Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona krijgt twee weken om bod van 300 à 350 miljoen uit te brengen’

Laatste update:

Barcelona wordt al geruime tijd in verband gebracht met een rentree van Neymar en de Catalanen hebben volgens L’Équipe dinsdag een eerste, mondelinge aanbieding neergelegd voor de sterspeler van Paris Saint-Germain. Barça heeft een bod van minder dan veertig miljoen euro plus Philippe Coutinho en Ivan Rakitic overgebracht aan Leonardo, die hier echter niet van onder de indruk was.

De doorgaans goed geïnformeerde Franse sportkrant voegt toe dat als Barcelona het bod officieel op papier in zal leven in het Parc des Princes, de technisch directeur van les Parisiens de aanbieding meteen naar de prullenbak zal verwijzen. PSG zou namelijk zeer ontevreden zijn over het uitblijven van een serieus bod vanuit het Camp Nou en heeft naar verluidt nu een interne deadline gesteld.

Barcelona krijgt daarom tot 31 juli om een acceptabele aanbieding te doen, waar PSG een bedrag van 300 à 350 miljoen euro onder verstaat. Leonardo en Neymar hopen naar verluidt dat Barça snel door zal pakken, aangezien de eerste weken waarin de Brazilianen met elkaar te maken hebben gehad zo ‘vurig’ zijn verlopen dat het moeilijk voor de twee wordt om een professionele verstandhouding te onderhouden als Neymar wel in Parijs blijft.

Thomas Tuchel volgt de gang van zaken tegelijkertijd vanaf een afstandje en de oefenmeester weet nog niet waar hij aan toe is voor volgend seizoen: “Het is altijd teleurstellend als een speler te laat terugkomt van vakantie, maar Neymar en ik hebben de zaken uitgepraat. Het is nu aan de club en aan Neymar zelf. Ik wist voor de Copa América al dat hij wil vertrekken, maar dat is iets tussen de club en de speler. Ik ben de trainer, hij is mijn speler. Als hij in de kleedkamer blijft zal ik met hem werken. Ik ben echter overal op voorbereid en moet me elke dag weer aanpassen”, liet hij optekenen door RMC.

Denk jij dat Neymar volgend seizoen voor Barcelona speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat kan Barca dus nooit betalen met andere woorden deze transfer gaat zeker niet gebeuren

17 juli 2019 om 07:57

Neymar is een onruststoker. Als Barcelona en PSG er niet uit komen kan het 2 kanten op: Arbitragezaak of een ongemotiveerde Neymar waar je geen hol meer aan hebt. Natuurlijk is het PSG hun goed recht om zoveel geld te vragen, maar dit gaat natuurlijk wel een beetje te ver. Aan het einde van de rit speelt Neymar "gewoon" bij Barcelona, want PSG gaat op deze manier alleen maar verliezen.

17 juli 2019 om 11:13

Iedereen die naar Barcelona wil is een onruststoker. Dat noemen ze gewoon: de Barcelona strategie. Het hoofd op hol brengen en dan een belachelijk laag bod doen.

17 juli 2019 om 12:28

Coutinho + dembele een laag bod?
Dat is niet wat ik een laag bod vind, ik vind het juist te veel.

Dembele is super jong en heeft pech gehad met blessures, met meer vertrouwen kan hij echt uitgroeien tot een wereldklasse aanvaller.
Echter denk ik wel dat hij nooit het niveau van neymar gaat aantikken omdat hij simpelweg niet zo getalenteerd als neymar is.

Maar coutinho en dembele zijn geen stuivers hoor.
Coutinho rendeert gewoon niet in het systeem van barca, Barca had beter moeten gaan scouten voordat ze hem haalden.

Maar in een team als PSG zie ik coutinho het wel goed doen

17 juli 2019 om 08:02

+ met zo’n instelling als club zijnde is het niet vreemd dat spelers enkel nog willen komen met ‘vreemde’ ontsnappingsclausules in hun contract...

17 juli 2019 om 12:52

@wedjat

Welnee, PSG moest een dergelijk bedrag betalen om Neymar te halen van Barcelona. Vrij logisch dat ze dat geld terug willen hebben als Neymar terug gaat naar Barcelona.

Geen enkele club zal ooit een speler kopen voor een hoog bedrag en dan een lager bedrag als transferclausule in het contract opnemen.

17 juli 2019 om 18:32

Idd zeeeer logisch om het bedrag terug te willen.... maar om nog een Frenkie de Jong en de Ligt (qua transfersom) als bonus daarop te willen hebben ..... terwijl je nu toch niet echt kunt zeggen dat Neymar zich ondertussen positief heeft ontwikkeld, zowel als speler als ook persoonlijkheid!

17 juli 2019 om 18:32

Idd zeeeer logisch om het bedrag terug te willen.... maar om nog een Frenkie de Jong en de Ligt (qua transfersom) als bonus daarop te willen hebben ..... terwijl je nu toch niet echt kunt zeggen dat Neymar zich ondertussen positief heeft ontwikkeld, zowel als speler als ook persoonlijkheid!

17 juli 2019 om 18:33

Idd zeeeer logisch om het bedrag terug te willen.... maar om nog een Frenkie de Jong en de Ligt (qua transfersom) als bonus daarop te willen hebben ..... terwijl je nu toch niet echt kunt zeggen dat Neymar zich ondertussen positief heeft ontwikkeld, zowel als speler als ook persoonlijkheid!

17 juli 2019 om 09:50

Klopt idd om dieper te gaan in het onderwerp. PSG is de attitude van Neymar beu. Leonardo zei tegen kamp Neymar wil je weg gaan? Geen probleem wij willen 300 a 400miljoen op tafel zien geen enkel ander compromie tenzij het Messi is. Maw in dat verhaal wint PSG in alle optiek want geld is geen probleem voor hen. PSG weet donders goed dat Barça het geld niet heeft. Allee in 2weken tijd 300 a 350 miljoen Neymar kopen dat ken Barça niet. Ze geven eigenlijk Barça valse hoop. En ik blijf er bij dat Neymar nooit naar PSG had moeten gaan monumentale fout. Toen hij naar PSG ging was hij top 3 mondiale speler waar staat hij nu. Zelfs voor zijn persoonlijke ontwikkeling is er geen vooruitgang terwijl het juist de bedoeling was.

17 juli 2019 om 10:00

300 tot 350 miljoen vragen is gewoon een andere manier om "niet te koop" te zeggen. Barca moet immers spelers waaronder Coutinho in de deal betrekken, er is geen andere keuze omwille de FFP en PSG weet dat maar al te goed. PSG laat gewoon even zien dat ze het geld niet nodig hebben, een gekende onderhandelingstechniek in het land van de sjeiks

17 juli 2019 om 12:53

Wat had je dan verwacht? Dat PSG tegen de 300 miljoen euro aan totale kosten maakt om Neymar aan te trekken en hem dan voor 150 miljoen euro of minder terug gaat verkopen?

17 juli 2019 om 23:19

Het bod was 40 miljoen + coutinho (ook 160m kosten voor barca) + rakitic waar PSG vorig seizoen nog 90 m voor wou betalen. Bovendien is de waarde van Neymar sterk gedaald en volgend seizoen treed zn clausule in werking dat die voor 160 weg mag..

Nou, succes PSG. Zo blijf je de rest van de contractduur met die vervelende Neymar opgescheept zitten. Een dergelijk bedrag gaat natuurlijk nooit voor hem betaald worden.

17 juli 2019 om 10:01

Inderdaad.
Als de geruchten waar zijn , vond ik 100mln+ Coutinho en Dembele lang geen slechte deal voor Psg.
Beter dan een ongemotiveerde Neymar die 30mln per jaar op strijkt.
Coutinho zal bij Psg weer opbloeien denk ik , en Dembele is gewoon een uitstekende speler die nog erg jong is. Heb je Dembele op links , Cavani spits , Mbappe rechts , Coutinho 10, met daarachter Veratti en evt een aankoop (stofzuiger).

Coutinho en Dembele zijn in mijn optiek beiden zo'n 85/90mln waard , wellicht Coutinho iets minder.
Zelf zou ik liever Coutinho en Dembele + 100mln aannemen ipv 300mln.
Dan heb je tenminste directe vervangers en van die 100mln kan je nog een wereldtopper op het middenveld/verdediging halen aangezien de aanval op elke positie voorzien is.

17 juli 2019 om 10:59

Zou ik ook voor PSG geen verkeerde deal vinden, heb je ook nog geld om je elftal verder te versterken met Donnaruma bijvoorbeeld.

Je krijgt er 2 spelers voor terug, Coutinho zal er op gebrand zijn om het ongelijk van Barcelona te bewijzen en Dembele zal gezien zijn leeftijd alleen nog maar beter gaan worden.
Heb je de natuurlijke opvolger voor di Maria ook al in huis en kan je gaan variëren want Coutinho kan ook hangend op links waardoor je met Mbappe in de spits kan spelen of met Cavani en dan mensen soms rust geven.

Middenveld heb je dan weer genoeg opties en je hebt twee goeie keepers die nog jaren mee kunnen, ik had het gedaan als dat bod inderdaad binnen komt bij Psg.

17 juli 2019 om 10:56

PSG heeft het geld van Barcalona niet nodig. Het boeit ze denk ik vrij weinig dat ze met een ongemotiveerde Neymar lopen. Barca is ook gewoon wanhopig dat ze het bij Neymar blijven proberen. Zij missen Neymar en Neymar mist hen. Alleen de slechte relatie die zij beide hebben met PSG verpest het. Ik vind het geweldig om te zien dat de Barcafans Neymar toen hij naar PSG ging uitkotsten maar ze nu beseffen dat ze hem nodig hebben. Zogenaamd ‘ja psg jullie hebbe nu een ongemotiveerde speler ga aub akkoord met ons bod’ alsof ze PSG een plezier doen. Wat hebben ze aan coutinho die het zo slecht doet bij jullie en rakitic die oud word. Come on man. Ik vind het allemaal zo nep. Anyway i said what i said.

300 tot 350 miljoen voor een speler die PSG zelf maar naar de uitgang duw.
Tuurlijk Neymar heb ook dingen fout gedaan.
Maar wat PSG nu wil lijk me onmogelijk 300 350 miljoen vragen.

17 juli 2019 om 12:54

Onmogelijk is het niet, Barcelona kan spelers in de deal betrekken zoals Couthino. Dat PSG Neymar met dik verlies terug gaat verkopen aan Barcelona, dat is acht ik wel vrijwel onmogelijk.

Die gaat weg maar echt niet voor meer dan 200. Ze mogen al blij zijn als ze dat krijgen. Geen enkele club wil zich aan hem wagen en of heeft er het geld voor. PSG heeft 1 escape en dat is Barcelona.

17 juli 2019 om 09:33

Sudo

"die gaat weg maar echt niet voor meer dan 200. Ze mogen al blij zijn als ze dat krijgen. Geen enkele club wil zich aan hem wagen en of heeft er het geld voor. PSG heeft 1 escape en dat is Barcelona."

Zet dat maar uit je hoofd. Barcelona kan na al de uitgaven die al zijn gedaan, nooit 200 miljoen op tafel leggen zonder in de problemen te komen Ffp. Dan zal men eerst spelers moet verkopen en voor een aanzienlijk bedrag ook. Voor Coutinho is de club met Liverpool in gesprek over een huurconstructie met koopoptie dus zijn transfersom zou dan al afvallen. En dan kan je je afvragen, wie blijft er dan nog over om te verkopen om zo een waanzinnig bedrag binnen te halen?

17 juli 2019 om 12:55

PSG is niet blij als Neymar vertrekt, PSG wil de CL winnen en dan hebben ze de beste spelers nodig. Neymar behoort tot de top. PSG is helemaal niet op zoek naar een escape, het kamp Neymar zoekt een manier om terug te gaan naar Barcelona.

Het hele idee van Neymar bij PSG was om de status van de club omhoog te krikken. Nu zit je met een speler opgescheept die je club niet meer wil representeren. Dus daar heb je niks meer aan. En dan ga je vervolgens een onmogelijke bedrag vragen die van ze leven niet betaald gaat worden? Of te wel, je laat hem niet gaan. Heb je toch totaal niks aan?

17 juli 2019 om 07:59

Misschien dat ze torenhoog inzetten om na lange onderhandelingen rond de 250 miljoen uit te komen. Het onderste uit de kan halen.

17 juli 2019 om 08:42

Ik hoop dat ze vasthouden aan 300 en dat de Sjeik het opeens zat wordt. Neymar op de tribune een heel jaar omdat de Sjeik er een principe kwestie van maakt.

Een dergelijk statement zou mooi zijn en zie het ook wel gebeuren. Weet iemand of Neymar nog ambassadeur is van het WK in Qatar? Daarmee heeft die geldwolf ook een hoop geld in zn zak gestoken.

Al is het eigen schuld van die sjeik want zij hebben hem die megabedragen aangeboden

17 juli 2019 om 10:18

Ik roep dit ook al tijden, ik ben bang voor Neymar dat hij de verkeerde persoon boos gemaakt heeft. Deze miljardair heeft alles uit de kast getrokken om hem te halen en hem in de watten te leggen en hij zal zich nu verraden voelen door Neymar, mede omdat hij promotie voor hun (wk) zou maken. Deze man zou uit trots het salaris van Neymar voor lief kunnen nemen en hem het leven zuur kunnen maken. Nogmaals denk ik niet dat deze Sjeik iemand is die je boos wilt maken, helemaal niet als hij jou toekomst in handen heeft. Die 350 miljoen geeft in mijn ogen ook aan dat het pesten begonnen is. Neymar zal moeten leren dat er altijd baas boven baas is.

17 juli 2019 om 10:59

@lionaldinho, als ze dat doen zullen er dus nooit meer topspelers naar psg gaan...

17 juli 2019 om 15:53

Stsgrunn

Toch wel. Zeker weten.

17 juli 2019 om 12:57

@ryjuu

Zodra het seizoen weer begonnen is en PSG in de CL speelt, wil Neymar echt wel weer voetballen. Clubs trappen niet mer in die media spelletjes. Je zag het bij Ajax met de Ligt, Ajax hield haar poot gewoon stijf. Je ziet het met Pogba mij Man United, ze negeren gewoon de artikelen afkomstig uit kamp Pogba en je ziet het nu bij Psg, ze houden hun poot gewoon stijf. Of ze krijgen van Barcelona hun geld terug en Barcelona krijgt Neymar terug, of Neymar blijft nog jaren bij Psg.

Moet Barca dit wel willen. Neymar is nu een paar jaar een probleemgevalletje. Met veel bombarie wilde hij weg en nu weer terug. Kost een enorme berg geld., hoop blessures, ligt overhoop met medespelers en gedraagt zich ook nog als een kleinzerig kind op het veld. Braca heeft Messi, Suarez, Dembele, Griezman Coutinho etc etc. Zijn geen verkeerde spelers lijkt me. Kwaliteit in overvloed.

17 juli 2019 om 12:59

Je moet de leeftijd van Suarez en Messi in ogenschouw nemen. couthino is niet echt een success gebleken bij Barcelona. Neymar is gewoon een van de grote sterren die nog jaren mee kan. Wil Barcelona na het tijdperk Messi ook succesvol zijn, dan hebben ze spelers van het type neymar en Mbappe nodig.

Als je zulke bedragen vraagt heb je alleen jezelf er mee, Psg.

Ik zou er neit minder om slapen als PSG en Neymar met elkaar opgescheept blijven. Mijn minst favoriete speler bij m'n minst favoriete club.

We hebben Ney niet meer nodig... Daarnaast kunnen we dit bedrag niet eens op tafel leggen. Lekker in Parijs laten dus.

Neymar moet zelf mee gaan betalen aan zijn transfer en smeken of die alsjeblieft voor 150mln weg mag, hij heeft zichzelf echt onvoorstelbaar genaaid door zijn gedrag. Heerlijk om te zien dat arrogantie echt wordt afgestraft.

Het moet op een koopje voor Barcelona. 40 miljoen plus wat afdankertjes die ze niet meer willen hebben. Hoe durven ze zo'n bod uberhaubt uit te brengen. Logisch dat PSG hoog inzet qua transfersom. Als Barca deze onruststoker wil hebben zullen ze moeten betalen.

17 juli 2019 om 08:26

Coutinho, Rakitic, (Dembele) afdankertjes?? Misschien voor PSG wel idd maar Barca moet dan voor dezelfde onruststoker wel 300 tot 350 mln aftikken? Fijn bij PSG blijven voor 40+ mln p.j.

Ik zou Neymar nooit willen halen en zeker niet voor dat bedrag. Laat Neymar maar lekker 'verpieteren' (tegen een zeer riant salaris natuurlijk) bij Psg.

17 juli 2019 om 13:00

Waarom zou Neymar verpieteren? Het is een van de beste spelers van de wereld. Als hij fit blijft, is PSG met Mbappe en neymar gewoon een kandidaat om de CL te winnen.

17 juli 2019 om 16:08

Als je kijkt hoe hij nu bij PSG zit, kan je niet zeggen dat hij daar lekker ligt toch? Dan ontvangt hij een vorstelijk salaris, maar daar is alles mee gezegd gezien de problemen die ze met elkaar hebben. En ja, dat heeft niets te maken met zijn kwaliteiten als voetballer.

Met dit bedrag bedoelen zij bij PSG denk ik te zeggen, dat men Coutinho en Dembele + 100 a 150mln willen hebben zodat Neymar de omgekeerde weg kan bewandelen. Dus het eerste bod van die 2 spelers + 40mln is te laag! Ergens zit er een nog een verschil tussen de 60 a 100 mln! Maar dat is mijn aanname.
Dat zou voor PSG een geweldige deal zijn? Wat betreft Barca, wat is die club qua visie afgegleden naar een bedenkelijke niveau zeg. De hele wereld blies hoog van de toren om hun visie en jeugdopleiding, maar daar is mij inziens niks meer van over.

17 juli 2019 om 08:27

Ja precies. En dat terwijl zowel Coutinho als Dembele zelf nog genoeg opleveren. Na Neymar is Coutinho namelijk de Braziliaan met de meeste waarde (volgens transfermarkt) en Dembele is na Mbappe en Griezmann de meest waardevolle Fransman.
Dus wat dat betreft zou PSG eigenlijk geld moeten toegeven

Zou het onbegrijpelijk vinden als Barcelona opnieuw met hem in zee gaat. Goede voetballer, maar ook een onhandelbaar kind. Je haalt de ellende in huis.

17 juli 2019 om 13:01

Die ellende heeft Barcelona zelf veroorzaakt door het extreme salaris van Messi. Dat zorgt ervoor dat de andere sterren ook meer willen verdienen. En als een club zoals PSG bereid is dat te betalen, dan willen spelers weg bij Barcelona. Net zoals de Ligt niet naar Barcelona ging maar liever naar Juve. Geld is ook belangrijk voor profspelers.

20 juli 2019 om 11:00

de Ligt ging niet voor het geld naar Juve. Hoe kom je daar bij?

De hele voetbalwereld is een grote debiele wereld en het gaat van kwaad tot erger. Qua sport is het by far de mooiste sport die er is maar ieder jaar irriteer ik mij meer en meer aan de belachelijk bedragen die er rond gaan. Het gaat over Neymar, een speler met een actie en talent maar wat heeft hij nou echt laten zien? Blessuregevoelig en veel teveel bezig met zichzelf. Neemt hij een team op sleeptouw, is hij de nature leider? Lijkt mij niet. Wat marktconform is dat is moeilijk te zeggen maar alles boven de 100 miljoen voor een speler (los van welke speler) is sowieso belachelijk... laat die jongen lekker in Parijs en ga aan de slag met dat wat je hebt en ga met de jeugd aan de slag, daar loopt vast een nieuwe Neymar rondt.

Nou, dan zou ik als Barca zijnde lekker een mailtje terugsturen om ze veel plezier te wensen met deze jongen die niet gemotiveerd is, alleen maar voor onrust zorgt in de gehele selectie en je alsnog 36 miljoen per jaar betaald voor hem.
Barca moet hier niet aan beginnen.

17 juli 2019 om 08:29

Helemaal gelijk Isco of uberhaubt het reactie geven, want 300 tot 350 mln is belachelijk. Kan me niet voorstellen dat PSG vasthoud aan deze prijs en deadline, want ja.. van neymar willen ze af

De sjeik achter het PSG project wil natuurlijk ook z'n centen niet in rook laten opgaan. Kan hem niet eens ongelijk geven. In principe is Barcelona net zo schuldig aan de huidige toestand van de compleet gestoorde voetbalwereld. Er zijn eigenlijk drie partijen die elkaar van alles misgunnen maar zelf schuldig zijn aan deze belachelijke situaties. Ik gun ze allemaal veel plezier met deze onzin.

17 juli 2019 om 10:21

Ik denk dat deze Sjeik zich afvraagt hoeveel zijn trots waar is. Deze Sjeik heeft toen alles uit de kast gehaald om Neymar te halen en in de watten te leggen. Hij heeft hem zelfs quatar laten promoten. Nu zal deze billionair zic verraden voelen en mogelijk uit wraak uitzijn. En dan is die ongeveer 40 miljoen salaris mogelijk een schijntje voor de wraak die hij op Neymar kan nemen door hem een jaar lang van alle kanten te kunnen pesten.

Als ik eigenaar van PSG was (en gelukkig voor Neymar, ben ik dat niet), ging ''meneertje Neymar'' de resterende tijd van zijn contract op de bank doorbrengen bij officiele wedstrijden - echter nooit invallen. Wat is dit voor voorbeeld voor de jeugd. Deze mentalitei geeft aan dat Neymar niet te vertrouwen is - wie geeft Barcelona garantie, dat hij daar ook niet gaat muiten. Door dit zoort dingen ben je toch klaar met het hedendaagse voetbal. En als meneer vervelend is, gewoon boete's geven en direct van zijn riante salaris innemen en ter beschikkng stellen aan de jeugd van PSG of eventuele goede doelen, waar PSG ongetwijfeld ''feeling'' mee heft. Te belachelijk voor woorden, deze ''soap''.

17 juli 2019 om 08:56

Dan zou je wel een hele slechte zakenman zijn. Wat denk je dat die eigenaar bijna 400 mil aan geld op de bank laat zitten? Ze hebben veel geld hoor die gasten maar om nou zo veel geld te laat verdampen gaat ook voor hun te ver

17 juli 2019 om 09:19

Hij wil weg bij PSG waarom is dat zo erg?
Voordat hij naar PSG ging had hij misschien gedacht dat het anders zou gaan.
Ik weet dat neymar bijna geen gun factor meer heeft maar wat is er zo erg aan dat je tegen je club zegt dat je weg wilt gaan?

Hij heeft zich weer bij de selectie gemeld enzo en traint weer denk ik, of tenminste dat was de laatste update.

wat een belachelijk bedrag, dit gaan ze toch nooit betalen, en hoe zit dat dan met de fifa regels, worden die met zo'n bedrag niet gelijk overtreden?

17 juli 2019 om 08:49

Fifa regels zijn niet van toepassing in deze (transfers). FFP wel en ik denk dat Barca volgens deze regels geen 300 mln meer uit kan geven zonder 150 - 200mln te verkopen. (Maar mag hopen dat ze de 'verloren zoon' fijn in Parijs laten)

17 juli 2019 om 09:01

die bedoel ik dan ook

17 juli 2019 om 13:05

Het ligt er maar aan of een club geneog spelerws verkoopt danwel geneog structurele omzet weet te behalen. Als Barcelona dit jaar Couthineo, Dembele en Rakitic verkoopt, kunnen ze makkelijk Neymar aantrekken.

En zo gaat de diva zijn zin weer krijgen.
Het spel is op de wagen om hem terug bij Barca te krijgen.
De nadruk komt bij Neymar op toneelspel,blessures en randverschijnselen buiten het veld te liggen.
Hij lijkt op zn 27e al blasé...snap niet dat Barcelona nog zo'n speler wil.

Ik heb zo'n gevoel van dat Neymar naar Real Madrid gaat. We moeten nog 2 weken afwachten wat het gaat worden. Ik ben benieuwd

17 juli 2019 om 11:20

Real wilt hem niet meer. Die gaan vol voor Mbappe volgend jaar.

Jammer. Dan mag neymar wat mij betreft in PSG blijven. Dan houden ze maar een speler die daar weg wil.

En wat willen Coutinho en Dembele? Is hun gevraagd of ze naar PSG willen ook al hebben ze een contract bij Barca?

17 juli 2019 om 13:07

Zaakwaarnemener van Couthino was afgelopen week al boos dat Barcelona in zijn ogen spelletjes speelt. Tegen hem zeggen ze dan ze Couthino willen houden en hij geen nieuwe club hoeft te zoeken, achter zijn rug bieden ze Couthino aan bij PSG als ruilobject, aldus de zaakwaarnemer.

In het hedendaagse voetbal zie je altijd van dit soort verhalen tijdens transfer periodes, het zijn roerige tijden.

Goede speler en ik zou zo 175 miljoen voor hem aftikken, maar 350 miljoen betalen terwijl je hem voor 222 miljoen heb gekocht. In de tussentijd is hij niet beter geworden, maar wel een paar jaar ouder, blessuregevoeliger en hij is aantal keer negatief in het nieuws geweest. Het lijkt mij dat zijn waarde juist iets gedaald is in plaats van gestegen en toch wil PSG 350 miljoen. Dat is echt onzin en hoe graag Barca hem ook terug wil, zo’n belachelijk bedrag gaan ze nooit op tafel leggen ook als ze de middelen hebben. Ik vrees dat PSG voor eeuwig met Neymar zit opgescheept.

300-350 miljoen, natuurlijk. Het wordt hoog tijd voor een gigantische crisis in het voetbal waarbij een aantal grote clubs financieel volledig in elkaar mogen storten. Deze absolute waanzin kan toch niet door blijven gaan? Dit heeft allang niks maar dan ook niks meer met voetballen te maken.

17 juli 2019 om 10:09

Eens.
Die grote clubs zullen dan de volgende moeten zijn (afgaande op de hoogte van de schulden:

Manchester United
Benfica
Inter
Juve
Liverpool
Atletico Madrid
AS Roma
Lyon
Valencia
AC Milan
Galatasaray
Cska
Sunderland
Newcastle
Psg
Porto
Fenerbahce
Besiktas
Wolfsburg
Sporting Lissabon

Dit is de top 20 wat betreft schulden. #1 United heeft 561 miljoen schuld en de #20 Sporting heeft 133 miljoen schuld.

17 juli 2019 om 11:26

Het probleem is alleen dat al deze clubs de schulden kunnen afbetalen. (indien het daadwerkelijk moet) Dus eigenlijk is er helemaal geen probleem.

On Topic: Dit zou een goede deal zijn voor Psg.

17 juli 2019 om 13:09

Schuld met je natuurlijk wel afzetten tegen bezit en jaarlijkse inkomsten. Een eredivisie middenmoter met 30 miljoen euro schuld kan elk moment failliet gaan, een Liverpool heeft zoveel kapitaal op het veld en een dusdanig inkomsten stroom, die gaan niet makkelijk failliet, al hebben ze een veelvoud aan schulden vergeleken met een eredivisie club.

17 juli 2019 om 13:14

@modric en Speedy

Klopt, mijn reactie was ook meer cynisch dan serieus. Omdat Raypas zegt dat de grote clubs maar failliet moeten gaan met dit soort bedragen en hij volledig voorbij gaat aan het feit dat ze het nou eenmaal kunnen missen.
Daarnaast wilde ik even in perspectief plaatsen dat Barcelona echter niet bij die clubs met hoge schulden hoort. (real overigens ook niet).

Ze zijn gek als ze het doen. Neymar heeft dit aan zichzelf te danken en laat hem maar een mooi voorbeeld voor anderen zijn. Niemand hoeft medelijden te hebben. Financieel onafhankelijk dus hij kan ook z’n contract opzeggen.

Kwestie van tijd, dat PSG 100 miljoen + Coutinho en Dembele ofzo gaat accepteren. Kan niet anders. Ik bedoel, wat moet je met zo ongemotiveerde verwende knulletje bij PSG die het liefst nu al het vliegtuig pakt richting Barcelona? Ik heb zijn stap twee jaar geleden naar PSG ook nooit gesnapt. Ja, hij wou een team op sleeptouw nemen a la Messi en Ronaldo. Maar daar is ie gewoon niet voor gemaakt denk ik. Had gewoon bij Barca moeten blijven, en accepteren om in het schaduw van Messi te spelen. Niks mis mee toch. Maar goed, ik zie hem wel terug keren. PSG kan alleen maar verliezen op deze manier. Dan zou ik gewoon akkoord gaan met 100 miljoen en een Coutinho en Dembele, wat natuurlijk geen misselijke spelers zijn. Gewoon twee internationals waar je over hebt.

17 juli 2019 om 13:11

Natuurlijk gaat PSG daar niet mee akkoord, elke transferperiode zie je spelletjes in de media. Zodra de transfer periode voorbij is, willen de spelers weer lekker ballen en geven ze een interview dat ze verkeerd begrepen zijn, dat de media alles opgeklopt heeft en ze heel tevreden zijn. Zo gaat het elk jaar, bij heel veel clubs en zo zal het ook gaan met Pogba en Neymar.

Dit gaat natuurlijk nooit gebeuren. De enige manier waarop Barca dit gaat kunnen financieren is door het betrekken van spelers in een ruildeal met Psg. Nu weet ik niet op welk bedrag PSG spelers als Coutinho of Dembele zal taxeren, maar hiermee zou er minstens 100 miljoen mee van de transfersom moeten kunnen worden gesnoept.

Ik vind dat dit Neymar en PSG zijn eigen club hun schuld is! Ik snap ook niet dat Barcalona met alle respect deze speler terug wil. Ik vind het een hard man vooral toen hij weg ging bij Barca, toen wou hij de club nog maals leegroven door te stellen dat hij recht had op een bonus om dat hij tot een bepaalde datum was gebleven. Als ik het voor het zeggen had was het einde verhaal bij Barca. Zoek het zelf maar uit bij PSG en ga je normaal gedragen daar.

Ik blijf het zeggen; ik zie het niet graag gebeuren dat Barcelona Dembele in de deal zou betrekken.
Van mij mag Neymar terugkomen, maar niet ten koste van alles. Het bedrag dat die vervelende oliesjeik nu verlangt, is waanzin. Hij heeft Neymar zelf aangetrokken voor 222 miljoen en hij is er sinds dien niet beter op geworden, laat staan jonger (want dat kan uiteraard niet). Hij heeft er sinds zijn transfer een hoop problemen bij gekregen en hij is ook blessuregevoeliger geworden. Dus wat mij betreft is zijn marktwaarde zeker niet gestegen.

Zoals ik al zei, als liefhebber van Barcelona, zou ik het betreuren moest Dembele de andere weg opgaan. Ik zou eerder opteren voor een ruildeal met Rakitic, Coutinho en eventueel zelfs Luis Suarez. Al vrees ik dat de beste vriend van Lionel Messi niet zal 'verkocht' worden en/of PSG uberhaupt wel interesse zou hebben in Suarez.

Malcom mogen ze ook nog wegsturen, maar daar krijg je nog geen pak ontbijtgranen voor.

We gaan het zien. Een terugkeer zou ik zeker toejuichen, maar het supertalent Dembele zou ik echt niet opofferen.

Dan had ik ze veel succes gewenst met een zeer ontevreden Neymar!
100 mil. met een spelertje erbij is denk ik wel de max

Mensen die roepen dat PSG niet nodig hebben, vergeten 1 ding. Met al dat geld hebben ze de grootste moeite om spelers nu binnen te halen en te houden. Als nu sterspelers vertrekken wordt het alleen maar moeilijker

Barca hoeft Neymar niet perse, Neymar wil naar barca.
PSG wil van hem af..rare manier van pokeren wat PSG doet.

Zou proberen of een ruildeal met dembele een optie is met exrta wat $$

En als ze het geld over een langere periode uitsmeren? Maar wel mooi dat ze nu sleehak in problemen komen. Vroeger hadden ze gewoon een bank garantie gehad en klaar is kees.

Geweldig ! Met andere worden Neymar blijft , PSG heeft het geld toch niet nodig.
Een mens zou nog respect krijgen voor deze club hopelijk houden ze hun been stijf en geven ze niet toe want Barca met hun vieze spelletjes bah , ik gun die club niks meer !
En erna Neymar op de tribune zetten dat zou pas een statement zijn maar ik vrees dat ze dat niet durven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren