Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Algemeen Dagblad: PSV meldt zich voor het eerst officieel bij Feyenoord

Laatste update:

PSV heeft zich voor het eerst officieel gemeld bij Feyenoord voor Steven Berghuis, zo bericht het Algemeen Dagblad woensdag. De Eindhovenaren zien in de spelmaker van Feyenoord een interessante aanwinst, maar de eerste poging om een transfer van de grond te krijgen heeft niet het gewenste effect gesorteerd. 'Steven Berghuis is niet te koop', zou de door Feyenoord aan PSV afgegeven boodschap zijn.

PSV komt wellicht met een vernieuwd bod op Berghuis op de proppen, al is het volgens het Algemeen Dagblad ook goed mogelijk dat vanaf heden andere potentiële aanwinsten de voorkeur krijgen in Eindhoven . Berghuis, in voorbereiding op het oefenduel van Feyenoord met Panathinaikos van woensdagavond, heeft ervoor gekozen om niet met de media te praten over de interesse van PSV.

De eventuele transfer van Berghuis naar PSV houdt de gemoederen al langer bezig. Voetbal International wist dinsdag te melden dat zaakwaarnemer Mino Raiola bij Feyenoord heeft aangeklopt om de belangstelling van PSV te bespreken. De Rotterdamse club voelt er echter weinig voor om Berghuis te verkopen, om trainer Jaap Stam met een zo sterk mogelijke selectie aan het seizoen te laten beginnen.

Berghuis, wiens contract in De Kuip doorloopt tot medio 2021, staat naar verluidt open voor een tussentijds vertrek uit Rotterdam. Feyenoord heeft zijn eventuele opvolger al in huis. Luciano Narsingh, die clubloos was na zijn vertrek bij Swansea City, werd vorige week transfervrij binnengehaald.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat zal de toegevoegde waarde zijn van Berghuis bij PSV? Waarom wordt er zo lang gewacht met een CV terwijl volgend week al voorronde CL op het programma staat.

17 juli 2019 om 16:24

Idd, je weet natuurlijk niet wat er op de achtergrond speelt maar de verdediging heeft op dit moment meer aandacht nodig dan de voorhoede

17 juli 2019 om 17:06

Inderdaad. Ik snap echt totaal niet waarom PSV geïnteresseerd is in Berghuis.. vind hem zeer wisselvallig, kan soms een wedstrijd helpen keren maar is ook heel vaak onzichtbaar

17 juli 2019 om 17:42

Ja kijk is even met wie hij samenspeelt, bijna allemaal koekenbakkers. Berghuis zijn statistieken zeggen genoeg.

17 juli 2019 om 16:26

Het spel is op de wagen zoals het zo mooi heet. Begint bij het aanstaande vertrek van Neres..... daardoor kan Ajax doorschakelen naar Bergwijn en PSV weer op zijn beurt naar Berghuis. Alleen is nu de vraag wie kan er beslissen bij Feyenoord en wie kan Feyenoord op haar beurt weer halen? of is Narshing er al en acht men dat voldoende?

17 juli 2019 om 16:31

Berghuis zou op 10 gaan spelen. Zijn vervanger is er al in de naam van Kokcu. Voor de rechtsbuiten is er inderdaad Narsingh. Sinisterra heeft mij in de voorbereiding ook positief verrast. Ik ben er niet rouwig om mocht Berghuis vertrekken voor een mooi bedrag.

17 juli 2019 om 16:36

Bergwijn heeft in de reacties op het psv instagram account, aan de fans laten weten dat die blijft. Ik betwijfel dus deze gedachte waar is, ik denk eerder dat het alsnog een reactie is op het waarschijnlijke vertrek van lozano. Buiten al deze speculaties, zou ik het verstandiger vinden als PSV zich richt op een sterke CV, en daarvoor een keer de beurs trekt. Ik ben benieuwd!

17 juli 2019 om 16:47

Nee... dat heeft hij niet bevestigd ... bergwijn heeft een shirtje voor iemand betaald omdat hij zijn oude nummer had gehaald ... verder ontkent hij een verblijf/ vertrek

17 juli 2019 om 16:46

Echt zo frustrerend. Lyanco en Alvarez zijn onbetaalbaar voor PSV en dan willen ze wel een dergelijk en misschien wel hoger bedrag op tafel leggen voor Berghuis, die totaal niet nodig is. Wat een beleid.

17 juli 2019 om 17:55

Als PSV zich een week voor de CL voorronde tegen Basel meldt voor Berghuis. dan kan je ervanuit gaan dat er serieuze interesse is in een beoogde basisspeler van PSV die op de vleugel speelt; ik vermoed dat dat Lozano is, aangezien de linksbenige Berghuis op zijn sterkst is vanaf rechts, zoals de rechtsbenige Bergwijn dat is vanaf links.

Ik denk dat Jong de John liever de wedstrijd tegen Basel ingaat met Lukassen als RCV en Berghuis rechtsvoorin in de basis, dan met een nieuwe RCV die onwennig is en een jeugdspeler op rechts.

Dat is wat ik uit deze informatie deduceer.

17 juli 2019 om 23:25

Ik zeg stemming makerij, PSV gaat niet boven de 10M en Feyenoord accepteer niks eronder. Is niks en gaat niks worden, maar PSV lijkt wel een grotere club dan Feyenoord. Stemming makerij

Zou deze speler niet halen als PSV. Zou eerder in de defensie wat versterkingen halen.

17 juli 2019 om 16:25

voor psv is berghuis op 10 gewoon supergoed. bij Feyenoord heeft ie niks meer te zoeken. en mee eens er moeten nog 2 hele goede verdedigers bij komen

17 juli 2019 om 16:32

Die gast heeft nooit op 10 gespeeld... hoe weet je dat nou

17 juli 2019 om 16:35

Nu moet feyenoord natuurlijk net als PSV zelf, aangeven niet aan een binnenlandse concurent te verkopen. Zelf klagen over Ajax (die hebben zich niet eens officieel voor bergwijn gemeld). #Apart

17 juli 2019 om 16:43

Ze hebben toch Lamers op 10 en anders Guiti?

17 juli 2019 om 16:44

@Chapmanus: welk geklaag? Volgens mij is er vanuit psv gezegd voor de juiste prijs mag hij weg. Dus wat jij hier weer verkondigt is duidelijk met een Ajax bril op.

17 juli 2019 om 16:53

Wat denk je van Affelay en Ihattaren. Die spelen nog eerder op 10 dan Guti denk ik.

17 juli 2019 om 16:55

@Mannschaft88, dan heb jij de eerste reacties vanuit Eindhoven gemist. Toen werd er fel gereageerd en gesteld dat hij voor geen enkel bedrag naar Ajax zou vertrekken. Zelfs als Ajax 70 miljoen zou bieden. "Hoe haalde Ajax het in hun hoofd om geïnteresseerd in Bergwijn te zijn?"

17 juli 2019 om 16:58

Ja na 2 weken, volgens mij was jij toen al vervroegd op vakantie. Zelfs de trainer van bommel melden dat ze niet aan concurent gaan verkopen. Wel beetje opletten heh mannschaft88

17 juli 2019 om 16:59

Ibi en Ihattaren voor op 10.

17 juli 2019 om 23:28

Klopt, was een rare reactie die een aantal dagen erna opeens verdraaid werd. Eerst was het totaal niet bespreekbaar en vervolgens wel, maar bij een goed bod.#Calimero

20 miljoen niet minder

17 juli 2019 om 16:25

Gebaseerd op? Voor Berghuis zal hooguit 15 miljoen betaald worden, wat ik nog vrij veel vindt, zijn contract loopt ook niet zo lang meer door namelijk.

17 juli 2019 om 16:27

Vooral gebaseerd op het feit dat Feyenoord hem gewoon niet kwijt wil.

17 juli 2019 om 16:29

Jij vind alles veel 20 miljoen voor Berghuis is gewoon marktconform zeker in deze tijd.

17 juli 2019 om 16:34

Gebaseerd op zijn zeer goede statistieken en omdat hij naar een concurrent vertrekt.
Waar is jouw mening op gebaseerd?

17 juli 2019 om 16:37

@Adil, Feyenoord mag sowieso vragen wat het wil en moet onderhandelen zoals zij dat willen.

Echter hoop ik niet dat PSV, als zij Berghuis al willen halen, niet meer betalen dan 10-12 miljoen. Meer vind ik hem niet waard, gezien zijn restwaarde na het contract dat hij zou krijgen.

PSV zou niet moeten investeren in dit soort spelers, zeker niet op dit moment. De verdediging is de zwakke plek.

17 juli 2019 om 16:41

20mio voor een speler die bij 24 eredivisiedoelpunten direct betrokken was klinkt eigenlijk helemaal niet zo gek... t enige nadeel is dat hij al bijna 28 is waardoor je er vrijwel niets voor terug zal krijgen. anderzijds, dat dacht ik bij Blind en Tadic ook.

17 juli 2019 om 16:41

En dan Bergwijn voor 17 miljoen naar Ajax toe want meer vind ik hem niet waard. Als PSV hoog in de boom gaat zitten voor Bergwijn waarom mag Feyenoord dan niet vragen wat het wil ? Of beide de bedragen waard zijn is de vraag , Bergwijn speelde geen goede tweede seizoenshelft en Berghuis is grillig en kan net zo goed pieken als dalen hebben.

Gewoon vast blijven houden aan die 20 miljoen. Ze blijven aan hem trekken dus ze komen vanzelf over de brug. En in het slechtste geval doen ze dat niet en blijft die gewoon.

17 juli 2019 om 16:26

Als PSV 20 miljoen betaald zijn ze echt een beetje de weg kwijt, ik geloof ook niet dat Feyenoord het zich kan veroorloven om een bedrag van ( ik noem maar wat ) 15 miljoen te weigeren.

17 juli 2019 om 16:36

Waar halen we een nieuwe Berghuis vandaan voor 15 miljoen ?

17 juli 2019 om 16:40

Alleen mensen die Feyenoord verder niet volgen zullen zeggen dat we dat niet kunnen weigeren. Feyenoord kan prima weigeren wat ze willen. Prestaties in de eredivisie en Europa heeft ook zo zijn waarde voor ons. Daarnaast heeft Feyenoord jonge maar talentvolle vleugels/ aanvallende middenvelders. Die zijn volgend jaar weer een stapje verder. Verder hebben wij het over een speler die bijna de beste statistieken van de eredivisie heeft in een slecht draaiend team. Als Stam het wel aan de praat krijgt hebben we dus nog meer aan hem. Dua vragen we 20 miljoen en geen cent minder. Met al die kansloze bedragen van de laatste jaren vind ik het altijd zo typisch dat Feyenoord marktconform moet handelen. Die markt is totaal op hol geslagen en dat mag PSV merken ook.

17 juli 2019 om 16:47

We barsten misschien niet van het geld maar we hoeven ook niet te verkopen om ons hoofd boven water te houden. Psv wil de selectie misschien wat sneller rond hebben vanwege de CL voorrondes. Voor ons heeft het geen haast om te verkopen. Ik zeg niet dat hij de 20 miljoen waard is maar Feyenoord wil hem liever houden. Dan hoeven we hem ook niet voor een redelijke prijs te laten gaan om een ander een plezier te doen.

17 juli 2019 om 16:57

@FR_JC, jullie hebben Narsing toch? Die kan toch op zijn plaats spelen?

17 juli 2019 om 17:00

@ Kyle, Narsingh is eerder een aanvulling dan vervanger. Hij brengt met zijn snelheid iets dat Feyenoord nog niet had. Dat zal zijn rol ook worden.

17 juli 2019 om 17:44

@Kyle66

Ja die hebben we inderdaad maar Berghuis is een veel betere vleugelspeler, meer acties, meer technisch en een geweldige linkerpoot. Narsing is geen Berghuis, nog geen 50% van en zie in hem geen opvolger bij verkoop.

17 juli 2019 om 17:53

Narsingh gaat waarschijnlijk op zijn plek spelen en Berghuis gaat op 10 spelen zoals het er nu uitziet.
(inmiddels is ook al bekend dat Feyenoord officieel heeft aangegeven bij PSV dat Berghuis niet te koop is)

17 juli 2019 om 18:23

Financieel gezien heeft feyenoord niet veel spek op de botten. Het zal mij dus niet verbazen dat ze met 15 akkoord zullen gaan.

Ik denk toch dat dit samenhangt met een vertrek van Bergwijn, of het dan om Ajax gaat laat ik dan even in het midden. Zou anders niet weten waarom je Berghuis nodig hebt, Gakpo en Malen verdienen namelijk ook een kans in mijn ogen. Met Bergwijn , Lozano en Berghuis zal de speeltijd gering zijn. & Berghuis is nou geen type ideale schoonzoon die de bank netjes warm komt houden.

17 juli 2019 om 16:26

Waarom zou dit specifiek te maken hebben met het eventuele vertrek van Bergwijn. Periero en Lozano zijn op dit moment meer voor de hand liggend.

17 juli 2019 om 16:28

Omdat ik verwacht dat er meer interesse is voor Bergwijn dan voor Lozano, ook kijkend naar de buitenlandse media. Betreft Pereiro zou eventueel wel kunnen, ook omdat Stam hem nu ook op het middenveld positioneert, ben benieuwd.

17 juli 2019 om 16:30

Omtrent Lozano zijn er veel sterkere geruchten geweest. Geen een fatsoenlijke bron heeft iets meer dan 'interesse' omtrent Bergwijn bericht.

17 juli 2019 om 16:33

Spurs? & zijn zaakwaarnemer heeft ook bevestigd dat Internationale interesse heeft. Napoli had interesse in Lozano, zij zijn echter afgehaakt, geen idee welke ploegen er nog meer in de markt zijn voor hem.

17 juli 2019 om 17:00

Volgens Di Marzio waren PSV en Napoli al in gesprek. Nu James naar Atletico lijkt te gaan, zou het alsnog kunnen rondkomen.

PSV blijft zich wel heel erg blind te staren op die voorhoede. Berghuis zou alleen een optie zijn als Bergwijn/lozano zou vertrekken, maar bij deze beide spelers is het nog vrij rustig.

Laat ze dan eens die achterhoede versterken, heb helemaal niks met PSV al hoop ik gewoon dat 2 Nederlandse ploegen overwinteren in de CL. Al zie ik met deze verdediging van PSV niet echt goed komen. Misschien moet PSV eens kijken naar Alan Franco of Gouweleeuw.

17 juli 2019 om 16:59

"maar bij deze beide spelers is het nog vrij rustig"
Hoe weet jij dat? Misschien is er achter de schermen wel een hele hoop bezig. Voor hetzelfde geldt is er een club concreet en zegt Psv, neem maar even plaats in de wachtkamer, wij gaan eerst eens even polsen of wij de gewenste opvolger daadwerkelijk kunnen halen of niet.

Het verrast mij niet dat Feyenoord heeft gezegd dat Berghuis niet te koop is. Het is gewoon de beste speler uit onze selectie. Tel daarbij op dat het PSV is, dan moet je van goede huizen komen wil je Feyenoord overtuigen. Feyenoord moet lekker stug vasthouden aan de vraagprijs en PSV moet maar kijken wat ze doen.

Johnny ga voor een verdediger, ondanks een Feyenoord wel de hoofdprijs gun. Maar voorin zit het wel pluis lijkt me, ga voor een redelijke centrale verdediger. Zoals Treble ook al zei, de voorrondes CL staan al bijna op het programma.

17 juli 2019 om 16:34

Kan Feyenoord met dat aankoopbedrag wel de verdediging impulsen geven

Maar persoonlijk denk ik niet dat het rond gaat komen, of PSV moet diep in de buidel gaan tasten.

17 juli 2019 om 17:02

FR, yup zeker. Met het bedrag dat Feyenoord wilt, kan je twee prima cv's ophalen ergens. Ben benieuwd hoe het afloopt, durf er niet veel meer over te zeggen haha.

Seizoen moet nog beginnen, maar in Rotterdam Zuid lopen ze alweer achter de feiten aan.

17 juli 2019 om 16:30

Is Berghuis al verkocht?

17 juli 2019 om 16:36

Als Feyenoord 20 miljoen krijgt kunnen we in alle rust verder bouwen aan de toekomst.

Als er niemand weg gaat kun je gewoon met 8 man voorin gaan spelen als deze man komt. Achterin hebben we 1 eredivisie waardige verdediger en dat is dumfries. Lato is nog afwachten en luckassen en viergever is veel te matig. Geef is 20 miljoen uit voor 2 CV’s ipv aanvallers halen terwijl je zoveel goede eigen jeugd hebt.

Berghuis is toch gewoon een hele goede speler voor psv? Statistieken liegen niet en ook in het jaar dat ze cl speelde, viel hij positief op. Als fan van de tegenpartij heb ik me altijd mateloos geergerd aan zijn gedrag, des te beter dat hij mss voor ons komt spelen. We moeten van die ideale schoonzonen af en er mag best wel wat meer gif in het team komen. Als dit de opvolger van Perreiro is, dan ga je er gewoon op vooruit.

Psv heeft 40 in het hoofd voor Bergwijn.

Voor Berghuis kan Feyenoord dan zeker wel 35 jaar vragen; is iets ouder en minder lang contract. Maar qua kwaliteit van gelijk niveau, alhoewel Berghuis wel iets bepalender nog is . Dus misschien ook 40 vragen

17 juli 2019 om 16:33

Als we het zo bekijken zal ik 100 miljoen voor ziyech ook wel net genoeg vinden 😂

17 juli 2019 om 17:07

Je hebt er weinig kaas van gegeten. Het verschil tussen Bergwijn en Berghuis is immens, waardoor de prijskaartjes anders zijn.

- Bergwijn is nog jong en een groot talent
- Bergwijn heeft restwaarde
- Bergwijn is een international die daadwerkelijk opgeroepen wordt
- Bergwijn is niet geflopt in het buitenland
- Bergwijn laat het bij PSV zien, een beter team dan Feyenoord
- Bergwijn heeft betere statistieken
- Bergwijn is zes jaar jonger

Voor Berghuis is 20 miljoen al veel.

17 juli 2019 om 17:16

Bergwijn maakt verre van een verpletterende indruk in het NL elftal, heeft europees niet veel meer bijzonders gepresteerd als Berghuis en Berghuis is met Feyenoord ook gewoon kampioen geworden en heeft absoluit betere statistieken dan Bergwijn. Het enige verschil is leeftijd en dus wat potentie en daarin zit het verschil tussen de vraagprijs. Als jij dat verschil inmens vind en niet realistisch vraag ik mij serieus af of jij wel kijk hebt op voetbal.

17 juli 2019 om 17:23

Frdirk

Spelers als Promes brengen het ook niet in het Nederlandse elftal. De laatste paar wedstrijden speelde Bergwijn gewoon goed. Hij wordt tenminste opgeroepen.

Je kan letterlijk de statistieken van vorig seizoen opzoeken Dirk. Dat heb je blijkbaar niet gedaan. Als je mijn standpunt probeert te ontkrachten, doe dat dan met betere argumenten en misschien feiten.

Iedere blinde koe kan zien dat Bergwijn meer talent in zijn dikke teen heeft dan Berghuis in zijn hele lichaam.

17 juli 2019 om 18:02

Als je zo arrogant uit de hoek komt moet je het ook bij het rechte eind hebben. Kijk voor de gein eens na hoeveel kansen beide heren creëren? 112 voor Berghuis t.o.v. 65 voor Bergwijn. Als Berghuis een spits als Luuk de Jong had gehad die meer die kansen afmaakt dan is zijn rendement ook veel hoger. Evenveel assists en 2 doelpunten minder. Ja het verschil tussen een dikke teen. Wat een gelul...

17 juli 2019 om 18:08

Bergwijn heeft meer potentie, is fysiek sterker en heeft meer snelheid. Berghuis is voetballend sterker, creëert de meeste kansen in de Eredivisie, maar is wat ouder. Als voor Bergwijn 40 gevraagd wordt, en voor Pereiro (met slechts een jaar contract) 15, dan is Berghuis absoluut 20 miljoen waard. Er heerst hier vaak ook een fabeltje dat hij gemakzuchtig is, maar hij werkt zich het snot voor de ogen. Dat Bergwijn niet geflopt is in het buitenland, is een kulargument. Hij is er namelijk ook niet geslaagd. Zoals Bergwijn ook inderdaad opgeroepen wordt voor Oranje, maar daar zeker niet meer laat zien dan Berghuis heeft gedaan. Afgelopen seizoen was Bergwijn bij 26 goals betrokken en Berghuis bij 24, dat is gelijkwaardig te noemen. Voorlopig hebben Bergwijn en Berghuis zich bewezen op hetzelfde niveau. Dat hij jonger is en meer potentie heeft klopt, maar daarom is er ook een verschil in vraagprijs. Ik vind het echter je reinste onzin om te beweren dat 20 miljoen voor Berghuis in de huidige markt te veel is. Vindt PSV dat wel, dan is dat prima. Dan blijft hij mooi in Rotterdam.

17 juli 2019 om 18:31

Ik ben een ontzettende fan van bergwijn. Ik zeg al heel lang dat ik bergwijn ten alle tijden in basis ziu zetten ipv lozano. Ik vind hem namelijk echt veel beter. Echter doe je nu alsof berghuis een pannekoek is. Berghuis is echt een goede speler, maar heeft 1 probleem. Hij heeft er niet altijd zin in. Als hij er zin in het dan is hij namelijk echt goed. Als hij er geen zin in heeft, dan heb je helemaal niets aan hem. Dit heeft misschien ook te maken met het feit dat hij bij Feyenoord niet echt om de prijzen speelt. Bij psv doet hij dit wel en vervalt dit probleem misschien.

17 juli 2019 om 17:07

6 jaar ouder. 'iets ouder'.

17 juli 2019 om 17:20

"maar qua kwaliteit van gelijk niveau"

Blijf even realistisch, alsjeblieft. Een paar leuke seizoenen gespeeld in de subtop van de eredivisie, maar verder? 1 Goal gemaakt in 24 Europese wedstrijden. Maar 5 basisplaatsen in Oranje, uitsluitend in oefenwedstrijden. Heel pijnlijk geflopt bij zijn enige buitenlandse avontuur, met 0 basisplaatsen bij Watford.

Zelfs al zou PSV hem mogen hebben voor 10 miljoen, dan hoop ik echt dat ze er vanaf blijven.

17 juli 2019 om 18:27

Cabinessence, dat je hem niet wil is vanzelfsprekend je goedrecht, maar Bergwijn heeft zich Europees en in Oranje geenszins meer bewezen dan Berghuis. Op dit moment (niet in potentie, maar op dit moment) zijn ze gewoon gelijkwaardig. Ik heb er begrip voor dat je Feyenoord subtop noemt, maar Berghuis ontstijgt dat niveau ontegenzegelijk. Bovendien was hij ook een belangrijke kracht toen Feyenoord kampioen werd en was hij, naast Jorgensen, een van de weinigen die in de CL juist wel overeind bleven. Tegen Napoli en Shakthar speelde Berghuis erg sterk. 'Een paar leuke seizoenen in de subtop' vind ik een uitspraak die meer van toepassing is op pak 'm beet Guus Til, Arber Zeneli of Bryan Linssen

17 juli 2019 om 19:46

Hierom kan ik alleen om lachen want ik wil echt weten wat je hebt gesnoven. Het moet wel iets sterk zijn geweest

On: Ik snap echt niet waarom psv Berghuis wilt kopen. Het is goede speler maar hij is te oud en te duur. Ik heb liever dat ze voor dat geld een sterke verdediger kopen en Gakpo de kans geven.

18 juli 2019 om 03:18

Je kunt ook even uitleggen waarom jij Bergwijn op dit moment beter vindt dan Berghuis. Daar ben ik wel benieuwd naar. Je naam suggereert wellicht geen grote objectiviteit in deze kwestie.

Bergwijn heeft de potentie om een stuk beter te worden dan Berghuis, maar op dit moment is hij dat nog niet

Het lijkt wel of Psv wil dat Ajax met de kerst al kampioen is wat een (wan)beleid zeg. Haal nou is 2 goede centrumverdedigers. Echt als psver zal ik er echt gek van worden je kan wel een voorhoede hebben die elke wedstrijd scoort maar met een verdediging die nooit de 0 houd schiet dat weinig op. Berghuis moet je lekker in Rotterdam laten hij denkt dat die de vedette van Feyenoord is met ze verwende gedrag terwijl ik vind dat Feyenoord zijn top is hij zal Psv geen landstitels bezorgen of belangerijke wedstrijden winnen voor ze.

Als Psv Berghuis binnen haalt staan ze ook zwakker in de onderhandelingen als Ajax zich meld bij Psv bij Bergwijn.
Het argument dat er niet aan de concurrent wordt verkocht is dan niet meer geloofwaardig.
Want ze kopen zelf ook in bij een concurrent.

17 juli 2019 om 16:43

Er zat maarliefst een gat van 18 punten tussen PSV en Feyenoord afgelopen seizoen, van uit PSV perspectief is Ajax een concurrent en niet Feyenoord.

17 juli 2019 om 16:57

Dat hoeft nog niks te zeggen. Het jaar voordat Feyenoord kampioen werd had Feyenoord ook meer dan 20 punten achterstand op de kampioen geloof ik. En een jaar later werden de kampioen.
Feyenoord behoort gewoon tot de traditionele top 3 en is ieder seizoen aan het begin gewoon een concurrent voor Ajax en Psv. Uiteindelijk kan het seizoen dan meevallen of tegenvallen voor Feyenoord maar ze zijn wel gewoon nog steeds concurrenten.

17 juli 2019 om 17:02

Ik denk gewoon dat Feyenoord door jaren lang wanbeleid langzamerhand moet accepteren dat het de derde club van Nederland is. Het zelfde probleem wat PSV met Ajax heeft, namellijk een financieel groot gat goed maken heeft Feyenoord met Psv. Stel PSV beurt voor Lozano en Bergwijn een miljoentje of 90 en daarbij de inkomsten van de Champions League van afgelopen seizoen? Hoe gaat Feyenoord dat in hemelsnaam goed maken met geen cent op zak?

Bijna onmogelijk. Het gaat namelijk ook een probleem worden voor PSV om Ajax bij te benen.

17 juli 2019 om 17:23

"het argument dat er niet aan de concurrent wordt verkocht is dan niet meer geloofwaardig.
Want ze kopen zelf ook in bij een concurrent."

Zo werkt zaken doen natuurlijk niet. Als PSV zegt, "feyenoord heeft inderdaad aan ons verkocht, maar wij willen nog steeds niet aan jullie verkopen", dan kan Ajax hoog en laag springen, maar dan is PSV nog steeds niet verplicht om Bergwijn van de hand te doen.

17 juli 2019 om 17:57

Dit is echt feilloze argumentatie. Waterdicht. Chapeau!

Ik twijfel er niet aan dat hij een absolute versterking is voor PSV. De kansloos denigerende opmerkingen hier ten spijt. Hij is 1 van de spelers met de beste statistieken in een noet draaiend elftal. Als hij in een draaiend elftal terecht komt zal hij absoluut van waarde gaan zijn. En voor die waarde zal betaald moeten worden. 20 miljoen. Feyenoord heeft de ambitie om PSV bij te halen. Dan gaan we ze niet voor een fooitje in het zadel helpen.

Ik twijfel er niet aan dat hij een absolute versterking is voor PSV. De kansloos denigerende opmerkingen hier ten spijt. Hij is 1 van de spelers met de beste statistieken in een noet draaiend elftal. Als hij in een draaiend elftal terecht komt zal hij absoluut van waarde gaan zijn. En voor die waarde zal betaald moeten worden. 20 miljoen. Feyenoord heeft de ambitie om PSV bij te halen. Dan gaan we ze niet voor een fooitje in het zadel helpen.

Mooi, lekker duidelijk zijn. Of enorm betalen, of niet. Ben blij dat Feyenoord zich zo opstelt, zeker omdat (hopelijk) PSV de concurrent is komend seizoen

17 juli 2019 om 16:47

Ik snap wat je bedoeld, maar je moet nooit vergeten dat er ook nog een speler in het spel is met een eigen mening. Als Berghuis heel graag naar psv wilt wordt het lastig voor Feyenoord om te vragen wat ze willen.

17 juli 2019 om 17:05

Snap wat jij bedoelt maar dan os er ook gewoon een contract waar hij aan gehouden kan worden.

17 juli 2019 om 17:22

Dat klopt maar met een ontevreden speler opgescheept zitten is ook niet ideaal,daarom gaat er dan normaal gesproken wel iets van de vraagprijs af.

17 juli 2019 om 18:15

Voor Berghuis lijkt het een redelijke win-win. Of naar PSV en Champions League proberen te halen/spelen of bij Feyenoord blijven en een beter salaris krijgen bij contract verlenging en onder Stam op 10 spelen.

de geruchten worden steeds hardnekkiger. ik hoop het natuurlijk niet maar ik ben bang dat Berghuis straks toch echt naar PSV gaat. leuk dat we er misschien 15 tot 20 miljoen voor krijgen maar het aankoopbeleid van Feyenoord kennende verdampt dat geld toch weer aan miskopen dus ik hoop dat Berghuis gewoon bij ons blijft

17 juli 2019 om 16:44

Je bedoeld datzelfde aankoopbeleid dat Berghuis heeft binnengehaald??? En dan nu voor veel winst gaat verkopen als we er daadwerkelijk 20 miljoen voor krijgen. Nou daar mogen er nog wel een paar van komen dan.

17 juli 2019 om 16:50

@frdirk

het is idd een wonder dat er een keer eindelijk een aankoop is geslaagd. van de 30 miljoen die 2 jaar geleden is uitgegeven aan spelers is alleen Berghuis van meerwaarde gebleken. de rest heeft imo weinig tot niks toegevoegd aan Feyenoord

17 juli 2019 om 17:04

Van Larsson, Haps en St Just weet je nog niet wat ze gaan opbrengen. Snap ook niet wat je daar over kan zeggen. Als er daadwerkelijk 12 miljoen voor St juste is geboden mag je ook voor hem winst verwachten. Ayoub verkoop je altijd met winst. En voor de zoveelste keer was het geen 30 miljoen maar 26....

17 juli 2019 om 17:12

Haha oh jee Japie. Dit is toch al weer wel een paar dagen geleden. Dirks opmerking is wel terecht. Je begint weer over 'verdampte miljoenen' terwijl als Berghuis daadwerkelijk voor 20 miljoen vertrekt, is het geld voor al die aankopen uit 2017 al terugverdiend met de verkoop van slechts drie van de betreffende spelers: Amrabat, Boetius en Berghuis. En dan heb je nog St. Juste, Haps en Larsson in huis van die zomer. Zij zijn volgens Transfermarkt respectievelijk 7,5, 4, en 6 miljoen waard. Bij verkoop voor huidige waarde zou dat betekenen dat je aan de spelers van die zomer 42,5 miljoen verdient. En dan laat ik nog even weg dat er op St. Juste al aanzienlijk meer is geboden. Jij zegt dus dat de miljoenen verdampt zijn, maar die 26 miljoen is nu 42,5. Dat is niet mijn definitie van verdampen

On-begrijpelijk dit. Behalve Berghuis, Van Bommel en De Jong is er toch niemand in Nederland die dit wil? Wat als je met Lozano of Bergwijn blijft zitten? Of erger nog allebei? En wat zal Malen denken, die terecht nog even wacht met bijtekenen nu?

17 juli 2019 om 17:04

Waarom zou Malen dat denken? Heeft nummer 9 gekregen en zal de spits zijn. Berghuis speelt niet op zijn positie.

18 juli 2019 om 10:01

Maar wel op die van Bergwijn en Bruma niet? Raden wie er dan afvalt. Precies, Malen. Die is het minst waard.

18 juli 2019 om 12:33

Waarom zou je spits afvallen als je een nieuwe vleugelspeler koopt? Bergwijn gaat niet ineens in de spits spelen, Bruma ook niet. Dus je zegt nu; Malen, als spits, valt af als er een nieuwe vleugelspeler bij komt. Oké.

Ik ben hier niet blij mee. Ten eerste vind ik Berghuis geen speler van het niveau dat PSV zou moeten nastreven. Ten tweede vind ik hem na Joel Veltman de grootste kwal van de eredivisie. Ten derde denk ik dat dit betekent dat achter de schermen een verkoop van Lozano en/of Bergwijn stiekem toch al heel dichtbij is... Want waarom zou je anders tientallen miljoenen uitgeven voor twee nieuwe buitenspelers?

17 juli 2019 om 16:45

Hij is misschien niet het niveau dat PSV zou moeten nastreven, maar wel het niveau dat ze hebben en misschien nog wel meer. Heeft in een slecht draaiend team al betere statistieken dan de buitenspelers van PSV... dat geeft dan ook nog te denken of niet?

17 juli 2019 om 16:50

"heeft in een slecht draaiend team al betere statistieken dan de buitenspelers van Psv"

Dat zegt weinig. Als je veel beter bent dan je medespelers, dan zul je ook vaker de bal krijgen en dan krijg je ook betere statistieken.

17 juli 2019 om 17:02

Tja of spelers doen minder met je kansen waardoor je meer assists had kunnen hebben of juist vaker zelf in stelling gebracht kan worden.

De aanhoudende interesse in Berghuis getuigt van een volledig gebrek aan inzicht bij de technische staf en directie van PSV. De selectie barst bijna uit zijn voegen van het aanvallend talent, maar John de Jong wil doodleuk nog even een recordbedrag gaan investeren in een (voor internationale begrippen) gemiddelde buitenspeler zonder enige vorm van restwaarde. Totale kapitaalvernietiging. En ondertussen valt de verdediging bijna uit elkaar van ellende.. ik snap er echt helemaal niets van.

Als ze voor Berghuis gaan dan lijkt het me dat Lozano gaat vertrekken, gezien het nieuwe rugnummer van Bergwijn verwacht ik ook dat hij een jaar langer bij PSV blijft wat natuurlijk geweldig is. Een voorhoede met Malen, Bergwijn, Bruma en Berghuis daarweer achter op 10 is natuurlijk wel geweldig. Maar achterin loop je nog steeds met spelers als Luckassen en Sainsbury. PSV moet die Diego Reyes snel op halen. Dan lijkt me de selectie compleet.

Understall; Lato, Reyes, Viergever, Dumfries; Guti/afellay, Rosario, Berghuis; Bruma, Malen, Bergwijn.

In de Eredivisie top samen met Ajax maar of ze potten zouden breken in de Champions League moet ik nog maar eens zien.

Aaaaaaaaah doe nou niet!!!!

voor minder dan 10 miljoen noujah... als er lozano/bergwijn vertrekt... kan je het proberen
maar anders toch liever niet hoor

Naïef beleid van Psv. Waarom richt je, je op Berghuis? Lozano en Bergwijn zijn er nog. De verdediging moet versterkt worden. Een CV is een must. Maar nee - laten we voor zo'n droeftoeter als Berghuis gaan.

17 juli 2019 om 17:19

Vervanger voor Pereiro. Ik vind het een goede zet. Lozano en Bergwijn gewoon houden en verkopen bij een topseizoen. Maar de CV word inderdaad een must.

17 juli 2019 om 17:24

Ik niet. Wat heb je aan zo'n kwal? Het is een naar egoïstisch ventje en van origine een vleugelspeler. Niet iemand die de vereiste creativiteit gaat brengen. Pereiro was vaak al niet creatief genoeg, wat verwacht je dan dat Berghuis gaat doen?

17 juli 2019 om 18:06

"Wat heb je aan zo'n kwal? Het is een naar egoïstisch ventje"

Wat zul jij dan wel niet denken van Lozano? Schoppen, slaan, duikelaar en ook nog eens egoïst...

Wel eens dat Berghuis op 10 één groot vraagteken zal zijn.

17 juli 2019 om 18:38

Arsenallz. Ik sluit me graag aan bij FR_JC, wat vind je dan van Lozano? Los daarvan, Berghuis is van origine juist wel een aanvallende middenvelder. Bij Twente is hij ooit op de vleugel terechtgekomen. Daarnaast noem je de speler die in de Eredivisie de meeste kansen creëert 'iemand die niet de vereiste creativiteit gaat brengen'. Dat klinkt me vreemd in de oren

17 juli 2019 om 18:55

Bobiku

Dat Steven op het middenveld speelde is lang geleden, is echt getransformeerd naar de vleugel. Daar weet je wat je aan hem hebt (of niet). Maar hoop dat hij mij verrast, zo te horen blijft hij bij Feyenoord (geruchten gaan dat Feyenoord nee heeft gezegd).

17 juli 2019 om 19:29

Klopt FR_JC, maar de creativiteit waar het hier om draait vindt zijn oorsprong in zijn talent en een ontwikkeling door te spelen als aanvallende middenvelder. Later bleek dat die kwaliteiten sterk tot uiting komen op de vleugel, doordat hij daar veel van zijn creativiteit kwijt kan. Arsenallz stelt juist dat Berghuis die vereiste creativiteit niet gaat brengen, maar dat vind ik nogal krom als je het over de speler hebt die de meeste kansen creëert in de competitie. Je kunt niet zeggen dat Berghuis het van zijn snelheid moet hebben toch? Creativiteit en een haarfijne trap, dat zijn zijn meest voorname kwaliteiten. Iedereen mag beweren dat Berghuis niet rendeert als middenvelder, maar dat kun je niet zeggen op basis van een 'gebrek aan creativiteit', want dat is statistisch eenvoudig te weerleggen.

Denk dat Feyenoord echt hoog in de boom gaat zitten. Zonder Berghuis blijft er buiten Jorgensen (Als hij fit is) niet veel over. PSV zal heus een hele hoge som voor de Feyenoorder moeten gaan betalen. De fans in Eindhoven zullen het niet leuk vinden om te horen, maar als in hun ogen Bergwijn minimaal veertig miljoen waard is dan is de helft een prima deal voor PSV. Tenslotte zal het ook nog voor de Eindhovenaren makkelijker Bergwijn te vervanger dan Feyenoord dat heeft met Berghuis.

Psv is onze "enige" directe concurrentie. Dus ik ben blij met die interesse van ze naar Berghuis. Reden waarom ... Berghuis is heel af en toe een leuke speler maar is volgens mij veel te veel met randzaken bezig. Heeft wel een goeie trap. Meer kan ik niet bedenken bij hem. Ik vraag me af welke waarde psv in hem ziet.

Ajax kan veel beter Bergwijn thuis laten en Berghuis halen.
Die kost minder en kan veel meer.
Weet zeker dat Berghuis het goed gaat doen bij Psv

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren