Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Verschil van zeven ton scheidt Jorrit Hendrix nog van vertrek bij PSV’

Laatste update:

Vorige week doken de eerste berichten op over de interesse van Bologna in Pablo Rosario en Jorrit Hendrix en de Corriere dello Sport weet woensdag toe te voegen dat i Rossoblu inmiddels hun pijlen hebben gericht op laatstgenoemde middenvelder. De Italianen hebben naar verluidt al een bod op Hendrix neergelegd in Eindhoven, al bestaat er nog wel een verschil tussen dat bedrag en de transfersom die PSV in gedachten heeft.

De nummer twee van het afgelopen Eredivisie-seizoen zou een kleine acht miljoen euro willen incasseren voor de 24-jarige Hendrix, die nog vastligt tot medio 2021. Bologna wil echter vooralsnog niet verder gaan dan een kleine zeven miljoen, waardoor er volgens bovengenoemde Italiaanse sportkrant sprake is van een verschil van zevenhonderdduizend euro.

Hendrix zelf zou inmiddels zijn fiat hebben gegeven aan een verhuizing naar de nummer tien van vorig seizoen in de Serie A. De middenvelder kwam dinsdagavond bovendien niet in actie tijdens de met 3-2 gewonnen Champions League-voorrondewedstrijd tegen FC Basel, wat op vergevorderde onderhandelingen tussen de betrokken partijen zou kunnen wijzen.

Bologna, dat met Mitchell Dijks, Jerdy Schouten en Stefano Denswil al drie Nederlanders onder contract heeft staan, wedt overigens niet op een paard en heeft ook een aantal alternatieven voor Hendrix op het oog. Als het niet lukt om de enkelvoudig Oranje-international naar Italië te halen, komen Nicolás Dominguez (Vélez Sarsfield), Sebastian Rode (Borrusia Dortmund) of Alfred Duncan (Sassuolo) in beeld.

Zou jij Bologna een goede club vinden voor Jorrit Hendrix?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

7 miljoen? Strik eromheen en weg doen!

24 juli 2019 om 14:50

Hendrix wordt de laatste tijd echt vierkant neergesabeld wat hij volgens mij niet verdiend heeft. Hij zou bij mij ook niet in de basis staan (al hoewel ik hem links achterin zou overwegen), is het ook weer niet zo dat het zo'n slechte speler is. Iedereen is het er over eens dat er met Rosario samen te weinig voetbal op het middenveld is, maar hij kan zeker van waarde zijn als bilkelaar op het middenveld.

24 juli 2019 om 15:06

Ik ben totaal geen fan van Hendrix, echter voegt ie imo meer toe dan Rosario. Laatstgenoemde doet me een beetje denken aan Vogel. Hij doet mee, maarja daar is ook alles mee gezegd. Hendrix vreet bij wijlen nog het gras op, hij moet alleen geen beslissende pass proberen te geven.

24 juli 2019 om 15:36

En niet op goal schieten

24 juli 2019 om 16:02

Pardon? Vogel deed mee maar daar was alles mee gezegd? Foei toch. Johan was zeer belangrijk op het middenveld van PSV in die tijd. Echt een saaie oerdegelijke middenvelder.

24 juli 2019 om 16:05

Je bedoelt Johann Vogel die in dienst van PSV de Gouden Schoen won in 2000/01? Even belangrijk als onopvallend.

24 juli 2019 om 16:14

Justusjoost

Je bedoelde vast 2000/2001 aangezien hij toen allang niet meer bij PSV speelde. Johann was gewoon een belangrijke middenvelder voor dat Psv.

24 juli 2019 om 16:18

Kritiek op de voetballer Hendrix hebben, wil niet meteen zeggen dat we de persoon Hendrix neersabelen. Ik beoordeel gem puur op zijn voetballende kwaliteiten. Die komen naar mijn mening gewoonweg tekort. Net zoals dat ook voor Rosario en anderen geldt. Dat kan hard overkomen, maar is inherent aan het vak voetballer. Die zeven ton mogen ze wat mij betreft houden. Deze deal is een kans uit duizenden om een fatsoenlijk vedrag over te houden aan zijn vertrek.

24 juli 2019 om 16:29

NL Modric

"laatstgenoemde doet me een beetje denken aan Vogel. Hij doet mee, maarja daar is ook alles mee gezegd."

Hebben we het over dezelfde Johan Vogel? Die Vogel die in het tijdperk van Van Bommel als PSV speler werd geroemd en bewierrookt om zijn passing, zijn inzicht en zijn rust, zodat Cocu en Van Bommel konden excelleren als middenvelder? DIe Vogel die een perfecte funtionele techniek had, prima passing en altijd wist waar hij moest staan?

Wel, die Vogel waar ik het over heb die deed echt tig keer meer dan alleen meedoen. Daar is nog veel meer over te zeggen namelijk.

24 juli 2019 om 18:31

Constant kante, ik zou zeggen houdt lekker vast aan Rosario. Ik heb hieronder de statistieken van Vogel. Bij de absolute topclub van dat moment welteverstaan.

169 wedstrijden als middenvelder, 8 goals en 13 assist in slechts 13576 minuten.

In hetzelfde team als van Bommel, Cocu, Nilis, van Nistelrooij, Bruggink, Bouma, Kezman, Heintze, Hofland, Lee, Park, Robben, Affelay, Gomes & Alex. Sorry hoor, maar wanneer je tussen dit soort namen staat te ballen, dan vind ik 1-2 goals en 2-3 assists per seizoen wel heel erg karig. (dezelfde statistieken die Rosario weerlegt) Hij was inderdaad wel heel goed in de bal breed en terug naar dezelfde kleur spelen. Overigens was het wel een stofzuiger, die dus meer deed in een wedstrijd dan Rosario.

24 juli 2019 om 14:57

Ik vind dat Hendriks bij alle clubs past al is het maar omdat ik vind dat hij bij PSV aan zijn max zit.
Dus inderdaad 7 miljoen, strik erom,
een doosje bonbons meegeven en wegdoen.

24 juli 2019 om 16:16

Ik begrijp niet zo goed waarom dat iedereen net doet alsof het zo'n extreem slechte voetballer is (geweest). Het is alleen zo dat het duo Rosario / Hendrix helemaal niks is en zorgt voor te weinig creativiteit op het middenveld.

24 juli 2019 om 16:48

Snap dat ook niet helemaal. Op zijn positie is hij gewoon sterk en een terriër. Het is ook niet zijn taak om creatief te zijn en te scoren. Voor hem zou ik wel een vervanger halen. Geen verdedigend ingestelde middenvelder, maar een controlerende box to box speler. Die goed is in de passing en scorend vermogen heeft. Al zou ik al meer dan tevreden zijn met de twee centrale verdedigers die op de planning staan.

24 juli 2019 om 16:54

PSV heeft genoeg geld om uit te geven naar de broodnodige versterkingen. En als PSV Pereiro en Hendrix verkoopt, krijgen ze toch weer zo'n 20 miljoen euro binnen (doorverkoop premie van Pereiro is daarmee verrekend).

Ik verwacht dat PSV dan nog wel toeslaat om een creatieve middenvelder / box to box speler inderdaad binnen te halen.

24 juli 2019 om 17:07

‘Deed gister niet mee wat kan wijzen op een transfer’ ? Hij zat gister gewoon op de bank en liep een aantal keer warm dus onzin

Zou een mooie oplossing zijn voor alle partijen

Gun Jorrit de transfer wel. Ben benieuwd of PSV dan nog een vervanger zal aantrekken.

24 juli 2019 om 14:46

Niet nodig lijkt me. Sadilek, Guti, Rosario en Thomas en Afellay (beide op termijn) voor de posities van 6 en 8 lijkt me genoeg.

24 juli 2019 om 14:51

Ja dus in principe heb je op dit moment Sadilek, Rosario en Guti. Affelay heeft al 1,5 jaar geen wedstrijd gespeeld en van Thomas moeten we überhaupt nog maar zien of hij het niveau aan kan. Dan heb je dus 3 zekerheden voor 2 posities. Zou zeker nog een speler bij moeten in mijn ogen..

24 juli 2019 om 14:55

Thomas en Afellay zijn voorlopig nog niet fit. Daarnaast wordt Sadilek nu als linksback gebruikt. Dan zit je wel kort in je middenvelders.

24 juli 2019 om 14:58

Sadilek en Thomas komen te kort en op Afellay kan je niet bouwen. Mag aannemen dat PSV nog een middenvelder haalt als Hendrix vertrekt. Wat mij betreft ook als Hendrix niet vertrekt

24 juli 2019 om 15:53

Davila

Thomas komt tekort?? Dat vind ik een knappe vaststelling, die jongen heeft welgeteld NUL minuten voor PSV gespeeld tot nu toe, is alleen maar geblesseerd geweest. Jij vindt niet dat een speler eerst moet laten zien of hij tekort komt?

24 juli 2019 om 15:57

Constant Kante, als PSV nu pakweg Wout Brama haalt kan ik ook al zeggen dat hij te kort komt, ondanks dat hij dan nog geen minuut voor PSV heeft gespeeld. Wat ik hiermee aan wil geven is dat je van tevoren vaak wel in kan schatten of iemand al dan niet te kort komt. Thomas was bij PEC een leuke voetballer, maar PSV is een aantal treetjes hoger. En die blessure zal zijn ontwikkeling ook niet echt goed hebben gedaan. Laat ik het zo zeggen: het is een hele grote gok om te veronderstellen dat Thomas goed genoeg voor Psv1 is. Dan is de kans behoorlijk groot dat je bedrogen uit gaat komen.

24 juli 2019 om 16:06

Een speler hoeft toch geen minuten voor een club te hoeven hebben gespeeld om te denken dat iemand tekort komt? 😂

Bij 99% van de ED spelers kan ik ook op de voorhand wel vertellen dat ze tekort komen.

24 juli 2019 om 16:34

"als PSV nu pakweg Wout Brama haalt kan ik ook al zeggen dat hij te kort komt, ondanks dat hij dan nog geen minuut voor PSV heeft gespeeld. "

Klopt.

Maar Thomas is geen Wout Brama. Thomas stond niet bekend om zijn controlerene kwaliteiten maar om zijn technische vaardigheden en creatieve spel.

Dat PSV een treetje hoger is, daarin heb je natuurlijk gelijk (reden waarom ik ook vind dat iedereen Lammers ten onrechte ophemelt, want PSV is een stap hoger dan het leuk doen bij Heerenveen). Maar jij hebt Thomas nog geen minuut zien voetballen bij Psv. Nogmaals, als je een noeste werker van een degradatiekandidaat haalt is het ernstig de vraag of die het gaat redden bij Psv, maar ingeval van Thomas is het echt een kwestie van eerst zien, dan geloven. Jouw conclusie is gewoon té voorbarig.

En aan het feit dat je nu al over kansen gaat beginnen (net wist je al zeker dat Thomas niet goed genoeg was) leid ik af dat ook jij wel snapt dat je wat te snel was met je oordeel.

24 juli 2019 om 17:07

Maar hoe je het ook wendt of keert is Thomas dus wel een enorme gok. Een gok die in mijn ogen te groot is, en daarom zie ik graag dat PSV nog een extra middenvelder haalt (zeker als Hendrix vertrekt). Vandaar mijn reactie op Skede. Denk jij dat je met Rosario, Sadilek, Guti, Afellay en Thomas de 2 posities op het middenveld voldoende sterk bezet hebt?

24 juli 2019 om 18:39

"denk jij dat je met Rosario, Sadilek, Guti, Afellay en Thomas de 2 posities op het middenveld voldoende sterk bezet hebt?"

Nee. Ik denk óók dat PSV nog een (creatieve) middenvelder óf een box-to-box speler zou moeten halen. Althans, ik leg de lat hoog en vind dat PSV nooit mag volstaan met die 'ja maar je hebt Ramselaar ook nog' nonsens, maar altijd moet streven om de best mogelijke spelers te halen.

Maar ik reageerde puur op jouw suggestie dat Thomas 'tekort komt'. Omdat die jongen nog geen minuut voor PSV heeft gespeeld. En anders dan een waterdragertje van een subtopclub wil ik Thomas nog wel een kans geven om zich te laten zien want ik sluit totaal niet uit dat hij een waardevolle speler voor PSV kan zijn.

Zou mooi zijn voor die jongen. Even wat anders. Misschien goeie stabiele italiaanse factor en denk goeie club voor hem.

Als PSV zijnde gelijk doen. Jongen staat al jaren stil in zn ontwikkeling en 8 miljoen is een prima bedrag. Verkoop Pereiro, Zoet en Lozano nog en haal een middenvelder en 2 of 1 cv’s en dan ben je er denk ik wel klaar voor!

24 juli 2019 om 14:57

Dan zou ik wel een 10 halen. Ik vind dat die momenteel nog ontbreekt in de selectie. En ik weet ook wel dat Lammers, Bergwijn en evt. Berghuis daar zou kunnen spelen, maar dat vind ik toch meer aanvallers.

24 juli 2019 om 15:20

De 10 is ook een optie voor Afellay en Ihattharen

dit zal ik wel een goeie deal vinden hendrix komt gewoon te kort voor psv , nu moeten we snel met dat geld die baumgartl binnen vissen voor de verdediging.

24 juli 2019 om 14:45

PSV heeft dat geld echt niet nodig om die Duitser binnen te halen. PSV heeft inclusief de aanstaande transfer van Pereiro ruim 80 mil verdiend afgelopen seizoen.

24 juli 2019 om 14:48

@ Panerai dat klopt maar las dat we ook nog belangstelling hadden voor nog een verdediger denk wel dat je de Hendrix miljoenen voor een van de twee kan gebruiken.

24 juli 2019 om 14:58

Volgens mij ging dat over een bod, dus lijkt alsof ze al op 2 spelers hebben geboden, oftewel geld geen probleem om verdedigers aan te trekken.

24 juli 2019 om 15:02

Ah dan heb ik het verkeerd ingeschat.

24 juli 2019 om 15:27

@panerai

Je komt niet aan met verdedigers van 2 miljoen euro en huurlingen als je genoeg te besteden hebt en je al een paar basisspelers uit hebt gezwaaid. Ik geloof best dat PSV nog wel een leuk bedrag te besteden heeft, maar een heuse vetpot zal dat vast niet zijn naar mijn mening. Dat heeft het verleden ook wel min of meer aangetoond.

24 juli 2019 om 15:32

80 miljoen verdiend ja, maar dat kan je niet in zijn geheel uitgeven aan transfers lijkt mij. Gaat nog best wel wat vanaf: belasting, winstpremies en bij transfers geldt precies hetzelfde. Heb je ook gewoon vaste lasten die betaald moeten worden, enz..

24 juli 2019 om 15:41

@sirius

Gemist dat PSV 9 mil heeft geboden op Baumgartl en zich ook heeft gemeld voor Calero Villa die 10 mil moet kosten?

Daarnaast snap je duidelijk niet waar PSV in de verdediging mee bezig is. Lato is op het laatste moment gehuurd omdat Valencia na een akkoord besloot niet te verkopen. Boscali is gehaald voor de breedte (en eventuele opvolger van Lato/ Viergever komend seizoen) en nu zijn ze bezig met 2 centrale verdedigers die beide rond de 10 mil moeten kosten.

Je roept telkens dat PSV geen vetpot heeft maar waarom ontwijk je volgens mijn simpele rekensom van 40 mil CL inkomsten 12 Angelino, 15 mil De Jong en 15 mil Pereiro. Waarbij ik de extra sponsorinkomsten, het eigen vermogen van vorig boekjaar a 35 miljoen en de aankomende transfer van Hendrix nog niet eens meereken?

PSV heeft niet zo veel geld als Ajax zeker waar maar hoe kom je er bij dat PSV geen geld heeft dan, onderbouw het dan eens want dat doe ik namelijk wel??? ik kijk uit naar je reactie!

24 juli 2019 om 15:46

@kleiengeneraa7

helemaal waar dat je niet alles kan investeren maar dat hier vaste lasten van betaald moeten worden is feitelijk gezien onzin. PSV had op een paar miljoen na een sluitende begroting afgelopen boekjaar en heeft flink meer sponsors binnen gehaald en begroot daarnaast niet op CL dus van alle inkomsten afgelopen seizoen zit zeker wel een flinke winstmarge in.

Laten we er even vanuit gaan dat PSV de helft van de inkomsten van vorig jaar kan uitgeven aan spelers, dan is er een budget van 40 mil. om nog maar niet te spreken over de transfers van Bergwijn, Lozano en Hendrix die nog eventueel gaan valle.

PSV is momenteel nog met meerdere spelers bezig van rond de 10 mil euro, Berghuis, Baumgartl en Calero Villa waarvan die eerste alleen komt als er nog een aanvaller gaat vertrekken dus dat toont eigenlijk al aan dat PSV geld heeft te besteden denk je niet?

24 juli 2019 om 15:53

Dat er geboden op 2 spelers wil niet zeggen dat PSV ook beide spelers kan kopen. Misschien hadden ze het idee dat speler A toch niet doorgaat en daarom maar een bod op speler B. Jouw inkomsten berekening is ook wel heel positief. Pereiro is nog niet verkocht, inkomsten CL moeten ook nog heel wat winstpremies vanaf. Angelino heb ik ook lagere bedragen van voorbij horen komen...

Ik zeg niet dat PSV geen geld heeft maar jij schets het wel heel rooskleurig.

24 juli 2019 om 16:00

kleine generaal

"heb je ook gewoon vaste lasten die betaald moeten worden, enz.."

Vind je het erg dat PSV die vaste lasten die betaald moeten worden gewoon voldoet uit de inkomsten die PSV elk seizoen ontvangt buiten de transfergelden en inkomsten uit de CL om? Zoiets noem je namelijk een begroting. Je weet wel: je zet de zekere inkomsten die je in een seizoen binnen haalt tegenover de vaste lasten (belastingen, winstpremies, etc.) die je zult gaan betalen dat seizoen. En dat heet dan de normale exploitatie. En die eventuele inkomsten uit transfers komen daar dus gewoon bovenop, net als inkomsten uit Europees voetbal. Zeg maar, exact zoals Ajax dat doet. ...

24 juli 2019 om 16:05

rubje

"dat er geboden op 2 spelers wil niet zeggen dat PSV ook beide spelers kan kopen."

Niet? Wow, en wat zou je dan gaan doen als beide aanbiedingen door de wederpartij aanvaard worden? Dan heb je gewoon twee juridisch bindende overeenkomsten tot koop van die speler!

Dus het is totaal onverantwoord om biedingen te doen die je niet kunt waarmaken of die je niet kunt betalen. En dus kan PSV het wel degelijk betalen.

24 juli 2019 om 16:55

Sommige mensen lijken gewoon niet te willen inzien of geloven dat ook Psv wel degelijk iets te besteden heeft. Ik vindt het in ieder geval goed om te horen dat ze met twee sterke verdedigers bezig zijn en een eventuele opvolger van Lozano/Bergwijn.

Er werd lacherig op mijn reactie gedaan dat ik weet dat het appartement van Bergwijn leeg is gehaald. Maar dat moet toch haast wel betekenen dat hij gaat vertrekken? Wat ik niet hoop uiteraard.

Voor welke flankspeler heeft PSV nog meer interesse recent gehad??

Ik zal snel een Gofund pagina gaan opzetten zodat wij als Psvers de overige 700.000 bij kunnen leggen voor Bologna. Direct laten gaan!

24 juli 2019 om 14:56

Iets meer respect voor deze raspsv-er is wel op zijn plek. Met een spelmaker naast zich is Jorrit een prima toevoeging voor PSV en echt wel van waarde geweest. Hij kiest er zelf niet voor om naast een gelijk type te spelen, dat doet, ondanks een wijs besluit van niet gisteren, nog steeds v Bommel. Dit bod komt nu wel als geroepen want nu lijken we verlost van dit weinig creatieve blok van 2 redelijk 'simpele' balafpakkers. Toch denk ik dat je voor 7 miljoen echt geen betere verdedigende middenvelder dan Jorrit gaat vinden in deze markt.

24 juli 2019 om 14:59

Ik vind Sadilek anders niet slecht. Hendrix heeft zijn beste tijd bij Psv gehad, maar obv de laatste duels was hij niets meer dan een balafpakker.

24 juli 2019 om 15:00

Ik heb enorm veel respect voor Jorrit, kind van de club en een top mentaliteit. Maar laten we even eerlijk zijn, Jorrit brengt PSV niet naar een hoger niveau, ook niet met een spelmaker na zich, hou a.u.b. op met die onzin.

Als invaller zou hij wel bruikbaar zijn maar ik gun hem wel een basisplaats bij een andere club, Bologna is helemaal niks mis mee, ik hoop dat het door gaat.

Daarnaast kan je voor 7 mil ook een talentvolle cvm halen met potentie. Voor mij part halen ze Strootman terug, die mag waarschijnlijk transfervrij vertrekken.

Jorrit verkopen is het beste voor alle partijen!

24 juli 2019 om 15:05

Schokkend om te lezen dat hij het ook nog tot 1 interland geschopt heeft. Mag toch hopen dat het bij die ene blijft...

24 juli 2019 om 15:09

Je voorstel voor een crowdfunding is anders ronduit respectloos. Jorrit zit al 6 seizoenen bij de selectie en is in diverse kampioensjaren van grote waarde geweest. Vorig seizoen was veruit zijn minste seizoen, wat voornamelijk kwam omdat hij naast Rosario werd geposteerd. Ik zie liever dat PSV afscheid neemt van Rosario maar Van Bommel ziet het kennelijk helemaal zitten in hem, wat een verschrikking.

24 juli 2019 om 15:13

@davilla7

Doe toch is niet zo serieus man.

Nogmaals ik heb enorm veel respect voor Jorrit maar volgens mij is iedereen het er mee eens dat zijn beste tijd bij PSV er op zit en dat het voor zowel hem als PSV het beste is om uit elkaar te gaan.

Hij is zijn basisplaats kwijt en heeft ook een mooie leeftijd om nog een keer naar het buitenland te gaan. Daarnaast gaat PSV echt niet moeilijk doen om dat kleine gat wat er nog tussen dit die gaan hem gewoon verkopen als dit waar is.

Verder ben ik het overigens niet met je eens dat Hendrix enorm belangrijk is geweest de afgelopen jaren, hij zit op het niveau van Viergever, degelijk en meestal een voldoende maar niet meer dan dat.

M.b.t. Rosario zit je helemaal mis denk ik. Hij is nog heel jong en heeft zich stormachtig ontwikkeld. Alle grote talenten hebben een terugval waarvan Rosario de 2e seizoenshelft een mindere periode heeft. Die gaat de komende jaren nog heel belangrijk worden is mijn voorspelling, veel belangrijker dan Jorrit ooit is geweest.

24 juli 2019 om 15:22

Stormachtig ontwikkeld? Terugval? Rosario heeft een handjevol goede wedstrijden gespeeld in september, oktober vorig jaar en hoort sindsdien iedere wedstrijd bij de slechtste spelers. Een 10 maanden durende terugval vind ik wel erg lang voor iemand die pas 12 maanden in Psv1 speelt. Dit is gewoon zijn niveau. Dat hij gisteren aanvoerder was is voor mij nu al het dieptepunt van het seizoen.

24 juli 2019 om 15:31

@davilla7, je noemt de reactie van Panerai respectloos, maar zelf geef je hieronder aan dat ze 'Rosario gratis als bedankje mee mogen geven'. Valt dan in dezelfde categorie. Ik snap dat sowieso nooit, om op zo'n manier over (eigen) spelers te praten. Ze hebben in de voetballerij allemaal meer gepresteerd en bereikt dan wij bij elkaar en toch krijg je dit soort neerbuigende teksten.

24 juli 2019 om 15:34

@davilla7

Had jij vorig jaar op voorhand gedacht dat hij tijdens de voorbereiding al een basisplaats zou bemachtigen en dan ook nog is en goede seizoenshelft zou spelen? Ik weet het zeker van niet, niemand! Dus ja, zeker wel stormachtig ontwikkeld. En hij heeft wel meer dan een handjevol goede wedstrijden gespeeld, het klopt gewoon niet wat je zegt.

Dat je Hendrix hoger inschat dan Rosario zegt al genoeg, het hele probleem was dat deze 2 spelers naast elkaar speelde, een hele slechte combo. Als PSV 2 goede Cv's heeft van Rosario perfect samen spelen met Guti of Afellay op het middenveld.

Let maar op, Rosario gaat jou nog heel positief verassen in de toekomst ik ben er van overtuigd.

24 juli 2019 om 15:43

@skede, Hendrix voetbalt al vanaf zijn negende bij PSV en heeft de club diverse successen bezorgd. Hem uberhaupt vergelijken met Rosario vind ik al totaal misplaatst.

@panerai, nee ik had nooit op voorhand kunnen denken dat Rosario het tot basisspeler zou schoppen en de enige reden waarom dit gebeurd is, is Van Bommel met zijn controleurs-fetish. Heeft niets met een stormachtige ontwikkeling te maken imo.

24 juli 2019 om 15:50

Bah Panerai, niet netjes en behoorlijk respectloos hoe je Hendrix hier belachelijk maakt. Een speler uit de eigen jeugd, die de interesse van Ajax als jeugdspeler ooit negeerde, één die alles altijd heeft gegeven en mede zijn steentje heeft bijgedragen aan kampioenschappen voor je club.

Ook al ben je naar eigen zeggen niet serieus, deze opmerkingen slaan nergens op. Hendrix verdient dit niet. Je schoffering van een eigen speler heeft raakvlakken met het uitfluiten van bijvoorbeeld een Ziyech. Je kunt het wel afdoen met een knipoog achteraf, maar kom op zeg, het is en blijft gewoon respectloos en misselijk.

24 juli 2019 om 15:57

@dvailla7

Ik zie het ook niet in Rosario. Als hij zich puur op verdedigen kan richten kan het nog wel enigszins door de beugel, maar ik vind hem naast z'n fysiek erg beperkt.

24 juli 2019 om 16:00

@devilla7

Je ontwijkt heel tactisch mijn opmerking m.b.t. tot zijn vorm de eerste seizoenshelft. Als je daadwerkelijk claimt dat hij slechts een paar goede wedstrijden heeft gespeeld de eerste helft en de rest allemaal bagger was ben je gewoon totaal niet serieus te nemen.

Je moet voor de gein maar eens ''stormachtige ontwikkeling Rosario'' googlen. De een na de andere krantenkop kom je tegen met deze woorden. En jij maar roepen dat hij geen stormachtige ontwikkeling door heeft gemaakt en maar een handjevol goede wedstrijden heeft gespeeld. Lachwekkend.

Maargoed, ik heb inmiddels wel door dat je fan bent van Hendrix en Rosario niks vind. Van Bommel is het in iedergeval wel met me eens gelukkig dat is het belangrijkste .

24 juli 2019 om 16:01

@t0mt0m18

Dat geldt voor Hendrix ook. Die 2 naast elkaar was gewoon geen goede combi. Ik ben er van overtuigd dat als PSV een solide verdediging heeft en naast Rosario Guti of Afellay komt te staan dat hij dan het beste uit de verf gaat komen.

24 juli 2019 om 16:12

Panerai, als ik jouw zoeksuggestie invoer vind ik vrijwel alleen maar resultaten uit oktober 2018, iets wat juist precies mijn eerdere bewering bevestigt: "rosario heeft een handjevol goede wedstrijden gespeeld in september, oktober vorig jaar en hoort sindsdien iedere wedstrijd bij de slechtste spelers."

Niemand die het in zijn hoofd haalt om na november, december nog te spreken over een stormachtige ontwikkeling. De media was inzake Rosario weer eens te opportunistisch. En dit heeft de beeldvorming gevormd, waardoor veel mensen nog altijd denken dat Rosario een stormachtige ontwikkeling aan het doormaken is. Niets is minder waar.

Verder ben ik helemaal geen groot fan van Hendrix. Wel heb ik respect voor hetgeen Hendrix de afgelopen jaren voor PSV betekend heeft. En ook vind ik hem beter dan Rosario.

24 juli 2019 om 16:20

@buitenspelval

haha, ik hoop dat je nog goed slaapt van mijn opmerking.

Lachwekkend al die mensen met selectieve verontwaardiging mijn duidelijk grappig bedoelde opmerking afkeuren.

Net alsof iemand denkt dat ik daadwerkelijk een dergelijke actie zou opzetten voor zoiets of echt dacht dat ik dit van plan pas. Alsof PSV hem niet gewoon laat gaan voor die paar ton verschil.....

Hendrix heeft gewoon een enorm slecht seizoen achter de rug en voor die tijd was het ook al niet geweldig, sportief gezien zal niemand er mee zitten dat hij een transfer gaat maken. Dat hij uit de jeugd komt en al lang bij PSV speelt helemaal fantastisch en enorm veel respect, maar laten we nou a.u.b. niet doen alsof dit een groot gemis gaat worden voor Psv, hij voegt al jaren nauwelijks iets toe en vorig jaar was voor PSV begrippen gewoon ronduit slecht.

24 juli 2019 om 16:26

Respectloosheid richting Hendrix is zwaar onterecht. Dat je als speler niet de kwaliteiten hebt van Redondo of Pirlo, maakt niet dat je daarom op deze manier door het slijk gehaald mag worden.

De feiten zijn gewoon dat Hendrix een prima toevoeging is voor een middenveld met een passer en een loper. Dan kan hij als verdedigende middenvelder gewoon lekker zijn krachten benutten (ballen afpakken, duels winnen, inleveren bij de voetballers). Maar zodra de ideeën van hem moeten komen en hij de passer moet zijn (rosario is immers ook geen spelmaker en Pereiro nam van de 75 minuten die hij speelde altijd 73 minuten een snipperdag), dan valt hij door de mand. Die kwaliteiten heeft hij niet.

Jorrit Hendrix is een jongen van de club, is een loyale speler, klaagt nooit, doet altijd zijn best en heeft zich gewoon met zijn beperkte kwaliteiten altijd van zijn beste kant laten zien. Zijn rol bij dit PSV is inmiddels uitgespeeld, reden ook om hem nu door te selecteren. Prima. Maar die negatieve trend van 'mooi dat ie opdondert' gaat mij echt veel te ver. Zo slecht was en is hij echt niet.

24 juli 2019 om 16:28

@davilla7

Natuurlijk. Alsof ze elke maand een artikel gaan plaatsen dat hij zich nog steeds stormachtig ontwikkeld. Hou nou gewoon op met iets te verdedigen wat niet waar is, hij heeft zeker 10 wedstrijden heel goed gespeeld. Daarna is het wat minder geworden net als heel de rest van het team, dat heeft niet met Rosario an zich te maken.

24 juli 2019 om 16:57

Strootman moet je ook niet willen. Sukkelt teveel met zijn niveau en het is maar de vraag of hij zijn top niveau haalt. Daarnaast zal hij per direct grootverdiener worden terwijl het geen aanwinst hoeft te zijn. Dan zie ik liever Hendrix blijven. Ben benieuwd of er überhaupt aan een vervanger wordt gedacht mocht Hendrix vertrekken

24 juli 2019 om 17:05

@Panerai

Maak je om mij geen zorgen, ik slaap er geen seconde minder op om jou. Hooguit slaap ik slechter door de hitte,

Dus omdat het volgens jou een grap is, kan volgens jou niet smakeloos, misselijk en respectloos zijn naar een eigen speler? Rare selectieve logica hou je erop na. Na een een knipoog’ probeer je het met ‘selectieve verontwaardiging’ recht te breien. Prima joh.

Er zullen er waarschijnlijk inderdaad weinig zijn die je grappig bedoelde opmerking serieus nemen, maar je schoffering jegens Hendrix is er niet minder om. Gelukkig vind je het zelf wel een geslaagde grap en lach je er zelf hartelijk om ala Van der Gijp en Derksen.

Welterusten alvast en slaap lekker vanavond.

24 juli 2019 om 18:48

‘Een 10 maanden durende terugval...’

@davilla7, we zijn het niet vaak eens, maar nu zeker wel. Meer dan terechte opmerking. 2 van de 12 maanden is een opleving geweest, daarna zie je het echte niveau.
Iedereen kan hopen dat Rosario het toptalent is, maar in alles zie je dat die jet gewoon niet is. De manier hoe hij loopt met de bal, manier van aannemen, altijd een balcontact extra nodig etc

24 juli 2019 om 15:27

Alsof we het herover grof vuil hebben....
Al jarenlang speler van de club, die écht doorgebroken is vanuit de jeugdopleiding, dan is dit alles behalve fair.

Maar zo gaat dat blijkbaar, de waan van de dag regeert..

24 juli 2019 om 15:35

Mensen zoals jij snappen duidelijk de knipoog niet. Denk je niet dat het voor Jorrit beter is om te vertrekken dan?

24 juli 2019 om 15:51

Ohja nu proberen weg te komen met een knipoog... #slechtverhaal

Waarom is het beter ? Is hij slechter dan Rosario of Sadilek ? De breedte van je selectie bepaalt het seizoen, niet de eerste 11 alleen.

24 juli 2019 om 15:59

@panerai

Ik snap jou ook wel hoor, en ik ben normaal verre van kleinzerig, maar Hendrix verdient gezien z'n langdurige dienstverband en het feit dat hij een kind van de club is zo'n opmerking niet. Maar ik snap dat het verleidelijk is hem te maken als je enkel naar vorig seizoen kijkt!

24 juli 2019 om 16:03

@fcborgarde

Dus jij dacht echt dat ik een Gofund actie wilde gaan opzetten? Haha je bent blijkbaar nog naiever dan ik dacht.

Alsof Psvers (waaronder ikzelf) daar daadwerkelijk geld aan gaan besteden. Laat staan dat PSV een dergelijke transfer van een reservespeler zou laten klappen voor een paar ton.

En ja, hij is zeker slechter dan Rosario en Sadilek, die hebben beide nog nauwelijks tijd gehad om zich te ontwikkelen op het hoogste niveau, Hendrix speelt daar al 6 jaar. Nu jij weer.

24 juli 2019 om 16:40

Tuurlijk doe je dat niet, supporters zijn van het schreeuwen.

Mij ging het om de respectloze kreet !
Succes met Rosario en Sadilek, benieuwd wanneer die bij het grof vuil worden gezet als prestaties achterwege blijven...

24 juli 2019 om 15:27

Ik zag het nog pessimistisch in een paar weken terug, maar het belooft alsnog een prachtige transferzomer te worden voor PSV.

Denk dat het de juiste tijd voor beiden is om de wegen te scheiden. Als we kijken welke spelers we hebben, dan zie ik Hendrix minder aan bod gaan komen.
7 miljoen is ook al een mooi bedrag en ik zie dit een reden om een overstap stuk te laten lopen.

24 juli 2019 om 14:46

Dit zie ik als geen reden om het stuk te laten lopen natuurlijk.... Aanpassingen in de tekst komen blijkbaar niet door.

Bologna de volgende 'nederlandse' club na Atalanta?
Was te verwachten na het vele doorschuiven van jeugd naar het eerste door van Bommel, maar wel jammer voor PSV want een echte clubman. Hopelijk wordt het wat!

Normaal gesproken vertrekken je beste spelers voor aardige bedragen, maar bij PSV worden de mindere verkocht. Mocht je Perreiro en Hendrix voor €20 miljoen verkopen, dan doe je het uitstekend. Je team wordt niet zwakker en je kan het geld weer investeren. Niet slecht Psv!

24 juli 2019 om 14:50

Misschien meer zelfs, aangezien Spartak al 15 miljoen over zou hebben voor Pereiro.

24 juli 2019 om 14:56

Wel krijgt Nacional nog een percentage van de transfersom. Ik dacht ooit iets te lezen van 20% wat dan neerkomt op 3 miljoen euro.

24 juli 2019 om 14:54

Uhm... De Jong en Angelino dan?

24 juli 2019 om 15:03

Angelino had je kunnen weten, als je zo een constructie bedenkt. De Jong is een goede speler, maar met Malen en Lammers kun je toch een ander soort voetbal spelen. Ben het wel met je eens dat ze niet bij de mindere spelers horen hoor, maar je hoeft niet per definitie zwakker te worden.

24 juli 2019 om 16:00

Dat valt nog te bezien of je niet zwakker wordt. Tegen de grotere / sterkere clubs geloof ik niet dat je erop achteruit gaat als je met die spelers speelt. Maar tegen de laagvliegers heb je een speler als LdJ toch wel nodig.

24 juli 2019 om 17:04

Dat is ook maar de vraag. Misschien is er nu veel meer creativitiet en zijn we niet alleen afhankelijk van de Jong. Met zo'n snelle aanval die ook nog eens heel dynamisch is kan je veel forceren. Lammers kan goed afmaken en is twee benig. Alleen zijn koppen gaat zeker gemist worden. Daarom zou de lengte van Baumgartl zeker welkom zijn

Samen met Zoet een package deal? Die jongens hebben veel voor PSV betekent, maar naar mijn mening is het tijd voor een frisse wind. Zowel voor PSV als voor die jongens is het beter als ze op zoek gaan naar een nieuwe uitdaging. PSV kan wel een nieuwe middenvelder gebruiken.

24 juli 2019 om 14:53

En dan wil je dus ook nog even snel ergens een nieuwe keeper vandaan toveren dus? Of wil je Ruiter in de goal hebben staan aangezien Unnerstall nog wel even geblesseerd langs de kant zit. Overigens moet die het ook nog maar waarmaken bij Psv, wat gewoon 3 stappen hoger is dan Vvv.

24 juli 2019 om 15:05

Unnerstall is gehaald om de concurrentie met Zoet aan te gaan, of om het gat te dichten dat Zoet zou achterlaten bij een vertrek. Ik zou inderdaad Ruiter dan tijdelijk de kans geven, vond het een goede zet dat PSV hem heeft gehaald. Was een prima keeper in zijn periode bij Utrecht en ook hij is met een plan gehaald als tweede keeper. Het is ook goed denkbaar dat Zoet uitvalt met een scenario en dat Ruiter dan op doel moet, waarom is het dan ineens 'ondenkbaar' om Ruiter in de goal te hebben bij een vertrek van Zoet als aanloop naar een fitte Unnerstall?

24 juli 2019 om 16:01

Ik weet nou niet of Ruiter beter is dan Zoet. Als je de wedstrijd van gisteren erbij pakt, ben je geneigd te zeggen van wel. Maar ik zou toch liever de voorrondes van de CL afmaken met Zoet dan Ruiter.

24 juli 2019 om 16:06

Ruiter begon goed bij Urecht, maar zijn laatste twee jaar maakte hij gewoon veel fouten. Unnerstall is inderdaad gehaald om de concurrentie aan te gaan. Maar dat wil niet zeggen dat die hem ook zou winnen. Ik zou Ruiter in ieder geval niet gaan opstellen ten koste van Zoet.

24 juli 2019 om 17:07

Nja Zoet presteert de laatste tijd anders ook niet meer heel sterk dus ik denk dat Unerstall dat wel gaat winnen.

7-8 miljoen vind ik enigszins laag voor zijn staat van dienst, al is dit ook wel de top van zijn kunnen verwacht ik. Ik denk dat hij in Italië gewaardeerd gaat worden als stofzuiger. Ik ben blij dat er ruimte komt voor verbetering op het middenveld.

Kind van de club, een vaak ondergewaardeerde kracht, maar hij komt te kort voor het niveau dat je wilt en moet nastreven. Jorrit, het ga je goed.

24 juli 2019 om 15:12

Precies ik mis hierboven in een aantal reacties respect voor wat deze waterdrager heeft betekend voor de club. Is inderdaad een kind van de club die als een van de weinige is doorgebroken in het 1e elftal. Zijinstromers a la Bergwijn en Malen mag men wat mij betreft best eigen jeugd noemen maar zijn geen kind van de club zoals Hendrix.

24 juli 2019 om 16:09

Ik denk dat het een prima bedrag is en dat PSV verder ook niet al te moeilijk moet gaan doen over de hoogte van het bedrag. Laat Jorrit lekker vertrekken als hij dat wil. Hij heeft jarenlang 100% gegeven dus hij verdiend een mooie transfer.

Komende zaterdag tegen Ajax gewoon laten spelen en volgende week tegen Basel in laten vallen in de slotfase, dan zit Hendrix op precies 200 wedstrijden in PSV 1. Mooier afscheid is er niet. Denk dat hij heel goed kan passen bij een middenmotor in Italië.

24 juli 2019 om 14:59

Een Ferrari heeft vaak een middenmotor. Ook Italiaans, al bedoel je die waarschijnlijk niet

24 juli 2019 om 15:10

Hij had z'n fiat al gegeven las ik net

Wanneer Hendrix boven Rode van Dortmund verkozen wordt...

24 juli 2019 om 15:21

Ik moest ook 3 keer lezen 😂😂. Waarschijnlijk is Rode een stuk duurder iets anders kan ik niet verzinnen

24 juli 2019 om 15:29

Als ik Bologna was, dan had ik ook heel snel voor Rode gekozen. Maar goed, waarschijnlijk is de prijs leading voor een extra speler erbij in de selectie !

24 juli 2019 om 16:03

Als dat zo is, betekent dat dan dat hij niet bij de eerste 11 zit?

Dit zou ideaal zijn voor alle partijen. Hendrix is de afgelopen seizoenen zeer nuttig geweest voor PSV maar hij is geen bijzondere speler. Als je hem voor 8 miljoen kunt verkopen heeft hij een mooie nieuwe uitdaging en houdt PSV 8 miljoen over aan een speler die goed te vervangen is. Eigenlijk hoeft PSV hem helemaal niet te vervangen. Sadilek kan zijn plek als stand-in voor Rosario innemen en ook Luckassen zou daar kunnen spelen als het echt nodig is. Dat geld kan PSV dan mooi steken in het aantrekken van Baumgartl en die Spanjaard. Dan heeft PSV eigenlijk eens een echt goede verdediging en kan d'r misschien europees iets klaargespeeld worden.

Hoop dat we na het vertrek van Hendrix en Pereiro toch nog een middenvelder erbij kunnen kopen, een creatieve speler of een leiderstype. Zelf ben ik wel fan van Koopmeiners.

24 juli 2019 om 14:59

Koopmeiners zou een heel goede aankoop zijn. Ik lees in elk interview met talenten van AZ echter dat ze vinden dat ze na AZ geen tussenstap nodig hebben in Nederland, wat ik toch wel wat hoogmoedig vindt.

Ze hebben daar nu Clasie en Midtsjo, dus wie weet wil Slot Koopmeiners wel weer achterin hebben. In dat geval zou hij wel te porren zijn denk ik

24 juli 2019 om 16:03

Je hebt toch die oud PSV-er binnen?

Mooie club voor Hendrix, goede beslissing voor Hendrix zelf en psv. hij kwam niet meer mee met het nivo en heeft zeker ook wel goede wedtrijden gespeeld, Maar het is nu tijd voor wat anders, het ga je goed Jorrit.

Ik zou er niet zo happig op zijn om hem te laten vertrekken. Het is geen geweldenaar, maar een prima dienende speler. Heel prettig om achter de hand te hebben. In combinatie met Rosario is het wellicht te defensief, maar Hendrix is toch vrij belangrijk geweest.

Zou mooi zijn als hij zich daar net zo ontwikkelt als De Roon

24 juli 2019 om 14:59

Een zwak laatste seizoen en met Sadilek heeft PSV al een vervanger in huis. Als je hier 7-8 miljoen voor kan vangen moet je dat gelijk doen.

24 juli 2019 om 15:05

Ze krijgen er zeker een mooi bedrag voor, maar Sadilek vind ik persoonlijk echt helemaal niks. Dan zou ik te allen tijden liever Hendrix zien. Sadilek maakt veel meters en is een druk baasje, maar ik heb zelden het gevoel dat er bij hem ook een idee achter zit

24 juli 2019 om 16:04

Je hebt ook nog andere opties?

Rosario / Guti / Affelay.

Als ik PSV was zou ik nog een creatieve middenvelder halen.

Er wordt vaak naar Ajax gekeken bij in- en uitgaande transfers, maar PSV doet het ook wel prima op dat vlak. 8 miljoen voor Hendrix en 15 miljoen voor Pereiro zou echt geweldig zijn voor de Eindhovenaren. Daarnaast hebben Lammers en Unnerstall zich ook geweldig ontwikkeld tijdens hun uitleenperiodes waardoor ze directe versterkingen zijn voor het eerste team. Nu nog hopen op een goede cv en we gaan weer een geweldig spannend eredivisieseizoen tegenmoet.

Het type dat de psv ers niet willen zien. Hopelijk kunnen ze het in Italië wel waarderen

Hopen dat het doorgaat. Het was lange tijd een prima speler maar uitgroeien tot een belangrijke pion is hem uiteindelijk niet gelukt. Vooral zijn laatste seizoen was ondermaats. Met Sadilek heeft PSV al een vervanger in huis dus lekker weg doen. Het is te hopen dat Zoet ook nog vertrekt want voor hem geldt hetzelfde. Prima keeper maar vervangbaar. En ook zijn opvolger is al in huis.

Mooi bedrag. Rosario mag er gratis bij als bedankje

Gelukkig maar. Wel klaar met deze "echte Psv'er" die elke keer als die op de bank terecht kwam begon te zeuren om speeltijd. (terwijl zijn concurrenten veel beter waren) Leuk dat beuken, maar het is vaak nodig om zijn eigen fouten te herstellen. Verbaasd mij trouwens dat er meerdere mensen liever Hendrix dan Rosario zien. Ik begrijp niet dat niet iedereen ziet dat hij in alles veel beter is. Zegt toch genoeg dat Koeman hem boven Hendrix verkoos.

24 juli 2019 om 15:37

Dat laatste is natuurlijk een non-argument. Rosario heeft nooit een serieuze rol gespeeld in de plannen van Koeman. Koeman heeft even zijn potentie kunnen bekijken tijdens de trainingen en heeft hem gewogen en te licht bevonden. Verder dan die paar minuutjes in een vriendschappelijke wedstrijd gaat hij niet meer komen. Wat vooral veelzeggend is, is dat Rosario onder Cocu nooit als een serieuze optie of groot talent is beschouwd. Sterker nog: bij Jong PSV behoorde Rosario in Cocu's laatste seizoen structureel tot de mindere voetballers op het veld. Rosario's geluk is dat PSV er voor gekozen heeft om een trainer met een controleurs-fetish aan te stellen, want direct na de aanstelling van Van Bommel is Rosario omgedoopt van nobody tot onomstreden basisspeler. En nu dus zelfs aanvoerder, mijn hemel. Ik ben ervan overtuigd dat Rosario nog altijd in Jong PSV zou voetballen als Van Bommel geen trainer van PSV was geworden.

24 juli 2019 om 15:56

Volgens mij heeft Rosario vorig jaar laten zien dat hij best potentie heeft. Tweede seizoenshelft draaide het hele team niet meer, maar ook toen haalde hij vaak nog een voldoende. Samen met Hendrix was iets te controlerend, van de controleurs maakte Rosario de beste indruk wat mij betreft. Alleen de laatste wedstrijd tegen AZ was hij echt heel matig. Gisteren speelde hij weer prima, al was het dan tegen een zeer matige tegenstander. Ik ben er juist blij mee dat Van Bommel hem de kans geeft, zelfde type als Hendrix maar dan in alle opzichten beter en ook nog eens jonger en dus meer potentie. En dat gratis uit de eigen jeugd. Dus Hendrix laten gaan en kijken hoe Rosario zich ontwikkelt.

24 juli 2019 om 16:03

Op basis waarvan vind jij Rosario 'in alle opzichten' beter dan Hendrix? Ik zie weinig kwaliteiten bij Rosario. Zijn passing is bijna altijd achteruit, zijn handelingssnelheid ligt vrij laag en hij loopt er bij alsof hij een zak zand van 10kg met zich meesjouwt. Puur verdedigend is hij ok, niet meer dan dat, maar een middenvelder die voetballend zo weinig toevoegt als Rosario is echt PSV-onwaardig als je het mij vraagt.

24 juli 2019 om 16:36

Onzin wat je zit te verkondigen. Rosario heeft zijn debuut gemaakt onder cocu. Als Rosario altijd de mindere was bij jong PSV in die tijd dan had cocu Rosario echt niet laten debuteren. Daarnaast is een controleur gewoon een must in een elftal en dan zou ik ook kiezen voor Rosario i.p.v. Hendrix.
De uitnodiging voor Rosario van oranje had Rosario zelf afgedwongen door het goede spel van hem tijdens het eerste gedeelte van het seizoen. Hij heeft zeker potentie omdat niveau weer te halen en te verbeteren.

24 juli 2019 om 16:42

- betere passing
- betere balbehandeling
- fysiek ongeveer even sterk
- doelgerichter
- beter in het lezen van de wedstrijd

Dat hij als middenvelder 'zo weinig toevoegt' heeft natuurlijk ook te maken met de opdrachten die hij van Van Bommel krijgt om uit te voeren. Van Bommel wist dat zijn verdediging veel te zwak was, dus moest hij een stevig blok op het middenveld neerzetten. Dat beperkt Rosario in zijn mogeljikheden. Als je hem een wat vrijere rol zou geven zou hij nog beter uit de verf komen. Bovendien moet je Rosario ook gewoon als enige defensieve middenvelder laten spelen, zoals gisteren tegen Basel. Je zag al direct dat Rosario zo veel beter tot zijn recht komt.

24 juli 2019 om 16:48

@nick_10, er is zoveel middelmaat gedebuteerd onder Cocu ((vloet, Koch, De Wijs, Boljevic, Lundqvist, Paal zijn namen die me snel te binnen schieten), dat zegt natuurlijk helemaal niets .

@constant kante, ik ben het met eigenlijk al je punten oneens. Zeggen dat zijn geringe aanvallende inbreng het gevolg is van instructies van de trainer vind ik nogal een drogreden die je altijd wel uit de kast kunt halen. Wij weten immers niet wat voor instructies Van Bommel hem meegeeft. Van Rosario mag je zelf ook wat initiatief verwachten. Ik denk dat het hem simpelweg aan kwaliteit ontbeert om voetbaltechnisch iets bij te dragen.

24 juli 2019 om 17:05

", ik ben het met eigenlijk al je punten oneens."

Dat kan en dat mág! Geen enkel probleem.

Maar ik blijf erbij, ik vind Rosario meer hebben dan Hendrix. Punt is gewoon vooral dat je niet dit soort types naast elkaar moet hebben. Het zijn spelers die gewoon naast vormgevers moeten spelen. Maar dat Rosario meer heeft dan Hendrix dat blijf ik overeind houden. Dan hebben we gewoon een verschil van inzicht.

24 juli 2019 om 17:26

Al die spelers die jij opnoemt zijn inmiddels ook weg. Rosario speelt nog steeds.
Je krijgt bij PSV echt geen kans als je er niks van bakt bij jong PSV hoor.

8 miljoen, is een sloot geld, maar heeft zijn waarde bewezen voor Psv.
Vilhena ging weg voor 9 miljoen, vandaar, dat ik het een sloot geld vindt.

Ik ben erg benieuwd of Hendrix of Schouten hoger in de pikorde zal komen te staan in Italië. Hij zal het daar al erg lastig mee krijgen gok ik zo.

omg 700 000, als dat bedrag echt waar is dan snap ik dat niet. PSV aub 700 000 laat hem gaan voor 700 000 minder de tering.
7 mil dat is een prima bedrag voor hem!

Zou jammer zijn als PSV hem zo makkelijk laat gaan. Had er minstens het dubbele voor gevraagd.

24 juli 2019 om 16:05

Haha, dat krijg je dus nooit voor Hendrix. Ik weet ook niet helemaal of je nu sarcastisch bent?

Sneu dat die jongen altijd een beetje belachelijk gemaakt hier. Het is een clubman en een hardwerkende ook. Vorig jaar had ik in het begin de hoop dat Hendrix echt tot een steunpilaar ging doorgroeien, maar in de Champions League werd al snel duidelijk dat hij de onderkant van het niveau van PSV is en dat ook zijn top was. Leuk vervolg voor hem en beter voor Psv. Hoop niet dat Van Bommel voor de vrijgekomen plek weer op zo'n balletje-breed-type aanstuurt. Met Sadilek hebben we al een die ik niet to veel grotere daden dan Hendrix in staat zie. Liever zie ik Gutierrez en Rosario een vast koppel vormen, als er dan nog wat bij moet liever wat aanvallends. Victor Guzman of Rodolfo Pizarro zou echt een directe versterking zijn en in het andere geval Ihattaren en Thomas maar de kans geven.

24 juli 2019 om 16:08

Ik verwacht dat Piazarro niet voor minder dan 14 miljoen weg zal gaan. Uiteindelijk kan PSV dat natuurljk wel betalen, maar de vraag is of ze dat er ooit weer uit gaan halen.

Het is wel te hopen voor PSV dat ze nog een creatieve middenvelder aantrekken.

24 juli 2019 om 18:11

Klopt, hoewel Pizarro wel 25 is en daarmee een directe versterking én een speler met doorverkoop-perspectief. Victor Guzman daarentegen is door zijn contract dat December volgend jaar afloopt waarschijnlijk wat betaalbaarder.

Ondanks dat Hendrix niet spectaculair is, vooral niet aan de bal, heeft hij toch wel zijn waarde gehad voor Psv. Weer een defensieve speler die vertrekt bij Psv. Hier kan nog bij komen dat Lozano en/of Bergwijn misschien ook nog vertrekken. Luuk de Jong is al weg. Ik zou als ik PSV was maar heel goed opletten dat ze niet teveel van het geraamte verkopen anders lopen ze tegen hetzelfde probleem aan wat Ajax jaren achter elkaar had en het kapitaal niet op het veld staat. Teveel nieuwe spelers halen in 1 transferperiode betekent dat het langer duurt voordat het goed loopt.

24 juli 2019 om 16:43

Maar het is niet zo dat die spelers onvervangbaar zijn. Mocht je bijv. Baumgartl en die Spanjaard halen dan is je verdediging op papier wel sterker dan afgelopen seizoen. Daarnaast heeft Psv met Malen, Bruma, Gakpo, Lammers en evt. Afellay voldoende aanvallers die in aanmerking komen voor een basisplaats. Het gemis van de Jong zal wel merkbaar zijn, aangezien heel het spel van Psv op hem was afgestemd. Ik ben benieuwd hoe Bommel gaat spelen, mocht Hendrix vertrekken zou ik als PSV zijnde nog een middenvelder halen, een box to box/ creatieve 10 ontbreekt eigenlijk nog in de selectie.

NL_modric of jij hebt Vogel nooit zien spelen of jij onderschat de kwaliteiten van Vogel

Feit is dat sinds van Bommel voor Rosario koos afgelopen winterstop het steeds slechter ging met PSV. Hij leek me de laatste tijd ook niet echt met zn hoofd erbij. Ik denk dat hij nog eens best kan gaan verrassen bij bologna

Ik zie Hendrix nog wel slagen in Italie en een vergelijkbaar carrierepad afleggen als Marten de Roon. In Italie worden dit soort spelers blijkbaar meer gewaardeerd dan in Nederland

Wat moet Bolonga met al die afgedankte Nederlanders. Dijks Denswil en nu weer hendrix maar ook schouten van Exselsior is al overgenomen .

Is strootman terug halen voor dat geld geen optie. Marseille wil nogal van hem af.

24 juli 2019 om 17:31

Alsjeblieft niet.. Ben blij dat ik die gozer al jaren zowat niet meer zie

7 miljoen niet doen en dan moeilijk doen om 7 ton... misschien als PSV gister niet had gewonnen had ik het nog begrepen...

Zie hier het respect van de supporters van familieclub Psv.
Een jongen uit de eigen jeugd die 3 seizoenen lang en zeker het laatste seizoen faliekant misbruikt wordt, wordt belachelijk gemaakt en zwaar gekleineerd door deze zogenaamde supporters.
En maar zeggen dat ze alles en iedereen waarderen die het PSV shirt draagt.
Voordat jullie komen, gezien mijn clubvoorkeur, met hoe Blind en Ziyech behandeld zijn in het verleden, die zijn nooit zo schandalig behandeld dan dat de zeikerds hier het onderling doen.
Hendrix mits goed gebruikt is gewoon een betrouwbare en goede speler.
Ik kan me nog een wedstrijd van 2 a 3 jaar geleden herinneren waarin hij domineerde tegen ons op het middenveld, en daar liet hij ook zijn werkelijke potentie zien.
Hij wordt gewoon verkeerd gebruikt en ik lieg niet als ik zeg dat hij van mij naar Ajax mag.
Ten Hag is een echte peoplemanager en weet hem op waarde in te schatten. Jullie zullen zien dat hij zijn potentie waar zal maken.

24 juli 2019 om 18:47

"zie hier het respect van de supporters van familieclub Psv."

Onzin!
Omdat een paar supporters dit vinden is het nog geen breed gevoelde mening. Neem nog even die incidente rond Ziyech einde seizoen 2018. Dat hij elke week werd uitgefloten en zelfs klappen kreeg. Remember? Was dat dan 'dé uiting van de supporters van succesclub Ajax'??

Welnee. En ja, ik vind de behandeling van Ziyech (ik heb nog nergens gelezen dat Hendrix klappen heeft gehad van de PSV aanhang, jij wél?) en inderdaad ook fijn dat jij Daley Blind nog even noemt, 100% zéker schandaliger dan hoe Hendrix nu behandeld wordt.

Dat Hendrix 'verkeerd gebruikt wordt' vind ik al helemaal een nonsens opmerking. Maar als jij hem graag naar Ajax ziet komen zou ik zeggen: absoluut doen!

24 juli 2019 om 21:24

Lees alleen al de reacties hier over een eventueel vertrek van Hendrix en je ziet zelf hoe respectloos wordt gereageerd.
Ziyech en Blind werden ook zeer respectloos aangepakt en ook dat keur ik ten zeerste af.
Echter heeft Hendrix zeker wel kwaliteiten.

24 juli 2019 om 22:12

"lees alleen al de reacties hier over een eventueel vertrek van Hendrix en je ziet zelf hoe respectloos wordt gereageerd."

Als ik zou afgaan op die paar reacties hier op de site dan is Ajax de meest respectloze instelling op aarde! Moet je eens een wedstrijdverslag lezen voor de grap en wat mensen dan allemaal uitkramen..... Kort gezegd, en jij snapt echt wel wat ik bedoel, niet afgaan op een paar schreeuwers hier met geheugens van een goudvis (namelijk héél kort).

Want ja, jij zegt het goed, Hendrix heeft echt wel kwaliteiten. Alleen vind ik dat de rol van Hendrix in het huidige PSV is uitgespeeld. Zeker als basisspeler. En ik snap het wel maar Hendrix is echt een soort Poulsen he. Verwacht geen fatsoenlijke pass en zeker geen creatieve ideeen maar als de sterspeler van de tegenstander in mekaar gebeukt moet worden, dan is Hendrix je man!

En daarnaast was Hendrix gewoon een gewaardeerde speler, jongen van de club, werkte altijd hard en verzaakte nooit.

7 ton maar. Maak het maar in orde kom hem hoogst persoonlijk in mijn Renault Clio bj 2006 Benzine km 170000 afleveren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren