Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax meldt deal met SC Freiburg en heeft Alex Méndez binnen

Laatste update:

Ajax heeft zich versterkt met Alex Méndez, zo meldt de club via de officiële kanalen. De middenvelder komt over van SC Freiburg en heeft zijn handtekening gezet onder een contract tot medio 2022. De Amerikaans jeugdinternational sluit volgens de Amsterdammers zo spoedig mogelijk aan bij de selectie van Jong Ajax-trainer Mitchell van der Gaag.

Méndez, die ook over een Mexicaans paspoort beschikt, werd opgeleid bij Los Angeles Galaxy. Aan het begin van dit kalenderjaar maakte hij de overstap naar SC Freiburg. Tot een officieel debuut in de Bundesliga kwam het niet. De middenvelder is een bekende van Amerikaans jeugdinternational Sergiño Dest. De verdediger die afgelopen zaterdag tegen PSV zijn officiële debuut in het eerste elftal van Ajax maakte, kwam afgelopen zomer samen met Méndez uit op het WK Onder-20.

In 2018 blonk hij met acht doelpunten uit op de CONCACAF Onder-20 en won hij de Gouden Bal won, de prijs voor de beste speler van het toernooi. In de finale tegen Mexico (2-0) tekende hij voor beide doelpunten. Het contract van Méndez in Duitsland liep nog door tot medio 2020. De hoogte van de transfersom die gemoeid is met de overstap is onbekend. Op 9 augustus kan Méndez zijn debuut maken namens Jong Ajax in de eerste competitiewedstrijd tegen TOP Oss.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
30 juli 2019 om 16:14

Zo Ajax is niet bang om uit te geven. Hopelijk blijft de jeugd nog kansen krijgen.

30 juli 2019 om 16:37

Dit is toch eigen jeugd of tenminste zo beschouwd Ajax het toch? Spelers van 16 a 17 die 1 a 2 jaar in de beloften hebben gespeeld beschouwen ze ook op die manier. Die hebben ze dan 'echt ' de Ajax manier van voetballen bijgebracht waardoor hij opeens zo goed is geworden.

30 juli 2019 om 16:39

Daar ben ik dus ook bang voor. Ik denk dat dit toch de keerzijde van het grote succes van Ajax gaat worden. Ajax verdient bakken met geld en kan heel makkelijk 15-20 miljoen neerleggen voor buitenlandse spelers die er direct staan. Ook voor de jeugdopleiding zijn ze niet bang buitenlandse jongens aan te trekken voor aanzienlijke bedragen. Het is uiteraard logisch dat Ajax dit doet, maar ik denk dat het steeds moeilijker gaat worden voor de eigen jeugd om door te breken in Ajax 1. Op den duur zullen de toptalenten over heel Nederland dat ook zien en wellicht daarom minder snel voor Ajax kiezen, ten faveure van bijvoorbeeld PSV of Feyenoord. Het algehele niveau ligt daar iets lager, maar de kans om op den duur door te breken lijkt groter.

30 juli 2019 om 16:46

@paatrick

inderdaad. in 1 of 2 jaar in de Ajax jeugdopleiding leer je meer dan in die 13 of 14 jaar in de jeugdopleidingen van je vorige clubs

30 juli 2019 om 16:52

Maar de toptalenten die doorbreken hebben dan wel een hoger niveau, tenminste dat is het idee. En ajax heeft ook wel eens aangegeven dat als zij en psv buiten nederland vissen, dat er binnen nederland een grotere spreiding komt van talenten. Dit is natuurlijk niet de reden dat ze buiten nederland kijken, maar het is een gevolg ervan.

30 juli 2019 om 16:55

@paatrick Beschouwd Ajax dat zo? Of fans? Of haters? Of misschien de UEFA?

30 juli 2019 om 16:55

Nee hoor zo beschouwd ajax het niet. Dat doet de Uefa. Die maakt daar regels voor. 3 jaar moet je spelen bij een club tussen je 15 en 21 ste.

30 juli 2019 om 17:09

Jeugd krijgt prima kansen. Schuurs en Dest speelden basis afgelopen wedstrijden en ook Lang lijkt langzaam door te breken.

30 juli 2019 om 17:11

@Japie_Krekel leuke, sarcastische opmerking. Kijk eens naar een jongen als Schuurs, toen hij bij Ajax in de beker mee mocht doen was hij drama. Speelt 1(!) jaar bij Jong Ajax en speelt ineens geweldig in de voorbereiding. Heeft zelf ook aangegeven dat hij het systeem van Ajax onder de knie moest krijgen en er enorm veel van heeft geleerd. Dus ja, Ajax leidt jongens die als 18-jarige binnenkomen ook nog flink op.

30 juli 2019 om 17:13

En dus als dat zo is dat toptalenten over heel Nederland uitwaaien wordt ons voetbal alleen maar sterker in de breedte goede ontwikkeling toch?

30 juli 2019 om 17:19

@quincios

iedereen speelt wel eens een dramapartij maar Schuurs vond ik bij Fortuna al een hele goede verdediger die nu weer een jaar ouder is, meer wedstrijden heeft gespeeld en zich dus ook weer een stuk door heeft doorontwikkeld. als hij bij Fortuna was blijven spelen en Eredivisie ervaring had opgedaan ipv Jupiler League ervaring was hij denk ik nu nog verder in zijn ontwikkeling geweest als op dit moment

natuurlijk zal hij bij Jong Ajax ook wel iets in dat jaar hebben geleerd maar het meeste leer je door zo veel mogelijk wedstrijden te spelen zodat je situaties in het veld leert herkennen. ervaring opdoen is een extreem belangrijk proces in de ontwikkeling van een speler en vele malen invloedrijker dan de inbreng van een trainer. nu hij met Ajax 1 eindelijk tegen zwaardere weerstand gaat spelen verwacht ik dat hij veel grotere stappen gaat maken als afgelopen jaar in de Jupiler League

30 juli 2019 om 17:25

Japie,

Kijkt niemand naar het fysieke aspect van het voetbal? Iedereen heeft het wel over het Ajax-spelletje maar war Ajax vooral doet is die gasten ombouwen naar machines. Kijk naar Schuurs, die heeft zich kunnen ontwikkelen vooral op fysiek gebied. Dat is ook iets wat Ajax aanbied omplaats van alleen het Ajax spelletje. Schuurs gaf aan dat de fysieke begeleiding vele malen beter was dan bij Fortuna omdat de fasciliteiten en de begeleiding er op een veel hoger niveau bij Ajax aanwezig zijn. Het is dus niet alleen het voetbalaspect wat met aanbied buiten het feit dat je met betere spelers traint. Het is een mix van fysieke en technische aspecten.

30 juli 2019 om 17:28


Paatrick

" Dit is toch eigen jeugd of tenminste zo beschouwd Ajax het toch? Spelers van 16 a 17 die 1 a 2 jaar in de beloften hebben gespeeld beschouwen ze ook op die manier. Die hebben ze dan 'echt ' de Ajax manier van voetballen bijgebracht waardoor hij opeens zo goed is geworden. "

Arme arme @paatrick. Hij heeft er zoveel moeite mee om de zon in het water te zien schijnen en dan zijn de druiven ook nog zo zuur. Wat maakt het uit of een speler nu twee of drie jaar in de jeugdopleiding heeft gespeeld? Van Basten en Vanenburg, om er maar eens twee te noemen, zijn ook pas op hun zestiende naar Ajax gekomen en daar heb je nooit iemand over gehoord. Nu is het ineens een probleem omdat er mennekes zijn die het maar niet kunnen verkroppen dat Ajax zoveel lof oogst vanwege de jeugdopleiding en nu hebben ze het ook nog goed gedaan in de CL. Waarom ga je geen petitie beginnen dat Ajax alleen over eigen jeugd mag spreken als het om talenten gaat die hoogstpersoonlijk de door 1 van de jeugdtrainers zijn verwekt?

30 juli 2019 om 17:29

@elninoo

ik denk dat Schuurs sowieso al fysiek sterk was wat bij Ajax misschien nog ietsje is bij geschaaft maar Veltman, Mazraoui en Blind bv komen ook uit de Ajax jeugdopleiding en die zijn fysiek niet sterk

30 juli 2019 om 17:32

@scepticus38

@paatrick mag er toch een mening erover hebben? hij geloofd er niet dat je in 2 jaar in een jeugdopleiding meer leert dan bij een vorige club waar je misschien 10 jaar in de jeugdopleiding hebt gezeten en dat vind ik geen heel onlogisch standpunt

Frenkie De Jong was op zijn 18e al een exceptioneel talent bij Willem II die zich bij Ajax prima heeft doorontwikkeld door veel wedstrijden te spelen op een hoog niveau. natuurlijk heeft Ajax een aandeel in zijn ontwikkeling net zoals Willem II dat heeft maar dan nog is het het aangeboren talent dat Frenkie zo goed heeft gemaakt en niet een of andere jeugdtrainer

30 juli 2019 om 17:34

De Jeugd krijgt nog volop kansen. Niet elke jeugdspeler is Ajax materiaal. Genoeg spelers die jaren bij Ajax spelen en dan uiteindelijk bij PEC in de basis spelen. Zolang deze spelers niet de toptalenten in de weg zitten hebben zij rn Ajax hier alleen voordeel bij.

30 juli 2019 om 17:41

@Japie ik denk oprecht dat je het leren van het 'Ajax-systeem' dan wel onderschat. Het is niet maar zo een tactiekje die om het jaar weer verandert, het zit echt in de opleiding verankert. Daarom heeft Schuurs ook aangegeven dat afgelopen seizoen voor hem achteraf heel belangrijk is geweest. Dit in combinatie met het fysieke aspect (wat blijkbaar bij andere clubs ook minder word aangrdragen) zorgen er toch wel voor dat ik best geloof dat Ajax nog veel invloed kan hebben op de ontwikkeling van een 18/19-jarige, meer dan andere clubs.

30 juli 2019 om 17:47

Japie_krekel

" inderdaad. in 1 of 2 jaar in de Ajax jeugdopleiding leer je meer dan in die 13 of 14 jaar in de jeugdopleidingen van je vorige clubs "

Een ongelooflijk stompzinnige reactie. Een voetbalopleiding duurt in zijn totaliteit amper 13 of 14 jaar. Afgunst doet vreemde dingen met de mensen. Als je na je de lagere school naar het voortgezet onderwijs gaat, ben je toch ook gewoon leerling op die school en wordt er toch ook niet gezegd je bent geen eigen scholier omdat je pas een of twee jaar op die school zit?. En in 4 of 6 jaar Havo of VWO leer je toch ook veel meer dan op de lagere school?. Omdat je hersens beter ontwikkeld zijn en de lessen van een hoger niveau zijn? En je bent toch wel in staat te begrijpen dat er op een voetbalopleiding waar 12 miljoen per jaar wordt ingepompt de lessen van een hoger niveau zijn dan op een opleiding waar de training door vrijwilligers of amateurs wordt gedaan?

30 juli 2019 om 17:47

@quancios

zelf geloof ik daar niet zo in. het talent spatte van Schuurs spatte er ook al vanaf bij Fortuna en toen wist ik al dat het een hele goede speler zou worden, voordat hij bij Ajax tekende.

Zivkovic bv heeft ook in die Ajax jeugdopleiding gezeten en hem heb ik daar niet beter zien worden en ik durf nu al te stellen dat die Pierie het niet gaat redden bij Ajax 1. simpelweg omdat hij imo geen exceptioneel talent is en daar gaat een jeugdopleiding van Ajax niks aan veranderen naar mijn mening

ik ben ervan overtuigd dat spelers als Eriksen en Frenkie De Jong sowieso wel waren komen bovendrijven in de top. ook als ze een andere stap hadden genomen als Ajax omdat het simpelweg exceptionele talenten waren

dat een De Ligt die echt jarenlang in de jeugdopleiding heeft gezeten van Ajax er profijt van heeft gehad geloof ik dan weer wel

30 juli 2019 om 17:55

@scepticus38

denk je dat als ik de lagere school en het Vmbo had overgeslagen dat ik het dan had gered op het MBO of Hbo? nee natuurlijk niet. alles begint bij de basis.

erg veel miljonairs hebben hun school niet eens afgemaakt.hoe kan dat? omdat deze mensen een exceptioneel talent voor ondernemen hadden. die hadden heel die hogere schoolopleiding niet nodig. aangeboren talent noem je zoiets

dat jij geloofd dat je in 2 jaar meer leert op een opleiding dan in 8 jaar op een andere opleiding vind ik verder helemaal prima en kan ik respecteren maar dat wil dan niet zeggen dat ik dat dan ook gelijk moet geloven

30 juli 2019 om 18:10

@japie: als er iemand nu een voorbeeld is dat je in 2-3jaar ‘bovenbouw’ kan worden omgebouwd dan is het juist De Jong. Bij WillemII speelde die op een andere positie, maakte hij geen minuten en was hij niet in beeld bij Jong Oranje (speelde handje vol wedstrijden bij de jeugdteams maar nooit boven zijn niveau/jaar hoger). En hij mocht voor 1euro weg.

Uiteraard is hij gevormd door W2/RKC maar als je stelling is dat je in 1-2jaar Jong Ajax maar weinig bijleert dan is hij zo’n beetje het slechtste voorbeeld dat je kan nemen.

30 juli 2019 om 18:10

@quancios, Schuurs is geen eigen jeugd, en daarbij kun je je afvragen in hoeverre Schuurs en Dest dadelijk nog veel spelen als iedereen fit is. Ik verwacht dat Dest geen eerste keuze wordt, en bij Schuurs is het ook nog de vraag of hij of de aankoop van 15 miljoen gaat spelen.

30 juli 2019 om 18:10

@quancios, Schuurs is geen eigen jeugd, en daarbij kun je je afvragen in hoeverre Schuurs en Dest dadelijk nog veel spelen als iedereen fit is. Ik verwacht dat Dest geen eerste keuze wordt, en bij Schuurs is het ook nog de vraag of hij of de aankoop van 15 miljoen gaat spelen.

30 juli 2019 om 18:15

@maykel24

niet mee eens. omdat Streppel hem niet opstelde toen hij tegen degradatie streed wil dat niet zeggen dat Frenkie toen geen exceptioneel talent was. er zijn wel meer coaches geweest die beslissingen nemen die totaal niet te volgen zijn. Mourinho bv zette gewoon zijn beste speler Pogba op de bank dus de logica bij coaches is vaak ver te zoeken maar dat zegt verder niet altijd wat over de kwaliteiten van een speler

30 juli 2019 om 18:48

Japie_krekel

"paatrick mag er toch een mening erover hebben? hij geloofd er niet dat je in 2 jaar in een jeugdopleiding meer leert dan bij een vorige club waar je misschien 10 jaar in de jeugdopleiding hebt gezeten en dat vind ik geen heel onlogisch standpunt. Frenkie De Jong was op zijn 18e al een exceptioneel talent bij Willem II die zich bij Ajax prima heeft doorontwikkeld door veel wedstrijden te spelen op een hoog niveau. natuurlijk heeft Ajax een aandeel in zijn ontwikkeling net zoals Willem II dat heeft maar dan nog is het het aangeboren talent dat Frenkie zo goed heeft gemaakt en niet een of andere jeugdtrainer "

Waar heb ik gezegd dat hij geen mening zou mogen hebben? En wat wil je nu eigenlijk werkelijk zeggen? Frenkie de Jong was na 6 jaar opleiding bij Willen II nog niet eens goed genoeg voor het eerste van Willem II. Als uitvloeisel van zijn transfer naar Ajax werd hij door Ajax een jaar uitgeleend aan Willem II, maar na een half jaar noodgedwongen door Ajax terug gehaald om dat hij geen minuut speeltijd had gekregen en zijn ontwikkeling tot stilstand dreigde te komen. Amper drie jaar later is hij basisspeler van Oranje en heeft hij een transfer gemaakt naar 1 van de grootste clubs ter wereld. Per Schuurs bakte er aan het begin van het vorige seizoen helemaal niets van en werd nog door zijn eigen schaduw gepasseerd. En werd door menigeen als miskoop aangemerkt. Een jaar later waarin men op de Toekomst en in de Arena gericht met hem heeft gewerkt, heeft hij een ware metamorfose ondergaan en is hij onherkenbaar. Dus wat is nu eigenlijk je punt? Er wordt jaarlijks 12 miljoen in de opleiding van Ajax gepompt en er wordt door professionals gericht en op individuele basis met spelers gewerkt. Dus natuurlijk leert een speler bij een professionele opleiding als Ajax in 3 jaar meer dan in 10 jaar bij een club waar de trainingen door vrijwilligers en amateurs worden gegeven. En natuurlijk zullen Per Schuurs en ook Kik Pierie bij Fortuna en Heerenveen nooit leren wat nodig is om bij een topclub als Ajax te kunnen slagen. Al blijven ze er tien jaar. Zoals een wiskundige in spe in 1 jaar veel meer van Stephen Hawkins leert dan in 10 jaar van van mijnheer Van der Heijden van Groep 7.

30 juli 2019 om 19:10

Japie_krekel

"dat jij geloofd dat je in 2 jaar meer leert op een opleiding dan in 8 jaar op een andere opleiding vind ik verder helemaal prima en kan ik respecteren maar dat wil dan niet zeggen dat ik dat dan ook gelijk moet geloven "

Alleen ben je niet in staat om dat met welk argument ook te onderbouwen. Waardoor ik me afvraag of je het werkelijk niet gelooft of het gewoon niet wil geloven. Het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat de individuele benadering van een leerling veel betere resultaten oplevert en ook een hogere vakbekwaamheid van een leraar levert betere resultaten op. Ook zijn hersenen van een kind van 16 veel verder ontwikkeld van een kind van 8 waardoor hij deze beter weet te gebruiken en dus ook meer opsteekt. En zo is er nog een hele lijst met argumenten aan te voeren waarmee kan worden aangetoond dat er natuurlijk grote verschillen tussen de ene en de andere opleiding. En dat een voetbaltalent in korte tijd veel meer kan leren van een speler die zelf op hoog niveau heeft gespeeld en getraind dan gedurende langere tijd van iemand die nooit verder is gekomen dan het oppompen van de ballen, lijkt me ook behoorlijk voor de hand liggen. Dat iemand daar nog aan twijfelt, terwijl het voetbalvak voornamelijk een praktijkopleiding is, zegt wat mij betreft al genoeg.

30 juli 2019 om 19:51

Perry19

"daar ben ik dus ook bang voor. Ik denk dat dit toch de keerzijde van het grote succes van Ajax gaat worden. Ajax verdient bakken met geld en kan heel makkelijk 15-20 miljoen neerleggen voor buitenlandse spelers die er direct staan. Ook voor de jeugdopleiding zijn ze niet bang buitenlandse jongens aan te trekken voor aanzienlijke bedragen. Het is uiteraard logisch dat Ajax dit doet, maar ik denk dat het steeds moeilijker gaat worden voor de eigen jeugd om door te breken in Ajax 1. Op den duur zullen de toptalenten over heel Nederland dat ook zien en wellicht daarom minder snel voor Ajax kiezen, ten faveure van bijvoorbeeld PSV of Feyenoord. Het algehele niveau ligt daar iets lager, maar de kans om op den duur door te breken lijkt groter."

Ik begrijp je probleem eerlijk gezegd niet zo. Voorheen mochten talenten met onvoldoende capaciteiten zoals Van Rhijn en Denswil jarenlang aanmodderen en wedstrijden in het eerste elftal van Ajax spelen terwijl ze op alle vlakken tekort schoten. Nu zullen ze eerder afvallen, hetgeen beter is voor zowel hen, omdat hun tijd bij Ajax feitelijk verloren tijd is, als voor de club die nu tijdig kan doorselecteren. Mazraoui en Eiting vorig jaar en Dest, Schuurs en Lang dit jaar tonen aan of hebben dat gedaan, dat een talent bij Ajax nog altijd dezelfde kans krijgt om een plaats bij de selectie af te dwingen als voorgaande jaren, alleen wordt daarvoor een hoger niveau gevraagd. Als ze niet in staat zijn omdat niveau aan te tikken, hebben ze sowieso geen toekomst bij Ajax en heeft het weinig zin om ze te laten aanmodderen, terwijl eigenlijk al van tevoren vast staat dat ze het niet zullen gaan redden. Dat talenten minder snel voor Ajax zullen kiezen, lijkt me eerlijk gezegd ook behoorlijk ver gezocht omdat geen van die talenten Ajax als een eindstation ziet, maar als een opstapje naar de Europese top. Zijn snappen natuurlijk ook wel dat als Ajax al te hoog gegrepen is voor ze, ze de Europese top helemaal wel kunnen vergeten. En natuurlijk heeft uitzicht op de CL ook een enorme aantrekkingskracht op die talenten en zullen ze eerder voor Ajax kiezen als Ajax ieder jaar CL speelt. En dat gaat met spelers van het kaliber Van Rhijn en Denswil natuurlijk nooit van zijn levensdagen lukken. Bovendien is de kans dat talenten niet al op hun 19e of 21e hun biezen pakken, maar een paar jaar langer bij Ajax willen blijven, natuurlijk veel groter als de club ze een goed uitzicht op CL voetbal kan bieden. Voor De Ligt en De Jong komt dat helaas te laat, maar ik waag te betwijfelen of Onana, Neres, Zyech en Van der Beek ook zouden zijn gebleven als dat niet het geval was geweest.

30 juli 2019 om 20:17

@Perry

Kuch kuch Dest Kuch kuch. En minder snel voor Ajax kiezen. De Jong en nu weer Schuurs zijn juist voorbeelden om sneller voor Ajax te kiezen. Zelfde geldt voor Onana. In korte tijd kan je er mega grote stappen zetten en Ajax is bereid in je te investeren als je het zelf ook doet. Obispo van PSV is inmiddels verhuurd, terwijl de Ligt een mega transfer heeft gemaakt en Per Schuurs waar 3 jaar geleden bar weinig mensen van hadden gehoord stevig op de deur klopt bij Ajax. Voor welke club zou jij kiezen als toptalent?

30 juli 2019 om 20:54

Paatrick... je klinkt een beetje zuur, afgunst?

30 juli 2019 om 17:39

😁

30 juli 2019 om 18:34

Ik vraag me oprecht af of dit wel nodig was..

30 juli 2019 om 16:18

Het enige wat van hem online is dat hij als dm/cm/cam uit te voeten kan en dat hij wel meeging naar het wk onder20, 4 wedstrijden gespeeld daar, 1 assists en 3 gele kaarten. Afkomstig van het 2e elftal van hen maar de vraag is nu of hij een box-to-box of technische begaafde middenvelder is.

30 juli 2019 om 16:18

Alex Mã©ndez is een creatieve aanvallende middenvelder. Stijf links. Is technisch, heeft een goede steekbal en schot. Is niet heel groot. Is Amerikaans met ook een Mexicaans paspoort. Speelde bij Freiburg in de jeugd. Daarvoor bij LA galaxy. Denk dat hij Ajax niet veel heeft gekost en zou wel kunnen verrassen. Gokje voor de langere termijn. Is 18 jaar trouwens en speelt in USA U20. Wordt gezien als 1 van de grootste talenten uit dat team.

30 juli 2019 om 16:19

Espn berichtte zo'n 2 weken geleden hierover. Hij brak door bij LA Galaxy op hele jonge leeftijd en maakte vervolgens in januari van dit jaar de overstap naar Freiburg. Ajax en Real Madrid hebben hem gescout op het WK onder 20 en nu heeft hij dus bij Ajax getekend. Het is allemaal dus best snel bij hem gegaan.

Dit is vooral goed in commerciële zin voor Ajax. Neres, Alvarez, Dest en deze Mendes etc. vertegenwoordigen hele grote "markten" waar Ajax nu veel vaker genoemd zal worden vanwege de spelers die ze hebben in de selectie.

30 juli 2019 om 16:28

Klopt, op Amerikaanse voetbal fora is dest dagelijks gesprek van de dag. Dat is commercieel super goed voor ajax

30 juli 2019 om 16:33

Commerciële belangen zijn erg relatief. Als een jongen niet speelt of wanneer hij en het team niet presteren dan is dat commercieel allemaal niet zo heel boeiend.

30 juli 2019 om 16:35

En dan vergeet je nog Tagliafico, Martinez en voor de toekomst eventueel Danilo te noemen uit die richting. Daarbij voor het Afrikaanse continent mooie namen als Ziyech en Onana voor nu, Mazraoui en Traore zijn er ook nog. Gewoon een mooie mix, in alles. Qua leeftijdsindeling, persoonlijkheden, gretige en gearriveerde spelers (voor Ajax-begrippen), nationaliteiten, internationals en opkomende talenten. Echt mooi.

30 juli 2019 om 16:32

Amerikaan die qua speeltijd op James Rodriguez en Guti zou moeten lijken. Linksbenig en AM. Ken hem verder niet, maar dat is wat ik vind.

30 juli 2019 om 17:13

Hmm zal niet veel speeltijd krijgen dus?😉

Heb zeker iets gemist? Wie is deze Mendez en wie kan me vertellen of het iets is?

30 juli 2019 om 16:41

Zal ongetwijfeld wel weer een gigantisch supertalent zijn 😂

30 juli 2019 om 16:56

Als die maar berger kan voetballen dan jouw gevoel voor humor is.... nee ze kopen het liefst iemand die erg geen bal van kan...

30 juli 2019 om 18:48

Toch een beetje typisch Ajax ?
Ik weet nog dat Castillion wel tien jaar lang de spits van oranje zou worden want die was wel zo goed.
Gewoon maar afwachten lijkt me

Nog nooit van gehoord maar vreemd dat deze deal onder de radar is terwijl elke voetbalforum alleen maar ajax in hen clickbait.

30 juli 2019 om 16:16

Waren wel een paar geruchten al hoor op een aantal sites. Staat bekend als een groot talent, dus prima deal voor de toekomst lijkt mij!

Serieus, een pushmelding voor een speler die naar Jong Ajax gaat?

30 juli 2019 om 16:16

Uhm nee jij hebt je pushmeldingen aanstaan op je telefoon voor vz. Alle meldingen zijn push als Jin dat hebt aanstaan.

30 juli 2019 om 16:43

Niet "alle meldingen zijn push", alleen degene die VZ belangrijk genoeg vindt. Of denk je dat iedereen die pushmeldingen aan heeft staan om en nabij 100 artikelen in zijn meldingen heeft staan?

30 juli 2019 om 16:17

Je kan pushmeldingen ook gewoon uitzetten als het je niet bevalt.

30 juli 2019 om 16:19

@Kingdomajax @AN34 Ik hoop dat je zelf toch begrijpt waar pushmeldingen voor zijn ingesteld? Voor belangrijk nieuws. Daarin zijn ze heel er handig, niet voor dit soort berichten.

30 juli 2019 om 16:28

De partij die de pushmeldingen doet bepaalt waar ze voor zijn ingesteld.

30 juli 2019 om 16:51

Ja, niet voor deze onzin.

30 juli 2019 om 16:53

Push meldingen zijn er om te zorgen dat je weer even terug komt op Voetbalzone. Niet om jou op de hoogte te houden van belangrijk nieuws. Helaas begrijpt Voetbalzone niet dat die zaken moeten overlappen anders krijgt de gebruiker er vrij snel genoeg van.

30 juli 2019 om 16:51

Jup het is Ajax hea vergeet dat niet. Europese topclub, wij doen er niet zo toe dat weet je toch!🤣

In Amerika staat deze jongen bekend als een van de grootste talenten in de jeugd dus ik vind dit zeker positief. Ook leuk omdat ik in Amerika woon. Mag eigenlijk hopen dat Dest voor Nederland kiest, maar als hij dan ook voor Amerika kiest is het geinig om die jongens voorbij zien komen.
Ik heb gelezen dat mensen de vergelijking trekken met de Guti van Real Madrid, zou leuk zijn als het dat soort speler kan worden.

Is een van de beste bij zijn leeftijdsgenoten in Amerika, wat niet meteen veel zegt, maar speelt dus ook samen met Segino Dest bij de Amerikaanse Jeugdelftallen

30 juli 2019 om 16:29

Vooral in commercieel opzicht is dit natuurlijk een slimme aankoop. Ajax heeft met Dest en Mendez nu twee potentiele spelers uit de VS en Alvarez uit Mexico. Ajax wil in deze markt groeien dus is het slim om spelers te halen die mensen uit deze landen willen volgen.

30 juli 2019 om 16:37

Jazeker, Ajax heeft echt een heel belangrijk jaar mee gemaakt vorig jaar, met het kantoor in de VS, De clinics, en het internationale success en dan nu de transfers etc.. van Alvarez, en ook Dest erbij is het helemaal top wat ze doen

30 juli 2019 om 17:44

Ook in de o19 speelt Joshua Pynadath (India/VS) die best wat naam heeft omdat hij eerste Indiër bij Real Madrid was. Interessante markt die Amerikaanse inderdaad.

Paar beelden gezien. Leuk schot, technisch, goede handelingssnelheid aan de bal. Doet me een beetje aan Sneijder denken qua stijl.

Bam!! Dit is ook een kunst om buiten de radar een transfer uit de hoge hoed te toveren.

30 juli 2019 om 16:25

3 als Joshua Pynadath stappen maakt (zijn broertje speelt bij Afc).

17 jarige speler die aankomend seizoen in de A1/o19 gaat spelen. Hij kwam in 2015 van Real Madrid over toen zijn ouders in Amsterdam kwamen te werken.

30 juli 2019 om 16:43

Wat ik heb gehoord van Pynadath zit hij meestal op de bank bij de o17. Weet niet of dat wat voor Ajax 1 gaat worden.

Het is een linkspoot met een goede balbehandeling en technisch vaardig. Hij is al een aantal keer voorbij gekomen op Twitter. Denk dat dit ook een pr deal is van Vd Sar om in Amerika op marketing gebied stappen te zetten. Ook las ik op Twitter dat real ook interesse in hem had.

Iets te maken met Budweiser misschien?

Marketing technisch gewoon slim, eerst Bud binnenhalen en nu een international. Ajax heeft een goed plan om op de kaart te staan in de States.

Sc frebiurg lekker vz lezen jullie niks terug voordat je het post

Leuk weer een talent erbij. Maar het wordt wel dringen zo. Het middenveld Vd Beek, Marin, Schone lijkt te staan. En daar achter hebben we Lang, Ekkelenkamp, Eiting, Gravenberch, Jensen. En dan komt Taylor er nog aan. En of dat niet genoeg is, ook Blind, Mazraoui en Alvarez kunnen op het middenveld. Dus eigenlijk wel jammer dat Ajax zo'n veelvraat is....

30 juli 2019 om 16:34

Ik denk dat je ongeliijk hebt over Schã¶ne

Die gaat veel meer banken dit seizoen, op de nummer 6 is zoveel concurrentie, ik zie daar Blind wel een vaste plek krijgen, en dan zijn er nog 5 andere gegadigden, zoals je zegt...

Maar Schã¶ne was al vaker afgeschreven en komt toch elke keer weer terug

Als Alvarez niet gelijk de plek van Schuurs opeist, wat ik niet denk, dan wordt hij ook een geduchte concurrent

Wat een luxe probleem...

Besef je wel dat je 13 spelers opnoemt die allemaal kans maken?

Waanzinnig eigenlijk..

30 juli 2019 om 16:36

Beter te veel dan te weinig! We kunnen altijd een paar spelers verhuren.

Ajax wordt steeds sterker in de breedte

Leuk als Jong Ajax weer mee kan doen in de top van de KKD dit jaar

Vorig jaar was een beetje rommelig, met uitschieters naar boven en naar onder, maar het jaar daarvoor heb ik genoten van Jong Ajax

Dat zullen niet-Ajacieden niet leuk vinden, maar als je naar de breedte van het eerste elftal kijkt, kun je moeiteloos een tweede elftal opstellen die in de subtop van de Eredivisie mee zou kunnen doen

Alleen de oudere spelers die de basis niet halen vallen buiten de boot qua speeltijd

Als je die ook zou kunnen opstellen dan word je moeiteloos kampioen van de KKD

Na wat omzwervingen alsnog bij een topclub terecht gekomen en nu is het aan hem om zich verder te gaan ontwikkelen.

Ajax schiet door met de vele (buitenlandse) aankopen en dreigt zijn indentiteit te verliezen. Ik zie liever nieuwe De Ligts en Van de Beeks, jongens die alle jeugdelftallen hebben doorlopen en echte Ajax spelers zijn.

30 juli 2019 om 17:34

Ik denk dat Ajax dat ook het liefste wil. Maar, die jongens moeten 1 lopen op dr toekomst en 2 voldoende potentieel hebben... als blijkt dat dit niet het geval is dan vul je aan met aankopen, lijkt mij heel logisch. Daarnaast heeft Ajax altijd al verrast / gekocht in het buitenland dus die identiteit zullen ze niet snel verliezen, thans niet voor de echte Ajacieden.

30 juli 2019 om 18:15

En 3), besluiten om ook na hun 16e bij Ajax te blijven...

30 juli 2019 om 20:06

Ook dat is wel handig.. 😊

30 juli 2019 om 18:28

Komt nog genoeg door. Je kunt onmogelijk een hele selectie zelf opleiden vanaf de f-tjes tot de A selectie.
Dat van De Ligt is gewoon heel bijzonder. Je kunt niet structureel toptalenten aanvoeren naar het eerste.
Maja er moet blijkbaar altijd kritiek zijn..

Ah. Ajax heeft weer "eigen jeugd" gekocht...

30 juli 2019 om 18:26

Ach er is weer iemand jaloers. Goed beleid voert Ajax he of krijg je dat niet je mond uit?
Het is gewoon slim om talenten voor weinig te halen zoals Frenkie de Jong en dan voor vele miljoenen door verkopen.
Ik heb niets te klagen gelukkig over dit beleid!

30 juli 2019 om 19:18

haha ik geniet van deze reacties. Jaloezie spat er vanaf, wat had je gehoopt dat jouw cluppie ook zulke spelers haalde. Maar inderdaad eigen jeugd

Mooi we blijven nog even op de (zuid) Amerikaanse tour, want tot nu toe bevallen ze allemaal.
Ze brengen wat extra gif met zich.
Deze kan mooi rijpen in de Eerste divisie met versier op de toekomst letterlijk en figuurlijk met de naam van het complex.

Aankopen van jonge buitenlandse talenten kan de idee geven dat het de Nederlandse talenten tegenhoudt, maar ook valt te beargumenteren dat de concurrentie ook de Nederlandse talenten scherp houdt en voelen om meer van zichzelf te eisen met (hopelijk) betere voetballers als eindresultaat.
Als de resultaten redelijk tot goed blijven, moet je wel een enorme pool achter je basis hebben om alle (te verwachten) transfers op te vangen. Nu al bezig zijn met vervanging van Onana, Tagliafico, van de Beek, Ziyech etc, noem ik goed beleid. Regeren is nu eenmaal vooruitzien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren