Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Zaakwaarnemers Ziyech en Bergwijn eisen deze week duidelijkheid’

Laatste update:

Hakim Ziyech en Steven Bergwijn prijken op de B-lijst van Bayern München, zo weet BILD te melden. De huidige interesse van der Rekordmeister in de aanvaller van PSV was al bekend, maar ook de belangstelling in de middenvelder van Ajax is niet verdwenen, claimt de krant. Deze week gaat Bayern bekijken of men werk gaat maken van de komst van het duo.

Leroy Sané, Callum Hudson-Odoi en Ousmane Dembélé staan zoals eerder werd gemeld bovenaan het verlanglijstje van Bayern. Als de Duitse topclub er niet in slaagt een van deze spelers te strikken, komt Bergwijn in beeld. Ook Ziyech staat op de schaduwlijst, aldus BILD, net als Yannick Ferreira Carrasco van Dalian Yifang.

Naar verluidt heeft het management van Ziyech reeds een gesprek achter de rug met Bayern. De zaakwaarnemers van zowel Ziyech als Bergwijn willen deze week duidelijkheid over de plannen van de grootmacht uit Beieren, zo klinkt het. Overigens zou Bayern ook denken aan inkomende transfers van Mario Mandzukic, Timo Werner, Dani Olmo en Leon Bailey.

Ziyech werd eerder gelinkt aan een transfer naar Sevilla, maar volgens diverse media mikt de Marokkaanse middenvelder op een ander kaliber club om zijn loopbaan te vervolgen. Bergwijn werd de voorbije weken in verband gebracht met tal van clubs. Onder meer Ajax, Tottenham Hotspur, Manchester United en Internazionale zouden de aanvaller van PSV in het vizier hebben.

Verwacht jij dat Steven Bergwijn deze zomer vertrekt bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als het echt waar is dat Ziyech mikt op de Europese top, dan denk ik dat de ajacieden blij mogen zijn. Hele grote kans dat hij volgend jaar nog in een Ajax shirt rondloopt. Geweldige speler, maar naar mijn mening niet goed genoeg voor de Europese top.

10 juli 2019 om 07:41

Ben ik totaal niet met je eens. Ziyech is voor topteams een waardevolle speler. Dat heeft hij altijd op langere termijn laten zien.

10 juli 2019 om 07:45

Oh vertel, bij welke europese topteam heeft ziyech het al laten zien?

10 juli 2019 om 07:47

@Ermo,

Tsja als we zo gaan redeneren hebben ook De Ligt, De Jong, Lozano en Bergwijn nog niets bewezen. Ik mag toch hopen dat de scouts in de top hier door heen kijken.

10 juli 2019 om 07:53

Dr mario. Als ziyech echt zo goed was hadden de clubs al verl eerder in de rij gestaan. Hij is 27 jaar en speelt nog in de eredivisie. Echte toppers gaan vele jaren eerder naar het buitenland. Scouts/topclubs hebben dus hun twijfels en niet geheel onterecht.

10 juli 2019 om 07:54

Helemaal gelijk natuurlijk, alleen ziyech is al iets ouder dan de rest. Vind ziyech een goeie speler, maar denk dat hij het eerst mag laten zien op subtop niveau. Sevilla leek me dan ook een prima club voor hem.

10 juli 2019 om 07:56

In Oranje hebben De Ligt en de Jong toch op topniveau hun stempel gedrukt. Ziyech faalde onlangs nog op de Afrika cup. Dat zijn bepalende momenten.

10 juli 2019 om 08:02

Dat is gewoon selectief kijken natuurlijk Voetbaldiertje, Ziyech heeft vaak zat zijn stempel op topwedstrijden gedrukt, waaronder tegen Bayern, Real en Juve in de CL. Je doet net alsof hij nog nooit iets heeft laten zien maar hij is al jaren op rij een van de gevaarlijkste spelers in de ED.

10 juli 2019 om 08:03

Volgens mij wil hij niet naar Sevilla omdat de TD van Sevilla bij AS Roma zat en hem vorig jaar heeft laten zitten door niet meer te reageren nadat Roma opeens een lager bod uitbracht.

Ik heb nergens uit Ziyech zn mond gehoord dat hij alleen naar de absolute top wil. Ik denk dat als clubs als leverkussen, napoli komen met een goed verhaal dat hij daar ook wel heen wil.

10 juli 2019 om 08:05

@ermopsv. Volgens mij speelt hij al op Subtop niveau. Sevilla is dan ook een stap achteruit. Dan zou hij het alleen doen voor de weerstand van de Spaanse top.

10 juli 2019 om 08:07

Sorry hoor maar de ligt heeft amper wat bewezen in oranje sterker nog vaak is hij de mindere in de verdediging. Ziyech was inderdaad slecht op de Afrika cup, maar hij oogt ook zeer vermoeid. Niet zo gek na zo een lang seizoen en constant maar de meeste kilometers maken. Ik denk dat de enige reden waarom de ligt, Frenkie en bergwijn gewilder zijn te maken heeft met leeftijd. Ziyech gaat niet meer zo lang mee vergeleken de drie anderen. Neemt niet weg dat Ziyech kwalitatief niet onderdoet voor hen.

10 juli 2019 om 08:10

Dit slaat echt alles.
Geloof je wat je zelf zegt?
Sevilla heeft in Europa al veel meer prijzen gewonnen de laatste 10 jaar.
Laat staan de consistentie dat ze Europees voetbal spelen.
Sevilla is bijna elk jaar in de EL of CL.
Nee Ajax is echt nog geen subtop van Europa, daar voor zouden ze echt nog wat langer dit niveau vast moeten houden.
Niet na 1 uitschieter.

10 juli 2019 om 08:13

Persoonlijk zie ik bergwijn echt niet slagen bij een Europese topclub. Hij komt gewoon slimheid en afmaak skils tekort. Ook de rust om juiste keuzes te maken op het moment dat het moet. Het zal me verbazen als hij daadwerkelijk in de top slaagt. Doet me denken aan een mindere versie van depay. Laatstgenoemde kreeg het ook zwaar. Er wordt gewoon meer gevraagd in de top. De ligt maakt ook nog te veel schoonheidsfoutjes, echter is hij pas 19 jaar en voor een verdediger is hetgeen wat hij nu al laat zien uniek. Onder begeleiding van wereldtoppers zal hij denk ik goed groeien. Frenkie is een lust voor het oog, maar hij dribbelt te vaak onnodig lang. Ziyech maakt net als bergwijn ook nog steeds te vaak slechte keuzes. Persoonlijk zie ik alleen de ligt slagen in de top, maar ik laat me graag verassen.

10 juli 2019 om 08:24

@matthewole

Uhhu, soortgelijke verhalen hoorden we ook over Suarez. Clubs lekker twijfel, zogenaamd een rommelaar, waarbij zijn stijl niet zou werken in topcompetities en in Liverpool rollen ze nog steeds van het lachen dat ze Suarez zo goedkoop konden ophalen. En de rest maar achteraf roepen, ja we hadden ook interesse en hebben spijt dart we hem niet gehaald hebben.

Dezelfde fout wordt nu ook gemaakt bij Ziyech. Vooral twijfelen. De club die hem neemt is spekkoper. Je krijgt een fantastische speler, met flink wat ervaring en een van de steunpilaren van Ajax voor een onajax prijsje. Zou vooral lekker geheel onterecht blijven twijfelen. Ezels stoten zich blijkbaar vaker dan eens aan dezelfde steen.

Na zijn Twente periode twijfelde ook al iedereen. Moest hij het zogenaamd bij Ajax laten zien.......

10 juli 2019 om 08:26

@voetballr 2 ‘uitschieters’ dan. In 3j tijd een finale van de EL en een halve finale van de CL.
Als je drie jaar met de top/subtop mee doet. Is het dan nog steeds een ‘uitschieter’?

10 juli 2019 om 09:05

Even een vraagje voor je, dat sevilla steeds Europees speelt komt dat omdat ze zo goed zijn of omdat Spanje zoveel plekken in de Cl En EL krijgt? Laatste keer landskampioen in 1946. Ze hebben wel dit millennium vijf keer de El gewonnen waarvoor respect.
Als Ajax met meerdere Nederlandse teams geplaatst zou zijn elk jaar, zoals sommige landen die door de Uefa steeds worden verheerlijkt en voorgetrokken, zouden ze het dan niet ook wat beter gedaan hebben? Ajax mocht weer eens meedoen met de Cl En stoot meteen door naar de halve finale.

10 juli 2019 om 09:35

Dat valt wel mee. Ziyech floreert in balverlies, en gemiste doelpogingen. Alleen voor een team wat dominant speelt is Ziyech een versterking, tegenwoordig werkt hij harder om zijn fouten weer goed te maken maar hij verliest nog steeds te vaak de bal.

10 juli 2019 om 09:58

Ziyech kan beter bij Ajax blijven en daar de man zijn. Bedoel hij is zeker van zijn basisplaats en heeft CL gespeeld. Welke topclub biedt hem die garantie dan?

10 juli 2019 om 10:10

Dat is afwachten. Ziyech is een hele goede speler maar ook eentje die veel risico neemt. Ook bij Ajax heeft hij regelmatig balverlies echter dat is bij Ajax niet erg, de aanvallende impulsen zijn belangrijker omdat Ajax niet vaak onder druk komt te staan, ze lossen het op het middenveld en achterin wel op.

Bij een topclub speelt hij ook vaker tegen hele goede verdedigers, dus zal hij vaker balverlies leiden tenzij hij minder risico gaat nemen. De vraag is of hij dat kan na al die jaren bij Ajax en Twente.

10 juli 2019 om 10:21

Waarom speelt hij dan nog steeds bij Ajax valen79?

10 juli 2019 om 10:24

Ajax, bij de eerste vier van Europa afgelopen seizoen.
Maar snap dat een lampje dat verdrongen heeft.

10 juli 2019 om 10:37

Ninjakai

Er zijn wel wat verschillen. Liverpool was in die tijd subtop in de competitie met uitschieters in de cl. Suarez is daarbij een compleet andere speler. Ziyech ambieert nu een topclub. Dat is in mijn ogen nu te hoog gegrepen. Subtop zal een betere stap zijn voor de komende 2 jaar om dan misschien alsnog de stap baar de top te maken. Ik denk echter dat de top er voor hem niet in zit.

10 juli 2019 om 11:03

goeie vergelijking(voetbaldiertje) ook afrika cup,ziyech komt er wel hoor... ben ik van overtuigt is gewoon een topper

10 juli 2019 om 07:43

Misschien niet de absolute Europese top, maar toch zou ik hem wel eens willen zien in het shirt van Arsenal, Tottenham of Atletico. Denk dat wij nog wel eens verrast kunnen worden door hem bij zo'n club.

10 juli 2019 om 09:23

Arsenal zou denk ik inderdaad wel een goede club zijn om zich te bewijzen op hoger niveau. Speel je subtop Premier League, niks mis mee. Bij een Man City bijvoorbeeld zie ik Ziyech dan weer niet spelen.

10 juli 2019 om 12:23

Arsenal? Dan speel je geen CL dus die vallen al blind af

10 juli 2019 om 07:43

Inderdaad, komt voetballend heel ver maar mentaal laat hij het vaak liggen, falen op cruciale momenten. Dus die blijft bij Ajax of een subtop PL team als Arsenal moet hem willen?

10 juli 2019 om 07:43

Wat moet die jongen nog meer doen dan om te laten zien dat hij goed genoeg is? Keepen? Hij heeft het al op het hoogste niveau laten zien.

10 juli 2019 om 08:03

Laten zien dat hij een topclub waardig is , ik en vele andere zien dat niet.
Ik vermoed dat Ajax zijn plafond is, niets mis mee toch?

10 juli 2019 om 08:12

Het Ajax van vorig jaar is misschien (ver aan) zijn plafond inderdaad, maar dat was natuurlijk ook van erg hoog niveau voor Nederlandse begrippen. Ik lees jouw reacties vaker dus ik weet vrijwel zeker dat jij het Ajax-niveau van vorig jaar als incident zou omschrijven. In dat geval zou je Ziyech dus wel degelijk een stap omhoog kunnen zien maken, aangezien hij (en de rest) vorig jaar al ruim boven het 'normale' Ajax niveau uitstaken. Mij hoor je niet klagen overigens, met het langer aanhouden van spelers van zo'n kaliber kan Ajax gewoon gestaag doorgroeien om dat niveau permanent omhoog te krijgen. Als je volgend jaar Ziyech, Tadic, Promes, Neres, Dolberg, Hunter en Donny als A-kern voor de aanvallende posities hebt heb je gewoon een fenomenale aanval voor ED-begrippen!

10 juli 2019 om 09:04

Voor 10 mil meer is James op te halen bij real Madrid die schat ik toch echt een niveau hoger in als Hakim en ook hij is niet gewilt. Ik denk dat ziyech gewoon naar een subtopper/middenmoter in Engeland gaat uiteindelijk waar hij echt de ster kan zijn.want met zijn gebrek aan snelheid zie ik hem niet concurreren met de andere vleugelspelers bij de topclubs en op 10 komt hij gewoon veel ste kort en lijdt hij veel ste veel balverlies.

10 juli 2019 om 09:38

Dus 1 fantastisch seizoen bij Ajax is voldoende om de stap naar de wereldtop te maken? De laatste die een dergelijke stap gemaakt heeft, direct naar de wereldtop, en ook slaagde was denk ik Sneijder? Maar dan praten we over een speler die een stuk jonger was en een stuk bepalender. Eriksen is misschien een beter voorbeeld, was mijn inziens nog bepalender dan Ziyech, meer groeipotentie en ging naar een club die structureel voor de 5e plek speelde in Engeland.

10 juli 2019 om 07:59

Als hij mikt op absolute topclubs heeft hij alleen bij Bayern een kansje denk ik ja. Komen die niet serieus voor hem en blijft hij ploegen van het kaliber Sevilla en Roma afwijzen dan kunnen wij wel eens geluk hebben inderdaad. Het zou geweldig zijn om Ziyech langer in Amsterdam te zien, vergroot de kansen op een kampioenschap/plaatsing CL ook aanzienlijk. Ik zou er direct voor tekenen hoor!

10 juli 2019 om 09:40

Zeker weten, ik hoop persoonlijk dat Ziyech weg gaat. Maar dat heeft denk ik met mijn clubvoorkeur te maken. Bayern is aan het renoveren, dus misschien is er een kans als back up voor een Sane ofzo.

10 juli 2019 om 08:41

Gek zo'n opmerking eigenlijk, Dvv20. Hij heeft afgelopen seizoen laten zien dat hij het redt bij de Europese top. Want dat was Ajax namelijk.

10 juli 2019 om 09:25

Als je zo redeneert kan je ook zeggen dat Mazraoui naar de Europese top kan, Schone, Huntelaar of Dolberg, etc. Er is geen groot verschil tussen eenmalig pieken of altijd, 2x per week dat niveau halen.

10 juli 2019 om 12:12

Niet te vergeten Sinkgraven en Ekkelenkamp, ik bedoel je moet toch wel van Europese top zijn om Ronaldo van een schietkans te weerhouden!

10 juli 2019 om 13:23

Je weet wat ik bedoel en gaat vervolgens flauwe opmerkingen maken. Dan ga je oude spelers noemen, of juist hele jonge. Wat wil je nu dat ik daarop zeg? Dat mijn redenatie niet klopt?

Dus op basis van het Europese seizoen van De Ligt, De Jong en Neres kun je ook geen conclusies trekken? Volgens mij kan dat prima. Je kunt zien dat zij het ook tegen de topploegen laten zien. En Ziyech dus ook.

Om jullie rijtje toch te benoemen. Geen van de spelers hierboven was een vaste basiskracht, behalve Schöne. En Schöne is op leeftijd, dus verwacht niet dat hij volgend seizoen echt nog groeit.

10 juli 2019 om 09:01

@dvv20

"als het echt waar is dat Ziyech mikt op de Europese top, dan denk ik dat de ajacieden blij mogen zijn. Hele grote kans dat hij volgend jaar nog in een Ajax shirt rondloopt. Geweldige speler, maar naar mijn mening niet goed genoeg voor de Europese top. "

Natuurlijk heb je het volste recht om je mening te geven. Alleen heeft de Europese campagne van Ajax van vorig seizoen die de club tot de laatste vier in de CL heeft gebracht en waarvan Zyech de grote animator was, ondubbelzinnig aangetoond dat je de plank volledig mis slaat. Met betere spelers om zich heen zal Zyech zelf ook alleen maar beter worden en waarschijnlijk ook veel minder vuil werk op hoeven te knappen, waardoor hij meer tijd kan besteden aan waar hij goed in is, het bedienen van zijn spitsen. Ajax is vorig jaar als gedeeld derde geeindigd in de CL en kwam slechts een paar minuten tekort om de finale te halen. Om dat resultaat te behalen, heeft de club moeten afrekenen met topteams als Bayern, Real en Juventus en die laatste twee gewoon uitgeschakeld. Het Ajax van vorig seizoen was Europese top en daar was Zyech de exponent van, dus waarom Zyech volgens jou niet goed genoeg zou zijn voor de Europese top terwijl hij vorig jaar heeft bewezen at hij dat wel is, is mij een raadsel. Het zal waarschijnlijk te maken hebben met Nederlandse volksaard waarin het glas vaker half leeg is dan halfvol en waar de nadruk vooral wordt gelegd op wat er niet goed gaat en waarin iemand minder goed is, ook als er veel meer wel goed gaat dan niet en ook als iemand veel meer pluspunten heeft dan minpunten. ook aan de kwaliteiten van Daley Blind wordt nog steeds openlijk getwijfeld, terwijl ook hij vorig seizoen heeft laten zien wat een geweldige speler hij is. Ik ben daar inmiddels al zo aan gewend, dat ik er me er allang niet meer aan stoor. Spelers als Zyech en Blind kunnen het nooit goed doen in NL, als ze drie keer scoren, drie assist geven en 1 kans voor open doel missen, zal altijd aan dat laatste de meeste waarde worden gehecht.

10 juli 2019 om 09:32

Het heeft zeker niks te maken met de Nederlandse volksaard, maar met wat ik verwacht dat er gaat gebeuren. Ik verwacht bij de Ligt namelijk wel dat hij Europese top wordt. Ik vind Ziyech heel dreigend, gevaarlijk maar inderdaad veel balverlies. Daarbij is het geen talent meer en werd hij 1.5 seizoen geleden nog uitgefloten door zijn eigen aanhang omdat het allemaal niet zo lekker ging. 1 geweldig seizoen van een speler van 26 (?) is niet voldoende voor een Europese topclub denk ik. Laat hem zich eerst bij een Arsenal, Napoli, Sevilla bewijzen en misschien dat de topclubs dan nog komen.

10 juli 2019 om 10:17

Dan hebben we nu in Nederland ook een top 3 met Ajax, PSV en Willem 2? Willem 2 stond ten slotte in de finale van de bekerfinale.

Ajax heeft het super gedaan vorig jaar maar het maakt ze niet een top club met allemaal top spelers. Het is leuk om met een roze bril eigen spelers te beoordelen. Maar er zal echt wel een reden zijn dat Ziyech nog niet gehaald is door de Europese elite en het ook redelijk rustig om hem heen is. Heel anders dan de Jong die al voor het einde van het seizoen is vastgelegd door Barcelona of een de Ligt die nog steeds genoemd wordt bij de Europese elite.
Blijkbaar zijn er om Ziyech twijfels(en ik begrijp die wel) dat zeg ik niet omdat ik iets tegen Ajax heb, want ik begrijp ook wel dat clubs twijfelen bij een Lozano of Bergwijn. Na mijn idee hebben alle 3 de spelers net zo vaak geen stempel op een wedstrijd gedrukt als wel, waar een de Ligt het constante niveau al 2 jaar laat zien.

10 juli 2019 om 10:20

@dvv20

"het heeft zeker niks te maken met de Nederlandse volksaard, maar met wat ik verwacht dat er gaat gebeuren. Ik verwacht bij de Ligt namelijk wel dat hij Europese top wordt. Ik vind Ziyech heel dreigend, gevaarlijk maar inderdaad veel balverlies."

Het heeft dus wel met de Nederlandse volksaard te maken, je redeneert exact als ik al had geschreven door de nadruk te leggen op het minpunt. Daarnaast vertel je een half verhaal omdat uit de statistieken blijkt dat niemand zo vaak de bal verovert of herovert als Zyech. Hij verovert vaker de bal dan dat hij deze verliest. Een derde punt is dat balverlies bij Ajax wordt ingecalculeerd omdat dat geen enkel probleem is als je bal weer snel terug verovert. Daarom probeert het team altijd zo compact mogelijk te staan om de bal meteen weer in bezit te nemen als die wordt verloren. Dat is een van de voornaamste kenmerken van het spelconcept van Ten Hag. Met dat spel heeft Ajax zelfs tegen grootheden als Bayern, Real en Juventus te weten overtuigen en dat zijn toch echt gerenommeerde topteams. Je verhaal rammelt dan ook gewoon aan alle kanten. Als er zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van zijn pluspunten en rekening wordt gehouden met zijn minpunten, is Zyech een aanwinst voor elk topteam.

10 juli 2019 om 10:33

@rubje

"dan hebben we nu in Nederland ook een top 3 met Ajax, PSV en Willem 2? Willem 2 stond ten slotte in de finale van de bekerfinale."

De bekercompetitie van 6 ronden waarin niet iedere club tegen elkaar speelt, vergelijken met de reguliere competitie van 34 ronden waarin dat wel het geval is, is absurd. Die bekercompetitie vergelijken met de CL, is ronduit bizar?

Je uitspraak dat er over Zyech wordt geoordeeld door een roze bril, kan ik helaas ook niet serieus nemen. Hij is tenslotte door onafankelijke journalisten gekozen in de CL selectie van 2018-2019. Omdat hij gewoon heeft gepresteerd.

Dat Zyech nog bij Ajax speelt omdat men twijfels over hem zou hebben, is niet meer dan een aanname. Zyech is niet de enige goede speler, daar zijn er heel veel van, terwijl de elite waar je het over hebt, maar uit een beperkt aantal clubs bestaat. En daar dus ook maar een beperkt aantal vacatures is. Bovendien is ook algemeen bekend dat Zyech nogal kieskeurig is bij het bepalen van zijn keuze en Ajax niet voor iedere willekeurige club verlaat. Het belangrijkst is echter dat de transfermarkt net 10 dagen open is en Zyech heeft meegedaan aan de Afrika cup. In de meeste landen mogen nog tot 1 september spelers worden verhandeld, waardoor de meeste transfers nog moeten plaatsvinden. Je bent derhalve behoorlijk voorbarig met je conclusie over het vermeende gebrek aan interesse voor Zyech. Een soort omgekeerde roze bril.

10 juli 2019 om 10:39

Als je enkel reageert op de helft van mij mening, dan lijkt jouw verhaal te kloppen inderdaad. Lees je het hele verhaal, dan zie je dat zijn balverlies niet de enige reden is waarom ik denk dat de absolute top nu nog te hoog gegrepen is. Het gaat mij er om dat hij al 26 is, tot vorig jaar zelfs bij Ajax niet onomstreden was, veel balverlies heeft. Natuurlijk heeft hij geweldige eigenschappen, maar dit zal de reden zijn dat de absolute top (nog) niet achter hem aanzit. Misschien wanneer hij 1 of 2 jaar in een topcompetitie speelt en zich bewijst dat de topclubs wel langskomen.

10 juli 2019 om 14:39

@dvv20

" Als je enkel reageert op de helft van mij mening, dan lijkt jouw verhaal te kloppen inderdaad. Lees je het hele verhaal, dan zie je dat zijn balverlies niet de enige reden is waarom ik denk dat de absolute top nu nog te hoog gegrepen is. Het gaat mij er om dat hij al 26 is, tot vorig jaar zelfs bij Ajax niet onomstreden was, veel balverlies heeft. Natuurlijk heeft hij geweldige eigenschappen, maar dit zal de reden zijn dat de absolute top (nog) niet achter hem aanzit. Misschien wanneer hij 1 of 2 jaar in een topcompetitie speelt en zich bewijst dat de topclubs wel langskomen. "

Je zegt dat balverlies niet de enige reden is waarom hij niet geschikt zou zijn voor de absolute top, maar ook omdat hij al 26 jaar is. Sorry maar een dergelijke uitspraak kan ik niet serieus nemen. Dat geldt ook voor je derde reden, waarin je met droge ogen beweert dat de topclubs niet voor hem in de markt zouden zijn omdat hij twee seizoenen geleden niet onomstreden zou zijn geweest bij Ajax. Denk je nu echt dat de topclubs hun interesse in een speler laten afhangen van zijn leeftijd en van zijn prestaties van twee seizoenen geleden? Dat geloof je toch zelf niet, mag ik hopen?. De afgelopen twee seizoenen is Zyech door de supporters tot speler van het jaar gekozen en is hij dus wel onomstreden. En hij heeft het afgelopen jaar in een topcompetitie gespeeld, dat is de CL tenslotte en daar heeft hij zich bewezen.

10 juli 2019 om 14:40

DVV, je noemt een paar keer dat Ziyech werd uitgefloten door zijn eigen aanhang. Het toch bijzonder dan dat hij in hetzelfde jaar door die supporters werd gekozen tot Speler van het Jaar. Ergo, het was maar een heel klein deel.

10 juli 2019 om 18:45

Scepticus

" Met betere spelers om zich heen zal Zyech zelf ook alleen maar beter worden en waarschijnlijk ook veel minder vuil werk op hoeven te knappen, waardoor hij meer tijd kan besteden aan waar hij goed in is, het bedienen van zijn spitsen. "

Mooie volzin. Maar, zoals jij hier mensen veelvuldig kappittelt vanwege het feit dat ze aannames doen, is het nu jouw beurt om je te realiseren dat jij niets meer doet dan een aanname in dit geval. Hoezo wordt hij alleen maar beter als er betere speler om hem heem staan? En hoezo gaan die betere spelers om hem heen dan vervolgens het vuile werk opknappen voor Ziyech? Zie jij dat voor je dan, dat Modric zich dus in het zweet gaat werken zodat Ziyech lekker risico in zijn spel kan leggen (en tig keer balverlies gaat lijden) zodat Modric 18 KM per wedstrijd moet gaan lopen?? Dat is nogal een aanname zeg. .... Poeh.

"het Ajax van vorig seizoen was Europese top en daar was Zyech de exponent van, dus waarom Zyech volgens jou niet goed genoeg zou zijn voor de Europese top terwijl hij vorig jaar heeft bewezen at hij dat wel is,"

Ja, sorry, maar hier zitten dus twee denkfouten in. Ten eerste al dat Ajax 'europese top' zou zijn. Proima hoor om te rederenen dat als je halve finale haalt je 'dus bij de top van Europa hoort' maar als dat dus betekent dat Bayern Munchen, Juventus, Real Madrid, Chelsea en Manchester United bijvoorbeeld géén Europese top zouden zijn (dat is dus wel wat je impliceert) dan ben jij diegene die een enorme plank mis slaat!

Ajax is nog geen Europese top, Ajax heeft een incidentele prestatie geleverd van uitzonderlijk niveau. Nog daargelaten het geweldige voetbal dat Ajax speelde zal Ajax eerst de komende vijf seizoenen moeten aantonen dat ze uberhaupt op dit niveay constant kunnen presteren. Pas dán ga je praten over de Europese top. En niet na een prestatie die naar haar aard (ajax haalde 2004 voor het laatste de kwartfinale en in 1997 de halve finale) als niet anders dan incidenteel gekenschetst kan worden.

De tweede denkfout is dat een onderdeel van een team dat goed presteerde dus zelf ook maar meteen Europese top zou zijn. Anders gezegd, als Ziyech dus Europese top aankan, zeg jij, omdat Ajax Europese top was, dan geldt dat dus ook voor Mazraoui, voor Veltman, Schöne, etc. etc. Oftewel: nonsens dus.

"ook aan de kwaliteiten van Daley Blind wordt nog steeds openlijk getwijfeld"

Geen idee waarom dit nou zo'n teer puntje voor jou is altijd, maar wellicht zou je eens kunnen proberen om wat objectiever te kijken en niet als supporter maar gewoon als voetballiefhebber. Daley Blind heeft een uitstekend seizoen gedraaid en uitstekende wedstrijden gespeeld. Maar dát is niet het issue. JIj doet nu net alsog Daley Blind ongeveer van het niveau van Jaap Stam, Frank de Boer en Ruud Krol tegelijk was. Nou sorry hoor, maar dát is hij dus totaal niet. Integendeel, zou ik willen zeggen. Denk jij niet dat er een reden is dat Daley Blind in oranje, nu zijn vader geen bondscoach meer is, nooit meer als CV speelt in een viermans defensie? Die reden is namelijk dat het gewoon niet kán. Hij is fysiek niet sterk genoeg en te traag om op dat allerhoogste niveau in oranje daar goed te functioneren. En dus mag hij als back spelen, vooral. En nogmaals, ja, hij deed het goed bij Ajax dit seizoen, maar bedoel jij daarmee dat Daley Blind dus boven iedere vorm van kritiek staat? Nou, nee hoor. Nogmaals we hebben het over Daley Blind. Die heeft gewoon zijn gebreken, klaar. We hebben het niet over Beckenbauer he.

En dat 'ziyech en Blind het nooit goed kunnen doen in Nl' is al helemaal een trieste opmerking. Wat een onzin zeg! Alsof ze heilig zijn.

10 juli 2019 om 18:48

Kyle6

Dat het 'maar een klein deel' was, is een mythe. Een mythe die links en rechts is ingehaald puur door het succes van Ajax. Als Ajax dit seizoen géén kampioen was geworden, wat best mogelijk was geweest, het scheelde echt niks, dan was het allemaal anders gezien en dan was dat feit (net als die zogenaamde 'vriendschap' met Tadic, terwil iedereen achter de schermen wel weet dat die twee elkaar echt niet lagen, en niet alleen om dat shirt met nummer tien) wel degelijk een issue geweest.

Maar Ajax werd wél kampioen. En dus is alles weer compleet koek en ei en is Erik ten Hag ook weer even een topcoach en heeft hij even géén spraakgebrek en provinciale uitstraling. Maar zodra het tegen zit met Ajax snap jij ook wel dat het gezeik gewoon weer begint. Zo werken die dingen in de praktijk.

10 juli 2019 om 09:04

Onzin, Ziyech kan bij elke topclub spelen! Hij moet wel iets constanter worden, maar is een speler die op elk moment iets kan creëren. Hij is een verbeterde uitgave van Ozil. Veel dynamischer, doelgerichter en feller.

10 juli 2019 om 09:34

Verbeterde uitgave van Ozil? Enigszins hetzelfde type, maar de techniek en het inzicht van Ozil daar kan Ziyech alleen van dromen. Arsenal supporters daarentegen zouden dromen dat Ozil netzoveel arbeid zou verrichten als Ziyech.

10 juli 2019 om 09:38

Misschien dat Ozils techniek iets subtieler is, maar uiteindelijk maakt Ziyech een team veel sterker door zijn enorme arbeid en rendement.

10 juli 2019 om 09:41

Bij Arsenal als vervanger van Ozil zou ik hem wel willen zien. Los van wie van de 2 ik beter vind.

10 juli 2019 om 10:21

Persoonlijk vind ik een Ozil ook een net niet speler(voor de echte top), leuke momenten maar ook veel te vaak onzichtbaar.

10 juli 2019 om 09:45

Dan speelt hij inderdaad ook gewoon bij de Europese top. Als Ajax dit team kan behouden, waar het steeds meer op lijkt, dan kan het weer hoge ogen gooien in Europa.

10 juli 2019 om 10:40

Ja, Ajax is de Europese top. De enige reden dat spelers weg willen gaan is geld, verder heeft geen enkele club ter wereld de status en kwaliteiten van Ajax....

10 juli 2019 om 10:48

Behalve dat geen enkel team in Europa zich meer last verrassen. Ze zullen Ajax nu stuk serieuzer nemen en dus beter ingesteld zijn op Ajax. Dat zag je bij het barca van pep ook. Clubs konden zich na 1 jaar al veel beter weren

10 juli 2019 om 14:42

Je zou toch denken dat Juventus zich niet zou laten verrassen nadat Real zo was weggespeeld in Madrid. Toch verloren ze.

10 juli 2019 om 17:23

In principe zou na Bayern iedere club al gewaarschuwd moeten zijn. Real, Juventus en ook Spurs lieten zich niet verrassen, die werden op kwaliteit geklopt. Ik vind het een slap excuus, dit is een kwalitatief topteam. Dat zie je alleen al aan de spelers die met de absolute top in verband worden gebracht.

10 juli 2019 om 10:09

Goede speler voor de subtop maar top komt hij inderdaad tekort helemaal mee eens! Strik erom en weg ermee.

10 juli 2019 om 10:58

Nou vind ziyech(als je ziet hoe belangrijk hij is geweest voor ajax afgelopen seizoen) wel absolute top hoor zou goeie vervanger wezen voor erikson,pas perfect bij totteham...

10 juli 2019 om 11:08

Ik denk niet dat Tottenham daar aan begint. Dan verkoop je een 27jarige topspeler, die zich al 6 jaar bewijst in de PL en dan koop je daar een speler voor terug van 26 met enkel eredivisie ervaring. Misschien dat Ziyech wel de kwaliteiten heeft, of kan krijgen, maar zal zich denk ik eerst moeten bewijzen bij een Europese subtopper.

Je moet je als nieuwe werkgever ook in alle ernst afvragen, of je voor veel geld een speler binnen wilt halen, die al enkele malen in het verleden door zijn moeilijke karakter en zijn misplaatste trots in opspraak is geweest.

10 juli 2019 om 07:44

Exact dat, ook omdat alternatieven die genoemd worden die nare trekjes niet hebben

10 juli 2019 om 09:13

@jan1980 Carrasco heeft die trekjes toch juist ook meen ik?

10 juli 2019 om 07:54

Bergwijn lijkt zich ondertussen al een flinke tijd best te gedragen.

10 juli 2019 om 08:43

Haha, als gasten als Luis Suarez of Joey Barton zonder problemen clubs weten te vinden, waarom zouden clubs dan zichzelf moeten afvragen of ze Ziyech of Bergwijn in huis moeten halen?

Geloof je dit echt zelf? Haha.

Tsja, als je op een B lijst staat had ik het wel geweten. Dan kom je waarschijnlijk op de bank en wordt er volgend jaar wel een van de A lijst aangetrokken. Ik zou het voor beide niet echt handig vinden.

Mooie club voor Ziyech kan hij denk ik ook wel aan na dit sterkte seizoen. Waarom Bayern Bergwijn zou willen is mij een raadsel die moet eerst maar is een seizoen constant presteren lijkt me, groot talent dat wel.

10 juli 2019 om 08:00

Bergwijn kan zich nog meer ontwikkelen en is jonger dan ziyech. 10 tal wedstrijden in de cl bewijst niet dat je een heel seizoen cinstant bent. Eredivisie stelt niets voor aangezien er maar 2 clubs zijn die ver boven de rest uitsteekt. Hier hoef je niet op 100% inzet te tonen. In de grotere compititie is dat een ander verhaal. Daar wordt veel meer gevraagd van een speler. Ik denk dat ziyech dit niet aan gaat kunnen.

10 juli 2019 om 08:09

Wel grappig dat het hier om Bayern gaat de club die met uitstek boven de rest uitsteekt in hawr eigen competitie dus dan zou je verhaal ook op bayern van toepassing zijn.

10 juli 2019 om 08:56

Daar heb je gelijk in. Inspanning in de compititie en concurrentie bij bayern is groter dan bij ajax. Daarintegen bedoelde ik meer top clubs in het algemeen.

Hahaha die zaakwaarnemer van Bergwijn eist duidelijkheid van Bayern München , het moet niet gekker worden. Bergwijn maakt in Nederland alleen het verschil tegen de kleine clubs , maximaal de subtop in grote wedstrijden staat hij er zelden tot nooit. Ik hoor al 2 jaar dat de hele Europese top hem wil hebben , zaakwaarnemer praat om die jongen rustig te houden.

10 juli 2019 om 08:06

Misplaatste arrogantie van Ziyech t.o.v. Sevilla. Als je daar een contract kan tekenen als Ziyech zijnde moet je je handjes dicht knijpen en je lieve heer altijd dankbaar zijn. Fantastische club, geweldige stad, leuk voetbal, mooi stadion!
De absolute top gaat ie zeker niet halen!

10 juli 2019 om 08:17

"misplaatste arrogantie van Ziyech t.o.v. Sevilla. Als je daar een contract kan tekenen als Ziyech zijnde moet je je handjes dicht knijpen en je lieve heer altijd dankbaar zijn."

Niet mee eens. Als je een paar maanden geleden nog de halve finale van de Champions League hebt gestaan, dan snap ik wel dat je alleen naar een club wil die ook in dat toernooi speelt.

10 juli 2019 om 08:51

Heeft zijn zaakwaarnemer of Ziyech zelf geroepen dat hij Sevilla niet ziet zitten?
Of is dit bericht vanuit Ajax gekomen?

En stel dat het waar is dat Ziyech Sevilla afwijst, kan dit dan misschien iets te maken hebben met het gegeven dat 'monchi' nu bij Sevilla aan de slag is gegaan? Misschien heeft Ziyech niet het volste vertrouwen in zijn handelswijze. Zeker als je nagaat hoe het is verlopen toen Monchi nog werkzaam was bij Roma. Is het dan misplaatste arrogantie of heeft Ziyech gewoon gelijk dat hij argwanend is?

10 juli 2019 om 09:02

"misplaatste arrogantie" En wat nou als Ziyech zoiets heeft van: ik ben tevreden met wat ik nu heb, ik heb het naar me zin en er is genoeg uitdaging voor mij bij mijn huidige club dus ik hoef niet perse weg. Alleen als de absolute top navraag zou doen wil ik het overwegen. Wat is daar arrogant aan? Een voetballer die gewoon tevreden is hoeft toch ook niet perse ergens anders aan de bak?

10 juli 2019 om 08:16

Dan kan zaakwaarnemer nog wel duidelijkheid willen hebben?

10 juli 2019 om 09:30

Hoe duidelijk wil je het hebben ? Het is gewoon nee ....

Als Ziyeck tekent bij Bayern moet ie er meteen staan, het is immers n speler van al 26 jaar, de europese top twijfelt nog aan zijn kwaliteiten, wat ik me ook wel kan voorstellen. Wat niet weg neemt dat het n goede speler is, Bergwijn kan beter nog één seizoen vlammen bij PSV en dan de stap hogerop maken hij heeft met zijn 21 jaar minder haast dan Ziyeck.

Als je niet kan zien dat Ziyech een top voetballer die kan makkelijk mee voetballen met de grootste teams op aarde, dan ben je geen goede scouts, punt.Ziyech hoeft niks te bewijzen,koop hem of laat hem bij Ajax blijven en de semifinal van Champions League nog een keer bereiken volgende seizoen.

Die blijft gewoon bij Ajax. Leuke speler voor de Eredivisie ( matige speler voor de topcompetities ) die een handvolle goede wedstrijden heeft gespeeld. WK slechtse speler van Marokko , Afrika Cup slechste speler van Marokko.
Daarnaast wordt hij 27 jaar. En is hij geen 21/22 jaar meer.

10 juli 2019 om 08:42

Kom op man. Ziyech heeft zich in de CL genoeg laten zien lijkt me. Die kan in de topcompetities echt wel mee hoor,, makkelijk zelfs. Of dat ook bij een topclub is, is de vraag. Daar is hij wellicht wat te oud voor.

10 juli 2019 om 09:48

Bij een Hoffenheim past hij wel onder Alfred Schreuder , die weet hoe hij Ziyech moet gebruiken.
Maar bij een Arsenal is de druk te hoog.
Zoveel balverlies in een topcempetitie word je afgemaakt.

Ziyech lijkt me zeker van het niveau Bayern Munchen en ik denk dat hij daar uit kan groeien tot DE nieuwe vedette. Kan Ajax mooi voor 20/25 miljoen Bergwijn ophalen

10 juli 2019 om 09:10

Dan zou ik als ik ajacied was liever Bergwijn naar Bayern zien gaan en Ziyech lekker houden.
Als Feyenoord één van de twee zo gratis over mocht nemen dan zou ik 100% voor Ziyech gaan.

10 juli 2019 om 09:51

Eens, natuurlijk heb ik liever dat Ziyech blijft. Maar laten we realistisch blijven, Ziyech heeft het in zich om een hele grote te worden

Ploegen waar Ziyech veel basis kan staan : Arsenal, Spurs, Dortmund, Inter, Atletico, Porto, Napoli, United, Chelsea
Ploegen waar Ziyech backup of roulatie,, zou zijn: Bayern, Real, City, Juventus
Zelfde voor Bergwijn
Basis : Lyon, Lille, Fiorentina, Milan, Leicester, Wolfsburg
Roulatie : Arsenal, Spurs, Everton, Wolves, Bayern, Dortmund

Hoe pretentieus! Een club heeft interesse in je client en dan ga je deadlines stellen om concreet te worden? Nogal de omgekeerde wereld. Alsof er concreet door andere clubs getrokken wordt aan Ziyech en Bergwijn! Zeker in het geval van Bergwijn, die een belabberd laatste halfjaar achter de rug heeft, moeten deze spelers gewoon blij zijn dat een club als Bayern ze direct vanuit de Eredivisie wil overnemen. De gang van ED naar de wereldtop is de laatste jaren geen onverdeeld succes gebleken. Met zijn iele fysiek kan Ziyech het zwaar genoeg krijgen in de Bundesliga en Bergwijn zie ik ook niet direct het verschil maken in Beieren. Dus laat die zaakwaarnemers een ander toontje aanslaan...

10 juli 2019 om 10:55

@gomes1psv

"met zijn iele fysiek kan Ziyech het zwaar genoeg krijgen in de Bundesliga".

Zyech is fier overeind gebleven in de CL en in Nl is er niemand die zoveel ballen verovert als hij. En dan zou hij het met zijn fysiek niet redden in de Bundesliga? Denk je soms dat ze daar rugby spelen?

10 juli 2019 om 18:57

Iedereen weet dat spelen in de BL fysiek meer vraagt dan de eredivisie. Dat Ziyech gepiekt heeft bij Ajax in de CL dit seizoe (incidentele wedstrijden) maakt niet dat hij, dus, daardoor opeens fysiek opgewassen zou zijn tegen de BL. Jij onderschat dat schromelijk.

Overigens, jij zegt dat Ziyech veel ballen verovert. Hij verspeelt ook de meeste ballen, verreweg, van iedereen in de eredivisie. Zou Ziyech niet gewoon vele en veel beter minder vaak balverlies moeten lijden? Ik houd het jou nogmaals voor, anders kom je weer met dat sprookje dat het balverlies van Ziyech te maken heeft met het 'risico dat hij in zijns pel legt', maar topspelers bij de topclubs in Europa lijden zelden tot nooit balverlies. Heb jij Messi ooit 15-20 ballen per wedstrijd, elke week, zien lijden? Zie jij Moutinho, Salah en Harrie Kane per wedstrijd 20 ballen verspelen??

Ik bedoel maar.

Artikel is achterhaald, Bayern is bezig met Henrichs en Sané komt deze week terug van vakantie waarna hij een beslissing zal nemen.
Zodra Sané besluit bij city te blijven schakelt Bayern door naar Dembele. Echter is het hier afhankelijk van Barcelona ivm Griezmann en Neymar. Zodra 1 van hen komt moet er ruimte gemaakt worden ivm de financiële huishouding.

Bergwijn is echt niet klaar voor de Europese top. Snap de belangstelling niet echt ondanks hij wel een talent is. Bij PSV was hij ook niet wekelijks bepalend. Hoop dat hij minimaal 1 seizoen nog blijft .

Voetbalwereld is zo opportunistisch als wat. Ziyech kan obv vorig seizoen zo bij een topclub terecht komen. Hij heeft wel wat tekortkomingen, maar daar staat (voor de liefhebber) voldoende tegenover.
Laten ze maar blijven denken dat hij de top niet aankan, kunnen wij van hem blijven genieten in de ED.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren