Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Bournemouth vraagt 82 miljoen voor Nathan Aké en ziet gegadigde afhaken’

Laatste update:

Nathan Aké werd de afgelopen dagen in verband gebracht met een overstap naar Manchester City en Leicester City, maar de toekomst van de Oranje-international lijkt in ieder geval niet bij laatstgenoemde club te liggen. Sky Sports meldt maandag namelijk dat the Foxes dusdanig zijn geschrokken van de door Bournemouth gehanteerde vraagprijs dat zij zijn afgehaakt.

Leicester neemt op korte termijn afscheid van Harry Maguire, die voor een bedrag dat rond de negentig miljoen euro ligt naar Manchester United overstapt. Aké was in het King Power Stadium in beeld als vervanger van de international van Engeland, maar Bournemouth wenst naar verluidt 82 miljoen te incasseren voor zijn speler.

Eddie Howe, de trainer van the Cherries, plaatst Aké ongeveer op hetzelfde niveau als Maguire, waardoor zijn transfersom ook in de buurt zou moeten komen van het bedrag dat the Red Devils gaan betalen. Deze som is Leicester echter veel te gortig en de club ziet zich nu gedwongen om verder te zoeken naar alternatieven.

Een van de namen die genoemd wordt is die van James Tarkowski, maar ook hij zal niet goedkoop zijn. Burnley vraagt meer dan 43 miljoen voor de verdediger, waardoor Leicester na de komst van Youri Tielemans deze zomer voor de tweede keer zijn transferrecord zou moeten verbreken. De kampioen van 2016 speurt nu ook in het buitenland naar versterkingen, al is de kans ook aanwezig dat er voor het sluiten van de Engelse transfermarkt op 8 augustus helemaal geen vervanger voor Maguire meer zal worden aangetrokken.

Denk jij dat Nathan Aké deze zomer gaat vertrekken bij Bournemouth?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

82 miljoen voor Ake? Ajax heeft dus veel te weinig voor De Ligt gevraagd...
Maar al met al gaan de bedragen nergens meer over op de transfermarkt.

5 augustus 2019 om 13:00

Tsja, Nederlandse verdedigers zijn nogal duur aan het worden door VVD & De Ligt.
Slaat natuurlijk nergens op maar Hey, wie niet waagt wie niet wint toch? Ze willen Aké denk ik helemaal niet kwijt.

5 augustus 2019 om 13:03

Ake is Homegrown. Dat drijft de prijs met 25-50% op lijkt het wel.

5 augustus 2019 om 13:10

Welnee, Bournemouth wil Ake niet verkopen dus vragen ze zwaar over. In de PL is het van levensbelang om niet te degraderen. Dus willen de kleinere clubs niet zomaar hun spelers verkopen.

Ajax zit niet in die positie, Ajax is een opleidingsclub. Talentvolle spelers tekenen graag bij Ajax om te groeien en daarna een stap te zetten. Als Ajax dat gaat tegenhouden, dan komen de spelers ook minder snel.

5 augustus 2019 om 13:15

Snap niet helemaal de vergelijking met de Ligt, maar oke. Alle reacties gaan hier over Ajax, de Jong en de Ligt, dat verklaart het wel. Maar goed, de prijs is best te begrijpen. Leicester verkoopt Maguire voor bakken met geld, Ake is homegrown en daarbij ook gewoon een sterke verdediger.

5 augustus 2019 om 13:22

Ik vind De Ligt veel beter dan Ake. Ook een veel groter talent. En zou dus ook meer geld moeten opleveren dan Ake ook al speelde De Ligt in de eredivisie en Ake in de PL.

5 augustus 2019 om 13:33

Ja, achja. De Ligt wilde anderzijds weer graag een stap maken en was Ajax (gezien dat hij nog een jaar bleef) bereid om niet tot de absolute hoofdprijs te wachten en hem de stap te gunnen.

Ake daarentegen zit in de Premier League en onderling vragen die clubs gewoon veel meer, omdat zij allemaal geld zat hebben en wil Bournemouth hem absoluut niet kwijt. Bovendien is hij ook nog eens 'homegrown', wat hem gewoon extra duur maakt en schaart Bournemouth hem dus op hetzelfde niveau als Maguire binnen de eigen competitie.

Totaal andere transfers. Maar Tarwoski, die in dat geval aanzienlijk minder kost, lijkt me ook een erg goede transfer voor Leicester. Al hij is voetballend echt veel minder.

5 augustus 2019 om 14:21

Ja hoor. Blijf het zeggen maar het lijken net paddestoelen. Bij iedere verdediger, middenvelder of een aanvaller de vergelijking maken met een Ajacied. Zelfs als het tegenwoordig om een supporter gaat moet de vergelijking getrokken worden met een Ajacied. De volgende keer als ze een consumptie gaan vragen bij de WC van een of andere club en de club vraagt 50 cent, dan zal er iemand zijn die aangeeft dat de WC van Ajax mooier en comfortabeler is, dus Ajax zou meer moeten vragen....

Dat gezegd hebbende. Ake is natuurlijk homegrown en kost zwz meer dan als hij dat niet was geweest. Dat icm de huidige transferbedragen is het logisch dat Bour... veel meer voor hem gaat vragen. Ze hoeven hem niet kwijt en met de inflatie van de budgetten kunnen ze waarschijnlijk volgend jaar nog meer vragen.

5 augustus 2019 om 14:53

Nee hoor, dit is een "f*ck off" prijs van Bournemouth, die hun speler niet willen verkopen.
De Ligt daarentegen wilde natuurlijk gewoon een transfer maken en Ajax was bereid om daaraan mee te werken.

5 augustus 2019 om 14:58

Dus een fuck off prijs ligt 42 miljoen hoger dan zijn daadwerkelijke vraagprijs van 40 miljoen?

5 augustus 2019 om 15:12

Ja, want Bournemouth geeft ermee aan dat ze Ake niet van de hand willen doen door een exorbitante prijs te vragen.

7 augustus 2019 om 12:01

Een vraagprijs is iets anders als wat iemand er daadwerkelijk voor betaald en hij dus waard is. Het lijkt me uitgesloten dat iemand zo veel geld voor Ake gaat betalen.

82 miljoen is veel te weinig voor Ake! Deze jongen moet gezien zijn CV minimaal 150 miljoen opbrengen... En omdat het een binnenlandse transfer betreft zou ik gewoon 200 miljoen vragen, minimaal!

5 augustus 2019 om 13:03

Heerlijk dat sarcasme

5 augustus 2019 om 13:10

Sarcasme?

5 augustus 2019 om 13:28

Ik kan er wel om lachen:D

5 augustus 2019 om 13:10

Hey Ake is ook nogeens links en kan ook als back spelen. Ik vind 200m wel een vriendenprijsje hoor.

5 augustus 2019 om 13:21

+ hij is nog niet echt oud dus een eerlijke marktconforme prijs is dus rond de 225 miljoen, als neymar al zoveel opbrengt

5 augustus 2019 om 14:36

En hij heeft een geinig kapsel, das vandaag de dag ook minimaal 30 miljoen waard.

En zo schiet Leicester zichzelf in de voet door stellig aan 90m voor Maguire vast te houden. Iedereen weet nu dat ze geld hebben en vergelijkt zijn spelers met Maguire waardoor ze voor middelmaat nu de hoofdprijs kwijt zijn. Ergens wel lekker voor ze, ze verzieken de markt nog steviger door zo veel geld voor iemand als Maguire te vragen, toepasselijk dat ze er dan ook zelf het eerste slachtoffer mogen zijn.

5 augustus 2019 om 13:09

Wat hadden ze dan moeten doen? tegen United zeggen van 'nee joh, doe maar 40mil want dit is veelste te veel'?

5 augustus 2019 om 13:40

Ik zeg niet dat ze het recht niet hebben om de hoofdprijs voor hun spelers te vragen, ik constanteer alleen dat de markt verziekt raakt door het feit dat een Harry Maguire op 90 miljoen wordt getaxeerd en Leicester daar samen met United verantwoordelijk voor is. Als jij ergens een zieke scheet zou laten dan zou ik jou daar niet op pakken want dat moet door ons allen gewoon gedaan worden, maar dan kan ik nog wel constateren dat ie stinkt als de neten. Zeg maar.

5 augustus 2019 om 14:03

Super grappige vergelijking, ik snap je punt ook wel dat het een collectief moet zijn die de makrt bepaalt of kapot maakt.. Ik snap alleen nog steeds niet hoe Leicester hier zichzelf in voet schiet door een speler als Maguire voor fucking 90 miljoen te verkopen ..

5 augustus 2019 om 14:12

Ze hadden een vervanger eerst moeten halen.

5 augustus 2019 om 14:16

Tja, die inflatie op de markt hebben ze uiteindelijk zelf ook last van. Waar ze eerder misschien Ake wel voor 40 miljoen hadden kunnen oppikken, wordt Ake nu gewogen met Maguire en komt men op een hogere prijsverhouding uit. Zo incasseert Leicester meer door Maguire, maar moet het voortaan ook stevig meer betalen voor aanwinsten. Zo schieten ze imo eigenlijk nog altijd niet zoveel op.

5 augustus 2019 om 13:11

Waarom verziekt leicester de markt door zoveel te vragen. Als ik iets niet kwijt wil en iemand wil het per se kopen, dan vraag ik ook een achterlijk bedrag. United had ook gewoon nee kunnen zeggen. Zolang united betaald, verziekt leicester helemaal niets. Zou mooi zijn, dat leicester minder moet vragen dan ze kunnen krijgen. Ake 82 miljoen, nou dan gaan we verder zoeken. Simpel toch.

5 augustus 2019 om 13:13

Je doet alsof Leicester deze gekte is begonnen. Wat is er mis met de hoofdprijs vragen voor je speler? Ik denk eerder dat de druk van het sluiten van de transfermarkt meespeelt. Misschien is Lascelles een leuke optie.

5 augustus 2019 om 13:27

@John Terry: ik denk dat United, samen met PSG en Real, de transfermarkt hebben verziekt. Real met Bale, PSG uiteraard met Mbappé en Neymar en United destijds met Di Maria, Martial en Pogba. Nu dan weer met Maguire. Leicester City heeft daar vrij weinig mee te maken. Als United zo achterlijk is om 93 miljoen neer te tellen dan ligt dat echt aan hen hoor

5 augustus 2019 om 18:27

Misschien ben ik te oud, maar in mijn ogen heeft Chelsea en later Manchester City en PSG de markt verziekt. Daarvoor was de markt redelijk stabiel, voor de exorbitante uitgaven van Chelsea, Manchester City en PSG

6 augustus 2019 om 01:41

Chelsea en City hebben kwantitatief veel gekocht maar de bedragen vielen gewoon mee. Real betaalde in 2007 ofzo 90 miljoen voor Ronaldo en 60 voor Kaka, waar Chelsea in 2010/11 het clubrecord brak voor Torres van 60m. Van City staat het record nog steeds op De Bruyne van 76m in een klimaat waarin de Bale’s en Pogba’s al voor meer dan 100m verkasten. Iedereen die Chelsea en City de schuld geeft van de markt verzieken ipv Real, Barca en PSG, lijkt mij gewoon jaloers.

7 augustus 2019 om 08:17

Ik vond die 90 miljoen voor Ronaldo veel, maar wel logisch in die zin dat Ronaldo de beste speler ter wereld was op dat moment. Ook de 60 miljoen die Barca voor Neymar betaalde correspondeerde wat mij betreft met de kwaliteiten die hij had. Maar Bale, Pogba, Mbappé, Di Maria, Martial en misschien ook wel James, waren hun transfersom niet waard en daarvoor is dus gewoon teveel betaald. Hetzelfde nu met Maguire. Zijn transfersom correspondeert niet met de kwaliteiten die hij (niet) bezit

5 augustus 2019 om 13:35

''ergens wel lekker voor ze, ze verzieken de markt nog steviger door zo veel geld voor iemand als Maguire te vragen''

Huh? Leicester verziekt de markt toch niet als zij juist 90 miljoen voor Maguire ontvangen.. Hun onderhandelingspositie daarentegen is echter wel enorm anders door het ontvangen bedrag.

5 augustus 2019 om 14:15

Als er 1 de markt verziekt dan is het Man United. Een club kan vragen voor een speler wat ze willen en als er gekken zijn die dat ook eens betalen dan is de markt verziekt door de kopers en niet de verkopers.

5 augustus 2019 om 14:46

Precies mijn punt inderdaad.

Maguire verkopen voor de hoofdprijs en Aké voor weinig halen. Je hebt nu te maken met inflatie want iedereen weet dat Leicester veel geld hebben gevangen.

Logica is zo: wij vinden Ake net zo goed als McGuire dus dat geld van United kan deze kant op

Sorry dat ik het zeg maar wat gebeurt er allemaal? Maguire 90 miljoen oké Engels Bla Bla Bla 126 joa felix oké negentien groot talent bal bls bla maar ake 82 miljoen?

5 augustus 2019 om 13:10

Ake geldt als homegrown, omdat hij van jongs af aan in Engeland heeft gespeeld. Dit maakt hem net als Maguire duurder.

5 augustus 2019 om 13:12

@buitenspelgoal ooh is dat echt zo? Dat verklaard een hoop

5 augustus 2019 om 13:19

Ja, homegrown status is niet exclusief voor Engelse spelers, maar voor elke speler die minimaal drie jaar in Engeland heeft gespeeld voor de leeftijd van 21. Pl clubs moeten minimaal 8 van zulke spelers hebben in een selectie van max 25 spelers die men inschrijft. Meestal zijn homegrown spelers natuurlijk Engels, maar een talent uit het buitenland kan het ook worden. Ake ging al op jonge leeftijd naar Chelsea, waardoor hij die status ook heeft.

5 augustus 2019 om 13:11

Is ook homegrown, net als Maguire. Je 'Engels' argument slaat dus ook op dat Engelsen homegrown zijn en daarom meer waard worden, maar Ake is net zo goed homegrown.

Dan is het bedrag voor Maguire toch niet zo slecht al bij al. Voor veel minder haal je tegenwoordig geen ervaren PL verdediger met enige kwaliteit in huis. En Maguire heeft een pak meer bewezen dan met alle respect Nathan Aké.

5 augustus 2019 om 14:18

In welk opzicht heeft Maguire meer bewezen dan ?
Ake 117 PL duels, Maguire 101 PL duels ondanks dat Harry 2 jaar ouder is.

5 augustus 2019 om 15:07

Maguire heeft een halve finale WK op zijn palmares (en ja Heitingha een finale, maar Maguire was echt wel een van de sterkhouders van de Engelse nationale ploeg), en verder heeft Maguire op mij persoonlijk meer indruk gemaakt dan Aké de matchen dat ik hem zag spelen. Ik kijk natuurlijk niet alle matchen van Bournemouth en Leicester maar ik ben echt niet de enige die hem hoger inschat.

Ake is een degelijke verdediger maar nu ook niet de absolute top..... 82 miljoen ???? De voetbalmarkt is echt dol aan het worden. Te gek ......

5 augustus 2019 om 13:36

Net als Maguire inderdaad.

5 augustus 2019 om 13:57

Ja oke Maguire is geen Chiellini maar toch wel dubbel zo goed als Ake. Dit is nog krankzinniger dan Maguire of Joao Felix of Neymar of... Maar goed, Leicester had al veel eerder op Maguire's vetrek moeten inspelen. Nu is hun onderhandelingspositie ongunstig, en Bournemouth wil Ake natuurlijk niet vlak voor de deadline zien vertrekken, dus vragen die een buitensporige som. Dom gedaan van Leicester.

Ake is een degelijke verdediger maar nu ook niet de absolute top..... 82 miljoen ???? De voetbalmarkt is echt dol aan het worden. Te gek ......

Bournemouth wil hem niet kwijt dus vragen ze een onmogelijk bedrag. Ben je lekker mee als je een stapje hogerop wilt, je bent eigendom van de club!

5 augustus 2019 om 15:06

ow ik dacht dat een speler altijd zijn zin moest krijgen. De Ligt weg voor een gematigde prijs volgens een 'mondelinge; afspraak, Van de Beek omdat het niet fair is om teveel geld te vragen en zo'n jongen de kans op een grote transfer niet door de maag mag boren. Gek dat bij Bouremouth die retoriek niet op gaat.

5 augustus 2019 om 18:29

En dat is zoals het hoort. De afgelopen jaren waren de clubs in dienst van de speler. Omgekeerde wereld!

Ik begrijp Bournemouth wel. Als je ziet dat een middelmatige verdediger als Maguire 90 miljoen oplevert, waarom zou je zelf dan niet hoog in de boom gaan zitten voor Aké? Ik vind Maguire niet véél beter dan Aké.

Leicester heeft dit niet slim gespeeld, ze hadden Ake aan het einde voor vorig seizoen moet verkopen.
Nu is hij gewoon te duur geworden, dankzij Leicester zelf ironisch genoeg

als je zo kijkt dan is de ligt 150 miljoen waard, de ligt heeft zich bewezen in de cl

Naja als je voor die houten klaas van een Maguire zoveel kan vangen zou ik dit ook vragen. Ze willen hem natuurlijk gewoon niet kwijt, maar misschien biedt een gek er opeens 60 voor.

Hopen dat Overmans niet dezelfde fout maakt met Schuurs. Ik zeg 125 miljoen!

hmmm, wat is vervelender: Het besef dat de betalende en kijkende voetballiefhebber bijdraagt aan de marktwerking of het gezeur van de liefhebber om het feit dat de markt zo gek aan het doen is?

Hahahaha Leicester geschrokken van de vraagprijs. Goede grap. De club die zelf voor een mindere speler 87 miljoen wenst te ontvangen. Ze hebben zelf de standaard op middelmaat zo hoog gelegd, dan moet je niet schrikken, maar begrijpen dat voor zelfs betere spelers minimaal het zelfde gevraag gaat worden. Bedrag is door het bedrag van MCGuire nog minimaal 10 miljoen.te laag.

82 miljoen?? De markt is echt helemaal gek geworden

De zomer van 2009 ging ene Ronaldo naar Real voor een 100 miljoen dacht ik, nu ondenkbaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren