Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Lammers en Malen redden meubelen voor PSV tegen Basel met late treffers

Laatste update:

PSV is dinsdagavond de derde voorronde van de Champions League begonnen met een 3-2 overwinning op FC Basel. De ploeg van trainer Mark van Bommel keek tot enkele minuten voor tijd aan tegen een achterstand, maar wist via doelpunten van Sam Lammers en Donyell Malen het tij nog te keren. In de eerste helft had debutant Bruma de Eindhovenaren op voorsprong gezet, maar die werd ongedaan gemaakt door Albian Ajeti en Eder Balanta.

PSV begon aan de eerste officiële wedstrijd van het seizoen met Pablo Rosario als aanvoerder, omdat eerste captain Ibrahim Afellay nog niet wedstrijdfit is. Miljoenenaankoop Bruma maakte op de linkerflank zijn officiële debuut voor PSV, terwijl Érick Gutiérrez op het middenveld de voorkeur kreeg boven Jorrit Hendrix. Aan de kant van Basel startte oud-Vitessenaar Ricky van Wolfswinkel als valse rechtsbuiten.

De Eindhovenaren pakten vanaf het begin het initiatief en zagen dat binnen het kwartier beloond worden met het openingsdoelpunt. Nummer tien Steven Bergwijn stuurde Donyell Malen weg, die zijn poging ternauwernood gekeerd zag worden door doelman Jonas Omlin. In de rebound kon de oplettende Bruma eenvoudig binnen tikken: 1-0.

PSV behield na de openingstreffer ogenschijnlijk de controle over de wedstrijd, zonder daarbij grote kansen te creëren. Vlak voor rust kregen de Brabanders echter een domper te verwerken. Uit het niets kon Ajeti alleen op doelman Jeroen Zoet af, waarna de tot dan toe onzichtbare Basel-spits feilloos afrondde. PSV zocht aangeslagen de kleedkamer op, wetende dat het tegen gekregen uitdoelpunt cruciaal kan zijn in Europese confrontaties.

Na de pauze was het spelbeeld niet anders. PSV ging nadrukkelijk op zoek naar zijn tweede treffer en was daar al snel dichtbij. Een ingreep van Basel-verdediger Eray Comert belandde echter op de lat van zijn eigen doel. Even later kon een schot van Donyell Malen keeper Omlin niet verontrusten. Het overwicht van PSV ebde daarna meer en meer weg en het was Basel dat in de 78ste minuut opnieuw toesloeg.

Een hoekschop belandde op het hoofd van Balanta, die Denzel Dumfries in de lucht klopte: 2-1. Van Bommel wisselde aanvallend en spoorde zijn ploeg aan om op zoek te gaan naar de gelijkmaker. Die kwam er vlak voor tijd ook via invaller Lammers, die een voorzet van Bergwijn binnen kopte. Een paar minuten later werd het nog mooier voor PSV, omdat Malen zijn ploeg met een fraai hakje de overwinning bezorgde: 3-2.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een ontknoping zeg! PSV gaat door met waar ze vorig seizoen zo goed in waren. De schade herstellen en nagenoeg compleet repareren! Niets dan lof voor de manier waarop ze zich hebben terug geknokt in de wedstrijd en uiteindelijk naar zich hebben toegetrokken.

PSV begon nog goed aan de wedstrijd, met een paar leuke aanvallen en veel drang naar voren. Helaas was de tegengoal een enorme klap voor PSV en dat zag je de eerste 20 minuten duidelijk terug. Hoe kon die eerste tegengoal überhaupt vallen? Basel had al een aantal secondes balbezit en die speler stond zo ongelofelijk vrij die de bal kreeg, wel goed afgemaakt verder.

Het grote lichtpunt vandaag was toch wel Bruma. Speelde een uitstekende eerste helft en was veelvuldig gevaarlijk aan Eindhovense kant. Hier gaat PSV nog veel plezier aan beleven. Ook Bergwijn vond ik nog een aantal keer ijverig en gedreven overkomen.

Hopelijk kan PSV dit in de return afmaken, want Basel is echt totaal geen sterke ploeg. Ze hebben de Champions League in ieder geval hard nodig om financieel te kunnen wedijveren met Ajax. Laten we voor PSV volgende week op het beste hopen!

23 juli 2019 om 21:57

Wel gek, waarom het opeens in de slotfase wel kan.. super leuke wedstrijd voor de kijker!! Hoop dat PSV die miljoenen binnen kan halen!!

23 juli 2019 om 21:59

Super leuke wedstrijd voor de kijker??

23 juli 2019 om 21:59

Met veel pijn en moeite maar de winst is verdiend binnen. Lozano en dumfries speelden wel erg matig. Bruma speelde wel lekker

23 juli 2019 om 22:02

En Malen wordt een grote hoor. Talent spat er vanaf. Zeker als spits. Een bargain hoor, om in FM termen te spreken. Absolute bargain.

23 juli 2019 om 22:03

Je wordt ook wel een beetje geholpen door Basel op het eind. Als je kijkt hoe vrij ze staan bij die goals, dat is echt bizar. Maar dat dwingt PSV ook wel af door te blijven knokken. Overigens was het niveau van de wedstrijd niet best, maar dat kan ook aan de temperatuur liggen.

23 juli 2019 om 22:03

Lozano en dumfries zijn echt enorm over het paard getilde wannabe vedettes, verschrikkelijk die twee. Lozano zou ik als van Bommel gewoon passeren, met die andere spelers veel meer energie in de ploeg. Voor dumfries heb je helaas niks beters rondlopen.

23 juli 2019 om 22:04

Super leuke wedstrijd? Slotfase was echt de moeite waard en door het scorenverloop zeer spannend, maar bij vlagen was het ook niet best en saai. Niet dat we anders kunnen verwachten, want beide clubs zitten met een korte voorbereiding. PSV wel verdiende winnaar en hopelijk trekken ze dit in Zwitserland over de streep.

23 juli 2019 om 23:21

@wilfriedbony9, ik ben het eens met van de geip, dat toen lozano eruit ging het wel wou lukken, omdat het toen simpel voetbal werd en niet proberen trukjes etc.

23 juli 2019 om 23:23

Malen is met grote zekerheid straks vaste Oranjeklant. Het Talent spat er inderdaad van af.

24 juli 2019 om 00:01

@PSVRomario, hoe vaak hebben we dat nu niet gedacht? Volgens mij staat de spitspositie de komende jaren vol met Van Wolfswinkel, Janssen, Luuk de Jong, Castaignos, Zivkovic om er even snel een paar te noemen.. Malen moet zich echt nog verder ontwikkelen om überhaupt in beeld te komen. Talent heeft hij zeker, maar dat is niet voldoende.

24 juli 2019 om 05:58

@de toekomst
Malen heeft wel veeel meer potentie dan de namen die jij net opnoemt, vind het echt een hele gevaarlijke speler. De voorhoede van PSV is toch weer erg sterk, kans op een zelfde soort seizoen en ontknoping tussen PSV en Ajax is weer aanstaande.

24 juli 2019 om 06:22

Mag je wel nog wat aan die schandalige defensie doen om mee te komen met Ajax dit seizoen.

23 juli 2019 om 21:57

Wat kan ik zeggen? Die Lozano moet je banken, zet Stevie gewoon op RW.
Donyell op 10 en Lammers als 9, verder moet je Dumfries leren dat hij zich primair focust op alleen het verdedigen en niet naar voren stormt en counters verpest. Lekkere overwinning nog, het ging allemaal beter nadat Lozano eruit ging, hij is toch werkelijk waar een gierige speler. Op naar de return. Congrats PSV

23 juli 2019 om 22:01

Geloof me gakpo maakte het verschil. Meteen een puike voorzet. De enige die dat lijkt te kunnen van de wingers. De rest gaat puur voor het schot. Maar ja bruma is ook geweldig dus ben ik het met je eens haha. Lozano out.

23 juli 2019 om 22:02

Ben het helemaal met je eens, vind het ook een beetje bedroevend om te zien hoe van Bommel Malen tot 9 bombardeert en het 90 min lang nagenoeg onzichtbaar is en het moet hebben van acties vanuit de buitenkant. Lammers was zo belangrijk voor een middenmoter als Heerenveen, dan zal hij het als echte spits veel beter doen. Met alle respect voor Malen natuurlijk..

23 juli 2019 om 22:03

Lee112. Helemaal eens. Gakpo was de ommekeer in deze wedstrijd. Die jongen moet gewoon basis staan.

23 juli 2019 om 22:05

Ja ik vind die Gakpo ook de gene die echt goed speelde, alleen zie ik hem als een LW en Bruma is veel dreigender. Denk dat Gakpo nu voorzichtig klaargestoomd wordt, volgend seizoen basisspeler is.

23 juli 2019 om 22:19

Lozano hoef je echt nog niet af te schrijven hoor! Beetje overdreven weer. Ik denk dat het goed is dat er veel meer mogelijkheden zijn voorin, daar ontbrak het vorig jaar aan. En als de verdedigende versterkingen binnen zijn moet van Bommel maar eens echt laten zien dat deze ploeg niet alleen strijdlustig is, maar ook gaat voetballen!

23 juli 2019 om 22:23

Bij de stand 1-2 moest ik even denken aan wat er door het hoofd van Bergwijn moet zijn gegaan. Dat had 100% uitschakeling betekend. En wss dacht hij toen zo snel mogelijk weg hier. Hij gaat denk ik sowieso, maar dannis er voor hem helemaal geen echte eer meer te behalen.

23 juli 2019 om 22:24

Lozano is geen teamspeler dat zie je continu terug en dat is een probleem. Die 1-1 viel omdat Lozano denkt dat dit galactic football is en een bal door 3 man kan schieten ipv afleggen op Donyell. Het ging ook veel beter qua teamspel toen hij eruit ging. Natuurlijk zoals Lee aangeeft was Gakpo ook gewoon top

23 juli 2019 om 22:26

Lozano speelt al sinds de winterstop als een natte krant. Hij zet diezelfde vorm door en kan alleen maar zieken en irriteren. Samen met Dumfries de grote dissonant bij PSV. Malen, Gakpo en Bergwijn daarentegen waren op dreef (en Bruma 1e helft).

23 juli 2019 om 22:54

nou vond anders die assist van Bergwijn ook wel lekker hoor, ben bang dat Gakpo in soort zelfde rol als vorige seizoen zal belanden, als wissel. Die jongen is net tegen basis aan, hoop dat ze hem verhuren zodat hij elke week minuten kan maken.

23 juli 2019 om 23:09

@jaakke Bij de stand 1-2 moest ik even denken aan wat er door het hoofd van Bergwijn moet zijn gegaan. Dat had 100% uitschakeling betekend. En wss dacht hij toen zo snel mogelijk weg hier. Hij gaat denk ik sowieso, maar dannis er voor hem helemaal geen echte eer meer te behalen.

En dat is dus ook de reden dat Steven op het veld staat en niet jij, jaakke. Steven geeft niet op, zoals vanavond alle Psv'ers tot op het laatst gestreden hebben voor de (verdiende) overwinning. Beetje negatieve benadering van jou, vind je zelf ook niet?

23 juli 2019 om 21:57

En jahoor ze gaan gewoon weer op de oude voet verder scoren in de laatste minuten

23 juli 2019 om 21:59

Vond Bruma, Bergwijn, Lammers en Malen echte lichtpunten.

Lozano moet je gewoon op de fiets wegbrengen maar wie gaat nog serieus 20 miljoen daarvoor betalen? Wat een prutser die van alle standen en positie probeert te schieten. Behalve hard rennen zie ik niks in hem.

23 juli 2019 om 22:41

Leuk al die meningen gebaseerd op 1 wedstrijd. Die jongen komt net terug van een blessure.

23 juli 2019 om 22:48

Klopt, maar voor z’n blessure werd het er week na week ook niet beter op afgelopen seizoen.

23 juli 2019 om 21:59

Haha dit was echt even op zijn psv's 😅 90e minuut was geweest en 't begon ineens te draaien. Maar mooi voor de coefficienten! Moet Gakpo niet gewoon basis staan eindhovenaren? Wat een invalbeurt weer van die jongen. Viel me vorig seizoen ook altijd al erg positief op.

23 juli 2019 om 22:03

Ja, ik heb liever een jongen uit de jeugd in de basis dan Lozano in zijn huidige vorm eerlijk gezegd. Wat een matig spel vertoont hij. Veel balverlies, weinig overzicht voor de lopende medespelers, alleen maar schieten... Nee, dan liever een speler als Gakpo die een heerlijke voorzet in huis heeft en oog voor zijn ploeggenoten.

23 juli 2019 om 22:10

Inkemontana, Hadden wij gisteren niet een discussie over Luckassen? Toevallig zeg! Is je mening inmiddels verandert?

23 juli 2019 om 22:37

El_guaje. Hadden we daar een discussie over? 🙈 Maar kan heel goed. Luckassen was in ieder geval niet minder dan Dumfries haha

23 juli 2019 om 23:06

Ik dacht ook dat het goed was voor de coefficienten, maar volgens de UEFA site krijgt psv geen speciale punten voor deze overwinning. Je krijgt in de voorrondes punten op basis hoever je komt. Door de overwinning komen de 4 punten voor deelname groepsfase champions league natuurlijk wel dichterbij of de 2 punten voor deelname Europa league.

23 juli 2019 om 23:15

Nederland als land krijgt punten, namelijk 1 voor een overwinning en 0,5 voor een gelijkspel in de voorronde. Psv als club krijgt niets. Zou ook niet eerlijk zijn ten opzichte van rechtstreeks geplaatste clubs, zij hebben dan minder wedstrijden om te spelen voor de Uefa club ranking.

23 juli 2019 om 23:22

Ah zo. Bedankt voor de uutleg. Ben het al een half uur aan t uitzoeken maar kwam niet echt verder. Kan ik nu gaan slapen haha

24 juli 2019 om 01:19

Ik zou gewoon met Malen - Lammers - Bergwijn in de basis beginnen.

Lozano (kon er niks van vanavond, doet hij het express?) en Bruma als concurrentie.

Heerlijke aanval.

23 juli 2019 om 22:04

Aan allebei de tegendoelpunten had Dumfries een groot aandeel. Zeker bij de tweede doelpunt was het heel erg dom om die ingooi zo te nemen. Samen met Lozano een belachelijk laag niveau gehaald. Hopelijk kan PSV dit uit vasthouden en halen ze de groepsfase.

23 juli 2019 om 22:14

Die tweede zeker wel maar de eerste toch niet? Bruma zet voorin geen druk waarna Lukassen eerst de man uit de rug laat komen en daarna niet ingrijpt. Dat is Dumpfries echt niet aan te rekenen!

23 juli 2019 om 22:25

Nee, de verdediging moest uitstappen en met verdediging bedoel ik Viergever, er werd totaal geen druk gezet op die man.

23 juli 2019 om 22:10

Die Bruma kan wel aardig naar binnendribbelen. Als hij langs de lijn versneld, dan gaat de bal wel erg ver vooruit. Hij mag wel werken aan zijn aanname en balcontrole, want een paar keer stuiterde dat ding een meter van zijn voet. Gutierrez vond ik wel aardig, maar Lozano struggelde wel erg hard.

Psv moet geen opbouwvoetbal spelen, maar gewoon hoog druk zetten en omschakelen. Bij landurig balbezit moeten ze het middenveld overslaan en de bal bij de gevaarlijke spelers krijgen.

23 juli 2019 om 22:12

Bruma vind ik niet het hoogtepunt. Speelde eerste helft goed, maar 2e helft veel minder. 2 belangrijkste spelers zijn Malen en Bergwijn. Iets wat ik al heel erg lang zeg in tegenstelling tot anderen die altijd lozano aangaven als hun beste spelers. Wat mij betreft moet PSV deze blinde roadrunner nooit meer in de basis zetten. Tegen alle aannemelijke boden direct verkopen. Hij is ook verantwoordelijk voor de 1-1. Doordat hij de bal niet afgaf en psv een vrije schietpoging kreeg, kregen ze in de tegenaanval een goal tegen. Ondanks de 2 tegengoals moet psv dit over 2 wedstrijden gewoon winnen. Basel viel mij wat tegen, maar het is duidelijk dat psv gewoon beter is. Kleine notitie nog mbt dumfries; hij moet leren zijn emoties te baas te zijn. Samengevat: overwinning, volgende week afmaken en door naar de volgende ronde.

23 juli 2019 om 23:12

En Lammers, dat vind ik een hele leuke voetballer. Die kan je er wel bij hebben.

Wat een slotfase! PSV is ontsnapt. Genoten hoor (van de slotfase), maar wat maak je het Basel makkelijk zeg. Onnodig want Basel is van een bedenkelijk niveau. Maar de verdediging incl Zoet is nog vakantie aan het vieren en dus wordt het nog heel spannend. PSV heeft enorm veel aanvallend talent maar er staat geen team. Misschien met de verdedigende aanwinsten straks, maar ze komen te laat.

23 juli 2019 om 21:57

Yessss wat een heerlijk resultaat zeg!!! Echt ontsnapt inderdaad maar dat maakt het des te lekkerder.
Ik ben Ajacied maar dit vind ik echt heerlijk om 5 minuten voor tijd nog terug te komen van een 1-2 achterstand en dan ook nog de winnende maken. Heerlijk!!
En wat een fenomenale goal van Malen zeg!!!
Bruma gaat ook een sensatie worden, weergaloze voetballer!! Hopelijk kunnen ze dit uitspelen bij Basel.
Lozano is wel flink in waarde achteruit gegaan na deze wedstrijd, wat was hij aan het prutsen. Hoogstens 15 miljoen nog maar waard Lozano.

23 juli 2019 om 22:09

@DominiqueThiem

Wel een goeie reactie op de reactie van @linksbuiteadem. Of wilde je gewoon reageren om het reageren?

On: de verdediging is inderdaad bedenkelijk, al moet ik wel zeggen dat Luckassen verassend goed speelde. Lekker fel in de duels en scherp. Misschien wel de beste van de 4. Dumfries speelde magertjes, Viergever amper gezien in de verdediging en Sadilek is gewoon geen back. Die heeft niet het inzichtelijk vermogen om als back te fungeren en voelt niet aan om op te komen en weer terug te gaan.

In Zwitserland, mits Boscagli en Lato nog steeds niet het gewenste niveau halen en Baumgartl is gehaald, dan Viergever maar op links zetten voor defensieve zekerheid en Baumgartl samen met Luckassen het hart van de verdediging vormen. En hopelijk is Dumfries ook weer scherp net als de eerste seizoenshelft bij PSV van vorig seizoen.

23 juli 2019 om 22:15

3-2 een heerlijk resultaat? Denk het niet. Twee tegendoelpunten, is niet best.

23 juli 2019 om 22:21

Lozano gaat sowieso voor minimaal €35 miljoen weg.

23 juli 2019 om 22:29

Nou, ik denk dat als hij al gaat voor max. 15-20 miljoen. Het is zoals iemand hierboven al terecht schreef een blinde roadrunnner. Nu weet ik ook wel dat hij net terug komt van een blessure, maar het was echt slecht.

23 juli 2019 om 22:30

Scouts die op de tribune zitten voor Lozano met een portomonee van 30 miljoen. Langzaam met potlood een streep doorheen

23 juli 2019 om 22:35

Als je 5 minuten voor tijd nog met 1-2 achter staat is uiteindelijk nog winnen met 3-2 gewoon een heerlijk resultaat.

23 juli 2019 om 22:50

Hopelijk loopt het volgende week goed af, pas dan zullen we weten hoe heerlijk het resultaat vanavond is.

23 juli 2019 om 23:16

🤔😂 nooit, levert max 25 op

23 juli 2019 om 22:08

Precies wat je zegt: wat maak je het Basel makkelijk. Ik vond ze echt niks voorstellen. Door die 2 lachwekkende tegengoals geef je het ze nog bijna cadeau ook.. Eerste en laatste 10 minuten waren goed, maar daartussen was het zo matig. Dode spelsituaties gingen allemaal op zn elfendertigste. Blij met het uiteindelijke resultaat, maar dat er nog veel moet gebeuren staat buiten kijf.

Juist! Tijdrekken afgestraft!

23 juli 2019 om 22:41

Volgens mij heeft dumfries het meeste tijd staan rekken. Wellicht onbewust ja, maar dat is gewoon de domheid in hem

23 juli 2019 om 23:26

Onbegrijpelijk dat hij de rechtsback van oranje is.

23 juli 2019 om 23:51

Dumfries als back is niet al te best. De terugval die hij doormaakt is schrijnend om te zien. Internationaal ligt zijn tactisch en technisch onvermogen helemaal bloot. Hopelijk ontwikkeld teze zich goed en kan hij snel een kans krijgen mits het centrum van PSV met de Duitse aankoop sterker wordt. Dat je met het blok Virgil Mathijs überhaupt kiest voor dolle denzel is mij een raadsel. Een voorzet beetje spelinzicht en je kunnen vastbijten in iemand en de vacature rechtsback van nl is ingevuld. Dat zou een middenvelder prima kunnen, zie een sadilek of een sinkgraven, hoewel hij dat vastbijten nog wat moet verbeteren. In ieder geval is mijn vertrouwen in denzel tot een nulpunt gedaald en kan een tijdje banken hopelijk voor iedereen maar ook hem zelf beter uitpakken. Tijd voor wat zelfreflectie.

Hoppaaa!!!!!!!!!!!!! Nou met twee goede verdedigers komt dit gewoon goed. In ieder geval Baumgartl voor volgende week en ik heb er vertrouwen in. Calero ook halen in de plaats van Viergever en er staat een prima team. Zoet en Hendrix nog verkopen en ik zou Koopmeiners dan evt proberen te halen. Lozano en vooral Bergwijn mogen nog lekker een jaartje blijven

23 juli 2019 om 22:02

Volgens mij kun je geen spelers meer toevoegen aan de selectie voor volgende week. Dit team moet het doen. Aardig risico van De Jong om zo laat te kopen maar door nood gedwongen helaas. Hopen dat ze ermee wegkomen

23 juli 2019 om 22:08

Kan volgens mij wel. Qarabag deed het in de vorige ronde iig wel.

23 juli 2019 om 22:09

Oh dat zou wel erg balen zijn zeg. Toch erg opmerkelijk dan dat het zo lang duurt allemaal. Ik snap dat we wat doelwitten mis zijn gelopen maar de Jong moet blijkbaar nog leren om met meerdere tegelijk vezig te zijn of om sneller door te schakelen.

23 juli 2019 om 22:10

Altijd dat gezeik op Viergever. Hij heeft 1 slechte breedtepass gegeven...

23 juli 2019 om 22:22

Zelfde met dat gezeik op Zoet (sadilek) moet gewoon die bal wegtrappen bij de paal), Lucassen (middenveld moet druk op de bal zetten, Viergever moet stappen). Beetje kortzichtig om er steeds eenzelfde speler uit te pikken.

23 juli 2019 om 22:28

Ik acht Viergever gewoon niet goed genoeg. Kan toch? Stond bij beide goals lucht te dekken. Vooral de eerste goal. Door hem kon de spits makkelijk vrij lopen zonder buitenspel te staan terwijl ie niemand vollop dekte. Zulke fouten maakt ie vaker. Prima speler maar ik vind dat PSV voor beter moet gaan.

23 juli 2019 om 22:33

Hij stond bij de 1e goal helemaal geen lucht te dekken. Hij stond bij een spits van Basel.

23 juli 2019 om 22:42

En bij de tweede goal zag ik toch echt dumfries naar lucht koppen

23 juli 2019 om 23:21

Daar stond Sadilek ook al bij. Hij had beide spelers buitenspel kunnen zetten. Dumfries stond bij de tweede goal ook helemaal verkeerd, speelde überhaupt slap. De kritiek op Viergever is gewoon terecht als je alle wedstrijden van PSV bekijkt, hij is niet slecht maar als je het vergelijkt met Blind en Alvarez (wat ik gezien heb dan van hem) dan kan PSV echt een betere halen.

23 juli 2019 om 23:42

Sadilek....die is 1.20 hoog. Leuk dat hij erbij staat maar dat slaat nergens op.

Overall toch een matige wedstrijd hoor. Niet dat PSV slecht speelde, maar dan heb je zo'n overwicht met de bal, doe je er helemaal niks mee en sta je bovendien te slapen bij de enige twee kansen die Basel krijgt in de hele wedstrijd. Voorin teveel snelheid, je mist daar echt een spits ala de Jong. Zie maar hoe Lammers daar gelijk staat, dat heb je nodig. Erg zonde dat ze pas na de 2-2 ineens kracht hebben om door te duwen. Volgende week de hele wedstrijd graag als de laatste 5 minuten, voor Nederlandse voetbal graag ook weer 2 NL ploegen in de groepsfase. En V Bommel en Lozano, laat die maniertjes aub in het vorige seizoen. Totaal onnodig.

Hahah PSV gaat weer rustig door met waar ze vorig seizoen gebleven waren, scoren in de slotfase. Maar ff serieus, wat een (met name in de tweede helft) slechte pot. Alleen bruma en malen vond ik goed spelen. Ik weet niet of er deze transferperiode een goed bod is geweest voor Lozano maar ik zou als psv fan enorm balen dat ie niet is verkocht. Heb hem wel aan 20 onmogelijke acties zien beginnen om zich vervolgens vast te lopen. Middenveld te weinig creativiteit en verdediging en keeper erg zwak. Moeten zeker nog wat versterkingen komen anders wordt het een lang seizoen. En dan nog die van Bommel, vreselijke vent. Zou het verschrikkelijk vinden als hij coach was bij mij favoriete club.

23 juli 2019 om 22:52

Lozano is lang geblesseerd geweest en had er voor deze pot pas 30 minuten opzitten ofzo. Ik hoop wel dat hij het weer wat beter gaat doen want dit was niet best. Gakpo viel goed in samen met Lammers. Lammers is overigens een speler die de bal prima kan vasthouden en heeft wat lengte, dat miste ik toch wel in de eerste helft.

Niets veranderd ten opzichte van vorig jaar dus. Doelpunten in de laatste minuten en een manische en irritante von Bommel.

Wel mooi geflikt. Gefeliciteerd.

23 juli 2019 om 22:55

Dit hoeven we toch niet weer een heel seizoen aan te horen toch? Ik zou ook over elk interview van Ten Hag kunnen zeggen dat het weer niet om aan te horen was. Van Bommel is van Bommel, klaar. We weten dat niet PSV fans hem vervelend vinden.

24 juli 2019 om 00:29

Wees er blij mee en accepteer het. Dat is de kracht van psv. Ik als Ajax fan ben er jaloers op (hadden wij maar gescoord in de laatste seconde...). Ja het is super frustrerend voor je tegenstanders, maar wees er blij om. Gefeliciteerd en ik hoop dat jullie de klus klaren.

Klasse jongens. Heel knap die slotfase! Op naar volgende week!

Iemand die nog 10 miljoen voor Lozano wilt betalen? Wat een prutser.

Na het uithalen van Lozano begon Psv te voetballen.

23 juli 2019 om 22:00

Snap wel dat ze berghuis willen haha

23 juli 2019 om 22:01

Bloedirritant he? Ik wilde net typen dat Lozano weer 10 miljoen minder waard was geworden. Gaat alleen maar voor zichzelf. Hoop dat ie snel weg is, want sinds vorig jaar winterstop speelt hij alleen nog maar voor FC Lozano. Ultieme dissonant in het aanvalsspel.

23 juli 2019 om 22:04

Misschien een of andere Chinees of Arabier, hij is gewoon overschat en een naar ventje alleen maar kaarten aannaaien.

23 juli 2019 om 22:09

So he lijkt wel alsof die t verleerd is, boos worden op bergwijn omdat hij malen aan speelt en niet hem en zelf geen bal overspelen.

23 juli 2019 om 22:16

Moet wel gezegd worden dat Bergwijn met die bal Lozano alleen op de keeper had kunnen zetten. De bal op Malen verpestte eigenlijk de aanval.

23 juli 2019 om 22:56

Iedereen lijkt te vergeten dat Lozano pas 30 minuten in de benen had voor deze pot. Daarvoor was hij vanaf Willem ll geblesseerd... Geef hem wat tijd.

Ongelofelijke slotfase! Uitstekende mindset om niet te verliezen van dat slecht spelende Basel. Maar waarom pas nadat je op achterstand komt? Gefeliciteerd PSV'ers!

Aanvallend was het aardig , Basel erg zwak, maar John de Jong mag heel en heel gelukkig zijn, want wat komt hij en PSV hier goed weg. Basel uit gaat nog lastig worden???

In deze fase de verdediging nog niet op orde, het was dramatisch in verdedigend opzicht. Luckassen viergever en sadilek komen verdedigend zwaar tekort op dit niveau. Het gaat echt net goed, voor je het weet sta je 1-2 achter en zwaar onnodig


Van Bommel heeft in ieder geval niet in de spiegel gekeken in de zomer. Op moment van tegenslag en spanning is hij alleen maar bezig met de 4e official en de scheids. Coachen? Aansturen? Hij heeft er de tijd en de aandacht niet eens voor

En jahoor ze gaan gewoon weer op de oude voet verder scoren in de laatste minuten

Op z’n PSV’s...wat wil je nog meer als je van een spannende wedstrijd houdt 😁?

toch nog een overwinning. de verdediging van psv is toch wel echt heel erg matig. aanvallend wel goed; bruma liet veel goede dingen zien, evenals bergwijn. mooi voor lammers en malen dat ze die goals nog maken, wat een veerkracht. lozano is en blijft een vervelend ventje en een overschatte voetballer. hopelijk, voor het nederlands voetbal, weten ze volgende week door te gaan!

Tellen deze wedstrijden ook mee voor de Nederlandse coëfficientenlijst? Iig nice voor het NLse voetbal!

23 juli 2019 om 21:59

Goeie vraag, ben ik ook benieuwd na.

23 juli 2019 om 22:08

Ja, dus PSV was voor het Nederlandse voetbal wel een beetje verplicht hier te winnen van het matige Basel. Uit moeten ze ook gewoon de 3 punten kunnen pakken voor het Nederlands voetbal.

23 juli 2019 om 22:54

Ik meen dat ze de halve hoeveelheid punten opleveren van de groepsfase.

23 juli 2019 om 22:00

Jup! Daarom had Ajax vorig jaar ook zo belachelijk veel punten.

23 juli 2019 om 22:52

Mwaa beetje overdreven. De voorronde wedstrijden tellen maar deels mee. Ajax had zo belachelijk veel punten omdat ze zo belachelijk ver kwamen. Zijn een hele hoop bonuspunten. En dan hadden ze ook nog eens drie verliespartijen, drie gelijke spelen en zes overwinningen in het hoofdtoernooi wat behoorlijk aantikt voor je punten.

23 juli 2019 om 22:00

Tellen sowieso mee ja.. hoe verder je komt in de voorrondes hoe meer punten.. om een keer goede zaken te doen zou het prettig zijn als iedereen zich plaatst voor een groepsfase.. dan heb je al flink wat punten binnen..

23 juli 2019 om 22:04

Nice! Laten we dan hopen dat zoveel mogelijk NLse ploegen zich weten te kwalificeren voor de Europese toernooien .

23 juli 2019 om 22:01

Tellen sowieso mee ja.. hoe verder je komt in de voorrondes hoe meer punten.. om een keer goede zaken te doen zou het prettig zijn als iedereen zich plaatst voor een groepsfase.. dan heb je al flink wat punten binnen..

23 juli 2019 om 22:01

Ja tellen ook mee, maar met een veel mindere zware weging qua punten voor een overwinning.

23 juli 2019 om 22:21

De helft.. Dus 1 punt voor winst, 0,5 voor gelijkspel.. En dat dan delen door 6 clubs

23 juli 2019 om 22:17

Ja

23 juli 2019 om 22:57

Waarom zou ik dit volgens jou MOETEN weten dan?

Heerlijke goals. Het aanvallende ging gelijk beter dan met gakpo en Lammers. Lozano lekker banken of weg.

Wat een absolute thriller. Ik heb als Ajacied keihard staan juichen na de 3-2, heerlijk dat dat vieze Basel zo toch nog verliest. Hopelijk kan PSV het volgende week afmaken!

Belangrijke zege. Opvallend dat je 10 minuten voor tijd plotseling begint met voetballen en Basel helemaal op een hoop speelt. Dat had dan ook wel eerder gekund zou je zeggen. Gezien de armoedige tegenstand hoor je dit in Zwitserland te redden op de counter met de snelheid voorin.

23 juli 2019 om 22:07

Komt door de wissels. Je had eerst Bruma en Lozano op de vleugels. Twee spelers met een individuele actie, maar minder overzicht en minder sterk in de combinatie. Vervolgens gooi je het systeem om. Bergwijn terug naar de vleugel samen met Gakpo. Dan heb je daar twee voetballers met een goede techniek en voorzet. Dan kan je meer druk zetten en combineren en zie het resultaat.

23 juli 2019 om 22:10

Gakpo blijft mij verrassen echt een heerlijke buitenspeler, goed overzicht , goede postionering en een lekkere trap in de benen.

Mooi voor het Nederlands voetbal. Maar wat heb ik mij weer geïrriteerd aan Lozano en vooral van Bommel. Verder een voorin gevaarlijk Psv gezien. Middenveld en verdediging erg zwak. Lucassen en Dumfries man man man.

23 juli 2019 om 22:01

Luckassen vond ik op die tegengoal na best sterk spelen. Ik vond Dumfries, Viergever en Lozano idd zwak.

23 juli 2019 om 22:20

Luckassen sterk en Viergever zwak.....Luckassen maakt een gigantische fout...en wat heeft Viergever misdaan??

23 juli 2019 om 22:25

Meerdere grote fouten gemaakt? Inclusief bij de eerste goal waar hij op onverklaarbare wijze linksback staat, zijn man uit zijn rug laat lopen en ook nog eens niet stapt voor buitenspel terwijl die middenvelder van Basel al 10 jaar duidelijk maakt dat ie de bal diep gaat gooien. Viergever dus.

23 juli 2019 om 22:30

Linksback? Hij staat in de dekking bij hun 2e spits. Luckassen dekt lucht. Pearl pearl pearl!

23 juli 2019 om 22:36

Heel slim om rugdekking te geven aan de zijkant en niet recht in het midden. Daarbij is het totaal geen excuus voor het feit dat hij meters te diep staat en buitenspel opheft.

23 juli 2019 om 23:01

@baloog, buitenspel opheft? Dat kan helemaal niet. Bij een ingooi kan je geen buitenspel staan.

23 juli 2019 om 22:01

Luckassen vond ik op die tegengoal na best sterk spelen. Ik vond Dumfries, Viergever en Lozano idd zwak.

23 juli 2019 om 22:06

Beide tegengoals zijn conto aan Dumfries. Bij de 1-1 stond hij bijna als rechtsbuiten..

23 juli 2019 om 22:13

Nou en? Dan kan Luckassen toch nog wel gewoon opletten en zijn mannetje oppakken? Dumfries gaat mee naar voren, zoals hem dat ongetwijfeld gevraagd zal worden door de trainer.

Wat een emotionele rollercoaster zeg. Bergwijn moet echt op de vleugel beginnen, Malen en Lammers volgende week in de basis. Lozano banken.

23 juli 2019 om 22:01

Dan baal je Ff dat je Lozano niet voor 30 Mil hebt laten gaan...

Wat een wedstrijd haha. Duidelijk is een ding. Die twee centrum verdedigers moeten zo snel mogelijk komen. Aanvallend veel leuke dingen gezien.

23 juli 2019 om 22:02

Baumgartl is wel wenselijk. Wat lengte achterin kan zeker geen kwaad.

Wat mij betreft exit Lozano en gewoon met Lammers gaan spelen. PSV heeft niet de creativiteit om ineens een ander spel te spelen. Gewoon zoals vorig jaar met Lammers op de plek van De Jong. Gefeliciteerd PSV, hopelijk gaan jullie door.

23 juli 2019 om 22:04

Ik denk niet dat PSV dat moet doen. Lammers is geen 10. PSV heeft wel een luxeprobleem voorin, Bruma speelde ook echt sterk vandaag.

23 juli 2019 om 22:09

Lammers is ook geen 9. Moet prima kunnen met Malen in de spits.

23 juli 2019 om 22:28

Ik vind hem eerder een 9 dan een 10.

23 juli 2019 om 23:00

Dat luxeprobleem lost zoch vanzelf op. Ik verwacht dat Bergwijn en Lozano nog gaan. De een voor 30 miljoen, Lozano t.e.a.b.

PSV kan alleen zichzelf verwijten dat er niet met een goal of 3 verschil gewonnen werd en maakt het zichzelf wel heel erg moeilijk zo. Dat Basel kan er echt helemaal niets van. Dat lieten ze ook zien bij de 2-2 en 3-2 waar Lammers en Malen (gelukkig ) helemaal vrij werden gelaten. Mooie goal van Malen overigens! Jammer dat we hem niet meer in een Ajax shirt mogen bewonderen. Het goudhaantje van PSV op dit moment.

De opstelling van van Bommel valt te billijken tegen deze tegenstander, maar ik vind ze aan de zijkanten wel heel kwetsbaar verdedigend.

Bruma liet in de eerste helft zien een absolute aanwinst te zijn, maar was de tweede helft onzichtbaar. Wellicht heeft dit met fitheid en ritme te maken.
Lozano heeft helaas de lijn van 2019 doorgezet en speelde echt als een zoutzak. Tel daarbij zijn irritante maniertjes bij op en je hebt 90 minuten lange ergernis. Heeft absoluut nog niet laten zien waarom hij 40 miljoen waard zou zijn. Een plek op de bank lijkt meer op zijn plek nu. Ook Dumfries wordt een steeds grotere bron van ergenis, aangezien hij met de wedstrijd dommer lijkt te worden. Onnodige kaart en onnodig geprovoceerd na een onbenullig opstootje (waar Bergwijn een overdreven gele kaart kreeg).

Heb alleen de laatste 10 minuten gezien, maar dat waren wel 10 spannende minuten zeg!! Mooi van Lammers dat ie gelijk scoort in zijn 1e wedstrijd!

Lekker mannen. Je laat Basel, wat werkelijk helemaal niks voorstelde, niet alleen lekker meevoetballen, maar ook 2 keer scoren. Dan denk je je druk te maken over de linksachter, maar zakt uitgerekend Dumfries finaal door te mand. Wat een zaadpot van zijn kant. Bij de 0-2 loopt Sadilek gewoon weg bij de binnenkant van de paal. Hij is misschien geen back, maar dat kan gewoon niet.. Lozano ook een drama. Niks lukte bij hem. Maar wat ben ik blij met de veerkracht. Luckassen, ondanks de 0-1, een ontzettend sterke wedstrijd gespeeld imo. Malen, Bruma en Lammers friool en gretig. Rosario bij vlagen goed, maar hij is te vaak afwezig bij de opbouw. Guti trouwens ook erg goed. Man man man, als je zo speelt als in de eerste en laatste 10 minuten rol je die gasten met 6-0 op..

Edit: Unnerstal in, Zoet out!

Wat een lekkere laatste 10 minuten. De energoe en scherpte die Sam Lammers bracht fantastisch. Al met al een terecht, maar zware overwinning :-)

Wat een lekkere laatste 10 minuten. De energie en scherpte die Sam Lammers bracht fantastisch. Al met al een terecht, maar zware overwinning :-)

Lekker coeffiecient puntne binnen en toch op een knappe en typisch PSV manier de wedstrijd ombuigen. Ik zeg t al heel lang, maar laat Bergwijn of Malen achter de spits spelen en zet Lammers er in.
Vond de scheids best irritant. Bergwijn blijf ik een heerlijke speler vinden zeg.
Leuk met die glimlachen en natuurlijk verdient, maar je moet echt op letten want je maakt het je zelf zo moeilijk.
Grappig dat mensen Jeroen Zoet als de beste keeper van de Eredivisie/oranje zien, dat kan toch nie.

23 juli 2019 om 22:06

Ik zie dan liever Malen op 10. Je merkt dat Bergwijn veel dreigender is op de vleugel en Malen juist in het centrum.

23 juli 2019 om 22:09

Ja je hebt gelijk. Bergwijn is ook gewoon een buitenspeler en geen 10.

23 juli 2019 om 22:11

Gelukkig wonnen we nog voor de coëfficiënten inderdaad, helaas krijg je maar de helft van de punten in de kwalificatieronden.

24 juli 2019 om 01:34

Dat was toch afgeschaft? Of is het nog steeds zo dat men de helft van de punten ontvangt?

Wat een wedstrijd zeg, niks te klagen qua spektakel, aanvallend zat het goed voor elkaar maar ontbrak vaak de laatste pass en de scherpte. Maar verdedigend... man man man. Twee goals die echt ab-so-luut niet nodig waren, dumfries ook aanvallend uitermate zwak.

Klasse deze overwinning voor het Nederlandsche voetbal! Die Bruma (sowieso 34 jaar ipv 24)is echt 20 klasse beter dan Bergwijn, onbegrijpelijk als Ajax daar daadwerkelijk 40 miljoen voor wil neerleggen.

Moet zeggen dat de voorhoede van PSV echt heel sterk geworden is. Echter moeten ze echt wat aan die verschrikkelijke achterhoede gaan doen. Viergever komt in alles te kort, luckassen mist inzicht, dumpfries is een blind paard en die linksback is geen back.

hoop alleen wel voor PSV dat ze niet weer gaan teren op de laatste minuten. Wel top dit!

23 juli 2019 om 22:39

Bergwijn ging nog wel, maar Lozano.. Hier kan John de Jong zijn competenties laten zien, want ik zou het knap vinden als we hem voor 30-40 verkocht krijgen nog. Hirving heeft het laatste half jaar echt zijn eigen ruiten ingegooid. Om nog maar te zwijgen over dat kaartje vragen bij de scheids, walgelijk gewoon. Luckassen doe je trouwens wel te kort, die speelde veel sterker dan Viergever, ook in de opbouw. Hopelijk komt hij langs Baumgartl te staan en niet Viergever!

23 juli 2019 om 23:28

Ik vergelijk Luckassen toch ook helemaal niet met Viergever? Viergever komt in werkelijk alles te kort en Luckassen mist wat inzicht, helaas.

23 juli 2019 om 23:03

Je beseft dat Basel er echt vrij weinig van bakte en die super Bruma leeg was na 50 minuten voetbal. Bergwijn en Malen daarentegen bleven als de brandweer gaan. Behoorlijk vreemd als je vanuit de Bundesliga komt. Dijken van conditie is daar eerder regel dan uitzondering en ligt behoorlijk veel nadruk op. Dan mag je verwachten dat hij 90 minuten in een wedstrijd op dit tempo vol kan maken. Want het spel vloog echt niet van 16 naar 16, Basel gaf de bal net zo snel weer terug en stonden grote delen van de wedstrijd met de rug tegen de muur. Dat kost minder energie. Wat als die dadelijk 90 minuten moet in moord tempo en dan ook echt meters maken. Niet wedstrijd fit is echt te makkelijk, was ik het mee eens geweest als hij een uur als de brandweer was gevlogen en de laatste 10 minuten leeg was. Maar Lukassen is ook nagenoeg een seizoen lang geblesseerd geweest, conditioneel nooit in de problemen dankzij die Duitse conditietraining......

23 juli 2019 om 23:26

Ninja,

Ik twijfel niet aan mijn inzicht en ik zeg je dat Bruma echt 20 klasse beter is dan onze Bergwijn. Buiten het feit dat Bergwijn wat zwaar oogt, is hij in alles minder. Bruma is sneller, atletischer, technischer, betere pass, heeft lengte en ook prima inzicht. Als jij oordeelt over iemand gebaseerd op conditie weet ik gelijk dat jij fan bent van onze vriend Hendrix. Ik kijk naar kwaliteit, die conditie komt vanzelf wel. Ook snap ik de rest van je comment niet. Ik heb het niet over wedstrijdtempo of Bundesliga-vergelijkingen. Bruma maakt de Nederlandse velden beter en heeft echt meer te bieden dan Bergwijn.

Gelukkig toch nog gewonnen pff zou echt zonde anders zijn. Van Bommel moet Lammers laten spelen wanneer zij aanvallen. Tegen wat sterkere teams met Malen, voor de counters. Lammers is in de korte ruimte veel beter en technischer.

En je mist bij dit Psv toch echt ervaren krachten. Ajax heeft dat nu met Tadic en Blind. Psv teveel jonkies. Ze zijn sterk maar gespannen. Dit Basel rol je gewoon op met 4.1. Ze zijn echt matig zeg. Psv moet meer durf en overtuiging hebben, meer rust in het spel en niet zomaar spelen op geluk. Met ervaren krachten zou je dat toch erbij brengen. Erg jammer dat Robben niet wilde.

23 juli 2019 om 22:28

Trouwens met een fitte Ibi erbij straks ga je wel meer die rust, ervarenheid en controle krijgen op het middenveld. Dat zal dit Psv zeker goed doen. Zou ook mooi zijn voor Ibi zelf. En dan voorin die pijlsnelle jongens.

Nou gelukkig nog hersteld, bizar dat dit basel zo twee kon scoren. Dat team is echt bizar slecht. Op naar de volgende ronde.

Die regel dat je bij de dichtstbijzijnde lijn eruit moet zou nog wel eens akelige gevolgen kunnen hebben in bepaalde stadions tijdens sommige wedstrijden.

Zo, kunnen we nu met ze alle ff bijkomen?

Van een kansloos uitzicht, toch naar een 3-2 overwinning geknokt, en alles ligt in de return nog open. Wow, wat een heerlijke slotfase zeg van Psv. Echt krankzinnig, en wat ben ik ontzettend blij dat we toch nog hier winnen, want Basel heeft het echt niet verdiend. 2 kansen, 2 goals. Maar voor de rest, zag je ze niet.

Haha, wow. Kan nog steeds niet geloven dat we in de slotfase het nog helemaal hebben omgedraaid. Heerlijk zeg.

Voor de rest was eerste helft dik redelijk met een uitstekende Bruma. Verdediging blijft toch wel armoedig, en hopelijk komt Baumgartl snel. Verder moet Bommel echt nog wel wat gaan puzzelen aan zijn opstelling. Een echte spits mis ik nog altijd. Tuurlijk maakt Malen hem nog wereld's op het eind, maar toch mis ik het. Lammers maakte bijvoorbeeld wel een echte spitse goal. Aan het middenveld, moet die ook echt aan werken.

Zoet mag wel per direct vertrekken van mij. Wat een middelmatige keeper is dat geworden zeg. Sorry zeg, maar hoe kan je zo keepen bij de 1-2? Jezus man, wat slecht.

Maar goed, we hebben hier gewonnen. Hopelijk maken we het in de return af. Eerst nog Ajax tussendoor. Scheidsrechter was trouwens een drama, die had volgens mijn een Basel shirtje aan.

23 juli 2019 om 22:28

Laten we hopen dat Unnerstal de kans krijgt. Is in alle opzichten een betere keeper.

23 juli 2019 om 22:42

Gelukkig wel, maar echt dit had echt te maken met het mentale gedeelte. Bedoel Psv heeft zoveel meer kwaliteit. Basel is gewoon een matige team. Alleen Psv heeft nauwelijks ervaren spelers of zij die iig, de rust en controle kunnen bewaren. Voetballen met een killermentaliteit zonder enig spanning. Ze begonnen goed en je zag dat Basel weinig in te brengen had, maar als het niet lukt dan moet je mentaal sterk zijn en geduldig zijn. Blijven voetballen en niet zomaar voetballen op geluk en steeds verkeerde keuzes maken en dat werd steeds erger, vond ik. En bij het einde zie je weer duidelijk dat ze het wel kunnen wanneer ze wel moesten. Hopelijk komt een fitti Ibi er snel bij, want ik denk dat hij dat wel kan opbrengen. De ervarenheid en rust in het spel op het middenveld en naar voren toe. Dit mag Psv gewoon niet weg geven, echt Basel is zo matig.

23 juli 2019 om 22:01

Die was samen met gutierrez ook echt slecht. Maar zal eerder de verdediging te koop zetten, hopelijk gaan de nieuwe gasten het beter doen. Voorin is het smullen met Bergwijn en Malen.

23 juli 2019 om 22:11

Ik wel, moest toch de verbinding zijn tussen de 10' en de aanval. Wat deed hij? Non-stop tikje breed op Sadilek.

23 juli 2019 om 22:42

Het moest ook wel allemaal van hem komen hoor. Waar was Rosario steeds bij de opbouw? En Bergwijn is niet echt de aanspeelbare 10. Vond dat Guti amper opties had omdat iedereen om hen heen te statisch was. Nee, 10x liever Guti dan Hendrix.

23 juli 2019 om 22:54

Liever Guti dan hendrix maar dat is niet omdat Guti zo goed speelt. Vooral omdat Hendrix er helemaal niks meer van bakt.

Pff... Het verschil tussen de verdediging en de aanval is wel erg groot.

Kunnen we bij deze afspreken dat jullie Berghuis met rust laten, PSV-ers?

23 juli 2019 om 22:09

Ik snap niet wat PSV met Berghuis zou moeten, zeker als Bergwijn en Lozano blijven.

23 juli 2019 om 22:43

Na vandaag zie ik anders liever Berghuis dan Lozano op rechts. Ook als die blijft, aub passeren. Mag voor Berghuis van mij..

23 juli 2019 om 23:03

Haha, Lozano is lang geblesseerd geweest en heeft 30 minuten tegen Wolfsburg gespeeld voor vandaag. Welja hij kan er helemaal niks meer van ineens en we moeten hem gratis wegdoen. Tuurlijk, hij speelde beroerd vandaag, maar het seizoen is pas net begonnen. Dat vragen om die gele kaart was misselijk, daar moet de scheids hem meteen aan Lozano zelf geven.

Goed dat psv hem toch nog wint. Zeer goed voor het Nederlandse voetbal. Dat er in de verdediging nog wat nodig is ziete iedereen, maar een spits lijkt mij ook erg nodig. Of Lammers eerste spits maken. Nu heb je er vier die alleen rennen en pingelen, maar nul samenspel. Alles is gebaseerd op toeval. Bergwijn is ook geen tien. Dat overzicht heeft hij niet.

23 juli 2019 om 22:11

Lammers zou dat wel kunnen. Malen is inderdaad geen spits, maar hij is wel dreigend aan de bal en is altijd op zoek naar de goal.

23 juli 2019 om 22:30

Klopt, dat hebben ze allemaal bergwijn, lozano, mahlen, bruma en misdchien ook berghuis. Allemaal prima spelers, maar ze missen iemand om omheen te spelen.

WoW, gefeliciteerd PSV en Nederlands voetbal. Wat zat ik me op te vreten met de 1-2 (heel dom van Dumfries en slecht gekeept van Zoet), maar wat een veerkracht erna! Niet meer dan lof dat ze toch de wedstrijd naar zich toe trekken. Leuk voor Gakpo en Lammers, deden het in die paar minuten beter dan de Mexicanen, die had Van Bommel beiden niet moeten opstellen.

23 juli 2019 om 22:11

Ik zie liever Guti dan Hendrix. Maar Lozano was wel zwak idd.

Weer eens even reageren na een lange tijd. Een ding is duidelijk: we hebben een aanval met enorm veel potentie maar achterin is het echt schroothoop. Hoe sneller Timo komt hoe beter. Hoewel Luckassen het niet onaardig deed had hij toch wel een cruciale fout bij de 1-1. Ook de scheidsrechter was zwaar ondermaats vind ik.

Dit PSV is wel een interessant experiment. Een zeer grillige ploeg dat duidelijk nog op zoek is naar vaste ritmen.

23 juli 2019 om 22:13

Bij de 1-1 is het niet alleen Luckassen. Viergever en Sadilek staan op onverklaarbare wijze allebei linksback en ook nog eens buitenspel op te heffen. Luckassen werd daar echt een oor aangenaaid.

23 juli 2019 om 22:49

Je vergeet het middenveld te noemen. De verdediging is matig maar ik vind geen enkel idee achter het middenveld. Rosario is nog altijd vaak onzichtbaar tijdens de opbouw. Guti moet alles zelf doen terwijl iedereen stil staat. Missen echt een type afellay daar, die bal tenminste komt halen en in beweging is. Verder helemaal eens met baloog, Luckassen moet eerst Dumfries zijn fout oplossen, probeert zelfs nog buitenspel te zetten, en ziet vervolgens knap afgemaakt worden in de korte hoek, die een PSV keeper stiekem toch wel moet pareren.. graag Viergever eruit voor Baumgartl en Boscagli erlangs. Unnerstal onder de lat.

Als ik dat geklaag van Van Bommel al weer zie bij de vierde man, als het minder gaat bij PSV, ben ik al weer klaar met hem voor het hele seizoen.
Gewoon bij jezelf te rade gaan Mark.

Mooi om te zien dat er in het artikel over de wedstrijd zoveel Nederlandse supporters van andere clubs ook meeleefde. Daar hoort net zo goed het vervloeken van PSV na het weggeven van de voorsprong en het op achterstand komen bij, maar de ontlading op het einde was gewoon genieten. Verder een terechte overwinning. PSV en Basel waren sommige delen van de wedstrijd allebei niet best, maar PSV was wel duidelijk de betere.

Als ik dat geklaag van Van Bommel al weer zie bij de vierde man, als het minder gaat bij PSV, ben ik al weer klaar met hem voor het hele seizoen.
Gewoon bij jezelf te rade gaan Mark.

Terechte overwinning. John de Jong heeft nog werk aan de winkel mbt de verdediging. Hoop dat Unnerstall de 1e keeper wordt. Zoet gaat niet meer beter worden.

23 juli 2019 om 22:04

Die werk aan de verdediging had bijna gewoon te laat kunnen zijn.. elke blinde bal van Basel was spannend

Mag voor de technische leiding bij PSV toch nu wel duidelijk zijn dat deze verdediging echt niet kan?!

Hoe die tegengoals vallen...
Als je met zulke spelers de CL in gaat ga je er gewoon elke wedstrijd 4 minimaal tegen krijgen.

Als ze Bergwijn verkopen (wat ik wel voor ze hoop overigens!), hij is goed. maar die 40 miljoen is hard nodig om de zwakkere linies te versterken.

23 juli 2019 om 22:14

De technische leiding schijnt al bezig te zijn met verdedigende versterkingen. Hopelijk komen die snel en kunnen ze tijdens de voorrondes gelijk iets betekenen voor PSV. Verder zie ik geen club 40 miljoen voor Bergwijn betalen op dit moment.

Crowdfunding voor Lozano starten om zsm te vertrekken. Wat was hij slecht zeg, hij blijft gewoon voor zichzelf spelen. Je ziet ook aan zijn gezicht dat hij er een dikke P in heeft.

Houdoe en totziens

23 juli 2019 om 22:17

Ja, Lozano had denk ook gedacht dat hij zich in de zwakke Eredivisie zo in de kijker zou spelen bij een grotere club uit een grotere competitie, maar daarvoor is hij gewoon niet goed genoeg. Ik begrijp nu wel waarom zoveel clubs hem links lieten liggen toen hij nog in Mexico speelde en hoe PSV hem dus uiteindelijk binnen kon halen. Begrijp me niet verkeerd, in de Eredivisie absoluut een sterspeler met specifieke kwaliteiten die soms ook Europees van pas kunnen komen, maar bij meer weerstand heeft hij het ook al snel lastig en hij is zeer egoïstisch.

23 juli 2019 om 22:45

Het probleem is dat die ook voor een transfer lijkt te spelen, maar het omgekeerde voor elkaar krijgt

Doen we het weer he? Vandaag weer veel dingen duidelijk. Zoet, Luckassen, Viergever, Dumfries en Lozano ondermaats. Rosario heerser op het middenveld, Guti prachtige pass in de benen elegante middenvelder hoef Hendrix nooit meer te zien. Bergwijn erg goede wedstrijd gespeeld op 10, Bruma wat een beest is dat zegt. Spits van het Nederlands elftal op het EK volgend jaar wordt Donyell Malen of Sam Lammers.

Wat een wedstrijd... Luckasssen, Bruma, Malen en Lammers goed. Zoet, Lozano, Viergever en Dumfries bedroevend. Die slotfase niet normaal. Het gaat nog hele klus worden in de return. Aub Baumgartl en Lammers basis volgende week. Super lief ook de support vanavond van de Ajax, Feyenoord fans en van andere clubs. Bedankt 🙏🙏👊👊👍

Ik heb enkel de laatste tien minuten gezien, maar hoe was sadilek als linksback? Optie als vaste pion?

23 juli 2019 om 22:06

Deed het niet verkeerd. Ze moeten hem alleen leren dat je bij een corner aan de binnenkant van de paal blijft staan.

23 juli 2019 om 22:12

Was niet slecht, maar is duidelijk geen natuurlijke verdediger. Goede stand-in that's it, zie hem veel liever op het middenveld.

Lozano verkopen en bergwijn behouden. Die duitse verdediger erbij en zeker nog wat halen voor op het middenveld. Man man man wat vind ik Rosario het spel vertragen. Vind Hendrix toch beter op die positie.

23 juli 2019 om 22:48

Hendrix had in meerdere situaties de bal verloren door zn slechte techniek

Terecht hoor, Basel kwam alleen maar om hier gelijk te spelen en kregen nog bijna de een unieke kans om te winnen. Vooral dankzij die achterhoede van PSV die vandaag toch op cruciale momenten zeer zwak. Sadilek die aan de verkeerde kant van de paal staat, Luckassen voor rust bij de 1-1 ... Viergever die een keer levensgevaarlijk een counter inleid met een verkeerde pass (die Sadilek).

Het is nog lang niet gedaan, als Basel heeft een uitganspositie waar ze nog best iets mee kunnen.

Genoeg positieve punten gezien. Alleen dat verdedigen is nog een dingetje. Gelukkig zijn ze daar nog mee bezig. De aanval was bij vlagen heel leuk. Iets meer samenspelen en het gaat een mooi seizoen worden.

Lekker hoor. Dit had ik ook nodig op zo n rare dag. Even dacht ik dat het over en uit was en ja hoor laatste minuten. Heeerlijk dit. Volgende week maar afmaken?

Ja het is 1 wedstrijd maar kom op! Laten we even eerlijk zijn.. waarom speelt PSV nog steeds hetzelfde? Terwijl ze geen balvaste spits hebben? Als je zo wilt spelen als PSV moet je 442 gaan spelen met 2 diepgaande spitsen en 2 aanvallende middenvelders! En wat is die Lozano uit vorm zeg! Die deed echt niks goed.. die mocht er van mij na 30m al uit hoor van Bommel. Verder.. dik geluk natuurlijk omdat PSV pas op de 85e minuut ging voetballen. Gefeliciteerd! Nu afmaken daar

Het blijft jammer dat van Bommel zo een laffe waardeloze coach is. Gelukkig dat de spelers hem dit keer redden.

23 juli 2019 om 22:22

Hoezo laf? Dit was de opstelling waar iedereen op zag te wachten.

Mooi, blij voor psv, uitgangspositie niet ideaal maar he een stuk beter dan 10 min voor tijd hehe.

Leuk en aardig se overwinning in de laaste minuten maar PSV gaat de CL sowieso niet halen.

23 juli 2019 om 22:20

Nou, laten we hopen van wel.

23 juli 2019 om 22:24

Ajax gaat de CL ook niet halen is haast onmogelijk na zo'n seizoen

23 juli 2019 om 22:49

Met die 2 verdedigers begint het er wel goed uit te zien

Ik denk dat voor nu het belangrijkste het resultaat is. Alle Nederlandse clubs moeten gewoon eerst aan het resultaat denken. Met de snelheid die PSV voorin heeft moeten ze in de return gewoon op de counter spelen. Basel kwam ook niks doen buiten tweemaal scoren.

Inhoudelijk zou ik als Psv'er erg schrikken van de chaos achterin. Die twee tegendoelpunten mag je op dit niveau gewoon niet krijgen. De 1-2 was helemaal slecht. Aanvallend zie je de potentie alleen lijkt Lozano meer bezig met een transfer dan wat anders. Was alleen maar bezig met zichzelf, inclusief vervelend doen met kaarten vragen. Trouwens van Bommel verdient ook een een paar potjes op de tribune. Waarom gaat hij gewoon niet lekker naast de vierde man zitten?

Al met al zal PSV volgende week echt moeten zwoegen voor de winst. Basel is geen topploeg, maar ze zijn gevaarlijk.

23 juli 2019 om 22:24

PSV had ook veel ruimer kunnen winnen. Je merkt wel dat ze een aanspeelpunt missen voorin. Dat is dus nog wel even wennen voor de aanvallers.

23 juli 2019 om 22:30

Natuurlijk hadden ze ruimer kunnen winnen, maar ze hadden ook die twee tegendoelpunten kunnen voorkomen...
Ik denk dat van Bommel in de return Lammers weer op de bank laat. PSV zal meer willen gaan counteren. Met Bruma, Lozano en Malen heb je dan veel snelheid.

De les voor vandaag is dus: heb je een paar kutverdedigers, dan meer spitsen opstellen.

23 juli 2019 om 22:19

Haha mooie les. En dan ook liefst nog wat jonge Nederlandse spelers

23 juli 2019 om 22:26

Hahaha, dank u.
En extra leuk wat mij betreft: de superbelangrijke 2-2 en 3-2 door eigen jeugd. Lekkah!

Off: Zie jij die JC schaal trouwens nog zitten of denk je ook van laat maar zitten?

23 juli 2019 om 23:47

Ik ga erheen, maar hoop gewoon op een leuke pot. Natuurlijk heb Ik het liefst dat Ajax hem wint, maar lukt dat niet dan slaap ik er geen seconde minder door. Ben vooral benieuwd naar hoe het spel er vanaf de tribune uitziet bij Ajax en hoe de ploegen ervoor staan ten opzichte van elkaar.

Als Nederlandse/neutrale fan, voor alle Nederlandse clubs in Europa uiteraard, vind ik PSV wel heel matig, ben blij dat ze gewonnen hebben hoor, maar hun defensieve niveau en dus de spelers die ze nu hebben achterin, is echt belabberd slecht, en dat gepriegel achterin door naar elkaar toe te spelen is echt ouderwets.. van Bommel laat nog niet veel zien qua tactiek.

23 juli 2019 om 22:51

Wordt gelukkig ook aan gewerkt

Uiteindelijk is Basel niet meer de ploeg die t geweest is maar maakt PSV t zichzelf onnoemelijk lastig. Alle ingredienten voor een luizige aftocht straks. Zou ontzettend stom zijn maar onderschat uitwedstrijden nooit.
Al ket al valt t me toch behoorlijk tegen.
Zou typisch Nederlands zijn als dit weer misgaat.

Oef, zo'n wedstrijd is niet goed voor het hart. Wel prachtige goal op het eind.

PSV heeft het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt, aanvallend maakte Basel haast niets klaar. Concentratie miste hier en daar. Niet zo gek aan het begin van het seizoen, bij de eerste wedstrijd, maar het kan wel eens een dure tegenvaller worden.

Bergwijn, Bruma, Lammers en Malen waren uitstekend. Rosario vond ik degelijk en controlerend spelen. De verdediging vond ik over de hele wedstrijd gezien niet eens zo slecht, maar stond 2 keer te slapen. Dat kun je je misschien in de Eredivisie veroorloven, maar in de CL moet je gewoon 90 minuten scherp zijn. Lozano was erg matig. Voor PSV hoop ik dat ze Bergwijn houden en Lozano verkopen. Maar die heeft zich vandaag nou niet echt in de kijker gespeeld.

Voor de heenwedstrijd heb ik er op zich wel vertrouwen in. Basel heeft misschien 2 uitdoelpunten, maar ze zullen moeten winnen. En ik zie ze PSV ook thuis niet van de mat spelen.

Het zal vanuit PSV allemaal net iets scherper moeten. Wat dat betreft is het wel fijn dat de JC schaal nog tussen de wedstrijden zit. Gelijk een wedstrijd wat ook om het echie gaat.

Goed hersteld van een bijna blamage. Wat was het bij vlagen pover. Met Basel voorop.

Blijf zeggen dat ze in de Bundesliga thuis horen # 'kwaliteit' hahaha! Nee, chapeau gefeliciteerd en veel succes in de return!

Fijn dat ze alsnog de wedstrijd winnend afsluiten maar laten we nou nog maar geen polonaise lopen. Als dit het beste is wat PSV te brengen heeft staat het er gewoon slecht voor. Wat een drama wedstrijd en wat een schande dat zon gemankeerd elftal als Bazel twee keer kan scoren. Met een beetje mazzel kunnen ze nog iets fatsoenlijks kopen in een week tijd, een compleet nieuwe verdediging bijvoorbeeld.

Wordt toch een stuk blijer van Guiterez op het middenveld dan Hendrix. Verder vind ik dat mensen echt overdreven afgeven op Dumfries. Was inderdaad aanvallend niet sterk, maar verdedigend vrij solide. Dat laatste vind ik het meest belangrijk. En levert met zijn strijd en kracht altijd veerkracht.
Verder is Lozano echt drama. Als je dan ziet wat voor rust die Gakpo heeft en spelintelligentie, vind ik dat v Bommel niet lang meer kan wachten om hem te passeren.

Heb ook echt het gevoel dat Bergwijn en Malen totaal geen klik hebben met Lozano, ook buiten het vind. Dat is uberaupt een slechte zaak..

Fijn de overwinning, maar ze zijn er nog zeker niet.

Begin goed PSV. Oogt fris en willen graag.
Bruma laat goede indruk achter meteen en lost veel en misschien wel teveel verdedigend werk op.
Sadilek kon het niet belopen en Dumfries heeft ruzie met zijn motoriek.
1-0 prima en lekker vel.
Dan boem opeens zwaar onnodig 1-1. Vroeg mij af of Basel überhaupt de middenlijn al overgestoken was.
Tweede helft modderde het verder met veel frustraties en om kaarten vragen.
Van Lozano tot een de trainer is het gezeur en de scheidsrechter was Pietluttig en dat werd er niet minder om. Dumfries gooit steeds fout in door meters te sprokkelen. Overkomt een ezel geen tweede keer.. Hij wel!!
Daarna krijgen ze de bal niet weg, corner en deksel op de neus.
Daar staat Basel met nog 10 minuten spelen met 2 kansen op 2 goals.
Ga bij jezelf te raden en bedank Lammers en Malen en weer door..

Aanvallend zie ik wel leuke dingen gebeuren dit seizoen voor PSV . Bergwijn - Malen - Bruma en daarachter nog Lammerts en Lozano. Hopelijk haalt Ibi zijn oude niveau . Verdedigend nog wel problematisch . Niet alleen puur verdedigend maar vooral opbouwend heel erg slecht . Van Bommel zal snel wat keuzes maken . Gakpo erin wAnt die speelt naar voren i.p.v. breed / terug. En Unnerstal i.p.v. Zoet.

Aanvallend heeft PSV genoeg wapens, zeker voor de Eredivisie, maar de defensie is een zorgenkindje. Zijn er niet twee linksbacks gehaald? Sadilek kan natuurlijk niet. Net als Luckassen, die zorgde (bijna) voor de ommekeer vanwege zijn slaapmoment vlak voor rust. Wel geef ik PSV meer dan 60% kans om de volgende ronde te halen, want Basel is nu niet direct de sterkste tegenstander die ze tegen konden komen. Lask Linz moet ook te doen zijn, maar mocht je b.v. Porto treffen in de derde ronde, heb je wel een probleem(pje;-)....

Haha, wat zal die Ajeti balen zeg met zn tijdrekken en uitdagend gedrag naar het psv publiek

Wat was ik blij dat Guti erin eindelijk in stond, maar ik vond hem zeer teleurstellen vandaag, hopelijk laat van bommel hem ene paar weken staan zodat hij vertrouwen krijgt en toch goed gaat spelen, want het zit er ook wel in.

23 juli 2019 om 23:26

Gutti die moeten ze erbij houden. Natuurlijk, er gaat wel eens wat mis maar hij heeft inderdaad wel wat, derde goal was een schot van hem.

vbommel snapt het spelletje,en gaat de PSV machine steeds verder finetunen.prachtig om dit wonder in wording te mogen aanschouwen.

Ja, wat kan je ervan zeggen? Een goede uitslag voor PSV die met hun kenmerkende spelopvatting (opportunistisch en enigszins lafjes) de wedstrijd binnen hebben gesleept. Het niveau hield echter aan beide zijden niet over, dus de amusementswaarde voor de neutrale supporter was niet erg hoog. Voor het NLDs voetbal hoop ik uiteraard dat PSV doorgaat, maar het is zeker geen gelopen race!

Gefeliciteerd psv fans. Het was niet heel best, maar in dit soort wedstrijden gaat het om resultaat. Ik weet niet hoe dit in het psv dna is gekomen, maar dat idee om in de laatste paar minuten (2x) te scoren, maakt het erg lastig voor tegenstanders. Ik hoop dat jullie het in Oostenrijk afmaken.

24 juli 2019 om 00:44

Dan staan ze wel in het verkeerde stadion en verliezen ze 3-0....

Gelukkig nog rechtgezet. Uit gewoon afmaken. Suc6 ✌

Grote delen van de wedstrijd was het tempo veel te laag. Als je deze aanvallers hebt moet je durven ze had in te spelen en hierdoor het tempo hoog te houden. Dit deden ze de eerste 10 en de laatste 10 minuten. Je ziet dat de tegenstander dan in de problemen komt.

Niet echt een fijne uitslag, maar goed zo goed is dat Basel niet, die kan je wel op een gelijkspel houden uit lijkt me.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren