Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Razernij bij PAOK en in Griekenland na ‘beroving’: ‘Dit is schandalig’

Laatste update:

PAOK Saloniki en de Griekse pers voelen zich in het ootje genomen door scheidsrechter Craig Pawson. De Griekse topclub wist het dinsdagavond Ajax bijzonder moeilijk te maken in de derde voorronde van de Champions League, maar uiteindelijk wisten de Amsterdammers toch te zegevieren met 3-2. Dat Ajax drie penalty's kreeg, kan er bij PAOK en de lokale media niet in.

Onder meer het Griekse Gazzetta wijst met de beschuldigende vinger naar Pawson. 'Een groots PAOK dat de barrière genaamd scheidsrechter Pawson niet kon beslechten', zo klinkt het. 'Hij bepaalde de uitslag. Als Ajax het nodig had, gaf hij hen een strafschop of floot hij voor een overtreding vlak buiten het strafschopgebied van PAOK.'

De reactie van Nicolás Tagliafico na de overwinning van Ajax tegen PAOK Saloniki.

Metrosport trekt eveneens een pijnlijke conclusie over de scheidsrechter. 'PAOK was klaar om geschiedenis te schrijven in de Johan Cruijff ArenA, maar dat was buiten Craig Pawson om gerekend. De Engelse scheidsrechter beroofde de spelers van Abel Ferreira van een grote en historische kwalificatie. De hele bank van PAOK jouwde Pawson uit om zijn beslissingen.'

Na afloop feliciteerde Ferreira Ajax met het bereiken van de volgende ronde, maar ook de trainer van PAOK kon zijn teleurstelling over de arbitrage niet onder stoelen of banken steken. "De drie penalty's maakten het verschil en als het nodig was, had de scheidsrechter ook nog een vierde strafschop toegekend. De derde penalty zegt genoeg", aldus de Portugees, geciteerd door Metrosport.

"Als we op het eind wat meer tijd hadden gekregen, hadden we wellicht de 3-3 nog gemaakt. Maar dat was ons ook niet gegund", besloot de trainer. Omar El Kaddouri, middenvelder van PAOK, vond de arbitrage stuitend. "Het was twaalf tegen elf. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt in mijn loopbaan. Dit is schandalig, de UEFA moet hier werk van maken."

Begrijp jij de woede bij PAOK Saloniki?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik begrijp de woede maar PAOK moet het bij zichzelf zoeken. Van de drie penaltys waren de eerste twee 100% terecht (zeker met die nieuwe handsregel), de laatste is voor discussie vatbaar maar Huntelaar werd in de rug gelopen en had eerder misschien al een strafschop moeten krijgen. Over de blessuretijd, bij PAOK lagen ze de hele eerste helft tijd te rekken en met hoofdblessures op de grond, om dan te gaan zeuren over tien extra seconden... PAOK heeft zichzelf echt in de vingers gesneden.

14 augustus 2019 om 08:06

Nieuwe handregel heeft alleen betrekking tot het aanvallende team, dus die gaat niet op. 2 van de 3 pingels waren terrecht, dus snap de Grieken wel. Daarnaast hadden ze met de eigen goal en de "goal van Huntelaar" vorige week ook al erg veel pech. Denk dat ik mij daar ook het meeste zorgen om maak; geen veldgoals in 180 min (die van Huntelaar wil ik niet tellen eigenlijk).

14 augustus 2019 om 08:12

Misschien moet je er ook even bij denken dat de penalty's ook wel het ontnemen van kansen/goals zijn. als Tagliafico/huntelaar bij de laatste penalty niet neergehaald word, hebben ze die bal zo voor het inkoppen.

14 augustus 2019 om 08:17

POAK had ook mazzel want die eerste strafschop had natuurlijk opnieuw genomen moeten worden. En een andere scheidsrechter had hoogstwaarschijnlijk een rode kaart gegeven aan die keeper. Als een keeper ver uit zijn doelgebied komt moet hij alleen maar de bal hebben en niet er een speler bij. Overigens vond ik hem erg goed spelen.

14 augustus 2019 om 08:25

Wanneer de verdediger van PAOK niet werd weg geduwd was het niet eens een corner.

14 augustus 2019 om 08:32

Heerlijk dit. Ajax en Nederlandse clubs hebben te vaak aan de andere kant van dit soort nieuwsberichtjes gestaan. Het zijn sentimenten die bij voetbal horen en terecht of niet, je koopt er helemaal niks voor. Ajax heeft z’n portie gehad in dat opzicht met lelijke uitschakelingen. Heel goed dat iedereen kritisch is en de pijnpunten weet te benoemen. Maar vanuit de club is gedaan wat moest gebeuren. Overmars heeft een waanzinnige prestatie geleverd door de boel zover mogelijk bij elkaar te houden en waarborg te versterken. Nu is het aan Ten Hag om te bouwen en iedereen weet dat dat tijd kost. Maar intussen telt maar 1 ding en dat is die kwalificatie overleven, de manier waarop interesseert niet!!! Als je straks in de pot meeloot moet je klaar zijn voor een nieuwe fase met mooi Ajax waardig voetbal dat de wereld overgaat. En daar vertrouw ik wel op, je mist twee toppers maar Martinez staat er al, Marin heb ik vertrouwen in en wie weet wat Alvarez nog kan brengen. Buiten dat lijkt Donny te blijven en zullen hij en velen anderen al hun ervaring van vorig jaar meenemen en weer een stapje verder zijn. Nog even Cyprus overleven en alles ligt op schema.

14 augustus 2019 om 08:36

Een rode kaart? De keeper raakt de bal toch gewoon. Ze gaan beiden voor de bal, de keeper raakt hem en kan dan Ziyech niet meer ontwijken.

14 augustus 2019 om 08:49

Dus andere hypothetische situatie. Speler komt met twee benen met vliegende tackle in op knieën tegenstander. Breekt been tegenstander. De bal was tussen hen in.

Volgens jou hoeft die speler geen rood te krijgen. Immers: ze gingen beiden voor de bal en de manier waarop of overtredingen er met opvolgend tellen dan niet voor jou..

14 augustus 2019 om 08:56

Hij gaat toch koppend naar de bal. Dat mag.

14 augustus 2019 om 09:05

Hahahah over welke momenten heb jij het ??

14 augustus 2019 om 09:29

@DVV20: dacht ik eerst ook. Maar de keeper kopt de bal en springt dán pas. Dit was echt een voorbeeld van: gaat t niet goed, dan neem ik voor de zekerheid de speler mee.

14 augustus 2019 om 09:43

Niet mee eens, keeper gaat vol voor de bal. Raakt de bal maar half, maar had zeker geen intentie om Ziyech te raken. Absoluut geen rood.

14 augustus 2019 om 09:45

Dit is echt de slechtste vergelijking die ik ooit hier op Voetbalzone heb gelezen. Keeper is groot, springt hoog en kopt de bal (kopt hem heel erg slecht, maar goed). Ziyech komt inrennen, kan geen kant meer op. Keeper kan ook geen kant meer op omdat die in de lucht hangt. Kun je toch totaal niet vergelijken met iemand die met 2 gestrekte benen op knie hoogte komt invliegen?

14 augustus 2019 om 11:42

Klopt, keeper gaat voor de bal en kopt deze weg. Dat hij dat onbeholpen doet en Ziyech raakt is geen reden voor een rode kaart.

14 augustus 2019 om 11:51

Je moet voor de gein de highlights even terugkijken op Youtube. Die opmerking over de goal van Tagliafico... Hoe zijn tegenstander er bij gaat zitten in de zestien kun je moeilijk een overtreding van Tagliafico noemen. Bij de handsbal van Biseswar staat de onderarm in een hoek van 90 graden recht vooruit en dus is daar het risico op hands.
Bij de situatie van de derde penalty wordt zowel op Huntelaar als op Tagliafico een overtreding begaan. Dat Huntelaar erin gekomen is om oorlog te maken in de spits is duidelijk en hij lokt dit ook zeker uit. Maar hey, een overtreding is een overtreding.

14 augustus 2019 om 11:57

Jvg001,

Zou de herhaling nog een keer moeten bekijken, maar was Nico zijn nagels in het been van die speler aan het zetten?

Als dit het geval is, moet hij toch een beetje gaan oppassen. In de eerste wedstrijd maakte hij ook al een gekke schoppende beweging toen hij op de grond lag.

Hou van hem als voetballer en strijder, maar zodra de VAR erbij komt, gaan dit soort dingen je wel de kop kosten uiteindelijk.

14 augustus 2019 om 12:12

ik kan mij de woede wel voorstellen. De eerste penalty kun je geven, maar is misschien ook wel weer zwaar bestraft. De 2de is discutabel. Biseswar loopt, hierdoor heb een bewegende armen, en nu krijgt hij van dichtbij de arm er tegen aan. Je kunt hem wederom geven, maar zwaar bestraft.
Voor de 2-1 claimt Huntelaar een penalty, terwijl hij zelf de overtreding maakt (bij de corner). Ipv de penalty te geven had je ook voor de overtreding van Huntelaar kunnen fluiten.
Voor de laatste penalty krijgt Ajax een nadat een verdediger van Paok probeerde uit te verdedigen en een duw in de rug kreeg van Donny. Waar Ajax een penalty kreeg voor een duw kreeg Paok nu helemaal niets.
Na de 3-2 gaat Onana vervelend doen. Hij krijgt hier een gele kaart voor. Paok krijgt ongeveer 15 seconde extra speeltijd voor dit tijdrekken.

Er zijn natuurlijk ook genoeg momenten was ze een scheidsrechter mee hadden, maar als je heel gekleurd kijkt (en zo kijken voetbalsupporters vaak) dan kun je een hoop aanmerkingen hebben op de scheidsrechter.

14 augustus 2019 om 12:19

Jij maakt je eigen spelregels hier. Waarom mag de speler wel vol voor de bal gaan en de keeper niet? De keeper is ook gewoon een veldspeler en dus was dit geen ander duel dan twee spelers die samen voor de bal gaan. De keeper moest het (net als Ziyech) ook gewoon met zijn hoofd doen, dus had hier verder geen enkel voordeel uit zijn rol als keeper.

14 augustus 2019 om 12:22

@JvG001 en dan vergeet je voor het gemak even de kans van PAOK in de eerste helft waar de koppende speler van PAOK terwijl hij in de lucht hangt om te koppen een enorme duw krijgt van Veltman waardoor nota bene zijn eigen medespeler (Blind) op het achterhoofd geraakt wordt door de koppende speler van PAOK? Die duw was met een VAR toch echt een penalty voor PAOK geweest.

14 augustus 2019 om 12:25

@janssen

De tijd was echt bijna op toen de 3-2 viel in de allerlaatste minuut. Tijdrekken van Onana heeft er niets mee te maken, pas na de 5de minuut extra werd er afgetrapt terwijl er maar 4 minmuten extra waren. En toen werd er echt nog even doorgespeeld.

Je kan altijd een scheidsrechter aankijken op beslissingen. Zelf vond ik het raar dat de eerste penalty niet overnieuw genomen werd en de keeper geen geel kreeg wegens express eerder van de lijn gaan (bij VAR wedstrijden is de gele kaart niet meer nodig maar zonder VAR zou de regel gewoon hetzelfde moeten zijn als altijd). Keeper pakte later ook nog geel dus rood.

Zo zie je, ook Ajax had de scheidsrechter niet mee.

14 augustus 2019 om 12:25

Ik heb ook nog even de highlights teruggekeken: https://www.youtube.com/watch?v=ENFwaK8-hD4

De eerste penalty zal denk ik weinig discussie geven. Zet het beeld op 1:48 stil en je ziet dat de keeper te vroeg van z'n lijn komt. Deze penalty zou overgenomen moeten worden.

De tweede penalty. Ik weet niet wat de regels exact zijn omtrent aangeschoten hands, maar dit is wel erg lullig, ook al is zijn arm uitgestoken. Ik vraag me af of dit een goedmaker was voor het te vroeg uitkomen van de keeper, aangezien de arbitrage druk bezig om, zo op het oog de keeper duidelijk te maken dat hij niet te vroeg uit moest komen, dan wel dat ze daar op letten.

De 2-1 van Tagliafico, het is mij echt een raadsel waarom zijn directe tegenstander gaat liggen. Een tasjesdief gaat nog hardhandiger te werk. Ook aan de corner voorafgaand aan deze situatie constateer ik geen overtreding.

De derde penalty. Na de situatie een aantal keer herhaald te hebben denk ik dat de VAR waarschijnlijk wel een strafschop zou toekennen voor een overtreding op Tagliafico. Waarom? Omdat de verdediger hem in de rug loopt zonder dat hij kans maakt om de bal te spelen en Tagliafico zo gehinderd wordt in een scoringspositie.

Samenvattend, eerste en derde penalty denk ik zeker terecht. Eerste pingel had overgenomen moeten worden. Tweede pingel wat mij betreft discutabel. Zo zie je maar weer, ook in deze fase is een VAR hoognodig, al denk ik dat het voor de score weinig had uitgemaakt.

14 augustus 2019 om 12:42

als je goed kijkt zie dat de keeper in de lucht nog richting zyech beweegt nadat hij die bal al koppend half mist. Je ziet duidelijk dat de keeper een onnatuurlijke beweging richting Ziyech maakt. Had dus gewoon rood moeten zijn.

14 augustus 2019 om 14:23

@bbmike Zeg je nou wat ik denk dat je zegt? Dat de keeper, terwijl hij in de lucht hangt, nog richting Ziyech beweegt? Jij denkt werkelijk dat het mogelijk is om op volle snelheid terwijl je in de lucht bent (!!!) van richting te veranderen om een andere speler te raken?

14 augustus 2019 om 08:10

Inderdaad, was weinig ruimte voor discussie. Dit is lekker makkelijk, vinger naar de scheidsrechter wijzen. Ze verdedigden zelf steeds met veel risico in de 16 en zelfs met 3 penalty's waren dat niet de enige penalty momenten. En als we dan toch klagen, de gele kaarten van Ajax werden veel makkelijker gegeven dan aan Paok. Ze hebben zichzelf tekort gedaan door te stoppen met voetballen na 0-1 en pas in de 89e minuut een slotoffensief te beginnen.

14 augustus 2019 om 12:13

Volgens mij had in ieder geval Donny ook nog een gele kaart moeten hebben voor het proberen te onderbreken van een gevaarlijke aanval.

14 augustus 2019 om 08:15

De tweede vond ik niet terecht.
De speler maakte een natuurlijke beweging en van dichtbij krijgt hij de bal tegen zijn hand aangeschoten.

14 augustus 2019 om 08:52

@real zaragoza ik vind dat je in zo'n gevag moet kijken of de verdediger er voordeel aan heeft.
Doordat hij de bal op de hand krijgt (duidelijk buiten het lichaam) komt de bal niet bij een ajax speler. Hij heeft er dus voordeel aan. Geen geel, wel een strafschop.

Zo zou de regel moeten zijn vind ik.
Soms zie je dat de bal totaal een andere kant op gaat maar onderweg een handje raakt, dan vind ik het geen strafschop.

Maar goed, wat op dit moment precies de regels zijn weet ik niet eens

14 augustus 2019 om 08:58

Gewoon terug naar de tijd bewust hands is strafschop. Dus hand naar bal en niet bal naar hand. Tenzij het een schot op doel is.

14 augustus 2019 om 09:13

@timba69

Eens.

Zo gaat het ook wel bij de meeste scheidsrechters.
Dit was veelste zwaar gestraft.
Deze scheidsrechter vond ik sowieso veel fouten maken, gelukkig had Paok een grappige doelman anders was deze wedstrijd niet om aan te zien.

14 augustus 2019 om 09:17

@nederland79

De regels hands in voetbal wordt door vrijwel iedere scheidsrechter anders toegepast sommige vonden dit weer wel een pingel en andere weer niet.
Ergens moeten er toch zeer duidelijk richtlijnen zijn.

14 augustus 2019 om 09:33

Volgens de huidige regels was het hands en een terechte strafschop. Neemt niet weg dat het erg ongelukkig is omdat er geen enkele intentie was. Ik vind ook dat deze regel aangepast moet worden want hiermee gaat het voetbal op hockey lijken. Daar wordt met de bal de voet gezocht voor een strafcorner. Bij het voetbal wordt straks de hand gezocht voor een strafschop en dat lijkt me niet de bedoeling.

14 augustus 2019 om 09:40

Welke huidige regel? Ik denk dat jij doelt op dat alles hanes is? Dat is alleen bij aanvallend hands. Dit was overduidelijk geen penalty.

14 augustus 2019 om 09:47

@ Burdy:

Nieuwe hands regel geldt alleen voor de aanvallende partij. Dus als je met je hand de bal raakt, bewust of onbewust als aanvallende partij, dan is het hands. Dus een 'hand van God' kan nooit meer voorkomen in het voetbal.

Als verdedigende partij is er nog steeds zoiets als onbewust hands.

14 augustus 2019 om 12:26

Dan ken jij de huidige regels dus niet. Alles hands is alleen voor de aanvallende partij. Was het maar zo dat alles hands was. Dan had je inderdaad geen discussie meer. Dan krijg je wel mogelijk 8 penalty's per wedstrijd, maar dat is dan maar zo. In het hockey werkt dat ook prima en is het zelfs normaal geworden dat je de bal tegen de voet speelt om er een strafcorner uit te halen. Zou van mij in het voetbal ook mogen.

14 augustus 2019 om 08:29

Ja, zuur als je 3 penalties tegen krijgt. Op zich knap dat een scheidsrechter dat durft en je kunt niet zeggen dat ze niet gegeven mochten worden, maar in alle eerlijkheid denk ik dat je bij alle drie kunt twijfelen of het had gemoeten. Ik denk dat paok zichzelf in de vingers heeft gesneden met hun eigen gedrag. Ze zijn na de 0-1 inderdaad gestopt met voetballen en begonnen met het Griekse drama. Tijdrekken, blessures faken, voor de bal blijven staan, zelfs ballen van buiten het veld werden gepakt en in het veld gelegd om de boel op te houden. Wat vooral stuitensld was, was het constante gemekker in en buiten het veld. Constant bij elke beslissing 3/4 man bij de scheids en grensrechter. Hier had de scheidsrechter veel eerder en harder tegen op moeten treden. Gelukkig gaat de ploeg die wilde voetballen door en eindigt het Griekse theater in een Grieks drama.

14 augustus 2019 om 09:13

Als je maar overtredingen blijft maken blijven er pingels komen. Zit geen limiet aan of zo.

14 augustus 2019 om 09:53

De nieuwe handsregel geldt alleen voor de aanvallende partij. Dat is om het makkelijk te maken. 😉

14 augustus 2019 om 11:30

Suarez 7

"ik begrijp de woede maar Paok moet het bij zichzelf zoeken. Van de drie penaltys waren de eerste twee 100% terecht (zeker met die nieuwe handsregel)"

Er is helemaal geen nieuwe handsregel voor verdedigers. Die regel geldt uitsluitend voor aanvallers, als die de bal tegen de hand krijgen, ongeacht of ze er iets aan kunnen doen of niet, en er komt een doelpunt uit, dan wordt dat afgekeurd. Voor hands van verdigers geldt dat de regels ongewijzigd zijn gebleven.

14 augustus 2019 om 11:53

Ik lees na Europese wedstrijden van Ajax altijd de buitenlandse pers om te checken of het wel klopt wat ik denk, omdat ik er niet altijd even objectief in sta als het Ajax betreft.

Behalve in de Griekse pers, las ik in de buitenlandse pers nergens iets over scheidsrechterlijke dwalingen. Er werd daar wel over ruw spel gesproken van de Grieken, zodat ik in mijn mening werd gesterkt dat die scheidsrechter niets geks gedaan heeft. Ik denk dat er zelfs meer penalty momenten niet zijn bestraft en dat die keeper er met rood af had gemoeten na de gevaarlijke charge op Ziyech; dat hij de bal speelde doet er niet toe volgens de regels.

Dit is dus gelul van slechte verliezers.

Overigens en dat is al benoemd geldt de nieuwe handsregel alleen voor aanvallers in het geval dat men daarna scoort.

Mooi altijd dat die Engelse scheidsrechters ons zo goed gezindt zijn. Ben blij zulke hartelijke buren te hebben,je kan volledig op ze vertrouwen.als het een andere scheids was geweest,dan had het voor Ajax echt uitschakeling betekent. Pawson we love you !

14 augustus 2019 om 08:16

Howard Webb vergeten??

14 augustus 2019 om 08:20

Ook die. Dat gezeik omdat de laatste goal viel omdat hij een corner (!!!) niet gaf. De meeste scheidsrechters hadden De Jong na een kwartier rood gegeven voor die karatetrap

14 augustus 2019 om 09:36

Howard Webb?

Owww de man die een gele kaart trok voor een gestrekte High-Kick van Nigel de Jong op de borstkast van Xabi Alonso, dit was inderdaad zwaar gestraft, een waarschuwing en een boos wolkje was genoeg geweest.

14 augustus 2019 om 09:57

Nederland was zeker niet op hun sportiefst in de finale, maar hij had bij Spanje ook veel meer kaarten kunnen trekken. Heb de Spanjaarden die wedstrijd net zoveel zien uitdelen als de Nederlanders en veel meer zien duiken en om kaarten vragen. Kijk maar eens terug hoe Iniesta op een gegeven moment aan de zijlijn natrapt richting Van Bommel geloof ik. Had ook gewoon rood kunnen zijn. Puyol die een doorgebroken Robben aan zijn shirt gaat hangen en daar niks voor krijgt. Ramos die een paar keer zijn been lekker laat doorzwaaien na een tackle.

Beide teams waren bereid over lijken te gaan voor die beker en dat vind ik ook mooi in een WK finale, maar de scheids had de wedstrijd totaal niet in de hand enw as gewoon ronduit slecht.

14 augustus 2019 om 08:54

Bij een andere scheids was de 1e penalty nog een keer overgenomen, had Ajax een 4e penalty gehad, had de keeper van Paok Rood gehad en had Paok veel meer kaarten gekregen.

14 augustus 2019 om 12:27

Precies, we zien altijd selectieve verantwoordiging maar dat Ajax van haar eerste doelpunt werd berooft en hun keeper niet gestraft, dat zien mensen dan maar eventjes over het hoofd

14 augustus 2019 om 12:29

En had PAOK in de eerste helft een penalty gekregen nadat Veltman duwde toen PAOK op goal wilde koppen. Door die duw kopte de speler van PAOK mis en raakte het achterhoofd van Blind die daardoor bijna geblesseerd raakte.

De manier waarop de trainer en andere mensen van de PAOK-staf de scheidsrechter belaagden was ook verre van professioneel. Ik denk dat dit nog een staartje krijgt.

14 augustus 2019 om 08:27

Ik had het wel eens willen zien wanneer de rollen waren omgedraaid, natuurlijk is de reactie van PAOK agressief. Maar je zit vol adrenaline na zo'n wedstrijd en bent ook echt vreselijk benadeeld. Ik denk eerder dat het optreden van Pawson een staartje krijgt, dan het reageren na afloop.

14 augustus 2019 om 08:33

Onzin, je zwamt en dat weet je. Leg dan maat eens uit wat er niet goed is aan het geven van pingels voor resp. een duw in de rug, een loepzuivere handsbal en (tot twee keer aan toe) neerhalen van Huntelaar door aan de schouder/arm te gaan hangen.
Paok deed het goed bij vlagen, maar de scheidsrechter is niets te verwijten.

14 augustus 2019 om 09:14

De rollen zijn vaak genoeg omgedraaid geweest. Echter heb ik na bv Ajax - Real de spelers en technische staf zich niet zo zien gedragen en waren echt genaaid met 2 afgekeurde goals.

14 augustus 2019 om 09:15

Die laatste was denk ik juist voor het omver kegelen van Tagliafico.

14 augustus 2019 om 10:03

Weet niet of het op tv ook te zien was, maar dei gasten van Paok waren de hele pot al bezig. Op een gegeven moment in de eerste helft stonden er zelfs al wissels en een looptrainert in nek van de assistent te hijgen omdat die vlagte. Schandalig gedrag van die complete bank de hele wedstrijd en na de wedstrijd weer.

14 augustus 2019 om 11:19

@jaakke
Ik weet niet wat jij hebt gezien, maar "twee" keer Huntelaar neerhalen was puur Klaas-Jan zelf die zijn arm inhaakte anders val je niet zo gedraaid op je kont.
Daarnaast gaat elke buitenspeler bij een voorzet op de handjes van de verdediger mikken want dan is het direct een gratis pingel als die van gister een loepzuivere pingel is.

14 augustus 2019 om 12:31

Dat van Huntelaar ben ik met je eens. Dat laatste niet. De nieuwe handsregel telt alleen voor aanvallers. Als het een verdediger betreft bepaalt nog steeds de scheidsrechter of er opzet in het spel is of niet.

14 augustus 2019 om 13:13

@alex,

Net zo loep zuiver als die van Feyenoord tegen Dinamo Tbilisi.
Beide uitgestoken armen. Beide een pingel.

Had er nog wel 3 bij gemogen, wat een enorm lompe voetballers lopen daar in Griekenland rond.

Gap kijk even die laatste pingel terug. De verdediger pakt Huntelaar zelf vast.
En daarbij krijgt Nico 2 armen in zn rug.

Lekker Feyenoord brilletje nog steeds op heh ouwe?

14 augustus 2019 om 14:07

Onzin alexdevidal. Als je dit geen pingel vindt vanwege vasthouden wil ik je adviseren nooit als scheidsrechter ergens op te treden, dat loopt geheid verkeerd af.

Na de 0-1 stond het halve elftal van Paok naar het brein te wijzen oftewel slim spelen. Vanaf dat moment hebben ze alleen maar lopen trappen, duwen en andere domme overtredingen gemaakt. Dit was De kans voor PAOK om Ajax naar de El te sturen en ze hebben het zelf verpest.

Het klopt het was inderdaad schandalig. Maar wie maalt daar nu om bij Ajax! Gelukkig zijn we door.

Het middenveld moet echter beter. De afstemming is totaal weg, dit komt omdat Donny van de Beek als 2e spits speelt gedurende de hele wedstrijd. Ik weet het niemand wil het zeggen omdat hij belangrijke momenten heeft. Maar Ajax speelt elke keer met 2 middenvelders, waardoor Blind of Marin moet doorschakelen op de man van Donny, waardoor er iemand vrij komt te staan. Dan lijkt het alsof Marin en Blind geen afstemming hebben maar het is de schuld van Donny van de Beek. Hij moet compacter spelen voor Blind en Marin (mazraoui)

14 augustus 2019 om 09:03

Ik zou het niet als schandalig bestempelen, je zou dat wel kunnen zeggen over de Uefa die bij dit soort wedstrijden gewoon een VAR moet neerzetten. Dit gaat echt over tientallen miljoenen.

Ik denk wel dat we het voordeel van de twijfel hebben gekregen als je puur naar de strafschoppen kijkt. Maar niet als je naar de rest van het spel kijkt.

1e pingel - terecht
2e pingel - het zou hier gaan om onvoorwaardelijk hands, m.a.w. hij doet het niet met opzet maar houd zijn hand in een dergelijke positie dat hij had kunnen weten dat hij daarmee de bal tegenhoud. Hier kreeg Ajax het voordeel van de twijfel, soms krijg je hem niet, soms krijg je hem wel. Zie Eredivisie afgelopen weekend. (die nieuwe handsregel waar men naar wijst geldt alleen voor aanvallende partij.)
3e pingel - in de herhaling zag ik een Griek in de rug van Tagliafico lopen en dat Huntelaar werd vastgehouden. Je ziet vervolgens 4 man bij elkaar vallen, natuurlijk is een scheids dan geneigd om linksom of rechtsom voor een overtreding te fluiten. Ajax kreeg hier in mijn ogen terecht het voordeel van de twijfel.

1e pingel - keeper komt te vroeg van de lijn, hier heb je dus ook een VAR voor nodig, neem ik de scheids niet kwalijk.
1 op 1 Neres - werd voor buitenspel werd afgefloten, dat leek zeer discutabel. Als er een VAR was had die aanval eerst afgerond geweest. Nu scheelt het zo weinig dat ik het niemand kwalijk neem, maar we kregen wel nadeel van de twijfel hier.
Gele kaarten - vond ze eigenlijk allemaal terecht, met uitzondering van Martinez, die speelde keurig de bal. Dan had die keeper van Paok ook zijn (later tweede) gele kaart moeten krijgen met zijn harde inkomen.

14 augustus 2019 om 10:29

Je zult ongetwijfeld reglementair gelijk hebben over dat voetje van de lijn. Maar deze regel is echt kul. Het was op de beelden nog geen 15 cm (halve schoen). Net als afgelopen weekend met de buitenspel situatie van Sterling moet voetbal natuurlijk geen sport worden waar je op de millimeter nauwkeurig spelsituates gaat beoordelen. Het moet rare beslissingen uitbannen. Niet in het leven roepen.

14 augustus 2019 om 10:47

Oke, dus 15 centimeter mag van jou. En mag dan ook 20 centimeter? Of mag 30 centimeter? Waar trek je de lijn? Als je de regel niet serieus neemt dan is het einde echt zoek.

Precies daarom moet het gewoon objectief beoordeeld worden, op de centimeter. Net als dat met doellijntechnologie gebeurd, met buitenspel en met uitballen voorafgaand aan doelpunten. Dat is het enige rechtvaardige en consequente.

14 augustus 2019 om 12:13

Daarom neem ik deze regel inderdaad niet serieus. Het gaat hier om bewegende mensen. Een keeper kan moeilijk als een pilaar stil gaan staan als tot de bal al onderweg is.Doellijn technologie is natuurlijk niet vergelijkbaar omdat het daar niet om mensen gaat maar alleen de bal. Heb jij de buitenspel situatie van Sterling gezien? Wil jij met droge ogen beweren dat je dat een vooruitgang vind in de sport?

14 augustus 2019 om 14:15

Ja.

Buitenspel is buitenspel. Nogmaals, waar leg jij de lat dan? Mag je 5 centimeter afwijken, mag je 15 centimeter afwijken van de regel, mag je 1 meter afwijken van de regel?

14 augustus 2019 om 19:10

Tja ik ben voetballiefhebber. Dit is regelneukerij.

Snap dat de Grieken teleurgesteld zijn, maar ik vond alleen die tweede penalty wat discutabel. Tweemaal worden Ajacieden gewoon omver geduwd. Dat is gewoon een pingel. Ik ben er absoluut wel voor dat men in de kwalificatie ook de VAR moet gebruiken. Alleen die had zeer zeker de Grieken ook niet geholpen.

14 augustus 2019 om 08:44

Dan hadden er nog wel eens rode kaarten kunnen vallen. Weet niet wat er in de hoek gebeurde met Tadic die op de grond lag. Maar Tagliafico zat er ook dicht tegenaan en dan mag je blij zijn dat zowel in de 1e wedstrijd (natrappen) als gisteravond er geen VAR was. Het is wel een heethoofdje. Maar krabben/knijpen moet ie niet doen in dat akkefietje op de grond. Dat is voor vrouwen. Daarna kwam hij nog eens vol met zijn noppen op de enkel van een Griek.

Ook Veldman met zijn 2 armen om zijn tegenstander geklemd bij corners kan met een VAR nog wel eens een penalty tegen opleveren, ook al komt de bal daar niet in de buurt.

14 augustus 2019 om 08:58

Dan hadden er zeker rode kaarten gevallen. De keeper van Paok was er dan met rood af en als Poak zo bleef spelen zoals nu hadden ze de wedstrijd met een man of 8 a 9 geëindigd.

14 augustus 2019 om 09:15

Niet alleen naar de situaties van Ajax kijken he.

14 augustus 2019 om 10:22

@tubes,

007 geeft aan dat de VAR de Grieken ook niet geholpen had, vandaar dat ik even de situaties benoem waar Ajax goed wegkwam.

@iseldiroed,

De keeper zou ook niet met de VAR rood hebben gehad, hooguit een gele kaart. De keeper speelt namelijk eerst de bal, raakt die wel totaal verkeerd. Daarbij liepen er ook nog 2 verdedigers, dus je kan ook niet stellen dat Ziyech was doorgebroken. Maar geel voor roekeloosheid was wel op zijn plaats geweest.
Staat mij bij dat de keeper daarna pas geel kreeg toen hij Tagliafico agressief belaagde. Had hij dan al geel op zak, weet je niet of hij dan ook zo dom was geweest en dus 2e gele kaart en alsnog rood.

14 augustus 2019 om 10:31

Vergeet je de eigen spelers niet. Elleboogje Huntelaar...

14 augustus 2019 om 12:30

@4redondo

De VAR had de eerste penalty overnieuw laten nemen, keeper kwam echt heel duidelijk te vroeg van zijn lijn. Dat was behoorlijk in het nadeel van Paok geweest. Maar ja, geen VAR dus geen goal voor Ajax.

14 augustus 2019 om 12:36

Rood voor de keeper? Want Ziyech mag wel naar de bal koppen en het risico nemen dat hij de uitkomende keeper daarbij raakt, maar niet andersom? En de keeper mag niet buiten de 16 komen want het is een keeper? Er was totaal niets onreglementair aan deze actie van de keeper. Gaat voor de bal, net als Ziyech. Alleen stopt Ziyech eerder omdat hij al ziet dat de keeper eerder bij de bal is.

14 augustus 2019 om 13:04

@speedyafc,

Vindt jij dat een terechte nieuwe regel die van het hockey is overgenomen? Als een bal strak laag in de hoek wordt geschoten ben je altijd te laat als keeper. Je maakt alleen als keeper, in zo'n geval, kans als je vooraf die hoek induikt en de speler te dom is wanneer hij niet voor de andere lege hoek kiest.

14 augustus 2019 om 19:12

Duidelijk....ik denk dat het zonder slomo met het blote oog niet eens is waar te nemen..

Kan het begrijpen vanuit Paok oogpunt want ze hadden zeker wel kans gehad om de volgende ronde te halen. Gelukkig voor ons dat Ajax het gered heeft.

Maar volgens mij kan de UEFA vanaf volgend seizoen ook beter in de voorronde de var gebruiken. De belangen worden steeds groter dat dit niet alleen maar door de scheids waargenomen kan worden. Neem nou de gele kaart voor Martinez speelt keurig de bal en toch krijgt hij geel. Bij een var had die kunnen ingrijpen.

14 augustus 2019 om 08:20

Een var mag volgens mij niet ingrijpen bij een gele kaart

14 augustus 2019 om 08:48

Je hebt gelijk mijn fout.
Maar eigenlijk zou de var moeten ingrijpen als de scheids een fout maakt. En persoonlijk zou het me niks verbazen als over een jaar of 10 de var leidend is en dat de scheids op het veld alleen nog maar doorgeeft wat hij hoort van de var

14 augustus 2019 om 08:51

Klopt. Daarnaast was de tackle, ondanks dat deze op de bal was, wel gevaarlijk ingezet (been is bijna helemaal gestrekt). Dan is een gele kaart wel op zijn plaats. Ik heb niet de hele wedstrijd kunnen zien, maar wat ik gezien heb vond ik de scheidsrechter niet slecht fluiten. Tuurlijk heeft Ajax geluk gehad met de strafschoppen, maar Ajax heeft ook geluk gehad dat de tegenstander van Tagliafico het nodig vond om naar de grond te gaan terwijl de bal er aan kwam. En Paok heeft geluk gehad dat ze überhaupt nog met 11 man zijn geëindigd. Trouwens Biseswar was goed, de eerste wedstrijd ook al. Niet verwacht van iemand die in zijn periode bij Heracles en De Graafschap nog geen deuk in een pakje boter schopte. Dat Griekse eten/klimaat doet hem goed. Respect daarvoor!

14 augustus 2019 om 12:37

Var mag wel ingrijpen bij een gele kaart, als hij vindt dat het een overduidelijke rode kaart is.

14 augustus 2019 om 16:44

Maar hier wordt bedoeld van geel naar niks en dat is niet toegestaan

14 augustus 2019 om 08:52

De VAR mag niet ingrijpen bij een gele kaart. De VAR mag alleen ingrijpen bij situaties waar doelpunten uitkomen en bij rode kaarten die gegeven moeten worden in plaats van Geel, of bij rode kaarten die teruggedraaid moeten worden geloof ik.

1 ploeg die voetbalde en over twee wedstrijden gewoon beter was was natuurlijk ajax.
Paok parkeerde de bus, schopte maar in het rond en dan klagen dat het drie penalties tegen krijgt.... Nooit gehoord van zelfreflectie daar??

14 augustus 2019 om 08:29

Ik vond over 2 wedstrijden gezien PAOK toch de meeste aanspraak maken op kwalificatie. Wel gewaagd om dat hier te zeggen, maar misschien dat ik er wat objectiever naar kijk dan menig Ajax/Nederlands voetbal fan.

14 augustus 2019 om 08:36

Nee, dan kijk je juist niet objectief. In Griekenland heeft Paok 20 minuten de overhand gehad. In de tweede helft stonden ze volledig met de rug tegen de muur. Dat het daar niet 2-4, 2-5 wordt is een wonder. Gisteren hebben ze alleen maar lopen schoppen en irriteren. Dat heeft ze de wedstrijd gekost.

14 augustus 2019 om 08:38

Ik ben blij dat je 'misschien' schrijft. Want het zou ook gewoon kunnen dat jij je vergist. De momenten waarop een penalty werd gegeven, waren natuurlijk ook grote kansen voor Ajax. Anders had Paok geen overtreding begaan.

14 augustus 2019 om 09:03

@goalski Als ik jou reacties hier en daar lees, dan kijk je vooral door een anti Ajax- / haat bril. Als iemand hier níet objectief kijkt ben jij het wel.

Mocht je ipv anti ajax gewoon een grote fan van Poak zijn; niets aan de hand, maar zeg dat gewoon. Zeg gewoon dat je fan bent van Paok, dat je baalt van de uitschakeling en dat je vanuit je emotie reageert. Dan heeft iedereen er begrip voor.

(En reageer je vanuit een haat-bril; ga dan maar ergens anders provoceren)

14 augustus 2019 om 11:34

@jaakke
Jij kijkt ook niet objectief, ik val bijna van me stoel af hoe je iemand een hoek indrukt terwijl je er zelf ook hartstikke in zit. In Griekenland komt Ajax weg met 2 enigszins gelukkige doelpunten. Het creeren van kansen binnen de 16 gaat een stuk moeizamer dan vorig seizoen bij Ajax, is ook helemaal niet erg. Maar over 2 wedstrijden was dit in mijn ogen gewoon een 50-50 waar Ajax aan het langste eind heeft getrokken.

14 augustus 2019 om 14:10

Waar heb ik gezegd dat die doelpunten beauty’s waren? Het gaat er on dat PAOK in de tweede helft en een groot deel van de eerste helft niets had in te brengen. Dus die uitslag was een wonder.

Tsja, als het andersom was geweest hadden wij nu geklaagd. Nu vind ik dat ze niet zo moeten janken. Alle penalty's waren twijfelgevallen maar je kan ze allemaal geven.

14 augustus 2019 om 08:39

Hahaha, kom op alle twijfelgevallen........ Alle drie geen enkele twijfel.
Maar Ajax heeft heel vaak aan de andere kant van de medaille gestaan, het mag ook wel eens meezitten. Bovendien is het sowieso schandalig dat de halve finalist voorrondes moet spelen ten faveure van de nummers 3 en 4 van Spanje, Duitsland en Engeland.

14 augustus 2019 om 08:51

Ik ben ajacied en vond het alle drie twijfelachtig, voor wat het waard is. De eerste kun je als schouderduw uitleggen, de tweede kun je voor hands geven maar de bal wordt van zo'n korte afstand ingeschoten dat ik het geen opzet vond en bij de derde rollen ze over elkaar heen. Die kun je ook de andere kant opfluiten. Je hoort mij niet klagen, blij met de volgende ronde. Maar we mogen over gisteren zeker niet klagen.

14 augustus 2019 om 08:54

De eerste uitleggen als schouderduw..? Dat is gewoon een volle duw in de rug. Daar is echt geen twijfel over mogelijk. Die 2 daarna waren discutabel.

14 augustus 2019 om 09:02

Mario: die eerste kan je zelfs 3keer geven: duwtje Neres, beuk Neres en vervolgens wordt nog iemand (Tadic?) onderuit geschoffeld bij de afvallende bal.

Die derde kan je ook tweemaal geven: eerst wordt Huntelaar zijn schouder half uit de kom getrokken voordat Tag omver wordt gelopen.

14 augustus 2019 om 11:38

De eerste werd gegeven voor de laatste die onderuit werd gehaald of voor de schouderduw die "overdreven" zou zijn dan?
Bij de derde ben ik ook niet helemaal overtuigd, net zoals in een situatie vlak daarvoor, zie je Huntelaar zichzelf inhaken in de tegenstander, dit doet hij weer bij de voorzet waardoor hij valt tegen de man van tagliafico, die op zijn beurt daardoor tagliafico een duw uitdeelt. Op meerdere manieren te interpreteren in mijn ogen.

14 augustus 2019 om 11:39

De eerste 2 penalties zijn zeker terecht. Eerste van Neres krijgt een beuk in de rug terwijl hij deze niet ziet aankomen (focus lag op de bal) dat hij wat makkelijk naar de grond gaat doet daar niets vanaf. De tweede is met de nieuwe handsregel gewoon een penaltie. Het is alleen geen hands als hij zijn arm langs het lichaam heeft of zijn arm als afzethand bij een sliding gebruikt dat was niet het geval dus hands en penaltie al is het wel zwaar natuurlijk, maar regel is regel. De derde kan je over twijfelen aangezien ik het idee heb dat volgens mij Tagliafico de tegenstander tegen Huntelaar aanduwt, maar er gebeurde in een kort moment erg veel bij die 3 a 4 spelers met duwen en trekken waardoor het overzicht moeilijk was wie wat aan het doen was (mooi momentje voor de VAR geweest)

14 augustus 2019 om 14:13

Dr Mario, een schouderduw kan nooit in de rug gegeven worden. De handsbal wordt op het middenveld ook afgefloten, dus dan in de 16 een strafschop, simpel. De laatste wordt gefocusseerd op de val van Nico en de daaraan gekoppelde kaart. Maar hangen aan een arm in de 16 is gewoon een pingel. Ik kan het niet anders uitleggen.

In mijn ogen waren alledrie de pingels terecht. Daarbij heeft de scheids in mijn ogen die Pelkas wel 5 keer bespaard op een tweede gele kaart.
Slecht spel van Ajax, maar al met al een verdiende overwinning gezien over 2 wedstrijden.

Zelf-reflectie en zelfkritiek is niet zo het ding van Grieken, zoveel was allang duidelijk rondom de Griekse financiele bankencrisis en de nasleep daarvan….

Afgezien van 15 minuten in Griekenland en misschien 20m in Amsterdam is Ajax veruit de beste en meest dominante ploeg geweest en het is eigenlijk een wonder dat Ajax gisteren in de eerste 20m na rust niet 1 0f 2x scoorde of vorige week in de 2e heflt.

Alle 3 de penalties kun je gewoon geven, het feit dat ajax eerder in de wedstrijd al 1 of 2 penalties kreeg betekent niet dat de Grieken een vrijbrief hebben voor overtredingen of hands ballen in de 16.

Kortom een Grieks drama met en Griekse god als overwinnaar.

14 augustus 2019 om 08:28

De penalties kunnen allemaal gegeven worden,zeker. Maar dat Ajax dominant was heeft met het al dan niet geven van de penalties niks te maken toch. Ik vond Ajax over 2 duels wel beter, maar dominant is overdreven. Ik heb gisteren een goed paok gezien dat met prima spel behoorlijk goede kansen bij elkaar speelden. Ajax werd op fijne momenten door de Grieken met hun domme overtredingen in het zadel geholpen. Defensief waren zij niet top, maar als ze in hun eindpass wat nauwkeurig zouden zijn geweest, konden ze nog 1-2 goals maken.

Dat deden ze niet, dat is namelijk ook een kwaliteit, en ik vind dus dat over twee duels Ajax verdient maar nipt door gaat.

14 augustus 2019 om 10:36

En hij vergeet er ook bij te zeggen dat Ajax zonder de hulp/fouten van PAOK 0 x gescoord heeft. 0 doelpunten zelf gemaakt buiten de strafschoppen. Paok 4x. Dus een wonder is meer het feit dat Ajax toch nog door ging.

14 augustus 2019 om 11:08

Als de tegenstander geen fout maakt is het ook moeilijk scoren he...

14 augustus 2019 om 12:08

@timba69 Waar heb je het in godsnaam over man?

Hoezo heeft ajax hulp gehad? beide doelpunten in Griekenland gewoon goede goals, en wat kan ajax er aan doen dat die Grieken die domme overtredingen maken en Biseswar hands maakt????????

14 augustus 2019 om 12:16

Goede goals??? Een eigen doelpunt en een verdediger die de bal onbeholpen tegen Huntelaar opschiet? Wat was daar goed aan. Noem het meer gelukkig. Ben er wel blij om hoor, maar Ajax heeft gewoon strontmazzel gehad.

14 augustus 2019 om 12:35

Onder druk maak je fouten. Zeker als je geen topper bent. En druk moet je opleggen, dat werd ook gedaan door Ajax. Je kunt niet alles weg relativeren. De fouten maakte paok zelf. Ajax maakte ze ook en het had ze tegen een iets scherpere tegenstander ook opgebroken.

Ik vond de pingels terecht, de handsbal misschien te gemakkelijk gegeven. Zulke gevallen gaan we dit seizoen vaak krijgen, en als je m als Ajax zo tegen krijgt ga je er ook ziek van zijn.

De blessure tijd die erbij zou moeten komen, daar kan ik wel bij inkomen. Er valt in blessure tijd een goal, waarom trek je dan geen extra tijd bij? Draai het eens om als Ajax zijnde, als je die goal nodig zou hebben. Ik zou t ook logisch vinden die extra tijd nog te rekenen.

Zoals ik zei, de pingels waren allemaal uit te leggen. Dom en onbesuisd spel in 2 gevallen zelfs.
Waar ik nog wel eens terug zou willen kijken is de spelsituatie na de 3-2, toen de bal nog eens in de buurt van de Ajax 16 meter kwam, werd daar de bal niet door een Ajax speler met de hand geraakt, net buiten de 16 meter? Ik heb er geen herhaling meer van gezien, maar volgens mij zou je dan nog een belangrijke vrije trap moeten krijgen met kans op gelijkmaker. Die komt er niet en dan kan ik me frustratie wederom goed indenken, gezien de hands penalty eerder. En ik dacht dus dat daar na de wedstrijd ook op werd gereageerd door paok. Maar ben niet zeker of die handsbal ook plaats vond.

Mooie pot gezien, met een verrassend goed spelend paok en ook een frivool Ajax. Ajax wel kwetsbaar in omschakeling, en ik vond ze in de duels t ook vaak afleggen op middenveld. Biseswar trouwens zeer goede wedstrijden gespeeld, daar kreeg de Ajax defensie geen grip op.

En terecht. Ajax is behoorlijk geholpen met maar liefst Drie penalty's. Is dat trouwens een record? De tweede is natuurlijk belachelijk. De bal tegen een hand aanwippen en daar een penalty voor krijgen. Die regel zouden ze echt moeten aanpassen. Over de derde penalty niet te spreken. Veel te makkelijk gegeven. Ajax had de scheidsrechter op zijn hand...

14 augustus 2019 om 08:41

Wat heb jij gezien bij die derde dan? Aan de arm hangen en een speler neerhalen is toch een pingel, of niet? Of zag je dat gewoon niet?
Iedereen heeft het over Nico en de duw, maar Huntelaar wordt neergehaald.

14 augustus 2019 om 08:59

Frustratie zit hoog blijkbaar.

Ook de 2e penalty is gewoon terecht. Bij ´slechts´ een wippertje beweegt Biseswar met zijn arm naar de bal. Ongelukkig en een natuurlijke beweging wellicht maar gewoon een penalty.

Over de 3e penalty zullen we inderdaad maar niet spreken. Als je daar geen penalty in ziet is een dringend bezoek aan Specsavers wel noodzakelijk,

14 augustus 2019 om 14:12

@rob_afca

Lachertje die tweede penalty. Daar zouden ze in het algemeen (lees: voor iedereen) echt wat aan moeten doen. Dat heeft niets met frustratie te maken. Maar met een eerlijkere manier van spelen, wat het spelletje goed zou doen.

Heb je die roze bril ook bij Specsavers gehaald?

14 augustus 2019 om 10:15

Wat jaakke al meerdere keren aangeeft: bizar dat de derde penalty een discussiepunt is. Je ziet duidelijk dat Huntelaar aan z'n arm wordt getrokken. Dat ze vervolgens tegen Tagliafico op knallen is niet de reden voor de penalty. Dat is juist de overtreding op Klaas-Jan.

Onana moet zich leren gedragen. Hij mag blij zijn dat er niet - net als tegen Tottenham - een minuut extra werd bijgeteld op grond van zijn irritante gedoe na de 3-2. Goeie keeper maar dit gaat hem een keer rood kosten. Ik snap de irritatie bij de Grieken wel al ben ik blij dat Ajax door is.

14 augustus 2019 om 08:55

@balcontact als je in de Eerste!!! helft al aan het tijdrekken bent, hoe kun je dan gaan zeuren over de keeper van de tegenpartij die gewoon zelf de bal uit de goal wil pakken.
Das een beetje de pot verwijt de ketel....

14 augustus 2019 om 09:02

Is geen excuus. Dat die Grieken zich zo gedragen moeten ze zelf weten maar daar hoef je niet naar te reageren.

Dat irritante gedrag van Onana moet eens stoppen. Totaal geen nut en benadeelt alleen maar de eigen ploeg met extra tijd en evt. schorsingen.

Als hij dat na Tottenham nog steeds niet snapt wordt het dringend tijd dat de technische straf eens gaat inprenten.

iemand schreef: alle 3 de strafschoppen waren twijfelachtig !!! Ik weet niet met wat voor bril hij heeft zitten kijken, maar de eerste 2 zijn duidelijke pingels. Over de 3e kan je twijfels hebben. Ze hebben zelf hun kansen gehad, maar over de gehele wedstrijd gezien heeft Ajax de beste kansen gehad. Daarmee zeg ik niet dat ze de betere waren ( dat zeker niet !!! )

Tja gewoon terechte penalties (ik snap de discussie over de tweede, en als hij hem niet geeft dan is dat ook te begrijpen), maar als de scheids echt een opdracht meehad dan had hij genoeg mogelijkheden gehad voor 2e gele kaarten. Sowieso opmerkelijk dat Paok slechts 1kaart had bij de rust.

Gewoon slecht verdedigd door Paok in die situaties

Ik kan die Grieken wel begrijpen . De teeede was stikt volgens de regels wel een , maar ik heb altijd moeite met dat
Soort penalties omdat je er als verdediger niks aan kunt doen. Ik vind een penalty alleen als een kans op een goal wordt voorkomen . Er zouden zat scheidsrechters zijn die hem niet hadden gegeven . De derde hetzelfde . Je kunt hem geven , maar denk toch dat de meeste hadden gedacht van “2 pingels is wel genoeg”. Overigens raar dat er geen VAR is. Deze voorronde wedstrijden zijn nog crucialer dan de poulewedstrijden : er staat gewoon 50-60 miljoen op het spel. Tuurlijk moeten die Grieken ook naar zichzelf kijken. Als ze
Gewoon waren doorgegaan als
De eerste 20 minuten hadden ze het wel gered . Nu gingen ze met zijn alle in de eigen 16 hangen en schoppen op alles wat beweegt...ja dan vergroot je de kans op pingels ook wel heel erg

14 augustus 2019 om 09:12

Dan heeft de scheids het dus goed te doen door te fluiten voor een overtreding en niet paok te helpen door te denken van ‘ach ze hebben al twee penaltys veroorzaakt, laat ik ze matsen bij de derde’

Ze moeten niet zo zeuren, want ze namen zelfs steeds het risico dat de scheids een penalty kon geven. Overigens vond ik dat de scheidsrechter over en weer soms wel heel snel affloot. Ondanks het chaotische spel van Ajax waardoor we in fases zonder middenveld en verdediging speelde, mistte Ajax net zoals vorig seizoen toch ook weer zelf teveel kansen.

Wat ik het meest bizarre vind is dat er in de voorronde geen VAR is, het gaat om tientallen miljoenen bij deze wedstrijden.

Met VAR was de 1e penalty waarschijnlijk over genomen en had de keeper misschien rood gehad met de charge op Ziyech. PAOK had miss de laatste pingel niet tegen gehad.

Wat een slechte verliezers. Dit hebben we Ajax in het verleden ook al zo vaak meegemaakt. Die gasten zouden een straf moeten krijgen met dat gezeik, de hele 90 minuten alleen maar zeuren en zuigen op die scheids. Zorg dat je die counters uitspeelt, dan had je er 5 gemaakt.

Paok mag toch gewoon blij wezen dat ze met 11 man zijn geëindigd, want Crespo had er zeker van af gemoeten en Leo speelde ook met vuur.
Feit is wel dat Ajax in de afronding niet best was en verdedigend was het echt zwak met Veltman.
Nu te hopen dat of Schuurs of Alvarez vast centraal gaan staan, want Veltman was schuldig in ieder geval aan 1 doelpunt.

14 augustus 2019 om 10:39

Ajax toch ook. Huntelaar die zijn arm in het gezicht bij Crespo plantte. Ik denk soms dat mensen naar andere wedstrijden zitten te kijken.

14 augustus 2019 om 12:00

Welk doelpunt was Veltman dan schuldig aan? Bij de eerste goal komt zijn kopbal bij Biseswar terecht, maar de focus was daar het kopduel winnen. Dat Biseswar de afvallende bal kon krijgen en zo lang had om te mikken verwijt ik veel eerder de restverdediging vanuit het middenveld. Concreet gaat Marin daar vooral de fout in. De tweede goal laat Dani de Wit zich makkelijk aftroeven en ziet Onana er niet goed uit. Wat Veltman daar verkeerd doet is me ook niet duidelijk.

Ik denk wel dat Ajax uiteindelijk de beste samenstelling zal hebben met een andere Rcv, mede omdat Veltman in de lucht kwetsbaar is en op rechtsback (iig verdedigend) juist verreweg de beste optie is. Maar dat gebash op Veltman n.a.v. gisteren snap ik niet zo. Was juist één van de beste spelers aan de kant van Ajax.

De laatste pingel zou je in het midden kunnen laten. De eerste 2 overduidelijk terecht.
Met een VAR zou wellicht de kopgoal van Tagliafico zijn afgekeurd.
En de keeper zou met zijn kamikaze actie op Ziyech zeker geel hebben gekregen.
Desalnietemin een te slecht Ajax, maar uiteindelijk gaat het betere team wel door.

14 augustus 2019 om 09:14

Keeper paok had rood gehad bij een var. En de 1e penalty was overgenomen. Ook hadden paar van paok geel of rood gekregen bij een var. Uiteindelijk was geen var dus in voordeel van paok.

14 augustus 2019 om 10:20

Waarom laat je de laatste penalty in het midden? Zag je de overtreding op Huntelaar niet dan?

De hele wedstrijd lopen schoppen en staan zeuren en dan enkel naar de scheids kijken. Misschien hadden ze moeten gaan voetballen en hun handen (voeten) thuis moeten laten.

Vond het eigenlijk allemaal wel terechte pingels. Zeker de eerste. Neres werd gewoon keihard op de grond geduwd. De tweede was per ongeluk hands. Ken de regels niet exact, maar volgens mij is dat tegenwoordig ook een penalty? Bij de derde werd Huntelaar aan zn arm getrokken en Tagliafico in de rug geduwd. Misschien hadden die Grieken wat zuiverder moeten verdedigen.

14 augustus 2019 om 10:40

Het feit dat je zelf al zegt per ongeluk zegt toch al genoeg over de handsbal....

14 augustus 2019 om 11:36

Ik lees nu dat de regel "hands altijd hands" alleen geldt voor de aanvallende partij en niet de verdedigende partij.

Dan vind ik dit specifieke geval inderdaad geen penalty waard, want het was "aangeschoten hands". Ook nog eens in een situatie waar geen direct doel gevaar was. En waarom werd de VAR niet geraadpleegd?

Persoonlijk ben ik altijd een voorstander geweest van meer vrije trappen in de 16 meter. Bij lichte overtredingen en overtredingen die geen direct doelgevaar opleveren bijvoorbeeld. Vaak zijn er situaties waar een overtreding wordt gemaakt, maar waarbij een penalty te zwaar is.

14 augustus 2019 om 12:20

Er was geen Var. Ik zou sowieso meer naar situaties willen waar spelers bewust hands maken. Dus armen naar de bal of hoog in de lucht. Met VAR lijkt me dat makkelijk te beoordelen.

Als het andersom was geweest hadden we de spelers die de penalty veroorzaakten helemaal afgemaakt in Nederland. Grieken verschuilen zich liever naar de scheids maar het waren gewoon super domme overtredingen. Handsbal blijft inderdaad wel een lastig geval. Puur volgens de regels is het een penalty maar Biseswar kon er zo weinig aan doen, van zo'n korte afstand, dat is wrang. Maar als ik ze dan dingen hoor zeggen als; als het nodig was had Ajax nog een vierde penalty gekregen of de UEFA moet hier werk van maken. Dan is mijn sympathie voor Paok ook meteen weg. Impliceren dat er sprake zou zijn van omkoping of zoiets dergelijks, rot eens op. Ze hebben de kans zeker gehad om Ajax uit te schakelen maar toch echt zelf verprutst met domme overtredingen en slecht uitgespeelde counters.

14 augustus 2019 om 09:40

Inderdaad! Jaren geleden werd, ik meen, Vd Hoorn afgemaakt na een duel met Balotelli waarbij die in de laatste minuut een pingel kreeg. Toen werd hem verweten dat hij dat risico niet mocht nemen. Als dit andersom was geweest dan was de schuld niet zozeer bij de scheids neergelegd maar zou worden gezegd dat de spelers van Ajax slimmer moesten zijn. Gewoon domme acties van die verdedeigers, zowel bij de 1e als 3e pingel!

14 augustus 2019 om 10:42

En de scheids had dan zeker goed gefloten? Ik zou voor de gein eens een willekeurige wedstrijd uit de eredivisie erbij pakken en het live commentaar eens volgen. Dit gebeurt toch bij ieder team dat zich genaaid voelt.

Je kunt als Paok nog zo razend en gefrustreerd zijn, als je zelf als team met 5 man 2 verdedigers van Ajax moet uitspelen om vrij voor Onana te komen en dat lukt je dan niet dan moet je maar eens een poosje in de spiegel gaan kijken. Wat een prutsers........

Schandalig? Meh, je kan ze alledrie geven. De 2e pingel, veroorzaakt door Biseswar, is nog enigszins discutabel. Biseswar kan er zelf namelijk helemaal niets aan doen. Volgens de nieuwe regels kun je hem hier voor geven, maar soit.

Paok had het uiteindelijk zelf ook verprutst, ze hadden enkele momenten dat ze met meer man dan de Ajax verdediging voor de goal kwamen. Maar ze speelden het dan zo slecht uit.

Over het hele spelbeeld gezien verdiende Ajax het gewoon net iets meer.

14 augustus 2019 om 10:43

De nieuwe regels zijn alleen voor de aanvallende hands situaties. Dus dit was gewoon oude regels.

Ik vind die derde pingel wat discutabel. Huntelaar gooit hem een beetje tegen Tadic (?) aan, maar goed, Nederlandse clubs zijn zovaak genaaid. Gelukkig heb je dan in de voorronde nog kleinere clubs die dan juist genaaid worden.

Ze hielden het overigens wel spannend, want Paok kwam er levensgevaarlijk uit een paar keer. Het middenveld klopt echt niets van en wat is die Mexicaan een vervelende speler zeg. Jullie eigen Lozano.

14 augustus 2019 om 09:59

Onze Mexicaan heeft 90min op de bank gezeten, dus vraag ik me wel af in welk opzicht hij vervelend was, keek hij vuil in de camera?

14 augustus 2019 om 10:24

Hahahaha, wacht, is Martinez geen Mexicaan? Oh das een Argentijn. Hoe heet die Mexicaan dan?

14 augustus 2019 om 10:44

Alvarez

De Grieken waren druistig en dan loop je nu eenmaal de kans dat er gefloten gaat worden.

Verder moet Ajax blij zijn met het resultaat en de wedstrijd snel vergeten. Dit was nl niet CL-waardig.

Met name Mazraoui- Veltman- Blind moet beter afgestemd worden. Daar vielen enorme gaten en vanuit dat gebied vallen vaak de tegengoals.

Verder waren Onana- Marin- Mazraoui- Veltman- Neres niet top.

Het trio Ziyech - Martinez - Tagliafico heeft Ajax er doorheen gesleept.

14 augustus 2019 om 09:54

Waarom vond je Onana niet top? pakt op 1 bal na alles wat hij kan pakken. En daarbij die ene bal, met zoveel spelers voor je (die aan de kant duiken) kan ik je als keeper zijnde vertellen dat het niet makkelijk is zo'n bal te hebben.

Ze moeten wellicht eens bij zichzelf ten rade gaan. De beste ploeg heeft nog nooit de groepsfase van de CL gehaald en vliegt er continu uit in de voorrondes, en dan nog het lef hebben om over diefstal te beginnen. Minstens 2 van de 3 waren terecht. Over de handsbal valt nog te discusseren. Maar het was pas diefstal geweest als de scheids die 3e niet had gegeven onder het mom van 'ik heb er al 2 gegeven'. Laat die Grieken zich maar richten op het toernooi waar ze thuis horen (en waar ze overigens ook zelden potten kunnen breken). Slechte verliezers

Het aparte vind ik dat er bij zo'n belangrijke wedstrijden (voor teams die voorrondes spelen zijn de CL miljoenen extreem belangrijk) geen VAR aanwezig is. 2/3 penals waren terecht, die 'handsbal' vond ik zwaar gestraft. Echter na de 2-3 gaat Onana een hele tijd op de bal liggen en toch fluit de scheids af na 4 minuten blessure tijd. Dit vind ik wel kwalijk want hiermee beloon je vuil spel (tijdrekken).

Jammer van dit artikel! Ik lees nergens over de handsbal van een Ajax speler (speler onbekend, ik was in shock) iets buiten de zestien meter vlak voor het eind signaal. De scheids liet het doorspelen, waardoor Biseswar naar de scheids sprint om verhaal te halen (je kon het net zien in beeld). Hier begon het eigenlijk. Over de penalties heeft Paok erbij neergelegd. Het ging met name vlak voor het eindsignaal dat ze geen overtreding meekregen.

14 augustus 2019 om 10:58

dit dus, precies dezelfde handsbal als waar Ajax de penalty uit kreeg.

Sowieso is het belachelijk dat ER geen VAR is in de voorrondes.
ER waren nog wel een paar discutabele momenten. Huntelaar werd vastgehouden in de 16. Had ook een penalty kunnen wezen met de VAR erbij. En de elleboog van Huntelaar had met de VAR wellicht ook rood geweest.

Ach, het is wel allemaal een storm in een glas water. Ik denk dat ze balen dat ze er zo dichtbij zaten, en Ajax hadden kunnen pakken.

Aan de andere kant, Ajax speelde in Griekenland buiten 15 min een zeer solide wedstrijd waar de Grieken verder geen kansen kregen. Ajax gaf toen in 15 min heel makkelijk 2 goals weg.

Verder waren alle penalty's gewoon normale penalty's. Geen enkele was twijfelachtig. De 1e penalty liep de keeper al uit voordat Dusan trapte, en dat mag niet meer, en werd ook niet bestraft, anders had die penalty gewoon gezeten.

Ze moeten niet zeuren, want ze hebben zelf genoeg kansen om zeep geholpen, met als hoogtepunt de 5 tegen 2, en dan nog zo slecht uitspelen.

Ajax zelf mag heel goed ten rade gaan, want Veltman met Mazraoui is vragen om problemen achterin, dat is gewoon dikke gatenkaas. Ik hoop dat Mark nu inziet dat het dikke noodzaak is snel een goede centrale verdediger te halen en een rechtsback.

14 augustus 2019 om 12:24

Met Edson Alvarez heb je al een goede CV. Ik snap alleen niet waarom Ten Hag hem geen speelminuten gaf in de wedstrijd tegen Emmen. Dat had makkelijk gekund.... Ik vind dat Ajax meer een goede 6 moet halen! Blind, Mazraoui en Marin hebben echt een te slome handelingssnelheid.

Kan mij hun woede goed voorstellen. 3 penalties tegen zie je niet zomaar in een wedstrijd. Ongeacht of ze terecht zijn of niet maar voor je gevoel wordt je dan flink gepakt door de scheids en als je hem verder trekt door de Uefa.

14 augustus 2019 om 12:18

Klopt dat zie je zeker niet vaak. Wel is het zo dat je het een beetje over jezelf afroept als je de tegenstander wellicht te vaak toe laat in je eigen 16, door zeg maar zo verdedigend te gaan spelen.

Maar overall conclusie is dat het heeft meegezeten voor Ajax, maar dat ze het ook wel eerder hadden kunnen beslissen. Daarnaast is de verdediging en het middenveld nog totaal niet op elkaar afgestemd en moet Veltman niet meer centraal worden opgesteld. Duidelijk een echte centrale verdediger nodig.

Waren terechte penalty's maar begrijp de frustratie maar ligt aan hun zelf

Eigenlijk had ik nu willen lezen Paok door na 3 pingels,ik denk van alle mensen dan zouden zeggen Tweeeeee waren zeker geen pingel de scheids moet naar speceavers!!!!!! Kom op zeg die derde een pingel dat was een bewuste zoeker van Huntelaar. En het kopje Uefa helpt handje ja daar zou wat in kunnen zitten want die zitter er mooi mee in hun maag dat de halve finalist van vorig seizoen niet direct geplaatst is.en al die mensen die al jaren roepen dat Barcelona en Real een handje wordt toegestoken die blijven nu allemaal stil.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren