Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Valentijn Driessen kraakt transferbeleid PSV: ‘Je wil als club toch vooruit?’

Laatste update:

PSV heeft Daniel Schwaab definitief teruggehaald en wil naar verluidt op korte termijn afscheid nemen van Derrick Luckassen en Trent Sainsbury, iets dat vraagtekens oproept bij Valentijn Driessen. De chef sport van De Telegraaf vindt de teruggehaalde verdediger uit Duitsland, die een eenjarig contract heeft ondertekend, namelijk niet boven Luckassen en Sainsbury uitsteken.

“Schwaab, dat was vorig seizoen al niets. Hoe kun je in godsnaam PSV zijnde hem terughalen?!”, foetert Driessen in de podcast van de landelijke krant. “Terwijl je je net versterkt hebt met Timo Baumgartl (afkomstig van VfB Stuttgart, red.). Dan denk ik: wat levert Schwaab dan extra, ten opzichte van bijvoorbeeld Trent Sainsbury of Derrick Luckassen? Hij is net zo slecht als die twee. Dus ik begrijp het niet.”

“Die jongen (Schwaab, red.) heeft gezegd dat hij terug naar Duitsland wilde en nu wil-ie ineens weer terug naar Nederland. Waar gaat dit over?”, vraagt Driessen zich hardop af. “PSV verwelkomt hem weer als de grote verloren zoon, maar je wil als club toch vooruit? Dan moet je juist een betere verdediger dan Schwaab hebben.”

Trainer van Mark van Bommel heeft er bij Schwaab meermaals op aangedrongen om terug te keren bij PSV, waarna de dertigjarige verdediger zondag zijn handtekening onder een contract tot medio 2020 zette. Technisch directeur John de Jong gaf bij de officiële presentatie van Schwaab te kennen dat sommige spelers mogen vertrekken, al werden de namen van Luckassen en Sainsbury niet specifiek genoemd.

Snap jij waarom PSV Daniel Schwaab heeft teruggehaald?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, PSV wil Schwaab wel.

14 augustus 2019 om 17:31

Ja is gewoon een prima sobere verdediger, dus die zou ik er zonder transfersom ook graag bij hebben. Werd door medespelers vorig seizoen ook als ware aanvoerder gezien, dat zegt genoeg over zijn niet te onderschatten rol in de kleedkamer. Zeker voor een team vol met broekies.

14 augustus 2019 om 17:46

Inderdaad, schwaab is gewoon teruggehaald voor die broodnodige ervaring bij PSV. Want als je nu even kijkt naar wie de ervaren spelers zijn bij PSV. Zoet (hij speelt al jaren bij PSV maaweet nog steeds niet altijd een 7 te keepen) , Viergever (leuke sobere verdediger maar niet echt een speler die je naar een hoger niveau tilt), Hendrix (komt te kort en gaat hopelijk snel die transfer naar Italië maken) en dan kom je uit bij affelay die al 2 jaar geen wedstrijd meer heeft gespeeld. Schwaab werd niet voor niks door iedere speler vorig jaar "papa" genoemd, hij ligt gewoon heel goed in de groep en lijkt me vooral in de kleedkamer van belang als PSV het zwaar heeft.

14 augustus 2019 om 18:58

maar daar zit hem juist de crux. De spelers die jij noemt (zoet, Viergever, Hendrix) gaan niet beter worden door de aanwezigheid van Schwaab. Net zo als Rosario. Dat is misschien wel de kern van het betoog van Driessen. ALs je beter en verder wil moet of de verdediger die je haalt een topperstje zijn, Een papa helpt alleen als er potentie zit in de anderen en dat die daardoor beter worden. Gaat niet gebeuren....

14 augustus 2019 om 19:07

Er moet een (ervaren en) goede 10 komen. En als hendrix vertrekt een voetballende controleur. Dan is de selectie weo compleet en alles dubbel bezet

14 augustus 2019 om 19:07

Onzin, een “papa” kan er ook voor zorgen dat het team een team blijft (i.p.v. 11 eenlingen).
Zelfs als er dan geen enkele speler beter wordt heb je er als team een hoop aan.

Daarbij is de afgelopen weken wel gebleken dat de verdediging vrij stuurloos was. Met een sturende speler als Schwaab erbij kan dit probleem prima getackeld (😉) worden.

14 augustus 2019 om 20:08

jaakke

"als je beter en verder wil moet of de verdediger die je haalt een topperstje zijn, Een papa helpt alleen als er potentie zit in de anderen en dat die daardoor beter worden."

Je spreekt jezelf een beetje tegen.

Want wat is het nou? Moet een verdediger nou zelf die topper zijn of moet die speler het beste uit anderen halen (waarvan jij dan ook nog beweert dat die niet goed genoeg zijn)? Oftewel, als er niets in Zoet, Viergever, Hendrix zit, hoezo gaat een topper daar dan wél iets uit halen?

14 augustus 2019 om 17:44

Gelukkig neemt niemand die Valentijn serieus

14 augustus 2019 om 20:09

Ach, goed punt!

Ik heb het afgelopen seizoen van de Ajaxfans begrepen dat alles wat Valentijn Driessen schrijft pure leugens betreft die voortkomen uit het feit dat Driessen een gefrutreerde aap is die niets anders kan dan verhalen verzinnen om maar wat onzin uit te kunnen kramen.

Nou gewapend met die wetenschap voel ik me opeens een stuk fijner bij deze selectie van Psv.

14 augustus 2019 om 23:58

Hij zit er gewoon vaak naast. Reist niet af naar CL uitwedstrijden van Ajax omdat Ajax volgens hem toch uitgeschakeld wordt. Zegt dat je Moura niet hoeft te dekken want die scoort nooit.

Het is toch niet zo raar dat veel Ajax fans die man niet meer zo serieus nemen?

16 augustus 2019 om 15:55

Maar dan nemen diezelfde Ajaxfans Driessen toch, ook, niet serieus zodra die het dan over PSV heeft, toch? Of nemen ze hem dan, opeens weer, wél serieus??

Schwaab was mede verantwoordelijk voor de beste verdediging. Hoezo een stap achteruit?

14 augustus 2019 om 17:38

Omdat Valentijn Driessen een waardeloze journalist en redacteur is die liever in de spotlights staat dan hoogwaardig nieuws levert. Was het niet zo dat Schwaab dichter bij huis wilde wonen vanwege zijn zieke zoontje, maar nu het daar weer beter mee gaat die eis niet meer stelt? Het is niet meer dan logisch dat hij daarom weer terug komt. Een gewaardeerde kracht en duidelijk beter dan Sainsbury en Luckassen. Dat Driessen het tegendeel beweert bewijst maar weer dat hij niet serieus te nemen is.

14 augustus 2019 om 18:05

In het laatste kampioensjaar was schwaab echt een leider. Op basis daarvan snap ik dat PSV hem terug heeft gehaald. Maar vorig jaar was hij heel matig, maakte veel fouten. De minste speler van de vier achterin.

14 augustus 2019 om 18:25

Los van de kwaliteiten is het natuurlijk wel een vreemde gang van zaken. Waarom heeft Schwaab geen club gevonden en komt hij nu "met hangende pootjes" terug? Iedereen papegaait elkaar hier na vwb dhr. Driessen. Ik vind dat hij hier wel een punt heeft. Iedereen heeft recht op zijn mening. Hij heeft een podium, so what. Er zijn tig voorbeelden van mensen in de klimaatwereld wat roepen die wel een podium krijgen wat als waarheid wordt aangenomen. Dat is niks anders, maar dat geloven we allemaal. Alleen omdat Valentijn van de Telegraaf is, wordt er op hem gezanikt. Soms puur om het zaniken, krijg ik het idee.

14 augustus 2019 om 18:48

Schwaab heeft door familieomstandigheden niet verlengd bij PSV, maar heeft wel constant contact gehouden met van Bommel. Nu is zijn thuissituatie weer beter en kan hij zich dus goed focussen op PSV.

14 augustus 2019 om 19:01

Oke, maar ik meende toch echt dat hij in Duitsland wilde gaan voetballen. Daar zal de privésfeer mee te maken hebben gehad, alleen is hij er daar niet in geslaagd een club te vinden. Op zijn minst opmerkelijk te noemen. Voor de camera praat hij voor mijn gevoel de situatie recht die eerst "krom" was. In ieder geval een stabiele basis voor PSV. Kunnen ze wel gebruiken op dit moment.

14 augustus 2019 om 20:14

Wat is exact de relevantie van de vaststelling dat er in Duitsland kennelijk geen clubs zijn die hem willen hebben? Bij PSV heeft hij het uitstekend gedaan. Hij was statistisch een betere verdediger dan De Ligt in 2018. Dat PSV hem dus terug haalt is niet onbegrijpelijk maar enorm begrijpelijk.

Want zet dit eens af tegen het terug halen vn Daley Blind. Die zat op een zijspoor bij United. Kwam niet meer in de plannen voor. Werden er daarover vraagtekens gezet toen die terug kwam? 'oh wat raar, niemand in Engeland wil hem hebben en dus met hangende pootjes terug gekomen', ...... ??? En dat terwijl Ajax voor Blind ook nog eens méér geld op tafel legde dan ze destijds voor hem hadden ontvangen toen ze hem verkochten.

Maar goed, uiteraard zijn deze transfers niet compleet vergelijkbaar, maar in de kern vind ik het lacherige sfeertje rond het terughalen van Schwaab wel een beetje symptomatisch.

We weten al wat Schwaab kan. Had zelf ook liever Lyanco, Alvarez of Calero gezien naast Baumgartl maar die bleken niet haalbaar en met Schwaab weten we wel wat we krijgen. Vind overigens wel dat de Jong nog veel moet leren ivm tijdig versterkingen halen waneer die nodig zijn. Een middenvelder die scoort en inzicht heeft is ook nog nodig.

14 augustus 2019 om 17:34

Inderdaad, en voor hetzelfde geldt breekt Boscagli door, daar heb ik ook veel vertrouwen in.

14 augustus 2019 om 17:42

Precies. De verdediging is op deze manier prima op orde. Luckassen of Sainsbury nog verkopen en het staat daar prima. Al hoop ik wel dat Dumfries iets beter gaat spelen. Als dan nog 1 versterking wordt gehaald zoals ik benoemde dan staat er een goede ploeg.

14 augustus 2019 om 19:54

Waar is Van Ginkel eigenlijk??

14 augustus 2019 om 20:15

Voorlopig weer geblesseerd, gaat nog minstens paar maanden duren.

15 augustus 2019 om 06:16

Jammer, dat is echt een speler die wat zou toevoegen aan dit PSV. Vreemd dat die jongen altijd geblesseerd is, behalve als hij in NL speelt

16 augustus 2019 om 15:58

Ja, mee eens. Was in zijn huurperiodes bij PSV van onschatbare waarde, en bijna persoonlijk verantwoordelijk voor de titels die in die periode zijn gewonnen.

Maar vergeet niet dat hij in zijn periode bij PSV ook last had van zijn blessures. Hij trainde vaak aangepast en in zijn laatste periode was bekend dat hij zo ongeveer van week tot week opgelapt moest worden om hem fit te krijgen voor de wedstrijden, omdat hij enorm veel last van zijn knie had.

Het is trouwens niet uitgesloten dat hij eventueel in de winterperiode alsnog aan zou kunnen sluiten. Dat zou ook voor Chelsea iets kunnen zijn, want zijn contract loopt medio 2020 af. Daarna zou hij anders transfervrij zijn.

Wat een onzin weer van meneer Driessen, Schwaab is altijd een stabiele factor en zeker wel beter dan Sainsbury en Luckassen. Hij maakt bijna nooit een fout en wat misschien nog wel belangrijker is, is dat hij een leider is, iemand die het team kan opzwepen en dat is een belangrijke factor die we nu absoluut missen. Ik ben als PSV supporter ook zeer verheugd dat hij terug is, hij brengt een stukje rust en zal met Baumgartl een mooi stabiel blok vormen denk ik. Dat Driessen PSV nu weer loopt af te zeiken kan mij weinig schelen, wij als PSV supporters weten wel beter.

14 augustus 2019 om 18:16

Tja dit is ook een bord op schoot scouring dus enigzins snap ik de kritiek wel hoor. En laten we niet doen alsof Schwaab uitzonderlijke kwaliteiten toevoegt in de eredivisie heb je echt genoeg rondlopen.

14 augustus 2019 om 18:44

Zijn kwaliteiten zijn niet exceptioneel, dat klopt. Wat hem echter uitzonderlijk maakt in vergelijking met andere spelers die eventueel aangetrokken kunnen worden is dat hij het team kent, er gelijk staat en een leider is die PSV nodig heeft. Bij elke andere speler is dit een vraagteken.

PSV heeft gewoon het probleem wat Ajax had paar jaar geleden. Eerst echt goed verkopen voordat je echt een aankoop kan doen.

Ben erg benieuwd naar de strijd in tussen Ajax en Psv.

Pff, ik ben zo klaar met dat gezeik over Schwaab. Hij speelt vrijwel altijd gewoon prima, die wedstrijd tegen Ajax toen wat minder, jammer dat iedereen hem op alleen die wedstrijd aan het beoordelen is.

Wat voor pilletje heeft die Valentijn Driessen geslikt joh? Het is toch onbegrijpelijk dat hij beweert dat Schwaab even slecht is als Luckassen en Sainsbury. Ik ben blij dat de ervaren Duitser weer terug is bij PSV want het is gewoon degelijke, betrouwbare verdediger.

14 augustus 2019 om 18:17

Als je als club vooruit wil moet je niet te lang blijven hangen aan een speler als schwaab het zegt genoeg dat er geen clubs uit duitsland geinteresseerd in hem waren.

Driessen voor eind vorig seizoen: "bergwijn kan nooit meer shirt van psv dragen". Want ja, het B munchen van nl had effe spierballen getoond en dan zou psv wel effe zwichten. Of bergwijn. Of beiden. Nou, heren en dames: dat is niet gebeurd en gaat nimmer gebeuren. Btw, de rest is geschiedenis. Bergwijn is gebleven en staat op punt nieuw verbeterd contract te tekenen. En: psv weigerde 30mio plus bonussen. Dus wat wil deze huisjournalist van de concurrent zeggen? Je weet wel, de krant die een 15 jarige puber met naam en toenaam op voorpagina prijkt, terwijl volwassen drugsatleet alle privacy geeft. Koekkoek. On: Meer respect voor schwaab. Kenners die hem echt hebben zien ballen, weten hoe waardevol hij was en straks kan zijn. Kijk naar tegendoelpunten vorig seizoen. Bovendien haal je een leider binnen die de jonge jongens goed kan coachen. En ja, zoniet, ik lees hier veel comments over hoe relevant brede selectie is.

14 augustus 2019 om 17:47

Ach, ik vul de Toto en Unibet tegenwoordig in op basis van voorspellingen van Valentijn. Ik doe alleen wel het tegenovergestelde van wat hij zegt, werkt prima..

14 augustus 2019 om 18:23

Volwassen drugsatleet privacy? Haha dat is ook net zo duidelijk. Zo moeilijk is dat tegenwoordig niet als 'bekende' Nederlander

Dat was vorig seizoen niets? Een slechte wedstrijd tegen Ajax en de rest van het seizoen gewoon zeer constant. Wat een journalist van niks is dit.

Schwaab heeft ervaring (bundesliga, Eredvisie, Champions League) en kent dus de klappen van de zweep en spreekt daarnaast dezelfde taal als de andere centrale verdediger (en ik geloof ook redelijk Nederlands). Lucassen is een grap en Saintsbury spreekt de taal niet en is nog maar de vraag hoe goed hij daadwerkelijk is.
Maar bovenal is Schwaab lang niet zo slecht als hij zegt, afgelopen halve seizoen een mindere seizoenshelft gehad, maar daarvoor anderhalf seizoen elke wedstrijd minimaal degelijk gespeeld. Daarnaast was PSV vorig seizoen het minst gepasseerde team, terwijl de andere centrale verdediger en de keeper er volgens velen niets van kunnen...

Juist door Luckassen en Saintsbury te lozen laat je zien dat je vooruit wilt. Kunnen allebei het niveau niet aan. Kun je beter een jeugdspeler bij de selectie halen als 5de verdediger. Schwaab, Viergever en Baumgartl als eerste 3 keuzes. Weet niet hoe heilig het voor Van Bommel is om een linkspoot en een rechtspoot in het centrum te hebben, maar anders Schwaab en Baumgartl centraal achterin.

Kunnen wij Driessen niet een keer vervangen. Volgens mij worden veel mensen daar gelukkig van. Schwaab is gewoon een goede betrouwbare verdediger gebleken en verlengstuk van de trainer. Denk een uitstekende beslissing van PSV.

Oké, dan weten we ook gelijk dat Valentijn de wedstrijden van PSV niet volgt. Schwaab is een prima verdediger en klasses beter dan Luckassen en Sainsbury. Persoonlijk vind ik die Baumgartl prima spelen, dus ik denk dat Schwaab met Viergever zal moeten strijden wie er naast komt te staan. Schwaab of Viergever als back-up is al een verbetering van vorig jaar met Sainsbury.

Derrick Luckassen bakt er precies niks van kan je net zo goed zonder verdediger spelen.

De telegraaf moet het maar gewoon bij het lastigvallen van tieners met bekende ouders houden. De mening van Valentijn Driessen neemt niemand meer serieus vrees ik. Het terughalen van Schwaab is wat mij betreft prima te verdedigen. Schwaab is een hele betrouwbare verdediger die leiding geeft, bijna geen fouten maakt en goed mee kan op het niveau van Psv. Sainsbury en Luckassen hebben allebei geen toekomst meer bij PSV dus die 2 vervangen voor Schwaab is wat mij betreft een hele vooruitgang. Als PSV nou verder geen spelers onder de 23 had dan snap ik dat hij het geen aankoop met toekomst vond maar dat is niet het geval. Juist het beetje ervaring en leiding voegt wat mij betreft echt heel veel toe in het wel heel jonge team dat PSV nu heeft.

Ach ja, Driessen heeft waarschijnlijk alleen de wedstrijden tegen Ajax gezien, en daar was hij in Amsterdam inderdaad debet aan het verlies. Maar je kunt toch niet werkelijk menen dan Schwaab even slecht is als luckassen en sainsbury

2 slechte verdedigers weg, 1 terug. Prima toch. Je weet wat je aan hem hebt. Bovendien Baumgartl is nog jong en misschien komt die Amerikaan ook nog.

14 augustus 2019 om 18:07

Globster bedoel je? Die heeft al getekend.

Wat een droeftoeter deze meneer Driessen. Schwaab is veel beter dan Luckassen en Sainsbury en dat hebben we ook duidelijk kunnen zien in de afgelopen seizoenen waarin Schwaab gewoon zijn mannetje stond in alle competities. Luckassen is echt een waardeloze verdediger, ik denk zelfs dat hij bij FC Groningen niet in de basis zou staan.

14 augustus 2019 om 18:17

Daarom, hoe ga je hier niet vooruit? Jr hebt dadelijk op de bank viergever/schwaab/boscagli ipv luckassen en sainsbury. Nu heb je ook reserves die je in de ed soms kan laten spelen om de basisspelers rust te kunnen geven.

Valentijn, ken je feiten voordat je iets publiceert. Althans dat betaamt een goede journalist. Schwaab was stabiel en het rustpunt, samen met Luuk de fundering van het elftal. Schwaab zn familie wilde terug naar Freiburg ivm heimwee en school, Schwaab heeft destijds voor zijn gezin gekozen. Dmv interventies is hij toch teruggekeerd. Proactief gehandeld toch Valentijn?

Ik snap Driessen wel, ik vond het ook verbazend. Vooral omdat vorig jaar vanuit de PSV-hoek nogal negatief over het beleid van Ajax waren omdat Ajax Blind teruggehaald heeft. Als je er beter van wordt, waarom niet?

14 augustus 2019 om 18:10

Wat lul jij dan? Ongeveer half Nederland had niet verwacht dat blind een redelijk niveau zou halen en al zeker niet het niveau wat hij in de cl haalde. Dat was verrekte hoog. Ik en ik weet zeker dat er een heleboel waren dachten niet dat hij Ajax beter zou maken. Jij waarschijnlijk ook niet maar dat geef je toch niet toe. Heeft niks met psv-ers te maken.

14 augustus 2019 om 18:33

Schwaab brengt het niveau toch ook niet hoger? Haal dan iemand die je direct versterkt.

14 augustus 2019 om 18:46

Noem jij dan eens iemand op die PSV kan betalen en direct aantoonbaar beter is dan Schwaab of de andere verdedigers van Psv.

14 augustus 2019 om 18:45

Als je De Ligt kwijtraakt, is Blind ook niet heel bijzonder meer. Die twee complementeren elkaar. Nu De Ligt weg is, komen die zwakke punten ook weer tot uiting. Centraal heeft Blind iemand naast zich nodig met lengte en snelheid, terwijl hij voor het middenveld sowieso te langzaam is. Dan kun je een goede positionering hebben, maar de ruimte waarin je moet functioneren is veel te groot zonder snelheid.

De kritiek heeft schijnbaar veel met Driessen gedaan, want hij is duidelijk bang om volledig objectief te zijn. Het is na 4 wedstrijden duidelijk dat Ajax zoekende is en kwaliteit heeft ingeleverd en Driessen is bang voor weer een lading kritiek vanuit Amsterdam en gooit het dan maar op het feit dat ze nog niet ingespeeld zijn. PSV zit in een soortgelijke situatie en direct wijst hij naar kwaliteit. Dat is in mijn ogen hypocriet.

Iedereen geeft wel af op Valentijn Driessen maar hij heeft gewoon gelijk. Aankoop schwaab laat maar weer eens zien dat het scoutingsbeleid bij PSV dramatisch is geworden de afgelopen jaren. Dat je Schwaab terug haalt, laat ook weer eens zien hoe John de Jong te werk gaat. Redelijke verdediger, niets bijzonders. Maar wil je PSV zijnde in de toekomst hoge ogen gooien Europees dan is Schwaab niet de gewenste man. Opbouwend aan de bal goed, maar geen killer die een man uitschakelt. Zal ook zijn oer domme overtreding op Neres niet meer vergeten in de Arena waar het kampioenschap verloren ging.

Helemaal gelijk onze Valentijn, PSV laat meer weer eens zien een club te zijn zonder ambitie. Die het lef hebben om Luckassen op te stellen voor misschien de meest belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Door die domme keuzes van John de Jong en co speelt PSV dit seizoen Europa League, misschien terecht ook.

14 augustus 2019 om 18:12

Ja joh vorig jaar de leider en rots in de branding in de PSV verdediging die het minst gepasseerd is maar meneer maakt 1 fout en dat is wat jij onthoudt. Kijk wat vaker na PSV en kom dan terug.

14 augustus 2019 om 18:14

Ik kijk al bijna 10 jaar iedere wedstrijd van Psv. Jij gaat mij niet zeggen dat spitsen van Feyenoord, Az en Ajax snachts wakker liggen omdat ze morgen tegenover Daniel Schwaab staan. Met alle respect. PSV moet terug naar het niveau Moreno en Alex. Schwaab, Sainsbury, Luckassen, Derijck, Viergever, Bechich, Erik Pieters, Brenet, Nicolas Isimat-Mirin. Hoeveel jaar kijken we al aan tegen puur middelmaat?

En trouwens die ene fout die hij maakte heeft ons wel het kampioenschap gekost.

14 augustus 2019 om 18:19

Is ook voor de breedte he. Baumgartl is denk sws verzekerd. Viergever en schwaab zullen moeten strijden voor de andere positie en miss dat boscagli wel die plek weet te veroveren. Dan heb je gwn goede reservespelers.

14 augustus 2019 om 18:21

Ik geef El_Guaje hierin gelijk. Ik heb niet het idee dat spelers als Jorgensen (wanneer hij hersteld is) en Tadic of Huntelaar nu wakker gaan liggen omdat Schwaab terug is.

14 augustus 2019 om 18:23

El_Guaje7
Helemaal met je eens een kinderhand is snel gevuld lijkt het want als je als verdediger niet falikant blunderd dan ben ne schijnbaar al een rots in de branding. Ik kan me nog herinneren dat we een paar jaar geleden twijfelde of Jeffrey Bruma een goede verdediger is of niet nou Bruma is al 5 klasses beter dan Schwaab.

14 augustus 2019 om 18:27

Precies Kyle66, in ik heb het gevoel als of al die Psvers mee zijn gegaan met het niveau achterin de afgelopen jaren en het wel oke vinden. Kijk naar zo'n Martinez van Ajax prima verdediger, jong en zal veel gaan opbrengen met een paar jaar. Maar bij PSV houden ze vooral van degelijk en grijs. Niet wetend dat van Bommel afgelopen seizoen met 6 verdedigend ingestelde spelers speelde in de Eredivisie blijkbaar was het dus alleen Schwaab die ervoor zorgde dat PSV de minst gepasseerde verdediging had.

14 augustus 2019 om 18:38

@kyle66

Dat is niet echt een argument. Ik denk namelijk ook niet dat Jorgensen, Malen of Bergwijn wakker liggen van Pierie, Blind, Schuurs, Alvarez en Martinez. Die ogen nou ook niet bepaald stabiel.

Het is gewoon niet zo simpel om sterkhouders te vervangen. Als je dan ook nog eens andere type spelers gaat halen, verandert de dynamiek binnen de ploeg ook nog eens. Daar heeft de hele top 3 momenteel last van.

14 augustus 2019 om 18:15

Hij is teruggehaald omdat v bommel hem helemaal niet kwijt wilde, heeft vrij weinig met scouting te maken. Eerder een kans om in de breedte (bank) sterker te worden.

14 augustus 2019 om 18:35

Niet iedereen heeft geld als water. PSV moet eerst verkopen voor het weer mooie bedragen op tafel kan leggen. Bovendien heeft Ajax de afgelopen seizoenen met Schuurs, Pierie, Alvarez, Blind en Martinez zo'n 45 miljoen euro betaald aan transfersommen en dat ziet er nou ook niet bepaald stabiel uit.

Nu heb je overigens een punt dat John de Jong te veel fouten maakt, maar we moeten ook niet doen alsof PSV het in verhouding zo rampzalig doet. De aankopen van Ajax maken nog allesbehalve indruk met uitzondering van misschien 1 speler en ook bij Feyenoord krijg je er nog niet echt hoogte van.

Het is niet makkelijk om elk jaar in ontwikkeling te zijn op het gebied van kwaliteit. Als dat zo simpel was, speelden Ajax en PSV elk jaar in de groepsfase van de Champions League en deed onze subtop het aanzienlijk beter in de Europa League. Je merkt nu wel dat het zelfs met de portemonnee van Ajax nog verdomd lastig is om sterkhouders gelijk te vervangen.

14 augustus 2019 om 20:20

El Guaje

"dat je Schwaab terug haalt, laat ook weer eens zien hoe John de Jong te werk gaat. Redelijke verdediger, niets bijzonders."

En jij laat ook weer eens zien hoe jij te werk gaat.

Daniel Schwaab was in 2018 de beste verdediger van de eredivisie. Je weet wel, toen speelde De Ligt ook nog hier! Prima dat jij het niets bijzonders vind, de feiten zeggen iets compleet anders. Logisch dat PSV hem alsnog terug haalt, hij is voor PSV waardevol en betrouwbaar geweest. En als jij hieruit de conclusie wilt trekken dat PSV 'ambitieloos' zou zijn, dan zegt dat alles over jou en niets over Psv.

14 augustus 2019 om 20:31

Waar baseer je dat op? Dat Schwaab in 2018 de beste verdediger was? Weetje waarom Schwaab terugkeert? Omdat geen enkele Bundesliga club interesse heeft getoond. Dat is blijkbaar de geweldige verdediger die in 2018 boven iedereen uitstak in de Eredivisie? Terwijl Mathijs de Ligt een transfer van bijna 80 miljoen naar Juventus heeft afgerond. Als het aan jou ligt spelen we dus nog jaren in de Europa League met Schwaab achterin. Ambitie straalt er van af.

14 augustus 2019 om 20:49

"waar baseer je dat op? Dat Schwaab in 2018 de beste verdediger was? "

Feiten. Statistieken liegen niet. Hij scoorde op alle verdedigende punten hoger dan De Ligt. Verzin ik niet, is gewoon de waarheid.

"weetje waarom Schwaab terugkeert? Omdat geen enkele Bundesliga club interesse heeft getoond."

Dat geen enkele club hem wilde boeit mij geen moer. Het doet namelijk niets af aan het voorgaande. Hij was statistisch gezien een betere verdediger dan De Ligt. Ik snap dat dit indruist tegen het gevoel van mensen, dat jij wellicht ook hebt, maar het zijn gewoon feiten.

"ambitie straalt er van af."

je kan het nog honderd keer herhalen natuurlijk maar het resultaat blijft hetzelfde. Jouw opmerking over de ambitie van PSV zegt alles over jou en niets over het ambitieniveau van Psv. Of wat wilde je precies zeggen hiermee? Dat John de Jong intern heeft gezegd: jongens, weet je wat, latehn we met PSV maar gewoon vanaf nu mikken op plek 4-8 Eredivisie en hopen dat we de EL halen? Nonsens! Het ambitieniveau bij PSV is onveranderd hoog. Daar zorgt Toon Gerbrands namelijk wel voor. Dat jij dat anders wilt zien verder, prima, maar daarmee heb je nog geen gelijk.

Driessen gewoon niet serieus nemen. Schwaab heeft bewezen als verdediger geen gekke dingen te doen. Bovendien haalt hij altijd een voldoende, dat kunnen we (nog) niet zeggen van de huidige centrale verdedigers.

Als Valentijn het zegt dan zal Schwaab wel verdediger van het jaar worden.....

Schwaab is toch echt wel beter dan Luckassen en Sainsbury. Gewoon een stabiele verdediger en een goedkope kracht voor Psv. Bovendien worden de keuzes achterin wat ruimer nu. Volgens mij vergeet Driessen bovendien dat niet iedereen een eigen vermogen van meer dan 200 miljoen euro heeft. PSV zal eerst Lozano moeten verkopen voor het wat meer te besteden heeft.

14 augustus 2019 om 18:30

Psv heeft toch al 2 nieuwe cv's gehaald voor een transfersom wat moet je dan met schwaab? Voor het salaris zou ik eerder Sainsbury op de bank houden hoor.

14 augustus 2019 om 18:47

Heb jij Sainsbury en Luckassen zien voetballen? Die komen tekort voor Europees voetbal en de top van de Eredivisie. Die jongens zijn niet eens bovengemiddeld in de subtop van de Eredivisie.

14 augustus 2019 om 19:11

Ja boscagli en baumgartl. Maar met schwaab erbij ipv lukassen en sainsbury krijg je een sterkere bank. Straks is de bank viergever/schwaab/boscagli ipv die 2. Dat is in de breedte gwn een verbetering

Vind het wel mooi, de opinie draait volkomen zodra Driessen wat zegt.... Heb hier jaren gelezen wat een matige verdediger Schwaab is en nu is het opeens een prima verdediger?

Schwaab is gewoon een middelmatige verdediger, niks meer, niks minder en zegt veel over de scouting bij Psv.

14 augustus 2019 om 19:12

Het is ook voor de breedte he. Denk dat baumgartl de enige verdediger nu is, die verzekerd van een basisplaats is.

14 augustus 2019 om 20:23

Freshzone

De feiten en statistieken zeggen iets compleet anders dan wat jij beweert. En als jij de scouting van PSV persé wilt bashen, zegt dat meer over jou dan de 'scouting van Psv'.

Voor de Eredivisie is Schwaab een prima, degelijke verdediger. Ook in EL kan die tegen de meeste tegenstanders wel mee. Alleen is het voor PSV geen stap vooruit.

Hij heeft een punt, echter is Schwaab beter dan Luckassen en Sainsbury! Wel vind ik dan Luckassen gepiepeld wordt, had het al op gegeven maar kreeg toch wat kansjes. Deed het noet onaardig in de voorbereiding, speelde vervolgens niet best tegen Basel, werd ook niet geholpen door medespelers en mag dus alweer weg. Van Bommel verpest een de transferwaarde van veel spelers in iets meer als een kaar tijd: Luckassen, Ramselaar, Guti, Lozano (bijna) Pereiro, Mauro en zo nog wel een paar.

Mensen lijken er helemaal voorbij aan te gaan dat dit vooral een breedte versterking is. Want hierdoor krijg je een betere bank. Heb hem viergever of boscagli toch liever als alternatief op dr bank dan lukassen en sainsbury

14 augustus 2019 om 19:21

Ik hoop het, denk niet dat Schwaab met dat verhaal besluit terug te keren. Ik heb liever Schwaab in de basis dan Viergever. Die gaat ons ook niet verder brengen namelijk! Hoop dat Aadje gelijk krijgt en we volgend jaar een topverdediger terug krijgen van Vitesse 😉

Valentijn waait met de wind mee die hem het beste uitkomt. Als Schwaab straks weer een toegevoegde waarde is praat hij weer anders. Erg voorspelbare man. Past goed bij Gijp en Derksen. Dom lullen en zakken vullen. Maar het kan blijkbaar.

Ik snap ook niet waarom De Telegraaf Valentijn Driessen in huis heeft. Of wil De Telegraaf niet beter worden dan het nu is.

Dat hij zich met Ajax bezig houd daar lopen duurste aankopen ook rond op de tribune. En sommige kunnen alweer gaan zonder 1 wedstrijd gespeeld te hebben. En de aankopen zijn ook niet echt Europese subtop laat staan Europese top.

Ja dit is inderdaad vreemd. Dat ze Lozano proberen te verpatsen kan ik me nog voorstellen.

Dankzij Swaab heeft PSV het kampioenschap verspeelt aan Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren