Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Davids verbaasd na constatering over De Ligt: ‘Je moet niet overdrijven’

Laatste update:

Juventus werd vorig seizoen overtuigend landskampioen, maar het winnen van de Champions League bleek wederom niet mogelijk te zijn voor la Vecchia Signora. Cristiano Ronaldo werd vorig jaar naar Turijn gehaald in de hoop dat de Portugees Juventus naar de felbegeerde trofee zou loodsen. Edgar Davids ziet dat Ronaldo het nog niet echt waar kan maken.

Als de oud-middenvelder van onder meer Ajax en Juventus bij een Operazione Nostalgia-evenement wordt gevraagd of Ronaldo een van de grootste spelers is die Juventus ooit in huis heeft gehad, antwoordt Davids bedachtzaam. “Heeft hij de finale van de Champions League gehaald? Nee, hè? Maar ik hoop wel dat ze het volgend jaar redden”, wordt Davids geciteerd door Italiaanse media.

Mogelijk gaat Juventus volgend seizoen de eindstrijd van het miljardenbal halen met Matthijs de Ligt in de gelederen. De negentienjarige verdediger van Ajax heeft al een persoonlijk akkoord bereikt met de grootmacht, maar het Italiaanse bod van vijftig miljoen euro voor De Ligt werd onlangs resoluut van tafel geveegd door de Amsterdammers.

Als Davids wordt geconfronteerd met de uitspraak dat De Ligt momenteel een van de beste verdedigers ter wereld is, tempert de oud-international de lofzang. “Hij heeft nog maar één seizoen op het hoogste niveau gespeeld. Ik vind dat je niet moet overdrijven met je constatering”, aldus Davids in de richting van de desbetreffende journalist.

Verwacht jij dat Matthijs de Ligt deze zomer vertrekt naar Juventus?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben het eens met Davids. De druk bij een absolute topclub is anders. Bij een paar foutjes wordt je gelijk in de spotlights gezet.

De Ligt heeft een geweldig seizoen achter de rug, net als heel Ajax. Hij zal zich nog wel moeten bewijzen bij de absolute top. Er zijn tal vam spelers die het bij een topclub laten afweten. Enkele voorbeelden zijn: Andre Gomez die een Camp Nou nachtmerrie had, Kaka die niet aan de pas kwam bij Real, Torres die het bij Chelsea liet afweten, Fabregas die nooit zijn Arsenal niveau haalde in Barcelona en zo zijn er tal van voorbeelden.

Tuurlijk gaat net ook goed en zijn daar ook veel voorbeelden van te noemen, maar maak het eerst waar en pas dan kan ik me er over uitspreken. De Ligt heeft zeker de potentie, ik ben benieuwd.

8 juli 2019 om 12:26

De Ligt speelde met Ajax al tot de halve finale CL en speelde met oranje al een finale. Dat is de absolute top. Vergelijken met andere spelers heeft weinig zin, elke speler die je opnoemt heeft specifieke redenen waarom hjet na een transfer minder werd. Dat zal ook voor de Ligt gelden, bij een voetballende ploeg zal hij meer tot zijn recht komen dan bij een team dat reactie voetbal speelt.

8 juli 2019 om 12:33

Ik begrijp je punt, maar een paar fouten bij Ajax wordt niet in de spotlights gezet. In Spanje of Engeland is dat toch echt anders, dat brengt ook weer extra druk met zich mee. Ajax heeft dit seizoen heerlijk voetbal laten zien. Ze hadden niets te verliezen en mede doordat zijn ze ook zo ver gekomen. Ze hebben vriend en vijand doen verbazen. Hetzelfde geldt voor het nederlands elftaf dat uit een dal komt. Jezelf 2/3x laten aftroeven bij een topclub is echt heel anders dan bij een clubs als Ajax of het Nederlands elftal. Dit heeft ook te maken met een gebrek aan beter. Bij een topclub hebben ze zo weer iemand anders gekocht. Begrijp me niet verkeerd, de Ligt heeft een ijzersterk seizoen achter de run, maar hij zal zich gewoon opnieuw moeten bewijzen bij een Juventus, Barcelona of Psg.

8 juli 2019 om 12:37

@SpeedyAFC Hij heeft inderdaad bij Ajax iets bereikt wat de absolute top ook bereikt inderdaad, die halve finale. Alleen is spelen bij de absolute top toch echt wel anders. Ajax was de hele rit de underdog, bij de top ben je dat niet. Om maar een voorbeeld te noemen. Het gaat wel degelijk anders worden voor de Ligt, en het moet blijken hoe het uitpakt. Of hij wordt beter en beter en kan het aan, of hij faalt. Tijd zal het leren, dus snap de reactie van Davids wel.

8 juli 2019 om 12:37

@speedy:
Barcca vergelijkt de Ligt niet met andere spelers hij geeft alleen aan dat een seizoen lang goed presteren niet een garantie voor succes is. Daarnaast heeft Ajax misschien wel in de absolute top gespeeld maar is het simpelweg geen absolute top. Ajax gaat totaal anders met spelers om dan bij bijvoorbeeld een Juve gebeurd. Ajax geeft ruimte aan spelers om te ontwikkelen en dus ook om fouten te maken. Deze marge is bij de absolute top stukken kleiner.

8 juli 2019 om 12:33

Kaka werd geteisterd door blessures.
Torres deed het in zijn laatste jaar van Liverpool even slecht als de rest van zijn toekomstige carierre.
Fabregas speelde bij Barca veel te diep , vaak als een valse 9 zelfs. Ik vind niet dat ie het verkeerd gedaan heeft , heeft volgens mij 13 goals gemaakt destijds. Hij is juist een type die van achteruit het spel naar voren dirigeert.
Andre Gomez is nooit het talent geweest wat Barca dacht dat het was...een degelijke speler meer niet.
Ondanks dat ik het niet eens ben met je voorbeelden , ben ik het wel eens met je mening.

8 juli 2019 om 12:40

Misschien niet de juiste voorbeelden, maar zo zwart wit als jij het schetst is het ook weer niet. Fabregas heeft voldoende kansen gehad om op zijn gewenste positite te spelen, maar zijn handelingssnelheid was gewoon niet goed genoeg voor het Barca spelletje. Gomez heeft ook voldoende kansen gekregen van Valverde, maar is niet eens de schim geweest van de speler die hij bij Valencia was.

Nu gaat het inderdaad niet zo zeer om de voorbeelden, maar je begrijpt dus wat ik bedoel. Ik doel meer op het feit dat hij bijvoorbeeld meer wil verdienen dan een Pique en Umtiti. Dit zijn wereldtoppers met Europes en Wereldtitels om hun naam. Meerde CL titels en kampioenschappen. De Ligt heeft nog helemaal niets bewezen als je het met hen vergelijkt, maar eist dan een riant hoger salaris dan hen? Ik ben van mening dat hij zich eerst maar eens bij een topclub moet bewijzen alvorens hij zo een salaris verdient/eist.

8 juli 2019 om 12:52

Begrijp idd wat je bedoeld.
De Ligt mag/kan eisen wat ie wilt... De vraag is of Juve zo dom/slim is om het te accepteren/afwijzen.
Een Ramsey hebben ze namelijk ook een salairs van 10mln gegeven (weet dat ie transfervrij was maar zelfs dan is het te veel).

8 juli 2019 om 12:44

Aan de andere kant werd De Ligt na een blunder bij Oranje ook direct door alle media met de grond gelijk gemaakt en daar lijkt hij alleen maar sterker van te zijn geworden.
Daarnaast is hij met Ajax natuurlijk ook wel wat gewend qua ‘druk om te moeten winnen’ - niet in de CL, maar wel in alle andere wedstrijden.

Qua dagelijkse druk is de stap denk ik dan ook helemaal niet zo ontzettend groot, qua niveau van wekelijkse weerstand natuurlijk wel.

8 juli 2019 om 13:04

De Ligt is N-O-O-I-T met de grond gelijk gemaakt. Hij kreeg wat te verwachten kritiek / commentaar over zich heen, maar we keken toentertijd naar een knul van 17 die voor de leeuwen werd gegooid. Mijns inziens was dat terecht, maar had Danny Blind destijds wat harder aangepakt mogen worden.

8 juli 2019 om 13:26

Wablief?? Natuurlijk is de Ligt na zijn blunder tegen Bulgarije terrecht met de grond gelijk gemaakt

8 juli 2019 om 14:11

Waar Zoet toch buiten kijf is gebleven. In mindere mate Martens Indi ook, die heel amateuristisch buitenspel ophief, door er een paar meter er achter te gaan staan. Ik vind nog steeds, als je de beelden terug kijkt, de blunder van Zoet groter, dan die van de Ligt. Dat schot was minimaal anderhalve meter van de paal, maar dat was voor Zoet toch te machtig!! Zo terecht vond ik het dus niet dat de Ligt toen werd afgemaakt. Hij werd ook behoorlijk in de steek gelaten door zijn teamgenoten, als 17 jarig ventje.

8 juli 2019 om 14:44

De Ligt nooit met de grond gelijk gemaakt? Serieus? Ik lees tot de dag van vandaag hier op VZ reacties dat hij Oranje het WK heeft gekost. Althans, ik las het in het weekend nog. Wel, als je stelt dat een enkele speler je het WK heeft gekost, dan maak je hem wel met de grond gelijk. Daaraan toevoegend dat ik de verwijten onterecht vond. Het was niet dat hij in z'n eentje de complete verdediging vormde.

8 juli 2019 om 12:47

Matthijs heeft zichzelf al lang bewezen tov de absolute top. Daarmee bedoel ik niet de Eredivisie maar wel knock-out wedstrijden tegen Juventus en Real Madrid. Ook in de wedstrijden van het Nederlands elftal tegen o.a. Frankrijk en Duitsland hield hij zich makkelijk staande. En de spelers die je aanhaalt hadden het ook al op het hoogste niveau laten zien alleen bij hun nieuwe club was er geen match. Dat kan de aller besten overkomen en dat is altijd een risico als je een nieuwe speler haalt. Je weet nooit of een speler zich in een nieuw land kan aarden of dat de speelstijl van de competitie bij hem past. Of het een jongen van 19 is of een speler als Kaka die de gouden bal en de CL heeft gewonnen.

8 juli 2019 om 12:59

Om nou te zeggen dat die zich makkelijk staande houd is onzin. Fouten tegen Duitsland, Engeland en Portugal. Een paar wedstrijdjes tegen real Madrid en Juventus maakt je niet opeens bewezen voor de absolute top. Laat het zien in een top competitie en bij een topclub in de CL.

8 juli 2019 om 13:00

Met die laatste zin sla je naar mijn mening de plank volledig mis. Je hebt het inderdaad over een speler die pas 19 jaar is. Als 19-jarige kun je niet een hoger salaris eisen dan toppers als Umtiti en Pique. En dit is nou juist wat Raiola en kamp de Ligt willen. De verhoudingen zijn dan echt scheef in de selectie. Pique en Umtiti zijn wereldtoppers die lang op hoog niveau presteren. Bij de Ligt is het nog maar de vraag of dit gaat lukken. Hij is pas 19 en kan zich in alle opzichten ontwikkelen, op dat moment kan je hem ook een hoger salaris aanbieden. Maar om zich meteen te meten met de toppers en een hoger salaris eisen, terwijl je net komt kijken? Dat gaat mij te ver en ik ben blij dat Barca is afgehaakt.

8 juli 2019 om 13:21

De vraag of hij het salaris kan vragen wat zijn zaakwaarnemer momenteel voor hem organiseert is een totaal andere discussie en staat los van zijn kwaliteiten. Maar als je puur naar zijn kwaliteiten kijkt kan hij zich nu al meten met de absolute wereldtop en zal hij alleen nog maar beter worden. Ik durf mn handen wel voor Matthijs in het vuur te steken dat hij bij alle topclubs gaat slagen. Als de topclubs daar nog te veel over twijfelen dan is dat uiteraard ook goed, dan zie ik Matthijs met alle liefde nog een jaartje bij mijn clubje spelen.

8 juli 2019 om 13:21

Snap je punt. Maar we moeten niet alleen naar leeftijd kijken. Goed genoeg is oud genoeg. Ik zou altijd kiezen voor de ligt die schat ik nu al van het zelfde niveau. Vergeet Mbappé niet he die ging gelijk ook veel verdienen en was ook maar 19

8 juli 2019 om 13:29

Hij heeft een prachtig seizoen achter de rug, dat geldt overigens voor heel Ajax. Maar om te zeggen dat hij zich kan meten met de absolute wereldtop? Daarmee doe je de absolute topspelers echt te kort. De absolute wereldverdedigers hebben zich meer dan genoeg bewezen bij hun club en land. Deze wereldverdedigers spelen al jaren bij een topclub en staan steevast in de basis. Zij dragen het elftal. De Ligt heeft nog een hele lange weg te gaan om zich te gaan meten met spelers als bijvoorbeeld Umtiti, Pique, van Dijk, Ramos en Chielini. Een zwaluw maakt nog geen zomer. Nogmaals, de potentie heeft hij zeker, maar hij heeft zich nog niet bewezen of staande gehouden bij een absolute Europese grootmacht. Weet die zich daar staande te houden, dan sta ik volledig achter je standpunt.

8 juli 2019 om 14:08

@arsenal890: Dat vind ik altijd zo'n onzin. Matthijs mag geen fouten maken, maar bijvoorbeeld een Van Dijk wel. Er is geen enkele speler (ook Messi en Ronaldo niet) die foutloos is. Alleen wordt dat Van Dijk niet aangerekend, maar Matthijs de Ligt wel. Natuurlijk maakt hij fouten, en dat zal hij in de toekomst ook blijven doen. Als je de fouten van Matthijs gaat bekijken, maakt hij zeker niet meer fouten dan een Virgil van Dijk, ook niet in de CL. Tel daarbij op dat hij 8 jaar jonger is dan Virgil van Dijk (ok, even als voorbeeld omdat Virgil van Dijk door velen hier wordt gezien als de beste CV van de wereld). Dan is de kans levensgroot dat hij Matthijs het bij welke club dan ook het gewoon gaat redden. Niet alleen in NL is men lyrisch, in heel Europa is elke voetbalanalticus lyrisch.

8 juli 2019 om 14:11

Tot nu toe heeft hij zich alleen maar laten zien in een elftal waar hij een goede verdediger naast zich had om hem aan te sturen. Blind en Sanchez bij Ajax. Van Dijk bij het Nederlands elftal. Toen hij het tussenseizoen bij Ajax de kar moest trekken zag je dat hij nog tekort kwam. 70-80 miljoen betaal je voor een verdediger die dat kan. Nu betaal je dat bedrag voor zo'n jongen en moet je alsnog die topverdediger in huis hebben of halen.

8 juli 2019 om 14:44

@steef, onzin. Het feit dat Matthijs de tekortkomingen van Viergever moest compenseren zegt meer over Viergever dan over Matthijs.
Clubs die nu 80 miljoen voor Matthijs betalen hebben het grootste defensieve talent ter wereld in huis en hebben voor de komende 10 jaar een absolute topverdediger. Vind dat een markt conform bedrag. Bedragen van 50 miljoen zijn beledigingen in deze tijden.

8 juli 2019 om 14:52

Afcavosje

Dat ze een toptalent hebben in hun gelederen voor de komende 10 jaar is een feit. Het gedeelte over topverdediger is natuurlijk klinkklare onzin. Heeft jaarlijks 7-8 blunders die tot tegendoelpunten leiden. Oogt bij cruciale fases nogal infantiel en niet geconcentreerd genoeg. Daartegen heeft hij wel alle facetten die vereist zijn voor een topverdediger. Dus dat moet je kunnen onderscheiden. Het is een toptalent, (nog) geen topverdediger.

Verder ga ik akkoord met het bedrag van 75-80+ miljoen. 50 is natuurlijk lachwekkend.

8 juli 2019 om 15:00

Je zou hem prima kunnen vergelijken met een van Dijk. Volgens mij zijn de meesten er wel over uit dat Virgil van Dijk een absolute topverdediger is.

Maar, Virgil van Dijk speelt nu 1,5 jaar bij Liverpool. Dus in feite zou je ook kunnen zeggen dat hij het ook pas 1 jaar op het hoogste niveau laat zien. Tuurlijk is Matthijs pas 19 en moet hij nog veel leren en groeien, maar ik vind het zeker niet raar om hem op die manier te vergelijken met van Dijk. Ook qua transfersom.

8 juli 2019 om 20:21

Van Dijk hield zich in dat laatste half jaar bij Southampton, en het jaar daarvoor ook gewoon staande in de Premier League. Toch wel iets anders dan tegen de graafschap spelen. Die vlieger gaat dus niet op.

Van Dijk was al een gearriveerde naam toen hij bij Liverpool kwam. Hij heeft zich enorm sterk doorontwikkeld tot de wellicht top 3 verdedigers van dit moment, misschien wel de beste, maar laten we niet doen alsof hij slechts een talent met potentie was. Hij stond al bekend als beest

8 juli 2019 om 12:47

Wat te denken van zo'n Bakayoko, die bij een geweldig Monaco heerste op het middenveld samen met Fabinho.

Zidane is in mijn ogen de beste speler die Juve ooit heeft gehad. Wat was het genieten om die te zien schitteren bij Juve. Zo bepalend als hij is geweest, is denk ik niet veel spelers geweest in de geschiedenis van Juve. iig niet de afgelopen 25 jaar.

8 juli 2019 om 12:37

Del Piero!

8 juli 2019 om 12:41

Was ook geweldig, maar Zidane was van een ander niveau... balcontrole a la cruijjf, Ronaldinho, Messi, Ronaldo (9).

8 juli 2019 om 12:41

Del Piero is ook erg bepalend geweest idd,
Maar als je puur kijkt naar kwaliteit dan is Del Piero minimaal 1 klasse minder... Wat geen schande is natuurlijk , dan ben je namelijk alsnog erg goed.

8 juli 2019 om 12:42

Ook een prachtige voetballer om naar te kijken. Altijd al Fan van hem geweest maar al speelden ze op andere posities en heeft Del Piero langer gespeeld voor Juve vind ik hem veel minder dan Zidane. Zidane dirigeerde het elftal, zoals niemand anders kon doen. Zelfs een Ronaldo, Messi komen wat dat betreft niet in de buurt van Zidane (al hebben ze andere kwaliteiten waar zij weer beter in zijn).

8 juli 2019 om 12:47

Volgens mij overdrijf je een beetje met dat Zidane het spel dirigeerde en vervolgens de vergelijking met Messi en Ronaldo (die je niet eens met elkaar kan vergelijken), lijkt mij ook niet nodig. Zidane was een prachtige speler, klasse, een eigen stijl, balbehandeling, techniek.

8 juli 2019 om 12:54

Hoezo? ken jij een andere speler die het elftal zo dirigeerde als hij dat deed? Niks is overdreven over hoe bepalend hij was in de tempo van het spel. Zo, niet... zou ik je aanraden om zijn wedstrijden terug te kijken. Vergelijking met Messi en Ronaldo heb ik erbij genomen, omdat er altijd wel mensen zullen zijn die hen erbij zouden trekken...

8 juli 2019 om 13:07

Ik zeg nergens dat Del Piero de betere voetballer was, t.o.v. Zidane. Echter, Arnavut1 stelde dat "er niet veel andere spelers zo bepalend zijn geweest voor Juventus". En dat was Del Piero toch zeker wel.

8 juli 2019 om 13:15

Neemt niet weg dat Zidane de beste ooit was bij Juve. Kwijlen als hij aan de bal was.

8 juli 2019 om 13:22

Sinds zijn knie blessure nooit meer de oude geworden.

8 juli 2019 om 14:16

@svenzxzy: ik vond Nedved anders in zijn hoogtij dagen ook smullen. Zidane heeft 212 wedstrijden voor Juventus gespeeld, Del Piero 560 wedstrijden. Even los van de kwaltiteit, heeft Del Piero natuurlijk veel meer betekent voor Juventus. Denk ook aan een Buffon of als je iets verder in de tijd terug gaat aan Dino Zoff.

8 juli 2019 om 13:32

Ik ga er nog één noemen: Platini. Is tegenwoordig een engerd maar in zijn tijd bij Juve de beste van de wereld.

8 juli 2019 om 13:36

Roberto Baggio en Pavel Nedved vond ik anders ook niet de minste in de afgelopen 25 jaar.

Honderd procent eens met Davids! Die De Ligt hype schiet nu echt door. Hij is nog zo jong en speelt heel kort op dit niveau. Heeft ook veel fouten gemaakt, niet gek, want piepjong en ongelooflijk getalenteerd. Maar laten we niet overdrijven na een topjaar waarin ook zijn gebreken (verloor veel beslissende duels bij Ajax en Oranje op plekken waar hij niet hoorde te staan. Kopt daarnaast offensief beter dan defensief)

8 juli 2019 om 13:01

@joaquin77

Vind het juist meevallen met de, de Ligt hype. Er worden veelal kantekeningen geplaatst bij zijn overgang. Ja hij moet het nog laten zien, hij is pas dit jaar doorgebroken, hij moet aantonen dat hij de druk aankan en ga zo maar door.

Feit is juist dat hij niet pas dit jaar is doorgebroken. Onder Bosz bonkte hij als een idioot op de deur (twee seizoenen geleden al inmiddels), verdreef hij viergever naar de backpositie en maakte hij stappen met als eindresultaat een finale El.

Het dramatische seizoen daarna, dat was zijn definitieve doorbraak als basisspeler, waarin hij halverwege het seizoen zelfs aanvoerder werd o.a. door de blessure van Veltman.

Afgelopen seizoen was hij de onbetwiste leider van de defensie bij Ajax, die dat ook uitstraalde en schopt hij het samen met het elftal tot de halve finale CL, kampioen en bekerwinst.

Intussen heeft hij een basisplaats bij oranje dat eindelijk weer wat allure heeft.

Toch wordt er veelal geroepen, ja kijk, daar maakt hij een fout, nog niet klaar voor de Europese top. Itt Frenkie wordt de Ligt daadwerkelijk beoordeeld alsof hij al Europese top is. Waar Frenkie nog wel een foutje mag maken en geroepen wordt, hopelijk leert hij dit af bij Barca, wordt bij de Ligt elke fout langs de meetlat van de top gelegd. Ja dat zou die niet overkomen, ja dat kan in die competitie niet. Inmiddels heeft hij elke zogenaamde topverdediging van Europa te kakken gezet bij standaard situaties, maar toch wordt er vastgehouden aan de meetlat van de ideale verdediger die nooit fouten maakt.

De Ligt vertrekt op een soortgelijk niveau als toppers in het verleden. Misschien zelfs een tikkeltje beter, maar dan met de kantekening dat hij dit niveau vele malen sneller heeft bereikt en dat ze bij Ajax ook daadwerkelijk een seizoen lang mochten genieten van het niveau. Maar toch worden er vooral redenen gezien waarom hij het niet zou halen. Het is nog niet zo erg als bij Suarez (dat was ronduit schandalig, zelfs de mening van, van Persie werd neergezet als rond uit belachelijk toen hij in Suarez een aanwinst zag voor de PL en daar nog argumenten voor had ook).

8 juli 2019 om 14:47

@Joaquin, geef eens een paar voorbeelden van de beslissende duels die hij bij Ajax heeft verloren. Want zoals ik het zie, stond hij er in alle duels van de CL. En die waren dus zeer beslissend.

8 juli 2019 om 15:27

Ja Kyle, beter opletten.
Kijk maar de laatste interland terug. Hoe valt die goal? Wie wordt kinderlijk eenvoudig uitgespeeld? Precies hetzelfde tegen Spurs thuis.

8 juli 2019 om 15:49

Tuurlijk! Hij ging mee in de aanval en die gigantische fout van hem telt voor meerdere (jij hebt het immers over "veel beslissende duels". Nee, dan is hij echt het geld niet waard. Het is absoluut niet van belang dat hij alle andere wedstrijden uitstekend speelde. Je hebt groot gelijk. Zucht.

Honderd procent eens met Davids! Die De Ligt hype schiet nu echt door. Hij is nog zo jong en speelt heel kort op dit niveau. Heeft ook veel fouten gemaakt, niet gek, want piepjong en ongelooflijk getalenteerd. Maar laten we niet overdrijven na een topjaar waarin ook zijn gebreken (verloor veel beslissende duels bij Ajax en Oranje op plekken waar hij niet hoorde te staan. Kopt daarnaast offensief beter dan defensief)

8 juli 2019 om 14:28

In de Champions League was hij in veel wedstrijden bepalend in de verdediging. Echter oogt hij in Oranje nog niet helemaal vol zelfvertrouwen en maakt hij ook nog te veel fouten. Maar goed, we hebben het inderdaad over een speler van 19 jaar die nu al basisspeler is van de nationale ploeg.

Er zijn spelers die zich jaar in jaar uit lang en breed bewezen hebben maar omdat hij een jaartje goed gespeeld heeft bij Ajax is hij de beste verdediger? Nee. Potentieel is hij misschien wel de beste alleen hij zal zich eerst bij een grotere club in een betere competitie met meer weerstand moeten laten gelden.

8 juli 2019 om 14:22

Precies. Wat mensen lijken te vergeten is de potentie die de Ligt toont. Ja hij maakt nu nog fouten, ja hij is nog geen v.Dijk, Chilinie, pique e.d. Maar hij toont de potentie om de absolute wereld verdediger te worden, worden idd. Nu is hij dat nog niet, maar het staat, mochten er geen gekke dingen gebeuren, vast dat hij dat absoluut wel wordt! Aan de andere kant, hoeveel verdedigers kunnen zeggen dat ze op 17 jarige leeftijd een EL finale hebben gespeeld, op 19 jaar een interland finale en een CL halve dinale hebben gespeeld, als verdediger he, niet als middenvelder of aanvaller, dat vind ik nogal een nuance verschil. Daarom begrijp ik wel dat de gehele europese top achter hem aan zit. Niet om wat hij nu (al) is, maar om wat hij gaat worden.

Wat heel vaak vergeten wordt, is dat zowel Frenkie en de Ligt niet in een warm nestje terecht komen, als bij Ajax. Hier waren zij eigenlijk onaantastbaar. Dat heb je niet bij de top, vooral met dat prijskaartje. Bak je er paar wedstrijden niks van is het exit. Dus mentaal moet je er staan anders is het snel gedaan.

Daarom was mijn advies om eerst een tussenstop te nemen zoals een Van Dijk.

Maar goed het heeft geen zin om nu te speculeren we zien wel over een jaar of 2

8 juli 2019 om 14:30

Niet helemaal waar. Met een dergelijk prijskaartje krijg je ook meer kansen om je te bewijzen. Je wilt natuurlijk niet dat jouw spelers ineens nog maar de helft waard zijn van het bedrag wat je aan hen hebt gespendeerd.

8 juli 2019 om 15:07

Op dit niveau denken zij alleen aan winnen. Pep heeft hoeveel verdedigers gekocht in een korte tijd omdat zijn niet goed functioneerde? Als je op dit niveau fouten maakt of het niet aan kan zit je zo op de bank. Of denk jij dat een trainer ff een speler op stelt in de Champions League als hij geen vertrouwen in die speler heeft?

Met al het geld dat er nu om gaat in het voetbal denken zij niet meer 2 x na om een speler aan de kant te zetten.

8 juli 2019 om 15:12

Niet als je richting de bedragen van 80 miljoen euro gaat. Dan krijg je als speler de kansen wel.

Ik ben het echt roerend eens met Davids. Zowel over de Ligt als Cristiano, wat een zinnige teksten zeg.
Ajax moet in Nederland natuurlijk ook altijd winnen, dus een gedeelte van de druk kent hij wel. Alleen heeft hij hier geen prijskaartje om zijn nek hangen en is het verwachtingspatroon, ongeacht waar hij heen zal gaan, vele malen groter. Als Barca fan merk ik dit bijvoorbeeld ook bij Lenglet. Prima verdediger maar maakt soms foutjes en daarom vind ik het direct niks en geen Barca materiaal. Speelde hij bij Ajax, zou ik me in de handjes knijpen.

8 juli 2019 om 13:23

ok word een beetje moe van de ligt. had veel sympathie voor die jongen maar ben er nu wel beetje klaar mee. heke dagen al 2 maanden lang elke dag dit gemauw.

8 juli 2019 om 13:42

Anders ik wel. Ik weet niet hoe het met jou zit (en of je uberhaupt voor Ajax bent), maar ik hoef hem niet meer - hoe goed hij ook is. Houd toch een nare nasmaak aan dit hele getouwtrek over.

8 juli 2019 om 14:33

En wat doet die jongen precies verkeerd dan? De hele Europese top zit achter hem aan, dus natuurlijk heb je dan wat te eisen.

Verder baseren mensen dit soort meningen puur op basis van geruchten. Wie zegt dat Juventus niet gelijk zijn prioriteit genoot? Niemand heeft hem immers om z'n mening gevraagd tot nog toe.

Wel speler kan op zo'n jonge leeftijd 19 caps op zijn naam zetten, een finale EL, halve finale CL, een titel en een nationale beker achter zijn naam zetten. Toe Davids, je bent een hele nuttige speler voor Ajax geweest maar maar een ster was je niet. Dat waren Kluivert Rijkaard en Seedorf.

"Heeft hij in een champions league finale gestaan?"

Wat een onzin natuurlijk is Ronaldo een van de grootste spelers die ooit voor Juventus heeft gespeeld. Al zijn dit wel zijn nadagen natuurlijk.

Davids was absoluut een ster .was een wereldtopper .Ik bgrijp Davids zijn standpunt wel.

Ik citeer "als de oud-middenvelder van onder meer Ajax en Juventus bij een Operazione Nostalgia-evenement wordt gevraagd of Ronaldo een van de grootste spelers is die Juventus ooit in huis heeft gehad, antwoordt Davids bedachtzaam. “heeft hij de finale van de Champions League gehaald? Nee, h� Maar ik hoop wel dat ze het volgend jaar redden” "

Wat een onzin, je zag aan alles dat Ronaldo het verschil maakte bij Juventus dit jaar in de CL. Zonder hem was het helemaal niks daar en waren ze gewoon 4-0 ofzo eruit gevlogen tegen Atletico.
En ik weet niet waar Davids de afgelopen jaren heeft gezeten Maar Ronaldo stond voor dit jaar 3 keer achter elkaar in een CL-finale en heeft deze ook alle 3 gewonnen.

8 juli 2019 om 18:12

Sowieso is hij een van de grootste die Juve binnen heeft gehaalt. Ik denk dat Davids volgens mij de vraag verkeerd heeft begrepen. En anders heeft hij de laatste jaren echt geen voetbal gevolgd.

Ik kan me niet voorstellen dat de Ligt eer dan Pique wil verdienen. Maar ja als je Raiola naast je hebt. Die weet op een of ander manier altijd het onderste uit de kan te halen. Onderhandelen daar is hij wel een van de beste in. En dan vooral als het voor zichzelf gaat. Tja, hij moet ook wat eten eruit.

Zeer terechte opmerking van Davids. De Ligt is een hele goede speler. Maar beste verdediger van de wereld gaat natuurlijk een beetje te ver. Heeft zeker de potentie om later bij de beste te horen !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren