Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Nare smaak’ overheerst bij De Boer: ‘Ze hielden geen rekening met PSV’

Laatste update:

PSV beleeft met de uitschakeling in de voorronde van de Champions League tegen FC Basel en de nederlaag tegen Ajax in de Johan Cruijff Schaal een teleurstellende seizoensstart. FOX Sports-analist Ronald de Boer baalt ervan dat Sam Lammers geblesseerd raakte tegen Ajax en vindt tevens dat de KNVB meer rekening had moeten houden met de Europese agenda van PSV.

“Ik heb er nog steeds een nare smaak van in mijn mond dat ze geen rekening hebben gehouden met PSV in de Johan Cruijff Schaal. Ik had wellicht met vijf wissels gespeeld, dat had Ajax misschien ook gewild“, aldus De Boer. De KNVB koos ervoor om het duel één dag te vervroegen, al had PSV uiteindelijk alsnog maar twee volle rustdagen. De analist is van mening dat de club mogelijk andere maatregelen had moeten treffen met het oog op het tweeluik met FC Basel in het miljardenbal. “PSV had wellicht met een B-keus moeten spelen tegen Ajax."

“Sam Lammers kwam er in de heenwedstrijd tegen FC Basel als invaller in, toen gebeurde er wat. Nu had je geen plan B, omdat Lammers tegen Ajax geblesseerd raakte. En ik vind het zonde voor het Nederlandse voetbal. Het is echt zo zonde dat PSV niet in de Champions League gaat spelen, dat wil toch iedereen. Daar hadden we veel meer rekening mee moeten houden. Het is niet aantoonbaar dat Lammers het verschil had gemaakt, maar je had wel meer keuze gehad“, aldus De Boer.

Lammers viel tegen Ajax geblesseerd uit na een ongelukkige botsing met ploeggenoot Donyell Malen. De aanvaller staat door een operatieve ingreep aan de knie enkele maanden aan de kant. De verwachting is dat trainer Mark van Bommel met Malen als spits begint in de uitwedstrijd van PSV tegen FC Twente van zaterdag.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je het over optimale rust en voorbereiding hebt, dan had je de wedstrijd inderdaad kunnen verzetten. Wat hier ook al aangegeven werd, kun je zo’n wedstrijd ook zien als oefenduel om beter op elkaar ingespeeld te geraken etc. Echter vind ik het argument dat Lammers nu niet mee kon doen door de wedstrijd tegen Ajax nergens op slaan. Dan kun je rond elke Europese wedstrijd wel een maand vrijplannen, want zo’n ongeluk kan altijd voorkomen.

2 augustus 2019 om 19:44

MvB had ook jong-PSV kunnen opstellen. Dit is niet de fout van de KNVB maar van MvB en JdJ.

2 augustus 2019 om 21:23

Inderdaad, zo'n situatie kan ook op de training voorkomen. Of net als Santiago Munez tijdens een balletje hoog houden in je garage tegen de fiets aanvallen.

3 augustus 2019 om 02:21

Ik zag die naam en dacht inderdaad al dat het om ‘Goal!’ ging, moest wel even zoeken of het hem echt was. OT: Dat Lammers geblesseerd is geraakt in dit duel, daar kan de KNVB natuurlijk niks aan doen, maar ook van Bommel niet. Dit was puur pech hebben en het had iedereen kunnen overkomen. Over het verzetten van de wedstrijd is denk ik al genoeg gezegd inmiddels.

2 augustus 2019 om 19:46

Precies. Ze doen nu alsof die blessure alleen in een wedstrijd kon gebeuren. En volgens mij heeft psv niet verloren door vermoeidheid o.i.d., maar door pure onkunde. Gebrek aan kwaliteit wil ik t dan niet noemen, aangezien psv dit basel gewoon af had moeten maken. En idd, de pot in de jc schaal kon juist ritme bieden.

2 augustus 2019 om 19:49

Idd. Laat ik vooropstellen dat je elke club zo goed mogelijk moet ondersteunen, zowel Europees als nationaal. Maar nu schiet de Boer toch wel door. Het moet ook werkbaar blijven. Natuurlijk kan PSV met een B team spelen. Alleen kun je in dit soort wegstrijken ook juist progressie en vertrouwen boeken. Nu het negatief uitvalt wijst hij daar op. Als het positief uit had gepakt had hij daar op gewezen. Kortom, altijd iets te klagen.

2 augustus 2019 om 23:42

Beetje flauw want dit wist PSV al heel lang, maar ze hebben het zelf door laten gaan tot een week voor de wedstrijd, toen het al te laat was. Maar de Knvb mag zich wel eens even verdiepen in hoe ze het de Nederlandse clubs gemakkelijker kunnen maken zich te plaatsen in de internationale competities.
Uiteindelijk raakte Lammers geblesseerd door een eigen speler, dus dat kan je de Knvb niet verwijten. Verder was Basel toch maar een matig clubje, daar hadden ze echt wel van kunnen winnen.
Verder vind ik hun voorbereiding niet professioneel: te laat de juiste spelers gehaald en te weinig wedstrijdminuten in oefenwedstrijden....

Gewoon een ongelukkig voorval. Hier had een half jaar rust ook niets aan kunnen doen.
Mark had idd een B-team op kunnen stellen of wellicht zoals vorig seizoen met extra controleurs kunnen spelen. Pluspunt dat hij dat niet deed.3 wedstrijden in 1 week moet gewoon kunnen voor deze profs aan het begin van het seizoen. Zoals gezegd, gewoon een ongeluk dat ook op de training had kunnen gebeuren. Niets aan te doen.

Het was een botsing tussen twee PSV-ers! Dit had dus ook op een training kunnen gebeuren. Er wordt nu wel doorgeslagen in het verschuiven. De wedstrijden van Ajax werden verschoven om de spelers minimaal twee dagen rust te geven. Niet om blessures te voorkomen. PSV had nu twee dagen rust.

2 augustus 2019 om 20:14

De JC verschuiven gaat mij wat te ver, maar het argument 'twee PSV'ers botsten dus dit had ook op de training kunnen gebeuren', slaat natuurlijk helemaal nergens op: het gebeurde namelijk niet tijdens een training maar tijdens deze wedstrijd, dat is een feit. Door deze wedstrijd te spelen was er gewoon een hogere kans op blessures dan wanneer deze niet gespeeld was. JC schaal had van mij echt niet verplaatst te worden (hij was immers al verschoven), maar dat door die wedstrijd Lammers geblesseerd raakte is gewoon een feit.

2 augustus 2019 om 21:43

@Skede, veranderd niets aan het feit dat het een botsing was tussen 2 spelers van dezelfde club. Sterker nog die botsing valt echt in de categorie freak accident. Op het eerste oog leek er niets aan de hand, totdat Lammers bleef liggen. Er kwam ook geen speler van de tegenpartij aan te past. Raken mensen geblesseerd door hard optreden van de tegenpartij of door sliding of door duels dan heb je het over typische wedstrijdblessures. Dit was verre van een typische wedstrijdblessure. Als er al een persoon was die op een blessure veroorzakende manier bezig was, was het Hendrix wel.....

2 augustus 2019 om 22:24

Nogmaals: totaal irrelevant. De blessure is ontstaan tijdens de wedstrijd. Hoe dat is gebeurd is helemaal niet relevant voor deze discussie, hoe kom je daar nou toch bij? Door deze wedstrijd te spelen ontstaan er meer situaties waarin een blessure kan ontstaan, op welke manier dan ook. Dat is gewoon feit, of je nou wilt of niet. Nogmaals, van mij had deze wedstrijd niet verplaatst hoeven worden, maar dat er door deze wedstrijd iemand langdurig geblesseerd is geraakt staat vast. Waarom daar moeilijk over doen? De relevantie van je laatste zin ontgaat me een beetje maar dat zal vast persoonlijke frustratie zijn dan..

3 augustus 2019 om 01:05

Ik begrijp je punt hier echt even niet? Dat het ongeluk deze wedstrijd heeft plaatsgevonden is cognitief vastgesteld dus een feit ja.. Maar Kyle66 stelt toch dat het hypothetisch ten alle tijde, dus ook tijdens een training kan gebeuren? Immers is het vrij normaal dat spelers met elkaar in botsing komen. Met zijn stelling is er dus niets mis mee.

Om wel even terug te komen op je feiten, sinds ik van een beetje muggenzifterij houd: Lammers is helemaal niet geblesseerd geraakt door de wedstrijd, maar door de botsing met Lammers. Dat is een feit

3 augustus 2019 om 07:27

Mijn punt is dat het argument 'Het was een botsing tussen twee spelers van PSV, dus maakt het niet uit of deze wedstrijd gespeeld werd', een zwak argument is in de discussie. Aangezien het tijdens de wedstrijd heeft plaatsgevonden en niet tijdens een training. En ja, een botsing is vrij normaal, maar dat is zijn stelling niet. Zijn stelling is dat het niet uit had gemaakt of deze wedstrijd gespeeld werd of niet, Lammers had altijd een blessure kunnen oplopen. 'Want het was een botsing tussen twee spelers van PSV'. En die stelling en dat argument kloppen niet. Het feit is namelijk dat het wel gebeurd is en dat we niet kunnen weten of deze blessure ook had plaatsgevonden tijdens een training of wat dan ook. Nogmaals: van mij had die wedstrijd helemaal niet verplaatst hoeven worden hoor (voordat ik die kritiek over me heen krijg) alleen de redenatie achter de oorzaken van deze blessure slaan nergens op.

Je laatste alinea laat ik even voor wat het is, daar is het te vroeg voor

Ze hadden de wedstrijd gewoon naar 2de kerstdag moeten verplaatsen

2 augustus 2019 om 22:05

Geniaal !

Als je verliest doe je het altijd verkeerd. Maar de opstelling was niets geks aan. Gewoon pech met Lammers.
Maar NL moet eens na gaan denken waarom ze de voorrondes zelden doorkomen. Misschien een keer een andere voorbereiding proberen ?

Ik snap extra rust wel maar kom op dit is aan het begin van het seizoen die extra rust heb je nu nog niet nodig wat een onzin taal van de boer

2 augustus 2019 om 20:12

Hoezo? Als jij een tijd niet hebt gespeeld betekent het niet dat twee duels in drie dagen je niks doen hè. Daarnaast heeft de Boer een punt m.b.t. Lammers.

Ik snap extra rust wel maar kom op dit is aan het begin van het seizoen die extra rust heb je nu nog niet nodig wat een onzin taal van de boer

T was gewoon vette pech dat Sam Lammers geblesseerd raakte, ik vond hem de beste speler van PSV op dat moment. Ze hadden de ere divisie ook een week later kunnen starten en dan dus ook de JC Cruijff schaal een week later.

2 augustus 2019 om 20:45

En dan klagen alle clubs dat de voorronde Europa Cup zo vroeg zijn en de ploegen nog niet zijn ingespeeld

2 augustus 2019 om 21:46

Hou je hetzelfde probleem. Een week later zou deze week zijn en komende week moeten PSV en Ajax weer aan de bak Europees. Week eerder kon ook niet ook het zelfde probleem. Beste oplossing. Willem 2 als finalist van de beker mee laten doen aan de JC schaal.

Extra rust helpt niet als iemand van je eigen team je eruit trapt. Zelfs met 10 weken rust was deze situatie hetzelfde.

Misschien een idee om de bekercompetitie de 'johan Cruyff Beker' noemen dan kan die ene wedstrijd die voor iedereen óf ongelegen komt óf niet als 'prijs' wordt gezien gewoon vervallen ...

Ach, als de wedstrijd niet was gespeeld was de kans aanwezig dat lammers op de training geblesseerd was geraakt, aangezien hij nu ook door een teamgenoot werd geraakt.
Daarbij is de wedstrijd gewoon een dag verplaatst.

2 augustus 2019 om 21:42

Ja en nee. Een training is anders dan Ajax uit. Van mij had de KNVB wel flexibeler om mogen gaan met de nieuwe situatie; derde voorronde voor de CL. Maar dat ben ik!

In elk land is er een wedstrijd tussen de winnaar van de competitie en de winnaar van de beker. Niemand zeurt erover, behalve in Nederland. Uitgerekend het land waar in verhouding(Europees met een uitzondering meegerekend) al extreem weinig wedstrijden worden gespeeld.

volgens mij vergeten veel mensen dat de knvb de wedstrijd al had verplaatst, van de zondag naar zaterdag, om psv een extra dag rust te gunnen voor de cl playoff. Verder heb ik nog even nagedacht wat er voor andere oplossing had kunnen zijn. Maar die is er niet.
Een week eerder, of nog eerder? Nee. Dan zitten beide teams nog zonder hun toppers en in hun voorbereiding. Die zijn dan nog op vakantie. En als voetbalfan wil je toch topspelers in actie zien. Week later? Nee dan is de competitie al begonnen. En laat deze wedstrijd nou net de aftrap van het nieuwe voetbal seizoen zijn. Hierom kan je m ook niet aan t einde van t seizoen spelen. En ook niet ergens wanneer t seizoen al is begonnen. Enige waar ik nog wel kan inkomen is meer wissels (bv5) toelaten bij deze (nietszeggende) wedstrijd.

2 augustus 2019 om 21:44

Het gaat om het Europees belang toch? Dat is wat ik afgelopen jaar het meest gehoord heb namelijk..

3 augustus 2019 om 03:24

Yep. En vorig seizoen werd ervoor gezorgd dat Ajax minstens twee dagen rust had. Precies hetzelfde als wat er nu is gebeurd. Zelfs zonder Lammers had PSV van Basel moeten winnen. Hij was niet eens basisspeler in een eerder stadium.

Schaf gewoon die jc schaal af, ben je van al het gedonder af.

2 augustus 2019 om 22:57

Schaf gewoon de hele competitie af. Wat een gezeur weer. Voldoende dagen tussen de wedstrijden, lekker ritme opdoen en lekker scherp worden van dit soort wedstrijden. Hier gaat het tenminste ergens om ipv die saaie oefenpotjes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren