Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Raiola: ‘Het gaat er niet om welke club De Ligt het liefst wilde hebben’

Laatste update:

Matthijs de Ligt arriveerde woensdagochtend op het hoofdkwartier van Juventus, om de medische keuring te doorlopen. De negentienjarige verdediger werd de voorbije tijd gelinkt aan onder meer Paris Saint-Germain en Barcelona, maar heeft dus voor een overstap van Ajax naar Italië gekozen. Dat is een goede keuze, zo stelt zijn zaakwaarnemer Mino Raiola in gesprek met Sky Italia.

“Het gaat er niet om welke club hem het liefst wilde hebben, maar Juventus is het beste team voor hem. Voor een verdediger is het belangrijk om naar Italië te komen, hij kan hier van de beste spelers ter wereld leren. Deze stap was nodig voor zijn carrière. Hij is zeker de beste jonge verdediger. Nu heeft hij tijd nodig om te laten zien dat hij ook op een ander niveau de beste is. Qua werklust en mentaliteit komt hij in de buurt van Pavel Nedved, misschien dat hij wat dat betreft nog wel beter is”, verwijst Raiola naar de Tsjechische oud-middenvelder, wiens belangen hij ook behartigd heeft.

“Qua ambities doet De Ligt me denken aan Ibra”, vervolgt de zaakwaarnemer. “Het is altijd goed om aan de zijde van grote kampioenen als Leonardo Bonucci te spelen. Of Cristiano Ronaldo hem gevraagd heeft om naar Juventus te komen, moet je maar aan hem vragen. Dat weet ik niet. Over het besluit om voor Juventus te kiezen is goed nagedacht, de keuze is niet binnen een dag genomen. Het is een lang proces geweest.”

Raiola wordt door de Italiaanse media vervolgens ook gevraagd naar de status van zijn andere cliënten Mario Balotelli en Moise Kean. “Er speelt momenteel niets rond Balotelli. Ik kan ook maar op een plek tegelijk zijn. Nu ben ik hier, dus ik weet niet waar ik morgen zal zijn”, stelt Raiola. Kean werd de afgelopen tijd meer dan eens in verband gebracht met een vertrek bij Juventus, terwijl Borussia Dortmund, Everton en Internazionale in de markt zouden zijn. “Kean heeft hetzelfde niveau als De Ligt, hij is een groot kampioen. We zullen zien wat er gaat gebeuren.”

Heeft Matthijs de Ligt met Juventus de juiste keuze gemaakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En juve is het beste voor Mino’s portemonnee!

17 juli 2019 om 10:18

Jij scoort wel heel makkelijk.

17 juli 2019 om 10:22

De waarheid hoeft ook niet moeilijk te zijn

17 juli 2019 om 10:28

Ik denk dat jij en ik heel weinig snappen van hoe het er echt aan toe gaat. Het lijkt in ieder geval stug dat er zoveel goeie voetballers met een goeie kop erop lovend zijn over Raiola terwijl hij hen slecht behandelt. De waarheid lijkt mij dat hij gewoon erg goed voor zijn cliënten zorgt, zeer gewaardeerd wordt en dat terugziet op zijn bankrekening. Volgens mij staat die Raiola altijd klaar voor zijn cliënten en wilde hij dat De Ligt ergens ging spelen waar hij zich kan ontwikkelen.

17 juli 2019 om 10:32

AfcaYiddo

Raiola staat 7op7 24op24 klaar voor zijn cliënten, jij beseft niet hoe zwaar en innemend zijn job is. Mensen hier weten niet over wat ze praten en kunnen enkel maar populistisch mee zeiken.

17 juli 2019 om 10:37

Maar het is zo prettig voor de mensen om te doen alsof geld slecht is en Raiola een geldwolf is die makkelijk zijn centjes verdient.

17 juli 2019 om 10:45

Je doet net of dat bijzonder is..... dat doet iedere zaakwaarnemer hoor... maar niet iedere zaakwaarnemer eist de gigantische bedragen die Raiola eist.
Verder hebben praktisch al zijn clienten problemen bij de clubs waar hij ze heen heeft gebracht.

17 juli 2019 om 10:47

Robert

Tja hij onderscheid zich blijkbaar toch van "iedere" zaakwaarnemer, gezien zijn succes.

17 juli 2019 om 10:57

De waarheid is dat dat dit sportief gezien de beste stap geweest is. Hij kan daar leren aan de hand van een grootmeester als Chiellini. Bij Barcelona was veel meer concurrentie, daar kan hij later altijd nog heen. PSG is van een minder niveau dan Juve, en speelt in een competitie die amper beter is dan de Eredivisie als je PSG wegdenkt.

Op het moment dat de keuze op Juventus valt en Raiola gaat onderhandelen, kan je er vanuit gaan dat hij het onderste uit de kan wil halen. En laat de clubs ook maar betalen! We praten hier wel over het grootste verdedigende talent sinds Maldini in een tijd waarin de bedragen door het dak heen schieten. Maar Ajacieden hebben het niet zo op Raiola, vooral vanwege de situaties met Kishna en Kluivert.

Kishna en Kluivert hebben, net zoals de Ligt, zelf de keuze gemaakt om te vertrekken en Raiola heeft daar mooie deals bij gezocht.

17 juli 2019 om 11:01

@Alex,

Haha. Als je het zo stelt doe je net of jij die kennis wel in pacht hebt. Jij bent net zo onwetend als de mensen die kritiek leveren. Ik overigens ook, maar ik pretendeer dan ook niet te weten hoe het wel zit.

17 juli 2019 om 11:03

@aadmaat, je kan toch lezen? De andere gegadigde clubs waren niet van plan Mino 11 miljoen aan commissie te betalen, plus een doorverkooppercentage op de door Mino afgedwongen voor de markt vrij kleine afkoopsom. Die afkoopsom betelent dat Mino hem binnen enkele jaren weer kan verpatsen aan een andere club, die doorverkooppercentage in zijn zak steekt plus een nieuwe commissie.

Als je dit weet, dan zijn we toch uitgeluld? Ik heb nog nooit een sterker argument gehoord om een speler perse naar een bepaalde club te brengen dan dit.

17 juli 2019 om 11:04

Mario

Die heb ik zeer zeker niet, ik doe alleen niet mee aan dat standaard geneuzel dat elke zaakwaarnemer geld krijgt om niks te doen.

17 juli 2019 om 11:09

Zaakwaarnemers doen hun werk. Ik geloof echt niet elke roddel die de media verspreidt, maar er verschijnen zoveel roddels over Raiola dat ik best geloof dat het een hele enge man is. Die man lijkt, let op! Ik zeg lijkt, enkel met geld bezig te zijn en alles voor zijn eigen portemonnee te doen. Ja, hij doet wat hij doet perfect. Maar er zijn al een aantal clubs die niet eens meer samen willen werken met spelers die uit de stal van Raiola komen. Dan ga je je doel als zaakwaarnemer wat mij betreft echt voorbij.

17 juli 2019 om 11:25

Wie zegt dat hij z’n clienten slecht behandeld? Natuurlijk hoor je niemand klagen. Als ze ergens een dik salaris kunnen verdienen is iedereen over te halen om te doen wat hij wil. Want hoe je het ook wendt of keert Raiola bepaalt voor jonge spelers waar ze heen gaan. En voor absolute toptalenten kan dat best goed uitpakken maar voor daar net onder en nog minder goed is dat zeker niet het geval. Kennen we die jongen nog die van Ajax naar Juve ging en uiteindelijk bij Zwolle terechtkwam? Ik kan z’n naam niet eens meer herinneren. Raiola is een geweldige zaakwaarnemer ik die zin dat hij er financieel altijd het beste uit weet te halen. Op sportief gebied is hij absoluut niet de beste. En nee, ik ben geen Barcelona supporter die verongelijkt is dat De Ligt niet gekomen is. Ik heb gewoon een eigen en onafhankelijke mening.

17 juli 2019 om 11:27

* .. in die zin ..

Edit: commentaar na het versturen van een opmerking verwijderd. M.v.g., Mexicanooo.

17 juli 2019 om 11:37

"verder hebben praktisch al zijn clienten problemen bij de clubs waar hij ze heen heeft gebracht."

En dit is er dus mis met de 'kennis' van vele mensen die kritiek hebben op hem
Wat bedoel je met 'problemen'? Is dat qua prestaties, of echt problemen met de club?
Want Pogba gaat inderdaad niet heel lekker bij United, maar dat doet Alexis ook niet. Ligt dat dan ook aan Raiola?

Daarnaast heeft hij onder andere Verratti, Insigne, Manolas, Mkhitaryan, Matuidi, Bonaventura, Areola, Rosario, Pinamonti, Tete, Stengs, Zlatan etc. ook als cliënten.

Niks mis met die jongens toch?

Sterker nog, de 'probleemgevallen' (als die er al zijn), zijn op 1 hand te tellen. Zo heeft iedere zaakwaarnemer wel een aantal 'lastige' cliënten of te maken met een 'lastige' club of 'moeilijke' deal. It's part of the job..

Of is Jonathan Barnett ook een vervelende man, aangezien Bale nog bij Real zit en daar een moeilijke periode heeft?

Of Jorge Mendes die Diego Costa bij Atletico heeft gestald en daar allesbehalve goed presteert, zowel in-als buiten het veld? Een Renato Sanches zijn talent helemaal niet naar buiten is gekomen?

17 juli 2019 om 12:05

als ik de helft van het bedrag krijg van Pogba 100 mio, dan sta ik ook 24op14 klaar.

Snap dat je het goed wilt praten, maar waar rook is is vuur en bij Raiola is een behoorlijke rookontwikkeling aan de gang.

17 juli 2019 om 12:18

@afca_yiddo: Vermoeiend dit. Mino is n held die de aller aller allerbeste deals voor zn clienten uit het vuur sleept. Als je dat niet snapt ben je of heel naief of je hebt er gewoon echt geen kijk op

17 juli 2019 om 12:21

@AFCA_YIDDO Wat een afgunst zeg! Wat kan het jou nou schelen wat een ander verdiend, betaal je uit eigen zak mee ofzo? Dit is keiharde business geen liefdadigheidsinstelling. Mensen als jij (misgunners) zijn echt enge mensen. Daarbij vergeet je dat hoe meer Mino verdiend des te meer Mathijs verdiend. Kwestie van percentages ... waarom denk je dat veel toppers in zijn stal zitten. VZ is overduidelijk met knip en plak werk bezig deze man te stigmatiseren terwijl het hele interview veel meer nuance betreft. De titel alleen al insuneert dat het niet om De Ligt draaide. Olie op het vuur bij de misgunners hier ... zo simpel weer topic over Mino de eerste reageerder verwerkt een geldwolf insinuatie in zijn bericht en hoppa de likes schieten omhoog. Waarom maak je je druk om wat een ander verdiend, stop die energie toch in jouw eigen progressie. Word ook zaakwaarnemer, start een bedrijfje weet ik veel maar zeiken om het zeiken brengt je niet verder. Niemand houdt jullie tegen toch?

17 juli 2019 om 12:25

@ delpiero, Doe niet zo interessant over dat beroep. In de transferperiode draait die momenteel vast overuren, maar hij wordt er ook zeeeeerrr verdienstelijk voor beloond. Het is gewoon een graaier van de hoogste klasse die ondertussen de beste connecties heeft in Italië waardoor daar zijn hoogste marges liggen wijsneus.

17 juli 2019 om 12:31

Harm dat hoop ik ook, want ik vind het wel belangrijk om te reageren op mensen. Kleine moeite, maar ja dan moeten we wel notificaties krijgen.

17 juli 2019 om 12:39

@aadmaat

" Ik denk dat jij en ik heel weinig snappen van hoe het er echt aan toe gaat. Het lijkt in ieder geval stug dat er zoveel goeie voetballers met een goeie kop erop lovend zijn over Raiola terwijl hij hen slecht behandelt. "

Volgens mij is er niemand die heeft beweerd dat Raiola zijn cliënten slecht behandeld. Integendeel zelfs, hij weet doorgaans afzichtelijke salarissen voor ze te regelen, terwijl hij het ook nog zo heeft geregeld, dat de enorme commissies die hij vraagt, net als dat salaris en de transfersom voor rekening van de kopende club komt. Het is natuurlijk volslagen bespottelijk dat een speler een contract heeft, daar onderuit wil omdat hij ergens meer kan verdienen en alle kosten die met zijn verhuizing zijn gemoeid, eenzijdig op zijn nieuwe club worden afgewenteld, hoewel hij er zelf ook beter van wordt. Zoals het ook krom is dat een speler een zaakwaarnemer in de hand neemt om een zo gunstig mogelijk contract voor hem te regelen en dat de kosten van die zaakwaarnemer vervolgens bij die club in rekening worden gebracht. En dat vinden sommige mensen dan nog de normaalste zaak van de wereld ook.

17 juli 2019 om 12:40

1889vv

Jij denkt dat een zaakwaarnemer alleen transfers regelt? Alleen werkt tijdens de transferperiodes? De onwetendheid spat ervanaf.

17 juli 2019 om 12:55

Alexdelpiero10

" Afcayiddo Raiola staat 7op7 24op24 klaar voor zijn cliã«nten, jij beseft niet hoe zwaar en innemend zijn job is. Mensen hier weten niet over wat ze praten en kunnen enkel maar populistisch mee zeiken."

Volgens mij geloof je nog in sprookjes. En wat doet die zaakwaarnemer dan volgens jou allemaal voor zijn client? Doet hij boodschappen voor hem, brengt hij zijn kinderen naar school, gaat hij met de hond naar de dierenarts als die ziek is?. Dat geloof je toch zelf niet? En dan beschuldig je anderen van " populistisch " gelul " ?. Die zaakwaarnemer komt alleen maar uit zijn bed als dat hem commissie oplevert en als die voetballer eenmaal is gesetteld, ziet die zijn zaakwaarnemer pas weer terug als zijn contract verlengd moet worden of als hij een transfer wil maken. Een zaakwaarnemer in het voetbal is een parasiet, die profiteert van het talent van zijn cliã«nten. Je kan er nog zoveel woorden aan besteden, 8 miljoen incasseren voor het regelen van een contract dat niet meer dan een paar onderhandelingssessies en een paar telefoontjes vergt, staat gelijk aan woekerpraktijken. De enige reden dat clubs bereid zijn om dat te betalen is dat ze afhankelijk zijn van een onderhandelaar om een speler te contracteren, net zo als een automobilist afhankelijk is van een pomphouder om in zijn auto te kunnen rijden. De macht die een makelaar heeft, is volstrekt ongezond en slecht voor het voetbal. Daar is de Fifa inmiddels ook achter en daarom bezig om regelgeving te ontwikkelen om die macht te breken. En als die regelgeving er eenmaal is, is dat een zegen voor het voetbal.

17 juli 2019 om 13:12

Klopt, het gaat alleen om het beste project in de portemonnee.

17 juli 2019 om 14:29

@delpiero, dat zeg ik niet, maar hij zal mede door de transfersperiode nu overuren draaien en de commissies binnen harken. Ga mij niet vertellen hoe hij te werk gaat, deze man heeft gewoon een makelaarskantoor, waarbij veel van zn personeel gewoon het voorwerk doet. Je verdedigt Mino gewoon omdat hij na al die jaren samenwerken belangen heeft bij je clubje. Ik durf te wedden dat daar ook het nodige over en weer onder de tafel wordt geschoven... ze staan immers bekend als een corrupte bende daar bij juve.

17 juli 2019 om 15:05

Ik vind het stukje “goed voor de verdedigende ontwikkeling” in Italie juist onzin. De ploegen spelen daar juist heel verdedigend. Ja op de training kan je leren van Chiellini en Bonucci. Maar je leert toch veel beter verdedigen in een aanvallende competitie als de Premier League, Liga of Bundesliga? Italie is overigens wel wat aanvallender geworden maar niks vergeleken met de andere drie grote competities. Is gewoon een goede club voor Matthijs, maar niet de beste.

17 juli 2019 om 10:19

Ook voor Matthijs' portemonnee!

17 juli 2019 om 10:27

Het gaat inderdaad voornamelijk om geld. Voor z'n ontwikkeling lijkt me de PL beter. Elke wedstrijd op 100% anders leg je het ook tegen degradatie kandidaten af.
Verder is Juventus een prachtige club alleen zijn ze net als PSG in februari al kampioen....niet de grootste uitdaging sportief gezien

17 juli 2019 om 10:39

dagelijks trainen met ronaldo.
chiellini en bonuckci als mentors.
sarri als zeer aanvallende coach.
elke jaar voor alle prijzen strijden.

geen kleine voordelen tov PM lijkt me

17 juli 2019 om 10:40

Oneens. Het is precies zoals Raiola het zegt. Italië is gewoon perfect voor verdedigers en hij gaat samenwerken met absolute toppers.

Dat zou hij bij andere topclubs ook, maar ik denk dat hij zich hoopt te gaan ontwikkelen tot de Ronaldo vd verdedigers. De Ligt is bij Ajax altijd als eerste in het krachthonk. Hij is een trainingsbeest en kan in dat opzicht van niemand meer leren dan van Ronaldo. Niet de meest populaire jongen, maar wel een waar De Ligt wat van kan leren, naast de verdedigers die er rond lopen.

Over 4 jaar is De Ligt 23/24....

17 juli 2019 om 10:41

Strijden? De Italiaanse titel is al jaren beslist nog voor de competitie begint.
Voor de CL kunnen ze strijden, maar voor de overige prijzen hebben ze eigenlijk geen concurrentie.

17 juli 2019 om 10:43

Rode Duivels

Niet in 2017-2018.

17 juli 2019 om 10:51

Best wel grappig om te lezen dat er velen zich baseren op het pakken van de titel, maar de serie A quasi niet volgen...als je vorig seizoen had gevolgd dan had je geweten dat het wel degelijk om strijden gaat.

17 juli 2019 om 10:54

Een cruciaal verschil is denk ik dat Raiola er echt dicht op zit en daadwerkelijk kennis van zaken heeft.

17 juli 2019 om 12:19

@barmitswa,
Trainen onder bijvoorbeeld Guardiola of Klopp die beide graag willen voetballen en beide bekent staan om hun aanvallende speelstijl lijkt mij een prima reden om voor de PL te kiezen. Spelen met of tegen van Dijk Aguero Mendy de Bruyne Salah Wijnaldum of Mane lijkt me ook niet iets om slechter van te worden. Tel daarbij op elke week volle stadions spelen in een tempo wat je nergens anders tegen komt lijkt me ook geen straf ....

17 juli 2019 om 12:23

@aadmaat,

Kennis van financiële zaken heeft hij zeker. De spelers waarvoor hij de zaken behartigd komen er financieel allemaal prima uit, sportief ben ik er niet zo zeker van dat Raiola altijd de beste keuzes maakt voor zijn klanten.
Uiteindelijk bepaald de speler zelf natuurlijk maar als er maar lang genoeg met Euro biljetten voor je neus gewapperd wordt vertroebelt je beeld van wat de beste sportieve keuze is misschien wel .....?

17 juli 2019 om 12:34

Tornado velen met je vergeten een essentieel ding, dan moet er wel een Engelse club zich melden bij Ajax met de juiste prijs! 😉

17 juli 2019 om 13:08

@sulemanii,

Dat is inderdaad waar. Ik denk als de Ligt had laten blijken het liefst in de PL te willen spelen dat de clubs in de rij gestaan hadden. Hij is in alles geschikt voor de PL. Geld is ook geen probleem alle clubs in de PL kunnen 75 miljoen neerleggen. Ik begrijp dat de Ligt niet voor elke PL club zou gaan maar er zitten toch een paar prachtige clubs bij waar hij jaren lang in de absoluut zwaarste en meest bekeken competitie zou spelen.
Het kan natuurlijk dat alle clubs voorzien zijn van uitstekende cv's die nog jaren mee kunnen of dat ze 75 miljoen gewoon te veel vinden voor wat de Ligt heeft laten zien? Misschien twijfelt de Engelse top of de Ligt op dit moment geschikt is voor het tempo waarin er week in week uit gespeeld wordt?

Juventus is een prachtige club natuurlijk op zich niets mis mee alleen is de Italiaanse competitie niet de meest aantrekkelijke, vaak half volle stadions ( meestal niet als Juventus op bezoek komt) en echt heel spannen dis de titelstrijd ook niet. Verder is het prima eten wonen en leven in Italie.

17 juli 2019 om 15:10

Tornado72

De Italiaanse competitie is op dit moment niet de sterkste nee, maar misschien is het juist daarom dat het voor de ligt volgens Raiola de juiste stap is. Op verdedigend gebied is het tactisch wel een topcompetitie, een tandje langzamer dan de andere topcompetities, maar daar kan hij dan mooi naartoe groeien. Hij is nog jong, en met de clausule in zijn contract denkt hij ook aan de toekomst.

Geen verkeerde keuze, lijkt mij.

17 juli 2019 om 10:25

@afca_yiddo

"en juve is het beste voor Mino’s portemonnee!"

Het is een publiek geheim dat Mino altijd goed voor zich zelf zorgt, dus het zal op zijn minst een rol hebben gespeeld.

17 juli 2019 om 10:29

Ik denk dat het grootste deel van het publiek niet eens snapt wat een makelaar doet.

17 juli 2019 om 10:36

Noem eens een zaakwaarnemer die niet goed voor zijn eigen portemonnee zorgt dan?

17 juli 2019 om 10:37

Aadmaat

"ik denk dat het grootste deel van het publiek niet eens snapt wat een makelaar doet. "

Dat is hun zakken vullen en wel zoveel mogelijk. Ik denk dat de meeste mensen dat juist heel goed weten en daarom vaak de pik op ze hebben.

17 juli 2019 om 10:54

@atleticofc

"noem eens een zaakwaarnemer die niet goed voor zijn eigen portemonnee zorgt dan? "

Zeker, dat doen ze allemaal, maar niemand die dat zo goed doet als Mino.

Als je 8 miljoen incasseert voor wat gesprekken en telefoontjes, kan je moeilijk het tegendeel beweren. Voor dat bedrag moet de gemiddelde rechter 90 jaar dag in dag uit werken. En dan heb ik het niet over 8 uur per dag. Het gemiddelde loon van een profvoetballer in NL is nog geen 3 ton en daar moet hij het hele jaar voor werken.

17 juli 2019 om 10:55

Scepticus

Zaakwaarnemers teren enkel op een verrijkt systeem, vroeger waren het enkel de clubs die spelers streken konden naaien, nu kan dat langs twee kanten, mooi toch. Als een zaakwaarnemer zijn job goed doet is hij een soort beschermer van zijn cliënt, ik vind dat die vaak jonge jongens zulke goede ondersteuning best kunnen gebruiken. En ik zeg als, natuurlijk zijn er ook in dit systeem rotte appels, maar dat heb je in elk systeem wel. Je bent trouwens in de fout als je denkt dat Raiola enkel maar wat gesprekken voert en telefoontjes pleegt, zo simpel werkt dat niet. Rechters krijgen overigens vaak bonusjes toegestopt, al dan niet legaal, als de rechters klagen hebben hadden ze maar zaakwaarnemer moeten worden.

17 juli 2019 om 11:07

Dat die voetballers dan zo dom zijn om met zakkenvullers in zee te gaan.. Of zullen ze toch iets goeds kunnen doen voor de betreffende speler? De Ligt heeft een gigantisch contract bij de grootste club van het land waar verdedigen is uitgevonden. Als de Ligt vindt dat hij zich het best kan ontwikkelen in Italië en Raiola zorgt er voor dat hij daar de hoofdprijs kan verdienen, dan is het een win win toch?

17 juli 2019 om 11:35

@ Alexdelpiero10

Ik ben met jou eens dat het vroeger ook niet goed was toen de clubs alle macht hadden, maar vandaag de dag bestaat er naar mijn mening ook alles behalve een gezonde balans. Al geldt dat naar mijn mening eigenlijk overal vandaag de dag, maar goed als supporter zijnde heb je natuurlijk maar 1 belang...en dat is jouw club. Daarin zijn wij de supporters in de meeste gevallen net zo hypocriet zoals clubs, spelers en zaakwaarnemers zijn.

17 juli 2019 om 12:26

@alexdelpiero10

" Zaakwaarnemers teren enkel op een verrijkt systeem, vroeger waren het enkel de clubs die spelers streken konden naaien, nu kan dat langs twee kanten, mooi toch. Als een zaakwaarnemer zijn job goed doet is hij een soort beschermer van zijn cliã«nt, ik vind dat die vaak jonge jongens zulke goede ondersteuning best kunnen gebruiken."

Is natuurlijk appels met peren vergelijken. Het geld dat een voetbalclub ontvangt vloeit direct terug in het voetbal, het geld dat een zaakwaarnemer ontvangt, komt uitsluitend in zijn eigen zakken terecht. Uit onderzoek is geleken dat zaakwaarnemers de afgelopen jaren 2 miljard aan het voetbal hebben onttrokken, terwijl ze het voetbal er niets voor terug geven. Volslagen krankzinnig in mijn optiek. Spelers verdienen ook afzichtelijke salarissen, maar die geven het voetbal er in ieder geval nog iets voor terug. Iedereen heeft het recht om het met me oneens te zijn, maar ik vind die graaicultuur in het voetbal een gotspe en ben blij dat de Fifa daar op termijn paal en perk aan gaat stellen met een nieuwe licentieregeling met o.a. een verplichte transparantie voor de commissie van de zaakwaarnemers en een maximaal tarief. Dan zullen de zaakwaarnemers openheid van zaken moeten geven over de taken die ze uitvoeren voor de commissie die ze vragen. Ook komen er integriteitsregels waardoor er een einde moet worden gemaakt aan belangenverstrengeling waardoor de zaakwaarnemers niet meer onder 1 hoedje kunnen spelers met geinteresseerde clubs om de verkopende club een poot uit te rukken. Je uitspraak dat een rechter maar een ander vak zou moeten kiezen omdat het salaris dat hij uit betaald wel in overeenstemming is met wat hij er voor doet, vind ik van een bedenkelijk niveau.

17 juli 2019 om 12:45

Geld van zaakwaarnemers komt ook deels terug in de wereld terecht, die mannen spenderen ook, dus dat is pas appels en peren vergelijken, bovendien zijn appels en peren twee stukken fruit, prima te vergelijken dus. Al het geld moet toch niet in het voetbal blijven? Zit er net niet al teveel geld in het voetbal?? ER is ook gewoon veel meer geld in het voetbal dan vroeger, zaakwaarnemers pakken daar enkel hun graantjes van mee, 2 miljard op misschien 100den miljarden is niks. Verder heb je wel goede punten hoor, ben het zeker met een deel ervan eens.

17 juli 2019 om 11:26

Hik ziet alleen maar één ding en dat is inderdaad zijn eigen portemonnee en de volgende speler zal wel Gravenbergh zijn want hij heeft al aangegeven dat die net als de Ligt naar het anti voetbal van Juventus moet, nou Raiola de beste club was Barcelona voor de Ligt geweest wat Ajax en Barca spelen het zelfde voetbal en had de inpassing van Matthijs minder moeilijk geweest en omdat Barca niet jou absurde salariseisen niet wilde betalen en Juve wel daarom ging hij naar Juventus toe anders niet !

17 juli 2019 om 11:31

Anti voetbal van Juve ga eens buiten spelen knul, het is mooi weer.

17 juli 2019 om 12:13

Als ik het zo lees heeft de Ligt het gevoel dat hij in Italië een betere verdediger kan worden (geen gekke gedachte). Vervolgens brengt zijn zaakwaarnemer hem binnen bij dé grootmacht van Italië. Dan heeft de man toch gewoon voor alle partijen goed werk geleverd? Dan is het makkelijk om over zijn commissies te scoren, maar zo werkt het nu eenmaal.

Waarom moet iedereen naar Barcelona gaan? En als die voor een andere club kiest,is het voor het geld?
Lekker een paar jaar leren van Chiellini en Bonucci, dan kan die stap nog steeds. Elke dag op de training tegenover misschien wel de beste afmaker ooit.

17 juli 2019 om 10:21

Nouja, je motieven zijn wel duidelijk als je een Raiola aanstelt als zaakwaarnemer. Een speler van zijn statuur komt met een willekeurige zaakwaarnemer ook bij elke club ter wereld terecht.

Ik vind het persoonlijk geen taboe ofzo, maar je kan zeker zeggen dat de Ligt ook met dollartekens in zijn ogen heeft getekend.

17 juli 2019 om 10:25

Zou ik ook doen, jij wss ook al zal je dat zelf mss ontkennen, 99.9 procent van de critici hier zou dat doen.

17 juli 2019 om 10:29

Ik zou ook met Raiola als zaakwaarnemer zeker voor de PL gekozen hebben het is niet zo dat je in Engeland speelt voor een paar voetbalschoenen en een tegoed bon. Ook dat is uiteraard persoonlijke voorkeur. Ik heb een uitermate grote voorkeur voor de PL en de Ligt droomt misschien heel zijn leven al van de serie A?

17 juli 2019 om 10:31

Hoe zou jij dat nou weten? Niet iedereen is super materialistisch ingesteld. Het zegt meer over jou dan over mij dat je dat beweert.

17 juli 2019 om 10:32

Jurgenn

Geld hoeft daarom ook niet over puur materialisme te gaan.

17 juli 2019 om 10:34

Sinds wanneer ligt Juventus in China of Qatar? Ze doen elk jaar mee om de CL, dan kun je toch niet spreken van een geldwolf?

17 juli 2019 om 10:35

Thejurgenklopp

"nou ja, je motieven zijn wel duidelijk als je een Raiola aanstelt als zaakwaarnemer. Een speler van zijn statuur komt met een willekeurige zaakwaarnemer ook bij elke club ter wereld terecht. "

Natuurlijk heb je daarin volledig gelijk. Frenkie de Jong zal ondanks dat hij zijn keuze wel op louter sportieve gronden heeft gemaakt, ook niet van de honger omkomen. Die is als zijn carriere er op zit, ook gewoon financieel onafhankelijk. Maar de ene mens hecht nu eenmaal meer aan materiele zaken dan de ander. En dat is natuurlijk zijn goed recht. Je mag best kritiek hebben op de keuze die De Ligt heeft gemaakt, maar voorop staat wel dat het zijn talent is waar het over gaat en dat het ook zijn keuze is om te beslissen hoe dat talent in te zetten. Ik denk dat de meeste mensen die kritiek hebben op zijn keuze, hem dat geld wel gunnen, maar teleurgesteld zijn over de keuze zelf.

17 juli 2019 om 10:35

@alex
Wat is precies je punt dan?

17 juli 2019 om 10:38

Jurgenn

Dat geld ook voor andere zekerheden in het leven zorgt, zoals het beste kunnen doen in geval van ziekte, en dat jarenlang of een leven lang voor elk familie lid. Of de mogelijkheid geeft om goede doelen flink te ondersteunen, of grootse dingen op te starten na je carrière als prof, en die carrière is extreem kort. Er zijn miljoenen bijkomende motivaties om toch per jaar 3 miljoen meer te willen pakken tijdens je korte carriere als prof speler, dan puur materialisme. Veel van deze profs beseffen dat en willen met recht zoveekml scheppen als ze kunnen in korte tijd, want na zo'n carrière kan de geldkraan sneller toe staan dan jij één miljoen kan uitspreken.

17 juli 2019 om 10:50

@TheJurgenKlopp maar volgens mij ben je dan juist niet heel snugger bezig als je een willekeurige zaakwaarnemer in handen neemt. Wat je zegt klopt: De Ligt kon met iedere willekeurige zaakwaarnemer naar iedere club in de wereld. Dus dan moet je maar een willekeurige zaakwaarnemer aanstellen? Of zou je dan misschien de allerbeste willen, die jou naar jouw droomclub kan loodsen en een ongekend contract bezorgt? Dat iemand het onderste uit de kan heeft gehaald (en dat is Raiola overigens; niet De Ligt zelf) staat toch los van de keuze voor absolute topclub A of B? Voor hetzelfde geld wilde De Ligt sowieso naar Juve en zou hij deze keuze ook hebben gemaakt als Barca hetzelfde of wellicht zelfs meer had willen betalen. Frenkie de Jong krijg volgens mij een vergelijkbaar salaris bij Barcelona. Maar niemand heeft het bij hem daarover, omdat mensen aan hem zien dat Barca zijn droomclub is. Maar als De Ligt naar een andere absolute topclub gaat, dan zou het ineens vanwege het geld zijn. Ik vind dat zulke kortzichtige gedachtengangen.

17 juli 2019 om 10:55

@martijn
Vond je Frenkie de Jong dan niet snugger bezig? Die klaagt niet hoor. In tegenstelling tot de Ligt, gaat hij namelijk zonder nare nasmaak weg bij Ajax.

17 juli 2019 om 10:57

@alex
Daar moet ik je zeker gelijk in geven. Ik betwijfel zelf echter of er ook maar een van de redenen daadwerkelijk een rol speelde bij zijn keuze, maargoed daar kan niemand behalve de Ligt zelf een antwoord op geven

Maar om weer terug te komen bij je eerste comment, snap ik nog steeds niet goed waarom je denkt dat 99.9% hier ook dezelfde stappen als de Ligt was begaan. Als dat voor iedereen gold, dan zat toch elke topvoetballer bij Raiola? Dat is nu verre van het geval.

17 juli 2019 om 11:24

Misschien was ik te heftig met mijn 99.9 procent, mijn fout bij deze. Verder kan ook niet elke voetballer terecht bij Raiola haha, hij zou het niet kunnen bolwerken vrees ik 😋

17 juli 2019 om 12:45

@thejurgenklopp

De Ligt gaat ook zonder nare nasmaak weg hoor!

Alle Ajacieden gunnen hem deze transfer omdat het voor iedereen wel duidelijk was dat hij niet te behouden is.
En het levert Ajax de gewenste transfersom op.

Een speler met dit talent kan bij iedere club terecht en zal bij iedere club ook daarvoor rijkelijk beloond worden. Dus zal deze keuze om andere redenen zijn voorkeur hebben.
Iedereen blij, afgezien van enkelen met afgunst.

17 juli 2019 om 10:35

Goat de beste afmaker ooit lijkt me niet. Zn efficientie is niet zo hoog. Waarschijnlijk wel de gretigste afmaker ooit. Zn drive naar de goal is idd enorm.

Zo einde verhaal nu, laat het seizoen maar beginnen en kijken hoe hij het daar zal gaan doen.
Blij dat deze soap nu voorbij is............

Benieuwd of De Ligt Bonucci of Chiellini eruit kan spelen, Chiellini al bijna zeker niet, of die moet plots een grote terugval hebben ( iets wat die man na zijn 24 niet meer heeft gehad ), grootste kans is Bonucci wanneer die speelt zoals vorig seizoen, maar als Leo zijn vorm hervind is het een top 5 cv van Europa, en die speel je er echt niet uit.

17 juli 2019 om 10:24

Of ze gaan weer met 3 CV’s spelen.

17 juli 2019 om 10:25

Nee nooit, zeker niet met Sarri, de 3-5-2 is op een noodgeval na helemaal afgeserveerd.

17 juli 2019 om 10:25

Dus wat je eigenlijk zegt is dat er weinig kans is op speeltijd voor De Ligt? Of zullen ze 3-4-3 gaan zpelen in de competitie?

17 juli 2019 om 10:28

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat er twee cv posities zijn, 3-4-3 word het niet onder Sarri, die speelt met 4 achterin, dan moet ie ofwel Bonucci ofwel Chiellini eruitspelen, welke beide wanneer in vorm absolute wereldtoppers zijn, dan heb je ook nog Rugani, die weliswaar te slap is maar verder enorme kwaliteiten heeft, en Demiral, en die Demiral is een ongelooflijk talent dat vorig seizoen bij Sassuolo de Serie A sloopte, dat is echt een beest. De concurrentie is enorm.

17 juli 2019 om 12:25

Wel geinig dat men staat te zeuren over bij Barca wellicht geen tijd krijgt door Umtiti, Langlet en Pique. Maar nee de concurrentie aangaan met Bonucci en Chiellini is een eitje.

17 juli 2019 om 12:29

Echter, Bonucci is al sinds zijn overstap naar AC Milan hopeloos uit vorm. Óf, gewoon een stuk minder geworden, wat natuurlijk gewoon kan. Niet iedereen heeft de houdbaarheid van Quagliarella of hoe je z'n naam ook schrijft, haha. Bonucci is in ieder geval zonder Chiellini al een heel stuk minder. Scheelt dat ze samen spelen bij Juve, maar bij Milan alsmede afgelopen seizoen was Bonucci niet eens top 15 CVs ter wereld. Maar inderdaad, als hij weer opkrabbelt, bijvoorbeeld vanwege deze heftige concurrentie van swerelds beste jonge verdediger, is hij geweldig. Al met al is het goed voor iedereen, zo'n denderende concurrentiestrijd.

17 juli 2019 om 12:48

Wat verwacht je van Demiral ? Denk je dat hij een basisplaats kan veroveren ?

17 juli 2019 om 10:26

Wie weet gaan ze wel terug naar een defensie met drie cv's? Of zie je dat niet gebeuren?
Met Alex Sandro en Cancelo als hoge aanvallende backs. Ronaldo ging toch in de spits spelen, dus misschien laten ze de flanken wel vrij?
Ben maar aan het fantaseren, heb niet zo een goede kijk op het interne gebeuren bij Juve.

17 juli 2019 om 10:29

Neen dat gaat niet gebeuren, vorig jaar hebben we zo enkel occasioneel gespeeld in geval van nood en vaak met veel b spelers, dit jaar onder Sarri zal dat nog veel minder of zelfs niet het geval zijn. Het word standaard 4 man achteraan, daar heeft Juve ook de middelen voor.

17 juli 2019 om 10:42

Oke, thanks. Dan zal er toch iemand opgeofferd moeten worden centraal achterin. Ze gaan een speler van 75 miljoen volgens mij niet het merendeel van de wedstrijden op de bank laten zitten. Ik vermoed dat Bonucci zijn plaats in de eerste elf zal moeten afstaan.

17 juli 2019 om 10:44

Rode duivels

Dit alles kan nog wel eens voor een scheefgetrokken verhouding zorgen in de kleedkamer.

17 juli 2019 om 10:50

Ja daar heb ik ook al bij stilgestaan. Een 'snotneus' die even de kleedkamer binnen komt wandelen met 12 miljoen per jaar terwijl er twee beesten van verdedigers met een lange staat van dienst plots niet meer zeker zijn van een basisplaats. Ben benieuwd of het gaat werken.

17 juli 2019 om 10:56

Die situatie zou zich voordoen als het echt een snotneus is. Maar De Ligt heeft zich ondanks zijn jonge leeftijd al bewezen tegen nota bene Juve en tegen Ronaldo zelf ook meerdere keren. Ik denk dat die spelers daar echt wel snappen dat er een flinke meneer binnen komt wandelen. Chiellini zal in de basis blijven, maar Bonucci zal zelf ook wel snappen dat De Ligt voorrang krijgt. Het lijkt me in ieder geval heel sterk dat Ronaldo bij De Ligt erop aandringt dat De Ligt naar Juve moet komen, dat Juve een monsterbedrag betaalt en dat hij vervolgens op de bank moet plaatsnemen. Buiten dat ik denk dat De Ligt nu al aardig in de buurt komt van het niveau van Bonucci, als hij niet al beter is.

17 juli 2019 om 10:59

Inderdaad, weinigen lijken daar hier wakker van te liggen maar ik ben er toch ook erg benieuwd naar. Kan zomaar zijn dat deze op het oog goede transfer een vergiftigd geschenk is.

17 juli 2019 om 11:00

Martijn

Bonucci is ook niet de eerste de beste he, en die heeft zijn misnoegen volgens insiders al bekend gemaakt. Wat begrijpelijk is, gezien de geruchten dat Juve De Ligt een basisplaats beloofd heeft.

17 juli 2019 om 11:40

@ Alexdelpiero10

Tja, dat zal je natuurlijk altijd houden als er een nieuwe werknemer binnen komt die een bedreiging vormt voor jouw positie. Al die babbels van spelers dat ze blij zijn met concurrentie is natuurlijk onzin, in de wereld in het algemeen is het altijd niets anders dan "ieder voor zich". Het voetbal is daarin niets anders (al dan niet veel erger vanwege de ego's )

17 juli 2019 om 10:48

Toegegeven, ik ken Bonucci niet zo heel goed (chiellini al wat beter), maar ik denk dat De Ligt in no-time in de basis staat. Deze man is zo goed en wordt alleen nog maar beter. Daar kun je gewoon niet omheen lijkt me.

Ik weet niet hoe vaak jij De Ligt hebt zien spelen, maar als dat niet veel is, ga je zwaar positief verrast worden.

Damn, ik ben nu al jaloers op je...

17 juli 2019 om 10:51

Stormrage

Wat voor de Ligt spreekt is zijn CL en El ervaring, echt gek op die leeftijd. Verder is er geen reden om jaloers te zijn op mij als Juve fan, ik heb echt het gevoel dat De Ligt geen 3 seizoenen bij ons gaat spelen.

17 juli 2019 om 11:17

Dan kun je alsnog een aantal jaar van hem genieten en dat is alsnog iets om jaloers op te zijn

17 juli 2019 om 10:59

Bonucci is toch niet zo fantastisch hoor. Individueel is het de zwakste van de 3, al vormt ie met Chiellini een goed duo

17 juli 2019 om 11:01

Fc

Na 8 jaar van Bonuccu gevolgd te hebben kan ik gerust zeggen dat ik het daarmee niet eens ben. Maar wie ben ik, ik heb misschien maar 10 wedstrijden gemist van Bonucci bij Juve en Italië in die 8 jaar.

17 juli 2019 om 11:14

Poehpoeh mooie Bonucci staat van dienst heb je hoor Het is simpel. Chiellini gaat niet uit de basis. De Ligt is Golden boy, nummer 1 talent ter wereld, aangetrokken als de op 2 na duurste aankoop van Juve ooit en afgelopen seizoen heel duidelijk beter dan Bonucci. Bonucci komt ook op leeftijd en zo'n talent als de Ligt gaat monsterlijk zijn naast Chiellini

17 juli 2019 om 11:26

Inke

We zullen het zien. Je doet veel te laagdunkend over Bonucci, en hemelt De Ligt te erg op.

17 juli 2019 om 12:16

Ik benoem een aantal feiten over de Ligt en haal iets aan over Bonucci wat je zelf in je eerste comment ook al zegt. Bonucci was afgelopen jaar niet fantastisch zoals je zelf zegt. De Ligt was wel fantastisch en dat op zo'n jonge leeftijd. Verder is Juve zelf die mening ook toegedaan, anders zouden ze De Ligt niet voor dit bedrag aantrekken.

17 juli 2019 om 13:12

Bonucci was afgelopen jaar zeker niet fantastisch, maar alle jaren daarvoor een van de beste cv's. Dus het hangt er echt vanaf hoe hij volgend seizoen gaat spelen. Als je alleen op vorig seizoen beoordeelt, kan je de helft van de basis selectie op de bank zetten. Dybala was slecht vorig seizoen ( heeft ook weinig kans gehad om iets te doen), maar die gaat wss spelen. Ronaldo was ook niet zo best, maar die gaat niet op de bank zitten. Dus ik denk dat het echt afhangt van het niveau die de spelers volgend seizoen gaan laten zien, want juve heeft veel ste veel spelers.

Ik vind wel dat dit een goede keuze is voor de Ligt. In mijn ogen kan hij zich hier door ontwikkelen in de serie A en hij is nog jong en kan altijd nog naar een andere club / competitie over een jaar of 3. Maar als hij hier blijft zijn hele loopbaan dan zal ik het niet erg vinden, Juventus is wel een mooie club die het ook al jaren goed doet in Europa.

Oi Raiola, Hou'es op over de Ligt en dump Boere in Turkije!

17 juli 2019 om 10:30

Inderdaad, Boere naar Denizlispor voor slechts 10 miljoen nemen we genoegen mee.

17 juli 2019 om 10:33

Ware het niet dat die in de afgelopen 10 jaar maar 3 x een transfersom hebben betaald
a 150k....

17 juli 2019 om 10:53

En ware het niet dat Boere Raiola al niet meer als zaakwaarnemer heeft.

Dit is inderdaad een prachtige club. Speelt elk jaar CL en komt tussen fantastische spelers te zitten. Daarbij is Italië ook heerlijk om te wonen. Gewoon een prima keus, al had ik hem ook graag in Engeland gezien.

Op de één of andere manier zie ik hem niet bij Barca passen.

Ik ben vooral benieuwd wat de Ligt gaat leren in de ethos van Ronaldo. De Ligt staat er al om bekend een ijzeren discipline te hebben als het om het krachthonk en voeding gaat, maar de echte meester op dat gebied is Ronaldo natuurlijk. Leuke match wel.

17 juli 2019 om 10:38

ik denk helemaal niks, op wellicht wat praktische tips na.
Intrinsieke motivatie is veel belangrijker en die is bij De Ligt al prima.

Ronaldo heeft met genoeg jongens samen gespeeld die nu nog steeds luie donders zijn. Als het niet vanuit je zelf komt gaat het echt niet gebeuren.

17 juli 2019 om 10:45

PsvRomario

🖐️ X 🏆

Ronaldo zal hem wel meer dan dat kunnen bijbrengen.

Ik vind het jammer. Serie A is toch weinig aan de laatste jaren. Hij wint volgend jaar de Serie A, wellicht de beker en niet de CL. Doe gewoon schriftelijk af.

“het gaat er niet om welke club hem het liefst wilde hebben, maar Juventus is het beste team voor hem"

wat Raiola bedoelde was:

“het gaat er niet om welke club hem het liefst wilde hebben, maar Juventus is de beste keus voor mij"

Juventus is alles behalve de beste keus voor de Ligt.
Ja de nadruk ligt op verdedigen bij de Serie A, maar de Ligt komt uit de Ajax school en is opgeleid om te kunnen voetballen EN verdedigen. Meedoen in de opbouw, betrokken zijn bij het spel.

De Serie A gaat ook gepaard met half gevulde stadions. Vergane glorie en weinig goede tegenstand vanuit andere teams.

Voetballende gezien was Spanje de beste optie geweest.
Voor de beleving de Premier League

De Ligt zal allicht een goede verdediger worden, maar dat is hij al.
Persoonlijk vind ik het jammer dat hij voor Juve heeft gekozen....
Het is een team wat aardig op leeftijd is en de vraag is ook hoelang CR7 daar nog blijft spelen met zijn 34 jaar. Ik schat nog 2 seizoenen.

17 juli 2019 om 10:49

Juve is veel meer dan Ronaldo.

17 juli 2019 om 11:00

Je doet net alsof Juve totaal niet voetbalt. Ze hebben de laatste jaren in de CL tegenstanders voetballend gesloopt. En met Sarri komt er een trainer die van aanvallend voetbal houdt. De Serie A is echt niet meer de botte zagerscompetitie die het een paar jaar was. Ik Spanje valt de tegenstand ook echt wel mee. Het is meer dat er daar over het algemeen een of twee clubs zijn die kunnen meestrijden voor de titel. Ik denk dat Juve in deze fase van zijn carriere perfect is. Leren van grootmeesters, die over een paar jaar stoppen. En dan is hij nog altijd maar een jaar of 23. Dan kan De Ligt alsnog naar Liverpool, Barca of Real.

De juiste keuze zeker weten, hij.is pas 19 en kan bij Juve veel leren en over 3 jaar kan hij nog altijd naar Spanje of Engeland.

17 juli 2019 om 11:36

Dat is ook precies het plan van Raiola. Zijn cliënt zoveel mogelijk transfereren einde boel uitmelken. Over 3 jaar zegt hij tegen De Ligt:” je hebt hier in Italië mooie stappen gezet. Het is nu tijd voor een stap naar de echte top.” En brengt hem dan naar de Premier League. Tegen een lage commissie uiteraard.

Onze ohhh zo nuchtere topverdediger heeft eindelijk getekend. Voor mij is hij niet meer als een snotneus die op geld uit is. Ik ben mijn sympathie voor deze pipo helemaal kwijt en vlees kasteel Raiola heeft ook weer prima geboerd.

17 juli 2019 om 11:48

Waarom is hij op geld uit? Speelt Juve 3e klasse en gaat hij afbouwen in Italië? Je verliest je sympathie voor iemand, omdat hij niet jouw keuze maakt en je wat artikelen hebt gelezen? Hij heeft zelf nog geen woord gezegd. Zet het azijn terug in de kast en wacht gewoon af hoe hij zich gaat ontwikkelen in Italië.

17 juli 2019 om 12:18

Shuba. Dit is al de 10x dat ik zo'n reactie van je zie onder een artikel omtrent de ligt. Kom je ook nog met feiten om je verhaal te onderbouwen, of blijf je maar een beetje schreeuwen en eigenlijk niks zeggen? Jij had hem graag naar Barcelona zien gaan met de kans dat die daar op de bank kwam komen te zitten? Malcolm heeft het ook echt naar zijn zin daar las ik vandaag. En mooi dat je zegt dat die op geld uit is, maar wat is de gehele selectie van Barcelona dan? Barcelona heeft verruit het grootste salarishuis van alle clubs. Dus waar zitten precies die zogezegde geldwolven van je? Wel knap dat er zoveel (top)spelers onderdeel willen zijn aan een vleeskasteel, zijn zij nou zo dom of ben jij nou zo slim?

Het is voor Mino vooral belangrijk dat hij een speler uit zijn stal nog minstens 4x kan transfereren tijdens zijn carrière. Barca is voor veel spelers hét eindstation. Uiteindelijk zal De Ligt een keer naar Barca willen. Dat gaat ook vast gebeuren, maar niet voordat Raiola hem eerst naar een paar andere clubs heeft gebracht tegen 20% commissie.

Als Juventus het beste team voor de Ligt is waarom al die drama met Barcelona en PSG? Niet alles wat in de media staat is waar, maar Raiola zelf loopt nu wel regelrecht een val in. Het gaat bij deze zaakwaarnemer altijd eerst over geld en pas daarna over de voetbalcarrière van de speler. Hoop nu echt dat deze soap voorbij is.

De ligt is fysiek sterk, sterk in de lucht, verdedigd goed en agressief wanneer het nodig is. Nope Italië is helemaal niet de beste competitie voor hem. Deze jongen moet leren verdedigen tegen snelle technische spelers “ beste plek voor was gewoon in Spanje of in de PL “ Juve is als team verdedigend al zo sterk dat je daar zelf Gwn veel te weinig hoeft te doen. Enige uitdaging zal alleen in de CL zijn want in de competitie zal er echt geen uitdaging zijn voor de ligt.

In Italië wordt je een betere verdediger dan in Frankrijk of Spanje. De nieuwe Jaap Stam die ook een grootheid was in Italië bij Lazio en Milan.
Matthijs wordt de beste Nederlandse verdediger aller tijden!

Fantastische stap voor een geweldig talent! Ik ben benieuwd hoe hij zich het komende jaar gaat ontwikkelen. Het is toch mooi dat er nu weer bij verschillende topclubs een Nederlandse speler terecht komt?!

Topzaakwaarnemer, doet precies waar de spelers om vragen.

Raiola heeft de keuze voor Juve bij Mathijs doorgedrukt omdat deze aan zijn persoonlijke eisen voldeed. Zelfs Barca vond dat te gortig.

17 juli 2019 om 12:19

Graag feiten die dit verhaal onderbouwen....

17 juli 2019 om 12:43

Juve moet 10% betalen aan Raiola betalen over de transfersom. Het normale bedrag ligt rond de 6%. Het belangrijkste deel van zijn vermogen heeft hij ook opgebouwd bij Italiaanse clubs waar hij meer toegang heeft.

17 juli 2019 om 12:55

10% is een normale commissie voor zaakwaarnemers, maar dat terzijde. Daarnaast zeg jij 'raiola heeft de keuze voor juve bij Mathijs doorgedrukt', uit wat blijkt dat? Kan niet wachten alvorens De Ligt met een autobiografie komt en uitlegt hoe Raiola zijn methodes werken om keuzes bij spelers door te drukken. Ben benieuwd of die een paar oude KGB methodes gebruikt of misschien schakelt hij de maffia wel in. Ik ga dat boek meteen kopen.

17 juli 2019 om 13:07

@kleinegeneraa7

' 10 is een normale commissie voor zaakwaarnemers, maar dat terzijde. "

Dat is precies het probleem, dat men een dergelijke commissie die in geen enkele verhouding staat tot wat er voor wordt gedaan, in de voetbalwereld normaal vindt. En men vindt het ook normaal dat een zaakwaarnemer die in dienst is van een speler en voor hem een vaak afzichtelijk salaris regelt, de rekening bij de club legt die ook al dat salaris moet ophoesten. In de normale wereld, waar men zich al druk maakt over de paar ton die Matthijs van Nieuwkerk verdient, snapt men daar helemaal werkelijk niets van.

Het is maar hoe je het bekijkt. Bij Barca moet hij leren verdedigen in een grotere competitie met 40 meter in zijn rug. In Italië kan hij idd veel leren van Italiaanse verdedigers maar zal hij minder ruimte in zijn rug hebben en waarschijnlijk 5 verdedigers, dus minder ruimte en makkelijker

Dat geouwehoer over Raiola moet wel een keertje ophouden, want jullie werken allemaal voor een pakje gevulde koek per week? En als jullie gaan onderhandelen, roepen jullie: 'nee, ik hoef niks extra's. Het is goed zo'...?

Raiola is zo goed in zijn vak, dat hij ieder lid hier op Voetbalzone een profcontract kan bezorgen. Met een goed salaris ook nog en daar is waar het om gaat.

En als een club niet akkoord gaat met de persoonlijke eisen van een speler, dan geven ze dat toch gewoon netjes aan? Of heeft Raiola nu Juve gedwongen te voldoen aan de persoonlijke eisen van De Ligt, waarvan het gros denkt dat het van Raiola komt?

Jullie hadden allemaal hetzelfde gedaan en als jullie roepen van niet, dan ben ik benieuwd naar hoe nederig jullie zijn bij jullie eerstvolgende contractbespreking/beoordelingsgesprek.

Raiola is gewoon een goede zakenman.

Als ik mijn huis wil verkopen, dan hoop ik ook dat mijn makelaar voor het hoogste prijs gaat verkopen. Iedereen wilt toch het meest hoge bedrag.

Raiola is gewoon een goede zakenman.

Als ik mijn huis wil verkopen, dan hoop ik ook dat mijn makelaar voor het hoogste prijs gaat verkopen. Iedereen wilt toch het meest hoge bedrag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren