Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Stagnatie’ bij Ajax: ‘Van een Marin wordt je spel ook niet vloeiender’

Laatste update:

Ajax en PSV wisten hun eerste wedstrijd van het nieuwe Eredivisie-seizoen niet te winnen. Vitesse hield de Amsterdammers op een 2-2 gelijkspel, terwijl Mark van Bommel zijn ploeg niet zag winnen van FC Twente: 1-1. Willem van Hanegem vond het teleurstellend wat beide topclubs zaterdagavond lieten zien. Erik ten Hag was na afloop van het gelijkspel in Arnhem positief over het spel van zijn ploeg, maar Van Hanegem is juist kritisch op de regerend landskampioen.

“Hij vond Ajax zaterdag bij vlagen heel goed en was daar tegen de verslaggever op tv nogal fel over. Tja, zo reageren mensen als ze het tegenovergestelde van de waarheid willen beweren. Was Ajax echt goed geweest, dan hadden ze Vitesse wel verslagen, hoor”, schrijft de oud-voetballer in zijn column voor het Algemeen Dagblad. “Bij Ajax is stagnatie zichtbaar. Als je Veltman in plaats van Mazraoui in de rug van Ziyech laat spelen, lever je voetballend veel in. Van een Marin wordt je spel ook niet vloeiender. En wanneer gaat Dolberg eens wat laten zien? Het moet voor iedere voetballer heerlijk zijn om in dit Ajax te spelen. Maar bij hem denk ik: heeft hij er wel zin in?"

Van Hanegem is ook kritisch op PSV. Hij is lovend over de voorhoede van de Eindhovenaren, maar kritisch op de rest van het elftal. “Rosario gaat al sinds de winterstop bergafwaarts. En de twee verdedigers in het centrum staan stijf van de angst. De linksback, Sadílek, neem ik niets kwalijk. Dat is geen back, die kan niet beter”, aldus Van Hanegem, die denkt dat Van Bommel spelplezier ontneemt bij zijn spelers.

“Ik zie bij PSV weinig spelplezier, wat raar is als je een paar echt goede spelers hebt staan. Soms vermoed ik dat de trainer te veel invloed heeft op het team. Als speler stoorde Mark zich juist zo aan een trainer als Louis van Gaal, omdat die ook voor de spelers bedacht wat ze moesten doen. Van Bommel is volgens mij geen slechte trainer, maar je doet iets niet goed als het plezier uit het spel verdwijnt. Hij moet spelers lucht geven. Laat ze zichzelf ontwikkelen, dan krijgen ze er weer lol in en wordt PSV vanzelf beter", besluit hij.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het leuke van Van Hanegem is dat hij steeds betere stukjes gaat schrijven naarmate hij ouder wordt. Althans, steeds rieeler in elk geval.

5 augustus 2019 om 10:15

Betere stukjes gaan schrijven wellicht wel. Af het dan inhoudelijk ook nog klopt dat is een tweede. Kom op zeg! Marin speelde wellicht niet zijn beste wedstrijd, maar kan zeker wat bijdragen aan Ajax. Je ziet aan hem dat hij een goede voetballer is die nog moet wennen aan zijn medespelers. Ook in tactisch opzicht moet hij gewoon nog wennen, heel logisch.

Deze man kan ook totaal niet verder kijken dan zijn lange neus. Er zijn een aantal spelers laat teruggekomen van vakantie. Dat Veltman daarom speelt i.p.v. Mazraoui is heel logisch. Iedereen schrijft Dolberg (begrijpelijk) af. Maar wellicht moet je hem gewoon 4 a 5 wedstrijden 90 minuten laten staan. Tegen een Vvv, RKC etc moet het ook met Dolberg gewoon lukken. Wellicht tankt hij dan wat zelfvertrouwen.

5 augustus 2019 om 10:54

Je verliest als trainer toch je geloofwaardigheid wanneer je Dolberg laat staan. Als Neres weer fit is dan gaat hij gewoon weer op de bank zitten. Het is natuurlijk nog even afwachten of van de Beek, Neres en Ziyech blijven maar bij een vertrek van 2-3 van deze spelers verwacht ik wel dat Ajax nieuwe spelers gaat halen. Dat zou eventueel in zijn voordeel kunnen werken, maar wanneer deze spelers allemaal blijven zie ik het somber voor hem in.

5 augustus 2019 om 13:07

Voetballend kan Marin prima mee in het spel wat Ajax afgelopen seizoen speelde. Hij snapt prima wat er van hem verwacht wordt. Als hij een van zijn kansen had benut had men gezegd dat hij zonder enige aanpassing mee zou draaien in het ajax-spelletje. Nu echter mist hij die kansen en krijg je dit soort verhalen.

Geef die jongen een week of 4 om zich in het team te spelen en je zult zien dat hij een prima aanwinst is voor het middenveld van Ajax. Frankie is lastig te vervangen maar als je voor Frenkie een goede vervanger hebt en je vervangt Schone voor een betere speler dan Schone zelf dan hoef je er als middenveld van Ajax nauwelijks op achteruit te gaan.

5 augustus 2019 om 10:37

Ja, dat stukje van vorige week inclusief hersenspinsel over Willem Janssen die een versterking voor Feyenoord zou zijn was inderdaad goed. Zelden zo moeten lachen om een dom idee.

5 augustus 2019 om 10:49

Ach, een missertje. Ik zeg niet dat je hem direct td moet maken.

Er leiden meerdere wegen naar rome. Ja zal net iets anders zijn qua spel dit seizoen. Maar er zit alsnog zoveel voetballend vermogen en intelligentie. Ajax speelde gelijk tegen vitesse uit, 1e wedstrijd van t seizoen. Zelfs midden van t seizoen kan dat gebeuren. Prima allemaal. Ik verwacht wederom een ajax die weinig punten gaat verspelen, mits de selectie intact blijft.

Wat ben ik het zat om die dolberg in de spits te zien lopen bij ajax. Gooi promes gewoon in de spits die speelde in rusland ook als spits. Dolberg heeft belachelijk veel krediet terwijl die alleen een jaartje leuk gevoetbalt heeft. Hoop dat ten hag ook met een betere opstelling komt tegen paok want die moeten gewoon te pakken zijn.

5 augustus 2019 om 10:10

Mijn ideale opstelling voor tegen paok zou zijn onana - dest- martinez - blind - veltman
Marin/schone - van de beek - ziyech - tadic - promes - neres

5 augustus 2019 om 10:22

Met die opstelling zou ik dus echt niet spelen. Waar is Nico? Verdedigend zoveel beter dan Dest. Blind en Martinez samen CV gaat al helemaal niet werken omdat ze allebei niet groot zijn en Schuurs speelt ontzettend sterk.
Ik zal gaan voor

Onana
Mazraoui Schuurs Martinez Nico
Marin Blind
Donny
Neres Ziyech Promes
Tadic

5 augustus 2019 om 10:34

Ben het wel eens met deze opstelling. Ik vraag me alleen af of Paok het accepteert dat we 12 spelers opstellen.

5 augustus 2019 om 10:39

@LordFootball

Met die opstelling zou ik dus echt niet gaan spelen. Dat levert enkel een reglementaire 3-0 nederlaag op vanwege 12 spelers binnen de lijnen.

5 augustus 2019 om 12:18

Heeft Ajax in ieder geval een ‘mannetje meer’ op het middenveld.

5 augustus 2019 om 10:15

Tis niet zozeer dst hij veel krediet heeft, maar ik denk meer uit financiele overweging. Ik denk dat ze bij ajax hopen dat hij dit seizoen tussen de 15 en 20 goals maakt. Dan door verkopen voor 30 miljoen. Op t moment is hij niet meer dan 15 waard. Ik vermoed dat ze dit jaar idd zien als dolbergs lastste jaar.

5 augustus 2019 om 10:23

Met 15 miljoen moet Ajax ook gewoon blij zijn en gaan cashen. Hij is voor een prikkie gehaald en voegt echt niets toe. Als je hem dan voor 15M kan verkopen, waarom niet?

5 augustus 2019 om 10:23

Op dit moment is hij niet meer waard dan 15 euro. Die jongen bakt er helemaal niks van

5 augustus 2019 om 12:31

Noujaa je kan ook iets overdrijven. Duidelijk een jongen die gewoon vertrouwen nodig heeft na een heel seizoen 2e viool te hebben gespeeld! Wat uiteraard hopelijk wel goed was voor hem mentaal en ook fysiek. Vond dat hij vorig jaar toch nog wel wat mooie doelpunten heeft gescoord. Sommige vlagen zie je de oude Dolberg, ik heb vertrouwen in die jongen!

5 augustus 2019 om 11:00

Wat een gelul. Let eens reëel op en kijk eens hoe veel goede ballen hij per wedstrijd krijgt, die zijn echt op 1 hand te tellen. Het probleem voor Dolberg is dat Tadic, Ziyech en Van de Beek liever lijken de bal naar elkaar te willen spelen dan hem. Hij wordt gewoonweg overgeslagen. Het is nog steeds een geweldige spits, maar als je hem opstelt moet je hem wel gebruiken en niet alleen als bliksemafleider voor die andere 3.

5 augustus 2019 om 12:24

Ik ben het met je eens dat hij als spits weinig bruikbare ballen krijgt, maar hij lijkt er ook niet naar "op zoek". Het is die flegmatieke houding die hem opbreekt. Als hij die houding heeft en wekelijks scoort, dan zegt iedereen hoe "cool' hij is. Maar als hij niet scoort zie je een wat ongeinteresseerde jongen die niet teveel bijdraagt aan het team. Tegen PSV liet hij nog enig agressie zien, zoals ook in de voorbereiding. Nu was het weer halfslachtig "afjagen": tot twee meter van de keeper rennen om vervolgens in te houden (alsof hij bang is de bal tegen zich aan te krijgen).
Het blijft een lastig verhaal, het is nl. een talentvolle jongen, die op zoek is naar vorm (wat dat ook moge zijn). zet je kem op de bank, verpietert hij, maar laat je hem te lang staan dan krijgt hij het publiek over zich heen, waardoor hij verpietert. Eindconclusie is m.i. dan ook verkopen of verhuren

5 augustus 2019 om 12:27

Dolberg zijn loopacties zijn ook gewoon slecht. Huntelaar krijgt altijd wel 3/4 goede kansen met dezelfde speler. Dolberg vaak maar 1. Het verschil is dat Huntelaar elke aanval met volle overtuiging een loopactie maakt. Dan krijgt hij hem ook wel eens 3 keer niet, maar de 4de en 5de keer wel. Als Dolberg hem de 1ste keer niet krijgt dan maakt hij die 2de, 3de, 4de en 5de loopactie vaak zonder overtuiging, en ja dan ben je makkelijk te verdedigen.

Niet mee eens. Ik vond juist dat Marin er aanvallend en qua passing wel behoorlijk goed uit kwam maar dat de verdedigende taken/positionering nog beter moet. Maar dat zal ook even moeten groeien, gezien de nieuwe samenstelling achterin en op het middenveld.

Wat mij betreft komt Mazraoui er wel weer in voor Veltman. En Dolberg vond ik tegen PSV nog wel redelijk maar tegen Vitesse was hij weer onzichtbaar. Lastig verhaal wordt dat zo...

5 augustus 2019 om 10:15

Ik zie niet echt groei. Als je ziet hoeveel persoonlijke duels Marin verliest dan is dat echt schrikbarend. Daar zal hij echt mee aan de slag moeten, het krachthonk in. Aanvallend vind ik hem vooralsnog niet zo bijzonder en verdedigend laat hij echt steken vallen. Dan kom je vooralsnog tekort. Maar het seizoen is nog lang en hij kan zich verbeteren natuurlijk.

5 augustus 2019 om 10:24

Het is 5 Augustus natuurlijk zie je nog geen groei

5 augustus 2019 om 10:25

Schone was zowel aanvallend als verdedigend ook geen wereldwonder. Ik vind Marin juist heel pittig in duels. Als hij ze verliest komt dat eerder door zijn lengte icm kracht, dus daar valt nog wel wat te halen. Maar schrikbarend is echt typisch Hollands. Geef hem even de tijd.

5 augustus 2019 om 10:56

Had hij niet 3 van zijn laatste 30 persoonlijke duels gewonnen? Dat zijn schrikbarende cijfers als die kloppen.

5 augustus 2019 om 11:54

Eenopinie, wie Marin? Leuk verzonnen van je maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Tegen Vitesse won hij 4 van de 8 persoonlijke duels (dat is al meer dan die 3 die jij noemt) em veroverde hij 6 keer de bal. In al z'n wedstrijden daarvoor heeft hij ook gewoon duels gewonnen natuurlijk. Dus 3 van de 30 is echt heeeeeeel erg overdreven. Ik vraag me dan ook echt af waar je deze cijfers hebt gevonden?

5 augustus 2019 om 13:37

Die heeft hij uit z'n duim gezogen om een punt te maken, Sander.

Deze Marin heeft welgeteld 1 eredivisiewedstrijd gespeeld en dan stagneert het direct bij Ajax?
Laten we eens kijken hoe de vlag erbij hangt over 5-10 wedstrijden. Pas dan kunnen we echt een oordeel vellen.

5 augustus 2019 om 10:20

Ik heb hem inmiddels 5 wedstrijden zien spelen en ik vrees dat Willem gelijk heeft. Zodra de pass naar voren moet en onder weerstand is hij erg slordig, had tegen Vitesse ook 13 x balverlies. Grootste probleem echter vind ik zijn matige fysiek, geen duelkracht , geen snelheid verloor 11 van de 14 duels. Grijpt ook half en slap in bij de goal van Bazoer, het is een Roemeense Eiting daar had je geen 12,5 miljoen voor hoeven betalen. Koopmeiners gister zien spelen ? Die is 3 klasse beter, 2 jaar jonger, geboren Amsterdammer en geen aanpassing problemen had die dan opgehaald.

5 augustus 2019 om 10:29

Eens. Voor die 12.5 miljoen kunnen ze beter Koopmeiners halen. Promes was ook een drama. Van dat bedrag hadden ze beter Stengs kunnen halen. Ik vraag me ook af of waarom ze niet Til halen. Nederlander, aanvoerder, jong, sterke mentalitiet die bij Ajax nog beter kan doorgroeien. Hopelijk gaat hij niet naar Spartak en gaan nederlandse clubs hun ogen eens een keer openen.

5 augustus 2019 om 10:35

Haha Baradonna jij bent wel lache hè??! Dus Noa Lang zeg jij op basis van Jong Ajax (heel ander niveau) en de voorbereiding (heel ander niveau) met alle stelligheid dat hij mee kan. En Marin zeg jij op basis van 5 potjes dat het een miskoop is? Dus je mag alleen opportunistische conclusies trekken als het je eigen gelijk betreft?

Marin is mij meegevallen. Vond hem prima voetballen. Prima pass, goed schot. Wel overzicht. Kwam er niet altijd uit. Maar goed net nieuw in een team. Ik zie dat nog wel goed komen. Die eindpass die niet aankwam vond ik vooral debet aan vleugelspelers die naar binnen knijpen en daardoor de ruimtes bijzonder klein maakten. alles kwam in een trechter. Veld werd in mijn ogen niet breed genoeg gemaakt. Ook de opbouw van achteruit was hier en daar te stroperig waardoor Vitesse makkelijk compact kon spelen.

5 augustus 2019 om 10:37

Haha nou "de Roemeense Eiting"? Het spel van Marin is echt totaal niet te vergelijken met dat van Eiting.

5 augustus 2019 om 11:01

Een ieder heeft recht op zijn eigen mening , Lang is 3 jaar jonger en in mijn optiek een veel betere voetballer. Maar nogmaals ik respecteer een ieder zijn mening.

Kan als Ajacied eigenlijk niet anders dan hem gelijk geven. Als je Mazraoui inruilt voor Veltman, De Jong voor Marin, Neres voor Dolberg en Schuurs voor Schone dan wordt het inderdaad voetballend allemaal niet veel beter...

5 augustus 2019 om 10:47

Ik kan niets anders dan het afdoen als oude brompot, op het stuk over Dolberg na. Ajax creëerde meer dan voldoende kansen, tegen een tegenstander die zo veel mogelijk inzakte en betere spelers heeft dan pakweg 12 andere clubs in de eredivisie.

Die kansen werden echter veel te weinig omgezet in goals. Dan krijg je er ook 2 tegen, waarbij er bij een gewoon niet goed werd verdedigd en de ander uiterst gelukkig binnen valt, maar bij Ajax is het een en al stagnatie???? Ja het spel was een en al gebrei zonder tot kansen te komen inderdaad ja. De bal werd van de ene verdediger naar de andere verdediger getikt op eigen helft en Vitesse bleef simpel overeind. Pasveer hoefde geen eens in aktie te komen, die heeft zich echt stierlijk verveeld de gehele wedstrijd.

En dan zijn er ook al mensen die Marin afschrijven en komen ze met koopmeiners op de proppen als vervanging want helemaal waardeloos is. Gudelje was de grote man bij AZ, die had Ajax ook zogenaamd zo hard nodig. 0,0 bij Ajax echt geen toegevoegde waarde en was een jaar later naar China en dan is de stap AZ naar Ajax in de afgelopen jaren ook nog eens groter geworden in plaats van kleiner.

Marin moet je maar eens ff laten. Slordig in de passing, klopt helemaal. Had aardig wat slordige passing dat balverlies opleverde. Maar volgens mij is voor het überhaupt kunnen uitvoeren, eerst zien nodig. Wel verdomd, hij ziet het dus wel en hij kan er ook nog eens naar handelen. Passing zuiver krijgen is een kwestie van trainen, de kansen en mogelijkheden zien is een kwestie van aanleg. En die solo voorafgaand aan de 1-1 van Donny liet anders precies zien wat die jongen daadwerkelijk kan. Maar nee Koopmeinders is 3 klasse beter.....

5 augustus 2019 om 10:56

Ik zeg toch ook niet dat het helemaal waardeloos is? Ajax had gewoon moeten winnen van Vitesse en had ook genoeg kansen om dat te doen. De realiteit is echter wel dat Ajax voetballend er niet op vooruit is gegaan en dat Marin een ander type is dan Frenkie. Ik vind Marin echt een goede speler, maar Schone en Frenkie inruilen voor Blind en Marin maakt je aanvallend niet sterker. En ik ben echt de laatste die zal voorstellen om Koopmeiners te kopen, dus snap niet zo goed waarom je hem er bij haalt.

5 augustus 2019 om 11:43

Koopmeiners is niet zozeer op jou gericht, maar de reacties daar boven.

Maar hoeveel is Ajax er dan voetballend op achteruit gegaan. Zoveel minder kansen creëerden ze namelijk niet. En het was ook niet zo alsof die kansen op een manier werden gecreëerd.

Het voetbal is anders geworden. Puur opbouwend is Ajax inderdaad minder in vergelijking met het Ajax van vorig seizoen. Counterend daarentegen zijn de eerste tekenen er al dat dit Ajax beter is dan het Ajax van vorig seizoen. Geef het nog wat meer tijd en je gaat echt fantastisch uitgespeelde counters voorbij zien komen en echt van rondom eigen 16 in vlammend tempo naar de 16 van de tegenstander. Tegen PSV zag je er al een paar waar de afronding nog te wensen overliet, Tegen Vitesse zag je er weer een paar, waar wederom de afronding te wensen overliet.

Heb het aspect counteren de laatste jaren echt heel erg matig gevonden. Als het al gebeurde was het meestal een speler of een splijtende pass op een speler. Zodra er meer schijven nodig waren dan werd het niets.

Ik vind gewoon dat er echt veel te makkelijk wordt gezegd. Pfft was niet zo goed. Pfft verloopt te stroef en ten Hag probeert ons iets op de mouw te spelden. Ajax van vorig seizoen was in het begin echt verre van goed. Het was zelfs heel erg slecht. Er werden nauwelijks kansen gecreëerd. Er zat geen variatie in en het spel had geen versnelling, dat kwam gaande weg het seizoen meer en meer. Nu is het veel minder slecht wat ze laten zien in het begin van het seizoen en dan beginnen we al dat het niets gaat worden.

Ik onderken de zorgen. Rosenborg-scenario begint je te bekruipen: na een succesvol seizoen sterkhouders verliezen, niet goed of te laat inkopen, toch aan het CL-seizoen moeten beginnen en na mogelijke uitschakeling in een negatieve spiraal terechtkomen: nog meer spelers die willen vertrekken, sterke vervangers die niet meer willen komen en onrust in de club. Met een beetje pech verlies je alle voortgang van vorig seizoen (zowel kwalitatief als statuur in Europa - toch een one day fly). 200 miljoen op de bank is dan leuk, maar sportief onbruikbaar.

Marin heb ik inderdaad grote twijfels bij. Aardige voetballer, maar fysiek gemakkelijk van de bal te zetten, verdedigend weifelend, technisch wiebelig in de kleine ruime. Met Magallan en Promes erbij (met name Promes lijkt toch zwak als we op de helft van de tegenstander spelen) is dat toch bij 35 miljoen euro aan spelers die je elftal niet direct sterker maken. Dat mag een TD zich aanrekenen. Als we Van de Beek en mogelijk Neres nog verliezen, moeten we serieus de transfermarkt op om de voorsprong te bestendigen. Ik zou zeggen: Prã£â¶pper en Bergwijn/everton Soares/antony. Een tussenjaar dreigt en dat is gelet op de financiã£â«le mogelijkheden volkomen onnodig.

Martinez vind ik overigens, zeker qua anticioperen en positiespel, wel fantastisch. Die is in een jaar naar Juve of Atletico.

5 augustus 2019 om 10:11

Er is op tijd ingekocht. Echter er wordt op een te laat moment mensen verkocht. Ik had elk bod op donny op dit moment in het seizoen afgewezen (alhoewel Propper een prima vervanger is trouwens, maar niet van hetzelfde niveau). Ik snap ook niet dat ze Lasse nu nog een keer laten gaan. Want nu gaan we wel achter de feiten aanlopen ja. Nu wordt de spoeling op het middenveld dun.

We mogen weer gaan bouwen. laten we hopen dat het beginpunt van het bouwen hoog genoeg is om de CL te halen.

5 augustus 2019 om 10:18

Hou vooral m'n hart vast als we met knulletjes Eiting, Ekkelenkamp, de Wit en Lang het seizoen door moeten. Op dit moment is ieder van die 4 te licht en gaat je gegarandeerd punten kosten.

5 augustus 2019 om 10:22

Lang noemen in dit rijtje doe je hem tekort mee. Over 3 maanden sta je voor hem te klappen.

5 augustus 2019 om 10:30

Kan je me de link doorsturen van die glazen bol? Lang heeft zich laten zien in de voorbereiding, daar ben ik me bewust van, maar jaren terug was Dijks ook de revelatie van de voorbereiding, just sayin. Ik denk niet dat Lang het niveau heeft. Als hij m'n ongelijk bewijst dan sta ik gewoon te klappen, net als voor één van de drie andere jongens.

5 augustus 2019 om 10:30

@baradona; laten we het hopen. Ik vind het altijd fijn als mijn ongelijk wordt bewezen. Vooral als dat blijkt dat een talentvolle voetballer uit de eigen jeugd lekker blijkt te kunnen voetballen en absoluut mee kan op het niveau wat nagestreefd wordt. Ik zou dat werkelijk waar heerlijk vinden.

5 augustus 2019 om 10:34

Pröpper en van der Beek is een grrot verschil. Als je uberhaupt kijkt naar inzet, assisiting, scoren. Plus van der beek is veel jonger. Voor mij geen Pröpper. Liever kijken bij Az. Waarom niet Til halen.

5 augustus 2019 om 10:39

Til is een statische één dimensionale voetballer. Stel dan Noa lang op. Heb je in ieder geval nog creativiteit.

Dat is ook het probleem. Type spelers als Donny (oog voor ruimte in de 16 en goals maken) vind je niet zo maar 1,2,3. Propper kan aardig voetballen maar heeft niet dat oog voor ruimtes en in gaten duiken. Is nogal belangrijk in het spel wat Ajax speelt.

5 augustus 2019 om 11:01

Nou Til heeft ook oog voor ruimte in de 16 en is ook een speler die redelijk wat goals maakt. Volgens mij gaat hij al zo goed als zeker naar Spartak dacht ik dus het is eigenlijk geen optie meer. Lang is een leuk talent maar wanneer van de Beek vertrekt heb je toch echt meer behoefte aan een complete middenvelder met loopvermogen die in de 16 op kan duiken, dan denk je toch eerder aan Til dan aan hem. Spelers met creativiteit heeft Ajax genoeg op het veld staan.

Leuk die afschrijven van mensen na 1 wedstrijd.

Ik vind die Marin een hele talentvolle voetballer. Ik vind die Martinez een hele talentvolle voetballer. Ik vind Schuurs een hele talentvolle voetballer. Dolberg is ook (al jaren) een hele talentvolle voetballer. Ze hebben dus de aspecten die ze tot een goede voetballer zouden kunnen maken. Nu is alleen de vraag hoe ze zich gaan ontwikkelen. Probleem is echter dat we ze nu gaan vergelijken met een (voor Ajax zijn doen) eindproduct. Dat eindproduct zijn ook nog exceptionele talentvolle voetballers. Ja dan gaat alles tegen vallen hè. En die voetballers waren in het begin ook nog niet zo goed. Laten we het afwachten. Dit is ajax dus we moeten weer gaan bouwen. Talent zal boven komen drijven en talent zal afhaken. Laten we over een half jaar zien waar we staan en van welk niveau dat is. Alles wat er nu geroepen wordt heeft een vorm van opportunisme. Je moet mensen ook een kans geven.

5 augustus 2019 om 12:48

Precies dit dus. Ook bij de transfer van Donny naar Real, al dat geneuzel dat hij het niet aankan en dat Real beter voor een Eriksen of Pogba moet gaan. Tewijl er aan Eriksen ook enorm getwijfeld werd toen hij wegging bij Ajax.

Ja hoor. 2 wedstrijden gespeeld en nu er afschrijven. Geef die jongen eens een kans. Het Ajax systeem heb je niet in een paar weken onder de knie, hij zal gedurende het seizoen steeds beter worden..

Het enige waar ik het met eens ben is dat Dolberg gewisseld kan worden. De andere spelers moet je gewoon nog inpassen. Vorig seizoen was de eerste wedstrijd ook niet veel soeps, maar kijk waar het geëindigd is. Het is veel te vroeg om iets zinnigs over het elftal te zeggen, aangezien de internationals pas zijn aangesloten. Laten we hopen dat ze er morgen wel staan.

5 augustus 2019 om 10:17

Toch heb ik Dolberg weer uitstekende loopacties zien maken en was hij in duels sterk aan de bal. Als hij die kans afmaakt dan heeft niemand het over hoe slecht hij was. Vervelende is dat we eigenlijk geen goed alternatief hebben op dit moment want Huntelaar kan je ook niet meer eerste spits maken wegens te weinig conditie om het hele seizoen te vlammen.

5 augustus 2019 om 10:27

(masterapie)
Ga je het nu opnemen voor Dolberg ? dat hij niet zo slecht was hou aub op zeg met je loopacties en als hij die ene kans had benut , klein detail daar staat hij voor om zulke kansen te benutten Huntelaar met een been in het gips is nog gevaarlijker , met Huntelaar had je deze wedstrijd gewoon gewonnen want die benut wel die kansen ,opzouten met die Dolberg en gewoon die Traore er in gooien dan heb je ook een doelgerichte speler .

5 augustus 2019 om 10:31

Sloep, ik weet dat je anti-Dolberg bent, maar je ziet toch zelf hopelijk ook wel dat Dolberg voldoende talent heeft? En vorig jaar hebben we zat wedstrijden met Huntelaar gespeeld waar Huntelaar niets anders deed dan provoceren en schoppen. Het is en blijft een held Klaas-Jan, maar die had ons zaterdag ook niet geholpen.

5 augustus 2019 om 10:36

Ik ben niet anti Dolberg maar als je het al 2 jaar niet laat zien moet je afscheid nemen en Talent alleen is niet genoeg dit is geen spits voor Ajax , iedereen heeft het maar over Dolberg onder Bosz maar dat viel ook wel mee hoor het is geen echte killer zoals Huntelaar wel is , maar blijkbaar blijven ze bij mijn club maar aanmodderen met deze spits ik vind dat onbegrijpelijk .

5 augustus 2019 om 10:58

Echt heh, heeft echt genoeg tijd gehad.. liefst Malen kopen en anders traore nog liever

5 augustus 2019 om 12:23

Hoe kun je het twee jaar laten zien, wanneer je eerst langdurig geblesseerd bent en vervolgens (zoals Perez al aangaf) gepasseerd wordt in de belangrijke wedstrijden ? Nota bene door een middenveld/vleugelspeler of een 35 jaar oude goalgetter. Dat is echt niet goed voor je zelfvertrouwen. Ik zie bij Dolberg aannames en voetbewegingen die ik bij niemand anders zie in de Eredivisie. Die gaat het echt wel maken nog.

Ik heb de hele column van Willem niet gelezen, dus wellicht heb ik een verkeerd beeld, maar komt er alleen maar negativiteit uit hem of stipt hij ook positieve punten aan. Hiermee wil ik niet zeggen dat hij geen gelijk heeft, maar het zou ook fijn zijn om af en toe eens positieve lichtpunten in je column naar voren te brengen.

Ja, ik erger me ook aan MvB en zijn reacties, maar heb ook in Malen en Bergwijn twee jongens gezien die mooie dingen lieten zien. En Dumfries bleef maar gaan! Je kunt ook zeggen dat PSV Twente bij de strot heeft gepakt en geen enkele kans heeft weggegeven (de goal was natuurlijk geen kans, maar met die keeper daar ben je als psv mooi zoet mee).
Ik heb Feyenoord niet zien spelen dus kan daar niets over zeggen.
Ja, Veltman is voetballend minder dan Mazzraoui, maar dat Zyech niet goed speelde was niet de schuld van Veltman, maar van Zyech zelf ...die duidelijk ritme mist. Marin is idd geen de Jong (wie wel??), en Dolberg ...ja, dat begint toch wel zorgelijk te worden als je ziet hoe die jongen aan het worstelen is. Hij krijgt ook weinig ballen waar je echt iets mee kunt doen, staat altijd in een woud van tegenstanders en vaak ook nog een paar medespelers in de buurt, maar ondanks dat ziet het er allemaal ongelukkig uit bij hem. Niets lukt, maar hij doet wel meer zijn best dan vorig jaar. Ik denk dat alleen een psycholoog hem nog kan helpen bij Ajax.
Maar Willem had het ook kunnen hebben over Schruurs, Blind (buiten zijn gezeur bij de scheidrechter), vd Beek en Onana. En dat Ajax als ze de druk er op hadden echt leuk voetbal speelde en veel kansen creëerde.

Het is maar net hoe je er naar kijkt natuurlijk!

Je wijzigt een elftal bijna compleet. T.o.v. eind vorig seizoen stonden alleen Onana (weinig ritme), Nico (weinig ritme), v/d Beek en Ziyech (weinig ritme) nog op dezelfde plek. In de verdediging speel je met 3 andere spelers. Op het middenveld met 2, en Dolberg, tsja, ik weet het niet meer met die jongen. Je hebt Vitesse met vlagen kapot gespeeld en krijgt zowel het eerste als tweede doelpunt om je oren doordat nieuwe spelers de fouten maken. Al met al vind ik het nog wel redelijk te verklaren. Je zag af en toe al waar toe ze in staat zijn en dat geeft hoop. Alleen mag het niet ten koste gaan van een Europees seizoen want dan ben je met al die miljoenen gewoon terug bij af. En wat betreft Promes, die jongen lijkt niets te kunnen in de kleine ruimte?

5 augustus 2019 om 11:01

Pijnlijk dat promes uberhaupt niks lijkt te kunnen. Hopelijk snoert ie mn mond nog maar ik zie echt niks wat hem ajax waardig zou maken

Wat kun je nou in Godsnaam voor conclusies trekken na de eerste van 34 competitiewedstrijden ?
Dat het geheel nog niet is ingespeeld ? Dat er spelers bij lopen waaraan je kunt zien dat ze nog niet in vorm zijn ? Dat er spelers tussen lopen die nog moeten wennen aan het spel van Ajax ?
Allemaal open deuren intrappen.
Geef Ten Hag mar gewoon weer eeffe de tijd om de zien wie er nu daadwerkelijk over blijven, eventueel nog bijkomen en ga dan in de winterstop maar weer eens kijken hoe de vlag er bij staat.
In die tussentijd moet je hopen dat ze zich weer door die belachelijke CL-kwalificatierondes heen worstelen waar verder niet één grote club in Europa last van heeft.

Marin is aan de bal gewoon goed. Zijn positionering zonder bal, daar moet hij aan werken. De 1 pakt het gewoon sneller op dan de ander. Martinez bijvoorbeeld, die heeft het systeem al snel door. Maar om nu al te zeggen dat Marin stagneert vind ik nog te vroeg om te zeggen. Dolberg heeft naar mijn mening al genoeg kansen gehad en mag van mij vertrekken. Hij snapt dit systeem na anderhalf jaar nog steeds niet. Traore straalt meer dreiging uit dan Dolberg doet en neemt genoegen met de rol van 3e spits. Dolberg is ook niet beter dan KJH.

Marin is aan de bal gewoon goed. Zijn positionering zonder bal, daar moet hij aan werken. De 1 pakt het gewoon sneller op dan de ander. Martinez bijvoorbeeld, die heeft het systeem al snel door. Maar om nu al te zeggen dat Marin stagneert vind ik nog te vroeg om te zeggen. Dolberg heeft naar mijn mening al genoeg kansen gehad en mag van mij vertrekken. Hij snapt dit systeem na anderhalf jaar nog steeds niet. Traore straalt meer dreiging uit dan Dolberg doet en neemt genoegen met de rol van 3e spits. Dolberg is ook niet beter dan KJH.

Marin is aan de bal gewoon goed. Zijn positionering zonder bal, daar moet hij aan werken. De 1 pakt het gewoon sneller op dan de ander. Martinez bijvoorbeeld, die heeft het systeem al snel door. Maar om nu al te zeggen dat Marin stagneert vind ik nog te vroeg om te zeggen. Dolberg heeft naar mijn mening al genoeg kansen gehad en mag van mij vertrekken. Hij snapt dit systeem na anderhalf jaar nog steeds niet. Traore straalt meer dreiging uit dan Dolberg doet en neemt genoegen met de rol van 3e spits. Dolberg is ook niet beter dan KJH.

Marin is aan de bal gewoon goed. Zijn positionering zonder bal, daar moet hij aan werken. De 1 pakt het gewoon sneller op dan de ander. Martinez bijvoorbeeld, die heeft het systeem al snel door. Maar om nu al te zeggen dat Marin stagneert vind ik nog te vroeg om te zeggen. Dolberg heeft naar mijn mening al genoeg kansen gehad en mag van mij vertrekken. Hij snapt dit systeem na anderhalf jaar nog steeds niet. Traore straalt meer dreiging uit dan Dolberg doet en neemt genoegen met de rol van 3e spits. Dolberg is ook niet beter dan KJH.

Marin is aan de bal gewoon goed. Zijn positionering zonder bal, daar moet hij aan werken. De 1 pakt het gewoon sneller op dan de ander. Martinez bijvoorbeeld, die heeft het systeem al snel door. Maar om nu al te zeggen dat Marin stagneert vind ik nog te vroeg om te zeggen. Dolberg heeft naar mijn mening al genoeg kansen gehad en mag van mij vertrekken. Hij snapt dit systeem na anderhalf jaar nog steeds niet. Traore straalt meer dreiging uit dan Dolberg doet en neemt genoegen met de rol van 3e spits. Dolberg is ook niet beter dan KJH.

Marin is aan de bal gewoon goed. Zijn positionering zonder bal, daar moet hij aan werken. De 1 pakt het gewoon sneller op dan de ander. Martinez bijvoorbeeld, die heeft het systeem al snel door. Maar om nu al te zeggen dat Marin stagneert vind ik nog te vroeg om te zeggen. Dolberg heeft naar mijn mening al genoeg kansen gehad en mag van mij vertrekken. Hij snapt dit systeem na anderhalf jaar nog steeds niet. Traore straalt meer dreiging uit dan Dolberg doet en neemt genoegen met de rol van 3e spits. Dolberg is ook niet beter dan KJH.

Marin is aan de bal gewoon goed. Zijn positionering zonder bal, daar moet hij aan werken. De 1 pakt het gewoon sneller op dan de ander. Martinez bijvoorbeeld, die heeft het systeem al snel door. Maar om nu al te zeggen dat Marin stagneert vind ik nog te vroeg om te zeggen. Dolberg heeft naar mijn mening al genoeg kansen gehad en mag van mij vertrekken. Hij snapt dit systeem na anderhalf jaar nog steeds niet. Traore straalt meer dreiging uit dan Dolberg doet en neemt genoegen met de rol van 3e spits. Dolberg is ook niet beter dan KJH.

5 augustus 2019 om 11:12

Knop bleef hangen, vandaar dat hetzelfde meerdere malen is gepost.

Ik heb oprecht naar een best leuk spelend Ajax gekeken! De scherpte ontbrak maar de kansen waren er zeker. Heeft ook nog met ritme te maken als deze jongens straks weer een wedstrijd of 5 in de benen hebben gaat het weer soepeler, ben ik van overtuigd. Marin goede speler, overzicht en een goede trap. Martinez aan de bal oké, is erg rustig maar loopt nog te veel door als centrale man. Schuirs was sterk, daley op het middenveld erg sterk. Tadic prima. Al met al niet dezelfde verwachtingen als vorig jaar maar mogen van dit team wel echt goed voetbal verwachten

Dolberg kan beter stoppen met voetballen. Het lijkt voor hem echt een straf om op het veld te staan. Bizar dat iemand die zo goed was een paar jaar geleden zo weg zakt.

5 augustus 2019 om 12:09

Voetvalwereld is wel ongelooflijk opportunistisch. Vorige wedstrijd scoorde Dolberg nog in de eerste minuut tegen Psv en leek hij in de voorbereiding weer beter in vorm te komen. En nu na 1 slechte wedstrijd is hij alweer zowat afgeschreven en kan bij er niks van. Laten we eerst het maar een aantal wedstrijden aankijken want de meeste spelers zijn nog niet goed op elkaar ingespeeld.

5 augustus 2019 om 12:18

Mee eens dat het voetbal (en ik) opportunistische kan zijn, maar ik zou de goal tegen PSV een incident noemen en de manier waarop hij al 2 jaar rond sjokt de nieuwe norm voor hem.

Het is gewoon jammer, want voetballen kan-ie echt wel. Zit puur tussen de oren.

5 augustus 2019 om 12:38

Hij leek juist weer beter in vorm Te komen. Ook bij de eerste goal van Vd.Beek maakte hij een goede loopactie. Geef hem nog even de tijd. Het team moet nog beter op elkaar ingespeeld raken.

Marin is gewoon een goede voetballer die wat meer tijd nodig heeft. Marin heeft over het algemeen een goede pass, gif en scorend vermogen. Iets wat hij duidelijk heeft laten zien bij Standaard Luik. Zelf gaf Marin ook al aan dat het niveau in alle facetten hoger ligt bij Ajax dan bij Standaard. Het gaat nog niet geweldig maar zeker ook niet slecht. Ziet gedurende de wedstrijd dat hij wel iets extra's brengt.

Dolberg daarentegen zie ik de klasse totaal niet meer. Zo zonde ook dat ze zijn blijven aanmodderen met hem. Speelt vaak praktisch door zijn zwakke spel gewoon met 10 man. Vind het echt ontzettend jammer dat Ajax toen niet Munir Dabbour heeft gekocht van RB Salzburg. Was voor 15 miljoen op te pikken en is een voetballende spits die ook nog eens kan afmaken.

Vorig jaar in de eerste wedstrijd, "thuis" tegen Heracles, in de laatste minuut gelijk gespeeld. Wat hierna volgde weet iedereen (geheugensteun: kampioen, beker en halve finale CL) . Nu "uit" tegen een sterkere tegenstander , in de eerste wedstrijd, gelijkgespeeld. Wie weet wat ons nu allemaal staat te wachten.

Huntelaar is gewoon een wereldspits. Hij wordt volgens minder gemaakt dan hij is (door zijn leeftijd), maar hij verdient wat mij betreft gewoon nu de kans, Dolberg heeft kansen genoeg gehad en wordt het niet meer bij Ajax, achter Huntelaar kan Traoré een goede stand-in zijn dit seizoen en in sommige wedstrijden zou je vanuit tactisch oogpunt Tadic in de punt kunnen opstellen, maar in een vrije rol rond Huntelaar zouden die twee volgens mij samen een dodelijk koppel kunnen vormen.

Ik zie wel heil in zo'n formatie om een aantal wedstrijden uit te proberen:

Onana
Mazraoui, Álvarez, Martínez, Tagliafico
Marin, Blind
Tadic (10)
Ziyech, Huntelaar, Neres

Onana
Mazraoui, Álvarez, Blind, Tagliafico
Ziyech, Marin
Tadic (10)
Neres, Huntelaar, Promes (of Promes en Neres andersom)

nog te vroeg om te zeggen, afwachten hoe marin het gaat doen, iets te voorbarig, hij misste iedergeval een dot van een kans tegen vitesse

Ik blijf het zeggen dit is i mijn ogen de ideale opstelling
Onana
Mazroui alvarez martinez talefico
Blind. Van den beek ziyech
Neres. Tadic. Promes

Helemaal eens met ' De Kromme' dacht ik vorige week nog aan .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren