Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Transfer Xavi Simons is de druppel voor pissig Barcelona’

Laatste update:

De transfer van Xavi Simons naar Paris Saint-Germain doet toch een beetje pijn bij Barcelona. Hoewel de Catalaanse grootmacht de zestienjarige Nederlander niet meer als het grootste talent van La Masia beschouwde, spreekt Sport toch van een kleine nederlaag. Door de overstap van Simons is Barcelona naar verluidt nu wel helemaal klaar met zaakwaarnemer Mino Raiola.

Het vertrek van Simons heeft volgens de Spaanse sportkrant direct gevolgen voor de gang van zaken bij Barcelona. Men wil naar verluidt niets meer te maken hebben met Raiola, die zijn cliënten steevast op weg naar de uitgang lijkt te duwen. Bij deze beslissing van de grootmacht om Raiola voorlopig te mijden speelt ook de transfersoap rond Matthijs de Ligt.

Waarom Xavi Simons (16) twee ton per jaar bij Barcelona afsloeg en vertrok

Lees hier ons achtergrondverhaal over de transfer van Xavi Simons van Barcelona naar Paris Saint-Germain.Lees artikel

Barcelona wilde de verdediger graag inlijven, maar De Ligt koos uiteindelijk voor Juventus. Raiola zou de voormalig stopper van Ajax volgens Sport mede naar Juventus hebben geloodst vanwege de hogere commissie die de belangenbehartiger opstrijkt in Turijn. Sport benadrukt echter dat Barcelona niet enorm in de put zit met het vertrek van Simons naar PSG.

Simons was weliswaar buiten de lijnen de grote ster van La Masia, maar gold binnen de lijnen niet meer als het grote toptalent, zo klinkt het. Barcelona overwoog zelfs Simons geen contract aan te bieden, maar besloot uiteindelijk toch een poging te wagen. Simons gold in zijn jongere jaren als groeibriljant, maar moest op latere leeftijd leren begrijpen dat hij meer een teamspeler moest worden, zo concludeert Sport.

Verwacht jij dat Xavi Simons in de toekomst een topspeler is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pff zure reactie van Barcelona.. Achteraf wilden ze hem eigenlijk niet eens meer een contract aanbieden? Yeah right..

25 juli 2019 om 11:25

Nee je leest of begrijpt het niet goed. Barcelona bood hem een contract aan voor 2ton per jaar, maar Raiola wilde dat hij net zoveel zou krijgen als een ander toptalent uit de opleiding (2 miljoen).
Toegegeven, dat verschil is natuurlijk absurd.
Echter, met dat contract van 2ton zou hij alsnog 1 van de 3 best betaalde jeugdspelers zijn van de opleiding.

Maar hey, het is makkelijk om Barcelona zwart te maken. Dat is tegenwoordig een hype.

25 juli 2019 om 11:30

2 miljoen per jaar voor iemand uit de opleiding? Dat is niet heel erg karig.... Wie is de gelukkige als ik vragen mag?

25 juli 2019 om 11:31

Als ze hem één van de drie best betaalde spelers in de opleiding wilden maken is het toch bijzonder onwaarschijnlijk dat ze hem in eerste instantie niet eens een contract wilden aanbieden?

25 juli 2019 om 11:32

@isco24

als dat andere talent echt 2 klassen beter is als een Xavi Simons bv dan vind ik het helemaal niet zo gek dat hij veel meer verdiend. of dat ook echt zo is weet ik niet maar zowel dan is Raiola degene bij wie deze keer de fout zit imo

25 juli 2019 om 11:32

Wel een flink verschil, terwijl Xavi werd gezien als het allergrootste talent uit de jeugdopleiding. Als je dan als Barca laat merken minder vertrouwen erin te hebben door zo'n groot verschil in contracten te geven schaad dat het vertrouwen van de speler.

25 juli 2019 om 11:40

Fcbaloputdak

Ilaix Moriba. Het is wel 'maar' bruto haha. Nee absurd toch?

25 juli 2019 om 11:42

@gerard13

als Xavi Simons echt zo goed is is het idd een vreemd verhaal en kan ik ook prima snappen dat hij voor een andere club kiest want dan is er blijkbaar weinig vertrouwen in hem bij Barca. hoeveel beter is dat andere talent dan die 2 miljoen per jaar krijgt?

25 juli 2019 om 11:46

Volgens Barca was Xavi het allergrootste talent van la Masia. Vervolgens zetten ze deze worden geen kracht bij door hem niet een gelijkwaardig salaris te geven als de best betaalde jeugdspeler en moest hij nog een extra jaar in de B1 meespelen.
Ilaix Moriba is de jeugdspeler die 2 miljoen per jaar verdient en is 3 maanden ouder.

25 juli 2019 om 11:49

2miljoen is niet jaarlijks, maar voor de totale duur van het contract (4 jaar meen ik).
Dat verschil is dus aanmerkelijk kleiner. Mocht het daadwerkelijk een groter talent blijken, dan is het prima verklaarbaar.

25 juli 2019 om 11:50

Gerard13

Volgens mij vergeet iedereen dat we het hebben over een jongen van 16 jaar.
Vertrouwen hoort in de jeugd niet uitbetaald te worden in euro's, maar in kansen.
Het vertrouwen was er wel degelijk, los van wat Sport zegt, hij was aanvoerder, kreeg een van de hoogste contracten in de jeugdopleiding en zowel hij en zijn ouders zijn continu vanuit de club bijgestaan zowel financieel als emotioneel.

Dat is alsof Busquets nu ineens meer wil verdienen dan Messi en zodra hij dat niet krijgt dan maar weg gaat.
Het lijkt me logisch dat de beste speler of grootste talent meer verdient dan de rest.

Ik wil niet Raiola zwart maken, maar het is een uiterst merkwaardige beslissing in mijn ogen.
Niet omdat Barcelona met het huidige bestuur en Valverde de jeugd veel kansen geeft, maar wie zegt dat dit na de presidentsverkiezingen nog zo is?
Daarnaast heeft PSG geen B elftal en is de stap van -19 naar het eerste inmens groot.
Dit is een keuze die volgens mij meer met geld te maken heeft dan sportieve aspiraties.
Maar dat is een onderbuikgevoel, geef ik eerlijk toe.

25 juli 2019 om 11:51

Michaels85

Nee, de 2 mil bruto is jaarlijks tot 2022.

25 juli 2019 om 11:53

Juist niet in kansen, waar hij door zou stromen naar de A1 is hem uiteindelijk gezegd dat hij nog een jaar in de B1 moet blijven en ergens halverwege het seizoen mag aansluiten bij de A1 terwijl hij de hele voorbereiding bij de A1 heeft gespeeld.

25 juli 2019 om 11:57

De stap van 019 naar het eerste van PSG is niet zo groot. Je onderbuikgevoel spreekt hier inderdaad. Jongens als Areola en Nkunku hebben nooit in het beloftenelftal gespeeld. Rabiot, Nsoki en Diaby komen samen net aan 30 wedstrijden. Je kan het beloftenelftal van PSG niet vergelijken met bv Ajax, PSV of Barca. Het heeft PSG amper wat opgelevert. Die paar wedstrijden in het beloftenelftal leveren echt geen enorme ontwikkeling op hoor.

25 juli 2019 om 11:58

Ja sinds Barça niet meeging in de eisen van de ideale schoonzoon de Ligt is de populariteit van Barcelona afgenomen en die van Raiola toegenomen, het kan verkeren 😂😜

25 juli 2019 om 12:14

@gerrard13 barca achtte hem
Niet klaar voor de A1, dan mag ie wel de voorbereidingen daar hebben gedaan of mocht hij het daar gaan doen.
Maar als daaruit blijkt dat de A1 nog te hoog is voor hem dan doe je het toch niet?

25 juli 2019 om 12:18

dan zou hij 10 klasse beter moeten zijn

25 juli 2019 om 12:21

@wandering dat komt eerder door de houding van Barca de laatste tijd bij transfers, inderdaad ook bij de Ligt en daarvoor de Jong. Alsof elke stap naar een andere club dan Barcelona slecht voor je carriere en geen keuze voor het voetbal is. Ik vind Barcelona absoluut de mooiste club buiten Nederland, en draag die club een warm hart toe. Maar die attitude mag van mij wel een klein beetje minder.

25 juli 2019 om 12:30

Naast de salariseisen wilde ome Mino ook dat Xavi in de A1 kwam te spelen en dat er garanties werden gegeven over speeltijd bij jong Barça. Ik denk dat als het alleen een salaris kwestie was geweest Barça nog wel had willen onderhandelen, maar garanties over in welk team hij kwam te spelen ging te ver. Dat is althans wat ik uit de diverse verhalen begreep.

25 juli 2019 om 13:00

Ilaix Moriba

25 juli 2019 om 14:44

@primetime

"de stap van 019 naar het eerste van PSG is niet zo groot. Je onderbuikgevoel spreekt hier inderdaad. "

Dat is een stap van een jeugdcompetitie naar de CL en dat noem jij niet groot? Dat is gigantisch. En dodelijk voor de ontwikkeling van een speler omdat die stap zo groot is dat een talent dat die stap maakt, niet tot nauwelijks aan spelen zullen toekomen. Alleen de hele grote spelers als Mbappe zijn daar toe in staat bij grote clubs als PSG met zulke monsterlijke selecties.

25 juli 2019 om 14:59

@scepticus, naast die potjes CL speelt PSG nog een heleboel andere wedstrijden in de ligue 1 waar ze met rust al met 3-0 voorstaan. Daarnaast worden ze ook nog eens 10 wedstrijden van tevoren al kampioen. Genoeg kansen om jeugdspelers te brengen wat PSG ook doet. De enige reden dat PSG het beloftenelftal opheft is omdat het geen rendement oplevert. Die 10 wedstrijden dat ze in dat elftal hebben gespeeld kunnen ze ook wel invallen in PSG 1 in de competitie.

PSG heeft trouwens helemaal niet zo'n monsterlijke selectie. Wel een dure maar qua aantallen zitten ze laag. Niet voor niks kregen ze vorig seizoen amper de bank vol en dan zaten er voor de helft 17 jarigen op om het aan te vullen

25 juli 2019 om 11:28

Idd, wat laat Barcelona zich hier kennen. Ik snap dat het vervelend is als een groot talent weg gaat maar om dan datzelfde talent zo naar beneden te praten. Hoop wel dat Simons zich blijft ontwikkelen, ik ben benieuwd!

25 juli 2019 om 11:44

Ajax 111

Waar zie jij dat Barcelona hem naar beneden praat?

25 juli 2019 om 12:26

"Barcelona overwoog zelfs Simons geen contract aan te bieden, maar besloot uiteindelijk toch een poging te wagen." ik denk dat ie hier op doeld..... Echt heel kinderachtig zo'n opmerking. Die hoor je op het schoolplein wel eens, dat als er een kindje niet mee mag spelen, dat dat kindje dan zegt, pffff ik wil niet eens meespelen met jullie. Nee, erg volwassen van Barcelona.

25 juli 2019 om 12:36

Oke, dus een krant plaatst dit en jullie slikken het als zoete koek?
Dit is nergens naar voren gekomen in de berichtgevingen van Barcelona omtrent Xavi en Xavi, zijn ouders of zelfs Mino hebben hier ook niks over vermeld.
Dat zijn de partijen die het kunnen weten. Niet een krant a la Telegraaf die toentertijd vertelde dat Frenkie naar PSG zou gaan..

25 juli 2019 om 12:36

@frans77 Lezen is blijkbaar moeilijk. Dit zijn allemaal aannames en verhalen van de krant Sport. Barca heeft niks gecommuniceerd. Het is juist kinderachtig om dit als waarheid te zien.

25 juli 2019 om 12:54

Anibankai

Het gaat om Ilaix Moriba, hij krijgt jaarlijks 2 miljoen bruto tot 2020.

25 juli 2019 om 13:04

@Frans77 tis maar hoe je het interpreteerde. Kan ook zijn dat Barca dacht dat het geen zin had of dat hij al een goed contract had of dat het beter was om nog even te wachten zodat het “tussen contract niet nodig was. Kortom, er zijn vele mogelijkheden. Maar wat de werkelijke is weten wij beide niet. Of Barca goed heeft gehandeld? Geen idee. Of Riola altijd aan de beste opties voor de carrière van de speler denkt...waarschijnlijk niet. Of Riola er veel geld aan over houdt. Ja zeker. Of Riola de speler/ouders beïnvloed, geen idee. Of Riola doet wat spelers/ouders willen...zeer zeker. Kortom, veel is onduidelijk en het is zelden duidelijk genoeg om de “schuld” bij een partij neer te leggen.

25 juli 2019 om 15:45

Machinemonster

"pff zure reactie van Barcelona.. Achteraf wilden ze hem eigenlijk niet eens meer een contract aanbieden? Yeah right.."

Ik ben het met je eens dat je dergelijke uitlatingen uitsluitend binnenskamers moet doen omdat je je daarmee een slechte verliezer toont, maar aangezien Barca niet echt heel veel moeite heeft gedaan om hem te behouden, sluit ik zeker niet uit dat die wel op waarheid berust.

En wederom een club die niets met de man te maken wil hebben. Laten we vooral doen of hij slechts zijn werk doet. Dit is niet de eerste en ook niet de laatste club die geen spelers van Raiola meer wil aantrekken. Hele, hele enge man.

25 juli 2019 om 11:24

Dat zal best. Zo zal Meneer Raiola’s reactie ook zijn. Hij denkt niet aan wat men van hem vind, hij is druk bezig met geld tellen. Deze meneer is gewoon heel erg goed in zijn werk.

25 juli 2019 om 11:33

Hele hele enge man ? pa en ma Simons en hun zoontje Xavi zullen hier anders tegenaan kijken. En De Ligt en Berghuis ook. Hele hele goede man voor hen.

25 juli 2019 om 11:34

Zou mooi zijn als steeds meer clubs geen zaken meer gaan doen met Raiola. Dan zullen spelers ook sneller een andere zaakwaarnemer gaan zoeken. Kan Raiola met pensioen.

25 juli 2019 om 11:37

Dit heeft helemaal geen zin zolang hij topspelers onder zijn hoede heeft. Stel dat de ligt weg mag na twee jaar en dat hij het goed heeft gedaan, moet Barcelona hem dan links laten liggen en kijken hoe hij naar een (Europese) concurrent gaat?

25 juli 2019 om 11:39

"hij is druk bezig met geld tellen."
Zal die wel heel lang mee bezig zijn ...

25 juli 2019 om 11:45

Barcelona heeft zelf Todibo dus misschien is De Ligt dan niet meer nodig.

25 juli 2019 om 11:51

Het ligt er maar aan hoe je er naar kijkt, Barcelona heeft de status van hem naar beneden bij gesteld. Hij krijgt een tiende aangeboden vergeleken met een bijna even oud ander talent in de opleiding. Misschien is hij wel niet zo goed en heeft Barcelona dat goed gezien?

Stel dat het allemaal tegen gaat vallen en hij uiteindelijk in de eredivisie beland bij het rechterrijtje? Dan wordt hij geen miljonair terwijl hij dat nu wel geworden is.

25 juli 2019 om 12:41

@speedyafc Klopt niet, Modibo krijgt tot 2022 in totaal 2 miljoen bruto dus niet jaarlijks. Daarnaast, vinden we het serieus normaal dat een 16-jarige al bezig is met het onderste uit de kan halen, terwijl die al 2 ton per jaar kan verdienen? Zieke wereld.

25 juli 2019 om 14:55

ajax 111

"dit heeft helemaal geen zin zolang hij topspelers onder zijn hoede heeft. Stel dat de ligt weg mag na twee jaar en dat hij het goed heeft gedaan, moet Barcelona hem dan links laten liggen en kijken hoe hij naar een (europese) concurrent gaat?"

De verwachting is dat over niet al te lange tijd een nieuw licentiesysteem wordt ingevoerd waarmee de macht van de zaakwaarnemers grotendeels wordt gebroken. Dan is het uit met het grote graaien en met de belangenverstrengeling en zal de speler zijn zaakwaarnemer zelf moeten gaan betalen. Dan ontstaat er een heel andere situatie en zullen clubs als Barca er ook anders in gaan staan. De soep zal waarschijnlijk dan ook veel minder heet gegeten worden dan hij wordt opgediend. Een speler heeft het recht om zelf zijn zaakwaarnemer uit te zoeken en als hij voor Raiola kiest, kan een club daar weinig aan doen. Bij Ajax zijn ze ook niet zo gek met Raiola, en dat is nog zacht uitgedrukt, maar als het contract van Ryan Gravenbergh verlengd moet worden, gaat de club gewoon met hem om tafel. Feit is nu eenmaal als je een speler wilt hebben of houden je niet om diens zaakwaarnemer heen kan. Daar zou Barca wat volwassener mee om kunnen gaan al begrijp ik hun aversie tegen Raiola heel goed.

25 juli 2019 om 11:25

Die clubs huilen krokodillentranen, hun eigen handelswijze met betrekking tot het verleiden van tieners (alsmede hun hele familie) is vaak geen haar beter. Ik kan er niet rouwig om zijn als een club die er sowieso dubieuze transferpraktijken op na houdt (zie de soaps rond Griezmann, Dembele, Coutinho, Fabregas etc) een koekje van eigen deeg krijgt.

25 juli 2019 om 11:36

@hijniet!

dat is wel zo. beide partijen willen flink cashen, zowel de spelers als hun zaakwaarnemers en de clubs. dat zijn dus dezelfde belangen en dat wil nog wel eens botsen want beide partijen willen het onderste uit de kan halen en dat is logisch.

aan het einde van de dag zijn alleen idd de clubs geen haar beter ook al kruipen ze altijd in de slachtoffer rol en wijzen ze graag met hun vingers naar iemand anders in dit soort situaties

25 juli 2019 om 11:44

Precies. En ze maken zelf maar al te graag gebruik van dit soort zaakwaarnemers als ze aan de kant van de tafel zitten.

25 juli 2019 om 11:44

Om nog maar te zwijgen over het illegaal binnenhalen van spelers als Adekanye en die Japanner die nu naar Real Madrid is.

25 juli 2019 om 12:04

Precies dit! En dat een 16-jarige snotneus zijn neus ophaalt voor een salaris dat hoger is dan dat van onze premier vindt ik ook twijfelachtig, maar gezien het feit dat een ander toptalent Iliax Moriba bij Barcelona tot 2022 wél 2,5 miljoen gaat verdienen sowieso laat zien dat de club deze situatie zelf heeft gecreëerd.

Bovendien heeft dit stoere statement helemaal geen zin. Barcelona is momenteel niet meer het walhalla voor spelers en dat zal nog minder worden wanneer Messi zijn schoenen aan de wilgen hangt of naar Argentinië terugkeert. Spelers kiezen lachend voor andere clubs, zeker degenen die door Raiola worden begeleid. En bij clubs die niet Barcelona heten zitten ook regelmatig ex-spelers van Raiola aan de knoppen, dus niemand behalve Barcelona zal nadeel hebben van deze houding.

25 juli 2019 om 15:11

@japie_krekel

"dat is wel zo. beide partijen willen flink cashen, zowel de spelers als hun zaakwaarnemers en de clubs. dat zijn dus dezelfde belangen en dat wil nog wel eens botsen want beide partijen willen het onderste uit de kan halen en dat is logisch. aan het einde van de dag zijn alleen idd de clubs geen haar beter ook al kruipen ze altijd in de slachtoffer rol en wijzen ze graag met hun vingers naar iemand anders in dit soort situaties".

Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. Als de clubs hun zakken net zo zouden vullen als zaakwaarnemers, zouden ze monsterlijke winsten moeten maken, terwijl het tegendeel waar is en clubs al blij zijn als ze uberhaupt winst maken. De laatste die van Barca bekend is, is 13 miljoen en dat op een omzet van 882 miljoen(!). Barca heeft het geld uit uitgaande transfers nodig om de dure huishouding mee te bekostigen en ingaande te kunnen betalen. Een groot deel van het geld dat met die transfers wordt opgehaald komt bovendien via een omweg in de zakken van zaakwaarnemers en spelers terecht. Dat geld blijft dus voor het overgrote deel in het voetbal, terwijl zaakwaarnemers het geld dat ze uit die clubs zuigen, in de eigen zakken steken. Wat je doet is niet eens appels met peren vergelijken maar appels met klinknagels.

25 juli 2019 om 15:58

@scepticus

verkocht Barca Neymar niet voor 220 miljoen terwijl ze hem hadden gehaald rond een bedrag van 100 miljoen? 120 miljoen winst vind ik toch wel een monsterlijk bedrag

verder kiest Barca er zelf voor om die dure huishouding te hebben maar een zaakwaarnemer is er om de belangen te behartigen van zijn spelers en niet van een club dus die heeft daar logischerwijs lak aan

ik vind dus helemaal niet dat ik appels met peren vergelijk. als je zelf dikke winsten wil maken op uitgaande transfers en bij de Europese top wil horen moet je toch snappen dat de hoofdrolspelers wat de voetballers zijn ook vinden dat ze recht hebben op veel geld. hun zijn namelijk de reden dat mensen uberhaupt naar een voetbalclub gaan zitten kijken

25 juli 2019 om 16:36

Japie_krekel

"verkocht Barca Neymar niet voor 220 miljoen terwijl ze hem hadden gehaald rond een bedrag van 100 miljoen? 120 miljoen winst vind ik toch wel een monsterlijk bedrag"

Dat klopt niet. Neymar is niet door Barcelona verkocht maar uitsluitend door PSG gekocht door de afkoopsom die in zijn contract stond, naar Barca over te maken. Daar zijn geen onderhandelingen aan te pas gekomen en Barca heeft zelfs nog tevergeefs geprobeerd om die transfer te voorkomen.

"verder kiest Barca er zelf voor om die dure huishouding te hebben maar een zaakwaarnemer is er om de belangen te behartigen van zijn spelers en niet van een club dus die heeft daar logischerwijs lak aan".

Die redenering is natuurlijk ook zo krom als een hoepel, geen enkele topclub kiest er voor om een peperdure huishouding te hebben, dat is de consequentie van het topclub zijn. Dat is pure noodzaak om aan de top mee te kunnen draaien en als dat je doelstelling is, ontkom je daar niet aan.

"ik vind dus helemaal niet dat ik appels met peren vergelijk. als je zelf dikke winsten wil maken op uitgaande transfers en bij de Europese top wil horen moet je toch snappen dat de hoofdrolspelers wat de voetballers zijn ook vinden dat ze recht hebben op veel geld. hun zijn namelijk de reden dat mensen uberhaupt naar een voetbalclub gaan zitten kijken "

Ook die redenatie is krom omdat ik al in mijn eerdere bijdrage heb vermeld dat clubs nauwelijks winst maken, Barca 13 miljoen op een omzet van 882 miljoen. Je betoog is eenzijdig omdat Barca niet alleen veel geld voor haar spelers ontvangt, maar nog veel meer betaalt om nieuwe te contracteren. Het geheel is ook in dit geval meer dan de som der delen omdat het resultaat van het aan- en verkoopbeleid van vrijwel alle grote clubs in veruit de meeste gevallen negatief is, er gaat meer uit dan er in komt. Dat is ook de reden dat ze zich zo vaak moeten verantwoorden voor het overtreden van de FFP regels: omdat ze teveel uitgeven. Ik vind dat je wel appels met peren vergelijkt omdat je de bedrijfsvoering van een club vergelijkt met de inkomsten van een privepersoon. Raiola steekt al zijn verdiensten in de eigen zak, terwijl die van een voetbalclub worden geherinvesteerd. Dat is een heel groot verschil.

25 juli 2019 om 11:33

@dr.mario

misschien flikken meer zaakwaarnemers dit wel maar is de naam Raiola interessanter omdat veel mensen graag deze man bashen nu hij een bepaald stempel heeft

je gaat me niet vertellen dat er zoveel spelers met Raiola in zee gaan als het een of andere prutser is in zijn werk

25 juli 2019 om 11:38

Raiola is ook heel goed in z'n werk om voor spelers de beste deal uit te onderhandelen. Daar pikt hij zelf ook vaak een graantje in mee. Dat, plus z'n gebruik/bespelen van de media stoot veel mensen tegen de borst. Tsja, zolang hij niets doet wat niet mag is hij hoogstens een irritatiefactor. Denk dat iedereen vooral de eer aan zichzelf moet houden en de beste man volledig zakelijk moeten benaderen. En heel eerlijk, als jij als Barcelona niet bereid bent om de eisen van een speler die uit z'n contract loopt in te willigen, dan moet je je daar ook geen zorgen over maken en iemand anders halen.

25 juli 2019 om 11:48

Kijk eens naar de spelers die hij onder zijn hoede heeft. Vind het opvallend hoe vaak die verkassen van club. En niet perse naar de voor hen beste club maar de club die het meest betaalt.

Kunnen spelers wel met hem weglopen maar ik heb totaal geen hoge dunk van de Pogba's, Zlatans en anderen die op het meeste geld jagen in plaats van sportieve uitdaging.

25 juli 2019 om 12:04

@nick Danninga

jij kijkt toch ook naar waar je het meeste kan verdienen als je gaat werken neem ik aan? volgens mij hebben Pogba en Ibra gewoon bij prachtige clubs gespeeld en er nog lekker verdiend ook

25 juli 2019 om 15:21

Japie_krekel

"je gaat me niet vertellen dat er zoveel spelers met Raiola in zee gaan als het een of andere prutser is in zijn werk "

Die opmerking wordt voortdurend gemaakt, terwijl die helemaal niet relevant is. Welke speler zou niet weglopen met een zaakwaarnemer die niet alleen megasalarissen voor ze regelt, maar zijn commissie ook nog eens door hun (nieuwe) club laat betalen. Zelfs de absurde tarieven van zaakwaarnemers als Raiola zouden geen probleem zijn als ze betaald zouden worden door de speler door wie ze zijn ingehuurd, het probleem is echter dat die door de clubs moeten worden opgehoest terwijl ze die daarvoor geen enkele dienst verlenen, integendeel zelfs, ze met soms krankzinnige salariskosten opzadelt. Dat is zo krom als het maar zijn kan en daar denkt de Fifa inmiddels ook zo over, vandaar dat er nieuwe regelgeving op het gebied van transfers op komst is. En dat is hoog nodig ook.

25 juli 2019 om 16:01

@scepticus38

ze verlenen de clubs wel een dienst. de clubs willen een speler hebben en voor die speler moeten ze aankloppen bij Raiola die vervolgens in onderhandeling gaat met debestreffende club over de speler. wil je dan die speler uit zijn stal hebben betaal je hem ook een deel commissie. wil je hem niet een commissie geven dan ga je op zoek naar een andere speler uit iemand anders zijn stal. ik zie het probleem niet zo. Barca is niet verplicht om hem te betalen want er zijn ook andere zaakwaarnemers die spelers kunnen aanbieden

25 juli 2019 om 16:45

@japie_krekel

"ze verlenen de clubs wel een dienst. de clubs willen een speler hebben en voor die speler moeten ze aankloppen bij Raiola die vervolgens in onderhandeling gaat met debestreffende club over de speler. "

Complete onzin. De rechten op een speler liggen niet bij die speler en ook niet bij zijn zaakwaarnemer, maar bij zijn huidige club. Als een club een speler wil hebben die nog bij een andere club onder contract staat, moet die volgens artikel 18.3 van het Fifa transferreglement de huidige werkgever van die speler schriftelijk van die interesse op de hoogte stellen. Een makelaar verleent een club dan ook geen diensten, maar het tegendeel is waar, die makelaar kost die club alleen maar geld. Een speler stapt niet zomaar over naar een andere club, maar doet dat in de meeste gevallen om zich financieel te verbeteren. Hoewel die speler van zo een overstap dus zelf ook beter wordt, worden alle kosten die die transfer met zich meebrengen zoals de transfersom, het loon van de speler en de commissie van de zaakwaarnemer eenzijdig op het bordje van de club gelegd. En dat is dus iets heel anders dan jij ons probeert wijs te maken.

"wil je hem niet een commissie geven dan ga je op zoek naar een andere speler uit iemand anders zijn stal. ik zie het probleem niet zo. Barca is niet verplicht om hem te betalen want er zijn ook andere zaakwaarnemers die spelers kunnen aanbieden"

Ook die redenering is krom omdat alle zaakwaarnemers dezelfde werkwijze hanteren. Het probleem is dat clubs niet om een zaakwaarnemer heen kunnen als ze een speler willen contracteren. Net zo goed als je afhankelijk bent van de olieproducenten als je in je auto wilt blijven rijden. De zaakwaarnemers hebben veel teveel macht en daar maken ze misbruik van door weerzinwekkende tarieven te hanteren die in geen enkele verhouding staat tot het werk dat ze er voor doen. En zelfs rekeningen indienen bij clubs terwijl ze die helemaal geen diensten verlenen. Je kunt zaakwaarnemers vergelijken met de graaiers uit de bankensector die door hun weerzinwekkende praktijken miljarden mensen hebben benadeeld en de hele wereld in een zware economische depressie hebben gestort. Zover zal het bij de voetbalgraaiers niet komen, maar dat neemt niet weg dat men inmiddels ook bij de Fifa door heeft dat het hoog tijd wordt dat de macht van de zaakwaarnemer wordt gebroken. En het is een kwestie van tijd dat dat ook te gebeuren staat.

25 juli 2019 om 16:54

@scepticus38

de transfersom ligt idd bij de clubs waar ze actief zijn maar het wil je tot een persoonlijk akkoord komen moet je er daarna nog uitkomen met de speler en zijn zaakwaarnemer

die makelaar kan de club wel geld kosten maar toch zal je hem moeten betalen bij een deal en dat weet je als club. als je hem dan daarna een commissie betaald waar je zelf niet achter staat dan ben je toch ook niet handig bezig? ik zou dan zeggen als club zoek het maar uit met je speler, we kijken verder naar iemand anders maar dat doen ze niet. ze betalen de zaakwaarnemer gewoon die commissie uit en gaan dan vervolgens janken in de media. dan werk je het toch zelf ook in de hand als club dit soort taferelen? daarom moeten deze clubs imo stoppen met klagen

25 juli 2019 om 17:17

Japie_krekel

"de transfersom ligt idd bij de clubs waar ze actief zijn maar het wil je tot een persoonlijk akkoord komen moet je er daarna nog uitkomen met de speler en zijn zaakwaarnemer"

Die zaakwaarnemer onderhandelt namens die speler met een club over een contract. Daarbij verleent hij de speler zijn diensten omdat hij probeert om voor die speler een zo gunstig mogelijk contract probeert te regelen, terwijl die club dat moet betalen en hij die club in de praktijk dus probeert zoveel mogelijk geld probeert af te troggelen. Dan zou het toch ook logisch zijn dat die speler ook zijn onkosten betaald en die niet op die club worden afgewenteld?. Het lijkt mij ook niet zo moeilijk om te begrijpen dat je bij contractonderhandelingen tussen club en speler niet twee partijen diensten kunt verlenen terwijl je partij in die onderhandelingen bent. Verder snijden je argumenten geen hout omdat een club spelers nodig heeft om een elftal te kunnen formeren en al die spelers een zaakwaarnemer hebben. Je kunt dus eenvoudigweg niet om die zaakwaarnemers heen en bent wel verplicht om ze hun commissie te betalen anders krijg je hun spelers ook niet terwijl je die nodig hebt. Of erger nog dan brengen ze je talenten die je jarenlang hebt opgeleid, gratis naar een club die wel bereid is om die commissie te betalen. Ajax is per jaar bijna net zoveel kwijt aan zaakwaarnemers als aan de jeugdopleiding? En dan zou de club niet mogen klagen? Get serious!

25 juli 2019 om 11:38

Dat kun je wel zo zeggen maar iemand die jarenlang te boek staat als grootste talent van de opleiding - en nu dan even niet meer - 10(!)x minder bieden dan een leeftijdsgenoot. Tja, dan roep je het als club zijnde ook wel op jezelf af dat zaakwaarnemers dan in actie komen. Ze kunnen hun pijlen beter richten op die zaakwaarnemer die ze 2 miljoen per jaar wist af te snoepen voor een 16 jarige speler.

25 juli 2019 om 11:41

Niet dat ik bedoel dat Simons 2 miljoen had moeten verdienen. Maar met dat bedrag voor die andere knul, Moribo ofzo, zet je de verhoudingen in je complete jeugdopleiding volledig op z'n kop. Er gaan nog wel meer talenten weg op deze manier ben ik bang. Of je kunt straks miljoenen voor 16-jarigen gaan betalen als je wilt dat ze blijven. En dan al die Barca fans die de mond vol hebben over al die andere clubs die de voetbalwereld verzieken met hun geld. Juist ja.

25 juli 2019 om 15:39

Sjonnyvdbeek

"dat kun je wel zo zeggen maar iemand die jarenlang te boek staat als grootste talent van de opleiding - en nu dan even niet meer - 10(!)x minder bieden dan een leeftijdsgenoot. Tja, dan roep je het als club zijnde ook wel op jezelf af dat zaakwaarnemers dan in actie komen. Ze kunnen hun pijlen beter richten op die zaakwaarnemer die ze 2 miljoen per jaar wist af te snoepen voor een 16 jarige speler. "

Een ministersalaris voor een talent dat zolang hij in de jeugd speelt, geen enkel rendement heeft en alleen maar geld kost, is fors, maar je redenatie klopt niet. Ik hoop dat je begrijpt dat een contract met een waarde van twee miljoen per jaar natuurlijk geen jeugdcontract betreft, maar een volwaardig profcontract, waarschijnlijk in de laagste schaal. Waarschijnlijk heeft Barca zoveel vertrouwen in het talent die dat heeft gekregen, dat men hem een volwaardig profcontract heeft gegeven. Het is natuurlijk onzin dat Xavi Simons met als enige argument dat een leeftijdgenoot dat ook heeft, zelf ook een dergelijk salaris kan eisen. Dat zou hetzelfde zijn als Frenkie de Jong 50 miljoen zou eisen omdat Messi dat ook verdient. Barca heeft Xavi Simons een contractvoorstel gedaan met een riant jeugdloon voor een zestienjarige. Als hij dat niet genoeg vindt, heeft hij het volste recht om dat te weigeren, alleen gaat het argument dat jij daarvoor aandraagt niet op.

25 juli 2019 om 12:02

Ik ken geen clubs die principieel geen zaken meer doen met Raiola. Welke clubs, afgezien van Barcelona, heb je het over als ik vragen mag?

25 juli 2019 om 12:10

Die zijn er niet, maar het bekt goed bij de menigte om zoiets te roepen hé. Ook dit kan zomaar een broodje aap verhaal zijn, maar iedereen gelooft het meteen.

25 juli 2019 om 12:15

@Dr Mario: En wederom iemand die er niets van snapt. Die man behartigt de belangen vd speler en sleept er de best mogelijke deals uit voor hen. Kost de clubs veel geld dus kan me voorstellen dat ze die man niet graag zien. Doet verder niets af aan zijn kwaliteiten. Mino is een held in wat ie doet

25 juli 2019 om 12:22

Onzin. Als Simons bij Barca wilde blijven dan was hij wel gebleven. Blijkbaar kan Barca sportief en/of financieel niet genoeg bieden. Dat blijkt ook uit het aantal jeugdspelers die net als Simons de laatste jaren vertrokken.

25 juli 2019 om 12:50

Het draait niet alleen om de clubs....sterker nog hij staat voor de belangen van de spelers. Snap jou reactie werkelijk niet. Wel eens een huis gekocht, misschien goed om te verdiepen wat het verschil is tussen een verkoop makelaar en aankoop makelaar. Raiola verdedigt de belangen van de voetballers, en staat er om bekend dit uitstekend te doen. Wil een speler verkassen van club A, naar club B, Raiola regelt het.....wil een speler meer salaris? Raiola gaat in onderhandeling....

Clubs proberen allemaal truucjes uit te halen met spelers en contracten....zonder een goede zaakwaarnemer kunnen spelers uitgebuit worden. Genoeg voorbeelden, zoals bijvoorbeeld Tapia nu....

25 juli 2019 om 13:32

Die man die jij eng noemt is gewoon een top zakenman.hij doet het gewoon goed niet voor niets zitten heel veel topspelers bij hem.denk als die heel eng zou zijn dat ie geen werk had denk je ook niet gozer.hij haalt gewoon het beste eruit.had ook wel gewild dat hij mijn zaakwaarnemer was als ik een voetballer was geweest.

25 juli 2019 om 14:03

Spelers klagen niet, clubs klagen. En aangezien al die clubs heel eng zijn, hebben ze moeite met zon machtig persoon. Geen club krijgt vat op hem, clubs voelen zich machteloos en wat doen ze? Dan maar niet meer met hem praten. Kinderachtig ten top

Ik denk eerder serieus dat Xavi hiermee zijn toekomst op het spel zet.

PSG heeft niet eens een b-elftal. De competitie is drama. Dit is niet goed voor zijn ontwikkeling. Moet zich nu ook focussen op een nieuwe taal, nieuwe omgeving, nieuwe vrienden(familie) in plaats van zijn voetbalkwaliteiten.

Die Raiola is een nachtmerrie op sportief vlak voor Xavi. Dit is mijn mening. De tijd zal het leren.

25 juli 2019 om 11:43

Hij kan onder 19 spelen totdat hij wordt gepromoveerd of wordt uitgeleend. Talentvolle spelers in Ligue 1 redden het meestal wel en wat bedoel je " de competitie is drama" frankrijk produceert de meeste talenten in europa". Bovendien hebben spelers veel meer kans om te slagen bij psg als bij Barça. Areola, Kimpembe Rabiot (Juventus) in de basis. Jonge spelers zoals Dagba, Nkunku((Leipzig), Weah(Lille), (Diaby) , Nsoki kregen genoeg minuten van Tuchel om indruk te maken. Dat kan je bij Barça niet zeggen. La Masia is is het gewoon niet meer. Bovendien is het beter dat hij vertrekt anders had hij voor Spanje gekozen. Doe je Barça bril af man.

25 juli 2019 om 11:49

Childish niks op aan te merken. Helemaal mee eens.

25 juli 2019 om 11:54

@childish
La masia is gewoon nog steeds la madia van 10-15 jaar terug alleen met nog meer moderne faciliteiten.
Die trainers daar werken nog steeds even hard om spelers op te leiden volgens de manier van barca.
Het feit dat er geen spelers zijn geweest die goed genoeg waren om in het eerste team door te breken en van vaste waarde worden kunnen Zij weinig aan doen. Dat betekent gewoon dat barca geen echte super talenten heeft gehad de afgelopen paar jaar.

Wil je doorbreken bij barca dan moet je van het gevraagde niveau zijn, het is geen liefdadigheid club die iedereen een kans geeft.

25 juli 2019 om 11:58

Misschien ben ik de eerste die in de rij staat om kritiek te leveren op het functioneren van La Masía en het gebrek aan doorstroom naar het eerste elftal, maar in dit geval slaat je reactie nergens op @childish. Blijkbaar mogen we jeugdspelers met een paar wedstrijden voor het eerste elftal al rekenen tot 'genoeg minuten om indruk te maken'. En dan vooral Areola (na een reeks uitleenbeurten krijgt hij door mindere prestaties van Buffon eindelijk een kans) en een reeks jeugdspelers noemen die door gebrek aan speelminuten reeds vertrokken zijn. Als je die criteria hanteert mag Barcelona ook een paar namen noemen; Rafinha, Sergi Roberto, Juan Miranda, Carles Aleñá, Riqui Puig en wat langer geleden Munir, Bartra, Sandro of Montoya.

25 juli 2019 om 12:13

@bf1994

dan moet die jeugd wel extreem slecht zijn als zelfs nikstoevoegende huurlingen als Boateng en Murillo worden gehaald als breedteversterking

25 juli 2019 om 12:20

@japie_krekel dat is goed een mogelijkheid.
Ik vind het beleid van bartomeu zoizo bijna niks. Maar sommige hier reageren en doen alsof barca iedereen een kans hoort te geven. Ik blijf bij het punt dat je bij barca pas een kans mag krijgen als goed genoeg bent. En dat kan je in trainingen laten zien. Want ik zie wel vaker dat spelers uit barca B met het eerste elftal mee trainen.
Misschien zijn die jongens zo ver verwijderd van het niveau van het eerste dat ze zelfs met de trainingen het niveau niet bij kunnen houden. Moet barca doen zulke spelers in het eerste opstelle ?

25 juli 2019 om 12:26

Overigens heb je in het geval van boateng helemaal gelijk dat was weggegooid geld. Daar
Maakte barca gewoon een enorme fout.

25 juli 2019 om 12:27

@bf1994

dat ben ik zeker met je eens. ook een club als Barca zal niet elk jaar een Xavi of Iniesta opleiden. als ze niet goed genoeg zijn moet je ze zeker niet opstellen maar als ze niet minimaal gelijkwaardig zijn aan een Boateng of Murillo snap ik sowieso niet wat deze spelers doen in een hoog aangeschreven opleiding als La Masia. die hebben namelijk ook de status en het aanzien om de grootste talenten bij andere clubs weg te kunnen halen dus je verwacht toch daar wel dat er dan een aantal toptalenten rond lopen in de opleiding

25 juli 2019 om 12:57

Hoezo dat kan je bij Barça niet zeggen? Barcelona heeft nog altijd meer spelers die uit de jeugd komen in het eerste elftal zitten dan PSG.

25 juli 2019 om 15:53

Japie_krekel

"dan moet die jeugd wel extreem slecht zijn als zelfs nikstoevoegende huurlingen als Boateng en Murillo worden gehaald als breedteversterking".

Ook dat is weer zo een opmerking waar duidelijk niet over is nagedacht en die rechtstreeks uit de onderbuik komt. Een jeugdopleiding is geen krokettenfabriek waar de kroketten rechtstreeks van de lopende band rollen. Geen enkele jeugdopleiding is volledig zelfvoorzienend en het is heel goed mogelijk dat Boateng en Murillo zijn gehaald omdat er op hun positie op dat moment geen alternatief in de jeugdopleiding voor handen was. Bovendien betreft het huurcontracten en zijn betreffende spelers volgens mij inmiddels alweer weg. Het was derhalve niets meer dan een tijdelijke en noodoplossing en zegt dus helemaal niets over de status van de jeugdopleiding van Barca.

25 juli 2019 om 11:55

Waarom zet hij zijn toekomst op het spel dan? Er moet toch een reden zijn waarom de laatste jaren alle goede jeugdspelers op die leeftijd vertrekken bij Barcelona? Heeft dat misschien te maken dat de jeugd nauwelijks kansen krijgt in het eerste team? PSG geeft haar jeugd wel de kans, misschien vertrekt hij daarom wel daarheen? Vind het zo sneu dat afgeven op spelers omdat ze niet voor Barcelona kiezen. Barcelona is, zoals elke club, echt niet heilig. Het mooie van Barcelona van 10 jaar geleden is op een paar spelers na ook helemaal weg. Barcelona is in alles de club geworden wat men niet wilde en wat men haatte. Een kopie van Real Madrid.

25 juli 2019 om 12:11

@barcca

ik weet het niet. bij PSG krijgt de jeugd de laatste jaren meer kansen als bij Barca waar nog maar zelden een jeugdspeler doorbreekt. zelfs niks toevoegende huurlingen als Boateng en Murillo worden gehaald voor de breedte ipv dat ze twee jeugdspelers een kans geven

knap staaltje van gestuurde persberichten. Je biedt een jeugdspeler toch geen 2 ton per jaar als je die niet als een groot talent ziet.

Verder is het wel jammer want PSG staat niet bepaald bekend om z'n goede jeugdopleiding. Was dan naar Lille, St. Etienne of Monaco gegaan. Clubs die hier wel om bekend staan in Frankrijk

25 juli 2019 om 11:30

Wat een onzin. Psg heeft gewoon een uitstekende opleiding. As monaco daarentegen heeft helemaal geen bijzondere opleiding. Wel een goeie scouting op jonge leeftijd waardoor ze spelers als Mendy, martial en Silva konden binnenhalen. Lyon, dat is de echte topper in het opleiden

Maar als ik het goed begrijp, dat heeft Barcelona dus aanvankelijk getwijfeld of ze hem wel een contract wilden geven? Dan snap ik op zich wel dat een speler vertrouwen mist en toch maar even verder gaat kijken...

Top, wat een hekel heb ik aan die vent. Boycot die gast gewoon en hij leert t vanzelf wel

25 juli 2019 om 11:46

Je zal vast niet zo reageren als hij jouw onder je hoe de had.

25 juli 2019 om 11:57

Je vergeet dat niet iedereen op een Raiola zit te wachten. Sommige mensen hebben andere drijfveren dan Raiola en zijn paradepaardjes.

25 juli 2019 om 13:17

Ik snap die aversie tegen Raiola niet zo goed? Als zaakwaarnemer (zoals de naam al suggereert) dien je enkel het belang van je client. Dat clubs niet blij met hem zijn is niet relevant, want hij verdedigt ook niet hun belangen maar enkel die van zijn client (i.e. hier Xavi Simons).

Dan hoor ik vaak het excuus dat hij voetballers het hoofd op hol brengt, tja, schijnbaar kent hij de markt goed en weet hij waar voetballers het beste tot hun recht komen op financieel gebied. Dat zijn clienten daar gevoelig voor zijn is toch niet zijn fout?

Speelpoppetjes zijn spelers.

Je heb jongens als Puig, die weet dat die ongeloofelijk goed kan voetballen, maar steeds geduldig, nederig en bescheiden is. Dan heb je jongens als Xavi Simons bij wie het al op 16-jarige leeftijd te hoog naar zijn bol is gestegen puur door zijn management en de mensen rond hem heen. We zullen wel zien wie het verste zal geraken.

25 juli 2019 om 11:37

@wagwan

totdat die Puig straks niet genoeg speeltijd krijgt en ook wil vertrekken

25 juli 2019 om 11:40

Wat leuk, jij kent alle betrokkenen en hebt alles van dichtbij meegemaakt? Dit is moddergooien in de media, die met dit soort praatjes hun kranten/artikelen verkopen. Snap niet zo goed waarom clubs het niet zakelijker benaderen. Soms kom je er uit met een speler en soms niet. En als je geen zin hebt om 2 miljoen voor Simons te betalen dan zeg je als Barca zijnde: Dit is het en meer niet, als je daar geen zin in hebt, voor jou 10 anderen, tot ziens.

25 juli 2019 om 11:42

Ik vind het wel grappig hoe bij Barca het wordt afgekeurd dat 16 jarige vertrekken en er goedkeurend wordt geknikt als een 19 jarige geduld heeft en dat wordt geprezen. Tegelijkertijd vind men wel dat een Foden bij Manchester City moet vertrekken. Foden die ruim 5x zoveel speeltijd krijgt als Puig

25 juli 2019 om 15:16

@primetime

Spreek voor jezelf, ik ben ook van mening dat Foden bij City moet blijven, net zoals Brahim Diaz dat had moeten doen. Als je goed genoeg bent, ben je oud genoeg.

25 juli 2019 om 21:15

Mooi dat jij iig wel consequent bent. Dat mis ik bij veel mensen hier. Dan geldt bovenstaande niet voor jou.

25 juli 2019 om 11:43

Net of het alleen daar vanaf hangt. Kan ook zijn dat de ontwikkeling van een speler op een gegevens stopt, of dat hij zich fysiek niet genoeg ontwikkelt om overeind te blijven in volwassenen voetbal. Die Puig heeft volgens mij ook nog 6 of 7 man voor zich dus moet oppassen dat het geen speler wordt die in lengte van jaren onder contract staat maar nooit echt doorbreekt.

Let wel, ik zeg niet dat deze Xavi Simons een goede keuze maakt. Barcelona verlaten lijkt me geen slechte keuze alleen de keuze voor PSG (zonder belofte elftal) lijkt me niet de beste.

Overmars are you watching?
Volg het voorbeeld van Barcelona!
In de ban gooien die Raiola!
Geen zaken meer met hem doen, alleen talentjes die nog onder zijn contract staan verkopen en daarna geen zaken meer met hem doen!
Weg met die geldwolf die zijn spelers steeds richting de uitgang duwt. Als club heb je ook je eigen belangen en daar past geen zaakwaarnemer bij die steeds zijn spelers naar de uitgang duwt omdat hij wilt cashen. Je moet als club ook aan lange termijn beleid doen.

25 juli 2019 om 11:33

Dat gaat niet, Overmars zou wel willen maar als een speler overstapt op Raiola, dan kan je moeilijk besluiten de speler meteen te verkopen. Dat zou Ajax heel veel geld gaan kosten.

25 juli 2019 om 11:38

Gewoon aan ieder talent aangeven dat Ajax geen zaken meer gaat doen met Raiola. Degene die nog klanten zijn van Raiola verkopen. Daarna geen zaken meer met hem doen. Dan talenten verbieden om nog in zee te gaan met Raiola en Raiola verbieden contact op te nemen met Ajax talenten/Ajax spelers. Zaken doen met Raiola onmogelijk maken.

25 juli 2019 om 11:44

Ja, daar kun je best mee aankomen bij je spelers. Misschien even nadenken wat dat zou kunnen betekenen voor je jeugdspelers, of voor spelers die een stap hogerop zouden willen?

25 juli 2019 om 11:45

En als zo'n talent dan toevallig een Matthijs de Ligt is die zelden voor komen in de jeugdopleiding? Ik ben ook geen fan van Raiola maar als alle toppers en toptalenten bij hem zitten, wat ga je dan doen?

25 juli 2019 om 11:47

Andere zaakwaarnemer nemen.

25 juli 2019 om 11:47

Dus als van de Beek nu aankondigd dat hij vanaf heden door Raiola wordt vertegenwoordigd, zet Ajax hem meteen op de transferlijst en moet hij met spoed verkocht worden?

Denk je niet dat de prijs dan veel lager zou zijn dan als hij gewoon normaal verkocht wordt?

25 juli 2019 om 11:52

Dat is kapitaalsvernietiging, dat zal de RvC nimmer toestaan.

De Jong kan zo Dursun vervangen door Raiola. Spelers wisselen wel vaken van zaakwaarnemer.

25 juli 2019 om 11:52

Sterker nog, het contract wordt ontbonden. Van de Beek kan dan transfervrij opzoek gaan naar een nieuwe club. Geweldig beleid...

25 juli 2019 om 11:52

Hahahaha mooi hoor. Dus als iemand weg wil pet direct maar Ajax dat niet wil nemen ze raiola in dienst want dan wordt zoals jij het zegt zijn contract direct ontbonden.

25 juli 2019 om 11:54

Dan zou ik Vd.Beek deze zomer nog verkopen inderdaad. Maar wees gerust Sjakie Swart zal niet toestaan dat Raiola zijn zaakwaarnemer wordt. Die zal hem de huid vol schelden haha.

25 juli 2019 om 12:17

@dominiquethiem

dan kiezen die talenten voor PSV of Feyenoord dus wat schiet Ajax daar mee op? je gaat als speler toch niet voor je laten bepalen door Ajax wie je zaakwaarnemer moet worden neem ik aan? we leven niet meer in de middeleeuwen maar in een democratisch land

25 juli 2019 om 12:17

Nee, excuus bedoel dat Ajax helemaal geen zaken meer moet doen met Raiola en dat het voor talenten verboden wordt om Raiola als zaakwaarnemer te nemen.

25 juli 2019 om 12:19

Laat Psv en Feyenoord dan maar met de ellende opgezadeld zitten van Raiola. Alleen maar prima voor Ajax.

25 juli 2019 om 12:23

@dominiquethiem

dat valt wel mee toch bij Ajax? 1 keer is er dan wat gebeurd met Justin Kluivert maar voor de rest volgens mij niet heel veel

spelers als Lozano en Berghuis zijn ook spelers van Raiola en daar zijn tot dusver nog geen problemen mee geweest

25 juli 2019 om 12:26

Japue krekel ook in een democratie kun je bepaalde mensen weren/het werk onmogelijk maken als iemand lak heeft aan bepaalde regels.

25 juli 2019 om 12:27

Bouy, Tete, Kishna, Justin Kluivert, Zlatan die veel te goedkoop werd verkocht. Gravenbergh waar al aan getrokken wordt. De Ligt die naar Italie werd geloodst door Raiola. De Ligt zegt dat Juventus zijn eigen keuze was maar reken er maar op dat Raiola hierin ook een flink aandeel heeft gehad.

25 juli 2019 om 12:31

@dominiquethiem

ik zou iig niet bij zo een club willen voetballen als speler. een zaakwaarnemer aanstellen hoort een vrije keuze te zijn. je neemt iemand bij wie je een goed gevoel hebt als speler, iemand die weet hoe hij je belangen het best kan behartigen.

als je dit soort regels gaat invoeren laat je als club aan een speler zien dat je hem niet als meer ziet dan puur handelswaar en dat lijkt me geen goed signaal

25 juli 2019 om 12:36

@dominiquethiem

Barca schijnt maar 70 geboden te hebben op De Ligt waar Juve 75 miljoen heeft betaald dus dat lijkt me niet in het nadeel van Ajax

Tete werd door Bosz structureel op de bank geposteerd dus dan moet je niet raar opkijken als hij wil vertrekken. Kishna een soort zelfde verhaal want die werd weggepest door Frank De Boer

Bouy zou kunnen inderdaad. die situatie heb ik niet gevolgd destijds

25 juli 2019 om 12:53

Als je dit soort regels invoert laat je juist zien dat je graag wilt dat een talent meerdere jaren bij Ajax speelt ipv dat hij na 1 goed jaar gelijk vertrekt. Ook een teken van dank richting de club die je opgeleid heeft als je langer dan 1 seizoen blijft. Een talent kan wel 10 jaar worden klaar gestoomd om door te kunnen breken in het eerste. Dan is het wel erg karig als je dan maar 1 seizoen in het eerste speelt dat is best ondankbaar richting de club toe die je vele jaren lang heeft opgeleid.

25 juli 2019 om 13:05

@dominiquethiem

maar clubs zijn zelf ook vaak ondankbaar. spelers als Riedewald, Tete, El Ghazi en Bazoer hebben zich ook ingezet voor Ajax en kwamen uit de jeugdopleiding maar Ajax vond het prima dat de destijds gloednieuwe passant Peter Bosz ze allemaal meteen op een zijspoor zette. dan kan je niet tegen spelers gaan zeggen dat ze ook niet aan hun eigen belangen moeten denken want als club ben je ook vaak niet loyaal aan hun geweest

25 juli 2019 om 14:16

Wat het beleid in het verleden is geweest kun je niet meer veranderen. Wel kun je het beleid weer aanpassen en loyaler zijn aan eigen spelers.

25 juli 2019 om 16:06

@speedyafc

"dat gaat niet, Overmars zou wel willen maar als een speler overstapt op Raiola, dan kan je moeilijk besluiten de speler meteen te verkopen. Dat zou Ajax heel veel geld gaan kosten. "

Voor sommige mensen is logisch denken, kennelijk een onmogelijke opgave. Raiola is niet meer dan een metafoor omdat hij de bekendste zaakwaarnemer is, maar over het algemeen is de handelswijze van de meeste zaakwaarnemers gelijk, alleen hanteren ze andere tarieven. Ook Rob Janssen dient tegenwoordig ook een rekening in bij clubs terwijl hij die daarvoor geen diensten verleent. Raiola in de ban doen, is dan ook geen oplossing, maar het creeren van een nieuw probleem. Bovendien is het natuurlijk onuitvoerbaar omdat het in de praktijk zou betekenen dat een speler die weg wil bij Ajax, daarvoor alleen maar van zaakwaarnemer zou behoeven te veranderen. Het zou dan ook tot een onvoorstelbare kapitaalvernietiging leiden. De enige oplossing voor het probleem-Raiola ligt in aangepaste regelgeving en die zit er aan te komen.

Ja bij PSG breken ook lekker veel jeugdspelers door , die jongen zal niet echt een toptalent zijn anders had Barcelona en echt wel naar gehandeld denk ik , 16 jaar en dan 2ton naar de prullenbak verwijzen als dat tenminste waar is , dat is toch eigenlijk ziek .

25 juli 2019 om 11:39

@sloep01

nog steeds meer als bij Barca natuurlijk. afgelopen seizoen zijn er 8 jeugdspelers aan spelen toegekomen bij PSG waarvan er drie (rabiot, Kimpembe en Ariola) een vaste basisplaats hadden

25 juli 2019 om 11:44

Hahahaha idd. Bizar dat ze denken dat raiola bepaalt waar een speler gaat spelen omdat hij bij die club meer commissie krijgt. De ligt koos puur voor Juventus vanwege zijn speeltijd en grotere kans op een basisplaats. Barça heeft meer verdedigers in de selectie. Kans op een basisplaats is lastiger. Dat raiola een doorn in het oog is voor clubs snap ik zeker want hij haalt voor zijn cliënten het onderste uit de kan en gaat voor het uiterste. Blijf bizar dat ze denken dat de ligt bij juve speelt dat het niet zijn eigen keus is geweest maar die van raiola.

25 juli 2019 om 11:54

Raiola brengt wel vaak spelers naar Juventus. Pogba, Kane, De Ligt, die Marokkaanse jongen van Ajax die uiteindelijk naar Zwolle ging, Ibrahimovic, et cetera. Er is dus wel een duidelijke connectie tussen club en zaakwaarnemer, hoogstwaarschijnlijk een financiele connectie. Voor gearriveerde spelers is hij een goede zaakwaarnemer, voor jeugdspelers/jonge talenten is hij dat imo niet.

25 juli 2019 om 12:09

Er zijn amper gearriveerde spelers die opeens Raiola als zaakwaarnemer hebben hoor. Alleen Verratti was zo ontevreden over de onrust die zijn voormalige zaakwaarnemer veroorzaakte dat hij op latere leeftijd Raiola nam. Pogba, Lukaku, Ibra, de Ligt, Donnerumma, waren/zijn allemaal hele jonge talenten toen ze Raiola al hadden

25 juli 2019 om 16:13

@leondh

"hahahaha idd. Bizar dat ze denken dat raiola bepaalt waar een speler gaat spelen omdat hij bij die club meer commissie krijgt. "

Dat is ook niet zo, het omgekeerde is waar. Hij voert volledig autonoom de onderhandelingen voor zijn spelers en is daardoor in staat die onderhandelingen in een bepaalde richting te sturen en te beinvloeden. Natuurlijk kan Raiola zijn clienten niet dwingen om bij een bepaalde club te tekenen, dat doet hij ook niet, wat hij wel doet, is clubs buitenspel zetten die niet aan zijn (persoonlijke) eisen willen voldoen, het resultaat is echter exact hetzelfde.

Wat jammer dat dit zo loopt. Ik hoop dat die jongen het redt

Ik denk niet dat clubs veel keus hebben. Het is tenslotte de zaakwaarnemer van de spelers, an als je een speler wilt kopen zul je hier toch mee willen dealen.

Het zou mooi zijn als clubs niet meer zaken willen doen met Raiola, maar dat is slechts wishful thinking... Hoe vreselijk je hem ook vindt, hij regelt wel de beste contracten voor de spelers. Ook al vertrekken sommige spelers veel te vroeg en gooien hun sportieve carrière overhoop....

25 juli 2019 om 11:48

@fcbogarde

vergeet niet dat hij ook spelers heeft gebracht bij clubs die ver boven hun niveau waren en waar ze zonder hem alleen maar van hadden kunnen dromen maar toch hebben ze die clubs op hun CV staan en ook nog eens flink verdiend daar. deze man doet echt niet altijd alleen slechte dingen wat wel vaak over hem word gezegd

Raiola heeft het weer gedaan bij velen, maar Barcelona twijfelde zelf om Simons überhaupt nog een contract te geven. Nee, daar spreekt waardering uit. Dan is het aan de speler om een dergelijke conclusie te trekken en ernaar te handelen.

Daarnaast, Xavi Simons heeft ook ouders en die hebben volgens mij ook nog wat te zeggen in dit geheel. Denken jullie nou echt, dat wanneer die ouders niet willen dat hun zoon elders spelen, Raiola toch zijn zin doordrukt? Dat geloven jullie echt?

En laten we niet doen alsof clubs heilig zijn. Spelers die niet bij willen tekenen terugsturen naar het tweede team is een bekend fenomeen.

Even een greep uit de klantenkring van Raiola: Paul Pogba, Gianluigi Donnarumma, Henrikh Mkhitaryan, Marco Verratti, Romelu Lukaku en met als kers op de taart, Zlatan Ibrahimovic. En al deze spelers zijn zo achterlijk als het achtereind van een varken dat Raiola werkelijk waar alles voor ze bepaalt en beslist? Ook Zlatan is verstandelijk beperkt als hij tegen Raiola in zou moeten gaan? Al die jaren?

Kom op nou.

25 juli 2019 om 11:50

@dridge

Barcelona en alles wat er daar speelt of een Barca verleden heeft kan niks fout doen bij veel Nederlandse fans heb ik gemerkt. als je favoriete club toevallig niet Barcelona heet ben je al een geldwolf terwijl ik heb begrepen dat Frenkie bij Barca 2 miljoen meer verdiend als De Ligt bij Juve

Altijd dat gejank over jeugdspelers. Al ze er 1 kwijtraken dan luidop beklag doen en zelf ondertussen wel andere clubs leegroven. De Nederlandse clubs hebben daar ook een handje van.

Symptoombestrijding. Xavi Simons volgt het voorbeeld van zijn meer talentvolle voorgangers en vertrekt wegens twee hoofdredenen; een aanzienlijk hoger salaris en een eenvoudiger traject richting een eerste elftal. Precies dezelfde redenen die andere jeugdspelers aandroegen; Eric Garcia naar Manchester City, Adriá Bernabé naar Manchester City, Robert Navarro naar AS Monaco, Jordi Mboula naar AS Monaco, Mateu Morey naar Borussia Dortmund, Sergio Gómez naar Borussia Dortmund, Pablo Moreno naar Juventus. Hij is niet de eerste en zal ongetwijfeld niet de laatste zijn. La Masía is niet in staat om spelers aan de club te binden met een sportief project en daar zal de aanstelling van Patrick Kluivert geen verschil in maken.

De club wijst met de boze vinger naar Mino Raiola, maar in dit geval zal de zaakwaarnemer niet de reden zijn achter het vertrek van Xavi Simons. De club dient jeugdspelers op te leiden met een bepaalde gedachte om hen uiteindelijk naar een professionele carrière te leiden die past bij hun talent. Waar Mino Raiola echter wel een rol in speelt is de volstrekt belachelijke financiële eisen die disproportioneel zijn voor het talent dat Xavi Simons is (niet wat zijn kanalen op social media hem toedichten, maar wat zijn jeugdtrainers hem toedichten). Met alle respect, maar Ilaix Moriba en Ansu Fati maken op basis van hun prestaties veel meer aanspraak op een dergelijk salaris dan Xavi Simons. Kortom, voor de manier van het vertrek mag Mino Raiola boos aangekeken worden. Maar de redenen achter het vertrek van jeugdspelers zijn niet de zaakwaarnemers, maar het gebrek aan een sportief project en een traject naar het eerste elftal.

Al die topclubs doen mee met die mafkezen van zaakwaarnemers.

Maar dit gaat on een 16!!!! Jarig ventje
Dit is gewoon pure kinderhandel te zot voor woorden.

De familie Simons mag god op hun blote knieën danken dat zo een jochie opgenomen wordt en een kans kreeg bij Barca.
16 jaar en twee ton salaris? Dat te weinig vinden omdat ze onder die engnek van een Raiola zitten.
Laat die man aub een schorsing voor het leven krijgen. Fuck modern football!
Persoonlijk hoop ik inmiddels dat die gozer volledig flopt en helemaal geen professionele carrière tegemoet gaat.

Je kan alles zeggen over Raiola, maar hij doet zijn werk als belangenbehartiger uitstekend. Verdient er toch een aardig zakcentje mee.

Voor het sportieve aspect lijkt mij PSG geen verstandige keuze voor Xavi, tenzij hij zo goed is dat hij binnen 2/3 jaar zich in de basis kan spelen, waar ik niet vanuit ga. Mogelijk scenario: Eindigt straks lekker in een subcompetitie, wordt eindeloos verhuurd en wordt nooit dat beloofde talent.

Vind het deels wel goed dat Barcelona toch dit soort tegenslagen krijgt, gedragen zich laatste tijd steeds meer als een club die alles mag en kan (lees griezmann). Ben nooit fan van Barcelona geweest maar de laatste tijd haalt Barça het bloed onder mijn nagels vandaan. Bah.

Wat een anit-Raiola sentimenten hier.

Als Piet de Visser of iemand anders de makelaar was van Simons, dan kraaide er niemand hierover. Maar omdat het Raiola is, dan is het meteen heel erg negatief. Komt het dat Raiola extra in de schijnwerpers staat omdat hij veel topspelers als clientèle heeft?

Raiola zal vast iets te zeggen hebben gehad met de onderhandelingen van Simons. Maar Simons is nog steeds een kind, dus ik denk dat de familie ook het een en ander hebben geëist. Zijn vader is ook profvoetballer geweest en zal wel weten wat het beste voor Xavi is.

25 juli 2019 om 14:50

Raiola is gewoon een engnek. Zal best, dat ie goed is in z'n werk, maar je kan toch moeilijk verbaasd zijn dat mensen hem een nare vent vinden? Denk dat het feit dat ie een nare vent is juist de reden is dat ie zo goed is.

Hij heeft toch enkele keren de prijs van talent van Europa gewonnen? Welke jaren was dat?

25 juli 2019 om 16:04

Geen idee, maar die prijs werd uitgereikt naar aanleiding van een Spaans jeugdtoernooi. Dus 'talent van Europa' is een verkeerde benaming.

Over 5 jaar werkt simons bij de mac donalds , heb hem weleens zien spelen en die jongen is een ego, passen heeft die nooit van gehoord en wil altijd alles zelf doen

Lekker Mino! Barca toch.. je betaaald het meeste ter wereld voor transfers en salaris, dan is het logisch dat zaakwaarnemers het geld ruiken. Vraag me echt af hoeveel winst beide partijen hier mee hebben. De winaars lijken mij de concurrenten van barca ( toch wel een club van formaat en mino kent heel veeel spelertjes)

Waarom technisch, commercieel of algemeen directeur worden als je ook makelaar kunt zijn!
Absurd welke bedragen een Raiola opstrijkt zonder echt naar de sportieve belangen te kijken

Barcelona is niet meer wat het was geweest, bij Real Madrid zijn ze al begonnen aan een leven zonder Ronaldo. Ik verwacht dat Barcelona een heel groot probleem gaan krijgen.

Jammer geldzucht is weer de wortel hiervan. De ouders zijn ook debet hieraan

Jammer geldzucht is weer de wortel hiervan. De ouders zijn ook debet hieraan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren