wel. Waarom lukt het PSV niet om die jongens te motiveren? Kijk wat een boost het kan zijn voor je club als je continu nog Europees speelt na de winterstop. Je wilt toch juist laten zien dat zo’n Haugesund hier geen zak te zoeken heeft?

15 augustus 2019 om 22:51

Ze voelen zich waarschijnlijk te goed voor de EL? Geen idee waar ze dat gevoel vandaan halen. Tis beschamelijk.

15 augustus 2019 om 22:29

Ik denk dat je beter kunt zeggen Phillip Cocu kom terug. Van Bommel leidt aan een extreme vorm van zelfoverschatting. Waar is die vent allemaal mee bezig? Bergwijn op 10 is een totale mislukking en dat je je slechtste speler tot aanvoerder bombardeert is al helemaal een klucht. Van enige tactiek lijkt geen sprake. Verdedigers en Rosario houden enkel tegen en de 4 aanvallend ingestelde spelers voorin voetballen allemaal voor zichzelf. Wat een bij elkaar geraapt zooitje zeg

15 augustus 2019 om 22:37

En wat waren sommigen blij toen Cocu en De Jong weggingen... Soms weet je pas wat je had als je het kwijt bent.

15 augustus 2019 om 22:41

Helemaal eens met je 2 laatste zinnen. Ik vond Rosario aan de bal zo slecht vandaag, een bal afpakken gaat goed. Maar daarna
doet hij alles verkeerd.
En wat betreft de aanvallers, die moeten echt leren samen te spelen en wat minder egoïstisch te spelen. Dat zie ik bijvoorbeeld bij Ajax wel....

15 augustus 2019 om 22:44

Cocu heeft het gewoon geweldig gedaan bij Psv, maximale eruit geperst met 3 kampioenschappen in 5 jaar. Als mensen zich dit nu pas realiseren vind ik ze vrij naief, want als je kampioen wordt met een basiselftal bestaande uit spelers als Brenet, Isimat, Schwaab en Hendrix verdien je gewoon een standbeeld.

15 augustus 2019 om 22:54

Klopt. Ik was er zo een. Voetbal was niet om aan te zien. Maar werden wel kampioen. Idem dito nu, maar dan zonder kampioenschap. Ik opper dan ook om Jürgen Klopp aan te nemen als trainer.

16 augustus 2019 om 00:45

Staar je niet blind op Ajax. Hebben hetzelfde probleem als PSV, echter is er een stuk meer ervaring in het elftal waardoor het sneller wat beter uitziet. Maar ook bij Ajax speelt het elftal momenteel als 2 teams, de verdedigende helft en de aanvallende helft, vandaar de mega kwetsbaarheid in de omschakeling. Zowel van Bommel als Ten Hag zijn zoekende. Dus heb gewoon eens 4 weken geduld. Momenteel telt maar een ding resultaat. Zo rond halverwege september kan er kritisch gekeken worden naar het spel. Nu moet er vooral gekeken worden naar wat er wel goed gaat en of er stelselmatig dezelfde fouten gemaakt worden door spelers.

16 augustus 2019 om 04:07

Angelino LDJ en Lozano waren de beste spelers vorig jaar. Middelmaat is teruggekomen. Logisch want gelijkwaardige vervangers zijn niet te betalen. Hopen op een goede ontwikkeling van de talenten. Ajax moet je niet naar kijken. Die hebben zoveel kwaliteit teruggekocht. Niet zo goed als MDL en FDJ maar kwalitatief goede spelers. Die zie ik bij PSV niet. En PSV mist een kapitein zoals LDJ. PSV moet een aanvoerder gaan kopen. Met kwaliteit en ervaring. Anders wordt het met Feyenoord vechten om plek 2. Met misschien AZ als outsider.

15 augustus 2019 om 22:31

Dit heeft werkelijk niets met Luuk de Jong te maken.

15 augustus 2019 om 22:54

Werkelijk alles.

16 augustus 2019 om 00:12

Misschien een hele rare optie, maar zou Bas Dost niet gewoon jullie perfecte nieuwe spits zijn voor de tactiek die van Bommel toepast?
Is qua type gewoon echt precies hetzelfde als Luuk, kopsterk aanspeelpunt die de bal vast kan houden, waardoor de vleugels beter kunnen renderen (ivm ruimte creã«ren voor de vleugels om dan in te kruipen), en daardoor kan van Bommel weer makkelijk zijn tactiek uitoefenen. Daarnaast heeft Sporting al een paar keer zijn vraagprijs laten zakken waardoor er echt nog wel het een en ander te regelen valt, moet Bas alleen zelf nog wel willen qua salaris/competitie.

16 augustus 2019 om 00:58

Geen LDJ geen Angelino geen Lozano. Dat zijn 3 basisspelers die weg zijn en bijna 40 goals. Dat vang je niet zomaar op. Iedereen was zo blij na de verkopen van LDJ en Lozano. Maar wat is er terug gehaald? Er is veel talent dat wel maar talent is wisselvallig. Maar goed een tussenjaar is ook niet zo erg. Gewoon tweede worden en misschien nog een paar mooie Europese wedstrijden. Met Malen, Gapko, ihateren heb je toptalenten in huis. En het is het begin van het seizoen nog. Geen team speelt nog goed.

Ik volg PSV al sinds de tijd van Gilles De Bilde en Luc Nillis. Ik heb zo gigantisch veel wedstrijden gezien dat is niet normaal. Maar ik moet zeggen dat dit het meest karakterloze PSV is dat ik ooit heb gezien. We hebben nu een elftal wat bijna volledig bestaat uit grijze mussen en we hebben een ernstig tekort aan leiders. Daarom verwacht ik heel weinig van dit seizoen. Wanneer was de laatste match waarin we met wil en overtuiging hebben gewonnen? Zoet, Viergever, Rosario, Guti, Bergwijn, Malen, Pereiro en de jonkies zijn allemaal geen spelers die een kleedkamer stuk kunnen slaan bij een verlies of slechte pot. Dat terwijl je juist op basis van karakter wedstrijden wint. Een lange tijd hebben we het gedaan met jongens als Ooijer, Lucius, Van Bommel, Simons, Vennegoor of Hesselink, Gomes, Guardado etc. Maar dit PSV heeft een ernstig tekort aan karakter, ruggengraat, over-mijn-lijk-mentaliteit, zuigers, scherpte etc.

Laten we dit jaar dus aub zien als een jaar waarin we onze toptalenten (Ihattaren, Malen, Gakpo, Aboukhlal en Piroe) volop vlieguren kunnen laten opdoen en hopen dat daar flinke winst in te behalen valt. Want verder word het toch helemaal niks. Het hoogst haalbare was CL binnenhalen en daarin heeft John de Jong keihard gefaald. Realistisch gezien zal Ajax kampioen worden. Pak dus zoveel mogelijk wedstrijden in de EL en gun de toptalenten hun speeltijd en ik ben al tevreden. Ik hoop dus niet dat ze een vervanger voor Lozano halen want dat gaat ten koste van wat er al is. Ihattaren viel ook vandaag weer heel goed in.

15 augustus 2019 om 22:29

Noem het maar gerust talenten en laat dat top maar weg. Het enige talent die ik een grote toekomst voorspel is Ihattaren. De rest komt te kort voor de top. Van Bommel begint steeds meer op een tweede F. De Boer te lijken. Ongekend.

15 augustus 2019 om 22:35

Frank de boer had nog verstandige teksten en werd 4 kampioen, champions league, voetbal, speler beter maken....

Van Bommel zie ik nergens hier in terug

15 augustus 2019 om 22:35

Frank de Boer was een saaie trainer, maar ik kan mij niet herinneren dat hij structureel spelers op verkeerde plaatsen bleef poseren. Hij deed alleen gek, wanneer dat niet anders kon door bijvoorbeeld blessures.

15 augustus 2019 om 22:37

Klopt.

15 augustus 2019 om 23:16

Of in een kampioenswedstrijd door Milik eraf te halen als je moet scoren...

16 augustus 2019 om 06:49

Begin daar nou niet weer over Skede Val nog steeds bijna van m'n stoel als ik aan dat moment terug denk...

16 augustus 2019 om 07:27

@afcajax0164

"noem het maar gerust talenten en laat dat top maar weg. Het enige talent die ik een grote toekomst voorspel is Ihattaren. De rest komt te kort voor de top. Van Bommel begint steeds meer op een tweede F. De Boer te lijken. Ongekend."

Het belangrijkste kenmerk van een voorspelling is, dat die vaker niet uit komt dan wel. En ik neem aan dat als je er zoveel kijk op had als je je zelf toedicht, je nu niet achter je toetsenbord een onlogische voorspelling zat uit te typen, maar voor een grote club ergens langs de zijlijn stond om spelers te scouten. De talenten die jij geen toptalenten vind, zijn dat in werkelijkheid natuurlijk wel omdat ze anders niet op 18 of 19 jarige leeftijd op het wedstrijdformulier van een topclub als PSV hadden gestaan. Het probleem is dat jij de betekenis van het begrip talent niet goed kent en die talenten langs dezelfde meetlat legt als een topspeler. Wat me steeds weer en meer opvalt, is dat mensen voortdurend over begrippen praten waar ze de betekenis niet van kennen, dat zie je vooral als ze het hebben over toptalenten terwijl ze feitelijk topspelers bedoelen. Hun geest is kennelijk niet in staat om het onderscheid te onderkennen tussen aanleg en vakmanschap, terwijl dat toch echt twee totaal verschillende begrippen zijn.

Talent betekent niets anders dan dat je ergens een geboren aanleg voor hebt en een toptalent heeft dat in bovengemiddelde mate. Om een geslaagde carriere als profvoetballer te kunnen maken, zijn echter ook andere dan voetbalkwaliteiten noodzakelijk en als een speler die niet in voldoende mate heeft, kan hij die carriere in de meeste gevallen wel vergeten, ondanks zijn talent. Maar dat doet natuurlijk niets af aan dat talent.
Een uitspraak als "de rest komt tekort voor de top", is dan ook volstrekt onbegrijpelijk omdat het om spelers gaat wier carriere feitelijk nog moet beginnen, geen enkele speler is, uitzonderingen daar gelaten, op die leeftijd en in dat stadium klaar voor de top. Op die leeftijd en in dat stadium kan een speler zich nog ongelooflijk ontwikkelen, waardoor je helemaal nog niet kunt voorspellen of hij de top wel of niet zal halen, tenzij je beschikt over een glazen bol. Er zijn spelers als bijv. Sulejmani van wie iedereen voorspelde dat ze de top zouden halen, terwijl daar uiteindelijk helemaal niets van terecht is gekomen. Sulejmani speelt ondanks zijn ongelooflijke talent hij op zijn 30e in de marge bij een beperkte club als Young Boys. Er zijn ook spelers van wie men niet verwacht had dat ze de top zouden halen en die dat wel gedaan hebben. Om spelers al op hun 18e en voor hun carriere feitelijk is begonnen, af of omlaag te schrijven, vind ik persoonlijk dan ook ronduit bespottelijk.

15 augustus 2019 om 22:33

Redelijk mee eens. Zelfs de spelers die qua ervaring een leider zouden moeten zijn (Ibi, Zoet, Schwaab, Viergever) zijn geen spelers die de ploeg bij de hand gaan nemen... Ik zie nu Van Bommel, ehhhhh Viergever dus, praten en dat is echt een kopie van Van Bommel geworden qua interviews... Dit is gewoon om te janken. Het positieve is wel dat mijn club ook echt nog niet draait en PSV wel een zeer getalenteerde ploeg heeft die stappen kan maken gedurende het seizoen. Bij Ajax lijkt alles nu koek en ei, maar dat kan echt 180 graden omslaan als de resultaten een maandje tegenvallen. Zo werkt dat nu eenmaal en zeker als de verwachtingen zo hoog zijn als bij Ajax nu. Kortom, PSV moet gewoon volle bak blijven gaan en kijken waar dat ze brengt. Aan het eind van de rit kan dat dan zomaar flink meevallen.

15 augustus 2019 om 22:51

Maak je om Ajax geen zorgen joh. Die hebben 1. Een ijzersterke selectie 2. een uitstekende coach 3. een speelwijze en identiteit waarmee je in Nederland makkelijk kampioen word 4. leiders en karakter in de vorm van Blind, Huntelaar, Onana, Veltman, Tadic, Tagliafico etc. Er zit zoveel power en kwaliteit in dat elftal dat ze voor Koningsdag al kampioen horen te zijn.

15 augustus 2019 om 22:59

Het zal niet de eerste keer zijn dat de op papier beste ploeg uiteindelijk geen kampioen wordt.

16 augustus 2019 om 01:22

Het is wel de eerste keer dat het verschil zo groot is.

16 augustus 2019 om 08:01

De Toekom

"het zal niet de eerste keer zijn dat de op papier beste ploeg uiteindelijk geen kampioen wordt. "

Alleen is het zo dat Ajax dit keer niet alleen op papier de beste ploeg heeft, maar ook in de praktijk. Ajax heeft nog wat problemen in de afstemming, maar het is niet zo heel moeilijk om de vinger op de zere plek te leggen en te constateren waar het aan schort. En als je een probleem eenmaal hebt gesignaleerd, kan je ook maatregelen nemen om de oorzaak weg te nemen. Ten Hag is een eersteklas vakman en heeft een selectie tot zijn beschikking waar de kwaliteit van afdruipt. Het is een kwestie van tijd voor hij die selectie weer naar zijn hand weet te zetten. Hij heeft niet meer de beschikking over wellicht de beste verbindingsspeler ter wereld, waardoor hij genoodzaakt wordt zijn spelconcept iets aan te passen. Het is logisch dat hij even tijd nodig heeft om de beste formule en het is even voorspelbaar dat de opportunisten weer uit hun schulp kruipen en eisen dat de botte bijl wordt gehanteerd en het kind met het badwater wordt weg gegooid als dat niet meteen lukt. Maar die kruipen vanzelf weer terug in hun hol als het weer gaat lopen. Zo is het altijd gegaan en zo zal het ook nu weer gaan.

15 augustus 2019 om 22:56

Erik Pieters terughalen! Die slaat alles kapot...

16 augustus 2019 om 02:11

Precies dit man. Enige die je kan toevoegen aan je lijstje is Lammers. Ik zie hem eerder als de toekomstige spits van Oranje dan Malen. Jammer dat hij geblesseerd is. Enige lichtpuntje van de wedstrijden van PSV de afgelopen tijd was hij.

16 augustus 2019 om 06:22

Helamaal mee eens. Ik kijk zelfs al sinds de tijd van van aerle, gerets en van Breukelen, romario. Dit is het slechtste, meest karakterloze psv dat ik ooit heb gezien. Dit jaagt me weg van voetbal

Mark, houd de eer aan jezelf en verbind je lot aan het halen van de groepsfase. Op deze manier ga je ook niet winnen van Limassol. Geen groepsfase betekent een verloren seizoen, want kampioen wordt je niet met jouw spelopvattingen en bizarre positie-invullingen. Sorry Mark, maar je maakt van deze club een niveautje middenmotor, en dat is onacceptabel. Over de wedstrijd ga ik het niet eens hebben, die was beneden elk peil.

15 augustus 2019 om 22:27

Schan-da-lig. Meer kun je er niet van maken zeg... Mark hoe haal je het in je hoofd om als je Ihattaren eindelijk eens brengt hem op RB te zetten en Bergwijn op 10 te houden? Wat een pipo joh...

15 augustus 2019 om 22:35

Dit snap ik dus ook niet he. Tegen Twente ook al Pereiro op de flank zetten ipv Bergwijn. Het lijkt wel alsof hij per se z'n gelijk wil halen. Ik blijf van Bommel het voordeel van de twijfel geven maar dit soort dingen moet hij echt mee ophouden. Hij moet opstellingen kiezen die effectief zijn. Niet de opstellingen waarmee hij later met de eer kan strijken.

15 augustus 2019 om 22:51

@Skede
Het pleit voor je dat je hem het voordeel van de twijfel blijft geven, masr ik denk dat je eigenlijk zelf ook wel weet dat van Bommel niet veranderd. Hij flikt dit nu te vaak te lang. Hij is gewoon stronteigenwijs en dat maakt hem ongeschikt voor het vak. Ook ik geef iemand graag het voordeel van de twijfel, echter helpt van Bommel PSV nu de vernieling in.

16 augustus 2019 om 01:52

Hoe wil je het doen waardoor het beter word dan? Nu zeg ik overigens niet dat hij geen fouten maakt (wie niet als onervaren hoofdcoach), maar wat voor balans zit er in deze selectie? Als er iemand de volle kritiek verdient in deze is het de technisch directeur. Meer dan een jaar de tijd om de overduidelijke zwakheden waar iedereen het over heeft te herstellen en dat volledig nalaten waardoor de coach min of meer verplicht is om knaapjes van 17 jaar in te brengen in deze fase.

Tegen een ploeg “die niet zo goed kan voetballen” in 2 wedstrijden maar 1 keer kunnen scoren via een penalty, en meerdere 100% kansen weggeven. Die Van Bommel maakt zichzelf steeds belachelijker. Ze zijn door, dat is het enige positieve.

Wat een belachelijk slechte 2 potten vanavond op tv (Feyenoord & PSV). Gelukkig pakt AZ nog wat puntjes voor Nederland.

15 augustus 2019 om 22:30

Achja mij hoor je niet klagen. De afgelopen 2 weken 8 wedstrijden waarvan 4 gewonnen en 4 gelijk en alle 4 de clubs gaan door en Ajax is nu al verzekerd van EL. We staan er beter voor dan vorig seizoen nu.

15 augustus 2019 om 22:35

Oké en laat nu even het belang van Nederland achterwege en analyseer de wedstrijd. Dan is er toch helemaal niks waar je op terug kan vallen? Als PSV supporter zien we dit nu al ruim een half jaar en van Bommel weigert er ook maar iets aan te veranderen. In mijn optiek is hij het steeds erger aan het maken met onbegrijpelijke keuzes. Sorry, maar dan ben ik even niet bezig met dat Nederland er beter voor staat dan voorheen. Met dit niveau is het in de volgende ronde al gedaan met PSV in Europa.

15 augustus 2019 om 22:37

Dat klopt, dat is positief, maar PSV gaat niet langs Limassol komen op deze manier. Feyenoord is ook nog altijd niet overtuigend (vergeet niet dat die 3 van de 4 goals thuis scoorden nadat Tbilisi met 10 kwam te staan) en AZ wacht een pittige tegenstander met Viktoria Plzen. Oftewel, eerst maar eens kijken hoe we er over twee weken voor staan. Hopelijk toch minimaal 2/3 EL playoff clubs door.

15 augustus 2019 om 22:41

Dat klopt, vandaag was het ruk wat psv liet zien. Ook niet gek. Eind vorig seizoen liep het al niet op luuk en angelino na en lozano was de enige die uit vorm nog wel eens een wedstrijd besliste. Die 3 zijn allemaal weg en dit psv oogt even slecht als eind vorig seizoen. Er lijkt geen idee achter te zitten. Ze zetten niet op een bepaalde manier druk en opbouwend is vrij ruk. Vorig jaar kon angelino nog redelijk opbouwen en had je luuk voor de lange bal, maar dat is nu over. Ik denk dat van bommel hard moet gaan werken aan een bepaalde spelopvatting. Ook al heb je van achteruit te slechte opbouwers en kan je geen lange ballen geven op malen, bergwijn of bruma.

15 augustus 2019 om 22:48

Nee niet lijkt, er zit werkelijk geen enkel idee achter. Vier snelle mensen voorop zonder techniek in de kleine ruimte en van Bommel of de spelers zelf denken niet dat het misschien een idee is als iemand zonder bal diep gaat. Ik zie 45 minuten lang in de eerste helft geen enkele loopactie zonder bal, terwijl al die spelers voorin het daarvan moeten hebben. Over de defensie geef ik je volkomen gelijk. Sadilek en Dumfries hebben voor mij geen idee wat voetballen inhoudt lijkt het, met Dumfries als ergste voorbeeld. Geen schrijntje voetbal heeft hij in zich wat ik zelden gezien heb. Rosario daarvoor die voor mij de titel van slechtste middenvelder in 2019 zeker mag ontvangen lijkt bij van Bommel ook niks verkeerds te kunnen doen. We zien het allemaal alleen van Bommel niet. Voor mij is het seizoen nu al verpest als de mensen boven van Bommel niet snel ingrijpen.

15 augustus 2019 om 22:57

Eens, maar toch zie ik psv nog best wel close eindigen met Ajax. Onder cocu leek het ook een rampseizoen te gaan worden nadat guardado, moreno en propper vertrokken en je er nu al uit lag tegen Ojisek. Uiteindelijk werden jullie kampioen. In de Eredivisie zullen veel teams het gewoon lastig gaan krijgen met psv, maar zoals je zegt lijkt er geen idee achter te zitten. Dit komt ook wel mede door het bestuur van psv die al jaren nalaten om de verdediging en het middenveld te versterken. Ja dan heb je "degelijke" Eredivisie spelers als zoet, viergever en hendrix, maar voetballend zit er geen idee achter. Ze gokken momenteel te veel op bevliegingen van malen en bergwijn met de hoop dat de verdediging de schade beperkt houdt. Vorig jaar met luuk had je nog een soort plan er achter zitten.

15 augustus 2019 om 22:59

'gelukkig pakt AZ nog wat puntjes voor Nederland.'

Jammer dat niemand de puntentelling weet.. in de voorrondes krijg je geen punten voor overwinningen, alleen of je doorgaat of niet. Gewoon alle 3 evenveel punten gepakt voorlopig.

15 augustus 2019 om 23:41

Betweterig doen is prima, maar zorg dan wel even dat je de regels zelf wel weet.

Er is een verschil tussen de landencoëfficient en de clubcoëfficient. Voor de landencoëfficent tellen de overwinningen wel mee, voor de clubcoëfficient tellen deze niet mee. Voor de CL/EL plaatsen is de landencoëfficent leidend. PSV laat dus wel degelijk punten liggen voor Nederland. De clubcoëfficient is van belang voor de potindeling bij lotingen voor de club.

16 augustus 2019 om 00:24

Dit klopt niet, kijk dit nog maar een keer goed na. Jij doelt nu op de clubcoëfficienten, maar de landencoëfficienten kijken toch echt wel naar elke wedstrijd op zich. Hopelijk ben je vanaf nu dan goed geïnformeerd en hoor ook jij nu tot het grote meerendeel dat toch wél goed de puntentelling weet!

Een beetje geluk hoort bij topvoetbal

15 augustus 2019 om 22:26

Ja eens maar valt FK Haugesund in de top van het voetbal?

15 augustus 2019 om 22:28

Wat denk je zelf? Natuurlijk niet!

15 augustus 2019 om 22:28

Az gaat voor de tweede plek dit jaar.

16 augustus 2019 om 01:53

Geen enkele club die voorrondes van wat voor eindtoernooi dan ook voetbalt valt structureel onder de top van het voetbal. PSV en Haugesund dus inderdaad ook niet.

16 augustus 2019 om 07:48

@sirius, dat is maar net welke definitie jij van top van het voetbal hanteert.

15 augustus 2019 om 22:27

Inzet en kwaliteit ook 😉

15 augustus 2019 om 22:27

Noem je dit topvoetbal?

15 augustus 2019 om 22:31

Ja fantastisch voetbal. Heb je wel opgelet? Haha

Nou van Bommel dan kun je heel stoer van te voren zeggen dat deze tegenstander niet zo sterk is, maar je ploeg heeft er toch aardig moeite mee gehad. Wat een ideeloos voetbal; en maar dribbelen en weer vastlopen. Niemand die het kan openbreken met een afstandschot of splijtende pass. Ik wist niet dat PSV stond voor pielen samen voorin. Ik blijf erbij dat je zonder spits speelt en je mensen mist die doelpunten kunnen maken. Malen heeft potentie maar is meer een linksbuiten of schaduwsspits met 2 man voorin. Als klap op de vuurpijl krijgt mootje weer een kans en dan laat mijnheer van bommel de slechtste man van het veld bergwijn nog een half uur aanploeteren op 10...

15 augustus 2019 om 22:33

Als hij had gezegd 'we moeten Haugesund niet onderschatten' was het ook niet goed geweest. Juist goed dat hij eindelijk een keer de waarheid zegt. Met de rest van je reactie ben ik het wel eens. Wat een schandalige vertoning.

15 augustus 2019 om 22:50

De eindpass ontbreekt bij Psv en ook is er geen killer meer voorin. Daarnaast zijn de afstandsschoten ook waardeloos en mis je voorin een kopsterke spits. Ik denk dat Luuk achteraf meer gemist wordt dan aanvankelijk gedacht.

Ongelooflijk dat je als PSV zijnde niet een team tweederangs Noren kan oprollen. Dit team rammelt aan alle kanten.

Welke trainer verzint het in hemelsnaam om Bergwijn op nummer 10 te zetten. Een positie waar de meest intelligente voetbalspelers behoren te staan. Een positie waar men oog moet hebben voor elkaar. Je medespelers aan moet voelen. Bergwijn heeft totaal geen klik met de andere aanvallers. Speelt een beetje voor zichzelf, wil eindeloos dribbelen en vertraagt het spel enorm. Zet die jongen lekker aan de zijkant. Gakpo heeft in alles veel meer voor een nummer 10.

Daarnaast ben ik groot fan van Ihattaren. Verkoop na Lozano alsjeblieft ook Bergwijn en ga met jongens als Gakpo en Ihattaren aan de slag. Malen moet oppassen niet een attitude te krijgen die men totaal niet aan gaat staan. Heeft nog vrij weinig laten zien, maar loopt erbij alsof hij de nieuwe Ronaldo is. Voordat je je zo kan gedragen dien je eerst wel wat beter te leren afwerken.

Als ik dit vergelijk met een team als AZ, wat een soortzelfde speelwijze hanteert, zie ik daar veel meer spelvreugde en vooral een betere mentaliteit. Zij gaan daar wel voor elkaar door het vuur. Zie hier het resultaat van de invloed van een trainer.

15 augustus 2019 om 23:03

Mja Bergwijn is volgens mij duidelijk toe aan een nieuwe uitdaging. Lijkt me dan ook niet verstandig om zijn contract te verlengen, tenzij dat is om de prijs op te drijven. En idd ga aan de slag met Ihattaren, Gakpo, Bruma en Malen dat zijn de jongens die qua ontwikkeling ervoor willen gaan. Hoop dat v Bommel dit ook snel inziet.

Dat er bij AZ meer spelvreugde en mentaliteit is is natuurlijk logisch. Voor hun is de de voorronden van de Europa League een echte uitdaging en ze spelen met een aantal goede jonge spelers als kern die zich op dat toneel willen laten zien.

15 augustus 2019 om 23:20

Vrijwel niemand van PSV heeft Europees ooit een alom gewaardeerde prestatie behaald. Hoe kan het dan zijn dat het halve team als volgevreten vedettes zo’n wedstrijd ingaat? Iets als geen uitdaging meer zien kan je pas hebben als je keer op keer te goed blijkt te zijn. Misplaatste arrogantie als je het mij vraagt.

15 augustus 2019 om 23:37

Mee eens, maar ja dat is een kwestie van sportpsychologie he. Waarom loopt t aan t begin van vorig seizoen als een trein en zijn het nu grotendeels dezelfde spelers die hun niveau niet halen? Vind vooral het spel van Bergwijn en Rosario opmerkelijk, die hebben echt al wedstrijden laten zien dat hun plafond veel hoger ligt. En in t geval van Bergwijn heb ik er dus mijn twijfels bij of dat alleen ligt aan de nummer 10 positie. Die dus overigens gewoon moet worden toegewezen aan Ihattaren.

15 augustus 2019 om 23:57

Ben het met je eens. Je ziet ook dat er geen corrigerend vermogen in de ploeg zit. Ze mogen maar dribbelen en dribbelen. Telkens gaat het mis; balverlies. Je verwacht dan dat er iemand opstaat en even zegt dat je momenten voor de actie moet kiezen en niet blind tegen 2 man aan moet dribbelen. In mijn ogen ontbreekt het vooral aan leiderschap en spelintelligentie (populair gezegd: gogme). Wanneer maar je je actie wel, wanneer niet. Zo belangrijk, want voetballen kunnen die jongens wel..

16 augustus 2019 om 00:42

Er is vorig seizoen al heel vaak aangegeven dat er een enorme portie geluk om psv hing de eerste helft van t seizoen. Velen riepen dat gaat een keer kantelen en dat is ook gebeurd. Ook toen hield het vaak niet over, maar kwamen ze in een flow door de overwinningen.
Wil je echt verbeteren. Begin dan eens met afscheid nemen van Rosario. Hij met name is de vertragende factor. Hij speelde niet voor niets bij Almere City FC. dat is geen topper en zal het nooit worden. Viergever is hoewel iets beter er ook zo een. Dit is z’n top, wordt nooit beter. Dumfries heeft geen voetbalverstand, een blind renpaard. Hendrix, geen top. Zoet laat het te vaak afweten als het er op aan komt. Voorin heeft psv echt veel talent, maar er lopen simpelwg te veel dissonanten in. En ja, het zal heus wel weer een periode aardig gaan in de ED, want ze hebben een betere selectie dan gemiddeld, maar er ontbreekt gewoon te veel aan het elftal om iig in Europa een vuist te maken.

Ik denk dat PSV het heel moeilijk gaat krijgen in Cyprus. Deze ploeg zit helemaal niks in.

Mijn hemel wat slecht. Dit is dus wat er van Van Bommels tactiek overblijft als de lange bal op Luuk de Jong niet meer gespeeld kan worden. In 180 minuten voetbal geen velddoelpunt kunnen maken tegen de nummer 9 van Noorwegen. Schaam je

15 augustus 2019 om 22:58

Hoe kan de nummer 9 uit Noorwegen Europees voetbal spelen?

15 augustus 2019 om 23:07

Omdat ze die EL-plek vorig seizoen al hebben afgedwongen. Momenteel staan ze 9e, en verschil met Nederland is dat de competitie daar al halverwege is dus je kunt met recht spreken van de nummer 9 van Noorwegen.

God wat slecht...
Ik ga huilen tot morgen.

Wat een geweldige wedstrijd was dit, heb er vol op van genoten!

Die vier jongens voorin kunnen allemaal heel hard rennen, maar een combinatie of een bal goed op doel schieten ho maar. Die Guiterez is een trage 13 in een dozijn voetballer (Hendriks 2.0 zou ik hem willen noemen). Boomwortel achterin kan echt niet. Teze was een bron van onrust. Ihataren is de enige die van mij een voldoende krijg.

Boehhh!! , van Bommel out. Dit is werkelijk waar het slechtste PSV van deze eeuw. Er zit echt helemaal niks in. Waardeloze tactische keuzes, geen enkel technisch vermogen, gebrek aan scorend vermogen, en een absurd zwakke en eigen wijze coach. Het is augustus en ik heb er nu al genoeg van. Hoe is het mogelijk?!

Op basis van deze wanvertoning wordt het tweeluik volgende week billenknijpen..

15 augustus 2019 om 22:39

Dat is tot nu toe onderhand elke wedstrijd van Psv.

Met recht een wanvertoning. De thuisblijvers hebben gelijk gekregen....

15 augustus 2019 om 23:20

Mag ik daaruit opmaken dat je er zelf elke wedstrijd zit Bogarde?

16 augustus 2019 om 08:05

Fcbogarde is een Ajax fan dus ik denk niet dat hij tweewekelijks in het Philips stadion zit!

Dramatisch Psv tegen een noors middenmotertje..

Boehhh!! , van Bommel out. Dit is werkelijk waar het slechtste PSV van deze eeuw. Er zit echt helemaal niks in. Waardeloze tactische keuzes, geen enkel technisch vermogen, gebrek aan scorend vermogen, en een absurd zwakke en eigen wijze coach. Het is augustus en ik heb er nu al genoeg van. Hoe is het mogelijk?!

Voor PSV begrippen een prima resultaat. Door en de nul gehouden. Klasse!

Boehhh!! , van Bommel out. Dit is werkelijk waar het slechtste PSV van deze eeuw. Er zit echt helemaal niks in. Waardeloze tactische keuzes, geen enkel technisch vermogen, gebrek aan scorend vermogen, en een absurd zwakke en eigen wijze coach. Het is augustus en ik heb er nu al genoeg van. Hoe is het mogelijk?!

Voor PSV begrippen een prima resultaat. Volgende ronde en de nul gehouden. Klasse!

Zakelijke overwinning maken we er maar van... Hele saaie wedstrijd.

15 augustus 2019 om 22:32

Zelfs dat kan niet want het was een gelijkspel...

15 augustus 2019 om 22:32

Is er gewonnen dan ?

Kansloos wedstrijd. Gadverdamme zeg. Tegen Limassol op deze manier, ga je kansloos verliezen over twee wedstrijden. Kansloos, kansloos, kansloos.

In de laatste 10 minuten, nog ontsnapt aan de 0-1 en verder was het ook billenknijpen. Tegen de nummer 9 van Noorwegen dames en heren, besef het ff heel goed. En Bommeltje maar roepen dat ze niet zo sterk zijn voor de wedstrijd. Wat een clown is het ook zeg. Lekker tegenstander's gaan onderschatten, als je zelf niet eens in vorm bent.

Ik maak me ernstig zorgen. Ik zie totaal geen verbetering. Blijft maar doorgaan met Bergwin op 10. Haalt nooit Rosario eruit, ookal maakt die een eigendoelpunt vanaf de middenlijn. Malen in de spits, heb ik nooit vertrouwen erin. Je mist gewoon een aanspeelpunt. Helemaal met al die linksbuiten in je selectie.

Bedroevend. Jaloers op AZ. Die maken het wel gewoon af met een keurige 4-0 overwinning.

Het kan me eerlijk gezegd weinig boeien hoe matig het was. Nederland heeft alle vier de ploegen door naar de volgende ronde van deze week en daar gaat het om. Vaak genoeg hebben Nederlandse ploegen leuk voetbal laten zien maar zijn ze uitgeschakeld door amateurisme en naief spel. Nu lekker door. Prima zo.

15 augustus 2019 om 22:34

Nou mij kan het wel enigszins boeien hoor. AZ pakt vandaag overtuigend de punten en Feyenoord ging op standje 50 procent. Maar wat PSV hier liet zien? Jezus Christus zeg.... Zo krijg je gewoon een zwaar pak slaag van Limassol als je niet uitkijkt hoor en dat kunnen we er echt niet bij hebben. Van Bommel moet zich achter zijn oren krabben, vooraf verkondigen dat deze ploeg er niet veel van kan en dan gewoon goed wegkomen met 0-0 in eigen huis, dit is de nummer 9 (!!) van Noorwegen! Dramatisch, echt dramatisch.

16 augustus 2019 om 01:57

Het is momenteel ook wel heel simpel om Van Bommel overal de schuld van te geven. Met de selectie die hij nu tot z'n beschikking heeft is er niet veel meer uit te halen. Van Bommel krijgt min of meer de schuld voor het falen van de technisch directeur.

16 augustus 2019 om 07:59

Nee ik geef hem niet overal de schuld van, ik geef hem enkel de schuld van het doen van deze domme uitspraak. En hij is eigenwijs op een next level, ik bedoel: als je een rasechte 10 (ihattaren) inbrengt en deze op rechtsbuiten zet terwijl er een zuivere buitenspeler (bergwijn) op 10 staat aan te modderen dan doe je het er gewoon om lijkt het wel. Het lijkt erop dat hij wil bewijzen dat zijn keuze om Stevie op 10 te posteren wel een keer goed moet uitpakken, maar daar ziet het niet naar uit, die jongen rendeert gewoon tien keer beter op de flank. Ihattaren deed het overigens vrij aardig op rechts, maar andersom was toch gewoon veel logischer geweest?

Ronduit beschamend. Er zat geen enkel idee in. Ihattaren komt dan eindenlijk.. als rechtsbuiten? Hoe verzin je dat? Berwijn is een buitenspeler. Niemand gaat meer dan 10 miljoen voor hem betalen als 10.
Misschien dat het beter vanavond had kunnen klappen, want dit gaat de verkeerde kant op. Ben benieuwd naar het commentaar naar van Bommel. Maar het zal wel weer de zelfde voorspelbare shit worden als het spel van Psv.

Zijn we nou dan eindelijk klaar om die spelers, vooral die talenten, van PSV op te hype ? Wat een matig team is dat zeg, ongelooflijk.
Ik betwijfel zeer of PSV met deze selectie de EL poulefase gaat bereiken en of ze Feyenoord onder zich kunnen houden.

15 augustus 2019 om 23:10

Er ontbreekt een 10, kopsterke spits en een visie in het spel van Psv. Daarnaast vind ik Rosario echt zwak op dit niveau. Zijn passing is van een ontzettend laag niveau. PSV doet er denk ik beter aan om hem ook te vervangen.

Wanneer gaat Voetbalzone eens de app maken? Een update wordt groots aangekondigd, maar vervolgens werkt er echt helemaal niks meer. Het lijkt een beetje op het interview van van Bommel voor de wedstrijd, om toch ontopic te blijven. Terug naar de app, wat iet meer werkt:
- Je ziet niet meer alle reacties
- Reageren kan niet meer, vage errors als je op Versturen drukt
- Wanneer je drukt op een pushbericht, kom je gewoon op de site, ipv naar het bericht...die moet je dan gaan zoeken

Ik hoop op betere PSV en Voetbalzone App tijden.

15 augustus 2019 om 23:00

Eens. Ik kan op de app niet reageren onder live meepraten. Ik zie ook alle reacties niet meer. Daarnaast kan ik bij een bericht typen het bericht ook niet meer omhoog of omlaag scrollen om de spelfouten eruit te halen. De app is helaas een stuk minder geworden.

15 augustus 2019 om 22:48

Slaapt Zoet komende nachten ook weer wat rustiger haha, Hoewel het niet veel scheelde met een bal op de paal. Verder heeft PSV gelukkig niet al teveel weggegeven, maarja dat mag ook wel tegen de nummer 9 in Noorwegen

Gefeliciteerd PSV namens een ajax fan. De groeten

Heeft PSV een diepe spits?

Gisteren betrapte ik me erop dat ik voor het eerst in heel veel jaren sympathie voelde voor Chelsea. Gewoon door de trainer die normaal doet, geen spatjes heeft en leuk voetbal wilt spelen. Vandaag was het tegenovergestelde aan de hand. Door van Bommel ben ik heel veel sympathie voor PSV kwijt. Ik hoor Advocaat zeggen dat van Bommel een goede uitstraling heeft en goed communiceert. Nou, daar denk ik dus 180 graden anders over.

15 augustus 2019 om 22:33

Van bommel is niet representatief voor heel psv he, wat mis ik de nuchtere cocu.. en op het veld onze held luukinho.

15 augustus 2019 om 23:38

In mijn optiek is Van Bommel juist de verpersoonlijking van PSV. Huilen, mekkeren, janken en altijd wijzen naar anderen. Ik zou het eerder om willen draaien. Waar Cocu sympathie wist op te wekken voor PSV heeft Van Bommel dat gelukkig weer maar de normale verhoudingen teruggebracht.
@Baabman, in mijn optiek is Van Bommel juist wel representatief voor heel PSV. Juist Cocu was qua persoonlijkgheid de absolute tegenhanger. Wua spelopvatting was Cocu wel een uitstekende PSV coach. Degelijk, saai maar resultaat. Wat dat betreft zou De Boer of Van Bronckhorst ook niet misstaan in Eindhoven.

Slechte verdediging, matig middenveld en voorin valt het ook wel mee. Malen is in alles geen spits. Vind AZ op dit moment beter dan PSV en ook Feyenoord.

Ik schaam me als PSV-support behoorlijk na het zien van deze aanfluiting. Wat mij betreft waren Dumfries, Viergever, Bergwijn en Rosario de minste.
Rosario lijkt door al het commentaar nog slechter te gaan spelen, Bergwijn doet nagenoeg alles voor eigen succes, Viergever die veel te slap duels aan gaat en nagenoeg iedere situatie verkeerd inschat en verkeerd staat te dekken en Dumfries die het spelletje simpelweg niet snapt.

Ik hoop dat Unnerstall, Schwaab, Ihattaren, Boscagli snel gaan spelen. Dan kan Sadilek naar de plek van Rosario, en kan Viergever banken. Misschien Bergwijn toch maar laten gaan voor 35 miljoen. Kan je zat mooie dingen voor doen..

15 augustus 2019 om 23:15

Bergwijn hoort gewoon op de flank te spelen. Het probleem is dat PSV momenteel te veel LV in de selectie heeft.

15 augustus 2019 om 23:33

Echt? Ik vond Viergever juist een van de weinige die een voldoende haalde

16 augustus 2019 om 01:21

Viergever was met afstand de minst slechte verdediger vandaag inderdaad. Die speelde eigenlijk een best redelijke pot. Die Baumgaurtl daarentegen verloor vrijwel alles in de lucht (apart met zijn lengte).

15 augustus 2019 om 23:34

Kan wel maar wie zou willen dan?

Nou Mark, de nummer 9 van Noorwegen kan er toch niks van? Je wint uiteindelijk door een strafschop uit, en thuis mag je niet klagen dat die Nooren een open kans missen.

Goed voor het NL voetbal, maar wat een dramatisch niveau. Ik zat me al op te vreten bij de Ajax verdediging..en het spel, maar wat ik vanavond zag is echt ongehoord slecht zeg.

Kunnen trainers nu eens hun bek houden over tegenstanders en de voeten laten spreken? Ten Hag vind ik een vent die niet lekker praat, maar hij doet ten minste niet van zulke domme uitspraken.

Jammer dat AZ niet uitgezonden werd, een 4-0 is heel wat beter dan deze 0-0. nr 9 van Noorwegen... ik kan er gewoon niet bij...maar goed vergeten deze pot en door!

15 augustus 2019 om 22:29

AZ werd uitgezonden op SBS 9😉

15 augustus 2019 om 22:30

AZ werd uitgezonden op sbs9. Had je een hoop hoofdpijn bespaard.

15 augustus 2019 om 22:32

Vond het juist wel sterk van Van Bommel dat hij zei dat hij Haugesund niet zo'n goede ploeg vond. De meeste trainers zeggen namelijk lulkoek in de trant van "stugge ploeg", "gedisciplineerd team" en dergelijke onzin waardoor ze de tegenstander veel groter maken dan ze eigenlijk zijn. Van Bommel zei waar het op stond: dat Haugesund een matige ploeg is waar je gewoon van moet winnen. Dat mag je best uitspreken.

Dat je het vervolgens verzuimt waar te maken is weer heel iets anders.

15 augustus 2019 om 22:49

Hijniet!,

Ik vind het niet erg als ze het zeggen, maar dan moet je het wel tonen! Als je zo iets zegt, moet PSV eigenlijk met minimaal 5-0 winnen willen zijn woorden wat aan kracht winnen.

Nu zet hij zichzelf enorm voor lul. de nr9 van 16 ploegen in een competitie die niks voorstelt...en wij maar afvragen in Nederland hoe het toch komt dat we in Nederland zo weinig punten halen...

Nou tegen dit soort tegenstanders moet je het gras opvreten of je mond houden.
Mark was een bruikbare speler, maar als coach slaat hij wel een beetje door!

Soms moet die misschien tegen zichzelf beschermd worden. Dit niveau is toch niet acceptabel? Je hebt een voorhoede die zoveel geld kost, en een zogenaamd goed middenveld, dan mag je toch wel iets meer verwachten niet?

Het voetbal is niet om aan te zien. Maar gelukkig is het resultaat wel goed, en daar draait het om. Ik hoop voor PSV dat het een beetje een incident was, want anders gaan ze een zwaar seizoen tegemoet.

16 augustus 2019 om 00:20

@hijniet! Wat zou die coach van Haugesund zeggen tegen de Noorse media:

PSV heeft 20 x het budget wat wij hebben en we verliezen door een strafschop en een bal die op de paal beland. Niet zo'n goede ploeg dat Psv.

Wat een onmenselijke aanfluiting was dit. Goed voor de Nederlandse puntjes, maar als je zo gaat 'voetballen' tegen de nummer 9 van Noorwegen, heb je niks in Europa te zoeken. Ze werden bij vlagen weggespeeld. Waarom staat Ihatarran geen basis? Als Ajacied hoop ik voor de Eredivisie dat Van Bommel zo lang mogelijk aanblijft, maar voor de Europese puntjes moet hij zo snel mogelijk de deur uit.

Verschrikkelijk.

Kan je nagaan, als speler vonden we Van Bommel allemaal een geboren trainer. Zo zie je maar dat zelfs de grootste leiders op het veld nog niet per definitie leiders langs de lijn zijn.

Het is toch werkelijk niet te geloven dat PSV alleen maar door is dankzij een zeer discutabele pingel in de eerste wedstrijd.

Gelukkig 3 teams naar de volgende ronde. Maar dit was wel armoedig van PSV zeker de laatste 5/10 min.

En dan roepen er nog mensen bij live mee praten 4/5-0 zou worden.

Maar PSV heeft tot zondag 20 uur om bij te komen van deze wedstrijd.

15 augustus 2019 om 23:19

PSV is alles behalve overtuigend. Het lijkt alsof ze nog steeds in de voorbereiding zitten. Er zit totaal geen idee achter het spel. Daarnaast zet ik ook enkele vraagtekens bij het niveau dat jongens als Rosario en Dumfries tonen. Ik denk dat PSV hier wel snel iets aan moet doen, want met dit spel ga je strijden om plek 5/6.

Zorgwekkend matig PSV gezien. Ihattaren voortaan basis en Bergwijn gewoon op de flank. Verder Sadilek en Zoet eruit. Sadilek speelde aardig voor zijn doen maar hij heeft moeite om die hele flank te bestrijken in een hoog tempo.

16 augustus 2019 om 00:23

Sadilek inderdaad eruit als back. Maar goed, die jongen is ook geen back. Kan hij ook niks aandoen dat hij daar neergezet wordt.

Van Bommel is instaat om zijn team elke week slechter te laten spelen. Dacht dat de ondergrens al bereikt had. Niet dus...

Was lang niet goed. Maar jongens.. gewoon de volgende ronde. Dus gefeliciteerd!

Normaliter schijt ik me als ajacied ieder seizoen in mn broek voor psv (vooral uit) moet idd zeggen dat ik dat dit seizoen niet heb, jammer wat is er aan de hand met dat transferbeleid joh?

Schwaab weg schwaab terug. Lozano weg doan?? Erbij, lammers (talentvol ja maar geen psv kwaliteit zoals vroeger)

15 augustus 2019 om 23:23

Ik denk dat Lammers echt wel wat kan toevoegen aan dit PSV. Maar verder ben ik het wel met je eens. Schwaab en Doan zijn natuurlijk geen spelers die dit elftal naar een hoger niveau tillen. Verder lever je met Lozano en Luuk veel goals in. Het is nog maar afwachten of Bruma en Malen dat kunnen compenseren. Op basis van de eerste duels ziet het er niet al te best uit.

16 augustus 2019 om 00:24

Bruma en Malen kunnen dat niet compenseren. Die hebben 10 schoten nodig om een goal te maken.

Zo, Haugesund met het schaamrood op de kaken teruggestuurd naar Noorwegen. Hopen dat ze niet zelf hoeven te rijden want die zijn nog dronken van deze rondo van 90 minuten.

Positieve punten: Guti, Sadilek, Viergever en Teze. Met name Guti in de eerste helft. Zat er kort op, draaide zich goed uit lastige situaties en zocht constant de juiste oplossing. Draait steeds beter. Heel bijzonder dat Derksen juist Sadilek en Guti noemt als dissonanten vandaag. Die wil gewoon z'n gelijk halen. Daarna ook Schwaab een dubieuze schakel noemen is helemaal bizar gezien afgelopen seizoenen.

Denk dat onderschatting vandaag de reden is dat het niet loopt. Te veel jongens die dachten dat het wel goed kwam. Ihattaren moet echt meer minuten krijgen op 10, maar tegelijk heb je met Bergwijn, Gakpo en Bruma 3 spelers die moeten spelen. Bergwijn is gewoon geen nummer 10 dus die moet gewoon op de vleugel. Dan moet je de keus maken tussen Bruma en Gakpo, dan zou ik qua rendement op dit moment voor Bruma kiezen. Gakpo nog rustiger brengen.

Ik ben van Bommel fan vanaf het begin, maar dat je zowel Pereiro als Ihattaren op de flanken zet om Bergwijn maar op 10 te laten staan snap ik dus echt niet. Of ze moeten zelf die keus maken in het veld maar dat kan ik me niet voorstellen. Ihattaren gaan we in ieder geval nog veel plezier aan beleven. Wat is dat een fantastische speler.

15 augustus 2019 om 22:35

Haha mooi begin van je betoog, maar je had het cynisch moeten houden. Knap dat je er positieve punten uithaalt. Dit was verschrikkelijk slecht. Zou alles gooien op spelers als Gakpo en Ihattaran in plaats van dat statische, laffe gepruts van de rest.

15 augustus 2019 om 22:39

Ik begon bewust met de positieve punten omdat de negatieve punten wel duidelijk zijn na zo'n wedstrijd . Ik zie zowel Gakpo als Ihattaren graag spelen, maar als Ihattaren op 10 speelt heb je met Bergwijn, Gakpo en Bruma 3 spelers voor de flanken. Op dit moment zou ik dan voor Bruma kiezen ipv Gakpo omdat Bruma wat meer rendement heeft heb ik het idee. Maar Gakpo zit daar heel dicht achter.

15 augustus 2019 om 22:42

Ik ben ook gewoon een beetje chagrijnig geworden van deze wedstrijd. PSV heeft natuurlijk ontzettend veel talent voorin, maar is helaas nog erg uit balans. Hoop dat het snel opgelost wordt, want het is al doodzonde dat deze voorhoede geen CL mag spelen.

15 augustus 2019 om 22:45

Ja de schakel tussen middenveld en aanval mist overduidelijk. De oplossing is gewoon op dit moment Ihattaren op 10 en dan een keuze maken tussen Gakpo of Bruma op de vleugels. Bergwijn op 10 is helemaal niks. Dat is een aanvaller, geen middenvelder.

15 augustus 2019 om 22:47

Ja, Ihattaren moet echt de belangrijkste man worden van dit Psv. Weergaloos talent. Gakpo nog druistig maar die speelde in ieder geval met de juiste beleving.

15 augustus 2019 om 22:52

Gevaar is wel dat hij pas 17 is. Natuurlijk is het zo dat goed genoeg = oud genoeg, maar vrijwel geen enkele speler van 17 jaar kan een club als PSV op zo'n belangrijke positie een heel seizoen dragen. Dat kun je ook niet verwachten. Dus zullen jongens als Bergwijn en Malen op moeten staan maar dat zijn ook geen ervaren jongens. Ben benieuwd hoe dat zich ontwikkelt.

15 augustus 2019 om 23:37

Dat kun je nu nog niet van hem verwachten. Ik zou voor die 35 mil een spits en een 10 halen..

16 augustus 2019 om 00:31

Ik begin me af te vragen of PSV wel zoveel talent voorin heeft. Er worden amper uitgespeelde kansen gecreeerd. Er zijn ontzettend veel schoten nodig om tot een goal te komen. Beweging zonder bal is er niet. Samenspel is er niet, allemaal als een kip zonder kop naar binnen trekken, de drukte in. Veld niet breed houden waardoor er geen afspeelmogelijkheden langs de lijn zijn.

15 augustus 2019 om 22:36

Teze maakte toch aardig wat belangrijke fouten tegen het einde van de wedstrijd

15 augustus 2019 om 22:36

Teze maakte toch aardig wat belangrijke fouten tegen het einde van de wedstrijd

15 augustus 2019 om 22:37

Bizarre keuze inderdaad. Bergwijn rendeert niet op 10, al heel het (weliswaar nog jonge) seizoen al niet. Ik zat met een glimlach voor de tv toen ik Mo zag staan om in te vallen. Tot mijn grote verbazing zet die gek van een Van Bommel hem gewoon rechtsbuiten en laat hij Bergwijn aankloten op 10, hoe verzin je dit in hemelsnaam...?

15 augustus 2019 om 22:42

Ja je verzint het toch niet? Ik zat tijdens de wedstrijd nog te denken: wellicht dat Bergwijn en Mo zelf een beetje rouleren maar aan de andere kant hebben ze zelf hun eigen voorkeur lijkt me en dat is voor Bergwijn op de flank en Mo op 10. Zelfde als tegen Twente dat Pereiro op de vleugel moest spelen. Als van Bommel echt denkt dat het beter gaat lopen als Ihattaren vanaf de zijkant speelt ipv Bergwijn dan heb ik een hard hoofd in dit seizoen. Was erg enthousiast toen hij trainer werd bij PSV maar hij moet niet ten alle tijde per se zijn stempel willen drukken.

Manmanman wordt je nog bijna verrast door een nietszeggend ploegje. Gelukkig liep het dit keer wel goed af voor de Nederlandse club. Enig pluspuntje vandaag vond ik Ihatarren toen gebeurde er wel iets bij PSV. verder mogen de PSV'ers eens gaan leren om te schieten want het leek wel of ze de bal in de goal wilden dribbelen

Heeft van Bommel serieus voor de wedstrijd gezegd dat Hagesund niet veel voorstelt?
Die man moet zich echt dood schamen met zo'n pot na die uitspraak.

15 augustus 2019 om 22:45

Als je vervolgens als PSV zijnde zo'n pot op de mat legt, dan moet je als Van Bommel zijnde ook eens kritisch naar jezelf kijken. Zeker met dergelijke uitspraken als deze, in mijn ogen PSV-onwaardig en totaal geen geschikt uithangbord voor de club. Beetje nederigheid is nu wel op zijn plaats.

Als Ajacied kan ik hier toch erg om lachen. Als die Leite hem wel binnenschiet zou ik bloedchagrijnig zijn, maar PSV is door en het Nederlandse voetbal sprokkelt weer wat puntjes voor de coefficientenlijst en ik heb heel voetbalminnend Eindhoven in de 88e minuut zien stressen, omdat ene Leite van de nummer 9 van de Noorse competitie op aangeven van een VVV Venlo-flop bijna de winnende maakt. Een win-winsituatie zou je zeggen. Het schijnt dat Haugesund in de laatste zes duels in de Noorse competitie maar één keer heeft gewonnen, maar ze waren er hier toch heel dichtbij. Af en toe dacht je even dat ze niet eens zo slecht waren, voordat de spits van 33 meter ging schieten, een lange pass zo over de zijlijn vloog en een centrumverdediger de draaicirkel van een tractor bleek te hebben. Dat gezegd hebbende hoop ik dat PSV Apollon Limassol pakt en doorgaat in de EL. Ik zie veel potentie in deze ploeg en vond Ihattaran goed invallen. Het komt er nu alleen totaal niet uit. En dat is lachen, zolang ze maar Europees punten blijven pakken.

Overigens wie wordt nu het pispaaltje van Van Bommel nu Lozano er niet meer bij is?? Alsof Bergwijn en Bruma ook maar iets beter zijn! Lozano scoort in ieder geval nog. Geloof me PSV gaat hem zwaar missen

Haugesund thuis, altijd lastig.

PSV bereikt de groepsfase niet, als je in eigen huis niet langs de nummer 9 van Noorwegen kan dan heb je zelfs in de EL niks te zoeken.
Schandalige prestatie van PSV, maar daarintegen hebben we een goede AZ vandaag gezien en een goeie Feyenoord vorige week.
Laten we hopen dat die 2 ploegen het net wel redden.
Ik duim voor de nl clubs in Europa

Dit is wel beschamend hoor. Tegen een dergelijke tegenstander over 2 wedstrijden door een penalty doorgaan.... Armoe troef!

Dit PSV mag blij zijn als ze tweede worden

Dit PSV mag blij zijn als ze tweede worden

Wat een schandalige vertoning. Ajax gaat zo makkelijk kampioen worden en de concurrent gaat AZ denk ik worden wat is dit PSV en Feyenoord dramatisch, treurig en lachwekkend. Grote schande voor het Nederlands voetbal. Totaal niet aantrekkelijk om naar te kijken.

15 augustus 2019 om 22:37

1 Ajax 2 az 3 psv 4 Utrecht

15 augustus 2019 om 22:43

Is helemaal niet gek gedacht, miss dat mijn cluppie nog kan verrassen of Heerenveen/Vitesse?

15 augustus 2019 om 22:47

Haha wat opportunistisch zeg. PSV gaat gewoon 2e worden en Feyenoord 3e. Daarachter gaan AZ/Vitesse/Utrecht het uitvechten. Maar dat weet jij ook wel.

15 augustus 2019 om 23:01

PSV en vooral Feyenoord bashen is een trend aan het worden. Bij Feyenoord is het al jaren zo dat iedereen zegt dat ze 5e worden.. uiteindelijk worden ze gewoon minimaal 4e.

15 augustus 2019 om 23:03

Ik moet het zien zeker Feyenoord 3 zie ik dus echt niet gebeuren, ik vind AZ veel meer kwaliteit hebben dan Feyenoord

Wat een wanprestatie tegen een stelletje goedwillende Noorse semi-amateurs.

Psv bewijst het Nederlandse voetbal weer een slechte dienst.

Verder viel het aantal lege plaatsen in het stadion op. De thuisblijvers hebben gelijk gekregen.

Al speel je nog zo slecht: uiteindelijk telt alleen maar het bereiken van de volgende ronde.

15 augustus 2019 om 22:42

Voor het Nederlandse voetbal zouden de punten van winst ook een absolute meerwaarde zijn.

15 augustus 2019 om 22:42

Tuurlijk is dat het resultaat dat je uiteindelijk moet bereiken maar daar is ook alles meegezegd. Als je dit niveau op de mat legt tegen Limasol lig je er gewoon uit. Niet dat Limasol overigens een klasse apart is maar beter dan deze Noorse semi-amateurs. Zo'n pot als deze kan ook niet goed zijn voor het zelfvertrouwen in de competitie

Wat een bizar schrikbarend niveau dat PSV hier heeft laten zien over 2 wedstrijden. Denk dat een aflevering camperen op De Herdgang nog meer spectakel zou opleveren dan deze pot tegen de nummer 9 van Noorwegen. Hoop dat ze het een beetje op de rit krijgen zodat ze zich in ieder geval kwalificeren voor de Europa League.

Als je toch spelers hebt met zoveel creativiteit als Bergwijn, Malen, Bruma en ook Gakpo moet je deze tegenstander toch wel op zij kunnen zetten. Maar in plaats daarvan kom je het laatste kwartier ook nog in de problemen met een bal op de paal die er normaal gesproken in gaat. Kortom genoeg werk aan de winkel voor Van Bommel en zijn ploeg.

16 augustus 2019 om 00:36

Vind je dat Bergwijn, Malen, Bruma en Gakpo creatief zijn? Ik vind het erg een dimensionale spelers: Snelheid en techniek (al valt dat in de kleine ruimte ook best tegen). Ik vind niet dat deze spelers overzicht hebben of het spelletje zien. Creatieve spelers dan denk ik aan spelers die met een weergaloze pass andere spelers instelling kunnen brengen. Dat kunnen deze spelers niet.

Wat een armzalige vertoning zeg! Ben ik blij dat ik thuis gebleven ben.

15 augustus 2019 om 22:47

Ben jij nu een supporter het was erg slecht maar ze zijn er door en dat is het belangrijkste , ook voor het Nederlandse voetbal dat gezeur volgende keer beter ga je club aanmoedigen i.p.v. te zeggen ben blij dat ik ben thuisgebleven .

15 augustus 2019 om 22:57

Ik begrijp patpsv volkomen. In voor en tegenspoed moet je je club steunen, maar de manier waarop bepaalde spelers spelen kunnen ze van mijn ****** krijgen. Totaal geen strijd en wil om de wedstrijd te winnen, zo armoedig allemaal. Een Zoet die bal een uur lang in z'n klauwen houdt, zonder enige tempo te maken. Rosario die meer ballen in de voeten van de tegenstander speelt dan een medespeler.

15 augustus 2019 om 23:26

Ach hij zegt het en ik denk het. Kon vanavond niet (maar als het een aansprekende tegenstander was, had ik wel gezorgd dat ik er was) maar heb daar achteraf geen spijt van..

16 augustus 2019 om 00:38

Precies. Dat ze slecht spelen is 1 ding, maar je verwacht toch dat ze elke week het gras opvreten (zeker voor dat salaris). Ergerde ik me vorig jaar ook al aan tijdens de tweede seizoenshelft: je bent vol in de race voor het kampioenschap. Je ligt uit alle andere competities, dus maar 1 wedstrijd in 7 dagen en nog steeds zo nonchalant erbij lopen. Erger ik mij kapot aan.

Alleen de laatste 20 minuten gezien. Dat was niet goed. De defensieve organisatie is echt slecht. Ik vind vooral die Guti positioneel echt bizar slecht. Die staat nooit op de goede plek. Ruimte tussen hem en Rosario is altijd te groot. Lijnen naar een spits afschermen lijkt die ook niet te kennen. Vreemd om Sadilek te laten staan omdat Haugesund continu daar de bal neerlegde om te laten verlengen. Breng dan die Boscagli ofzo. Die zal toch wel iets beter kunnen koppen? Ik vind Bergwijn een prima speler, maar die kan echt niet schieten. Daar moet die echt mee aan de slag. Ik zou sowieso ook kiezen voor Ihattaren op 10 en Bergwijn gewoon op links. Gakpo vind ik een prima invaller, maar nog niet goed genoeg voor de basis.

Wat een draken van wedstrijden vanavond. Zowel PSV als Feyenoord, het was werkelijk afgrijselijk. Hoop dat de volgende wedstrijden aan te gluren zijn

Heb alleen de laatste twintig minuten gezien, maar ondanks de kansen die PSV had vraag ik me echt af wat er gaande is in Eindhoven. Het loopt gewoon voor geen meter. In augustus is geen één ploeg in topvorm (dat zeg ik als Ajacied na Paok...), maar vanavond had PSV toch gewoon 3-0 moeten winnen? Ok, dan mis je voor het Noorse doel, maar kijk naar die twee grote kansen van de bezoekers in de laatste tien minuten. Dat mag ook niet in augustus gebeuren, niet tegen de nummer negen van de Noorse competitie. Van Bommel heeft nu echt veel werk aan de winkel.

Ik zou me ernstig zorgen maken over Limassol de volgende ronde. Die zijn echt een stuk sterker hoor. Je moet op een haar na verlengen tegen de nummer 9 van Noorwegen. Bal op de paal had een goal moeten zijn, hij kan hem zo inschieten. Dan wordt het nog spannend ook.

Die vier voorin van PSV, ik ben tot nu toe echt niet overtuigd. Je ziet natuurlijk dat het allemaal goede spelers zijn maar samen bakken ze er bijzonder weinig van. Tegen zo'n klein clubje moet je tot veel meer geslaagde acties kunnen komen. Maar het dribbeld maar een eind aan, geen idee waar heen om vervolgens weer vast te lopen. Een man passeren lukt bijna nooit. Ze zien elkaar ook nauwelijks staan. De kansjes die er komen worden dan weer slecht afgewerkt. Lijkt echt nergens op. Vanuit het middenveld komt al helemaal geen aanvallende impuls. Verdedigend stond het wel, Haugesund had daar gewoon te weinig kwaliteit lopen, die Koné kan er echt niks van. Je bent door, dat is ook echt het enige positieve wat je hier uit kunt halen.

Ongelofelijk wat een vertoning. Het is totaal geen team meer.
Veel goede spelers, maar een speelwijze zit er nauwelijks in.
Ik vind clubs als AZ zelfs beter dan PSV.
Als ze zo doorgaan wordt Limmasol nog lastig.

Ik snap niet waarom iedereen zo negatief is. PSV speelde juiste voor het eerst een goede wedstrijd. Rosario en Guti die allebei vooruit voetballen en steekballen geven. Verdedigend zeer veel opknappen en winnen. Sadilek speelde zeer goed en zat kort op zijn tegenstander, Viergever foutloos. Baumgartl prima, mag meer kopduels winnen. Dumfries mwah. Het is voornamelijk de aanval die het verprutst in de laatste fase. Bergwijn is op 10 geen succes. Gakpo komt nog te vroeg voor de basis. Je kan het beter met Ihattaren op 10 proberen. Denk overigens dat Ramselaar dat ook zou kunnen, een mindere versie dan vd Beek.

15 augustus 2019 om 23:42

Rosario was wel weer zwak in de passing. Sadilek en Guti vind ik wel basiswaardig. Bij Baumgartl heb ik echter mijn twijfels. Hij is voetballend wel goed, maar hij komt echt zwak over in de 1op1 duels. Ik zie dan ook meer een middenvelder in hem, of hij gaat zich daarin ontwikkelen. Verder is het spel gewoon zwak. De voorzetten vanaf de flanken komen bijna nooit aan en de aanvallers lijken ook moeite te hebben om fatsoenlijk op goal te schieten.

16 augustus 2019 om 00:40

Heb jij een andere wedstrijd dan mij gezien? Dit was bedroevend slecht. Enige Lichtpuntje was dat Ihatarran mocht invallen.

Het was droevig. En zo jammer, want met twee spelers (een stabiele 10, dan kan Mo invallen waar nodig en een spits c.q. afmaker) kan dit een prima elftal zijn!

Teleurstellende avond, die gewoon het gevolg is van technische en tactische keuzes van zowel De Jong als Van Bommel. Gloster tel ik nog niet mee, maar hoe kan het dat Sadilek uit arren moede moet spelen en Lato de Tsjech niet uit de basis kan spelen? Is-ie geblesseerd? Want dit is echt geen gezicht. Op de andere flank ben ik nooit heel enthousiast over de voetbaltechnische inbreng van Dumfries, maar Teze is ten opzichte van hem wel een enorme verzwakking zeg! Intussen oogt Baumgartl me de 10 miljoen ook nog niet waard en is hij in ieder geval niet de veiligheidsgordel die PSV nodig heeft om de gebreken van de verder best betrouwbare Viergever te zijn. Met Bosagli heeft PSV volgens mij een jonge kopie van Viergever gehaald en blijft Schwaab een twijfelachtige kracht om de club echt verder te helpen. Dan mogen Luckassen en Sainsbury weliswaar vertrekken, maar per saldo schiet je er weinig mee op.

De aanval is technisch hoogbegaafd, maar de waarheid is wel dat je drie snelle dribbelaars opstelt die allemaal graag naar binnen draaien om op doel te schieten. Weinig variatie. Bovendien heb ik Bergwijn zich vanavond zo vaak 'dood' zien dribbelen dat het wel een spelshow leek om records te breken. Met deze aanval moet je op counter spelen óf steengoed in de ruimte kunnen combineren. En daar heeft PSV niet het middenveld voor, met die eeuwige twee controleurs van Van Bommel. Gutierrez maakt als één-tempo-voetballer niet een heel gedreven indruk, maar wil ik vanwege zijn technische kwaliteiten en oog voor de oplossing naar voren wel het voordeel van de twijfel geven, maar Rosario komt echt drastisch tekort voor Psv. Waanzinnig hoeveel overtredingen die doorgaans nodig heeft en vooral hoe vaak hij balverlies lijdt. Naar mijn idee ontbeert hij het vermogen om snel te schakelen en is zijn balbehandeling te robuust om het nodige in de opbouw te kunnen betekenen. Gelukkig heeft PSV met Ihattaren redding in huis, de jonge middenvelder bracht echt wat extra's dat tot dan toe ontbrak. Met hem, Gutierrez en nog een extra middenvelder - type box-to-box zoals Pröpper of Van Ginkel was - zou het al een stuk dynamischer zijn. Wellicht dat Doan kan slagen bij Psv, maar ik vind niet dat hij specifiek iets toevoegt dat PSV niet al heeft.

Hoe deden Teze en Ihatarren het? Zag dat ze waren ingevallen.

16 augustus 2019 om 01:24

Ihattaren top. Die verdiend duidelijk meer minuten of zelfs een basisplaats. Teze niet slecht en ook niet bijzonder.

Wat leven we toch in een opportunistisch landje, ver-schrik-ke-lijk. Vorig seizoen hele seizoen Van Bommel afzeiken dat hij Gutierrez niet opstelt, nu stelt hij hem op maar blijkt hij toch niet zo goed te zijn. Wat kan Van Bommel er aan doen dat de beste spelers verkocht worden? Natuurlijk draait het nog niet zo goed bij Psv, maar ligt dat aan Van Bommel? Meer als genoeg talent, verwacht dat PSV nog heel veel progressie gaat boeken. Jammer dat het verwachtingspatroon bij merendeel van de fans niet realistisch is.

Jeetje wat is dit PSV een aanfluiting. Toch jammer, maar vrees dat Ajax heel eenvoudig kampioen wordt.

die rosario gewoon weer lekker terug sturen naar almere city. kom op van bommel dit kan je je supporters toch niet aandoen? die jongen straalt niks uit, vertraagd het spel, scoort nooit en nog aanvoerder maken..
die guti kan echt wel wat hoor maar krijgt 0,0 vertrouwen van van bommel. dat zie je aan alles.
van bommel out!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren