Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Gat tussen Ajax en PSV lijkt me groter dan dat tussen PSV en de rest’

Laatste update:

Ajax veroverde afgelopen seizoen de landstitel en Kenneth Perez is ervan overtuigd dat het elftal van trainer Erik ten Hag het kampioenschap gaat prolongeren. De oud-speler van de Amsterdamse club heeft meer interesse in de strijd om plaats twee in de Eredivisie, wat volgens de analist van FOX Sports nog een hels karwei wordt voor PSV.

“Ik denk niet dat het antwoord op deze vraag ooit zo unaniem is geweest”, reageert Perez op de vraag van het Algemeen Dagblad wie er aankomend seizoen kampioen zal worden. “Gaat hier iemand niet Ajax zeggen? Ik heb dat denk ik nog niet meegemaakt sinds ik in 1997 naar Nederland kwam. Interessanter dan de vraag wie kampioen wordt, is de vraag wie er tweede wordt. Het gat tussen Ajax en PSV lijkt me groter dan dat van PSV en de rest. Al is dat natuurlijk ook wel weer helemaal afhankelijk van de transferdeadline die nog wel even op zich laat wachten.”

Perez voorziet problemen voor PSV, dat volgens de analist een zwakke indruk maakte tegen Ajax in het duel om de Johan Cruijff Schaal. “Ze hebben heel veel moeite om tot goed voetbal te komen. De selectie is ook onevenwichtig. Zo spelen alle buitenspelers het liefste aan de linkerkant. Heel apart. En Steven Bergwijn op tien, dat is geen goed idee. Als er bij Ajax nog één speler weggaat voor de transferperiode dan hoeven ze zich nog geen zorgen te maken. En met Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong zijn de twee meest bijzondere spelers daar toch al weg.”

Volgens Perez heeft FC Utrecht voldoende kwaliteit om de tweede plaats achter Ajax te veroveren. “Al zal PSV dat uiteindelijk nét gaan halen”, voorspelt de oud-middenvelder. “Omdat ze nu eenmaal meer middelen hebben en qua snelheid voorin nog wel goed zitten. Feyenoord wordt geen tweede. Nee. Daar zit zó weinig in momenteel. Ook geen vertrouwen.”

Ben jij het eens met Kenneth Perez?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin zeg. Ik denk ook dat Ajax (makkelijk) kampioen gaat worden. Maar PSV gaat gewoon tweede worden zonder al te veel moeite. Hebben een te goede aanval om het echt moeilijk te gaan krijgen.

1 augustus 2019 om 12:40

Inderdaad wederom totale onzin die Perez hier verkondigd. Een aanval met Bergwijn, Lozano, Bruma en Malen is niks tegen de beginnen voor alle Eredivisie clubs. PSV wordt fluitend 2e en Ajax moet nog altijd opletten dat het niet te veel punten laat liggen.

1 augustus 2019 om 12:50

Voetballend was het vorig seizoen in de tweede seizoenshelft ook vaak niet al te best wat PSV liet zien. Met name De Jong heeft PSV vaak over het dode punt heel geholpen.
Bergwijn, Lozano, Bruma en Malen zijn allemaal de zelfde type spelers, die met veel ruimte voor zich gevaarlijk zijn.
Tegen een defensieve spelende ploeg kunnen ze het lastig krijgen. Vanuit het middenveld is er weinig tot geen creativiteit.

1 augustus 2019 om 12:50

Fluitend 2e? Op basis van wat? Als je kijkt naar vorig jaar, ging het de 1e seizoenshelft goed en de 2e een stuk minder. Zoals ik PSV zie, trekken zij die 2e seizoenshelft gewoon door en dan ga je makkelijk punten verspelen. Dan hebben wij het nog niet gehad over hoevaak PSV goed is weggekomen in de laatste minuut. Dan kunnen wij wel zeggen dat het een kwaliteit is, maar die kwaliteit kan heel makkelijk als sneeuw voor de zon verdwijnen. Ik zie PSV meedoen om de 2e plek ja, maar hem niet even fluitend pakken, daar heb je gewoon kwaliteit te weinig voor.

1 augustus 2019 om 12:52

Ze hebben inderdaad een hele goede voorhoede, maar er zit vrij weinig creativiteit in (veel van hetzelfde bedoel ik dan). Als je met je kont in de eigen 16 gaat staan, dan ben ik bang dat het heel moeilijk voor PSV gaat worden. Die gasten voorin zijn namelijk razend snel en kunnen heel makkelijk een man passeren. Maar 3 man passeren gaat heel lastig worden in zo’n korte ruimte. Daarbij heb je niet echt spelers voorin die een splijtende pass hebben en ben ik bang voor het welbekende ‘trechter-voetbal’.

1 augustus 2019 om 13:05

@TimKrul,

Leuke spelers maar allemaal hetzelfde type. En allemaal doorgaans vrij zwak wanneer de ruimtes klein worden gemaakt. Vorig seizoen was het spel vrij onvoorspelbaar met LDJ maar wat is nu plan B? Er is enkel plan A en de enige optie voor plan B, Lammers, is geblesseerd. Ik denk dat PSV te eentonig is om het Ajax echt moeilijk te maken.

1 augustus 2019 om 13:08

Timkrul

"psv wordt fluitend 2e en Ajax moet nog altijd opletten dat het niet te veel punten laat liggen."

Volgens mij heeft Ajax ondanks dat de club veel meer wedstrijden heeft moeten spelen dan Psv, minder punten laten liggen dan PSV anders was men tenslotte geen kampioen geworden. De logica van je opmerking ontgaat me dan ook volkomen.

1 augustus 2019 om 14:07

Je scorebord journalistiek van het afgelopen jaar bied geen garantie voor dit seizoen.

Je moet elk jaar opletten dat je geen punten laat liggen met een ploeg als PSV op je hielen is wat ik probeer te zeggen.

1 augustus 2019 om 14:19

@timkrul

Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik snap het wel enigszins dat Perez dit zegt. Van wat ik tot nu toe heb gezien geeft PSV net zo makkelijk goals weg als dat ze die scoren, dan ga je echt (zelfs in de Eredivisie) vaak genoeg tegen de lamp lopen. De verdediging en keeper zien er zeer onbetrouwbaar uit, het middenveld laakt creativiteit en de aanvallers hebben genoeg kwaliteit, maar lijken vaak maar wat te doen (zit geen idee achter).

Ik denk overigens ook wel dat PSV de tweede plaats gaat pakken met een redelijke voorsprong op de nummer 3, maar dat gaat niet fluitend gebeuren. Het gat tussen Ajax en PSV zal naar mijn mening niet mega groot zijn, maar wel meer dan 3 punten (zoals afgelopen seizoen).

1 augustus 2019 om 15:50

Daarentegen is een verdediging met Dumfries, Luckassen/Baumgartl, Viergeven en Sadilek/Lato heel veel tegen te beginnen. En ook het middenveld is niet onoverwinbaar als je een beetje creatieve spelers op je middenveld hebt staan.

1 augustus 2019 om 16:35

@timkrul, Je zal die bal wel bij de juiste spelers voorin moeten krijgen; dat is juist wat er de 2e helft van vorig seizoen aan schortte, omdat alle tegenstanders inmiddels doorhadden op welke manier PSV de spitsen bereikte. En toen had PSV zelfs nog de lange bal op LdJ als 2e wapen, een wapen dat men niet meer heeft in Eindhoven.

Hoe dan ook, Perez is veel genuanceerder dan jij en hij legt ook uit waarom, dus als wat hij zegt al nonsens is... Als het echt zo makkelijk was als jij dacht, dan was de horde Basel ook geslecht. Dat is geen wonderploeg.

Ik denk zelf overigens dat de klassieke top 3 weer 1,2 en 3 wordt in de volgorde van afgelopen seizoen. Uiteindelijk hebben die clubs een bredere selectie en daarnaast zijn die meer gewend te presteren onder druk. Daarnaast denk ik dat PSV Lozano en/of Bergwijn nog kwijtraakt waardoor PSV het middenveld kan versterken.

1 augustus 2019 om 12:44

Nou ja, makkelijk wordt het ook voor Ajax niet. Utrecht heeft zich echt goed versterkt. En die spelen altijd hun beste wedstrijden tegen Ajax. Ik vind nu Utrecht spannender dan Feyenoord.

1 augustus 2019 om 13:39

De wedstrijd komt nog niet eens in zicht en men gaat weer fabeltjes vertellen.
Utrecht speelt helemaal niet haar beste wedstrijden tegen Ajax. Dat Ajax vaak verliest, heeft niks met de inzet van Utrecht te maken, maar meer met die van Ajax.
Vorig jaar was Utrecht overigens misschien wel de makkelijkste horde op weg naar het kampioenschap.
Maar lekker blijven volhouden dat die wedstrijd voor Utrecht o, zo belangrijk is.. Grappig dat een Ajacied erover begint, lijkt wel of ze met Utrecht bezig zijn...

1 augustus 2019 om 14:20

Haha wat een onzin allemaal Isco. Wedstrijd van het jaar voor Utrecht inderdaad.

1 augustus 2019 om 15:53

Kom op joh, je weet zelf ook dat het voor Utrecht een hele, hele belangrijke wedstrijd is. Ex-spelers hebben dit ook gewoon toegegeven. Kan me nog verschillende dingen herrineren, van een live dj tijdens de warming-up tot vuurwerkshows voor de wedstrijd. Natuurlijk is het één van de, zo niet dé, belangrijkste wedstrijd(en) van het jaar.

1 augustus 2019 om 17:00

De laatste grote nederlaag tegen Utrecht uit kwam door de ene na de andere blunders van Vermeer en dat is ook de rede waarom Cillissen werd aangetrokken, Vermeer was te wisselvallig.

1 augustus 2019 om 12:45

Als Lozano e/o Bergwijn en Pereiro nog vertrekken, valt dat toch ook erg mee. Ook Lammers is nu voorlopig uit de roulatie.
Berghuis is de enige naam die rondzingt in de wandelgangen, wie ik niet per se een versterking vind.

Dan is het toch niet zo raar als Perez hier aangeeft dat het voor PSV zwaar wordt om 2e te worden, met een beetje pech zie ik Feyenoord of AZ 2e worden.

1 augustus 2019 om 12:48

Nou wat hebben ze een goeie aanval 3 goals in 3 wedstrijden.... Basel Ajax Basel

1 augustus 2019 om 12:50

Het lijkt wel alsof iedereen vorig eredivisie seizoen is vergeten... Ajax is met het vertrek van Frenkie en De Ligt (en mogelijk nog een derde en zelfs 4e) meer verzwakt tov vorig seizoen dan Psv. Vorig jaar was niet bepaald een walk-over... Natuurlijk zat Ajax toen in het begin in een wenfase en zat het bij PSV vaak erg mee, maar nationaal denk ik niet Ajax met een mega voorsprong de winter in zal gaan.

1 augustus 2019 om 13:36

Ajax en PSV zijn over een heel seizoen gezien niet afhankelijk van een centrale verdediger. Natuurlijk was de Ligt een erg goede verdediger, maar Alvarez, Magalan of Schuurs zal meer dan voldoende zijn in de Eredivisie. Ook met de Ligt werd er verloren van Feyenoord en PSV (ik weet dat de Ligt er tegen PSV niet bij was, maar met de Ligt was die wedstrijd waarschijnlijk ook verloren).

De Jong zal meer gemist worden, maar dit vooral omdat hij extra voetbal bracht wat, wanneer de tegenstander weer de bus parkeert, erg nodig is. Al kan dit prima worden opgepakt door Eiting of Blind.

In mijn ogen is PSV tot nu toe het meest verzwakt. Een erg goede en aanvallende linksback kwijt en de beste kopper van Europa die weg is.

1 augustus 2019 om 16:20

Dat klopt natuurlijk, maar als PSV het Ajax met De Ligt en met De Jong lange tijd weet voor te blijven in de competitie, dan vind ik het voorbarig om voor het komende seizoen bij voorbaat te denken dat PSV op straatlengte achterstand staat. Neres werd vooraf gezien als goede aankoop, werd vervolgens maanden betiteld als mislukking en eindigde het seizoen als topper. Zo kan het ook gaan met de nieuwe jongens van nu.

1 augustus 2019 om 12:54

Inderdaad, weer typisch Nederlands (wat dat betreft is Perez goed ingeburgerd) om meteen van het slechtste uit te gaan na Basel. PSV heeft een prima selectie en als iedereen straks beschikbaar is zie je deels een ander elftal. Die Luckassen eruit, andere linksback en Itaharren op 10... We kunnen zo goed overdrijven, maar alles onder en Ajax en PSV is niet opeens veel beter geworden en PSV is in dit geval ook niet velen malen minder. Ajax zal inderdaad de favoriet zijn, maar je weet nooit wat er in een seizoen gebeurt.

1 augustus 2019 om 13:04

Achja deze verhalen lees je ieder seizoen. 2 seizoenen geleden zat iedereen na het drama tegen Osijek te verkondigen dat clubs als AZ, Utrecht en Vitesse wel even boven PSV zouden eindigen. Nou PSV zat 3 weken voor het einde, hun kampioenschap al te vieren in Ibiza. Vorig seizoen was het wat positiever en heeft PSV uiteindelijk tot het eind meegedaan en een hele lange tijd aan kop gestaan. Als PSV ervoor zorgt dat ze het achterin een beetje dicht weten te houden en haar problemen op het middenveld oplost dan zijn ze gewoon een heel gevaarlijk team. De aanval heeft sowieso absurd veel snelheid!

1 augustus 2019 om 13:07

@Memphis,

Snelheid waar PSV in 80% van de eredivisie echt helemaal niets aan heeft. Ploegen graven zich in. Dan heb je niets aan snelheid.

1 augustus 2019 om 13:17

Daar maak je natuurlijk terecht een punt. Alleen is snelheid en acceleratie natuurlijk altijd een voordeel. PSV moet zeker meer creativiteit in het elftal hebben willen ze dit echt goed kunnen laten renderen. Daarnaast vind ik dat de aanvallers van PSV ook gewoon sterk in het passeren en dribbelen. Maar goed het wordt natuurlijk afwachten hoe het dit seizoen gaat lopen maar de negativiteit over PSV vind ik iets te overdreven.

1 augustus 2019 om 17:01

Daarom is het belangrijk dat er een creatief middenveld staat met een spits die niet alleen op de ballen wacht.

1 augustus 2019 om 13:14

Op basis van begroting gaat Ajax zeker 1e worden, maar zakken met geld scoren geen goals. Ieder team in de eredivisie wil vooral van Ajax winnen en doet een stapje extra. Daarnaast zijn er altijd weer jongens die in een seizoen ineens doorbreken en daar kan zomaar ineens een nieuwe Gullit of Robben of zo tussen zitten die alle voorspellingen gaat doen verbleken.
Vorige jaren was Ajax ook zwaar favoriet, maar een bijna sterfgeval (nouri), een onverwachte blessuregolf, een VAR-dwaling of een team wat boven zichzelf uit stijgt (kampioenschap van Feyenoord) kan zomaar alle voorspellingen omver gooien. Dat is juist het leuke van het spelletje.

1 augustus 2019 om 13:23

De situatie rond Nouri was niet 'het leuke van het spelletje'

1 augustus 2019 om 17:48

Zo zal hij het ook echt niet bedoeld hebben.

1 augustus 2019 om 13:19

De vraag is wat er straks nog over is van die aanval. Lozano heeft er duidelijk geen zin meer in en heeft de leeftijd om nu een stap te maken. Hij en Bergwijn kunnen zomaar eens over twee weken naar Italie gaan, als plan B of C van een hoop clubs. Geen CL, geen Lammers, geen Luuk, geen verdediging, geen vooruitzichten. probeer ze maar eens te houden. En probeer maar eens goede vervangers te halen. Heeft Berghuis nog wel zin nu? Dit wordt het jaar waarin Gakpo, Malen en Ihattaren het moeten gaan doen.

1 augustus 2019 om 14:01

Ach, laat die PSVers maar Baselen. Maar on topic, ik denk ook dat PSV in de top eindigt. Ajax zal ook niet met afstand kampioen worden denk ik, maar het voetbal dat PSV tot nu toe heeft laten zien stemt toch niet echt optimistisch en Luuk de Jong was voor wedstrijden tegen verdedigende ploegen cruciaal. Bruma is leuk tegen aanvallende ploegen, maar ik denk dat hij het moeilijk gaat krijgen tegen ploegen die met 11 man achter de bal staan.

1 augustus 2019 om 14:50

Vergeet niet dat het ondanks het goede seizoen, het er voor Ajax tot aan de wedstrijd tegen PSV er allerminst goed uit zag. Als psv daar (gewoon) had gewonnen na de rode kaart van Mazraoui dan was PSV hoogswaarschijnlijk kampioen geworden. Natuurlijk heeft Ajax een betere selectie, maar we beginnen gewoon weer op nul. Een paar wedstrijden verzaken en je loopt weer achter de feiten aan....

1 augustus 2019 om 19:52

Makkelijk? Ik denk het niet. Ik denk dat het gewoon weer tussen Ajax en PSV gaat. Ik denk dat er helemaal geen gat tussen die twee is. PSV de vorm nog vinden. Maar geloof er niks van dat Ajax opeens de Eredivisie ontgroeid is. Als die zogenaamde analisten praten elkaar na. Als we dat moeten geloven dan wordt Ajax met een straatlengte voorsprong kampioen en komen ze weer in de finale van de Camping League. Echter daar moeten zij zich nog voor kwalificeren.

Met die laatste alinea maakt Perez zich natuurlijk compleet belachelijk. Hoeveel jaren horen we dit wel niet vantevoren, dat Az / Utrecht / vitesse meegaan doen om de top 2/3 plaatsen.

1 augustus 2019 om 12:43

Wanneer Feyenoord compleet verzaakt(wat dit jaar zou kunnen) dan kunnen AZ en Utrecht eventueel de 3e plek pakken maar PSV is veel te hoog gegrepen voor deze ploegen.

1 augustus 2019 om 12:58

Vorig jaar was een drama jaar voor Feyenoord en zelfs toen lukte het de genoemde clubs niet om Feyenoord voorbij te gaan. Als je lang genoeg gaat zeggen dat Feyenoord geen derde wordt zal het vast wel een keer uitkomen, maar normaal gesproken wordt Feyenoord "gewoon" 3e.

1 augustus 2019 om 13:06

Als vorig seizoen toen ze 3e werden een drama was, wat was het seizoen 17/18 toen ze 4e werden dan?

1 augustus 2019 om 14:19

Nog dramatischer, met wel een bekerwinst als troost.

Ja ik zie dit PSV ook niet even makkelijk wonnen van de kleintjes. Je hebt een keeper die meer los dan vast pakt, een centraal duo dat alles behalve zeker oogt, de linksback die nog een vacature heeft openstaan, een aanvoerde die meer last van zichzelf heeft, dan dat die leiding kan gegeven, een Mexicaan die controlerend staat maar ook niet verdedigend sterk is. Alleen de voorhoede kan zich meten met de Nederlandse top, de rest is gewoon brandhout. Ik hebt het dan wel over de dominantie van Ajax gehad en dat werd door sommige als onwaarheid verklaard 'want PSV wint ook van de rest hoor', nou dat gaat dit seizoen niet gebeuren; dat kan ik je op een briefje geven.

1 augustus 2019 om 12:51

LA = Lato... CV = die Duitse jongen, als unnerstahl terug is van zijn blessure mag ik hopen dat hij zoet eruit kan keepen. ... Guti op 10 zetten inplaats van bergwijn.
Lozano verlopig maar laten banken

1 augustus 2019 om 13:05

Ja maar dan komt het volgende probleem. Wie zet je dan langs Rosario?

1 augustus 2019 om 13:06

Ja Lato heb ik 1x zien spelen en toen was het echt helemaal niks, maar dat is 1 wedstrijd, dus wie weet. Ja dan heb je nog die Duitse jongen die van een tikje op zijn kin gaat liggen alsof die een volle vuist in zijn gedicht heeft gehad, en maar blijft liggen. Natuurlijk is dit op basis van 1 westrijd, maar het seizoen begint dit weekend al. Tegen de tijd dat die twee hun niveau halen (hoop namelijk dat zij beter kunnen), ben je ook al een paar weken verder. In die paar weken kan je makkelijk tegen puntverlies aanlopen.

1 augustus 2019 om 13:27

Met Unnerstahl weet je ook niet wat je hebt. Zoet is even uit vorm, maar het kan ook zomaar zijn dat hij daar snel weer uit is. Een goede wedstrijd met een aantal reddingen en die jongen zal er wel weer staan. Zoet is in vorm nog steeds een stuk logischer dan Unnerstahl.

Verder is Gutierrez gewoon niet zo heel goed. Een aardige speler, maar hij ontstijgt het niveau van de Eredivisie gewoon niet. Soms heb je de pech dat de verwachtingen niet voldoen aan het bedrag wat je ervoor uit hebt gegeven. Ik zie bij die jongen nou niet iets unieks waardoor hij daar op terug kan vallen.

Het beste voor PSV is gewoon het zoeken naar een balans. Met dat in het achterhoofd zou ik met het huidige materiaal voor deze opstelling gaan in een 4-3-3 systeem:

Zoet, Lato, Viergever, Baumgartl, Dumfries, Rosario, Gutierrez, Ihattaren, Bergwijn, Malen en Lozano/bruma.

Nu is Ihattaren natuurlijk een gok gezien z'n leeftijd en gebrek aan ervaring, maar die jongen weet wel wat je moet doen als je op 10 staat. Bergwijn is toch vooral een valse spits als hij daar staat waardoor de ruimtes tussen middenveld en aanval veel te groot worden.

Verder is het wel duidelijk dat PSV zeker nog een middenvelder (en wellicht zelfs twee) nodig heeft. Het is heel lastig om dat middenveld gebalanceerd te krijgen en bij een blessure heeft PSV ook direct een probleem.

Ligt hier niet gelijk de uitdaging voor Ajax? In de competitie waren ze verleden jaar ook niet onbetwist nummer 1 en ze zijn er niet per se beter op geworden. De druk is echter wel hoger. De JC schaal zegt niks, die heeft Feyenoord verleden jaar nog gewonnen.

1 augustus 2019 om 12:42

Het is allemaal maar afwachten, want ik heb het woord hegemonie al 100x horen vallen voordat het seizoen überhaupt begonnen is.

1 augustus 2019 om 12:51

Luuk de Jong Schwaab en Angelino meer hoef ik niet te zeggen.

1 augustus 2019 om 13:15

@nicksmits

De Ligt en De Jong. Meer hoef ik niet te zeggen. Schwaab is niet eens een hele goede verdediger en de aanval zit bij PSV kwalitatief wel goed. Die hebben de selectie gewoon nog niet op orde in tegenstelling tot Ajax die al vroeg begon met oog op de CL.

1 augustus 2019 om 13:42

Je slaat de spijker op zijn kop Serius. Alsof Ajax er niet op achteruit is gegaan. Toen ze het nog in het Ajax shirt speelde waren het zo ongeveer de nieuwe Ronaldo en Messi en nu ze weg zijn zouden ze ze niet missen. Wat een grap.

Ik moet het nog maar allemaal zien. Bij PSV zijn er duidelijk nog veranderingen gaande. Het is zuur dat de CL al voorbij is maar PSV heeft genoeg kwaliteit in huis, het probleem is alleen nog dat het team voor geen meter draait en nog wijzigingen gaat krijgen.

Ik schat Ajax zeker hoger in maar acht PSV zeker niet kansloos voor het kampioenschap al was het al alleen maar omdat PSV en Ajax sowieso wel veel beter zijn dan de rest. Ook al draait PSV zoals nu. Komt wel goed.

1 augustus 2019 om 13:06

In de breedte is Ajax in mijn opzicht wel beter geworden. Vorig seizoen was er geen eens een echte tweede linksback.

1 augustus 2019 om 14:24

Hoezo is de druk hoger? Met de triple lijkt mij de druk juist lager tov begin vorig seizoen na 4 prijsloze jaren.

3 augustus 2019 om 19:44

Triple?
Rekenen we nu de JC schaal als een prijs?

Na de uitschakeling van PSV is dit natuurlijk aantrekkelijk om te roepen, maar we moeten de Eredivisie niet meer maken dan het is. AZ en Utrecht stellen ondanks nieuwe trainers en aankopen van met name Utrecht ook bar weinig voor zoals vorige week te zien was. De enige speler uit die teams die bij PSV in de basis zou staan is Koopmeiners, de rest ontstijgt het niveau van de Eredivisie subtop momenteel niet.

Ik zie alleen Feyenoord met minstens een nieuwe verdediger het PSV eventueel lastig maken, aangezien zij in aanvallend opzicht en vanuit het middenveld een prima niveau halen momenteel. Zonder die verdedigende versterking is de verdediging van Feyenoord echter ook zo lek als een mandje, dus als van Bommel eindelijk afstapt van het systeem van z'n schoonvader moet PSV echt wel minstens tweede kunnen worden.

1 augustus 2019 om 13:43

Joshua.
Dus jij baseert je mening over 2 clubs op 1 wedstrijd? Vooral Utrecht heeft een soort van transformatie ondergaan met een andere trainer, wat nou eenmaal een tijdje duurt voordat de spelers elkaar kunnen vinden en op elkaar ingespeeld zijn.
Beste voorbeeld was ten Hag bij (zowel Utrecht als) Ajax. Hij kwam binnen met een bepaalde visie en deze werd nog niet maximaal uitgevoerd, is niet erg. Maar als het eenmaal gaat lopen, zie je waar ze toe in staat zijn (utrecht werd 4de, Ajax weer kampioen en halve finale Cl).

Een club afschrijven op basis van 1 wedstrijd is zelfs voor VZ begrippen wel heel snel.

Een seizoen is nooit te voorspellen, omdat er juist zo veel kan gebeuren; Denkend aan blessures, transfers, vormcrisis, geluk door een Var of andere beslissingen. Normaal gesproken vechten PSV en Ajax voor de bovenste 2 plekken en de andere 4 ploegen voor plek 3(vitesse, Az, Utrecht, Feyenoord), maar laat mij graag verrassen.

1 augustus 2019 om 13:31

De afgelopen 10 jaar zijn Utrecht en Vitesse beide 1x 4de geworden. Dit zijn dus de beste prestaties van deze teams de afgelopen 10 jaar. Dus "normaal Gesproken" vechten de andere 4 ploegen helemaal niet voor plek 3. Daarnaast is Feyenoord de afgelopen 10 jaar, 7x boven AZ geeindigd. De statistieken wijzen er dus naar dat Feyenoord waarschijnlijk 3de gaat worden.

1 augustus 2019 om 15:21

Hoe je het ook ziet, laatste 7 jaar op 2015/2016 na (9e) waren ze altijd minimaal 6e en streden ze ook redelijk lang mee om positie 3/4. Dat Feyenoord bij de eindfase uiteindelijk plaats 3 pakt, is allemaal leuk hoor, maar er is in deze wel een strijd; Er kan niet automatisch van uit worden gegaan dat Feyenoord zomaar even 3e wordt😉.

Ik denk dat het uiteindelijk meevalt, het verschil was vorig jaar gigantisch tussen Ajax en Psv en de rest. Als Psv gewoon door individuele kwaliteit voorin veel punten gaat pakken worden ze gewoon weer 2e. En Ajax moet kampioen worden, maar ja, ze moeten het nog wel ff doen. En wat als ze geen CL halen in A'dam, en er vertrekken nog 1 of 2 spelers? Of ze worden zwakker of halen nog speler(s) maar zijn nog niet op elkaar ingespeeld.

Ik hoor al jaren aan het begin van het seizoen dat FC Utrecht, Vitesse en AZ misschien wel beter zijn dan Feyenoord, nu zelfs dan Psv. Ik moet het nog maar zien, spelen bij die clubs is compleet anders, qua druk, beleving, alles. FC Utrecht heeft goed ingekocht maar eindigde vorig jaar op 13 punten en 30 doelpunten verschil van FR, laat staan Psv.

1 augustus 2019 om 13:12

Mensen staren zich blind op de aankopen. Ajax en PSV hebben veel meer kwaliteit dan AZ en Utrecht, terwijl ook Feyenoord nog steeds meer kwaliteit heeft. Feyenoord zal zeker in de eerste seizoenshelft wel met een schuin oog naar onderen moeten kijken, maar het kan ook zomaar zijn dat die al vrij snel uit beeld raken. Voor subtop-begrippen vind ik Utrecht, AZ en Vitesse maar hele normale selecties hebben.

Hoewel dit als ajacied natuurlijk enorm fijn is om te horen, gaan al die lofzangen wat mij betreft wel erg ver. De transfermarkt is nog een maand open en alle competities moeten nog beginnen maar toch doet menigeen alsof alles al gespeeld is. Als Ajax komende week punten verliest bij Vitesse, niet zo sterk voor de dag komt tegen Paok en Donny/ziyech/neres besluit toch weg te gaan, dan slaat de stemming zo weer om. Terwijl dit niet eens een heel onwaarschijnlijk scenario is - Ajax/ten Hag is immers ook nog aan het puzzelen en zal ook niet meteen het niveau van afgelopen mei aantikken. Hoop van harte dat het zo makkelijk zal gaan dit jaar als veel analisten voorspellen, maar denk toch dat de realiteit ingewikkelder is.

Complete onzin!! Waarneer werd een club eenvoudig kampioen? Dat is al een tijdje geleden denk. Feit is denk ik dat PSV nog steeds makkelijker wint van de andere Eredivie clubs dan andersom! Op Ajax na dan. De competitie moet nog beginnen en ik denk dat het in ieder geval lang genoeg een nek aan nek race word.

PSV gaat nu merken wat Marcel Brands en Luuk de Jong voor hun club hebben betekent. Op dit moment vind ik AZ een beter uitgebalanceerde selectie hebben dan PSV. PSV heeft vooral een aanval met heel veel snelheid maar tot op heden is PSV niet of nauwelijks instaat die snelheid te benutten.

Hoe krachtsverhoudingen daadwerkelijk zullen liggen zal de tijd ons leren. Ik vrees alleen voor PSV dat het dit seizoen het allemaal een stuk moeizamer zal gaan dan voorgaande jaren. Wellicht wordt PSV gewoon 2e maar ik denk dat het verschil met nummer 3 aanzienlijk kleiner zal zijn.

1 augustus 2019 om 13:02

Marcel Brands was anders de koning in het samenstellen van ongebalanceerde selecties. Ik als PSV-supporter heb de positieve kritieken richting hem nooit begrepen. Vooral in zijn beginperiode heeft hij er een potje van gemaakt, moesten we een seizoen lang kijken naar een laatste linie bestaande uit Waterman, Pieters, Derijck, Marcelo en Manolev... nog een flink stuk slechter dan hoe het nu is. Ook toen werden we overigens gewoon 2e.

1 augustus 2019 om 13:07

In 2017-18 had PSV het in veel wedstrijden lastig omdat ze geen gebalanceerde ploeg hadden en het jaar ervoor was het ook allemaal niet zo indrukwekkend. Brands was daar nou ook niet bepaald een held in. Die moest het toch vooral hebben van z'n onderhandelingskunsten en z'n oog voor individuele kwaliteiten.

PSV heeft nog steeds veel meer kwaliteit dan elke ploeg onder de top 2 en die aanval is zeker voor Eredivisie-begrippen levensgevaarlijk. Alleen zij kunnen een wedstrijd al beslissen.

AZ heeft misschien 1 of 2 spelers die bij PSV regelmatig aan spelen toe zouden komen. Voor de rest zijn het toch vooral talenten die zich nog moeten ontwikkelen en spelers van het niveau 'Eredivisie-subtop'. Bij Utrecht zie ik eerlijk gezegd helemaal geen speler die het bij PSV zou redden en ook Feyenoord heeft er misschien 2 of 3.

Ik weet het allemaal nog niet zo.... er ligt ook een gevaar van ontevreden spelers op de loer bijvoorbeeld per schuurs als hij niet zou gaan spelen... en wat als straks cl niet wordt gehaald dan zie ik zyech,vd beek, neres noch wel vertrekken tel daar bij op dat schone waarschijnlijk ook weg gaat dan wordt de spoeling zeker op diepgang vanuit het middenveld dun en is creativiteit ook weg.... eerst maar 1 september afwachten en dan kunnen we echt kijken naar wie beter is of er voor staat!

Dit soort uitspraken waren er niet voor de uitschakeling van PSV in de voorronde van de Champions League. Nu achteraf praten ze allemaal weer mee met waar de wind waait. Ook Ajax verloor twee sterkhouders, maar dat doet hij af alsof het niets is en je die zomaar even vervangt.

Ook Ajax is vooralsnog niet zo indrukwekkend, maar die hebben de selectie in ieder geval al op orde. Dat is naar mijn mening het grootste verschil tussen beide clubs momenteel op sportief gebied. Er zijn veel meer factoren die zich nog uit moeten spelen tot het sluiten van de transfermarkt.

Zo is het effect van het verlies van een sterkhouder voor Ajax vele malen schadelijker dan voor Psv. PSV zit sterk in de aanvallers en kan het zich veroorloven om Bergwijn te verkopen voor een leuk bedrag. Als Ziyech verkocht gaat worden, is dat voor Ajax veel schadelijker en dan ziet de wereld er ineens weer heel anders uit.

Oei oei oei... de voorbereiding is weer begonnen hoor! Net als sinterklaas hebben we hier in Nederland de traditie om in juli-augustus het komende seizoen te besluiten en alles af te kraken wat er niet goed gaat in oefenwedstrijden. Wat een drama jongens. Vorig jaar was Ajax ook al bij uitstek kampioen rond deze tijd en kampte PSV met een pover elftal, terwijl er nog geen competitiewedstrijd gespeelt was. Perez doet vrolijk mee met deze traditie en niet zo'n beetje ook. Over overdrijven gesproken. Wat kan deze periode vermoeiend zijn

1 augustus 2019 om 13:39

Je hoef niet te reageren en het te lezen. Het is immers perez zijn werk om analyses te maken. Voorspellen kan niemand maar je kan wel je verwachtingen uitspreken toxh?

Cijfermatig klopt het in ieder geval niet wat Perez zegt, het verschil tussen Ajax en PSV was vorig jaar 3 punten en tussen PSV en Feyenoord 6 keer zoveel.

Het verschil tussen Ajax en Psv zit hem niet in hoe sterk het elftal is.
Want 32 van de 36 keer zijn ze gewoon beter dan de tegenstander.

Ik vind het overdreven hoe er overal geschetst dat het gat oh zo groot is tussen ajax en psv. Afgelopen seizoen was het immers het gat maar 3 punten.
Ajax moet ook eerst maar eens laten zien met de nieuwe selectie dat het nog steeds hetzelfde kan als vorig seizoen zonder 2 sleutelspelers en misschien nog meer. De transferwindow is immers nog een maand open. En tegen wie moet PSV dan punten verspelen buiten AZ, ajax en Feyenoord en misschien Utrecht om? Het zal spannend blijven tussen ajax en psv omdat beide ploegen in veel wedstrijden weinig tegenstand zullen krijgen.

Ajax word denk ik uiteindelijk kampioen maar niet met een straatlengte afstand.

Over Feyenoord maak ik mij wel het meeste zorgen. Ik denk wel dat de strijd om plek 3 spannend zal worden met Utrecht, AZ en Feyenoord en dat zegt denk ik veel over de huidige situatie van Feyenoord.

En dan vergeet ik ook nog even dat PSV het kampioenschap vorig jaar in Amsterdam bij een 1-1 stand tegen 10 ajacieden voor het oprapen had.

Wat een flauwekul, als PSV niet zo schijterig had gespeeld in A’dam tegen 10 man afgelopen seizoen, waren ze gewoon kampioen geworden.

Ja hoor Perez mag ook in het rijtje van zogenaamde kenners die onzin verkondigen. Ga maar op het bankje zitten van onzin verkondigers als Van Hanegem, Van de Kerkhofjes, Sjakie Swart, Driessen, De Boertjes, Aad de Mos, Hugo Borst, Bruggink, Arnold Vermeulen.

Ik moet het nog zien. Met deze selectie wint PSV het merendeel van de wedstrijden probleemloos. Met een evt. zwaar Europees programma ernaast moet Ajax ook dit jaar weer erg goed opletten in de eredivisie. Kan zo mis gaan.ik voorspel alleen nu al dat bij het eerste puntenverlies van Ajax de eerste Ajax-haters al weer klaar zullen zitten om te zeggen dat het arrogante Ajax dacht dat ze zo goed waren en de vergelijking met het Bayern van de eredivisie voor de voeten zullen werpen. Die woorden worden Ajax nu namelijk erg veel in de mond gelegd maar heb ik niet gehoord van de Ajax-directie, de spelers of Erik ten Hag en ook niet veel van Ajaxsupporters. Het zijn alleen de zogenaamde kenners, analytici en tegenstanders die zich van deze retoriek bedienen.

Voetbalzone, Perez is oud speler van zowel Ajax als Psv, lijkt mij wel relevant om dat te vermelden .

Tja ik moet nog zien of dit zo is. PSV heeft prima jeugd dat er aan zit te komen en heeft financieel best ruimte. Ajax staat er beter voor, maar de voorsprong is ook zo weer weg, als je een paar foute aankopen doet.

Perez is hier een beetje te populistisch mee aan het janken met de meute wolven.

Ik denk dat Ajax er vooral in de breedte veel sterker op is geworden

Als je kijkt naar de spelers die nu potentieel op de bank komen te zitten, zouden dat bij elke club grote aanwinsten zijn

Dat geeft ten Hag de kans om flink te rouleren, meer dan vorig jaar

Jongens als Huntelaar, Ekkelenkamp, Eiting, Schã¶ne, de Wit, Lang, Maggallan, Dest, en zelfs Martinez en Alvares op de bank... Een keeper erbij en je hebt een heel goed elftal

Als het allemaal loopt, en Ajax strijdt op 3 fronten mee, dan is dat een heel fijn vooruitzicht

Ik denk dat dat vooral de voorsprong is wat Ajax op PSV heeft, en op andere ploegen

PSV is er niet sterker op geworden, een blessure zoals van Lammers nu is gelijk al een probleem

Maar ik denk dat er nog steeds een gat is tussen PSV en de rest, AZ en Utrecht spelen vaak goed voetbal maar zijn te wisselvallig om een grote serie wedstrijden achter elkaar te winnen

En Feyenoord? Geen idee, maar die zie ik ook niet 8 van de 10 wedstrijden winnen, die gaan hier en daar punten verspelen tegen ploegen waar je het niet van verwacht, en ik zie ze onderlinge wedstrijden tegen AZ, Utrecht en Vitesse ook niet zo snel winnen

Op papier wordt het

1 Ajax
2. Psv
3. Feyenoord / Utrecht / Az
6. Vitesse

Ajax kan alleen nog maar verliezen. Worden ze niet met 34 punten verschil kampioen dan is het al kennelijk een schande.

Psv heeft een erg matige achterhoede en een creatiefloos middenveld. Als lozano en/of bergwijn ook nog vertrekt houdt Psv echt een heel matige selectie over die echt niet veel beter dan die van Feyenoord is...waarbij ik die zelfs hoger inschat als Jorgensen fit blijft en er iets aan het centrale duo achterin verandert.

Verleden leert dat een financiele voorsprong nog geen garantie is voor een sportieve voorsprong. Laten we eerst maar eens kijken hoe lang de betrekkelijke rust bij Ajax duurt..

"volgens Perez heeft FC Utrecht voldoende kwaliteit om de tweede plaats achter Ajax te veroveren. “Al zal PSV dat uiteindelijk nét gaan halen”, voorspelt de oud-middenvelder. “omdat ze nu eenmaal meer middelen hebben en qua snelheid voorin nog wel goed zitten. Feyenoord wordt geen tweede. Nee. Daar zit zó weinig in momenteel. Ook geen vertrouwen.”

Dus FC Utrecht is beter dan Feyenoord? PSV zal Ajax niet bij kunnen houden en wordt 2e. Feyenoord zal gewoon 3e worden en Utrecht Vitesse en AZ gaan uitmaken wie 4e 5e en 6e worden.

1 augustus 2019 om 17:11

Het zijn wel allemaal voorspellingen he? Perrez heeft vooral de selecties tegen het ligt gehouden en daar komt Ajax heel goed uit omdat ze in de breedte hele goede spelers hebben rondlopen waardoor Ten Hag alleen maar hoeft te kijken naar wie op dat moment het scherpst is. De directe concurrenten komen niet aan zo'n brede groep en dat kan wel eens gaan opbreken verder in de competitie. Op basis wan wat ik schreef maak ik Ajax ook tot de titelkandidaat maar ook omdat ik natuurlijk Ajacied ben. Maar realistisch gezien doe ik niet mee aan glazenbollenkijkerij omdat er zoveel andere factoren komen kijken in het voetbal en dat maakt het spelletje juist zo leuk.

1 augustus 2019 om 17:25

Ja, ik snap dat het allemaal voorspellingen zijn. Maar hij zegt dus dat FC Utrecht kans maakt om 2e te worden, maar dat PSV het net gaat halen. Feyenoord zit zo weinig in momenteel, dus die worden geen 2e.

Dat betekent dus dat hij eigenlijk stelt dat het zo wordt:
1. Ajax
2. Psv
3. FC utrecht

Dat vind ik gewoon bijzonder. Voor de rest ben ik het wel met hem eens. Ajax zal kampioen worden op basis van de breedte inderdaad, maar ook de kwaliteiten van de eerste 11 spelers in het veld.

Als Ajacied zeg ik, Ajax heeft ook veel kwaliteit ingeleverd en er gaat nog meer vertrekken let maar op. Dat team moet ook weer nader tot elkaar komen en er gaan punten verspeeld worden, zeker in het begin en misschien al meteen tegen Vitesse uit. De titelstrijd is gewon open zoals elk jaar wmb.

Al zou Ajax iets sterker zijn dan Psv de rest is zo slecht dat ook Psv dit seizoen weer weinig gaat laten liggen hoor.

De realiteit is dat je pas 2 september er iets zinnigs over kan zeggen. Dat 'ajax wordt zeker kampioen' van al die analisten zint me helemaal niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren