Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem zag opvallende speler bij Ajax: ‘Waar komt die opeens vandaan?’

Laatste update:

Ajax won zaterdagavond ten koste van PSV de Johan Cruijff Schaal. De Amsterdammers versloegen de ploeg van trainer Mark van Bommel met 2-0, door doelpunten van Kasper Dolberg en Daley Blind. Willem van Hanegem is van mening dat er ‘veel kwaliteit bij Ajax zit’ en constateert dat PSV het moeilijk had, zo schrijft hij in zijn column in het Algemeen Dagblad.

“Spelers gaan graag naar Ajax en dat is wat je als club wil hebben. Opvallend goed vond ik die linksback Dest. Waar komt die opeens vandaan? In het centrum van de verdediging deed Schuurs het ook aardig. Blind was goed. Ik vind hem geen goede verdediger, maar nu was hij, als middenvelder, prima”, schrijft Van Hanegem. De Kromme is iets minder positief over PSV en zag een aantal spelers in negatief opzicht opvallen.

“Lammers beviel me, Malen en Lozano zijn gewoon goede spelers. Het bevalt me dat PSV na het vertrek van Luuk de Jong anders voetbalt. Met meer combinaties en met het doel eens een speler weg te steken”, concludeert de oud-international. “Maar die Boscagli kan er niet veel van en Sadílek is ook niet goed. En eerder zag ik ook die linksback Lato in actie. Ik dacht: zo slecht, dit bestaat gewoon niet! Waarom halen ze zo'n speler?”

Van Hanegem stelt dat hij zich ‘bijzonder geërgerd heeft’ aan de arbitrage. “Waarom werd Jorrit Hendrix niet uit het veld gestuurd? Waarom keurde scheidsrechter Higler die tweede goal van Ajax goed, nadat Tadic zijn tegenstander een tik op de kin gaf? De overtreding was op de beelden duidelijk zichtbaar. Maar Higler keek zo lang naar het scherm van de VAR dat ik even dacht dat daarop een moeilijke wiskundesom stond.”

PSV komt komende dinsdag opnieuw in actie, als in Zwitserland de return van de tweede voorronde van de Champions League tegen FC Basel op het programma staat. “Ik vind het overigens raar dat die wedstrijd zaterdag werd gespeeld. PSV speelt morgen een cruciale wedstrijd voor kwalificatie in de Champions League. Die is niet alleen belangrijk voor PSV, maar voor het hele Nederlandse voetbal. Vorig jaar werd voor Ajax het hele competitieprogramma omgegooid. Waarom werd dan nu deze wedstrijd ook niet even uitgesteld?”

Ben je het met Willem van Hanegem eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee Blind is geen goede verdediger . Maar Willem Janssen daarentegen , das een topper. 😂😂

29 juli 2019 om 08:15

Omdat ie ook Willem heet? Of omdat WvH hem opstelde bij Utrecht bij gebrek aan beter? De link ontgaat me even

29 juli 2019 om 08:21

Ander artikel waarin Van Hanegem aangeeft dat Feyenoord Janssen zou moeten aantrekken.

29 juli 2019 om 08:27

Inderdaad. In dezelfde column in het AD raadt Willem (van Hanegem) aan Feyenoord aan om Willem Janssen te kopen want dat is een fantastische verdediger . Tsja dan kan ik eigenlijk niks meer wat hij zegt in deZe column ook maar enigszins serieus nemen. En dan nog Blind een matige verdediger noemen ook. Tis van de zotte

29 juli 2019 om 08:36

Volgens transfermarkt was van Hanegem in het 08/09 gestopt en kwam Janssen pas on 14/15.
Het had meer te maken met extra mannetje op het middenveld te krijgen en als je vertrouwen hebt in de rest van de verdediging dan kan dat.

29 juli 2019 om 11:12

Ook dat stukje dat voor Ajax het hele competitieprogramma zou zijn omgegooid; het is 100 keer uitgelegd, maar het wil er bij opa mopperkont niet in dat er 48 uur tussen wedstrijden moet zitten.

Je moet de hele column even lezen online in het AD. Je valt van de ene verbazing in de andere van de kroeg/supporterspraat. Heerlijke kost!

29 juli 2019 om 12:12

Bovendien is de JC schaal verplaatst van zondag naar zaterdag vanwege de CL wedstrijden van PSV volgens mij.

29 juli 2019 om 09:08

Als je een beetje realistisch bent, begrijp je ook wel dat WvH bedoelt dat Janssen Feyenoord op dit moment misschien sterker maakt.. tuurlijk is Janssen geen topverdediger, maar hij zou met de huidige verdediging van Feyenoord absoluut basis staan. Ik hoop trouwens echt dat ze hem niet gaan halen...

29 juli 2019 om 09:39

Je hebt gelijk. Toch mag Willem Blind wel meer erkenning geven. Blind bewees vorig jaar, naast De Ligt, een uitstekende verdediger te zijn en was vooral in de CL een van de uitblinkers. Ik denk dat zijn ervaring en kalmte hem verdedigend erg stabiel hebben gemaakt.

29 juli 2019 om 11:14

Hoezo moet iemand realistisch zijn als Willem dat niet is? Je mag toch inhoudelijk reageren? Willem prijst in zijn wekelijkse supporterspraat Willem Janssen aan en kraakt Blind af in het hetzelfde stukje; dat is echt heel grappig als je (een bepaald)gevoel voor humor hebt en enigzins kijk op het spelletje hebt. Het enige waar Willen Janssen beter in is dan Daley Blind, is zijn diepgang. En laat Willem al een jaar of 5-6(ruwe schatting) geen aanvallende middenvelder, maar verdediger zijn!

29 juli 2019 om 11:31

Je leest het niet goed, DonCoXxX. Nergens, maar dan ook nergens, beweert Van Hanegem dat Janssen een betere verdediger is dan Blind. Hij zegt alleen dat in zijn ogen Janssen beter is dan de huidige verdedigers van Feyenoord en dat hij Blind sterker op het middenveld dan in de verdediging vindt. Hoe je die twee dingen aan elkaar koppelt is mij een raadsel.

29 juli 2019 om 13:33

@hijniet!, jij leest mijn post niet goed. Nergens zeg ik dat hij die twee zou vergelijken.

Het is wel degelijk uiterst merkwaardig dat hij zegt dat hij Blind geen goede verdediger vindt en in datzelfde stukje de 33 jaar oude Willem Janssen bij Feyenoord aanraadt. Het is van een stompzinnigheid die zijn weerga niet kent; evenals zijn bewering dat de competitie omgegooid is voor Ajax, terwijl er 48 uur tussen duels moeten zitten. De Knvb heeft notabene de wedstrijd om te JC schaal met 24 uur vervroegd!

Het is allemaal zo doorzichtig, maar ik vrees dat jij dezelfde blind vlek hebt als Willem dat je het niet kunt zien.

29 juli 2019 om 09:41

Sorry dat een speler van Ajax een negatief oordeel krijgt van een oud-topvoetballer. Had hij niet mogen doen. Zijn natuurlijk allemaal wereldtoppers!!!

29 juli 2019 om 09:50

Dat mag hoor. Hee realistisch is het niet na het afgelopen seizoen. Maar goed je mag een afwijkende mening hebben. Als je vervolgens aankomt met Willem Janssen als tip voor Feyenoord , dan ga je wel twijfelen of een zonnesteek wellicht heeft toegeslagen

29 juli 2019 om 09:52

Ochjee gaan we dat meteen weer krijgen? Ik moest erg lachen om de opmerking van Pprins. Is natuurlijk ook met een knipoog. Om er dan nog even inhoudelijk op in te gaan is het belachelijk dat je Blind geen goede verdediger kan noemen. Willem heeft vorig jaar geen CL gekeken denk ik. Blind is idd geen fysiek beest, maar hij is een van de inteligentere verdedigers op de Europese velden. Onzin dus.

29 juli 2019 om 09:53

Mastero super zwakke reactie bah, dat zegt hij nergens! Blind heeft na vorig seizoen wel wat meer erkenning verdiend, en die die Lato van Psv is nieuw en verdiend de tijd. En Sadilek is geen back, op die punten slaat Willem de plank gewoon helemaal mis. Alhoewel hij wel altijd met iets gelijk heeft, vind ik het deze keer minder Willem Jansen is ook niet beter dan Sven van Beek.

29 juli 2019 om 10:03

@pprins

"nee Blind is geen goede verdediger . Maar Willem Janssen daarentegen , das een topper. "

In plaat van een groot voetbalicoon proberen belachelijk te maken, zou je ook eens je hersencellen aan het werk kunnen zetten en je afvragen wat hij met de uitspraak over Blind bedoelt. Blind heeft zich in de Europese campagne ook tegen grote tegenstanders moeiteloos staande gehouden, sterker nog hij behoorde in de meeste wedstrijden tot de uitblinkers. Ik ben het dan ook niet eens met dee uitspraak van Van Hanegem, maar snap wel wat hij bedoelt. Als je de verdedigende kwaliteiten van Blind vergelijkt met die van zijn voormalige collega De Ligt, komt hij er bekaaid vanaf. Maar zoals velen maakt ook Van Hanegem de fout om voetballers als individu te beoordelen, terwijl voetbal toch echt een teamsport is. Blind en De Ligt waren volledig complementair aan elkaar en wisten als duo elkaars tekortkoming moeiteloos te compenseren, waardoor de verdediging ondanks de mindere verdedigende kwaliteiten van Blind ook in grote wedstrijden overeind wist te blijven. Dat hij dat kon doen, had natuurlijk voor een groot deel te maken met de fenomenale verdedigende kwaliteiten van De Ligt, waardoor hij zelf minder onder druk kwam te staan. Daardoor had Ajax in de persoon van Blind met diens waanzinnig goede opbouwende kwaliteiten een extra wapen.

Doordat mensen spelers vaak als individu beoordelen, komen ze ook vaak tot de conclusie dat als een individu wegvalt, een team daar automatisch zwakker van wordt. Terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet zo hoeft te zijn en je dat kwaliteitsverlies kunt opvangen door met de opstelling te schuiven. Ajax speelde gisteren met Schuurs ipv De Ligt en natuurlijk is De Ligt van de buitencategorie en Schuurs niet. Schuurs vormde gisteren echter geen koppeltje in de verdediging met Blind, maar met Martinez, een echte verdediger met meer verdedigende capaciteiten dan Blind, waardoor de verdediging ondanks het vertrek van De Ligt, als geheel nauwelijks aan stabiliteit lijkt te hebben ingeboet. Terwijl Alvarez nog niet eens beschikbaar was, waardoor er op termijn nog meer keuzemogelijkheden zijn. Ook het middenveld van Ajax zag er goed uit, ondanks dat duidelijk was te zien dat Marin zich het positiespel van Ajax nog niet helemaal eigen heeft gemaakt en daarin nog moet groeien. Maar daar staat tegenover dat hij over kwaliteiten beschikt die Frenkie de Jong ontbeerde zoals een geweldige vrije trap en scorend vermogen. Toch denk ik dat Frenkie de Jong met zijn specifieke kwaliteiten nog het meeste gemist gaat worden. Maar ook dat gemis moet door het team als geheel, dat in de breedte duidelijk veel sterker is dan dat van vorig jaar, kunnen worden opgevangen.

29 juli 2019 om 10:59

@scepticus: blijf een beetje luchtig joh op deze maandag ochtend . Ik word een beetje moe van mensen als Willem die Blind een slechte verdediger noemen. Het is een ander type verdediger die het vooral van zijn fantastische positiespel moet hebben. Ik ben het met je eens dat hij dan wel een type de ligt naast zich moet hebben ja. Na alles wat hij heeft bereikt mogen we toch eindelijk wel eens klaar zijn met die criticasters. Als je dan een paar regels verder hoog opgeeft van Willem Janssen dan moet je toch ook toegeven dat dat wel een beetje op je lachspieren werkt .

29 juli 2019 om 11:29

Willem zegt nergens dat hij Willem Janssen een betere verdediger dan Blind vindt, dus je opmerking is wel een beetje simpel.

29 juli 2019 om 11:57

Helemaal gelijk in pprins. Wat moet Blind nog meer doen om zich te bewijzen ? Verdedigend is hij gewoon goed. Hij is feller geworden in de duels. Zijn inspeelpass is subliem, waardoor Ajax haar positiespel kan spelen en hij pikt af en toe zijn goaltje mee. Daarnaast is hij ook buiten het veld belangrijk voor Ajax, hij ligt heel goed in de groep en (dan spreek ik voor mezelf) ik ben als fan trots dat hij een Ajax shirt draagt. Dat gevoel heb ik ook heel erg bij Huntelaar, Tagliaficio, Dolberg en Ziyech. Toevallig ook allemaal spelers die zichzelf zijn, niet acteren voor de camera, tijd maken voor fans en je ziet ze opzichtig balen wanneer het niet loopt.(in het veld)

29 juli 2019 om 12:39

@pprins

" Het is een ander type verdediger die het vooral van zijn fantastische positiespel moet hebben. "

Dale Blind is geen pure verdediger, maar een middenvelder die in de verdediging is neergezet. En hij is daar niet neergezet omdat hij zo goed kan verdedigen, maar vanwege zijn geweldige opbouwende kwaliteiten. Daley Blind is, zoals ik in mijn eerdere reactie al heb opgemerkt, als verdediger zeker niet zo slecht als Van Hanegem doet voorkomen, maar Willem heeft wel gelijk dat verdedigen niet het sterkste punt van Blind is. Hij weet zich overeind te houden als hij een pure verdediger naast zich heeft, en is dan in staat om zijn gebrek aan verdedigende kwaliteiten meer dan voldoende te compenseren met zijn pluspunten. Het is dan ook niet zo dat Van Hanegem onzin uitkraamt, maar dat hij af en toe een beetje overdrijft. Hij vind Tagliafico ook helemaal niets en ook daar ben ik het mee oneens. Van Hanegem heeft een duidelijke mening over voetbal en zo zijn voorkeuren, en heeft net als iedereen het recht om zich daarover uit te spreken. Hij verplicht tenslotte niemand om het met hem eens te zijn. Je moet de opmerking dat hij Feyenoord Willem Janssen aanbeveelt, dan ook in perspectief zien. Als Feyenoord net zoveel had te besteden als Ajax ha hij natuurlijk heel andere namen genoemd. Hij is dan ook gewoon heel erg realistisch.

29 juli 2019 om 13:20

@scepticus . Ik zie in blind geen middenvelder ; nou ja een verdedigende middenvelder vlak voor zijn verdediging wel. Ik hou juist van dat soort mensen op de laatste man positie . Een Koeman of een Frank de Boer moesten het toch ook niet van het pure verdedigen hebben . Toch waren ze verdediger ; laatste man namelijk. Ik hou van die types op
Laatste man waarbij de grens vaag wordt of het nou een verdediger is of al een middenvelder . Van Hanegem mag dat natuurlijk vinden en uiten maar ik vind dat Blind wel eens wat positiever benaderd mag worden gezien zijn behaalde resultaten bij ManU, oranje en Ajax . Tuurlijk overdrijf ik ook een beetje en snap ik ook wel dat hij in Willem Janssen geen Ramos ziet. Toch vind ik het een absurd rare suggestie , zelfs voor het huidige budget van Feyenoord. Het schoot me zelfs een beetje in de lachspieren , vandaar die wat jolige reactie .

29 juli 2019 om 14:02

@scepticus ik kan ver mee gaan in je verhaal maar Blind is een prima verdediger. Als je als CV naast de Ligt staat en ook de Ligt zijn zwakheden kan compenseren net als andersom dan ben je gewoon een prima verdediger. Als je ziet hoe goed Blind staat en hoeveel intercepties hij heeft dan is hij voor het Ajax spel net zo belangrijk als de Ligt dat was. Willem Jansen moet toch echt niet het niveau verdediger zijn die Feyenoord moet halen, vooral niet inde positie waarin ze zitten en al weinig restwaarde in het team heeft zitten. Janssen wordt alleen maar slechter en trager en was ook geen pure verdediger. Willem geeft ooo nog aan in zijn andere stuk dat Feyenoord helemaal niet zo ver onder hoeft te doen voor PSV en Ajax mou dan moet je Willem Jansen als verdediger gaan halen.

29 juli 2019 om 14:51

Thamike

" ik kan ver mee gaan in je verhaal maar Blind is een prima verdediger. Als je als CV naast de Ligt staat en ook de Ligt zijn zwakheden kan compenseren net als andersom dan ben je gewoon een prima verdediger."

Ik weet niet waarom je het woord " maar" gebruikt, omdat je exact herhaalt wat ik ook heb gezegd. Dat De Ligt en Blind een prima verdedigingsduo vormden omdat ze elkaars minpunten prima compenseerden. Zou je Blind een duo laten vormen met Magellan of Pirie, zouden beide spelers minder goed functioneren en hun minpunten juist worden uitvergroot.

29 juli 2019 om 17:00

@Scepticus, jij gaf aan dat Blind daar niet is neergezet omdat hij zo goed kan verdedigen en daar komt mijn maar vandaan. Hij kan zeker wel goed verdedigen maar bezit niet alles van een pure verdediger. Ik denk dat Blind en Schuurs ook een prima duo kunnen vormen qua type maar zal niet gebeuren dit jaar.

29 juli 2019 om 16:54

Deze reactie was te verwachten, en best geestig ook. Maar laten we aub niet doen alsof Blind een geweldige verdediger is omdat Ajax vorig jaar een buitengewone prestatie heeft geleverd. Puur als verdediger is Blind ook matig, want hij is te traag als back en mist als CV (kop)kracht en meedogenloosheid. Hij kan heel veel corrigeren op basis van zijn geweldige inzicht, maar een super verdediger is het niet. Ik vind hem als controlerende middenvelder veel sterker.

Geen woord over gelogen. Het valt me op dat ik de mening van WvH steeds meer kan volgen en vaker met hem eens ben. Al kan je Sadilek natuurlijk niet echt slecht noemen terwijl je weet dat het geen LB is.

29 juli 2019 om 08:25

Hij mag Blind geen goede verdediger vinden. Ik mag het vreemd blijven vinden dat men dat vindt. Nee hij is geen “standaard” of “ouderwetse” CV maar Blind heeft bij Ajax vorig jaar meerdere geweldige wedstrijden gespeeld en zelden een mindere wedstrijd op de mat gelegd. Tel daarbij op wat hij bij ManU heeft laten zien en je moet toch concluderen dat hij als CV (mits een juiste partner) echt zijn waarde heeft laten zien.

29 juli 2019 om 08:54

Frenkie de Jong heeft ook goede wedstrijden gespeeld op CV... vinden wij dat nu ook een goede cv?

29 juli 2019 om 09:18

Frenkie de Jong kan alles.

29 juli 2019 om 09:39

Frenkie de Jong was zeker een goede cv, maar nog een veel betere middenvelder

29 juli 2019 om 09:40

Frenkie de Jong speelde alleen op papier centraal achterin. De praktijk wees uit dat we vaker met een driemansverdediging speelden toen.

29 juli 2019 om 10:08

Oke hij is bruikbaar als CV maar laten we nou eerlijk zijn. Waarom heeft Loirente Blind opgezocht bij de wedstrijd tegen Tottenham. Niet omdat het een geweldige verdediger toch? Maar laten de ajacieden vooral denken dat het een goede verdediger is. Heb niks tegen zijn andere kwaliteiten. Zijn passing en zijn positionering zijn goed maar verdedigend is hij gewoon Slecht.

29 juli 2019 om 13:09

Tipptopp

" Hij mag Blind geen goede verdediger vinden. Ik mag het vreemd blijven vinden dat men dat vindt. Nee hij is geen “standaard” of “ouderwetse” CV maar Blind heeft bij Ajax vorig jaar meerdere geweldige wedstrijden gespeeld en zelden een mindere wedstrijd op de mat gelegd. Tel daarbij op wat hij bij Manu heeft laten zien en je moet toch concluderen dat hij als CV (mits een juiste partner) echt zijn waarde heeft laten zien. "

Het probleem is dat ook mensen die jarenlang in het voetbal werkzaam zijn geweest, de neiging hebben om spelers als individu te beoordelen, terwijl voetbal een teamsport is. Ondanks dat Blind geen verdediger pur sang is, heeft hem dat niet verhinderd om samen met De Ligt een uitermate betrouwbaar en efficient verdedigingsduo te vormen, waarin de twee elkaar prima aanvulden. Schuurs is ook niet het talent van de buitencategorie dat de Ligt was, maar wat maakt dat uit als hij met zijn nieuwe maatje in het centrum hetzelfde rendement weet te halen als het duo Blind/de Ligt?. Omdat voetbal een teamsport is, gaat het om het rendement dat je als team haalt en niet om de prestatie van het individu. Wat maakt het uit dat Frenkie de Jong weinig assists geeft en weinig doelpunten scoort als hij de mensen die dat wel doen of kunnen, beter laat renderen?.

29 juli 2019 om 08:27

Ben het ook vaak met Willem eens, al vind ik het wel erg kortzichtig om na 1 wedstrijd te oordelen over Zadilek en Lato. Geef die gasten een paar maanden de tijd, Er zijn vaak zat spelers die de eerste wedstrijden erg goed zijn om vervolgens af te glijden naar een bedenkelijk niveau (sana, Marcellis bijvoorbeeld). En andersom ook, spelers die slecht begonnen maar later best degelijk bleken te zijn.

29 juli 2019 om 08:33

Zoals Zlatan

29 juli 2019 om 08:38

Of chivu

29 juli 2019 om 08:39

En dan Dest na een officiële wedstrijd ophemelen.
Beetje dubbel dit.

29 juli 2019 om 09:28

Geen woord aan gelogen en goed volgbaar???

Blind is niets als verdediger, maar Willem Janssen van Utrecht is een topper voor Feyenoord. Dat is echt niet te volgen. Dat je blind geen topper vindt als verdediger kan heel goed, dat je hem beter vindt kan ook heel goed. Vinden namelijk nog wel meer mensen. Echter kan je dan niet met Willem Janssen als tip voor Feyenoord aankomen. Dat is echt volstrekt belachelijk. Feyenoord heeft goede verdedigers nodig en moet vooruit, niet achter uit. Dan kun je nog beter Dankerlui aanstippen als optie, zodat St Juste gewoon naar het centrum kan.......

29 juli 2019 om 09:41

Willem Janssen is voor Feyenoord gewoon een bruikbare kracht, en beter dan wat er nu staat.

29 juli 2019 om 09:56

Willem Janssen is voor Feyenoord net zo bruikbaar als een Jan-Arie van der Heijden die er al rondloopt. Waarom zou je iemand moeten halen die ouder is en geen beter niveau aantikt dan iemand die je al hebt lopen. Met Janssen erbij schiet je als Feyenoord helemaal niks op.

29 juli 2019 om 12:43

Ze moeten daar in Rotterdam gewoon wat jeugd naar voren schuiven. Eerste of tweede wordt je toch niet met de huidige selectie. Dan kan je beter gaan voor een vol overgangsjaar.

Daar pluk je dan in 2020-2021 de vruchten van.

Vermeer
Wong Si Kwie
St. Juste
Geertruida
Malacia
Kokcu
Ayoub
Burger
Larsson
Sinisterra
Vente
29 juli 2019 om 13:20

ninjakai

" Blind is niets als verdediger, maar Willem Janssen van Utrecht is een topper voor Feyenoord. Dat is echt niet te volgen."

Als je de moeite neemt om er over na te denken, is het heel goed te volgen. Het een heeft nl. niets met het andere te maken. Hij zegt ook nergens dat hij Willem Janssen een betere verdediger vindt dan Blind. Dat hij de naam van Willem Janssen noemt als versterking voor Feyenoord, heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat Feyenoord nauwelijks iets te besteden heeft, als dat wel het geval was geweest, was hij waarschijnlijk met andere namen op de proppen gekomen. Blind is een Nederlandse international en als je die beoordeelt, gebruik je natuurlijk een ander referentiekader als dat je een oordeel velt over een beperkte speler als Willem Janssen. Ik ben het inhoudelijk ook niet eens met de conclusie van Van Hanegem, maar begrijp wel hoe hij tot die conclusie komt. Als hij Blind niet had beoordeeld als individu maar als onderdeel van het team, was hij waarschijnlijk tot een ander oordeel gekomen. Ik blijf het vreemd vinden dat ook mensen die jarenlang actief zijn geweest in het voetbal en zelfs trainer zijn geweest, spelers als individu beoordelen, terwijl voetbal een teamsport is.

Boscagli beoordelen op een optreden lijkt me nogal snel. Ik ben het volledig met Willem eens. Hendrikx had eraf gemoeten en wat deet die arm van Tadic daar?
Absoluut een overtreding en een gele kaart.

29 juli 2019 om 08:35

Ergens ben ik het met je eens, van de andere kant is de tik zo ligt dat de verdediger niet hoeft te blijven liggen waardoor hij nog mee had kunnen verdedigen. Dan was die tweede goal wrs niet gevallen

29 juli 2019 om 09:26

Als je goed kijkt zie je dat Dusan voordat hij de bal aanneemt even zijn evenwicht verliest. Vandaar dat zijn arm naar achteren gaat.

29 juli 2019 om 09:35

Bij die 2-0 is echt heel weinig aan de hand. Hij raakt hem niet en het is puur om zijn balans te behouden.

29 juli 2019 om 09:44

Hij raakt hem wel en zwaait met zijn arm naar achter. Overtreding, dus afkeuren. Is het een trend tegenwoordig om overtredingen weg te zetten als weinig aan de hand? Een tik in het gezicht is al jaren een overtreding, dus nu ook..

29 juli 2019 om 10:08

Puur om zijn balans te houden? Tadic is ervaren genoeg om te weten dat hij daar loopt. Ik wil niet zeggen dat dit echt een smerige elleboog was, maar het was er wel degelijk een.

29 juli 2019 om 11:00

Hij raakt hem niet? Ga aub een brilletje kopen. Hij raakt hem wel. Ik zeg niet dat het bewust of iets is maar hij raakt hem wel degelijk. Higler had het spel stil moeten leggen na dat van de beek zijn schot werd geblokt.
Maar goed als niks objectief kunt bekijken heb je een zwaar leven.

Zo’n goed stuk en dan op het eind nog zo’n domme uitspraak. Competitie werd omgegooid voor de graafschap en de andere clubs die perse alle wedstrijden op 1 dag wilden hebben. De weddtrijd ban Ajax moédt vrrplaatst worden door uefa regels. Ajax had 1 dag met als psv nu uitstekend gevonden. Zoals gezegd; graafschap en andere clubs wilden niet een verplaatsing van 1 dag.

29 juli 2019 om 08:27

Willem zegt slechts dat die JC schaal match wellicht verplaatst had kunnen worden. vind dit geen domme uitspraak. Als dit Psv zou helpen,waarom niet ?

Zou mooier zijn om die JC schaal match definitief af te schaffen,of anders in te vullen zonder die belachelijke confettikanonnen en spelers die poseren met een schaal. na een potje om de Keizer zn baard met allerlei B spelers en Dest die straks weer terug naar de jeugd gaat.
Slaat ook nergens op om dat ding opeens de JC schaal te noemen. vind het zelfs beledigend richting JC dat zn naam verbonden wordt aan een nietszeggend potje.

29 juli 2019 om 08:43

Het word al jaren de Johan Cruijff schaal genoemd alleen nu is die hele schaal dus veranderd en prijkt diens naam er pontificaal op.
En wanneer had deze wedstrijd dan gespeeld moeten worden?
Voor de voorronde van Psv, als het seizoen al gestart is of moeten spelers voor een prutpotje eerder terugkomen van vakantie of andere verplichtingen zoals geplaagde Cups.

29 juli 2019 om 08:44

Supercup hoort bij de seizoensopener. JC moet gewoon blijven. Maar ik vind wel dat ze de belangen omhooh mogen opschroeven. De winnaar moet rijkelijk worden beloond. Prijzengeld omhoog wordt lastig, want waar moet t geld vandaan komen, dus dat valt weg. Winnaar mag later instromen in de beker? Winnaar krijgt 3 wedstrijden van het seizoen 5 wissels ipv 3? Weet ik veel verzin wat om meer gewicht te geven aan die wedstrijd.

29 juli 2019 om 08:57

Als coach is zon wedstrijd normaal gesproken heerlijk aan het einde van de voorbereiding. Je ploeg oordelen om t echie, toch net wat anders dan die oefenpotjes met 60 wissels in een wedstrijd.

29 juli 2019 om 09:53

Ik vind het ook kwalijk dat de Knvb dit niet inziet. Het is nu de seizoensopener, maar je kunt het toch ook anders oplossen? Ik zou de competitie vervroegen en de JC-schaal als laatste wedstrijd voor de winterstop doen.
Overigens was het wel laat dat er over gepraat werd, dit had in mei al gemoeten. Verder zou je kunnen overwegen om de JC-schaal gewoon uit te reiken als een ploeg de dubbel gewonnen heeft. Idioot dat je dan tegen de nummer 2 uit de competitie om deze prijs speelt....

29 juli 2019 om 13:42

psvromario

" Willem zegt slechts dat die JC schaal match wellicht verplaatst had kunnen worden. vind dit geen domme uitspraak. Als dit Psv zou helpen,waarom niet ?zou mooier zijn om die JC schaal match definitief af te schaffen,of anders in te vullen zonder die belachelijke confettikanonnen en spelers die poseren met een schaal. na een potje om de Keizer zn baard met allerlei B spelers en Dest die straks weer terug naar de jeugd gaat. Slaat ook nergens op om dat ding opeens de JC schaal te noemen. vind het zelfs beledigend richting JC dat zn naam verbonden wordt aan een nietszeggend potje. "

Eerst pleit je er net als Van Hanegem voor om de wedstrijd om de JC Schaal uit te stellen om vervolgens te oreren dat die wedstrijd eigenlijk niets voorstelt. Waarom zou je de moeite nemen om die wedstrijd uit te stellen als die niets voorstelt? Tikkeltje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet? En vind je het ook niet een tikkeltje overdreven om een wedstrijd af te schaffen, puur en alleen om dat de club die je aanhangt die wedstrijd verloren heeft? De andere argumenten die je aanvoert, zijn nl. volstrekt ongeloofwaardig. Het is volslagen onzin dat er B elftallen op het veld stonden, beide teams waren samengesteld uit volwaardige selectieleden. Het is ronduit beledigend om de spelers die op het veld stonden B spelers te noemen en het is nog beledigender om de naam van de grootste speler die Nederland ooit heeft voort gebracht, te misbruiken om je argument kracht bij te zetten. Het zegt feitelijk al genoeg dat je als verliezer niet kunt hebben dat de winnaar gehuldigd wordt en de schaal omhoog mag steken, terwijl die huldiging natuurlijk gewoon de beloning is voor de geleverde prestatie. Je toont je dan ook vooral een slecht verliezer.

29 juli 2019 om 09:25

Wedstrijd tegen PEC Zwolle vergeten?

Willem, omdat Ajax de punten voor het Nederlandse voetbal binnenhaalt, werden hun wedstrijden verzet. Verder trad Psv aan met een fantasie opstelling tegen Ajax. Dus er bestaan geen bezwaren tegen Basel (met alle respect)... Als ze niet tegen 2 wedstrijden per week kunnen, dan horen ze niet in de CL thuis.
On: Dest was niet eens supergoed, maar wel een heerlijke speler die eraan gaat komen maar dan op rechts.

29 juli 2019 om 08:51

Inderdaad, Ajax is geholpen door de Knvb en hebben ook bewezen punten te kunnen halen. Ik vind niet dat je nu het hele programma om moet gooien voor clubs die toch geen punten halen. Doel hiermee niet direct op Psv, maar er is de laatste tijd wel vaker gezeur over het verzetten van wedstrijden

29 juli 2019 om 09:24

@jermainejenas
Laten we gewoon de hele competitie aanpassen en Ajax vooraf kampioen maken en ze laten kiezen of ze in speelrondes mee willen doen. Dan kunnen ze alles op Europees voetbal zetten en is het Nederlandse voetbal dubbel geholpen.

29 juli 2019 om 10:07

Je doet een beetje gekscherend. Maar dit zou inderdaad wel goed zijn voor het Nederlands voetbal. Als we dan ook minder teams afsturen de komende jaren, schiet de coëfficiënt ook omhoog omdat de punten door minder teams gedeeld moeten worden.
Prima meegedacht dus!

29 juli 2019 om 17:20

Misschien moeten er duidelijkere regels komen. Alle knock out rondes zijn belangrijk, dus het behalen van de Cl/el en alle wedstrijden na de winterstop. Hier moet de Knvb vooraf al rekening houden met het inplannen van de wedstrijden. Je weet welke clubs internationaal spelen dus hou hier rekening mee

29 juli 2019 om 09:17

Vreemde redenatie natuurlijk want PSV kan ook punten binnen halen tegen Basel en daarna het Nederlandse voetbal een (nog betere) dienst bewijzen door een Oostenrijkse ploeg uit te schakelen. Daarnaast had Ajax tegen Zwolle en De Graafschap ook met een fantasieopstelling kunnen aantreden. Al die heisa rondom het verschuiven van wedstrijden gaat mij ook wat ver en het belangrijkste is dat er een eerlijke competitie is en dat er gekeken wordt naar het belang van het Nederlandse voetbal en de spelers. De JC schaal is voor clubs als Ajax en PSV van ondergeschikt belang en de minst belangrijkste prijs die je in een seizoen kan halen. Wat mij betreft niet meer dan een veredeld oefenwedstrijdje en een kans om te kijken waar je staat ten opzichte van de concurrentie. Niemand die er echt veel waarde aan hecht en dus waarom die dan precies tussen twee belangrijke Europese wedstrijden gepland moet worden vraag ook ik mij af. Natuurlijk kunnen die jongens prima dit ritme aan wedstrijden aan, maar het is niet nodig in deze fase van het seizoen en je hebt nu ook nog een speler die een blessure over heeft gehouden aan deze wedstrijd.

29 juli 2019 om 09:43

@dammie

De wedstrijd voor de JC schaal is al verschoven met een dag voor Psv. Verdere verschuiving lijkt een optie te zijn geweest als je de berichtgeving van de Knvb een beetje gevolgd hebt, maar PSV heeft daar zelf geen verzoek voor ingediend.

Wat betreft die fantasie opstelling van Psv?

Is dat zo, was dat een fantasieopstelling en stonden er toch aardig veel spelers op het veld die je afstevenen op een basisplek. Bruma, Bergwijn, Lammers alle drie kandidaten voor een basisplek. Vervolgens worden Lozano en Malen ook nog erin gebracht. Toch ook wel kanshebbers op een basisplek. Middenveld was de enige fantasie speler Hendrix. Die werd ook vervangen door Guti. En tot slot achterin was toch weinig fantasie aan. Je mist in principe Viergever, maar verder zijn dit toch echt de spelers die het morgen tegen Basel moeten gaan doen.

Het hele probleem met de JC schaal is niet dat de datum fout is, nee het probleem is dat Nederlandse clubs het met z'n allen dusdanig verkloot hebben in Europa dat we steeds vroeger moeten instromen voor voorrondes (ja ook Ajax, dat ze het de laatste jaren weer wat recht aan trekken zijn betekend niet dat ze het niet verkloot hebben in voorrondes in het verleden). Nu doen we met z'n allen net of het allemaal zo belangrijk is en dat de punten binnen gesprokkeld moeten worden, maar in de jaren dat die supercup 0 problemen opleverde sprokkelde we de punten ook niet binnen. En het begin van de Nederlandse clubs in de voorrondes is toch wel echt verre van veelbelovend. 1 winstpartij met veel te veel tegendoelpunten en 2 gelijke spelen allemaal in eigen huis. Dat wil niet zeggen dat het niets wordt, immers Ajax speelde in de CL ook gelijk of verloor zelfs thuis in de KO fase, om het in de uitwedstrijden helemaal om te draaien.

29 juli 2019 om 11:07

De Knvb kan natuurlijk ook (net als bij Ajax) zelf handelen in plaats van te wachten op een verzoek van de clubs. Het is immers de Knvb die de wedstrijdkalender bepaalt en hier rekening mee kan houden. Het is niet zo dat de data van de voorrondes ineens uit de lucht komen vallen

En nee, PSV speelde niet met een fantasie opstelling; dat was ook niet mijn opmerking.

29 juli 2019 om 14:32

@dammie

" Al die heisa rondom het verschuiven van wedstrijden gaat mij ook wat ver en het belangrijkste is dat er een eerlijke competitie is en dat er gekeken wordt naar het belang van het Nederlandse voetbal en de spelers. De JC schaal is voor clubs als Ajax en PSV van ondergeschikt belang en de minst belangrijkste prijs die je in een seizoen kan halen. Wat mij betreft niet meer dan een veredeld oefenwedstrijdje en een kans om te kijken waar je staat ten opzichte van de concurrentie. Niemand die er echt veel waarde aan hecht en dus waarom die dan precies tussen twee belangrijke Europese wedstrijden gepland moet worden vraag ook ik mij af. Natuurlijk kunnen die jongens prima dit ritme aan wedstrijden aan, maar het is niet nodig in deze fase van het seizoen en je hebt nu ook nog een speler die een blessure over heeft gehouden aan deze wedstrijd. "

Ik kan je argumenten eerlijk gezegd niet zo goed volgen. Het begint er al mee dat je moeite hebt met de speeldatum van de JC Schaal, terwijl je tegelijkertijd oordeelt dat de wedstrijd eigenlijk niets voorstelt. Dat vind ik een tikkeltje tegenstrijdig. Waarom zou je moeite doen om een wedstrijd die de nodige organisatie vereist, uit te stellen of te verplaatsen, terwijl je aan die wedstrijd dezelfde waarde hecht als een oefenwedstrijd. Dan had PSV die wedstrijd ook als een oefenwedstrijd kunnen benaderen en daadwerkelijk met een fantasieopstelling het veld in kunnen gaan. Je argument van de blessure van Lammers vind ik behoorlijk ongeloofwaardig omdat spelers ook in een oefenwedstrijd geblesseerd kunnen raken en aangezien het Malen was die tegen Lammers op botste, had het ook op de training kunnen gebeuren. Je hebt het over een eerlijke competitie, maar als twee clubs in een titelstrijd zijn verwikkeld waarbij de ene club 1 wedstrijd per week moet spelen en de andere 6 in 10 dagen, is er natuurlijk geen enkele sprake van een eerlijke competitie. Van een eerlijke competitie kan er sowieso nooit sprake zijn als de rijkste club een begroting heeft van 100 miljoen en de armste het moet doen met 10 miljoen. Als mensen het over een eerlijk competitie hebben, bedoelen ze in werkelijkheid meestal een competitie waar mijn club het meeste baat bij heeft.

Natuurlijk kwam de wedstrijd om de JC Schaal PSV slecht uit en speelde het team met de belangrijke wedstrijd tegen Basel in het achterhoofd en heeft dat invloed gehad op het spel en de uitslag. Maar dat is nu eenmaal het gevolg van de overvolle wedstrijdkalender en het feit dat er volgend jaar een WK zit aan te komen en moet je dus gewoon accepteren. Ajax is vorig jaar als gedeeld derde geeindigd in de CL en is kampioen geworden en heeft de beker gewonnen en moet desondanks twee voorronden afwerken om zich opnieuw voor de groepsfase te plaatsen. Dat is van uit de optiek van Ajax ook onbegrijpelijk, maar zal de club desondanks gewoon mee moeten dealen.

29 juli 2019 om 14:05

Fcbogarde

" Willem, omdat Ajax de punten voor het Nederlandse voetbal binnenhaalt, werden hun wedstrijden verzet. Verder trad Psv aan met een fantasie opstelling tegen Ajax."

Is klinkklare onzin. PSV speelde tegen Ajax met een team dat op 4 plaatsen was gewijzigd ten opzichte van de wedstrijd met Basel en die wijzigingen betroffen voornamelijk spelers die in die wedstrijd uit de toon vielen, zoals Lozano en Guti. Over Viergever is ook niemand echt enthousiast, dus de enige speler die PSV echt miste was Malen. Om dan te spreken van een fantasie opstelling, vind ik dan ook behoorlijk demagogisch.

29 juli 2019 om 14:12

En Ajax had niet in een fantasieopstelling kunnen spelen? PSV moet punten binnenhalen voor het Nederlandse voetbal dus het zou alleen maar logisch zijn om ze te helpen. Als ze uitgeschakeld worden verdienen ze helemaal geen punten en zakt Nederland nog verder af.

Was het niet zo dat AJAX-PSV eigenlijk op zondag 18:00 zou worden gespeeld en dus al een dag vervroegd is ivm de voorronden van de CL?

29 juli 2019 om 09:37

Ja dus vervroegd vanwege de CL, hier had de KNVB geen keuze dus het is niet dat zij dit speciaal voor PSV gedaan hebben.

Waarom elke keer die discussie over het verzetten van de wedstrijden?
Ook bij Ajax werden tijdens de kwalificatie wedstrijden geen wijzigingen in het programma gemaakt, dit gebeurde pas toen Ajax een reële kans had om de groepsfase door te komen.
Daarbij vergeten mensen dat deze wedstrijd ook gewoon verplaatst is.

ON: Ik vind persoonlijk Sergini Dest aanvallend geweldig, vind hem verdedigend nog niet echt overtuigen.
Schuurs overtuigd mij de laatste paar wedstijden al, wat een inzicht en rust heeft die jongen. Met Lisandro Martinez ernaast (snelheid en positieve vorm van agressie) kan dit wel eens de Centrale muur worden die Ajax dit seizoen wellicht naar de prijzen toe gaat helpen.
Niet te vergeten dat we ook Blind(die dan wat meer naar het middenveld zou trekken) hebben, ook Mazraoui en Tagliafico zijn nog niet teruggekeerd. Natuurlijk missen we met de Ligt wel héél veel achterin. Maar anderzijds kan er dit jaar ook wel eens een "luxeprobleem" ontstaan mochten ze allen doorbreken dit seizoen.
Nu hopen dat Kasper Dolberg nog terug in vorm komt. Dan zou ik dit seizoen als volgt spelen

Onana
Mazra
Martinez
Schuurs
Tagliafico
Ziyech/Marin
Blind/ deWit
vdBeek/Lang
Tadic
Dolbe/Hunter
Promes/Neres
29 juli 2019 om 09:35

Ten Hag zal het nog moeilijk krijgen om keuzes te maken op het middenveld. Ziyech, Blind, vd Beek en Marin zijn eigenlijk allemaal basismateriaal. En ik denk dat hij er niet meer mee weg komt om Neres op de bank te houden na zijn prestaties van vorig seizoen.

Ik verwacht dat hij "veilig" zal starten met Blind als centrale verdediger. Dan is er op het middenveld ruimte voor Ziyech, Marin en vd Beek. Ik ben wel benieuwd wie de voorkeur krijgen in de aanval. Tadic, Promes en Neres of toch een aanval met Dolberg erin?

29 juli 2019 om 10:07

Het zal inderdaad lastig worden. Als Ziyech en Donny blijven zijn dat absoluut basisspelers. En hoewel Neres het vorig seizoen goed heeft gedaan was het einde van het seizoen wel een beetje stilletjes bij Neres (misschien was de tank gewoon leeg).

Zekerheidjes zijn wat mij betreft:
Onana, Tagliafico, Mazraoui, Blind, van de Beek, Marin, Ziyech en Tadic.

Dan heb je de volgende spelers die eigenlijk ook zouden moeten spelen:
Neres, Promes, Alvarez en/of Martinez.

Toch blijf ik de spits positie bij Ajax wel een beetje problematisch vinden. Huntelaar zal niet elke week alles spelen en Tadic is geen echte spits. En tja, Dolberg. Ik vond hem de eerste helft tegen PSV beter spelen dan het hele vorige seizoen bij elkaar, maar de 2e helft leek het toch al weer snel op de luie, nonchalante Dolberg van vorig seizoen. Mijn geduld met Dolberg begint toch wel op te raken.

Ten Hag kan nog wel wat schuiven. Ik vond Veltman gewoon uitstekend in de wedstrijden die hij heeft gespeeld, dus als hij wat meer zekerheid wil zou Veltman rechtsback kunnen en Mazraoui op het middenveld waardoor Blind "gewoon" weer centraal achterin komt te staan. Keuzes, keuzes, keuzes...

Onana
Mazraoui
Schuurs
Alvarez
Tagliafico
v.d. Beek
Blind
Marin
Ziyech
Tadic/Dolber
Tadic/Neres

Nou, nou! Zo slecht zijn ze echt niet hoor, Lato en Sadilek. Als dat Feyenoorders waren geweest had Willem dat nooit geroepen. Prima spelers, geen top, maar beter dan 75% van wat er bij Feyenoord rondloopt.

29 juli 2019 om 10:05

Lato heeft mij nog niet kunnen bekoren en Sadilek vond ik vorig jaar stukken beter presteren in de potjes die hij speelde. Maar goed, het kan er nog uit komen natuurlijk.

Blind geen goede verdediger? Was een van de besten van Ajax vorig jaar in de CL en competitie. Haha, kom op, Willem! Zet je Rotterdamse bril een keer af.

29 juli 2019 om 10:06

Blind was vorig jaar inderdaad een goede CV. Hij heeft toch zeer zeker een belangrijk aandeel gehad in het behalen van het landkampioenschap en de halve finale CL. Ik begrijp Willem in deze dan ook niet.

Deze man moet per direkt verbannen worden, van alles wat met voetbal te maken heeft!
Zoveel onzin, logisch dat hij na Feyenoord nergens aan de bak kwam.
Blind uitmaken voor een slechte verdediger, b- verdediger van FCUtrecht zien als aanwinst Feyenoord....
En dan het meest zielige: wat Ajax vorige seizoen had moet Psv ook, uitstellen die supercup wedstrijd, zielig vent! Calimero.
Hojij zou er goed aan doen om een keertje zgn eigen cluppie te gaan bekritiseren, hoeft ie zich niet meer te vervelen.

Zoals in zijn meeste columns . 75% goede analyse , 25% onzin.

Weer lekker makkelijk conclusie's trekken over 1 wedstrijd waar beiden teams niet eens vol gas spelen en grotendeels niet met de beoogde basiself. De paar wedstrijden die Sadilek vorig jaar heeft gespeeld waren over het algemeen gewoon prima dacht ik. Dest deed het aanvallend prima maar verdedigend was het niet geweldig. Schuurs speelde wel ijzersterk.

Laten we het nou eerst met z'n allen straks eens een wedstrijd of 5 á 10 aan zien...

Ik was nog niet zo overtuigd van Ajax om eerlijk te zijn. Wat mij overal opviel is dat PSV met meer jonge getalenteerde jeugdspelers vertegenwoordigd is dan Ajax op dit moment. Vooral voorin.

Zoet, Hendrix, Rosario, Gakpo, Bergwijn, Lammers, Sadilek en dan hebben ze ook nog Itterharen op de bank.

Ajax zet daar Onana, Veltman, Blind, Dest, van de Beek, Dolberg tegenover. Deze spelers zijn er ook al wat langer op Dest na.

De instroom bij PSV lijkt gewoon een stuk beter (met name voorin) vanuit de opleiding, zorgwekkend vanuit Ajax perspectief, want je kunt nog zoveel geld hebben. Kwaliteit van de Ligt, de Jong en van de Beek zijn eigenlijk niet of nauwelijks te koop als directe versterking.

Ik zie wel veel middelmaat komen, Kristensen, Orejuela, Casseira, Lamprou, Labyad waren er al. Daar is Magalan nog bij gekomen, zie werkelijk niet waarom die zo veel moet kosten. Denk dat Botman niet minder is bijvoorbeeld. Ajax moet niet doorslaan in aankopen doen waar een jeugdspeler ook volstaat., eerst op z'n minst een kans geven.

29 juli 2019 om 10:36

Sorry hoor, maar Ajax heeft een top voorhoede die niet eens compleet was. psv moet wel hã¨, want er is wat veranderd met het vertrek van de Jong.

Bergwijn gaat wss weg. Lozano (als er uberhupt iemand voor komt ook. Hendrix, is niet goed genoeg, Zoet en Rosatio idem dito.

Bij Ajax staan er achterin drie nieuwe spelers en voorin ook weer 1. Het was allemaal nog niet alles automatismen, maar voor een eerste echte wedstrijd was het niet heel verkeerd.

29 juli 2019 om 15:30

@jaakke

Bij PSV stroomt er dan jeugd in en bij Ajax op dit moment aankopen, volgens mij is dat vrij duidelijk met name in de voorhoede. Ik ben bang dat we weer talent over het hoofd gaan zien, die beter zijn dan welke aankoop dan ook. Het gaat om de ideale mix en dat is in mijn ogen:

1. Een groot deel spelers uit eigen opleiding 2. Aankopen ala Blind, Tadic, Promes 3. Talentvolle aankopen als Schuurs, Pierie en 4. Goed gescoute spelers met een hoog niveau in bv. Zuid-Amerika of Mexico.

Ik zou liever geen 'opvulling' meer zien, daar moet je jeugdspeler voor gebruiken die vechten voor hun kans. Doet Ajax dat niet dan maken ze in mijn ogen terecht een stap naar een buitenlandse club.

29 juli 2019 om 10:56

Leuk dat je het over instroom van jeugdspelers hebt, maar uiteindelijk draait het om resultaten.

Ajax won de wedstrijd en was de betere elftal. Ajax heeft ook een veel betere balans tussen ervaring en jeugd.

29 juli 2019 om 15:36

Ik vind de balans niet meer goed, dat is de kern van mijn kritiek. Ervaring daar ben ik dan weer een groot voorstander van, zo ook de aankoop Promes evenals Huntelaar, Tadic en Blind.

Het gaat mij om de middelmaat die de jeugd in de weg staat, als technische leiding moet je zien dat Lang niet minder is dan Labyad of Mazraoui minder dan Kristensen/orejuela (dan hadden we die niet hoeven te kopen voor 10 miljoen).

Dit was ook exact de reden dat er een vertegenwoordiging van de opleiding in het technische beleid zo belangrijk is. Nu teert men nog op het oude beleid waar goede jeugdspelers als de Ligt, Nouri, Frenkie, Dolberg en van de Beek uit kwamen. Wie zijn de nieuwe?

De basis van de resultaten komen door de goede opleiding, daar hebben we om te beginnen weer kapitaal opgebouwd.

Toen hij begon over de tik van Tadic tegen de kin van de verdediger was zijn geloofwaardigheid weer ineens weg. Daar heeft Willem wel meer last van. Als breed maken een overtreding is, dan eindigt geen wedstrijd meer met 22 spelers, kom op Willem.

29 juli 2019 om 12:11

Het ironische is als Oranje zo had gescoord of Feyenoord en de scheids had gefloten voor een overtreding dan had Willem weer een heel betoog gehouden wat een grote schande de scheidsrechter was.

Ach ja, iedereen mag zijn mening geven toch ? Boeie...

Waarom zitten wij anders allemaal op voetbalzone ?

Vind wel dat Blind wat wordt ondergewaardeerd. De Ligt werd vreselijke gehyped bijv. Maar ik vond Blind in veel wedstrijden (met name in de CL) eigenlijk gewoon veel beter spelen.

Fysiek en snel is hij niet. Maar daarentegen heeft hij vreselijk veel voetbal-knowhow. Leest het spelletjes ook perfect. En ondanks dat hij niet de snelste is. Vind hij toch meestal een voetballende oplossing.

Toch denk ik dat hij een iets betere 6 is.

Als Willem in de krant terugleest wat hij allemaal weer heeft gezegd zou hij dan niet denken wat heeft hij nu weer voor onzin de media in geslingerd?

Natuurlijk had onze brave Hendrik na de overtreding tegen v.d. Beek eruit gemoeten. De schop tegen het hoofd van Blind vind ik een twijfelgeval.

Bij de 2-0 is er een totaal verkeerde discussie aan de gang. Tadic raakt zijn tegenstander zeker wel, maar het is niet zo dat hij hem een beuk verkoopt of zo. De sukkel blijft vervolgens liggen terwijl de aanval doorloopt. Waarom staat hij niet gewoon op en doet wat hij moet doen. Het schot van Blind had hij heel eenvoudig kunnen blokken als hij zich niet zo had liggen aanstellen. Als hij opstaat (of zich niet zo theatraal laat vallen) en er valt alsnog een goal dan zal er zeker nog gekeken worden of er wel of niet een overtreding is geweest.

Ja de arbitrage was niet goed. Aan de andere kant kunnen we wel stellen dat we niet erg veel hele goede arbiters meer hebben. Higler presteerde naar vermogen.

hallo Onze Willem van Hanegem Gaat er steeds meer verstand van krijgen! Dest is een aankomende topper! ze kunnen die Argentijn volgend jaar rustig verkopen! De vervanger is er! Dat kun je van de lampjes niet zeggen! Ja ze willen Bergwijn? als vervanger van Rengeit Bergwijn, Maar dat zie ik niet gebeuren! Beter Van Bommel vervangen! want die is door de mand gevallen! Hadden beter Jaap Stam kunnen nemen! mvg ritje

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren