Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord vangt bot bij AZ: ‘Sportief geen hele grote vooruitgang’

Laatste update:

Feyenoord zoekt na het vertrek van Jan de Jong en Martin van Geel nog altijd naar een algemeen en technisch directeur. Robert Eenhoorn en Max Huiberts, beiden nu werkzaam bij AZ, zouden volgens ingewijden het best aan het profiel voldoen. Huiberts wees Feyenoord al in een eerder stadium af en lijkt nog steeds weinig te voelen voor een dergelijke overstap.

“Bij AZ is de rek er nog niet uit. Sportief is het momenteel geen hele grote vooruitgang”, zegt de voormalig aanvaller in gesprek met de NOS. “Maar dat wil niets over Feyenoord zeggen. Ik ben nu met AZ bezig en dat is een hele mooie club.” Huiberts was jarenlang werkzaam als technisch coördinator van AZ en nam in januari 2016 het takenpakket van de vertrekkende directeur voetbalzaken Earnest Stewart over.

Eenhorn was eerder ambassadeur van Feyenoord en speler bij de amateurtak. De voormalig honkbalprofessional en -bondscoach is sinds oktober 2014 algemeen directeur van AZ, dat sindsdien steeds dichter naar Feyenoord is gekropen. Voor Eenhoorn is nu plek en voor Huiberts feitelijk ook nog steeds. Rvc-lid Sjaak Troost schoof uiteindelijk zelf door naar de functie van technisch directeur, maar wil dit alleen tijdelijk doen.

Vanaf het moment dat Van Geel bekend had gemaakt dat hij stopte, was Feyenoord bezig met enkele kandidaten, maar dé droomkandidaat werd niet gevonden. "Eerlijk is eerlijk: we hebben de markt goed geïnventariseerd, maar de ideale technisch directeur is momenteel niet voorhanden", zei De Jong destijds in een reactie.

De Jong, voormalig directeur van de NOS, ging in november 2017 aan de slag bij Feyenoord als opvolger van Eric Gudde, die destijds naar de KNVB vertrok. Na een dienstverband van ruim 600 dagen bleek een verschil van inzicht met de raad van commissarissen de reden van zijn vertrek.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit bericht lijkt me niet echt nieuwswaardig. Twee maanden geleden wilde hij niet, dus het zou vreemd zijn als hij nu ineens wel zou willen. Voor Feyenoord is het ook geen ramp. Zij hebben nu een jaar om een nieuwe TD te zoeken, dat zal vast wel lukken.

21 juli 2019 om 00:07

Let maar op binnen twee weken zit Max Huiberts er en is Feyenoord ineens wel een vooruitgang als hij met Eenhoorn mee mag

21 juli 2019 om 08:09

Ach, alleen Eenhorn zou prima zijn. Zou daarnaast voor Ted van Leeuwen gaan. Niks ten nadele van Huiberts, doet het goed bij en voor AZ maar heb Tedje hoger zitten.

21 juli 2019 om 08:19

Dat gaat niet gebeuren. Az heeft vooralsnog de organisatie beter op orde. Ze kunnen nu vol de jacht inzetten om Feyenoord in sportief- en organisatorisch opzicht voorbij te streven. Het is tekenend voor de huidige situatie bij Feyenoord dat Troost nu als td fungeert. Het word nu echt eens tijd dat er een heel sterk persoon daar gaat opstaan om de club te leiden. Klinkt vast gek, maar ik zou Leo Beenhakker eens polsen om als td te fungeren, zijn netwerk is immens en dan komt er iemand binnen, dan kan Troost weer terug. Een goede algemeen directeur.... ik heb geen idee wie die klus kan gaan klaren.

21 juli 2019 om 08:38

Maar tedje wil ook niet naar jullie komen. Hij heeft namelijk bij twente ontzettend veel te zeggen.. succes met zoeken naar de 2 directeuren.

21 juli 2019 om 08:46

Ik ben me er terdege van bewust van de positie en inbreng van Ted. Neemt niet weg dat ik m hoger heb zitten dan Huiberts, daarnaast doet hoop leven

21 juli 2019 om 09:02

Ryanbabel8

"dat gaat niet gebeuren. Az heeft vooralsnog de organisatie beter op orde. Ze kunnen nu vol de jacht inzetten om Feyenoord in sportief- en organisatorisch opzicht voorbij te streven. Het is tekenend voor de huidige situatie bij Feyenoord dat Troost nu als td fungeert. Het word nu echt eens tijd dat er een heel sterk persoon daar gaat opstaan om de club te leiden. Klinkt vast gek, maar ik zou Leo Beenhakker eens polsen om als td te fungeren, zijn netwerk is immens en dan komt er iemand binnen, dan kan Troost weer terug. Een goede algemeen directeur.... ik heb geen idee wie die klus kan gaan klaren."

Ik durf er een kist wijn om te verwedden dat Eenhoorn de nieuwe AD van Feyenoord wordt. Az kan de jacht wel op Feyenoord inzetten, maar kan die strijd onmogelijk winnen, hooguit incidenteel een keer voor Feyenoord eindigen. Feyenoord heeft eenvoudigweg veel meer potentie dan AZ en een begroting die 2,5 keer zo hoog is, waardoor de strijd tussen AZ en Feyenoord er 1 zou zijn als een strijd tussen David en Goliath. David wist Goliath door slimheid te verschalken, maar bij Feyenoord zal dat hooguit tot een incident beperkt blijven. AZ moet Feyenoord nu al voor zich dulden, terwijl als de club eenmaal een nieuw stadion heeft, deuren die nu gesloten blijven, ineens wijd open zullen gaan en de club bovendien extra financiele middelen tot haar beschikking krijgt die alleen al net zo hoog zijn als de gehele begroting van AZ. Het argument dat Feyenoord geen grote sportieve vooruitgang zou zijn, snijdt dan ook geen enkele hout. Dat is nu min of meer de situatie, al weet Feyenoord ook nu AZ al meestal achter zich te houden. Dat zal in de toekomst helemaal zo zijn. Als het stadion er eenmaal staat, zal Feyenoord van clubs als AZ weglopen en zien die clubs Feyenoord nooit meer terug. De financiele middelen die die clubs hebben, zullen daarvoor eenvoudigweg tekortschieten.

Ik neem aan dat van Eenhoorn wordt verwacht dat hij Feyenoord moet gaan voorbereiden op de toekomst, zodat de club onmiddelijk aan de slag kan om het gat met PSV en Ajax te verkleinen als het nieuwe stadion er is en de club kan gaan werken met een begroting die vergelijkbaar is met de Top 2. Zodat die weer een Top 3 wordt. Leo Beenhakker als TD is natuurlijk een heel slecht idee, niet omdat hij daar niet de capaciteiten voor zou hebben, maar omdat hij inmiddels 76 jaar en op die leeftijd natuurlijk niet meer toekomstbestendig is, terwijl Feyenoord haar beleid vooral op de toekomst moet richten. Ted van Leeuwen is inmiddels ook alweer 67 en voor hem geldt dus min of meer hetzelfde. Zijn voordeel is dat hij een formidabel netwerk heeft, maar de vraag is of hij ook als het om het hogere segment gaat waaruit Feyenoord in de toekomst ongetwijfeld haar spelers wil gaan betrekken, met goede aankopen zal thuis komen. Feyenoord is een grote club met een roemrijke historie, er moet toch wel ergens een oud speler te vinden zijn, die verstand heeft van het spelletje en zich ook op zakelijk gebied heeft weten te onderscheiden. Zoals Overmars bij Ajax. AZ behoeft zich overigens geen enkele zorgen te maken als Eenhoorn naar Feyenoord vertrekt, zijn erfenis zal bij Michael Kinsbergen in dezelfde goede handen zijn als de erfenis van Toon Gerbrands die in de handen van Robert Eenhoorn was.

21 juli 2019 om 09:48

Ik doe het je laten hopen dat Eenhoorn naar Feyenoord komt want de club moet echt naar boven toe. Ik wil inhaken op jouw laatste opmerking: de opvolging van Eenhoorn. Dat laat al zien dat er organisatorisch zoveel meer stabiliteit is bij AZ dan nu bij Feyenoord. Hoe knap is die club teruggekomen na het hoofdstuk Scheringa? Feyenoord heeft inderdaad meer potentie, echter wordt dit al zo lang geroepen, maar het komt er maar niet uit. Na het kampioenschap ging het financieel iets beter, maar al weer heel snel was het klaar. Het gat dichten met de top twee? Die zitten niet stil en zijn dan al weg. Het stadion laat veel te lang op zich wachten, wat maakt dat ze van veel te ver moeten gaan komen. PSV inhalen kan (jullie hebben zo'n veel grotere achterban en mogelijkheden), maar aanhaken bij Ajax lijkt mij onmogelijk.

21 juli 2019 om 10:48

Ryanbabel8

"psv inhalen kan (jullie hebben zo'n veel grotere achterban en mogelijkheden), maar aanhaken bij Ajax lijkt mij onmogelijk. "

Ik wil vind het een compliment dat je het over "jullie" hebt terwijl ik al 50 jaar die hard Ajax supporter ben, dat betekent dat ik in staat ben om ook over andere clubs een redelijk objectief oordeel te geven. Dat is lang niet iedereen gegeven. Feyenoord heeft een begroting van 65 miljoen, waarin geen Europees voetbal is opgenomen. Ajax heeft een begroting van 100 miljoen, waarin dat wel is. Feyenoord krijgt als het nieuwe stadion er eenmaal staat, minimaal 25 miljoen aan gegarandeerde inkomsten, dat bedrag kan ook hoger worden. Tel dat op bij de extra inkomsten die het zou opleveren als Feyenoord ook Europees voetbal zou begroten en de club komt aardig dicht in de buurt van de begroting van Ajax. Natuurlijk heeft Feyenoord niet het eigen vermogen dat Ajax heeft, waardoor die club minder risicos zal kunnen nemen als Ajax kan, maar qua begroting kan Feyenoord wel degelijk aanhaken bij Ajax. En de FFP regels gaan uit van de begroting en het principe dat je in die begroting geen uitgaven mag opnemen die hoger zijn dan de inkomsten.

Dus of jij wel of niet gelijk zal gaan krijgen, hangt af van de vraag of Ajax haar begroting verder weet te verhogen en of dat mogelijk is, is nog maar de vraag aangezien Ajax zelf heeft aangegeven dat de club wat dat betreft, in NL aan haar plafond zit. Of dat kan, hangt dus volledig af van de groei van de buitenlandse ondernemingen. Als de plannen van Europese topclubs gerealiseerd zouden kunnen worden en er de CL wordt omgevormd tot een gesloten competitie en Ajax daar deel van zou gaan uitmaken, zijn PSV en Feyenoord gezien omdat de begroting van Ajax daarmee op termijn verdubbeld zou worden. Terwijl de inkomsten uit de CL ieder jaar toenemen. De kans dat het gaat gebeuren, acht ik echter miniem omdat de Duitse en Engelse clubs mordicus tegen zijn en ik de plannen zonder hen zie gebeuren. Mijn verwachting is dat er een alternatief zal komen, dat de nationale competities niet buitenspel zal zetten, maar het voor de kleinere competities nog moeilijker zal maken om de groepsfase van de CL te bereiken. Wel lijkt het erop dat de grote clubs, clubs met een roemrijke historie als Ajax, meer kans willen geven om tot de CL te worden toegelaten, bijv. in de vorm van een Wildcard.

Als het eigen vermogen van Ajax met deze vaart blijft groeien, is de club over een jaar of tien wellicht in staat om in eigen beheer een stadion te laten bouwen dat vergelijkbaar is met dat van Feyenoord. En daarmee nieuwe inkomstenbronnen aanboren om de begroting verder te verhogen. Dan heb je het echter wel over de lange termijn omdat de politiek daarvoor niet alleen haar goedkeuring moet geven, maar ook de bestemmingsplannen zullen moeten worden aan gepast en ter visie worden gelegd, terwijl ook het ontwerp van het stadion en het vinden van een geschikte locatie de nodige tijd zullen vergen. En dan heb je het al snel over nog eens tien jaar. En in 20 jaar kan veel gebeuren.

21 juli 2019 om 11:18

Niets mis met een gezonde 'discussie' over niet jouw club zijnde. We gaan het zien en ik hoop voor de club Feyenoord dat ze er bovenop gaan komen. Concurrentie is namelijk goed en houd je scherp. Er kan veel gebeuren, dus we wachten rustig af.

Een TD gaan we niet vinden en dat hoeft niet tot op heden, maar we moeten niet gaan krijgen dat we straks een jaar een intern TD en een Interm Algemeen directeur gaan krijgen. Hoop dat Eenhoorn toch en dat lijkt ook wel, gezien zijn verleden en dat Kingsbergen achter klaar staat om Eenhoorn te vervangen.

Ik begrijp ook niet op basis van wat Huiberts zou moeten komen. Heeft goed verkocht, maar van zijn aankopen ben ik niet enorm overtuigd

21 juli 2019 om 00:25

Eens. Ik denk dat Ted van Leeuwen een prima kandidaat zou zijn. Beetje vreemde snuiter maar heeft een behoorlijk netwerk en weet goed met weinig middelen te presteren.

21 juli 2019 om 10:09

Precies. Goed verkopen is ook niet zo vreselijk moeilijk, dat is gewoon hoog in de boom gaan zitten en je poot stijf houden. Weet niet wat voor wereldaankopen Huiberts heeft gedaan bij AZ, volgens mij valt dat wel mee. Juist Huiberts is geen verbetering tov van Geel, ipv dat Feyenoord geen verbetering is tov AZ (dat is zowel qua sportieve prestaties, omvang van budgetten, en omvang club natuurlijk wel degelijk het geval). Denk dat Huiberts uit is op een loonsverhoging met dit soort populaire uitspraken.

Max Huiberts moet je niet eens willen. Een overschatte TD die niks koopt en zo zijn selectie al 2 jaar met een paar tekortkomingen laat zitten. Dit terwijl er gewoon middelen zijn in Alkmaar om de verdediging te versterken. Als de eigen jeugd niet klaar staat en er is geld, moet je gewoon de markt op en dat doet Huib niet. Schijnbaar heeft ie nog een beperkter netwerk dan Martin van Geel.

21 juli 2019 om 09:03

Vind hem ook zwaar overrated. Mathijssen vond ik bij Willem 2 wel sterk. Die liet tenminste zien dat ie een netwerk had. Ben benieuwd wat hij met de Frenkie miljoenen gaat doen

Slaat nergens op dit bericht. Oud bericht alleen maar om onrust te creëren bij Feyenoord fans.
Natuurlijk is Feyenoord samen met Ajax de twee clubs waar de grootste uitdaging zit. Natuurlijk is Feyenoord samen met Ajax de twee clubs waar naast voetbal andere stromen spelen zoals de grootste achterban/stad/invloeden van haantjes. Bij Feyenoord en Ajax werken is gewoon een paar niveautjes hoger dan bij Az en PSV. Gewoon om de eenvoudige reden deze 2 clubs zijn de grootste van het land. Iedereen vindt wat van deze clubs. In de Kuip zijn wij toch nooit bezig met Az of PSV. Wij zijn bezig met Ajax. Natuurlijk wint PSV meer prijzen maar Ajax en Feyenoord is toch een hoger level in mijn ogen.

21 juli 2019 om 10:38

Natuurlijk is Feyenoord van een ander, hoger niveau omdat de club groter is, maar AZ is momenteel qua structuur en organisatie verder en rustiger.
Ook denk ik (weet ik bijna zeker) dat de jeugdopleidingen elkaar weinig ontlopen.
Grootste verschil is dat AZ op elk gebied groeiende is en flinkes stappen zet terwijl Feyenoord incidentieel een keer een stap zet en het er nooit rustig is, zeker nu niet, bestuurlijk en de zaken rond de bouw van het nieuwe stadion wat voor velen niet duidelijk is.

21 juli 2019 om 10:40

Grootste vh land en hoger level, vind ik 2 gevaarlijke uitspraken eerlijk gezegd. Feyenoord is in Nederland groter, maar internationaal niet.

21 juli 2019 om 12:59

Raza, totaal niet serieus te nemen zo, psv in hetzelfde rijtje als AZ en feyenoord samen met Ajax de grootste. Heb jij de afgelopen 20 jaar onder een steen geleefd?

21 juli 2019 om 15:08

Natuurlijk pakt PSV meer prijzen. Maar in mijn ogen ene grijze muizen club. Heel stabiel allemaal maar niet mijn club. Ajax is net als Feyenoord altijd in bewegen en daarnaast een grote aanhang.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren