Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Raiola bezorgt Berghuis jaarsalaris van twee miljoen euro bij Feyenoord’

Laatste update:

Steven Berghuis verlengde zijn contract bij Feyenoord onlangs tot medio 2022 en volgens Voetbal International heeft zaakwaarnemer Mino Raiola ervoor gezorgd dat de vleugelaanvaller voortaan een jaarsalaris van circa twee miljoen euro opstrijkt. Daarnaast is er naar verluidt een bepaling in de verbintenis opgenomen waarin staat dat Feyenoord zich vanaf volgend jaar zomer soepel dient op te stellen bij interesse van buitenlandse clubs.

Met de contractverlenging kwam een einde aan de geruchten over een overgang richting PSV. Berghuis benadrukt echter tegenover het weekblad dat hij een verhuizing richting Eindhoven nooit serieus heeft overwogen. “PSV had belangstelling. Maar tegelijkertijd eigenlijk ook weer niet. Mijn zaakwaarnemers hebben wel met de club gesproken, over hoe of wat. Maar Feyenoord was vanaf het begin duidelijk dat ze me niet aan PSV wilden verkopen. Zodoende is het uiteindelijk nooit tot een keuze gekomen.”

De oude verbintenis van Berghuis in De Kuip liep door tot medio 2021. De 27-jarige buitenspeler speelde eerder voor Watford en sluit niet uit dat hij op termijn aan een tweede buitenlands avontuur begint. “Ik heb nog wel de ambitie om in het buitenland te spelen”, zei Berghuis maandag tegen het Algemeen Dagblad.

Feyenoord nam Berghuis in 2016 op huurbasis over van Watford, dat de vleugelspits een jaar later definitief verkocht aan de Rotterdamse club. Berghuis veroverde in drie seizoenen bij Feyenoord eenmaal de landstitel en TOTO KNVB Beker en tweemaal de Johan Cruijff Schaal en staat op 45 doelpunten en 37 assists in 121 officiële wedstrijden.

Denk jij dat Steven Berghuis volgend jaar zomer gaat vertrekken bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
6 augustus 2019 om 17:27

2 miljoen voor een eredivisiespeler die iets beter is dan de gemiddelde Feyenoorder is meesterlijk gedaan door Raiola. Ik denk dat ik Mino ook maar eens ga bellen, misschien wil hij mijn zaken ook wel behartigen voor een vriendenprijsje. Ik zit in een rolstoel maar denk dat hij voor mij nog een contract uit het vuur kan halen als 3e keeper bij Juventus

6 augustus 2019 om 17:46

Iets beter? Heb je kijk op het spelletje? Berghuis is Feyenoord, veruit de beste speler.

6 augustus 2019 om 19:59

Nee, ik heb geen, of in ieder geval niet genoeg, kijk op het spelletje anders had ik wel trainer geweest van een mooie club

Natuurlijk is hij veruit de beste speler van Feyenoord maar als ik had gezegd dat hij iets beter was dan de gemiddelde eredivisie speler, had ik iedere Feyenoorder in mijn nek gehad. Ik ga die jongen echt niet de grond in boren, hij heeft het bij AZ meer dan prima gedaan en bij Feyenoord idem dito. Ik heb in een ander topic al verteld dat Feyenoord zonder hem niet veel voor stelt maar laten we nou alsjeblieft geen Messi van die jongen maken. 2 miljoen is zwaar overbetaald maar ik begrijp wel waarom Feyenoord het betaalt. Zonder hem zou Feyenoord er nog een kluif aan hebben om de play offs te bereiken om Europees voetbal te spelen, nu hebben ze nog kans op plek 3.

6 augustus 2019 om 22:52

Klopt en heeft gruwelijk slim misbruik van zijn situatie gemaakt door te doen alsof hij ooit op de aanbieding van Psv zou ingaan. Pakt nu 2miljoen en volgend jaar komt er een “interessante” aanbieding uit Italie. Feijenoord is hard genakt.

Je kan veel over hen zeggen als zaakwaarnemer maar hij zorgt wel altijd goed voor zijn cliënten

6 augustus 2019 om 16:41

Dat sws hij is goed in zijn werk.
Maar hoofdpijn voor elke club

6 augustus 2019 om 17:09

Lekker boeiend! Hij wordt betaald om de belangen van voetballers te behartigen. En daar is hij heel goed in.

6 augustus 2019 om 18:10

Vind je dat echt, financiële belangen absoluut volkomen mee eens. Ik heb mijn twijfels bij het carrièrepad wat hij uitstippelt.

6 augustus 2019 om 17:21

Denk dat je ook wel makkelijk kn onderhandelen, je zegt gewoon mijn cliënt wilt dit jaarsalaris en dan tekenen we voor een jaartje bij. Als hij dat niet krijgt is hij volgend seizoen transfervrij en lopen we gratis de deur uit. Lijkt me in dit geval niet heel erg moeilijk onderhandelen.

Met alle respect maar als Feyenoord zijnde zou ik Berghuis gewoon voor een 18 miljoen verkocht hebben aan PSV. Daar haal je wel een leuk talent voor terug (of 3 eigenlijk) en dan wordt je er als team nog beter van ook (vleugelaanvaller, verdediger en centrumspits).

6 augustus 2019 om 17:26

Alsof PSV 18 miljoen gaat betalen voor een speler.

Onverantwoord als Feyenoord zijnde als dit klopt. Ja, hij is de beste speler daar. Echter spelen ze geen CL en behoren ze niet eens tot de top van NL.

6 augustus 2019 om 16:48

Inderdaad, leuk dan voor Berghuis, heel slecht voor feyenoord! Hij is the best of the rest, maar geen speler die je elftal naar een structureel hoger niveau tilt!

6 augustus 2019 om 16:48

Zonder Berghuis al helemaal niet, maar top 3 is inderdaad niet de top van NL en zeker met een fantastische PSV horen ze er niet bij...

6 augustus 2019 om 17:00

Met de huidige selectie van Feyenoord is het zeker geen top van Nederland nee. Het gat tussen PSV en Ajax is groter dan het gat met de subtop. Zolang Feyenoord geen fatsoenlijke spelers kan halen en het alleen maar moet hebben van transfervrije spelers, is het voor mij geen top nee. De huidige selectie is slechter dan dat van van vorig jaar en toen zakte de selectie al door het ijs, dus wat gaat Feyenoord dan doen? Transfervrije spelers aantrekken en een koopje uit Stam zijn netwerk. Dan hoor je naar mijn mening niet bij de top van Nederland nee.

6 augustus 2019 om 18:11

Dus waar je, je spelers haalt moet bepalen of je bij de top van Nederland hoort? Waar haalt PSV zijn spelers dan vandaan? Voor alsnog laat PSV zien niet veel beter te zijn dan Feyenoord dus help mij even... Narshing en Fer zijn gewoon prima spelers om te halen. Als die twee geen Nederlanders waren en ze werden uit het buitenland gekocht vond iedereen dat goede spelers... het mankeert Feyenoord duidelijk aan de verdediging, maar het is vaak leuk om Feyenoord steeds te plaatsen als een of andere suptop... als jr zelf niet inziet wat er mis ging vorig seizoen dan snap je best weinig van voetbal. Als de selectie zo erg door het ijst zakte, verklaar dan eens hoe het kan dan Feyenoord de meeste punten tegen de toppers/linkerrijtje haalde? Meer dan bijv Ajax en PSV... het zal wel jouw kijk op voetbal zijn dat je zelf niet kan bedenken waar het aan lag en het alleen op kwaliteit te gooien...

6 augustus 2019 om 16:58

Wat een onzin. Hij is je beste speler met erg goede statistieken. Daar mag je juist wel wat extra voor betalen.

6 augustus 2019 om 16:59

Lijkt me ook niet verstandig voor een club die al worstelt met zijn cashflow

6 augustus 2019 om 17:05

Worstelt er helemaal niet mee, heb je de begroting gezien weer dit seizoen? Dat ze het aan verkeerde dingen uitgeven klopt, maar de cijfers zijn gewoon zwart

6 augustus 2019 om 17:21

Feyenoord heeft niet echt de luxe om ergens een speler voor een mil of 15/20 te halen (wat berghuis waard is). Ik vind hem absoluut een meerwaarde dus denk dat het wel verantwoord is.

Twee miljoen is natuurlijk een fenomenaal salaris voor een speler van Feyenoord. Gaat overigens wel direct van het transferbudget af lijkt me.

6 augustus 2019 om 16:46

Nope. Salaris huis is een andere huis dan transferpot. Salaris is een structurele kostenpost en transferpost niet. Deze extra salaris is betaald door oa het vertrek van van Persie en vilhena. Of door een hogere begroting

6 augustus 2019 om 16:50

Je kunt prima geld uit een structurele kostenpost halen voor transfers. Dit is gewoon compleet gestoord. Berghuis gaat hier niet beter van spelen, er ontstaat een hele scheve selectie op deze manier en dit verdien je ook niet meer terug met een transfer.

6 augustus 2019 om 16:54

Ik lees op voetbalflitsen dat feyenoord jaarlijks 34 miljoen uitkeert aan salarissen. Net zoveel als Psv. (2018) Dan zal de verhoging inderdaad niet uit de transferpot gaan. Het is wel meer dan ik had verwacht.

Dat is een flink bedrag voor Berghuis... We zullen nooit weten of het echt zo is maar ik vind dat men hier wel een risico neemt. Ik snap dat ze Berghuis dit seizoen moeten hebben om nog enigszins fatsoenlijk voor de dag te komen, maar je zo laten bespelen..

6 augustus 2019 om 16:50

Hoe zo bespelen? Of hij gaat weg en je hebt een speler minder of hij blijft tegen een beter salaris en gaat volgend seizoen vertrekken voor rond de 10 miljoen of iets lager, dus dat geld halen ze er wel uit en ze behouden hun beste speler....

2 miljoen is toch net zoveel als het salarisplafond van psv (en Ajax voordat ze het loslieten)?
Goed onderhandelt door Raoila.

6 augustus 2019 om 16:45

Het salarisplafond van Ajax was 1 miljoen

6 augustus 2019 om 16:50

En nu zit zo'n beetje de hele selectie aan of boven dat bedrag.

6 augustus 2019 om 16:53

Dan verdient ie dus ongeveer (komma weglaten, 1 onthouden) bijna 2 x zoveel als het oude salarisplafond van Ajax. Al kan ik het mis hebben met mn berekening.

6 augustus 2019 om 17:27

He Exclusief, welgeteld 8 spelers op het moment. Niet overdrijven he

6 augustus 2019 om 17:01

Wellicht wel, maar nu betaalt Ajax al salarissen van ruim 4 miljoen euro.

6 augustus 2019 om 17:24

@El Fenomeno

Hoe kom je daarbij dan? De grootverdiener is Tadic, 3 miljoen. Blind, Ziyech en Huntelaar zitten ook rond dat bedrag.

6 augustus 2019 om 17:30

Tadic schijnt ruim 3,5 miljoen euro te verdienen (telegraaf) en Huntelaar 3,6 miljoen euro (tubantia).

6 augustus 2019 om 17:39

Is dat niet een beetje veel voor een 35-jarige Hunter ? Op basis van afgelopen jaar volledig terecht overigens, maar het blijft een hoop geld.

6 augustus 2019 om 17:44

Voor Huntelaar vind ik het wel bijzonder veel geld inderdaad. Hij heeft een prachtige carriere gehad, maar het meeste opstrijken van de gehele selectie past niet helemaal bij zijn rol. Maar goed, hij is toch wel belangrijk en Ajax kan het wel missen volgens mij.

6 augustus 2019 om 17:56

Hee Est, ik snap dat je dit denkt. De aanleiding is het artikel van Rob Wissing inderdaad in de Tubantia. Echter was dit inclusief tekenbonus voor zijn eerste contract. Alsnog erg veel trouwens!

6 augustus 2019 om 18:14

Oh dan verdient hij maar de helft van een bankzitter bij Ajax, alleszins acceptabel.

6 augustus 2019 om 17:06

Het salarisplafond van PSV is 1 miljoen. Dit is contractueel vastgelegd ten tijde van de gemeentedeal. Via premies mogen de bedragen nog wel wat oplopen, Luuk de Jong was vorig jaar de topverdiener met in totaal 1.4 miljoen op jaarbasis.

6 augustus 2019 om 17:36

Dat is niet contractueel afgesproken. Dat is een toezegging van PSV geweest (met de boodschap dat er wel voor uitzonderlijke spelers afgeweken zou worden van het plafond). De gemeente 'handhaaft' dat plafond overigens ook niet.

6 augustus 2019 om 17:39

En dat is ook allezins redelijk voor modale voetballers bij modale clubs. Ajax heeft nu toevallig (die discussie daargelaten) veel geld en loopt er weinig risico mee. Maar je wordt zeker niet rijk door te beginnen met hogere salarissen!

6 augustus 2019 om 18:49

est-1913, het was een wezenlijk onderdeel van het akkoord, dus wel degelijk contractueel afgesproken. De gemeente handhaaft, heeft in het verleden meerdere malen om opheldering gevraagd, bijvoorbeeld toen er berichten opdoken dat het plafond geschonden zou zijn bij de contracten van Moreno en Guardado. Hieruit kwam naar voren dat dat PSV zich keurig aan de afspraken hield. Moreno heeft een tekenprima van meer dan 3 miljoen gekregen, maar zijn basissalaris bleef binnen de miljoen. Het NRC heeft hier hele interessante artikelen over geschreven aan de hand van de football leaks stukken. Google maar eens, zeker het lezen waard.

Verdient hij ook! 1 van de beste spelers in de eredivisie en hoop dat hij nog lang blijft bij feyenoord. Zal eigenlijk wel leuk zijn als aankomend seizoen wel een Europese suptopper voor hem meld maar mag van mij het liefst bij feyenoord blijven.

Lijkt me gewoon marktconform voor Berghuis. Zonder hem wordt Feyenoord ook wel erg matig en gestript van alle creativiteit.

Berghuis is goed maar 2 miljoen is schandalig veel!! Dat gaat onrust in de kleedkamer geven!

6 augustus 2019 om 16:47

Onrust in de kleedkamer? Wie gaat klagen dan? Van beek?😉

6 augustus 2019 om 16:50

Jan Scharie klaagt anders nu al!

6 augustus 2019 om 16:54

Volledig terecht. Deze jongen steekt met kop en schouders boven de rest van de selectie uit. De andere jongens zullen beter moeten gaan voetballen, voordat ze reden hebben tot klagen.

6 augustus 2019 om 17:55

Als ze presteren zoals Berghuis, mogen ze klagen. Nu mogen ze blij zijn dat ze überhaupt bij Feyenoord mogen spelen.

Prima! Voor spelers met kwaliteit mag ook flink betaalt worden. Ik geloof ook niet dat Feyenoord helemaal geen geld heeft (anders doe je dit soort dingen ook niet). De inhoud van de portefeuille lijken ze strikt geheim te houden. Wellicht om goedkoper spelers te scoren?

Vind het wel een salaris dat past bij de beste speler van Feyenoord. Ook al zegt dit veel over het niveau waar Feyenoord in verkeerd. Denk ook niet dat Berghuis in de basis zal staan bij een Ajax/psv. Zegt al genoeg dat die buiten de boot valt bij Oranje.

“psv had belangstelling. Maar tegelijkertijd eigenlijk ook weer niet." Schrodinger's club?

2 miljoen lijkt mij overigens doodnormaal voor zo'n speler.

Kijk eens! Netjes hoor. Raiola is een soort Messi en Ronaldo in een wat zaakwaarnemer betreft. Hij staat echt op eenzame hoogte. Alleen maar respect voor deze man hoe hij zijn clienten bedient. Hij doet echt alles wat ze willen. Hij beschermt zelfs de integriteit van zijn clienten en hun familie ten kosten van zijn eigen ook al zijn het de grootste gortenteller die steeds de onschuldige schaap uithangen voor de camera.

Vind het alleen jammer dat hij zo hard op Italie leunt en hij faalt om zijn jonge clienten in de jeugd te beschermen van de hebzuchtige ouders.

Mijn eerste reactie is: 2 miljoen?! Voor Berghuis!? Daarna dacht ik: Feyenoord heeft voor 1 miljoen (extra) de belangrijkste speler weten te behouden voor komend seizoen. Als supporter van Feyenoord kan je dan dus ook wel tevreden zijn met deze beslissing. Ik zie het meer als een (dikke) miljoen blijfbonus voor berghuis.

6 augustus 2019 om 17:41

Dat is 1 miljoen die nooit meer terugziet! Sterker nog, volgend jaar is je onderhandelingspositie gewoon zwak na hoogstwaarschijnlijk een matig seizoen en de gemaakte afspraak.

Feyenoord had het geld moeten pakken en doorschakelen. Ik vind dit echt armoedig.

Voor Nederlandse begrippen een hoog salaris, maar de gemiddelde Feyenoorder zal allang blij zijn dat hij blijft. Ik vind het soms een beetje een verwend kind, maar hij heeft wel iets wat anderen niet hebben. Een goede individuele actie, steekbal en heerlijk linkerbeen. Als hij ook nog was weggevallen was het dit seizoen qua creativiteit helemaal armoe troef geweest.

6 augustus 2019 om 16:57

Iets wat andere niet hebben zeggen en dan vervolgens individuele actie, heerlijk linkerbeen en een steek al noemen. Ik kan er alleen bij ajax al 3 opnoemen die dag hebben. Tadic, Ziyech, Neres. Daarbij hebben die allemaal geen gedragsproblemen.

6 augustus 2019 om 16:58

Steekbal*

6 augustus 2019 om 16:58

Dag=dat

Edit: bijbelfiguren hebben hier niets mee te maken . Groetjes, Mexicanooo.

6 augustus 2019 om 17:14

Ik als Ajacied ben op de hoogte van de kwaliteiten van Ziyech, Tadic en Neres. Ik had het puur over de Feyenoord selectie. Daar heeft voor de rest niemand die kwaliteiten.

6 augustus 2019 om 17:17

Op een gegeven moment kom je op een punt waarbij je beter alles gewoon kunt laten gaan.

6 augustus 2019 om 17:18

Ah oké, dat was niet helemaal duidelijk. Bedankt voor de toelichting.

6 augustus 2019 om 17:47

Dat was voor mij heel duidelijk. Het gaat hier over Feyenoord (en hun selectie), niet over jouw club; begint irritant te worden dat zowat bij elk topic hier Ajax er bij wordt gehaald. Veertig procent van de topics hier gaat al over Ajax, laat de andere berichten met rust. Niet de hele wereld draait om die club

6 augustus 2019 om 21:08

Oké Frietmet, niet zo gepikeerd reageren. "hij heeft iets wat anderen niet hebben" is niet bepaald duidelijk. Excuus dat jij hier geirriteerd van wordt.

Toch niet zo heel raar? Misschien verdiende die nu 1 miljoen, of 1,5 miljoen. Beetje erbij en prima. Anders moet je X miljoen betalen voor een nieuwe speler en maar afwachten of hij net zo goed kan zijn.

6 augustus 2019 om 17:30

Achja half miljoentje erbij moet kunnen idd

Een hele belangrijke speler voor Feyenoord en daar hoort een belangrijke beloning tegenover te staan.

Dat heeft Raiola goed uitonderhandeld. En merkwaardig dat Feyenoord een jaarsalaris van 2 mil uitdeeld terwijl ze niet veel te besteden hebben. Verder dacht ik dat Rob Jansen zijn zaakwaarnemer is. Die is eigenlijk betrokken bij zowat alles waar Feyenoord bij betrokken is.

Wat iedereen vergeet is dat de transerwaarde mede bepaald word door duur en hoogte van het contract.
Zeer waarschijnlijk gaat hij volgens jaar weg. Dan heb je 1 miljoen meer betaald, maar staat daar meer tegenover.

Totaal onverantwoord! Het is echt een noodkreet van Feyenoord. Hiermee zichzelf wellicht wijs makende dat ze nog mee kunnen doen met de grote jongens. Raiola uiteraard weer fantastisch gedaan voor zijn speler. Maar dit kan echt niet. Wat is het idee er in godsnaam achter? Dat ze 3e worden ipv 4e of 5e? Denk je echt dat hij meer waard gaat worden dan nu?? Zeker niet met zon kort contract. En wat als hij geblesseerd raakt? Of uit vorm raakt? Of wat dan ook? Hoe gaat Feyenoord dat dan uitleggen? Omdat ze de grote speler niet aan de ‘ concurrent ‘ wilde verkopen? Omdat PSV dat ook zo stoer had geroepen ? Dus laten ‘ wij’ dat dan ook maar zeggen?? Echt onbegrijpelijk. Had je geld gepakt en had het slim geïnvesteerd en kijk gewoon pas 3 of 5 jaar verder. Tot die tijd ben je in Nederland qua niveau topclub af. Zo simpel is het.

Is dat dan netto of bruto,ik herinner me toen Makaay daar speelde kreeg hij 1.8 netto en daar werd schande van gesproken...

2 wat? En Feyenoord kan dat allemaal wel betalen?

Erger blij mee ergens niet. Is veel geld en dat hebben we niet. Aan de andere kant als het maximaal salaris omhoog gaar kan je weer betere spelers halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren