Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Je moet PSV ook helpen, het gaat wel om vijftien à twintig miljoen’

Laatste update:

PSV treedt dinsdagavond aan tegen FC Basel in de tweede voorronde van de Champions League, met de return in Zwitserland over precies een week. Tussendoor staat de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen Ajax op het programma. Valentijn Driessen snapt er echter niets van dat de KNVB deze wedstrijd voor zaterdag heeft gepland en de chef sport van De Telegraaf vindt dan ook dat PSV de wedstrijd in de Johan Cruijff ArenA had moeten boycotten.

Driessen zet zijn mening dinsdagmiddag kracht bij. “Omdat deze wedstrijd veel te vroeg komt. En hij is precies gepland tussen de eerste wedstrijd in de Champions League voor PSV in de voorronde en de tweede wedstrijd. Dan heeft PSV heel weinig tijd en heel weinig ruimte om die wedstrijd te spelen. We hebben vorig jaar gezien dat de KNVB alles in het werk heeft gesteld om Ajax te helpen in de slotfase van het seizoen met de Champions League.”

“Je moet PSV nu ook helpen omdat ze nu de Champions League kunnen halen in de voorronde, hoewel ze ook uitgeschakeld kunnen worden”, vervolgt Driessen zijn relaas. “Maar het gaat wel om tussen de vijftien tot twintig miljoen euro voor PSV met wedstrijden in de groepsfase. Het is natuurlijk doodzonde als PSV dat misloopt omdat ze ook om de Johan Cruijff Schaal moeten spelen.”

Driessen legt de schuld overigens niet alleen bij de KNVB. “Er is een technisch platform, daar zitten clubs en trainers in en ook de KNVB en daar is niet over gesproken dit jaar. Daar zou eigenlijk zo snel mogelijk over gesproken moeten worden, al is dat nu al te laat. PSV heeft al wel een dag respijt gekregen, met de wedstrijd van zondag naar zaterdag. Er had ook veel meer overleg moeten zijn tussen de KNVB en PSV om dit te veranderen. Er staat nogal wat op het spel voor PSV.”

Ben jij het eens met Valentijn Driessen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben t een keer met valentijntje eens

23 juli 2019 om 16:11

T is een veredeld oefenpotje hè. Spee gewoon met een b elftal, doet Ajax ook.

Overigens was deze wedstrijd natuurlijk ook gewoon verplaatst, ware het niet dat de competitie de week erop gewoon begint en ervoor niet mogelijk was ivm reeds afgesproken verplichtingen van beide teams.

Valentijn moet gewoon weer wat te zeiken hebben. Neem die vent echt nooit serieus alsjeblieft.

23 juli 2019 om 16:41

Ja en dat wordt het op deze manier alleen maar meer... Je kunt van PSV, en ook Ajax heeft afwezigen, niet verwachten dat ze hier veel waarde aan gaan hechten.
Als je deze wedstrijd meer wil geven moet je het anders gaan plannen.

23 juli 2019 om 17:57

inderdaad, of laat het spelen door Jong Ajax en Psv, ook prima. Die JC-schaal had al niet heel veel waarde, maar op deze manier maak je het ook nooit groter. Uiteindelijk zit er niemand op de schaal te wachten nu. PSV niet, Ajax niet, de Knvb niet en de fans niet.

23 juli 2019 om 18:14

De Nederlandse teams moeten een keer punten gaan pakken, dan heb je dit gezeik ook niet meer.

Heel veel teams zijn dan al geplaatst voor de groepsfase en er wordt ook nog eens meer verdient door de diverse teams.

Als we zover zijn mogen we zeuren over verplaatsen van datums, maar je zal zien dat het dan niet nodig is.

23 juli 2019 om 16:29

De vraag is niet eens van PSV gekomen, dus volgens mij zien zij het probleem niet en willen ze de wedstrijd lievervwel spelen om zo snel mogelijk in het ritme te komen dat nodig is om Europees te overleven. Valentijn probeert hier gewoon op een onnozele manier populair te doen

23 juli 2019 om 16:48

Ik denk dat iedereen het in zoverre met Driessen eens is dat Europees veel belangrijker is dan deze veredelde oefenpot. Stellen dat PSV niet geholpen werd en Ajax wel is echter vooral ondoordacht iets roepen. De Knvb heeft deze pot een dag verplaatst voor Psv. De rest van de komende twee maanden zitten vol met competitie en Europese kwalificatie. Dan heb je de interland periodes wanneer je deze wedstrijd zou kunnen plannen, maar dan zullen beide teams ook veel spelers kwijt zijn. Tot slot (en misschien wel de beste optie) is de winterstop een mogelijkheid. Maar krijgen we dan weer discussie dat deze twee teams minder rust hebben dan de anderen?

23 juli 2019 om 17:29

Je kunt toch een volledige competitieronde verschuiven zodat deze wedstrijd gespeeld kan worden? Doen ze wel vaker bij de Knvb.

23 juli 2019 om 17:43

@ Kohaku tuurlijk kan dat. Welke ronde stel jij voor? Daarna ff het verzoek van PSV afwachten. Wellicht vindt PSV dit echter helemaal niet zo’n groot probleem en vinden zij dit wel een goede oplossing. Maar he, als de supporters er een punt van willen maken... ik vindt het iig best. PSV heeft net zo veel recht als Ajax.

23 juli 2019 om 17:55

@Kokakhu: dat kan maar waarheen. Daarbij zit de gestelde rust van 2 etmalen ertussen. Als dat ook was vorig jaar met die had de speelronde niet verplaatst geweest. Dus appels met peren vergelijken wat hier gebeurd. Misschien de JC schaal verplaatsen naar het midden van de competitie.

24 juli 2019 om 10:34

je kunt de competitie ronde verschuiven, maar dan komt deze weer net voor of tussen de volgende kwalificatie ronde van de CL / El.
Het is dus gewoon pure stemmingmakerij (ook dat jij nu maar iets roept om populair te doen).

Precies, verplaats deze westrijd ook gewoon? Ik bedoel waarom zou je deze wedstrijd niet later in het seizoen kunnen spelen?

23 juli 2019 om 15:46

Joh, dat dit een probleem ging worden, is al een tijdje bekend. Dan hadden ze de wedstrijd moeten verplaatsen naar eerder in de voorbereiding.. Nu begint het seizoen en deze wedstrijd later spelen gaat elders weer voor problemen zorgen.

23 juli 2019 om 15:53

Dan had de knvb daar eerder over na moeten denken toch.

We hebben vorig seizoen gezien dat er altijd ergens ruimte is om de wedstrijden in te halen.
Dus waarom deze niet verplaatsen om het belang van het Nederlandse voetbal?

23 juli 2019 om 16:03

Bliek. Niet altijd. De bekerfinale is afgelopen seizoen bijv. ook niet verplaatst, terwijl deze ook 'hinderlijk' voor de laatste Tottenham wedstrijd zat. Voor zowel Psv als Ajax is het nu niet meer wenselijk om te verplaatsen omdat het schema in de rest van het kalenderjaar dan te druk wordt. En ik denk dat zowel Ajax en Psv deze Jc schaal met b-spelers af doet, dan het competitieschema drukker maken op een ander moment.

23 juli 2019 om 16:11

Liever met b-spelers*

Wanneer zou deze wedstrijd dan gespeeld moeten worden? Einde van het seizoen kan eigenlijk ook niet, omdat alles dan beslist wordt, er ook een bekerfinale te spelen is en de wedstrijdschema's dan nog overvoller zijn. Ik snap dat het relatief ongunstig is, maar dat kan gewoon worden opgelost door spelers rust te gunnen die het gevoel hebben dat drie wedstrijden in 8 dagen tijd voor hen momenteel nog te zwaar zijn o.i.d.

Edit:
Misschien is een goede oplossing wel een keer rondom interlands ergens, dan hebben de clubs een aantal dagen rust en zou een mooi moment voor zo'n wedstrijd kunnen zijn inderdaad.

23 juli 2019 om 15:43

Nog beter is om die super cup gewoon af te schaffen

23 juli 2019 om 15:45

Zou weinig man om malen denk ik, veredelde oefenwedstrijd waar beide partijen waarschijnlijk met een b-ploeg aankomen zetten.

23 juli 2019 om 16:02

Daarom is de argumentatie van Valentijntje in dit geval niet zo steekhoudend. Prima hoor om te verplaatsen.

23 juli 2019 om 18:58

Ja natuurlijk. Grote onzin deze pot

23 juli 2019 om 15:52

Antonie Wanneer dan wel?
Dat is aan de knvb. We hebben vorig seizoen gezien dat ze een schema zo kunnen aanschaffen.
Wil je zorgen dat deze wedstrijd enige aanzien behoud moet je ervoor zorgen dat beide teams het sterkste kunnen staan. Uiteraard heb je spelers dei interland verplichtingen hebben gehad die er nog niet zijn.

Psv moet hier gewoon met de beloftes komen.

23 juli 2019 om 16:05

De wedstrijd valt niet zo te verplaatsen dat de teams op volle oorlogssterkte komen. Eerder in de voorbereiding en je zit elk jaar ermee dat de sterren van het elftal nog op vakantie zijn, later in het jaar en je zit er elk jaar mee dat teams hun spelers sparen voor de competitie dan wel Europa.

23 juli 2019 om 16:19

Dus eigenlijk afschaffen maar....
Als je deze wedstrijd afgelopen weekend had gespeeld was je toch van de ellende af.
Je kan beide met de spelers die je op dit moment terug prima elftallen neerzetten.
Of je nou een oefenwedstrijd speelt of deze wedstrijd.

En dan kan je gelijk spelen in de formatie die je zou willen. Plus je zit de ploegen die voorrondes moeten spelen ook niet in de weg..

Uiteraard ben je daar nu te laat mee...........

23 juli 2019 om 16:20

Wordt de supercup in italie tegenwoordig niet in januari gespeeld? Of haal ik nu wat door de war? Zou het prima een paar dagen voor de 1e wedstrijd vd winterstop kunnen doen. Daar tegenover: je kan de jc schaal ook zien als een goeie generale voor toch een lastige tegenstander als basel. Al zou de knvb iets meer wissels toestaan bijvoorbeeld, kan je zo ook je mannen sparen die nog niet 100% fit zijn.

23 juli 2019 om 16:23

Als het afgelopen weekend was, dan was het ook nog steeds 3dagen voor de wedstrijd van vanavond?

23 juli 2019 om 16:34

Maykel vorige week zondag dan

23 juli 2019 om 16:36

Bliek. Psv moet vanavond ook al spelen he? Dat heb je even gemist neem ik aan..?

23 juli 2019 om 16:37

@inkemontana

Ik vind het toch wel een stuk belangrijker dat PSV fit in de voorrondes van de CL verschijnt dan dat zowel PSV als Ajax op volle oorlogssterkte de Johan Cruijff schaal spelen. Dat is gewoon een soort van oefenpot.

Gezien de beslissingen van de Knvb vorig jaar mag je er dan toch vanuit gaan dat dat ook de voorkeur van de Knvb geniet.

23 juli 2019 om 16:40

Sirius. Wat is dan het probleem? Ajax en Psv gaan nu met b-elftallen spelen in de jc schaal, prima toch?

23 juli 2019 om 16:50

Ik denk dat Ajax gewoon met de sterkst mogelijke opstelling gaat spelen en wij hier zaterdag allemaal Wzawdb kunnen lezen. Geef ze eens ongelijk.

23 juli 2019 om 17:29

Ajax zal in de sterkst mogelijke opstelling aantreden, maar moet het wel doen zonder Ziyech, Mazraoui, Onana, Tagliafico, Neres en Alvarez. Zo mist Ajax vijf a zes basisspelers en is het dus, net als PSV, absoluut niet op volle oorlogssterkte.

23 juli 2019 om 17:58

@bliek: volgens mij moet een wedstrijd binnen een een bepaalde tijd worden ingehaald. Misschien is het een idee om het richting de winterstop te verplaatsen.

23 juli 2019 om 20:31

Wat nou afschaffen als nl cl7ns gewoon beter presteren. Dan begin je pas in de 3e voorronde en is dit een ideale wedstrijd.

24 juli 2019 om 08:42

Bjp79 Volgens mij is dat met een competitie wedstrijd inderdaad zo.
Maar dit is weer anders volgens mij?

Maar ook dit weet ik niet 100% zeker

23 juli 2019 om 16:33

"wanneer zou deze wedstrijd dan gespeeld moeten worden? Einde van het seizoen kan eigenlijk ook niet, omdat alles dan beslist wordt, er ook een bekerfinale te spelen is en de wedstrijdschema's dan nog overvoller zijn."

Dachten we dat ook niet toen er een hele speelronde verplaatst moest worden? Toen leek het ook allemaal onmogelijk totdat de Knvb anders besloot.

"ik snap dat het relatief ongunstig is, maar dat kan gewoon worden opgelost door spelers rust te gunnen die het gevoel hebben dat drie wedstrijden in 8 dagen tijd voor hen momenteel nog te zwaar zijn o.i.d. "

Tja, als we zo gaan redeneren, hadden we dat ook bij Ajax kunnen zeggen. Die hadden spelers rust kunnen geven aan het einde van het seizoen.

Je kunt na al dat gedoe vorig jaar niet met droge ogen beweren dat PSV nu geen voorkeursbehandeling dient te krijgen. Het is toch een veredelde oefenwedstrijd, dus die kan je prima verzetten. Zeker tot de winterstop zijn er voldoende momenten betreft (zoals je zelf al aangeeft) interlandperiodes.

23 juli 2019 om 16:39

In interland periodes kom je toch net zo goed met b-teams aanzetten? Dan kan je net zo goed nu je b-team inzetten. De jc schaal is voor beide ploegen veel te onbelangrijk om ergens later in het seizoen ertussen te proppen. En dat is ook gelijk de reden dat Psv zelf niet klaagt. Alleen Driessen heeft zin om de moraalridder uit te hangen (wel op het verkeerde moment met de verkeerde wedstrijd, maar goed) en krijgt hier nog een ploegje mensen met zich mee ook. Psv zit er helemaal niet op te wachten om te verplaatsen joh.

23 juli 2019 om 16:42

Verschil is wel dat die hele speelronde verplaatst moest worden, omdat de 2 volle dagen rust niet behaald werden en dit echt de enige oplossing daarvoor was. Dat is in dit geval niet het probleem, omdat PSV nu al 3 volle dagen rust (woensdag, donderdag en vrijdag) heeft tussen Basel en de JC-Schaal en ook al 3 volle dagen (zondag, maandag en dinsdag) tussen de JC-Schaal en Basel. Wat betreft regelgeving is dat dus al niet nodig. Verder zal er vast wel overlegd zijn tussen Ajax, PSV en de KNVB over mogelijkheden om deze wedstrijd naar voren te halen, maar dat dat mogelijk niet kon omdat beide clubs verplichtingen hadden.

23 juli 2019 om 17:30

@nijogeth

Om nu toch maar weer te verwijzen naar vorig jaar:

Ik kan me nog herinneren dat een aantal clubs totaal niet blij waren met de beslissingen van de Knvb en de kosten die daaruit voortvloeiden konden de clubs helemaal zelf ophoesten. Ik denk niet dat we het in dit geval moeten hebben over 'mogelijkheden', want de Knvb heeft vorig jaar wel aangetoond dat er altijd mogelijkheden zijn.

23 juli 2019 om 18:01

Het is nu toch prima geregeld zitten genoeg rustdagen tussen alle wedstrijden. Waar hebben we het over zou ik zeggen.

23 juli 2019 om 20:53

Als je het dan toch over de verplaatsing van die hele speelronde wil hebben, dan mag je me zelf zeggen hoe het dan had moeten zijn, rekening houdend met de volgende dingen:
- minimaal 2 hele dagen rust tussen wedstrijden
- speeldag 33 en 34 moeten alle wedstrijden op hetzelfde tijdstip aanvangen
- in het weekend van de bekerfinale konden de andere wedstrijden niet plaatsvinden, omdat dat vanwege activiteiten niet kon.

Ga nu maar eens puzzelen met het oorspronkelijke schema en dan hoor ik het wel.

23 juli 2019 om 22:54

Je denkt toch niet dat ze hier op in gaan? Schoppen en verwijtende steken naar ajax is veel gemakkelijker, zogenaamd verpakt in kritiek aan de knvb

23 juli 2019 om 17:07

In de winterstop. mooi op boxing day, hoor je mij echt niet klagen.
winterstop is er ten slotte vanwege het koude weer maar al jaren is het niet koud rond kerst

Ik geef Driessen niet vaak gelijk, maar denk dat hij hier toch daadwerkelijk een goed punt heeft. De Europese punten en het geld kunnen zeker in deze fase van het Nederlandse voetbal, waarin we weer langzaam opkrabbelen, cruciaal zijn. Daarnaast denk ik dat ook de hoge heren bij Ajax alle begrip ervoor zouden hebben als deze wedstrijd op een ander moment gespeeld zou worden, zij zullen ook belang hebben bij een PSV die meedoen in de Champions League. Natuurlijk wil Ajax een soort van Bayern München worden in Nederland, maar denk dat ze dat liever op eigen kracht willen bereiken dan dat ze het PSV misgunnen.

23 juli 2019 om 15:58

@bernhard: Dat vind ik zo vals van zowel jou als van Valentijn Driessen. Koketteren dat de Knvb 'alles' voor Ajax doet en nu PSV in de kou zet.

Ook ik ben niet blij met deze wedstrijd komende zaterdag voor PSV en zou het liever ook anders zien omdat de wedstrijden van vandaag en volgende week 10000x belangrijker zijn voor PSV én voor het Nederlands voetbal dan de JC-schaal komende zaterdag.

Maar je kan je ook alleen daarop focussen ipv verwijzen naar Ajax. Het probleem is ook veel groter dan alleen de Eredivisie en de Knvb. Het heeft ook te maken met de supervroege kwalificatie voor Europa terwijl de transfermarkt nog op volle toeren draait. De Uefa zou daar met de betrokken competities goede afspraken over moeten maken (kleinere transferwindow die eindigt als de 1e Europese kwalificatie begint en de kwalificatie later laten beginnen). Maar daarbij moet je dan ook weer rekening houden met interlands etc. Kortom, een zeer lastige kwestie die veel groter is dan Ajax en Psv.

23 juli 2019 om 16:39

Het is toch niet vreemd dat mensen nu zo gaan beredeneren? Wat had je dan verwacht, dat niemand nu dat gedoe van de Knvb rondom de CL campagne vorig jaar erbij zou halen? Met dat soort argumenten kan PSV z'n gelijk halen en dat is niet eens onterecht.

23 juli 2019 om 16:42

Leuke is alleen dat Psv hier helemaal niet zijn gelijk wil halen omdat het verplaatsen naar later in het jaar helemaal niet gunstig voor hen is. Driessen is de moraalridder aan het uithangen en niemand vanuit het kamp Psv

23 juli 2019 om 19:46

Nee, het is vreemd dat vele mensen Ajax erop aankijken en niet de KNVB. Ajax heeft afgelopen seizoen gevraagd om hen te helpen en de KNVB heeft hen (gelukkig) geholpen. Zou PSV het nu vragen, dan zou dr KNVB er inderdaad ook naar moeten kijken en als er een gunstiger moment is, dan de vraag moeten honoreren. Echter heeft PSV dit dus niet gevraagd en moet Ajax er lekker buiten gelaten worden. Ik zeg overigens niet dat jij het over Ajax hebt, maar anderen hier wel.

Hier is al rekening mee gehouden door de wedstrijd op zaterdag te spelen toch? Een week later zit je met de volgende ronde en de 3 weken erna nog. Wellicht kan de wedstrijd dan met kerst gespeeld worden?

23 juli 2019 om 16:12

Volgens mij heb je t artikel niet gelezen of je snapt het niet helemaal.

Het maakt niet veel uit of die wedstrijd zaterdag of zondag is, het gaat er om dat de JC schaal precies tussen de twee belangrijke wedstrijden tegen Basel valt. Daarom zegt Driessen dat die wedstijd op een ander moment moet zodat het niet tussen wedstrijden valt waar een behoorlijk geld bedrag en punten voor de Eredivisie mee te halen zijn.

Nu gaat PSV waarschijnlijk met wat talenten spelen (al zie ik Ajax daarom ook hetzelfde doen) waardoor het opgelost is. Maar je wilt een 'supercup' natuurlijk het liefste zien met de 2 sterkste elftallen.

23 juli 2019 om 16:21

Ik hoorde voor dit bericht al dat iedereen deze cup als een veredelde oefenpotje ziet dus waarom verplaatsen? Dat doe je als je beide belangrijk vind maar dat vind volgens mij niemand. Ook kan PSV de JC wedstrijd gebruiken om wat aanpassingen te doen na de 1e wedstrijd en er je voordeel uit halen.

23 juli 2019 om 17:45

Nouja, het is én te vroeg en het valt tussen de wedstrijden. Dat laatste kun je alleen voorkomen door het eerder te laten spelen, dus dat kon dan al niet. Het maakt op zich niet uit of het tussen beide wedstrijden tegen Basel valt of tussen Basel en evt. Linz, toch? Die wedstrijden sluiten allemaal op elkaar aan. Daarbij begint de competitie ook al direct, dus die komt dan ook weer te vroeg. Waarschijnlijk wordt er aan het einde van het seizoen weer geroepen dat we te laat eindigen voor het EK waardoor niemand vakantie heeft.

Natuurlijk zie je liever twee teams op volle sterkte, maar dat krijg je nu gewoon niet voor elkaar.

24 juli 2019 om 14:52

ow maar ik ben het helemaal met je eens Brynt. Ik wilde alleen nog even uitleggen wat Driessen denk ik probeerde duidelijk te maken. En ik snap het punt van Driessen wel, alleen er zijn, zoals je al zegt, gewoonweg geen betere opties.

Tja, ik had er niet echt bij stil gestaan omdat die JC schaal me niet echt warm of koud maakt (zeker niet nog warmer dan het nu al is), maar als je als Knvb consequent wil zijn moet je natuurlijk die wedstrijd verzetten. Vreemd.

23 juli 2019 om 22:57

Heeft psv een verzoek ingediend dan?

Het is natuurlijk het begin van het seizoen, dus zou je zeggen dat dan meer wedstrijden per week geen probleem zouden moeten zijn.

Toch vind ik dat de wedstrijd best een week eerder had mogen zijn, het is ook leuker voor de supporters als beide teams fris erin gaan, links of rechtsom worden er toch wel internationals gemist.

23 juli 2019 om 16:44

Alleen waren er toen verplichtingen voor beide clubs.

Het was altijd lekker om nog een wedstrijd voor de competitie te hebben waar het nog ergens om ging. Nu met al die voorrondes in europa komt dit gewoon slecht uit en word het als een last gezien. Dan word het treurig als het niet meer serieus genomen word.

Ja Valentijn heeft een punt en Ajacieden gaan het niet leuk vinden! Maarja voor Ajax worden er wedstrijden met een week verplaatst, speelrondes omgedraaid, maar PSV een handje helpen is voor de Knvb dan weer te veel gevraagd. Blijft vreemd allemaal

23 juli 2019 om 16:03

Jammer dat je wijst naar Ajacieden... onnodig provoceren.. Ik zie nl niemand moeilijk doen. Ook jammer dat je er aan voorbij gaat dat PSV zelf ook helemaal niets te spreke heeft gebracht.

23 juli 2019 om 16:04

Waarom zouden Ajacieden dit niet leuk vinden? Uiteindelijk is het in ieders belang dat Nederlandse clubs punten verzamelen. Het wordt ondertussen wel kort dag om het nu nog te verzetten, maar als dat lukt, mijn zegen hebben ze (ja, ik zit zaterdag ook in het stadion).

Zeker een wedstrijd om de JC schaal is niet belangrijk genoeg om Europese deelname voor op het spel te zetten.

23 juli 2019 om 16:07

Wat bazel je nou toch over de mening van de Ajacieden? Het zit afgelopen seizoen zot je nog hoog hè.......
Ik denk dat weinig Ajacieden iets vinden van het verplaatsen van de wedstrijd. Doe niet zo zielig joh

23 juli 2019 om 16:07

Maar wanneer wil je het dan spelen? Er zijn nu altijd voorrondes te spelen. Als je het een week verzet heb je ook voorrondes en anders zit de competitie in de weg. Het is nu alleen zo dat PSV (als) tweede voorrondes speelt in de CL. Het is ook niets om deze wedstrijd pas in december te spelen als het nieuwe seizoen al half gespeeld is dit in tenslotte het openingsduel van het nieuwe seizoen. Ze moeten gewoon of voortaan de competitie later starten (en dan later klaar zijn). Dan kan je eerst de voorrondes spelen en dan deze wedstrijd en daarna pas de competitie starten.

23 juli 2019 om 16:08

Waarom zouden Ajacied het niet leuk vinden? En op welk moment zie je het zitten waar het voor Psv wel goed uit komt? En van Psv uitgaande moet het de volgende Europese voorronde niet in de weg zitten en de competitiewedstrijden niet in de weg zitten. Succes met uitzoeken!

23 juli 2019 om 16:10

Dat Ajacieden het niet leuk vinden slaat op het feit dat Valentijn een punt heeft. Dat is toch jullie staatsvijand die per definitie ongelijk heeft? Rustig aan mensen, was niet provocerend bedoeld, geniet van de zon

23 juli 2019 om 16:18

"dat is toch jullie staatsvijand die per definitie ongelijk heeft?"

En ook dat is onzin, maar dat weet je zelf ook wel. Dat je wat verbaasde reacties krijgt is meer dan terecht, want dat je Ajax fans erbij haalt is ver gezocht en dat doe je dan weer bewust. Lichtelijke provocatie dus.

23 juli 2019 om 16:19

Ah op doe manier fair enough. Ja die betrappen we in Amsterdam inderdaad niet vaak op slimme uitspraken. Hij zou hier een punt hebben gehad, ware het niet dan de Jc schaal ook voor Psv zo onbelangrijk is dat ze die zeker weten liever niet op een ander moment in de weg willen hebben zitten.

23 juli 2019 om 16:19

Alsof iemand bij Ajax op deze wedstrijd zit te wachten. Volgens mij mist Ajax gewoon 5 basisspelers, waarvan Ziyech en Onana nu pas terug zijn.

23 juli 2019 om 16:28

Waarom lok je nou iets uit?
Ik ben het met Driessen eens want ik hoop dat ook PSV CL haalt in het belang vd punten dus ik snap jou punt niet

23 juli 2019 om 22:59

Kan je ff melden waar staat dat psv een verzoek heeft ingediend bij de knvb? Of kom je in het zoveelste artikel janken over ajax?

Dit gaat niet om plaatsing hoor,je mag het hele 2de opstellen.
Geen enkel probleem.

Waarom inderdaad niet verzetten? Ik ben Ajacied, maar vind t bovenal belangrijk dat PSV met de sterkste en friste opstelling die Europese punten kan binnenharken. Die hele JC schaal kan me eigenlijk gestolen worden. Kampioen van NL moet gewoon CL spelen, daar moeten we naar toe.

Hopelijk stellen PSV en Ajax een B-elftal op om een signaal af te geven.

Ook maar meteen vitesse ajax verplaatsen. Want 3 dagen later moeten ze spelen in griekenland. Denk dat voetballers liever een wedstrijdje spelen dan dat ze moeten trainen

Dit is appels en peren vergelijken. In het begin van het seizoen is ritme prettig, aan het eind van het seizoen is extra rust belangrijker. Ik denk niet dat ze bij PSV zo wakker liggen van deze wedstrijd, het is de buitenwacht die er een item van maakt.

23 juli 2019 om 15:47

Aan het begin van het seizoen is de kans op overbelasting juist groter omdat spelers net terugkeren van vakantie. Ik denk dat Van Bommel dit echt niet prettig vindt maar als hij het benoemt is het weer een zeurpiet etc. Het is nooit goed

23 juli 2019 om 17:07

@Sparta heeft PSV zich gemeld bij de KNVB???? Als je het stuk keest hadden ze dit ook vroeg al aan kunnen geven. Ik denk dat PSV er niet zoveel moeite mee heeft. Je kunt die wedstrijd om de JC namelijk ook gebruiken om wat te proberen.

23 juli 2019 om 17:19

Als je het artikel had gelezen dan had je kunnen lezen dat van de kant van PSV geen verzoek of bezwaar is geweest.

PSV zit met de CL, Ajax mist haar halve basiself door internationale toernooien. Prima timing voor die wedstrijd wel.

23 juli 2019 om 16:09

Welke internationale toernooien?

23 juli 2019 om 16:13

Africa Cup en Copa America. Klopt niet helemaal omdat Ziyech en Onana vervroegd terug zijn.

23 juli 2019 om 16:21

Oa de copa (neres en taglafico) daarnaast onana, ziyech en mazraoui met de africa cup. En Alvarez is de komende twee weken nog niet in Amsterdam (transfer officieel afronden duurt zo lang)

Dus je mist als Ajax zijnde je keeper, je beide backs, je beste middenvelder en je rechtsbuiten...

23 juli 2019 om 16:23

Maar natuurlijk niet spelen zaterdag, omdat ze pas sinds gisteren zijn teruggekomen.

Ja ze hebben er alles aan gedaan de JC schaal omzeep te helpen. Alle voorronde zijn van groot belang. Kijk maar hoe schandalig we vorig jaar presteerde en vooral az en feyenoord. Iedereen wil toch dat PSV CL haald, ook alle ajax suporters.

Het verplaatsen maakt totaal niet uit. De JC schaal is al jaren een veredelde oefenwedstrijd. Als PSV slim is sturen ze een aantal reserves het veld in en Ajax zal ook niet met de sterkste 11 spelen.

Hij heeft hier een punt. Of je moet deze wedstrijd spelen wanneer clubs net zijn gestart met de voorbereiding en het als oefenpotje naarzetten (dus bv de 1e week van juli) of over een paar weken. De wedstrijd krijgt elk jaar minder aanzien....ook door de gemaakte keuzes wat betreft locatie en fans.

Appels & peren. Verschuiven is altijd gebeurd binnen hetzelfde speelweekend zoals nu ook voor PSV wordt gedaan.

Dat vorig jaar een complete ronde werd verschoven was vanwege het feit dat iedereen halsstarrig vasthield aan het idee dat ronde 33 voor alle 18ploegen tegelijk moet worden gespeeld.

Vorig jaar speelde Feyenoord ook gewoon de JC-schaal 4dagen voor de EL-kwalificatie.

Driessen heeft een punt deze keer. je moet wel consequent blijven als voetbalbond en alle clubs gelijk behandelen

23 juli 2019 om 16:01

Ja? De vraag is of dat in het begin van het seizoen ook per se moet. In het einde, zoals bij Ajax, was het belastingniveau enorm natuurlijk en was het naar mijn idee te billijken dat daar rekening mee werd gehouden omdat de club nog op alle drie de fronten actief was. Nu zou je bijna zeggen dat je gebaat bent bij een extra 'oefenwedstrijdje.' Waarschijnlijk speelt PSV met Zoet, Dumfries, Luckassen, Viergever, Sadilek, Hendrix, Rosario, Bergwijn, Lozano, Bruma en Malen in de eerste wedstrijd van tegen Basel. Het duel met Ajax zou juist voor spelers die nog niet op niveau zitten of nog moeten wennen aan de nieuwe speelstijl en nieuwe collega's perfect zijn om dan in te passen. Laat Boscagli en Lato spelen, zet Gutierrrez en Ihattaren naast Rosario en geef Lammers of Piroe de kans en wie weet kan Baumgartl in de tweede helft zijn eerste minuten al maken.

Je krijgt natuurlijk het gelul dat elke prijs er een is, maar wat kan gezien de prioriteit van plaatsing voor de Champions League die Johan Fruijtschaal je nou schelen? Gebruik het duel gewoon in je voordeel.

23 juli 2019 om 16:09

@gomes1psv

de supporters die betalen voor een duur kaartje voor zo een wedstrijd zal die JC schaal wel wat uitmaken denk ik

23 juli 2019 om 16:12

Het merendeel van die kaarten worden al weggeven aan de bobo's en veel aan voetbalverenigingen dus dat zal wel mee vallen.

23 juli 2019 om 16:15

Dat gebeurd toch ook? Wedstrijd is verplaatst zodat PSV 24uur meer rust voor de beslissende pot tegen Basel. Net zoals dat vorig voor Ajax (en andere ploegen...) ook werd gedaan.

23 juli 2019 om 23:02

Vertel eens. Wanneer heeft psv een verzoek voor verplaatsing ingediend bij de knvb? Wel een bron vermelden, en dus niet een galspuwend columnpje van driessen en je dikke duim telt ook niet...

Misschien een idee om in het vervolg deze wedstrijd als een soort boxing day te spelen. Standaard de wedstrijd om de JC schaal halverwege het seizoen rond de kerst ergens?

Stel gewoon als Ajax en PSV zijnde 3e keus elftallen op en zeur er verder niet over. Komen nog genoeg cruciale wedstrijden aan.

Ik geef Valentijn niet vaak gelijk in zijn uitspraken. Vaak slaat hij alleen onzin uit, maar nu moet ik hem toch gelijk geven. Ik wil niet zeggen dat je na deze ronde automatisch door bent, maar de kans dat je over twee wedstrijden door bent tegen Lask Linz is toch wel heel groot. Dat betekent dat je automatisch geplaatst bent voor Europees voetbal. Dit is voor de Nederland natuurlijk het belangrijkste (het halen van de groepsfase).

Dat de Knvb de wedstrijd verplaatst van zondag naar zaterdag is natuurlijk geen oplossing, want je speelt daarna nog steeds in Basel. Als de Knvb PSV echt wilde helpen dan hadden ze de wedstrijd wel verplaatst naar een interland weekend o.i.d. Niet het meest ideaal natuurlijk omdat je dan als club veel spelers mist, maar goed... ook Ajax heeft veel geprofiteerd van de verplaatsingen vorig jaar.

En als dit alles niet mogelijk is dan moet PSV maar aantreden met een B-team. Niet zo zeer om een statement te maken, maar puur om de basis 11 rust te gunnen. Uiteraard zou het Ajax sieren wanneer ze hetzelfde zouden doen zodat het toch nog spannend is, maar dit kan en mag je uiteraard niet verwachten. Voor de supporters die wel afreizen naar de Arena is dit natuurlijk wel doodzonde, maar ook zij zullen dat wel begrijpen.

23 juli 2019 om 18:12

Er is helaas geen goede oplossing. Verplaatsen naar later in het seizoen zorgt ook voor problemen. Tijdens interland weekends moeten beide ploegen waarschijnlijk een b-elftal opstellen. Op dit moment zijn spelers nog fit en hebben ze vaak nog wedstrijdritme nodig. In Zwitserland is de competitie al begonnen, dus die spelen ook op zaterdag. Misschien is het wel de mogelijkheid om dingen nog uit te proberen voor de return.

Is het niet een idee deze wedstrijd aan het einde van de eerste seizoenshelft te spelen of aan het begin van de tweede seizoenshelft? Ajax mist een half elftal door allerlei internationale toernooien, PSV zit precies tussen twee cruciale duels in, waarom zou je het duel dan zo graag willen spelen in juli?

Ik vind dit echt onzin.
1. Je hebt net de zomervakantie achter de rug. De spelers zijn uitgerust en moeten best drie potjes in acht dagen kunnen spelen.
2. Spelers die pijntjes hebben of nog niet helemaal fit zijn kun je tegen Ajax sparen, dat zal niemand je kwalijk nemen.
3. Ook Basel moet zaterdag gewoon spelen, de competitie is daar al begonnen.
4. In de competitie kan het juist een voordeel zijn als je al een paar officiële wedstrijden in de benen hebt, terwijl de rest nog op moet starten.

Men verplaatste die wedstrijden van Ajax omdat de club zich in een unieke positie bevond, in een fase waarin vermoeidheid een grote rol speelt. PSV bevindt zich nu in een situatie die zich ieder jaar voordoet. Als je om deze reden de JC-schaal gaat verplaatsen, moet je straks alle competitiewedstrijden rond Europese duels gaan verzetten.

Eigenlijk moet je de hele Johan Cruijf schaam afschaffen als 1 club zowel de schaal als de beker pakt. Valt geen eer te behalen.

Goed punt. De CL halen moet prioriteit krijgen. Eigenlijk niet minder dan als het om een halve finale gaat, want de groepsfase halen is cruciaal

Als PSV had willen verplaatsen, had daar wat mij betreft gehoor aan moeten worden gegeven. Speel hem dan ergens in of rond de winterstop of had daar die bekerronde dat de Europese clubs vrij zijn voor gebruikt in september. Ik heb PSV echter niet gehoord over de Cruijffschaal qua planning, dus in hoeverre die wens er is, is mij niet duidelijk.

23 juli 2019 om 17:24

Driesen wil gewoon het vuurtje opstoken.

Heeft PSV om verplaatsing gevraagd eigenlijk?

23 juli 2019 om 17:36

Nee hebben ze niet gedaan.

Ik ga ervan uit on tegenstelling tot Driessen dat de KNVB met PSV heeft gesproken. In januari was al duidelijk dat Ajax of PSV kampioen zou worden en dus de JC moet spelen. Tevens was ook al bekend dat de kampioen en nummer 2 voorrondes CL moeten spelen. De data van de voorrondes CL zijn ook ruim op tijd bekend. Dus.met de planning van de JC schaal kon je inschatten dat er een kans bestond dat Ajax de dubbel zou winnen een kans die niet als minimaal bestempeld mag worden. Dan weet je ook dat Ajax PSV tot de opties van de JCS behoort. Dus ga ervan uit dat PSV heeft ingestemd met een dag eerder en een B elftal het veld in stuurt iets wat volstrekt logisch is.

Hoe kun dit de Knvb nou aangepraat worden als psv niet eens om een verplaatsing vraagt???

Je beng wel erg afhankelijk, want je hebt verplichte oefenwedstrijden, Africa cup en het seizoen begint op korte termijn. Dus je hebt niet veel mogelijkheden. En je bent afhankelijk van de eigenaar van de Arena en de burgemeester van Amsterdam. Maar ja, daar heeft Valentijn het natuurlijk niet over

Wat een onzin van die Driessen weer. Volgens mij is het in deze fase van de voorbereiding juist lekker als je wat meer wedstrijden speelt.

Deze wedstrijd moet je naar mijn idee gwn aan het eind van het seizoen spelen.

Ach, het is maar een mini prestige prijsje de JC schaal... Stelt in Amsterdam niet veel voor.. Volgens mij komt ten Hag ook niet met de sterkste elftal dus waar hebben we het over..??!!

Alleen in Rotterdam vinden ze het een grote prijs.. Dus zo belangrijk is het niet..!!

Btw, PSV is de nummer 2 en geen bekerwinnaar... De JC schaal had schriftelijk afgehandeld kunnen worden, PSV had gewoon moeten zeggen.. 'wij doen niet mee, geef maar aan Ajax' de beste op alle fronten afgelopen seizoen.!

Wat een geneuzel, wedstrijd is verplaatst. Dinsdag gevoetbald en zaterdag (4 dagen later ) weer, zaterdag voetballen en woensdag weer ( hmmm weer 4 dagen ) denk niet dat dat verkeert is als je kijkt dat er vaak na 3 dagen gevoetbald moet worden. Lijkt mijn zinloos om de wedstrijd te verplaatsen, anders plannen ze toch een oefenwedstrijd in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren