Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Bommel tevreden over invaller Lozano: ‘Hij laat zien dat hij graag wil’

Laatste update:

PSV-trainer Mark van Bommel was na afloop van de met 0-1 gewonnen wedstrijd tegen FK Haugesund vooral tevreden over het behaalde resultaat. De oefenmeester zag zijn ploeg niet groots spelen tegen de nummer acht van Noorwegen. "Het was niet goed, maar je wint wel met 1-0", zei Van Bommel voor de camera bij SBS 9.

De overwinning in Noorwegen biedt perspectief voor de return in Eindhoven. "Normaal gesproken moeten wij volgende week voor eigen publiek doorgaan", vindt Van Bommel. "Het was niet zoals het moest, vooral in de eindfase maakten we verkeerde keuzes. De bal kwam daardoor vaak net niet aan. We hebben geen grote kansen weggegeven. Maar er waren wel gevaarlijke momenten voor ons doel."

Ook Hirving Lozano was onderwerp van gesprek. De Mexicaanse aanvaller wordt gelinkt aan een transfer en begon ook tegen Haugesund op de bank. In tegenstelling tot afgelopen weekend tegen FC Twente (1-1) mocht Lozano nu wél invallen. "Hij liet zien dat hij graag wil", aldus Van Bommel, die verder niet wilde ingaan op de situatie rondom de vleugelspeler.

Pablo Rosario was minder kritisch op het vertoonde spel dan zijn trainer. "We hadden een groot gedeelte van de wedstrijd onder controle”, vertelde de middenvelder. "De tweede helft kregen we het moeilijker, maar ook die wedstrijden moet je naar je toe trekken. We gaan met drie punten weg, ik ben wel tevreden. We gaan met volle kracht naar de wedstrijd van volgende week in eigen huis."

Verdient Hirving Lozano een basisplaats bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tevreden? Waarover precies?

8 augustus 2019 om 21:53

Resultaat

8 augustus 2019 om 21:58

Dat is in Eindhoven toch al jaren het geval, resultaat telt en verder niks. Al die keren dat er slecht gespeeld werd en toch in blessuretijd gewonnen werd het elftal bejubeld. Nu het sinds de winter ook geen resultaat oplevert, dan wordt het een probleem. Prachtig aanvallend voetbal hoeft niet, het merendeel van het publiek daar is gauw tevreden. Van Bommel spreekt ook nog altijd zo: het slechte spel negeren en het resultaat benadrukken.

8 augustus 2019 om 22:03

Misc heb je wel een punt. Tm 2018 was t resultaat wel prima maar op de langere termijn is t voetbal ook belangrijk.

8 augustus 2019 om 23:03

Wat een onzin Ajaxaddict. Geen enkele PSV supporter is tevreden met het spel van vanavond.

8 augustus 2019 om 23:09

@benzema dat zegt hij toch ook niet.

9 augustus 2019 om 08:47

Ach, je kunt hier wel zeggen dat het bij PSV alleen om het resultaat draait, maar ik kan me ook nog een hele hoop tevreden Ajacieden herinneren die zeer tevreden waren toen Ajax onder de Boer 4 jaar kampioen werd, ook al was het spel niet om aan te gluren en was het vooral tikkie breed, tikkie terug voetbal.

Als PSV fans zien we ook liever dat het spel sprankelend is en dat PSV op een grootse manier al de wedstrijden wint, maar als dat niet lukt ben ik alsnog tevreden dat ze tenminste winnen. En dat is denk ik zo bij iedere voetbalfan van iedere club...

9 augustus 2019 om 14:03

Er zijn juist veel Ajacieden die de tijd van de Boer drie keer niks vonden. Liever een seizoen zoals onder Bosz dan slecht en lelijk resultaat voetbal. Respect voor de Boer is er wel: het waren hectische tijden en de selectie was best karig. Dus knap om vier keer op rij kampioen te worden. Maar met name de laatste seizoenen waren qua spelbeeld bedroevend..

9 augustus 2019 om 00:28

Inderdaad. Ik wilde lekker PSV kijken in de verwachting dat ze weer eens vrij konden combineren en lekker spelen. Ik ben na 60 minuten maar naar Feyenoord over geschakeld omdat het niet aan te zien was. Ik hoop dat het snel beter wordt.

Wat is dit Psv slecht zeg. Ziet van bommel zelf niet dat dit niet werkt? Of is hij echt zo eigenwijs?

8 augustus 2019 om 21:57

Hij is echt zo eigenwijs. Net als Seedorf. Of net als Kuijt of Robben als die ooit hoofdtrainer zijn. Dat kan soms een grote kwaliteit zijn, maar dan moet je het wel echt 9 van de 10 keer bij het juiste eind hebben. Anders gaat het juist tegen je werken..

8 augustus 2019 om 22:18

Och man, je weet helemaal niet hoe van Bommel is als trainer. Hij heeft op het allerhoogste niveau gespeeld en jij denkt dat hij niet ziet dat het niet goed is? Je hoeft de buitenwereld niet te vertellen wat ze allang weten. Vorig seizoen begon hij met sprankelend voetbal en was iedereen lyrisch, nu loopt het stroef en is het nog niet op de rit en branden we hem net zo makkelijk weer af. Ik zou als trainer al die mensen ook niets vertellen, als je weet dat ze zelf allang al een mening hebben. PSV moet en kan beter, het heeft helaas meer tijd nodig, tijd die ze jammer genoeg niet hadden. En wij supporters blijven eeuwig ongeduldig...

8 augustus 2019 om 22:23

Ohh ik ontken ook niet dat hij zelf niet ziet dat het slecht loopt.... Ik zeg alleen dat ik Van Bommel inschat als iemand die te eigenwijs vasthoud aan zijn eigen ideeën, waardoor er uiteindelijk weinig gaat veranderen.

8 augustus 2019 om 22:31

De Toekomst, Seedorf presteerde bij AC Milan anders wel gewoon goed. Veel beter dan de mensen voor en na hem. Er kwam een lijn in het spel en er werd vis een gedachte gevoetbald.

8 augustus 2019 om 22:33

Ik zeg toch ook niet dat je niet succesvol en eigenwijs tegelijk kan zijn?

9 augustus 2019 om 00:30

@d-bergkamp.

Ben met je eens dat Seedorf het bij Milan prima deed.
Echter heeft de toekomst wel een punt, hij moest weg doordat ie niet door een deur kon met het bestuur en de spelersgroep door zijn eigenwijsheid.
Dit was de reden van zijn ontslag, qua cijfers deed ie t prima.
1 vraag alleen, wie waren de mensen voor hem dat ie het beter deed? Allegri? Was wel kampioen geworden, ancelotti? Spreekt voor Zich.
Na hem zeker, hoewel gezegd mag worden dat het materiaal met het jaar minder werd

9 augustus 2019 om 08:13

Slecht is een understatement! Dit was van een niveau eerste divisie van psv.
Benieuwd of van Bommel het kan keren, want het wordt met de wedstrijd slechter........

Van Bommel was weer lekker spraakzaam dus... Waarom geeft hij überhaupt nog interviews? Hij wil niks toelichten en komt voor de rest ook nooit met wat interessants.

Van Bommel gaat helemaal nergens op in. waarom geef je dan nog interviews? ook een lekker signaal naar je supporters op deze manier

8 augustus 2019 om 22:56

Ik ben wel echt enorm benieuwd waarom dat krediet zo groot is en waarom v. Bommel toch al als toptrainer genoemd wordt. Het spel in de eerste seizoenshelft was leuk en de resultaten erg goed, maar ook daar zaten 3-4 slechte wedstrijden tussen die eigenlijk puntverlies hadden moeten zijn. Vervolgens vreselijk voetbal zonder resultaat in de tweede seizoenshelft, waarin iedereen elkaar de hand boven het hoofd hield want ze waren zo goed en stonden toch nog steeds bovenaan. Ik wil niet bashen, vraag me gewoon oprecht af waarom men allemaal zo blij is/was met v. Bommel

9 augustus 2019 om 08:52

niemand noemt van Bommel een toptrainer... hij is een beginnend trainer en moet nog veel leren.

men was blij met van Bommel, vooral omdat hij als speler van PSV echt de leider op het veld was en succesvol was. Men hoopte dat dit ook zo door zou gaan als trainer. Helaas lijkt het er echter vooralsnog niet echt op.

Ik vind wel dat van Bommel gewoon nog ff de tijd moet krijgen, wellicht heeft hij geleerd van afgelopen seizoen en gaat het dit seizoen beter. Als er echter dit seizoen nog steeds geen stijgende lijn in het spel van PSV zit, dan mag er van mij ook wel een nieuwe trainer komen.

Dit lezende krijg ik pardoes een aanval van plaatsvervangende schaamte. Ik krijg meer en meer de indruk dat van Bommel degene is die slecht ligt in de groep. Dat Rosario het wel goed vond, is gewoonweg tenenkrommend. Dat hij niet kan voetballen wisten we al. Analyseren is aan hem ook niet besteed.
Met dit spel gaan we dit seizoen he-le-maal niéts klaarspelen. Het is één groot drama. Zowel bij de spelers, als bij de technische staf, als ook bij de technisch directeur.

8 augustus 2019 om 22:07

Rosario kan dus niet voetballen en niet goed analyseren. Ook is hij niet iemand die de lat erg hoog legt blijkbaar. Wat maakt hem dan zo'n goede aanvoerder?

8 augustus 2019 om 22:13

Er is helemaal geen aanvoerder bij dit Psv. De Jong was iemand die team kon motiveren om er vol voor te gaan. Ik zie in geen enkele psver een aanvoerder. Ja misschien Affelay maar die heeft in zoveel jaar geen wedstrijd gespeeld.

8 augustus 2019 om 22:13

Hetzelfde praten als van bommel😄😄

8 augustus 2019 om 22:32

@Sander1410, Afellay is verre van een aanvoerder. De eerste die zijn koppie laat hangen, het meest arrogant van allemaal en heeft overal ruzie gehad omtrent zijn mentaliteit en karakter. Dus dat is de aan voerder van Mark...

8 augustus 2019 om 22:38

Dat werd ook gezegt over Van Persie, Kuyt etc dat ze arrogant waren. Toch hebben ze het tegendeel bewezen. Ik heb Affelay laatste jaren niet gevolgd maar met zijn leeftijd zou hij wel beter weten gok ik.

8 augustus 2019 om 22:50

Kuyt zijn sommige mensen pas arrogant (aanwezig is wellicht den beter woord) gaan vinden na zijn terugkeer. Toen hij naar de Eredivisie kwam had niemand toch het idee dat hij een slechte arrogante aanvoerder zou zijn?

Voor Affelay kan ik het niet beoordelen qua zogenaamde arrogantie of mentaliteit wat hierboven staat. Wat ik persoonlijk wel opvallend/jammer vind, is dat hij bij de eerste eredivisie-wedstrijd van het seizoen niet meereist en niet aanwezig is (bus, tribune, bank, kleedkamer of waar dan ook)

8 augustus 2019 om 22:54

Ik ga jullie dan maar uit de droom helpen....
Affelay heeft 2 jaar!!! geen wedstrijd gespeeld. In de jaren daarvoor ook vaker niet dan wel. Allemeaal door blessureleed. Hij is niet geschikt meer voor top-voetbal. Laat staan dan dat hij een leider is op het veld. Dat hem een contract is aangeboden vond ik al onbegrijpelijk. Wie heeft zichzelf hier wijs gemaakt dat hij nog een bijdrage kan gaan leveren aan dit PSV? Hoog uit eens een potje tegen RKC misschien of een bekerwedstrijdje, maar dat is jet dan wel. Het is misschien hard, maar we zijn potverdikke toch geen sociale opvangplaats? Dat van Bommel iemand met zo'n vooruitzicht dan aanvoerder maakt is net zo onbegrijpelijk.

8 augustus 2019 om 23:37

Wat een slap gelul allemaal.niemand van jullie is er bij in de kleedkamer of tijdens alle trainingen hoe weten jullie dan wat er wordt gezegd achter gesloten deuren en wat voor invloed rosario heeft op de groep? Psv is slecht begonnen en had de omstandigheden ook niet mee maarja dat kan nou eenmaal gebeuren is niet het einde van de wereld.zijn pas net begonnen dit seizoen met zowat een heel nieuw elftal geef ze dan ook de kans om te ontwikkelen.dat afbranden van jou Sneek is ook echt vermoeiend jij hebt in je hele leven nul komma nul toegevoegd aan psv net alsof jou mening er toe doet.

9 augustus 2019 om 00:23

@Ryan030
Nu ben ik de laatste die zal beweren dat mijn mening er toe doet. En nee, ik heb nog nooit ook maar iets toegevoegd aan PSV (behalve hartstochtelijk fan sinds 1987 dan). Gelukkig hebben we mensen zoals jij die dat wel doet en wel weet wat er achter gesloten deuren gebeurd? Vertel me eens: wat voor invloed heeft Rosario op de spelersgroep?

9 augustus 2019 om 03:11

Dat rosario het goed vond is logisch. Zijn trainer heeft hem namelijk het voorbeeld gegeven dat als het zeer slecht is, dat het volgens hem goed is.

Dit gaat echt een heel lang seizoen worden voor de PSV supporters. Er zit geen enkel idee achter het spel van PSV en van Bommel verteld nu gewoon al een half jaar dat het spel redelijk tot goed is. Dit geeft mij aan dat hij helemaal niks gaat veranderen. Rosario, Dumfries, Sadilek en Viergever die week in, week uit beroerd mogen spelen zonder enige consequenties.

8 augustus 2019 om 22:53

Behoorlijk mee eens, alleen Vierge er vind ik onterecht bekritiseerd worden. Enige waarvan ik nog oprecht denk dat ie baalt dat het niet loopt.
Dumfries is gewoon continu boos en verongelijkt, dat is al lang niet meer opvallend.
Enige wat je Mark van Bommel kunt nageven, is dat ie wel gelijk heeft gehad om Guti niet op te stellen, want daar zit ook echt helemaal niks in...

Hou toch op. Lozano viel verschrikkelijk in, kreeg de bal niet bij de juiste kleur, had oogkleppen op, onnodige overtredingen, onnodige kaart, onnodig naar de grond gaan.. Liet echt niet zien wat hij normaal kan.

"We gaven geen grote kansen weg".... Nou, een normale ploeg had er echt wel één kans afgemaakt. Deze Noorse ploeg had wereldkansen nodig. Wat was die aanval slecht. Als je de verdediging + middenveld ruilt met dat van PSV, dan heb je een prima team.

En welke wedstrijd Rosario gespeeld heeft weet ik niet.

Thuis afmaken, maar veel rondes verder ga je niet komen op deze manier

Pff Bommel weer. Die jongen was alleen fel, verder alles verkeerd gedaan. En dan tevreden zijn.

Vraag aan v Bommel. Waarom altijd andere dingen dan dat iedereen ziet? Zeg gewoon “goed te zien dat hij gretig was, maar zal echt nog wel meer moeten brengen gezien zijn potentie en ambitie. Hij kan en moet beter en dat weet hij ook wel” Dan ben je positief en zeg je precies wat iedereen ziet..

Wat vervelend dat hij elke vraagt ontwijkt en een antwoord geeft alsof iedereen dom is. Hij is zo geforceerd op zoek naar zogenaamde filosofische afwijkende antwoorden. Man zo doorzichtig en irritant onderhand. Zou hij wel aangesproken worden door Gerbrands? John ds Jong zie ik dat niet doen namelijk.

8 augustus 2019 om 22:26

Ben jij niet dezelfde supporter die hem jaren lang heeft bewierookt toen hij een PSV shirt aan had en successen boekte? Als ik lees hoe je nu over hem denkt dan snap ik dat hij niets meer uitlegt aan de supporters.... En het feit dat je denkt dat een professionele organisatie niet kritisch is op elkaar, het is zo makkelijk dat klagen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het iets oplost. Ik ben misschien te positief, dus loop niet de hele avond mijn eigen club af te branden. Het zou weinig met supporteren te maken hebben.

8 augustus 2019 om 22:31

Ben jij een offensief tegen mij begonnen. Ja ik was blij met hem als speler, zie in hem nog steeds potentie als trainer, maar erger mij (net als iedereeen behalve jij) aan zijn enigzins verongelijkte en arrogante houding. Hij hoeft niets uit te leggen en is mij zeker geen uitleg schuldig maar zeg geen dingen waarvan iedereen ziet dat het anders is.

Ik ben inderdaad kritisch beredenerend maar zie helaas zeer weinig aanknopingspunten en ben bang dat we een klote seizoen tegemoet zien terwijl er voorin zoveel potentie zit. Zo zonde en tegelijk veel onbegrip over zo een onevenwichtige selectie zonder ervaring, leiderschap en voetbalintelligentie...

9 augustus 2019 om 00:45

@romarky.

Je mag toch best kritisch zijn op een trainer ondanks dat het een goeie speler was? Hij geeft toch ook dom commentaar? Mensen hebben van basten ook helemaal afgefikt als trainer zijnde, was een veel grotere speler dan van Bommel, of wat dacht je van maradonna?
Als dit zijn houding is en blijft, kan ie beter in de eredivisie aan het werk blijven, de pers in de top landen maken je helemaal met grond gelijk

8 augustus 2019 om 22:28

Precies! Ik wil en kan me niet voorstellen dat Gerbrands blij is met het doen en laten van van Bommel. Ik herken mij niet meer in dit PSV. Het is tenenkrommend wat er nu allemaal gebeurd en iedereen dekt elkaar of praat het goed. Bang als ze zijn gezichtsverlies te lijden. Ondertussen smeult er vanalles onderling. Ik voorzie een ontslag in februari voor de trainer. Dan mag ook de Jong zijn conclusies trekken...... kortom: een verloren seizoen.
@ Romarky
Een supporter is niet enkel klapvee. Wij zij blij als er succes is en zijn bezorgt bij tegenslag. Beide keren mag dat best worden benoemd. Dat heet betrokkenheid.

8 augustus 2019 om 22:32

Helemaal eens, maar hoop stiekem op 2 ervaren middenvelders met leiderschap en voetbalintelligentie die anderen beter laten voetballen en positioneren. Dan kunnen ze voorin knallen. 2 spelers als Guardado en V Ginkel.

8 augustus 2019 om 22:42

Ook eens. Het middenveld is nu voor het overgrote deel pure middelmaat. Helaas heb ik niet de indruk dat de Jong met middenvelders bezig is. Laat staan met 2. Terwijl hier juist de oplossing ligt voor het huidige probleem. Iedereen (behalve Romarky) ziet dat, maar men steekt liever de koppen in het zand.

8 augustus 2019 om 22:49

Twee middenvelders? Met Guti, Pereiro, Hendrikx, Sadilek, Rosario, Ihattaren, Thomas, Ramselaar en Afellay moet er toch wel een succesvol middenveld geformeerd kunnen worden? En oké, misschien moet er nog één speler bij, maar als je dan de goede haalt, zou je echt wel uit die lijst opties twee goede kunnen halen die samen een succesvol middenveld kunnen vormen...

8 augustus 2019 om 23:01

@De Toekomst
Even serieus nu. Wie van deze spelers had jij nu graag bij Ajax gezien? En dan bedoel als basisspeler hè. Ik zou hier in ieder geval geen succesvol middenveld van kunnen maken. Hier kun je Europa domweg gewoon niet mee in.

8 augustus 2019 om 23:22

Mwah, op dit moment zit Ajax wel echt op zijn top denk, dus op dit moment hoef ik geen van die middenvelders bij Ajax te zien in de basis. Echter is Ajax als club dus aan het pieken nu, maar normaal gesproken zou ik wel met Ihattaren, Pereiro of Guti en een controleur kunnen spelen als Nederlandse topclub.. Ik ben een hele tijd wel fan geweest van Hendrikx en zag in hem een speler die het niveau van Blind kon halen op het middenveld. Helaas is hij echter ver teruggezakt, maar goed..

8 augustus 2019 om 23:23

Haha ik zie de problemen ook wel, ik klaag er alleen een stuk minder over. Het grappige is dat de Toekomst, een rasechte Ajacied nog wel, positiever is dan jullie. En vergelijken met Ajax heeft niet zoveel zin, die hebben nu eenmaal een iets grotere portemonnee.

Een gefrustreerde invalbeurt maar als resultaat enkel overtredingen maken en balverlies lijden.
Wat deelde hij in de malaise zeg.
Weliswaar gewonnen maar dit was gewoon PSV onwaardig.
Geen reclame voor het voetbal.
Gelukkig daarna nog ingeschakeld op die wedstrijd van Feyenoord.. Wat een verschil in beleving en strijd!

Zondag weer een ander elftal, Mark? Hij begon vorig jaar nog steevast met een vaste elf, maar al geruime tijd is het wisselen geblazen in de basis. In de basis gaat er heel veel mis bij PSV, omdat er hele armoedige spelers rondlopen. Symbool daarvoor staat ironisch genoeg onze aanvoerder: Pablo Rosario. Wat een lachertje. Daar begint de ellende al en die trekt zich door tot alle hoeken van het veld. Om te beginnen in het doel. Van rechtsachter tot linksachter in de verdediging is het matig, met Baumgartl uitgezonderd. Zelfs op aankoopvlak is het pure middelmaat met een Afellay die nog niet wedstrijdfit is en een Lato. Te bedenken dat je je belangrijkste wedstrijden van het seizoen al hebt gespeeld. Voorin zijn er 5 spelers ter beschikking die allen het beste uit de verf komen op de positie van linksbuiten. Ze worden echter bij gebrek aan balans misbruikt als spits en rechtsbuiten. Op linksback hebben we nog een middenvelder lopen en v. Bommel weet na - ik weet niet hoeveel maanden inmiddels - nog steeds niet wat zijn beste middenveld is. Ik begin deze coach dan ook steeds meer zat te worden. De manier waarop hij zich langs de zijkant gedraagt helpt daar allerminst bij, eveneens de manier waarop hij de pers te woord staat. Hij acteert echt een toptrainer, kijkt altijd heel moeilijk en gaat dan in veel bewoordingen vertellen wat eigenlijk heel simpel is. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ook ik krijg heimwee naar Cocu. Cocu had veel meer een organisatie staan, ondanks dat het voetballend ook niet altijd even denderend was, was er wel resultaat. Het zit ook gewoon niet goed met de scouting en de top bij PSV. Wij simpele zielen concluderen allemaal dat het middenveld van PSV te wensen over laat, maar er gebeurt gewoon helemaal niets. Vandaag valt dood leuk Hendriks weer in en speelt Pereiro in de basis. Het is echt een beleid om van te janken. Spelers die nadrukkelijk met een transfer bezig zijn en van wie al afscheid werd genomen in de zin van dat deze spelers niet meer in de plannen voorkwamen en mogen vertrekken. Wanneer wordt Afellay eens fit? Wanneer wordt Lato eens fit? Waarom is Boscagli gehaald, maar speelt Sadilek nog linksback? Waarom spelen Bergwijn en Malen op posities die niet hun sterkste is? Waarom laat v. Bommel Luckassen spelen tegen Basel en Ajax, maar neemt hij hem niet eens mee naar Noorwegen? "Hij had nog alles in zich". Ik word zo moe van die inconsistente beslissingen van v. Bommel. Hij laat steeds meer in acties zien dat het een slechte trainer is. Hoezeer hij ook in bewoordingen wil doen laten blijken dat hij een toptrainer is. Het wordt een zwaar en lang seizoen vol frustraties vrees ik. We hebben nog tot twee september, maar ik heb geen vertrouwen meer in v. Bommel en ook de Jong. Het zijn beginners die hun sporen hebben verdiend als voetballers, maar die in hun huidige functie kopje onder gaan en van PSV een zinkend schip maken.

PSV gaat een heel groot probleem krijgen qua scorend vermogen dit seizoen. Tegen een club als Haugesund lukt het creëren van kansen nauwelijks en een veldgoal scoren helemaal niet. Belooft weinig goeds... ☹

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren