Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jaap Stam wil op Ajax inlopen: ‘Voor veel geld kopen geeft geen garantie’

Laatste update:

Feyenoord eindigde afgelopen seizoen op 21 punten achterstand van landskampioen Ajax. De aartsrivaal uit Amsterdam beleefde bovendien een subliem seizoen in de Champions League en beschikt daarom over een nog sterkere financiële huishouding. De activiteiten van Ajax op de zomerse transfermarkt steken dan ook schril af bij die van Feyenoord.

Alleen het transfervrije drietal Luciano Narsingh, Liam Kelly en Nick Marsman is tot nu toe naar Rotterdam-Zuid gehaald. Jaap Stam denkt desalniettemin dat Feyenoord stappen kan maken ten opzichte van de concurrentie. “Door zelf creatief te zijn binnen je selectie en bij het binnenhalen van jongens. En ook in je manier van spelen. Al met al moet je zorgen dat je toch het verschil kunt maken”, legt Stam vrijdag in De Telegraaf uit.

“Ajax heeft het goed gedaan natuurlijk, maar het alleen maar voor veel geld kopen van spelers geeft ook niet altijd garanties. Dat heb ik zelf ook genoeg meegemaakt in het buitenland.” Het is maar de vraag of Feyenoord komend seizoen een serieuze kandidaat zal zijn in de strijd om de landstitel. “Ik ga geen uitspraken doen over de titel. Ik ben gretig en wil het maximale eruit halen”, benadrukt de oefenmeester.

“We moeten een modus vinden dat we goed gaan presteren en dan gaan we tijdens het seizoen kijken waar we uit kunnen komen. Er zullen genoeg mensen zijn die zeggen dat Feyenoord altijd moet roepen dat ze voor de titel willen gaan”, erkent Stam. “Maar ik ben er een voorstander van dat we moeten roepen dat Feyenoord een topclub is en dat we het maximale eruit moeten halen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De transferactiviteiten van Feyenoord steken toch juist schril af tegen Ajax in plaats van andersom?

12 juli 2019 om 07:15

Inderdaad.

On: als je het team goed samenstelt, dan hoeft geld natuurlijk niets te betekenen. De vraag is dus vooral of je kwaliteit - of de juiste kwaliteiten voor het team - weet binnen te halen. Ik denk echter dat Ajax een selectie heeft met kwaliteiten die je niet zomaar geldloos binnenharkt. Vooral wanneer het gaat om spelers in de tweede helft van hun 20-er jaren. Maar ik laat me graag verrassen.

12 juli 2019 om 07:21

Het is de Nld competitie. Feyenoord moet zorgen dat het beter is dan de rest. Of je nu 1-0 wint of 6-0 je krijgt toch maar 3p. De wedstrijden tegen PSV en Ajax zijn wedstrijden op zich. Dus een kwalitatief veel minder team kan in t seizoen dat het mee zit zo kampioen worden. Doordat t gat tussen de bovenste en de rest groot is

12 juli 2019 om 07:28

Maar het is voor Feyenoord al moeilijk genoeg om structureel te winnen van Utrecht, Vitesse, Heereveen, etc. Daar laten ze het liggen en om die reden zie ben ik van mening dat ze eerst maar eens die derde plek moeten houden. Zeker als je ziet wat de subtop momenteel doet.

12 juli 2019 om 07:35

Lullig gezegd is dat dus niet het grote probleem. Feyenoord liet het liggen tegen clibs uit het rechterrijtje en promovendi. Tegen clubs uit het linkerrijtje draait het heel behoorlijk.

12 juli 2019 om 07:36

@glenn zeker. AJAX en PSV zullen echt nog wel mindere jaren gaan hebben en dan kan een andere club daar van profiteren. Vraag is alleen welke club op dat moment piekt. Voor mij is dat nog niet automatisch Feyenoord. Bij bv AZ hebben ze het bv qua structuur en organisatie beter op de rit. Vraag is dan ook of Feyenoord nu eindelijk naar een lange termijn gaat toewerken. Want vooralsnog is het alleen het hier en nu. In de selectie bv zit niet veel “toekomstig” kapitaal. Vergelijk dat eens met AJAX. Zij hebben bewust enkele jaren pas op de plaats gemaakt om vervolgens qua standaard een flinke sprong te kunnen maken.

12 juli 2019 om 07:53

Tipptopp, ze zijn wel zeker bezig met een lange termijn visie. Alleerst een nieuw stadion. Nieuwe directeur gekomen. TD tijdelijk aangesteld omdat ze niet de TD konden krijgen die ze voor ogen hebben. Volgend jaar nieuwe kansen. Jeugdcomplex veel geld ingestoken eveneens als stanley brard terug gehaald om de jeugdopleiding weer te laten worden zoals het jaten geleden was. Dit zijn allemaal beslissingen die de laatste 2 jaar zijn gemaakt voor de toekomst. Wat betreft de selectie is daar nu gewoon minder budget voor waardoor he creatief moet zijn op de transfermarkt. Dan kom je al snel bij transfer vrije spelers. Het is even niet anders.

12 juli 2019 om 08:15

@ijsmuts

dat was idd het probleem de laatste jaren maar dat had ook te maken met een gebrek aan creativiteit op je middenveld, een traag verdedigingscentrum en een gebrek aan diepgang in je voorhoede. Stam probeert nu veel van die dingen op te lossen wat goed is maar we zullen moeten afwachten of het ook uit de verf gaat komen.

Berghuis op nummer 10 is een experiment waarvan je moet hopen dat die goed uitpakt en je moet hopen dat Narsingh nog iets van niveau heeft. als dat lukt kan het zijn dat Feyenoord zomaar beter voetbal speelt en de verdediging van de kleintjes wel uit elkaar kan spelen maar we zullen het moeten afwachten

12 juli 2019 om 08:28

Bewust pas op de plaats gemaakt..? Juist ja.

12 juli 2019 om 09:08

logisch dat feynoord punten morst. dit is inherent aan een kleinere topclub met een kwalitatief mindere selectie dan psv. dit vergt jaren aan ontwikkeling en investeringen ,en een enorme dip van psv,om dichterbij te komen. het gat dichten,daar praat ik niet eens over. jaap mag blijven dromen. wat kan ie anders zeggen ?

12 juli 2019 om 10:04

Je levert natuurlijk veel creativiteit in met het stoppen van van Persie.
Eerder zag je al, dat El Ahmadi en Kuyt en dat samen met Vilhena, toch wel steunpilaren waren.
Creativiteit OK, maar het team/veld bezetting moet gewoon kloppen.
Je hebt natuurlijk ook spelers als Haps gemist afgelopen seizoen(en).
Ik ben benieuwd hoeveel verliespunten Feyenoord heeft na 10 wedstrijden.
Hopelijk niet meer dan 5/7, maar daar moeten ze nog wel voor gaan voetballen.

12 juli 2019 om 11:14

@tipptopp

"ajax en PSV zullen echt nog wel mindere jaren gaan hebben en dan kan een andere club daar van profiteren."

Heb je wel meegekregen hoe groot de afstand tussen Ajax/psv en de rest de afgelopen seizoenen is geweest, terwijl die clubs, zeker Ajax, zich ieder jaar verder versterken tov de rest. Met dergelijke verschillen ligt het veel eerder voor de hand dat Ajax en PSV ook als ze een minder jaar hebben, de rest nog ruim voor zullen blijven, terwijl je je ook kunt afvragen hoe groot de kans is dat Ajax en PSV tegelijkertijd een mindere periode krijgen. Wat hier gebeurt, is dat mensen zichzelf moed in praten, waar overigens helemaal niets mis mee is. Sinds 1990 is het 5 keer voor gekomen dat het kampioenschap niet naar Ajax of PSV is gegaan en dan heb je het dus over een periode van bijna 30 jaar. Terwijl het verschil in kwaliteit tussen Ajax/psv en de rest ieder jaar groter wordt omdat zij CL spelen en lucratieve uitgaande transfers doen. En dus veel meer te besteden hebben en je dat natuurlijk terug ziet op het veld. Je reactie is volgens mij dan ook vooral een kwestie van wishfull thinking.

12 juli 2019 om 11:39

@matthewole Dat weet ik wel....alleen hoe lang loopt het ge.:;€& al met het stadion? Feit is dat er TD is met lange termijn. Leuk een nieuw jeugdcomplex maar doorstromen in bijna niet te doen omdat men niet in de 1e divisie is ingestapt. Feyenoord spendeert het zeer weinige spelersbudget op aan spelers die weinig toekomstwaarde hebben. Kortom: intenties zijn er maar de uitvoering.... vooralsnog zie ik niets gebeuren wat structureel of incidenteel echt iets op gaat leveren. Ik denk dan dat je beter had kunnen accepteren dat je enkele jaren minder speelt om daarna een echte stap te kunnen zetten. Dit is pappen en nathouden.

12 juli 2019 om 11:44

@Scepticus38 klopt, daarom denk ik ook dat Feyenoord het voorbeeld van AJAX moet volgen. Paar jaar pas op de plaats, dan een sprong. De kosten om elk jaar op een zeldzaam off jaar van En PSV en AJAX te hopen kost veel te veel. Overigens is het geen wishfull thinking voor mij maar ik hoop op een sterke NL competitie. Dat is voor eenieder het beste.

12 juli 2019 om 12:16

Maar Feyenoord speelt wel erg sterk tegen Ajax, AZ en Psv.
Ajax voornamelijk en in mindere mate zijn PSV wel sterker natuurlijk, maar als Feyenoord gewoon punten haalt tegen de kleinere jongens kunnen zij best een eind komen. Ajax en PSV verspeelden ook bizar veel punten afgelopen seizoenen. Het is maar de vraag of zij dit jaar weer zo consnt zijn. PSV is echt bizar vaak goed weggekomen. Het is een kwaliteit, maar kunnen zij dit volhouden?
Ajax moet ik ook nog maar zien. Een Frenkie is niet zo makkelijk op te vangen en Tadic heeft ook 1 jaar geweldig gevoetbald, maar kan hij dit dit seizoen weer?

12 juli 2019 om 12:48

@scepticus

vanaf 1990 zijn er 29 seizoenen gespeeld waarbij Ajax en PSV ieder 12 kampioenschappen hebben bereikt en de rest 5. Dat komt statistisch neer dat om de 5 a 6 seizoenen een andere club dan PSV of Ajax kampioen wordt.
Als je terug kijkt dan klopt dit ook enigzins wel.

1993 Feyenoord
1999 Feyenoord (6 jaar tussen)
Dan heb je een gat van 10 jaar tot 2009: AZ maar meteen erna is het twente in 2010.
Feyenoord in 2017 zit 7 jaar tussen. klopt dus ook volgens de statistieken.

Ik denk dat het doel van Feyenoord moet worden om dat ene kampioenschap dat in de 6 jaar niet door PSV of Ajax gepakt wordt, te pakken.
Vergeet niet dat Feyenoord op eigen kracht kampioen geworden is in 2017. 34 speelrondes bovenaan gestaan. Dus als alles klopt kan het weg gewoon.

12 juli 2019 om 12:59

@peperbus038

" Maar Feyenoord speelt wel erg sterk tegen Ajax, AZ en Psv.
Ajax voornamelijk en in mindere mate zijn PSV wel sterker natuurlijk, maar als Feyenoord gewoon punten haalt tegen de kleinere jongens kunnen zij best een eind komen. Ajax en PSV verspeelden ook bizar veel punten afgelopen seizoenen. "

Feyenoord heeft de thuiswedstrijd voor de competitie inderdaad afgetekend van Ajax gewonnen, daar kan niemand omheen. Maar aangezien de club tien dagen later met 0 - 3 door Ajax werd uitgeschakeld voor de beker, is de vraag gerechtvaardigd of je de oorzaak van die pandoering alleen moet zoeken in het goede spel van Feyenoord of dat die (mede) was te wijten aan het falen van Ajax. Ajax heeft het afgelopen seizoen overigens 2 keer met 3 - 0 van Feyenoord gewonnen, dus was de 6 - 2 overwinning vooralsnog een incident. Ajax heeft vorig jaar 28 van de 34 wedstrijden gewonnen, dus hoe je erbij komt dat de club absurd veel punten heeft verspeeld, is mij een raadsel. Als Feyenoord gewoon punten haalt tegen de kleine jongens, kunnen ze inderdaad een eind komen, alleen is die constatering niets nieuws onder de zon en was dat de afgelopen jaren ook al het geval. En dan kan je je afvragen waarom dat nu wel zou lukken, terwijl dat de voorgaande jaren niet gelukt is en de beste spelers inmiddels zijn vertrokken en er mindere spelers voor in de plaats zijn gekomen.

12 juli 2019 om 14:58

@scepticus38

Bekerwedstrijden tellen toch niet voor punten in de competitie? Uitslagen in de beker zijn ook niet representatief voor de competitie. Alsof RKC komend jaar maar van PSV gaat winnen in de competitie. Dus vergelijken met de beker is niet relevant.

In competitie verband heeft Feyenoord onderling de meeste punten gepakt tegen PSV en Ajax.

Daarnaast kan je de 6-2 echt afschrijven op het falen van Ajax. Feyenoord wist vanaf de 2-2 gewoon heel goed hoe ze druk moesten zetten op Ajax en zette Ajax helemaal vast en zorgden voor veel chaos in de defensie. Wellicht heeft Ajax ze onderschat, maar dan nog steeds is het puur aan Feyenoord te danken dat die 6-2 op het scorebord stond. Het was gewoon een Blamage voor ajax.

12 juli 2019 om 07:24

Ik snap dat Stam dit soort uitspraken moet doen. Maar tot op heden is de selectie van Feyenoord er m.i. Zeker niet op vooruit gegaan t.o.v. vorig jaar. Wellicht dat hij een positief verschil is met van Bronkhorst maar dat is ook nog maar afwachten. Het is nu ook weer niet zo dat hij als Trainer/coach een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten. Maar goed, hoop doet leven. En Stam spreekt vooral hoop uit.

12 juli 2019 om 07:58

Bij Feyenoord spreekt de trainer altijd hoop uit, het is altijd maar de vraag op welke plek we eindigen. Sterkte van selectie is niet het belangrijkste, het gaat erom dat er chemie is en dat ze voor elkaar door het vuur gaan. Dat heb ik het laatste jaar gemist. Ik denk zelf dat we gaan strijden boor plek 3 samen net AZ en utrecht.

12 juli 2019 om 08:37

@tipptopp

elke coach denkt altijd dat hij het allemaal beter weet dan zijn voorganger en dat hij wel meer uit het materiaal kan halen maar vaak komen deze coaches bedrogen uit en hebben ze hetzelfde probleem als hun voorganger omdat ze net zo goed of slecht zijn als hun spelersmateriaal

laten we dan maar hopen dat Stam een van die uitzonderingen is voor wie dat niet geldt maar ik wil het eerst zien voordat ik het geloof. vooralsnog zijn het allemaal mooie woorden maar ik wacht wel met enthousiast worden totdat ik straks in de competitie ook echt beter voetbal en betere resultaten zie

12 juli 2019 om 12:52

Alleen vergeet Stam dat Ajax ook een goede jeugdopleiding heeft. Bij Ajax is het dus zelf opleiden, de pareltjes door laten stromen en de gaten dichten met goede aankopen in een category die met gemak mee zou moeten kunnen komen in de eredivisie. En als een aankoop mislukt, dan neemt Ajax haar verlies en koopt opnieuw een speler voor die positie.

En dat heeft Stam nimmer meegemaakt in het buitenland. Daarom is het gat met Ajax voor Feyenoord zeer lastig te dichten, de financiele middelen ontbreken.

12 juli 2019 om 14:17

@speedyafc
inderdaad. Stam maakt in het interview in mijn optiek een denkfout. Het voor "veel" geld kopen van spelers heeft in het verleden namelijk wel bewezen dat je dan een team smeed dat minder vaak door de ondergrens gaat. Ajax is hierzelf in luttele seizoenen een voorbeeld van geweest met erg jeugdige teams.
En dat minder vaak door de ondergrens gaan zorgt er voor dat je meedoet om de titel.
Op dit moment zijn er in mijn ogen 2 clubs die met de spelers 1 t/m 18 de competitie in gaan en waarvan je kan verwachten dat ze het minst vaak door de ondergrens zullen zakken, Ajax en Psv.

12 juli 2019 om 07:54

Heeft Feyenoord wel scouts?
Aankopen als Narsingh kan ook een bouwvakker bedenken en kennen.
Kelly is bekende van de trainer.
Ook geen scout bekeken.

12 juli 2019 om 08:22

Dat je het kan bedenken wil niet zeggen dat het slecht is. Als je een klein beetje Feyenoord volgt is 1 van de eerste dingen die je was opgevallen een gebrek aan snelheid in de voorhoede en om deze in te brengen waar nodig. Of Narsingh dan de oplossing is zal moeten blijken, maar een dergelijke speler was heel hard nodig. Maargoed, dat had iedereen kunnen verzinnen.

12 juli 2019 om 08:32

Feyenoord heeft niet de middelen om een buitenlandse speler boven dr 5 miljoen aan te schaffen, vandaar dit (creatieve) beleid.

12 juli 2019 om 08:38

@numbernine

volgens de meeste voetbalsites heeft Larsson niet 4,5 miljoen maar uiteindelijk 7 miljoen gekost en Berghuis schijnt dat ook te hebben gekost. dat verhaal is dus misschien niet helemaal waar

12 juli 2019 om 08:49

Des te meer reden dat ze NU dat niet meer kunnen en met deze spelers op de proppen komenn.

12 juli 2019 om 08:52

@ridrkulous

daar heb je een punt inderdaad en met al die spelers zonder restwaarde die we elk jaar halen en een gebrek aan een goede scouting zit dat er voorlopig ook nog heel lang niet in. tenzij er bij ons ook een De Ligt ofzo doorbreekt maar hoe vaak breng je een talent van dat kaliber voort?

je moet al blij zijn als je straks weer een paar jeugdspelers hebt die het niveau van het eerste uberhaupt aankunnen. dat Jong Feyenoord niet in de KKD uitkomt, werkt natuurlijk ook niet mee aan de ontwikkeling van onze jeugdspelers

12 juli 2019 om 09:12

Japie.. Larsson heeft 4,5 miljoen gekost. Dat is een voldongen feit. Leeuwarder Courant kwam met 'meer dan 6'. Dat was een aanname op basis van een eerder bod van Celta de Vigo dat 6 miljoen bedroeg en werd afgewezen. Deze krant ging ervan uit dat Feyenoord dan meer bood, maar dat is niet waar. Hun logische doch foutieve aanname werd overgenomen door veel voetbalsites, maar de Telegraaf en Transfermarkt hebben het bij het juiste eind: 4 miljoen wat kan oplopen tot 4,5. Van Geel heeft lang gewacht met het kopen van Larsson, om zodoende de prijs te drukken. Dat is gelukt. Niet in de laatste plaats doordat Larsson alleen naar Feyenoord wilde en daardoor ook (niet netjes) niet meer kwam trainen om een transfer te forceren

12 juli 2019 om 09:14

Al zou een de ligt doorbreken. Als club zijnde heb je meer nodig om je spelers met een klapper te verkopen. In geval van ajax, is hun preststie in europa een belangrijke factor. Ook de naam ajax heeft ook al een voorsprong.

Ik ben ajacied in hart en nieren. En dit is echt geen populistische gezwets. Ik hoop oprecht dat feyenoord structureel mee kan strijden om de titel. Ik hoop dat az vitesse en utrecht echt kunnen aanhaken. Ik hoop dat twente weer sterk wordt. Ik ben gewoon voor een sterkere competitie.

12 juli 2019 om 09:33

@bobiku29

ok alleen dan klopt wat @number9 zegt nog niet helemaal want Haps bv kostte 6 miljoen zover ik weet

12 juli 2019 om 09:48

Klopt wel, want hij heeft het over buitenlandse spelers. Natuurlijk kan Feyenoord dat technisch gezien dan blijkbaar wel betalen, maar dat doen ze alleen voor bijvoorbeeld Haps en Berghuis. Dat zijn zekerheidjes. Helaas is Haps gewoon veel geblesseerd

12 juli 2019 om 12:56

Feyenoord ontbeerd de financiele middelen om betere spelers te kopen. Dus richten ze zich op de jeugd en transfervrije spelers. Dan doet de scouting er wat minder toe, het is gewoon pakken wat je pakken kan en hopen dat het goed uitpakt.

12 juli 2019 om 07:55

Misschien moet je eerst de tekst lezen in plaats van zsm de eerste reactie willen hebben. Dit is exact waar de hele tekst om gaat.

12 juli 2019 om 08:37

Je begrijpt zijn reactie niet... Daarnaast is die denigrerende toon nergens voor nodig.

On: met deze transfers gaat Feyenoord het dit jaar natuurlijk afleggen tegen Ajax, maar ik snap wel dat Jaap het op deze manier benaderd. Je kunt moeilijk de handdoek al in de ring gooien.

12 juli 2019 om 08:30

Stam doet alsof hij een keuze heeft, terwijl Feyenoord met handen en voeten gebonden is. Ik denk zeker dat Feyenoord onder Stam de wedstrijdmentaliteit kan behalen, maar het blijven transfervrije spelers die niet hogerop bij hun huidige club. Gok dat het weer een moeilijk seizoen voor Feyenoorf gaat worden.

12 juli 2019 om 08:35

De belangrijkste transfer deze zomer kan ook weleens de trainer zijn. Onder Gio was het voetbal de laatste twee jaar gewoon erg slecht. Ik heb in twee oefenpotjes al meer idee achter het spel gezien dan bij Gio.

Nou dit Feyenoord zie ik zeker nog niet als concurrent, ze blijven gewoon een rivaal. Met Van Persie en Vilhena hebben ze wel kwaliteit ingeleverd. Jorgensen zal het nu weer moeten laten zien, nu hij verlost is van RVP. En de verdediging blijft zwak. Maar wie weet gaat ome Jaap verrassen met dit elftal...

12 juli 2019 om 07:32

Helemaal eens. Waren beiden invloedrijke spelers. Als Berghuis nu je beste speler is, is dat zorgelijk. Ik vind zijn manier van omgaan en reageren op ploeggenoten niet professioneel (non-verbaal) maar wie weet zal Japie ons doen verrassen

12 juli 2019 om 07:40

Gaat jaap zelf in de verdediging staan dan?

12 juli 2019 om 07:42

Bogarde, als iedereen fit is, is de verdediging niet echt zwak. Met Haps, Botteghin en St. Juste kun je in de Eredivisie heel goed voor de dag komen. Waarschijnlijk komt daar nog een rechtsback bij.

Het klinkt gek, maar Vilhena en Van Persie zullen niet enorm gemist worden. Eerstgenoemde alleen in de topwedstrijden. In het kampioensjaar had hij een rol die op zijn lijf geschreven is, maar de twee jaar erna wilde hij zich te veel profileren als voetballende middenvelder, in plaats van als dienende strijder. Logisch, want dat hoorde bij zijn status in het team. Individueel een van de betere Feyenoorders, maar het team had tegen de kleine tegenstanders meer creativiteit nodig en precies dat maakt dat een ander middenveld Feyenoord niet slecht uitkomt.

Van Persie heeft Feyenoord vaak over een dood punt geholpen, maar de resultaten met Jorgensen in de basis in plaats van hem, zijn beduidend beter. In die wedstrijden was er opvallend genoeg geen dood punt. Het team heeft baat bij het type spits dat hij is.

Ik ga niet roepen dat Feyenoord een concurrent is voor Ajax, maar ondanks dat de individueel beste spelers vertrekken, zal het team niet zwakker zijn. Mocht bij PSV naast Luuk de Jong ook Bergwijn en Lozano vertrekken, dan zie ik Feyenoord meedoen om plek 2.

Denk dat Feyenoord zich meer bezig moet houden op het uitlopen van AZ en FC Utrecht dan inlopen op Ajax. Wel zonde want een sterk Feyenoord en PSV maakt de competitie een stuk leuker en interessanter. Het zou ook moeten kunnen want uit de omgeving van Rotterdam komt genoeg talent alleen moet je een bepaalde visie aanhouden die op de lange termijn succesvol is. Gelukkig ziet Stam dit ook!

12 juli 2019 om 07:33

Want PSV laat het vaak afweten in de eredivisie en Ajax is altijd al in februari kampioen toch?

12 juli 2019 om 07:47

Nee maar het gaat wel altijd tussen Ajax en PSV, toch? Feyenoord wel incidenteel kampioen na 18 jaar, daarvoor hebben ze het verdienstelijk gedaan maar nooit dicht bij het kampioenschap geweest. Snap dat het voor Feyenoorders geen leuke opmerking is maar het is wel een feit. AZ en Utrecht worden ieder jaar sterker en zie je zichtbaar groeien terwijl dit bij Feyenoord niet het geval is.

12 juli 2019 om 07:47

Dat is toch totaal niet wat hij zegt of suggereert?

12 juli 2019 om 08:03

En de seizoenen vanaf Koeman dat Feyenoord steeds voorbij PSV kwam... jij kunt alleen onzin verkondigen over Feyenoord. Als je serieus een club als Utrecht gaat noemen... spelers van Utrecht die bij Utrecht een van de betere zijn, zijn dat niet bij Feyenoord... zie Ambrabat en Ayoub... leg me maar eens uit hoe Utrecht steeds dichterbij komt en AZ ook... Feyenoord won de afgelopen 4 seizoenen 5 prijzen, maar AZ en Utrecht komen steeds dichterbij. Interessant

12 juli 2019 om 08:06

Wat een onzin. Utrecht en az groeien niet elk jaar. Die zijn net zo grillig als andere clubs die wel eens bij de top 6 zitten.

12 juli 2019 om 08:20

@dneres

AZ komt financieel gezien de laatste jaren wel elk jaar iets dichterbij. AZ heeft flink gecasht op spelers als Janssen, Jahanbaksch en Weghorst waar Feyenoord al een tijdje niks meer voor veel geld heeft verkocht. nog wel jeugdproducten als Karsdorp en Kongolo een paar jaar terug maar qua aankopen maken we eigenlijk nooit dikke winst op uitgaande transfers. dat vind ik toch wel een zorgelijke ontwikkeling

12 juli 2019 om 11:15

@japiekrekel

Feyenoord werkt met ene veel grotere begroting en heeft dus structureel veel meer inkomsten dan Az. Die tranfers zijn leuk alleen die zorgen er niet voor dat je je begroting op krikt. Je kan er wat leuke spelers van halen of invsteren in je jeugd alleen op een gegeven moment is dat geld op en val je terug op je begroting. Die dus lager is dan die van Feyenoord.

12 juli 2019 om 08:00

Haha, Utrecht zelfs... ja jij hebt er kijk op. En AZ wat elk seizoen de mindere is tov Feyenoord

12 juli 2019 om 08:02

Verder uitlopen op AZ en Utrecht of inlopen op Ajax lijkt mij ongeveer hetzelfde? Alleen sommige mensen kijken naar boven en is het glas half vol, andere kijken naar onder en is het glas half leeg.

12 juli 2019 om 08:12

Haha dit dus. Gelijk weer een Ajacied op z'n achterste pootjes, terwijl Stam enkel en alleen zegt dat hij met Feyenoord het maximale eruit wil halen. Laat dat nou maar gewoon de 3e plek zijn en (natuurlijk) alles erboven is een uitstekende verrassing.

12 juli 2019 om 10:30

Dat is totaal niet hetzelfde... Verder wordt er hier op VZ nog weinig over gesproken, maar AZ komt wel degelijk heel dichtbij. Of zijn we voor het gemak vergeten dat we al 2 keer eerder kortstondig 4 topclubs hebben gehad in Nederland? Beide keren zijn AZ en Twente teruggevallen door financiele nood, maar die hebben hier zeker van geleerd. Tevens waren ook Ajax en Psv toen heel kwetsbaar.

AZ werkt al jaren aan de jeugdopleiding en het moment gaat komen dat zij over een goede lichting gaan beschikken. Ze zijn nu al in staat om gaten in te vullen met jeugdspelers, kwestie van tijd voordat die het niveau gaan opkrikken. Feyenoord is nog steeds een paar klassen beter natuurlijk, maar het kan snel gaan dat weten we allemaal.

12 juli 2019 om 14:42

@goalski
niet als Ajax nog minder punten laat liggen

12 juli 2019 om 08:08

Want Ajax is de seizoenen daarvoor zo sterk geweest. Ze zijn natuurlijk al 10 jaar op rij kampioen geworden....
Een keer een leuk seizoen draaien en gelijk denken dat ze al jaren domineren. De eredivisie is de laatste jaren niet gedomineerd door Ajax. Beetje een rare opmerking

12 juli 2019 om 08:22

@duurtlang

je hebt zeker een punt maar Frenkie is nu ook weer verkocht voor 80 miljoen en ze hebben als de geruchten kloppen geloof ik over de 50 miljoen verdiend aan de CL. elk jaar heeft Ajax bijna zo een voltreffer op de transfermarkt dus het lijkt wel een kwestie van tijd voordat Ajax de competitie gaat domineren helaas. ik zie iig op dit moment niet hoe PSV en Feyenoord dit financieel willen gaan blijven bijbenen

12 juli 2019 om 08:34

Japie Ajax heeft maar liefst 90 miljoen binnen geharkt, was echt een goudmijn dit seizoen.

12 juli 2019 om 08:41

@sulejmanii

thanks. dat wist ik niet maar dat versterkt alleen maar mijn punt. Ajax raakt financieel dus ook sportief steeds verder uit beeld voor PSV en Feyenoord. ik hoop dat ze niet echt het Bayern van Nederland gaan worden maar het ziet er voor mij als Feyenoord supporter helaas wel zo uit

12 juli 2019 om 09:10

Japie, voor mij ook niet per se. Anders word de competitie wel erg saai, dan krijg je Schotland en Italië taferelen.

12 juli 2019 om 08:13

Davey, als je je richt op dichterbij komen bij Ajax, is de kans groot dat je uitloopt op AZ en Utrecht. Die twee dingen zijn hetzelfde, je moet gewoon meer punten halen.

Niet omdat ik voor Feyenoord ben hoor, maar ik vind het onzin dat iedereen roept dat AZ en Utrecht zo dichtbij Feyenoord staan. Utrecht koopg goed in, maar van spelers als Dalmau zou ik bij Feyenoord nog niet echt warm worden. Jorgensen, Berghuis, Haps, St. Juste, Vermeer, Botteghin, Toornstra, Larsson. Daar zouden ze bij Utrecht een moord voor doen. AZ heeft een aantal spelers met veel kwaliteit. Koopmeiners, Til en Stengs. Verder vind ik het nog niet zo'n bijzonder elftal en vooralsnog laten ze het altijd liggen als het echt om de knikkers gaat. Incidenteel kunnen zij wel boven Feyenoord eindigen, zoals in 17/18, maar dat ligt dan in mijn ogen echt aan Feyenoord zelf. Stam slijpt er een systeem in waarin de nadruk meer ligt op creativiteit en daar zijn ook de voetballers voor. Ik denk dat Feyenoord tegen het rechterrijtje beter in staat zal zijn om de wil op te leggen. Tegen Ajax en PSV zullen ze vermoedelijk wel minder zijn dan het afgelopen seizoen, want daarin was bijvoorbeeld een Vilhena wel ontzettend belangrijk. Hoe dan ook, ik ben ervan overtuigd dat Feyenoord in staat is om zeker tien punten meer te halen dan afgelopen seizoen. Dat is geen enorm verschil, maar met 75 punten zou je zeker tevreden kunnen zijn en wie weet is het genoeg om mee te doen voor plek 2

Maar transfervrije spelers toch ook niet ? Sterker die al helemaal niet.

Ajax heeft juist in de zomer nog weinig gedaan. En dat heeft twee redenen, 1 ajax heeft zich al versterkt in het lopende seizoen en twee er is nog niet veel wegegaan, sterker op dit moment zie ik naast de ligt niemand meer vertrekken aan belangrijke spelers.

12 juli 2019 om 11:49

Dat hangt er wel een beetje vanaf hoe je naar de zomer kijkt Volgens mij hebben ze deze transfer periode al meer dan 40 miljoen uitgegeven aan 5 nieuwe spelers.

12 juli 2019 om 17:29

Heb je gelijk in, maar er werd wel wat meer vuurwerk verwacht deze zomer bij ajax dan dat in werkelijkheid echt gebeurd is (tot nu toe).

12 juli 2019 om 22:31

Maar dat vuurwerk werd twee kanten op verwacht...
Iedereen ging er van uit dat er minimaal 4 basis spelers weg zouden gaan.
Tot op heden zijn het er pas 2 en tegelijkertijd zijn de contracten van Tadic, Onana, Mazraoui, en Tagliafico open gebroken terwijl Neres kennelijk op het punt staat om een nieuw contract te ondertekenen. Dat is stiekem misschien nog wel knapper dan het beloofde vuurwerk... alleen valt het minder op.
Het zou mij niet verbazen als we voor het einde van de zomer horen dat ook Ziyech en/of van de Beek een nieuw contract hebben getekend.

Nou ik mag hopen voor afeyenoord dat het niet 21 punten weer is.
Na Ajax en PSV hebben zeg gewoon de beste selectie van NL, daar heel dicht tegen aan AZ, daar onder Vitesse en Utrecht. Wat ik daar mee bedoel is als je beter bent dan je tegenstander dat je altijd moet kunnen winnen. Feyenoord heeft veel punten laten liggen tegen de kleintjes, en we hebben gezien dat ze in de top wedstrijden met een bepaald strijdplan ook de top-2 kunnen verslaan. Allen zal je het toch in het einde altijd af leggen. Narsingh, Promes, Bruma... dat zijn werelden van verschil.

12 juli 2019 om 11:56

Ik weet eigenlijk niet of Feyenoord op dit moment wel de 3e selectie heeft van Nederland.
Bij AZ zitten toch een aantal leuke jonge talenten die nu weer een stap verder zijn terwijl Feyenoord 3 of 4 basis spelers kwijt is geraakt en AZ pas 1.

Leuke opmerking voor de buhne, maar gewoon niet realistisch. Natuurlijk kan Feyenoord profiteren als Ajax en PSV een slecht jaar hebben, maar sinds ik een kind was heb ik het verschil tussen Ajax en Feyenoord alleen maar groter zien worden. Opvallend is dat het altijd maar gaat over het verschil met Ajax, waardoor er beleidsmatig fout op fout gestapeld wordt om het verschil maar te verminderen. Ook nu kun je je afvragen wat een relatief onervaren trainer als Jaap Stam bij Feyenoord doet. Ik was voor een meer ervaren trainer gegaan....

12 juli 2019 om 07:28

Exact. Dit wordt niks. Stam hield in zijn tijd bij jong Ajax Frenkie op de bank. Dan snap je er weinig van.

12 juli 2019 om 07:41

Niet om het 1 of ander, maar volgens mij twijfelde zelfs Overmars eraan om Frenkie op zijn 18de te verlengen als ik mij niet vergis. Zo raar is het dus niet als iemand een keer een verkeerde inschatting maakt. Ik denk ook dat Willem 2 niet meer dezelfde route zou bewandelen met de kennis van tegenwoordig. Beetje flauw om Stam daar dan misschien wel op af te rekenen.

12 juli 2019 om 07:39

Ik snap niet dat er mensen zijn die niet twee keer kunnen nadenken en daarbij de juiste context pakken met de woorden van Jaap. Als je alleen al het aantal verloren punten tegen wedstrijden van promovendi en degradatiekandidaten pakt, weet je al dat daar zoveel winst ( en punten) te behalen valt. Feyenoord kan veel meer verbeteren t.o.v. de laatste twee seizoenen dan dat Ajax dat kan. Dan loop je al snel in dunkt mij.

12 juli 2019 om 08:12

Sinds wanneer is inlopen hetzelfde als titelkandidaat? Sommige hebben echt moeite met lezen...

12 juli 2019 om 11:43

Als je kunt inlopen dan ben je automatisch al meer een concurrent want als je inloopt bied je al meer tegenstand, maar dat wilt nog steeds niet zeggen dat je titelkandidaat bent...

12 juli 2019 om 09:10

Toch is de referentie naar Ajax een onzinnige. Ja, je kan in willen lopen op Ajax, maar dan kan je net zo goed zeggen dat je wilt inlopen op Real Madrid. Of sterker nog, je zou kunnen zeggen dat RKC afgelopen seizoen gigantische stappen heeft gemaakt t.o.v. Ajax en ook flink ingelopen is: totaal niet relevant aangezien je niet in de buurt gaat komen van ze.

12 juli 2019 om 09:33

Zo onzinnig is het toch niet? We zijn 3e geworden en PSV en Ajax zijn (in dat geval) de enige clubs boven ons in deze competitie. Dan moet je het beestje toch bij de naam willen noemen en gewoon kunnen uitspreken dat je wil inlopen op beide clubs. Bovendien wordt Ajax in dit geval met name genoemd om het contrast in transfervrije spelers/grote aankopen te benoemen.

Bovendien hoeft inlopen ook niet te betekenen dat je in de buurt komt/gaat komen. Dus zo irrelevant vind ik het eigenlijk niet.

12 juli 2019 om 09:51

Op het moment dat het gat tussen Feyenoord en Ajax groter is dan het gat tussen FR en AZ, Vitesse, Utrecht, Heracles, Groningen, ADO en Willem II is het verschil op de ranglijst misschien maar 2 plekken, en zijn er "maar" 2 clubs boven ons geëindigd, maar dat bewijst alleen maar dat het aantal plekken op de ranglijst niet representatief is voor het gat tussen twee clubs. Dan kun je het in mijn optiek wel hebben over inlopen, maar is dat in mijn ogen totaal niet realistisch aangezien het gat tussen de twee clubs zo gigantisch groot is. Vandaar ook mijn vergelijking me Rkc, misschien ietwat overdreven, maar het was even om aan te geven dat je naar mijn mening het alleen over inlopen kunt hebben als je ook in de buurt kunt komen, en dat zie ik bij FR niet gebeuren op korte termijn (helaas).

12 juli 2019 om 10:31

Mwa, inlopen is inlopen wat mij betreft. Beter gezegd; het gat kleiner maken (ofwel meer punten halen dan vorig jaar). Ik hecht er in ieder geval niet zo heel veel waarde aan. Belangrijker is voor mij dat Stam realistisch is.

Iedereen kan ook gewoon zeggen dat ze willen inlopen op ploegen boven hen. Dat betekent alleen maar dat je het beter wil doen.

Hij kan ook moeilijk zeggen dat feyenoord totaal kansloos is en komt daarom maar met dit soort teksten. Maar kom op feyenoord heeft tot nu toe alleen maar ingeleverd ten opzichte van vorig seizoen. Geen vilhena en van persie terwijl berghuis ook weg wil. Dan ga je met kelly niet de oorlog winnen.

Zolang Feyenoord alle wedstrijden wint behalve van Ajax en PSV, zijn ze gewoon titelkandidaat en hoogstwaarschijnlijk kampioen.

12 juli 2019 om 07:36

En gezien het aantal wanprestaties tegen de kleintjes is daar voor Feyenoord zelf al ambitie genoeg lijkt mij. Is het gat minder groot en waarschijnlijk een juiste afspiegeling.

12 juli 2019 om 09:38

Eens, maar dat acht ik totaal niet realistisch. Ik zou niet weten op basis waarvan de prestaties van Feyenoord ineens een stuk beter zouden zijn dan vorig seizoen. Van Persie en Vilhena zijn al vertrokken en Tapia zal waarschijnlijk ook nog vertrekken. Er zijn wel twee aankopen voor terug gekomen (narsingh en Kelly), maar je kan toch niet zeggen dat Feyenoord er sterker op is geworden. Stam moet zijn elftal echt een wereldprestatie laten leveren als hij mee wil doen om de titel, want op basis van kwaliteit zijn ze echt niet zoveel beter en zullen ze het met veel Eredivisie-teams heel moeilijk krijgen.

Inderdaad Jaap! Mooi streven voor dit seizoen en niet een onrealistische doelstelling om het publiek naar de mond te praten. Iedereen die Feyenoord goed volgt weet onmiddelijk dat de kans vrij aanwezig is dat dit gaat lukken. En niet zozeer dat Ajax bijgehaald gaat worden, maar het gat was veel te groot. En dit kwam vooral door lamlendig, voorspelbaar en inspiratieloos spel tegen het rechterrijtje. Het verbaasde mij enorm dat veel mensen niet zagen dat daar een groot deel van het probleem lag. Gio hield vast aan dezelfde spelers en hanteerde daarbij een systeem dat totaal niet werkte. Dat had hem veel meer kwalijk genomen kunnen worden. Een aanval zonder veel diepgang en pure snelheid met een verdediging die tegen de goal aan wilde spelen. Keer op keer ging dat mis. Maar werd geen reet aan gedaan. Als er al een team op het veld staat met een idee en zijn taken goed uitvoert, scheelt dat gewoon al onmiddelijk de helft van de zeperts. Ik denk alleen dat veel mensen kijken naar het financiële plaatje zoals ik hierboven al zie en niet veel verder kijken dan dit. Dan lijkt het, in combinatie met die heerlijke titel weer, een loze kreet voor de achterban.

12 juli 2019 om 07:53

Precies Dirk. Er komt nu een elftal met meer creativiteit. Stam gaat voor een systeem met een controleur die vooralsnog al creativiteit lijkt te bezitten, met daarvoor Berghuis en (denk ik) Toornstra. Met Jorgensen staat daar een goede spits voor en met Larsson, Kokcu, Hansson en Narsingh heb je creativiteit en eindelijk ook diepgang. Waarschijnlijk komt er nog een rechtsback bij en heb je met Haps, Botteghin en St. Juste een vrij sterke defensie. Als Botteghin die snelheid naast zich heeft, komt hij niet in zijn zwakte. Puur verdedigend is het (na het vertrek van De Ligt) misschien wel de beste van de Eredivisie.

12 juli 2019 om 08:03

Veel meer creativiteit? Omdat Kelly en Narsingh gehaald zijn? De rest liep er namelijk al vorig seizoen en ook toen hield het qua creativiteit niet over. Maar dat is schijnbaar allemaal opgelost omdat je beste voetballer gestopt is en je een bankzitter van het 2e niveau uit Engeland gehaald hebt die een leuke helft gespeeld heeft in een oefenwedstrijd tegen Darmstadt? Of komt die creativiteit van die buitenspeler die jullie van RKC Waalwijk hebben teruggehaald? Van Narsingh weten we dat er geen creativiteit komt en de rest liep er al rond.

12 juli 2019 om 08:03

Niks aan toe te voegen maar je moet Feyenoord goed volgen om deze conclusie te kunnen trekken. Hetzelfde dat iedereen zegt dat Vilhena een aderlating is. Door de kwaliteiten wel maar niet door het systeem dat je speelde. Hij was vaker nutteloos dan nuttig helaas. Niks ten nadele van die jongen want gezien zijn prestaties is het absoluut een held, maar de Vilhena van vorig jaar is alles behalve onvervangbaar. Ik heb er vertrouwen in. Stam komt heel duidelijk over in zijn intervieuws, zet in op conditie en heeft een goed spelsysteem voor ogen. Tegen Darmstad joeg van Beek al op tot over de middenlijn. Daar zit een idee achter en dat bevalt mij zeker.

12 juli 2019 om 08:15

Master D, het middenveld bestond vorig seizoen uit Clasie, Vilhena en Toornstra. Vertel mij even wie van die drie een creatieve speler is? Nu lijkt het middenveld te bestaan uit Kelly, Ayoub/Toornstra en Berghuis. Je hebt dus op zn minst twee creatieve spelers op het middenveld en vorig seizoen geen. Dat is al een groot verschil. En vorig seizoen als je, je creatieve spelers op de flanken die alleen maar naar binnen gingen. Nu heb je er al een wat meer diepte heeft.

12 juli 2019 om 08:27

Master D, het is wel een beetje makkelijk om alles zo te benoemen. Hansson reduceren tot 'een buitenspeler van RKC'. Dat was ie ja, maar ook gewoon smaakmaker in de KKD, zoals jeugdige spelers dat bij Jong Ajax en Jong PSV ook zijn voordat ze in het eerste doorbreken. Stam gaat een ander systeem spelen, met Kelly, Berghuis en Toornstra op het middenveld. Daar kun jij wel pessimistisch over doen, maar het is ontegenzeggelijk een creatief middenveld. Ik zeg niet dat Kelly de grote man wordt, want we moeten nog maar zien wat hij kan. Stam gelooft echter heilig in hem en dat maakt dat ik er wel fiducie in heb. Met Narsingh is er eindelijk diepte, wat het team zeker ten goede kan komen en meer variatie biedt. Nergens zeg ik dat hij de creatieve man is. Een ander systeem biedt meer ruimte aan de creativiteit die reeds in huis is.

12 juli 2019 om 09:13

Ex-smaakmaker van RKC Derk Boerrigter veroverde ook gewoon een basisplaats bij Ajax voor zijn blessure en schoot ze tegen PSV hoogstpersoonlijk naar de titel. Ik teken er in het geval van Hanson voor.

12 juli 2019 om 08:25

@frdirk

"een aanval zonder veel diepgang en pure snelheid met een verdediging die tegen de goal aan wilde spelen."

mits Gio het aankoopbeleid heeft bepaald bij Feyenoord kan je hem hier moeilijk de schuld van geven. als je die spelers niet in je selectie hebt kan je daar weinig aan doen als coach lijkt mij. je kan het aangeven bij je TD en dan hopen dat die die spelers wel haalt maar Van Geel staat bekend als een hele eigenwijze man die denkt dat hij zelf de wijsheid in pacht heeft.

Van Geel denkt dat hij TD en scout in 1 is en Jong Feyenoord in de KKD was totaal niet nodig want jeugdspelers ontwikkelen zich veel beter in een jeugdcompetitie, aldus Van Geel

12 juli 2019 om 08:41

Ik ben zeker met je eens dat de visie van v. Geel ervoor gezoegd heeft dat Feyenoord is gestagneerd, maar Gio kan je in mijn ogen niet vrij pleiten als het gaat om tactische keuzes. Hij had ook Geertruide vaker rechtsback kunnen zetten en st. Juste in het centrum erbij voor de snelheid? Of Toornstra met Vilhena als controlerende middenvelders. De enige reden dat het het jaar ervoor met van Persie op het middenveld liep was omdat er met El Ahmadi en Vilhena veel loopvermogen op het middenveld zat. Nu zet je daar Clasie bij en werkt het wonderbaarlijk niet. Dat je in het begin daar aan vasthoudt snap ik, maar al snel bleek het totaal niet te werken. Verander dan wat! Maar deed die niet. Als je dan ook je wisselspelers nauwelijks kansen geeft zonder dat die perspectief hebben met t tweede elftal zie je een uitgebluste bank die het ook niet kon waarmaken of op kon brengen. Dat zijn dingen die je Gio kon verwijten en waar hij niks mee deed. Nu zie ik een trainer met een idee die daar ook naar traint.

12 juli 2019 om 08:45

@frdirk

natuurlijk heeft Gio ook genoeg fout gedaan. dat zal ik niet ontkennen maar toch vind ik dat hij het zeker qua resultaten vaak prima heeft gedaan. AZ is eigenlijk nooit echt serieus een gevaar voor het Gio van Feyenoord geworden. eerlijk gezegd denk ik dat er voetballend ook niet veel meer inzat in zijn selectie

Clasie zal wel een basisplaats gegarandeerd hebben gekregen nadat hij in het buitenland 3 jaar op de bank had gezeten en dat waarschijnlijk niet nog een keer wilde mee maken. hij kreeg ook niet zomaar 1 miljoen salaris natuurlijk want dat is gewoon heel veel geld voor een huurling voor een club die al weinig geld te besteden heeft. Feyenoord dacht waarschijnlijk we krijgen de oude Clasie wel weer te zien als we hem huren en na 1 jaar leggen we hem gelijk definitief vast maar helaas bleek dat een misvatting

Bij mijn club is het helaas altijd korte termijn denken. Een keer een plan maken welke kant we op willen en hoe we dat gaan doen. Als Feyenoord moeten we nu toch kunnen groeien. We zijn weer gezond, nieuw trainingscomplex en nieuw jeugdcomplex. Ga nu verzinnen hoe we kunnen groeien. We gaan er altijd uit in de voorrondes van europa. Nu is het een uitzondering als we in de groepfase belanden, dat moet toch vaker wel dan niet worden. Telkens stapjes zien te maken en dan zullen we zien of we dichterbij bij Ajax en Psv kunnen kruipen.

12 juli 2019 om 07:45

Wie zegt dat ze dat niet doen dan? Van Geel is net weg en er is net een nieuwe TD gekomen. Voorlopig gaat het aardig lijkt het en zelfs hij zit er kort zodat de club de kans krijgt om een goede organisatie neer te zetten. Je kan niet gelijk na 1 maand zeggen dat je geen vooruitgang ziet...

12 juli 2019 om 08:14

Maar deze TD is een tijdelijke oplossing omdat er niemand met wie ze gesproken hadden in wilde stappen. Dat zegt toch wel wat. Kelly is nog een vrije jonge speler wat nog geld op kan leveren. Maar Narsingh is vastgelegd en Fer krijgt ook de kans. Weer spelers die niks opleveren terwijl we er daar al genoeg van hebben. Als je dan de wat oudere spelers haalt moeten ze toch echt een meerwaarde zijn, anders kan je beter gebruiken van een jeugdspeler. Vorig jaar hebben we dit toch ook met Clasie geprobeerd en dat bracht ons ook niks. En nu gaan we weer hetzelfde doen. Het is vooral weer op de gok in de hoop dat ze hun oude niveau halen.

12 juli 2019 om 08:27

Ik vind het dus juist goed dat ze dan maar kiezen voor een tussenoplossing. Als je niet krijgt wat je echt voor ogen hebt kun je beter een organisatie hebben die weet waar hij aan toe is en er voor tijdelijk gebruik is, dan 1 die het net niet is. Ja het liep niet zoals verwacht na zo'n slecht vorig seizoen. Dan zijn mensen niet happig om in te stappen. Terwijl ik van mening ben dat de situatie echt niet zo slecht is als dat t lijkt. Als dit seizoen Feywnoord verrast en positief in het nieuws komt slaat het weer helemaal om

12 juli 2019 om 08:29

@frdirk

waar baseer je op dat het voorlopig aardig gaat? Fer en Narsingh zullen moeten laten zien of ze het niveau nog hebben want die hebben al een tijdje geen knikker meer geraakt en het lijkt me sterk dat mensen die Kelly heel vaak hebben zien spelen om te weten of dat echt een versterking is.

laten we eerst maar wat competitiewedstrijden spelen voordat we echt kunnen weten of er vooruitgang is geboekt t.o.v. vorige jaren. vooralsnog zijn het allemaal mooie worden maar hoe het in de praktijk straks gaat weet nog niemand

12 juli 2019 om 08:42

Ja de tussenoplossing uit nood is prima maar wel treurig. Maar de feiten nu zijn wel dat we een trainer hebben die zich niet bewezen heeft en we vooral hopen dat hij het goed gaat doen. En een tijdelijke TD wie eigenlijk geen TD is. Zekerheden heb je nooit in het voetbal maar dit is toch wel erg treurig. En dan hopen we maar weer dat het goed uitpakt.

12 juli 2019 om 08:49

@pablonino

dat is helaas al jaren het beleid bij Feyenoord. gokken en hopen dat het goed uitpakt. we voeren een casinobeleid. een idee, doordacht beleid of visie is helaas al jaren niet aanwezig bij Feyenoord

de TD is een gok, de nieuwe trainer is een gok, de aankopen dit seizoen zijn allemaal een gok. laten we maar hopen dat het kleine beetje geld dat we hebben hopelijk goed is ingezet dan dit jaar

12 juli 2019 om 09:42

Ja het is zo zonde. We hebben ons echt weer top terug gevochten nadat we diep in de schulden hebben gezeten. Met als hele mooie beloning het kampioenschap. Maar hoe nu verder lijkt niemand te weten. We moeten het niet hebben van jonge spelers kopen en met winst doorverkopen. Of dat aan de scouting ligt, of dat de scouting niet gebruikt word, dat weet ik niet. En de laatste jaren is er te weinig talent doorgebroken. Iets waarmee we juist geld hadden opgebouwd.

12 juli 2019 om 10:24

@pablonino
Als je de talenten niet hebt om te brengen.... er is nu een redelijk tot goede lichting die in de komende seizoenen door gaan breken.

Ben ik erg blij met de huidige transfers?, nog niet maar ben wel tevreden dat er enkel geld word bijgeschreven ipv uitgegeven net zoals in t verleden. Zoals je weet is niet iedere aankoop een zekerheidje

Volgens geruchten zijn ze weer bezig met enigzins iets van scouting.

12 juli 2019 om 10:40

Nee de talenten waren er niet omdat het ook een puinhoop werd toen Brard wegging. Verschillende hoofd jeugdopleidingen in een paar jaar tijd. Elk jaar een andere trainer voor O19.

En nu is er een redelijke lichting. Maar gaan we er ook wat mee doen. Jeugdspelers in de voorbereiding is niks nieuws, dat geloof ik wel. Maar krijgen ze straks in de competitie ook de kans.

Dat Feyenoord geen gekke dingen doet met geld ben ik ook blij mee. Gelukkig hebben we daarvan geleerd. Maar ik mag hopen dat niet het beleid is om elk jaar te teren op oudere transfervrije spelers in de hoop dat ze nog iets kunnen toevoegen. Zo zullen we nooit groeien.

12 juli 2019 om 11:20

Eens, het was een grote puinhoop in de jeugd, de levensader van de club. De toekomst zal er iig beter voor gaan staan met alles wat er voor gedaan is met vernieuwd trainingscomplex en het terughalen van Brard. (Waar de meeste Feyenoorders heel blij mee zijn).

Zeker niets nieuws, enkel in deze o19 lichting lopen er toch wel grote talenten waarvan ik er van de 7 toch 4 wel zie doorbreken en slagen. Afwachten, natuurlijk, maar goede hoop.

Persoonlijk denk ik dat Troost het geld uitgeven even on hold heeft gezet totdat er een nieuwe TD zit en er een nieuw beleid is uitgestippeld. Troost is nml alles behalve een beleidsbepaler alsmede TD.

12 juli 2019 om 11:54

Ja ik heb ook wel vertrouwen in een aantal. Daarom hoop ik ook echt dat ze de kans krijgen. Met onze selectie moet plek 3 gewoon weer te doen zijn. Dat is ideaal om jeugd de kans te geven. Je kan een keer verliezen.

En als je dan een van Persie, Kuyt, Elia kan halen. Dat zijn nog een meerwaarde voor je team. Vorig jaar hebben we het ook geprobeerd met een niveau lager, Clasie. Die heeft weinig betekend voor ons vorig jaar. En dan gaan we het nu ook weer proberen met Fer en Narsingh. Ik zou dan eerst kijken of er jeugdspelers mee kunnen op het niveau. Zo niet kijken of je ergens anders een wat jongere speler kan halen. En dan pas naar dit soort spelers.

Ik laat me graag verrassen Japie. Ik ben vooral benieuwd of je met deze selectie goede resultaten boekt met name in uitwedstrijden. ik heb eerlijk gezegd er niet veel vertrouwen in. Tot nu toe heeft Japie alleen een goede periode gekend bij Reading maar ook een tweede slechte periode. Bij Jong Ajax was het spel en resultaten niet best, ondanks 1 van de beste lichtingen van de afgelopen tien jaar. Bij Zwolle ff binnengekomen en meteen weer weg. Misschien vallen alle puzzelstukjes nu wel in elkaar. Echter heb ik mn twijfels.

Gelukkig heb je wel een garantie op succes als 2 van je beste spelers vertrekken en je daar 2 spelers transfervrij voor terughaalt die het laatste jaar amper gespeeld hebben bij hun club op het tweede niveau van Engeland.

12 juli 2019 om 08:05

Als het zo simpel zou zijn, zou je misschien nog gelijk hebben ook. Alleen vang je 1 van die twee op door Berghuis meer op het middenveld te zetten en compenseer je de rest met een systeem dat wel werkt en past bij het materiaal.

12 juli 2019 om 10:31

Gelukkig zijn alle aankopen van 5-10 miljoen wel altijd zekerheidjes gebleken...

Ik ben heel benieuwd naar jaap stam als trainer. Bij pec begon hij goed maar het dat niet vol kunnen houden. Hij heeft wel stoere praat maar ik vraag me af of hij tactisch nou zo heel sterk is. Ik hoop voor de competitie dat Feyenoord goed voor de dag komt. Maar ik vrees voor Feyenoord dat utrecht en az sterker zullen zijn

nou, je kan een keer incidenteel stunten maar als je naar alle grote competities kijkt zijn het vaak de rijkste clubs die structureel ook het hoogst eindigen

12 juli 2019 om 10:33

Ajax was ook niet de rijkste een aantal jaren geleden, hebben pas op de plaats gemaakt en zie het resultaat.

Terwijl geld in alle competities structureel de succeskansen bepalen, weet ook Jaap Stam, die uiteraard moeilijk een depressief verhaal over de situatie bij Feyenoord kan ophangen. Niettemin denk ik dat het eerder achterom moet kijken dan naar boven. AZ en FC Utrecht gaan t Feyenoord lastiger maken dan Feyenoord PSV en Ajax in de weg gaat zitten.

Ik snap dat je iets moet zeggen. Maar het is volgens mij toch echt niet zo dat ovemars maar gewoon met geld gooit. In mijn optiek zijn de meeste aankopen ook echt goede aankopen (waar wel een bepaald prijskaartje aanhangt). En dat in tegenstelling tot Feyenoord. Ondanks dat narsingh en marsman transfervrij zijn, wordt het gat met Ajax alleen maar groter. Ik hoop voor Feyenoord dat er wat goede talenten uit de jeugdopleiding doorkomen. Dan kan je groeien, als ze genoeg kansen krijgen.

12 juli 2019 om 08:32

@indonees

mee eens! Overmars kan gewoon heel goed inkopen in samenwerking met de goede scouting van Ajax. Overmars heeft een aantal spelers gehaald die net zo duur waren als de aankopen van Van Geel (milik, Frenkie, Tagliafico, Onana, Davinson Sanchez bv) maar die Ajax sportief echt naar een hoger niveau hebben getild en ze nog een hoop geld hebben opgeleverd ook na doorverkoop

12 juli 2019 om 09:04

Haha serieus Japie? Weer dit verhaal? Overmars doet dat zeker uitstekend, maar ik dacht dat je inmiddels tot het besef was gekomen dat het niet zo zwart-wit is en dat Van Geel niet een financieel vangnet had om risico's op te vangen als ze niet slagen. Ook Ajax is onder Frank de Boer, na dure periodes onder bijvoorbeeld Van Basten, eerst met Eredivisie aankopen en eigen jeugd rijk geworden. Toen ze een mooie kas hadden opgebouwd, gingen ze voor de risicospelers met veel potentie tot winst, en veel afbreukrisico. Feyenoord had Frenkie de Jong ook al in beeld toen hij nog in een Feyenoord pyjama sliep, maar toen ging hij liever naar Tilburg. Ik vind niet dat Milik Ajax sportief naar een hoger niveau heeft gebracht, maar hij heeft wel veel geld opgeleverd. Laten we realistisch zijn, als een speler bij Feyenoord speelt die dezelfde kwaliteiten heeft als Milik, levert hij maximaal 15 miljoen op. Onana behoeft denk ik weinig scouting, dat was een talent van Barcelona. Tagliafico was in beeld, maar Feyenoord ging voor Haps, wat bij AZ een uitstekende back was. Dat vind ik niet zo gek. Sanchez is het welbekende risico verhaal, dat is zeker goed gescout, maar gewoon echt een risico dat je kan nemen als je genoeg centen hebt. Feyenoord kan en kon geen vijf miljoen neerleggen voor iemand die, naast de risico's die elke aankoop heeft, zich ook nog volledig aan moet kunnen passen in een land met een volstrekt ander klimaat en cultuur. Feyenoord kocht van zijn centen liever relatief risicoloze spelers en dat is best begrijpelijk. Je hebt gelijk in dat Feyenoord geen grote winst heeft behaald aan aankopen, maar dat neemt niet weg dat aankopen als St. Juste, Berghuis en Jorgensen een zeer behoorlijke waarde hebben. Als Feyenoord straks een mooi bedrag op de bank heeft staan (ja dat hadden ze, maar daar moesten liefst zes spelers van komen die er meteen moesten staan. Plus aandelen terugkopen en een nieuw trainingscomplex neerzetten) en nog steeds geen gescoute risicospelers neemt met grote winstpotentie, dan ben ik het helemaal met je eens. Nu is het echter niet zo zwart-wit als jij stelt. Het is te makkelijk om te wijzen naar de aan- en verkoop prijs van Milik, Sanchez etc. en dan het te vergelijken met een paar Feyenoord aankopen. Plaats het in context. Van Geel heeft niet alles goed gedaan, maar zeker niet alles fout

12 juli 2019 om 09:10

@bobiku29

we gaan het allemaal weer zien de komende jaren. het gaat mij natuurlijk ook niet alleen om de buitenlandse aankopen maar meer om de scouting. AZ heeft wel een paar keer flink gecasht op Eredivisie aankopen de afgelopen jaren dus je zal hier idd nog wel wat goeds vandaan kunnen halen. Feyenoord heeft op Eredivisie niveau niet gelukkig ingekocht iig

laten we hopen dat spelers als St.juste, Haps en Larsson allemaal veel geld waard gaan worden onder Stam maar zelf heb ik wel mijn twijfels erbij. Haps is een goede speler maar helaas altijd geblesseerd, die andere twee hebben nog niet echt grote indruk op mij gemaakt

12 juli 2019 om 09:35

Kijk, dat is al genuanceerder. Bij Haps en Larsson betwijfel ik het ook, al zullen ze hun aankoopprijs zeker waard blijven. St. Juste ligt goed en de markt. Snelle verdediger met voetballend vermogen. Die gaat een mooie winst opleveren, daar ben ik van overtuigd

Het is niet aalleen de selectie die je tot je beschikking hebt, maar ook de filosofie van de trainer en zijn tactiek. Het zou mij helemaal niiet verbazen wanneer feyenoord een heel goed seizoen gaat spelen.
Ik heb gezien hoe Stam Zwolle liet spelen tegen Ajax in de Arena en was zeer onder de indruk van zijn manier van spelen met dat elftal. Als hij dat er bij feyenoord ook zo 8n weet te slijpen, dan gaan de feyenoorders echt een leuk seizoen tegemoet.

12 juli 2019 om 09:00

@jaakke

ik heb Feyenoord onder Gio ook Ajax met 6-2 van het veld zien blazen maar de vraag is, kan je je elftal structureel zo goed laten spelen en niet alleen incidenteel? uiteindelijk ben je vaak net zo goed of slecht als je materiaal als trainer zijnde

12 juli 2019 om 12:33

Iedereen vergeet dat Ajax het eerste kwartier Feyenoord alle hoeken vh veld liet zien in die wedstrijd.
Was zeer geflatteerde overwinning en men is verblind door dat incidentele succes.
We kunnen het dus wel, denken ze bij Feyenoord, maar dat is onzin.

12 juli 2019 om 12:47

Haha ja Vazieman, laten we de 75 minuten daarna vergeten. Feyenoord was ook tegen PSV twee keer erg sterk en is onderling van de top 3 de betere, dus het is niet slechts gebaseerd op een geflatteerde overwinning. Niemand is verblind door dat succes, want het is juist schrijnend hoeveel punten er tegen de rest zijn verloren en iedereen is zich daar bewust van. Niemand denkt ook dat Feyenoord het in zich had om daadwerkelijk kampioen te worden, want het is duidelijk dat het qua spel gewoon wel lukte tegen de toppers en dat er problemen waren als het spel gemaakt moest worden. Dat is het mooie: Stam is aan het bouwen aan een dynamische ploeg waarin hij veel in het teken stelt om creativiteit te laten floreren. Zonder Vilhena en ook Clasie (in de toppers een goed duo) gaat Feyenoord het tegen Ajax en PSV moeilijker krijgen, maar tegen de kleintjes zal het vermoedelijk wel beter lukken om de wil op te leggen

Logisch dat hij dit zegt, want wat moet je anders als er geen geld is?
‘ Kopen is geen garantie’ , maar reken maar dat ie het gretig zou uitgeven als het er wel was.
Dan is het, ‘je moet kopen om aan te kunnen haken bij Ajax en PSV’

Een niemand dalletje dus en hij begint zich alvast in te dekken door de verwachtingen te temperen.

‘Het maximale eruit halen’ is ook zo’n nietszeggend begrip, want iedereen wil altijd het maximale eruit halen.

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen om het minimale eruit te willen halen

Het is een beetje een dooddoener, je weet sowieso op voorhand niet welke aankopen het goed gaan doen en welke niet. Je hebt vaak wel een vaag vermoeden, maar er zijn altijd spelers die tegenvallen of juist positief verassen. Ik denk dat de kracht van ons (ajax) vooral is dat zoveel basisspelers (die zich al bewezen hebben) blijven deze zomer. De Jong is weg, De Ligt gaat weg en over Van de Beek en Ziyech is nog niet volledige duidelijkheid (maar de signalen zijn gunstig).

Als ik de vergelijking trek dan is het Feyenoord dat het gat moet dichten en met Clasie, Martina, Vilhena en Van Persie 4 basiskrachten mist ten opzichte van afgelopen seizoen. Wat je ook stuk voor stuk van die spelers mag vinden, ze moeten worden opgevolgd en hoe de opvolgers het doen is een vraagteken. Ik vraag me oprecht af of Feyenoord er nou zoveel sterker op is geworden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren