Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Vrees’ bij PSV en Feyenoord doemt op: ‘Ajax twijfelde voorheen daarover’

Laatste update:

Youri Mulder stelt dat Ajax met de miljoenendeals van deze zomer angst inboezemt bij PSV en Feyenoord. De Amsterdammers hebben voor maximaal 86 miljoen en 75 miljoen euro afscheid genomen van respectievelijk Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt. Ondanks het feit dat Ajax het duo gaat missen, stelt Mulder dat men een enorme slag kan slaan op de transfermarkt met de inkomsten.

"Er is vrees bij Feyenoord en PSV dat ze achterop geraken. Door de enorm hoge transferbedragen en deelname aan de Champions League zullen die clubs ook moeten volgen", zegt de oud-voetballer in gesprek met Sporza. "Ajax heeft nu natuurlijk de portemonnee om spelers van tien, vijftien miljoen te halen, over wie ze voorheen twijfelden omdat de som te hoog was."

"Het blijft wel de vraag of Razvan Marin en Quincy Promes het niveau van De Jong en Hakim Ziyech zullen halen. Dat weet je niet van tevoren, maar dat is het leuke aan voetbal", vervolgt Mulder, die blij is voor De Ligt dat de verdediger nu actief is bij Juventus. "Juventus is een mooie club voor De Ligt, maar het eerste gevoel dat je erbij hebt is de enorme geldsom", aldus Mulder.

"Soms werd hij afgeschilderd als een geldwolf, maar zo ken ik die jongen helemaal niet. Zijn zaakwaarnemer (Mino Raiola, red.) heeft het gewoon goed geregeld." De analist geeft aan dat De Ligt zeker een meerwaarde kan zijn voor Juventus. "Hij kan een spits enorm goed het scoren beletten, fysiek is hij heel sterk en mentaal heeft hij als aanvoerder van Ajax ook al veel ervaring opgedaan."

Verwacht jij dat Ajax komend seizoen wederom kampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"Het blijft wel de vraag of Razvan Marin en Quincy Promes het niveau van de Jong en Ziyech halen"

Als dat het criterium is kun je Marin (en alle andere spelers op die plek) afschrijven. Het niveau van de Jong gaat niemand halen, daarom gaat hij voor 86 mil weg.

21 juli 2019 om 10:37

Precies. Denk dat Marin daarom ook net een ander accent gelegd wordt. Met hem en vd Beek zijn er 2 met diepgang nu. En marin heeft meer scorend vermogen dan Frenkie. Dat houdt ook in dat schone niet langer nodig is het hele seizoen (wordt een dagje ouder maar blijft belangrijk).

21 juli 2019 om 10:44

Die Marin is een geweldige aankoop. Geen de Jong of Ziyech maar heeft zijn eigen kwaliteiten. Daar gaan we plezier aan beleven. Verder heb ik zeker vertrouwen in Alvarez en is Promes een zekerheidje voor de Nederlandse competitie. Ben benieuwd of PSV nog kan aanhaken. Dit jaar zal daarin bepalend zijn.

21 juli 2019 om 10:52

Dat denk ik ook Gabstra. Ik denk dat t daarom voor Ajax niet erg is als psv EL zou spelen ipv CL. En daarom doet overmars er ook heel veel aan zoveel mogelijk spelers bij elkaar te houden dit seizoen. Psv kan alleen op langere termijn aanhaken als t financieel een vergelijkbare klapper maakt als Ajax. Maar die hebben nu zon 250 miljoen verdiend met 2 verkopen en de CL.

Als voorbeeld daarnaast. Sinkgraven en kristensen 2 reserebacks zijn voor een bedrag verkocht waarmee nu psv berghuis of baumgartl zou kunnen betalen.

21 juli 2019 om 11:10

Als PSV El haalt en geen CL, hoe is dat dan goed voor Ajax?

21 juli 2019 om 11:19

Steef71 Als psv de EL poule overleeft pakken ze meer punten voor de Eredivisie dan dat ze net zoals de laatste 2 keer in de CL laatste worden met 2 schamele puntjes.

21 juli 2019 om 11:45

@zytto34, met 2 ploegen in de poule die volgens mij allebei de halve finale gehaald hebben is het geen wonder dat ze de ronde niet verder kwamen.
Daarnaast is het ook dubbel wat beter is, punten halen in de EL of geld op halen in de CL. Het verschil tussen de CL en de EL is veel te groot geworden. Het is al lange tijd geen kampioenen bal meer, en is voor de breedte van de sport eigenlijk een gedrocht. De financiele verschillen worden veel te groot.

21 juli 2019 om 11:48

Meer punten voor Nederland, meer geld voor Ajax, best logisch.

21 juli 2019 om 11:51

Zytto je bent duidelijk niet op de hoogte hoe de coefficienten werken. Als PSV zich plaatst voor de CL dan levert dat al 7 coefficientpunten op (3x1 voor gewonnen kwalificatiewedstrijden en 4 voor deelname aan de groepsfase). Tel daarbij de schamelijke puntjes op (2x1 voor gelijkspel) die ze volgens jou gaan halen en je komt uit op 9. In de EL heb je hier al 4 overwinningen voor nodig om er over heen te gaan. EL is alleen rendabel als je echt ver komt, en dat zal volgens jouw redenering niet gebeuren aangezien ze "de laatste 2 keer in de EL" uitgeschakeld werden in de groepsfase of in de eerste ronde na de groepsfase. Je redenering slaat gewoon op niks.

21 juli 2019 om 12:20

onelovechris

"dat denk ik ook Gabstra. Ik denk dat t daarom voor Ajax niet erg is als psv EL zou spelen ipv CL. "

Dat is een misvatting en een voorbeeld van kleinsteeds denken. Als PSV en Ajax de CL halen, krijgt NL 8 extra coefficientiepunten. Dat moet weliswaar door het aantal deelnemers gedeeld worden, maar dan is het nog altijd goed voor 1,6 punt, terwijl de achterstand op nr. 11 welke plaats meestal goed is voor een rechtstreeks ticket voor de CL, 0,775 punt bedraagt. Als PSV ook de CL haalt is dat goed voor NL en dus ook voor Ajax. Niet alleen de punten die Ajax haalt voor NL, zijn goed voor het Nederlandse voetbal, dat geldt ook voor de punten die de andere clubs behalen. Je opmerking is bovendien ook heel vreemd omdat de kritiek op de andere Nederlandse clubs juist is dat ze zo weinig punten wisten te verdienen.

21 juli 2019 om 12:21

@janssen Ik verwijt het psv nergens, maar ook aankomend seizoen als ze de CL halen is de kans weer groot op Bayern-Chelsea-Barcelona-PSG-Liverpool-City aangevuld met Real Madrid-Tottenham-Atletico-Napoli-Dortmund. Voor de coefficientlijst zou het voor Ajax dus gunstiger kunnen zijn als ze 1ste in de EL poule worden dan 4de in de CL poule zoals de laatste 2 keer. De poules waren sterk, geef ik toe, maar volgend seizoen kom je waarschijnlijk weer in zo'n poule. Of je moet echt geluk hebben met Zenit.

21 juli 2019 om 12:29

@sparta_praag Hoezo niet? Als psv in de EL komt overleven ze ook een paar voorrondes, dus die punten kun je er in principe al van af halen. Daarnaast zijn 4 overwinningen in de EL niet gek veel voor psv toch? Bedoel op volle kracht moet psv toch wel in staat zijn 2 keer van Molde, 2 keer van Ojisek en minimaal 1 keer van Fenerbache te kunnen winnen (vrij gemiddelde EL poule als je in pot 1 zit). In de CL kom je gewoon weer bij PSG en Real Madrid of City en Napoli of Barcelona en Spurs in de poule. Daar win je 1 keer incidentieel van en dan vaak als ze met een b-team spelen als ze al geplaatst zijn. Dusja psv kan denk ik zeker meer punten pakken in de EL dan in de CL.

21 juli 2019 om 12:36

Mijn punt is dat jij de uitzonderlijk slechte prestaties die PSV de afgelopen 2 Cl's geleverd heeft nu als uitgangspunt neemt voor wat er komend seizoen gaat gebeuren, wat gewoon onzin is. Dan moet je consequent zijn en dit ook doen voor de EL (nederlaag Osijek, uitgeschakeld worden in poule met Odessa, Zagreb en Ludogorets). In dat geval kom je gewoon tot de conclusie dat PSV beter CL kan spelen.

21 juli 2019 om 12:54

Ja eens, maar de EL nam psv destijds niet serieus met een b-team. Als ze de EL serieus nemen dan kan psv in mijn ogen gewoon de kwartfinales halen. Als ze de CL serieus nemen dan zie ik ze maximaal 3de worden in de poule tenzij ze geluk hebben met de loting.

21 juli 2019 om 10:46

Ik hoop dat Ziyech zal blijven en dat hij op de positie van Frenkie zal spelen. Neres dan weer rechtsbuiten.

21 juli 2019 om 11:05

Ziyech kan niet op 6. Daar heb je spelers met andere kwaliteiten voor nodig. Eiting, Schone, Marin, Gravenberg en Ekkelenkamp(misschien Van de Beek) zullen moeten strijden voor de 6 en 8 posities. Ziyech doet het goed als hangende rechtsbuiten en moet daar gewoon blijven staan.

21 juli 2019 om 11:08

Ziyech kan wel op nummer 10 spelen. Is zelfs zijn favoriete positie volgens mij. Neres dan rechtsbuiten, Dolberg spits en Tadic linksbuiten. Vd.Beek op 8, Marin, Eiting, Blind of Schone op 6.

21 juli 2019 om 11:16

Als je het zo stelt is het een ander verhaal inderdaad. Echter is een middenveld van Marin, Van de Beek en Ziyech wel erg aanvallend ingesteld: de balans is ietwat zoek. Blind blijft waarschijnlijk achterin staan, want anders zou het hele centrum veranderen ten opzichte van vorig jaar. Stabiliteit in de achterhoede is van groot belang. Ziyech heeft overigens afgelopen jaar aangegeven dat hij het fijner vindt om hangend vanaf rechts te spelen dan op 10 te staan. Zijn statistieken vanaf rechts zijn ook dusdanig goed dat ik geen reden zie om hem van z'n favoriete stekje weg te halen.

21 juli 2019 om 11:32

Dat is aan Ten Hag om een middenveld in balans samen te stellen met Ziyech op 10. Het moet namelijk niet weer zo zijn dat Neres op de bank terecht komt mocht hij blijven. Dat kun je hem echt niet meer aan doen. En ook Dolberg moet sowieso in de spits spelen. Dus ik zie Ziyech wel op 10 spelen.

21 juli 2019 om 11:41

Dominquethiem. Het beste elftal moet spelen. En daarin spelen geen argumenten als 'dat kun je hem niet aan doen' of 'Dolberg moet sowieso in de spits spelen' (op basis van wat eigenlijk?). Ten Hag moet inderdaad de balans op het middenveld samenstellen, maar omdat jij met en Ziyech en V. D. Beek daar wil gaan spelen verstoor je juist de hele balans. Vandaar dat Ten Hag dat dus ook niet gaat doen om de balans wel te bewaren.

21 juli 2019 om 12:06

Welk elftal is dan beter volgens jou? Een elftal met Vd.Beek, Schone/Blind en Ziyech op het middenveld en een aanval van Neres, Dolberg en Tadic. Of een elftal met Vd.Beek, Schone en Marin op het middenveld en Ziyech, Dolberg en Tadic in de aanval? Ik zou voor de eerste optie kiezen omdat ik vind dat Neres sowieso moet spelen.
Een aanval met Ziyech, Tadic en Neres zou ook nog kunnen maar ik denk dat Ajax de meeste wedstrijden toch met een echte centrumspits wilt spelen. Met Dolberg of met Huntelaar.

21 juli 2019 om 12:22

Dominquethiem. Wat mij betreft in de topwedstrijden een elftal met. V. D. Beek, Schone, Marin. Ziyech, Tadic, Neres.

21 juli 2019 om 12:26

Daar kan ik inkomen maar in de meeste van de wedstrijden?

21 juli 2019 om 12:27

Begrijp me niet verkeerd. Een opstelling met Ziyech op het midden lijkt me ook heel leuk, maar gaat denk ik tevens niet werken. V. D. Beek is niet het type om meer teruggezakt te spelen, hij begon pas te excelleren toen ten Hag 'm op die'10' posteerde. En Ziyech kan ook niet meer teruggetrokken spelen dan de '10' positie, want dan verpest je zijn aanvallende kwaliteiten. Bovendien moet Dolberg echt alles weer bewijzen en heeft hij bij mij nou niet weer echt het vertrouwen dat hij spelers als Tadic, Neres of Promes op de bank kan houden.

21 juli 2019 om 12:29

Wellicht wat rouleren, maar ik denk niet dat het echt nodig is om Tadic uit de spits te halen.

21 juli 2019 om 12:38

Dus jij gaat voor een middenveld met Vd.Beek, Schone, Marin en een aanval met Ziyech, Tadic en Neres?
Ik vind Tadic tegen sterkere tegenstanders geweldig in de spits maar tegen kleinere tegenstanders die teruggetrokken spelen lijkt hij meer moeite te hebben in de spits. Ik zou dan eerder met Dolberg of met Huntelaar in de spits spelen. Wel bizar trouwens dat er dan een aankoop van 16 miljoen op de bank terecht gaat komen met Promes. Maar goed misschien wordt Ziyech of Neres nog verkocht waardoor Promes wel in de basis komt te spelen.

21 juli 2019 om 13:35

Tadic heeft er 28 ingeknald in de ED. Deze man kan overal spelen.

Mijn ideale basis is

Neres-Tadic-Promes
Ziyech (10) - Donny (8) Marin (6).
Tagliafico-Blind-Alvarez-Mazraoui.
Onana

Kwalitatief een geweldige basis en dan hebben we spelers als Schone-Schuurs-Veltman-Dolberg-KJH -Martinez op de bank. Aangevuld met talenten als Timber-Lang-Dest-Traore.

21 juli 2019 om 13:38

Ziyech kan gewoon prima op 10, maar ten hag zet hem hangend op rechts in een vrije rol. Hij staat nooit echt rechtsbuiten. Hij zwerft over het veld en is verdedigend uitstekend. Hij kan prima op het middenveld.
Schone, Donny en Marin hebben zijn verdedigende kwaliteiten niet.

Ziyech wordt geprezen om zijn aanvallende spel, maar verdedigend is hij ook van grote klasse.

21 juli 2019 om 13:12

Ajax is er kwalitatief qua basiself erop achteruit gegaan, dat staat vast, hoewel je nooit van tevoren kan zeggen hoe Alvarez en Marin zich gaan ontwikkelen. In de breedte is Ajax juist enorm veel sterker geworden, wat met het oog op blessures, schorsingen, rust en het inbrengen van wissels wanneer spelers niet in de wedstrijd zitten, heel goed uit kan pakken. Voorbeeldje: vorig seizoen was Tagliafico geschorst voor Juve uit. De noodgreep was dat Mazraoui naar links ging; toen die al vroeg in de wedstrijd uitviel was de door blessureleed onzekere schakel Sinkgraven zijn vervanger. In de kwartfinale CL wil je niet eens zo starten, laat staan dat je Sinkgraven wil inbrengen. Spelers als Dani de Wit en Ekkelenkamp wil je ook niet op de bank in de KO fase Cl.vreemde positie te spelen.

Ajax heeft vorig seizoen onzettend veel geluk gehad dat de 11 basisspelers heel bleven en er nauwelijks schorsingen waren. Achter die 11 spelers had Ajax Neres, Huntelaar en een volgens EtH niet fitte Dolberg, maar daarna kwam qua kwaliteit een gat naar jeugdspelers en net niet spelers. Dat gat heeft Overmars nu weten te overbruggen, waardoor Ajax over een heel seizoen gezien beter zou moeten kunnen presteren.het wordt minder puzzelen voor EtH als er spelers ontbreken en spelers hoeven ook niet onverwacht op een voor hen vreemde positie te spelen.

Overigens denk ik dat Alvarez weleens zou kunnen verrassen wat ik van hem gezien heb. Hij lijkt mij een hele goede, intelligente speler. 28 interlands voor Mexico zijn daar een indicatie van.

Ik denk dat het nu nog "meevalt", maar als het Ajax lukt om nog een jaar de groepsfase te overleven met mooi voetbal zie ik het echt somber in voor PSV en Feyenoord.

21 juli 2019 om 10:39

Ach, als ze straks de verkeerde trainer aanstellen als ten Hag weg gaat kan het ook zo weer een seizoen ruk zijn.

21 juli 2019 om 11:03

Tuurlijk kan het dan ruk zijn, maar dan is het de vraag of je met de individuele kwaliteiten van onze spelers gewoon kampioen wordt. Bayern had bijvoorbeeld ook een ruk seizoen met een verkeerde trainer, toch pakken ze weer de BuLi puur door kwaliteit. Stel Ajax haalt nu echt 4 keer op rij de CL met Ten Hag en ze blijven grote verkopen en aankopen doen, wie zegt dan dat een ruk seizoen per se een seizoen moet zijn waarin je niks wint.

21 juli 2019 om 13:04

@kohasku, trainers worden zwaar overschat. Een trainer legt uit hoe hij wil dat er gespeeld wordt, maar zodra die bal rolt zijn het de spelers die het doen. Het is uiteindelijk de kwaliteit van de spelers dat bepalend is.

Kovac' beste spelers waren geblesseerd en daarom had hij een moeizame start. Bayern heeft uiteindelijk de Bundesliga moeiteloos opgerold, omdat hij zijn beste spelers weer terug had. Kom ik meteen weer terug naar mijn eerste alinea.

Zet een geachte toptrainer zoals Mourinho, Guardiola of Klopp nu bij Feyenoord neer, en dan wordt Feyenoord nog steeds geen eerste of tweede. Net zo goed als dat b.v. een Robert Maaskant met Bayern weer de titel zou pakken.

Het antwoord op die vraag is nee. Ajax gaat er nog steeds op achteruit als het haar beste spelers moet vervangen. Alvarez, Marin en Promes zijn mindere spelers dan De Ligt, De Jong en Ziyech. Ik ben echter wel van mening dat Ten Hag door het aanpassen van wat facetten van ons spel, ook weer een ploeg kan smeden die een erg hoog niveau kan halen. Als Alvarez definitief komt en niemand meer vertrekt, is deze selectie echt absurd sterk voor de Eredivisie en ook zeker in de breedte.

21 juli 2019 om 13:06

Niets aan toe te voegen.

21 juli 2019 om 14:32

@De Toekomst

"het antwoord op die vraag is nee. Ajax gaat er nog steeds op achteruit als het haar beste spelers moet vervangen."

Je redenatie klopt niet omdat je de fout maakt om spelers als individu te beoordelen, terwijl voetbal een teamsport is. Het geheel is altijd meer dan de som der delen. Zelfs als Alvarez minder zou zijn dan De Ligt, hetgeen ik een voorbarige conclusie vind zolang hij nog geen wedstrijd heeft gespeeld, maakt dat voor de ploeg niets uit als hij hetzelfde rendement weet te halen. Hetzelfde geldt voor Marin en De Jong. Het beste team bestaat niet uit de elf beste spelers, maar uit de beste elf. In mijn optiek gaat Ajax er ondanks het vertrek van De Jong en De Ligt, niet op achteruit, maar juist op vooruit omdat de selectie in de breedte veel sterker op is geworden en de spelers die wel zijn gebleven de wedstrijden die vorig jaar in de CL zijn gespeeld, in hun bagage meenemen. Marin en Alvarez zijn andere spelers dan De Ligt en De Jong en Ajax zal normaliter dan ook anders gaan spelen. Maar anders hoeft niet perse slechter te zijn. Bergkamp was wat kwaliteit betreft ook een betere speler dan Litmanen, maar ook een heel andere speler waardoor Litmanen de 10 positie ook heel anders invulde dan Bergkamp, iets waar de ploeg als geheel niet slechter van werd. Wellicht gaat Ajax er op de korte termijn iets op achteruit omdat er nieuwe spelers moeten worden ingepast, maar op de lange termijn hoeft dat niet perse zo te zijn. Je kunt het vergelijken met een regenton, die is vooral bedoeld om water op te vangen. Een mooie nieuwe regenton is natuurlijk veel mooier om te zien dan een oude verweerde bak, maar zolang die laatste waterdicht is en het water weet binnen te houden, maakt het voor het resultaat natuurlijk niets uit.

Verschil in het budget is natuurlijk enorm maar of dat nu ook in resultaten zichtbaar gaat worden is maar de vraag. Op de verdedigers na heeft PSV bijna hetzelfde team als vorig seizoen, dat hele seizoen mee deed. Wel of geen CL (juist toen ze CL speelden behaalden ze resultaten). Daarnaast zijn spelers zoals Gakpo, Malen etc ook een jaar meer ervaren. Enkel de vervanging van Luuk is de vraag, of die degelijk opgevangen wordt.

21 juli 2019 om 10:46

Arnavut1,

Zou geweldig zijn als Psv en Ajax allebei weer in de groepsfase komen, zal beide penningmeesters gelukkig maken en ook de andere clubs kunnen in de toekomst als deze twee nog wat extra punten pakken mogelijk wat later instromen.

We moeten weer terug naar de tijd dat je automatisch in de groepsfase komt, denk dat AZ, Feijenoord en Utrecht ook nog wel de nodige punten zullen pakken.

Hoop uiteraard er op dat mijn cluppie de beste resultaten zal hebben, maar dat zullen jullie ook wel voor je eigen club wensen.

21 juli 2019 om 10:50

Precies, hoe fantastisch zou het zijn als Ajax en PSV vast in de CL groepsfase komen. En dat Feyenoord en Az ook elk jaar vast in de EL groepsfase komen.

Hahahaha ik vind Youri Mulder toch wel echt de grap van de Nederlandse televisie. Alles is hier al over geschreven of gezegd, en Youri Mulder komt na alle eerdere meningen met een samenvatting in andere woorden. Het lijkt wel alsof Youri Mulder altijd even gebruikt wordt door journalisten voor een korte samenvatting van de afgelopen 3 weken. Wat mij betreft halen ze deze man van de Nederlandse tv af. Volgens mij zijn alle open deuren al een keer ingetrapt.

21 juli 2019 om 10:58

Van de Nederlandse tv afhalen helpt niet als hij zijn uitspraken voor de Belgische zender Sporza doet

21 juli 2019 om 11:06

Die Youri moet Feyenoord buiten de discussie houden. Zo hou je dat belachelijke verwachtingspatroon in stand,terwijl die ploeg niets met Ajax of PSV van doen heeft. is geen ploeg die gebouwd is om titels te pakken, moet komend jaar alle zeilen bijzetten om hun plekkie te consolideren.

21 juli 2019 om 11:55

PSV is nog steeds gewoon op eenzame hoogte met Ajax hoor. Ze zullen aankomend seizoen gewoon het grootste deel van hun wedstrijden met 2 vingers in de neus winnen. Enige probleem is dat wanneer het niet loopt, ze geen De Jong meer hebben die hem in de 88e minuut weer in het doel kopt. Kijk alleen al naar de transfersommen die ze voor Lozano & Bergwijn kunnen vangen, daar kan behalve Ajax geen Eredivisieclub aan tippen.

21 juli 2019 om 12:32

Ik denk dat je de eredivisie dan ook in een 3 trapsrakket moet bekijken als je 't op de transfersommen baseert. Ajax verkoopt zijn 2 toppers haast voor het dubbele van de bedragen die voor de 2 toppers van Psv te ronden gaan. De geruchten voor de 2 Psv toppers zijn haast het dubbele voor wat er voor Berghuis gevraagd gaat worden. Dus 1. Ajax met een aardig gat richting Psv. 2 Psv met een gapend gat richting Feyenoord. 3. Feyenoord of wellicht Az of Utrecht.

"Het blijft wel de vraag of Razvan Marin en Quincy Promes het niveau van De Jong en Hakim Ziyech zullen halen. Dat weet je niet van tevoren, maar dat is het leuke aan voetbal"

Het lijkt me echt een fantastische baan, analist zijn... Het maakt echt niets uit wat je ergens van zegt.

Ik denk dat er voor Psv nog niet veel aan de hand is hoor.
Psv is de afgelopen 5 jaar 3 keer kampioen geworden en Ajax pas 1 keer. Dus we moeten ook nog niet gaan overdrijven dat het financiële gat te groot wordt.
Psv kan ook gewoon zo'n 175 miljoen aan inkomsten binnenhalen door verkoop van Angelino 12 miljoen, Luuk De Jong 15 miljoen, Pereiro 15 miljoen, Lozano 30/40 miljoen, Bergwijn 40 miljoen, Dumfries 20 miljoen, 40 miljoen aan CL inkomsten. Nou dat komt redelijk in de buurt van de 260 miljoen aan inkomsten wat Ajax heeft binnen gehaald wat een uitzonderlijk sterk jaar heeft gedraaid. Maar dat zal Ajax niet ieder seizoen hebben naar verwachting.
Feyenoord zal wel wat moeten gaan forceren want hun selectie is in totaal maar zo'n 50 miljoen waard.
En ook Psv kan aankopen van ongeveer 15 miljoen doen, kijk maar naar Bruma. Uiteindelijk was het sportieve verschil maar slechts 3 punten in de competitie.

21 juli 2019 om 10:49

Angelino is al weg voor de helft. Verder zal psv ook die bedragen niet gaan ontvangen.

21 juli 2019 om 10:59

Voor de helft? Angelino is voor 12 mil weggegaan hoor.

21 juli 2019 om 11:22

Dan klopt het toch wat hij zegt? Of ben je zo'n azijnzeiker die dit leest als 12,5 mln hahahaha.

21 juli 2019 om 11:30

JarnoGout beweert toch dat Angelino voor de helft van 12 miljoen is weggegaan, dat klopt niet?

21 juli 2019 om 11:37

InkeMontana dan is het misverstand. DominiqueThiem heeft zijn bericht aangepast zie ik. Er stond eerst dat angelino verkocht kon worden voor 25 miljoen waarna Jarno reageerde dat angelino al voor de helft weg was namelijk die 12 miljoen dus. Ik dacht dat jij dat bericht van Jarno interperteerde als 12,5 miljoen en dus zuur deed over die 5 ton, maar jij reageerde toen DominqueThiem zijn bericht had aangepast.

21 juli 2019 om 11:46

Ahjaa ik zie inderdaad niet op de app wanneer een bericht is aangepast. Dat verklaart een hoop

21 juli 2019 om 10:50

@dominique, PSV heeft 40 miljoen uit de CL Behaald, 15 miljoen van Luuk De Jong en 12 miljoen van Angelino, rest is nog niet verkocht kan je nog niet over oordelen natuurlijk.
Is natuurlijk nog een hoop geld, want dat is 67 miljoen bruto wat je hebt ontvangen.
Want als je dat rijtje plaatst kan Ajax ook neerzetten van Neres gaat nog wel een miljoen of 40-50 opleveren, Vd Beek ook, Ziyech 30 miljoen , Tadic zal ook rond de 20-25 miljoen opleveren, heb je nog Tagliafico die nog een miljoen of 15-20 miljoen zal opleveren, Blind ook rond de 20-25 miljoen, Onana rond de 25 miljoen..
Ja give me a break, dat is speculeren, en je weet niet voor hoeveel ze vertrekken.

21 juli 2019 om 12:46

Ik ben bang dat er voor PSV wel iets aan de hand is. Dit is nl. het eerste seizoen dat Ajax het salarisplafond heeft losgelaten en in financieel opzicht schiet Ajax omhoog en zijn ze kampioen geworden (dat PSV de laatste 5 jaar 3x kampioen is geworden, was in de periode dat Ajax nog vasthield aan dat salarisplafond). Als dit een aantal jaren het geval blijft, zal het gat tussen Ajax en PSV ook op het veld zichtbaar worden.
Vorig jaar werd veel verbloemd door de vele bizarre ontsnappingen in de laatste minuten.

Het gat tussen Psv en Ajax met Feyenoord was er al en zal niet 123 gedicht zijn.
PSV won vooral de eerste helft van de competitie zijn wedstrijden ook vrij eenvoudig. Dat zie ik ook komend jaar wel weer gebeuren.
Vraag is wat het transfer window ons nog gaat brengen. Wie gaan nog weg bij Ajax en Psv. Dus Ajax wordt echt niet zo maar even kampioen lijkt me al denk ik wel dat beide een gat gaan slaan met nummer 3

21 juli 2019 om 10:46

Nou, dat zie ik dus niet gebeuren. Stabiele spelers als Schwaab, Angelino en De Jong zijn vertrokken en levert PSV 3x kwaliteitsverlies op. Verder ben ik van mening dat simpele spelers als Viergever, Dumfries, Rosario, Hendrikx, Bruma te weinig voetbal in zich hebben. Het zijn spelers die hard werken, fysiek sterk of snel zijn. Meer niet. Er ontbreekt voetbal in mijn ogen. Ajax en PSV zijn tot nu toe allebei erop achteruit gegaan, maar de aankopen van Ajax vind ik beter dan de aankopen van PSV en het niveau in onze selectie was al hoger. Tot nu toe denk ik dat het gat tussen PSV en Ajax groter is geworden deze zomer en PSV juist eerder een stap richting Feyenoord en AZ heeft gezet. Met deze selectie zie ik ze niet presteren zoals ze vorig jaar deden.

21 juli 2019 om 10:52

Bruma is anders toch een prima speler hoor.

21 juli 2019 om 11:02

Exact, weinig creativiteit bij Psv. Dat wordt uiteindelijk wel een probleem, alleen Bergwijn en Bruma is niet voldoende.

21 juli 2019 om 11:07

Prima aanwinst, maar geen creatieve speler die de lijnen uitzet en anderen beter laat presteren.

21 juli 2019 om 10:57

Zal even afwachten worden hoe het verlies van Luuk wordt opgevangen, zullen nu toch een andere speelstijl moeten hanteren.

Bij Ajax zijn ze afhankelijk van de vraag of Hakim en Donny blijven, mogelijk zal David Neres nog vertrekken.

Liverpool en Atletico zullen zich misschien nog voor hem melden.

21 juli 2019 om 11:09

Van de Beek lijkt mij het moeilijkste op te vangen. Met Promes is eigenlijk al ingespeeld op het vertrek van Ziyech of Neres en mogelijk komt er zelfs alsnog een speler bij als er een van die twee vertrekt.

21 juli 2019 om 19:49

Maar Promes is toch een flinke stap terug t.o.v. Neres of Ziyech. Promes is heel voorspelbaar

21 juli 2019 om 10:47

Nog niet en voorlopig lijkt het er ook niet van te komen, maar voetbal is voetbal. Morgen kan hij weg zijn. Het vertrek van Kristensen kwam ook uit de lucht vallen.

21 juli 2019 om 12:57

De Toekomst de aankopen van Martinez, Promes en Marin ook en verkopen van Sinkgraven en Wöber ook. De laatste tijd lekt er niet heel veel meer. Behalve bij De Ligt en De Jong dan, maar daar schrijft de hele internationale media over.

Ik als Feyenoordfan had graag gezien dat mijn club zoveel te besteden had ja, dat klopt zeker. Maar vrees? Ik weet het nog niet. De vraag is of Ajax hetzelfde niveau kan evenaren natuurlijk. Je kan geld uitgeven wat je wilt maar de spelers moeten ook daadwerkelijk presteren. Ikzelf, denk dat de kans klein is dat Ajax nog een keer zo kan schitteren in de CL ( Al hoop ik het natuurlijk als voetbalfan wel). Het kan als een kaartenhuis instorten, dus het is gewoon afwachten hoe het straks bij Ajax loopt met al die investeringen.

21 juli 2019 om 10:50

Nou ja, het helpt natuurlijk wel dat Ajax kan blijven investeren. Een aankoop van 9 miljoen krijgt een half jaar de tijd om zich aan te passen, maar deed dat niet voldoende en nu komt er iemand van 15 miljoen voor zijn positie.. Ajax kan doorpakken, terwijl Feyenoord zo'n aankoop niet eens 1x kan doen. Wij kopen Promes voor 16 miljoen, maar als er niemand meer vertrekt kan hij of een andere dure aanwinst zomaar op de bank belanden.. Ajax heeft nu gewoon het geld om goede spelers te blijven kopen tot er iemand bij zit die wel weer een groot succes is..

21 juli 2019 om 11:29

Helder verhaal en dat ben ik met je eens. Alleen, en dat is ook direct het punt wat ik maak. Jij hebt het bijvoorbeeld ook over “om goede spelers te blijven kopen”. Moeten we niet eerst even wachten voor we die spelers daadwerkelijk een goede speler / aankoop kunnen noemen? Voor hetzelfde geldt is het een flop, of kunnen ze gewoon het niveau of de verwachtingen niet aan. Daar zijn wereldwijd zat voorbeelden van; ook in de vijver waarin Ajax vist, dus de speers rond de 15 a 20 miljoen euro.

21 juli 2019 om 11:32

Om de Eredivisie te gaan winnen hoef je dat niveau van afgelopen jaar simpelweg ook niet te halen als we het over feyenoord en psv vs Ajax in de Eredivisie hebben. Tuurlijk de CL was gewoon een "uniek" seizoen voor Ajax in het moderne voetbal, maar Ajax heeft tot nu toe de minste basiskrachten verloren en heeft de verloren krachten het beste opgevangen met Alvarez en Marin. Bij psv heb je bijvoorbeeld nog steeds geen vervanger van schwaab en bij feyenoord wordt vilhena vervangen door een transfervrije bankzitter uit de Championship.

21 juli 2019 om 11:54

Ja maar ook dat zegt allemaa niks. Je krijgt te maken met blessures, schorsingen, spelers die wel of niet in vorm zijn. Het is echt geen zekerheid dat Ajax kampioen wordt hoor. En natuurlijk kunnen we nog over PSV en Feyenoord praten maar de transferperiode is nog niet ten einde. En wat betreft zo’n Liam Kelly, dat is gewoon afwachten. Ik vind nu al dat je vrij denigrerend doet, zo komt het althans over, maar dat deden mensen ook toen bijvoorbeeld Pelle kwam. Kortom; afwachten!

21 juli 2019 om 13:13

Feyenoord moet nu niet meer kijken naar wat zich boven hun afspeel maar een eigen en vastberaden langere termijn visie gaan uitstippelen en dan komt het vast wel weer goed met de club.

Tuurlijk Ajax heeft al voor 56 miljoen ingekocht (als Alvarez door de keuring komt ) maar Ajax heeft ook alleen al op de Transfermarkt een slordige 181 miljoen euro opgehaald bruto.
Daarnaast nog eens de CL miljoenen die in de buurt van de 100 miljoen uitkomen, dan heb je dus een +-280 miljoen inkomsten bruto en 56 miljoen bruto uitgaven aan spelers..
Nou, pfoe... dat is echt ook met geld smijten.. dat is ongeveer een kwart wat je hebt uitgegeven wat er binnen is gekomen, vind ik wel meevallen.
Als ik Ajax was zou ik nog een goede spelverdeler halen, die missen ze nu nog, het liefst Davy Propper mits hij haalbaar is.

21 juli 2019 om 10:59

Proper als spelverdeler??

21 juli 2019 om 11:06

Ja als vervanger voor Frenkie De Jong.
Marin in de rol van Schone, Propper in de rol van Frenkie De Jong, en Vd Beek ervoor.
Dikke prima, nu speelt Eiting of Schone op de plek van Schone, en Marin op de plek van Frenkie De Jong.
Dat is gewoon te matig.

21 juli 2019 om 11:25

Vervanger voor Frenkie? Propper komt niet eens in de buurt , die heeft in beide voeten niet eens de kwaliteit wat Frenkie in zijn linker kleine teen heeft

21 juli 2019 om 13:17

Hij hoeft ook niet zo goed te zijn als Frenkie want zulke spelers zijn zeldzaam maar hij moet heel goed in het team passen.

Hierbij vergeet Youri Psv ook te benoemen. Ik denk dat het gat tussen Ajax,Psv en de rest nu te groot is geworden. Zo kan Psv op het succes van Ajax dit jaar meeliften en vice versa en kan een club als Feyenoord dat niet. Ajax en Psv hebben spelers die zich iedere jaar kunnen laten zien op Europees niveau en hierdoor kunnen de twee clubs ook hogere vraagprijzen hanteren.

21 juli 2019 om 11:04

Ajax hoopt met de goede selectie die ze nu hebben weer in de groepsfase van de CL te komen, de nieuwe ( jeugd)spelers zijn er om een heel brede basis te hebben.

Kansen op het kampioenschap zijn dan mogelijk groter, waarbij je dan ook nog eens direct voor de groepsfase CL geplaatst bent.

Als dat scenario werkt zal er een grotere kans zijn dat Ajax zich meer bij de subtop CL kan vestigen.

Het succes van een financieel gezond verantwoord beleid, is jaren terug al ingezet. Toen kregen we veel hoon, we waren te zuinig, de jeugdopleiding klopte niet meer en we werden te weinig kampioen. Ik hoop dat we nu deze lijn doorzetten met een goede mix aan jeugd en ervaring. Nog steeds investeren in de jeugdopleiding en innovatief blijven. De exodus is vooralsnog beperkt tot De Ligt en De Jong en met de nieuwe aankopen en de aanstormende jeugd, Lang, Gravenberch, Dest, Unuvar, Taylor, Rensch, Salah Eddine, Brobbey kunnen we de komende seizoenen nog veel verwachten. En mogen Feyenoord en Psv een spannende strijd aangaan voor de 2e plaats....

21 juli 2019 om 11:02

Stijgt wel erg hoog naar de bol hé bogarde? "Mogen Feyenoord en PSV een spannende strijd aangaan voor de 2de plaats". Het had gewoon niet veel gescheeld (3 miezerige puntjes/4 als je correct wilt zijn), of PSV was gewoon kampioen geworden vorig seizoen. Je zegt dat het beperkt blijft tot de jong en de ligt, maar dit waren echter wel twee hele hele hele grote factoren in het succes van vorig seizoen (vooral frenkie imo). PSV zal zeker niet op straatlengte achterstand worden gezet omdat het verschil tussen PSV en de rest van de competitie ook enorm is.

21 juli 2019 om 11:08

Klopt het verschil was in mei minimaal, maar gaf ook niet een juist beeld. Qua voetbal en beleving was het in ieder geval goed, dat Ajax kampioen geworden is. Frenkie gaan we zeker missen, maar de invulling op het middenveld zal anders zijn. Ik denk net name dat we De Ligt het hardst gaan missen. Maar goed Alvarez en Schuurs mogen ervoor knokken. Met Veltman en Magallan erachter. Dat is luxe zeker in vergelijking met Psv voor die positie ; Luckassen en verder....

21 juli 2019 om 11:15

Lijkt me zeer ridicuul om een enkele positie te gaan vergelijken tussen PSV en Ajax. Zeker gezien PSV zeer duidelijk (zie baumgartl) nog een top +/-10 miljoen centrale verdediger wilt halen als leider van de nieuwe verdediging van PSV. Om er toch even op in te gaan. Veltman heeft meermaals laten zien dat hij door de mand valt centraal achterin bij Ajax en magallan heeft als aankoop van 9 miljoen euro zoveel indruk gemaakt dat Ajax het niet met hem aandurft als basisspeler volgend seizoen en bijna het dubbele heeft uitgegeven aan een vervanger. Verder moet schuurs het nog maar laten zien (speelt een goede voorbereiding las ik) en zal hij derde in de pikorde zijn achter magallan en Alvarez, dus zijn meeste duels afwerken in de KKD. Luckassen speelt ook echt een zeer sterke voorbereiding voor PSV, dus mocht PSV dalijk baumgartl, luckassen en sainsbury hebben voor de RCV valt er niks te klagen.

Men gaat voorbij aan het feit dat PSV altijd een team op poten kan zetten dat 85% van alle wedstrijden in de Eredivisie redelijk eenvoudig kan winnen. Dan kun je wel een goed team hebben als Ajax zijnde maar als het verschil in punten daardoor nihil is dan is alles open.

Vorig jaar werd hier constant geluld dat het zo goed voor het Nederlandse voetbal was dat Ajax zo goed presteerde.maar nog een zo'n jaar en de Nederlandse competitie is naar de klote.
Het verschil wordt dan zo groot(financieel en sportief) dat de betere spelers nog sneller Nederland zullen verlaten,om de eenvoudige reden dat er hier totaal geen weerstand meer is.wat ze nodig hebben om beter te worden.maar op deze site gaan acht van de tien berichten over Geld,en nog meer geld en alleen maar over geld.en de rest kan ze gestolen worden.probeer een top vijf of zes te creëren in de plaats van een alleen heerschappij van Ajax, en zo zielig op elkaar af te zitten geven.

21 juli 2019 om 11:06

Daarom moeten we waarschijnlijk toch naar een BeneLiga of Ajax en Psv moeten in een Europese Super League gaan spelen.

En daar is deze site ook schuldig aan,want die zijn alleen maar bezig om Ajax op allerlei manieren te promoten Ik kan mij niet voorstellen dat een supporter van PSV AZ Feijenoord of Utrecht zit te wachten op een filmpje van Ajax wat constant op de voorgrond mee draait terwijl je eindelijk ook eens wat over je eigen club wil lezen.

de enige hoop die Feyenoord en PSV hebben is de matige weerstand in de Eredivisie. in principe hoef je geen absoluut topelftal te hebben om van de meeste clubs buiten de top 3 te kunnen winnen maar dat Ajax met rasse schreden Feyenoord en PSV ver achter zich laten is idd wel een zorgelijke ontwikkeling voor deze clubs

21 juli 2019 om 11:35

Niet alleen dat hoor. Ook dat Ajax en Psv de rest van de subtop met rasse schreden ver achter zich laten. En als Feyenoord een nieuw stadion krijgt zal Feyenoord dat ook doen. Dat komt de spanning in de competitie ook niet ten goede. Ook de rest van de eredivisie clubs zal flink mee moeten groeien maar die lijken die mogelijkheden niet te hebben jammer genoeg. Want pas als de rest ook meegroeit hebben we er wat aan. Competitie blijft dan spannend en de Nederlandse clubs kunnen dan beter in Europa presteren.

21 juli 2019 om 12:46

Japie_krekel

"de enige hoop die Feyenoord en PSV hebben is de matige weerstand in de Eredivisie. in principe hoef je geen absoluut topelftal te hebben om van de meeste clubs buiten de top 3 te kunnen winnen maar dat Ajax met rasse schreden Feyenoord en PSV ver achter zich laten is idd wel een zorgelijke ontwikkeling voor deze clubs "

Ik zou me niet teveel zorgen maken omdat er altijd nog zoiets is als de wet op de remmende voorsprong. Wat eigen vermogen betreft, gaan PSV en Feyenoord Ajax niet meer inhalen, maar Ajax moet zich net als de rest van de clubs gewoon aan de FFP regels houden en daarin is de begroting leidend en heb je niet zoveel aan je eigen vermogen. Kijk maar naar Psg, de eigenaar daarvan heeft een investeringsfonds tot zijn beschikking van 350 miljard Euro, maar toch moet de club zich ieder jaar verantwoorden voor het overtreden van de financiele spelregels. De begroting van Ajax is niet zoveel hoger dat die niet meer te achterhalen zou zijn, terwijl Ajax zelf heeft uitgesproken dat men wat inkomsten betreft, in NL aan het plafond zit. Voor PSV en Feyenoord geldt dit wellicht niet of in mindere mate waardoor die clubs dus nog stappen kunnen maken. PSV en Feyenoord behoeven zich pas echt zorgen te gaan maken als de buitenlandse ondernemingen van Ajax gaan floreren, maar dat moet eerst nog maar worden afgewacht. Of als de CL plannen van de grote clubs van de grond gaan komen en Ajax daar deel van gaat uitmaken. Dan zijn PSV en Feyenoord definitief gezien. De kans dat dat gaat gebeuren, is echter marginaal niet alleen omdat de meeste nationale bonden er tegen zijn, maar vooral omdat de Duitse en Engelse topclubs er niets voor voelen en het mijns inziens ondenkbaar dat de plannen zonder hen kunnen worden gerealiseerd. Ajax zou ihet eigen vermogen in de toekomst wel kunnen aanwenden om in eigen beheer een nieuw stadion te laten bouwen om met inkomsten daaruit de begroting te verhogen, maar daar is zoveel voor nodig dat je daarvoor 15 tot 20 jaar moet uittrekken.

We gaan het helemaal zien hoe het nieuwe Ajax eruit zal komen te zien. Ik verwacht een nog meer spectaculair en dwingend Ajax. Kijk alleen al naar de bezetting op elke positie. Dat is geweldig te noemen. Doorbrekend jeugd en de aankopen. Het wordt super spannend voor iedere speler, de staf en de fans. Wat gaat dit Ajax ons voor schotelen. Ik verwacht er enorm veel van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren