‘Ajax heeft genoeg gezien en biedt Kasper Dolberg aan in heel Europa’

Woensdag, 14 augustus 2019 om

Kasper Dolberg lijkt uit te mogen kijken naar een nieuwe club. De 21-jarige spits, die dinsdag tegen PAOK Saloniki (3-2) op de tribune zat, wordt volgens het Deense Ekstra Bladet 'momenteel aangeboden bij clubs in heel Europa'. Ajax denkt volgens de krant aan een definitief afscheid van Dolberg.

Mochten zich geen geïnteresseerde clubs bij directeur voetbalzaken Marc Overmars melden, dan is ook een verhuurperiode bespreekbaar, zo klinkt het. Opvallend is dat Dolberg woensdag niet in Amsterdam is gesignaleerd. Ajax speelde daar een oefenduel tussen twee teams, bestaande uit reserves en tribuneklanten van de wedstrijd tegen PAOK. Dolberg was echter niet van de partij; de reden van zijn afwezigheid is onduidelijk.

Trainer Erik ten Hag stelde Dolberg in de eerste drie officiële wedstrijden van Ajax van dit seizoen op als basisspeler, maar de Deen kon daarin niet imponeren. Dinsdag tegen PAOK zat de aanvaller zelfs niet bij de wedstrijdselectie. "Met Dolberg zou deze week nog het een en ander kunnen gebeuren", liet Overmars voorafgaand aan dat duel weten aan Ziggo Sport.

Dolberg brak in het seizoen 2016/17 door bij Ajax onder trainer Peter Bosz. In zijn debuutseizoen maakte hij 16 doelpunten in 29 competitiewedstrijden en reikten de hoofdstedelingen tot de finale van de Europa League. Het jaar daarop kon de centrumspits, mede door blessures, die goede vorm niet doortrekken. Afgelopen seizoen maakte hij 11 treffers in 25 competitieduels.

Tagliafico: 'Het duurt altijd even om nieuwe spelers in te passen'
Meer video's


Gerelateerd

Meer sportnieuws

189 reacties (laatste reactie door finalvoetbal)

Zonde. Maar het lijkt er inderdaad niet meer in te zitten. Zou een som boven de 10 miljoen nog lukken?

14 augustus 2019 om 18:51

Was te verwachten. Denk dat iedereen er in geloofde alleen telkens stelde hij weer teleur. Met Traore en Danilo achter Tadic en Huntelaar hoeft er ook niks meer bij gehaald te worden. Achteraf is de grootste misser van Overmars geweest om hem destijds niet te laten gaan voor 50miljoen, maar dat is achteraf heel makkelijk praten. 10 miljoen haalt Marc er wel uit denk ik inderdaad

14 augustus 2019 om 18:54

Er is nooit bewezen dat er werkelijk 50 miljoen is geboden.

14 augustus 2019 om 18:56

Nog een met die 50 miljoen. Het is echt door niemand bevestigd..

14 augustus 2019 om 19:13

@MessiBazoer......Mijn hemel wanneer houden mensen eens op over die 50 miljoen. Dat was een verzonnen verhaal. Hoe vaak moet dat nog gemeld worden. Dat verhaal bleek gewoon niet waar te zijn

14 augustus 2019 om 20:36

tja zo gaat dat eenmaal... volgens "insiders" werd dat geboden weliswaar met bonus constructies. Zeker weten zullen we het nooit.

14 augustus 2019 om 21:32

Ja je hebt te maken met een trainer Ten Hag die vechters in zijn team willen hebben en lopers die kunnen jagen en druk naar voren kunnen zetten. Voor types als Dolberg is er dan geen ruimte, en zeker na de komst van Promes is het eigenlijk op een zijspoor geraakt. Dolberg kan voetballen, maar niet in dit systeem. Hij is niet snel en ook niet agressief in duels, waardoor je gewoon andere spelers hebt die beter zijn.

14 augustus 2019 om 22:26

Dan zal dolberg nooit de top bereiken. Ik mis bij dolberg de over-mijn-lijk mentaliteit.

15 augustus 2019 om 01:45

@erodinho, naar mijn beleving had ie al die kwaliteiten wel toen ze de EL finale haalden. Die blessure heeft misschien meer gedaan dan wij denken. Hij speelt sinds zijn rentree met de rem er op alsof hij bang is weer geblesseerd te raken.

15 augustus 2019 om 01:48

@Mr t, al was het 30 of 40 mil ipv 50. Hij was toen in ieder geval wel een hot item. Vergelijkingen met Zlatan zijn voorbij gekomen (niet alleen in Nederlandse pers). Helaas is hij dat inmiddels niet meer en zal het hoogstens nog wat wisselgeld worden t.o.v. de bedragen van toen. Ik heb nog steeds wel geloof in hem, maar dan moet hij misschien eerst wel weer naar een club in de luwte. Hoop op een verhuur in de Eredivisie.

14 augustus 2019 om 18:52

Tuurlijk. 90% van de clubs kijken alleen naar statistieken en goals. Daar scoort hij prima op.

14 augustus 2019 om 18:53

Echter worden statistieken in de eredivisie met een korreltje zout genomen, met 10miljoen hebben ze het momenteel goed voor mekaar.

14 augustus 2019 om 18:59

Goalski, Echt tof dat buitenlandse clubs jou blijkbaar betrekken bij het zoeken naar spelers. Heb je meer van dit soort inside info voor ons? OT: Ik heb het persoonlijk nooit in Solberg zien zitten, maar ik had ook niet verwacht dat hij nu meteen definitief weg mag.

14 augustus 2019 om 18:52

Als Kristensen voor 5 miljoen verkocht kan worden en Wöber voor 11 miljoen zou voor Dolberg een miljoentje of 15/20 ook wel moeten lukken.

14 augustus 2019 om 19:01

Nou ja als je hem zelf aan moet bieden is de onderhandelpositie toch wat anders dan dat ze naar jou moeten komen van we willen hem.

14 augustus 2019 om 20:43

Eens, maar 15 miljoen is geen heel gek bedrag voor Dolberg. Op pereiro werd dat bijvoorbeeld ook geboden.

14 augustus 2019 om 20:54

Pereiro presteert dan ook nog beter dan dolberg. 15 miljoen is veel hoor

14 augustus 2019 om 21:08

In welk jaar presteerde bankzitter Pereiro beter dan bankzitter Dolberg?

14 augustus 2019 om 22:50

Dolberg zou de ideale spits voor Feyenoord zijn, daar ben ik echt van overtuigd. Helaas kan Feyenoord niet meer dan 6 miljoen bieden en ik denk dat hij idd minimaal 15 miljoen moet opbrengen. Mijn verwachting is dat Dolberg naar Leverkussen gaat.

14 augustus 2019 om 18:53

God wat vind ik dit zonde.... de man van twee jaar geleden, en nog steeds heb ik het vertrouwen in hem. Zijn ruimtes worden alleen stelselmatig dicht gelopen door van beek. Alleen weet ik persoonlijk niet wie ik liever behoud

14 augustus 2019 om 18:59

Is ook zonde, maar je hebt 900 miljoen keer liever Donny.

14 augustus 2019 om 19:04

Sorry maar je praat nu echt onzin

"alleen weet ik persoonlijk niet wie ik liever behoud"

Waar gaat dit over? Donny is een van de meest productieve middenvelders van Europa, en jij gaat hem de schuld geven dat Dolberg niet presteert?

Hij heeft genoeg geduld gekregen, meer dan dat zelfs, en dan nog verliest hij elk persoonlijk duel

En dat ga jij afschuiven op Donny, omdat hij ze er wel in schiet, en bijna 1 op 2 loopt qua kansen?

Doe normaal man!

Dolberg heeft het zelf laten liggen, als hij de gretigheid van Huntelaar zou hebben, zou alles goed komen, maar op een of andere manier werkt het niet in zijn bolletje

En als je toch een vergelijking wil maken: Donny is nu 55 miljoen waard, en we mogen blij zijn als we 6 of 7 voor Dolberg terugkrijgen

14 augustus 2019 om 19:30

Donny van de Beek is echt niet een productieve middenvelder. Zet zijn kansen eens af tegen zijn goals.... Zoveel voor open doel gemist.... En toch zoveel gescoord ook. Maar dat ligt ook aan de ploeg om hem heen. Vwb Dolberg, die zou bij PSV niet slecht uit de verf komen denk ik. Zou een stuntje zijn

14 augustus 2019 om 19:40

Tuurlijk komt vd Beek vaak op de juiste posities om te scoren, maar het is te makkelijk om Dolbergs falen hieraan op te hangen. Ik kan mij de 2e seizoenshelft van de eredivisie vorig jaar nog goed herinneren, waarin Dolberg per wedstrijd soms wel vier 100% kansen kreeg en ze allen miste. Doelkansen genoeg, maar geen overtuiging, geen vertrouwen. Ajax is niet meer de ploeg met Kluivert, Younes, Viergever etc. in de basis. Ajax is helaas voor hem niet meer de club waar zo'n jongen 1.5jaar naar zn vertrouwen mag zoeken. Het contrast met de energieke sluipschutter Huntelaar is qua uitstraling natuurlijk ook enorm. Dolbergs ijskoude, dooie uitstraling, wat eerst zn kracht was, is nu zijn downfall. Jezelf de vraag stellen wie je liever behoudt, vd Beek of Dolberg, is behalve belachelijk ook gewoon niet van toepassing.

14 augustus 2019 om 19:47

@preston dat is misschien wel het zwakste excuus ooit. Zie het veelvuldig voorbij komen, de ruimtes van Dolberg worden zogenaamd dicht gelopen door Donny. Verklaar dan eens hoe het komt dat zowel Tadic als Huntelaar daar compleet geen last van hebben. Die weten blijkbaar te shinen ondanks Donny. Weten goals en assist te leveren ondanks Donny. En spelen beide vele malen beter dan Dolberg ondanks Donny. Dolberg speelt ruk door Dolberg en door niemand anders. Hij verdiend geen vertrouwen en zeker geen basisplek. Als Traore 3 wedstrijden de kans krijgt is zelfs die hem voorbij in de pikorde. Want zelfs traore bracht meer in die weinige minuten Ajax 1 dan Dolberg van de afgelopen 2,5 seizoenen. Iedereen lijkt opeens vergeten dat zelfs onder Bosz het de 2e seizoenshelft stukken minder ging. Hij haalde toen alleen nog wel een acceptabel niveau betreffende meevoetballen. Dus dat fabelachtige wereldseizoen onder Bosz waren eerder 3 fabelachtige maanden.....

14 augustus 2019 om 19:50

6 of 7 lijkt me een beetje erg weinig, een Wöber bijvoorbeeld ging, als bankzitter, al voor 11 miljoen en dat is een verdediger. Ik weet vrij zeker dat Overmars, mocht Dolberg definitief vertrekken, gewoon (ruim) 10 miljoen binnenhaalt hoor. Hij is nog altijd piepjong, heeft een alleraardigst CV met vrij goede stats over zijn gehele tijd bij de senioren (direct betrokken bij 65 goals in 119 duels) en zeker nog een potentie waar je u tegen zegt. Marktwaarde op transfermarkt wordt ook nog 'gewoon' op 18mil geschat dus ik denk dat je met 6-7 toch echt te laag zit hoor. Bovendien ook nog een 3jarig contract bij Ajax!

14 augustus 2019 om 20:06

Gelul. In zijn goede seizoen stond Klaassen achter hem. Die deed ongeveer hetzelfde.

14 augustus 2019 om 21:36

Donny is een loper die nooit verzaakt, bij Dolberg heb ik het gevoel dat je bij enorme pressing van de tegenstander, gewoon met 9 man speelt. Huntelaar die jaagt nog door en heeft nog die vieze trukjes, waardoor het tempo uit het spel wordt gehaald. Datzelfde geldt ook voor Tagliafico, en dat heb je nodig. Dolberg is veel te lief en wacht balletjes af. Hij pas wel beter in Spanje of Frankrijk waar de ruimtes veel groter zijn en waar je meer tijd hebt om te draaien en kappen. In Engeland, Duitsland en Italie is hij niet voor gemaakt.

14 augustus 2019 om 18:54

Nikste zonde. Gewogen en te licht bevonden. Eindelijk kunnen we gedag zeggen want ik werd helemaal gek wanneer ik zag dat ie werd opgesteld.

14 augustus 2019 om 20:42

Je kunt inderdaad helemaal gek worden als de beste spits in de basis staat. Broodje aap verhaal. Dolberg wordt onder geen beding verkocht.

14 augustus 2019 om 22:37

Hahaha schattig zeg! Eentje heeft er nog hoop in. Maar goed zolang hij niet in een 18-koppige selectie zit, hoor je mij niet klagen.😉

14 augustus 2019 om 22:46

Nu ben je echt enorm aan het overdrijven stagiar. Hij is anderhalf jaar niet fit geweest, en hij moest zich in een team vechter dan stond als een huis. Nee ik heb ook nog erg veel vertrouwen in Dolberg, ik hoop niet dat die gaat maar als dat wel het geval is dan hoop ik dat dit op huurbasis gebeurd. Dadelijk vind ie zijn draai bij een middenmotor in een goede competitie en dan staan we met zn alle te bedenken dat we hem te vroeg hebben laten gaan.

Hij kan het echt niet verleerd zijn.

14 augustus 2019 om 18:55

Ik vind het schandalig mocht dit waar zijn. Overigens denk ik niet dat Ten Hag de hoop in hem opgegeven heeft maar dat Dolberg er zelf helemaal klaar mee is.

Peter Bosz zal wel als eerste voor hem langskomen.

14 augustus 2019 om 19:24

@Carribean, als je er uit gespeeld word door Huntelaar van 36 die veel fitter, gretiger en enthousiaster is. Huntelaar werkt keihard voor het team en zichzelf en brengt zichzelf daardoor in scoringspositie. En als hij niet scoort is hij altijd bezig voor het team. In tegenstelling tot Dolberg die niets doet. Er staan met Ziyech, Tadic, vd Beek en Neres voldoende creatieveling om hem heen. Hij moet alleen scoren meer niet

14 augustus 2019 om 18:58

Haha 10 miljoen. De marktwaarde van Dolberg ligt tussen de 17 en 25 miljoen,

14 augustus 2019 om 19:03

Ja maar daar komt niemand voor. Of er moet een TD van een club die 20 kan betalen twee jaar in een hut op de hei hebben geleefd.

14 augustus 2019 om 19:09

Nou ik denk dat je kan gaan zakken naar 6 of 7 miljoen

Als je zelfs in een aanvallend elftal zoals Ajax geen deuk in een pakje boter schiet als spits wordt het toch wel erg bedenkelijk

Ajax heeft hem alle kansen geboden, op gegeven moment is het op en moet je doorschakelen

Ik zeg nu Huntelaar eerste spits, Traoré er achter, en wellicht nog een spits halen of kijken of een van de jonkies al zover is

14 augustus 2019 om 19:31

Ik heb gewoon ook niet het idee dat hij alweer fit is. Hij oogt gewoon niet fris....

14 augustus 2019 om 20:55

Nee hij is gewoon lethargisch, hij is al maanden fit maar doet in het veld gewoon niks

15 augustus 2019 om 11:39

Een club als Betis lijkt wel bereidt 5-7miljoen neer te leggen met 30% doorverkoop. Met Fekir hebben ze ook zo een gok genomen. Betis speelt daarnaast ook nog eens attractief voetbal in een altijd uitverkocht stadion.

15 augustus 2019 om 13:56

@ Rolotjuh, je kent dan de markt overduidelijk niet.

Voor een Pereiro die bij PSV uit de basis is gespeeld werd EUR 15 mil geboden.
Een Wober die bij Ajax op de bank zat voor +/- EUR 11 mil.

Ondanks dat Dolberg sinds zijn blessures minder speelt is hij nog steeds erg jong en getalenteerd. Maakt ook gewoon zijn goaltjes bij Ajax. Maar heeft concurrenten die beter presteren.

Die gaat echt wel verkocht worden voor bovengenoemde prijs.

14 augustus 2019 om 19:11

Bijzonder dat je een bericht in een random Deens blad voor waarheid aanziet. Overmars zei gisteren nog voor de camera dat er niemand vertrok en niemand meer zou komen. Als Dolberg zou vertrekken, zouden ze ook direct iemand moeten halen.

Daarbij: 10 miljoen??? Ajax hoeft hem niet te verkopen voor het geld he. Hij was onderdeel van het team dat de halve finale CL haalde, speelde maarliefst in 9 duels mee. Hij staat nog 3 jaar onder contract en hij heeft giga goede statistieken. Bij transfermarkt staat zijn waarde op 18mln maar ik denk dat Ajax daar nog met gemak 30miljoen + van kan maken.

Maar ik zou hem gewoon lekker houden. Dolberg komt wel weer maar het ligt ook zeker aan het team.

14 augustus 2019 om 20:56

30 miljoen jij bent de realiteit helemaal kwijt

14 augustus 2019 om 21:26

30 miljoen? Wat een grap zeg. Omdat je onderdeel bent van een team dat het goed doet ben je veel geld waar? Wat een grap. Hoeveel is schone dan waard met jouw logica? Hij was basisspeler ik gok dat jij hem wel 50 miljoen waard vind met jouw logica.

14 augustus 2019 om 21:27

Hij was onderdeel van de selectie maar stond niet vaak in de basis. En in negen wedstrijden nul keer scoren maakt weinig indruk als je spits bent. Geen idee wie daar 30 miljoen voor zou willen betalen.

14 augustus 2019 om 22:08

Schone is voor mij onbetaalbaar maar de manier waarop jullie de markt benaderen is niet realistisch. Dolberg heeft nog 3 jaar een contract, per jaar is'ie alleen al 10 miljoen waard omdat hij slechts 21 is. Nee, misschien is hij het niet nu waard maar zoals gezegd: waarom zou je hem dan verkopen terwijl je hem juist zo lang aan je gebonden hebt? Dat is pure kapitaalvernietiging. Je kan dan beter in hem investeren, desnoods even verhuren en er weer voor zorgen dat hij het waard is.

Schone is 33 en had een contract tot 2020. Slechte vergelijking. Te meer nog omdat Schone eigenlijk veel meer waard was, maar hij een transfer gegund kreeg (waar ik sowieso weinig van snap)

Ik heb altijd het idee dat er hier een beetje aasgieren zijn op spelers bij Ajax, die het moeilijk hebben zoals Dolberg. Mensen zien zulke gasten niet alleen graag keihard vallen, de 'ajax mag in zijn handjes knijpen als..' reacties komen dan weer. Maar Ajax heeft helemaal niets aan 7 miljoen.

14 augustus 2019 om 23:42

15 miljoen is al prima. Is weer een chagrijnige speler minder en hij zal ieder jaar alleen maar minder waard worden. Kans gehad...of ze moeten hem een jaar lang in Jong zetten, als dat mag qua leeftijd, en hopen dat hij dan zijn plezier terug vindt.

14 augustus 2019 om 19:12

Mocht Ajax hem daadwerkelijk van de hand doen, zou ik dat echt jammer vinden. Ik zou hem zeker nog niet verkopen. Zo te zien ben ik in de minderheid wat betreft het vertrouwen in Dolberg. Je ziet aan alles dat die jongen het wel kan, maar ik ben er haast van overtuigd dat de combinatie van de Beek/dolberg gewoon niet werkt en dit de reden is waarom het er niet uitkomt. Donny heeft dezelfde looplijnen als Dolberg. Dolberg laat zich graag uitzakken als spits om zo de actie te maken. Wie staat daar over het algemeen? Precies, Donny. Kijk ook maar eens de goals terug van Dolberg tijdens zijn goede vorm. Hij zette haast altijd de actie in buiten de 16. Dus ik ben ervan overtuigd dat hij beter zal renderen als Donny vertrekt. Al hoop ik persoonlijk dat Donny gewoon blijft. Dus een verhuur zou de beste optie zijn, wat mij betreft. Mentaal zou hem dat ook beter doen. Aangezien ik denk dat ook daar een probleem zit en aan gewerkt moet worden.

Hoe dan ook is het wel beter voor alle partijen als Dolberg aan spelen toekomt. Mocht dat nou bij Ajax zijn of elders. Waar het ook gebeurd, ik zie hem nog wel slagen.

14 augustus 2019 om 19:18

Als je probeert te suggereren dat we beter Donny weg kunnen doen, wat je ongeveer bij elk artikel over Dolberg doet, dan sla je dus opnieuw de plank mis. Huntelaar is voorbij de 35 en speelt dit toptalent naar de tribune. En Huntelaar is een legende, maar Dolberg dus niet! Hij is overigens ook een stuk slomer en molliger als in zijn debuutjaar. Stop met dromen. Verkopen en Brobbey doorschuiven!

14 augustus 2019 om 19:26

Ik zou zeggen. Lees mijn reactie nog eens een keer goed door, want dat heb je in eerste instantie zeker niet gedaan. Dat is wel duidelijk. Daarbij weet ik niet hoe je erbij komt dat ik dit bij elk artikel over Dolberg doe. Overdrijven is ook een kunst.

Als toevoeging; Brobbey doorschuven gaat dus duidelijk nooit gebeuren. Als er iemand doorgeschoven wordt, dan is dat Traorã£â©. Brobbey heeft nog nauwelijks minuten gemaakt in Jong Ajax. Laat hem daar zichzelf maar eens bewijzen. Dat hij talent heeft staat vast, maar talent is niet goed genoeg. Dat zie je ook nu bij Dolberg terug. Om maar even een logisch voorbeeld te noemen.

14 augustus 2019 om 21:20

Dolberg had talent maar ontbreekt het aan kwaliteit. Dat is bij de Dolberg wel anders. Kijk de samenvatting van vanmiddag is terug.

14 augustus 2019 om 19:29

10 miljoen voor een speler die in 3 jaar tijd een halfjaar goed gespeeld heeft is best wel veel. Vooral als je weet dat zijn goede tijd ruim 2 jaar geleden was.

14 augustus 2019 om 20:15

In twee jaar loopt hij bijna 1op 2. Dat is best goed voor een spits van 21.

14 augustus 2019 om 20:43

Als ik wikipedia mag geloven dat loopt hij ongeveer 1 op 3. Maar zou jij veel geld uitgeven die nu 21 is, het ongeveer een halfjaar heeft laten zien (dat ook alweer een paar jaar geleden is) en in die tijd vooral scoorde tegen clubs uit het rechterrijtje uit de eredivisie ?

14 augustus 2019 om 20:21

Slapende goudmijn Feyenoord! Krijg ‘m in vorm en je hebt goud in handen! Desnoods in tweeen betalen. Alleen het salaris..

14 augustus 2019 om 22:07

Ajb niet zeg

Zonde. Maar het lijkt er inderdaad niet meer in te zitten. Zou een som boven de 10 miljoen nog lukken?

Good zo. Geduld is goed, maar het heeft lang genoeg geduurd. Misschien is er dan ruimte voor een goeie spits.

14 augustus 2019 om 18:53

Ruimte in de selectie voor Traore en Brobbey bedoel je.

14 augustus 2019 om 19:04

Met Tadic en Huntelaar heb je toch al 2 prima spitsen? Daar achter heb je Brobbey, Traore en Danilo. Hoeft niks meer bij.

Kansloos van ajax echt kansloos als zeyech of tadich gewoon eerder een bal op de spits spelen heb je dit probleem niet klaas scoort ook te weinig gaan we hem der ook uit pleuren of gaan ze gewoon is echte links en rechts buiten spelers klaarstomen

14 augustus 2019 om 18:52

Huntelaar scoort bijna altijd als hij erin komt. Klaas is echt een goede spits, helaas is hij wat ouder..

14 augustus 2019 om 18:53

Klaas scoort helemaal niet te weinig?

14 augustus 2019 om 18:53

Ja gooi ziyech en tadic eruit en dan alle ballen op Dolberg. Lijkt mij echt een heel strak plan.

14 augustus 2019 om 18:54

Wat een onzin. Huntelaar scoort als 36jarige invaller veel meer. Als Dolberg in vorm is, is dat stoïcijnse hartstikke mooi. Maar nu hij er niks van bakt wil je zien dat hij er alles aan doet, en daar lijkt het niet op. Daar irriteer ik me tijdens wedstrijden mateloos aan, terwijl Huntelaar maar blijft gaan en daar ook het team in mee neemt.

14 augustus 2019 om 18:54

Hoezo kansloos, juist een kans voor hen om zich ergens anders te bewijzen

14 augustus 2019 om 19:49

Ik krijg gewoon hoofdpijn als ik jou comment lees

14 augustus 2019 om 19:58

Waarom van plan veranderen als het huidige werkt?

15 augustus 2019 om 16:18

Dolberg onder bosz: 29 wedstrijden, 16 doelpunten Dat is 1 goal op 1.8 wedstrijden, als basisspeler Dolberg vorig seizoen: 25 wedstrijden, 11 doelpunten Dat is 1 op 2.2, waarin hij een aantal wedstrijden als invaller speelde Tadic vorig seizoen 50 wedstrijden, 38 doelpunten Dat is 1 op 1.3 Waar hij ook voldoende wedstrijden op de Flank speelde Huntelaar vorig seizoen 41 wedstrijden, 23 doelpunten Dat is een statistiek van 1 op 1.8 Kantekening, Huntelaar speelde merendeel als invaller Zelfs als invaller haalt hij vergelijkbare cijfers met een Dolberg in vorm onder Bosz als basisspeler Waarom zou je Dolberg nog opstellen als bovenstaande dit soort cijfers draaien?

Good zo. Geduld is goed, maar het heeft lang genoeg geduurd. Misschien is er dan ruimte voor een goeie spits.

Kansloos van ajax echt kansloos als zeyech of tadich gewoon eerder een bal op de spits spelen heb je dit probleem niet klaas scoort ook te weinig gaan we hem der ook uit pleuren of gaan ze gewoon is echte links en rechts buiten spelers klaarstomen

Verhuur die jongen gewoon een jaar. Als je hoort dat ie op de training nog steeds briljante dingen doet dan moet het er nog ergers wel in zitten.

14 augustus 2019 om 19:00

Eens. We hebben gezien dat t erin zit.

14 augustus 2019 om 19:26

Dat is toch geen criteria om een speler te houden?
Een goede speler is per slot van rekening een speler die het consequent op de belangrijke momenten laat zien.
Deze jongen heeft blijkbaar enorm last van faalangst en zal daarom (op korte termijn) niet bruikbaar zijn voor een club als Ajax.

14 augustus 2019 om 19:27

Verhuur 'm maar een jaartje aan Feyenoord. Zou me niks verbazen als hij helemaal opleeft.

14 augustus 2019 om 19:45

We zouden wel gek zijn om een speler van Ajax te huren.

14 augustus 2019 om 20:16

Neem je hem over zoals Charisteas

14 augustus 2019 om 21:14

Gek genoeg dacht ik hier ook aan . Feyenoord zoekt een spits en is redelijk beperkt in hun middelen. Ik denk voor alle partijen (ajax, feyenoord en dolberg zelf) dat dit nog goed kan uitpakken eigenlijk.

14 augustus 2019 om 22:56

Gezien zijn problemen vooral mentaal lijken te zijn is dit imo echt geen goed idee. Daar zal hij verguisd worden en na z’n verhuur wederom in Ajax. Zo kortzichtig is een deel van de fans. Helaas. Mocht Ajax hem willen verkopen/verhuren dan hoop ik voor hem dat ie naar Bosz kan, bij Leverkusen. Wens hem alle goeds. Zie het nog wel in hem zitten. Fris in het hoofd worden.

Wat zou een Dolberg op dit moment moeten kosten? Ik zie het hem ergens anders gewoon nog wel goed doen.

14 augustus 2019 om 18:54

20-25 perst Overmars er wel uit denk ik.

14 augustus 2019 om 18:57

Zou verhuren niet gewoon een goed idee zijn? Die jongen kan het toch niet verleerd zijn?

14 augustus 2019 om 19:02

In de jeugd viel hij geloof ik ook tegen, en iedereen was verbaasd dat hij het zo goed deed bij het eerste. Qua statistieken is het wel redelijk overigens. Verhuren zou ik geen goed idee vinden. Laatste jaren is er nooit iemand terug in basis gekomen na verhuur, en zijn waarde zal alleen maar dalen.

14 augustus 2019 om 19:09

Daley Blind?

14 augustus 2019 om 19:11

Dat is wel een hele tijd terug, en die werd ook nog eens uitgefloten aan het begin. Maar wie weet..

14 augustus 2019 om 19:56

Michael Reiziger, Ronald de Boer (was aanvankelijk zelfs eerst zelfs verkocht), Jan Vertonghen.

14 augustus 2019 om 20:18

Andy van der Meijde haha. Ja zo kan je wel heel ver teruggaan. Maar Dolberg is wel een speler die al een goed seizoen in het eerste heeft gespeeld. Dus na een goede verhuurperiode zal hij vast eerder de kans krijgen. Die jongen is 21 he

14 augustus 2019 om 20:06

Als dit bericht klopt, zie ik een Anderlecht wel een poging wagen om hem binnen te halen eerlijk gezegd (huur/aankoop). Past in het gezochte profiel

14 augustus 2019 om 21:03

Kunnen dat sowieso nooit betalen. Zou denk ik ook wel passen maar we onze kern is nu """"af""""". Zal dus niet gebeuren en ik denk dat hij ook hoger mikt

Kansen genoeg gehad. Heeft 1 super seizoen gehad en daarna dat niveau nooit weer voor langere tijd aangetikt .

Helaas, maar het is niet anders. Talent heeft hij meer dan genoeg. Maar hij mist de drive en geilheid voor de goal die Huntelaar wel heeft. In het drukke overvolle centrum is het lastig voetballen. Wellicht gaat hij elders wel slagen...

14 augustus 2019 om 18:54

Weinig “grinta”.

Gewogen en te licht bevonden...
Daar betaalde men een paar jaar terug nog 50mil voor.

14 augustus 2019 om 18:54

Ophouden met die 50miljoen. Het is door niemand bevestigd, niet door Monaco, niet door Ajax, niet door Dolberg zelf en ook niet door de zaakwaarnemer van Dolberg.

14 augustus 2019 om 19:15

@4sigare......kap nou eens met die 50 miljoen. Dat verhaal bleek niet waar....

Goed nieuws. Dolberg is een groot talent en zou ergens anders zomaar weer kunnen opbloeien maar we moeten ook eerlijk zijn. Hij staat al twee jaar stil in zijn ontwikkeling en lijkt ook mentaal niet helemaal gemaakt voor de absolute top. Na twee matige jaren is de tijd rijp om door te selecteren.

Dit kunnen we dan best een misser noemen, vorig jaar had deze jongen veel waarde, nu vrij weinig. Laat hem wellicht één seizoen in de eredivisie presteren en het wordt weer wat opgekrikt, kampioen worden ze toch wel. Maar wanneer ze hem echt niet meer willen, dan lijkt dit toch een grotere misser dan zijn Deense collega in Rotterdam destijds. Al kan Ajax het wel lijden.

14 augustus 2019 om 19:15

Hoe kan je het een misser noemen als het nieuws waar jij het over hebt nooit bevestigd is. Als het zo is had Ajax hem moeten verkopen op de laatste dag van de transferperiode dan? Dan was Overmars toch ook voor gek verklaard. Op dat moment was het helemaal niet gek dat Ajax hem niet wou verkopen. Kampioen worden ze toch wel vind ik ook nogal een voorbarige opmerking.

Bij Ajax komt het er ook niet meer uit. Die jongen heeft te veel meegemaakt en het dal waarin hij zat/zit duurt gewoon te lang. Die jongen moet gewoon een stap terug doen en op een lager niveau weer vertrouwen tanken. Het is natuurlijk ook niet niks wat die jongen over zich heen krijgt.

Drie jaar geleden werd die jongen (onterecht) naar mijn mening direct als absoluut toptalent bestempeld en men was blind voor z'n zwakke punten. Als dan het verval te groot word als die zwakke punten eenmaal de oppervlakte bereiken, is dat niet makkelijk. Dolberg is vooralsnog nog niet uit de welbekende dip geklommen die elke jonge speler meemaakt als de onbevangenheid eenmaal plaats maakt voor verwachting.

Ja dit zat eraan te komen. Het komt er gewoon niet uit op dit moment. En als Dolberg erin staat en je ziet hem het veld over sjokken denk ik ook dat het er niet meer uit gaat komen bij de Ajax. Hij mist en bepaalde drive en heeft heel weinig zelfvertrouwen

Ja dit zat eraan te komen. Het komt er gewoon niet uit op dit moment. En als Dolberg erin staat en je ziet hem het veld over sjokken denk ik ook dat het er niet meer uit gaat komen bij de Ajax. Hij mist en bepaalde drive en heeft heel weinig zelfvertrouwen

Ja dit zat eraan te komen. Het komt er gewoon niet uit op dit moment. En als Dolberg erin staat en je ziet hem het veld over sjokken denk ik ook dat het er niet meer uit gaat komen bij de Ajax. Hij mist en bepaalde drive en heeft heel weinig zelfvertrouwen

Niet z´n gek bericht. Oogt niet scherp voor het doel en maakt vrijwel altijd te laat een loopactie. Ajax doet er goed aan om hem te verhuren of eventueel te verkopen.

Inmiddels denk ik dat het ook beter is als Dolberg vertrekt bij Ajax.

Sinds zijn debuutseizoen helaas nooit meer het niveau gehaald wat hij destijds haalde. Bij vlagen laat Dolberg nog weleens fraaie dingen zien, maar het grootste gedeelte is hij onzichtbaar. Talent heeft hij ook echt serieus wel, maar in het verleden heb ik wel vaker interviews van Ajax-spelers gelezen en gezien dat ze aangaven dat Dolberg eigenlijk bijna nooit heel aanwezig was in de spelersgroep en ook vrijwel niets zegt.

De enigste speler waarmee hij echt heel goed mee omging was Lasse Schã¶ne maar die is inmiddels ook al vertrokken. Hij nam Dolberg toch wel een beetje bij de hand. Dolberg is echt zo'n type die gewoon alles accepteert en nooit z'n mond opentrekt: als hij op de bank zit vind hij het volgens mij prima, als hij speelt vind hij het volgens mij prima, als hij op de tribune zit vind hij het volgens mij prima en ik denk dat als Dolberg in zo'n situatie komt als Özil en Kolasinac en dus overvallen wordt, dat hij gewoon ongeã¯nteresseerd kijkt en zonder emotie, zo van ik vind het wel prima.

Echt jammer, want talent en potentie om echt een hele goede spits te worden heeft hij echt serieus wel.

Ja logisch. Al betreur ik het wel.. Maar met Tadic als 1, Huntelaar 2 en Traore 3 zijn we goed voorzien.

Miscchien wilt PSV hem kopen, maar dan wel voor 40 miljoen euro. Monaco mag hem hebben voor 5 miljoen euro.

14 augustus 2019 om 18:58

Grappig, ik lach me echt rot. Maar niet heus.

14 augustus 2019 om 19:10

Ik bied 7 namens Feyenoord.

14 augustus 2019 om 19:17

Feyenoord mag hem hebben voor 35 miljoen en Pec Zwolle voor 2 miljoen.

14 augustus 2019 om 19:20

Nou top dat je er 5 af doet ten opzichte van PSV in ieder geval.

14 augustus 2019 om 20:54

Alsof PSV zit te wachten op Dolberg.

Jammer. Had hem 10 wedstrijden achter elkaar laten staan, en hij zou het echt wel laten zien.
Ik vermoed dat we er nog wel eens spijt van kunnen krijgen als we hem verkopen.
Heeft onder Ten Hag nooit echt een een bepaalde periode als vaste speler mogen starten, met de juiste spelers om zich heen. Tadic en Ziyech zijn goede spelers, maar met Dolberg als spits, heb je meer aan echte buitenspelers, in plaats van spelers die naar binnen trekken.
Ik kan me niet voorstellen dat hij het voetballen zoals onder Bosz ineens verleerd is.

14 augustus 2019 om 19:06

Ik hoop dat Bosz hem oppikt en weer kan raken zoals eerder. Ik gun t hem

14 augustus 2019 om 19:15

je kunt het je niet veroorloven om hem 10 wedstrijden te laten staan, Ajax 1 is geen speeltuin, daar heb je Jong Ajax voor

Ten Hag had in de rust Dolberg tegen Vitesse al moeten wisselen voor Huntelaar, dan hadden we die wedstrijd gewoon gewonnen

De speeltijd is voorbij voor Dolberg

Ik vind het ook jammer, maar als je elk persoonlijk duel verliest, geen bal kan vasthouden, er er een beetje mokkend bij loopt, daar is geen ruimte voor bij Ajax

14 augustus 2019 om 19:17

Volgens mij trokken younes en traoré ook beide continu naar binnen toe dus hij kan het echt wel.

Toch wel echt zonde voor Ajax. Als je me twee jaar geleden had verteld dat hij voor minimaal 50 miljoen verkocht zou worden, dan had ik het heel aannemelijk gevonden. Door die vervelende blessure en de komst van Tadic en Huntelaar komt ie er bij Ajax gewoon niet meer aan te pas.

Blijf Huntelaar trouwens wel bizar vinden. Inmiddels 36, maar de gretigheid en klasse spat er nog vanaf!

14 augustus 2019 om 19:03

Als je alles van te voren wist. Ajax heeft zich ontwikkeld maar Dolberg bleef achter. Ajax wilde hem zolang mogelijk houden met de hoop dat hij weer de Dolberg van 2016/17 kon worden. Wie weet kan hij dat wel bij een andere club.

14 augustus 2019 om 20:03

Met Huntelaar in de spits had Nederland zeker een keer een grote titel gewonnen. Daar ben ik nog steeds van overtuigd. Niets ten nadele overigens van Van Persie overigens, wat ook een geweldenaar is. Maar op een andere manier.

Bayer leverkusen wil hem toch (peter bosz)? Probleem opgelost, verkopen.

14 augustus 2019 om 19:10

Die jongen moet dat helemaal niet doen. De weerstand bij Leverkusen is hoger dan bij Ajax (verschil Bundesliga - Eredivisie). Voor Dolberg is het 't beste om een stap terug te doen zodat hij weer aan vertrouwen kan tanken. Bij Leverkusen krijg je waarschijnlijk hetzelfde beeld. Dat gun ik 'm niet, dus ik mag hopen een Ajacied al helemaal niet.

Het bericht waarvan je wist dat het zou komen, maar niet precies wanneer. Hij past gewoon niet meer in de speelwijze van Ajax en lijkt met niemand ook echt een klik te hebben. Echt een éénling in zichzelf gekeerd. Dat past niet bij een Ajax speler. Die moet iets uitstralen!

Ik vertrouw Marc Overmars 10x meer dan een random Deens blad als Ekstra Bladet. Overmars zei gisteren nog in zake Van de Beek dat er niemand meer zou vertrekken maar ook niemand meer zou komen.

Het zou dus superdom van Ajax zijn hem te laten gaan. Huntelaar is 36, Tadic speeld gisteren ook absoluut niet goed in de spits, voor plan B moet je gewoon in staat zijn om Dolberg ook in te brengen. Hij heeft allang aangetoond dat hij het kan. Het punt is dat hij en het team er weer voor moeten zorgen dat hij weer zo superscherp is. Tegen PSV in de JC schaal had hij het weer even, in de heenwedstrijd tegen Paok ook. Ik vond het daarom ook niet superverstandig dat hij gisteren op de tribune zat.

Daarbij; Ajax heeft Schone ook al een transfer gegund en precies gisteren toonde aan waarom je dat niet al teveel moet doen. Het hele middenveld was uit balans.

Als dit klopt dan gaan Traore en Brobbey wellicht minuten maken dit seizoen en wordt Huntelaar vast spits behalve in zware wedstrijden als Tadic spits speelt. Of zouden ze nog iemand gaan halen?

Dolberg is al lange tijd volkomen uit vorm, dat ziet elke leek op VZ ook en Ten Hag nu eindelijk ook. Een echte Ajax spits moet gewoon veel scoren, punt.

Daarnaast is ook wel eens gevallen dat sinds Ten Hag er is, Dolberg nooit geheel fit is geweest, misschien zijn ze het geloof ook daarin inmiddels kwijt.

Tot slot zou ik gezien wat je er momenteel nog voor kunt krijgen, liever zien dat ze hem buiten Nederland zouden verhuren. Wie weet komt het er ergens anders nog uit.

Trouwens, wat doet Traore nog bij jong Ajax? Traore is goed genoeg voor Ajax 1 en hoort een basisplaats te krijgen. Noa Lang is volgens mij ook goed genoeg voor Ajax 1.

Ik zou dit echt niet slim vinden van Ajax. Verhuur die jongen eerst een jaar en kijk of het er bij een andere club weer uitkomt. Zo niet, pak je "verlies" en verkoop hem voor wat minder geld.

Hij schiet ze op de training bijna van alle standen in en is echt een van de betere op de training. Maar miss is het wel zo iemand die op de training heel goed is en in de wedstrijd minder. Zo hebben we er allemaal een in ons team gehad of nog hebben we nog steeds haha.

Verkoop hem voor 3 miljoen aan AZ met een doorverkooppercentage van 50. Wij krijgen hem wel aan het voetballen.

14 augustus 2019 om 19:21

Feyenoord?

Die kunnen nog wel een spits gebruiken, al denk ik dat het Feyenoord publiek niet enthousiast zal zijn, en de Ajax fans ook niet

Maar toch...

14 augustus 2019 om 19:29

Ja of dat, of Utrecht. Genoeg clubs met iets meer luwte. Nadeel is wel dat bij een niet top 4 club de doorverkooppercentages niet echt meehelpen. Het zou ook een leuke spits voor een subtopper in de Buli zijn.

14 augustus 2019 om 19:33

Dolberg weet in ieder geval hoe die moet scoren in de kuip 😉. Zou niet misstaan bij Feyenoord, maar dat gaat hem niet worden zo gok ik.

Heerenveen of Groningen lijken mij prima opties. Heb die spits van Heerenveen gezien (Odgaard) , maar die bakt er ook niet veel van.

14 augustus 2019 om 19:30

En dan een verkapte 4-4-2 spelen met Boadu en Dolberg in de spits of hoe zie je dat voor je? Want Dolberg gaat Boadu er zeker niet uit spelen als je kijkt naar de vorm van beide heren.

14 augustus 2019 om 19:58

Dat ja. Boadu kan overigens ook vanaf de zijkant komen. Dan speel je in een soort kerstboom van Adriaanse. In ons kampioensjaar speelde AZ ook met 2 spitsen.

Nou Bosz, sla je slag. Leverkussen zou een mooie club voor hem zijn, met een trainer die in hem gelooft

Ik zou hem wel graag bij valencia zien spelen, nu Rodrigo naar Atleti lijkt te verkassen

Ik hoop dat Ajax hem in eerste instantie gewoon wilt uitlenen en absoluut nog niet wil verkopen. Hij heeft inderdaad al een flink aantal kansen bij Ajax gekregen, maar dit was eigenlijk nooit meer dan 3 wedstrijden op rij. Ik ben erg benieuwd hoe hij het een heel seizoen zou doen bij een subtopper in Nederland of bij een topclub in de Deense competitie! Hopelijk kan hij dan echt laten zien wat hij in huis heeft.

Ik denk dat er toch meer problemen spelen bij Kasper Dolberg. Bij de bekerfinale zag ik hem bij het inspelen bij het doel staan, de bal een beetje hooghouden of terug het veld inschieten. Totaal geen interactie/oefening met zijn teamgenoten. Communicatie is in een voetbalteam ook belangrijk. Verder viel me in alle wedstrijden op dat hij veel valt/ op de grond ligt. Hij verdedigt zelden mee en wordt weinig in combinaties betrokken. Hij heeft weinig uitstraling. Op de trainingen laat hij kennelijk mooie dingen zien. Misschien wordt hij ergens door geblokkeerd. Dan is een nieuwe start alleen maar goed voor hem want zo zullen ook zijn teamgenoten steeds neer het vertrouwen verliezen.

Grootste probleem bij Dolberg is dat hij helemaal geen spits is, hij is van nature een buitenspeler die van buiten naar binnen wil gaan om te schieten. Durf het bijna niet te zeggen na gisteren maar die Biseswar zou dat niet iets voor Ajax zijn?

14 augustus 2019 om 20:07

Biseswar is een prima opportunistische speler. Maar niet goed genoeg voor het ragfijne combinatiespel dat Ajax graag wil spelen.

Dit is zo dubbel.. als je de statistieken er op na slaat en ziet dat hij bijna nooit ballen krijgt, geeft dit een zuur gevoel. Heb niet het idee dat hij een eerlijke kans heeft gehad

14 augustus 2019 om 19:29

Laat hem maar schitteren Ergens anders, Dolberg komt er wel

14 augustus 2019 om 20:04

Denk dat hij bij een elftal met een creatieve 10 en klassieke buitenspelers weer gaat opbloeien.. heb leverkusen vorig jaar zien spelen tegen leipzig, toen niet echt onder de indruk.. maar denk algemeen gezien dat dat een mooie club zou kunnen zijn

Sommige leden hebben meer uithoudingsvermogen dan een Ethiopier op de marathon.
Die jongen, hoe getalenteerd hij ook mag zijn, gaat het bij Ajax niet meer laten zien.
Waar het aan schort weet niemand, maar zijn krediet is - hoe hard dit ook mag klinken - op.
Dat hij het op de trainingen laat zien is een pluspunt, maar het zet mensen tegelijkertijd op de verkeerde been, want in de wedstrijden komt het er nog steeds niet uit. En daar heeft Ajax hem juist nodig.

Ik kan mij voorstellen dat dit mentaal gezien zeer zwaar aan Dolberg trekt. Hoe goed hij ook op de trainingen mag zijn en hoe graag hij datgene wat hij in de trainingen doet wil omzetten in zijn wedstrijden, het komt er niet uit.

Die jongen moet naar een club gaan waar hij op zeer goede coaching en begeleiding kan rekenen en waar zij hem het vertrouwen geven, want volgens mij blijft daar weinig van over als hij zo doorgaat.

Bij Bayer Leverkusen ligt het tempo hoog, maar hij vindt daar een vertrouwd persoon met wie hij volgens mij wel prettig heeft gewerkt. Ik hoop dat Peter Bosz zich ontfermt over die jongen die hem aan de praat krijgt.

Jaartje verhuren aan Twente, dan kan hij elk weekend 90 minuten spelen, helaas zal het salaris wel onbetaalbaar zijn.

Zocht Feyenoord niet nog een spits?

Dit zat er aan te komen, maar ik ben blij dat Huntelaar nu voorkeur krijgt. Al lijkt het mij het beste om hem te verhuren. Of een terugkoop of eerste optie op clausule op te nemen bij een verkoop.

Ik zie dat hij nog tot 2022 onder contract staat

Dan inderdaad maar een jaartje verhuren, in de spits van Ajax is er geen ruimte meer om nog even te experimenteren

Onder Ten Hag is het er bijna geen enkele keer uitgekomen nog, past simpelweg niet in het huidige Ajax.
Enige verwijt is dat Vd Beek vrijwel altijd in zijn ruimte speelt en daardoor heeft Dolberg geen ruimte voor een loopactie.
Dolberg word ook gewoonweg afgetroefd door KJH op mentaliteit en inzet dat vind ik nog wel het ergste.

Misschien dan toch naar Leverkusen met Bosz lijkt mij voor z'n carrière de beste optie.

14 augustus 2019 om 22:24

Mij ook homelander... ik zie hem anders zomaar opbloeien bij Utrecht of Vitesse en Ajax op de pijnbank leggen .. lekker naar het buitenmland VERHUREN

Die jongen kan heus wel slagen, volgens mij heeft hij geen vrienden die hem steunen in Amsterdamned, Feyenoord zou nu moeten toeslaan, zou mooi zijn;-) in plaats van achter een Argentijn te gaan die in 15 potjes 2x scoort , kom op zeg.

14 augustus 2019 om 22:22

Feyenoord kan hem niet betalen! Transfer niet en salaris niet...

Lijkt mij stug dat Ajax Dolberg definitief wenst te verkopen. Een verhuur aan een subtopper in de eredivisie of desnoods een topclub uit Denemarken lijkt mij voor alle partijen het beste op dit ogenblik.

14 augustus 2019 om 19:53

21 jaar en al zoveel gepresteert, en iedereen schrijft hem maar gewoon af alsof hij geen bal kan trappen. Heeft gewoon vertrouwen en een warme omgeving nodig, en dan komt het plezier en de goals van zelf wel weer. Lekker naar Spanje gaan Kasper, Valencia is wel een mooie club voor hem vind Ik

.....Jammer....als het waar is.

Nou Psv.. kom er in. De gemoedelijkheid van de Herdgang past beter bij deze jongen dan de macho-cultuur op de Toekomst.

14 augustus 2019 om 20:06

Ja, de warme persoonlijkheid van Van Bommel zal hem écht goed doen...

Ze hadden gewoon die 70 mlj van Monaco moeten pakken!

14 augustus 2019 om 20:09

Ik hoop dat je hier een grap maakt..

Lekker een jaartje stallen bij Willem II. Als dat niks wordt verkopen.

14 augustus 2019 om 22:20

Dat kan PSV natuurlijk vergeten na de reacties op interesse in bergwijn.. of wacht kom maar met de lozano miljoenen dan kunnen we praten😂

Donny blijft, dus de aanname dat Kasper niet rendeert in de aanwezigheid van vd Beek klopt. Sander Berge halen nu voor het middenveld, en in blijde afwachting van Alvarez. Clock is ticking...

Het zou jammer zijn als hij nu al vertrekt. Hij is het voetballen echt nog niet verleerd en geef die jongen gewoon nog het vertrouwen en een kans tot aan de winterstop.

Dan kan je hem altijd nog verkopen als het niet blijkt te werken.

Als Dolberg het niveau van 2 jaar geleden kan aantikken is het nog steeds een topspits.

Ik vond het vanaf dag 1 al een hype. Elke goal werd omschreven alsof het cruijff zelf was die hem maakte. Terwijl het bij de spits van emmen als "gelukkig" zou worden betiteld.

Verhuur hem dit seizoen en dan kan je hem altijd nog in de verkoop gooien.

Misschien kan psv um huren voor un jaartje? Dolly schiet ze er in als een lolly!

Dit is veruit de allerslechtste speler van Ajax ooit. Gewoon 5 ton meegeven en contract aflopen. Kansloos en triest hoe deze jongen voetbalt... wellicht kan hij een andere hobby zoeken.

14 augustus 2019 om 21:55

Bizar dit. Jij bent er in maart zeker pas achter gekomen dat Ajax bestaat he. En zeker lekker op je insta verhaal zetten hoe leuk het is dat Ajax van real heeft gewonnen. Idioot

Echt zonde voor zo'n groot talent. Hopelijk komt 'ie wel weer aan voetballen toe en komt 'ie weer in z'n oude vorm terecht. Het zou leuk zijn om nog in de eredivisie te zien voetballen. Maar als Ajax 'm voor 15 miljoen kan verkopen aan een europese subtopper, dan doen ze dat natuurlijk liever.

Als je hem verhuurd dan niet in Nederland of met de afspraak dat hij niet tegen Ajax in actie mag komen... zie vertongen nog die bal binnen schieten die ons het kampioenschap koste

Nou Willem-II hier is je kans voor een prima spits 😂😂😂

Die jonge talenten bij Ajax krijgen veel te snel het predikaat supertalent en dan word er ook al snel een link gelegd met de Europese top en worden er bedragen genoemd waar je van duizelt. Dit kan ook tegen een talent wat Dolberg zeker is gaan werken. En dan doen kleine pijntjes opeens erg veel pijn en worden de prestaties minder. Sommige talenten kunnen nu eenmaal niet goed omgaan met teveel druk.
Ben ervan overtuigd dat dit zomaar kan meespelen bij een type Dolberg

Denk dat hij het beste naar een Deense topclub kan gaan om te kijken of hij zijn oude niveau weer kan halen.

Nou zou een beetje dom zijn. Er zijn wel meer spitsen een jaar of 2 uit vorm. En helemaal op die leeftijd na een lange blessure en een elftal dat in de tussentijd steeds beter werd. En er staat teveel druk op volgens mij van het moeten presteren nu. Gewoon een jaartje verhuren en vertrouwen geven. Heeft aangetoond echt wel te kunnen voetballen

Fc Utrecht Kerk verkopen en Dolberg huren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Ajax

Stand
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax78
2.AZ76
Voor de complete stand: Eredivisie

118 fans
Aanvaller, 21 jaar
SeizoenClubW
2019/2020 Ajax 1 0 0 0
2018/2019 Ajax 25 11 1 0
2017/2018 Ajax 23 6 0 0
2016/2017 Ajax 29 16 1 0
2018/2019 Jong Ajax 1 0 0 0

In de wandelgangen

Donderdag 22 augustus
Bayern München leidt de race om Kai Havertz voor het seizoen 2020/21. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren