Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV wil optimale voorbereiding en dient verzoek in bij KNVB

Laatste update:

Mocht PSV zich donderdag ten koste van FK Haugesund plaatsen voor de play-offs van de Europa League, dan worden hoogstwaarschijnlijk twee competitiewedstrijden van de Eindhovense club naar een ander tijdstip verplaatst. De KNVB meldt dinsdag dat PSV sowieso een verzoek heeft ingediend om het thuisduel met FC Groningen van zaterdag 24 augustus naar een andere dag te verplaatsen.

De voetbalbond verleent normaal gesproken alle medewerking aan clubs met Europese verplichtingen, al is een nieuwe datum nog niet definitief vastgesteld door de KNVB. PSV laat echter via de officiële kanalen weten dat de thuiswedstrijd tegen FC Groningen wordt verschoven naar woensdag 25 september, met 18.30 uur als aanvangstijdstip in het Philips Stadion.

Volgens de leiding van PSV moet ook de uitwedstrijd tegen promovendus RKC Waalwijk van zaterdag 31 augustus een andere speeldatum krijgen. De Eindhovenaren zetten in op zondag 1 september 20.00 uur, zodat er een dag meer rust is na het tweede duel in de play-offs van de Europa League. PSV staat bij een gunstig resultaat tegen Haugesund in de volgende ronde tegenover Austria Wien of Apollon Limassol. De duels om een toegangsbewijs voor de groepsfase staan voor 22 en 29 augustus gepland.

Het is niet de eerste keer dat PSV betrokken is bij het verplaatsen van een wedstrijd. De KNVB schoof het duel met Ajax om de Johan Cruijff Schaal een dag naar voren, zodat het elftal van trainer Mark van Bommel een dag meer rust kreeg met het oog op het tweeluik met FC Basel in de tweede voorronde van de Champions League. De geste vanuit Zeist mocht echter niet baten, want PSV werd uitgeschakeld door de Zwitserse club.

Plaatst PSV zich voor de play-offs van de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien begrijp ik het niet goed, maar als het gaat om optimale voorbereiding voor Nederlandse ploegen in Europa, waarom zou de wedstrijd ná de laatste kwalificatiewedstrijd dan verplaatst moeten worden? Als er minder dan 48 uur tussen zit snap ik het vanwege Europese regels, maar dan hoef je dat verzoek toch niet in te dienen, dan is de Knvb toch daartoe verplicht?

13 augustus 2019 om 14:40

Gaat om de kwalificatie betreft de vierde voorronde tegen Austria Wien of Limassol.

13 augustus 2019 om 15:29

Nee dit gaat erom dat PSV fitter in de competitie kan starten en niet fitter Europees.

13 augustus 2019 om 16:31

Het gaat er wel om dat je fitter Europees start. De wedstrijd van Groningen zit namelijk precies tussen de 2 Europese duels. Om die reden werden vorig seizoen ook wedstrijden van Ajax verschoven en dan heb ik het niet over het verschuiven van het hele competitieschema.

De wedstrijd tegen RKC moet verzet worden ivm 48 uur naar 1 september. Alleen hoe laat de wedstrijd op 1 september aanvangt is een geste van de Knvb. Maar dat geldt ook of je op zaterdagavond of zondagmiddag voetbalt. Ajax en Feyenoord geven aan graag op zondagmiddag 14:30u te voetballen. PSV en NAC graag op zaterdagavond 20:00u. Ook dat is een geste van de Knvb om hier zoveel mogelijk rekening te houden met de voorkeur van de thuisspelende club.

13 augustus 2019 om 18:50

Exact het grote probleem hier. Knvb helpt psv niet mbt europese wedstrijden. Maar ze geven psv meer rust in voorbereiding van de competitiewedstrijden.
Maar dat is dus even niet de bedoeling. En is overigens ook nooit zo toegepast bij ajax.

13 augustus 2019 om 14:41

Daarom heet het ook een geste en is de KNVB indd niet verplicht. Het is natuurlijk wel een goede insteek dat een (succesvolle) Europese campagne niet (of zo min mogelijk) moet leiden tot puntverlies in de nationale competitie.

13 augustus 2019 om 15:34

Inderdaad, dit helpt PSV alleen in de competitie. Als ik de Knvb was zou ik er een prestatie clausule inzetten. Bij winst en dus punten voor NL wordt de wedstrijd na de Europese wedstrijd verplaats anders heb je pech. Dit heeft helemaal niets te maken met een betere voorbereiding Europees, maar alleen nationaal. Hier is onderhand wel geen programma op te maken, ook voor de supporters is dit natuurlijk een ramp. Zeker de supporters met een gezin, waarbij de partner ook nog verplichtingen heeft. Koop je een seizoenskaart, kun je zomaar een x aantal wedstrijden hierdoor missen.

13 augustus 2019 om 16:39

Rochus,

De wedstrijd van Psv tegen RKC moet verzet worden. Psv speelt op donderdagavond, er moet minimaal 48 uur tussen zitten tussen het fluitsignaal na afloop van de wedstrijd op donderdag en het beginsignaal van de volgende wedstrijd. Wil je dat PSV op zaterdagavond 23:00 begint met voetballen? De wedstrijd moet dus verplaats worden naar zondag 1 september. Psv vraagt of de wedstrijd dan om 20:00u mag beginnen i.p.v. 12:30 / 14:30 / 17:15 (de overige aanvangstijdstippen op zondag).

13 augustus 2019 om 14:57

Dat zeggen de psvers niet, dat zegt 1 PSV-supporter. En misschien zegt ie dat wel tegen zijn mede-supporters die destijds “hoog en laag sprongen” bij Ajax. Kans lijkt me in ieder geval klein dat dit aan Ajacieden gericht is, want als er 1 supportersgroep is in Nederland die niks te zeuren heeft gehad over de KNVB de laatste maanden, zijn het de Ajacieden wel.

13 augustus 2019 om 15:18

Hoi Butterfly

Ik praat altijd alleen namens mezelf en heb er een altijd een hekel aan als we mekaar het licht niet in de ogen gunnen.
Ik was zeker niet 1 van de zeurders destijds en nu ook niet.

Als het voor het het NL voetbal helpt om potjes te verzetten dan moeten we dat gewoon doen. Vroeger werd er altijd gehuild dat we dat als NL niet deden. Nu doen we het, dan is het nog niet goed.

Gewoon even ophouden met zeuren en mekaar iets meer zuurstof gunnen.

13 augustus 2019 om 14:41

Hardstikke goed dit, samen voor t maximale in Europa gaan.

13 augustus 2019 om 15:14

Als het gaat om rust voor een Europese wedstrijd vind ik het een uitstekend idee. Maar waarom extra rust voor een wedstrijd in de Eredivisie? Moet de KNVB PSV helpen om kampioen te worden?

13 augustus 2019 om 15:20

Hier ben ik het overigens mee eens ja.. Zo vond ik het ook raar dat afgelopen zondag naar achteren geschoven werd zodat PSV voor die wedstrijd meer rust had. Apart en helpt volgens mij 0 voor de Europese wedstrijden.

13 augustus 2019 om 15:50

Precies daardoor hebben ze juist minder rusttijd voor aankomende donderdag gehad ipv meer rusttijd

13 augustus 2019 om 14:42

Ik vond het vervelend toen het bij Ajax gebeurde en ik vind het nu ook vervelend.
Speel gewoon met een b-selectie tegen Groningen. Daar ben je een topclub voor.

Ik hoor iedereen die naar een topclub vertrekt dat ze daar zo'n geweldig topsportklimaat hebben...
ik merk er als kleine club supporter verdomd weinig van.

13 augustus 2019 om 15:20

@groenekat

"daar ben je een topclub voor"

Dat geldt idd voor Ajax en PSV, maar met alle respect voor Feyenoord en AZ, dat zijn die twee clubs op dit moment niet. Dus die wedstrijden ook niet verzetten en hun ook met een B-team laten spelen? Dat kan toch niet ofwel? Beetje kort door de bocht en alleen vanuit je onderbuik gevoel gesproken.

13 augustus 2019 om 15:43

Het idee er achter is, is dat de NL clubs beter gaan presteren in Europa waardoor de spelers van die clubs meer waard worden. Dat geld kunnen ze dan weer gaan besteden bij jou club. Hierdoor wordt de competitie beter en kunnen we wellicht het niveau van Oostenrijk (mijn hemel) ontstijgen. Daar merk je als kleinere club op korte termijn weinig van.

13 augustus 2019 om 15:07

Nou ik zeur toch wel even hoor. We slaan toch wel een beetje door met al dat verzetten en aanpassen? De Europese agenda is tegenwoordig gewoon leiden ipv de knvb agenda. Supporters moeten nu doordeweeks (uit) wedstrijden gaan bezoeken omdat er opeens niet meer kort na een Europese wedstrijd gevoetbald kan worden? Willen deze spelers ooit in de top terrecht komen, dan staat hun nog wat te wachten qua intensiteit. De 48 uur regel is inderdaad gewoon een regel en daar moet dan een oplossing voor worden gevonden, maar daar buiten? Gewoon kein gelul und gewoon fusballen (of hoe je het ook spelt).

Terecht dat ze het aanvragen en dat het wordt gehonoreerd. Maar vind het wel grappig dat ze dit seizoen al twee keer het hebben aangevraagd terwijl ze vorig jaar aan het huilen waren dat Ajax hun wedstrijden verplaatst werden .

13 augustus 2019 om 14:43

Ik zou de discussies van destijds nog eens goed lezen als ik jou was

13 augustus 2019 om 14:44

Jij snapt het echt niet he

13 augustus 2019 om 14:49

@jordypsv1995 NEE JIJ snapt het echt niet he??? Vorig jaar een hoop gejank van Psvérs dat die wedstrijden voor een 1/2 finale voor de CL warden verplaatst en het nu gewoon volkomen normal vinden dat EL voorronde wedstrijden reden zijn tot verplaatsing van wedstrijden...

13 augustus 2019 om 14:54

Leg is uit wat ie niet snapt dan?

13 augustus 2019 om 17:54

Ik zie jou hier al de hele dag gal spuwen over alles wat PSV gerelateerd is Richardpraha. Als ik jou was zou ik de discussie van destijds maar eens goed analyseren. Dan had je begrepen dat het er niet om ging dat er destijds verschoven werd, maar dat het in een eerder stadium niet ging bij PSV (tegen atletico destijds geloof ik).

Ook zijn dit 2 hele andere situaties. Nu wordt er een enkele wedstrijd verschoven en heeft de rest van de competitie hier geen hinder van. Voor ajax werd een gehele competitieronde verplaatst. Maar ik begrijp dat het makkelijker is om iedereen een jankert te noemen

13 augustus 2019 om 15:10

@norderlicht...de meeste reacties gingen niet over het feit dat de wedstrijden van Ajax werden verplaatst maar die van 17 andere clubs ook!

13 augustus 2019 om 15:58

@Timba, het verplaatsen van de 16 andere clubs komt doordat clubs als psv dat perse wilden! Voor Ajax was een dag verplaatsen om aan de uefa regels te voldoen voldoende.
De andere clubs wilden perse alle wedstrijden op 1 dag. De uefa regels móeten gevolgd worden. Dus door het gezeur van clibs als psv móest het verplaatst worden.

Snap je het nog steeds niet nadat dit al tich keer is uitgelegd of ben je gewoon aan het provoceren?

13 augustus 2019 om 17:06

Het is gewoon gedoe om niets. Ze lagen er evengoed uit...

13 augustus 2019 om 15:30

Het probleem was volgens mij niet zozeer dat de Knvb Ajax wilde helpen in Europa. Ik denk dat vrijwel alle betrokkenen snappen dat die prestatie zo uitzonderlijk is dat hulp vanuit de Knvb vanzelfsprekend moet zijn.
Het probleem is dat de Knvb Ajax hielp zonder overleg of aankondiging. Voor dit jaar ligt er een duidelijk plan op tafel, waarmee wordt beschreven wanneer een club kan rekenen op verschuiving en wanneer niet. Vorig jaar was het vooral reactionair en werd er zonder echt overleg besloten om een complete speelronde te verschuiven, met alle logistieke gevolgen van dien.

Nogmaals, nu het duidelijk op papier staat en duidelijk is dat het ook voor Psv, AZ of welke Europees spelende club dan ook geldt/gaat gelden, is er niks aan de hand, maar onaangekondigd het speelschema aanpassen om één club te helpen zonder dat daar afspraken over zijn gemaakt roept zeer terecht woede op.

13 augustus 2019 om 16:51

@Norderligt, ik zie eerlijk waar niet waarom dit grappig is. De KNVB heeft een nieuwe beleidsregel geformuleerd, waardoor met ingang van dit seizoen alle ploegen in Europa dergelijke verzoeken kunnen doen. Kortom, PSV maakt gebruik van de regel die er is. Voorgaand seizoen heeft de KNVB ineens besloten om Ajax te ondersteunen, volgens mij heeft Ajax hier zelf niet eens om gevraagd. Vooropgesteld, ik was voorstander om Ajax te ondersteunen maar er was feitelijk geen regel voor. En door de drukke kalender kreeg je inderdaad het vreemde geval dat sommige ploegen ruim twee weken lang geen wedstrijd hoefden te spelen.

13 augustus 2019 om 18:04

Het is toch logisch dat ze dit nu zoveel mogelijk gaan doen, want anders zou het een oneerlijke Actie zijn van vorig jaar. En laten we eerlijk zijn, door de rust periodes van vorig jaar voor 020 zijn ze kampioen geworden en zover in de cl gekomen.

Als ze alles achter elkaar hadden moeten spelen heb je ook echt een grotere selectie nodig met even veel kwaliteit op de bank als op het veld. Maar dit zal nog even niet haalbaar zijn n Nederland

13 augustus 2019 om 18:18

feyego, snap je punt hoor, ben het grotendeels met je eens. Maar ik denk niet dat Ajax in de competitie zelf meer rust had, denk op sommige momenten zelfs minder omdat de verplaatste wedstrijden ingehaald moesten worden waardoor sommige competitiewedstrijden nog dichter op elkaar zaten. 3 in 7 dagen zelfs meen ik mij te herinneren. Neemt idd niet weg dat er genoeg met Ajax meegedacht werd.

13 augustus 2019 om 18:51

klopt wat je zegt, alleen er waren momenten ze zondag moesten spelen dan dinsdag en dan zaterdag weer en dat hoefde ze nu niet.
Maar ach, is toch juist mooi dat Knvb mee werkt.

En vorig jaar piepen toen de KNVB een wedstrijd van Ajax verplaatste, nota bene een Halve Finale Champions League! Dit betreft een voorronde Europaleague.
OT: prima dat ze het doen hoor. Hoop dat ze het halen.

13 augustus 2019 om 15:11

Toen werd er een hele speelronde verplaatst...wel de feiten benoemen.

13 augustus 2019 om 15:17

Omdat de KNVB wil dat de laatste wedstrijden tegelijk worden gespeeld. Wel de feiten noemen, hè....

En Ajax kreeg geen hulp voor de competitie. Maar PSV wil nu rust voor Europese wedstrijden en voor de competitie. Heel bijzonder.

13 augustus 2019 om 15:25

En als ze dat niet hadden gedaan had iedereen gezeurd dat het competitievervalsing was omdat niet iedereen tegelijk speelde. De Knvb had het nooit goed gedaan.

13 augustus 2019 om 16:31

Nee, de hele speelronde was alleen voor de laatste halve finale. Daarvoor werden alleen wedstrijden van Ajax verplaatst en toen begon het gezanik van o.a. Gerbrands al! Wel de feiten noemen hè. En ik geloof niet dat er vorig seizoen een wedstrijd is verplaatst om optimaal op de competitie te kunnen voorbereiden. Er werden wedstrijden verplaatst om optimaal Europees te kunnen voorbereiden met als legitimatie dat het hele Nederlandse voetbal gebaat is bij de punten die binnen gehaald werden. De competitie heeft niets met de coefficientenlijst te maken, dus hoezo gaan we voor die voorbereiding ook wedatrijden verplaatsen?

13 augustus 2019 om 16:54

In mijn beleving heeft de KNVB één fout gemaakt. Namelijk dat speelrondes 33 en 34 werden omgedraaid. Misschien kon het niet anders hoor ivm logistieke redenen, politie-inzet etc, maar dat kwam op mij heel vreemd over.

13 augustus 2019 om 17:04

Ik reageer gewoon op de post boven mij. Hij zegt dat de wedstrijd van Ajax werd verplaatst bij de halve finale. Dat is niet volledig. Het waren 9 wedstrijden. Ik had het nergens over de redenen.

13 augustus 2019 om 17:15

@DieGelbeReds: dat was het logische gevolg van het feit dat men zonodig alle wedstrijden in die ronde moest verplaatsen. Als je dan ook speelrondes hetzelfde had willen houden dan had je dus 18wedstrijden moeten verplaatsen...

13 augustus 2019 om 16:55

Dat was niet de directe aanleiding voor het 'gepiep'. PSV probeerde dit al onder Cocu op de agenda te zetten. Werd constant afgewezen. PSV werd en wordt nog steeds bekritiseerd omdat het niet met de beste spelers in de Europa league aantrad, terwijl ze dus meermaals hadden verzocht om wedstrijden te verplaatsen. Vorig jaar bij Ajax gebeurde dat dus wel, meermaals zelfs. Het is ze gegund hoor, maar dat kwam destijds best wel vreemd over. Je kon er gif op innemen dat PSV dit met het precedent van vorig jaar in het achterhoofd, maximaal zou uitbuiten. Dat gebeurt nu dus ook. En dan zo verontwaardigd reageren alsof je het allemaal niet begrijpt. Heel sneu.

Zeer benieuwd of alle Calimero's die moord en brand schreeuwden aan het eind van vorig seizoen omdat een andere club hiermee geholpen werd nu ook op de bã¼hne staan te roepen. Denk 't niet. Zegt genoeg.

On: niet meer dan correct om dit te doen. We kunnen dit jaar echt een slag slaan op de coefficiã«ntenlijst als 4 clubs de groepsfase halen. Overleg goed met Groningen en RKC over de alternatieven en iedereen kan dan tevreden zijn.

Verdorie!! Dat red ik niet met mijn werk. Wat een ellende toch elke keer.

Man man man. Wat een zeikers zijn we toch. Gewoon voetallen..als je Europees wil spelen moet je kaar met de gevolgen dealen hoor. Dat geldt voor iedere club.

Ok nu wel duidelijk. Dat het voor alle clubs geld, mooi toch.
Alleen aub niet voor eredivisie wedstrijden na een eu wedstrijd.
Dat slaat echt nergens op.

Als Psv'er vind ik dat PSV zich hopeloos aanstelt. De Groningen wedstrijd van zaterdag 24 augustus naar woensdag 24 september verplaatsen, omdat je op 22 en 28 augustus ook een wedstrijd hebt? Op dat niveau moet je gewoon drie wedstrijden in 8 dagen kunnen spelen.

Ik vond de situatie van Ajax vorig jaar heel anders, zij hadden het ook verdiend om ietwat rigoureuze maatregelen te nemen.

13 augustus 2019 om 14:44

Ik vind dit een heel sportieve reactie. Mooi om te zien. Hoewel ik het niet helemaal met je eens ben dat Ajax het verdiend had, siert het je dat je kritisch naar je eigen club kijkt. Hulde!

13 augustus 2019 om 14:51

Allemaal leuk en aardig, maar Ajax heeft zijn wedstrijd van dat weekend al naar dat mid-weeks moment gezet. En Feyenoord en AZ doen het ook. Dus dan vind je neem ik aan dat al die clubs zich hopeloos aanstellen?

13 augustus 2019 om 15:06

@boris19: Dat maakt het wel een beetje anders ja. Misschien dat er bij mij wat zeer zat vanwege de wijziging van afgelopen zondag, had PSV in mijn optiek de schijn een beetje tegen.

13 augustus 2019 om 17:24

@Boris: dat is het halve verhaal. Voor Ajax, AZ en Feyenoord (en ook Utrecht) is dit ruim voor de competitiestart (in juni) al gepland en bekend gemaakt - aangezien het niet heel verrassend zou zijn als deze situatie zich zou voor doen.

PSV heeft toen (bij het conceptprogramma) geweigerd gebruik te maken van de ‘uitwijkwoensdag’ in september en aangegeven sowieso op 24 of 25augustus te spelen...

14 augustus 2019 om 09:44

Dat klopt. Denk dat PSV er vanuit ging dat ze CL voorronde zouden spelen en dat dan op zaterdag/zondag spelen niet zo'n probleem was. Persoonlijk vind ik het verschuiven van wedstrijden binnen een weekend okay, maar wedstrijden uit een weekend halen wat overdreven. Maar goed, PSV heeft het recht om het aan te vragen nu blijkt dat ze op donderdag spelen.

13 augustus 2019 om 15:07

Ben het met je eens wat betreft PSV. Al vond ik het hetzelfde bij Ajax vorig jaar. Al dat gedoe met wedstrijden verzetten is zo onnodig.

13 augustus 2019 om 16:55

Ik sluit me hier wel bij aan. Het verschuiven van de wedstrijd van 24 augustus naar 25 augustus was logisch geweest, ook in verband met de verplichte rust tussen wedstrijden in. Maar dan ga je toch niet een wedstrijd een maand (!) verplaatsen?

13 augustus 2019 om 17:05

Eens. Ik zou de ruimte pas gaan vragen op het moment dat je de rust ook echt nodig hebt. Beetje over de top van mijn club dit!

Heel simpel.
Kan het, dan moet het....

Op dit moment moeten we gewoon punten pakken Europees gezien
Momenteel hangt alles af van Ajax.

Ajax, Psv, Feyenoord en AZ moeten gewoon flexibel mee omgegaan worden qua voorbereiding.

Uiteraard wel binnen het plaatje "het moet wel kunnen"

13 augustus 2019 om 15:08

Maar de vraag is of die paar extra uurtjes daadwerkelijk een verschil maken in de prestaties. Persoonlijk denk ik van niet.

13 augustus 2019 om 15:10

ik heb ook meer het idee dat de zondagavond om 8uur meer iets is vanuit Fox. Hierdoor kunnen ze weer 1 live uitzending meer uitzenden en meer geld vangen

13 augustus 2019 om 15:19

@Mark, maar het verzoek kwam van PSV. Niet van FOX.

13 augustus 2019 om 15:33

Ik vind het wel prima, dat extra tijdstip. Is er tenminste iets fatsoenlijks op tv rond die tijd. Match of the Day op de BBC is ook de moeite waard, maar dat begint meestal pas na elven.

13 augustus 2019 om 15:43

Ik heb ooit ergens gelezen dat FOX dit als een bij knvb heeft nagevraagt zodat ze meer live wedstrijden konden uitzenden.

@airbags, klopt dat is idd fijn als je thuis zit, maar er zijn ook supporters die verder moeten reizen en smaandags vroeg gewoon moeten werken.

13 augustus 2019 om 16:35

In de competitie pak je geen Europese punten en nu worden wedstrijden verplaatst om optimaal op de competitiewedstrijd te kunnen voorbereiden. Verplaatsen vóór Europese wedstrijden dient de Europese belangen. De wedstrijden na een Europese wedstrijd verplaatsen dient alleen het belang van de desbetreffende club in de competitie.

Enige reden waarom er vorig jaar klachten waren, was om het feit dat het verplaatsen van duels pas DIT jaar zou in gaan. Einde discussie.

13 augustus 2019 om 14:53

Jij bepaalt niet of de discussie ten einde is.

Daar bij is het vorrig jaar gedaan omdat ajax de kwart/halve final cl kon halen. dat was een uitzondering. zeker omdat de punten hard nodig waren voor het nederlandse voetbal.

Hier bij her open ik de discussie

13 augustus 2019 om 14:58

Afspraak is afspraak, daar werd opgewezen. Uiteindelijk kreeg ajax rust ivm het uitzonderlijke CL verhaal inderdaad.

13 augustus 2019 om 14:55

Voorronde El(!!!) of Knock out fase CL (kwart en halve incl) is ook wel een verdomd groot verschl

13 augustus 2019 om 15:09

Punten zijn punten, en daar werd vorig jaar op gehammert want het is goed voor Nederland.

13 augustus 2019 om 15:20

Maar ook rust voor de competitie? Ajax kreeg die niet.

Ik vind t ook wel erg bijzonder worden allemaal. Volgens mij was het de bedoeling van wedstrijden verplaatsen om meer rust vóór Europese duels te krijgen, zodat men optimaal kan presteren. En niet zodat men in de competitie een dagje extra rust heeft. En dan nog de wedstrijd tegen RKC.. PSV zoekt hier wel de grens op vind ik en zet zichzelf een beetje voor joker.

13 augustus 2019 om 14:53

Wat zwets je nou? Als er op donderdag in Europa gespeeld wordt, worden zaterdagwedstrijden altijd naar de zondag verplaatst.

13 augustus 2019 om 15:07

ik vind het wel mooi, beetje knvb pesten, kijken hoe lang ze dit vol kunnen houde.

net als afgelopen zondag die 3u extra maakt echt geen drol uit. maar gewoon doen om te zien wat knvb zegt

13 augustus 2019 om 15:27

Uiteindelijk kan je volgens mij beter over naar een soort systeem zoals in Spanje. Daar staat wel vast in welke speelronde je tegen wie speelt maar de planning van de wedstrijden qua tijd wordt pas een paar weken van tevoren vastgesteld, niet aan het begin van het seizoen. Dat geeft veel meer flexibiliteit.

13 augustus 2019 om 15:31

Eigenlijk hebben we dat systeem nu ook wel, toch? Er staat wel een tijdstip voor wedstrijden, maar er staat in principe niets vast.

13 augustus 2019 om 15:40

mee eens, maar persoonlijk vind ik de wedstrijd om zondag 8uur echt niet kunnen.

PSV heeft ook een familie corner met jongen kinderen, waarvan er vast en zeker wel bij zitten die 1/2 uur moetne reizen. deze zouden dan pas rond 12uur op zijn vroegst thuis zijn ondertussen die smorgen gewoon naar school moeten. op een zaterdag is dat niet erg maar op een zondag is dat toch wat anders.

13 augustus 2019 om 16:34

@mark; er is altijd wel ergens een 12 jarige jongen die net aan de andere kant van het land woont en alleen met OV kan reizen. Kunnen we voortaan alleen maar zondag 14.30 spelen??

13 augustus 2019 om 16:57

Wat zwets jij nu? En de doordeweekse wedstrijden ook maar naar de middag verplaatsen?

Zolang PSV maar presteert in Europa vind ik het allemaal best. Blijft toch wel jammer dat die Europese competities zoveel onduidelijk meebrengen wat betreft het nationale speelschema.

Ach ik geef ze geen ongelijk. Als de wedstrijden van Ajax, Feyenoord en AZ (laatste 2 spelen tegen elkaar) worden verplaats van dat weekend is het niet raar dat PSV dat ook vraagt. Verder moeten we er niet teveel in doorslaan en niet alles maar even verplaatsten. Want anders kan je na elke Europese duel een wedstrijd verplaatsten. Ze moeten het zoals ze eerder afgesproken halen veranderen met 1 dag en niet hele maand. Dit is de reden dat er zoveel gas tegen wordt gegeven. Voor de EL-gangers een duel verplaatsten van za naar zo om 14.30 of later zou het maximale moeten zijn. Of van zo naar zaterdag mocht Ajax de CL halen en een dinsdag wedstrijd hebben. Verder alles zo houden mits er 2 dagen tussenzitten ongeacht tijdstip.

Lekker is dat joh...Hoe moet ik dit aan mijn 8 jarige zoontje verkopen??Mag ie opkomen met de spelers op de zaterdag-avond wordt de wedstrijd zo even verplaatst op een doordeweekse avond....En hij moet de volgende ochtend wel naar school.....Goed bezig daar....Sorry hoor maar je bent een professionele topploeg hoe wil je dit uitleggen aan de kids??

13 augustus 2019 om 15:24

Het is treurig dat dezelfde organisatie die copycat gedrag op de (jeugd)amateurvelden wil tegengaan door middel van schorsingen, maar diezelfde jeugdige fans in de wind laat staan met het bepalen van dit soort bizarre tijdstippen om wedstrijden aan te vangen.

13 augustus 2019 om 16:35

Wordt ie een andere keer ingedeeld al mascotte. Prof voetbal heeft nou eenmaal andere belangen dan dat van je zoontje als prio nummer 1. Begrijp je toch wel?

13 augustus 2019 om 16:37

Je zoontje kan toch wel 1 avond wat later naar bed? Op vakantie gaat hij vast ook later naar bed, en Nlse kindjes gaan toch al extreem vroeg naar bed vergeleken met kinderen in andere landen (wat ik overigens wel goed vindt). Maar dat ene avondje wat later naar bed, als dat nou het grootste probleem is...

13 augustus 2019 om 17:04

Kan me voorstellen dat het waardeloos voelt. PSV drijft de ruimte die ze nu krijgen een beetje te ver door in mijn ogen. Toch veel plezier gewenst voor jou, maar vooral die kleine!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Van Bommel hier van vindt. Vorig jaar worp hij zich nog op de barricaden om dit competititevervalsing te noemen.

Overigens vind ik het wel typisch dat de Knvb eerder nog net deed alsof de 20.00 uur wedstrijd niet ingevoerd zou worden en na twee competitieronden hebben we al twee wedstrijden op dat tijdstip gehad. En nu lijken er nog meer te gaan komen. Wat een kut tijd is dat en jammer genoeg nu al genormaliseerd. Ik steunde het protest van de PSV fans afgelopen zondag, hopelijk gaan ze nu ook weer tegen dat tijdstip protesteren.

Tegen Basel hadden ze moeten klappen. Maar als je tegenwoordig voor ploegjes die ik niet eens uit kan spreken extra rust nodig hebt, waar gaan we dan naartoe ?

Gewoon vanaf de groepsfase Cl/el pas verzetten. en niet verzetten voor extra rust voor de ED. Alleen verzetten voor extra rust voor Europees voetbal.
Met alle respect, maar als je de voorrondes niet doorkomt zonder verplaatsingen(seizoen is net begonnen, dus lijkt vermoeidheid me onmogelijk), dan ben je gewoon niet goed genoeg.

Het zou eigenlijk ook van de zotten zijn als we dit niet geregeld kregen. We hebben een Eredivisie met maar 18 clubs, we hebben maar één bekertoernooi en beginnen ook nog eens vroeg in Augustus aan het seizoen. Er moet dan meer dan genoeg mogelijkheden zijn om wedstrijden te verplaatsen in verband met het Europees spelen

PSV heeft er met belabberd voetbal al voor gezorgd dat ze geen CL spelen, laten we ze daarmee belonen door ze extra rust te geven voor de EL Playoffs. PSV moet het uiteraard halen, maar hebben ze echt rust nodig voor dit soort potjes. Een paar jaar geleden gaf Locadia nog aan dat PSV zich destijds moeilijk op kon laden voor wedstrijden in de EL tegen Osijek, nu hebben ze ineens extra rust nodig.

Ik ben blij dat PSV optimaal gebruik maakt van de door Ajax geïnspireerde ingeslagen weg die de Knvb eindelijk heeft doen inzien je soms wat minder rigide moet zijn. Nu nog zorgen dat de groepsfase wordt gehaald.

Het zijn potdorie Noorse, Schotse, Oostenrijkse, Zweedse, Turkse clubs die waarschijnlijk ook 3 wedstrijden per 7 dagen spelen.
Of ga je me nu vertellen dat al die clubjes allemaal gematst worden in hun nietszeggende competities?

Wees trots, speel je wedstrijden volgens planning en als je wint heb je dat volledig op eigen kracht gedaan. Niet omdat de Knvb je wedstrijd heeft verplaatst, omdat ze bang zijn dat je er anders tegen de nummer 13 van Noorwegen uitvliegt....

En we willen aansluiting vinden met de top van de Europa, maar ondertussen hebben we kinderachtige topclubs die zichzelf alleen groot voelen wanneer het hun uitkomt.

Vorig seizoen er schande van spreken dat Ajax zo ontzien werd. Als je daar zo een stampij over maakt laat dan zien hoe het wel moet. You can't have your cake and eat it too.

Dit is in verzoek dat totaal niet gelijkwaardig staat met de wijzigingen rond het schema van Ajax in de Knock-Out fase van de CL. Nu maakt het voor de coëfficiëntenlijst niet zo gek veel uit of het de EL of de CL betreft. Maar quo intensiteit toch wel. PSV zit ook net in de competitie, spelers zijn fit en gretig.

Het feit dat PSV haar selectie niet op orde heeft gehad voor aanvang van het sportieve seizoen is toch niet het directe probleem van de Knvb?

En het imagoprobleem van PSV groeit en groeit...

13 augustus 2019 om 17:14

Dat imagoprobleem heb ik je nou al een aantal keer horen zeggen. Niet gewoon iets wat je graag wil? De waarheid ligt wat mij betreft ergens in het midden. Ja Ajax is vorig jaar terecht geholpen, maar de kritiek van PSV (en veel andere clubs, maar dat vergeten we voor het gemak maar even) was deels terecht. Niet in de laatste plaats omdat PSV in het verleden (tegen Atletico bijv.) nul op rekest kreeg. De afspraak was dat het schuiven in zou gaan per het nieuwe seizoen, maar de KNVB besloot het eerder in te voeren door de situatie. PSV is te lang doorgegaan met de kritiek, maar kreeg minimale medewerking bij de CL wedstrijden tegen Basel. Eindstand: Lammers raakt geblesseerd tegen Ajax. Nu begint PSV alle ruimte die ze krijgen te benutten en dat vind ik dan weer ontzettend flauw. Man up en pak die wedstrijd tegen de Noren gewoon tussendoor. Zoals we altijd gedaan hebben. Er lopen zoveel jonge jongens rond bij PSV die minuten nodig hebben!

13 augustus 2019 om 17:39

De wens is altijd de vader van de gedachte. Dat begrijp ik, maar ik merk ook dat dit soort berichten echt wringen bij mij. En persoonlijk (lees: als Ajacied) heb ik een hekel aan dat gewijs vanuit Eindhoven richting Amsterdam.

Als je vorig jaar tot na de competitie blijft volhouden dat het competitievervalsing is en nu zelf haastig naar de KNVB toegaan om vrij rigoreuze aanpassingen aan te vragen vind ik hypocriet.

Ik begrijp heus wel dat de JCS ongelukkig viel; maar had iemand er een probleem van gemaakt wanneer jong PSV had aangetreden? En was Lammers anders de Messiah van Basel geweest?

Ik vind het een imagoprobleem omdat de manier om Haugesund aan te pakken die jij beschrijft zoveel meer goodwill zou creëeren; maar ze vertikken het om iets te herstellen. Nergens hoor ik geluiden dat de selectie gewoon simpelweg niet op orde is. Even hand in eigen boezem zou mooi zijn, zeker bij een volksclub als PSV

13 augustus 2019 om 18:31

Met frisse tegenzin, geef ik je helemaal gelijk!

Nou. Tegen Austria Wien zie ik ze ook zomaar in de problemen komen hoor. Ons trackrecord tegen Oostenrijkse en Zwitserse teams is allerminst positief, zeker bij duels in het begin van het seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren