Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona en PSG praten voor het eerst over transfer van 200 miljoen’

Laatste update:

Barcelona en Paris Saint-Germain zitten dinsdag voor het eerst om de tafel om over een transfer van Neymar te praten, zo weet RAC1 te melden. Er wordt al weken het nodige gezegd en geschreven over de sensationele terugkeer van de Braziliaanse aanvaller, maar nu lijkt het echt concreet te worden. Les Parisiens hebben al laten weten dat men bereid is om mee te werken aan een transfer, mits het juiste bedrag op tafel komt.

André Cury arriveert dinsdag namens Barcelona in Parijs voor de onderhandelingen. Barcelona-president Josep Maria Bartomeu heeft de onderhandelingen met PSG uitbesteed aan de afgezant van de Catalanen in Brazilië, die warme banden onderhoudt met Pini Zahavi. De Israëlische zaakwaarnemer houdt Cury op de hoogte van de laatste bewegingen rond Neymar, van wie de kampioen van Frankrijk afscheid wil nemen als het juiste bedrag op tafel komt.

PSG zou naar verluidt een bedrag van tweehonderd miljoen euro verlangen voor Neymar, terwijl er ook wordt gesuggereerd dat de Franse topclub graag spelers de omgekeerde weg wil zien bewandelen. Ivan Rakitic, Philippe Coutinho en Ousmane Dembélé werden reeds genoemd als mogelijke ruilmiddelen. Overigens is ook Real Madrid nog altijd nadrukkelijk in de markt voor Neymar, die in de Spaanse hoofdstad aanzienlijk meer kan gaan verdienen. De voorkeur van Neymar gaat volgens Le Parisien echter uit naar Barcelona.

Barcelona is naar verluidt bereid om Neymar hetzelfde contract te bieden als voor zijn vertrek, al betekent het dat hij genoegen moet nemen met een behoorlijke salarisverlaging ten opzichte van zijn loon bij PSG. Er lijkt voor de Braziliaan in ieder geval geen weg meer terug te zijn naar Parijs. In de eerste competitiewedstrijd tegen Nîmes (3-0 winst) ontbrak Neymar vanwege de transferperikelen, tot ongenoegen van de fans van PSG. Zij lieten hem weten dat hij kan ‘oprotten’.

Zie jij Neymar terugkeren naar Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom willen Real Madrid en Barcelona zo ontzettend graag Neymar binnenhalen? Met hun huidige opties voorin snap ik dat niet, door zijn blessuregevoelig snap ik het niet, door zijn hoge kosten snap ik het niet en het allerbelangrijkste door zijn persoonlijkheid/problemen die hij met zich mee brengt snap ik het niet...

13 augustus 2019 om 08:35

Voornamelijk zijn leeftijd denk ik. Hij is 27 en kan nog wel even mee in tegenstelling tot Suárez en Messi die allebei 32 zijn. Ook nog eens oud speler die zich al bewezen heeft in Spanje.

13 augustus 2019 om 08:45

Qua leeftijd kan hij nog een tijd mee, maar qua blessuregevoelig en levensstijl zie ik hem dadelijk snel aftakelen. Daarbij heeft Barcelona juist ook Griezmann gehaald toch? Neymar is gewoon overbodig.

13 augustus 2019 om 08:52

Je hebt meerdere sterren nodig voorin. De leukste El Clasico' s van de afgelopen tijd waren die tussen MSN en Bbc.

13 augustus 2019 om 09:05

Helemaal mee eens, bovendien haal je een theatermaker en diva in huis...

13 augustus 2019 om 09:11

Als de leeftijd zo belangrijk is dan ga je toch liever voor mbappe. In ieder opzicht trouwens. En als die te duur is dan zou ik die duikelaar alsnog links laten liggen en nog een jaartje doorsparen.

13 augustus 2019 om 09:52

Kylian heeft altijd aangegeven dat Real zijn droomclub is. Ik vind hem ook veel meer passen bij de 'stijl' van Real, dan bij Barca.

13 augustus 2019 om 10:01

@De Toekomst; De vraag is natuurlijk in hoeverre die levensstijl intrinsiek is, en in hoeverre Neymar de teugels laat varen omdat hij zich niet meer prettig voelt in Parijs. In het laatste geval, zou dat (in ieder geval de eerste jaren) in Barcelona geen probleem meer zijn.

13 augustus 2019 om 10:06

@manodedios: Te duur? Zeg maar gerust voor onhaalbaar. Er zit nog altijd veel kwaad bloed tussen Barcelona en Psg. De enige reden dat Barcelona en PSG nu met elkaar in gesprek gaan, is dat Neymar zich zo vervelend opstelt. Als Barcelona Mbappé zou willen, zou PSG gewoon een prijskaartje om zijn nek hangen dat Barcelona pas kan betalen als Mbappé oud en versleten is.

13 augustus 2019 om 08:38

Inderdaad, beide moeten hem lekker in Parijs laten.

13 augustus 2019 om 08:39

Misschien omdat hij na CR en Messi de beste voetballer is.

13 augustus 2019 om 08:47

Ja, op dit moment als hij fit is en zelf wil spelen... Maar hij is bij lange na niet professioneel genoeg voor dat niveau. Ik zou dan nog altijd voor Mbappe gaan eerder.

13 augustus 2019 om 08:48

Dat heeft hij al tijden niet meer laten zien. Sind hij zo nodig 'uit de schaduw' van Messi moest treden, is ie alleen maar dieper in het donker belandt. Voorbij gestreefd door zijn eigen teamgenoot Mbappe ook.

13 augustus 2019 om 08:51

Dat is jouw mening ik vind Mbappe beter

13 augustus 2019 om 09:24

Inke

Mbappe is dus alleen sneller en dan is alles gezegd, wat word die jongen gehyped zeg, Neymar is een zoveel betere voetballer, Ney heeft veel meer techniek, veel meer inzicht, is wendbaarder, scoort net zoveel maar geeft meer assists, Ney is gewoon veel beslissender voor een team door zijn spelmakende kwaliteiten, kwaliteiten die Mbappe niet heeft.

Mbappe - 67 wedstrijden, 56 goals, 16 assists

Neymar - 49 wedstrijden, 45 goals, 25 assists.

Bron:Whoscored.

13 augustus 2019 om 09:49

Jawel hij is een Braziliaan en heeft spel vreugde nodig en die heeft hij ten top samen met Messi/Suarez.

13 augustus 2019 om 09:54

Haha, Mbappe is alleen sneller. Hou toch op man. Neymar is een sprookjespaard die alleen maar panna's wilt uitdelen om anderen te vernederen, daar waar Kylian gewoon super effectief is en altijd de juiste positie kiest. Kylian droeg het Franse team tijdens het WK en was erg belangrijk. Neymar is alleen maar met zijn eigen BV bezig door te truccendozen en kaarten aannaaien.

13 augustus 2019 om 10:04

Alexfelpiero. Ik weet niet of Neymar beslissender is voor zijn team, want ik heb Neymar al een tijdje niet meer in de beslissende wedstrijden voor zijn land en ploeg gezien. Mbappe zie ik in die belangrijke wedstrijden overigens wel vaak een beslissende hoofdrol spelen.

13 augustus 2019 om 11:42

Oak

De haat en dus de subjectiviteit druipt er vanaf, niet serieus te nemen dus.

13 augustus 2019 om 11:43

Inke

Neymar is beslissender en heeft meer invloed op het spel, Mbappe heeft het vooral van zijn snelheid en doelgerichtheid, daarin is ie ongelooflijk goed, maar bv Ronaldo fenomeno had dat ook allemaal maar kon ook nog eens het spel maken, zieke dribbels op snelheid maken etc, net als Neymar, Mbappe is hoe raar het ook klinkt beperkter dan Neymar.

Mbappe zijn lievelings actie is inhouden en dan puur op snelheid zijn man passeren, met Neymar weet je het niet, die kan je passeren, een slim pasje geven, andere voor doel zetten met één actie, het is maar hoe ik er naar kijk.

13 augustus 2019 om 12:01

Waarom is het niet serieus te nemen? Ik vind Neymar een goede voetballer en een van de beste op zijn positie, maar het neemt niet weg dat hij alleen maar voor zichzelf speelt, anders was hij wel bij Barca gebleven. Maar daar speelt hij 2e viool en wilde dat niet. Geef mij 1 andere reden waarom hij wegging.

Het is niet serieus te nemen dat Neymar wellicht beter is dan Kylian, die vele malen jonger is en nu al zo belangrijk is in de voorhoede van Psg. Ook nam hij het Franse elftal op sleeptouw op die leeftijd. Iets wat Neymar nog nooit heeft gedaan.

13 augustus 2019 om 12:25

Oak

Neymar speelt niet alleen voor zichzelf, zijn hoge key passes, assists en key plays geven dat aan. Bovendien, wat wil je, dat zo een speler beteugeld word? Neymar heeft een gave, en hoewel ik het ee irritante vlegel vind, is zijn gave van die orde dat hij het zich kan permitteren om soms egoïstisch te zijn, alle grote spelers hebben dat soms. Als je betrokken bent bij meer dan 1.5 goals per wedstrijd, doe je wel iets goed.

En Neymar heeft dat nog niet gedaan? Neymar neemt de Selecao al vanaf zijn 18 bij de hand, en is al jaren beslissend voor zijn land.

Neymar op zijn 18-21, waar Mbappe nu in zit, was ook al zo goed, Mbappe zou om Neymar zijn niveau te halen nog wel moeten verbeteren, maar de dingen die Neymar heeft die Mbappe niet heeft, zijn niet te trainen, dat is puur klasse.

13 augustus 2019 om 12:37

@oak vind het grappig dat jij denkt dat kylian het franse team droeg. Daar is helemaal niks van waar.
Frankrijk had gewoon wereldklasse spelers op elke linie.
En een tegenaanval tactiek die goed pastte bij de snelheid die zij voorin hadden. Veel spelers speelden goed.

Je kan pas van dragen spreken als maar 1 speler goed speelt en de rest niks.

13 augustus 2019 om 08:40

Begint ook een beetje een kwestie te worden van die de langste leuter heeft.

13 augustus 2019 om 08:53

Helemaal mee eens, beide clubs zo wanhopig als wat om deze beste man binnen te halen. Wat mij betreft mag barca hem binnenhalen, mag die het imago van barca gaan verpesten.

Elke euro dat op hem bespaard wordt kan Real beter uitgeven volgend jaar aan Mbappe.

13 augustus 2019 om 08:55

Voor Real snap ik het wel. De clubs beginnen bedrijven te worden. Als Real een ster als Neymar binnenhaalt, daar komen mensen voor naar het stadion. Hij is best bekend in de wereld. Er worden weer miljoenen shirtjes verkocht en je haalt de transferkosten er zo uit. Al hoop ik als Real fan dat hij niet komt en dat ze Mbappe halen.

13 augustus 2019 om 09:09

200 miljoen + zijn salaris ga je niet terugverdienen met shirtjes en een vol stadion. Dat dat nog uitgelegd moet worden

13 augustus 2019 om 09:14

Wat dit soort mensen niet begrijpen: ja er worden miljoenen shirtjes verkocht. nee, er worden niet miljoenen shirtjes extra verkocht. De shirts die je niet zou verkopen als je Neymar niet zou kopen, die zou je kunnen meenemen in je berekening. En dat zijn er geen honderdduizenden.

13 augustus 2019 om 10:08

Maar waar zou hij moeten spelen? Ze hebben net Hazard al gehaald voor de linksbuitenpositie. Dan krijg je dus weer hetzelfde als toen Bale werd gehaald en Ronaldo op die positie speelde: Eén van de twee supersterren kan niet op zijn favoriete positie spelen.

Barcelona kan hem zonder problemen linksbuiten zetten, daar loopt 'ie Messi (rechts) en Griezman/suarez (centraal) niet in de weg.

13 augustus 2019 om 15:28

Dat is ook 1 van de redenen dat ik hem niet bij Real wil hebben. Naast dat hij meer op de grond ligt dan op zn poten kan staan.

13 augustus 2019 om 09:47

Het gaat om kwaliteit , hij kan de wedstrijd bepalen. Het is een dragende speler die gewoon super goed kan voetballen.
Dat het een moeilijke jongen is boeit die clubs vrij weinig. Ze willen gewoon een top 5 voetballer in huis hebben.

13 augustus 2019 om 10:25

heel simpel: kwalitatief goede speler met een enorm marketing potentie....

13 augustus 2019 om 11:18

De madrilenen doen dit alleen om de prijs op te voeren voor Barça. Ook al wil die smerige vader van 'm graag bij de merengues zien, Neymar jr. gaat liever naar zijn vrienden van Barça.
De spelers zien hem graag komen, marketingstechnisch is het een goede zet en hij is een uitstekende voetballer. Drie redenen om hem terug te halen.

Echter neemt hij zoveel shit mee, dat ik hem liever bij PSG zie blijven. Of naar een Juve zie gaan ofzo.

13 augustus 2019 om 12:47

Een woord: Marketing!!

13 augustus 2019 om 13:20

Merchandise. Beide clubs verdienen bakken met geld aan deze speler, ondanks dat hij enorm veel kost. Voor sponsoren word je nog aantrekkelijker. Daarnaast kan hij wedstrijden voor je beslissen. Ik zou hem persoonlijk nooit kopen omdat ik het een misselijke gozer vind, maar zakelijk gezien een logische keuze. Blessure gevoeligheid is daarnaast een risico die iedere speler met zich meebrengt. Van mij mag hij een jaar wegrotten op de bank bij PSG mocht hij geen uitweg vinden naar Spanje.

Salarisverlaging.... Wordt dit (gelukkig) een nieuwe tendens ?

Coutinho en Vidal kunnen ingezet worden als spelers die Barca mogen inruilen voor Psg. We wachten af, want dit zal nog wel een paar weken duren.

13 augustus 2019 om 08:33

Ik denk dat het vooral te maken heeft met de salarishuishouding van Barça. De salariskosten zijn echt gigantisch met deze selectie. Bovendien ben ik in de veronderstelling dat het Barça niet gaat lukken om 200 miljoen af te tikken. Vermoedelijk wordt een bepaalde constructie afgesproken, ruilen of inderdaad spelers in de deal betrekken zoals in de tekst staat.

13 augustus 2019 om 09:14

Inderdaad men kon vorig seizoen al lezen dat Barcelona gevaarlijke dicht bij de 70% omzet grens kwam. Daar komt dan nog bij dat er amper spelers met een groot salaris vertrokken zijn en dat De Jong en Griezmann er bij zijn gekomen met een vorstelijk salaris. Lijkt me dus dat het een heel moeilijke zaak gaat worden voor Barcelona om Neymar er bij te halen.

13 augustus 2019 om 09:22

Dat is dus pertinent onwaar, Cillessen, Vermaelen, Paco Alcacer en Andre Gomes zijn vertrokken. Daarnaast nog wat jongere spelers en kleinere verdieners. Ook Boateng en Murillo zullen wel wat gekregen hebben, die zijn ook weg. Als Barcelona Coutinho weet te ruilen, denk ik dat er op dat gebied wel genoeg lucht is.

13 augustus 2019 om 11:30

Cillessen is per direct vervangen door Neto en die zal ook zeker niet gratis spelen, verder waren Gomes en Paco al uitgeleend vorig seizoen en dan zal er zeker wel een deel van het salaris betaald zijn door zowel Dortmund als Everton. Dan heb je alleen Malcolm, Boateng en Murillo die vertrokken zijn. Erbij kwamen Griezmann en de Jong die samen wel aan een salaris van 30 miljoen per jaar komen. En ook Firpo is nog gehaald.

Aan het einde van de streep zijn er 6 waterdragers vertrokken, zijn er twee waterdragers bijgekomen en zijn er twee absolute grootverdieners bijgekomen. Dat lijkt mij in het beste geval een break-even voor Barcelona en zou wel eens een meerkost kunnen worden.

Dus zelfs als Coutinho (die minder dan 12 miljoen zou verdienen) zou vertrekken lijkt de transfer van Neymar (die meer dan 20 miljoen zou gaan verdienen) wel eens zeer lastig kunnen worden. Al zou de zaak wel kunnen veranderen als een Rakitic zou vertrekken.

Coutinho naar PSG. Neymar naar Real en Vinicius naar Barca betaalt Real nog 100 miljoen aan PSG. Lijkt mij een goede deal

13 augustus 2019 om 08:51

Waarom zou Real in vredesnaam Vinicius naar Barça laten gaan? Sensationeel talent waarvan Real de komende jaren nog heel veel plezier aan gaat beleven lijkt me!

13 augustus 2019 om 08:54

je moet niet alles serieus nemen, ik weet ook wel dat dit nooit gaat gebeuren.

Ik wil neymar niet terug zien bij Barca en dacht als Real zo dom is om die onruststoker binnen te halen misschien zijn ze wel zo gek om Vinicius in de ruildeals te betrekken

13 augustus 2019 om 08:57

Haha ik zie het uiteindelijk wel gebeuren dat Neymar terugkeert bij Barça. Ze zitten alleen nog steeds verschrikkelijk met Coutinho in de maag.

13 augustus 2019 om 09:10

Beide zijn zo "dom" dat ze hem willen halen. Echter wat heeft barca in jou ruildeal te zoeken.
Als psg zijnde zou ik dan liever vinicius willen dan coutinho.

13 augustus 2019 om 09:15

Wishfull thinking noemen ze dat, ik moet Neymar niet en ben erg gecharmeerd van Vinicius

13 augustus 2019 om 11:54

Nee. Gewoon nee

Als Neymar binnen het zelfde jaar de gouden bal wil winnen en terug wil uitblinken moet hij naar Madrid.

Daar zal hij weer kunnen uitblinken en het team op sleeptouw kunnen nemen.
Bij Barca zal heb je Suarez , Coutinho, Griezman, MESSI en consorten rondlopen. Hij zal zich daar weer moeten bewijzen.

Bij real heb je dat minder. Ik zie hem echt liever bij Madrid dan bij Barca. Zal ook mooi zijn voor el Classico 😍

13 augustus 2019 om 11:56

Ik denk dat neymar bet lesje van de ballon dor wel heeft gehad. Die wil het liefst terug naar barca om wille van zijn spel vreugde

13 augustus 2019 om 12:36

Als een speler van 200 miljoen euro zich nog moet bewijzen..

Dit moet je toch niet willen deze arrogante kwal.
Barcelona heeft al Messi, Suarez, Griezmann en Dembele.
Mocht dit gaan gebeuren dan is dit heel erg zonde van Dembã©lã© tenzij hij naar PSG gaat.
Hopelijk gebeurt dit niet maar ik ben er bang voor.

13 augustus 2019 om 09:34

Mbappe op links Cavani in de spits Dembele op rechts.

Zo heb je echt een prima aanval, eventueel Di Maria achter Cavani.

13 augustus 2019 om 10:12

Dan adviseer ik PSG wel om een zuurstofapparaat aan te schaffen. Die gaat Cavani echt wel nodig hebben als hij 90 minuten het tempo van die vlugge japie's moet bijbenen.

Wat een voorhoede gaat dit worden. Neymar, Messi, Dembele, Griezmann, Suarez en Coutinho. Ik ga er dan vanuit dat Coutinho weg gaat.

Ik hoop zo dat dit doorgaat.

13 augustus 2019 om 11:21

Geen enkele coach met verstand gaat dat doen. Totaal geen balans in het team en jagen wordt onmogelijk met een verouderde Suarez én een Messi in je team as. Neymar blinkt ook al niet uit in verdedigend werk.

Ik hoop dat het doorgaat!

Als hij in zijn vel zit en op een plek is waar hij wilt zijn, denk ik dat de maniertjes weer verdwijnen en is de blessuregevoeligheid plots een stuk minder. Ook hij beseft dat Messi aan zijn laatste jaren bezig is en het lijkt me aannemelijk dat hij zichzelf nu wat beter in het plaatje ziet passen.

De afgunst van de massa is nu groter dan zijn statistieken op het veld. Ik geef het 1 positief Barca jaar en de wereld is gekanteld. Zin in!!!!!!!!!!!!!

13 augustus 2019 om 11:57

Heeft weinig te maken met messi ouder worden. Ze waren een ongelooflijk goed duo.

13 augustus 2019 om 12:06

Zeker, dat staat buiten kijf. Maar er ging toentertijd een gerucht rond dat hij geen 2e viool wilde blijven. Nu past zijn leeftijd beter bij deze uitspraak denk ik; meer ervaren, bekend met de Europese druk en beter wetende wat hij wilt.

Deze saga kan nog weleens lang gaan duren. Ondanks dat ik geen voorstander ben van Neymar naar Madrid halen, wil ik hem toch liever bij Real zien dan bij Barcelona. Anders kunnen we de Clasico’s net zo goed schriftelijk afdoen. Messi, Griezmann, Suarez, Dembele en Neymar.. dan wil ik niet weten hoe veel punten we dit keer achter Barcelona gaan eindigen. We zullen zien welke club het gaat worden. Zijn shirtjes zijn uit de winkel van PSG gehaald dus zijn vertrek lijkt mij al vast te staan. Ik denk dat hij teruggaat naar Barcelona wat betekent dat het weer een zwaar seizoen voor ons Madridistas gaat worden.

Neymar bij Real Madrid, dat past wel. Krijgen we dat ouderwetse Madrileense theater van uit de jaren 60 weer een beetje terug.

Het zit er dus echt aan te komen. Abidal , Javier Bordas en André Cury vliegen vandaag nog naar Parijs om de mogelijkheden te bespreken. Volgens Rac1 is een akkoord dichtbij en gaat het over een som van 50 tot 100 miljoen + speler(s). Over welke spelers het gaat, is nog niet duidelijk. Barça zou de komst deze week nog willen officialiseren.

Coutinho is daarnaast ook opweg naar Bayern Munchen. Het zou gaan over een huur + verplichte optie tot koop van +- 90 miljoen euro. Bayern zou voor de huur niets moeten betalen, maar neemt het volledige salaris van Coutinho over.

Onbegrijpelijk. Minimaal 200 miljoen euro voor deze drama queen. Een rol in Gtst zou eerder bij hem passen. De voetbalwereld is gek geworden door zulke bedragen te betalen.

13 augustus 2019 om 12:00

Ja joh. Die neymad bakt er als voetballer helemaal niks van

Maar hoeveel kan Barca nog uitgeven , en hoeveel kan Madrid nog uitgeven . Barca heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd, en deze transferperiode ook echt wel weer veel. Is die 120 tot 200 miljoen dan wel beschikbaar , ik kijk natuurlijk veel naar Madrid nu en ze hebben de afgelopen paar jaar weinig uitgegeven en veel verdiend. Waar zou je een Neymar willen neerzetten op het veld bij Madrid, en hebben wij het geld dan wel voor zo een superster . Links staat hazard daarachter vinicius daarachter nog Bale . Rechts asensio rodrygo isco Vasquez. Benzema in de spits samen met jovic. Bovendien ben ik het een met @De toekomst zijn gedrag op en naast het veld , en zijn kosten staan in mijn ogen ook niet echt in verhouding met zijn kwaliteit. Hij is zonder twijfel heel goed maar mentaal geen voorbeeld atleet wat je wilt hebben bij Een absolute topclub. En ik snap wel waarom Madrid hem nu wilt binnenhalen, dat is vooral om Barca een steek onder water te geven , en om te zorgen dat het verschil niet te groot wordt dit jaar. Voor de toekomst zie ik wel mbappe naar Madrid komen , maar ja alleen vandaag telt in het huidige voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren